Subota, 07.05.2011.

00:07

Svadbe na rate, dugovi zbog sahrana

Ekonomska kriza i nizak životni standard naterali su mnoge Beograđane da podižu kredite kako bi zaplovili u bračne vode.

Izvor: Press

Svadbe na rate, dugovi zbog sahrana IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Da komsiji crkne krava

pre 14 godina

Mnogo smo cudan narod. Prvo PRETERAMO, pa posle kukamo kako nas to mnogo kosta! Na primer ZASTO uopste na svadbi mora da bude 150 ljudi? Pa zaboga, na kraljevskom vencanju je bilo samo 300 ljudi! A ako i mora, zasto to mora da bude u preskupom restoranu, a ne na primer u sopstvenoj basti ili na brodicu na Dunavu sa minimalnim posluzenjem, koliko da se obelezi dogadjaj? Uostalom ako vec treba da se potrose te pare, ZASTO mladenci ne bi od tih para otputovali na 2-3 mesta da nesto pametno vide i cuju? A ako nije ni to, zasto narode ne pocnes da stedis cim ti se dete rodi za njegovo skolovanje, svadbu, ucesce za stan...? A, da, nije ti to palo na pamet.

leana

pre 14 godina

Vazno je da svadbetina bude sto veca, sto skuplja , da se prica posle , prepricava, da bi mladenci imali slike da stave u album a u dugovima preko glave. Ovako su moje prijateljice pravle svadbe, sa po 250 zvanica, iznajmljenim limuzinama, balonima, tortetinama , Isle na individualna bracna putovanja koja su ih kostala ko svetog Petra kajgana , samo da bi se pricalo da je put pravljen samo za njih, A posle par meseci su trazili kredite po bankama da bi kupili namestaj, plocice, grcaju jos u dugovima, neki su i pred razvodom, vlada sveopste nezadovoljstvo, Ne razumem te ljude nikako,,,,sta im znaci sta ce komsije reci,,,,

Vaske

pre 14 godina

.A na sahranama podele, paketici, krkanje pokojniku za dusu, pa jos i ti troskovi.... Kad smo kod tih obicaja, i slave kostaju.... Niko nista ne zna o svecima koje slavi, ali se dobro popije i pojede... I tako dolazimo do toga da se slavi svetac, Bozic i Uskrs, pokojnik sahranjuje.. neumerenoscu u jelu i picu. Ljudi zaista ne razumeju sustinu pravoslavlja. Zadovoljenje forme ne znaci i postovanje sustine.
(Jasmina, 7. maj 2011 14:1

E bas tako sve se svodi na ~zderi i pij koliko zelis~ a u glavi supljina, ljudi mnogi ovde neznaju ni ~Oce Nas~ a trude se da veruju u Boga jos kad vidim da slavi slavu u restoranu sve sa muzikom i opstenarodnim veseljem muka me uhvati koliko su ljudi plitki i koliko je ustvari najbitnije da se ~zdere i pije~. Slicno je i sa svadbama radije ce narednih godinu dana da gladuje al ce svadbu da napravi iznad svojih mogucnosti da se dive sve komsije, prijatelji i rodbina a posle ce od tih istih ici cele godine da pozajmljuje pare. Ljudi kod nas zive jos u svesti ~sta ce reci drugi sramota ako nebude ovako?~ a ustvari neznaju da nije sramota danas nemati u ovakvom drustvu i neznaju da nije svadba namenjena ujacima, stricevima, tetkama, kumovima ,komsijama... da zderu i piju i pricaju naokolo kako su se proveli vec je to najveci i najsvecaniji dan za mladence koji ce u skladu sa svojim zeljama i mogucnostima napraviti sebi ili nece napraviti veselje. Za sahrane se slazem da treba dostojno sahraniti pokojnika pa makar i po cenu kredita iako mislim da su krediti najvece zlo savremenog coveka i sveta uopste jer postajemo i vec smo postali robovi banaka.

Omg

pre 14 godina

Za one koji se pitaju kakve troskove ima pop - pop za svaki obred placa 2 takse, zatim potrosi gorivo i vreme. Vreme! Vrlo bitna stvar, nije kod kuce, a vreme kosta. Da li znate da jedan pop za opelo kod kuce i sahranu na groblju potrosi izmedju 3 i 4 sata i to bez vremena provedenog u putu?
Za one kojima nije jasno ono oko 100 din mesecno, evo objasnjenja- to se odnosi na katolike. To su njihova pravila.
Za one koji misle da je mnogo dati popu 5000 za vencanje- da li je mnogo dati 10000 drzavi da ti maticar dodje u restoran? To nikome ne smeta.
Zatim, vodja Dveri koji je organizovao napade na paradi nije nikada, ponavljam NIKADA studirao na Bogoslovskom fakultetu.
Za one koji misle da su kaludjeri oni koji su se odrekli svega i koji zive jevandjeljski - nije sve onako kao sto izgleda. Zar je jedan Artemijev kaludjer koji zivi luksuzu bolji od popa? Zar je Amfilohije bolji od popa? Nisu svi popovi isti. U svakom zitu ima kukolja. Kao sto nisu svi taksisti lopovi, tako nisu ni svi popovi lopovi. Kad pogledate troskove svadbe i sahrane, najmanje uzme pop.

petarV

pre 14 godina

Nisam se dobro izrazio,pa me nisi ni razumeo. Ne mislim da ne verujem u Boga...jer sam se razočarao u crkvu.
Smatram da je vera kao vera veoma nasilna...barem sudeći po ratovima u zadnjih par hiljada godina...kao i da se ne slažem da dete od rođenja treba da se od strane roditelja grupiše i upućuje. Smatram da svako treba da bira.
Tako sam ja više za budizam...barem se ne kolju kao jevreji,muslimani i hrišćani...A sa obzirom da mora da nešto postoji,više verujem u vanzemaljce...nego u Boga i blato.
Čisto logično i racionalno razmišljanje,bez namere da uvredim bilo koga.
Ja verujem u činjenice a ne u knjigu koju je pisalo ko zna koliko ljudi...ko zna koliko stotina godina posle događaja o kome su pisali...a po gotovo sa ko zna kakvim namerama.

petarV

pre 14 godina

Dok ne pročitam vaše komentare ovde na sajtu B92,ja mislim da sam lud i da **** uz vetar...a onda vidim da ima još ljudi koji rezonuju kao ja...pomislim...hej,pa ima nas ipak dosta...a onda ukapiram da vas je većina već otišla odavde :(
Bio sam skoro u Beču. Sretnem neku našu babu,živi tamo preko 30god.
Pitam je da li zna gde je opera...kaže ne znam,ne idem tamo...pitam je da li zna gde je prirodnjački muzej...ni to ne zna...a bre baba a znaš barem gde je marien hilfe strasse...ni to ne zna. Ona samo živi i radi u kraju gde su Srbi i ne mrda.
Jedino vikendom promrda kukove uz Stoju,Seku...drago mi je da ima i pametnijih koji odu tamo.
A ne da tamo čiste klozete...za 30 god nije išla u muzej...ma ni prošla pored njega...ali kada dođe ovde,onda svadba od 3 dana...ispraćaj u vojsku za 3 okolna sela...rođenje od 100 000 eur...i spomenik da bi i Tutankamon zavideo.

Bubreg bih prodao da se preselim odavde.

S2

pre 14 godina

Crkvu neću da komentarišem previše. Za mene su oni (crkva kao institucija) dno dna. Iako nisam vernik, mislim da bi crkva trebala da pruža neki primer skromnosti i prizemnosti a ne da konstantno vrti "daj mi", "to je moje" i slično. Kada smo već kod toga, isto važi i za one dole na Sandžaku.

E sad, što se svadbi tiče, meni nikako nije jasno koji ***** podižu kredite samo da bi napravili proslavu na kojoj će se opijati i prežderavati gomila ljudi koje mladenci verovatno i ne poznaju. Inače, taj naš pristup svadbama mi je nekako ružan i mislim da je to bacanje para, pogotovo u ovim smutnim vremenima! Ljudima je zbog nečega bitno šta će reći strine, šogori i komšiluk ako ne naprave neku "fancy" svadbu sa 500 zvanica a ne šta mladenci ustvari žele. To, po meni, nema nikakve veze sa tradicijom već je u pitanju neka "falinka" u mentalitetu. Par koji se venčava može biti protiv toga ali se roditelji naprave pametni i kažu "sve će to mama i tata rešiti" pa kada se stegne kaiš ucenjuju decu pod izgovorom "napravili smo vam svadbu, red bi bio da nam vratite novac". To su česte situacije.

Djuro P.

pre 14 godina

Nije sramota nemati nesto materijalno,ili neuraditi nesto sto drugi rade zbog modnog trenda.Obicaje i navike treba menjati ako hocemo da prezivimo,jer bas i zbog tih nekih obicaja i navika smo dovedeni do propasti, ja mislim da citava nasa mafija bas i zivi na nasim plecima iskoristavajuci tu nasu lakovernost u razne navike.

Ovidije

pre 14 godina

U Srbiji malo ljudi zna da napravi razliku između venčanja i svadbe a kada bi to znali stvari bi postale sasvim drugačije, i to toliko drugačije da čak ni razvoda ne bi toliko bilo, a kamo li podizanja kredita od strane "mladenaca" koje ni pas nema za šta da ujede.

12500 neto!

pre 14 godina

A nekima je i 6/5 necije plate (recimo KS), a za sve ostalo sto si rekao...amin!Inace, slicnih primera "da svi vide kako ja sa'ranjujem ili kako ja zenim/udajem" ima na "tone".Nas covek je ponosan kada vidi da su gosti zadovoljni otisli sa sahrane!

zivota

pre 14 godina

@ Amerika
Zivite Vi vas Americki san a pustite nas da zivimo kako znamo i umemo. Spaljujte,prosipajte pepeo najmilijih gde god hocete. I obavzeno prodajte imovinu koju ste nasledili.Pa putujte i trosite to po kaficima. Jasan je meni americki san a i danasnji odnos mladih preme dedovini,ocevini....
Veliki pozdrav od nekoga za koga postoji nesto drugo od potrosackog drustva

ena

pre 14 godina

Muz i ja smo se vencali u inostranstvu. Oboje smo inzinjeri i imamo solidna zapadna primanja, znaci, daleko iznad proseka u Srbiji. Kada smo se vencali, sa nama su bili kumovi i par bliskih prijatelja koje imamo ovde gde zivimo. Ja kupila lepu ali skromnu haljinu (ne vencanicu), on novo odelo, oboje ih nosimo i dan danas. LEpo rucali, lepo se proveli sa prijateljima i jos lepse - i bez ikakve frtutme - otputovali na bracno putovanje na Mauricijus. Rodbina u Srbiji nam jos nije oprostila sto nismo pravili opstenarodno veselje u rodnom zavicaju, ali, iskreno da vam kazem - nas bas briga. Mi smo ugodili sebi, steta sto se u Srbiji jos robuje toj malogradjanstini.

Amerika

pre 14 godina

E, pa bilo bi krajnje vreme da se ljudi nauče skromnosti i praktičnosti, makar ih i ekonomska kriza naterala. U stvari, to je i najbolji razlog. Neka se lepo venčaju i novac koji bi bacili na cajke i krkanluke neka utroše ili za putovanje, da nešto vide dok ne stignu deca, ili da se okuće. A oni što podižu piramide od spomenika bi mogli da razmisle da mrtvi nemaju veća prava od živih, te da ta njihova spomenčuga zauzima plodnu oranicu na kojoj bi neko mogao da se hrani. Neka se lepo kremiraju pa će im i troškovi biti manji, deca neće morati da im otplaćuju faraonske sahrane i porez na parcelu, a biće i mesta za koje drvo više ako ga oni ne zauzmu svojom parcelom. Život pripada živima, a posle ti je ionako svejedno.

Vlada016

pre 14 godina

(petarV, 7. maj 2011 11:57)
Slazem se sa tobom, samo mi je zasmetalo sto kazes da vise ne verujes u Boga jer si se razocarao u popove. Ne veruje se u popa vec u Boga. Evo ja ne verujem ni nasim vlastima (ni opoziciji) ali ipak volim svoju zemlju.
A sto se tice svadbi, slava i sahrana, sto rece neko, ljudima je vaznije da se pokazu pred narodom nego da ispostuju sustinu pa se to pretvara u krkanluk i opijanje. Licno znam primer ljudi koji su podizali kredit da bi proslavili slavu "da se vidi raskos".

milovan

pre 14 godina

Za svadbe ne mogu tacno da kazem cenu, drug mi udaje cerku, ne znam u kom restoranu u Beogradu, cena je koliko mi je rekao 27 eura po osobi.
Ja se vise razumem u sahrane, sve sto ste napisali i sto neki ovde komentarisu je apsolutna neistina. U zadnje 4 godine sam sahranio majku , oca i sestru. Ne lupajte gluposti molim Vas. Jadni Vi moderatori sa takvim znanjem, kao i Srbija.Znate samo ono sto Vam se naredi da znate. Cenzuriste, nije ok da narod zna istinu.

mm1

pre 14 godina

Siz budjeti finansiraju svadbe, ponilestva, odlazak u vojsku i sahraneBas je sramota pisati o takvim stvarima. Ili mozda Srbi cekate da vas se vrati Tito i uzme kredite za sve to.
Kako bi bilo da piste sta ste uradili i sta mislite da uradite, a ne da vam je najveci problem da finansirate avadbe od 150 do 300 osoba.
A i televizija ima sigirno snima kojekave svadbe koje ne skida sa ekrana umesto da snima i uci taj narod kako da se organizuje i na popravi put, sanitariju u kuci, ogradu koja treba da sa dutveliki udeo u tome, ako se sabere da uci narod drugprikazuje gde danasnja deca idu u skolu i kavi su im uslovi tamo nego takve gluposti kao svadba kako se sprema, sa kakvog uta, i u kakv WC idu zvanice,



vrse amo nam fali da urno druge stvari da snima u uci narod, nego da skoro svako vece daje emisiju 'svadba'
svs

Vesna

pre 14 godina

Problem u Srbiji, a pogotovo u manjim sredinama jeste "šta će narod reći" i "ako je mogao moj komšija, mogu i ja".Ljudi se zaduže, tj.prezaduže, samo da se ne bi pričalo o dotičnima u negativnom kontekstu. Moj brat je išao u vojsku pre par godina, u kafiću je počastio par prijatelja i mirna Bosna. Bez prevelike pompe i troška. Dok se budemo osvrtali na priče nebitnih ljudi biće nam teško. Problem je također i kod mladih koji se venčavaju jer prave svadbu zato da im se vrati novac i da što više poklona dobiju. To pričam iz iskustva bivše radne koleginice. Naravno da im se svadba nije isplatila jer su je pravili iz pogrešnih pobuda. Nisu pravili svadbu jer žele podeliti radost sa svojim prijateljima i rodbinom, već da "imaju za početak".Držim da je ovakva situacija dosta česta kod mladih parova pa i njihovih roditelja, jer da svako pravi prema mogućnostima, ne bi bilo prezaduživanja kod rodbine, prijatelja i banki. Od sahrane se takođe pravi cirkus, pogotovo kad se pravi zakuska, pa se pozovu svi koji su došli na sahranu, a ima i onih koji se sami pozovu na sendviče. Samo još da se zapeva.....

aaaa

pre 14 godina

sahrana u beogradu kosta oko 200 000 dinara. spomenik oko 150 000 dinara. obicaj da ljudi jedu i puju posle sahrane, parastosa i ostalih "pravoslavnih" dana kosta oko 50 000 dinara manje-vise u zavisnosti koliko vas ljudi zali. ukoliko slucajno ne stavite spomenik jos pre nego sto umrete vasu familiju ce svaki put kada vam donesu cvece saletati razni povoljni grobari koji nude ovaj ili onaj kamen za 100% manju cenu od ovog ili onog koji vam je nudio pre... svi kazu 600-800 evra. kada se dogovorite, sa svim ostalim sra"ima, taksama i prevozom izadje 1500.... ako ste srbin onda mora i miroslavljevo jevandjelje font da se uklese inace niste. greota je da nemate 2 vaze, klupicu i onu kucic za svece. spomenik ni slucajno ne sme da bude manji od okolnih jel to znaci da vas familija ne voli i ne postuje dovoljno. ljudi ako znate da vam se blizi cas trazite da vas kremiraju i prospu u dragu vam reku il livadu jer sve ostalo je cist bezobrazluk i manipulacija. u krajnjem slucaju jeftinije vam je da zivite....

Зоран

pre 14 godina

"Tako su radili NAŠI popovi dok su Turci bili tu.
A onda su Turci otišli ali došli komunisti...
Sada naši popovi imaju monopol nad Božijim OVCAMA...pa šišaj."

Ја сам у САД, па сам скоро продавао нешто на ибеју, купио један из Турске. И шаље ми адресу на коју да му пошаљем. Видим у адреси пише сокак. Хајде, реко, мало да порпичам са човеком. Питам га да ли сокак значи улица. Каже да јесте. Онда додајем да сам ја из Србије, али живим у САД, а ми смо били једно 500 година под отоманском имеријом, знаш, велим му. А он: Надам се да немаш лоше мишљење о нама? Ја му одговарам: На крају, није била лоша отоманска империја. Морали смо да им платимо само 10% пореза, овим нашима 20% и више. Човек одговара сa: "Nice, nice :))". После му причам за баклаве, за црну кафу коју ми зовеми турском, а Грци грчком. Зна све. Велим му да ја ту кафу не могу да пијем, а да се то у Србији често пије и 3 пута дневно. Он додаје да баклаве једе само код бабае на рамазан, а кафу не може да пије, исто.

Зоран

pre 14 godina

Свадбе на рате, дугови за сахрану и матуре на картицу. Ево синоћ на РТС-у о прославама матура у ОСНОВНОЈ и средњој школи. Око просечне плате, веле. Питају родитеље...па ово, оно, знаш, једном је то у животу, можемо мало и да се стиснемо,... Хотели 5 зведица је пожељно. Катастрофа. Малограђанштина. Причају да би требало то мало смањити, јер нема смисла. Хоћеш ти Србина да натераш да не једе на масти. Хоћеш, како нећеш. Треба ВЕЛИКА мука да га стисне да одустане од глупости.

Amos

pre 14 godina

*******
Koje to troskove pokriva svestenik za 10 minuta setnje i 15 minuta mahanja kandilom na groblju?
Izlizu mu se djonovi na brendiranim cipelama? Ispari mu voda iz tela pa mora da se dopunjuje nekim skupim sampanjcem?
Nabavlja uvozni tamjan iz Izraela sto kosta 50 eur po dozi?
********

Jasmina

pre 14 godina

....A na sahranama podele, paketici, krkanje pokojniku za dusu, pa jos i ti troskovi.... Kad smo kod tih obicaja, i slave kostaju.... Niko nista ne zna o svecima koje slavi, ali se dobro popije i pojede... I tako dolazimo do toga da se slavi svetac, Bozic i Uskrs, pokojnik sahranjuje.. neumerenoscu u jelu i picu. Ljudi zaista ne razumeju sustinu pravoslavlja. Zadovoljenje forme ne znaci i postovanje sustine.

I.

pre 14 godina

da nije zalosno bilo bi smesno.
dakle, pokazatelj ciste budalastine i emotivne neinteligencije i nezrelosti i jednih i drugih - i mladenaca i onih koji sahranjuju svoje umrle.

ko zeli da se venca a nema para, nema problema. kupi se ili sasije za devojku/zenu haljinica pristojna (u bilo kojoj boji i u modelu koji pristaje doticnoj dami), koja ce se MOCI nositi mnogo puta u nekim drugim prilikama (pozoriste, i ostale svecanosti - vencanja kod drugih, rodjendani, poslovne prezentacije...), zatim neki lep moderan laneni odgovarajuci sako poludugih rukava (takodje se kasnije moze nositi uz sve i svasta), cipele, to uvek treba. mladozenja takodje da kupi cipele, funkcionalno odelo i kosulju koje ce moci koristiti kasnije. znaci odeca je najveci trosak u svemu tome.
zatim se ode u zakazano vreme sa kumovima kod maticara, ali bez ostalih zvanica (eventualno roditelji i rodjena braca odnosno sestre), i gradjanski obavi ceremonija. kasnije, posle tog cina, u svom domu se priredi unapred organizovan koktel-party za najblize prijatelje (0,1 ili vise gostiju, ko koliko moze da ih pozove ili ih ima) a u skladu sa mogucnostima - skroman svedski sto sa picima, ili kompletna vecera. i to je to. bez preteranih troskova i pompe. nije cilj da se gosti najedu i napiju, nego ispricaju i provesele.

za sahrane, ko je vernik a treba mu pop (tj. misli da bez njega ne moze) nek nadje nekog ko nije skup.
medjutim pop uopste i nije bitan, ako doticni pokojnika nece da isprati 'na onaj svet' bez unapred placenih usluga koje su skuplje od zubarskih, a realno i kvalitativno manje vrede.
i nije tacno da popovi ne dobijaju platu od drzave.

milan

pre 14 godina

da mi neznamo granice kod naseg slavlja je isto tako poznata stvar i ako mislim da to mora biti preko budzeta mog domacinstva onda nebi smeo posle da kukam. Nista nije nenormalno da se deciji rodjendan kod nas slavi sa pedesetak i vise gostiju, odlazak u vojsku ima vise pozvanih nego sto ce buduci vojnik imati kolega u kasarni o svatovima i sahranama da i nepricamo. Netreba stedeti zbog toga sto nemamo nego zato da bi kasnije imali vise, ako budemo po tome se vladali bice nam lakse.

Snezana Jankovic

pre 14 godina

Civilno vencanje
Sve vise u svetu se uvodi civilno vencanje samo za svedoke ,roditelje ,bracu i sestre mladenaca kod maticara, a posle mnogo godina,kada mladenci finansijski ojacaju i dokzu uspesnost braka , vecina se odluci i za vencanje PRED BOGOM u Crkvama. Verovatno nam je to sledeci korak u ustedama domaceg budzeta, nema sta! Nista mi nije falilo sto sam imala gradjansko vencanje, a kakve su danas cene ne pada mi napamet i vencanje u crkvi sa 150 zvanica.Za te novce mogu kupiti mladenci veliki plac za zidanje stambenih objekata i jos malo cigala. Svejedno, bice ogovarani zbog nemanja svadbe,ali ce bar dokazati da su zreli da dugorocan brak.
Volim Sve Vas

Da li je?

pre 14 godina

Ne slazem se sa navedenim cenovnikom, sto se tice organizovanja svadbi! Evo i jedan konkretan primer: za svadbu od 150 zvanica ne salje se 150 pozivnica, posto ne saljete svakoj porodici onoliko koliko ih je u kuci nego samo jedno! I, navedeni troskovi ipak predstavljaju luksuzno vencanje. Evo, ja cu svakome ko zeli da jeftinije prodje za upola te cene - mozda cak i manje - da organizujem svadbu u Temerinu. (zavisi od zahteva, luksuznosti itd, ali ce svakako biti jeftinije).

petarV

pre 14 godina

Roditelji su mi se 70ih venčali u crkvi, kada su svi ostali imali partijske knjizice i zgražavali se Boga.
Rođen sam 1978. i kršten sam iste godine.
Recitovao sam 80ih za dan Sv. Save u totalno praznoj crkvi Sv. Marka na Tašmajdanu (bili samo roditelji nas dece) , pre nego što sam i krenuo u osnovnu školu.
Kada sam krenuo u osnovnu školu, inkognito sam slavio slavu.
Nastavnica mi je na ekskurziji konfiskovala ikonocu Bogorodice.
Ista nastavnica je (kada sam bio 4i razred) na jednom času pitala ko veruje u Boga.
Ruke (od nas 41) smo digli Srđan, Dimitrije (otac mu sveštenik) i ja,a ona se zajedno sa ostatkom odeljenja smejala nama.
E, onda su došle 90e, ta nastavnica je postala glavna za organizovanje proslave sv. Save koja je zasenila dan o.š. "Drinka Pavlović".
Umesto Nemačkih eksera pod nokte,deca su učila o Rimskih ekserima u dlanove.
Popovi su blagosiljali naše vikend ratnike,koji su išli na ratište po belu tehniku...
Svako je mogao da dobije slobodan dan iz škole samo što mu je taj dan slava...
I tako dalje i tako dalje.
Došli smo do toga da ljudi koji su deci zabranjivali da se venčavaju u crkvi sada zahtevaju da ih sarani pop.
Da se u crkvi između svih krstića,prodaju i Kineske modne kopije "Fashion jewerly".
Ranije je moj pop,a to je relativno skoro,kada dođe da sveti vodu il šta god...dobijao kesu sa suvim šljivama...i bukvalno dzeparac.
Tako su radili NAŠI popovi dok su Turci bili tu.
A onda su Turci otišli ali došli komunisti...
Sada naši popovi imaju monopol nad Božijim OVCAMA...pa šišaj.

Ali,sada su se osilili. Ne plaćaju porez,a plus horde novih vernika (kao ovaj nesrećnik iz Požarevca,što ga uhapsiše zbog malverzacija) daju i ne pitaju.
I naravno da će pop prvi da poklekne. Pare može da vidi,da opipa...a Boga 2.000 godina niko nije video.

A da ne pričamo,što ako ih ne izbace sa Bogoslovije, novi popovi su svi mahom navijači,članovi "dveri" "1389" itd,itd...
Pa sami popovi koji trebaju da propagiraju ljubav,toleranciju...su vodili demonstracije protiv gej parade.
Narod mora da shvati,da su naši popovi postali kao i katolički.
A katolicima je Luter zakucao papir na vrata crkve...jer je svako makar zaklao i 10o ljudi,mogao da otkupi grehe za finu sumicu i da ode u Raj.
Ja više ne verujem u Boga, ali jedino cenim kaluđere,koji su se svega odrekli.
Ove koji se kolju međusobno (kao i u svakoj firmi) za unapređenja...da dođu na bolju parohiju.
Raspitajte se koliko ih košta da dođu na Stari Grad,Novi Beograd...
Raspitajte se o popu,koga je Amfilohije spasio,kada su ga otkrili da je dovodio prostitutku u hram Sv. Marka.

Šta je Novak Đoković za Srbiju uradioviše od npr... Paspalja? Bodiroge? ... ništa...samo je crkvi dao 100.000eura i voula...eto patrijarha,koji je 2 nedelje pre toga osveštavao tržni centar,da uruči Novaku (koga veoma cenim kao sportistu) medaljonče za milionče!

Što kaže moj drug Rade,crkva je preduzeće koje već 2.000 godina posluje bez gubitka. To je za poštovanje.

Dragan

pre 14 godina

Zadnji je cas da se "uzmemo" u pamet i pocnemo da zivimo prema guberu.Ziveo
sam u Nemackoj a moja zena je radila kao pucfrau(odrzavanje kuce u smislu higijene)u kuci direktora AEG-a.Covek je udavao cerku i pozvao i nas na sva
dbu.Da ne duzim,svadbi je prisustvovalo 30-ak gostiju,trajala je 3 sata a posluzenje je bilo u stilu koktel party-a,odlicna ponuda pica a za prezaloga
jiti se mogao beli i crveni wurst.Kod nas negde svadba traje i 3 dana i
oni koji su takvoj prisustvovali znaju o kakvoj paradi pijanstva i kica
govrim a to kosta od 15 do 100 hiljada eura.Ako mi ne verujete piatajte
one koji imaju rodbinu u okolini Svilajnca,Pozarevca,Negotina...lupetam
li ja ili pisem istinu.
Dok smo ziveli i radili u Nemackoj umre gazda kuce,sahrani bude prisutno
20-ak ljudi(sin koji zivi u Svajcarskoj vratio se iste veceri jer sutrad
an radi)obavi se ukop i svak svojoj kuci.Kod nas te prvo svestenik odere
,kupi se obavezno po komad odece za blizu familiju i prijatelje da se podeli za pokoj duse pokojnika...to nije sve,tek posle pokopa se nasta
vlja sa daljim iskazivanjem zalosti za umrlim u vidu vecere ali u obave
zno 3 sofre.Naravno jela i pica ima isto k'o na svadbi samo fali Boze me
prosti muzika...to smo mi zato nemamo para,rasipamo kuda stignemo a ste
dimo na hrani,zdravlju,kulturi,bitno je pokazati se pred narodom...sve
dok tako budemo radili para necemo imati.
P.S.Bogu hvala kada vlast nasa ukinu redovno sluzenje vojnog roka...lju
di iz mog komsiluka ima vec nekoliko godina se ne razduzise sa komsijama
i familijom jer su se zaduzili da bi sinovima napravili ispracaj u armiju
,jer sta ce narod da kaze ,a kako oni kazu"svud'olizamo tanjiri,mora se i kod nas lizu"...Eeee Srbijo,Srbijo.

Aleksandar

pre 14 godina

Transparentnost na delu sa cenama pa i u crkvi. Neka se uvedu lepu fiskalne kase i neka placaju pdv, uplacuju sebi socijalno, ... da se integrisu u civilizovano gradjansko drustvo kad se iovako mesaju. Dosta vise sa kriminalizovanjem institucije crkve.

ivan

pre 14 godina

zasto se vise cuti i krije....??? imate slucajeve gde crkvena lica jedu i piju po sahranama,sami odredjuju tarife...ovo je strasno!!! Uostalom,sta ce jednom Vladiki telohranitelji,crni dzipovi???

ivan

pre 14 godina

zasto se vise cuti i krije....??? imate slucajeve gde crkvena lica jedu i piju po sahranama,sami odredjuju tarife...ovo je strasno!!! Uostalom,sta ce jednom Vladiki telohranitelji,crni dzipovi???

nivo?

pre 14 godina

"...priloga vernika koji na godišnjem nivou iznose 1.200 dinara. Onaj ko nije redovno izmirivao te obaveze, usluge sveštenika plaća u visini priloga na desetogodišnjem nivou, odnosno 12.000 dinara"

Da li to onda znaci da ako svaki vernik redovno jednom mesecno prilozi 100 din crkvi, ne placa "usluge" kao sto su opelo, krstenje, vencanje itd....
Priznajem da prvi put cujem za ovo, mozda vernici znaju bolje, ali ovo zvuci posteno. Priloziti 100 din jednom mesecno, prilikom redovne posete crkvi na primer, niti je namet niti trosak, narocito ako se uzme u obzir to da se u tom slucaju nista ne placa prilikom obavljanja ostalih sluzbi od strane svestenika.
Mada, da li je jos neko cuo za ovo, da li ovo zaista tako funkcionise ili ja nisam dobro razumeo?

Pitalica

pre 14 godina

Pa sto niko ne predlozi da se uvedu fiskalne kase i racuni u SPC i da se utvrdi neki normalan cenovnik za opelo od 5000 do 15000 sto je visina 1/5 do cak 4/5 neke mesecne plate. Zasto drzava stalno brani SPC da li se plase da ce izgubiti glasace.

petarV

pre 14 godina

Roditelji su mi se 70ih venčali u crkvi, kada su svi ostali imali partijske knjizice i zgražavali se Boga.
Rođen sam 1978. i kršten sam iste godine.
Recitovao sam 80ih za dan Sv. Save u totalno praznoj crkvi Sv. Marka na Tašmajdanu (bili samo roditelji nas dece) , pre nego što sam i krenuo u osnovnu školu.
Kada sam krenuo u osnovnu školu, inkognito sam slavio slavu.
Nastavnica mi je na ekskurziji konfiskovala ikonocu Bogorodice.
Ista nastavnica je (kada sam bio 4i razred) na jednom času pitala ko veruje u Boga.
Ruke (od nas 41) smo digli Srđan, Dimitrije (otac mu sveštenik) i ja,a ona se zajedno sa ostatkom odeljenja smejala nama.
E, onda su došle 90e, ta nastavnica je postala glavna za organizovanje proslave sv. Save koja je zasenila dan o.š. "Drinka Pavlović".
Umesto Nemačkih eksera pod nokte,deca su učila o Rimskih ekserima u dlanove.
Popovi su blagosiljali naše vikend ratnike,koji su išli na ratište po belu tehniku...
Svako je mogao da dobije slobodan dan iz škole samo što mu je taj dan slava...
I tako dalje i tako dalje.
Došli smo do toga da ljudi koji su deci zabranjivali da se venčavaju u crkvi sada zahtevaju da ih sarani pop.
Da se u crkvi između svih krstića,prodaju i Kineske modne kopije "Fashion jewerly".
Ranije je moj pop,a to je relativno skoro,kada dođe da sveti vodu il šta god...dobijao kesu sa suvim šljivama...i bukvalno dzeparac.
Tako su radili NAŠI popovi dok su Turci bili tu.
A onda su Turci otišli ali došli komunisti...
Sada naši popovi imaju monopol nad Božijim OVCAMA...pa šišaj.

Ali,sada su se osilili. Ne plaćaju porez,a plus horde novih vernika (kao ovaj nesrećnik iz Požarevca,što ga uhapsiše zbog malverzacija) daju i ne pitaju.
I naravno da će pop prvi da poklekne. Pare može da vidi,da opipa...a Boga 2.000 godina niko nije video.

A da ne pričamo,što ako ih ne izbace sa Bogoslovije, novi popovi su svi mahom navijači,članovi "dveri" "1389" itd,itd...
Pa sami popovi koji trebaju da propagiraju ljubav,toleranciju...su vodili demonstracije protiv gej parade.
Narod mora da shvati,da su naši popovi postali kao i katolički.
A katolicima je Luter zakucao papir na vrata crkve...jer je svako makar zaklao i 10o ljudi,mogao da otkupi grehe za finu sumicu i da ode u Raj.
Ja više ne verujem u Boga, ali jedino cenim kaluđere,koji su se svega odrekli.
Ove koji se kolju međusobno (kao i u svakoj firmi) za unapređenja...da dođu na bolju parohiju.
Raspitajte se koliko ih košta da dođu na Stari Grad,Novi Beograd...
Raspitajte se o popu,koga je Amfilohije spasio,kada su ga otkrili da je dovodio prostitutku u hram Sv. Marka.

Šta je Novak Đoković za Srbiju uradioviše od npr... Paspalja? Bodiroge? ... ništa...samo je crkvi dao 100.000eura i voula...eto patrijarha,koji je 2 nedelje pre toga osveštavao tržni centar,da uruči Novaku (koga veoma cenim kao sportistu) medaljonče za milionče!

Što kaže moj drug Rade,crkva je preduzeće koje već 2.000 godina posluje bez gubitka. To je za poštovanje.

Pitalica

pre 14 godina

Pa sto niko ne predlozi da se uvedu fiskalne kase i racuni u SPC i da se utvrdi neki normalan cenovnik za opelo od 5000 do 15000 sto je visina 1/5 do cak 4/5 neke mesecne plate. Zasto drzava stalno brani SPC da li se plase da ce izgubiti glasace.

Dragan

pre 14 godina

Zadnji je cas da se "uzmemo" u pamet i pocnemo da zivimo prema guberu.Ziveo
sam u Nemackoj a moja zena je radila kao pucfrau(odrzavanje kuce u smislu higijene)u kuci direktora AEG-a.Covek je udavao cerku i pozvao i nas na sva
dbu.Da ne duzim,svadbi je prisustvovalo 30-ak gostiju,trajala je 3 sata a posluzenje je bilo u stilu koktel party-a,odlicna ponuda pica a za prezaloga
jiti se mogao beli i crveni wurst.Kod nas negde svadba traje i 3 dana i
oni koji su takvoj prisustvovali znaju o kakvoj paradi pijanstva i kica
govrim a to kosta od 15 do 100 hiljada eura.Ako mi ne verujete piatajte
one koji imaju rodbinu u okolini Svilajnca,Pozarevca,Negotina...lupetam
li ja ili pisem istinu.
Dok smo ziveli i radili u Nemackoj umre gazda kuce,sahrani bude prisutno
20-ak ljudi(sin koji zivi u Svajcarskoj vratio se iste veceri jer sutrad
an radi)obavi se ukop i svak svojoj kuci.Kod nas te prvo svestenik odere
,kupi se obavezno po komad odece za blizu familiju i prijatelje da se podeli za pokoj duse pokojnika...to nije sve,tek posle pokopa se nasta
vlja sa daljim iskazivanjem zalosti za umrlim u vidu vecere ali u obave
zno 3 sofre.Naravno jela i pica ima isto k'o na svadbi samo fali Boze me
prosti muzika...to smo mi zato nemamo para,rasipamo kuda stignemo a ste
dimo na hrani,zdravlju,kulturi,bitno je pokazati se pred narodom...sve
dok tako budemo radili para necemo imati.
P.S.Bogu hvala kada vlast nasa ukinu redovno sluzenje vojnog roka...lju
di iz mog komsiluka ima vec nekoliko godina se ne razduzise sa komsijama
i familijom jer su se zaduzili da bi sinovima napravili ispracaj u armiju
,jer sta ce narod da kaze ,a kako oni kazu"svud'olizamo tanjiri,mora se i kod nas lizu"...Eeee Srbijo,Srbijo.

Snezana Jankovic

pre 14 godina

Civilno vencanje
Sve vise u svetu se uvodi civilno vencanje samo za svedoke ,roditelje ,bracu i sestre mladenaca kod maticara, a posle mnogo godina,kada mladenci finansijski ojacaju i dokzu uspesnost braka , vecina se odluci i za vencanje PRED BOGOM u Crkvama. Verovatno nam je to sledeci korak u ustedama domaceg budzeta, nema sta! Nista mi nije falilo sto sam imala gradjansko vencanje, a kakve su danas cene ne pada mi napamet i vencanje u crkvi sa 150 zvanica.Za te novce mogu kupiti mladenci veliki plac za zidanje stambenih objekata i jos malo cigala. Svejedno, bice ogovarani zbog nemanja svadbe,ali ce bar dokazati da su zreli da dugorocan brak.
Volim Sve Vas

Jasmina

pre 14 godina

....A na sahranama podele, paketici, krkanje pokojniku za dusu, pa jos i ti troskovi.... Kad smo kod tih obicaja, i slave kostaju.... Niko nista ne zna o svecima koje slavi, ali se dobro popije i pojede... I tako dolazimo do toga da se slavi svetac, Bozic i Uskrs, pokojnik sahranjuje.. neumerenoscu u jelu i picu. Ljudi zaista ne razumeju sustinu pravoslavlja. Zadovoljenje forme ne znaci i postovanje sustine.

aaaa

pre 14 godina

sahrana u beogradu kosta oko 200 000 dinara. spomenik oko 150 000 dinara. obicaj da ljudi jedu i puju posle sahrane, parastosa i ostalih "pravoslavnih" dana kosta oko 50 000 dinara manje-vise u zavisnosti koliko vas ljudi zali. ukoliko slucajno ne stavite spomenik jos pre nego sto umrete vasu familiju ce svaki put kada vam donesu cvece saletati razni povoljni grobari koji nude ovaj ili onaj kamen za 100% manju cenu od ovog ili onog koji vam je nudio pre... svi kazu 600-800 evra. kada se dogovorite, sa svim ostalim sra"ima, taksama i prevozom izadje 1500.... ako ste srbin onda mora i miroslavljevo jevandjelje font da se uklese inace niste. greota je da nemate 2 vaze, klupicu i onu kucic za svece. spomenik ni slucajno ne sme da bude manji od okolnih jel to znaci da vas familija ne voli i ne postuje dovoljno. ljudi ako znate da vam se blizi cas trazite da vas kremiraju i prospu u dragu vam reku il livadu jer sve ostalo je cist bezobrazluk i manipulacija. u krajnjem slucaju jeftinije vam je da zivite....

Aleksandar

pre 14 godina

Transparentnost na delu sa cenama pa i u crkvi. Neka se uvedu lepu fiskalne kase i neka placaju pdv, uplacuju sebi socijalno, ... da se integrisu u civilizovano gradjansko drustvo kad se iovako mesaju. Dosta vise sa kriminalizovanjem institucije crkve.

ivan

pre 14 godina

zasto se vise cuti i krije....??? imate slucajeve gde crkvena lica jedu i piju po sahranama,sami odredjuju tarife...ovo je strasno!!! Uostalom,sta ce jednom Vladiki telohranitelji,crni dzipovi???

Amerika

pre 14 godina

E, pa bilo bi krajnje vreme da se ljudi nauče skromnosti i praktičnosti, makar ih i ekonomska kriza naterala. U stvari, to je i najbolji razlog. Neka se lepo venčaju i novac koji bi bacili na cajke i krkanluke neka utroše ili za putovanje, da nešto vide dok ne stignu deca, ili da se okuće. A oni što podižu piramide od spomenika bi mogli da razmisle da mrtvi nemaju veća prava od živih, te da ta njihova spomenčuga zauzima plodnu oranicu na kojoj bi neko mogao da se hrani. Neka se lepo kremiraju pa će im i troškovi biti manji, deca neće morati da im otplaćuju faraonske sahrane i porez na parcelu, a biće i mesta za koje drvo više ako ga oni ne zauzmu svojom parcelom. Život pripada živima, a posle ti je ionako svejedno.

ivan

pre 14 godina

zasto se vise cuti i krije....??? imate slucajeve gde crkvena lica jedu i piju po sahranama,sami odredjuju tarife...ovo je strasno!!! Uostalom,sta ce jednom Vladiki telohranitelji,crni dzipovi???

Amos

pre 14 godina

*******
Koje to troskove pokriva svestenik za 10 minuta setnje i 15 minuta mahanja kandilom na groblju?
Izlizu mu se djonovi na brendiranim cipelama? Ispari mu voda iz tela pa mora da se dopunjuje nekim skupim sampanjcem?
Nabavlja uvozni tamjan iz Izraela sto kosta 50 eur po dozi?
********

Vlada016

pre 14 godina

(petarV, 7. maj 2011 11:57)
Slazem se sa tobom, samo mi je zasmetalo sto kazes da vise ne verujes u Boga jer si se razocarao u popove. Ne veruje se u popa vec u Boga. Evo ja ne verujem ni nasim vlastima (ni opoziciji) ali ipak volim svoju zemlju.
A sto se tice svadbi, slava i sahrana, sto rece neko, ljudima je vaznije da se pokazu pred narodom nego da ispostuju sustinu pa se to pretvara u krkanluk i opijanje. Licno znam primer ljudi koji su podizali kredit da bi proslavili slavu "da se vidi raskos".

Зоран

pre 14 godina

Свадбе на рате, дугови за сахрану и матуре на картицу. Ево синоћ на РТС-у о прославама матура у ОСНОВНОЈ и средњој школи. Око просечне плате, веле. Питају родитеље...па ово, оно, знаш, једном је то у животу, можемо мало и да се стиснемо,... Хотели 5 зведица је пожељно. Катастрофа. Малограђанштина. Причају да би требало то мало смањити, јер нема смисла. Хоћеш ти Србина да натераш да не једе на масти. Хоћеш, како нећеш. Треба ВЕЛИКА мука да га стисне да одустане од глупости.

ena

pre 14 godina

Muz i ja smo se vencali u inostranstvu. Oboje smo inzinjeri i imamo solidna zapadna primanja, znaci, daleko iznad proseka u Srbiji. Kada smo se vencali, sa nama su bili kumovi i par bliskih prijatelja koje imamo ovde gde zivimo. Ja kupila lepu ali skromnu haljinu (ne vencanicu), on novo odelo, oboje ih nosimo i dan danas. LEpo rucali, lepo se proveli sa prijateljima i jos lepse - i bez ikakve frtutme - otputovali na bracno putovanje na Mauricijus. Rodbina u Srbiji nam jos nije oprostila sto nismo pravili opstenarodno veselje u rodnom zavicaju, ali, iskreno da vam kazem - nas bas briga. Mi smo ugodili sebi, steta sto se u Srbiji jos robuje toj malogradjanstini.

Зоран

pre 14 godina

"Tako su radili NAŠI popovi dok su Turci bili tu.
A onda su Turci otišli ali došli komunisti...
Sada naši popovi imaju monopol nad Božijim OVCAMA...pa šišaj."

Ја сам у САД, па сам скоро продавао нешто на ибеју, купио један из Турске. И шаље ми адресу на коју да му пошаљем. Видим у адреси пише сокак. Хајде, реко, мало да порпичам са човеком. Питам га да ли сокак значи улица. Каже да јесте. Онда додајем да сам ја из Србије, али живим у САД, а ми смо били једно 500 година под отоманском имеријом, знаш, велим му. А он: Надам се да немаш лоше мишљење о нама? Ја му одговарам: На крају, није била лоша отоманска империја. Морали смо да им платимо само 10% пореза, овим нашима 20% и више. Човек одговара сa: "Nice, nice :))". После му причам за баклаве, за црну кафу коју ми зовеми турском, а Грци грчком. Зна све. Велим му да ја ту кафу не могу да пијем, а да се то у Србији често пије и 3 пута дневно. Он додаје да баклаве једе само код бабае на рамазан, а кафу не може да пије, исто.

Vesna

pre 14 godina

Problem u Srbiji, a pogotovo u manjim sredinama jeste "šta će narod reći" i "ako je mogao moj komšija, mogu i ja".Ljudi se zaduže, tj.prezaduže, samo da se ne bi pričalo o dotičnima u negativnom kontekstu. Moj brat je išao u vojsku pre par godina, u kafiću je počastio par prijatelja i mirna Bosna. Bez prevelike pompe i troška. Dok se budemo osvrtali na priče nebitnih ljudi biće nam teško. Problem je također i kod mladih koji se venčavaju jer prave svadbu zato da im se vrati novac i da što više poklona dobiju. To pričam iz iskustva bivše radne koleginice. Naravno da im se svadba nije isplatila jer su je pravili iz pogrešnih pobuda. Nisu pravili svadbu jer žele podeliti radost sa svojim prijateljima i rodbinom, već da "imaju za početak".Držim da je ovakva situacija dosta česta kod mladih parova pa i njihovih roditelja, jer da svako pravi prema mogućnostima, ne bi bilo prezaduživanja kod rodbine, prijatelja i banki. Od sahrane se takođe pravi cirkus, pogotovo kad se pravi zakuska, pa se pozovu svi koji su došli na sahranu, a ima i onih koji se sami pozovu na sendviče. Samo još da se zapeva.....

I.

pre 14 godina

da nije zalosno bilo bi smesno.
dakle, pokazatelj ciste budalastine i emotivne neinteligencije i nezrelosti i jednih i drugih - i mladenaca i onih koji sahranjuju svoje umrle.

ko zeli da se venca a nema para, nema problema. kupi se ili sasije za devojku/zenu haljinica pristojna (u bilo kojoj boji i u modelu koji pristaje doticnoj dami), koja ce se MOCI nositi mnogo puta u nekim drugim prilikama (pozoriste, i ostale svecanosti - vencanja kod drugih, rodjendani, poslovne prezentacije...), zatim neki lep moderan laneni odgovarajuci sako poludugih rukava (takodje se kasnije moze nositi uz sve i svasta), cipele, to uvek treba. mladozenja takodje da kupi cipele, funkcionalno odelo i kosulju koje ce moci koristiti kasnije. znaci odeca je najveci trosak u svemu tome.
zatim se ode u zakazano vreme sa kumovima kod maticara, ali bez ostalih zvanica (eventualno roditelji i rodjena braca odnosno sestre), i gradjanski obavi ceremonija. kasnije, posle tog cina, u svom domu se priredi unapred organizovan koktel-party za najblize prijatelje (0,1 ili vise gostiju, ko koliko moze da ih pozove ili ih ima) a u skladu sa mogucnostima - skroman svedski sto sa picima, ili kompletna vecera. i to je to. bez preteranih troskova i pompe. nije cilj da se gosti najedu i napiju, nego ispricaju i provesele.

za sahrane, ko je vernik a treba mu pop (tj. misli da bez njega ne moze) nek nadje nekog ko nije skup.
medjutim pop uopste i nije bitan, ako doticni pokojnika nece da isprati 'na onaj svet' bez unapred placenih usluga koje su skuplje od zubarskih, a realno i kvalitativno manje vrede.
i nije tacno da popovi ne dobijaju platu od drzave.

petarV

pre 14 godina

Dok ne pročitam vaše komentare ovde na sajtu B92,ja mislim da sam lud i da **** uz vetar...a onda vidim da ima još ljudi koji rezonuju kao ja...pomislim...hej,pa ima nas ipak dosta...a onda ukapiram da vas je većina već otišla odavde :(
Bio sam skoro u Beču. Sretnem neku našu babu,živi tamo preko 30god.
Pitam je da li zna gde je opera...kaže ne znam,ne idem tamo...pitam je da li zna gde je prirodnjački muzej...ni to ne zna...a bre baba a znaš barem gde je marien hilfe strasse...ni to ne zna. Ona samo živi i radi u kraju gde su Srbi i ne mrda.
Jedino vikendom promrda kukove uz Stoju,Seku...drago mi je da ima i pametnijih koji odu tamo.
A ne da tamo čiste klozete...za 30 god nije išla u muzej...ma ni prošla pored njega...ali kada dođe ovde,onda svadba od 3 dana...ispraćaj u vojsku za 3 okolna sela...rođenje od 100 000 eur...i spomenik da bi i Tutankamon zavideo.

Bubreg bih prodao da se preselim odavde.

nivo?

pre 14 godina

"...priloga vernika koji na godišnjem nivou iznose 1.200 dinara. Onaj ko nije redovno izmirivao te obaveze, usluge sveštenika plaća u visini priloga na desetogodišnjem nivou, odnosno 12.000 dinara"

Da li to onda znaci da ako svaki vernik redovno jednom mesecno prilozi 100 din crkvi, ne placa "usluge" kao sto su opelo, krstenje, vencanje itd....
Priznajem da prvi put cujem za ovo, mozda vernici znaju bolje, ali ovo zvuci posteno. Priloziti 100 din jednom mesecno, prilikom redovne posete crkvi na primer, niti je namet niti trosak, narocito ako se uzme u obzir to da se u tom slucaju nista ne placa prilikom obavljanja ostalih sluzbi od strane svestenika.
Mada, da li je jos neko cuo za ovo, da li ovo zaista tako funkcionise ili ja nisam dobro razumeo?

milan

pre 14 godina

da mi neznamo granice kod naseg slavlja je isto tako poznata stvar i ako mislim da to mora biti preko budzeta mog domacinstva onda nebi smeo posle da kukam. Nista nije nenormalno da se deciji rodjendan kod nas slavi sa pedesetak i vise gostiju, odlazak u vojsku ima vise pozvanih nego sto ce buduci vojnik imati kolega u kasarni o svatovima i sahranama da i nepricamo. Netreba stedeti zbog toga sto nemamo nego zato da bi kasnije imali vise, ako budemo po tome se vladali bice nam lakse.

Da li je?

pre 14 godina

Ne slazem se sa navedenim cenovnikom, sto se tice organizovanja svadbi! Evo i jedan konkretan primer: za svadbu od 150 zvanica ne salje se 150 pozivnica, posto ne saljete svakoj porodici onoliko koliko ih je u kuci nego samo jedno! I, navedeni troskovi ipak predstavljaju luksuzno vencanje. Evo, ja cu svakome ko zeli da jeftinije prodje za upola te cene - mozda cak i manje - da organizujem svadbu u Temerinu. (zavisi od zahteva, luksuznosti itd, ali ce svakako biti jeftinije).

milovan

pre 14 godina

Za svadbe ne mogu tacno da kazem cenu, drug mi udaje cerku, ne znam u kom restoranu u Beogradu, cena je koliko mi je rekao 27 eura po osobi.
Ja se vise razumem u sahrane, sve sto ste napisali i sto neki ovde komentarisu je apsolutna neistina. U zadnje 4 godine sam sahranio majku , oca i sestru. Ne lupajte gluposti molim Vas. Jadni Vi moderatori sa takvim znanjem, kao i Srbija.Znate samo ono sto Vam se naredi da znate. Cenzuriste, nije ok da narod zna istinu.

S2

pre 14 godina

Crkvu neću da komentarišem previše. Za mene su oni (crkva kao institucija) dno dna. Iako nisam vernik, mislim da bi crkva trebala da pruža neki primer skromnosti i prizemnosti a ne da konstantno vrti "daj mi", "to je moje" i slično. Kada smo već kod toga, isto važi i za one dole na Sandžaku.

E sad, što se svadbi tiče, meni nikako nije jasno koji ***** podižu kredite samo da bi napravili proslavu na kojoj će se opijati i prežderavati gomila ljudi koje mladenci verovatno i ne poznaju. Inače, taj naš pristup svadbama mi je nekako ružan i mislim da je to bacanje para, pogotovo u ovim smutnim vremenima! Ljudima je zbog nečega bitno šta će reći strine, šogori i komšiluk ako ne naprave neku "fancy" svadbu sa 500 zvanica a ne šta mladenci ustvari žele. To, po meni, nema nikakve veze sa tradicijom već je u pitanju neka "falinka" u mentalitetu. Par koji se venčava može biti protiv toga ali se roditelji naprave pametni i kažu "sve će to mama i tata rešiti" pa kada se stegne kaiš ucenjuju decu pod izgovorom "napravili smo vam svadbu, red bi bio da nam vratite novac". To su česte situacije.

petarV

pre 14 godina

Nisam se dobro izrazio,pa me nisi ni razumeo. Ne mislim da ne verujem u Boga...jer sam se razočarao u crkvu.
Smatram da je vera kao vera veoma nasilna...barem sudeći po ratovima u zadnjih par hiljada godina...kao i da se ne slažem da dete od rođenja treba da se od strane roditelja grupiše i upućuje. Smatram da svako treba da bira.
Tako sam ja više za budizam...barem se ne kolju kao jevreji,muslimani i hrišćani...A sa obzirom da mora da nešto postoji,više verujem u vanzemaljce...nego u Boga i blato.
Čisto logično i racionalno razmišljanje,bez namere da uvredim bilo koga.
Ja verujem u činjenice a ne u knjigu koju je pisalo ko zna koliko ljudi...ko zna koliko stotina godina posle događaja o kome su pisali...a po gotovo sa ko zna kakvim namerama.

mm1

pre 14 godina

Siz budjeti finansiraju svadbe, ponilestva, odlazak u vojsku i sahraneBas je sramota pisati o takvim stvarima. Ili mozda Srbi cekate da vas se vrati Tito i uzme kredite za sve to.
Kako bi bilo da piste sta ste uradili i sta mislite da uradite, a ne da vam je najveci problem da finansirate avadbe od 150 do 300 osoba.
A i televizija ima sigirno snima kojekave svadbe koje ne skida sa ekrana umesto da snima i uci taj narod kako da se organizuje i na popravi put, sanitariju u kuci, ogradu koja treba da sa dutveliki udeo u tome, ako se sabere da uci narod drugprikazuje gde danasnja deca idu u skolu i kavi su im uslovi tamo nego takve gluposti kao svadba kako se sprema, sa kakvog uta, i u kakv WC idu zvanice,



vrse amo nam fali da urno druge stvari da snima u uci narod, nego da skoro svako vece daje emisiju 'svadba'
svs

Ovidije

pre 14 godina

U Srbiji malo ljudi zna da napravi razliku između venčanja i svadbe a kada bi to znali stvari bi postale sasvim drugačije, i to toliko drugačije da čak ni razvoda ne bi toliko bilo, a kamo li podizanja kredita od strane "mladenaca" koje ni pas nema za šta da ujede.

Djuro P.

pre 14 godina

Nije sramota nemati nesto materijalno,ili neuraditi nesto sto drugi rade zbog modnog trenda.Obicaje i navike treba menjati ako hocemo da prezivimo,jer bas i zbog tih nekih obicaja i navika smo dovedeni do propasti, ja mislim da citava nasa mafija bas i zivi na nasim plecima iskoristavajuci tu nasu lakovernost u razne navike.

12500 neto!

pre 14 godina

A nekima je i 6/5 necije plate (recimo KS), a za sve ostalo sto si rekao...amin!Inace, slicnih primera "da svi vide kako ja sa'ranjujem ili kako ja zenim/udajem" ima na "tone".Nas covek je ponosan kada vidi da su gosti zadovoljni otisli sa sahrane!

Omg

pre 14 godina

Za one koji se pitaju kakve troskove ima pop - pop za svaki obred placa 2 takse, zatim potrosi gorivo i vreme. Vreme! Vrlo bitna stvar, nije kod kuce, a vreme kosta. Da li znate da jedan pop za opelo kod kuce i sahranu na groblju potrosi izmedju 3 i 4 sata i to bez vremena provedenog u putu?
Za one kojima nije jasno ono oko 100 din mesecno, evo objasnjenja- to se odnosi na katolike. To su njihova pravila.
Za one koji misle da je mnogo dati popu 5000 za vencanje- da li je mnogo dati 10000 drzavi da ti maticar dodje u restoran? To nikome ne smeta.
Zatim, vodja Dveri koji je organizovao napade na paradi nije nikada, ponavljam NIKADA studirao na Bogoslovskom fakultetu.
Za one koji misle da su kaludjeri oni koji su se odrekli svega i koji zive jevandjeljski - nije sve onako kao sto izgleda. Zar je jedan Artemijev kaludjer koji zivi luksuzu bolji od popa? Zar je Amfilohije bolji od popa? Nisu svi popovi isti. U svakom zitu ima kukolja. Kao sto nisu svi taksisti lopovi, tako nisu ni svi popovi lopovi. Kad pogledate troskove svadbe i sahrane, najmanje uzme pop.

zivota

pre 14 godina

@ Amerika
Zivite Vi vas Americki san a pustite nas da zivimo kako znamo i umemo. Spaljujte,prosipajte pepeo najmilijih gde god hocete. I obavzeno prodajte imovinu koju ste nasledili.Pa putujte i trosite to po kaficima. Jasan je meni americki san a i danasnji odnos mladih preme dedovini,ocevini....
Veliki pozdrav od nekoga za koga postoji nesto drugo od potrosackog drustva

Da komsiji crkne krava

pre 14 godina

Mnogo smo cudan narod. Prvo PRETERAMO, pa posle kukamo kako nas to mnogo kosta! Na primer ZASTO uopste na svadbi mora da bude 150 ljudi? Pa zaboga, na kraljevskom vencanju je bilo samo 300 ljudi! A ako i mora, zasto to mora da bude u preskupom restoranu, a ne na primer u sopstvenoj basti ili na brodicu na Dunavu sa minimalnim posluzenjem, koliko da se obelezi dogadjaj? Uostalom ako vec treba da se potrose te pare, ZASTO mladenci ne bi od tih para otputovali na 2-3 mesta da nesto pametno vide i cuju? A ako nije ni to, zasto narode ne pocnes da stedis cim ti se dete rodi za njegovo skolovanje, svadbu, ucesce za stan...? A, da, nije ti to palo na pamet.

Vaske

pre 14 godina

.A na sahranama podele, paketici, krkanje pokojniku za dusu, pa jos i ti troskovi.... Kad smo kod tih obicaja, i slave kostaju.... Niko nista ne zna o svecima koje slavi, ali se dobro popije i pojede... I tako dolazimo do toga da se slavi svetac, Bozic i Uskrs, pokojnik sahranjuje.. neumerenoscu u jelu i picu. Ljudi zaista ne razumeju sustinu pravoslavlja. Zadovoljenje forme ne znaci i postovanje sustine.
(Jasmina, 7. maj 2011 14:1

E bas tako sve se svodi na ~zderi i pij koliko zelis~ a u glavi supljina, ljudi mnogi ovde neznaju ni ~Oce Nas~ a trude se da veruju u Boga jos kad vidim da slavi slavu u restoranu sve sa muzikom i opstenarodnim veseljem muka me uhvati koliko su ljudi plitki i koliko je ustvari najbitnije da se ~zdere i pije~. Slicno je i sa svadbama radije ce narednih godinu dana da gladuje al ce svadbu da napravi iznad svojih mogucnosti da se dive sve komsije, prijatelji i rodbina a posle ce od tih istih ici cele godine da pozajmljuje pare. Ljudi kod nas zive jos u svesti ~sta ce reci drugi sramota ako nebude ovako?~ a ustvari neznaju da nije sramota danas nemati u ovakvom drustvu i neznaju da nije svadba namenjena ujacima, stricevima, tetkama, kumovima ,komsijama... da zderu i piju i pricaju naokolo kako su se proveli vec je to najveci i najsvecaniji dan za mladence koji ce u skladu sa svojim zeljama i mogucnostima napraviti sebi ili nece napraviti veselje. Za sahrane se slazem da treba dostojno sahraniti pokojnika pa makar i po cenu kredita iako mislim da su krediti najvece zlo savremenog coveka i sveta uopste jer postajemo i vec smo postali robovi banaka.

leana

pre 14 godina

Vazno je da svadbetina bude sto veca, sto skuplja , da se prica posle , prepricava, da bi mladenci imali slike da stave u album a u dugovima preko glave. Ovako su moje prijateljice pravle svadbe, sa po 250 zvanica, iznajmljenim limuzinama, balonima, tortetinama , Isle na individualna bracna putovanja koja su ih kostala ko svetog Petra kajgana , samo da bi se pricalo da je put pravljen samo za njih, A posle par meseci su trazili kredite po bankama da bi kupili namestaj, plocice, grcaju jos u dugovima, neki su i pred razvodom, vlada sveopste nezadovoljstvo, Ne razumem te ljude nikako,,,,sta im znaci sta ce komsije reci,,,,

zivota

pre 14 godina

@ Amerika
Zivite Vi vas Americki san a pustite nas da zivimo kako znamo i umemo. Spaljujte,prosipajte pepeo najmilijih gde god hocete. I obavzeno prodajte imovinu koju ste nasledili.Pa putujte i trosite to po kaficima. Jasan je meni americki san a i danasnji odnos mladih preme dedovini,ocevini....
Veliki pozdrav od nekoga za koga postoji nesto drugo od potrosackog drustva

Pitalica

pre 14 godina

Pa sto niko ne predlozi da se uvedu fiskalne kase i racuni u SPC i da se utvrdi neki normalan cenovnik za opelo od 5000 do 15000 sto je visina 1/5 do cak 4/5 neke mesecne plate. Zasto drzava stalno brani SPC da li se plase da ce izgubiti glasace.

Omg

pre 14 godina

Za one koji se pitaju kakve troskove ima pop - pop za svaki obred placa 2 takse, zatim potrosi gorivo i vreme. Vreme! Vrlo bitna stvar, nije kod kuce, a vreme kosta. Da li znate da jedan pop za opelo kod kuce i sahranu na groblju potrosi izmedju 3 i 4 sata i to bez vremena provedenog u putu?
Za one kojima nije jasno ono oko 100 din mesecno, evo objasnjenja- to se odnosi na katolike. To su njihova pravila.
Za one koji misle da je mnogo dati popu 5000 za vencanje- da li je mnogo dati 10000 drzavi da ti maticar dodje u restoran? To nikome ne smeta.
Zatim, vodja Dveri koji je organizovao napade na paradi nije nikada, ponavljam NIKADA studirao na Bogoslovskom fakultetu.
Za one koji misle da su kaludjeri oni koji su se odrekli svega i koji zive jevandjeljski - nije sve onako kao sto izgleda. Zar je jedan Artemijev kaludjer koji zivi luksuzu bolji od popa? Zar je Amfilohije bolji od popa? Nisu svi popovi isti. U svakom zitu ima kukolja. Kao sto nisu svi taksisti lopovi, tako nisu ni svi popovi lopovi. Kad pogledate troskove svadbe i sahrane, najmanje uzme pop.

petarV

pre 14 godina

Roditelji su mi se 70ih venčali u crkvi, kada su svi ostali imali partijske knjizice i zgražavali se Boga.
Rođen sam 1978. i kršten sam iste godine.
Recitovao sam 80ih za dan Sv. Save u totalno praznoj crkvi Sv. Marka na Tašmajdanu (bili samo roditelji nas dece) , pre nego što sam i krenuo u osnovnu školu.
Kada sam krenuo u osnovnu školu, inkognito sam slavio slavu.
Nastavnica mi je na ekskurziji konfiskovala ikonocu Bogorodice.
Ista nastavnica je (kada sam bio 4i razred) na jednom času pitala ko veruje u Boga.
Ruke (od nas 41) smo digli Srđan, Dimitrije (otac mu sveštenik) i ja,a ona se zajedno sa ostatkom odeljenja smejala nama.
E, onda su došle 90e, ta nastavnica je postala glavna za organizovanje proslave sv. Save koja je zasenila dan o.š. "Drinka Pavlović".
Umesto Nemačkih eksera pod nokte,deca su učila o Rimskih ekserima u dlanove.
Popovi su blagosiljali naše vikend ratnike,koji su išli na ratište po belu tehniku...
Svako je mogao da dobije slobodan dan iz škole samo što mu je taj dan slava...
I tako dalje i tako dalje.
Došli smo do toga da ljudi koji su deci zabranjivali da se venčavaju u crkvi sada zahtevaju da ih sarani pop.
Da se u crkvi između svih krstića,prodaju i Kineske modne kopije "Fashion jewerly".
Ranije je moj pop,a to je relativno skoro,kada dođe da sveti vodu il šta god...dobijao kesu sa suvim šljivama...i bukvalno dzeparac.
Tako su radili NAŠI popovi dok su Turci bili tu.
A onda su Turci otišli ali došli komunisti...
Sada naši popovi imaju monopol nad Božijim OVCAMA...pa šišaj.

Ali,sada su se osilili. Ne plaćaju porez,a plus horde novih vernika (kao ovaj nesrećnik iz Požarevca,što ga uhapsiše zbog malverzacija) daju i ne pitaju.
I naravno da će pop prvi da poklekne. Pare može da vidi,da opipa...a Boga 2.000 godina niko nije video.

A da ne pričamo,što ako ih ne izbace sa Bogoslovije, novi popovi su svi mahom navijači,članovi "dveri" "1389" itd,itd...
Pa sami popovi koji trebaju da propagiraju ljubav,toleranciju...su vodili demonstracije protiv gej parade.
Narod mora da shvati,da su naši popovi postali kao i katolički.
A katolicima je Luter zakucao papir na vrata crkve...jer je svako makar zaklao i 10o ljudi,mogao da otkupi grehe za finu sumicu i da ode u Raj.
Ja više ne verujem u Boga, ali jedino cenim kaluđere,koji su se svega odrekli.
Ove koji se kolju međusobno (kao i u svakoj firmi) za unapređenja...da dođu na bolju parohiju.
Raspitajte se koliko ih košta da dođu na Stari Grad,Novi Beograd...
Raspitajte se o popu,koga je Amfilohije spasio,kada su ga otkrili da je dovodio prostitutku u hram Sv. Marka.

Šta je Novak Đoković za Srbiju uradioviše od npr... Paspalja? Bodiroge? ... ništa...samo je crkvi dao 100.000eura i voula...eto patrijarha,koji je 2 nedelje pre toga osveštavao tržni centar,da uruči Novaku (koga veoma cenim kao sportistu) medaljonče za milionče!

Što kaže moj drug Rade,crkva je preduzeće koje već 2.000 godina posluje bez gubitka. To je za poštovanje.

milovan

pre 14 godina

Za svadbe ne mogu tacno da kazem cenu, drug mi udaje cerku, ne znam u kom restoranu u Beogradu, cena je koliko mi je rekao 27 eura po osobi.
Ja se vise razumem u sahrane, sve sto ste napisali i sto neki ovde komentarisu je apsolutna neistina. U zadnje 4 godine sam sahranio majku , oca i sestru. Ne lupajte gluposti molim Vas. Jadni Vi moderatori sa takvim znanjem, kao i Srbija.Znate samo ono sto Vam se naredi da znate. Cenzuriste, nije ok da narod zna istinu.

Amerika

pre 14 godina

E, pa bilo bi krajnje vreme da se ljudi nauče skromnosti i praktičnosti, makar ih i ekonomska kriza naterala. U stvari, to je i najbolji razlog. Neka se lepo venčaju i novac koji bi bacili na cajke i krkanluke neka utroše ili za putovanje, da nešto vide dok ne stignu deca, ili da se okuće. A oni što podižu piramide od spomenika bi mogli da razmisle da mrtvi nemaju veća prava od živih, te da ta njihova spomenčuga zauzima plodnu oranicu na kojoj bi neko mogao da se hrani. Neka se lepo kremiraju pa će im i troškovi biti manji, deca neće morati da im otplaćuju faraonske sahrane i porez na parcelu, a biće i mesta za koje drvo više ako ga oni ne zauzmu svojom parcelom. Život pripada živima, a posle ti je ionako svejedno.

Vlada016

pre 14 godina

(petarV, 7. maj 2011 11:57)
Slazem se sa tobom, samo mi je zasmetalo sto kazes da vise ne verujes u Boga jer si se razocarao u popove. Ne veruje se u popa vec u Boga. Evo ja ne verujem ni nasim vlastima (ni opoziciji) ali ipak volim svoju zemlju.
A sto se tice svadbi, slava i sahrana, sto rece neko, ljudima je vaznije da se pokazu pred narodom nego da ispostuju sustinu pa se to pretvara u krkanluk i opijanje. Licno znam primer ljudi koji su podizali kredit da bi proslavili slavu "da se vidi raskos".

mm1

pre 14 godina

Siz budjeti finansiraju svadbe, ponilestva, odlazak u vojsku i sahraneBas je sramota pisati o takvim stvarima. Ili mozda Srbi cekate da vas se vrati Tito i uzme kredite za sve to.
Kako bi bilo da piste sta ste uradili i sta mislite da uradite, a ne da vam je najveci problem da finansirate avadbe od 150 do 300 osoba.
A i televizija ima sigirno snima kojekave svadbe koje ne skida sa ekrana umesto da snima i uci taj narod kako da se organizuje i na popravi put, sanitariju u kuci, ogradu koja treba da sa dutveliki udeo u tome, ako se sabere da uci narod drugprikazuje gde danasnja deca idu u skolu i kavi su im uslovi tamo nego takve gluposti kao svadba kako se sprema, sa kakvog uta, i u kakv WC idu zvanice,



vrse amo nam fali da urno druge stvari da snima u uci narod, nego da skoro svako vece daje emisiju 'svadba'
svs

Vaske

pre 14 godina

.A na sahranama podele, paketici, krkanje pokojniku za dusu, pa jos i ti troskovi.... Kad smo kod tih obicaja, i slave kostaju.... Niko nista ne zna o svecima koje slavi, ali se dobro popije i pojede... I tako dolazimo do toga da se slavi svetac, Bozic i Uskrs, pokojnik sahranjuje.. neumerenoscu u jelu i picu. Ljudi zaista ne razumeju sustinu pravoslavlja. Zadovoljenje forme ne znaci i postovanje sustine.
(Jasmina, 7. maj 2011 14:1

E bas tako sve se svodi na ~zderi i pij koliko zelis~ a u glavi supljina, ljudi mnogi ovde neznaju ni ~Oce Nas~ a trude se da veruju u Boga jos kad vidim da slavi slavu u restoranu sve sa muzikom i opstenarodnim veseljem muka me uhvati koliko su ljudi plitki i koliko je ustvari najbitnije da se ~zdere i pije~. Slicno je i sa svadbama radije ce narednih godinu dana da gladuje al ce svadbu da napravi iznad svojih mogucnosti da se dive sve komsije, prijatelji i rodbina a posle ce od tih istih ici cele godine da pozajmljuje pare. Ljudi kod nas zive jos u svesti ~sta ce reci drugi sramota ako nebude ovako?~ a ustvari neznaju da nije sramota danas nemati u ovakvom drustvu i neznaju da nije svadba namenjena ujacima, stricevima, tetkama, kumovima ,komsijama... da zderu i piju i pricaju naokolo kako su se proveli vec je to najveci i najsvecaniji dan za mladence koji ce u skladu sa svojim zeljama i mogucnostima napraviti sebi ili nece napraviti veselje. Za sahrane se slazem da treba dostojno sahraniti pokojnika pa makar i po cenu kredita iako mislim da su krediti najvece zlo savremenog coveka i sveta uopste jer postajemo i vec smo postali robovi banaka.

Dragan

pre 14 godina

Zadnji je cas da se "uzmemo" u pamet i pocnemo da zivimo prema guberu.Ziveo
sam u Nemackoj a moja zena je radila kao pucfrau(odrzavanje kuce u smislu higijene)u kuci direktora AEG-a.Covek je udavao cerku i pozvao i nas na sva
dbu.Da ne duzim,svadbi je prisustvovalo 30-ak gostiju,trajala je 3 sata a posluzenje je bilo u stilu koktel party-a,odlicna ponuda pica a za prezaloga
jiti se mogao beli i crveni wurst.Kod nas negde svadba traje i 3 dana i
oni koji su takvoj prisustvovali znaju o kakvoj paradi pijanstva i kica
govrim a to kosta od 15 do 100 hiljada eura.Ako mi ne verujete piatajte
one koji imaju rodbinu u okolini Svilajnca,Pozarevca,Negotina...lupetam
li ja ili pisem istinu.
Dok smo ziveli i radili u Nemackoj umre gazda kuce,sahrani bude prisutno
20-ak ljudi(sin koji zivi u Svajcarskoj vratio se iste veceri jer sutrad
an radi)obavi se ukop i svak svojoj kuci.Kod nas te prvo svestenik odere
,kupi se obavezno po komad odece za blizu familiju i prijatelje da se podeli za pokoj duse pokojnika...to nije sve,tek posle pokopa se nasta
vlja sa daljim iskazivanjem zalosti za umrlim u vidu vecere ali u obave
zno 3 sofre.Naravno jela i pica ima isto k'o na svadbi samo fali Boze me
prosti muzika...to smo mi zato nemamo para,rasipamo kuda stignemo a ste
dimo na hrani,zdravlju,kulturi,bitno je pokazati se pred narodom...sve
dok tako budemo radili para necemo imati.
P.S.Bogu hvala kada vlast nasa ukinu redovno sluzenje vojnog roka...lju
di iz mog komsiluka ima vec nekoliko godina se ne razduzise sa komsijama
i familijom jer su se zaduzili da bi sinovima napravili ispracaj u armiju
,jer sta ce narod da kaze ,a kako oni kazu"svud'olizamo tanjiri,mora se i kod nas lizu"...Eeee Srbijo,Srbijo.

Da li je?

pre 14 godina

Ne slazem se sa navedenim cenovnikom, sto se tice organizovanja svadbi! Evo i jedan konkretan primer: za svadbu od 150 zvanica ne salje se 150 pozivnica, posto ne saljete svakoj porodici onoliko koliko ih je u kuci nego samo jedno! I, navedeni troskovi ipak predstavljaju luksuzno vencanje. Evo, ja cu svakome ko zeli da jeftinije prodje za upola te cene - mozda cak i manje - da organizujem svadbu u Temerinu. (zavisi od zahteva, luksuznosti itd, ali ce svakako biti jeftinije).

I.

pre 14 godina

da nije zalosno bilo bi smesno.
dakle, pokazatelj ciste budalastine i emotivne neinteligencije i nezrelosti i jednih i drugih - i mladenaca i onih koji sahranjuju svoje umrle.

ko zeli da se venca a nema para, nema problema. kupi se ili sasije za devojku/zenu haljinica pristojna (u bilo kojoj boji i u modelu koji pristaje doticnoj dami), koja ce se MOCI nositi mnogo puta u nekim drugim prilikama (pozoriste, i ostale svecanosti - vencanja kod drugih, rodjendani, poslovne prezentacije...), zatim neki lep moderan laneni odgovarajuci sako poludugih rukava (takodje se kasnije moze nositi uz sve i svasta), cipele, to uvek treba. mladozenja takodje da kupi cipele, funkcionalno odelo i kosulju koje ce moci koristiti kasnije. znaci odeca je najveci trosak u svemu tome.
zatim se ode u zakazano vreme sa kumovima kod maticara, ali bez ostalih zvanica (eventualno roditelji i rodjena braca odnosno sestre), i gradjanski obavi ceremonija. kasnije, posle tog cina, u svom domu se priredi unapred organizovan koktel-party za najblize prijatelje (0,1 ili vise gostiju, ko koliko moze da ih pozove ili ih ima) a u skladu sa mogucnostima - skroman svedski sto sa picima, ili kompletna vecera. i to je to. bez preteranih troskova i pompe. nije cilj da se gosti najedu i napiju, nego ispricaju i provesele.

za sahrane, ko je vernik a treba mu pop (tj. misli da bez njega ne moze) nek nadje nekog ko nije skup.
medjutim pop uopste i nije bitan, ako doticni pokojnika nece da isprati 'na onaj svet' bez unapred placenih usluga koje su skuplje od zubarskih, a realno i kvalitativno manje vrede.
i nije tacno da popovi ne dobijaju platu od drzave.

ivan

pre 14 godina

zasto se vise cuti i krije....??? imate slucajeve gde crkvena lica jedu i piju po sahranama,sami odredjuju tarife...ovo je strasno!!! Uostalom,sta ce jednom Vladiki telohranitelji,crni dzipovi???

ivan

pre 14 godina

zasto se vise cuti i krije....??? imate slucajeve gde crkvena lica jedu i piju po sahranama,sami odredjuju tarife...ovo je strasno!!! Uostalom,sta ce jednom Vladiki telohranitelji,crni dzipovi???

Amos

pre 14 godina

*******
Koje to troskove pokriva svestenik za 10 minuta setnje i 15 minuta mahanja kandilom na groblju?
Izlizu mu se djonovi na brendiranim cipelama? Ispari mu voda iz tela pa mora da se dopunjuje nekim skupim sampanjcem?
Nabavlja uvozni tamjan iz Izraela sto kosta 50 eur po dozi?
********

petarV

pre 14 godina

Dok ne pročitam vaše komentare ovde na sajtu B92,ja mislim da sam lud i da **** uz vetar...a onda vidim da ima još ljudi koji rezonuju kao ja...pomislim...hej,pa ima nas ipak dosta...a onda ukapiram da vas je većina već otišla odavde :(
Bio sam skoro u Beču. Sretnem neku našu babu,živi tamo preko 30god.
Pitam je da li zna gde je opera...kaže ne znam,ne idem tamo...pitam je da li zna gde je prirodnjački muzej...ni to ne zna...a bre baba a znaš barem gde je marien hilfe strasse...ni to ne zna. Ona samo živi i radi u kraju gde su Srbi i ne mrda.
Jedino vikendom promrda kukove uz Stoju,Seku...drago mi je da ima i pametnijih koji odu tamo.
A ne da tamo čiste klozete...za 30 god nije išla u muzej...ma ni prošla pored njega...ali kada dođe ovde,onda svadba od 3 dana...ispraćaj u vojsku za 3 okolna sela...rođenje od 100 000 eur...i spomenik da bi i Tutankamon zavideo.

Bubreg bih prodao da se preselim odavde.

milan

pre 14 godina

da mi neznamo granice kod naseg slavlja je isto tako poznata stvar i ako mislim da to mora biti preko budzeta mog domacinstva onda nebi smeo posle da kukam. Nista nije nenormalno da se deciji rodjendan kod nas slavi sa pedesetak i vise gostiju, odlazak u vojsku ima vise pozvanih nego sto ce buduci vojnik imati kolega u kasarni o svatovima i sahranama da i nepricamo. Netreba stedeti zbog toga sto nemamo nego zato da bi kasnije imali vise, ako budemo po tome se vladali bice nam lakse.

Jasmina

pre 14 godina

....A na sahranama podele, paketici, krkanje pokojniku za dusu, pa jos i ti troskovi.... Kad smo kod tih obicaja, i slave kostaju.... Niko nista ne zna o svecima koje slavi, ali se dobro popije i pojede... I tako dolazimo do toga da se slavi svetac, Bozic i Uskrs, pokojnik sahranjuje.. neumerenoscu u jelu i picu. Ljudi zaista ne razumeju sustinu pravoslavlja. Zadovoljenje forme ne znaci i postovanje sustine.

petarV

pre 14 godina

Nisam se dobro izrazio,pa me nisi ni razumeo. Ne mislim da ne verujem u Boga...jer sam se razočarao u crkvu.
Smatram da je vera kao vera veoma nasilna...barem sudeći po ratovima u zadnjih par hiljada godina...kao i da se ne slažem da dete od rođenja treba da se od strane roditelja grupiše i upućuje. Smatram da svako treba da bira.
Tako sam ja više za budizam...barem se ne kolju kao jevreji,muslimani i hrišćani...A sa obzirom da mora da nešto postoji,više verujem u vanzemaljce...nego u Boga i blato.
Čisto logično i racionalno razmišljanje,bez namere da uvredim bilo koga.
Ja verujem u činjenice a ne u knjigu koju je pisalo ko zna koliko ljudi...ko zna koliko stotina godina posle događaja o kome su pisali...a po gotovo sa ko zna kakvim namerama.

Snezana Jankovic

pre 14 godina

Civilno vencanje
Sve vise u svetu se uvodi civilno vencanje samo za svedoke ,roditelje ,bracu i sestre mladenaca kod maticara, a posle mnogo godina,kada mladenci finansijski ojacaju i dokzu uspesnost braka , vecina se odluci i za vencanje PRED BOGOM u Crkvama. Verovatno nam je to sledeci korak u ustedama domaceg budzeta, nema sta! Nista mi nije falilo sto sam imala gradjansko vencanje, a kakve su danas cene ne pada mi napamet i vencanje u crkvi sa 150 zvanica.Za te novce mogu kupiti mladenci veliki plac za zidanje stambenih objekata i jos malo cigala. Svejedno, bice ogovarani zbog nemanja svadbe,ali ce bar dokazati da su zreli da dugorocan brak.
Volim Sve Vas

Зоран

pre 14 godina

Свадбе на рате, дугови за сахрану и матуре на картицу. Ево синоћ на РТС-у о прославама матура у ОСНОВНОЈ и средњој школи. Око просечне плате, веле. Питају родитеље...па ово, оно, знаш, једном је то у животу, можемо мало и да се стиснемо,... Хотели 5 зведица је пожељно. Катастрофа. Малограђанштина. Причају да би требало то мало смањити, јер нема смисла. Хоћеш ти Србина да натераш да не једе на масти. Хоћеш, како нећеш. Треба ВЕЛИКА мука да га стисне да одустане од глупости.

Зоран

pre 14 godina

"Tako su radili NAŠI popovi dok su Turci bili tu.
A onda su Turci otišli ali došli komunisti...
Sada naši popovi imaju monopol nad Božijim OVCAMA...pa šišaj."

Ја сам у САД, па сам скоро продавао нешто на ибеју, купио један из Турске. И шаље ми адресу на коју да му пошаљем. Видим у адреси пише сокак. Хајде, реко, мало да порпичам са човеком. Питам га да ли сокак значи улица. Каже да јесте. Онда додајем да сам ја из Србије, али живим у САД, а ми смо били једно 500 година под отоманском имеријом, знаш, велим му. А он: Надам се да немаш лоше мишљење о нама? Ја му одговарам: На крају, није била лоша отоманска империја. Морали смо да им платимо само 10% пореза, овим нашима 20% и више. Човек одговара сa: "Nice, nice :))". После му причам за баклаве, за црну кафу коју ми зовеми турском, а Грци грчком. Зна све. Велим му да ја ту кафу не могу да пијем, а да се то у Србији често пије и 3 пута дневно. Он додаје да баклаве једе само код бабае на рамазан, а кафу не може да пије, исто.

ena

pre 14 godina

Muz i ja smo se vencali u inostranstvu. Oboje smo inzinjeri i imamo solidna zapadna primanja, znaci, daleko iznad proseka u Srbiji. Kada smo se vencali, sa nama su bili kumovi i par bliskih prijatelja koje imamo ovde gde zivimo. Ja kupila lepu ali skromnu haljinu (ne vencanicu), on novo odelo, oboje ih nosimo i dan danas. LEpo rucali, lepo se proveli sa prijateljima i jos lepse - i bez ikakve frtutme - otputovali na bracno putovanje na Mauricijus. Rodbina u Srbiji nam jos nije oprostila sto nismo pravili opstenarodno veselje u rodnom zavicaju, ali, iskreno da vam kazem - nas bas briga. Mi smo ugodili sebi, steta sto se u Srbiji jos robuje toj malogradjanstini.

nivo?

pre 14 godina

"...priloga vernika koji na godišnjem nivou iznose 1.200 dinara. Onaj ko nije redovno izmirivao te obaveze, usluge sveštenika plaća u visini priloga na desetogodišnjem nivou, odnosno 12.000 dinara"

Da li to onda znaci da ako svaki vernik redovno jednom mesecno prilozi 100 din crkvi, ne placa "usluge" kao sto su opelo, krstenje, vencanje itd....
Priznajem da prvi put cujem za ovo, mozda vernici znaju bolje, ali ovo zvuci posteno. Priloziti 100 din jednom mesecno, prilikom redovne posete crkvi na primer, niti je namet niti trosak, narocito ako se uzme u obzir to da se u tom slucaju nista ne placa prilikom obavljanja ostalih sluzbi od strane svestenika.
Mada, da li je jos neko cuo za ovo, da li ovo zaista tako funkcionise ili ja nisam dobro razumeo?

Aleksandar

pre 14 godina

Transparentnost na delu sa cenama pa i u crkvi. Neka se uvedu lepu fiskalne kase i neka placaju pdv, uplacuju sebi socijalno, ... da se integrisu u civilizovano gradjansko drustvo kad se iovako mesaju. Dosta vise sa kriminalizovanjem institucije crkve.

aaaa

pre 14 godina

sahrana u beogradu kosta oko 200 000 dinara. spomenik oko 150 000 dinara. obicaj da ljudi jedu i puju posle sahrane, parastosa i ostalih "pravoslavnih" dana kosta oko 50 000 dinara manje-vise u zavisnosti koliko vas ljudi zali. ukoliko slucajno ne stavite spomenik jos pre nego sto umrete vasu familiju ce svaki put kada vam donesu cvece saletati razni povoljni grobari koji nude ovaj ili onaj kamen za 100% manju cenu od ovog ili onog koji vam je nudio pre... svi kazu 600-800 evra. kada se dogovorite, sa svim ostalim sra"ima, taksama i prevozom izadje 1500.... ako ste srbin onda mora i miroslavljevo jevandjelje font da se uklese inace niste. greota je da nemate 2 vaze, klupicu i onu kucic za svece. spomenik ni slucajno ne sme da bude manji od okolnih jel to znaci da vas familija ne voli i ne postuje dovoljno. ljudi ako znate da vam se blizi cas trazite da vas kremiraju i prospu u dragu vam reku il livadu jer sve ostalo je cist bezobrazluk i manipulacija. u krajnjem slucaju jeftinije vam je da zivite....

Vesna

pre 14 godina

Problem u Srbiji, a pogotovo u manjim sredinama jeste "šta će narod reći" i "ako je mogao moj komšija, mogu i ja".Ljudi se zaduže, tj.prezaduže, samo da se ne bi pričalo o dotičnima u negativnom kontekstu. Moj brat je išao u vojsku pre par godina, u kafiću je počastio par prijatelja i mirna Bosna. Bez prevelike pompe i troška. Dok se budemo osvrtali na priče nebitnih ljudi biće nam teško. Problem je također i kod mladih koji se venčavaju jer prave svadbu zato da im se vrati novac i da što više poklona dobiju. To pričam iz iskustva bivše radne koleginice. Naravno da im se svadba nije isplatila jer su je pravili iz pogrešnih pobuda. Nisu pravili svadbu jer žele podeliti radost sa svojim prijateljima i rodbinom, već da "imaju za početak".Držim da je ovakva situacija dosta česta kod mladih parova pa i njihovih roditelja, jer da svako pravi prema mogućnostima, ne bi bilo prezaduživanja kod rodbine, prijatelja i banki. Od sahrane se takođe pravi cirkus, pogotovo kad se pravi zakuska, pa se pozovu svi koji su došli na sahranu, a ima i onih koji se sami pozovu na sendviče. Samo još da se zapeva.....

Djuro P.

pre 14 godina

Nije sramota nemati nesto materijalno,ili neuraditi nesto sto drugi rade zbog modnog trenda.Obicaje i navike treba menjati ako hocemo da prezivimo,jer bas i zbog tih nekih obicaja i navika smo dovedeni do propasti, ja mislim da citava nasa mafija bas i zivi na nasim plecima iskoristavajuci tu nasu lakovernost u razne navike.

12500 neto!

pre 14 godina

A nekima je i 6/5 necije plate (recimo KS), a za sve ostalo sto si rekao...amin!Inace, slicnih primera "da svi vide kako ja sa'ranjujem ili kako ja zenim/udajem" ima na "tone".Nas covek je ponosan kada vidi da su gosti zadovoljni otisli sa sahrane!

Ovidije

pre 14 godina

U Srbiji malo ljudi zna da napravi razliku između venčanja i svadbe a kada bi to znali stvari bi postale sasvim drugačije, i to toliko drugačije da čak ni razvoda ne bi toliko bilo, a kamo li podizanja kredita od strane "mladenaca" koje ni pas nema za šta da ujede.

S2

pre 14 godina

Crkvu neću da komentarišem previše. Za mene su oni (crkva kao institucija) dno dna. Iako nisam vernik, mislim da bi crkva trebala da pruža neki primer skromnosti i prizemnosti a ne da konstantno vrti "daj mi", "to je moje" i slično. Kada smo već kod toga, isto važi i za one dole na Sandžaku.

E sad, što se svadbi tiče, meni nikako nije jasno koji ***** podižu kredite samo da bi napravili proslavu na kojoj će se opijati i prežderavati gomila ljudi koje mladenci verovatno i ne poznaju. Inače, taj naš pristup svadbama mi je nekako ružan i mislim da je to bacanje para, pogotovo u ovim smutnim vremenima! Ljudima je zbog nečega bitno šta će reći strine, šogori i komšiluk ako ne naprave neku "fancy" svadbu sa 500 zvanica a ne šta mladenci ustvari žele. To, po meni, nema nikakve veze sa tradicijom već je u pitanju neka "falinka" u mentalitetu. Par koji se venčava može biti protiv toga ali se roditelji naprave pametni i kažu "sve će to mama i tata rešiti" pa kada se stegne kaiš ucenjuju decu pod izgovorom "napravili smo vam svadbu, red bi bio da nam vratite novac". To su česte situacije.

leana

pre 14 godina

Vazno je da svadbetina bude sto veca, sto skuplja , da se prica posle , prepricava, da bi mladenci imali slike da stave u album a u dugovima preko glave. Ovako su moje prijateljice pravle svadbe, sa po 250 zvanica, iznajmljenim limuzinama, balonima, tortetinama , Isle na individualna bracna putovanja koja su ih kostala ko svetog Petra kajgana , samo da bi se pricalo da je put pravljen samo za njih, A posle par meseci su trazili kredite po bankama da bi kupili namestaj, plocice, grcaju jos u dugovima, neki su i pred razvodom, vlada sveopste nezadovoljstvo, Ne razumem te ljude nikako,,,,sta im znaci sta ce komsije reci,,,,

Da komsiji crkne krava

pre 14 godina

Mnogo smo cudan narod. Prvo PRETERAMO, pa posle kukamo kako nas to mnogo kosta! Na primer ZASTO uopste na svadbi mora da bude 150 ljudi? Pa zaboga, na kraljevskom vencanju je bilo samo 300 ljudi! A ako i mora, zasto to mora da bude u preskupom restoranu, a ne na primer u sopstvenoj basti ili na brodicu na Dunavu sa minimalnim posluzenjem, koliko da se obelezi dogadjaj? Uostalom ako vec treba da se potrose te pare, ZASTO mladenci ne bi od tih para otputovali na 2-3 mesta da nesto pametno vide i cuju? A ako nije ni to, zasto narode ne pocnes da stedis cim ti se dete rodi za njegovo skolovanje, svadbu, ucesce za stan...? A, da, nije ti to palo na pamet.