Četvrtak, 15.09.2011.

12:09

Nemci bogatiji nego ikad (FOTO)

Svaki građanin Nemačke u proseku poseduje imovinu bruto vrednosti 60.000 evra.

Izvor: Beta

Nemci bogatiji nego ikad (FOTO) IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

romul

pre 12 godina

@nada, sava
I ja sam davno učio latinski pa moj komentar shvatite kao šalu. Za ''neznam'' je kriva tastatura i brzo kucanje jer sam i na početku napisao ''cerovatno'' a treba verovatno. Pozdrav svima.

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Za Bojan Norvezanin,
Ne sumnjam da se u Norveskoj lagodnije zivi na stetu drugih, ali mnogo verujes propagandi banaka, jer je na snazi bankarski sistem frakcionalne rezerve.
Podaci su ovde
http://www.cnbc.com/id/30308959/The_World_s_Biggest_Debtor_Nations
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt

sava

pre 12 godina

odgovor romulu
Hvala na ispravci. Davno sam učio latinski.Ali srpski ne zaboravljam. Ne može su dve reči. Inače što se sadržine tvog komentara tiče potpuno se slažem. Najvažnije je da se razumemo. Možda baš zbog ovakvih beznačajnih polemika mi ne mičemo napred. Između ostalog.

nada za komentar romul

pre 12 godina

Romule, tacno je da se u latinskom glagol piše ili nalazi zadnji u recenici. A u srpskom se ne piše neznam, vec ne znam.

Choopo

pre 12 godina

Mi treba da se pozabavimo nama.Ova zemlja nije siromašna,ona je zapuštena. Ljudi nemaju osnovnu kulturu.Kontejneri leti smrde,a zimi se puše. Priroda ne može da diše od smeća i plastike,a gradovi plivaju u istom.Ne ceni se moral i kvalitet već poniznost. I ništa se ne kreće na bolje. Dovoljno se odvesti do prvog sela u Austriji da bi shvatili gde smo mi i zašto kopamo sami sebi rupu.

romul

pre 12 godina

@Sava
Savo cerovatno si iz latinskog imao keca. Glagol ide uvek na kraju rečenice tako da izreka glasi:''Historia magistra vitae est''.
Nemačka nemože sama da bude bogata a ostali siromašni. Kad pukne ostatak EU srušiće se i nemačka ekonomija (koja je ionako naduvana) jer neće imati kome da prodaju svoje papreno i nepotrbeno skupe proizvode. Prosta logika.

Laki

pre 12 godina

Dok god je ojnih koji ce se prodati i raditi za male pare dotle ce neki biti bogati. Ovo nije nikakav primer. Nemacka ima najvise stranaca koji rade za njih sa minimalnim platama i nikakvim pravima.

Milan Nis

pre 12 godina

Brojke nisu bitne i ne znace bas nista.Jedino je bitno da PROSECAN I ODGOVORAN gradjanin sa NORMALNIM RADNIM VREMENOM od 40 sati nedeljno,na kraju meseca,kada isplati sve sto duguje drzavi i komunalne troskove,ima jos sebi da priusti krov nad glavom,bar po 20 mkv,po clanu porodice,kao i letovanje i dobro bi bilo,ali i ne mora-zimovanje,o 3 obroka dnevno i sredstvima za licnu higijenu i ne zelim da govorim,jer se to podrazumeva.
Sve ostalo ce u narednim godina u SVETU biti luksuz i nema vise NOVOG TALASA KRIZE,moramo se navici na nov nacin zivota.

Sava

pre 12 godina

Ja ne znam da li su Nemci više ojačali zbog svoje pameti (+red,rad,disciplina) ili zbog tuđe gluposti(+nerad,nered i nedisciplina), ali znam da "Historia est magistra vitae" i znam da u njuhovom komšiluku nikad nije valjalo kad oni preterano ojačaju!

Bojan

pre 12 godina

Vidi Mitare iz Nemacke i ja radim i to prekovremeno , bar 10 sati dnevno i imam oko 20 hiljada dinara platu (200e) i ne mogu ni pisljivi racun da platim ti bar mozes cuti i radi, evo i ja znam sta pricam ima nas ohoho ovde, mozda se i tebi posreci vrati se!!! da vidis sta je zivot, verujte dokimate para za placanje i nije tako lose.

Bojan Norvezanin

pre 12 godina

"Sve sto imaju, oni "duguju".
Spoljni dug po glavi stanovnika (ne racunajuci sve ostale dugove)

SAD $48000 + ($52000 licni dug)
Italija $42000
Grcka $52000
Spanija $60000
Nemacka $61000
Francuska $80000
Svedska $99000
Austrija $99000
Danska $110000
Norveska $120000
Belgija $120000
Holandija $146000
Svajcarska $157000
Velika Britanija $149000
Irska $536000 "

Druze odaklen ti ove brojke? Jel to vadis iz glave? Evo navescu ti jedan primer gde odgovorno znam i tvrdim da si pogresio. Norveska po glavu stanovnika na racun inostranih dugova duguje tacno $0 (nula). Sta vise ima stedjevinu u visini 3.000.000.000.000 kruna (tri hiljadu milijardi kruna) sto je ekvivakent u dinarima oko cetiristo hiljada milijardu dinara ili da vam bude lakse oko 400 milijardi evra. Sto bi znacilo da je svaki gradjanin vredan 87000 evra koliko pripada svakom gradjaninu. 2/3 gradjana norveske poseduju sopstveni stan/kuca a vrednost najmanjeg stana je minimum 100.000 evra, ne ulazeci u druge brojke zelim da kazem da kada postavljas podatke potrudi se da budu tacni, jer nema svrhe da lazes narod, jos bolje bi bilo da kad izneses brojke postavis izvor brojke da ne dodje do takve blamaze. Moji izvori su http://www.norges-bank.no/en/ narodna banka norveske, lepo na desnu stranu pogledaj kako brojevi sevaju kako se puni i prazni stedjevina. Sve to ne znaci da ljudi imaju da se rasipaju, i oni gledaju svaku krunu da im ostane do sledece plate, gledaju kako jedu, kako izlaze itd. Ali zive mirnije glave jer bar imaju drzavu na koga mogu da racunaju. A ove clanke o kako zive i slicno na osnovu neke statisticke podatke su potpuno promasene iz jednostavnog razloga sto ne oslikavaju stvarno stanje drustva. Ljudi u ameriku imaju svojinu, ali lako ih gube usled bolesti, otkaza i sl. A ovde to ne moze da se desi. Drzava uskace da ti pomogne, i imaju na osnovu cega da to rade. Uostalom sto se nebi pisalo o tome i da se daje misljenje strucnjake iz bolje situirane zemlje o tome kako Srbija da napreduje, kako da se polako i postepeno radi na tome da se i u Srbiji moze ziveti normalno, da se ne vodi borba svaki dan za hranu i sl. A ne da se pise kako smo dobili kredite, kako je ko koga zaje..o, ko je kome krao. TO JE BILO buducnost je bitna a sami morate raditi za svoj buducnost. Bilo to u Srbiji ili u inostranstvo!!!

Dejan

pre 12 godina

Nemacka vise nije ono sta je bila i tamo je siromastvo sve vece. Mogu reci da neki ljudi u Srbiji bolje zive nego u Nemackoj i realno u Srbiji ako si na dobrom mestu imas vece sanse da se obogatis.

Виктор

pre 12 godina

Статистика, - краљица манипулације:

"Razlike u imovinskom stanju medju stanovnicima sveta su ogromne: svaki stanovnik Severne Amerike ima u proseku imovinu od oko 108.800 evra, a u Južnoj Americi 6.000 evra"

...

И сваки шести није само статистички, већ стварно без икаквих примања и шанси.

Такође је развој у Немачкој идентичан са мањим закашњењем америчком. Једна све мања мањина има све више и једна не само статистичка већ стварна армија од преко 20 милиона има само за основно преживљавање, али бар још увек здравствено осигурање.

Orthodox

pre 12 godina

Malo je ironicno to sto je nacija koja je izazvala najvecu katastrofu u modernoj istoriji, odnosno Drugi svetski rat, sada najbogatija na svetu. Dok smo mi, sa druge strane, najsiromasniji. S obzirom na to da smo prolili krv za slobodu, zasluzili smo da zivimo bar malo bolje. Ali, u zivotu nista nije fer, pa ni ova cinjenica. Zivela Srbija!!!

milan

pre 12 godina

Sve su to statistike koje izgledaju samo na prvi pogled lepo ali u stvarnosti je istina drugacija. Milioni nemackih penzionera izlaze i pored pomoci jedva na kraj sa svojim primanjima, po nemckoj statistici svako cetvrto dete zivi u siromastvu ipak dobar deo kolaca tog nemackog bogatsva dele medjusobom manjini.

Marko

pre 12 godina

To kaze statistika i ne treba se čuditi, jer je nesrazmera između bogatih i siromašnih Nemaca izuzetno velika. Baš je na ovom sajtu bio članak o broju bogatih u Nemačkoj i o tome da su svi spremni da plaćaju dodatne poreze kako bi pomogli bundes budžet. Obični građani ne žive na visokom nivou kako se to možda čini i u tom smislu ne treba živeti u iluziji koja stvara želju da se u Nemačku emigrira.

Mitar

pre 12 godina

Pustimo statistiku, zivim u Nemackoj a iskreno radim za komunalije,racune i kredite a znam da od nasih ''zemljaka'' baustelaca nisam jedini. Nije EU med i mleko, taj ko se najeo tudjinskog hleba zna o cemu ja pricam. Svako dobro svima.

Milan

pre 12 godina

Nemci nikada nece odustati od dominacije Evropom na ovaj ili onaj nacin...Ovo je jos jedan dokaz da su Evropsku uniju i Euro iskoristili kao sredstvo ekonomskog jacanja i dominacije.

Kriza ?

pre 12 godina

(mua, 15. septembar 2011 16:37)
Slažem se s ovim komentarom, moj rođak kupio kuću u USA, na kredit, košta 300 000 $. Pitam ga ja, kako ćete, kriza, a on meni: Kakva kriza ?

bb4

pre 12 godina

Neko pise da je Nemcima do tolikog bogastva pomoglo sto su u EU, mozda se zaboravlja da su oni najveca ekonomska SILA U eu, i treba malo i obaveze pogledati koju ima i ispunjava Nemacka za EU. Mozda malo i analizirati tu zemlju koja je uvek isla napred brze od ostalih. Dobr je sto je u EU, jer kada bi njen progres stao mozda bi opet dosli na neku ludu ideju
A neko opet pise da Svajcarska nije u Evropi, mozda misli da je u Aziji,
nije to samo da ona nije ratovala, nego je uvek kako se kaze domacinski radila, verujte ja to znam zivim ovde 40 godine
Moje drustvo tada nije htelo da dodje, bilo je nismo ludi da toliko radimo, kad imamo stanove a, kredite odmore islicno. Sto su to milili pravnici, mehanicari nije strasno, ali sto su i ekonomisti itso mislili to je zalosno, a zalosno je i da im se uzme diploma sada, jer posto su svi vec u penziji sa 50 i kusur godina. Ipak nije im zivot bio los do sada, ali zbog svoje dece neka sakriju diplpme
Netreba da se sekiramo da ce nemcima biti lose ako im braca Rusi zatvore gas, koliko Rusima trebaju nemci, toliko i Nemcima trebaju Rusi.
A mi nemozemo da se oslonimo na Ruse, kada nemamo sta da im ponudimo, i to oslananje na njih bilo je veliko pormasaj, zato brzo samo se osloniti treba na partnere kojima i mi trebamao. Partnerstvo je jedan biznis, a biznis nije jednosmerna ulica, to treba shvatiti, a to je kod nas jos uvek neshvatljivo, nego ko capi capi, pa neka posle potom posle mene

Add

pre 12 godina

Nije tacno da Su Nemci skrti,jednostavno trose novac na druge stvari njima bitne a koje Su Srbima manje bitne.Gastarbajteri dodju u Sr na odmor I **** 4000-5000€ na rodjake kojima kupuju poklone,u kafani...a Nemac te iste pare ode I potrosi na Tailandu ili negde drugde.Oni se jednostavno nedokazuju kolko I Sta imaju...a sto se tice Kad kod njih dodjes u goste-to ti je sto ti je,ljudi nisu navikli da se prezderavaju Ko Mi.

Gordan

pre 12 godina

Izgleda da malo ljudi razume raliku izmedju zaduzenosti zemlje i bogatstva stanovnistva. Na primer, iako je Italija visoko zaduzena zemlja, gradjani Italije su prosle godine imali najvece prihode u EU (uglavnom po osnovu vlasnistva na nekretninama). Isto tako, ako je USA ili Nemacka zaduzena, to ne znaci da su gradjani tih zemalja siromasni. O vlasnicima kapitala i da ne govorim - oni nikada nisu bili bogatiji!

Ulm-Deutschland

pre 12 godina

Ala vas lazu, pa to vise nije izdrzivo.Pa bre nemac u nemackoj jedva izgura kraj sa krajem, a za strance, koji radimo ono sto ni jedan nemac nece a placeni smo tek toliko da nemoramo krasti, da ni ne govorim. A imovina? hahahahahaha. Od imovine nemac koji nije kapitalista ima samo auto na lizing, tv,kompjuter,telefon, nesto garderobe i namestaj. Zamislite da je redak onaj koji ima svoj stan, jer stanovi u nemackoj su toliko skupi da se o tome ni ne razmislja. Pa dali ste svesni cinjenice da kada bi se nemac pokusao hraniti eko hranom, nebi imao para vec kroz 7 dana? Jedemo hranu koju ni ludi kapitalista nebi pojeo jer je prepuna hemije, kao sto je hormon rasta, aditivi i drugo. Na zalost obicaj mojih zemljaka je da ako treba i pozajmi auto kada dolazi za jugu i onda vas obaspe pricama kako je prepun para, kako je izgradio kucu i slicno, a ako ga pitate dali bi mogao da vam pozajmi 100E, onda pocne da se prenemaze. E sada ostaje pitanje, zasto smo onda u nemackoj kada nije dobro? Zato sto nismo gladni, bez struje i grejanja kao sto je to slucaj u nasoj domovini.

"shvabo jashe crnog konja..."

pre 12 godina

to mora da nema nikakve veze sa propadanjem grchke, shpanije i portugala ?
kladim se da ce mnogi germanofili reci da shvabo radi, a ovi juznjaci samo leze i jedu pomorandze...

E da je moj zivot Svajcarska...

pre 12 godina

Prema navodima studije, najbogatiji Švajcarci u proseku poseduju imovinu od 207.000 evra. Slede Amerikanci, Japanci i, kao najbogatiji Evropljani, Danci sa imovinom od 105.00 evra po stanovniku.

Svajcarci nisu Evropljani? Ili je to zbog EU? Ma oni nisu sa ove planete u svakom slucaju, nikad nisu ratovali, nikad nikog pljuvali, da li oni uopste postoje?

mua

pre 12 godina

RTS: kriza u Grčkoj, Italija je gotova, dolar tone, Hrvatska i Mađarska pred bankrotom...

I ja mislio stvarno je tako, a onda... Doputuje ortak iz USA koji živi tamo već 10tak godina, pogleda RTS vesti i u čudu nazove svoje u Americi da pita šta se tamo desilo u međuvremenu. A ovi kažu: "Ništa, sve je po starom".

Taj RTS je jedna ogavna mašina za laganje. Stvaraju atmosferu u Srbiji kako nigde ne "cvetaju ruže" i kako je isto svugde u Svetu, da bi ekipa na vlasti nesmetano mogla da lapa. Srbijo maćeho, ništa dobro da nam doneseš.

Swax

pre 12 godina

"najbogatiji Švajcarci u proseku poseduju imovinu od 207.000 evra. Slede Amerikanci, Japanci i, kao najbogatiji Evropljani, Danci sa imovinom od 105.00 evra po stanovniku"

Od kada švajcarska ne pripada Evropi? ;)

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Sve sto imaju, oni "duguju".
Spoljni dug po glavi stanovnika (ne racunajuci sve ostale dugove)

SAD $48000 + ($52000 licni dug)
Italija $42000
Grcka $52000
Spanija $60000
Nemacka $61000
Francuska $80000
Svedska $99000
Austrija $99000
Danska $110000
Norveska $120000
Belgija $120000
Holandija $146000
Svajcarska $157000
Velika Britanija $149000
Irska $536000

Zlato je relan odnos inflacije valuta, i pre 2 godine je vredelo duplo manje, a pre 6 godina 5 puta manje u valutama.
Ako neko ima novac na racunu, dobro se zapitajte koliko je on pokriven i sta bi se desilo kada bi vecina povukla iz banke.

radoja

pre 12 godina

Jedan narod koji ima Hegela, Wagnera, Kanta ima veliku kulturu i napredan je. Ne cudi me sto su bogatiji, zaista su vrijedni i disciplinovani. Pored toga su i stedljivi. Nas narod bi rekao i skrti. Kod njih mi se ne svidja sto su radi doci u goste, gostiti se, a sami ne bi nikoga tako gostili. Dakle red, rad i stedjivost (skrtost). To su Njemci!

72krikri

pre 12 godina

ja kao stanovnik njemacke to nisam primjetio , placam kredit , svaki mjesec manje love , nafta skupa poludit , klopa isto a na odmor normalni ljudi sta zaradjuju nema sanse .
to su samo statistike

Doncha 666

pre 12 godina

mozda su Nemci nadmocniji nego ikad..al njihove elektrane i fabrike zavise dosta od RRuskog gasa..tako da ih Rus drzi u saci..samo da zavrne ventill i zdravo dovidjenja braco Nemci..

Zaphod

pre 12 godina

To je narod!!! Pamet, disciplina i umerenost... Oni nikada neće uludo potrošiti to što imaju za razliku od nas koji decenijama trošimo pare koje nemamo...

Srbin, generacijama unazad

pre 12 godina

Razmišljam: ići glavom kroz zid??? Ne, otići odavde u tu propalu, smrdljivu Evropu i nastaviti tamo život! Što pre! Ne zbog mene, moj život sa 32 godine je već uništen, nego zbog moje dece. Da, ja ću tamo raditi najgore poslove, bez imalo perspektive (mada govorim 2 svetska jezika, odlično baratam računarima, bavim se stolarijom i molerajem, znam još svašta da radim...) ali će moja deca bar imati neku šansu da se uklope u to napredno društvo i da postignu nešto u životu... Jedino što teško mogu da skupim i za kartu, a o radnoj vizi i sl. administrativnim problemima i da ne govorim...

"Ostajte ovde, Sunce tuđeg neba neće vas grijat'...", neće, to je tačno, ali tamo malo ko i gleda u Sunce! Kad poseješ njivu, a nadviju se oblaci, ne moliš se Bogu nego ispališ protivgradne rakete. Kad nema kiše, uključiš sistem za navodnjavanje... uređen sistem, a ne ovi naši što "malo kraduckaju" pa im je u interesu da ostanem, naravno, od koga bi posle krali kad bismo svi otišli... Što neko pomene, u nekom komentaru pre par dana, kad se raspravljalo koliko smo zapravo lenji/vredni, prirodna selekcija je učinila da ovde ostanu samo paraziti ili oni koji nisu imali ___ da skupe pesnicu i da kažu neću više da trpim!

Ili je možda ipak bolje da verujem Čedi, Dačiću, Nikoliću, Mrkonjiću, Vulinu, Iliću i sličnima da će ipak doneti bolje sutra?

Putuj Evropo

Realni

pre 12 godina

"...stanovnik Istočne Evrope ima imovinu od samo 3.600 evra.
U Aziji je prosek vrednosti imovine je oko 7.700 evra.."

Nemoguce - bas bih volio da vidim sta je uslo u tu statistiku i po kojim kreterijumima. Mozda 'statisticki obradjene' azijske zemlje ali nikako sve zemlje istocne Evrope i Azije. Danci najbogatiji Evropljani - pa na kojem je onda kontinentu Svicarska??

Svrbijanac

pre 12 godina

Pa zasto postoji EU nego da Nemacka i jos po koja zemlja imaju otvoren put ka trzistima ostalih manje razvijenih zemalja. Privreda im je jaka neosporno, ali to se desilo zahvaljujuci principima na kojima je EU nastala. EU pokazuje da bogati bivaju nenormalno bogatiji, a siromasni ne mogu da se pridignu.

Evo, sada "pomazu" Grcku jer su joj "pomagali" i u poslednjih 30 godina tako sto su ih tapsali po ledjima i prodavali robu iako nije bilo pokrica ali su ih hrabrili da to rade. A sada ih pomazu tako sto im daju kredite da vrate njima stare dugove a prave im nove, a predlazu i da prodaju ostrva. Pa Portugal, Spaniju, pa ce Italiju...

Onda i nama i slicnima prodaju sve i svasta. Pa imaju suficit prema Srbiji koji se meri stotinama miliona godisnje. A onda se pobune zbog 5000 azilanata koji su sirotinja, delom iz bog naseg deficita i katastrofalne spoljne ekonomske politike, i zbog kojih oni realno izgube par stotina hiljada evra.

Sve u svemu za jednu masinu prodatu recimo 1983. uzimaju pare i dan danas.

Tako se to radi. I mogu samo da im se klanjam.

Goran

pre 12 godina

A koliki deo od tih para se duguje bankama, koliki je procenat tog dela ustvari kredit i koliki su spoljni dugovi tih drzava...postavlja se pravo pitanje, da li je ta imovina zaista njihova.

Citizen X

pre 12 godina

ma nemoguce da su Amerikanci u proseku drugi najbogatiji u svetu. i to njih 300 miliona?! nemoguce, ja sam citao da oni tamo propadaju i da ih ceka bankrot.

mua

pre 12 godina

RTS: kriza u Grčkoj, Italija je gotova, dolar tone, Hrvatska i Mađarska pred bankrotom...

I ja mislio stvarno je tako, a onda... Doputuje ortak iz USA koji živi tamo već 10tak godina, pogleda RTS vesti i u čudu nazove svoje u Americi da pita šta se tamo desilo u međuvremenu. A ovi kažu: "Ništa, sve je po starom".

Taj RTS je jedna ogavna mašina za laganje. Stvaraju atmosferu u Srbiji kako nigde ne "cvetaju ruže" i kako je isto svugde u Svetu, da bi ekipa na vlasti nesmetano mogla da lapa. Srbijo maćeho, ništa dobro da nam doneseš.

Citizen X

pre 12 godina

ma nemoguce da su Amerikanci u proseku drugi najbogatiji u svetu. i to njih 300 miliona?! nemoguce, ja sam citao da oni tamo propadaju i da ih ceka bankrot.

Srbin, generacijama unazad

pre 12 godina

Razmišljam: ići glavom kroz zid??? Ne, otići odavde u tu propalu, smrdljivu Evropu i nastaviti tamo život! Što pre! Ne zbog mene, moj život sa 32 godine je već uništen, nego zbog moje dece. Da, ja ću tamo raditi najgore poslove, bez imalo perspektive (mada govorim 2 svetska jezika, odlično baratam računarima, bavim se stolarijom i molerajem, znam još svašta da radim...) ali će moja deca bar imati neku šansu da se uklope u to napredno društvo i da postignu nešto u životu... Jedino što teško mogu da skupim i za kartu, a o radnoj vizi i sl. administrativnim problemima i da ne govorim...

"Ostajte ovde, Sunce tuđeg neba neće vas grijat'...", neće, to je tačno, ali tamo malo ko i gleda u Sunce! Kad poseješ njivu, a nadviju se oblaci, ne moliš se Bogu nego ispališ protivgradne rakete. Kad nema kiše, uključiš sistem za navodnjavanje... uređen sistem, a ne ovi naši što "malo kraduckaju" pa im je u interesu da ostanem, naravno, od koga bi posle krali kad bismo svi otišli... Što neko pomene, u nekom komentaru pre par dana, kad se raspravljalo koliko smo zapravo lenji/vredni, prirodna selekcija je učinila da ovde ostanu samo paraziti ili oni koji nisu imali ___ da skupe pesnicu i da kažu neću više da trpim!

Ili je možda ipak bolje da verujem Čedi, Dačiću, Nikoliću, Mrkonjiću, Vulinu, Iliću i sličnima da će ipak doneti bolje sutra?

Putuj Evropo

Svrbijanac

pre 12 godina

Pa zasto postoji EU nego da Nemacka i jos po koja zemlja imaju otvoren put ka trzistima ostalih manje razvijenih zemalja. Privreda im je jaka neosporno, ali to se desilo zahvaljujuci principima na kojima je EU nastala. EU pokazuje da bogati bivaju nenormalno bogatiji, a siromasni ne mogu da se pridignu.

Evo, sada "pomazu" Grcku jer su joj "pomagali" i u poslednjih 30 godina tako sto su ih tapsali po ledjima i prodavali robu iako nije bilo pokrica ali su ih hrabrili da to rade. A sada ih pomazu tako sto im daju kredite da vrate njima stare dugove a prave im nove, a predlazu i da prodaju ostrva. Pa Portugal, Spaniju, pa ce Italiju...

Onda i nama i slicnima prodaju sve i svasta. Pa imaju suficit prema Srbiji koji se meri stotinama miliona godisnje. A onda se pobune zbog 5000 azilanata koji su sirotinja, delom iz bog naseg deficita i katastrofalne spoljne ekonomske politike, i zbog kojih oni realno izgube par stotina hiljada evra.

Sve u svemu za jednu masinu prodatu recimo 1983. uzimaju pare i dan danas.

Tako se to radi. I mogu samo da im se klanjam.

Zaphod

pre 12 godina

To je narod!!! Pamet, disciplina i umerenost... Oni nikada neće uludo potrošiti to što imaju za razliku od nas koji decenijama trošimo pare koje nemamo...

radoja

pre 12 godina

Jedan narod koji ima Hegela, Wagnera, Kanta ima veliku kulturu i napredan je. Ne cudi me sto su bogatiji, zaista su vrijedni i disciplinovani. Pored toga su i stedljivi. Nas narod bi rekao i skrti. Kod njih mi se ne svidja sto su radi doci u goste, gostiti se, a sami ne bi nikoga tako gostili. Dakle red, rad i stedjivost (skrtost). To su Njemci!

E da je moj zivot Svajcarska...

pre 12 godina

Prema navodima studije, najbogatiji Švajcarci u proseku poseduju imovinu od 207.000 evra. Slede Amerikanci, Japanci i, kao najbogatiji Evropljani, Danci sa imovinom od 105.00 evra po stanovniku.

Svajcarci nisu Evropljani? Ili je to zbog EU? Ma oni nisu sa ove planete u svakom slucaju, nikad nisu ratovali, nikad nikog pljuvali, da li oni uopste postoje?

Gordan

pre 12 godina

Izgleda da malo ljudi razume raliku izmedju zaduzenosti zemlje i bogatstva stanovnistva. Na primer, iako je Italija visoko zaduzena zemlja, gradjani Italije su prosle godine imali najvece prihode u EU (uglavnom po osnovu vlasnistva na nekretninama). Isto tako, ako je USA ili Nemacka zaduzena, to ne znaci da su gradjani tih zemalja siromasni. O vlasnicima kapitala i da ne govorim - oni nikada nisu bili bogatiji!

"shvabo jashe crnog konja..."

pre 12 godina

to mora da nema nikakve veze sa propadanjem grchke, shpanije i portugala ?
kladim se da ce mnogi germanofili reci da shvabo radi, a ovi juznjaci samo leze i jedu pomorandze...

Swax

pre 12 godina

"najbogatiji Švajcarci u proseku poseduju imovinu od 207.000 evra. Slede Amerikanci, Japanci i, kao najbogatiji Evropljani, Danci sa imovinom od 105.00 evra po stanovniku"

Od kada švajcarska ne pripada Evropi? ;)

72krikri

pre 12 godina

ja kao stanovnik njemacke to nisam primjetio , placam kredit , svaki mjesec manje love , nafta skupa poludit , klopa isto a na odmor normalni ljudi sta zaradjuju nema sanse .
to su samo statistike

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Sve sto imaju, oni "duguju".
Spoljni dug po glavi stanovnika (ne racunajuci sve ostale dugove)

SAD $48000 + ($52000 licni dug)
Italija $42000
Grcka $52000
Spanija $60000
Nemacka $61000
Francuska $80000
Svedska $99000
Austrija $99000
Danska $110000
Norveska $120000
Belgija $120000
Holandija $146000
Svajcarska $157000
Velika Britanija $149000
Irska $536000

Zlato je relan odnos inflacije valuta, i pre 2 godine je vredelo duplo manje, a pre 6 godina 5 puta manje u valutama.
Ako neko ima novac na racunu, dobro se zapitajte koliko je on pokriven i sta bi se desilo kada bi vecina povukla iz banke.

Goran

pre 12 godina

A koliki deo od tih para se duguje bankama, koliki je procenat tog dela ustvari kredit i koliki su spoljni dugovi tih drzava...postavlja se pravo pitanje, da li je ta imovina zaista njihova.

Realni

pre 12 godina

"...stanovnik Istočne Evrope ima imovinu od samo 3.600 evra.
U Aziji je prosek vrednosti imovine je oko 7.700 evra.."

Nemoguce - bas bih volio da vidim sta je uslo u tu statistiku i po kojim kreterijumima. Mozda 'statisticki obradjene' azijske zemlje ali nikako sve zemlje istocne Evrope i Azije. Danci najbogatiji Evropljani - pa na kojem je onda kontinentu Svicarska??

Doncha 666

pre 12 godina

mozda su Nemci nadmocniji nego ikad..al njihove elektrane i fabrike zavise dosta od RRuskog gasa..tako da ih Rus drzi u saci..samo da zavrne ventill i zdravo dovidjenja braco Nemci..

Orthodox

pre 12 godina

Malo je ironicno to sto je nacija koja je izazvala najvecu katastrofu u modernoj istoriji, odnosno Drugi svetski rat, sada najbogatija na svetu. Dok smo mi, sa druge strane, najsiromasniji. S obzirom na to da smo prolili krv za slobodu, zasluzili smo da zivimo bar malo bolje. Ali, u zivotu nista nije fer, pa ni ova cinjenica. Zivela Srbija!!!

Ulm-Deutschland

pre 12 godina

Ala vas lazu, pa to vise nije izdrzivo.Pa bre nemac u nemackoj jedva izgura kraj sa krajem, a za strance, koji radimo ono sto ni jedan nemac nece a placeni smo tek toliko da nemoramo krasti, da ni ne govorim. A imovina? hahahahahaha. Od imovine nemac koji nije kapitalista ima samo auto na lizing, tv,kompjuter,telefon, nesto garderobe i namestaj. Zamislite da je redak onaj koji ima svoj stan, jer stanovi u nemackoj su toliko skupi da se o tome ni ne razmislja. Pa dali ste svesni cinjenice da kada bi se nemac pokusao hraniti eko hranom, nebi imao para vec kroz 7 dana? Jedemo hranu koju ni ludi kapitalista nebi pojeo jer je prepuna hemije, kao sto je hormon rasta, aditivi i drugo. Na zalost obicaj mojih zemljaka je da ako treba i pozajmi auto kada dolazi za jugu i onda vas obaspe pricama kako je prepun para, kako je izgradio kucu i slicno, a ako ga pitate dali bi mogao da vam pozajmi 100E, onda pocne da se prenemaze. E sada ostaje pitanje, zasto smo onda u nemackoj kada nije dobro? Zato sto nismo gladni, bez struje i grejanja kao sto je to slucaj u nasoj domovini.

Add

pre 12 godina

Nije tacno da Su Nemci skrti,jednostavno trose novac na druge stvari njima bitne a koje Su Srbima manje bitne.Gastarbajteri dodju u Sr na odmor I **** 4000-5000€ na rodjake kojima kupuju poklone,u kafani...a Nemac te iste pare ode I potrosi na Tailandu ili negde drugde.Oni se jednostavno nedokazuju kolko I Sta imaju...a sto se tice Kad kod njih dodjes u goste-to ti je sto ti je,ljudi nisu navikli da se prezderavaju Ko Mi.

Mitar

pre 12 godina

Pustimo statistiku, zivim u Nemackoj a iskreno radim za komunalije,racune i kredite a znam da od nasih ''zemljaka'' baustelaca nisam jedini. Nije EU med i mleko, taj ko se najeo tudjinskog hleba zna o cemu ja pricam. Svako dobro svima.

Milan

pre 12 godina

Nemci nikada nece odustati od dominacije Evropom na ovaj ili onaj nacin...Ovo je jos jedan dokaz da su Evropsku uniju i Euro iskoristili kao sredstvo ekonomskog jacanja i dominacije.

Kriza ?

pre 12 godina

(mua, 15. septembar 2011 16:37)
Slažem se s ovim komentarom, moj rođak kupio kuću u USA, na kredit, košta 300 000 $. Pitam ga ja, kako ćete, kriza, a on meni: Kakva kriza ?

bb4

pre 12 godina

Neko pise da je Nemcima do tolikog bogastva pomoglo sto su u EU, mozda se zaboravlja da su oni najveca ekonomska SILA U eu, i treba malo i obaveze pogledati koju ima i ispunjava Nemacka za EU. Mozda malo i analizirati tu zemlju koja je uvek isla napred brze od ostalih. Dobr je sto je u EU, jer kada bi njen progres stao mozda bi opet dosli na neku ludu ideju
A neko opet pise da Svajcarska nije u Evropi, mozda misli da je u Aziji,
nije to samo da ona nije ratovala, nego je uvek kako se kaze domacinski radila, verujte ja to znam zivim ovde 40 godine
Moje drustvo tada nije htelo da dodje, bilo je nismo ludi da toliko radimo, kad imamo stanove a, kredite odmore islicno. Sto su to milili pravnici, mehanicari nije strasno, ali sto su i ekonomisti itso mislili to je zalosno, a zalosno je i da im se uzme diploma sada, jer posto su svi vec u penziji sa 50 i kusur godina. Ipak nije im zivot bio los do sada, ali zbog svoje dece neka sakriju diplpme
Netreba da se sekiramo da ce nemcima biti lose ako im braca Rusi zatvore gas, koliko Rusima trebaju nemci, toliko i Nemcima trebaju Rusi.
A mi nemozemo da se oslonimo na Ruse, kada nemamo sta da im ponudimo, i to oslananje na njih bilo je veliko pormasaj, zato brzo samo se osloniti treba na partnere kojima i mi trebamao. Partnerstvo je jedan biznis, a biznis nije jednosmerna ulica, to treba shvatiti, a to je kod nas jos uvek neshvatljivo, nego ko capi capi, pa neka posle potom posle mene

Bojan

pre 12 godina

Vidi Mitare iz Nemacke i ja radim i to prekovremeno , bar 10 sati dnevno i imam oko 20 hiljada dinara platu (200e) i ne mogu ni pisljivi racun da platim ti bar mozes cuti i radi, evo i ja znam sta pricam ima nas ohoho ovde, mozda se i tebi posreci vrati se!!! da vidis sta je zivot, verujte dokimate para za placanje i nije tako lose.

Bojan Norvezanin

pre 12 godina

"Sve sto imaju, oni "duguju".
Spoljni dug po glavi stanovnika (ne racunajuci sve ostale dugove)

SAD $48000 + ($52000 licni dug)
Italija $42000
Grcka $52000
Spanija $60000
Nemacka $61000
Francuska $80000
Svedska $99000
Austrija $99000
Danska $110000
Norveska $120000
Belgija $120000
Holandija $146000
Svajcarska $157000
Velika Britanija $149000
Irska $536000 "

Druze odaklen ti ove brojke? Jel to vadis iz glave? Evo navescu ti jedan primer gde odgovorno znam i tvrdim da si pogresio. Norveska po glavu stanovnika na racun inostranih dugova duguje tacno $0 (nula). Sta vise ima stedjevinu u visini 3.000.000.000.000 kruna (tri hiljadu milijardi kruna) sto je ekvivakent u dinarima oko cetiristo hiljada milijardu dinara ili da vam bude lakse oko 400 milijardi evra. Sto bi znacilo da je svaki gradjanin vredan 87000 evra koliko pripada svakom gradjaninu. 2/3 gradjana norveske poseduju sopstveni stan/kuca a vrednost najmanjeg stana je minimum 100.000 evra, ne ulazeci u druge brojke zelim da kazem da kada postavljas podatke potrudi se da budu tacni, jer nema svrhe da lazes narod, jos bolje bi bilo da kad izneses brojke postavis izvor brojke da ne dodje do takve blamaze. Moji izvori su http://www.norges-bank.no/en/ narodna banka norveske, lepo na desnu stranu pogledaj kako brojevi sevaju kako se puni i prazni stedjevina. Sve to ne znaci da ljudi imaju da se rasipaju, i oni gledaju svaku krunu da im ostane do sledece plate, gledaju kako jedu, kako izlaze itd. Ali zive mirnije glave jer bar imaju drzavu na koga mogu da racunaju. A ove clanke o kako zive i slicno na osnovu neke statisticke podatke su potpuno promasene iz jednostavnog razloga sto ne oslikavaju stvarno stanje drustva. Ljudi u ameriku imaju svojinu, ali lako ih gube usled bolesti, otkaza i sl. A ovde to ne moze da se desi. Drzava uskace da ti pomogne, i imaju na osnovu cega da to rade. Uostalom sto se nebi pisalo o tome i da se daje misljenje strucnjake iz bolje situirane zemlje o tome kako Srbija da napreduje, kako da se polako i postepeno radi na tome da se i u Srbiji moze ziveti normalno, da se ne vodi borba svaki dan za hranu i sl. A ne da se pise kako smo dobili kredite, kako je ko koga zaje..o, ko je kome krao. TO JE BILO buducnost je bitna a sami morate raditi za svoj buducnost. Bilo to u Srbiji ili u inostranstvo!!!

Виктор

pre 12 godina

Статистика, - краљица манипулације:

"Razlike u imovinskom stanju medju stanovnicima sveta su ogromne: svaki stanovnik Severne Amerike ima u proseku imovinu od oko 108.800 evra, a u Južnoj Americi 6.000 evra"

...

И сваки шести није само статистички, већ стварно без икаквих примања и шанси.

Такође је развој у Немачкој идентичан са мањим закашњењем америчком. Једна све мања мањина има све више и једна не само статистичка већ стварна армија од преко 20 милиона има само за основно преживљавање, али бар још увек здравствено осигурање.

milan

pre 12 godina

Sve su to statistike koje izgledaju samo na prvi pogled lepo ali u stvarnosti je istina drugacija. Milioni nemackih penzionera izlaze i pored pomoci jedva na kraj sa svojim primanjima, po nemckoj statistici svako cetvrto dete zivi u siromastvu ipak dobar deo kolaca tog nemackog bogatsva dele medjusobom manjini.

Marko

pre 12 godina

To kaze statistika i ne treba se čuditi, jer je nesrazmera između bogatih i siromašnih Nemaca izuzetno velika. Baš je na ovom sajtu bio članak o broju bogatih u Nemačkoj i o tome da su svi spremni da plaćaju dodatne poreze kako bi pomogli bundes budžet. Obični građani ne žive na visokom nivou kako se to možda čini i u tom smislu ne treba živeti u iluziji koja stvara želju da se u Nemačku emigrira.

Choopo

pre 12 godina

Mi treba da se pozabavimo nama.Ova zemlja nije siromašna,ona je zapuštena. Ljudi nemaju osnovnu kulturu.Kontejneri leti smrde,a zimi se puše. Priroda ne može da diše od smeća i plastike,a gradovi plivaju u istom.Ne ceni se moral i kvalitet već poniznost. I ništa se ne kreće na bolje. Dovoljno se odvesti do prvog sela u Austriji da bi shvatili gde smo mi i zašto kopamo sami sebi rupu.

Sava

pre 12 godina

Ja ne znam da li su Nemci više ojačali zbog svoje pameti (+red,rad,disciplina) ili zbog tuđe gluposti(+nerad,nered i nedisciplina), ali znam da "Historia est magistra vitae" i znam da u njuhovom komšiluku nikad nije valjalo kad oni preterano ojačaju!

Dejan

pre 12 godina

Nemacka vise nije ono sta je bila i tamo je siromastvo sve vece. Mogu reci da neki ljudi u Srbiji bolje zive nego u Nemackoj i realno u Srbiji ako si na dobrom mestu imas vece sanse da se obogatis.

romul

pre 12 godina

@Sava
Savo cerovatno si iz latinskog imao keca. Glagol ide uvek na kraju rečenice tako da izreka glasi:''Historia magistra vitae est''.
Nemačka nemože sama da bude bogata a ostali siromašni. Kad pukne ostatak EU srušiće se i nemačka ekonomija (koja je ionako naduvana) jer neće imati kome da prodaju svoje papreno i nepotrbeno skupe proizvode. Prosta logika.

sava

pre 12 godina

odgovor romulu
Hvala na ispravci. Davno sam učio latinski.Ali srpski ne zaboravljam. Ne može su dve reči. Inače što se sadržine tvog komentara tiče potpuno se slažem. Najvažnije je da se razumemo. Možda baš zbog ovakvih beznačajnih polemika mi ne mičemo napred. Između ostalog.

Milan Nis

pre 12 godina

Brojke nisu bitne i ne znace bas nista.Jedino je bitno da PROSECAN I ODGOVORAN gradjanin sa NORMALNIM RADNIM VREMENOM od 40 sati nedeljno,na kraju meseca,kada isplati sve sto duguje drzavi i komunalne troskove,ima jos sebi da priusti krov nad glavom,bar po 20 mkv,po clanu porodice,kao i letovanje i dobro bi bilo,ali i ne mora-zimovanje,o 3 obroka dnevno i sredstvima za licnu higijenu i ne zelim da govorim,jer se to podrazumeva.
Sve ostalo ce u narednim godina u SVETU biti luksuz i nema vise NOVOG TALASA KRIZE,moramo se navici na nov nacin zivota.

Laki

pre 12 godina

Dok god je ojnih koji ce se prodati i raditi za male pare dotle ce neki biti bogati. Ovo nije nikakav primer. Nemacka ima najvise stranaca koji rade za njih sa minimalnim platama i nikakvim pravima.

nada za komentar romul

pre 12 godina

Romule, tacno je da se u latinskom glagol piše ili nalazi zadnji u recenici. A u srpskom se ne piše neznam, vec ne znam.

romul

pre 12 godina

@nada, sava
I ja sam davno učio latinski pa moj komentar shvatite kao šalu. Za ''neznam'' je kriva tastatura i brzo kucanje jer sam i na početku napisao ''cerovatno'' a treba verovatno. Pozdrav svima.

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Za Bojan Norvezanin,
Ne sumnjam da se u Norveskoj lagodnije zivi na stetu drugih, ali mnogo verujes propagandi banaka, jer je na snazi bankarski sistem frakcionalne rezerve.
Podaci su ovde
http://www.cnbc.com/id/30308959/The_World_s_Biggest_Debtor_Nations
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt

Doncha 666

pre 12 godina

mozda su Nemci nadmocniji nego ikad..al njihove elektrane i fabrike zavise dosta od RRuskog gasa..tako da ih Rus drzi u saci..samo da zavrne ventill i zdravo dovidjenja braco Nemci..

72krikri

pre 12 godina

ja kao stanovnik njemacke to nisam primjetio , placam kredit , svaki mjesec manje love , nafta skupa poludit , klopa isto a na odmor normalni ljudi sta zaradjuju nema sanse .
to su samo statistike

mua

pre 12 godina

RTS: kriza u Grčkoj, Italija je gotova, dolar tone, Hrvatska i Mađarska pred bankrotom...

I ja mislio stvarno je tako, a onda... Doputuje ortak iz USA koji živi tamo već 10tak godina, pogleda RTS vesti i u čudu nazove svoje u Americi da pita šta se tamo desilo u međuvremenu. A ovi kažu: "Ništa, sve je po starom".

Taj RTS je jedna ogavna mašina za laganje. Stvaraju atmosferu u Srbiji kako nigde ne "cvetaju ruže" i kako je isto svugde u Svetu, da bi ekipa na vlasti nesmetano mogla da lapa. Srbijo maćeho, ništa dobro da nam doneseš.

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Sve sto imaju, oni "duguju".
Spoljni dug po glavi stanovnika (ne racunajuci sve ostale dugove)

SAD $48000 + ($52000 licni dug)
Italija $42000
Grcka $52000
Spanija $60000
Nemacka $61000
Francuska $80000
Svedska $99000
Austrija $99000
Danska $110000
Norveska $120000
Belgija $120000
Holandija $146000
Svajcarska $157000
Velika Britanija $149000
Irska $536000

Zlato je relan odnos inflacije valuta, i pre 2 godine je vredelo duplo manje, a pre 6 godina 5 puta manje u valutama.
Ako neko ima novac na racunu, dobro se zapitajte koliko je on pokriven i sta bi se desilo kada bi vecina povukla iz banke.

Citizen X

pre 12 godina

ma nemoguce da su Amerikanci u proseku drugi najbogatiji u svetu. i to njih 300 miliona?! nemoguce, ja sam citao da oni tamo propadaju i da ih ceka bankrot.

Srbin, generacijama unazad

pre 12 godina

Razmišljam: ići glavom kroz zid??? Ne, otići odavde u tu propalu, smrdljivu Evropu i nastaviti tamo život! Što pre! Ne zbog mene, moj život sa 32 godine je već uništen, nego zbog moje dece. Da, ja ću tamo raditi najgore poslove, bez imalo perspektive (mada govorim 2 svetska jezika, odlično baratam računarima, bavim se stolarijom i molerajem, znam još svašta da radim...) ali će moja deca bar imati neku šansu da se uklope u to napredno društvo i da postignu nešto u životu... Jedino što teško mogu da skupim i za kartu, a o radnoj vizi i sl. administrativnim problemima i da ne govorim...

"Ostajte ovde, Sunce tuđeg neba neće vas grijat'...", neće, to je tačno, ali tamo malo ko i gleda u Sunce! Kad poseješ njivu, a nadviju se oblaci, ne moliš se Bogu nego ispališ protivgradne rakete. Kad nema kiše, uključiš sistem za navodnjavanje... uređen sistem, a ne ovi naši što "malo kraduckaju" pa im je u interesu da ostanem, naravno, od koga bi posle krali kad bismo svi otišli... Što neko pomene, u nekom komentaru pre par dana, kad se raspravljalo koliko smo zapravo lenji/vredni, prirodna selekcija je učinila da ovde ostanu samo paraziti ili oni koji nisu imali ___ da skupe pesnicu i da kažu neću više da trpim!

Ili je možda ipak bolje da verujem Čedi, Dačiću, Nikoliću, Mrkonjiću, Vulinu, Iliću i sličnima da će ipak doneti bolje sutra?

Putuj Evropo

Orthodox

pre 12 godina

Malo je ironicno to sto je nacija koja je izazvala najvecu katastrofu u modernoj istoriji, odnosno Drugi svetski rat, sada najbogatija na svetu. Dok smo mi, sa druge strane, najsiromasniji. S obzirom na to da smo prolili krv za slobodu, zasluzili smo da zivimo bar malo bolje. Ali, u zivotu nista nije fer, pa ni ova cinjenica. Zivela Srbija!!!

radoja

pre 12 godina

Jedan narod koji ima Hegela, Wagnera, Kanta ima veliku kulturu i napredan je. Ne cudi me sto su bogatiji, zaista su vrijedni i disciplinovani. Pored toga su i stedljivi. Nas narod bi rekao i skrti. Kod njih mi se ne svidja sto su radi doci u goste, gostiti se, a sami ne bi nikoga tako gostili. Dakle red, rad i stedjivost (skrtost). To su Njemci!

Swax

pre 12 godina

"najbogatiji Švajcarci u proseku poseduju imovinu od 207.000 evra. Slede Amerikanci, Japanci i, kao najbogatiji Evropljani, Danci sa imovinom od 105.00 evra po stanovniku"

Od kada švajcarska ne pripada Evropi? ;)

Zaphod

pre 12 godina

To je narod!!! Pamet, disciplina i umerenost... Oni nikada neće uludo potrošiti to što imaju za razliku od nas koji decenijama trošimo pare koje nemamo...

Gordan

pre 12 godina

Izgleda da malo ljudi razume raliku izmedju zaduzenosti zemlje i bogatstva stanovnistva. Na primer, iako je Italija visoko zaduzena zemlja, gradjani Italije su prosle godine imali najvece prihode u EU (uglavnom po osnovu vlasnistva na nekretninama). Isto tako, ako je USA ili Nemacka zaduzena, to ne znaci da su gradjani tih zemalja siromasni. O vlasnicima kapitala i da ne govorim - oni nikada nisu bili bogatiji!

Svrbijanac

pre 12 godina

Pa zasto postoji EU nego da Nemacka i jos po koja zemlja imaju otvoren put ka trzistima ostalih manje razvijenih zemalja. Privreda im je jaka neosporno, ali to se desilo zahvaljujuci principima na kojima je EU nastala. EU pokazuje da bogati bivaju nenormalno bogatiji, a siromasni ne mogu da se pridignu.

Evo, sada "pomazu" Grcku jer su joj "pomagali" i u poslednjih 30 godina tako sto su ih tapsali po ledjima i prodavali robu iako nije bilo pokrica ali su ih hrabrili da to rade. A sada ih pomazu tako sto im daju kredite da vrate njima stare dugove a prave im nove, a predlazu i da prodaju ostrva. Pa Portugal, Spaniju, pa ce Italiju...

Onda i nama i slicnima prodaju sve i svasta. Pa imaju suficit prema Srbiji koji se meri stotinama miliona godisnje. A onda se pobune zbog 5000 azilanata koji su sirotinja, delom iz bog naseg deficita i katastrofalne spoljne ekonomske politike, i zbog kojih oni realno izgube par stotina hiljada evra.

Sve u svemu za jednu masinu prodatu recimo 1983. uzimaju pare i dan danas.

Tako se to radi. I mogu samo da im se klanjam.

E da je moj zivot Svajcarska...

pre 12 godina

Prema navodima studije, najbogatiji Švajcarci u proseku poseduju imovinu od 207.000 evra. Slede Amerikanci, Japanci i, kao najbogatiji Evropljani, Danci sa imovinom od 105.00 evra po stanovniku.

Svajcarci nisu Evropljani? Ili je to zbog EU? Ma oni nisu sa ove planete u svakom slucaju, nikad nisu ratovali, nikad nikog pljuvali, da li oni uopste postoje?

Realni

pre 12 godina

"...stanovnik Istočne Evrope ima imovinu od samo 3.600 evra.
U Aziji je prosek vrednosti imovine je oko 7.700 evra.."

Nemoguce - bas bih volio da vidim sta je uslo u tu statistiku i po kojim kreterijumima. Mozda 'statisticki obradjene' azijske zemlje ali nikako sve zemlje istocne Evrope i Azije. Danci najbogatiji Evropljani - pa na kojem je onda kontinentu Svicarska??

Dejan

pre 12 godina

Nemacka vise nije ono sta je bila i tamo je siromastvo sve vece. Mogu reci da neki ljudi u Srbiji bolje zive nego u Nemackoj i realno u Srbiji ako si na dobrom mestu imas vece sanse da se obogatis.

Goran

pre 12 godina

A koliki deo od tih para se duguje bankama, koliki je procenat tog dela ustvari kredit i koliki su spoljni dugovi tih drzava...postavlja se pravo pitanje, da li je ta imovina zaista njihova.

"shvabo jashe crnog konja..."

pre 12 godina

to mora da nema nikakve veze sa propadanjem grchke, shpanije i portugala ?
kladim se da ce mnogi germanofili reci da shvabo radi, a ovi juznjaci samo leze i jedu pomorandze...

milan

pre 12 godina

Sve su to statistike koje izgledaju samo na prvi pogled lepo ali u stvarnosti je istina drugacija. Milioni nemackih penzionera izlaze i pored pomoci jedva na kraj sa svojim primanjima, po nemckoj statistici svako cetvrto dete zivi u siromastvu ipak dobar deo kolaca tog nemackog bogatsva dele medjusobom manjini.

Mitar

pre 12 godina

Pustimo statistiku, zivim u Nemackoj a iskreno radim za komunalije,racune i kredite a znam da od nasih ''zemljaka'' baustelaca nisam jedini. Nije EU med i mleko, taj ko se najeo tudjinskog hleba zna o cemu ja pricam. Svako dobro svima.

Ulm-Deutschland

pre 12 godina

Ala vas lazu, pa to vise nije izdrzivo.Pa bre nemac u nemackoj jedva izgura kraj sa krajem, a za strance, koji radimo ono sto ni jedan nemac nece a placeni smo tek toliko da nemoramo krasti, da ni ne govorim. A imovina? hahahahahaha. Od imovine nemac koji nije kapitalista ima samo auto na lizing, tv,kompjuter,telefon, nesto garderobe i namestaj. Zamislite da je redak onaj koji ima svoj stan, jer stanovi u nemackoj su toliko skupi da se o tome ni ne razmislja. Pa dali ste svesni cinjenice da kada bi se nemac pokusao hraniti eko hranom, nebi imao para vec kroz 7 dana? Jedemo hranu koju ni ludi kapitalista nebi pojeo jer je prepuna hemije, kao sto je hormon rasta, aditivi i drugo. Na zalost obicaj mojih zemljaka je da ako treba i pozajmi auto kada dolazi za jugu i onda vas obaspe pricama kako je prepun para, kako je izgradio kucu i slicno, a ako ga pitate dali bi mogao da vam pozajmi 100E, onda pocne da se prenemaze. E sada ostaje pitanje, zasto smo onda u nemackoj kada nije dobro? Zato sto nismo gladni, bez struje i grejanja kao sto je to slucaj u nasoj domovini.

Add

pre 12 godina

Nije tacno da Su Nemci skrti,jednostavno trose novac na druge stvari njima bitne a koje Su Srbima manje bitne.Gastarbajteri dodju u Sr na odmor I **** 4000-5000€ na rodjake kojima kupuju poklone,u kafani...a Nemac te iste pare ode I potrosi na Tailandu ili negde drugde.Oni se jednostavno nedokazuju kolko I Sta imaju...a sto se tice Kad kod njih dodjes u goste-to ti je sto ti je,ljudi nisu navikli da se prezderavaju Ko Mi.

Milan

pre 12 godina

Nemci nikada nece odustati od dominacije Evropom na ovaj ili onaj nacin...Ovo je jos jedan dokaz da su Evropsku uniju i Euro iskoristili kao sredstvo ekonomskog jacanja i dominacije.

Laki

pre 12 godina

Dok god je ojnih koji ce se prodati i raditi za male pare dotle ce neki biti bogati. Ovo nije nikakav primer. Nemacka ima najvise stranaca koji rade za njih sa minimalnim platama i nikakvim pravima.

bb4

pre 12 godina

Neko pise da je Nemcima do tolikog bogastva pomoglo sto su u EU, mozda se zaboravlja da su oni najveca ekonomska SILA U eu, i treba malo i obaveze pogledati koju ima i ispunjava Nemacka za EU. Mozda malo i analizirati tu zemlju koja je uvek isla napred brze od ostalih. Dobr je sto je u EU, jer kada bi njen progres stao mozda bi opet dosli na neku ludu ideju
A neko opet pise da Svajcarska nije u Evropi, mozda misli da je u Aziji,
nije to samo da ona nije ratovala, nego je uvek kako se kaze domacinski radila, verujte ja to znam zivim ovde 40 godine
Moje drustvo tada nije htelo da dodje, bilo je nismo ludi da toliko radimo, kad imamo stanove a, kredite odmore islicno. Sto su to milili pravnici, mehanicari nije strasno, ali sto su i ekonomisti itso mislili to je zalosno, a zalosno je i da im se uzme diploma sada, jer posto su svi vec u penziji sa 50 i kusur godina. Ipak nije im zivot bio los do sada, ali zbog svoje dece neka sakriju diplpme
Netreba da se sekiramo da ce nemcima biti lose ako im braca Rusi zatvore gas, koliko Rusima trebaju nemci, toliko i Nemcima trebaju Rusi.
A mi nemozemo da se oslonimo na Ruse, kada nemamo sta da im ponudimo, i to oslananje na njih bilo je veliko pormasaj, zato brzo samo se osloniti treba na partnere kojima i mi trebamao. Partnerstvo je jedan biznis, a biznis nije jednosmerna ulica, to treba shvatiti, a to je kod nas jos uvek neshvatljivo, nego ko capi capi, pa neka posle potom posle mene

Bojan Norvezanin

pre 12 godina

"Sve sto imaju, oni "duguju".
Spoljni dug po glavi stanovnika (ne racunajuci sve ostale dugove)

SAD $48000 + ($52000 licni dug)
Italija $42000
Grcka $52000
Spanija $60000
Nemacka $61000
Francuska $80000
Svedska $99000
Austrija $99000
Danska $110000
Norveska $120000
Belgija $120000
Holandija $146000
Svajcarska $157000
Velika Britanija $149000
Irska $536000 "

Druze odaklen ti ove brojke? Jel to vadis iz glave? Evo navescu ti jedan primer gde odgovorno znam i tvrdim da si pogresio. Norveska po glavu stanovnika na racun inostranih dugova duguje tacno $0 (nula). Sta vise ima stedjevinu u visini 3.000.000.000.000 kruna (tri hiljadu milijardi kruna) sto je ekvivakent u dinarima oko cetiristo hiljada milijardu dinara ili da vam bude lakse oko 400 milijardi evra. Sto bi znacilo da je svaki gradjanin vredan 87000 evra koliko pripada svakom gradjaninu. 2/3 gradjana norveske poseduju sopstveni stan/kuca a vrednost najmanjeg stana je minimum 100.000 evra, ne ulazeci u druge brojke zelim da kazem da kada postavljas podatke potrudi se da budu tacni, jer nema svrhe da lazes narod, jos bolje bi bilo da kad izneses brojke postavis izvor brojke da ne dodje do takve blamaze. Moji izvori su http://www.norges-bank.no/en/ narodna banka norveske, lepo na desnu stranu pogledaj kako brojevi sevaju kako se puni i prazni stedjevina. Sve to ne znaci da ljudi imaju da se rasipaju, i oni gledaju svaku krunu da im ostane do sledece plate, gledaju kako jedu, kako izlaze itd. Ali zive mirnije glave jer bar imaju drzavu na koga mogu da racunaju. A ove clanke o kako zive i slicno na osnovu neke statisticke podatke su potpuno promasene iz jednostavnog razloga sto ne oslikavaju stvarno stanje drustva. Ljudi u ameriku imaju svojinu, ali lako ih gube usled bolesti, otkaza i sl. A ovde to ne moze da se desi. Drzava uskace da ti pomogne, i imaju na osnovu cega da to rade. Uostalom sto se nebi pisalo o tome i da se daje misljenje strucnjake iz bolje situirane zemlje o tome kako Srbija da napreduje, kako da se polako i postepeno radi na tome da se i u Srbiji moze ziveti normalno, da se ne vodi borba svaki dan za hranu i sl. A ne da se pise kako smo dobili kredite, kako je ko koga zaje..o, ko je kome krao. TO JE BILO buducnost je bitna a sami morate raditi za svoj buducnost. Bilo to u Srbiji ili u inostranstvo!!!

Marko

pre 12 godina

To kaze statistika i ne treba se čuditi, jer je nesrazmera između bogatih i siromašnih Nemaca izuzetno velika. Baš je na ovom sajtu bio članak o broju bogatih u Nemačkoj i o tome da su svi spremni da plaćaju dodatne poreze kako bi pomogli bundes budžet. Obični građani ne žive na visokom nivou kako se to možda čini i u tom smislu ne treba živeti u iluziji koja stvara želju da se u Nemačku emigrira.

Kriza ?

pre 12 godina

(mua, 15. septembar 2011 16:37)
Slažem se s ovim komentarom, moj rođak kupio kuću u USA, na kredit, košta 300 000 $. Pitam ga ja, kako ćete, kriza, a on meni: Kakva kriza ?

Sava

pre 12 godina

Ja ne znam da li su Nemci više ojačali zbog svoje pameti (+red,rad,disciplina) ili zbog tuđe gluposti(+nerad,nered i nedisciplina), ali znam da "Historia est magistra vitae" i znam da u njuhovom komšiluku nikad nije valjalo kad oni preterano ojačaju!

romul

pre 12 godina

@Sava
Savo cerovatno si iz latinskog imao keca. Glagol ide uvek na kraju rečenice tako da izreka glasi:''Historia magistra vitae est''.
Nemačka nemože sama da bude bogata a ostali siromašni. Kad pukne ostatak EU srušiće se i nemačka ekonomija (koja je ionako naduvana) jer neće imati kome da prodaju svoje papreno i nepotrbeno skupe proizvode. Prosta logika.

Bojan

pre 12 godina

Vidi Mitare iz Nemacke i ja radim i to prekovremeno , bar 10 sati dnevno i imam oko 20 hiljada dinara platu (200e) i ne mogu ni pisljivi racun da platim ti bar mozes cuti i radi, evo i ja znam sta pricam ima nas ohoho ovde, mozda se i tebi posreci vrati se!!! da vidis sta je zivot, verujte dokimate para za placanje i nije tako lose.

Milan Nis

pre 12 godina

Brojke nisu bitne i ne znace bas nista.Jedino je bitno da PROSECAN I ODGOVORAN gradjanin sa NORMALNIM RADNIM VREMENOM od 40 sati nedeljno,na kraju meseca,kada isplati sve sto duguje drzavi i komunalne troskove,ima jos sebi da priusti krov nad glavom,bar po 20 mkv,po clanu porodice,kao i letovanje i dobro bi bilo,ali i ne mora-zimovanje,o 3 obroka dnevno i sredstvima za licnu higijenu i ne zelim da govorim,jer se to podrazumeva.
Sve ostalo ce u narednim godina u SVETU biti luksuz i nema vise NOVOG TALASA KRIZE,moramo se navici na nov nacin zivota.

Виктор

pre 12 godina

Статистика, - краљица манипулације:

"Razlike u imovinskom stanju medju stanovnicima sveta su ogromne: svaki stanovnik Severne Amerike ima u proseku imovinu od oko 108.800 evra, a u Južnoj Americi 6.000 evra"

...

И сваки шести није само статистички, већ стварно без икаквих примања и шанси.

Такође је развој у Немачкој идентичан са мањим закашњењем америчком. Једна све мања мањина има све више и једна не само статистичка већ стварна армија од преко 20 милиона има само за основно преживљавање, али бар још увек здравствено осигурање.

Choopo

pre 12 godina

Mi treba da se pozabavimo nama.Ova zemlja nije siromašna,ona je zapuštena. Ljudi nemaju osnovnu kulturu.Kontejneri leti smrde,a zimi se puše. Priroda ne može da diše od smeća i plastike,a gradovi plivaju u istom.Ne ceni se moral i kvalitet već poniznost. I ništa se ne kreće na bolje. Dovoljno se odvesti do prvog sela u Austriji da bi shvatili gde smo mi i zašto kopamo sami sebi rupu.

nada za komentar romul

pre 12 godina

Romule, tacno je da se u latinskom glagol piše ili nalazi zadnji u recenici. A u srpskom se ne piše neznam, vec ne znam.

sava

pre 12 godina

odgovor romulu
Hvala na ispravci. Davno sam učio latinski.Ali srpski ne zaboravljam. Ne može su dve reči. Inače što se sadržine tvog komentara tiče potpuno se slažem. Najvažnije je da se razumemo. Možda baš zbog ovakvih beznačajnih polemika mi ne mičemo napred. Između ostalog.

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Za Bojan Norvezanin,
Ne sumnjam da se u Norveskoj lagodnije zivi na stetu drugih, ali mnogo verujes propagandi banaka, jer je na snazi bankarski sistem frakcionalne rezerve.
Podaci su ovde
http://www.cnbc.com/id/30308959/The_World_s_Biggest_Debtor_Nations
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt

romul

pre 12 godina

@nada, sava
I ja sam davno učio latinski pa moj komentar shvatite kao šalu. Za ''neznam'' je kriva tastatura i brzo kucanje jer sam i na početku napisao ''cerovatno'' a treba verovatno. Pozdrav svima.