Petak, 28.01.2011.

11:39

BIRN: U Nišu postojao logor '91-92.

Nekadašnja JNA držala je tokom rata u Hrvatskoj, više od 400 hrvatskih civila i vojnika u zatvoreničkom logoru u Nišu, objavljuje BIRN.

Izvor: B92

BIRN: U Nišu postojao logor '91-92. IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Petar S.

pre 13 godina

Zaista se ne trebamo (svi) praviti ludi.
U vreme tih dogadjaja ne samo da je CG bila u sastavu YU vec su to bile i BiH i Makedonija.

Tadasnji postupci JNA bili su legitimni isto kao i "Bljesak" i Oluja".

Ili ako postupci JNA nisu bili legitimni, onda ni "Bljesdak i "Oluja" nisu bili legitimni.

It's simple as that.
Drage moje zapadne komsije, -Odlucite se.
Toliko.

joke

pre 13 godina

Priče da je JNA bila legalna vojska koja se borila protiv pobunjenika su najobičnije floskule. Ne pravimo se ludi. Zar se legalna jugoslavenska vojska bori rame uz rame s raznim kriminalcima i bradatim četnicima? To smo mi Hrvati trebali doživljavati kao legalnu vojsku? Ma dajte molim vas. To je bila srpska vojska, koje je naoružavala lokalne Srbe i borila se za njihove ciljeve.
Ne zaboravite da je i CG na kraju napustila zajednicu sa Srbijom. Da možda ipak nešto nije bilo u redu sa srpskom politikom dominacije nad svima ili smo svi mi ostali ludi?

aca

pre 13 godina

Ne mogu da verujem šta sam sve ovde pročitao!? Retorika iz devedesetih!
Stvarno se ne zna ko je gori - oni ili mi?!
Neki "njihovi" i neki "naši" negiraju i postojanje holokausta, ovo je još malo pa isto.

zoran

pre 13 godina

U Nišu je postojao, postoji i postojaće ZATVOR. O kakvom "logoru" ovi bulazne, nije mi jasno?
I sada u tom zatvoru verovatno ima Hrvata koji leže po kazni za neki kriminal. I 91. su verovatno bili zbog kriminalne radnje NELEGALNOG OTCEPLJENJA od međunarodno priznate države Jugoslavije. Kad se sve završilo kako se završilo, pušteni su kući, i to je to...

Logori su bili Jasenovac, Gradiška gde su Srbima presuđivali malj i kama...

urgh

pre 13 godina

Da i? JNA je bila jedina po ustavu legalna vojna sila u SFRJ koje je drzala uhapsene hrvatske pobunjenike, teroriste, bandite i kriminalce (engl. insurgents) u zatvorima (ne logorima) Sta je tu sporno? Ne razumem? ovako su zbog Hrvata i Muslimana i njihove sulude zelje za otcepljenjem i etnickim ciscenjem delova teritorije SFRJ izgubljeni brojni zivoti. Prokleti bili.

nikad sluga okupatora

pre 13 godina

Hrvatski neradnici i usijane glave potpirene Tudjmanovom propagandom posegli su za oruzjem i krenuli da ruse drzavu u kojoj zive - SFRJ.
Na drugoj strani su bili Srbi koji su cuvali drzavu koja je stvorena na rezultatima I svetskog rata gde je Srbija izgubila pola muskog stanovnistva.

E sad ove koji ruse drzavu treba verovatno hraniti kolacima i suvim grozdjem

zoran

pre 13 godina

" U Nišu, logor od Novembra 91. do Februara 92." ( trajanje 3-5 meseci). Bilo 400 ljudi UMRO jedan.

U Jasenovcu logor bio od Avgusta 1941. do Maja 1945. Trajanje tri godine i deset meseci. Ubijeno što maljem što kamom, od 60-70 hiljada ljudi (Franjo Tuđman) do između 700 hiljada do 1,2 miliona (Dedijer), mada Broz i Komunisti NIKADA nisu pokrenuli pravu istragu o pravom broju žrtava.
I nemojte da mi pričate o Ustašama i glupostima. Kompletna ustaška emigracija se po dolasku Tuđmana sjatila u Hrvatsku, inače pre toga po Štutgartu, Geteborgu, Australiji etc. nisi smeo na ulici da progovoriš srpsku reč da ne počnu da te obleću. Sada ustaša po inostranstvu skoro uopšte i nema i srećan sam zbog toga...

Dosta mi je više licemerstva...

zdr

pre 13 godina

Imam prijatelja Srbina, taj je u jednom razgovoru u sirem drustvu tvrdio da Dubrovnik nikad nije bombardovan a da su Hrvati palili gume o tome je "Politika" puno pisala. Kada sam mu ponudio video o razaranju Dubrovnika odbio je da ga uzme sa objasnjenjem "sta ce mi video, ja sve ionako dobro znam". Za mene je grozno da postoje ljudi (sa obeju strana) koji odbijaju da shvate sta se desilo, to su zatucane budale kojima nema pomoci.

Savo

pre 13 godina

Sto dalje od Hrvata bolje za Srbiju i Srbe, za nas je najbolje neka svako gleda svoja posla. Neka mi neko objasni sta mi imamo zajednicko sa Hrvatima, mi smo dva totalno razlicita naroda. Nadam se da ce nove generacije Srba gledati samo interes Srbije. Nikada ne zaboravite Jasenovac.
Neko iz Los Angeles-a

Dubrovčanin

pre 13 godina

Smiješno ovaj lik s ovim videom, ajde pogledaj dio kada se priča kako Dubrovnik nije oštećen već sa samo 15 granata i onda ide slike Dubrovnika kao da ništa nije bilo, onda pogledaj moj snimak dan poslije napada tj. 7.12.1991. bio je sunčan dan a na ovoj lažnoj snimci vrijeme je oblačno i pada kiša što znači da ovaj video nije napravljen dan nakon napada već prije napada i možeš pogledati kako se stavlja zaštita na katedralu to se dogodilo prilikom napada u 10 mjesecu a onda je to skinuto kad je Dubrovnik napadnut u 12 mjesecu.....haha koja propaganda majko mila...

Breka

pre 13 godina

Recimo da nije bitno da li je to logor ili zatvor (kako neki tvrde).
Sustina je u tome, da je SRBIJA (ili tadasnja Jugoslavija) bila DIREKTNO ukljucena u rat u Hrvatskoj a to se stalno negira.

mrzite se ja necu

pre 13 godina

Vi niste normalni! Pun mi više kufer vaših prepucavanja čiji je stari bio partizan čiji ustaša a čiji četnik. Ubijali smo se međusobno kroz povijet više puta, mi vas, vi nas i šta smo dobili od toga ovaj gore naslov, i licitiranje koja je država imala više logora i koja je više pobila? Pa nevjerovatno neki su ostali na razini '90 boli me briga za rat oni koji su ubijali imaju svoje ime i prezime i njih mrzite palite im slike pljujte po njima a nemojte mene kao Hrvata nazivat ustašom jer dobijem osip po tijelu. Nacionalizam me zanima isto koliko će ova Ceca možda zapjevati na Maksimiru ili šta Severina velika Hrvatica postala srpska snajka. Zanima me život a ne nekakvi logori, šta ja imam od njih? Istinu? Kad smo imali istinu skoro 1000 godina živimo zajedno u nekakvim savezima, monarhijama, federacijama i sad ajmo malo kopat po prošlosti,ma da. Savjetujem vam da lijepo se sastanete negdi i vi "veliki" Hrvati i vi "veliki" Srbi pa deset dana se svađajte ko je koga ubio, spalio opljačkao ako vam toliko to daje satisfakciju. Mene zanima neko je dole napisao EXIT, beer fest, šetnja kralja Milana preko terazija do Trga republike, dolazak mojih srpskih "ortaka" meni u Pulu i zabava,, a vi se svađajte i dalje zanimljivi ste i pametni jako...

Petar Panić

pre 13 godina

Drago mi je sto ima ovoliko normalnih komentara. A ovima sto se upustaju u lingvisticke akrobacije pa tvrde da Niski zatvor nije mogao biti logor...vi ste tipovi koje je davno literatura opisala: kad ne možete oboriti cinjenice onda napadate formu.
A sto je sa Satjicevim? Kolko se sjecam to je bila svinjska farma a kad su doveli one jadne odrpane ljude iz Vukovarske bolnice tamo, valjda je postala Medjunarodni centar za zdravstveni odmor i opravak.
A sto se tiće Dubrovnika, ovaj sto kaze da su Ustase napale Prevlaku krivo je zapamtio. JNA se drzala na Prevlaci sve do dolaska UNa. A sluzbena teza JNA za napad na Dubrovnik je bila da tamo Ustase kolju lokalno Srpsko stanovnistvo. Bile dve tri Srpske familije..a i ostale jos i danas.
Zivo se njima **balo za Srbe, njih je mamilo zlato iz Dubrovacke katedrale....

imamo Hrvatsku.imamo kur**

pre 13 godina

Ma daj koji vam je? Ionako za koju godinu nećemo smjeti reći ko smo. Hrvati i Srbi postaju "europljani" ionako smo toj gospodi isti...oni nas vide kao Balkance s istim razmišljanjem, istim jezikom, istom pameću to su pokazili i '18 i '41 i'91 kad su nam pomagali...smiješno koliko su neki zatucani, ja više nisam Hrvat sad sam Amerikanac i širim demokraciju u Afganistanu....

istina

pre 13 godina

Hrvatski sabor nije bio legitiman da bi donosio takve odluke. Na silu i preko noći je ukinuta konstitutivnost srpskom narodu koji je vekovima tu živeo i koji je imao veliku ulogu tokom stvaranja Hrvatske i ulaska Hrvatske koju su konstituisali Srbi i Hrvati u kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca odnosno SHS. Tako da ako su se Srbi pitali o konstituisanju takve države, mogao je neko da ih pita i oko rasturanja. ali, lakše je na silu i preko noći proglasiti ih manjinom, malo ih zastrašivati a ako neko pokuša da se brani, zašto ne, i ubijati. A i navikli su Srbi na to Jasenovac, Jadovno, Jame...itd. To je samo na slovo J, ima toga još

kopriva

pre 13 godina

U RH su osuđeni ili optuženi oni koji su zlostavljali pritvorenike, zatočenike dok u Srbiji niko nije ni pozvan na informativni razgovor,a kamo li optužen.
"Hrvatski paravojnici koji su zarobljeni na ratištima su smešteni u vojne zatvore u kome je režim bio labav i ispod običnih zatvora. "
Do to labavo su osjetili moji prijatelji i kum kada su bili zarobljeni u Vukovaru još i danas se boje zaspati.
1991-1992 Crna Gora nije bila nikako legitimna niti međunarodna jer je ostala u sastavu SFRJ-SRJ.

sew

pre 13 godina

Ne vidim nista sporno u postojanju ovih logora u periodu koji se navodi (pocetak rata). Ono sto je medjutim sporno jeste tretman sticenika tih ustanova i ako je tu postojala ikakva zloupotreba to treba istraziti i kazniti odgovorne.

S

pre 13 godina

Treba biti vrlo oprezan sa upotrebom reči logor u kontekstu ratnih dešavanja, jer to ljudi povezuju sa koncentracioni logorima nacističke Nemačke.

mario

pre 13 godina

Takvom propangandom je i počeo rat i zaista je nevjerojatno da neko i danas tvrdi da Dubrovnik nije napadan i bombardovan pored svih snimaka onih crnogorskih i srpskih "junaka" koji su htjeli na Stradunu popiti kafu i koji pustoše i kradu po aerodromu Ćilipi i okolnim mjestima.
Pisati kako je Morinj bio hotel, a ne logor je ispod civilizacijskih normi i ne vrijedi uopče komenirati.
Gospodo draga u te logore nisu smještani nikakvi teroristi več civili i legitimni pripadnici policije i vojske RH jer za one koji neznaju "Hrvatski sabor prekinuo je sve preostale veze s Jugoslavijom 8. listopada 1991" takop da je "JNA" bila vojska na tuđem teritoriju.
Niti je RH mogla biti agresor na Jugoslaviju kako neki komentiraju zna se na čijem se teritoriju vodio rat.
Naravno najteže je suočavanje sa istinom,pa tako sada polako izlazi na vidjelo istina o logorima na tlu Srbije i CG.
I da posjetimo ovdje neke da su u RH neki već osuđeni ili optuženi zbog zlostavljanja,premlačivanja i smrtnih slučaja ...
U Lori je postavljena spomen ploča dok u Stajčevu nije jer im to nije bilo dozvoljeno od strane srpskih vlasti.
Sve polako izlazi na vidjelo.

Igor

pre 13 godina

čitam ja vaše komentare komšije, te ne mogu vjerovati kakve gluposti pišete... mi smo sve svoje zločince osudili, neki su u bijegu, druge se još istražuje, a vi, gdje ste vi u tome.... nigdje! teški ste vi licemjeri, prvo bi osudili Oluju i dizali spomenike žrtvama Oluje, ali kad su naši Vukovarci htjeli podići spomen-ploču u Stajićevu i Begejcima, onda ste se propeli na noge i na sva zvona vikali kako ti logori nisu postojali..... vi biste da se samo vaše žrtve poštuju, ali naše su obilježene kao teroristi, ustaše i kako sve još ne.... ma odvratno!!!

Slaven

pre 13 godina

bože zar u ovoj zemlji još postoje ljudi koji veruju da Dubrovnik nije bombardovan?! Ja sam bio prošlo leto dole i postoji muzej kad sam video one snimke zastideo sam se, ono je bio užas šta su ljudi proživeli...

Pop i bob

pre 13 godina

Ne bih da umanjujem patnje oko 400 hrvatskih ratnih zarobljenika, ali u Nišu je logor bio 1941.-1944, zvao se Koncentaracioni logor Crveni krst ili "Lager Niš", kroz koji je prošlo preko 30.000 ljudi, od kojih je 12.000 streljano. Dakle, poenta je samo u tome da ne može isti termin da se koristi za različite pojmove. A odgovornost za kršenje ženevskih konvencija svakako treba utvrditi i počinioce zločina adekvatno kazniti.

Aleksandar

pre 13 godina

Ako je cinjenica da je logor postojao, sta mi tu ima da se raspravljamo. Neka se utvrdi odgovornost onih koji su cinili zlocine, i idemo dalje. Takodje, neka se utvrdi i razlog zbog koga su ovi ljudi bili zarobljenici. Ako je neko zarobljen pravo sa ulice bez oruzja, to je necuveno. Ali ako je nosio patike i jaknu a na ramenu nosio kalasnjikov to nije civil.

Dragoljub

pre 13 godina

Logor??? Ziveo sam u Nisu tih godina, i relativno cesto setao gradom. Nisam nikada primetio nista sto bi licilo na aktivnosti koje bi covek povezao sa logorom (transporti zatvorenika, velike satore, i slicno).
Jedino sto je licilo na transport zatvorenika bilo je nekoliko polupanih autobusa i kamiona, ali oni su prevozili izbeglice iz RSK, i njih se moglo primetiti na platou kod Vise Tehnicke skole negde u avgustu 1995.

andreas kisser

pre 13 godina

... inace srbija jeste ucestvovala u ratu, najpre direktno, a zatim indirektno, saljuci 'dobrovoljce', naoruzavajuci jednu stranu (a mozda i sve) i podstrekujuci izmanipulisana rukovodstva bosanskih i krajiskih srba na nastavak besmislenog ratovanja! takodje vec mi je muka od fraze: nije srbija ta koja je unistila jugoslaviju!!! aman, u tome je ceo problem - srpske kvazi-elite su krenule da 'brane' nesto cemu je istekao rok trajanja i sto osim srba niko vise nije zeleo! napravite paralelu sa rusijom i njenom reakcijom na raspad sssr-a i shvaticete razliku izedju jedne velike, samosvesne i neisfrustrirane elite koja je svesna da je jedna era prosla i da ce se uticaj rusije na tom prostoru odsad manifestovati na drugi nacin (ekonomski, politicki, preko miliona pripadnika ruske manjine koji su ostali da zive u bivsim sssr republikama). i prestanite da na svaku vest o necemu u cemu se srbija predstavlja u losem svetlu pravite logicki neodrziva poredjenja sa kosovom, zutom kucom ili nato bombardovanjem. ovo je vest o necemu sto ima veze sa nasom necistom savescu i to treba dobro ispitati zarad nas samih. najzad, sto se tice same vesti: slazem se sa vecinom prethodnih komentara da ovo nije bio nikakav konc-logor, vec privremeni zatvorski smestaj za zarobljenike koji su ubrzo razmenjeni ili cak oslobodjeni i siguran sam da skoro nikom od njih tokom tog perioda nije ni dlaka zafalila s glave! srbija, a narocito juzna srbija, nije bila zahvacena u tolikoj meri nacionalistickim ludilom u to vreme, a samo preterano ostrascen covek moze da veruje da su regruti jna 1991 mogli sadisticki da muce zarobljene hrvate! od ove vesti ne treba praviti ne znam kakvu senzaciju.

Dosta

pre 13 godina

Dobro imali smo logore i oni su, ubajali su nasi civile i njihovi su, otimali su nasi tudje i njihovi su otimali tudje, i sve to znamo, i sta sad?

Treba da pocrkamo svi dok oni usaglase price i jedni i drugi. Pazi da necu, ja sam na mom privatnom nivou odavno presao kroz ta pitanja i druzim se sa hrvatima bez ikakvih predrasuda. Samo ja imam jednu malo prednost u odnosu na vas koji se ubiste da jedni druge ubedite sta je crno a sta belo, to su moje 22 godine. Bio sam mali dok ste sve ovo radili, sto sada hocete da obrisete, pa sam eto naucio da to sto su nam ocevi ginuli, a ne znaju za sta, ne znaci da i ja treba da ginem, i onda opet da se pitam ko je prvi pucao? ko je imao vise logora? ko je hteo tudje?, ne ja cu da se pitam kad cu u Zagreb na neki koncert? Kad cu drustvo iz Hrvatske da povedem na beer fest? Kad cemo na Exit? Kad cemo na kupanje u Makarsku? to cu ja da se pitam, a ovo gore pa pitajte se vi koji ste to napravili.

dzozey

pre 13 godina

Puuuuuu gde bas u mom gradu. Imao sam nesrecu da se rodim u ovoj zemlji...a sad mi jos i grad prozivaju...jos moja ulica da se pomene i to je to.

nbp

pre 13 godina

Ovo nije "bomba". Ovo je znao ko god je hteo da zna. Srbija, koja nije učestvovala u ratu, je imala "centre" za razne namene, počev od običnih detencionih do onih koji su u rangu koncentracionih logora. I dok se Srbija ne suoči sa ovim, dok ne stavi sve na sto, bespredmetno je da proziva susedne države za njihova nedela. To bi doduše trebalo da važi i za te države, ali to je već druga priča.

Dubrovčanin

pre 13 godina

http://www.youtube.com/watch?v=WEHj6L0nOA8&feature=related


Ovo je po vama paljenje guma utaša po Dubrovniku, sram vas bilo pogledajte ovaj užas, cijelo Dubrovačko područje je branilo 1813 ljudi bez oružja jer je Dubrovnik demilitariziran 1970. kao grad svjetske kulture i baštine i tu vojsci nije bilo mjesta. Dubrovnik vam oprostiti neće!

šovenska saga

pre 13 godina

U Hrvatskoj još uvijek ima staraca spaljenih u vlastitim kućama, naročito u Zap. Slavoniji. Niko ne prilazi tim ruševinama niti ikoga, osim rodbine, to zanima. Zašto se Srbija ne pozabavi i stradalim Srbima? Ovi su se bar u ogromnom broju vratili svojim kućama, o čemu govori i nevelik broj žrtava. A što toliko insistiraju na nazivu "logor", to je zato da izjednače ove "logore" s logorom u Jasenovcu i zauvijek izbrišu sjećanje na njega. Naravno, to je uzaludan posao. Ne treba zaboraviti i da su upravo ti, tada najborbeniji i koji su završili u "logoru", bili najviše nabrušeni, nacionalistički i šovinistički "osviješteni", a najčešće i sa porodičnim "bekgraundom" koji je imao veze s logorima, ali onima u Jasenovcu, Staroj Gradiški i sl.

Dragan

pre 13 godina

Sumnja se da je 1 od 400 njih u Nisu preminuo. Ako je i taj jedan stradao nasilno, treba ispatati ali ipak ne naduvavati balon. Rat je bio a rat je uvek ruzan i zao. Neka sudovi vode svoj posao a mi Srbi i Hrvati da se vratimo danasnjim problemima koji su isti u obe zemlje, nezapolenost i korupcija.

Nemanja

pre 13 godina

Vojni zatvor u Nisu je bio ozloglasen oduvek, i u vreme SFRJ, i kasnije, sve do danas kada, ako se ne varam, sluzi kao "obican" zatvor. Cinjenica da su u njemu u jednom trenutku bile zatvorene osobe iz Hrvatske koje su zarobljene u ratu, ne menja nista vise na teskobnom statusu ovog mesta. Pravo pitanje danas nije da li je tu bilo ljudi iz Hrvatske pritvorenih 1991. godine, nego kakvi uslovi tamo sada vladaju i da li se i kako postuju prava svih zatvorenika u njemu, ukoliko ih tu jos ima. Ova BIRN-ova prica je dosta bajata, o zarobljenim Hrvatima u zatvorima u Srbiji se znalo jos kada ih je tadasnji jugoslovenski premijer Milan Panic kompletno oslobodio pocetkom 1992. godine, pred TV kamerama. Ukoliko je neki od tih ljudi bio mucen ili ubijen, za to mora da odgovara onaj ko je to uradio, ukoliko sve uopste moze da se podvede pod kategoriju ratnih zlocina. Tako, najblizi sam utisku da je taj neko ko je ubio nesretnog Petra Mesica, ukoliko je stradao od povreda nanetih tokom mucenja na ovom mestu, vec odavno pod zastareloscu zlocina. A, nekako mi je i pomalo "cudno" sto se ovakva medijski veoma zastarela prica objavljuje bas u ovom trenutku kada se na globalnom nivou spektakularno otkriva zaista zlocinacka priroda strukture poznate pod nazivom UCK. Ili kada se u susednoj Hrvatskoj iznose ozbiljni dokazi o upletenosti aktuelnog vrha tamosnjeg pravosudnog sistema u izivljavanja nad zarobljenim vojnicima JNA iz Srbije i Crne Gore, i njihova ubistva. Mozda cemo iz nekog narednog Vikiliksa, jednog dana, procitati nesto o lobi grupama, uticaju na javnost preko "izvestaja", itd. Ne treba potcenjivati zakljucke koji izgledaju ocito, najcesce se negde i potvrde kao tacni...

Mali

pre 13 godina

Odgovorne treba kazniti dugogodisnjom robijom ako je neko od zarobljenika umro ili je ubijen u tim zatvorima...!
To je zabranjeno Beckom Konvencijom.

Boris

pre 13 godina

Čudo kako samo logore JNA pronalaze, a Srbi iz Hrvatske su eto tako bili u vilama sa pogledom na more, a ni slučajno u nekim ustaškim logorima.

stidite se

pre 13 godina

Ti si sinko lik, kao svjetska baština Dubrovnik se obnovio u potpunosti za koju tvoja "legitimna" Crna Gora koja ga je rušila nije dala ni eura. Nemogu vjerovati da postoje ljudi koji ovo govore ...što smo mi Dubrovčani proživljavali 7 mjeseci pogledaj na youtube-u Dubrovnik 1991

Aleksa

pre 13 godina

Ja ne vidim sta je cudno da JNA ima zatvor u koji ce da smesti teroriste koji u paravojnim formacijama napadaju legalnu vojsku tadasnje Jugoslavije. Svi znaju da je to vojni zatvor a to sto se sada namece recenica logor to je pokusaj da se javnosti predstavi kako je eto i u Srbiji postojao nekakav Ausvici ili Jasenovac. A od stotine zarobljenih terorista sumnja se da je najvise do deset njih mrtvo . Iz onih pravih logora u Hrvatskoj i Bosni malo ko je ostao ziv da prica o strahotama.

bane

pre 13 godina

Da, Dubrovnik nikada nije bio napadnut niti bombardovan. Da jeste, nešto bi bilo srušeno u njemu što nije bio slučaj. Kako izgleda bombardovan grad pogledaj na snimcima Bagdada i uporedi sa Dubrovnikom. Uz bitnu ogradu, stanovnici Bagdada nikog nisu napali ali Dubrovčani jesu. Paravojne formacije iz Dubrovnika obučene u ustašku odeću iz II.sv.rata su zaposele rt Prevlaku i odande bombardovale brodogradilište u H.Novom. Time je Crna Gora stekla medjunarodnu obavezu da napadača potisne što su i učinili. Šta ti nije jasno?

Hrvatski paravojnici koji su zarobljeni na ratištima su smešteni u vojne zatvore u kome je režim bio labav i ispod običnih zatvora. Uporedite te zatvore sa hrvatskim zatvorima u koje su zatvarani Srbi, (izmedju ostalih i moj stric koji je bio profesor u srednjoj školi i sa radnog mesta odveden u zatvor i nateran na prisilni rad), pa onda pričajte. Svi ti ratni zarobljenici su listom oslobodjeni i odmah se uselili u stanove proteranih Srba u Hrvatskoj, uz debele penzije. Pa naravno da će kukati kako su zlostavljani jer te penzije moraju nečim opravdati. Ako iko zna šta su to logori onda smo to mi Srbi a vi hrvati znate i zašto.

Tek tako

pre 13 godina

Kako ono bjese, Srbija nema nikakve veze sa agresijom na Hrvatsku? Malo morgen. Ono sto se u ovom clanku ne spominje je da je jedan od zatocenih bio i - katolicki svecenik iz Vukovara.

Koni

pre 13 godina

Samo molim vas nemojte da branite ove logore, i fol niste znali. Koliko je srbijanaca bilo u Bosni, htjeli ili ne? Vi koji ste bili tamo, sjetite se malo kako je bilo izvan rovova... Ja sam vidio, a vi?

Simeon

pre 13 godina

Sa prozora svih tehnickih fakulteta u Nisu se vidi taj objekat kao na dlanu. Taj objekat postoji tu od kad znam za sebe (mnogo ranije od 1991.) i uvek je imao jednu namenu - vojni zatvor, zasto se sada naziva logorom. Ratni zarobljenici se moraju negde smestiti, a gde se zarobljenici smestaju, pa u zatvor. I sta je tu cudno sto je postojao takav objekat? Zna se ko je bio komandant svega toga u to vreme, postoje spiskovi ko je bio na sluzbi ili sluzenju vojnog roka tamo, pa nek se ispita odgovornost za maltretiranje i ubistvo (ubistva).

propaganda

pre 13 godina

tipična hrvatska propaganda kojoj se želi okaljati Srbija. I da su postojali ti logori pa šta? Koliko vidim samo je jedan umro a šta je s Jasenovcem gde su stotine hiljada Srba pobijeni, to ništa. Srbija je čuvala Jugoslaviju a oni su hteli rat. Srbija nit je bila agresor na Hrvatsku ni BiH one su bile agresor na Jugoslaviju i to svak zna...a pominjanje ovih logora je smešno. Srbija je bila najmanje kriva to će svi ubrzo da shvate.

matori

pre 13 godina

Upravo se setih svih onih, jako pouzdanih, izjava kako Srbija nije učestvovala u tim ratovima... kako su to bili neki lokalni građanski sukobi, sa kojima mi nemamo ništa... kako je to sve delo nekih zavera i inostranih faktora... kako smo mi nevini do srži..!

vidakis

pre 13 godina

"To su bili izolacioni zatvori"

To je tačno, taj metod je primenjen i 1989g.posle hapšenja Azema Vlasija.

Veliki broj albanaca je odveden u "izolaciju", bez bilo kakvog postupka. Nad njima se vršila tortura - fizičko mučenje.

nidza

pre 13 godina

sve zlocine treba ispitati, ali hajde da to uradimo na obe strane. sta je sa desetinama drugih logora i stratista u Hrvatskoj u kojima su drzani i ubijani Srbi? nisam video da je hrvatski ogranak ove "balkanske istrazivacke mreze" izvestavao o tome? danas je za Srbiju mnogo vaznija tema to sto u Nisu ima vise od 1.000 dece koja se hrane u narodnim kuhinjama. to je tema kojom treba da se bave sve NVO, ako zele stvarno da rade na zastiti prava gradjana ove zemlje. danas 90 posto ljudi u srbiji nema pravo na normalan zivot, a oni koji treba prvi da ukazu na to,nevladine organizacije i strani posmatraci, zmure, i bave se "velikim temama". dok god bude tako, one nece imati podrsku naroda, ma koliko neke od njih bile iskrene u svojim namerama.

Petar Panić

pre 13 godina

Fenomenalna ciničnost. Zasrobljenici su molili da ih zadrže u logoru!!!
Ovo služi za uspavljivanje vlastite savjesti. Na sreću postoje filmovi koji dokumentuju primopredaju tih jadnika, i iz koji se vide tragovi batinjanja, sakačenja, povreda koje su pretrpeli u tim holiday resortima.
Ovo me podseća na priće kako Dubrovnik nije nikada bio napadnut, nego su Dubrovčani palili stare gume.

View

pre 13 godina

Šta sad bi? Zašto i ova vest nema stotine komentara u kojima se traži 'oštra', 'hitna', 'sveobuhvatna' istraga države?
Jel' nikog ne brine što je, ne tako davno, tu negde oko nas postojao – logor (!?) Logor u kome država držala tada svoje sopstvene građane (!?)

srpski kapitalista

pre 13 godina

ovo je bomba. ako je istina, onda mi srbi moramo da se suocimo sa cinjenjicom da su nam preko zemlje prevozeni lesevi (sa kosova do batajnice) i zarobljenici (iz slavonije do nisa). tudja krv je izgleda kapa po srbiji ko mrvice ivice i marice. strasno.

Duvački odsek

pre 13 godina

U svim ratovima, sve vojske imaju logore, ne vidim sta je tu novo. Pa i Amerikanci imaju Gvantanamo. E sad kako je ko umro to se da ispitati.

Ivan

pre 13 godina

To su bili izolacioni zatvori, a ne logori tipa nacističkih, ako neko želi da ih rehabilituje. Aktuelni ratovi u svetu se ne mogu pohvaliti zarobljenicima, to je malo čudno. Tada su zarobljavani pobunjenici koji nisu imali status vojske, u početku su puštani, ali su ih sa druge strane ponovo sačekivali, ponovo naoružavali i ponovo gurali u rat, tako da su veoma često i zarobljenici molili da ne budu vraćeni, jer su znali šta ih čeka. Ti izolacioni zatvori su rezultat toga, ali zarobljenici o tome danas neće govoriti, jer su uglavnom svi "zaslužni" branitelji sa penzijama i drugim privilegijama. Priču o zastrašujućim uslovima u logorima šire oni koji se još uvek nalaze na optužnicama za ratne zločine, i koji su iz tih "strašnih" logora izašli bez sudjenja i bez zatvora.

Ivan

pre 13 godina

To su bili izolacioni zatvori, a ne logori tipa nacističkih, ako neko želi da ih rehabilituje. Aktuelni ratovi u svetu se ne mogu pohvaliti zarobljenicima, to je malo čudno. Tada su zarobljavani pobunjenici koji nisu imali status vojske, u početku su puštani, ali su ih sa druge strane ponovo sačekivali, ponovo naoružavali i ponovo gurali u rat, tako da su veoma često i zarobljenici molili da ne budu vraćeni, jer su znali šta ih čeka. Ti izolacioni zatvori su rezultat toga, ali zarobljenici o tome danas neće govoriti, jer su uglavnom svi "zaslužni" branitelji sa penzijama i drugim privilegijama. Priču o zastrašujućim uslovima u logorima šire oni koji se još uvek nalaze na optužnicama za ratne zločine, i koji su iz tih "strašnih" logora izašli bez sudjenja i bez zatvora.

Simeon

pre 13 godina

Sa prozora svih tehnickih fakulteta u Nisu se vidi taj objekat kao na dlanu. Taj objekat postoji tu od kad znam za sebe (mnogo ranije od 1991.) i uvek je imao jednu namenu - vojni zatvor, zasto se sada naziva logorom. Ratni zarobljenici se moraju negde smestiti, a gde se zarobljenici smestaju, pa u zatvor. I sta je tu cudno sto je postojao takav objekat? Zna se ko je bio komandant svega toga u to vreme, postoje spiskovi ko je bio na sluzbi ili sluzenju vojnog roka tamo, pa nek se ispita odgovornost za maltretiranje i ubistvo (ubistva).

srpski kapitalista

pre 13 godina

ovo je bomba. ako je istina, onda mi srbi moramo da se suocimo sa cinjenjicom da su nam preko zemlje prevozeni lesevi (sa kosova do batajnice) i zarobljenici (iz slavonije do nisa). tudja krv je izgleda kapa po srbiji ko mrvice ivice i marice. strasno.

Petar Panić

pre 13 godina

Fenomenalna ciničnost. Zasrobljenici su molili da ih zadrže u logoru!!!
Ovo služi za uspavljivanje vlastite savjesti. Na sreću postoje filmovi koji dokumentuju primopredaju tih jadnika, i iz koji se vide tragovi batinjanja, sakačenja, povreda koje su pretrpeli u tim holiday resortima.
Ovo me podseća na priće kako Dubrovnik nije nikada bio napadnut, nego su Dubrovčani palili stare gume.

View

pre 13 godina

Šta sad bi? Zašto i ova vest nema stotine komentara u kojima se traži 'oštra', 'hitna', 'sveobuhvatna' istraga države?
Jel' nikog ne brine što je, ne tako davno, tu negde oko nas postojao – logor (!?) Logor u kome država držala tada svoje sopstvene građane (!?)

matori

pre 13 godina

Upravo se setih svih onih, jako pouzdanih, izjava kako Srbija nije učestvovala u tim ratovima... kako su to bili neki lokalni građanski sukobi, sa kojima mi nemamo ništa... kako je to sve delo nekih zavera i inostranih faktora... kako smo mi nevini do srži..!

Duvački odsek

pre 13 godina

U svim ratovima, sve vojske imaju logore, ne vidim sta je tu novo. Pa i Amerikanci imaju Gvantanamo. E sad kako je ko umro to se da ispitati.

propaganda

pre 13 godina

tipična hrvatska propaganda kojoj se želi okaljati Srbija. I da su postojali ti logori pa šta? Koliko vidim samo je jedan umro a šta je s Jasenovcem gde su stotine hiljada Srba pobijeni, to ništa. Srbija je čuvala Jugoslaviju a oni su hteli rat. Srbija nit je bila agresor na Hrvatsku ni BiH one su bile agresor na Jugoslaviju i to svak zna...a pominjanje ovih logora je smešno. Srbija je bila najmanje kriva to će svi ubrzo da shvate.

Tek tako

pre 13 godina

Kako ono bjese, Srbija nema nikakve veze sa agresijom na Hrvatsku? Malo morgen. Ono sto se u ovom clanku ne spominje je da je jedan od zatocenih bio i - katolicki svecenik iz Vukovara.

vidakis

pre 13 godina

"To su bili izolacioni zatvori"

To je tačno, taj metod je primenjen i 1989g.posle hapšenja Azema Vlasija.

Veliki broj albanaca je odveden u "izolaciju", bez bilo kakvog postupka. Nad njima se vršila tortura - fizičko mučenje.

bane

pre 13 godina

Da, Dubrovnik nikada nije bio napadnut niti bombardovan. Da jeste, nešto bi bilo srušeno u njemu što nije bio slučaj. Kako izgleda bombardovan grad pogledaj na snimcima Bagdada i uporedi sa Dubrovnikom. Uz bitnu ogradu, stanovnici Bagdada nikog nisu napali ali Dubrovčani jesu. Paravojne formacije iz Dubrovnika obučene u ustašku odeću iz II.sv.rata su zaposele rt Prevlaku i odande bombardovale brodogradilište u H.Novom. Time je Crna Gora stekla medjunarodnu obavezu da napadača potisne što su i učinili. Šta ti nije jasno?

Hrvatski paravojnici koji su zarobljeni na ratištima su smešteni u vojne zatvore u kome je režim bio labav i ispod običnih zatvora. Uporedite te zatvore sa hrvatskim zatvorima u koje su zatvarani Srbi, (izmedju ostalih i moj stric koji je bio profesor u srednjoj školi i sa radnog mesta odveden u zatvor i nateran na prisilni rad), pa onda pričajte. Svi ti ratni zarobljenici su listom oslobodjeni i odmah se uselili u stanove proteranih Srba u Hrvatskoj, uz debele penzije. Pa naravno da će kukati kako su zlostavljani jer te penzije moraju nečim opravdati. Ako iko zna šta su to logori onda smo to mi Srbi a vi hrvati znate i zašto.

Koni

pre 13 godina

Samo molim vas nemojte da branite ove logore, i fol niste znali. Koliko je srbijanaca bilo u Bosni, htjeli ili ne? Vi koji ste bili tamo, sjetite se malo kako je bilo izvan rovova... Ja sam vidio, a vi?

Aleksa

pre 13 godina

Ja ne vidim sta je cudno da JNA ima zatvor u koji ce da smesti teroriste koji u paravojnim formacijama napadaju legalnu vojsku tadasnje Jugoslavije. Svi znaju da je to vojni zatvor a to sto se sada namece recenica logor to je pokusaj da se javnosti predstavi kako je eto i u Srbiji postojao nekakav Ausvici ili Jasenovac. A od stotine zarobljenih terorista sumnja se da je najvise do deset njih mrtvo . Iz onih pravih logora u Hrvatskoj i Bosni malo ko je ostao ziv da prica o strahotama.

zdr

pre 13 godina

Imam prijatelja Srbina, taj je u jednom razgovoru u sirem drustvu tvrdio da Dubrovnik nikad nije bombardovan a da su Hrvati palili gume o tome je "Politika" puno pisala. Kada sam mu ponudio video o razaranju Dubrovnika odbio je da ga uzme sa objasnjenjem "sta ce mi video, ja sve ionako dobro znam". Za mene je grozno da postoje ljudi (sa obeju strana) koji odbijaju da shvate sta se desilo, to su zatucane budale kojima nema pomoci.

Dosta

pre 13 godina

Dobro imali smo logore i oni su, ubajali su nasi civile i njihovi su, otimali su nasi tudje i njihovi su otimali tudje, i sve to znamo, i sta sad?

Treba da pocrkamo svi dok oni usaglase price i jedni i drugi. Pazi da necu, ja sam na mom privatnom nivou odavno presao kroz ta pitanja i druzim se sa hrvatima bez ikakvih predrasuda. Samo ja imam jednu malo prednost u odnosu na vas koji se ubiste da jedni druge ubedite sta je crno a sta belo, to su moje 22 godine. Bio sam mali dok ste sve ovo radili, sto sada hocete da obrisete, pa sam eto naucio da to sto su nam ocevi ginuli, a ne znaju za sta, ne znaci da i ja treba da ginem, i onda opet da se pitam ko je prvi pucao? ko je imao vise logora? ko je hteo tudje?, ne ja cu da se pitam kad cu u Zagreb na neki koncert? Kad cu drustvo iz Hrvatske da povedem na beer fest? Kad cemo na Exit? Kad cemo na kupanje u Makarsku? to cu ja da se pitam, a ovo gore pa pitajte se vi koji ste to napravili.

Breka

pre 13 godina

Recimo da nije bitno da li je to logor ili zatvor (kako neki tvrde).
Sustina je u tome, da je SRBIJA (ili tadasnja Jugoslavija) bila DIREKTNO ukljucena u rat u Hrvatskoj a to se stalno negira.

nidza

pre 13 godina

sve zlocine treba ispitati, ali hajde da to uradimo na obe strane. sta je sa desetinama drugih logora i stratista u Hrvatskoj u kojima su drzani i ubijani Srbi? nisam video da je hrvatski ogranak ove "balkanske istrazivacke mreze" izvestavao o tome? danas je za Srbiju mnogo vaznija tema to sto u Nisu ima vise od 1.000 dece koja se hrane u narodnim kuhinjama. to je tema kojom treba da se bave sve NVO, ako zele stvarno da rade na zastiti prava gradjana ove zemlje. danas 90 posto ljudi u srbiji nema pravo na normalan zivot, a oni koji treba prvi da ukazu na to,nevladine organizacije i strani posmatraci, zmure, i bave se "velikim temama". dok god bude tako, one nece imati podrsku naroda, ma koliko neke od njih bile iskrene u svojim namerama.

Slaven

pre 13 godina

bože zar u ovoj zemlji još postoje ljudi koji veruju da Dubrovnik nije bombardovan?! Ja sam bio prošlo leto dole i postoji muzej kad sam video one snimke zastideo sam se, ono je bio užas šta su ljudi proživeli...

Igor

pre 13 godina

čitam ja vaše komentare komšije, te ne mogu vjerovati kakve gluposti pišete... mi smo sve svoje zločince osudili, neki su u bijegu, druge se još istražuje, a vi, gdje ste vi u tome.... nigdje! teški ste vi licemjeri, prvo bi osudili Oluju i dizali spomenike žrtvama Oluje, ali kad su naši Vukovarci htjeli podići spomen-ploču u Stajićevu i Begejcima, onda ste se propeli na noge i na sva zvona vikali kako ti logori nisu postojali..... vi biste da se samo vaše žrtve poštuju, ali naše su obilježene kao teroristi, ustaše i kako sve još ne.... ma odvratno!!!

Dubrovčanin

pre 13 godina

http://www.youtube.com/watch?v=WEHj6L0nOA8&feature=related


Ovo je po vama paljenje guma utaša po Dubrovniku, sram vas bilo pogledajte ovaj užas, cijelo Dubrovačko područje je branilo 1813 ljudi bez oružja jer je Dubrovnik demilitariziran 1970. kao grad svjetske kulture i baštine i tu vojsci nije bilo mjesta. Dubrovnik vam oprostiti neće!

stidite se

pre 13 godina

Ti si sinko lik, kao svjetska baština Dubrovnik se obnovio u potpunosti za koju tvoja "legitimna" Crna Gora koja ga je rušila nije dala ni eura. Nemogu vjerovati da postoje ljudi koji ovo govore ...što smo mi Dubrovčani proživljavali 7 mjeseci pogledaj na youtube-u Dubrovnik 1991

Petar Panić

pre 13 godina

Drago mi je sto ima ovoliko normalnih komentara. A ovima sto se upustaju u lingvisticke akrobacije pa tvrde da Niski zatvor nije mogao biti logor...vi ste tipovi koje je davno literatura opisala: kad ne možete oboriti cinjenice onda napadate formu.
A sto je sa Satjicevim? Kolko se sjecam to je bila svinjska farma a kad su doveli one jadne odrpane ljude iz Vukovarske bolnice tamo, valjda je postala Medjunarodni centar za zdravstveni odmor i opravak.
A sto se tiće Dubrovnika, ovaj sto kaze da su Ustase napale Prevlaku krivo je zapamtio. JNA se drzala na Prevlaci sve do dolaska UNa. A sluzbena teza JNA za napad na Dubrovnik je bila da tamo Ustase kolju lokalno Srpsko stanovnistvo. Bile dve tri Srpske familije..a i ostale jos i danas.
Zivo se njima **balo za Srbe, njih je mamilo zlato iz Dubrovacke katedrale....

nbp

pre 13 godina

Ovo nije "bomba". Ovo je znao ko god je hteo da zna. Srbija, koja nije učestvovala u ratu, je imala "centre" za razne namene, počev od običnih detencionih do onih koji su u rangu koncentracionih logora. I dok se Srbija ne suoči sa ovim, dok ne stavi sve na sto, bespredmetno je da proziva susedne države za njihova nedela. To bi doduše trebalo da važi i za te države, ali to je već druga priča.

mrzite se ja necu

pre 13 godina

Vi niste normalni! Pun mi više kufer vaših prepucavanja čiji je stari bio partizan čiji ustaša a čiji četnik. Ubijali smo se međusobno kroz povijet više puta, mi vas, vi nas i šta smo dobili od toga ovaj gore naslov, i licitiranje koja je država imala više logora i koja je više pobila? Pa nevjerovatno neki su ostali na razini '90 boli me briga za rat oni koji su ubijali imaju svoje ime i prezime i njih mrzite palite im slike pljujte po njima a nemojte mene kao Hrvata nazivat ustašom jer dobijem osip po tijelu. Nacionalizam me zanima isto koliko će ova Ceca možda zapjevati na Maksimiru ili šta Severina velika Hrvatica postala srpska snajka. Zanima me život a ne nekakvi logori, šta ja imam od njih? Istinu? Kad smo imali istinu skoro 1000 godina živimo zajedno u nekakvim savezima, monarhijama, federacijama i sad ajmo malo kopat po prošlosti,ma da. Savjetujem vam da lijepo se sastanete negdi i vi "veliki" Hrvati i vi "veliki" Srbi pa deset dana se svađajte ko je koga ubio, spalio opljačkao ako vam toliko to daje satisfakciju. Mene zanima neko je dole napisao EXIT, beer fest, šetnja kralja Milana preko terazija do Trga republike, dolazak mojih srpskih "ortaka" meni u Pulu i zabava,, a vi se svađajte i dalje zanimljivi ste i pametni jako...

Savo

pre 13 godina

Sto dalje od Hrvata bolje za Srbiju i Srbe, za nas je najbolje neka svako gleda svoja posla. Neka mi neko objasni sta mi imamo zajednicko sa Hrvatima, mi smo dva totalno razlicita naroda. Nadam se da ce nove generacije Srba gledati samo interes Srbije. Nikada ne zaboravite Jasenovac.
Neko iz Los Angeles-a

mario

pre 13 godina

Takvom propangandom je i počeo rat i zaista je nevjerojatno da neko i danas tvrdi da Dubrovnik nije napadan i bombardovan pored svih snimaka onih crnogorskih i srpskih "junaka" koji su htjeli na Stradunu popiti kafu i koji pustoše i kradu po aerodromu Ćilipi i okolnim mjestima.
Pisati kako je Morinj bio hotel, a ne logor je ispod civilizacijskih normi i ne vrijedi uopče komenirati.
Gospodo draga u te logore nisu smještani nikakvi teroristi več civili i legitimni pripadnici policije i vojske RH jer za one koji neznaju "Hrvatski sabor prekinuo je sve preostale veze s Jugoslavijom 8. listopada 1991" takop da je "JNA" bila vojska na tuđem teritoriju.
Niti je RH mogla biti agresor na Jugoslaviju kako neki komentiraju zna se na čijem se teritoriju vodio rat.
Naravno najteže je suočavanje sa istinom,pa tako sada polako izlazi na vidjelo istina o logorima na tlu Srbije i CG.
I da posjetimo ovdje neke da su u RH neki već osuđeni ili optuženi zbog zlostavljanja,premlačivanja i smrtnih slučaja ...
U Lori je postavljena spomen ploča dok u Stajčevu nije jer im to nije bilo dozvoljeno od strane srpskih vlasti.
Sve polako izlazi na vidjelo.

dzozey

pre 13 godina

Puuuuuu gde bas u mom gradu. Imao sam nesrecu da se rodim u ovoj zemlji...a sad mi jos i grad prozivaju...jos moja ulica da se pomene i to je to.

Mali

pre 13 godina

Odgovorne treba kazniti dugogodisnjom robijom ako je neko od zarobljenika umro ili je ubijen u tim zatvorima...!
To je zabranjeno Beckom Konvencijom.

zoran

pre 13 godina

" U Nišu, logor od Novembra 91. do Februara 92." ( trajanje 3-5 meseci). Bilo 400 ljudi UMRO jedan.

U Jasenovcu logor bio od Avgusta 1941. do Maja 1945. Trajanje tri godine i deset meseci. Ubijeno što maljem što kamom, od 60-70 hiljada ljudi (Franjo Tuđman) do između 700 hiljada do 1,2 miliona (Dedijer), mada Broz i Komunisti NIKADA nisu pokrenuli pravu istragu o pravom broju žrtava.
I nemojte da mi pričate o Ustašama i glupostima. Kompletna ustaška emigracija se po dolasku Tuđmana sjatila u Hrvatsku, inače pre toga po Štutgartu, Geteborgu, Australiji etc. nisi smeo na ulici da progovoriš srpsku reč da ne počnu da te obleću. Sada ustaša po inostranstvu skoro uopšte i nema i srećan sam zbog toga...

Dosta mi je više licemerstva...

joke

pre 13 godina

Priče da je JNA bila legalna vojska koja se borila protiv pobunjenika su najobičnije floskule. Ne pravimo se ludi. Zar se legalna jugoslavenska vojska bori rame uz rame s raznim kriminalcima i bradatim četnicima? To smo mi Hrvati trebali doživljavati kao legalnu vojsku? Ma dajte molim vas. To je bila srpska vojska, koje je naoružavala lokalne Srbe i borila se za njihove ciljeve.
Ne zaboravite da je i CG na kraju napustila zajednicu sa Srbijom. Da možda ipak nešto nije bilo u redu sa srpskom politikom dominacije nad svima ili smo svi mi ostali ludi?

Pop i bob

pre 13 godina

Ne bih da umanjujem patnje oko 400 hrvatskih ratnih zarobljenika, ali u Nišu je logor bio 1941.-1944, zvao se Koncentaracioni logor Crveni krst ili "Lager Niš", kroz koji je prošlo preko 30.000 ljudi, od kojih je 12.000 streljano. Dakle, poenta je samo u tome da ne može isti termin da se koristi za različite pojmove. A odgovornost za kršenje ženevskih konvencija svakako treba utvrditi i počinioce zločina adekvatno kazniti.

andreas kisser

pre 13 godina

... inace srbija jeste ucestvovala u ratu, najpre direktno, a zatim indirektno, saljuci 'dobrovoljce', naoruzavajuci jednu stranu (a mozda i sve) i podstrekujuci izmanipulisana rukovodstva bosanskih i krajiskih srba na nastavak besmislenog ratovanja! takodje vec mi je muka od fraze: nije srbija ta koja je unistila jugoslaviju!!! aman, u tome je ceo problem - srpske kvazi-elite su krenule da 'brane' nesto cemu je istekao rok trajanja i sto osim srba niko vise nije zeleo! napravite paralelu sa rusijom i njenom reakcijom na raspad sssr-a i shvaticete razliku izedju jedne velike, samosvesne i neisfrustrirane elite koja je svesna da je jedna era prosla i da ce se uticaj rusije na tom prostoru odsad manifestovati na drugi nacin (ekonomski, politicki, preko miliona pripadnika ruske manjine koji su ostali da zive u bivsim sssr republikama). i prestanite da na svaku vest o necemu u cemu se srbija predstavlja u losem svetlu pravite logicki neodrziva poredjenja sa kosovom, zutom kucom ili nato bombardovanjem. ovo je vest o necemu sto ima veze sa nasom necistom savescu i to treba dobro ispitati zarad nas samih. najzad, sto se tice same vesti: slazem se sa vecinom prethodnih komentara da ovo nije bio nikakav konc-logor, vec privremeni zatvorski smestaj za zarobljenike koji su ubrzo razmenjeni ili cak oslobodjeni i siguran sam da skoro nikom od njih tokom tog perioda nije ni dlaka zafalila s glave! srbija, a narocito juzna srbija, nije bila zahvacena u tolikoj meri nacionalistickim ludilom u to vreme, a samo preterano ostrascen covek moze da veruje da su regruti jna 1991 mogli sadisticki da muce zarobljene hrvate! od ove vesti ne treba praviti ne znam kakvu senzaciju.

nikad sluga okupatora

pre 13 godina

Hrvatski neradnici i usijane glave potpirene Tudjmanovom propagandom posegli su za oruzjem i krenuli da ruse drzavu u kojoj zive - SFRJ.
Na drugoj strani su bili Srbi koji su cuvali drzavu koja je stvorena na rezultatima I svetskog rata gde je Srbija izgubila pola muskog stanovnistva.

E sad ove koji ruse drzavu treba verovatno hraniti kolacima i suvim grozdjem

imamo Hrvatsku.imamo kur**

pre 13 godina

Ma daj koji vam je? Ionako za koju godinu nećemo smjeti reći ko smo. Hrvati i Srbi postaju "europljani" ionako smo toj gospodi isti...oni nas vide kao Balkance s istim razmišljanjem, istim jezikom, istom pameću to su pokazili i '18 i '41 i'91 kad su nam pomagali...smiješno koliko su neki zatucani, ja više nisam Hrvat sad sam Amerikanac i širim demokraciju u Afganistanu....

Dubrovčanin

pre 13 godina

Smiješno ovaj lik s ovim videom, ajde pogledaj dio kada se priča kako Dubrovnik nije oštećen već sa samo 15 granata i onda ide slike Dubrovnika kao da ništa nije bilo, onda pogledaj moj snimak dan poslije napada tj. 7.12.1991. bio je sunčan dan a na ovoj lažnoj snimci vrijeme je oblačno i pada kiša što znači da ovaj video nije napravljen dan nakon napada već prije napada i možeš pogledati kako se stavlja zaštita na katedralu to se dogodilo prilikom napada u 10 mjesecu a onda je to skinuto kad je Dubrovnik napadnut u 12 mjesecu.....haha koja propaganda majko mila...

Boris

pre 13 godina

Čudo kako samo logore JNA pronalaze, a Srbi iz Hrvatske su eto tako bili u vilama sa pogledom na more, a ni slučajno u nekim ustaškim logorima.

kopriva

pre 13 godina

U RH su osuđeni ili optuženi oni koji su zlostavljali pritvorenike, zatočenike dok u Srbiji niko nije ni pozvan na informativni razgovor,a kamo li optužen.
"Hrvatski paravojnici koji su zarobljeni na ratištima su smešteni u vojne zatvore u kome je režim bio labav i ispod običnih zatvora. "
Do to labavo su osjetili moji prijatelji i kum kada su bili zarobljeni u Vukovaru još i danas se boje zaspati.
1991-1992 Crna Gora nije bila nikako legitimna niti međunarodna jer je ostala u sastavu SFRJ-SRJ.

Dragan

pre 13 godina

Sumnja se da je 1 od 400 njih u Nisu preminuo. Ako je i taj jedan stradao nasilno, treba ispatati ali ipak ne naduvavati balon. Rat je bio a rat je uvek ruzan i zao. Neka sudovi vode svoj posao a mi Srbi i Hrvati da se vratimo danasnjim problemima koji su isti u obe zemlje, nezapolenost i korupcija.

urgh

pre 13 godina

Da i? JNA je bila jedina po ustavu legalna vojna sila u SFRJ koje je drzala uhapsene hrvatske pobunjenike, teroriste, bandite i kriminalce (engl. insurgents) u zatvorima (ne logorima) Sta je tu sporno? Ne razumem? ovako su zbog Hrvata i Muslimana i njihove sulude zelje za otcepljenjem i etnickim ciscenjem delova teritorije SFRJ izgubljeni brojni zivoti. Prokleti bili.

zoran

pre 13 godina

U Nišu je postojao, postoji i postojaće ZATVOR. O kakvom "logoru" ovi bulazne, nije mi jasno?
I sada u tom zatvoru verovatno ima Hrvata koji leže po kazni za neki kriminal. I 91. su verovatno bili zbog kriminalne radnje NELEGALNOG OTCEPLJENJA od međunarodno priznate države Jugoslavije. Kad se sve završilo kako se završilo, pušteni su kući, i to je to...

Logori su bili Jasenovac, Gradiška gde su Srbima presuđivali malj i kama...

Aleksandar

pre 13 godina

Ako je cinjenica da je logor postojao, sta mi tu ima da se raspravljamo. Neka se utvrdi odgovornost onih koji su cinili zlocine, i idemo dalje. Takodje, neka se utvrdi i razlog zbog koga su ovi ljudi bili zarobljenici. Ako je neko zarobljen pravo sa ulice bez oruzja, to je necuveno. Ali ako je nosio patike i jaknu a na ramenu nosio kalasnjikov to nije civil.

Dragoljub

pre 13 godina

Logor??? Ziveo sam u Nisu tih godina, i relativno cesto setao gradom. Nisam nikada primetio nista sto bi licilo na aktivnosti koje bi covek povezao sa logorom (transporti zatvorenika, velike satore, i slicno).
Jedino sto je licilo na transport zatvorenika bilo je nekoliko polupanih autobusa i kamiona, ali oni su prevozili izbeglice iz RSK, i njih se moglo primetiti na platou kod Vise Tehnicke skole negde u avgustu 1995.

S

pre 13 godina

Treba biti vrlo oprezan sa upotrebom reči logor u kontekstu ratnih dešavanja, jer to ljudi povezuju sa koncentracioni logorima nacističke Nemačke.

istina

pre 13 godina

Hrvatski sabor nije bio legitiman da bi donosio takve odluke. Na silu i preko noći je ukinuta konstitutivnost srpskom narodu koji je vekovima tu živeo i koji je imao veliku ulogu tokom stvaranja Hrvatske i ulaska Hrvatske koju su konstituisali Srbi i Hrvati u kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca odnosno SHS. Tako da ako su se Srbi pitali o konstituisanju takve države, mogao je neko da ih pita i oko rasturanja. ali, lakše je na silu i preko noći proglasiti ih manjinom, malo ih zastrašivati a ako neko pokuša da se brani, zašto ne, i ubijati. A i navikli su Srbi na to Jasenovac, Jadovno, Jame...itd. To je samo na slovo J, ima toga još

šovenska saga

pre 13 godina

U Hrvatskoj još uvijek ima staraca spaljenih u vlastitim kućama, naročito u Zap. Slavoniji. Niko ne prilazi tim ruševinama niti ikoga, osim rodbine, to zanima. Zašto se Srbija ne pozabavi i stradalim Srbima? Ovi su se bar u ogromnom broju vratili svojim kućama, o čemu govori i nevelik broj žrtava. A što toliko insistiraju na nazivu "logor", to je zato da izjednače ove "logore" s logorom u Jasenovcu i zauvijek izbrišu sjećanje na njega. Naravno, to je uzaludan posao. Ne treba zaboraviti i da su upravo ti, tada najborbeniji i koji su završili u "logoru", bili najviše nabrušeni, nacionalistički i šovinistički "osviješteni", a najčešće i sa porodičnim "bekgraundom" koji je imao veze s logorima, ali onima u Jasenovcu, Staroj Gradiški i sl.

Nemanja

pre 13 godina

Vojni zatvor u Nisu je bio ozloglasen oduvek, i u vreme SFRJ, i kasnije, sve do danas kada, ako se ne varam, sluzi kao "obican" zatvor. Cinjenica da su u njemu u jednom trenutku bile zatvorene osobe iz Hrvatske koje su zarobljene u ratu, ne menja nista vise na teskobnom statusu ovog mesta. Pravo pitanje danas nije da li je tu bilo ljudi iz Hrvatske pritvorenih 1991. godine, nego kakvi uslovi tamo sada vladaju i da li se i kako postuju prava svih zatvorenika u njemu, ukoliko ih tu jos ima. Ova BIRN-ova prica je dosta bajata, o zarobljenim Hrvatima u zatvorima u Srbiji se znalo jos kada ih je tadasnji jugoslovenski premijer Milan Panic kompletno oslobodio pocetkom 1992. godine, pred TV kamerama. Ukoliko je neki od tih ljudi bio mucen ili ubijen, za to mora da odgovara onaj ko je to uradio, ukoliko sve uopste moze da se podvede pod kategoriju ratnih zlocina. Tako, najblizi sam utisku da je taj neko ko je ubio nesretnog Petra Mesica, ukoliko je stradao od povreda nanetih tokom mucenja na ovom mestu, vec odavno pod zastareloscu zlocina. A, nekako mi je i pomalo "cudno" sto se ovakva medijski veoma zastarela prica objavljuje bas u ovom trenutku kada se na globalnom nivou spektakularno otkriva zaista zlocinacka priroda strukture poznate pod nazivom UCK. Ili kada se u susednoj Hrvatskoj iznose ozbiljni dokazi o upletenosti aktuelnog vrha tamosnjeg pravosudnog sistema u izivljavanja nad zarobljenim vojnicima JNA iz Srbije i Crne Gore, i njihova ubistva. Mozda cemo iz nekog narednog Vikiliksa, jednog dana, procitati nesto o lobi grupama, uticaju na javnost preko "izvestaja", itd. Ne treba potcenjivati zakljucke koji izgledaju ocito, najcesce se negde i potvrde kao tacni...

sew

pre 13 godina

Ne vidim nista sporno u postojanju ovih logora u periodu koji se navodi (pocetak rata). Ono sto je medjutim sporno jeste tretman sticenika tih ustanova i ako je tu postojala ikakva zloupotreba to treba istraziti i kazniti odgovorne.

Petar S.

pre 13 godina

Zaista se ne trebamo (svi) praviti ludi.
U vreme tih dogadjaja ne samo da je CG bila u sastavu YU vec su to bile i BiH i Makedonija.

Tadasnji postupci JNA bili su legitimni isto kao i "Bljesak" i Oluja".

Ili ako postupci JNA nisu bili legitimni, onda ni "Bljesdak i "Oluja" nisu bili legitimni.

It's simple as that.
Drage moje zapadne komsije, -Odlucite se.
Toliko.

aca

pre 13 godina

Ne mogu da verujem šta sam sve ovde pročitao!? Retorika iz devedesetih!
Stvarno se ne zna ko je gori - oni ili mi?!
Neki "njihovi" i neki "naši" negiraju i postojanje holokausta, ovo je još malo pa isto.

propaganda

pre 13 godina

tipična hrvatska propaganda kojoj se želi okaljati Srbija. I da su postojali ti logori pa šta? Koliko vidim samo je jedan umro a šta je s Jasenovcem gde su stotine hiljada Srba pobijeni, to ništa. Srbija je čuvala Jugoslaviju a oni su hteli rat. Srbija nit je bila agresor na Hrvatsku ni BiH one su bile agresor na Jugoslaviju i to svak zna...a pominjanje ovih logora je smešno. Srbija je bila najmanje kriva to će svi ubrzo da shvate.

bane

pre 13 godina

Da, Dubrovnik nikada nije bio napadnut niti bombardovan. Da jeste, nešto bi bilo srušeno u njemu što nije bio slučaj. Kako izgleda bombardovan grad pogledaj na snimcima Bagdada i uporedi sa Dubrovnikom. Uz bitnu ogradu, stanovnici Bagdada nikog nisu napali ali Dubrovčani jesu. Paravojne formacije iz Dubrovnika obučene u ustašku odeću iz II.sv.rata su zaposele rt Prevlaku i odande bombardovale brodogradilište u H.Novom. Time je Crna Gora stekla medjunarodnu obavezu da napadača potisne što su i učinili. Šta ti nije jasno?

Hrvatski paravojnici koji su zarobljeni na ratištima su smešteni u vojne zatvore u kome je režim bio labav i ispod običnih zatvora. Uporedite te zatvore sa hrvatskim zatvorima u koje su zatvarani Srbi, (izmedju ostalih i moj stric koji je bio profesor u srednjoj školi i sa radnog mesta odveden u zatvor i nateran na prisilni rad), pa onda pričajte. Svi ti ratni zarobljenici su listom oslobodjeni i odmah se uselili u stanove proteranih Srba u Hrvatskoj, uz debele penzije. Pa naravno da će kukati kako su zlostavljani jer te penzije moraju nečim opravdati. Ako iko zna šta su to logori onda smo to mi Srbi a vi hrvati znate i zašto.

Ivan

pre 13 godina

To su bili izolacioni zatvori, a ne logori tipa nacističkih, ako neko želi da ih rehabilituje. Aktuelni ratovi u svetu se ne mogu pohvaliti zarobljenicima, to je malo čudno. Tada su zarobljavani pobunjenici koji nisu imali status vojske, u početku su puštani, ali su ih sa druge strane ponovo sačekivali, ponovo naoružavali i ponovo gurali u rat, tako da su veoma često i zarobljenici molili da ne budu vraćeni, jer su znali šta ih čeka. Ti izolacioni zatvori su rezultat toga, ali zarobljenici o tome danas neće govoriti, jer su uglavnom svi "zaslužni" branitelji sa penzijama i drugim privilegijama. Priču o zastrašujućim uslovima u logorima šire oni koji se još uvek nalaze na optužnicama za ratne zločine, i koji su iz tih "strašnih" logora izašli bez sudjenja i bez zatvora.

srpski kapitalista

pre 13 godina

ovo je bomba. ako je istina, onda mi srbi moramo da se suocimo sa cinjenjicom da su nam preko zemlje prevozeni lesevi (sa kosova do batajnice) i zarobljenici (iz slavonije do nisa). tudja krv je izgleda kapa po srbiji ko mrvice ivice i marice. strasno.

Aleksa

pre 13 godina

Ja ne vidim sta je cudno da JNA ima zatvor u koji ce da smesti teroriste koji u paravojnim formacijama napadaju legalnu vojsku tadasnje Jugoslavije. Svi znaju da je to vojni zatvor a to sto se sada namece recenica logor to je pokusaj da se javnosti predstavi kako je eto i u Srbiji postojao nekakav Ausvici ili Jasenovac. A od stotine zarobljenih terorista sumnja se da je najvise do deset njih mrtvo . Iz onih pravih logora u Hrvatskoj i Bosni malo ko je ostao ziv da prica o strahotama.

View

pre 13 godina

Šta sad bi? Zašto i ova vest nema stotine komentara u kojima se traži 'oštra', 'hitna', 'sveobuhvatna' istraga države?
Jel' nikog ne brine što je, ne tako davno, tu negde oko nas postojao – logor (!?) Logor u kome država držala tada svoje sopstvene građane (!?)

matori

pre 13 godina

Upravo se setih svih onih, jako pouzdanih, izjava kako Srbija nije učestvovala u tim ratovima... kako su to bili neki lokalni građanski sukobi, sa kojima mi nemamo ništa... kako je to sve delo nekih zavera i inostranih faktora... kako smo mi nevini do srži..!

Tek tako

pre 13 godina

Kako ono bjese, Srbija nema nikakve veze sa agresijom na Hrvatsku? Malo morgen. Ono sto se u ovom clanku ne spominje je da je jedan od zatocenih bio i - katolicki svecenik iz Vukovara.

nikad sluga okupatora

pre 13 godina

Hrvatski neradnici i usijane glave potpirene Tudjmanovom propagandom posegli su za oruzjem i krenuli da ruse drzavu u kojoj zive - SFRJ.
Na drugoj strani su bili Srbi koji su cuvali drzavu koja je stvorena na rezultatima I svetskog rata gde je Srbija izgubila pola muskog stanovnistva.

E sad ove koji ruse drzavu treba verovatno hraniti kolacima i suvim grozdjem

Duvački odsek

pre 13 godina

U svim ratovima, sve vojske imaju logore, ne vidim sta je tu novo. Pa i Amerikanci imaju Gvantanamo. E sad kako je ko umro to se da ispitati.

vidakis

pre 13 godina

"To su bili izolacioni zatvori"

To je tačno, taj metod je primenjen i 1989g.posle hapšenja Azema Vlasija.

Veliki broj albanaca je odveden u "izolaciju", bez bilo kakvog postupka. Nad njima se vršila tortura - fizičko mučenje.

Petar Panić

pre 13 godina

Fenomenalna ciničnost. Zasrobljenici su molili da ih zadrže u logoru!!!
Ovo služi za uspavljivanje vlastite savjesti. Na sreću postoje filmovi koji dokumentuju primopredaju tih jadnika, i iz koji se vide tragovi batinjanja, sakačenja, povreda koje su pretrpeli u tim holiday resortima.
Ovo me podseća na priće kako Dubrovnik nije nikada bio napadnut, nego su Dubrovčani palili stare gume.

urgh

pre 13 godina

Da i? JNA je bila jedina po ustavu legalna vojna sila u SFRJ koje je drzala uhapsene hrvatske pobunjenike, teroriste, bandite i kriminalce (engl. insurgents) u zatvorima (ne logorima) Sta je tu sporno? Ne razumem? ovako su zbog Hrvata i Muslimana i njihove sulude zelje za otcepljenjem i etnickim ciscenjem delova teritorije SFRJ izgubljeni brojni zivoti. Prokleti bili.

nidza

pre 13 godina

sve zlocine treba ispitati, ali hajde da to uradimo na obe strane. sta je sa desetinama drugih logora i stratista u Hrvatskoj u kojima su drzani i ubijani Srbi? nisam video da je hrvatski ogranak ove "balkanske istrazivacke mreze" izvestavao o tome? danas je za Srbiju mnogo vaznija tema to sto u Nisu ima vise od 1.000 dece koja se hrane u narodnim kuhinjama. to je tema kojom treba da se bave sve NVO, ako zele stvarno da rade na zastiti prava gradjana ove zemlje. danas 90 posto ljudi u srbiji nema pravo na normalan zivot, a oni koji treba prvi da ukazu na to,nevladine organizacije i strani posmatraci, zmure, i bave se "velikim temama". dok god bude tako, one nece imati podrsku naroda, ma koliko neke od njih bile iskrene u svojim namerama.

zoran

pre 13 godina

U Nišu je postojao, postoji i postojaće ZATVOR. O kakvom "logoru" ovi bulazne, nije mi jasno?
I sada u tom zatvoru verovatno ima Hrvata koji leže po kazni za neki kriminal. I 91. su verovatno bili zbog kriminalne radnje NELEGALNOG OTCEPLJENJA od međunarodno priznate države Jugoslavije. Kad se sve završilo kako se završilo, pušteni su kući, i to je to...

Logori su bili Jasenovac, Gradiška gde su Srbima presuđivali malj i kama...

Savo

pre 13 godina

Sto dalje od Hrvata bolje za Srbiju i Srbe, za nas je najbolje neka svako gleda svoja posla. Neka mi neko objasni sta mi imamo zajednicko sa Hrvatima, mi smo dva totalno razlicita naroda. Nadam se da ce nove generacije Srba gledati samo interes Srbije. Nikada ne zaboravite Jasenovac.
Neko iz Los Angeles-a

zoran

pre 13 godina

" U Nišu, logor od Novembra 91. do Februara 92." ( trajanje 3-5 meseci). Bilo 400 ljudi UMRO jedan.

U Jasenovcu logor bio od Avgusta 1941. do Maja 1945. Trajanje tri godine i deset meseci. Ubijeno što maljem što kamom, od 60-70 hiljada ljudi (Franjo Tuđman) do između 700 hiljada do 1,2 miliona (Dedijer), mada Broz i Komunisti NIKADA nisu pokrenuli pravu istragu o pravom broju žrtava.
I nemojte da mi pričate o Ustašama i glupostima. Kompletna ustaška emigracija se po dolasku Tuđmana sjatila u Hrvatsku, inače pre toga po Štutgartu, Geteborgu, Australiji etc. nisi smeo na ulici da progovoriš srpsku reč da ne počnu da te obleću. Sada ustaša po inostranstvu skoro uopšte i nema i srećan sam zbog toga...

Dosta mi je više licemerstva...

Koni

pre 13 godina

Samo molim vas nemojte da branite ove logore, i fol niste znali. Koliko je srbijanaca bilo u Bosni, htjeli ili ne? Vi koji ste bili tamo, sjetite se malo kako je bilo izvan rovova... Ja sam vidio, a vi?

Simeon

pre 13 godina

Sa prozora svih tehnickih fakulteta u Nisu se vidi taj objekat kao na dlanu. Taj objekat postoji tu od kad znam za sebe (mnogo ranije od 1991.) i uvek je imao jednu namenu - vojni zatvor, zasto se sada naziva logorom. Ratni zarobljenici se moraju negde smestiti, a gde se zarobljenici smestaju, pa u zatvor. I sta je tu cudno sto je postojao takav objekat? Zna se ko je bio komandant svega toga u to vreme, postoje spiskovi ko je bio na sluzbi ili sluzenju vojnog roka tamo, pa nek se ispita odgovornost za maltretiranje i ubistvo (ubistva).

Boris

pre 13 godina

Čudo kako samo logore JNA pronalaze, a Srbi iz Hrvatske su eto tako bili u vilama sa pogledom na more, a ni slučajno u nekim ustaškim logorima.

Dragoljub

pre 13 godina

Logor??? Ziveo sam u Nisu tih godina, i relativno cesto setao gradom. Nisam nikada primetio nista sto bi licilo na aktivnosti koje bi covek povezao sa logorom (transporti zatvorenika, velike satore, i slicno).
Jedino sto je licilo na transport zatvorenika bilo je nekoliko polupanih autobusa i kamiona, ali oni su prevozili izbeglice iz RSK, i njih se moglo primetiti na platou kod Vise Tehnicke skole negde u avgustu 1995.

istina

pre 13 godina

Hrvatski sabor nije bio legitiman da bi donosio takve odluke. Na silu i preko noći je ukinuta konstitutivnost srpskom narodu koji je vekovima tu živeo i koji je imao veliku ulogu tokom stvaranja Hrvatske i ulaska Hrvatske koju su konstituisali Srbi i Hrvati u kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca odnosno SHS. Tako da ako su se Srbi pitali o konstituisanju takve države, mogao je neko da ih pita i oko rasturanja. ali, lakše je na silu i preko noći proglasiti ih manjinom, malo ih zastrašivati a ako neko pokuša da se brani, zašto ne, i ubijati. A i navikli su Srbi na to Jasenovac, Jadovno, Jame...itd. To je samo na slovo J, ima toga još

šovenska saga

pre 13 godina

U Hrvatskoj još uvijek ima staraca spaljenih u vlastitim kućama, naročito u Zap. Slavoniji. Niko ne prilazi tim ruševinama niti ikoga, osim rodbine, to zanima. Zašto se Srbija ne pozabavi i stradalim Srbima? Ovi su se bar u ogromnom broju vratili svojim kućama, o čemu govori i nevelik broj žrtava. A što toliko insistiraju na nazivu "logor", to je zato da izjednače ove "logore" s logorom u Jasenovcu i zauvijek izbrišu sjećanje na njega. Naravno, to je uzaludan posao. Ne treba zaboraviti i da su upravo ti, tada najborbeniji i koji su završili u "logoru", bili najviše nabrušeni, nacionalistički i šovinistički "osviješteni", a najčešće i sa porodičnim "bekgraundom" koji je imao veze s logorima, ali onima u Jasenovcu, Staroj Gradiški i sl.

Dubrovčanin

pre 13 godina

http://www.youtube.com/watch?v=WEHj6L0nOA8&feature=related


Ovo je po vama paljenje guma utaša po Dubrovniku, sram vas bilo pogledajte ovaj užas, cijelo Dubrovačko područje je branilo 1813 ljudi bez oružja jer je Dubrovnik demilitariziran 1970. kao grad svjetske kulture i baštine i tu vojsci nije bilo mjesta. Dubrovnik vam oprostiti neće!

Igor

pre 13 godina

čitam ja vaše komentare komšije, te ne mogu vjerovati kakve gluposti pišete... mi smo sve svoje zločince osudili, neki su u bijegu, druge se još istražuje, a vi, gdje ste vi u tome.... nigdje! teški ste vi licemjeri, prvo bi osudili Oluju i dizali spomenike žrtvama Oluje, ali kad su naši Vukovarci htjeli podići spomen-ploču u Stajićevu i Begejcima, onda ste se propeli na noge i na sva zvona vikali kako ti logori nisu postojali..... vi biste da se samo vaše žrtve poštuju, ali naše su obilježene kao teroristi, ustaše i kako sve još ne.... ma odvratno!!!

Breka

pre 13 godina

Recimo da nije bitno da li je to logor ili zatvor (kako neki tvrde).
Sustina je u tome, da je SRBIJA (ili tadasnja Jugoslavija) bila DIREKTNO ukljucena u rat u Hrvatskoj a to se stalno negira.

nbp

pre 13 godina

Ovo nije "bomba". Ovo je znao ko god je hteo da zna. Srbija, koja nije učestvovala u ratu, je imala "centre" za razne namene, počev od običnih detencionih do onih koji su u rangu koncentracionih logora. I dok se Srbija ne suoči sa ovim, dok ne stavi sve na sto, bespredmetno je da proziva susedne države za njihova nedela. To bi doduše trebalo da važi i za te države, ali to je već druga priča.

Slaven

pre 13 godina

bože zar u ovoj zemlji još postoje ljudi koji veruju da Dubrovnik nije bombardovan?! Ja sam bio prošlo leto dole i postoji muzej kad sam video one snimke zastideo sam se, ono je bio užas šta su ljudi proživeli...

Petar S.

pre 13 godina

Zaista se ne trebamo (svi) praviti ludi.
U vreme tih dogadjaja ne samo da je CG bila u sastavu YU vec su to bile i BiH i Makedonija.

Tadasnji postupci JNA bili su legitimni isto kao i "Bljesak" i Oluja".

Ili ako postupci JNA nisu bili legitimni, onda ni "Bljesdak i "Oluja" nisu bili legitimni.

It's simple as that.
Drage moje zapadne komsije, -Odlucite se.
Toliko.

Dosta

pre 13 godina

Dobro imali smo logore i oni su, ubajali su nasi civile i njihovi su, otimali su nasi tudje i njihovi su otimali tudje, i sve to znamo, i sta sad?

Treba da pocrkamo svi dok oni usaglase price i jedni i drugi. Pazi da necu, ja sam na mom privatnom nivou odavno presao kroz ta pitanja i druzim se sa hrvatima bez ikakvih predrasuda. Samo ja imam jednu malo prednost u odnosu na vas koji se ubiste da jedni druge ubedite sta je crno a sta belo, to su moje 22 godine. Bio sam mali dok ste sve ovo radili, sto sada hocete da obrisete, pa sam eto naucio da to sto su nam ocevi ginuli, a ne znaju za sta, ne znaci da i ja treba da ginem, i onda opet da se pitam ko je prvi pucao? ko je imao vise logora? ko je hteo tudje?, ne ja cu da se pitam kad cu u Zagreb na neki koncert? Kad cu drustvo iz Hrvatske da povedem na beer fest? Kad cemo na Exit? Kad cemo na kupanje u Makarsku? to cu ja da se pitam, a ovo gore pa pitajte se vi koji ste to napravili.

mario

pre 13 godina

Takvom propangandom je i počeo rat i zaista je nevjerojatno da neko i danas tvrdi da Dubrovnik nije napadan i bombardovan pored svih snimaka onih crnogorskih i srpskih "junaka" koji su htjeli na Stradunu popiti kafu i koji pustoše i kradu po aerodromu Ćilipi i okolnim mjestima.
Pisati kako je Morinj bio hotel, a ne logor je ispod civilizacijskih normi i ne vrijedi uopče komenirati.
Gospodo draga u te logore nisu smještani nikakvi teroristi več civili i legitimni pripadnici policije i vojske RH jer za one koji neznaju "Hrvatski sabor prekinuo je sve preostale veze s Jugoslavijom 8. listopada 1991" takop da je "JNA" bila vojska na tuđem teritoriju.
Niti je RH mogla biti agresor na Jugoslaviju kako neki komentiraju zna se na čijem se teritoriju vodio rat.
Naravno najteže je suočavanje sa istinom,pa tako sada polako izlazi na vidjelo istina o logorima na tlu Srbije i CG.
I da posjetimo ovdje neke da su u RH neki već osuđeni ili optuženi zbog zlostavljanja,premlačivanja i smrtnih slučaja ...
U Lori je postavljena spomen ploča dok u Stajčevu nije jer im to nije bilo dozvoljeno od strane srpskih vlasti.
Sve polako izlazi na vidjelo.

sew

pre 13 godina

Ne vidim nista sporno u postojanju ovih logora u periodu koji se navodi (pocetak rata). Ono sto je medjutim sporno jeste tretman sticenika tih ustanova i ako je tu postojala ikakva zloupotreba to treba istraziti i kazniti odgovorne.

S

pre 13 godina

Treba biti vrlo oprezan sa upotrebom reči logor u kontekstu ratnih dešavanja, jer to ljudi povezuju sa koncentracioni logorima nacističke Nemačke.

Petar Panić

pre 13 godina

Drago mi je sto ima ovoliko normalnih komentara. A ovima sto se upustaju u lingvisticke akrobacije pa tvrde da Niski zatvor nije mogao biti logor...vi ste tipovi koje je davno literatura opisala: kad ne možete oboriti cinjenice onda napadate formu.
A sto je sa Satjicevim? Kolko se sjecam to je bila svinjska farma a kad su doveli one jadne odrpane ljude iz Vukovarske bolnice tamo, valjda je postala Medjunarodni centar za zdravstveni odmor i opravak.
A sto se tiće Dubrovnika, ovaj sto kaze da su Ustase napale Prevlaku krivo je zapamtio. JNA se drzala na Prevlaci sve do dolaska UNa. A sluzbena teza JNA za napad na Dubrovnik je bila da tamo Ustase kolju lokalno Srpsko stanovnistvo. Bile dve tri Srpske familije..a i ostale jos i danas.
Zivo se njima **balo za Srbe, njih je mamilo zlato iz Dubrovacke katedrale....

zdr

pre 13 godina

Imam prijatelja Srbina, taj je u jednom razgovoru u sirem drustvu tvrdio da Dubrovnik nikad nije bombardovan a da su Hrvati palili gume o tome je "Politika" puno pisala. Kada sam mu ponudio video o razaranju Dubrovnika odbio je da ga uzme sa objasnjenjem "sta ce mi video, ja sve ionako dobro znam". Za mene je grozno da postoje ljudi (sa obeju strana) koji odbijaju da shvate sta se desilo, to su zatucane budale kojima nema pomoci.

joke

pre 13 godina

Priče da je JNA bila legalna vojska koja se borila protiv pobunjenika su najobičnije floskule. Ne pravimo se ludi. Zar se legalna jugoslavenska vojska bori rame uz rame s raznim kriminalcima i bradatim četnicima? To smo mi Hrvati trebali doživljavati kao legalnu vojsku? Ma dajte molim vas. To je bila srpska vojska, koje je naoružavala lokalne Srbe i borila se za njihove ciljeve.
Ne zaboravite da je i CG na kraju napustila zajednicu sa Srbijom. Da možda ipak nešto nije bilo u redu sa srpskom politikom dominacije nad svima ili smo svi mi ostali ludi?

dzozey

pre 13 godina

Puuuuuu gde bas u mom gradu. Imao sam nesrecu da se rodim u ovoj zemlji...a sad mi jos i grad prozivaju...jos moja ulica da se pomene i to je to.

stidite se

pre 13 godina

Ti si sinko lik, kao svjetska baština Dubrovnik se obnovio u potpunosti za koju tvoja "legitimna" Crna Gora koja ga je rušila nije dala ni eura. Nemogu vjerovati da postoje ljudi koji ovo govore ...što smo mi Dubrovčani proživljavali 7 mjeseci pogledaj na youtube-u Dubrovnik 1991

andreas kisser

pre 13 godina

... inace srbija jeste ucestvovala u ratu, najpre direktno, a zatim indirektno, saljuci 'dobrovoljce', naoruzavajuci jednu stranu (a mozda i sve) i podstrekujuci izmanipulisana rukovodstva bosanskih i krajiskih srba na nastavak besmislenog ratovanja! takodje vec mi je muka od fraze: nije srbija ta koja je unistila jugoslaviju!!! aman, u tome je ceo problem - srpske kvazi-elite su krenule da 'brane' nesto cemu je istekao rok trajanja i sto osim srba niko vise nije zeleo! napravite paralelu sa rusijom i njenom reakcijom na raspad sssr-a i shvaticete razliku izedju jedne velike, samosvesne i neisfrustrirane elite koja je svesna da je jedna era prosla i da ce se uticaj rusije na tom prostoru odsad manifestovati na drugi nacin (ekonomski, politicki, preko miliona pripadnika ruske manjine koji su ostali da zive u bivsim sssr republikama). i prestanite da na svaku vest o necemu u cemu se srbija predstavlja u losem svetlu pravite logicki neodrziva poredjenja sa kosovom, zutom kucom ili nato bombardovanjem. ovo je vest o necemu sto ima veze sa nasom necistom savescu i to treba dobro ispitati zarad nas samih. najzad, sto se tice same vesti: slazem se sa vecinom prethodnih komentara da ovo nije bio nikakav konc-logor, vec privremeni zatvorski smestaj za zarobljenike koji su ubrzo razmenjeni ili cak oslobodjeni i siguran sam da skoro nikom od njih tokom tog perioda nije ni dlaka zafalila s glave! srbija, a narocito juzna srbija, nije bila zahvacena u tolikoj meri nacionalistickim ludilom u to vreme, a samo preterano ostrascen covek moze da veruje da su regruti jna 1991 mogli sadisticki da muce zarobljene hrvate! od ove vesti ne treba praviti ne znam kakvu senzaciju.

kopriva

pre 13 godina

U RH su osuđeni ili optuženi oni koji su zlostavljali pritvorenike, zatočenike dok u Srbiji niko nije ni pozvan na informativni razgovor,a kamo li optužen.
"Hrvatski paravojnici koji su zarobljeni na ratištima su smešteni u vojne zatvore u kome je režim bio labav i ispod običnih zatvora. "
Do to labavo su osjetili moji prijatelji i kum kada su bili zarobljeni u Vukovaru još i danas se boje zaspati.
1991-1992 Crna Gora nije bila nikako legitimna niti međunarodna jer je ostala u sastavu SFRJ-SRJ.

Pop i bob

pre 13 godina

Ne bih da umanjujem patnje oko 400 hrvatskih ratnih zarobljenika, ali u Nišu je logor bio 1941.-1944, zvao se Koncentaracioni logor Crveni krst ili "Lager Niš", kroz koji je prošlo preko 30.000 ljudi, od kojih je 12.000 streljano. Dakle, poenta je samo u tome da ne može isti termin da se koristi za različite pojmove. A odgovornost za kršenje ženevskih konvencija svakako treba utvrditi i počinioce zločina adekvatno kazniti.

Dubrovčanin

pre 13 godina

Smiješno ovaj lik s ovim videom, ajde pogledaj dio kada se priča kako Dubrovnik nije oštećen već sa samo 15 granata i onda ide slike Dubrovnika kao da ništa nije bilo, onda pogledaj moj snimak dan poslije napada tj. 7.12.1991. bio je sunčan dan a na ovoj lažnoj snimci vrijeme je oblačno i pada kiša što znači da ovaj video nije napravljen dan nakon napada već prije napada i možeš pogledati kako se stavlja zaštita na katedralu to se dogodilo prilikom napada u 10 mjesecu a onda je to skinuto kad je Dubrovnik napadnut u 12 mjesecu.....haha koja propaganda majko mila...

Aleksandar

pre 13 godina

Ako je cinjenica da je logor postojao, sta mi tu ima da se raspravljamo. Neka se utvrdi odgovornost onih koji su cinili zlocine, i idemo dalje. Takodje, neka se utvrdi i razlog zbog koga su ovi ljudi bili zarobljenici. Ako je neko zarobljen pravo sa ulice bez oruzja, to je necuveno. Ali ako je nosio patike i jaknu a na ramenu nosio kalasnjikov to nije civil.

Mali

pre 13 godina

Odgovorne treba kazniti dugogodisnjom robijom ako je neko od zarobljenika umro ili je ubijen u tim zatvorima...!
To je zabranjeno Beckom Konvencijom.

Dragan

pre 13 godina

Sumnja se da je 1 od 400 njih u Nisu preminuo. Ako je i taj jedan stradao nasilno, treba ispatati ali ipak ne naduvavati balon. Rat je bio a rat je uvek ruzan i zao. Neka sudovi vode svoj posao a mi Srbi i Hrvati da se vratimo danasnjim problemima koji su isti u obe zemlje, nezapolenost i korupcija.

mrzite se ja necu

pre 13 godina

Vi niste normalni! Pun mi više kufer vaših prepucavanja čiji je stari bio partizan čiji ustaša a čiji četnik. Ubijali smo se međusobno kroz povijet više puta, mi vas, vi nas i šta smo dobili od toga ovaj gore naslov, i licitiranje koja je država imala više logora i koja je više pobila? Pa nevjerovatno neki su ostali na razini '90 boli me briga za rat oni koji su ubijali imaju svoje ime i prezime i njih mrzite palite im slike pljujte po njima a nemojte mene kao Hrvata nazivat ustašom jer dobijem osip po tijelu. Nacionalizam me zanima isto koliko će ova Ceca možda zapjevati na Maksimiru ili šta Severina velika Hrvatica postala srpska snajka. Zanima me život a ne nekakvi logori, šta ja imam od njih? Istinu? Kad smo imali istinu skoro 1000 godina živimo zajedno u nekakvim savezima, monarhijama, federacijama i sad ajmo malo kopat po prošlosti,ma da. Savjetujem vam da lijepo se sastanete negdi i vi "veliki" Hrvati i vi "veliki" Srbi pa deset dana se svađajte ko je koga ubio, spalio opljačkao ako vam toliko to daje satisfakciju. Mene zanima neko je dole napisao EXIT, beer fest, šetnja kralja Milana preko terazija do Trga republike, dolazak mojih srpskih "ortaka" meni u Pulu i zabava,, a vi se svađajte i dalje zanimljivi ste i pametni jako...

Nemanja

pre 13 godina

Vojni zatvor u Nisu je bio ozloglasen oduvek, i u vreme SFRJ, i kasnije, sve do danas kada, ako se ne varam, sluzi kao "obican" zatvor. Cinjenica da su u njemu u jednom trenutku bile zatvorene osobe iz Hrvatske koje su zarobljene u ratu, ne menja nista vise na teskobnom statusu ovog mesta. Pravo pitanje danas nije da li je tu bilo ljudi iz Hrvatske pritvorenih 1991. godine, nego kakvi uslovi tamo sada vladaju i da li se i kako postuju prava svih zatvorenika u njemu, ukoliko ih tu jos ima. Ova BIRN-ova prica je dosta bajata, o zarobljenim Hrvatima u zatvorima u Srbiji se znalo jos kada ih je tadasnji jugoslovenski premijer Milan Panic kompletno oslobodio pocetkom 1992. godine, pred TV kamerama. Ukoliko je neki od tih ljudi bio mucen ili ubijen, za to mora da odgovara onaj ko je to uradio, ukoliko sve uopste moze da se podvede pod kategoriju ratnih zlocina. Tako, najblizi sam utisku da je taj neko ko je ubio nesretnog Petra Mesica, ukoliko je stradao od povreda nanetih tokom mucenja na ovom mestu, vec odavno pod zastareloscu zlocina. A, nekako mi je i pomalo "cudno" sto se ovakva medijski veoma zastarela prica objavljuje bas u ovom trenutku kada se na globalnom nivou spektakularno otkriva zaista zlocinacka priroda strukture poznate pod nazivom UCK. Ili kada se u susednoj Hrvatskoj iznose ozbiljni dokazi o upletenosti aktuelnog vrha tamosnjeg pravosudnog sistema u izivljavanja nad zarobljenim vojnicima JNA iz Srbije i Crne Gore, i njihova ubistva. Mozda cemo iz nekog narednog Vikiliksa, jednog dana, procitati nesto o lobi grupama, uticaju na javnost preko "izvestaja", itd. Ne treba potcenjivati zakljucke koji izgledaju ocito, najcesce se negde i potvrde kao tacni...

imamo Hrvatsku.imamo kur**

pre 13 godina

Ma daj koji vam je? Ionako za koju godinu nećemo smjeti reći ko smo. Hrvati i Srbi postaju "europljani" ionako smo toj gospodi isti...oni nas vide kao Balkance s istim razmišljanjem, istim jezikom, istom pameću to su pokazili i '18 i '41 i'91 kad su nam pomagali...smiješno koliko su neki zatucani, ja više nisam Hrvat sad sam Amerikanac i širim demokraciju u Afganistanu....

aca

pre 13 godina

Ne mogu da verujem šta sam sve ovde pročitao!? Retorika iz devedesetih!
Stvarno se ne zna ko je gori - oni ili mi?!
Neki "njihovi" i neki "naši" negiraju i postojanje holokausta, ovo je još malo pa isto.