Utorak, 26.04.2011.

13:18

Ukloniti školsku bazu podataka

Poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić zatražio od vojvođanskih vlasti da uklone centralizovanu školsku bazu podataka.

Izvor: Tanjug

Ukloniti školsku bazu podataka IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Учесник

pre 13 godina

Учествовао сам као подизвођач на овом позивном конкурсу.

Када смо били на разговору код г.М.Парошког из ИТ-а покрајинских органа, моје прво питање је било: Какве везе има овај конкурс са Законом о јавним набавкама?
Одговор: Па и ми смо имали проблем да успоставимо везу са Законом...
У чему је цака?
Посао, формално, вреди 0 динара. Покрајински секретеријат не плаћа рад на пројекту, већ родитељи ученика.
Реално, за период од 10 година на колико се склапа уговор, добит износи више стотина хиљада евра.

Како се долази до пара? ПРИТИСКОМ! Покрајински секретар врши притисак на директоре, инспекцијске органе, ови притисак на наставнике, ови на родитеље да плате експлоатацију оваквог система.

Колико се сећам, било је позвано 7 фирми, по ком критеријуму су позивене - не знам.

Техничко-финансијски-кардовски захтеви врло озбиљни, као за тендер. Само цитирам један од захтева
`Понуђач је обавезан да достави валидне референце које су реализоване у последње три године (2007, 2008, 2009), а односе се на имплементацију еквивалентних сервисно-оријентисаних софтверских система. Референце се доказују попуњавањем обрасца РЛ (на начин описан у конкурсној документацији) и потврдама наручилаца/купаца (подаци садржани у обрасцу РЛ и потврдама морају се слагати, тј. сваки навод у обрасцу РЛ мора бити доказан потврдом). Износ за сваку поједину референцу (потврду) приказати у динарима без ПДВ; уколико је податак на неком оригиналном документу изражен у еврима или некој другој валути, неопходно га је исказати у динарима по курсу који важио на дан склапања предметног уговора. Сва документа која Понуђач прилаже као доказ испуњености услова по овом основу морају бити на српском језику, односно Понуђач је у обавези да достави оверен превод истих на српски језик од стране овлашћеног преводиоца, односно сталног судског тумача. Наручилац задржава право да изврши проверу сваке приложене потврде, као и да тражи од Понуђача на увид закључени уговор, фактуру, примопредајни записник или други валидни докуменaт којим се могу проверити наводи садржани у обрасцу РЛ и поднетим потврдама.`

Посао је добила поменута фирма, тада додуше регистрована у Суботици на име садашњег директора фирме. Дакле, овај цитирани захтев поменута фирма није испуњавала.

Али, коме се и како жалити?!
Никоме, јер не постоји процедура а и овај позивни конкурс не спада под закон о јавним набавкама!?

Ово је наравно чист КРИМИНАЛ, који ће опет остати некажњен.

Учесник

gradjanin Srbije iz Srbije

pre 13 godina

Opet teorija zavere u režiji Rodoljuba.Pa i neka su podatci o roditeljima učenika u bazi podataka.Roditelji se mogu barem preko SMS ili interneta obaveštavati o neuspesima svojih ljubimaca.A šta će mo sa na primer Simpom koji ti traži ličnu kartu kada kupuješ jastuk kod njih u prodavnici,šta će mo sa gomilom raznoraznih drugih ustanova u ovoj zemlji koje prave svoje baze ,sa partijama sa turističkim firmama,crkvi i ostalima.

Hajvan Ho

pre 13 godina

Palitu: Po Vašem rezonu MUP, BIA, VOA, VBA bi mogli svoje baze podataka da drže na serverima po belom svetu, u vlasništvu - nebitno koga, ukoliko su sprovedene bezbednosne mere na najvišem nivou. Pa neće biti da je tako! Fotografija mog deteta je najsigurnija na kućnom računaru, uz sprovođewe standardnih mera zaštite, pa tek onda na Picasi, Facebook-u i sličnim lokacijama. Ne relativizujte priču, vrlo je bitno GDE se nalaze naši podaci. USA pozivanjem na Patriotski akt teško da baš može da pokuca na log on mog kućnog računara, ali zato na neke druge lokacije...

Herostrat

pre 13 godina

"nema više razlike između privatnog I državnog,sem u nekim glavama", reče komentator Palit i ostade živ.Ako je izgovoreno kao kritika društva, vrlo lucidno, ali bojim se da je ovo Palitov stav tako svojstven onima koji nam rasturiše sve državne atribute i nacionalni identitet. Zarad privatnog, naravno. Uzgred Palite, jel Šabić možda rekao da baza podataka treba da bude umrežena?! To je vaše viđenje bezbednosti podataka i implementacije IT u sve pore društva, pa i šire. Rekli bi.

Milica

pre 13 godina

U školi u kojoj radim imamo na raspolaganju jedan kompjuter što znači da podatke trebam unositi sa ličnog računara i ličnog interneta. Da bi unela podatke moram iznositi dnevnik iz škole što je zabranjeno. Pored podataka o roditeljima i učenicima škola je poslala i lične podatke zapislenih počev od rođenja, ocene na diplomskom ispitu... Sva sreća te nisu pitali i za kilažu. Kome služe takvi podaci? Zainteresovanim roditeljima su vrata škole uvek otvorena - besplatno.

Verica

pre 13 godina

Ovde je vise ljudi pomenulo pokrajinski sekretarijat za obrazovanje,a najodgovorniji je tadasnji sekretar za obrazovanje Zoltan Jeges.Spajanjem dva sekretarijata postao je zamenik sekretara.Da li ce odgovarati?Sigurno da ne!Sta vredi ova prepiska kada od vega nece biti nista!

ANAMARIJA

pre 13 godina

Eto podataka sa sajta APR-a:
Почетна страница »

обавезни подаци | пословно име | чланови друштва | заступници | управни одбор | огранци | додатни подаци | забележбе | огласи | финансијски извештаји
Назив: WDV SOFT
Правна форма: Друштво са ограниченом одговорношћу
Седиште: Пачир
Пуно пословно име: WDV SOFT DOO PAČIR, LAZE KOSTIĆA 2
Матични број: 20659866 Статус: Активно привредно друштво
ПИБ: 106689173
Датум регистрације: 30.06.2010 Број регистрације: БД 69967/2010
Подаци о члановима друштва

1 . Члан
Општи подаци
Регистарски број: L13255 SAD
Назив: SPENCER INTERNATIONAL LLC
Адреса
Улица: Connecticut avenue
Број: 1000
Место: Washington dc
Поштански број:
Држава: SAD
Уписани капитал
Новчани 417,50 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 417,50 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 83,50 %
2 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: BB6415399 Mađarska
Име и презиме: Róbert Gellér
Уписани капитал
Новчани 37,50 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 37,50 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 7,50 %
3 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: ZF926224 Mađarska
Име и презиме: Csaba Juhász
Уписани капитал
Новчани 25,00 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 25,00 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 5,00 %
4 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: BB9573955 Mađarska
Име и презиме: Gábor Berki
Уписани капитал
Новчани 20,00 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 20,00 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 4,00 %

Da je više Rodoljuba Šabića, ova bi zemlja možda više ličila na normalan svet, a i Verica Barać bi mogla da predahne!

Tex

pre 13 godina

Da je pranje para, pranje je ali to svi politicari rade u drzavi samo malo ko mari za tim ocigledno.
Ja bih da prokomentarisem tkz. zakon. To da li su podaci na stranom ili domacem serveru nema nikakve veze sa zivotom. Treba da budu tamo gde su najbolji i najsigurniji uslovi. Ukoliko nesto procuri vlada tuzi firmu sa kojom je sklopila posao i uzme im sve sto imaju, veoma jednostavno.

severac

pre 13 godina

Treba samo videti u APR-u kada je osnovana famozna firma, i kada je raspisan tender za taj posao . Sledecas operacije je dodavanje imena i partijske pripadnosti tadasnjeg sekretara za obrazovanje u pokrajini ( SVM kadar),pa rezultat ove mucke postaje mnogo jasniji. Sram ih bilo sve zajedno. Sabic je povukao dobar potez, ali o tome se prica vec mesecima.

Palit

pre 13 godina

@Nenad
Tačno je da su neki podaci na facebooku dati dobrovoljno,ali postoji gomila podataka o osobama koji se tu prikupljaju bez dozvole,ili se onemogućava brisanje istih .Plus niko nema uvid kako se koriste tako prikupljeni podaci.Ovde je suština da se detaljni podaci o tim istim učenicima nalaze na izvolte na facebooku.Kompletna prepiska,statusi ,kontakti,lični podaci,porodično stanje,fizičke osobine,fotografije I to sasvim lične fotografije.Sva istorija četovanja je dostupna na izvolte.Evo nadam se da će zaštitnik građana ukinuti taj servis jer zadire u privatnost I potencijalno se može zloupotrebiti. Cvrc!Državni organi daju podatke I nikog ne pitaju za dozvolu .Daju ih socijalnom,zdravstvenom,poreskom,policiji I ko zna kome još .Jednostavno, mi smo u informatičkom društvu.To da je privatna firma nije argument, jer nema više razlike između privatnog I državnog,sem u nekim glavama.Pitanje je ima li zloupotrebe ili ne?To što potencijalno može doći do zloupotrebe ,pa potencijalno svašta može ,ali nije došlo!A korist je evidentna.Server u inostranstvu.Ovo je stvarno humor!Pa naravno da je negde,ali to uopšte nije bitno.On je na internetu,umrežen je, jer tako internet funkcioniše naučnici!
WWW

super-pink

pre 13 godina

Čula sam da i gosp. Ministar priprema iznenađenje za prosvetare: povišicu plate i novu bazu podataka. :-) Zar ste već zaboravili koliko smo dosada uzaludno poslali u Ministarstvo Prosvete? I čekamo računare koje je jedan od ministra obećao svojevremeno školama.

Pastir Kostja

pre 13 godina

Odgovor studentu prava: G-dine, od onog "koga inače cenim", pa sve do kraja komentara plasirate čistu demegogiju. Način na koji Vi zamišljate eUpravu sahranio bi i upravu i IT. Niko ne spori, a Šabić, ponajmanje značaj IT. Upravo striktnom primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti Šabić pokušava da IT podjarmi potreba čoveka, njegovim elementarnim i ljudskim pravima. I barut je gospodine studentu bio epoholno otkriće dok ga ne sipaše u čauru metka. Shvatili ste, zar ne? Sve se da upotrebiti i zloupotrebiti. I Šabić to zna.

Predrag

pre 13 godina

Ovakva baza podataka je nešto što treba svakoj državi pa i Srbiji! Ako je problem ko je vlasnik baze pa neka ministarstvo otkupi bazu i uspostavi je pod svojom kontrolom.
Ja se ipak bojim da je akcenat na ono "većinskom vlasništvu stranog preduzeća" što bi trebalo da znači, daćemo novac nekom "domaćem" preduzeću - čitaj "mom preduzeću"

Paranoik

pre 13 godina

Odgovor Đuri: Jeste, u pravu ste! Posao se namešta, ali ne privatnoj firmi, nego državi! Jel' to ok Đuro, da država malo brine o svojima, ili ste se odvikli... A što se tiče baze Đuro - izgradićemo lepšu i bolju, mirno spavajte. G-dine Šabiću, mirno spavajte dobro ste uradili posao, moraju i oni da se čuju. Za očekivati je.

mama iz novoga sada

pre 13 godina

Jos jedno saplicanje Vojvodine. Pa ovo nema nigde stvarno. Vojvodina ide napred a Srbija "Stani - moras i ti 3 koraka nazad sa nama"... Nemam reci.
(Icarus, 26. april 2011 15:23)

Ako već nemaš reči, onda bar nemoj da pričaš gluposti! Vi ljudi ste fanatici koji u svakoj mogućoj vesti gde se i spominje Vojvodina morate da ostavite svoj neki svoj dobro poznati autonomaški komentar kako nas Vojvođane neko koči ili šta već... ako ti želiš da sve svoje podatke daješ nekome na raspolaganje, samo napred - ako je to tvoje "napredovanje" samo napred, ali, hvala ti lepo, bez mene!
I dosta više sa tim autonomaškim glupostima - pogotovo tamo gde to i nije tema uopšte! Znamo koliko vas ima - i znamo da ste beznačajni, zato se nemojte više truditi! Dosadili ste i bogu i narodu!

Kasno Marko na Kosovo stize

pre 13 godina

Podaci su vec otisli Tamo Gde Treba (i gde ne treba). Mozak ove operacije ce verovatno biti "sklonjen" na neku visoku funkciju u drzavnoj upravi ili diplomatiji. Odgovarace neki redov Djura koji je bio zaduzen da brise prasinu sa servera, mada je i to pod znakom pitanja. Cemu uopste prozivati nekoga na odgovornost, kada narod ima kratko pamcenje. Rodoljub Sabic je nam i ovog puta skrenuo paznju na nesto cega nismo bas bili svesni. Hvala mu! Kamo srece da je vise ljudi poput njega!

Nikola

pre 13 godina

Informaciju treba dopuniti time da najverovatnije nije reč o teoriji zavere da neko zloupotrebljava navedene podatke, vec o pokusaju, naravno netransparentnom (bez javne nabavke i sl)za brzim bogacenjem. Prosle nedelje je na roditeljskom sastanku ponudjeno roditeljima da prate ocene i izostanke svoje dece preko sms (1700 dinara po polugodistu) ili putem mejla (700 din). Neko je mislio da ce lepo zaraditi. Nejasan je odnos pokrajinskog ministrarstva i privatne firme. Prosvetari bi izgleda dzaba unosili podatke, a pare bi mlatili ministar i neki privatnik. Ali medju roditeljima (a pogotovo prosvetarima)ne postoji zainteresovanost za ovakav vid komunikacije i po tim cenama. Da su kupili svim nastavnicima po Tablet PC kako bi direktno unosili ocene u bazu još bi bilo ekonomske logike, ovako je to samo propala pljacka. A jel neko pitao ministra za misljenje?

Vuk Lau

pre 13 godina

A šta je Kreditni Biro Srbije ako nije isto to samo još i gore? Nalazi se na serverima stranih kompanija i dostupan je bankama koje su skoro sve u većinskom vlasništvu inostranih privrednih subjekata. Naravno niko se ni ne usuđuje da se suprotstavi lihvarskom...mislim bankarskom lobiju pošto su zaštićeni kao beli medvedi. Ja danas dobih boravišnu vizu za EU, i idem odavde pošto ove naše radikalsko-demokratsko-socijalističko-naprednjačke vetrenječe su nepobedive. Neka poslednji ugasi svetlo.

Djura

pre 13 godina

Da li ima smisla po hitnom postupku bez razmisljanja brisati bazu koja ce sigurno koliko sutra da se pravi ponovo? Samo zato sto su pristup istoj imali "tamo neki stranci". Ovo je ili paranoja ili se nekome namesta da celi posao radi ispocetka. Meni se nesto javlja da je ovo drugo.

Uostalom da li igde u bilo kojem zakonu pise da se informacije ovakvog tipa moraju nalaziti iskljucivo na domacim serverima?

student prava

pre 13 godina

Jedan totalni promašaj gospodina Šabića, koga inače cenim, ali valjda je ovo bilo najlakše za "odraditi" jer je u pitanju privatna firma i neko je bacio oko na taj posao.

Jedna stvar koja je olakšavala mnogo štošta i koja je značila napredak (govorim ovo jer smo mi na fakultetu plakali i molili GODINAMA (skoro deceniju) za ovakvom bazom) je poništena. ... ali zato vam ne smeta da dajete svoje podatke za razne ankete, popuste, kredite, vize i štošta drugo...

I šta se posle čudimo? Informatičkoj eri nije mesto u Srbiji, ovde i dalje žive ljudi kojima treba papirić, olovka (ako i to znaju da koriste), roditeljski sastanci umesto da kod kuće pogleda za 2 min šta se dešava sa detetom u školi i slično.

Kriger

pre 13 godina

Reakcija, kao i sve u ovoj zemlji, kasni. Zar ste toliko naivni. Baza je "otišla", a obrisaće je juče. Za ovo padaju ostavke u normalnom svetu. U Srbiji ... teško ...

Icarus

pre 13 godina

Jos jedno saplicanje Vojvodine. Pa ovo nema nigde stvarno. Vojvodina ide napred a Srbija "Stani - moras i ti 3 koraka nazad sa nama"... Nemam reci.

Strašno

pre 13 godina

Gospodine Šabicu, zar nije isti opasan atak na privatnost i jedinstvena baza podataka u vidu elektronskog zdravstevnog kartona svih gradjana Srbije u svim zdravstvenima ustanovama?
Svako, sa svakog kompjutera na svetu, moze da vidi svačiji zdravstveni karton, i da ga ako hoce zloupotrebi; a to mogu i zaposleni koji rade na tim podacima i medjusobno ih transportuju gde hoce.

coma

pre 13 godina

Potez g-dina Sabica je za pohvalu ali nije za pohvalu da ne postoji zakon koji ce regulisati nacin vodjenja i koristenja takvih podataka. Umesto da imamo mogucnost da vidimo koje ocene nam imaju dece ili da vidimo da li su bili ili ne na casu mi kao i do sada moramo da izlazimo sa posla i dolazimo u skolu kada to odgovara uciteljici, nastavniku ili profesoru, a to je neki put nemoguca misija. Isto tako , putem takvih baza podataka , koje nasa vlada ne poseduje, bilo bi vrlo lako moguce pratiti kako napreduju pojedina dece, kakav je kvalitet pojedinih skola, koje su skole najbolje i gde upisati svoju decu. Ovako smo jednu bazu zatvorili a drugu nemamo, ili mozda i imamo ali je niko ne azurira a placeno je preko 2.5 miliona eura za njeno formiranje ali nesposoban kadar u ministarstvima nije bio u stanju ni to da pokrene, a sada o tome ne sme niko ni da prica jer je ocigledno da je neko pokupio 'simpaticne' pare, kao i obicno. G-dine Sabicu, pokrenite inicijativu da se izglasa pozitivan zakon o privatnosti podataka kako bi i Srbija imala podatke kako da radi .
Pozdrav

Стеван

pre 13 godina

Да ли је Шабић тако наиван па не зна да је цео "посао" ишао преко покрајинског секретара за образовање, односно преко информатичке фирме коју држи његов блиски рођак? И зар не зна да ће родитељи морати да плате 1000 динара годишње да би видели податке и оцене о свом детету? Па пута број деце ... Ми бесплатно уносимо податке и редовно их ажурирамо, а паре од свега тога иду ... Зна се коме.

Plavi golub

pre 13 godina

Pokrajinski Sekretarijat za obrazovanje više ne postoji kao samostalan sekretarijat, već je pripojen Sekretarijatu za nacionalne zajednice, upravu i propise. Od 2000. je pod kontrolom Saveza Vojvođanskih Mađara (i dan danas), stranke koja na republičkim i pokrajinskim izborima dobija manje od polovine mađarskih glasova ali ima apsolutnu kontrolu nad mađarskom manjinom - zahvaljujući Zakonu o nacionalnim savetima i ostalim sličnim koalicionim dogovorima. SVM je već uhvaćen kako manipuliše prijavama za posebni spisak za izbore za nacionalni savet - a to je takođe utvrdio Šabić. Mediji ne govore o svemu ovome jer se boje da će da budu optuženi da "krše prava manjina", a u stvari je reč o diktaturi jedne stranke.

Milos

pre 13 godina

Mene zanima da li je propisano da je takvo prikupljanje podataka zabranjeno, ili prosto nigde nije izricito pomenuto da je dozvoljeno? Jer, ako je ovo drugo, onda je veliko pitanje da li je ovakvo tumacenje zdravo i normalno.

S druge strane, koliko li samo baza podataka o gradjanima postoji? Od loyality programa, preko bankovnih racuna, pa do skolskih, fakultetskih baza podataka, podataka o pretplatnicima na novine... Kako se sve to regulise? Ne verujem da zakon bas pokriva sve te slucajeve.

Tri..Zo..Ne

pre 13 godina

Usprotivio sam se tome onog momenta kad mi je dete donelo da potpišem pristupnicu iz škole!!!
Bogu hvala pa nisam jedini koji tako mislim
BRAVO ŠABIĆU ko god da si i šta god da ti je posao, BRAVO!!!

Nenad

pre 13 godina

@Palit
Brkas frogs and grandmothers sto rece jedan nas politicar. Pristup FB je na dobrovoljnoj bazi. Ti njima dajes onoliko podataka koliko hoces. Neki ne znaju sta rade, pa daju sve. Ovde to nije slucaj. Ovde drzavni organi daju podatke na cuvanje privatnoj firmi, bez dozvole tih lica. Oni mogu da unajme privatnu firmu da im napravi IS,ali da im daju na kontrolu bazu podataka ne ide. Stranci imaju pravo da osnuju telekomunikacionu firmu, ti mozes da koristis njihove usluge ali i ne moras. Niko te ne tera. Ako sumnjas da te prisluskuju, verovatno postoji i mera za to. Sabic je poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka, i odlicno radi svoj posao, pa kao takav nema sta da iznosi svoj stav o prodaji Telekoma, vec samo moze da konstatuje da li Telekom krsi neke od zakona vezanih za tematiku kojom se bavi. Relevantan stav u vezi Telekoma je iznela Verica Barac (jos jedna osoba koja odlicno obavlja svoj posao).

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

bravo, napokon neko sa malo razuma da urazumi nerazumne da privatnost mora da postiji i treba biti postovana a i da odmah rascistimo, u to toj bazi podataka je samo obiacn narod, visoko kotirane "zverke" i njihova deca nikada nece biti ni na jadnoj listi. podrska Sabicu!!!

ovca

pre 13 godina

I šta sad? Ko može da garantuje da ne postoji backup baze? I ko može da zna ko je do sada već imao pristup podacima?
Hoće li konačno neko za ovakve svinjarije biti zatvoren? Ako ovo prođe nekažnjeno, onda smo stvarno ovce.

Petar

pre 13 godina

Kakve ima veze da li je u vlasništvu stranog ili domaćeg preduzeća? Pa i jedni i drugi podjednako mogu to da zloupotrebe. Nisu domaći ništa manje kvarni nego strani, čak naprotiv.

Mjo

pre 13 godina

Gospodin Sabic je i sad povukao pravi potez.Sve sto je pokrajinski sekretarijat radio pod firmom uspostavljanja jedinstvene baze podataka je bilo u privatnom interesu grupe koja je sprovodila konkurs.T svi u Vldi Vojvodine znaju

profesor

pre 13 godina

Radim u dve skole. Koliko je cela situacija sa bazom podataka bila konfuzna i zbunjujuca od starta govori i podatak da sam u jednoj skoli dobio uputstvo, svoju sifru, cak i neku vrstu roka do kada bi trebalo uneti podatke, dok u drugoj skoli o ovome nije bilo ni pomena. Kolege i ja smo danima po nekoliko sati unosili podatke, potom i ocene za svoje predmete za svakog ucenika pojedinacno, da bi sada sve bilo po sistemu 'puj pike, ne vazi'. Vrhunac neozbiljnosti pokrajine, drzave, ne znam ni sam koga. Ovo vam je jos jedan primer kako se drzava (ne)odnosi prema prosveti i zaposlenima.

defektolog

pre 13 godina

Da je naložio da se baza prebaci na domaći server, da je dao predlog kako da se baza i njeno korišćenje usaglasi sa postojećim zakonima, i koja institucija bi bila zadužena za održavanje i čuvanje ovakve baze podataka bio bih oduševljen. Ovaj čovek govori samo o stranoj kompaniji kao malte ne o stranom špijunu i zahteva brisanje podataka koji ovom društvu koriste.

Smilja

pre 13 godina

G-din Šabić se zaista žestoko bori ne bi li ova zemlja bar počela da liči na civilizovanu. Svaka mu čast za to ali kako stvari stoje treba nam bar još sto takvih.

Gravis

pre 13 godina

Znajuci kakvog su kvaliteta informacioni sistemi proizvedeni od strane drzavnih "tendera" cisto sumnjam da bi nasa "kompanija" ista bolje napravila, cak bi verovatno manje sigurna bila baza od sadasnje. I tamo bi se verovatno sa admin admin pristupalo, ko hoce i kad hoce. A i zasto da se brise sadasnja baza, kad bi se mogla prekopirati i predati drugima u nadleznost. Sem ako se ne pravi dodatni posao u zelji da se namesti novi tender nekoj domacoj firmi u vlasnistvu domaceg politicara...

tomkarlo

pre 13 godina

Samo da pitam: da li će i baza podataka o pretplatnicima Telekoma biti takođe zabranjena kada bude otkupljena od strane firme, jer je to ista situacija "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme". Da li su i baze podataka NIS-a i drugih privatizovanih firmi takođe "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme".
A vidim da je pomenuta baza o učenicima "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme" ali firme koja je registrovana u Srbiji i koja je prema tome "PRIVATNA I SRPSKA".
A da li možda poverenik smatra da samo država treba da ima podatke o građanima. Ja sam možda saglasan sa time, ali ne znam šta će na to da kažu subjekti čiji su vlasnici van Srbije (privredni, uslužni, edukativni i sl).

Roditelj

pre 13 godina

Trebalo bi, što pre, tražiti ukidanje slične baze podataka na nivou "uže" Srbije. Javnom obrazovanju, jednostavno, detaljni podaci o roditeljima nisu potrebni. Šta bi oni s njima? Da prave neka kvazi-istraživanja kako bi uposlili svoje rodbinsko-partijske firme? Postoje nadležne državne ustanove koje se zvanično bave bazama podataka o građanima, a to su MUP, Poreska uprava i Republički zavod za statistiku.

milutin

pre 13 godina

Pozdravljam odluku g. Šabića i pozivam ga da ispita i famozni EIS Ministarstva prosvete i nauke u kome se takođe, prikupljaju mnogobrojni podaci o učenicima koji po meni uopšte nisu potebni (koliko imate soba, koliko ljudi živi u domaćinstvu, JMBG i sl). I još nešto, da li će konačno neko da zbog ovog odgovara?

Arpad G.

pre 13 godina

U Novom sadu je ova mućka u organizaciji pokraijinskog sekretarijata i nekakve fantomske privatne firme odavno javna tajna.Tu tajnu znaju i mnogi iz vlasti.A ipak da g-Šabić nije ovo uradio šoanje ovaca bi se nastavilo u nedogled.

Jovan M.

pre 13 godina

Pkrajinski sekretarijat je uradio nesto sto je pravi skandal.Sve sto je uredjeno bilo je u privatnom interesu WDV Soft d.o.o.Gospodin Sabic zasluzuje svaku podrsku.

Оливер

pre 13 godina

Шабић је један од малобројних функционереа који се на делу залаже за законитост.Да је више таквих можда би ствари и ишле на болје.Овако...

Palit

pre 13 godina

Kasno je.Gospodin Šabić bi morao da ukine facebook ,jer tamo odavno postoji baza podataka o svim učenicima ne samo iz Vojvodine već iz celog sveta.Plus ta baza je puno detaljnija od školske baze.Tako da je ovo potpuno nepotrebno.Ili recimo, što ne spreči prodaju telekoma strancima.Pa mobilna telefonija je u vlasništvu stanaca.A to da su to privatnici ne treba ni spominjati.Samo se plaši narod sa strašnim privatnicima,a sa druge strane se sve prodaje tim istim privatnicima.Čisto zamajavanje!

Marko

pre 13 godina

Svaka čast.Bilo je krajnje vreme da neko prekine teške mućke u koje se pokrajinski sekretarijat upusti sa tom fantomskom privatnom firmom.

jatzans

pre 13 godina

A kada sledeći put dobijem pismeni nalog od Ministra da li treba prvo da konsultujem svog advokata ili mogu bezbrižno da radim po nalogu i time rizikujem kršenje Zakona? Ili da ne postupim po nalogu Ministra ili Sekretara, pa da rizikujem suspenziju ili nešto slično?

maja

pre 13 godina

Bitno je da su prosvetari morali da unesu sve podatke o roditeljima,ocene,izostanke.I roditeljima se nudio cenovnik od 600 do 1800 dinara za korišćenje baze podataka po detetu!

razume se

pre 13 godina

Pozdravljam ovaj potez...svaka vam cast Rodoljube,vecina u Srbiji ne bi ni znala za ovu bazu podataka da se vi niste usprotivili!

razume se

pre 13 godina

Pozdravljam ovaj potez...svaka vam cast Rodoljube,vecina u Srbiji ne bi ni znala za ovu bazu podataka da se vi niste usprotivili!

Smilja

pre 13 godina

G-din Šabić se zaista žestoko bori ne bi li ova zemlja bar počela da liči na civilizovanu. Svaka mu čast za to ali kako stvari stoje treba nam bar još sto takvih.

Nenad

pre 13 godina

@Palit
Brkas frogs and grandmothers sto rece jedan nas politicar. Pristup FB je na dobrovoljnoj bazi. Ti njima dajes onoliko podataka koliko hoces. Neki ne znaju sta rade, pa daju sve. Ovde to nije slucaj. Ovde drzavni organi daju podatke na cuvanje privatnoj firmi, bez dozvole tih lica. Oni mogu da unajme privatnu firmu da im napravi IS,ali da im daju na kontrolu bazu podataka ne ide. Stranci imaju pravo da osnuju telekomunikacionu firmu, ti mozes da koristis njihove usluge ali i ne moras. Niko te ne tera. Ako sumnjas da te prisluskuju, verovatno postoji i mera za to. Sabic je poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka, i odlicno radi svoj posao, pa kao takav nema sta da iznosi svoj stav o prodaji Telekoma, vec samo moze da konstatuje da li Telekom krsi neke od zakona vezanih za tematiku kojom se bavi. Relevantan stav u vezi Telekoma je iznela Verica Barac (jos jedna osoba koja odlicno obavlja svoj posao).

Arpad G.

pre 13 godina

U Novom sadu je ova mućka u organizaciji pokraijinskog sekretarijata i nekakve fantomske privatne firme odavno javna tajna.Tu tajnu znaju i mnogi iz vlasti.A ipak da g-Šabić nije ovo uradio šoanje ovaca bi se nastavilo u nedogled.

Стеван

pre 13 godina

Да ли је Шабић тако наиван па не зна да је цео "посао" ишао преко покрајинског секретара за образовање, односно преко информатичке фирме коју држи његов блиски рођак? И зар не зна да ће родитељи морати да плате 1000 динара годишње да би видели податке и оцене о свом детету? Па пута број деце ... Ми бесплатно уносимо податке и редовно их ажурирамо, а паре од свега тога иду ... Зна се коме.

Оливер

pre 13 godina

Шабић је један од малобројних функционереа који се на делу залаже за законитост.Да је више таквих можда би ствари и ишле на болје.Овако...

Jovan M.

pre 13 godina

Pkrajinski sekretarijat je uradio nesto sto je pravi skandal.Sve sto je uredjeno bilo je u privatnom interesu WDV Soft d.o.o.Gospodin Sabic zasluzuje svaku podrsku.

milutin

pre 13 godina

Pozdravljam odluku g. Šabića i pozivam ga da ispita i famozni EIS Ministarstva prosvete i nauke u kome se takođe, prikupljaju mnogobrojni podaci o učenicima koji po meni uopšte nisu potebni (koliko imate soba, koliko ljudi živi u domaćinstvu, JMBG i sl). I još nešto, da li će konačno neko da zbog ovog odgovara?

Tri..Zo..Ne

pre 13 godina

Usprotivio sam se tome onog momenta kad mi je dete donelo da potpišem pristupnicu iz škole!!!
Bogu hvala pa nisam jedini koji tako mislim
BRAVO ŠABIĆU ko god da si i šta god da ti je posao, BRAVO!!!

Marko

pre 13 godina

Svaka čast.Bilo je krajnje vreme da neko prekine teške mućke u koje se pokrajinski sekretarijat upusti sa tom fantomskom privatnom firmom.

Plavi golub

pre 13 godina

Pokrajinski Sekretarijat za obrazovanje više ne postoji kao samostalan sekretarijat, već je pripojen Sekretarijatu za nacionalne zajednice, upravu i propise. Od 2000. je pod kontrolom Saveza Vojvođanskih Mađara (i dan danas), stranke koja na republičkim i pokrajinskim izborima dobija manje od polovine mađarskih glasova ali ima apsolutnu kontrolu nad mađarskom manjinom - zahvaljujući Zakonu o nacionalnim savetima i ostalim sličnim koalicionim dogovorima. SVM je već uhvaćen kako manipuliše prijavama za posebni spisak za izbore za nacionalni savet - a to je takođe utvrdio Šabić. Mediji ne govore o svemu ovome jer se boje da će da budu optuženi da "krše prava manjina", a u stvari je reč o diktaturi jedne stranke.

Mjo

pre 13 godina

Gospodin Sabic je i sad povukao pravi potez.Sve sto je pokrajinski sekretarijat radio pod firmom uspostavljanja jedinstvene baze podataka je bilo u privatnom interesu grupe koja je sprovodila konkurs.T svi u Vldi Vojvodine znaju

Nikola

pre 13 godina

Informaciju treba dopuniti time da najverovatnije nije reč o teoriji zavere da neko zloupotrebljava navedene podatke, vec o pokusaju, naravno netransparentnom (bez javne nabavke i sl)za brzim bogacenjem. Prosle nedelje je na roditeljskom sastanku ponudjeno roditeljima da prate ocene i izostanke svoje dece preko sms (1700 dinara po polugodistu) ili putem mejla (700 din). Neko je mislio da ce lepo zaraditi. Nejasan je odnos pokrajinskog ministrarstva i privatne firme. Prosvetari bi izgleda dzaba unosili podatke, a pare bi mlatili ministar i neki privatnik. Ali medju roditeljima (a pogotovo prosvetarima)ne postoji zainteresovanost za ovakav vid komunikacije i po tim cenama. Da su kupili svim nastavnicima po Tablet PC kako bi direktno unosili ocene u bazu još bi bilo ekonomske logike, ovako je to samo propala pljacka. A jel neko pitao ministra za misljenje?

Kriger

pre 13 godina

Reakcija, kao i sve u ovoj zemlji, kasni. Zar ste toliko naivni. Baza je "otišla", a obrisaće je juče. Za ovo padaju ostavke u normalnom svetu. U Srbiji ... teško ...

profesor

pre 13 godina

Radim u dve skole. Koliko je cela situacija sa bazom podataka bila konfuzna i zbunjujuca od starta govori i podatak da sam u jednoj skoli dobio uputstvo, svoju sifru, cak i neku vrstu roka do kada bi trebalo uneti podatke, dok u drugoj skoli o ovome nije bilo ni pomena. Kolege i ja smo danima po nekoliko sati unosili podatke, potom i ocene za svoje predmete za svakog ucenika pojedinacno, da bi sada sve bilo po sistemu 'puj pike, ne vazi'. Vrhunac neozbiljnosti pokrajine, drzave, ne znam ni sam koga. Ovo vam je jos jedan primer kako se drzava (ne)odnosi prema prosveti i zaposlenima.

jatzans

pre 13 godina

A kada sledeći put dobijem pismeni nalog od Ministra da li treba prvo da konsultujem svog advokata ili mogu bezbrižno da radim po nalogu i time rizikujem kršenje Zakona? Ili da ne postupim po nalogu Ministra ili Sekretara, pa da rizikujem suspenziju ili nešto slično?

Roditelj

pre 13 godina

Trebalo bi, što pre, tražiti ukidanje slične baze podataka na nivou "uže" Srbije. Javnom obrazovanju, jednostavno, detaljni podaci o roditeljima nisu potrebni. Šta bi oni s njima? Da prave neka kvazi-istraživanja kako bi uposlili svoje rodbinsko-partijske firme? Postoje nadležne državne ustanove koje se zvanično bave bazama podataka o građanima, a to su MUP, Poreska uprava i Republički zavod za statistiku.

maja

pre 13 godina

Bitno je da su prosvetari morali da unesu sve podatke o roditeljima,ocene,izostanke.I roditeljima se nudio cenovnik od 600 do 1800 dinara za korišćenje baze podataka po detetu!

Strašno

pre 13 godina

Gospodine Šabicu, zar nije isti opasan atak na privatnost i jedinstvena baza podataka u vidu elektronskog zdravstevnog kartona svih gradjana Srbije u svim zdravstvenima ustanovama?
Svako, sa svakog kompjutera na svetu, moze da vidi svačiji zdravstveni karton, i da ga ako hoce zloupotrebi; a to mogu i zaposleni koji rade na tim podacima i medjusobno ih transportuju gde hoce.

coma

pre 13 godina

Potez g-dina Sabica je za pohvalu ali nije za pohvalu da ne postoji zakon koji ce regulisati nacin vodjenja i koristenja takvih podataka. Umesto da imamo mogucnost da vidimo koje ocene nam imaju dece ili da vidimo da li su bili ili ne na casu mi kao i do sada moramo da izlazimo sa posla i dolazimo u skolu kada to odgovara uciteljici, nastavniku ili profesoru, a to je neki put nemoguca misija. Isto tako , putem takvih baza podataka , koje nasa vlada ne poseduje, bilo bi vrlo lako moguce pratiti kako napreduju pojedina dece, kakav je kvalitet pojedinih skola, koje su skole najbolje i gde upisati svoju decu. Ovako smo jednu bazu zatvorili a drugu nemamo, ili mozda i imamo ali je niko ne azurira a placeno je preko 2.5 miliona eura za njeno formiranje ali nesposoban kadar u ministarstvima nije bio u stanju ni to da pokrene, a sada o tome ne sme niko ni da prica jer je ocigledno da je neko pokupio 'simpaticne' pare, kao i obicno. G-dine Sabicu, pokrenite inicijativu da se izglasa pozitivan zakon o privatnosti podataka kako bi i Srbija imala podatke kako da radi .
Pozdrav

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

bravo, napokon neko sa malo razuma da urazumi nerazumne da privatnost mora da postiji i treba biti postovana a i da odmah rascistimo, u to toj bazi podataka je samo obiacn narod, visoko kotirane "zverke" i njihova deca nikada nece biti ni na jadnoj listi. podrska Sabicu!!!

Milos

pre 13 godina

Mene zanima da li je propisano da je takvo prikupljanje podataka zabranjeno, ili prosto nigde nije izricito pomenuto da je dozvoljeno? Jer, ako je ovo drugo, onda je veliko pitanje da li je ovakvo tumacenje zdravo i normalno.

S druge strane, koliko li samo baza podataka o gradjanima postoji? Od loyality programa, preko bankovnih racuna, pa do skolskih, fakultetskih baza podataka, podataka o pretplatnicima na novine... Kako se sve to regulise? Ne verujem da zakon bas pokriva sve te slucajeve.

Vuk Lau

pre 13 godina

A šta je Kreditni Biro Srbije ako nije isto to samo još i gore? Nalazi se na serverima stranih kompanija i dostupan je bankama koje su skoro sve u većinskom vlasništvu inostranih privrednih subjekata. Naravno niko se ni ne usuđuje da se suprotstavi lihvarskom...mislim bankarskom lobiju pošto su zaštićeni kao beli medvedi. Ja danas dobih boravišnu vizu za EU, i idem odavde pošto ove naše radikalsko-demokratsko-socijalističko-naprednjačke vetrenječe su nepobedive. Neka poslednji ugasi svetlo.

ANAMARIJA

pre 13 godina

Eto podataka sa sajta APR-a:
Почетна страница »

обавезни подаци | пословно име | чланови друштва | заступници | управни одбор | огранци | додатни подаци | забележбе | огласи | финансијски извештаји
Назив: WDV SOFT
Правна форма: Друштво са ограниченом одговорношћу
Седиште: Пачир
Пуно пословно име: WDV SOFT DOO PAČIR, LAZE KOSTIĆA 2
Матични број: 20659866 Статус: Активно привредно друштво
ПИБ: 106689173
Датум регистрације: 30.06.2010 Број регистрације: БД 69967/2010
Подаци о члановима друштва

1 . Члан
Општи подаци
Регистарски број: L13255 SAD
Назив: SPENCER INTERNATIONAL LLC
Адреса
Улица: Connecticut avenue
Број: 1000
Место: Washington dc
Поштански број:
Држава: SAD
Уписани капитал
Новчани 417,50 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 417,50 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 83,50 %
2 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: BB6415399 Mađarska
Име и презиме: Róbert Gellér
Уписани капитал
Новчани 37,50 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 37,50 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 7,50 %
3 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: ZF926224 Mađarska
Име и презиме: Csaba Juhász
Уписани капитал
Новчани 25,00 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 25,00 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 5,00 %
4 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: BB9573955 Mađarska
Име и презиме: Gábor Berki
Уписани капитал
Новчани 20,00 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 20,00 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 4,00 %

Da je više Rodoljuba Šabića, ova bi zemlja možda više ličila na normalan svet, a i Verica Barać bi mogla da predahne!

ovca

pre 13 godina

I šta sad? Ko može da garantuje da ne postoji backup baze? I ko može da zna ko je do sada već imao pristup podacima?
Hoće li konačno neko za ovakve svinjarije biti zatvoren? Ako ovo prođe nekažnjeno, onda smo stvarno ovce.

Milica

pre 13 godina

U školi u kojoj radim imamo na raspolaganju jedan kompjuter što znači da podatke trebam unositi sa ličnog računara i ličnog interneta. Da bi unela podatke moram iznositi dnevnik iz škole što je zabranjeno. Pored podataka o roditeljima i učenicima škola je poslala i lične podatke zapislenih počev od rođenja, ocene na diplomskom ispitu... Sva sreća te nisu pitali i za kilažu. Kome služe takvi podaci? Zainteresovanim roditeljima su vrata škole uvek otvorena - besplatno.

Kasno Marko na Kosovo stize

pre 13 godina

Podaci su vec otisli Tamo Gde Treba (i gde ne treba). Mozak ove operacije ce verovatno biti "sklonjen" na neku visoku funkciju u drzavnoj upravi ili diplomatiji. Odgovarace neki redov Djura koji je bio zaduzen da brise prasinu sa servera, mada je i to pod znakom pitanja. Cemu uopste prozivati nekoga na odgovornost, kada narod ima kratko pamcenje. Rodoljub Sabic je nam i ovog puta skrenuo paznju na nesto cega nismo bas bili svesni. Hvala mu! Kamo srece da je vise ljudi poput njega!

mama iz novoga sada

pre 13 godina

Jos jedno saplicanje Vojvodine. Pa ovo nema nigde stvarno. Vojvodina ide napred a Srbija "Stani - moras i ti 3 koraka nazad sa nama"... Nemam reci.
(Icarus, 26. april 2011 15:23)

Ako već nemaš reči, onda bar nemoj da pričaš gluposti! Vi ljudi ste fanatici koji u svakoj mogućoj vesti gde se i spominje Vojvodina morate da ostavite svoj neki svoj dobro poznati autonomaški komentar kako nas Vojvođane neko koči ili šta već... ako ti želiš da sve svoje podatke daješ nekome na raspolaganje, samo napred - ako je to tvoje "napredovanje" samo napred, ali, hvala ti lepo, bez mene!
I dosta više sa tim autonomaškim glupostima - pogotovo tamo gde to i nije tema uopšte! Znamo koliko vas ima - i znamo da ste beznačajni, zato se nemojte više truditi! Dosadili ste i bogu i narodu!

Verica

pre 13 godina

Ovde je vise ljudi pomenulo pokrajinski sekretarijat za obrazovanje,a najodgovorniji je tadasnji sekretar za obrazovanje Zoltan Jeges.Spajanjem dva sekretarijata postao je zamenik sekretara.Da li ce odgovarati?Sigurno da ne!Sta vredi ova prepiska kada od vega nece biti nista!

Icarus

pre 13 godina

Jos jedno saplicanje Vojvodine. Pa ovo nema nigde stvarno. Vojvodina ide napred a Srbija "Stani - moras i ti 3 koraka nazad sa nama"... Nemam reci.

Pastir Kostja

pre 13 godina

Odgovor studentu prava: G-dine, od onog "koga inače cenim", pa sve do kraja komentara plasirate čistu demegogiju. Način na koji Vi zamišljate eUpravu sahranio bi i upravu i IT. Niko ne spori, a Šabić, ponajmanje značaj IT. Upravo striktnom primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti Šabić pokušava da IT podjarmi potreba čoveka, njegovim elementarnim i ljudskim pravima. I barut je gospodine studentu bio epoholno otkriće dok ga ne sipaše u čauru metka. Shvatili ste, zar ne? Sve se da upotrebiti i zloupotrebiti. I Šabić to zna.

severac

pre 13 godina

Treba samo videti u APR-u kada je osnovana famozna firma, i kada je raspisan tender za taj posao . Sledecas operacije je dodavanje imena i partijske pripadnosti tadasnjeg sekretara za obrazovanje u pokrajini ( SVM kadar),pa rezultat ove mucke postaje mnogo jasniji. Sram ih bilo sve zajedno. Sabic je povukao dobar potez, ali o tome se prica vec mesecima.

Paranoik

pre 13 godina

Odgovor Đuri: Jeste, u pravu ste! Posao se namešta, ali ne privatnoj firmi, nego državi! Jel' to ok Đuro, da država malo brine o svojima, ili ste se odvikli... A što se tiče baze Đuro - izgradićemo lepšu i bolju, mirno spavajte. G-dine Šabiću, mirno spavajte dobro ste uradili posao, moraju i oni da se čuju. Za očekivati je.

Hajvan Ho

pre 13 godina

Palitu: Po Vašem rezonu MUP, BIA, VOA, VBA bi mogli svoje baze podataka da drže na serverima po belom svetu, u vlasništvu - nebitno koga, ukoliko su sprovedene bezbednosne mere na najvišem nivou. Pa neće biti da je tako! Fotografija mog deteta je najsigurnija na kućnom računaru, uz sprovođewe standardnih mera zaštite, pa tek onda na Picasi, Facebook-u i sličnim lokacijama. Ne relativizujte priču, vrlo je bitno GDE se nalaze naši podaci. USA pozivanjem na Patriotski akt teško da baš može da pokuca na log on mog kućnog računara, ali zato na neke druge lokacije...

Petar

pre 13 godina

Kakve ima veze da li je u vlasništvu stranog ili domaćeg preduzeća? Pa i jedni i drugi podjednako mogu to da zloupotrebe. Nisu domaći ništa manje kvarni nego strani, čak naprotiv.

tomkarlo

pre 13 godina

Samo da pitam: da li će i baza podataka o pretplatnicima Telekoma biti takođe zabranjena kada bude otkupljena od strane firme, jer je to ista situacija "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme". Da li su i baze podataka NIS-a i drugih privatizovanih firmi takođe "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme".
A vidim da je pomenuta baza o učenicima "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme" ali firme koja je registrovana u Srbiji i koja je prema tome "PRIVATNA I SRPSKA".
A da li možda poverenik smatra da samo država treba da ima podatke o građanima. Ja sam možda saglasan sa time, ali ne znam šta će na to da kažu subjekti čiji su vlasnici van Srbije (privredni, uslužni, edukativni i sl).

Palit

pre 13 godina

Kasno je.Gospodin Šabić bi morao da ukine facebook ,jer tamo odavno postoji baza podataka o svim učenicima ne samo iz Vojvodine već iz celog sveta.Plus ta baza je puno detaljnija od školske baze.Tako da je ovo potpuno nepotrebno.Ili recimo, što ne spreči prodaju telekoma strancima.Pa mobilna telefonija je u vlasništvu stanaca.A to da su to privatnici ne treba ni spominjati.Samo se plaši narod sa strašnim privatnicima,a sa druge strane se sve prodaje tim istim privatnicima.Čisto zamajavanje!

defektolog

pre 13 godina

Da je naložio da se baza prebaci na domaći server, da je dao predlog kako da se baza i njeno korišćenje usaglasi sa postojećim zakonima, i koja institucija bi bila zadužena za održavanje i čuvanje ovakve baze podataka bio bih oduševljen. Ovaj čovek govori samo o stranoj kompaniji kao malte ne o stranom špijunu i zahteva brisanje podataka koji ovom društvu koriste.

student prava

pre 13 godina

Jedan totalni promašaj gospodina Šabića, koga inače cenim, ali valjda je ovo bilo najlakše za "odraditi" jer je u pitanju privatna firma i neko je bacio oko na taj posao.

Jedna stvar koja je olakšavala mnogo štošta i koja je značila napredak (govorim ovo jer smo mi na fakultetu plakali i molili GODINAMA (skoro deceniju) za ovakvom bazom) je poništena. ... ali zato vam ne smeta da dajete svoje podatke za razne ankete, popuste, kredite, vize i štošta drugo...

I šta se posle čudimo? Informatičkoj eri nije mesto u Srbiji, ovde i dalje žive ljudi kojima treba papirić, olovka (ako i to znaju da koriste), roditeljski sastanci umesto da kod kuće pogleda za 2 min šta se dešava sa detetom u školi i slično.

super-pink

pre 13 godina

Čula sam da i gosp. Ministar priprema iznenađenje za prosvetare: povišicu plate i novu bazu podataka. :-) Zar ste već zaboravili koliko smo dosada uzaludno poslali u Ministarstvo Prosvete? I čekamo računare koje je jedan od ministra obećao svojevremeno školama.

Gravis

pre 13 godina

Znajuci kakvog su kvaliteta informacioni sistemi proizvedeni od strane drzavnih "tendera" cisto sumnjam da bi nasa "kompanija" ista bolje napravila, cak bi verovatno manje sigurna bila baza od sadasnje. I tamo bi se verovatno sa admin admin pristupalo, ko hoce i kad hoce. A i zasto da se brise sadasnja baza, kad bi se mogla prekopirati i predati drugima u nadleznost. Sem ako se ne pravi dodatni posao u zelji da se namesti novi tender nekoj domacoj firmi u vlasnistvu domaceg politicara...

Djura

pre 13 godina

Da li ima smisla po hitnom postupku bez razmisljanja brisati bazu koja ce sigurno koliko sutra da se pravi ponovo? Samo zato sto su pristup istoj imali "tamo neki stranci". Ovo je ili paranoja ili se nekome namesta da celi posao radi ispocetka. Meni se nesto javlja da je ovo drugo.

Uostalom da li igde u bilo kojem zakonu pise da se informacije ovakvog tipa moraju nalaziti iskljucivo na domacim serverima?

Herostrat

pre 13 godina

"nema više razlike između privatnog I državnog,sem u nekim glavama", reče komentator Palit i ostade živ.Ako je izgovoreno kao kritika društva, vrlo lucidno, ali bojim se da je ovo Palitov stav tako svojstven onima koji nam rasturiše sve državne atribute i nacionalni identitet. Zarad privatnog, naravno. Uzgred Palite, jel Šabić možda rekao da baza podataka treba da bude umrežena?! To je vaše viđenje bezbednosti podataka i implementacije IT u sve pore društva, pa i šire. Rekli bi.

Predrag

pre 13 godina

Ovakva baza podataka je nešto što treba svakoj državi pa i Srbiji! Ako je problem ko je vlasnik baze pa neka ministarstvo otkupi bazu i uspostavi je pod svojom kontrolom.
Ja se ipak bojim da je akcenat na ono "većinskom vlasništvu stranog preduzeća" što bi trebalo da znači, daćemo novac nekom "domaćem" preduzeću - čitaj "mom preduzeću"

Tex

pre 13 godina

Da je pranje para, pranje je ali to svi politicari rade u drzavi samo malo ko mari za tim ocigledno.
Ja bih da prokomentarisem tkz. zakon. To da li su podaci na stranom ili domacem serveru nema nikakve veze sa zivotom. Treba da budu tamo gde su najbolji i najsigurniji uslovi. Ukoliko nesto procuri vlada tuzi firmu sa kojom je sklopila posao i uzme im sve sto imaju, veoma jednostavno.

Palit

pre 13 godina

@Nenad
Tačno je da su neki podaci na facebooku dati dobrovoljno,ali postoji gomila podataka o osobama koji se tu prikupljaju bez dozvole,ili se onemogućava brisanje istih .Plus niko nema uvid kako se koriste tako prikupljeni podaci.Ovde je suština da se detaljni podaci o tim istim učenicima nalaze na izvolte na facebooku.Kompletna prepiska,statusi ,kontakti,lični podaci,porodično stanje,fizičke osobine,fotografije I to sasvim lične fotografije.Sva istorija četovanja je dostupna na izvolte.Evo nadam se da će zaštitnik građana ukinuti taj servis jer zadire u privatnost I potencijalno se može zloupotrebiti. Cvrc!Državni organi daju podatke I nikog ne pitaju za dozvolu .Daju ih socijalnom,zdravstvenom,poreskom,policiji I ko zna kome još .Jednostavno, mi smo u informatičkom društvu.To da je privatna firma nije argument, jer nema više razlike između privatnog I državnog,sem u nekim glavama.Pitanje je ima li zloupotrebe ili ne?To što potencijalno može doći do zloupotrebe ,pa potencijalno svašta može ,ali nije došlo!A korist je evidentna.Server u inostranstvu.Ovo je stvarno humor!Pa naravno da je negde,ali to uopšte nije bitno.On je na internetu,umrežen je, jer tako internet funkcioniše naučnici!
WWW

gradjanin Srbije iz Srbije

pre 13 godina

Opet teorija zavere u režiji Rodoljuba.Pa i neka su podatci o roditeljima učenika u bazi podataka.Roditelji se mogu barem preko SMS ili interneta obaveštavati o neuspesima svojih ljubimaca.A šta će mo sa na primer Simpom koji ti traži ličnu kartu kada kupuješ jastuk kod njih u prodavnici,šta će mo sa gomilom raznoraznih drugih ustanova u ovoj zemlji koje prave svoje baze ,sa partijama sa turističkim firmama,crkvi i ostalima.

Учесник

pre 13 godina

Учествовао сам као подизвођач на овом позивном конкурсу.

Када смо били на разговору код г.М.Парошког из ИТ-а покрајинских органа, моје прво питање је било: Какве везе има овај конкурс са Законом о јавним набавкама?
Одговор: Па и ми смо имали проблем да успоставимо везу са Законом...
У чему је цака?
Посао, формално, вреди 0 динара. Покрајински секретеријат не плаћа рад на пројекту, већ родитељи ученика.
Реално, за период од 10 година на колико се склапа уговор, добит износи више стотина хиљада евра.

Како се долази до пара? ПРИТИСКОМ! Покрајински секретар врши притисак на директоре, инспекцијске органе, ови притисак на наставнике, ови на родитеље да плате експлоатацију оваквог система.

Колико се сећам, било је позвано 7 фирми, по ком критеријуму су позивене - не знам.

Техничко-финансијски-кардовски захтеви врло озбиљни, као за тендер. Само цитирам један од захтева
`Понуђач је обавезан да достави валидне референце које су реализоване у последње три године (2007, 2008, 2009), а односе се на имплементацију еквивалентних сервисно-оријентисаних софтверских система. Референце се доказују попуњавањем обрасца РЛ (на начин описан у конкурсној документацији) и потврдама наручилаца/купаца (подаци садржани у обрасцу РЛ и потврдама морају се слагати, тј. сваки навод у обрасцу РЛ мора бити доказан потврдом). Износ за сваку поједину референцу (потврду) приказати у динарима без ПДВ; уколико је податак на неком оригиналном документу изражен у еврима или некој другој валути, неопходно га је исказати у динарима по курсу који важио на дан склапања предметног уговора. Сва документа која Понуђач прилаже као доказ испуњености услова по овом основу морају бити на српском језику, односно Понуђач је у обавези да достави оверен превод истих на српски језик од стране овлашћеног преводиоца, односно сталног судског тумача. Наручилац задржава право да изврши проверу сваке приложене потврде, као и да тражи од Понуђача на увид закључени уговор, фактуру, примопредајни записник или други валидни докуменaт којим се могу проверити наводи садржани у обрасцу РЛ и поднетим потврдама.`

Посао је добила поменута фирма, тада додуше регистрована у Суботици на име садашњег директора фирме. Дакле, овај цитирани захтев поменута фирма није испуњавала.

Али, коме се и како жалити?!
Никоме, јер не постоји процедура а и овај позивни конкурс не спада под закон о јавним набавкама!?

Ово је наравно чист КРИМИНАЛ, који ће опет остати некажњен.

Учесник

Icarus

pre 13 godina

Jos jedno saplicanje Vojvodine. Pa ovo nema nigde stvarno. Vojvodina ide napred a Srbija "Stani - moras i ti 3 koraka nazad sa nama"... Nemam reci.

tomkarlo

pre 13 godina

Samo da pitam: da li će i baza podataka o pretplatnicima Telekoma biti takođe zabranjena kada bude otkupljena od strane firme, jer je to ista situacija "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme". Da li su i baze podataka NIS-a i drugih privatizovanih firmi takođe "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme".
A vidim da je pomenuta baza o učenicima "na privatnom serveru i pod administrativnom kontrolom inostrane firme" ali firme koja je registrovana u Srbiji i koja je prema tome "PRIVATNA I SRPSKA".
A da li možda poverenik smatra da samo država treba da ima podatke o građanima. Ja sam možda saglasan sa time, ali ne znam šta će na to da kažu subjekti čiji su vlasnici van Srbije (privredni, uslužni, edukativni i sl).

defektolog

pre 13 godina

Da je naložio da se baza prebaci na domaći server, da je dao predlog kako da se baza i njeno korišćenje usaglasi sa postojećim zakonima, i koja institucija bi bila zadužena za održavanje i čuvanje ovakve baze podataka bio bih oduševljen. Ovaj čovek govori samo o stranoj kompaniji kao malte ne o stranom špijunu i zahteva brisanje podataka koji ovom društvu koriste.

student prava

pre 13 godina

Jedan totalni promašaj gospodina Šabića, koga inače cenim, ali valjda je ovo bilo najlakše za "odraditi" jer je u pitanju privatna firma i neko je bacio oko na taj posao.

Jedna stvar koja je olakšavala mnogo štošta i koja je značila napredak (govorim ovo jer smo mi na fakultetu plakali i molili GODINAMA (skoro deceniju) za ovakvom bazom) je poništena. ... ali zato vam ne smeta da dajete svoje podatke za razne ankete, popuste, kredite, vize i štošta drugo...

I šta se posle čudimo? Informatičkoj eri nije mesto u Srbiji, ovde i dalje žive ljudi kojima treba papirić, olovka (ako i to znaju da koriste), roditeljski sastanci umesto da kod kuće pogleda za 2 min šta se dešava sa detetom u školi i slično.

Palit

pre 13 godina

Kasno je.Gospodin Šabić bi morao da ukine facebook ,jer tamo odavno postoji baza podataka o svim učenicima ne samo iz Vojvodine već iz celog sveta.Plus ta baza je puno detaljnija od školske baze.Tako da je ovo potpuno nepotrebno.Ili recimo, što ne spreči prodaju telekoma strancima.Pa mobilna telefonija je u vlasništvu stanaca.A to da su to privatnici ne treba ni spominjati.Samo se plaši narod sa strašnim privatnicima,a sa druge strane se sve prodaje tim istim privatnicima.Čisto zamajavanje!

Djura

pre 13 godina

Da li ima smisla po hitnom postupku bez razmisljanja brisati bazu koja ce sigurno koliko sutra da se pravi ponovo? Samo zato sto su pristup istoj imali "tamo neki stranci". Ovo je ili paranoja ili se nekome namesta da celi posao radi ispocetka. Meni se nesto javlja da je ovo drugo.

Uostalom da li igde u bilo kojem zakonu pise da se informacije ovakvog tipa moraju nalaziti iskljucivo na domacim serverima?

Gravis

pre 13 godina

Znajuci kakvog su kvaliteta informacioni sistemi proizvedeni od strane drzavnih "tendera" cisto sumnjam da bi nasa "kompanija" ista bolje napravila, cak bi verovatno manje sigurna bila baza od sadasnje. I tamo bi se verovatno sa admin admin pristupalo, ko hoce i kad hoce. A i zasto da se brise sadasnja baza, kad bi se mogla prekopirati i predati drugima u nadleznost. Sem ako se ne pravi dodatni posao u zelji da se namesti novi tender nekoj domacoj firmi u vlasnistvu domaceg politicara...

Petar

pre 13 godina

Kakve ima veze da li je u vlasništvu stranog ili domaćeg preduzeća? Pa i jedni i drugi podjednako mogu to da zloupotrebe. Nisu domaći ništa manje kvarni nego strani, čak naprotiv.

Стеван

pre 13 godina

Да ли је Шабић тако наиван па не зна да је цео "посао" ишао преко покрајинског секретара за образовање, односно преко информатичке фирме коју држи његов блиски рођак? И зар не зна да ће родитељи морати да плате 1000 динара годишње да би видели податке и оцене о свом детету? Па пута број деце ... Ми бесплатно уносимо податке и редовно их ажурирамо, а паре од свега тога иду ... Зна се коме.

Predrag

pre 13 godina

Ovakva baza podataka je nešto što treba svakoj državi pa i Srbiji! Ako je problem ko je vlasnik baze pa neka ministarstvo otkupi bazu i uspostavi je pod svojom kontrolom.
Ja se ipak bojim da je akcenat na ono "većinskom vlasništvu stranog preduzeća" što bi trebalo da znači, daćemo novac nekom "domaćem" preduzeću - čitaj "mom preduzeću"

Palit

pre 13 godina

@Nenad
Tačno je da su neki podaci na facebooku dati dobrovoljno,ali postoji gomila podataka o osobama koji se tu prikupljaju bez dozvole,ili se onemogućava brisanje istih .Plus niko nema uvid kako se koriste tako prikupljeni podaci.Ovde je suština da se detaljni podaci o tim istim učenicima nalaze na izvolte na facebooku.Kompletna prepiska,statusi ,kontakti,lični podaci,porodično stanje,fizičke osobine,fotografije I to sasvim lične fotografije.Sva istorija četovanja je dostupna na izvolte.Evo nadam se da će zaštitnik građana ukinuti taj servis jer zadire u privatnost I potencijalno se može zloupotrebiti. Cvrc!Državni organi daju podatke I nikog ne pitaju za dozvolu .Daju ih socijalnom,zdravstvenom,poreskom,policiji I ko zna kome još .Jednostavno, mi smo u informatičkom društvu.To da je privatna firma nije argument, jer nema više razlike između privatnog I državnog,sem u nekim glavama.Pitanje je ima li zloupotrebe ili ne?To što potencijalno može doći do zloupotrebe ,pa potencijalno svašta može ,ali nije došlo!A korist je evidentna.Server u inostranstvu.Ovo je stvarno humor!Pa naravno da je negde,ali to uopšte nije bitno.On je na internetu,umrežen je, jer tako internet funkcioniše naučnici!
WWW

Tex

pre 13 godina

Da je pranje para, pranje je ali to svi politicari rade u drzavi samo malo ko mari za tim ocigledno.
Ja bih da prokomentarisem tkz. zakon. To da li su podaci na stranom ili domacem serveru nema nikakve veze sa zivotom. Treba da budu tamo gde su najbolji i najsigurniji uslovi. Ukoliko nesto procuri vlada tuzi firmu sa kojom je sklopila posao i uzme im sve sto imaju, veoma jednostavno.

razume se

pre 13 godina

Pozdravljam ovaj potez...svaka vam cast Rodoljube,vecina u Srbiji ne bi ni znala za ovu bazu podataka da se vi niste usprotivili!

gradjanin Srbije iz Srbije

pre 13 godina

Opet teorija zavere u režiji Rodoljuba.Pa i neka su podatci o roditeljima učenika u bazi podataka.Roditelji se mogu barem preko SMS ili interneta obaveštavati o neuspesima svojih ljubimaca.A šta će mo sa na primer Simpom koji ti traži ličnu kartu kada kupuješ jastuk kod njih u prodavnici,šta će mo sa gomilom raznoraznih drugih ustanova u ovoj zemlji koje prave svoje baze ,sa partijama sa turističkim firmama,crkvi i ostalima.

Strašno

pre 13 godina

Gospodine Šabicu, zar nije isti opasan atak na privatnost i jedinstvena baza podataka u vidu elektronskog zdravstevnog kartona svih gradjana Srbije u svim zdravstvenima ustanovama?
Svako, sa svakog kompjutera na svetu, moze da vidi svačiji zdravstveni karton, i da ga ako hoce zloupotrebi; a to mogu i zaposleni koji rade na tim podacima i medjusobno ih transportuju gde hoce.

ANAMARIJA

pre 13 godina

Eto podataka sa sajta APR-a:
Почетна страница »

обавезни подаци | пословно име | чланови друштва | заступници | управни одбор | огранци | додатни подаци | забележбе | огласи | финансијски извештаји
Назив: WDV SOFT
Правна форма: Друштво са ограниченом одговорношћу
Седиште: Пачир
Пуно пословно име: WDV SOFT DOO PAČIR, LAZE KOSTIĆA 2
Матични број: 20659866 Статус: Активно привредно друштво
ПИБ: 106689173
Датум регистрације: 30.06.2010 Број регистрације: БД 69967/2010
Подаци о члановима друштва

1 . Члан
Општи подаци
Регистарски број: L13255 SAD
Назив: SPENCER INTERNATIONAL LLC
Адреса
Улица: Connecticut avenue
Број: 1000
Место: Washington dc
Поштански број:
Држава: SAD
Уписани капитал
Новчани 417,50 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 417,50 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 83,50 %
2 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: BB6415399 Mađarska
Име и презиме: Róbert Gellér
Уписани капитал
Новчани 37,50 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 37,50 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 7,50 %
3 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: ZF926224 Mađarska
Име и презиме: Csaba Juhász
Уписани капитал
Новчани 25,00 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 25,00 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 5,00 %
4 . Члан
Општи подаци
Број пасоша: BB9573955 Mađarska
Име и презиме: Gábor Berki
Уписани капитал
Новчани 20,00 EUR
Уплаћен/унет капитал
Новчани 20,00 EUR на дан 24.06.2010
Удео : 4,00 %

Da je više Rodoljuba Šabića, ova bi zemlja možda više ličila na normalan svet, a i Verica Barać bi mogla da predahne!

Оливер

pre 13 godina

Шабић је један од малобројних функционереа који се на делу залаже за законитост.Да је више таквих можда би ствари и ишле на болје.Овако...

ovca

pre 13 godina

I šta sad? Ko može da garantuje da ne postoji backup baze? I ko može da zna ko je do sada već imao pristup podacima?
Hoće li konačno neko za ovakve svinjarije biti zatvoren? Ako ovo prođe nekažnjeno, onda smo stvarno ovce.

Plavi golub

pre 13 godina

Pokrajinski Sekretarijat za obrazovanje više ne postoji kao samostalan sekretarijat, već je pripojen Sekretarijatu za nacionalne zajednice, upravu i propise. Od 2000. je pod kontrolom Saveza Vojvođanskih Mađara (i dan danas), stranke koja na republičkim i pokrajinskim izborima dobija manje od polovine mađarskih glasova ali ima apsolutnu kontrolu nad mađarskom manjinom - zahvaljujući Zakonu o nacionalnim savetima i ostalim sličnim koalicionim dogovorima. SVM je već uhvaćen kako manipuliše prijavama za posebni spisak za izbore za nacionalni savet - a to je takođe utvrdio Šabić. Mediji ne govore o svemu ovome jer se boje da će da budu optuženi da "krše prava manjina", a u stvari je reč o diktaturi jedne stranke.

Vuk Lau

pre 13 godina

A šta je Kreditni Biro Srbije ako nije isto to samo još i gore? Nalazi se na serverima stranih kompanija i dostupan je bankama koje su skoro sve u većinskom vlasništvu inostranih privrednih subjekata. Naravno niko se ni ne usuđuje da se suprotstavi lihvarskom...mislim bankarskom lobiju pošto su zaštićeni kao beli medvedi. Ja danas dobih boravišnu vizu za EU, i idem odavde pošto ove naše radikalsko-demokratsko-socijalističko-naprednjačke vetrenječe su nepobedive. Neka poslednji ugasi svetlo.

mama iz novoga sada

pre 13 godina

Jos jedno saplicanje Vojvodine. Pa ovo nema nigde stvarno. Vojvodina ide napred a Srbija "Stani - moras i ti 3 koraka nazad sa nama"... Nemam reci.
(Icarus, 26. april 2011 15:23)

Ako već nemaš reči, onda bar nemoj da pričaš gluposti! Vi ljudi ste fanatici koji u svakoj mogućoj vesti gde se i spominje Vojvodina morate da ostavite svoj neki svoj dobro poznati autonomaški komentar kako nas Vojvođane neko koči ili šta već... ako ti želiš da sve svoje podatke daješ nekome na raspolaganje, samo napred - ako je to tvoje "napredovanje" samo napred, ali, hvala ti lepo, bez mene!
I dosta više sa tim autonomaškim glupostima - pogotovo tamo gde to i nije tema uopšte! Znamo koliko vas ima - i znamo da ste beznačajni, zato se nemojte više truditi! Dosadili ste i bogu i narodu!

maja

pre 13 godina

Bitno je da su prosvetari morali da unesu sve podatke o roditeljima,ocene,izostanke.I roditeljima se nudio cenovnik od 600 do 1800 dinara za korišćenje baze podataka po detetu!

Mjo

pre 13 godina

Gospodin Sabic je i sad povukao pravi potez.Sve sto je pokrajinski sekretarijat radio pod firmom uspostavljanja jedinstvene baze podataka je bilo u privatnom interesu grupe koja je sprovodila konkurs.T svi u Vldi Vojvodine znaju

Jovan M.

pre 13 godina

Pkrajinski sekretarijat je uradio nesto sto je pravi skandal.Sve sto je uredjeno bilo je u privatnom interesu WDV Soft d.o.o.Gospodin Sabic zasluzuje svaku podrsku.

Kriger

pre 13 godina

Reakcija, kao i sve u ovoj zemlji, kasni. Zar ste toliko naivni. Baza je "otišla", a obrisaće je juče. Za ovo padaju ostavke u normalnom svetu. U Srbiji ... teško ...

Milos

pre 13 godina

Mene zanima da li je propisano da je takvo prikupljanje podataka zabranjeno, ili prosto nigde nije izricito pomenuto da je dozvoljeno? Jer, ako je ovo drugo, onda je veliko pitanje da li je ovakvo tumacenje zdravo i normalno.

S druge strane, koliko li samo baza podataka o gradjanima postoji? Od loyality programa, preko bankovnih racuna, pa do skolskih, fakultetskih baza podataka, podataka o pretplatnicima na novine... Kako se sve to regulise? Ne verujem da zakon bas pokriva sve te slucajeve.

Arpad G.

pre 13 godina

U Novom sadu je ova mućka u organizaciji pokraijinskog sekretarijata i nekakve fantomske privatne firme odavno javna tajna.Tu tajnu znaju i mnogi iz vlasti.A ipak da g-Šabić nije ovo uradio šoanje ovaca bi se nastavilo u nedogled.

Kasno Marko na Kosovo stize

pre 13 godina

Podaci su vec otisli Tamo Gde Treba (i gde ne treba). Mozak ove operacije ce verovatno biti "sklonjen" na neku visoku funkciju u drzavnoj upravi ili diplomatiji. Odgovarace neki redov Djura koji je bio zaduzen da brise prasinu sa servera, mada je i to pod znakom pitanja. Cemu uopste prozivati nekoga na odgovornost, kada narod ima kratko pamcenje. Rodoljub Sabic je nam i ovog puta skrenuo paznju na nesto cega nismo bas bili svesni. Hvala mu! Kamo srece da je vise ljudi poput njega!

Pastir Kostja

pre 13 godina

Odgovor studentu prava: G-dine, od onog "koga inače cenim", pa sve do kraja komentara plasirate čistu demegogiju. Način na koji Vi zamišljate eUpravu sahranio bi i upravu i IT. Niko ne spori, a Šabić, ponajmanje značaj IT. Upravo striktnom primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti Šabić pokušava da IT podjarmi potreba čoveka, njegovim elementarnim i ljudskim pravima. I barut je gospodine studentu bio epoholno otkriće dok ga ne sipaše u čauru metka. Shvatili ste, zar ne? Sve se da upotrebiti i zloupotrebiti. I Šabić to zna.

profesor

pre 13 godina

Radim u dve skole. Koliko je cela situacija sa bazom podataka bila konfuzna i zbunjujuca od starta govori i podatak da sam u jednoj skoli dobio uputstvo, svoju sifru, cak i neku vrstu roka do kada bi trebalo uneti podatke, dok u drugoj skoli o ovome nije bilo ni pomena. Kolege i ja smo danima po nekoliko sati unosili podatke, potom i ocene za svoje predmete za svakog ucenika pojedinacno, da bi sada sve bilo po sistemu 'puj pike, ne vazi'. Vrhunac neozbiljnosti pokrajine, drzave, ne znam ni sam koga. Ovo vam je jos jedan primer kako se drzava (ne)odnosi prema prosveti i zaposlenima.

Tri..Zo..Ne

pre 13 godina

Usprotivio sam se tome onog momenta kad mi je dete donelo da potpišem pristupnicu iz škole!!!
Bogu hvala pa nisam jedini koji tako mislim
BRAVO ŠABIĆU ko god da si i šta god da ti je posao, BRAVO!!!

Milica

pre 13 godina

U školi u kojoj radim imamo na raspolaganju jedan kompjuter što znači da podatke trebam unositi sa ličnog računara i ličnog interneta. Da bi unela podatke moram iznositi dnevnik iz škole što je zabranjeno. Pored podataka o roditeljima i učenicima škola je poslala i lične podatke zapislenih počev od rođenja, ocene na diplomskom ispitu... Sva sreća te nisu pitali i za kilažu. Kome služe takvi podaci? Zainteresovanim roditeljima su vrata škole uvek otvorena - besplatno.

Hajvan Ho

pre 13 godina

Palitu: Po Vašem rezonu MUP, BIA, VOA, VBA bi mogli svoje baze podataka da drže na serverima po belom svetu, u vlasništvu - nebitno koga, ukoliko su sprovedene bezbednosne mere na najvišem nivou. Pa neće biti da je tako! Fotografija mog deteta je najsigurnija na kućnom računaru, uz sprovođewe standardnih mera zaštite, pa tek onda na Picasi, Facebook-u i sličnim lokacijama. Ne relativizujte priču, vrlo je bitno GDE se nalaze naši podaci. USA pozivanjem na Patriotski akt teško da baš može da pokuca na log on mog kućnog računara, ali zato na neke druge lokacije...

Учесник

pre 13 godina

Учествовао сам као подизвођач на овом позивном конкурсу.

Када смо били на разговору код г.М.Парошког из ИТ-а покрајинских органа, моје прво питање је било: Какве везе има овај конкурс са Законом о јавним набавкама?
Одговор: Па и ми смо имали проблем да успоставимо везу са Законом...
У чему је цака?
Посао, формално, вреди 0 динара. Покрајински секретеријат не плаћа рад на пројекту, већ родитељи ученика.
Реално, за период од 10 година на колико се склапа уговор, добит износи више стотина хиљада евра.

Како се долази до пара? ПРИТИСКОМ! Покрајински секретар врши притисак на директоре, инспекцијске органе, ови притисак на наставнике, ови на родитеље да плате експлоатацију оваквог система.

Колико се сећам, било је позвано 7 фирми, по ком критеријуму су позивене - не знам.

Техничко-финансијски-кардовски захтеви врло озбиљни, као за тендер. Само цитирам један од захтева
`Понуђач је обавезан да достави валидне референце које су реализоване у последње три године (2007, 2008, 2009), а односе се на имплементацију еквивалентних сервисно-оријентисаних софтверских система. Референце се доказују попуњавањем обрасца РЛ (на начин описан у конкурсној документацији) и потврдама наручилаца/купаца (подаци садржани у обрасцу РЛ и потврдама морају се слагати, тј. сваки навод у обрасцу РЛ мора бити доказан потврдом). Износ за сваку поједину референцу (потврду) приказати у динарима без ПДВ; уколико је податак на неком оригиналном документу изражен у еврима или некој другој валути, неопходно га је исказати у динарима по курсу који важио на дан склапања предметног уговора. Сва документа која Понуђач прилаже као доказ испуњености услова по овом основу морају бити на српском језику, односно Понуђач је у обавези да достави оверен превод истих на српски језик од стране овлашћеног преводиоца, односно сталног судског тумача. Наручилац задржава право да изврши проверу сваке приложене потврде, као и да тражи од Понуђача на увид закључени уговор, фактуру, примопредајни записник или други валидни докуменaт којим се могу проверити наводи садржани у обрасцу РЛ и поднетим потврдама.`

Посао је добила поменута фирма, тада додуше регистрована у Суботици на име садашњег директора фирме. Дакле, овај цитирани захтев поменута фирма није испуњавала.

Али, коме се и како жалити?!
Никоме, јер не постоји процедура а и овај позивни конкурс не спада под закон о јавним набавкама!?

Ово је наравно чист КРИМИНАЛ, који ће опет остати некажњен.

Учесник

jatzans

pre 13 godina

A kada sledeći put dobijem pismeni nalog od Ministra da li treba prvo da konsultujem svog advokata ili mogu bezbrižno da radim po nalogu i time rizikujem kršenje Zakona? Ili da ne postupim po nalogu Ministra ili Sekretara, pa da rizikujem suspenziju ili nešto slično?

Smilja

pre 13 godina

G-din Šabić se zaista žestoko bori ne bi li ova zemlja bar počela da liči na civilizovanu. Svaka mu čast za to ali kako stvari stoje treba nam bar još sto takvih.

Roditelj

pre 13 godina

Trebalo bi, što pre, tražiti ukidanje slične baze podataka na nivou "uže" Srbije. Javnom obrazovanju, jednostavno, detaljni podaci o roditeljima nisu potrebni. Šta bi oni s njima? Da prave neka kvazi-istraživanja kako bi uposlili svoje rodbinsko-partijske firme? Postoje nadležne državne ustanove koje se zvanično bave bazama podataka o građanima, a to su MUP, Poreska uprava i Republički zavod za statistiku.

milutin

pre 13 godina

Pozdravljam odluku g. Šabića i pozivam ga da ispita i famozni EIS Ministarstva prosvete i nauke u kome se takođe, prikupljaju mnogobrojni podaci o učenicima koji po meni uopšte nisu potebni (koliko imate soba, koliko ljudi živi u domaćinstvu, JMBG i sl). I još nešto, da li će konačno neko da zbog ovog odgovara?

coma

pre 13 godina

Potez g-dina Sabica je za pohvalu ali nije za pohvalu da ne postoji zakon koji ce regulisati nacin vodjenja i koristenja takvih podataka. Umesto da imamo mogucnost da vidimo koje ocene nam imaju dece ili da vidimo da li su bili ili ne na casu mi kao i do sada moramo da izlazimo sa posla i dolazimo u skolu kada to odgovara uciteljici, nastavniku ili profesoru, a to je neki put nemoguca misija. Isto tako , putem takvih baza podataka , koje nasa vlada ne poseduje, bilo bi vrlo lako moguce pratiti kako napreduju pojedina dece, kakav je kvalitet pojedinih skola, koje su skole najbolje i gde upisati svoju decu. Ovako smo jednu bazu zatvorili a drugu nemamo, ili mozda i imamo ali je niko ne azurira a placeno je preko 2.5 miliona eura za njeno formiranje ali nesposoban kadar u ministarstvima nije bio u stanju ni to da pokrene, a sada o tome ne sme niko ni da prica jer je ocigledno da je neko pokupio 'simpaticne' pare, kao i obicno. G-dine Sabicu, pokrenite inicijativu da se izglasa pozitivan zakon o privatnosti podataka kako bi i Srbija imala podatke kako da radi .
Pozdrav

Paranoik

pre 13 godina

Odgovor Đuri: Jeste, u pravu ste! Posao se namešta, ali ne privatnoj firmi, nego državi! Jel' to ok Đuro, da država malo brine o svojima, ili ste se odvikli... A što se tiče baze Đuro - izgradićemo lepšu i bolju, mirno spavajte. G-dine Šabiću, mirno spavajte dobro ste uradili posao, moraju i oni da se čuju. Za očekivati je.

Verica

pre 13 godina

Ovde je vise ljudi pomenulo pokrajinski sekretarijat za obrazovanje,a najodgovorniji je tadasnji sekretar za obrazovanje Zoltan Jeges.Spajanjem dva sekretarijata postao je zamenik sekretara.Da li ce odgovarati?Sigurno da ne!Sta vredi ova prepiska kada od vega nece biti nista!

Marko

pre 13 godina

Svaka čast.Bilo je krajnje vreme da neko prekine teške mućke u koje se pokrajinski sekretarijat upusti sa tom fantomskom privatnom firmom.

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

bravo, napokon neko sa malo razuma da urazumi nerazumne da privatnost mora da postiji i treba biti postovana a i da odmah rascistimo, u to toj bazi podataka je samo obiacn narod, visoko kotirane "zverke" i njihova deca nikada nece biti ni na jadnoj listi. podrska Sabicu!!!

Nenad

pre 13 godina

@Palit
Brkas frogs and grandmothers sto rece jedan nas politicar. Pristup FB je na dobrovoljnoj bazi. Ti njima dajes onoliko podataka koliko hoces. Neki ne znaju sta rade, pa daju sve. Ovde to nije slucaj. Ovde drzavni organi daju podatke na cuvanje privatnoj firmi, bez dozvole tih lica. Oni mogu da unajme privatnu firmu da im napravi IS,ali da im daju na kontrolu bazu podataka ne ide. Stranci imaju pravo da osnuju telekomunikacionu firmu, ti mozes da koristis njihove usluge ali i ne moras. Niko te ne tera. Ako sumnjas da te prisluskuju, verovatno postoji i mera za to. Sabic je poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka, i odlicno radi svoj posao, pa kao takav nema sta da iznosi svoj stav o prodaji Telekoma, vec samo moze da konstatuje da li Telekom krsi neke od zakona vezanih za tematiku kojom se bavi. Relevantan stav u vezi Telekoma je iznela Verica Barac (jos jedna osoba koja odlicno obavlja svoj posao).

Nikola

pre 13 godina

Informaciju treba dopuniti time da najverovatnije nije reč o teoriji zavere da neko zloupotrebljava navedene podatke, vec o pokusaju, naravno netransparentnom (bez javne nabavke i sl)za brzim bogacenjem. Prosle nedelje je na roditeljskom sastanku ponudjeno roditeljima da prate ocene i izostanke svoje dece preko sms (1700 dinara po polugodistu) ili putem mejla (700 din). Neko je mislio da ce lepo zaraditi. Nejasan je odnos pokrajinskog ministrarstva i privatne firme. Prosvetari bi izgleda dzaba unosili podatke, a pare bi mlatili ministar i neki privatnik. Ali medju roditeljima (a pogotovo prosvetarima)ne postoji zainteresovanost za ovakav vid komunikacije i po tim cenama. Da su kupili svim nastavnicima po Tablet PC kako bi direktno unosili ocene u bazu još bi bilo ekonomske logike, ovako je to samo propala pljacka. A jel neko pitao ministra za misljenje?

severac

pre 13 godina

Treba samo videti u APR-u kada je osnovana famozna firma, i kada je raspisan tender za taj posao . Sledecas operacije je dodavanje imena i partijske pripadnosti tadasnjeg sekretara za obrazovanje u pokrajini ( SVM kadar),pa rezultat ove mucke postaje mnogo jasniji. Sram ih bilo sve zajedno. Sabic je povukao dobar potez, ali o tome se prica vec mesecima.

super-pink

pre 13 godina

Čula sam da i gosp. Ministar priprema iznenađenje za prosvetare: povišicu plate i novu bazu podataka. :-) Zar ste već zaboravili koliko smo dosada uzaludno poslali u Ministarstvo Prosvete? I čekamo računare koje je jedan od ministra obećao svojevremeno školama.

Herostrat

pre 13 godina

"nema više razlike između privatnog I državnog,sem u nekim glavama", reče komentator Palit i ostade živ.Ako je izgovoreno kao kritika društva, vrlo lucidno, ali bojim se da je ovo Palitov stav tako svojstven onima koji nam rasturiše sve državne atribute i nacionalni identitet. Zarad privatnog, naravno. Uzgred Palite, jel Šabić možda rekao da baza podataka treba da bude umrežena?! To je vaše viđenje bezbednosti podataka i implementacije IT u sve pore društva, pa i šire. Rekli bi.