Petak, 26.02.2010.

12:03

Da li će skoro propast sveta?

Izvor: Piše: Ljiljana Sinðeliæ-Nikoliæ

Da li æe skoro propast sveta? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Schweiz

pre 12 godina

Coveku ko je svoren insikt mislenja ne moze znati Smak Sveta ma koliko da Covek inteligentan bude ove su samo mislenje,to zna samo Bog ili Allah kada...

monsoon

pre 13 godina

Komentarisanje ove i sličnih tema redovno se pretvori u nadglasavanje ljudi koji imaju ili misle da imaju mišljenje o datoj temi (čast izuzecima). "To je jedina sigurna propast sveta, bilo je na Nacionalnoj geografiji." Ovo je sjajno, davno ne pročitah nešto što mi je momentalno nabacilo osmeh na lice! Skoro kao izjava od pre par godina u marketu: "Jeste, jeste, istina je, bilo je u Trećem oku!" Zapanjuje me nedostatak mašte i ograničenost znanja ljudi uopšte, kao i ograničenost dostupnosti izvora iz kojih mogu da saznaju nešto više (što i nije u potpunosti njihova krivica).

Religiozna sam koliko mi razum dozvoljava, ali nauka nije moja religija. Ne verujem u veliki deo onoga što je napisano u Bibliji i ostali svetim knjigama. Sa druge strane, ne verujem u veliki deo onoga što piše u naučnim istraživanjima, jer naučnici su ljudi koji rade za novac (pure science na žalost više ne postoji, nauka je postala korporativna disciplina, kao i sve ostalo). Verujem da je istina negde između. Ko se imalo interesuje za teme kosmosa i života zna da najzvučnija svetska naučnička imena priznaju da ne mogu do tančina da objasne poreklo života, kao ni da precizno rekonstruišu nastanak kosmosa. Jednostavno, kockice se ne uklapaju. Ista situacija je i sa kockicama u religiji. Besmisleno je forsirati jednu od opcija, jer ni religija ni nauka ne daju (ili još nisu evoluirale da bi dale) rezultat onoga zbog čega postoje – istinu.

Pitam ljude koji misle da je skoro pa jedini scenario smaka sveta gašenje Sunca ili udar asteroida: da li misle da je univerzum toliko nemaštovit, ograničen i dosadan? Ako je odgovor potvrdan, ostaje mi da ih žalim što ne vide bar deo njegove lepote, grandioznosti i maštovitosti, kao i što zanemaruju svoje prisustvo u njemu, svoje postupke i neodgovornost. Drugo: zbog čega je opšte prihvaćeno mišljenje da je smak sveta isključivo fiziško-geološko-astronomska kategorija? Valjda su ljudi gledali previše holivudskih filmova, umesto da (ako ih već zanima apokalipsa i budućnos kosmosa) čitaju sve sa tom tematikom što im padne pod ruku (fiziku, hemiju, geologiju, astronomiju, astrofiziku, filozofiju, sociologiju, psihologiju, religiju, itd), prave selekciju činjenica i stvaraju svoje mišljenje koje je dobro potkovano znanjem. Ovako, sve se svodi na komentarisanje nečega što je negde-neko-nešto zapisao, čuo ili gledao na Nacionalnoj Geografiji (opet, čast izuzecima).

Što se tiče same apokalipse, to je samo jedna od nizu stvari koje se koriste kako bi neko stekao profit bilo koje vrste, kao u i slučaju drugih stvari koje u ljudima bude strah, paniku i beznađe. Lepo je pisalo u jednom od prethodnih komentara: opustite se ljudi, šta će biti biće. Univerzum nije ni svestan našeg prisustva, mi smo bitni jedino sami sebi. Ili što bi Sagan rekao: Izgleda da Univerzum nije ni dobar ni zao – jedva da je neutralan.

LHC

pre 14 godina

što se mene tiče ni jedna od religija,vera,sekti,ili ti bilo kakva grupa ljudi(a da nisu naučnici) koja pokušava da objasni kako svet tj. svemir funkcionišu nisu ni blizu prišli kvantnoj fizici(mehanici) a imali su hiljade i hiljade godina da smisle i tu varijantu pokazuje da sve njihove(druidi,vračevi,šamani,popovi,kaluđeri,monasi,itd.) pretpostavke,verovanja,tumačenja možemo slobodno da bacimo kroz prozor.nikad nećemo saznati istinu ako vičemo"ovo je istina" i pokazujemo knjige kao što su biblija,kuran itd.,i da se pozivamo na nekakve psalme,stihove,pasuse krajnje sumnjivih metaforičkih tekstova.jedini način da je saznamo je da zavrnemo rukave i ulozimo mnogo truda,izvedemo mnogo eksperimenata i da više ne pretpostavljamo stvarnost nego da je dokumentujemo

Dusan

pre 14 godina

Ej ljudi hvala vam na ovim komentarima,stvarno sam uzivao citajuci ih!Uh svasta sam procitao veceras!Ja mogu da dodam da trebamo stalno da napredujemo i u duhovnom i u naucnom smislu!Nevidim razlog stajati u mestu,neprihvatati nista novo!Mozda za Boga to nije novost, ali za mene jeste!Po meni Bog od nas vernike trazi napredak,a ne slepo verovanje!A problem je u tome sto ''najveci''vernici gube sebe u celoj toj prici,pocinju da se plase Boga,i nadaju se da ce sa andjelima harfe svirati!:)

Neće biti ništa

pre 14 godina

Sunce neće "trajati" još samo par hiljada godina, već još oko pet milijardi godina. Vremenom će se smanjivati, a kad se završe sadašnji termonuklearni procesi (pretvaranje vodonika u helijum), počeće da se širi i biće otprilike toliko veliko da će doći negde između Venera i Merkura, neki kažu da će biti toliko široko da će "progutati" i Zemlju. Sunce neće eksplodirati kao supernova jer je premalo - neće imati dovoljno mase da se uruši u sebe (nema uslova za stvaranje gvožđa). Kad se završi pretvaranje vodonika u helijum sledi faza pretvaranja helijuma u ugljenik i tu se proces završava. Daljih uslova za stvaranje težih materija nema. Ono na kraju postaje crveni džin koji se polako hladi. Teoretski, kad bi sve preživeli, imali bi dovoljno vremena da se preselimo negde dalje, na Mars npr. pošto će na Zemlji biti pretoplo. Naravno, ako uspemo da "oživimo" planetu. Kraj sunca je faza belog patuljka za mnogo milijardi godina.

Priča sa Suncem je previše komplikovana i proces je predug da bi predstavljao opasnost po Zemlju. Jedina stvarna opasnost je velika "eksplozija" na Suncu koja će nam ugasiti sve što radi na struju, a kako od struje sve zavisi...

Veću opasnost predstavljaju komete, meteori ili asteroidi. Ako se neki, dovoljno velik asteroid, "izbaci" iz asteroidnog pojasa (između Marsa i Jupitera) i krene ravno prema Zemlji, mi tu ništa ne možemo. Ili ako naiđe neki kao što je asteroid Aphofis (koji nas je skoro za dlaku promašio), ili ako naiđe neki kojeg ne možemo da primetimo (iz pravca Sunca npr.), a da je dovoljno velik, eto kraja ljudskog života. To može da se desi praktično svakog dana. Aphofis se vraća 2029. i proračunato ima šanse da nas udari sa 2,7%. Zemlju svakog dana "bombarduju" desetine manjih objekata koji svi sagorevaju u atmosferi jer su mali. Aphofis sa svojih 270 m prečnika i ogromnom kinetičkom energijom spada u klasu veoma opasnih. Zamislite takav objekat koji se kreće sa 30.000 km/h i udara u Zemlju!

Ako nas "promaši" 2029. ali ako prođe kroz tzv. "gravitacionu rupu" (prečnik otprilike 600m), to će ga kao praćka usmeriti pravo na Zemlju i u sledećem povratku 2036. udara u Zemlju. To je dosta kratko vreme da učinimo bilo šta. Sa sadašnjom tehnologijom moramo da pronađemo svako takvo telo 30 godina pre udara da bi bilo šta učinili. Prvo, nemamo svemirski brod da pošaljemo tako daleko. Shuttle program se gasi ove godine, a Shuttle ne može da leti u slobodan svemir. Tako da ni Aphofisu ne možemo ništa, jedino da se nadamo da će nas promašiti.

Za 2012. za sada ne postoji poznata nijedna opasnost. Sve te glupe prognoze tzv. vidovnjaka se nisu obistinile, pa neće ni ove što kažu da je kraj dogodine.

kockastiekran

pre 14 godina

"...kako ćemo plaćati struju. A kako smo dosad, pa sve je darovao Gospod. Darovaće i tada...."
Aj meni i za informatiku, za telefone ću nagrebati, nije frka.

Ja

pre 14 godina

Komentator 'Stradalnik' je dao najbolji komentar na ovu vest. Većina onih koji prognoziraju kraj sveta se zapravo raduju, jer sebe smatraju pravednim i poštenim, pa misle da će oni sa anđelima svirati zlatne harfe dok mi ostali budemo večno rintali u fekalijama do pojasa i sumpornim isparenjima od pojasa.

To pokazuje da ti pravednici nisu baš jako veliki hrišćani, jer su zluradi i oholi, zato što o sebi misle previše dobro, a ostalima priželjkuju zlo.

A sada ozbiljno - razumem zašto su u svakoj epohi umniji ljudi predviđali smak sveta - jednostavno zato što je u ljudskoj prirodi da budemo zlobni i da otimamo, krademo, ubijamo i lažemo. Pa onda umni čovek kada sve to vidi, poželi da postoji neka sila koja će očistiti univerzum od takvih zlih bića.

CarlosNS

pre 14 godina

Kada dodje kraj ne zelim da zivim sa andjelima. Zelim da me nema.

P.S
Kinezi imaju tekstove koji datiraju iz 6600. godina pre hrista, sto znaci da su stari 8600 godina. To vec premasuje starost sveta po bibliji.

marinela

pre 14 godina

Zar Isus nece doci u silver Porscheu? Smejace mu se ljudi ako dodje u kocijama, nije u redu. Mada, pitam se gde je do sada, sto mu treba ovoliko vremena?

spasoje

pre 14 godina

Ne znam da li ce biti propast(smak)sveta,ali sigurno ce se nesto desiti,netreba nama smak sveta mi to vec dozivljavamo pored sadasnje vlasti

dzigi

pre 14 godina

ne znam sto ste zapeli sa biblijom, kada ima knjiga (i religija) starijih i mudrijih. kineska civilizacija je vise nego duplo starija, treba i njih pitati o smaku sveta. da ne pominjem drevne aboridzane koji milenijumima zive po zakonima prirode.

Stradalnik

pre 14 godina

Onima koji su rekli da se odgovor na pitanje o smaku sveta može naći u Bibliji ja kažem:potpuno ste u pravu.Jer,kao što znamo,ovo su poslednja vremena.Uskoro će se Isus spustiti sa oblaka u svojim srebrnim kočijama i počeće da zavodi red na Zemlji.Mi pravedni ćemo biti uzneseni na nebo gde ćemo provesti večnost sa anđelima.Nažalost,većini vas se ovo neće desiti.Vi ćete biti ostavljeni na Zemlji i dešavaće vam se grozne i užasne stvari.Kraj je blizu,možda se neće desiti ovog meseca,ali ove godine sigurno hoće.

Bojan

pre 14 godina

(Nindza, 27. februar 2010 20:12)
nisi u pravu. Carbon dating nije jedina metoda za određivanje starosti nekog objekta. Postoje mnogi drugi elementi čiji je period poluraspada mnogo duži pa se koristi za obradu tih podataka. Tako da su ti radioactive metodi za određivanje starosti živih objekata, tj onih koji su bili živi organizmi.
Za starost svemira se ipak koriste neke druge metode. Količina svemirskog zračenja, prosečna temperatura, brzina kojom se galaksije udaljavaju se menjaju tako da kada ekstrapoliraš ove stvari u prošlost dobijaš vreme kada je sve počelo, vreme "big banga". To je bilo pre više od 14 milijardi godina.

(Svakodnevni citalac Biblije., 27. februar 2010 19:43)
OK, slažem se da biblija nije naučna disertacija, samo što ja mislim da je Biblija najobičnija kolekcija mitova u vezi sa stvaranjem sveta, postavljanjem prirodnih zakona itd.
U pravu si, nisam znao da ne postoji izraz za sferu, što me zaista čudi. Ali nepostojanje tog izraza nas ipak ne dovodi do zaključka da je autor tamo mislio da je zemlja lopta. Navedi mi sve činjenice koje imaš kako bi iz onih stihova izvukao te zaključke. Tačno je da imam već čvrsto izgrađeno predubeđenje da ne postoji nikakvo fascinantno znanje u bibliji, ali sam spreman da prihvatim činjenice ako su na tvojoj strani.
Tačno je da se u bibliji stalno forsira da ne činiš zla bližnjem svom, ali se to "bližnji" nekako relativno posmatra.
Da li su jevreji učinili zlo bližnjem svom kada su kamenovali čoveka koji je nedeljom sakupljao štapiće, bog se tu nije javio da osudi ovaj čin, a on stoji u svetoj knjizi, prodavanje ćerke čoveku koji ju je silovao takođe nije osuđeno, imanje robova... U bibliji možeš da nađeš stih kojim možeš da opravdaš svako zlo na svetu.
Recimo, opravdanje za sve verske ratove može da se nađe u mitu o sodomi i gomori i o velikom potopu. Zar u oba slučaja od svih ljudi koji su bili tu samo njih nekoliko je zaslužilo spas... nijedno dete, novorođenče...

A Dizajn i dizajner čak i da postoje uopšte nisu dokaz da je biblija knjiga božja. Što se mene tiče za mnoge stvari koje imam pitanja u nauci sam našao odgovore, priznajem da je pitanje zašto su fizičke konstante takve kakve jesu zanimljivo, ali je van čovekovih mogućnosti da to ispita jer mi možemo da se ponašamo samo po njima.

MUKNAVI

pre 14 godina

Nece!Hoce!..Izvolite ,pa birajte,kako ko voli,neka izvoli...ih bre iskipe` mi mleko,hm..propast sveta..bice ,kad se ,vrati,Krasnotica..

Nindza

pre 14 godina

Ne verujem ja ni u bibliju ni u carbon dating, ni u starost zemlje od 7000 godina. Carbon dating odredjuje starost do 50-60.000 godina. Pre toga nemamo BLAGE veze sta, odnosno kad se desilo.

Drugo, starost arheoloskih iskopina i premeta. Vecina predmeta zavrsava po muzejima i PRIVATNIM KOLEKCIJAMA. Zasto sam naglasio privatne kolekcije-pa tu ulazi novac u pricu. Neko nadje predmet, odnese ga strucnjaku. Plati dobrano tog strucnjaka, a ovaj nadje najstariju mogucu "analogiju" za taj predmet i potpise. I sad je taj predmet star 10.000 godina (a realno nije bas toliko star) i vredi bog zna koliko. Muzej otkupi od nalazaca. Privatni kolekcionar, radi prestiza, pljune jos vece pare.
I eto, imamo iskrivljenu istoriju, a svi zadovoljno trljaju ruke, puni para.
U svetu u kome AMERICKI predsednik dobija nobelovu nagradu za mir, ne verujem ni u kakvu etiku.

Dok zivis uzivaj, a ako i bude smak sveta, opet nije strasno, jer je profuckan na straznjicu Dzenifer Lopez i Velikog brata.

Svakodnevni citalac Biblije.

pre 14 godina

@Bojan
Biblija nije naucna disertacija. Ne ocekuj da recnik ljudi koji su ziveli 1500 godina pre Hrista bude na danasnjem nivou. ALI - u Bibliji ne pise da je zemlja ravna ploca, ne pisa da treba ciniti zla bliznjemu, nema reci kojima se moze odbraniti verska zatucanost, premda su mnogi u ime Hrista cinili zla bliznjemu. To su sve cinili jer Ga nisu poznavali - imali su iskrivljenu sliku o Njemu, kao i mnogi danas.
A sto se tvojih objasnjenja tice, ona su ipak proizvod tvoje nespremnosti da uzmes sve cinjenice u obzir, pa i tvog licnog verovanja. Npr. u to vreme medju jevrejima nije postojao izraz za sferu, samo za krug, stoga i pise krug zemaljski. To nisi znao, priznaj.
Takodje, previdjas i lirski jezik kojim je knjiga pisana (o zalasku sunca i izlasku ujutru na isto mesto).
Sto se astronomskih kretanja u Knjizi o Jovu tice - to si sam mogao da proguglas, ali hajde kad vec nisi: Tekst kaze da se zvezde koje sacinjavaju sazvezdje velikog medveda krecu u suprotnim pravcima jedna od druge. To je nauka ustanovila pre manje od sto godina. Kada bi svet trajao npr 50.000 godina, ovo sazvezdje bi se rasformiralo, to jest imalo bi drugaciji oblik. Ne zelim da pisem dalje o dokazanim naucnim principima jer ne priznajes da se oni mogu izneti u pesnickoj slobodi, jezikom coveka koji je ziveo pre 3-4 hiljade godina.
Veruj sta god zelis. Zakoni u prirodi ukazuju na velikog Zakonodavca, jer nema zakona bez zakonodavca. Dizajn u prirodi ukazuje na velikog Dizajnera, jer ne postoji dizajn bez dizajnera. Jedino ljudska mudrosti i ljudska glupost ukazuju da se sloboda volje koju je Bog dao moze upotrebiti i zloupotrebiti.

marko

pre 14 godina

@dosta

naprotiv.b92 se vratio na stare staze,kojima nas je vodio kroz teske godine milesevicevizma,kada smo se peli po tavanu sa radiom u rukama,da uhvatimo tu stanicu,dok su je udbasi ometali.

samo nastavite tako,i eto starih citalaca.gledalaca.slusalaca natrag!

Bojan

pre 14 godina

(Svakodnevni citalac Biblije, 27. februar 2010 14:57)
To što imaš predubeđenje da je biblija apsolutno tačna pa pokušavaš naučne činjenice da uguraš u nju i tako je pokažeš svetom knjigom ne prolazi više.
ajmo redom

Isaija 40:22
"Он седи над кругом земаљским, и њени су Му становници као скакавци; Он је разастро небеса као платно и разапео их као шатор за стан"

ako iz ovoga zaključuješ da je zemlja lopta, svaka čast. Ovo se u potpunosti poklapa sa tadašnjim verovanjima ljudi da je zemlja ravna ploča kružnog oblika nad kojim je postoji šator na koji su nakačene zvezde, Sunce, mesec...

Jov 26:7
"Он је разастро и север над празнином, и земљу обесио ни о чем"

OK, zemljina ploča je u vazduhu i kada dođeš do kraja ploče pašćeš sa nje u neki bezdan. I dalje ništa neverovatno za ljude od pre 2000 godina.

Knjizi Propovednikovoj 1:1-7
"Све реке теку у море, и море се не препуња; одакле теку реке, онамо се враћају да опет теку"

U ovome vidiš hidrološki princip???? Samo fali 3-4 međukoraka. U toj istoj knjizi imaš i ovo

"Сунце излази и залази, и опет хити на место своје одакле излази."

Geocentrični sistem, pokazan netačnim uprkos spaljivanju mnogih "nevernika" još pre nekoliko vekova

(Psalam 102:26)
" То ће проћи, а Ти ћеш остати; све ће то као хаљина оветшати, као хаљину променићеш их и промениће се."

drugi zakon termodinamike ????

i ne znam di si našao on astronomska kretanja u Jovu.

tako da su mnoga zla ovog sveta počinjena u doslovnu odbranu onoga što piše u bibliji. Ko god je nju dovodio u pitanje neslavno je prolazio. Sad pokušavaju da odbrane bibliju tako što govore da je ne treba doslovno shvatati, već u prenesenom značenju (stav za koji bi pre 500 godina završili na lomači). Recimo kao što ti pokušavaš da opišeš hidrološka kretanja preko one knjige propovednikove, potrebno je da pročitaš neko naučno delo, razumeš o čemu se radi i onda u tom stihu kažeš e možda je pisac mogao da misli na to....

darko

pre 14 godina

Zamislite da ste bog i da treba da pre vise hiljada god objasnite teouriju evolucije ,nastanak svemira ili bilo koji naucni dokaz a uz to da ljudima ukazete pravi put(Iz tog vremena potice stari zavet).
Posle odredjenom vremena bi ste odustali od toga i samo pokusali da ukazete na pravi put.
Ja knjigu "postojanja " pricu o adamu i Evi svatam samo u moralnom smislu.
Ogromna vecina i katolickuh i pravoslavnih i protestanskih ,velikodostojnika se slaze samnom .
Jedna grupa krecionista u americi i grupice ovde tvrdoglavo ostaju pri svome .
Neka im ali ako im je samo to vera onda im je vera slaba.
Sa tacke vere je irevelvatno da li je prica o nastanku tu radi moralne poruke ili stvarna.
Potpuno je ne moguce da bi bog i sada mogao ljudima da objasni sustinu svega a tek tada!
Jedino krajnim tumacenjem biblije se moze objasniti evolucija ali i kreacionizam .
Istoiske cinjenice dokazuju kad se doslovno timaci biblija da je potop bio u vreme egipacke i sumerske civilizacije koje su postojale i pre i posle potopa i nastavile da postoje.
Kreacionisti su kretivno pomerili potop ranije .
Po cemu se razlikuju od onih koji vide evoluciju u biliji ?
Poenta ovoga je da je sa tacke vere nevazno da li je nesto napisano radi moralne poduke ili da bi opisalo neki stvarni dogadjaj .
Ljudi i ovako nisu u stanju da svate stvarnost ko sto ptica nece svatiti zakone fizikea covek ih moze primeniti da spasi pticu bez pokusaja da joj objasni zakone fizike sto bi bilo i ne moguce i glupo.

Svakodnevni citalac Biblije

pre 14 godina

U Bibliji cete naci da je zemlja okrugla (Isaija 40:22), da stoji u vazduhu (Jov 26:7). Hidroloski princip o kruzenju vode je otkriven tek 30 godine pre Hrista (Marcus Vitruvius), a u Bibliji otkriven hiljadu godina pre toga u Knjizi Propovednikovoj 1:1-7, kao i drugi zakon termodinamike (Psalam 102:26), odredjena astronomska kretanja (Jov 38:31-21) potvrdjena pre manje od sto godina, itd.
Stoga, sva zla ovoga sveta koja su pocinjena u ime hriscanstva, pocinjena su upravo zato sto su ljudi odstupili od Svetog Pisma (Biblije). Da budem precizniji - crkva je odsupila od Biblije, zaklonila ju je od ljudi, a ovi, verujuci svojim verskim vodjama, cinili zlo misleci da Bogu sluzbu cine. Kakva prevara!
Ta zla su, dakle, dokaz odstupnja od vere njihovih pociniliaca, a ne toga da ih je Biblija na to navela.

Radoslav

pre 14 godina

Klasika,cim dodje datum koji su "naucnici" i "proroci" zacrtali kao propast sveta,za izgovor zasto nije doslo do istog koriste recenice kao svest naroda nas je spasla od apokalipse,dobro stanje u svet,tehnologija i tako to,samo da bi izbegli cinjenicu da su pogresili,i da kraj sveta je ne moguce predvideti !!!Za neke je kraj sveta bio period od 1939-1945 !!!

Bojan

pre 14 godina

Kako se na temu apokalipse uvek javi gomila religioznih ljudi. Kao da jedva čekaju i bacaju se sa citatima iz Biblije. Ako postoje Bog i Djavo, Biblija je Djavolja knjiga, prosto je nemerljiva šteta koju je ta knjiga nanela čovečanstvu.

I stvarno počinju da me nerviraju ovi ljudi sa dokazima da je zemlja stara 7000 godina bez ijednog dokaza do sabiranja godina u Bibliji. Ja se bavim astronomijom i prosto je nemoguće da je sve nastalo pre 7000 godina. Svemir je star 14 milijardi godina, svi dokazi (sem knjige koju su napisali ljudi puni predrasuda pre 2000 godina) upućuju na to.

A i B92 stvarno počinje sa ovim temama da nervira.

moje skromno misljenje

pre 14 godina

Smak smeta ce biti 2012-te isto kao sto je bio i 2000-te i ko zna jos koliko puta pre toga.
Ali stvarno mi nisu jasni ljudi koji se slepo drze Biblije. Ja sam Pravoslavac po rodjenju, ali smatram da je vecina religija nastala da bi se masi preneli neki prakticni zivotni saveti u pojednostavljenom obliku.
Ali slepo verovati da je Zemlja stara 7600 godina?! A sta je sa fosilima? Sta je sa naucnim procedurama utvrdjivanja starosti nekog objekta, kao sto je "carbon dating" tj utvrdjivanje starosti na osnovu vremena polu-raspada ugljenikovog izotopa. Meni takvi naucni podaci pre "piju vodu" nego da je npr Zemlja nastala za 6 dana.
Ali ok. Sustina religije je vera. Svako ima pravo da veruje u ono sto zeli ili sto smatra ispravnim.

Nije mi bila namera nikog da vredjam. Ako je neko uvredjen ovim tekstom - iskreno mi je zao.

PS Nisam ateista!

Sasa

pre 14 godina

Vi ljudi sto ne verujete hiljadama naucnika a verujete jednoj jedinoj knjizi (koja god to bila) ste stvarno izgubili bespovratno kurs s realnoscu. Steta samo sto se to tolerise u drustvu, ja da uporno tvrdim da sam ispunjen duhom belog zeca koji je stalno uz mene stavili bi me u neku ustanovu. A da ne spominjem to kakve sve odvratnosti se propagiraju u tim knjigama, samo sto se na to zmuri uglavnom, ili 'tumaci' izvrnuto. Ako je to sveta knjiga nema sta da se tumaci, od slova do slova je takva kakva je napisana, a takva je uzasna!

dosta

pre 14 godina

sad je stvarno dosta, b92. slusao sam vas od kad ste poceli emitovanje '89, poslednjih deset godina od kada sam u inostranstvu vas redovno citam na internetu. poslednjih godina ste se toliko srozali i vi i vasa publika, da od ovog trenutka skidam bookmark i vise vas ne posecujem. zbogom, bilo je lepo dok je trajalo. zelim vam puno srece u rasprodavanju medijskog prostora i sopstvene reputacije.

goran

pre 14 godina

Treba samo studirati bibliju,jer sto covek vise provodi vremena sa njom vise ima zajednisva sa Bogom.Jevandjelje po Mateju 24 glava govori o mnogo tome,sta je bilo,sta se desava i sta ce da bude.35,36 stih kaze"nebo i zemlja proci ce,ali reci moje nece proci.a o tome danu i o casu niko ne zna,ni andjeli nebeski,ni Sin,nego Otac sam."42"bdite dakle,jer ne znate u koji ce cas doci vas Gospod".Ovo su samo 3 stiha koja mnogo govore.Za otkrivenje Jovanovo je veoma komplikovano i za najveceg poznavaoca biblije,ali ja vas mogu ohrabriti i u tome,na kraju je pobeda bozija "Gospoda Isusa"amin.Molitva od mene za svakoga ko ovo cita,bez obzira koje je vere i nacionalnosti.U Gospodu je snaga!

Jole

pre 14 godina

LJudska rase nece doziveti smak sveta.Ona ce postojati jos par hiljada godina, a onda ce se urusiti sama u sebe, kao deo normalnog i prirodnog ciklusa. Ostace i trava i zemlja, ali ljudi vise biti nece. Ne vidim zasto se kraj sveta vezuje za kraj planete, ljudi su i ovako na nju dosli nedavno.
Sada nas je vec skoro 7 milijardi. Moguci kraj covecanstva moze biti i smrt zbog samog nacina zivota, nedostatak energije ili konacna pobeda virusa.
Sto se tice zakazanih datuma unistenja sveta, mislim da su bezveze. Argumenti su cesto oprecni i sve se moze svesti pod zabavu. Zato zivite spokojno i na nacin kao da vam je svaki dan poslednji. Mozda i jeste... A i da jeste, mi smo svi iovako samo zrnce peska u pustinji. Univerzum nece ni primetiti da nas nema, ako je ikad i primetio da nas ima.

mAm

pre 14 godina

Realno, ovaj tekst vam nije trebao. Kao sto je i ova knizevnica mogla de prevede Carl Sagana ili Stephen Hawking, tako ste i vi mogli da stavite neki ovozemaljski teks.

in genie

pre 14 godina

Da imate moju moc zapazanja i analiticku sposobnost(ukljucujuci i autora sa dva prezimena)shvatili bi ste, da je najveca promena u istoriji pored tehnoloske evolucije i promena medju polovima,zapravo zenska emancipacija,koja je i posredni uzrok svemu,od globalnog zagrevanja pa do mozda apokalipse.Sto su zene slobodnije u sistemu(s pravom da manipulisu svojim izgledom na racun svega ostalog) i oskudnije obucene,to je veca potreba sveta za trosenjem resursa majcice zemlje, da bi se zadovoljili nagoni izazvani tim ogoljenjem.

2+2 jednako 4
tacka.

ivan

pre 14 godina

Mali komentar na prva dva posta:sunce će sijati ili trajati još samo par hiljada godina,ne verujte Nacionalnoj geografiji jer forsira pogrešne i lažne procene ,počev od starosti zemlje (koja je stara oko 7600 god) pa do kojekakvih evolucionalističkih hipoteza koje ni u savremenoj nauci više nemaju uporišta,samo što to nesmeju javno da kažu jer bi to dovelo do raspada savremene kvazi-civilizacuje koja je sve samo to nije.Ko nije proučio Sveto Pismo i shvatio šta u njemu piše i dalje će da veruje u šarene laže "savremanih" naučnika .Kraj ovakvog sveta koji mi poznajemo je svakako blizu i to mnogo bliže nego što mislimo,a kako će se završiti ,to samo sveti Bog zna.Možda je tako i bolje, naše je da živimo po moralnim i božjim zakonima jer bez ljubavi ,nade i vere čitav život je promašena priča.

Jaijcanin

pre 14 godina

Ranih godina je bilo proroka,ali i u skorijoj proslosti je bio jedan,imenom Nostradamus.Misie Nostradamus kaze:3000 go.ce zemaljci semlju da napuste zbog prenaseljenosti.Ako mu je verovati.

Biblija jedina sigurnost

pre 14 godina

Mali lapsus. U tekstu stoji: "Ljudi će umirati od straha od onog što ide na čovečanstvo, rečeno je u ’Otkrovenju Jovanovom’."
Medjutim to je tekst iz Luke 21:26. Inace pozdravljam proucavanje Otkrivenja, ali samo ako se drzimo pravila da Biblija sama sebe tumaci. To znaci da znacenje simbola treba da potrazimo samo u drugim Biblijskim knjigama, kao npr. knjiga proroka Danila, Jezekilja itd. A ljudska misljenja, sta je ovaj rekao ili onaj, to je sve relativno i uglavnom netacno.

Jos malo, vrlo malo!

pre 14 godina

Sve zavisi kom autoritetu verujete. Ja verujem najvecem autoritetu da smo blizu kraja, mnogo blize nego sto vecina misli, zato sto tako pise u Bibliji. Hristos dolazi na oblacima i ugledace Ga svako oko.

Aleksandar

pre 14 godina

Slazem se sa prvim komentarom. To je jedina sigurna propast sveta, bilo je Nacionalnoj geografiji .... Sunce ce progutati Zemlju. Ali to ce biti za 5 do 6 milijardi godina. Sve pre toga, o cemu se ovde govori, je u domenu nagadjanja, pa cak i maste. Opusteno ljudi, mi to necemo da dozivimo ....... :))

Aleksandar

pre 14 godina

Slazem se sa prvim komentarom. To je jedina sigurna propast sveta, bilo je Nacionalnoj geografiji .... Sunce ce progutati Zemlju. Ali to ce biti za 5 do 6 milijardi godina. Sve pre toga, o cemu se ovde govori, je u domenu nagadjanja, pa cak i maste. Opusteno ljudi, mi to necemo da dozivimo ....... :))

dosta

pre 14 godina

sad je stvarno dosta, b92. slusao sam vas od kad ste poceli emitovanje '89, poslednjih deset godina od kada sam u inostranstvu vas redovno citam na internetu. poslednjih godina ste se toliko srozali i vi i vasa publika, da od ovog trenutka skidam bookmark i vise vas ne posecujem. zbogom, bilo je lepo dok je trajalo. zelim vam puno srece u rasprodavanju medijskog prostora i sopstvene reputacije.

Jole

pre 14 godina

LJudska rase nece doziveti smak sveta.Ona ce postojati jos par hiljada godina, a onda ce se urusiti sama u sebe, kao deo normalnog i prirodnog ciklusa. Ostace i trava i zemlja, ali ljudi vise biti nece. Ne vidim zasto se kraj sveta vezuje za kraj planete, ljudi su i ovako na nju dosli nedavno.
Sada nas je vec skoro 7 milijardi. Moguci kraj covecanstva moze biti i smrt zbog samog nacina zivota, nedostatak energije ili konacna pobeda virusa.
Sto se tice zakazanih datuma unistenja sveta, mislim da su bezveze. Argumenti su cesto oprecni i sve se moze svesti pod zabavu. Zato zivite spokojno i na nacin kao da vam je svaki dan poslednji. Mozda i jeste... A i da jeste, mi smo svi iovako samo zrnce peska u pustinji. Univerzum nece ni primetiti da nas nema, ako je ikad i primetio da nas ima.

Bojan

pre 14 godina

Kako se na temu apokalipse uvek javi gomila religioznih ljudi. Kao da jedva čekaju i bacaju se sa citatima iz Biblije. Ako postoje Bog i Djavo, Biblija je Djavolja knjiga, prosto je nemerljiva šteta koju je ta knjiga nanela čovečanstvu.

I stvarno počinju da me nerviraju ovi ljudi sa dokazima da je zemlja stara 7000 godina bez ijednog dokaza do sabiranja godina u Bibliji. Ja se bavim astronomijom i prosto je nemoguće da je sve nastalo pre 7000 godina. Svemir je star 14 milijardi godina, svi dokazi (sem knjige koju su napisali ljudi puni predrasuda pre 2000 godina) upućuju na to.

A i B92 stvarno počinje sa ovim temama da nervira.

mAm

pre 14 godina

Realno, ovaj tekst vam nije trebao. Kao sto je i ova knizevnica mogla de prevede Carl Sagana ili Stephen Hawking, tako ste i vi mogli da stavite neki ovozemaljski teks.

in genie

pre 14 godina

Da imate moju moc zapazanja i analiticku sposobnost(ukljucujuci i autora sa dva prezimena)shvatili bi ste, da je najveca promena u istoriji pored tehnoloske evolucije i promena medju polovima,zapravo zenska emancipacija,koja je i posredni uzrok svemu,od globalnog zagrevanja pa do mozda apokalipse.Sto su zene slobodnije u sistemu(s pravom da manipulisu svojim izgledom na racun svega ostalog) i oskudnije obucene,to je veca potreba sveta za trosenjem resursa majcice zemlje, da bi se zadovoljili nagoni izazvani tim ogoljenjem.

2+2 jednako 4
tacka.

Sasa

pre 14 godina

Vi ljudi sto ne verujete hiljadama naucnika a verujete jednoj jedinoj knjizi (koja god to bila) ste stvarno izgubili bespovratno kurs s realnoscu. Steta samo sto se to tolerise u drustvu, ja da uporno tvrdim da sam ispunjen duhom belog zeca koji je stalno uz mene stavili bi me u neku ustanovu. A da ne spominjem to kakve sve odvratnosti se propagiraju u tim knjigama, samo sto se na to zmuri uglavnom, ili 'tumaci' izvrnuto. Ako je to sveta knjiga nema sta da se tumaci, od slova do slova je takva kakva je napisana, a takva je uzasna!

Nindza

pre 14 godina

Ne verujem ja ni u bibliju ni u carbon dating, ni u starost zemlje od 7000 godina. Carbon dating odredjuje starost do 50-60.000 godina. Pre toga nemamo BLAGE veze sta, odnosno kad se desilo.

Drugo, starost arheoloskih iskopina i premeta. Vecina predmeta zavrsava po muzejima i PRIVATNIM KOLEKCIJAMA. Zasto sam naglasio privatne kolekcije-pa tu ulazi novac u pricu. Neko nadje predmet, odnese ga strucnjaku. Plati dobrano tog strucnjaka, a ovaj nadje najstariju mogucu "analogiju" za taj predmet i potpise. I sad je taj predmet star 10.000 godina (a realno nije bas toliko star) i vredi bog zna koliko. Muzej otkupi od nalazaca. Privatni kolekcionar, radi prestiza, pljune jos vece pare.
I eto, imamo iskrivljenu istoriju, a svi zadovoljno trljaju ruke, puni para.
U svetu u kome AMERICKI predsednik dobija nobelovu nagradu za mir, ne verujem ni u kakvu etiku.

Dok zivis uzivaj, a ako i bude smak sveta, opet nije strasno, jer je profuckan na straznjicu Dzenifer Lopez i Velikog brata.

moje skromno misljenje

pre 14 godina

Smak smeta ce biti 2012-te isto kao sto je bio i 2000-te i ko zna jos koliko puta pre toga.
Ali stvarno mi nisu jasni ljudi koji se slepo drze Biblije. Ja sam Pravoslavac po rodjenju, ali smatram da je vecina religija nastala da bi se masi preneli neki prakticni zivotni saveti u pojednostavljenom obliku.
Ali slepo verovati da je Zemlja stara 7600 godina?! A sta je sa fosilima? Sta je sa naucnim procedurama utvrdjivanja starosti nekog objekta, kao sto je "carbon dating" tj utvrdjivanje starosti na osnovu vremena polu-raspada ugljenikovog izotopa. Meni takvi naucni podaci pre "piju vodu" nego da je npr Zemlja nastala za 6 dana.
Ali ok. Sustina religije je vera. Svako ima pravo da veruje u ono sto zeli ili sto smatra ispravnim.

Nije mi bila namera nikog da vredjam. Ako je neko uvredjen ovim tekstom - iskreno mi je zao.

PS Nisam ateista!

Bojan

pre 14 godina

(Svakodnevni citalac Biblije, 27. februar 2010 14:57)
To što imaš predubeđenje da je biblija apsolutno tačna pa pokušavaš naučne činjenice da uguraš u nju i tako je pokažeš svetom knjigom ne prolazi više.
ajmo redom

Isaija 40:22
"Он седи над кругом земаљским, и њени су Му становници као скакавци; Он је разастро небеса као платно и разапео их као шатор за стан"

ako iz ovoga zaključuješ da je zemlja lopta, svaka čast. Ovo se u potpunosti poklapa sa tadašnjim verovanjima ljudi da je zemlja ravna ploča kružnog oblika nad kojim je postoji šator na koji su nakačene zvezde, Sunce, mesec...

Jov 26:7
"Он је разастро и север над празнином, и земљу обесио ни о чем"

OK, zemljina ploča je u vazduhu i kada dođeš do kraja ploče pašćeš sa nje u neki bezdan. I dalje ništa neverovatno za ljude od pre 2000 godina.

Knjizi Propovednikovoj 1:1-7
"Све реке теку у море, и море се не препуња; одакле теку реке, онамо се враћају да опет теку"

U ovome vidiš hidrološki princip???? Samo fali 3-4 međukoraka. U toj istoj knjizi imaš i ovo

"Сунце излази и залази, и опет хити на место своје одакле излази."

Geocentrični sistem, pokazan netačnim uprkos spaljivanju mnogih "nevernika" još pre nekoliko vekova

(Psalam 102:26)
" То ће проћи, а Ти ћеш остати; све ће то као хаљина оветшати, као хаљину променићеш их и промениће се."

drugi zakon termodinamike ????

i ne znam di si našao on astronomska kretanja u Jovu.

tako da su mnoga zla ovog sveta počinjena u doslovnu odbranu onoga što piše u bibliji. Ko god je nju dovodio u pitanje neslavno je prolazio. Sad pokušavaju da odbrane bibliju tako što govore da je ne treba doslovno shvatati, već u prenesenom značenju (stav za koji bi pre 500 godina završili na lomači). Recimo kao što ti pokušavaš da opišeš hidrološka kretanja preko one knjige propovednikove, potrebno je da pročitaš neko naučno delo, razumeš o čemu se radi i onda u tom stihu kažeš e možda je pisac mogao da misli na to....

ivan

pre 14 godina

Mali komentar na prva dva posta:sunce će sijati ili trajati još samo par hiljada godina,ne verujte Nacionalnoj geografiji jer forsira pogrešne i lažne procene ,počev od starosti zemlje (koja je stara oko 7600 god) pa do kojekakvih evolucionalističkih hipoteza koje ni u savremenoj nauci više nemaju uporišta,samo što to nesmeju javno da kažu jer bi to dovelo do raspada savremene kvazi-civilizacuje koja je sve samo to nije.Ko nije proučio Sveto Pismo i shvatio šta u njemu piše i dalje će da veruje u šarene laže "savremanih" naučnika .Kraj ovakvog sveta koji mi poznajemo je svakako blizu i to mnogo bliže nego što mislimo,a kako će se završiti ,to samo sveti Bog zna.Možda je tako i bolje, naše je da živimo po moralnim i božjim zakonima jer bez ljubavi ,nade i vere čitav život je promašena priča.

Svakodnevni citalac Biblije.

pre 14 godina

@Bojan
Biblija nije naucna disertacija. Ne ocekuj da recnik ljudi koji su ziveli 1500 godina pre Hrista bude na danasnjem nivou. ALI - u Bibliji ne pise da je zemlja ravna ploca, ne pisa da treba ciniti zla bliznjemu, nema reci kojima se moze odbraniti verska zatucanost, premda su mnogi u ime Hrista cinili zla bliznjemu. To su sve cinili jer Ga nisu poznavali - imali su iskrivljenu sliku o Njemu, kao i mnogi danas.
A sto se tvojih objasnjenja tice, ona su ipak proizvod tvoje nespremnosti da uzmes sve cinjenice u obzir, pa i tvog licnog verovanja. Npr. u to vreme medju jevrejima nije postojao izraz za sferu, samo za krug, stoga i pise krug zemaljski. To nisi znao, priznaj.
Takodje, previdjas i lirski jezik kojim je knjiga pisana (o zalasku sunca i izlasku ujutru na isto mesto).
Sto se astronomskih kretanja u Knjizi o Jovu tice - to si sam mogao da proguglas, ali hajde kad vec nisi: Tekst kaze da se zvezde koje sacinjavaju sazvezdje velikog medveda krecu u suprotnim pravcima jedna od druge. To je nauka ustanovila pre manje od sto godina. Kada bi svet trajao npr 50.000 godina, ovo sazvezdje bi se rasformiralo, to jest imalo bi drugaciji oblik. Ne zelim da pisem dalje o dokazanim naucnim principima jer ne priznajes da se oni mogu izneti u pesnickoj slobodi, jezikom coveka koji je ziveo pre 3-4 hiljade godina.
Veruj sta god zelis. Zakoni u prirodi ukazuju na velikog Zakonodavca, jer nema zakona bez zakonodavca. Dizajn u prirodi ukazuje na velikog Dizajnera, jer ne postoji dizajn bez dizajnera. Jedino ljudska mudrosti i ljudska glupost ukazuju da se sloboda volje koju je Bog dao moze upotrebiti i zloupotrebiti.

Radoslav

pre 14 godina

Klasika,cim dodje datum koji su "naucnici" i "proroci" zacrtali kao propast sveta,za izgovor zasto nije doslo do istog koriste recenice kao svest naroda nas je spasla od apokalipse,dobro stanje u svet,tehnologija i tako to,samo da bi izbegli cinjenicu da su pogresili,i da kraj sveta je ne moguce predvideti !!!Za neke je kraj sveta bio period od 1939-1945 !!!

goran

pre 14 godina

Treba samo studirati bibliju,jer sto covek vise provodi vremena sa njom vise ima zajednisva sa Bogom.Jevandjelje po Mateju 24 glava govori o mnogo tome,sta je bilo,sta se desava i sta ce da bude.35,36 stih kaze"nebo i zemlja proci ce,ali reci moje nece proci.a o tome danu i o casu niko ne zna,ni andjeli nebeski,ni Sin,nego Otac sam."42"bdite dakle,jer ne znate u koji ce cas doci vas Gospod".Ovo su samo 3 stiha koja mnogo govore.Za otkrivenje Jovanovo je veoma komplikovano i za najveceg poznavaoca biblije,ali ja vas mogu ohrabriti i u tome,na kraju je pobeda bozija "Gospoda Isusa"amin.Molitva od mene za svakoga ko ovo cita,bez obzira koje je vere i nacionalnosti.U Gospodu je snaga!

Biblija jedina sigurnost

pre 14 godina

Mali lapsus. U tekstu stoji: "Ljudi će umirati od straha od onog što ide na čovečanstvo, rečeno je u ’Otkrovenju Jovanovom’."
Medjutim to je tekst iz Luke 21:26. Inace pozdravljam proucavanje Otkrivenja, ali samo ako se drzimo pravila da Biblija sama sebe tumaci. To znaci da znacenje simbola treba da potrazimo samo u drugim Biblijskim knjigama, kao npr. knjiga proroka Danila, Jezekilja itd. A ljudska misljenja, sta je ovaj rekao ili onaj, to je sve relativno i uglavnom netacno.

Svakodnevni citalac Biblije

pre 14 godina

U Bibliji cete naci da je zemlja okrugla (Isaija 40:22), da stoji u vazduhu (Jov 26:7). Hidroloski princip o kruzenju vode je otkriven tek 30 godine pre Hrista (Marcus Vitruvius), a u Bibliji otkriven hiljadu godina pre toga u Knjizi Propovednikovoj 1:1-7, kao i drugi zakon termodinamike (Psalam 102:26), odredjena astronomska kretanja (Jov 38:31-21) potvrdjena pre manje od sto godina, itd.
Stoga, sva zla ovoga sveta koja su pocinjena u ime hriscanstva, pocinjena su upravo zato sto su ljudi odstupili od Svetog Pisma (Biblije). Da budem precizniji - crkva je odsupila od Biblije, zaklonila ju je od ljudi, a ovi, verujuci svojim verskim vodjama, cinili zlo misleci da Bogu sluzbu cine. Kakva prevara!
Ta zla su, dakle, dokaz odstupnja od vere njihovih pociniliaca, a ne toga da ih je Biblija na to navela.

Jos malo, vrlo malo!

pre 14 godina

Sve zavisi kom autoritetu verujete. Ja verujem najvecem autoritetu da smo blizu kraja, mnogo blize nego sto vecina misli, zato sto tako pise u Bibliji. Hristos dolazi na oblacima i ugledace Ga svako oko.

Bojan

pre 14 godina

(Nindza, 27. februar 2010 20:12)
nisi u pravu. Carbon dating nije jedina metoda za određivanje starosti nekog objekta. Postoje mnogi drugi elementi čiji je period poluraspada mnogo duži pa se koristi za obradu tih podataka. Tako da su ti radioactive metodi za određivanje starosti živih objekata, tj onih koji su bili živi organizmi.
Za starost svemira se ipak koriste neke druge metode. Količina svemirskog zračenja, prosečna temperatura, brzina kojom se galaksije udaljavaju se menjaju tako da kada ekstrapoliraš ove stvari u prošlost dobijaš vreme kada je sve počelo, vreme "big banga". To je bilo pre više od 14 milijardi godina.

(Svakodnevni citalac Biblije., 27. februar 2010 19:43)
OK, slažem se da biblija nije naučna disertacija, samo što ja mislim da je Biblija najobičnija kolekcija mitova u vezi sa stvaranjem sveta, postavljanjem prirodnih zakona itd.
U pravu si, nisam znao da ne postoji izraz za sferu, što me zaista čudi. Ali nepostojanje tog izraza nas ipak ne dovodi do zaključka da je autor tamo mislio da je zemlja lopta. Navedi mi sve činjenice koje imaš kako bi iz onih stihova izvukao te zaključke. Tačno je da imam već čvrsto izgrađeno predubeđenje da ne postoji nikakvo fascinantno znanje u bibliji, ali sam spreman da prihvatim činjenice ako su na tvojoj strani.
Tačno je da se u bibliji stalno forsira da ne činiš zla bližnjem svom, ali se to "bližnji" nekako relativno posmatra.
Da li su jevreji učinili zlo bližnjem svom kada su kamenovali čoveka koji je nedeljom sakupljao štapiće, bog se tu nije javio da osudi ovaj čin, a on stoji u svetoj knjizi, prodavanje ćerke čoveku koji ju je silovao takođe nije osuđeno, imanje robova... U bibliji možeš da nađeš stih kojim možeš da opravdaš svako zlo na svetu.
Recimo, opravdanje za sve verske ratove može da se nađe u mitu o sodomi i gomori i o velikom potopu. Zar u oba slučaja od svih ljudi koji su bili tu samo njih nekoliko je zaslužilo spas... nijedno dete, novorođenče...

A Dizajn i dizajner čak i da postoje uopšte nisu dokaz da je biblija knjiga božja. Što se mene tiče za mnoge stvari koje imam pitanja u nauci sam našao odgovore, priznajem da je pitanje zašto su fizičke konstante takve kakve jesu zanimljivo, ali je van čovekovih mogućnosti da to ispita jer mi možemo da se ponašamo samo po njima.

marinela

pre 14 godina

Zar Isus nece doci u silver Porscheu? Smejace mu se ljudi ako dodje u kocijama, nije u redu. Mada, pitam se gde je do sada, sto mu treba ovoliko vremena?

dzigi

pre 14 godina

ne znam sto ste zapeli sa biblijom, kada ima knjiga (i religija) starijih i mudrijih. kineska civilizacija je vise nego duplo starija, treba i njih pitati o smaku sveta. da ne pominjem drevne aboridzane koji milenijumima zive po zakonima prirode.

CarlosNS

pre 14 godina

Kada dodje kraj ne zelim da zivim sa andjelima. Zelim da me nema.

P.S
Kinezi imaju tekstove koji datiraju iz 6600. godina pre hrista, sto znaci da su stari 8600 godina. To vec premasuje starost sveta po bibliji.

Neće biti ništa

pre 14 godina

Sunce neće "trajati" još samo par hiljada godina, već još oko pet milijardi godina. Vremenom će se smanjivati, a kad se završe sadašnji termonuklearni procesi (pretvaranje vodonika u helijum), počeće da se širi i biće otprilike toliko veliko da će doći negde između Venera i Merkura, neki kažu da će biti toliko široko da će "progutati" i Zemlju. Sunce neće eksplodirati kao supernova jer je premalo - neće imati dovoljno mase da se uruši u sebe (nema uslova za stvaranje gvožđa). Kad se završi pretvaranje vodonika u helijum sledi faza pretvaranja helijuma u ugljenik i tu se proces završava. Daljih uslova za stvaranje težih materija nema. Ono na kraju postaje crveni džin koji se polako hladi. Teoretski, kad bi sve preživeli, imali bi dovoljno vremena da se preselimo negde dalje, na Mars npr. pošto će na Zemlji biti pretoplo. Naravno, ako uspemo da "oživimo" planetu. Kraj sunca je faza belog patuljka za mnogo milijardi godina.

Priča sa Suncem je previše komplikovana i proces je predug da bi predstavljao opasnost po Zemlju. Jedina stvarna opasnost je velika "eksplozija" na Suncu koja će nam ugasiti sve što radi na struju, a kako od struje sve zavisi...

Veću opasnost predstavljaju komete, meteori ili asteroidi. Ako se neki, dovoljno velik asteroid, "izbaci" iz asteroidnog pojasa (između Marsa i Jupitera) i krene ravno prema Zemlji, mi tu ništa ne možemo. Ili ako naiđe neki kao što je asteroid Aphofis (koji nas je skoro za dlaku promašio), ili ako naiđe neki kojeg ne možemo da primetimo (iz pravca Sunca npr.), a da je dovoljno velik, eto kraja ljudskog života. To može da se desi praktično svakog dana. Aphofis se vraća 2029. i proračunato ima šanse da nas udari sa 2,7%. Zemlju svakog dana "bombarduju" desetine manjih objekata koji svi sagorevaju u atmosferi jer su mali. Aphofis sa svojih 270 m prečnika i ogromnom kinetičkom energijom spada u klasu veoma opasnih. Zamislite takav objekat koji se kreće sa 30.000 km/h i udara u Zemlju!

Ako nas "promaši" 2029. ali ako prođe kroz tzv. "gravitacionu rupu" (prečnik otprilike 600m), to će ga kao praćka usmeriti pravo na Zemlju i u sledećem povratku 2036. udara u Zemlju. To je dosta kratko vreme da učinimo bilo šta. Sa sadašnjom tehnologijom moramo da pronađemo svako takvo telo 30 godina pre udara da bi bilo šta učinili. Prvo, nemamo svemirski brod da pošaljemo tako daleko. Shuttle program se gasi ove godine, a Shuttle ne može da leti u slobodan svemir. Tako da ni Aphofisu ne možemo ništa, jedino da se nadamo da će nas promašiti.

Za 2012. za sada ne postoji poznata nijedna opasnost. Sve te glupe prognoze tzv. vidovnjaka se nisu obistinile, pa neće ni ove što kažu da je kraj dogodine.

Jaijcanin

pre 14 godina

Ranih godina je bilo proroka,ali i u skorijoj proslosti je bio jedan,imenom Nostradamus.Misie Nostradamus kaze:3000 go.ce zemaljci semlju da napuste zbog prenaseljenosti.Ako mu je verovati.

Ja

pre 14 godina

Komentator 'Stradalnik' je dao najbolji komentar na ovu vest. Većina onih koji prognoziraju kraj sveta se zapravo raduju, jer sebe smatraju pravednim i poštenim, pa misle da će oni sa anđelima svirati zlatne harfe dok mi ostali budemo večno rintali u fekalijama do pojasa i sumpornim isparenjima od pojasa.

To pokazuje da ti pravednici nisu baš jako veliki hrišćani, jer su zluradi i oholi, zato što o sebi misle previše dobro, a ostalima priželjkuju zlo.

A sada ozbiljno - razumem zašto su u svakoj epohi umniji ljudi predviđali smak sveta - jednostavno zato što je u ljudskoj prirodi da budemo zlobni i da otimamo, krademo, ubijamo i lažemo. Pa onda umni čovek kada sve to vidi, poželi da postoji neka sila koja će očistiti univerzum od takvih zlih bića.

spasoje

pre 14 godina

Ne znam da li ce biti propast(smak)sveta,ali sigurno ce se nesto desiti,netreba nama smak sveta mi to vec dozivljavamo pored sadasnje vlasti

darko

pre 14 godina

Zamislite da ste bog i da treba da pre vise hiljada god objasnite teouriju evolucije ,nastanak svemira ili bilo koji naucni dokaz a uz to da ljudima ukazete pravi put(Iz tog vremena potice stari zavet).
Posle odredjenom vremena bi ste odustali od toga i samo pokusali da ukazete na pravi put.
Ja knjigu "postojanja " pricu o adamu i Evi svatam samo u moralnom smislu.
Ogromna vecina i katolickuh i pravoslavnih i protestanskih ,velikodostojnika se slaze samnom .
Jedna grupa krecionista u americi i grupice ovde tvrdoglavo ostaju pri svome .
Neka im ali ako im je samo to vera onda im je vera slaba.
Sa tacke vere je irevelvatno da li je prica o nastanku tu radi moralne poruke ili stvarna.
Potpuno je ne moguce da bi bog i sada mogao ljudima da objasni sustinu svega a tek tada!
Jedino krajnim tumacenjem biblije se moze objasniti evolucija ali i kreacionizam .
Istoiske cinjenice dokazuju kad se doslovno timaci biblija da je potop bio u vreme egipacke i sumerske civilizacije koje su postojale i pre i posle potopa i nastavile da postoje.
Kreacionisti su kretivno pomerili potop ranije .
Po cemu se razlikuju od onih koji vide evoluciju u biliji ?
Poenta ovoga je da je sa tacke vere nevazno da li je nesto napisano radi moralne poduke ili da bi opisalo neki stvarni dogadjaj .
Ljudi i ovako nisu u stanju da svate stvarnost ko sto ptica nece svatiti zakone fizikea covek ih moze primeniti da spasi pticu bez pokusaja da joj objasni zakone fizike sto bi bilo i ne moguce i glupo.

kockastiekran

pre 14 godina

"...kako ćemo plaćati struju. A kako smo dosad, pa sve je darovao Gospod. Darovaće i tada...."
Aj meni i za informatiku, za telefone ću nagrebati, nije frka.

LHC

pre 14 godina

što se mene tiče ni jedna od religija,vera,sekti,ili ti bilo kakva grupa ljudi(a da nisu naučnici) koja pokušava da objasni kako svet tj. svemir funkcionišu nisu ni blizu prišli kvantnoj fizici(mehanici) a imali su hiljade i hiljade godina da smisle i tu varijantu pokazuje da sve njihove(druidi,vračevi,šamani,popovi,kaluđeri,monasi,itd.) pretpostavke,verovanja,tumačenja možemo slobodno da bacimo kroz prozor.nikad nećemo saznati istinu ako vičemo"ovo je istina" i pokazujemo knjige kao što su biblija,kuran itd.,i da se pozivamo na nekakve psalme,stihove,pasuse krajnje sumnjivih metaforičkih tekstova.jedini način da je saznamo je da zavrnemo rukave i ulozimo mnogo truda,izvedemo mnogo eksperimenata i da više ne pretpostavljamo stvarnost nego da je dokumentujemo

monsoon

pre 13 godina

Komentarisanje ove i sličnih tema redovno se pretvori u nadglasavanje ljudi koji imaju ili misle da imaju mišljenje o datoj temi (čast izuzecima). "To je jedina sigurna propast sveta, bilo je na Nacionalnoj geografiji." Ovo je sjajno, davno ne pročitah nešto što mi je momentalno nabacilo osmeh na lice! Skoro kao izjava od pre par godina u marketu: "Jeste, jeste, istina je, bilo je u Trećem oku!" Zapanjuje me nedostatak mašte i ograničenost znanja ljudi uopšte, kao i ograničenost dostupnosti izvora iz kojih mogu da saznaju nešto više (što i nije u potpunosti njihova krivica).

Religiozna sam koliko mi razum dozvoljava, ali nauka nije moja religija. Ne verujem u veliki deo onoga što je napisano u Bibliji i ostali svetim knjigama. Sa druge strane, ne verujem u veliki deo onoga što piše u naučnim istraživanjima, jer naučnici su ljudi koji rade za novac (pure science na žalost više ne postoji, nauka je postala korporativna disciplina, kao i sve ostalo). Verujem da je istina negde između. Ko se imalo interesuje za teme kosmosa i života zna da najzvučnija svetska naučnička imena priznaju da ne mogu do tančina da objasne poreklo života, kao ni da precizno rekonstruišu nastanak kosmosa. Jednostavno, kockice se ne uklapaju. Ista situacija je i sa kockicama u religiji. Besmisleno je forsirati jednu od opcija, jer ni religija ni nauka ne daju (ili još nisu evoluirale da bi dale) rezultat onoga zbog čega postoje – istinu.

Pitam ljude koji misle da je skoro pa jedini scenario smaka sveta gašenje Sunca ili udar asteroida: da li misle da je univerzum toliko nemaštovit, ograničen i dosadan? Ako je odgovor potvrdan, ostaje mi da ih žalim što ne vide bar deo njegove lepote, grandioznosti i maštovitosti, kao i što zanemaruju svoje prisustvo u njemu, svoje postupke i neodgovornost. Drugo: zbog čega je opšte prihvaćeno mišljenje da je smak sveta isključivo fiziško-geološko-astronomska kategorija? Valjda su ljudi gledali previše holivudskih filmova, umesto da (ako ih već zanima apokalipsa i budućnos kosmosa) čitaju sve sa tom tematikom što im padne pod ruku (fiziku, hemiju, geologiju, astronomiju, astrofiziku, filozofiju, sociologiju, psihologiju, religiju, itd), prave selekciju činjenica i stvaraju svoje mišljenje koje je dobro potkovano znanjem. Ovako, sve se svodi na komentarisanje nečega što je negde-neko-nešto zapisao, čuo ili gledao na Nacionalnoj Geografiji (opet, čast izuzecima).

Što se tiče same apokalipse, to je samo jedna od nizu stvari koje se koriste kako bi neko stekao profit bilo koje vrste, kao u i slučaju drugih stvari koje u ljudima bude strah, paniku i beznađe. Lepo je pisalo u jednom od prethodnih komentara: opustite se ljudi, šta će biti biće. Univerzum nije ni svestan našeg prisustva, mi smo bitni jedino sami sebi. Ili što bi Sagan rekao: Izgleda da Univerzum nije ni dobar ni zao – jedva da je neutralan.

Dusan

pre 14 godina

Ej ljudi hvala vam na ovim komentarima,stvarno sam uzivao citajuci ih!Uh svasta sam procitao veceras!Ja mogu da dodam da trebamo stalno da napredujemo i u duhovnom i u naucnom smislu!Nevidim razlog stajati u mestu,neprihvatati nista novo!Mozda za Boga to nije novost, ali za mene jeste!Po meni Bog od nas vernike trazi napredak,a ne slepo verovanje!A problem je u tome sto ''najveci''vernici gube sebe u celoj toj prici,pocinju da se plase Boga,i nadaju se da ce sa andjelima harfe svirati!:)

marko

pre 14 godina

@dosta

naprotiv.b92 se vratio na stare staze,kojima nas je vodio kroz teske godine milesevicevizma,kada smo se peli po tavanu sa radiom u rukama,da uhvatimo tu stanicu,dok su je udbasi ometali.

samo nastavite tako,i eto starih citalaca.gledalaca.slusalaca natrag!

MUKNAVI

pre 14 godina

Nece!Hoce!..Izvolite ,pa birajte,kako ko voli,neka izvoli...ih bre iskipe` mi mleko,hm..propast sveta..bice ,kad se ,vrati,Krasnotica..

Stradalnik

pre 14 godina

Onima koji su rekli da se odgovor na pitanje o smaku sveta može naći u Bibliji ja kažem:potpuno ste u pravu.Jer,kao što znamo,ovo su poslednja vremena.Uskoro će se Isus spustiti sa oblaka u svojim srebrnim kočijama i počeće da zavodi red na Zemlji.Mi pravedni ćemo biti uzneseni na nebo gde ćemo provesti večnost sa anđelima.Nažalost,većini vas se ovo neće desiti.Vi ćete biti ostavljeni na Zemlji i dešavaće vam se grozne i užasne stvari.Kraj je blizu,možda se neće desiti ovog meseca,ali ove godine sigurno hoće.

Schweiz

pre 12 godina

Coveku ko je svoren insikt mislenja ne moze znati Smak Sveta ma koliko da Covek inteligentan bude ove su samo mislenje,to zna samo Bog ili Allah kada...

ivan

pre 14 godina

Mali komentar na prva dva posta:sunce će sijati ili trajati još samo par hiljada godina,ne verujte Nacionalnoj geografiji jer forsira pogrešne i lažne procene ,počev od starosti zemlje (koja je stara oko 7600 god) pa do kojekakvih evolucionalističkih hipoteza koje ni u savremenoj nauci više nemaju uporišta,samo što to nesmeju javno da kažu jer bi to dovelo do raspada savremene kvazi-civilizacuje koja je sve samo to nije.Ko nije proučio Sveto Pismo i shvatio šta u njemu piše i dalje će da veruje u šarene laže "savremanih" naučnika .Kraj ovakvog sveta koji mi poznajemo je svakako blizu i to mnogo bliže nego što mislimo,a kako će se završiti ,to samo sveti Bog zna.Možda je tako i bolje, naše je da živimo po moralnim i božjim zakonima jer bez ljubavi ,nade i vere čitav život je promašena priča.

Jos malo, vrlo malo!

pre 14 godina

Sve zavisi kom autoritetu verujete. Ja verujem najvecem autoritetu da smo blizu kraja, mnogo blize nego sto vecina misli, zato sto tako pise u Bibliji. Hristos dolazi na oblacima i ugledace Ga svako oko.

in genie

pre 14 godina

Da imate moju moc zapazanja i analiticku sposobnost(ukljucujuci i autora sa dva prezimena)shvatili bi ste, da je najveca promena u istoriji pored tehnoloske evolucije i promena medju polovima,zapravo zenska emancipacija,koja je i posredni uzrok svemu,od globalnog zagrevanja pa do mozda apokalipse.Sto su zene slobodnije u sistemu(s pravom da manipulisu svojim izgledom na racun svega ostalog) i oskudnije obucene,to je veca potreba sveta za trosenjem resursa majcice zemlje, da bi se zadovoljili nagoni izazvani tim ogoljenjem.

2+2 jednako 4
tacka.

Biblija jedina sigurnost

pre 14 godina

Mali lapsus. U tekstu stoji: "Ljudi će umirati od straha od onog što ide na čovečanstvo, rečeno je u ’Otkrovenju Jovanovom’."
Medjutim to je tekst iz Luke 21:26. Inace pozdravljam proucavanje Otkrivenja, ali samo ako se drzimo pravila da Biblija sama sebe tumaci. To znaci da znacenje simbola treba da potrazimo samo u drugim Biblijskim knjigama, kao npr. knjiga proroka Danila, Jezekilja itd. A ljudska misljenja, sta je ovaj rekao ili onaj, to je sve relativno i uglavnom netacno.

goran

pre 14 godina

Treba samo studirati bibliju,jer sto covek vise provodi vremena sa njom vise ima zajednisva sa Bogom.Jevandjelje po Mateju 24 glava govori o mnogo tome,sta je bilo,sta se desava i sta ce da bude.35,36 stih kaze"nebo i zemlja proci ce,ali reci moje nece proci.a o tome danu i o casu niko ne zna,ni andjeli nebeski,ni Sin,nego Otac sam."42"bdite dakle,jer ne znate u koji ce cas doci vas Gospod".Ovo su samo 3 stiha koja mnogo govore.Za otkrivenje Jovanovo je veoma komplikovano i za najveceg poznavaoca biblije,ali ja vas mogu ohrabriti i u tome,na kraju je pobeda bozija "Gospoda Isusa"amin.Molitva od mene za svakoga ko ovo cita,bez obzira koje je vere i nacionalnosti.U Gospodu je snaga!

dosta

pre 14 godina

sad je stvarno dosta, b92. slusao sam vas od kad ste poceli emitovanje '89, poslednjih deset godina od kada sam u inostranstvu vas redovno citam na internetu. poslednjih godina ste se toliko srozali i vi i vasa publika, da od ovog trenutka skidam bookmark i vise vas ne posecujem. zbogom, bilo je lepo dok je trajalo. zelim vam puno srece u rasprodavanju medijskog prostora i sopstvene reputacije.

Svakodnevni citalac Biblije

pre 14 godina

U Bibliji cete naci da je zemlja okrugla (Isaija 40:22), da stoji u vazduhu (Jov 26:7). Hidroloski princip o kruzenju vode je otkriven tek 30 godine pre Hrista (Marcus Vitruvius), a u Bibliji otkriven hiljadu godina pre toga u Knjizi Propovednikovoj 1:1-7, kao i drugi zakon termodinamike (Psalam 102:26), odredjena astronomska kretanja (Jov 38:31-21) potvrdjena pre manje od sto godina, itd.
Stoga, sva zla ovoga sveta koja su pocinjena u ime hriscanstva, pocinjena su upravo zato sto su ljudi odstupili od Svetog Pisma (Biblije). Da budem precizniji - crkva je odsupila od Biblije, zaklonila ju je od ljudi, a ovi, verujuci svojim verskim vodjama, cinili zlo misleci da Bogu sluzbu cine. Kakva prevara!
Ta zla su, dakle, dokaz odstupnja od vere njihovih pociniliaca, a ne toga da ih je Biblija na to navela.

Jaijcanin

pre 14 godina

Ranih godina je bilo proroka,ali i u skorijoj proslosti je bio jedan,imenom Nostradamus.Misie Nostradamus kaze:3000 go.ce zemaljci semlju da napuste zbog prenaseljenosti.Ako mu je verovati.

Stradalnik

pre 14 godina

Onima koji su rekli da se odgovor na pitanje o smaku sveta može naći u Bibliji ja kažem:potpuno ste u pravu.Jer,kao što znamo,ovo su poslednja vremena.Uskoro će se Isus spustiti sa oblaka u svojim srebrnim kočijama i počeće da zavodi red na Zemlji.Mi pravedni ćemo biti uzneseni na nebo gde ćemo provesti večnost sa anđelima.Nažalost,većini vas se ovo neće desiti.Vi ćete biti ostavljeni na Zemlji i dešavaće vam se grozne i užasne stvari.Kraj je blizu,možda se neće desiti ovog meseca,ali ove godine sigurno hoće.

Bojan

pre 14 godina

Kako se na temu apokalipse uvek javi gomila religioznih ljudi. Kao da jedva čekaju i bacaju se sa citatima iz Biblije. Ako postoje Bog i Djavo, Biblija je Djavolja knjiga, prosto je nemerljiva šteta koju je ta knjiga nanela čovečanstvu.

I stvarno počinju da me nerviraju ovi ljudi sa dokazima da je zemlja stara 7000 godina bez ijednog dokaza do sabiranja godina u Bibliji. Ja se bavim astronomijom i prosto je nemoguće da je sve nastalo pre 7000 godina. Svemir je star 14 milijardi godina, svi dokazi (sem knjige koju su napisali ljudi puni predrasuda pre 2000 godina) upućuju na to.

A i B92 stvarno počinje sa ovim temama da nervira.

mAm

pre 14 godina

Realno, ovaj tekst vam nije trebao. Kao sto je i ova knizevnica mogla de prevede Carl Sagana ili Stephen Hawking, tako ste i vi mogli da stavite neki ovozemaljski teks.

darko

pre 14 godina

Zamislite da ste bog i da treba da pre vise hiljada god objasnite teouriju evolucije ,nastanak svemira ili bilo koji naucni dokaz a uz to da ljudima ukazete pravi put(Iz tog vremena potice stari zavet).
Posle odredjenom vremena bi ste odustali od toga i samo pokusali da ukazete na pravi put.
Ja knjigu "postojanja " pricu o adamu i Evi svatam samo u moralnom smislu.
Ogromna vecina i katolickuh i pravoslavnih i protestanskih ,velikodostojnika se slaze samnom .
Jedna grupa krecionista u americi i grupice ovde tvrdoglavo ostaju pri svome .
Neka im ali ako im je samo to vera onda im je vera slaba.
Sa tacke vere je irevelvatno da li je prica o nastanku tu radi moralne poruke ili stvarna.
Potpuno je ne moguce da bi bog i sada mogao ljudima da objasni sustinu svega a tek tada!
Jedino krajnim tumacenjem biblije se moze objasniti evolucija ali i kreacionizam .
Istoiske cinjenice dokazuju kad se doslovno timaci biblija da je potop bio u vreme egipacke i sumerske civilizacije koje su postojale i pre i posle potopa i nastavile da postoje.
Kreacionisti su kretivno pomerili potop ranije .
Po cemu se razlikuju od onih koji vide evoluciju u biliji ?
Poenta ovoga je da je sa tacke vere nevazno da li je nesto napisano radi moralne poduke ili da bi opisalo neki stvarni dogadjaj .
Ljudi i ovako nisu u stanju da svate stvarnost ko sto ptica nece svatiti zakone fizikea covek ih moze primeniti da spasi pticu bez pokusaja da joj objasni zakone fizike sto bi bilo i ne moguce i glupo.

Bojan

pre 14 godina

(Svakodnevni citalac Biblije, 27. februar 2010 14:57)
To što imaš predubeđenje da je biblija apsolutno tačna pa pokušavaš naučne činjenice da uguraš u nju i tako je pokažeš svetom knjigom ne prolazi više.
ajmo redom

Isaija 40:22
"Он седи над кругом земаљским, и њени су Му становници као скакавци; Он је разастро небеса као платно и разапео их као шатор за стан"

ako iz ovoga zaključuješ da je zemlja lopta, svaka čast. Ovo se u potpunosti poklapa sa tadašnjim verovanjima ljudi da je zemlja ravna ploča kružnog oblika nad kojim je postoji šator na koji su nakačene zvezde, Sunce, mesec...

Jov 26:7
"Он је разастро и север над празнином, и земљу обесио ни о чем"

OK, zemljina ploča je u vazduhu i kada dođeš do kraja ploče pašćeš sa nje u neki bezdan. I dalje ništa neverovatno za ljude od pre 2000 godina.

Knjizi Propovednikovoj 1:1-7
"Све реке теку у море, и море се не препуња; одакле теку реке, онамо се враћају да опет теку"

U ovome vidiš hidrološki princip???? Samo fali 3-4 međukoraka. U toj istoj knjizi imaš i ovo

"Сунце излази и залази, и опет хити на место своје одакле излази."

Geocentrični sistem, pokazan netačnim uprkos spaljivanju mnogih "nevernika" još pre nekoliko vekova

(Psalam 102:26)
" То ће проћи, а Ти ћеш остати; све ће то као хаљина оветшати, као хаљину променићеш их и промениће се."

drugi zakon termodinamike ????

i ne znam di si našao on astronomska kretanja u Jovu.

tako da su mnoga zla ovog sveta počinjena u doslovnu odbranu onoga što piše u bibliji. Ko god je nju dovodio u pitanje neslavno je prolazio. Sad pokušavaju da odbrane bibliju tako što govore da je ne treba doslovno shvatati, već u prenesenom značenju (stav za koji bi pre 500 godina završili na lomači). Recimo kao što ti pokušavaš da opišeš hidrološka kretanja preko one knjige propovednikove, potrebno je da pročitaš neko naučno delo, razumeš o čemu se radi i onda u tom stihu kažeš e možda je pisac mogao da misli na to....

Aleksandar

pre 14 godina

Slazem se sa prvim komentarom. To je jedina sigurna propast sveta, bilo je Nacionalnoj geografiji .... Sunce ce progutati Zemlju. Ali to ce biti za 5 do 6 milijardi godina. Sve pre toga, o cemu se ovde govori, je u domenu nagadjanja, pa cak i maste. Opusteno ljudi, mi to necemo da dozivimo ....... :))

Svakodnevni citalac Biblije.

pre 14 godina

@Bojan
Biblija nije naucna disertacija. Ne ocekuj da recnik ljudi koji su ziveli 1500 godina pre Hrista bude na danasnjem nivou. ALI - u Bibliji ne pise da je zemlja ravna ploca, ne pisa da treba ciniti zla bliznjemu, nema reci kojima se moze odbraniti verska zatucanost, premda su mnogi u ime Hrista cinili zla bliznjemu. To su sve cinili jer Ga nisu poznavali - imali su iskrivljenu sliku o Njemu, kao i mnogi danas.
A sto se tvojih objasnjenja tice, ona su ipak proizvod tvoje nespremnosti da uzmes sve cinjenice u obzir, pa i tvog licnog verovanja. Npr. u to vreme medju jevrejima nije postojao izraz za sferu, samo za krug, stoga i pise krug zemaljski. To nisi znao, priznaj.
Takodje, previdjas i lirski jezik kojim je knjiga pisana (o zalasku sunca i izlasku ujutru na isto mesto).
Sto se astronomskih kretanja u Knjizi o Jovu tice - to si sam mogao da proguglas, ali hajde kad vec nisi: Tekst kaze da se zvezde koje sacinjavaju sazvezdje velikog medveda krecu u suprotnim pravcima jedna od druge. To je nauka ustanovila pre manje od sto godina. Kada bi svet trajao npr 50.000 godina, ovo sazvezdje bi se rasformiralo, to jest imalo bi drugaciji oblik. Ne zelim da pisem dalje o dokazanim naucnim principima jer ne priznajes da se oni mogu izneti u pesnickoj slobodi, jezikom coveka koji je ziveo pre 3-4 hiljade godina.
Veruj sta god zelis. Zakoni u prirodi ukazuju na velikog Zakonodavca, jer nema zakona bez zakonodavca. Dizajn u prirodi ukazuje na velikog Dizajnera, jer ne postoji dizajn bez dizajnera. Jedino ljudska mudrosti i ljudska glupost ukazuju da se sloboda volje koju je Bog dao moze upotrebiti i zloupotrebiti.

Sasa

pre 14 godina

Vi ljudi sto ne verujete hiljadama naucnika a verujete jednoj jedinoj knjizi (koja god to bila) ste stvarno izgubili bespovratno kurs s realnoscu. Steta samo sto se to tolerise u drustvu, ja da uporno tvrdim da sam ispunjen duhom belog zeca koji je stalno uz mene stavili bi me u neku ustanovu. A da ne spominjem to kakve sve odvratnosti se propagiraju u tim knjigama, samo sto se na to zmuri uglavnom, ili 'tumaci' izvrnuto. Ako je to sveta knjiga nema sta da se tumaci, od slova do slova je takva kakva je napisana, a takva je uzasna!

marko

pre 14 godina

@dosta

naprotiv.b92 se vratio na stare staze,kojima nas je vodio kroz teske godine milesevicevizma,kada smo se peli po tavanu sa radiom u rukama,da uhvatimo tu stanicu,dok su je udbasi ometali.

samo nastavite tako,i eto starih citalaca.gledalaca.slusalaca natrag!

Nindza

pre 14 godina

Ne verujem ja ni u bibliju ni u carbon dating, ni u starost zemlje od 7000 godina. Carbon dating odredjuje starost do 50-60.000 godina. Pre toga nemamo BLAGE veze sta, odnosno kad se desilo.

Drugo, starost arheoloskih iskopina i premeta. Vecina predmeta zavrsava po muzejima i PRIVATNIM KOLEKCIJAMA. Zasto sam naglasio privatne kolekcije-pa tu ulazi novac u pricu. Neko nadje predmet, odnese ga strucnjaku. Plati dobrano tog strucnjaka, a ovaj nadje najstariju mogucu "analogiju" za taj predmet i potpise. I sad je taj predmet star 10.000 godina (a realno nije bas toliko star) i vredi bog zna koliko. Muzej otkupi od nalazaca. Privatni kolekcionar, radi prestiza, pljune jos vece pare.
I eto, imamo iskrivljenu istoriju, a svi zadovoljno trljaju ruke, puni para.
U svetu u kome AMERICKI predsednik dobija nobelovu nagradu za mir, ne verujem ni u kakvu etiku.

Dok zivis uzivaj, a ako i bude smak sveta, opet nije strasno, jer je profuckan na straznjicu Dzenifer Lopez i Velikog brata.

moje skromno misljenje

pre 14 godina

Smak smeta ce biti 2012-te isto kao sto je bio i 2000-te i ko zna jos koliko puta pre toga.
Ali stvarno mi nisu jasni ljudi koji se slepo drze Biblije. Ja sam Pravoslavac po rodjenju, ali smatram da je vecina religija nastala da bi se masi preneli neki prakticni zivotni saveti u pojednostavljenom obliku.
Ali slepo verovati da je Zemlja stara 7600 godina?! A sta je sa fosilima? Sta je sa naucnim procedurama utvrdjivanja starosti nekog objekta, kao sto je "carbon dating" tj utvrdjivanje starosti na osnovu vremena polu-raspada ugljenikovog izotopa. Meni takvi naucni podaci pre "piju vodu" nego da je npr Zemlja nastala za 6 dana.
Ali ok. Sustina religije je vera. Svako ima pravo da veruje u ono sto zeli ili sto smatra ispravnim.

Nije mi bila namera nikog da vredjam. Ako je neko uvredjen ovim tekstom - iskreno mi je zao.

PS Nisam ateista!

MUKNAVI

pre 14 godina

Nece!Hoce!..Izvolite ,pa birajte,kako ko voli,neka izvoli...ih bre iskipe` mi mleko,hm..propast sveta..bice ,kad se ,vrati,Krasnotica..

marinela

pre 14 godina

Zar Isus nece doci u silver Porscheu? Smejace mu se ljudi ako dodje u kocijama, nije u redu. Mada, pitam se gde je do sada, sto mu treba ovoliko vremena?

Jole

pre 14 godina

LJudska rase nece doziveti smak sveta.Ona ce postojati jos par hiljada godina, a onda ce se urusiti sama u sebe, kao deo normalnog i prirodnog ciklusa. Ostace i trava i zemlja, ali ljudi vise biti nece. Ne vidim zasto se kraj sveta vezuje za kraj planete, ljudi su i ovako na nju dosli nedavno.
Sada nas je vec skoro 7 milijardi. Moguci kraj covecanstva moze biti i smrt zbog samog nacina zivota, nedostatak energije ili konacna pobeda virusa.
Sto se tice zakazanih datuma unistenja sveta, mislim da su bezveze. Argumenti su cesto oprecni i sve se moze svesti pod zabavu. Zato zivite spokojno i na nacin kao da vam je svaki dan poslednji. Mozda i jeste... A i da jeste, mi smo svi iovako samo zrnce peska u pustinji. Univerzum nece ni primetiti da nas nema, ako je ikad i primetio da nas ima.

spasoje

pre 14 godina

Ne znam da li ce biti propast(smak)sveta,ali sigurno ce se nesto desiti,netreba nama smak sveta mi to vec dozivljavamo pored sadasnje vlasti

Bojan

pre 14 godina

(Nindza, 27. februar 2010 20:12)
nisi u pravu. Carbon dating nije jedina metoda za određivanje starosti nekog objekta. Postoje mnogi drugi elementi čiji je period poluraspada mnogo duži pa se koristi za obradu tih podataka. Tako da su ti radioactive metodi za određivanje starosti živih objekata, tj onih koji su bili živi organizmi.
Za starost svemira se ipak koriste neke druge metode. Količina svemirskog zračenja, prosečna temperatura, brzina kojom se galaksije udaljavaju se menjaju tako da kada ekstrapoliraš ove stvari u prošlost dobijaš vreme kada je sve počelo, vreme "big banga". To je bilo pre više od 14 milijardi godina.

(Svakodnevni citalac Biblije., 27. februar 2010 19:43)
OK, slažem se da biblija nije naučna disertacija, samo što ja mislim da je Biblija najobičnija kolekcija mitova u vezi sa stvaranjem sveta, postavljanjem prirodnih zakona itd.
U pravu si, nisam znao da ne postoji izraz za sferu, što me zaista čudi. Ali nepostojanje tog izraza nas ipak ne dovodi do zaključka da je autor tamo mislio da je zemlja lopta. Navedi mi sve činjenice koje imaš kako bi iz onih stihova izvukao te zaključke. Tačno je da imam već čvrsto izgrađeno predubeđenje da ne postoji nikakvo fascinantno znanje u bibliji, ali sam spreman da prihvatim činjenice ako su na tvojoj strani.
Tačno je da se u bibliji stalno forsira da ne činiš zla bližnjem svom, ali se to "bližnji" nekako relativno posmatra.
Da li su jevreji učinili zlo bližnjem svom kada su kamenovali čoveka koji je nedeljom sakupljao štapiće, bog se tu nije javio da osudi ovaj čin, a on stoji u svetoj knjizi, prodavanje ćerke čoveku koji ju je silovao takođe nije osuđeno, imanje robova... U bibliji možeš da nađeš stih kojim možeš da opravdaš svako zlo na svetu.
Recimo, opravdanje za sve verske ratove može da se nađe u mitu o sodomi i gomori i o velikom potopu. Zar u oba slučaja od svih ljudi koji su bili tu samo njih nekoliko je zaslužilo spas... nijedno dete, novorođenče...

A Dizajn i dizajner čak i da postoje uopšte nisu dokaz da je biblija knjiga božja. Što se mene tiče za mnoge stvari koje imam pitanja u nauci sam našao odgovore, priznajem da je pitanje zašto su fizičke konstante takve kakve jesu zanimljivo, ali je van čovekovih mogućnosti da to ispita jer mi možemo da se ponašamo samo po njima.

dzigi

pre 14 godina

ne znam sto ste zapeli sa biblijom, kada ima knjiga (i religija) starijih i mudrijih. kineska civilizacija je vise nego duplo starija, treba i njih pitati o smaku sveta. da ne pominjem drevne aboridzane koji milenijumima zive po zakonima prirode.

Ja

pre 14 godina

Komentator 'Stradalnik' je dao najbolji komentar na ovu vest. Većina onih koji prognoziraju kraj sveta se zapravo raduju, jer sebe smatraju pravednim i poštenim, pa misle da će oni sa anđelima svirati zlatne harfe dok mi ostali budemo večno rintali u fekalijama do pojasa i sumpornim isparenjima od pojasa.

To pokazuje da ti pravednici nisu baš jako veliki hrišćani, jer su zluradi i oholi, zato što o sebi misle previše dobro, a ostalima priželjkuju zlo.

A sada ozbiljno - razumem zašto su u svakoj epohi umniji ljudi predviđali smak sveta - jednostavno zato što je u ljudskoj prirodi da budemo zlobni i da otimamo, krademo, ubijamo i lažemo. Pa onda umni čovek kada sve to vidi, poželi da postoji neka sila koja će očistiti univerzum od takvih zlih bića.

CarlosNS

pre 14 godina

Kada dodje kraj ne zelim da zivim sa andjelima. Zelim da me nema.

P.S
Kinezi imaju tekstove koji datiraju iz 6600. godina pre hrista, sto znaci da su stari 8600 godina. To vec premasuje starost sveta po bibliji.

LHC

pre 14 godina

što se mene tiče ni jedna od religija,vera,sekti,ili ti bilo kakva grupa ljudi(a da nisu naučnici) koja pokušava da objasni kako svet tj. svemir funkcionišu nisu ni blizu prišli kvantnoj fizici(mehanici) a imali su hiljade i hiljade godina da smisle i tu varijantu pokazuje da sve njihove(druidi,vračevi,šamani,popovi,kaluđeri,monasi,itd.) pretpostavke,verovanja,tumačenja možemo slobodno da bacimo kroz prozor.nikad nećemo saznati istinu ako vičemo"ovo je istina" i pokazujemo knjige kao što su biblija,kuran itd.,i da se pozivamo na nekakve psalme,stihove,pasuse krajnje sumnjivih metaforičkih tekstova.jedini način da je saznamo je da zavrnemo rukave i ulozimo mnogo truda,izvedemo mnogo eksperimenata i da više ne pretpostavljamo stvarnost nego da je dokumentujemo

Radoslav

pre 14 godina

Klasika,cim dodje datum koji su "naucnici" i "proroci" zacrtali kao propast sveta,za izgovor zasto nije doslo do istog koriste recenice kao svest naroda nas je spasla od apokalipse,dobro stanje u svet,tehnologija i tako to,samo da bi izbegli cinjenicu da su pogresili,i da kraj sveta je ne moguce predvideti !!!Za neke je kraj sveta bio period od 1939-1945 !!!

Neće biti ništa

pre 14 godina

Sunce neće "trajati" još samo par hiljada godina, već još oko pet milijardi godina. Vremenom će se smanjivati, a kad se završe sadašnji termonuklearni procesi (pretvaranje vodonika u helijum), počeće da se širi i biće otprilike toliko veliko da će doći negde između Venera i Merkura, neki kažu da će biti toliko široko da će "progutati" i Zemlju. Sunce neće eksplodirati kao supernova jer je premalo - neće imati dovoljno mase da se uruši u sebe (nema uslova za stvaranje gvožđa). Kad se završi pretvaranje vodonika u helijum sledi faza pretvaranja helijuma u ugljenik i tu se proces završava. Daljih uslova za stvaranje težih materija nema. Ono na kraju postaje crveni džin koji se polako hladi. Teoretski, kad bi sve preživeli, imali bi dovoljno vremena da se preselimo negde dalje, na Mars npr. pošto će na Zemlji biti pretoplo. Naravno, ako uspemo da "oživimo" planetu. Kraj sunca je faza belog patuljka za mnogo milijardi godina.

Priča sa Suncem je previše komplikovana i proces je predug da bi predstavljao opasnost po Zemlju. Jedina stvarna opasnost je velika "eksplozija" na Suncu koja će nam ugasiti sve što radi na struju, a kako od struje sve zavisi...

Veću opasnost predstavljaju komete, meteori ili asteroidi. Ako se neki, dovoljno velik asteroid, "izbaci" iz asteroidnog pojasa (između Marsa i Jupitera) i krene ravno prema Zemlji, mi tu ništa ne možemo. Ili ako naiđe neki kao što je asteroid Aphofis (koji nas je skoro za dlaku promašio), ili ako naiđe neki kojeg ne možemo da primetimo (iz pravca Sunca npr.), a da je dovoljno velik, eto kraja ljudskog života. To može da se desi praktično svakog dana. Aphofis se vraća 2029. i proračunato ima šanse da nas udari sa 2,7%. Zemlju svakog dana "bombarduju" desetine manjih objekata koji svi sagorevaju u atmosferi jer su mali. Aphofis sa svojih 270 m prečnika i ogromnom kinetičkom energijom spada u klasu veoma opasnih. Zamislite takav objekat koji se kreće sa 30.000 km/h i udara u Zemlju!

Ako nas "promaši" 2029. ali ako prođe kroz tzv. "gravitacionu rupu" (prečnik otprilike 600m), to će ga kao praćka usmeriti pravo na Zemlju i u sledećem povratku 2036. udara u Zemlju. To je dosta kratko vreme da učinimo bilo šta. Sa sadašnjom tehnologijom moramo da pronađemo svako takvo telo 30 godina pre udara da bi bilo šta učinili. Prvo, nemamo svemirski brod da pošaljemo tako daleko. Shuttle program se gasi ove godine, a Shuttle ne može da leti u slobodan svemir. Tako da ni Aphofisu ne možemo ništa, jedino da se nadamo da će nas promašiti.

Za 2012. za sada ne postoji poznata nijedna opasnost. Sve te glupe prognoze tzv. vidovnjaka se nisu obistinile, pa neće ni ove što kažu da je kraj dogodine.

kockastiekran

pre 14 godina

"...kako ćemo plaćati struju. A kako smo dosad, pa sve je darovao Gospod. Darovaće i tada...."
Aj meni i za informatiku, za telefone ću nagrebati, nije frka.

Dusan

pre 14 godina

Ej ljudi hvala vam na ovim komentarima,stvarno sam uzivao citajuci ih!Uh svasta sam procitao veceras!Ja mogu da dodam da trebamo stalno da napredujemo i u duhovnom i u naucnom smislu!Nevidim razlog stajati u mestu,neprihvatati nista novo!Mozda za Boga to nije novost, ali za mene jeste!Po meni Bog od nas vernike trazi napredak,a ne slepo verovanje!A problem je u tome sto ''najveci''vernici gube sebe u celoj toj prici,pocinju da se plase Boga,i nadaju se da ce sa andjelima harfe svirati!:)

monsoon

pre 13 godina

Komentarisanje ove i sličnih tema redovno se pretvori u nadglasavanje ljudi koji imaju ili misle da imaju mišljenje o datoj temi (čast izuzecima). "To je jedina sigurna propast sveta, bilo je na Nacionalnoj geografiji." Ovo je sjajno, davno ne pročitah nešto što mi je momentalno nabacilo osmeh na lice! Skoro kao izjava od pre par godina u marketu: "Jeste, jeste, istina je, bilo je u Trećem oku!" Zapanjuje me nedostatak mašte i ograničenost znanja ljudi uopšte, kao i ograničenost dostupnosti izvora iz kojih mogu da saznaju nešto više (što i nije u potpunosti njihova krivica).

Religiozna sam koliko mi razum dozvoljava, ali nauka nije moja religija. Ne verujem u veliki deo onoga što je napisano u Bibliji i ostali svetim knjigama. Sa druge strane, ne verujem u veliki deo onoga što piše u naučnim istraživanjima, jer naučnici su ljudi koji rade za novac (pure science na žalost više ne postoji, nauka je postala korporativna disciplina, kao i sve ostalo). Verujem da je istina negde između. Ko se imalo interesuje za teme kosmosa i života zna da najzvučnija svetska naučnička imena priznaju da ne mogu do tančina da objasne poreklo života, kao ni da precizno rekonstruišu nastanak kosmosa. Jednostavno, kockice se ne uklapaju. Ista situacija je i sa kockicama u religiji. Besmisleno je forsirati jednu od opcija, jer ni religija ni nauka ne daju (ili još nisu evoluirale da bi dale) rezultat onoga zbog čega postoje – istinu.

Pitam ljude koji misle da je skoro pa jedini scenario smaka sveta gašenje Sunca ili udar asteroida: da li misle da je univerzum toliko nemaštovit, ograničen i dosadan? Ako je odgovor potvrdan, ostaje mi da ih žalim što ne vide bar deo njegove lepote, grandioznosti i maštovitosti, kao i što zanemaruju svoje prisustvo u njemu, svoje postupke i neodgovornost. Drugo: zbog čega je opšte prihvaćeno mišljenje da je smak sveta isključivo fiziško-geološko-astronomska kategorija? Valjda su ljudi gledali previše holivudskih filmova, umesto da (ako ih već zanima apokalipsa i budućnos kosmosa) čitaju sve sa tom tematikom što im padne pod ruku (fiziku, hemiju, geologiju, astronomiju, astrofiziku, filozofiju, sociologiju, psihologiju, religiju, itd), prave selekciju činjenica i stvaraju svoje mišljenje koje je dobro potkovano znanjem. Ovako, sve se svodi na komentarisanje nečega što je negde-neko-nešto zapisao, čuo ili gledao na Nacionalnoj Geografiji (opet, čast izuzecima).

Što se tiče same apokalipse, to je samo jedna od nizu stvari koje se koriste kako bi neko stekao profit bilo koje vrste, kao u i slučaju drugih stvari koje u ljudima bude strah, paniku i beznađe. Lepo je pisalo u jednom od prethodnih komentara: opustite se ljudi, šta će biti biće. Univerzum nije ni svestan našeg prisustva, mi smo bitni jedino sami sebi. Ili što bi Sagan rekao: Izgleda da Univerzum nije ni dobar ni zao – jedva da je neutralan.

Schweiz

pre 12 godina

Coveku ko je svoren insikt mislenja ne moze znati Smak Sveta ma koliko da Covek inteligentan bude ove su samo mislenje,to zna samo Bog ili Allah kada...