Ponedeljak, 09.02.2009.

00:10

Hoće li cene nekretnina biti niže

Cene stanova u Srbiji neznatno su pale, a ključ za znatnija sniženja jeste u rukama države, tvrde u agencijama za promet nekretnina.

Izvor: B92

Hoæe li cene nekretnina biti niže IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

Pavle

pre 15 godina

Krajnje je vreme za pravo istrazivacko novinarstvo o ovoj temi. S vremena na vreme u medijima se govori o tome sta ce biti sa nekretninama i uvek se pitaju samo oni koji su zainteresovani za rast cena. Naravno da ce reci da cene nece pasti (a onda ce se javljati da to sve potvrde i kroz komentare - "iz pouzdanih izvora"). I naravno da ce opravdavati to raznim argumentima pa i onim koji su apsolutno netacni (gruba gradnja 600E/m, takse u BG 500E/m, pohlepni nadzorni organi u Beogradu, Beograd drugi Nju Jork, milioni ljudi bez stana :) itd). Lako je proveriti koliko kosta stavljanje pod krov, koliko takse, a koliko kosta sama gradnja, a po kojoj se ceni onda sve prodaje.
Bio sam u jednoj zgradi koju je pravila pomenuta Greda u Beogradu. Cela je rasprodata, useljena pre 6 meseci, a u 22h radnim danom, kada bi trebalo da je vecina stanara kod kuce garaza je vise nego polu prazna. To je zato sto su mnogi kupovali stan kao investiciju, a ne za sebe. Cene su rasle, delovalo je da je bolje da se kupi stan, nego da pare stoje u banci, jer brze narastu. E, dosao je kraj tom rastu, jer on ne moze da bude beskonacan, jer je vestacki. Brza zarada investicijom moze da bude i brz gubitak kada se dodje do kraja spirale. Ili su mozda nasi "gradjevinci" pronasli ono sto nigde u svetu nije pronadjeno, pa ce kod nas spirala i dalje da raste do beskonacnosti, pa cemo imati najvece cene na svetu? Dakle, voleo bih da se napravi vest u kojoj biste egzaktno pronasli koliko kosta kvadrat Belvila u proizvodnji (za materijal, za majstore, za takse, uvodjenje ovoga i onoga itd), koji se prodaje za 2000E/m i to koriscen za vreme Univerzijade. Ubedjen sam da je cena oko 500E/m. Sve preko toga je jeziva zarada bazirana na mesavini glasina, prethodnom trendu i reklamama. Nista realno.

bucko0608

pre 15 godina

Stari stanovi boljeg kvaliteta od novih stanova!!!!???? hehehehehehehehe..... e bas lepo, da mi ulepsate ovaj ruzni kisni dan

Vlada

pre 15 godina

Ukoliko drzava odluci da "pomogne" stanogradnju to bi bio vrhunski dokaz o sprezi vlasti i gradjevinske mafije (uzimati novac od poreskih obaveznika koje uzgred svakodnevno bombarduje novim nametima u ime ekonomske krize a da bi se pruzilo onima koji su operisali sa marzama 100-200% i omogucilo im se da i dalje odrze astronomske cene), ovo bi u svakom slucaju bila politicka afera, a politicke afere svoj epilog dobijaju na izborima.

Milan

pre 15 godina

Imam dobrog drugara koji radi u jednoj gradjevinskoj firmi, privatnoj.
I pitam ga posto su mu sada stanovi... on kaze 1400-1700 ( I to jos u Rakovici, uzas) evra. Ja zapanjen pitam, otkud sada tolika cena kada znam da je do pre samo godinu dana prodavao za 1000-1100, a on mi kaze "Znas koliko je poskupeo cement?" Hahahahaha! Slatko sam se nasmejao i rekao mu da ne mora mene da farba jer se znamo ceo zivot i da nije problem u cementu, vec sto se njegov gazda ugradjuje 30%, kao i svi ostalo sto nigde na svetu nema.
Mislim da ce proci jos malo godina dok cene realno krenu da padaju.

s brda

pre 15 godina

Cena cementa je mozda ista u Beogradu i Vrscu, ali plata gradjevinca nije. Nije ni nadzor, nije ni transport, nisu ni dazbine, niti Vrsac ima ogranicenja koja ima Beograd. Ne prijavljuju se iste gradjevinske firme u oba grada, jer u Beogradu se zna cena i za to, a ona je visa - prosto, jer se na kraju ocekuje visa cena prodaje. U Beogradu su potrebne dozvole silnih sluzbi i sekretarijata, to se ceka, to kosta (malo belo, vise crno), a onda poskupljuje i gradnju. Je l' malo jasnije?

Ana

pre 15 godina

Cena je proizvod dogovora izmedju kupca i prodavca, nju ne moze da odredjuje drzava. Te tolike price o nekom velikom padu cena nekretnina su samo pokusaj obezvredjivanja privatne svojine i jos jedan jeftin politicki trik odredjenih snaga koji psiholoskim mehanizmima zele da narod vrate u 1945-u godinu.

neutralac

pre 15 godina

Samo polako i bez panike!

Nije da li vi hocete ili necete da prodate ili kupite po ovakvoj ceni...vec ce ova neumitna sila nazvana S.E.K. to sama iznivelisati.

Niko vac nece ni pitati sta biste vi hteli kad stomak krene da zavija!

Alo, u Nemackoj i Japanu otpustaju radnike?!?!!?!?

Cena stana zavisi samo od 2 okolnosti:

Da li onaj koji hoce da kupi stan ima gde da zaradi za njega (posao banka, nasledstvo, pomoc od rodbine iz inostranstva, pozajmi od komsije), i da li onaj koji ga je kupio ima kome da ga rentira odnosno da li taj koji rentira ima gde da zaradi za rentu (posao ili ispomoc od roditrelja i rodbine).

Sve se znaci svodi na POSLOVE.

Kad nema posla, nema para, nema ni rente nema ni vlasnistva stana.

A covek u Srbiji trenutno zivi od:

1-Stranih donacija (to nisu investicije jer se ne ulazu na pravi nacin vec se trosi neplanski na tercijarna dobra)

2-stranih doznaka od dijaspore (zvanicno Jelasic kaze da je prosle godine ta cifra bila oko 5 milijardi dolara; koliko je ilegalno para stiglo od rodjaka iz Beca i Stutgarta u rodni kraj Svijalnac i Pozarevac to nemamo pojma)

3-minorne privrede uglavnom iz sive, servisne i crne zone...

Prva stavka je prestala (imaju stranci prece rupe da zakrpe od Srbije), druga je na putu da prestane (jer dijaspora JESTE pogodjena S.E.K.-om tj. gubi poslove), ostaje ovo trece sto je dovoljno za lebac i buter ali nije dovoljno da se zaradi za stan.

Trenutno, stanove u Srbiji po cenama koje jesu, mogu da kupe ili iznajme samo kriminalci i mali broj zaposlen po fiktivnim radnim mestima koja su dobro placena (prrgrameri, menadzeri i visa admistracija u inostranim predstavnicima i "stranim" bankama).

Ovi drugi ce da izgube poslove vrlo brzo (stvarno je Reiffeisen zabrinut da posluje u Srbiji kad ne znaju kako ce ni Vijenu da izvuku iz sranja), a ovih prvih je na svu srecu ipak mali broj.

Beko i Miskovic mogu da pokupuju sve stanove u Beogradu i Novom Sadu, Planinama i Jezerima ali ce im oni stajati neizdati jer obican svet neam da zaradi za rentu i tu je cela poenta.

Kada kriticna masa obicnog gradjanstva nema para za rentu i infostan-cene idu na dole!

Prema tome nije u pitanju da li vi hocete ili necete da prodate ispod cene ili kupite iznad cene, vec:

Zasto biste kupovali stan po bilo kojo ceni u gradu ilizemlji u kome nema posla niti moze da se normalno zivi (jer kriminal ce opet da poraste, i ovi sto rade vecina ce biti otpustena)...

A sta agencije i "strucnjaci pricaju..pa mis'm, de su dosad bili!? Sto vam pre godinu dana nisu rekli da misle da su cene previsoke nego su se sad javili?

Sve najbolje svima!!!

blok

pre 15 godina

Nisu sve lokacije iste. Ako Delta dobije maltene za dzabe lokaciju u Bloku 67 i sagradi "kokosarnike" od 12-14 spratova, tu je krajnja cena kvadrata (sa dazbinama za Zonu 2) 500-700 EUR. Ako pak neko gradi na Brdu, Zvezdari ili uz Bulevar (takodje Zona 2), ali ima da resi imovinu (prethodne vlasnike), gradnja je zahtevnija, duza i skuplja (zbog okolnih objekata, tezih prilaza), onda izgradnja moze kosta i preko 1300 EUR/m2.
Treba znati da su se svi pomamili. Gradjevinske firme su digle cene, grad je digao cene, vlasnici trenutne imovine su digli cene, investitori su digli cene, krediti su skuplji.
Kada bi Beograd imao vise prica a la Blok 67, ali sa nizom i kvalitetnijom gradnjom (2-4 sprata), kada bi oslobodio "njive" za gradnju i transparentno doveo investitore, onda mozemo da pricamo o ceni kvadrata u gradnji od oko 800-1000 EUR, a samim tim i nizom cenom za kupca. Ovako je sve podlozno nakaradnom sistemu ponude, potraznje i halabuke nekretninskih agencija i novinara koji bas ne razumenu materiju.

Alex

pre 15 godina

Evo nekoliko faktora nabijanja cene nekretnina
1. Nikakva ponuda

2. Velika traznja (ali ne bas kao sto navode agencije)

3. Alavost agencija - oni su svakako jedan od bitnih faktora spinovanja trzista. Ko je angazovao Agenciju da kupi stan zna o cemu pricam - uvek ce vam agent onako drugarski savetovati da uzmete stan jer ce mu cena skociti koliko vec sutra za 500 e/m2 iako se isti prodaje godinu dana. Cak su mi jednom rekli da treba da se cenkam, ali da im ne dajem NEPRISTOJNU ponudu koja je bila preko 10% od njihove prve cifre?!?! A radi se npr. o 2.5 stanu (prosiren za lodju!) na B.Kosi koji je cenjen po 2.300e/m2?!?! A tek kako se zgade kad cuju da kupujete na kredit. Jos ispadne da mi cine uslugu sto ce me povezati sa nekim prodavcem, jer eto on hoce kes, ali ajd' kad sam se javio...
Agenti jos uvek ubedjuju prodavce da ne smanjuju cene. Zovite pa proverite.

4. Alavi investitori - ako izuzmemo retke slucajeve (statisticka greska) profiti po kvadratu su ABNORMALNI. Cast izuzecima, ali previse ih je koji su na granici zakona.

5. Drzavni aparat - naravno da je celokupna gradnja manje vise kriminalizovana, jer je ceo koncept dozvola, saglasnosti... klasican primer korupcijske strukture gde ne mozete da dobijete sve dozvole ako igrate fer. Ili vam treba 5 godina. Zato pforit predstavlja "nadnicu za strah" investitora.

A da li ce cene padati u skorije vreme? Na zalost mislim ne vise od 10% zato sto se nista od prethodnih 5 (a moglo ih je biti jos toliko) faktora nece promeniti. Btw nisu samo stanovi nelogicno skupi, imamo mi jos svojih bisera koji godinam opstaju a sve mislimo, pa ovako vise ne moze - najvise carine u Evropi, preskupa garderoba, verujem najskuplji automobili na svetu(novi & polovni), voce V kategorije koje se prodaje skoro po ceni I klase u Evropi...

Goran

pre 15 godina

Smatram da se pitanje cena nekretnina može rešiti samo ravnomernim ekonomskim razvojem cele zemlje. To je jedini način da se smanji gomilanje stanovništva u dva velika grada.
Država ne treba da se upliće u cene nekretnina, pogotovo u situaciji kada je Srbija puna praznih kuća, a prirodni priraštaj negativan.

T.

pre 15 godina

Ako u Vrscu mozes da kupis nov stan za 800-900EUR po kvadratu, nije mi jasno kako cena samo gradjevinskih radova u Beogradu moze da bude 600 EUR kao sto se ovde tvrdi. Plate gradjevinaca, cena cementa i cigle su iste u oba grada.

Ono u cemu je razlika Vrsca i Beograda je taj sto grad nikome nije pravio problem da zida kucu ili celu zgradu. A cak nije nastao ni "urbanisticki haos", sve nove zgrade se sasvim lepo uklapaju u okolinu.

Mile

pre 15 godina

Baš sam se pitao gde vam je novi tekst na temu "cene stanova neće padati" -poslednji ste objavili pre 2 nedelje.
Ako se investitorima u NS-u isplatilo da pre 2 godine prodaju na Novoj Detelinari po 750 evra/kvadrat, ne vidim da se od tada išta bitno promenilo. Komunalno uređenje i sl. je mala stavka u ceni i čak da je otišla 50% ne može na krajnju cenu da utiče više od 10%...

dusan

pre 15 godina

Slazem se da drzava mora da uvede red u ovu oblast, ali na dva nacina.
Prvi je svakako zakonska regulativa i sprecavanje biznismena da prodaju ono sto nemaju i sto bit tek trebalo da izgrade sa parama od lakovernih. Nacin je vrlo jednostavan. pre svake izgradnje buduci investitor mora da ili deponuje sredstva na namenski racun i da ona sluze za finansiranje izgradnje, ili da dostavi uredne bankarske garancije.
Drugi nacin je da se drzava ukljuci u stanogradnju. konkretno, npr. Beograd izgradi 20,000 stanova, plati uredno sam sebi sve dazbine, za koje se investitori zale da su visoke i izadje na trziste sa ekonomskom cenom. znaci uracuna tu i neku manju zaradu koja bi pokrila troskove eventualnog kratkorocnog kredita, plate zaposlenih na tim poslovima i sl.
Razlika u ceni ne bi bila 100%, vec 20-30. na taj nacin bi omogucili ljudima da kupe povoljno stanove (po normalnim cenama), a "biznismene" bi naterali da ili rade kako treba i ne pokusavaju da se obogate preko noci, ili da ostave gradjevinarstvo.
Zasto se to ne radi, ne znam, mogu samo da nagadjam.
Prva pomisao je korupcija...

MagnusPyke

pre 15 godina

Izlistane cene uglavnom nepostojecih nekretnina iskljucivo imaju za cilj da kako-tako odrzavaju virtualne cene nektretnina. Kada cene pocnu da padaju nastaje panika i prodavci zele da se sto pre rese stana ili kuce i "spasu" bar deo novca. Sa druge strani potencijalni kupci cekaju i drasticno usporavaju trziste. Velike gradjevinske firme preko agencija za promet nektretnina i medija pokusavaju da proture pricu kako beogradu nedostaje najmanje par stotina hiljada stanova i da je sada pravo vreme za kupovinu jer ce cene samo ici na gore.

grogi

pre 15 godina

Ja ne znam kako neko moze da bude u istom poslu kao i ja ako moje poslodavce kvadrat u izgradnji kosta 1450 EUR/m2 (sa svim dazbinama, imovinom, kasnjenjima, kreditima, Direkcijom itd), a njega kosta 500 EUR/m2. Samo izvodjac grubih radova na objektu bruto povrsine 2400 m2 (neto 1800 m2) kosta danas 1,1 miliona evra sto je 600 EUR/m2. Pa dodaj fine radove, nisku struju, liftove... kvalitetna gradnja sama moze da ode do 1000 EUR/m2, plus sve ranije pomenuto.
NE BRANIM investitore, ali ovo nije crno-bela prica. Jedino je sigurno da kupac placa cenu koja je za nas standard previsoka.

HAH HAHAHOVIC

pre 15 godina

Pa sto bi padale cene nekretnina, kada u Srbiji ni jedne jedine cene ne padaju, cak ni hleba ni mleka, a realno ima osnova za pad. Jer je od juna meseca kada je gorivo islo u 112 dinara, i kada su svi povecali cene, to isto gorivo palo za punih 40-50 dinara, a ostalo sta je pojeftinilo???
NISTA, tako ce isto i biti sa nekretninama.

K.s.

pre 15 godina

Da bi cene stanova bile toliko niske kao sto kupci prizeljkuju, trebala bi da bude takva situacija da ljudi prodaju stanove i zrtvuju krov nad glavom da bi se prehranili. A ako dodje takva situacija, bice pre rat nego pad cena stanova.

Nikola

pre 15 godina

Pošto sam u tom poslu, a užasno mi je muka više od laži i priča... evo: Izgradnja stambenog prostora izvođača, sa sve platama, materijalom, podmazivanjem... košta oko 500 EUR po kvadratu! Bez obzira da li gradi na Banovom Brdu ili na Dorćolu. Isti taj kvadrat košta 2000 EUR! Zašto? Pa pitajte ko su izvođači, tj gazde i čime se bave pored izgradnje i kakva je tamo zarada i na kakve su odnose uloženog i zarađenog navikli. Realno, imali bi sasvim dobru zaradu i sa cenom od 1000 EUR po kvadratu, ali halapljivost nema granica u Srbiji, a naročito u Beogradu.

Alexandro

pre 15 godina

E da. Bas dobro pitanje gde ide 200-500 € po kvadrtu koje uzima grad. Ali ne prazne price: buzdet Srbije, penzije, subvencionisanje GSP-a i drugo, jer to su gradske a ne republicke pare a GSP je, eto, povecao cene prevoza. Eto prilike da ljudi vide gde i kako se trose pare grada Beograda, pa da onda vidimo da li zelimo da se trose na to ili na nesto drugo, mozda infrastrukturu, mostove, natalitet, parkove, parkinge, fasade, cistocu...

srdjan

pre 15 godina

Ja sad da oglasim svoj 1.5 stan od 32m2 u Novom Sadu na Grbavici gde je uglavnom nova gradnja i sve vec izgradjeno, mogu da trazim koliko god hocu para za kvadrat - bice prodato. Cena je pitanje ponude i traznje.

Preskupo

pre 15 godina

Taj Beograd je toliko precenjen da je to bruka, cena stanova nije povoljna ni za Nemca a kamo li za Srbina. Trebalo bi razmotriti vezu sa centrom grada, puteve, uredjenost naselja pre nego sto se donese cena. Beograd u svim detaljima zaostaje za metropolama evrope, samo sto 80 posto ljudi iz Srbije nije ni izaslo iz zemlje pa mogu politicari, prodavci i velike gazde da zamajavaju narod a i sami ne veruju u tu pricu.

Dana

pre 15 godina

Cene nece padati, jednostavno nece biti prometa ili ce on biti na minimumu. A ono sto je u Srbiji blokiralo trziste nekretnina je politicka situacija, a ne ekonomska kriza jer je ovde uvek kriza sa parama.

analitičar

pre 15 godina

Ne računa se prosečna cena kvadrata od onog što se nudi, već od onoga što se proda! Neki oglasi stoje i po 3 godine i ništa. Ako se gleda prodajna cena kvadrat je jedva 1000 evra!

iz prve ruke

pre 15 godina

Samo da odgovorim na pitanje iz naslova ove vesti - "Hoće li cene nekretnina biti niže?"

Tacan odgovor je - hoce i to drasticno. Ne zamajavajte se sa pricama pseudostrucnjaka iz raznih agencija. Cene stanova u BG i NS idu jos minimum 30% dole. Ko planira da kupuje, neka samo bude strpljiv i ceka, nece pogresiti. Ovo vam je iz prve ruke, a vi kako hocete.

vl

pre 15 godina

Kakva sarena laza. Pazi ti ovo, "imali su mutnu sliku" ha, ha, ha. To sto zivimo u toru, ne znaci da smo svi ovce. Posto mafija zida, na sve nacine se bori da se cene zadrze, "pa makar" i samo za njihove stanove, sve ostalo moze da se snizi. Ono sto Srbi nikako da nauce, ekonomija je kao fizika, tu vaze zakoni. Ponavljam, jeste nas zatvorili u tor, i pokusavate svoje zakone da nametnete, ali voda probija ogradu, Dzaba vam.

Ko to tamo peva

pre 15 godina

Zašto cene da padaju kad investitori u gradnju ne ulažu svoj novac i ne preuzimaju nikakav rizik već se to radi samo na račun kupaca stanova u izgradnji. Oni uzimaju kredite i suočavaju se sa mogućnošću da ih ne mogu otplatiti. Hipoteku ne dobijaju na stan u izgradnji već isključivo na završen i uknjižen objekat.
Stari stanovi takođe drže cenu jer se ne prate vlasnički odnosi i nema poreza na višak stambene vrednosti koji bi bio stimulativan da ga vlasnici otuđe (prodaju).
"Interesovanje za skuplje stanove na boljim lokacijama nesmanjeno je, ali je potražnja stanova u izgradnji nešto niža, navode u agencijama." Navedeno je čista propaganda, jer ispada da svi samo kupuju velike i atraktivne stanove iako je očigledno da je broj takvih i stanova i kupaca ograničen. Što se tiče stanova u izgradnji, zbog nepovoljnih kredita i prevara od strane investitora kupovina takvih stanova je prava ludost za svakog ko nije sam investotor.
Inače ne verujem da će cena stanova padati bez pritiska od strane države, kroz poreze i beneficije. Pri tom treba striktno primeniti i ovaj novousvojeni zakon o oduzimanju bespravno stečene imovine, odnosno više se pozabaviti građevinskom mafijom, radom opštinskih službi koje se bave inspekcijom i nadzorom u ovoj oblasti i primenjivati rigorozne kazne u smislu zabrane bavljenja pojednimim delatnostima licima za koje se utvrdi odgovornost za postupanje i nepostupanje u oblasti građevinarstva.

Aleksandar

pre 15 godina

Evo da vam ja to predstavim ovako - ja sam moj stan kupio za 72500 evra. Na kredit od 30 godina. Ako mislite da cu ja moj stan u bilo kom trenutku sada da prodam za manje pare od toga - presli ste se. Nije da zelim da ga prodam, nemam nameru u stvari. Ali da moram da prodajem stan jer vise ne mogu da placam banci kredit, sta mislite ispod koje cene ne bih isao - u stvari ni manje ni vise nego od preostale glavnice + 2% za prevremenu otplatu. A posto je svajcarac isao gore dole u odnosu na evro, ostatak glavnice mi je oko 74 000 evra. Pa 2% plus je jos 1480 evra. I eto vam kolko ja vrednujem moj stan kao i svako drugi ko je uzeo kreit da bi kupio stan. Ne mogu da padnu cene stanova da 2.5 soban stan na vidikovcu kosta kolko dva rasplodna bika. Zao mi je. Ali da sa 95 000 kolko kosta slican stan sada u oglasima moze da dodje na oko 77 000 evra - to ce se verovatno desiti i nemam nista protiv toga...

Vlasta; Nemacka

pre 15 godina

Ne znam otkuda to da nema traznje, i moja supruga i ja uspeli smo u januaru da prodamo stanove (na Vracaru) koje smo nasledili od pok. roditelja, i to za 3 tj 3,500 Eura po kvadratu. Sada se novac od njih ulaze u Spaniji, gde su cene nekretnina drasticno pale ... Cene stanova u Beogradu su zaista sulude ako se uporede sa onima u Evropi, u Berlinu recimo samo najluksuznija gradnja i to u strogom centru prelazi 3500 Eura/m2. Stanovi u Spaniji (Costa Blanca, bazen, terasa, pogled na more) idu za max. 2000 E/m2. Toliko, "iz prve ruke".

lepa Jela

pre 15 godina

Na cenu nekretnina utiče koncentracija privredne aktivnosti u nekoliko centara, komunikaciona loša povezanost tih centara sa periferijom i okolnim mestima. Da bi cene nekretnina pale treba uložiti mnogo više sredstava u izgradnju odgovarajuće infrastrukture. Pre svega mislim na puteve i ostala sredstva komunikacije. Kada bi bilo jednostavno i isplativo, vremenski oprvadano doći i iz najudaljenijeg dela grada do posla..., cene nekretnina bi se veoma ujednačile. Ne bi bilo mnogo razlike dali živite na Žarkovu, Novom Beogradu ili Pančevu recimo. Zato ulaganje u metro, puteve, javni saobraćaj, višestruko može da se vrati građanima.
Država je motor privrednog razvoja, oni koji nisu hteli da prihvate tu istinu upravo uče još jednu lekciju iz ekonomske krize koja je na pomolu, treba da diverzifikuje mogućnosti privrednog razvoja. Niko u Beogradu neće ni hteti da živi ako negde drugo ima mogućnost boljeg prosperiteta.

Aleksandar

pre 15 godina

Zaposleni u agencijama za promet nekretnina su verovatno najlosiji strucni kadar koji moze da predvidi kretanje cena nekretnina, posto njihove izjave direktno mogu da uticu na trziste, te oni sigurno nece davati izjave protiv svojih interesa, bilo da im vise odgovaraju vise ili nize cene. Ono sto je zanmljivo u ovom tekstu je tvrdnja da bi bolji uslovi za izdavanje kredita uticali na smanjenje cene stanova, sto je za bilo koga ko si imalo razume u zakone ponude i potraznje potpuno besmisleno. Ukoliko banke nude povoljnije kredite, vise ljudi ce moci da se koristi tim kreditima sto ce povecati potraznju, te samim tim i cenu nekretnina. Jefitni krediti su i doveli do sloma trzista nekretnina u mnogim zemljama, UK, Irskoj, Spaniji, pa i u velikoj meri doprineli finansijskoj krizi u USA.

neon

pre 15 godina

Radim za investitora, pa da podelim par stvari. U cenu stana je, između ostalog, uključeno i sledeće:
1) "imovina" - postojeći vlasnici starih kuća ili straćara (primer Zvezdare) na čijoj parceli je grad predvideo gradnju petospratnice traži od investitora novac i stanove na lokaciji, pokrivanje svih troškova. Često ima ucena i mafijašenja, pa ponekad na ovo ode i 40% cene novog objekta (obično do 30%).
2) Direkcija za građevinsko zemljište Beograda (videti http://www.beoland.com/zemljiste/propisi.asp, videti podelu na zone) uzima za "uređenje zemljišta" od 200 do 500 EUR po m2 u ekstra zoni.
Kad se na ovo doda cena gradnje, takse komunalnim službama, kamate na kredite (jer pravi investitor gradi putem kredita), danas je tačka preloma profita na Zvezdari najmanje 1400 EUR/m2, tj. ispod toga investitor gubi novac. Ta brojka ide i naviše. Budući da se stanovi prodaju i u predgradnji i tokom gradnje, da se daju popusti na ulog u gotovini, onda je ona reklamirana cena od 1600 ili 1700 na preostale stanove bliska tom minimumu. Tek na 1800 i vise se pravi profit.
Tačno je da investitor zaradi ako prodaje za 2000 EUR/m2, ali ne treba sporiti mehanizme kapitalizma. Prodavao bi i za 3000 EUR, da može. Investitori će sniziti cene kad budu morali, a smatram da će morati ako bude manje kupovine, jer moraju i oni da vraćaju kredite.
Ali ovaj moj napis je ovako detaljan da vam predoći i drugu stranu medalje - ogromne pare koje uzima Direkcija (koja ne-znam-gde troši taj novac) i zaštićenost postojećih vlasnika dotrajalih i malih objekata koji mogu da ucenjuju koga i koliko hoće, a država nema načina da im, kao na zapadu, naplati porez na predviđeni objekat (5 spratova) već samo na to što imaju - tako mogu da sede i ucenjuju, a cenu plaća krajnji korisnik, jer se sve ugrađuje u konačnu cenu stana. Problem je i manjak lokacija i katastrofalno spora i krajnje korumpirana administracija.
Bojim se da će se desiti upravo ono najgore, a to je da pouzdani investitori počnu da odustaju od gradnje, a da na tržištu opet ostanu oni koji rade isključivo sa kešom, a takvima se često ne žuri, često prodaju jedan stan više puta i neretko se nađu u novinama, u "hronikama".

Centar_Mode

pre 15 godina

Zasto bih kupovao stan u jednoj od centralnih Beogradskih zona za 2500-3500 eur/kvm, kada ja za taj novac imam da kupim stan u Centru Milana i to u dobrom stanju. Koliki je standard u Milanu, kolike su kirije u Milanu, koliko je uredjena i sigurna sredina u buducnosti u Milanu a koliko svi ovi primeri u Beogradu i Srbiji, dovoljan mi je razlog da ne nasedam na naduvane cene stanova u Beogradu.

grk

pre 15 godina

Naravno, svako vuče vodu na svoju vodenicu. Medjutim, vrlo je realno, uzimajući u obzir sve faktore koji utiču, da će cene stanova pasti.

Bob Sent Kler

pre 15 godina

Jednom sam procitao u nekom od silnih komentara na ovu temu genijalnu opservaciju: "Suludo je da nekretnine kostaju ovoliko na lokaciji od koje je prva metro stanica udaljena 500km"
Pasce nego sta ce!!!
Svi treba da se odreknu profita, samo agencije ne, je li? Pa vi ste gospodo ti koji procenjuju vrednost stana. Ja sam svedok da ste coveku koji zivi u ino i hoce da proda svoj stan ovde procenili na 1900EUR/m2 i to ruiniranog stana, 9km od centra gada. I ne dajete mu da spusti uveravajuci ga da saceka malo i da ce ga prodati po toj ceni. Naravno i Srbi se opametise pa niko ni da cuje za tu cenu. Samo polako, nicija nije gorela do zore.

Mashinovodja

pre 15 godina

Cene nekretnina će u Srbiji doći na razumu meru tek kad u tom poslu počnu da preovlađuju normalni investitori i kad se odatle izbaci mafija koja pere novac. A to će biti na Sveti Nikad!

Mijo

pre 15 godina

Cene stanova moraju biti 100%manje i tako ce i biti najmanje za godinu dana, U danskoj je trenutno totalni zastoj u prodaji bilo koji nekretnina, cene moraju ici puno na dole jer nema ko da ih kupuje sa ovom cenom.

sasa

pre 15 godina

- 90% starih stanova su kvalitetnije gradjeni i bolji od novih
- cene stanova ce padati i to mnooogo.
- 70% kupaca stanova su bili kreditni kupci. Kredita gotovo da vise i nema a stanovi se ne prodaju.
- Cenu odredjuje odnos ponude i traznje a traznje vise takodje gotovo i nema.
- Kriza ce potrajati minimum tri do pet godina a prica da ce se sve srediti za godinu dana je smesna
- Mogao bih ovako jos dugo ali necu, mrzi me. Ali da ce cene biti minimum 50% nize nego sto su danas (u roku od godinu - godinu i po dana, potpisujem.

Nenad

pre 15 godina

Sigurno je da cene starih i novih stanova ne mogu biti iste, jer je standard gradnje starih stanova bio bolji, oni fizicki postoje i papiri su cisti. Ja ne znam nikoga koji je kupio novi stan da nije imao problema na neki od 3 nivoa: 1) nisu se ni izgradili, 2) ozbiljni problemi sa kvalitetom, 3) dozvole, papiri nisu u redu.

Dusan

pre 15 godina

Cene su visoke zato sto gradska vlast Beograda neda da se gradi. Ne daje nikakvo zemljiste a skoro svo je njihovo. Uopste mi nije jasno, zabraniti gradnju u jednom gradu, a u Beogradu je de fakto zabranjena gradnja jer nemate gde da gradite. Ljudi hoce da se skuce i da formiraju porodice pa prihvataju bilo koju cenu. Probajte da kupite stan u novogradnji i bice vam sve jasno. Stanovi su prodati i pre nego sto je ogradjeno gradiliste. Pri takvoj slaboj ponudi cene vrtoglavo rastu.
Ziveo sam i u Kanadi i kada su pale kamate buknula je stambena izgradnja, a ovde nista. Dizu se samo trzni centri i poslovne zgrade, sto je dobro ali valjda i ljudi trebaju negde da zive. Ranije su nastajali Novi Beograd, Vidikovac, Banjica i dr a sada nista. Ovaj grad definitivno nije za normalne porodicne ljude koji hoce da se skuce.
Pogledajte ovaj link i videcete katastrofalnu demografsku situaciju:
http://www.novibeograd.org.yu/dokumenti/struktura-stanovnistva-prema-starosti-i-polu-2002.doc
...

Novosadista

pre 15 godina

"Treba, ako je u pitanju Beograd, da gradske vlasti umanje doprinose, da se investitori odreknu dela zarade i da banke odobravaju kredite po boljim uslovima, a koji su sada jako nepovoljni", kaže Milan Simonović iz agencije "Menadžer".

Cek, cek, koliko sam ja razumeo, jedan od faktora koji uticu na smanjenje cena nekretnina upravo jeste i taj sto banke ne odobravaju (ili gradjani ni uzimaju) stambene kredite usled, jel te, S.E.K.e?!?!?!? Kako sad to moze da bude i kontra argument? Ako nema kredita, ljudi nemaju sredstava da kupe stan. Nema potraznje=pad cene? Ne?

Djuka

pre 15 godina

Cene nekretnina kod nas u poredjenju sa ostalim evropskim gradovima ekvivalentne velicine su nerealno visoke izmedju ostalog i zbog toga sto, da bi se napravila jedna zgrada "mnogo gladnih usta treba nahraniti".Treba "podmazati" razne komisije, dozvole, gradjevinske inspekcije i sl., a to "podmazivanje" na kraju uvek placa krajnji kupac. Kada bi se smanjila korupcija po svim tim "gradskim o(d)borima", mozda bi doslo i do znacajnog pada cena nekretnina.

kupac

pre 15 godina

Uvek smo udarali kontru, pa to i sada radimo kada je na sceni svetska ekonomska kriza. Kako? Pa tako sto je jedna kategorija ljudi, koja ima puno novca, navikla da taj novac uvecava u onom trenutku kada vecina obicnih ljudi strada i gubi ono malo sto ima. Ovoga puta, na zalost, nece moci kako su zamislili. Svetska kriza u prevodu znaci da nema para i da su pare skupe, a da je sve drugo jeftinije!

Geger

pre 15 godina

Cene nekretnina (ali i jedno 90% ostalih proizvoda i usluga) su nerealno visoke zato sto su i nase plate nerealno visoke. Gde su plate nize, i cene su nize. Na zalost, plate najvise "pumpa" drzava i to kroz nerealno visoka davanja u javnom sektoru, ali i nerealno visoke penzije. Kad bi drzava smanjila davanja "svojim" abonentima, pritisak na cene bi opao, ali bi se smanjilo i otimanje od realne privrede, pa bi privatni sektor mogao da ojaca, pa bi i plate u tom sektoru mogle da se postepeno povecavaju. Znaci plate bi na kraju ipak rasle, ali bi taj rast bio oslonjen na mnogo zdraviju privredu, sto znaci i jace trziste i jacu konkurenciju - pa i manje cene.

Lazar

pre 15 godina

Jeste, drzava vama da pomogne! Dajte malo postovanja, nije ovde niko zaostao u razvoju!

Prvo sto bi trebalo uraditi je uvesti red u pravni sistem, da bi se sprecile vec postojece malverzacije i onda zakonom ograniciti marze! Neka je to radikalna mera ali ti ljudi ionako preterano zaradjuju, ne bi se svi koji mogu inace latili tog posla i ubrzo ga sirili. Ulazu se desetine miliona eura i onda se zale na drzavu... Razumnije bi bilo da drzava treba vise da uzima od takvih a takvi manje od gradjana.

Neutralni! posmatrač

pre 15 godina

U svim ovim pričama o nekretninama i agencijama uvek mi jedna stvar bode oči: svi su sigurni da cene stanova podižu agencije, ili da sada agencijama ne odgovara pad cena (zbog veće provizije)?!
Provizija za stan je (u 99.99%) 3% ugovorene kupoprodajne cene. Sami izračunajte kolika je provizija ako stan košta 70.000€ ili 75.000€.
Agencije zarađuju kad je promet dobar, a promet je dobar kad su cene niže.
3% od ništa je ništa...

Zeljko

pre 15 godina

Nerealno je ocekivati da ovako siromasna drzava pomogne onima koji vec zaradjuju 100% u odnosu na ulozeno, nego gospodo prodavci sto pre spustite cene, bolje po vas jer ovako dalje nece moci, nismo mi bas toliko daleko od svetskih problema koliko vi mislite, a istovremeno je ovo vec dugo izuzetno siromasno drustvo iz koga je visak novca vec odavno potrosen, a nova kreditna zaduzenja neizvesna i opasna.

VESNA

pre 15 godina

ja sam zainteresovana vise za stan u starijoj gradnji i to uknjizen jer nemam poverenja u ta fantomska gradjevinska preduzeca koja prodaju isti stan po par puta. Nekako sam vise za sigurnu investiciju nego za luksuz na papiru.

realno

pre 15 godina

Cene su vec duze vreme prenaduvane i realno treba da idu dole.
Primera radi, kuca koja je u mom gradu pre nekih 5-6 godina kostala 35.000 evra, sada bi kostala bar 60.000 evra, ako ne i vise, a to je sve procena vlasnika koji ne shvata da je precenio to sto zeli da proda.
Jos kada se uzme u obzir koliko bi kostala izgradnja nove kuce, dolazi se do zakljucka da je to jeftinije nego kupiti vec neku postojecu-staru.

Neutralni! posmatrač

pre 15 godina

U svim ovim pričama o nekretninama i agencijama uvek mi jedna stvar bode oči: svi su sigurni da cene stanova podižu agencije, ili da sada agencijama ne odgovara pad cena (zbog veće provizije)?!
Provizija za stan je (u 99.99%) 3% ugovorene kupoprodajne cene. Sami izračunajte kolika je provizija ako stan košta 70.000€ ili 75.000€.
Agencije zarađuju kad je promet dobar, a promet je dobar kad su cene niže.
3% od ništa je ništa...

Zeljko

pre 15 godina

Nerealno je ocekivati da ovako siromasna drzava pomogne onima koji vec zaradjuju 100% u odnosu na ulozeno, nego gospodo prodavci sto pre spustite cene, bolje po vas jer ovako dalje nece moci, nismo mi bas toliko daleko od svetskih problema koliko vi mislite, a istovremeno je ovo vec dugo izuzetno siromasno drustvo iz koga je visak novca vec odavno potrosen, a nova kreditna zaduzenja neizvesna i opasna.

Djuka

pre 15 godina

Cene nekretnina kod nas u poredjenju sa ostalim evropskim gradovima ekvivalentne velicine su nerealno visoke izmedju ostalog i zbog toga sto, da bi se napravila jedna zgrada "mnogo gladnih usta treba nahraniti".Treba "podmazati" razne komisije, dozvole, gradjevinske inspekcije i sl., a to "podmazivanje" na kraju uvek placa krajnji kupac. Kada bi se smanjila korupcija po svim tim "gradskim o(d)borima", mozda bi doslo i do znacajnog pada cena nekretnina.

VESNA

pre 15 godina

ja sam zainteresovana vise za stan u starijoj gradnji i to uknjizen jer nemam poverenja u ta fantomska gradjevinska preduzeca koja prodaju isti stan po par puta. Nekako sam vise za sigurnu investiciju nego za luksuz na papiru.

Vlasta; Nemacka

pre 15 godina

Ne znam otkuda to da nema traznje, i moja supruga i ja uspeli smo u januaru da prodamo stanove (na Vracaru) koje smo nasledili od pok. roditelja, i to za 3 tj 3,500 Eura po kvadratu. Sada se novac od njih ulaze u Spaniji, gde su cene nekretnina drasticno pale ... Cene stanova u Beogradu su zaista sulude ako se uporede sa onima u Evropi, u Berlinu recimo samo najluksuznija gradnja i to u strogom centru prelazi 3500 Eura/m2. Stanovi u Spaniji (Costa Blanca, bazen, terasa, pogled na more) idu za max. 2000 E/m2. Toliko, "iz prve ruke".

lepa Jela

pre 15 godina

Na cenu nekretnina utiče koncentracija privredne aktivnosti u nekoliko centara, komunikaciona loša povezanost tih centara sa periferijom i okolnim mestima. Da bi cene nekretnina pale treba uložiti mnogo više sredstava u izgradnju odgovarajuće infrastrukture. Pre svega mislim na puteve i ostala sredstva komunikacije. Kada bi bilo jednostavno i isplativo, vremenski oprvadano doći i iz najudaljenijeg dela grada do posla..., cene nekretnina bi se veoma ujednačile. Ne bi bilo mnogo razlike dali živite na Žarkovu, Novom Beogradu ili Pančevu recimo. Zato ulaganje u metro, puteve, javni saobraćaj, višestruko može da se vrati građanima.
Država je motor privrednog razvoja, oni koji nisu hteli da prihvate tu istinu upravo uče još jednu lekciju iz ekonomske krize koja je na pomolu, treba da diverzifikuje mogućnosti privrednog razvoja. Niko u Beogradu neće ni hteti da živi ako negde drugo ima mogućnost boljeg prosperiteta.

Geger

pre 15 godina

Cene nekretnina (ali i jedno 90% ostalih proizvoda i usluga) su nerealno visoke zato sto su i nase plate nerealno visoke. Gde su plate nize, i cene su nize. Na zalost, plate najvise "pumpa" drzava i to kroz nerealno visoka davanja u javnom sektoru, ali i nerealno visoke penzije. Kad bi drzava smanjila davanja "svojim" abonentima, pritisak na cene bi opao, ali bi se smanjilo i otimanje od realne privrede, pa bi privatni sektor mogao da ojaca, pa bi i plate u tom sektoru mogle da se postepeno povecavaju. Znaci plate bi na kraju ipak rasle, ali bi taj rast bio oslonjen na mnogo zdraviju privredu, sto znaci i jace trziste i jacu konkurenciju - pa i manje cene.

neon

pre 15 godina

Radim za investitora, pa da podelim par stvari. U cenu stana je, između ostalog, uključeno i sledeće:
1) "imovina" - postojeći vlasnici starih kuća ili straćara (primer Zvezdare) na čijoj parceli je grad predvideo gradnju petospratnice traži od investitora novac i stanove na lokaciji, pokrivanje svih troškova. Često ima ucena i mafijašenja, pa ponekad na ovo ode i 40% cene novog objekta (obično do 30%).
2) Direkcija za građevinsko zemljište Beograda (videti http://www.beoland.com/zemljiste/propisi.asp, videti podelu na zone) uzima za "uređenje zemljišta" od 200 do 500 EUR po m2 u ekstra zoni.
Kad se na ovo doda cena gradnje, takse komunalnim službama, kamate na kredite (jer pravi investitor gradi putem kredita), danas je tačka preloma profita na Zvezdari najmanje 1400 EUR/m2, tj. ispod toga investitor gubi novac. Ta brojka ide i naviše. Budući da se stanovi prodaju i u predgradnji i tokom gradnje, da se daju popusti na ulog u gotovini, onda je ona reklamirana cena od 1600 ili 1700 na preostale stanove bliska tom minimumu. Tek na 1800 i vise se pravi profit.
Tačno je da investitor zaradi ako prodaje za 2000 EUR/m2, ali ne treba sporiti mehanizme kapitalizma. Prodavao bi i za 3000 EUR, da može. Investitori će sniziti cene kad budu morali, a smatram da će morati ako bude manje kupovine, jer moraju i oni da vraćaju kredite.
Ali ovaj moj napis je ovako detaljan da vam predoći i drugu stranu medalje - ogromne pare koje uzima Direkcija (koja ne-znam-gde troši taj novac) i zaštićenost postojećih vlasnika dotrajalih i malih objekata koji mogu da ucenjuju koga i koliko hoće, a država nema načina da im, kao na zapadu, naplati porez na predviđeni objekat (5 spratova) već samo na to što imaju - tako mogu da sede i ucenjuju, a cenu plaća krajnji korisnik, jer se sve ugrađuje u konačnu cenu stana. Problem je i manjak lokacija i katastrofalno spora i krajnje korumpirana administracija.
Bojim se da će se desiti upravo ono najgore, a to je da pouzdani investitori počnu da odustaju od gradnje, a da na tržištu opet ostanu oni koji rade isključivo sa kešom, a takvima se često ne žuri, često prodaju jedan stan više puta i neretko se nađu u novinama, u "hronikama".

sasa

pre 15 godina

- 90% starih stanova su kvalitetnije gradjeni i bolji od novih
- cene stanova ce padati i to mnooogo.
- 70% kupaca stanova su bili kreditni kupci. Kredita gotovo da vise i nema a stanovi se ne prodaju.
- Cenu odredjuje odnos ponude i traznje a traznje vise takodje gotovo i nema.
- Kriza ce potrajati minimum tri do pet godina a prica da ce se sve srediti za godinu dana je smesna
- Mogao bih ovako jos dugo ali necu, mrzi me. Ali da ce cene biti minimum 50% nize nego sto su danas (u roku od godinu - godinu i po dana, potpisujem.

Bob Sent Kler

pre 15 godina

Jednom sam procitao u nekom od silnih komentara na ovu temu genijalnu opservaciju: "Suludo je da nekretnine kostaju ovoliko na lokaciji od koje je prva metro stanica udaljena 500km"
Pasce nego sta ce!!!
Svi treba da se odreknu profita, samo agencije ne, je li? Pa vi ste gospodo ti koji procenjuju vrednost stana. Ja sam svedok da ste coveku koji zivi u ino i hoce da proda svoj stan ovde procenili na 1900EUR/m2 i to ruiniranog stana, 9km od centra gada. I ne dajete mu da spusti uveravajuci ga da saceka malo i da ce ga prodati po toj ceni. Naravno i Srbi se opametise pa niko ni da cuje za tu cenu. Samo polako, nicija nije gorela do zore.

Mashinovodja

pre 15 godina

Cene nekretnina će u Srbiji doći na razumu meru tek kad u tom poslu počnu da preovlađuju normalni investitori i kad se odatle izbaci mafija koja pere novac. A to će biti na Sveti Nikad!

Centar_Mode

pre 15 godina

Zasto bih kupovao stan u jednoj od centralnih Beogradskih zona za 2500-3500 eur/kvm, kada ja za taj novac imam da kupim stan u Centru Milana i to u dobrom stanju. Koliki je standard u Milanu, kolike su kirije u Milanu, koliko je uredjena i sigurna sredina u buducnosti u Milanu a koliko svi ovi primeri u Beogradu i Srbiji, dovoljan mi je razlog da ne nasedam na naduvane cene stanova u Beogradu.

Nenad

pre 15 godina

Sigurno je da cene starih i novih stanova ne mogu biti iste, jer je standard gradnje starih stanova bio bolji, oni fizicki postoje i papiri su cisti. Ja ne znam nikoga koji je kupio novi stan da nije imao problema na neki od 3 nivoa: 1) nisu se ni izgradili, 2) ozbiljni problemi sa kvalitetom, 3) dozvole, papiri nisu u redu.

Nikola

pre 15 godina

Pošto sam u tom poslu, a užasno mi je muka više od laži i priča... evo: Izgradnja stambenog prostora izvođača, sa sve platama, materijalom, podmazivanjem... košta oko 500 EUR po kvadratu! Bez obzira da li gradi na Banovom Brdu ili na Dorćolu. Isti taj kvadrat košta 2000 EUR! Zašto? Pa pitajte ko su izvođači, tj gazde i čime se bave pored izgradnje i kakva je tamo zarada i na kakve su odnose uloženog i zarađenog navikli. Realno, imali bi sasvim dobru zaradu i sa cenom od 1000 EUR po kvadratu, ali halapljivost nema granica u Srbiji, a naročito u Beogradu.

realno

pre 15 godina

Cene su vec duze vreme prenaduvane i realno treba da idu dole.
Primera radi, kuca koja je u mom gradu pre nekih 5-6 godina kostala 35.000 evra, sada bi kostala bar 60.000 evra, ako ne i vise, a to je sve procena vlasnika koji ne shvata da je precenio to sto zeli da proda.
Jos kada se uzme u obzir koliko bi kostala izgradnja nove kuce, dolazi se do zakljucka da je to jeftinije nego kupiti vec neku postojecu-staru.

Lazar

pre 15 godina

Jeste, drzava vama da pomogne! Dajte malo postovanja, nije ovde niko zaostao u razvoju!

Prvo sto bi trebalo uraditi je uvesti red u pravni sistem, da bi se sprecile vec postojece malverzacije i onda zakonom ograniciti marze! Neka je to radikalna mera ali ti ljudi ionako preterano zaradjuju, ne bi se svi koji mogu inace latili tog posla i ubrzo ga sirili. Ulazu se desetine miliona eura i onda se zale na drzavu... Razumnije bi bilo da drzava treba vise da uzima od takvih a takvi manje od gradjana.

iz prve ruke

pre 15 godina

Samo da odgovorim na pitanje iz naslova ove vesti - "Hoće li cene nekretnina biti niže?"

Tacan odgovor je - hoce i to drasticno. Ne zamajavajte se sa pricama pseudostrucnjaka iz raznih agencija. Cene stanova u BG i NS idu jos minimum 30% dole. Ko planira da kupuje, neka samo bude strpljiv i ceka, nece pogresiti. Ovo vam je iz prve ruke, a vi kako hocete.

kupac

pre 15 godina

Uvek smo udarali kontru, pa to i sada radimo kada je na sceni svetska ekonomska kriza. Kako? Pa tako sto je jedna kategorija ljudi, koja ima puno novca, navikla da taj novac uvecava u onom trenutku kada vecina obicnih ljudi strada i gubi ono malo sto ima. Ovoga puta, na zalost, nece moci kako su zamislili. Svetska kriza u prevodu znaci da nema para i da su pare skupe, a da je sve drugo jeftinije!

Aleksandar

pre 15 godina

Zaposleni u agencijama za promet nekretnina su verovatno najlosiji strucni kadar koji moze da predvidi kretanje cena nekretnina, posto njihove izjave direktno mogu da uticu na trziste, te oni sigurno nece davati izjave protiv svojih interesa, bilo da im vise odgovaraju vise ili nize cene. Ono sto je zanmljivo u ovom tekstu je tvrdnja da bi bolji uslovi za izdavanje kredita uticali na smanjenje cene stanova, sto je za bilo koga ko si imalo razume u zakone ponude i potraznje potpuno besmisleno. Ukoliko banke nude povoljnije kredite, vise ljudi ce moci da se koristi tim kreditima sto ce povecati potraznju, te samim tim i cenu nekretnina. Jefitni krediti su i doveli do sloma trzista nekretnina u mnogim zemljama, UK, Irskoj, Spaniji, pa i u velikoj meri doprineli finansijskoj krizi u USA.

Novosadista

pre 15 godina

"Treba, ako je u pitanju Beograd, da gradske vlasti umanje doprinose, da se investitori odreknu dela zarade i da banke odobravaju kredite po boljim uslovima, a koji su sada jako nepovoljni", kaže Milan Simonović iz agencije "Menadžer".

Cek, cek, koliko sam ja razumeo, jedan od faktora koji uticu na smanjenje cena nekretnina upravo jeste i taj sto banke ne odobravaju (ili gradjani ni uzimaju) stambene kredite usled, jel te, S.E.K.e?!?!?!? Kako sad to moze da bude i kontra argument? Ako nema kredita, ljudi nemaju sredstava da kupe stan. Nema potraznje=pad cene? Ne?

Dusan

pre 15 godina

Cene su visoke zato sto gradska vlast Beograda neda da se gradi. Ne daje nikakvo zemljiste a skoro svo je njihovo. Uopste mi nije jasno, zabraniti gradnju u jednom gradu, a u Beogradu je de fakto zabranjena gradnja jer nemate gde da gradite. Ljudi hoce da se skuce i da formiraju porodice pa prihvataju bilo koju cenu. Probajte da kupite stan u novogradnji i bice vam sve jasno. Stanovi su prodati i pre nego sto je ogradjeno gradiliste. Pri takvoj slaboj ponudi cene vrtoglavo rastu.
Ziveo sam i u Kanadi i kada su pale kamate buknula je stambena izgradnja, a ovde nista. Dizu se samo trzni centri i poslovne zgrade, sto je dobro ali valjda i ljudi trebaju negde da zive. Ranije su nastajali Novi Beograd, Vidikovac, Banjica i dr a sada nista. Ovaj grad definitivno nije za normalne porodicne ljude koji hoce da se skuce.
Pogledajte ovaj link i videcete katastrofalnu demografsku situaciju:
http://www.novibeograd.org.yu/dokumenti/struktura-stanovnistva-prema-starosti-i-polu-2002.doc
...

vl

pre 15 godina

Kakva sarena laza. Pazi ti ovo, "imali su mutnu sliku" ha, ha, ha. To sto zivimo u toru, ne znaci da smo svi ovce. Posto mafija zida, na sve nacine se bori da se cene zadrze, "pa makar" i samo za njihove stanove, sve ostalo moze da se snizi. Ono sto Srbi nikako da nauce, ekonomija je kao fizika, tu vaze zakoni. Ponavljam, jeste nas zatvorili u tor, i pokusavate svoje zakone da nametnete, ali voda probija ogradu, Dzaba vam.

analitičar

pre 15 godina

Ne računa se prosečna cena kvadrata od onog što se nudi, već od onoga što se proda! Neki oglasi stoje i po 3 godine i ništa. Ako se gleda prodajna cena kvadrat je jedva 1000 evra!

Aleksandar

pre 15 godina

Evo da vam ja to predstavim ovako - ja sam moj stan kupio za 72500 evra. Na kredit od 30 godina. Ako mislite da cu ja moj stan u bilo kom trenutku sada da prodam za manje pare od toga - presli ste se. Nije da zelim da ga prodam, nemam nameru u stvari. Ali da moram da prodajem stan jer vise ne mogu da placam banci kredit, sta mislite ispod koje cene ne bih isao - u stvari ni manje ni vise nego od preostale glavnice + 2% za prevremenu otplatu. A posto je svajcarac isao gore dole u odnosu na evro, ostatak glavnice mi je oko 74 000 evra. Pa 2% plus je jos 1480 evra. I eto vam kolko ja vrednujem moj stan kao i svako drugi ko je uzeo kreit da bi kupio stan. Ne mogu da padnu cene stanova da 2.5 soban stan na vidikovcu kosta kolko dva rasplodna bika. Zao mi je. Ali da sa 95 000 kolko kosta slican stan sada u oglasima moze da dodje na oko 77 000 evra - to ce se verovatno desiti i nemam nista protiv toga...

Preskupo

pre 15 godina

Taj Beograd je toliko precenjen da je to bruka, cena stanova nije povoljna ni za Nemca a kamo li za Srbina. Trebalo bi razmotriti vezu sa centrom grada, puteve, uredjenost naselja pre nego sto se donese cena. Beograd u svim detaljima zaostaje za metropolama evrope, samo sto 80 posto ljudi iz Srbije nije ni izaslo iz zemlje pa mogu politicari, prodavci i velike gazde da zamajavaju narod a i sami ne veruju u tu pricu.

Mijo

pre 15 godina

Cene stanova moraju biti 100%manje i tako ce i biti najmanje za godinu dana, U danskoj je trenutno totalni zastoj u prodaji bilo koji nekretnina, cene moraju ici puno na dole jer nema ko da ih kupuje sa ovom cenom.

grk

pre 15 godina

Naravno, svako vuče vodu na svoju vodenicu. Medjutim, vrlo je realno, uzimajući u obzir sve faktore koji utiču, da će cene stanova pasti.

HAH HAHAHOVIC

pre 15 godina

Pa sto bi padale cene nekretnina, kada u Srbiji ni jedne jedine cene ne padaju, cak ni hleba ni mleka, a realno ima osnova za pad. Jer je od juna meseca kada je gorivo islo u 112 dinara, i kada su svi povecali cene, to isto gorivo palo za punih 40-50 dinara, a ostalo sta je pojeftinilo???
NISTA, tako ce isto i biti sa nekretninama.

Dana

pre 15 godina

Cene nece padati, jednostavno nece biti prometa ili ce on biti na minimumu. A ono sto je u Srbiji blokiralo trziste nekretnina je politicka situacija, a ne ekonomska kriza jer je ovde uvek kriza sa parama.

srdjan

pre 15 godina

Ja sad da oglasim svoj 1.5 stan od 32m2 u Novom Sadu na Grbavici gde je uglavnom nova gradnja i sve vec izgradjeno, mogu da trazim koliko god hocu para za kvadrat - bice prodato. Cena je pitanje ponude i traznje.

Alexandro

pre 15 godina

E da. Bas dobro pitanje gde ide 200-500 € po kvadrtu koje uzima grad. Ali ne prazne price: buzdet Srbije, penzije, subvencionisanje GSP-a i drugo, jer to su gradske a ne republicke pare a GSP je, eto, povecao cene prevoza. Eto prilike da ljudi vide gde i kako se trose pare grada Beograda, pa da onda vidimo da li zelimo da se trose na to ili na nesto drugo, mozda infrastrukturu, mostove, natalitet, parkove, parkinge, fasade, cistocu...

neutralac

pre 15 godina

Samo polako i bez panike!

Nije da li vi hocete ili necete da prodate ili kupite po ovakvoj ceni...vec ce ova neumitna sila nazvana S.E.K. to sama iznivelisati.

Niko vac nece ni pitati sta biste vi hteli kad stomak krene da zavija!

Alo, u Nemackoj i Japanu otpustaju radnike?!?!!?!?

Cena stana zavisi samo od 2 okolnosti:

Da li onaj koji hoce da kupi stan ima gde da zaradi za njega (posao banka, nasledstvo, pomoc od rodbine iz inostranstva, pozajmi od komsije), i da li onaj koji ga je kupio ima kome da ga rentira odnosno da li taj koji rentira ima gde da zaradi za rentu (posao ili ispomoc od roditrelja i rodbine).

Sve se znaci svodi na POSLOVE.

Kad nema posla, nema para, nema ni rente nema ni vlasnistva stana.

A covek u Srbiji trenutno zivi od:

1-Stranih donacija (to nisu investicije jer se ne ulazu na pravi nacin vec se trosi neplanski na tercijarna dobra)

2-stranih doznaka od dijaspore (zvanicno Jelasic kaze da je prosle godine ta cifra bila oko 5 milijardi dolara; koliko je ilegalno para stiglo od rodjaka iz Beca i Stutgarta u rodni kraj Svijalnac i Pozarevac to nemamo pojma)

3-minorne privrede uglavnom iz sive, servisne i crne zone...

Prva stavka je prestala (imaju stranci prece rupe da zakrpe od Srbije), druga je na putu da prestane (jer dijaspora JESTE pogodjena S.E.K.-om tj. gubi poslove), ostaje ovo trece sto je dovoljno za lebac i buter ali nije dovoljno da se zaradi za stan.

Trenutno, stanove u Srbiji po cenama koje jesu, mogu da kupe ili iznajme samo kriminalci i mali broj zaposlen po fiktivnim radnim mestima koja su dobro placena (prrgrameri, menadzeri i visa admistracija u inostranim predstavnicima i "stranim" bankama).

Ovi drugi ce da izgube poslove vrlo brzo (stvarno je Reiffeisen zabrinut da posluje u Srbiji kad ne znaju kako ce ni Vijenu da izvuku iz sranja), a ovih prvih je na svu srecu ipak mali broj.

Beko i Miskovic mogu da pokupuju sve stanove u Beogradu i Novom Sadu, Planinama i Jezerima ali ce im oni stajati neizdati jer obican svet neam da zaradi za rentu i tu je cela poenta.

Kada kriticna masa obicnog gradjanstva nema para za rentu i infostan-cene idu na dole!

Prema tome nije u pitanju da li vi hocete ili necete da prodate ispod cene ili kupite iznad cene, vec:

Zasto biste kupovali stan po bilo kojo ceni u gradu ilizemlji u kome nema posla niti moze da se normalno zivi (jer kriminal ce opet da poraste, i ovi sto rade vecina ce biti otpustena)...

A sta agencije i "strucnjaci pricaju..pa mis'm, de su dosad bili!? Sto vam pre godinu dana nisu rekli da misle da su cene previsoke nego su se sad javili?

Sve najbolje svima!!!

K.s.

pre 15 godina

Da bi cene stanova bile toliko niske kao sto kupci prizeljkuju, trebala bi da bude takva situacija da ljudi prodaju stanove i zrtvuju krov nad glavom da bi se prehranili. A ako dodje takva situacija, bice pre rat nego pad cena stanova.

MagnusPyke

pre 15 godina

Izlistane cene uglavnom nepostojecih nekretnina iskljucivo imaju za cilj da kako-tako odrzavaju virtualne cene nektretnina. Kada cene pocnu da padaju nastaje panika i prodavci zele da se sto pre rese stana ili kuce i "spasu" bar deo novca. Sa druge strani potencijalni kupci cekaju i drasticno usporavaju trziste. Velike gradjevinske firme preko agencija za promet nektretnina i medija pokusavaju da proture pricu kako beogradu nedostaje najmanje par stotina hiljada stanova i da je sada pravo vreme za kupovinu jer ce cene samo ici na gore.

Mile

pre 15 godina

Baš sam se pitao gde vam je novi tekst na temu "cene stanova neće padati" -poslednji ste objavili pre 2 nedelje.
Ako se investitorima u NS-u isplatilo da pre 2 godine prodaju na Novoj Detelinari po 750 evra/kvadrat, ne vidim da se od tada išta bitno promenilo. Komunalno uređenje i sl. je mala stavka u ceni i čak da je otišla 50% ne može na krajnju cenu da utiče više od 10%...

Pavle

pre 15 godina

Krajnje je vreme za pravo istrazivacko novinarstvo o ovoj temi. S vremena na vreme u medijima se govori o tome sta ce biti sa nekretninama i uvek se pitaju samo oni koji su zainteresovani za rast cena. Naravno da ce reci da cene nece pasti (a onda ce se javljati da to sve potvrde i kroz komentare - "iz pouzdanih izvora"). I naravno da ce opravdavati to raznim argumentima pa i onim koji su apsolutno netacni (gruba gradnja 600E/m, takse u BG 500E/m, pohlepni nadzorni organi u Beogradu, Beograd drugi Nju Jork, milioni ljudi bez stana :) itd). Lako je proveriti koliko kosta stavljanje pod krov, koliko takse, a koliko kosta sama gradnja, a po kojoj se ceni onda sve prodaje.
Bio sam u jednoj zgradi koju je pravila pomenuta Greda u Beogradu. Cela je rasprodata, useljena pre 6 meseci, a u 22h radnim danom, kada bi trebalo da je vecina stanara kod kuce garaza je vise nego polu prazna. To je zato sto su mnogi kupovali stan kao investiciju, a ne za sebe. Cene su rasle, delovalo je da je bolje da se kupi stan, nego da pare stoje u banci, jer brze narastu. E, dosao je kraj tom rastu, jer on ne moze da bude beskonacan, jer je vestacki. Brza zarada investicijom moze da bude i brz gubitak kada se dodje do kraja spirale. Ili su mozda nasi "gradjevinci" pronasli ono sto nigde u svetu nije pronadjeno, pa ce kod nas spirala i dalje da raste do beskonacnosti, pa cemo imati najvece cene na svetu? Dakle, voleo bih da se napravi vest u kojoj biste egzaktno pronasli koliko kosta kvadrat Belvila u proizvodnji (za materijal, za majstore, za takse, uvodjenje ovoga i onoga itd), koji se prodaje za 2000E/m i to koriscen za vreme Univerzijade. Ubedjen sam da je cena oko 500E/m. Sve preko toga je jeziva zarada bazirana na mesavini glasina, prethodnom trendu i reklamama. Nista realno.

Goran

pre 15 godina

Smatram da se pitanje cena nekretnina može rešiti samo ravnomernim ekonomskim razvojem cele zemlje. To je jedini način da se smanji gomilanje stanovništva u dva velika grada.
Država ne treba da se upliće u cene nekretnina, pogotovo u situaciji kada je Srbija puna praznih kuća, a prirodni priraštaj negativan.

Alex

pre 15 godina

Evo nekoliko faktora nabijanja cene nekretnina
1. Nikakva ponuda

2. Velika traznja (ali ne bas kao sto navode agencije)

3. Alavost agencija - oni su svakako jedan od bitnih faktora spinovanja trzista. Ko je angazovao Agenciju da kupi stan zna o cemu pricam - uvek ce vam agent onako drugarski savetovati da uzmete stan jer ce mu cena skociti koliko vec sutra za 500 e/m2 iako se isti prodaje godinu dana. Cak su mi jednom rekli da treba da se cenkam, ali da im ne dajem NEPRISTOJNU ponudu koja je bila preko 10% od njihove prve cifre?!?! A radi se npr. o 2.5 stanu (prosiren za lodju!) na B.Kosi koji je cenjen po 2.300e/m2?!?! A tek kako se zgade kad cuju da kupujete na kredit. Jos ispadne da mi cine uslugu sto ce me povezati sa nekim prodavcem, jer eto on hoce kes, ali ajd' kad sam se javio...
Agenti jos uvek ubedjuju prodavce da ne smanjuju cene. Zovite pa proverite.

4. Alavi investitori - ako izuzmemo retke slucajeve (statisticka greska) profiti po kvadratu su ABNORMALNI. Cast izuzecima, ali previse ih je koji su na granici zakona.

5. Drzavni aparat - naravno da je celokupna gradnja manje vise kriminalizovana, jer je ceo koncept dozvola, saglasnosti... klasican primer korupcijske strukture gde ne mozete da dobijete sve dozvole ako igrate fer. Ili vam treba 5 godina. Zato pforit predstavlja "nadnicu za strah" investitora.

A da li ce cene padati u skorije vreme? Na zalost mislim ne vise od 10% zato sto se nista od prethodnih 5 (a moglo ih je biti jos toliko) faktora nece promeniti. Btw nisu samo stanovi nelogicno skupi, imamo mi jos svojih bisera koji godinam opstaju a sve mislimo, pa ovako vise ne moze - najvise carine u Evropi, preskupa garderoba, verujem najskuplji automobili na svetu(novi & polovni), voce V kategorije koje se prodaje skoro po ceni I klase u Evropi...

dusan

pre 15 godina

Slazem se da drzava mora da uvede red u ovu oblast, ali na dva nacina.
Prvi je svakako zakonska regulativa i sprecavanje biznismena da prodaju ono sto nemaju i sto bit tek trebalo da izgrade sa parama od lakovernih. Nacin je vrlo jednostavan. pre svake izgradnje buduci investitor mora da ili deponuje sredstva na namenski racun i da ona sluze za finansiranje izgradnje, ili da dostavi uredne bankarske garancije.
Drugi nacin je da se drzava ukljuci u stanogradnju. konkretno, npr. Beograd izgradi 20,000 stanova, plati uredno sam sebi sve dazbine, za koje se investitori zale da su visoke i izadje na trziste sa ekonomskom cenom. znaci uracuna tu i neku manju zaradu koja bi pokrila troskove eventualnog kratkorocnog kredita, plate zaposlenih na tim poslovima i sl.
Razlika u ceni ne bi bila 100%, vec 20-30. na taj nacin bi omogucili ljudima da kupe povoljno stanove (po normalnim cenama), a "biznismene" bi naterali da ili rade kako treba i ne pokusavaju da se obogate preko noci, ili da ostave gradjevinarstvo.
Zasto se to ne radi, ne znam, mogu samo da nagadjam.
Prva pomisao je korupcija...

s brda

pre 15 godina

Cena cementa je mozda ista u Beogradu i Vrscu, ali plata gradjevinca nije. Nije ni nadzor, nije ni transport, nisu ni dazbine, niti Vrsac ima ogranicenja koja ima Beograd. Ne prijavljuju se iste gradjevinske firme u oba grada, jer u Beogradu se zna cena i za to, a ona je visa - prosto, jer se na kraju ocekuje visa cena prodaje. U Beogradu su potrebne dozvole silnih sluzbi i sekretarijata, to se ceka, to kosta (malo belo, vise crno), a onda poskupljuje i gradnju. Je l' malo jasnije?

Vlada

pre 15 godina

Ukoliko drzava odluci da "pomogne" stanogradnju to bi bio vrhunski dokaz o sprezi vlasti i gradjevinske mafije (uzimati novac od poreskih obaveznika koje uzgred svakodnevno bombarduje novim nametima u ime ekonomske krize a da bi se pruzilo onima koji su operisali sa marzama 100-200% i omogucilo im se da i dalje odrze astronomske cene), ovo bi u svakom slucaju bila politicka afera, a politicke afere svoj epilog dobijaju na izborima.

T.

pre 15 godina

Ako u Vrscu mozes da kupis nov stan za 800-900EUR po kvadratu, nije mi jasno kako cena samo gradjevinskih radova u Beogradu moze da bude 600 EUR kao sto se ovde tvrdi. Plate gradjevinaca, cena cementa i cigle su iste u oba grada.

Ono u cemu je razlika Vrsca i Beograda je taj sto grad nikome nije pravio problem da zida kucu ili celu zgradu. A cak nije nastao ni "urbanisticki haos", sve nove zgrade se sasvim lepo uklapaju u okolinu.

Milan

pre 15 godina

Imam dobrog drugara koji radi u jednoj gradjevinskoj firmi, privatnoj.
I pitam ga posto su mu sada stanovi... on kaze 1400-1700 ( I to jos u Rakovici, uzas) evra. Ja zapanjen pitam, otkud sada tolika cena kada znam da je do pre samo godinu dana prodavao za 1000-1100, a on mi kaze "Znas koliko je poskupeo cement?" Hahahahaha! Slatko sam se nasmejao i rekao mu da ne mora mene da farba jer se znamo ceo zivot i da nije problem u cementu, vec sto se njegov gazda ugradjuje 30%, kao i svi ostalo sto nigde na svetu nema.
Mislim da ce proci jos malo godina dok cene realno krenu da padaju.

grogi

pre 15 godina

Ja ne znam kako neko moze da bude u istom poslu kao i ja ako moje poslodavce kvadrat u izgradnji kosta 1450 EUR/m2 (sa svim dazbinama, imovinom, kasnjenjima, kreditima, Direkcijom itd), a njega kosta 500 EUR/m2. Samo izvodjac grubih radova na objektu bruto povrsine 2400 m2 (neto 1800 m2) kosta danas 1,1 miliona evra sto je 600 EUR/m2. Pa dodaj fine radove, nisku struju, liftove... kvalitetna gradnja sama moze da ode do 1000 EUR/m2, plus sve ranije pomenuto.
NE BRANIM investitore, ali ovo nije crno-bela prica. Jedino je sigurno da kupac placa cenu koja je za nas standard previsoka.

Ko to tamo peva

pre 15 godina

Zašto cene da padaju kad investitori u gradnju ne ulažu svoj novac i ne preuzimaju nikakav rizik već se to radi samo na račun kupaca stanova u izgradnji. Oni uzimaju kredite i suočavaju se sa mogućnošću da ih ne mogu otplatiti. Hipoteku ne dobijaju na stan u izgradnji već isključivo na završen i uknjižen objekat.
Stari stanovi takođe drže cenu jer se ne prate vlasnički odnosi i nema poreza na višak stambene vrednosti koji bi bio stimulativan da ga vlasnici otuđe (prodaju).
"Interesovanje za skuplje stanove na boljim lokacijama nesmanjeno je, ali je potražnja stanova u izgradnji nešto niža, navode u agencijama." Navedeno je čista propaganda, jer ispada da svi samo kupuju velike i atraktivne stanove iako je očigledno da je broj takvih i stanova i kupaca ograničen. Što se tiče stanova u izgradnji, zbog nepovoljnih kredita i prevara od strane investitora kupovina takvih stanova je prava ludost za svakog ko nije sam investotor.
Inače ne verujem da će cena stanova padati bez pritiska od strane države, kroz poreze i beneficije. Pri tom treba striktno primeniti i ovaj novousvojeni zakon o oduzimanju bespravno stečene imovine, odnosno više se pozabaviti građevinskom mafijom, radom opštinskih službi koje se bave inspekcijom i nadzorom u ovoj oblasti i primenjivati rigorozne kazne u smislu zabrane bavljenja pojednimim delatnostima licima za koje se utvrdi odgovornost za postupanje i nepostupanje u oblasti građevinarstva.

Ana

pre 15 godina

Cena je proizvod dogovora izmedju kupca i prodavca, nju ne moze da odredjuje drzava. Te tolike price o nekom velikom padu cena nekretnina su samo pokusaj obezvredjivanja privatne svojine i jos jedan jeftin politicki trik odredjenih snaga koji psiholoskim mehanizmima zele da narod vrate u 1945-u godinu.

blok

pre 15 godina

Nisu sve lokacije iste. Ako Delta dobije maltene za dzabe lokaciju u Bloku 67 i sagradi "kokosarnike" od 12-14 spratova, tu je krajnja cena kvadrata (sa dazbinama za Zonu 2) 500-700 EUR. Ako pak neko gradi na Brdu, Zvezdari ili uz Bulevar (takodje Zona 2), ali ima da resi imovinu (prethodne vlasnike), gradnja je zahtevnija, duza i skuplja (zbog okolnih objekata, tezih prilaza), onda izgradnja moze kosta i preko 1300 EUR/m2.
Treba znati da su se svi pomamili. Gradjevinske firme su digle cene, grad je digao cene, vlasnici trenutne imovine su digli cene, investitori su digli cene, krediti su skuplji.
Kada bi Beograd imao vise prica a la Blok 67, ali sa nizom i kvalitetnijom gradnjom (2-4 sprata), kada bi oslobodio "njive" za gradnju i transparentno doveo investitore, onda mozemo da pricamo o ceni kvadrata u gradnji od oko 800-1000 EUR, a samim tim i nizom cenom za kupca. Ovako je sve podlozno nakaradnom sistemu ponude, potraznje i halabuke nekretninskih agencija i novinara koji bas ne razumenu materiju.

bucko0608

pre 15 godina

Stari stanovi boljeg kvaliteta od novih stanova!!!!???? hehehehehehehehe..... e bas lepo, da mi ulepsate ovaj ruzni kisni dan

Aleksandar

pre 15 godina

Evo da vam ja to predstavim ovako - ja sam moj stan kupio za 72500 evra. Na kredit od 30 godina. Ako mislite da cu ja moj stan u bilo kom trenutku sada da prodam za manje pare od toga - presli ste se. Nije da zelim da ga prodam, nemam nameru u stvari. Ali da moram da prodajem stan jer vise ne mogu da placam banci kredit, sta mislite ispod koje cene ne bih isao - u stvari ni manje ni vise nego od preostale glavnice + 2% za prevremenu otplatu. A posto je svajcarac isao gore dole u odnosu na evro, ostatak glavnice mi je oko 74 000 evra. Pa 2% plus je jos 1480 evra. I eto vam kolko ja vrednujem moj stan kao i svako drugi ko je uzeo kreit da bi kupio stan. Ne mogu da padnu cene stanova da 2.5 soban stan na vidikovcu kosta kolko dva rasplodna bika. Zao mi je. Ali da sa 95 000 kolko kosta slican stan sada u oglasima moze da dodje na oko 77 000 evra - to ce se verovatno desiti i nemam nista protiv toga...

Geger

pre 15 godina

Cene nekretnina (ali i jedno 90% ostalih proizvoda i usluga) su nerealno visoke zato sto su i nase plate nerealno visoke. Gde su plate nize, i cene su nize. Na zalost, plate najvise "pumpa" drzava i to kroz nerealno visoka davanja u javnom sektoru, ali i nerealno visoke penzije. Kad bi drzava smanjila davanja "svojim" abonentima, pritisak na cene bi opao, ali bi se smanjilo i otimanje od realne privrede, pa bi privatni sektor mogao da ojaca, pa bi i plate u tom sektoru mogle da se postepeno povecavaju. Znaci plate bi na kraju ipak rasle, ali bi taj rast bio oslonjen na mnogo zdraviju privredu, sto znaci i jace trziste i jacu konkurenciju - pa i manje cene.

sasa

pre 15 godina

- 90% starih stanova su kvalitetnije gradjeni i bolji od novih
- cene stanova ce padati i to mnooogo.
- 70% kupaca stanova su bili kreditni kupci. Kredita gotovo da vise i nema a stanovi se ne prodaju.
- Cenu odredjuje odnos ponude i traznje a traznje vise takodje gotovo i nema.
- Kriza ce potrajati minimum tri do pet godina a prica da ce se sve srediti za godinu dana je smesna
- Mogao bih ovako jos dugo ali necu, mrzi me. Ali da ce cene biti minimum 50% nize nego sto su danas (u roku od godinu - godinu i po dana, potpisujem.

srdjan

pre 15 godina

Ja sad da oglasim svoj 1.5 stan od 32m2 u Novom Sadu na Grbavici gde je uglavnom nova gradnja i sve vec izgradjeno, mogu da trazim koliko god hocu para za kvadrat - bice prodato. Cena je pitanje ponude i traznje.

Mijo

pre 15 godina

Cene stanova moraju biti 100%manje i tako ce i biti najmanje za godinu dana, U danskoj je trenutno totalni zastoj u prodaji bilo koji nekretnina, cene moraju ici puno na dole jer nema ko da ih kupuje sa ovom cenom.

Neutralni! posmatrač

pre 15 godina

U svim ovim pričama o nekretninama i agencijama uvek mi jedna stvar bode oči: svi su sigurni da cene stanova podižu agencije, ili da sada agencijama ne odgovara pad cena (zbog veće provizije)?!
Provizija za stan je (u 99.99%) 3% ugovorene kupoprodajne cene. Sami izračunajte kolika je provizija ako stan košta 70.000€ ili 75.000€.
Agencije zarađuju kad je promet dobar, a promet je dobar kad su cene niže.
3% od ništa je ništa...

Dana

pre 15 godina

Cene nece padati, jednostavno nece biti prometa ili ce on biti na minimumu. A ono sto je u Srbiji blokiralo trziste nekretnina je politicka situacija, a ne ekonomska kriza jer je ovde uvek kriza sa parama.

iz prve ruke

pre 15 godina

Samo da odgovorim na pitanje iz naslova ove vesti - "Hoće li cene nekretnina biti niže?"

Tacan odgovor je - hoce i to drasticno. Ne zamajavajte se sa pricama pseudostrucnjaka iz raznih agencija. Cene stanova u BG i NS idu jos minimum 30% dole. Ko planira da kupuje, neka samo bude strpljiv i ceka, nece pogresiti. Ovo vam je iz prve ruke, a vi kako hocete.

realno

pre 15 godina

Cene su vec duze vreme prenaduvane i realno treba da idu dole.
Primera radi, kuca koja je u mom gradu pre nekih 5-6 godina kostala 35.000 evra, sada bi kostala bar 60.000 evra, ako ne i vise, a to je sve procena vlasnika koji ne shvata da je precenio to sto zeli da proda.
Jos kada se uzme u obzir koliko bi kostala izgradnja nove kuce, dolazi se do zakljucka da je to jeftinije nego kupiti vec neku postojecu-staru.

Bob Sent Kler

pre 15 godina

Jednom sam procitao u nekom od silnih komentara na ovu temu genijalnu opservaciju: "Suludo je da nekretnine kostaju ovoliko na lokaciji od koje je prva metro stanica udaljena 500km"
Pasce nego sta ce!!!
Svi treba da se odreknu profita, samo agencije ne, je li? Pa vi ste gospodo ti koji procenjuju vrednost stana. Ja sam svedok da ste coveku koji zivi u ino i hoce da proda svoj stan ovde procenili na 1900EUR/m2 i to ruiniranog stana, 9km od centra gada. I ne dajete mu da spusti uveravajuci ga da saceka malo i da ce ga prodati po toj ceni. Naravno i Srbi se opametise pa niko ni da cuje za tu cenu. Samo polako, nicija nije gorela do zore.

K.s.

pre 15 godina

Da bi cene stanova bile toliko niske kao sto kupci prizeljkuju, trebala bi da bude takva situacija da ljudi prodaju stanove i zrtvuju krov nad glavom da bi se prehranili. A ako dodje takva situacija, bice pre rat nego pad cena stanova.

Ana

pre 15 godina

Cena je proizvod dogovora izmedju kupca i prodavca, nju ne moze da odredjuje drzava. Te tolike price o nekom velikom padu cena nekretnina su samo pokusaj obezvredjivanja privatne svojine i jos jedan jeftin politicki trik odredjenih snaga koji psiholoskim mehanizmima zele da narod vrate u 1945-u godinu.

grk

pre 15 godina

Naravno, svako vuče vodu na svoju vodenicu. Medjutim, vrlo je realno, uzimajući u obzir sve faktore koji utiču, da će cene stanova pasti.

grogi

pre 15 godina

Ja ne znam kako neko moze da bude u istom poslu kao i ja ako moje poslodavce kvadrat u izgradnji kosta 1450 EUR/m2 (sa svim dazbinama, imovinom, kasnjenjima, kreditima, Direkcijom itd), a njega kosta 500 EUR/m2. Samo izvodjac grubih radova na objektu bruto povrsine 2400 m2 (neto 1800 m2) kosta danas 1,1 miliona evra sto je 600 EUR/m2. Pa dodaj fine radove, nisku struju, liftove... kvalitetna gradnja sama moze da ode do 1000 EUR/m2, plus sve ranije pomenuto.
NE BRANIM investitore, ali ovo nije crno-bela prica. Jedino je sigurno da kupac placa cenu koja je za nas standard previsoka.

Zeljko

pre 15 godina

Nerealno je ocekivati da ovako siromasna drzava pomogne onima koji vec zaradjuju 100% u odnosu na ulozeno, nego gospodo prodavci sto pre spustite cene, bolje po vas jer ovako dalje nece moci, nismo mi bas toliko daleko od svetskih problema koliko vi mislite, a istovremeno je ovo vec dugo izuzetno siromasno drustvo iz koga je visak novca vec odavno potrosen, a nova kreditna zaduzenja neizvesna i opasna.

Lazar

pre 15 godina

Jeste, drzava vama da pomogne! Dajte malo postovanja, nije ovde niko zaostao u razvoju!

Prvo sto bi trebalo uraditi je uvesti red u pravni sistem, da bi se sprecile vec postojece malverzacije i onda zakonom ograniciti marze! Neka je to radikalna mera ali ti ljudi ionako preterano zaradjuju, ne bi se svi koji mogu inace latili tog posla i ubrzo ga sirili. Ulazu se desetine miliona eura i onda se zale na drzavu... Razumnije bi bilo da drzava treba vise da uzima od takvih a takvi manje od gradjana.

Mashinovodja

pre 15 godina

Cene nekretnina će u Srbiji doći na razumu meru tek kad u tom poslu počnu da preovlađuju normalni investitori i kad se odatle izbaci mafija koja pere novac. A to će biti na Sveti Nikad!

Vlasta; Nemacka

pre 15 godina

Ne znam otkuda to da nema traznje, i moja supruga i ja uspeli smo u januaru da prodamo stanove (na Vracaru) koje smo nasledili od pok. roditelja, i to za 3 tj 3,500 Eura po kvadratu. Sada se novac od njih ulaze u Spaniji, gde su cene nekretnina drasticno pale ... Cene stanova u Beogradu su zaista sulude ako se uporede sa onima u Evropi, u Berlinu recimo samo najluksuznija gradnja i to u strogom centru prelazi 3500 Eura/m2. Stanovi u Spaniji (Costa Blanca, bazen, terasa, pogled na more) idu za max. 2000 E/m2. Toliko, "iz prve ruke".

neon

pre 15 godina

Radim za investitora, pa da podelim par stvari. U cenu stana je, između ostalog, uključeno i sledeće:
1) "imovina" - postojeći vlasnici starih kuća ili straćara (primer Zvezdare) na čijoj parceli je grad predvideo gradnju petospratnice traži od investitora novac i stanove na lokaciji, pokrivanje svih troškova. Često ima ucena i mafijašenja, pa ponekad na ovo ode i 40% cene novog objekta (obično do 30%).
2) Direkcija za građevinsko zemljište Beograda (videti http://www.beoland.com/zemljiste/propisi.asp, videti podelu na zone) uzima za "uređenje zemljišta" od 200 do 500 EUR po m2 u ekstra zoni.
Kad se na ovo doda cena gradnje, takse komunalnim službama, kamate na kredite (jer pravi investitor gradi putem kredita), danas je tačka preloma profita na Zvezdari najmanje 1400 EUR/m2, tj. ispod toga investitor gubi novac. Ta brojka ide i naviše. Budući da se stanovi prodaju i u predgradnji i tokom gradnje, da se daju popusti na ulog u gotovini, onda je ona reklamirana cena od 1600 ili 1700 na preostale stanove bliska tom minimumu. Tek na 1800 i vise se pravi profit.
Tačno je da investitor zaradi ako prodaje za 2000 EUR/m2, ali ne treba sporiti mehanizme kapitalizma. Prodavao bi i za 3000 EUR, da može. Investitori će sniziti cene kad budu morali, a smatram da će morati ako bude manje kupovine, jer moraju i oni da vraćaju kredite.
Ali ovaj moj napis je ovako detaljan da vam predoći i drugu stranu medalje - ogromne pare koje uzima Direkcija (koja ne-znam-gde troši taj novac) i zaštićenost postojećih vlasnika dotrajalih i malih objekata koji mogu da ucenjuju koga i koliko hoće, a država nema načina da im, kao na zapadu, naplati porez na predviđeni objekat (5 spratova) već samo na to što imaju - tako mogu da sede i ucenjuju, a cenu plaća krajnji korisnik, jer se sve ugrađuje u konačnu cenu stana. Problem je i manjak lokacija i katastrofalno spora i krajnje korumpirana administracija.
Bojim se da će se desiti upravo ono najgore, a to je da pouzdani investitori počnu da odustaju od gradnje, a da na tržištu opet ostanu oni koji rade isključivo sa kešom, a takvima se često ne žuri, često prodaju jedan stan više puta i neretko se nađu u novinama, u "hronikama".

analitičar

pre 15 godina

Ne računa se prosečna cena kvadrata od onog što se nudi, već od onoga što se proda! Neki oglasi stoje i po 3 godine i ništa. Ako se gleda prodajna cena kvadrat je jedva 1000 evra!

Novosadista

pre 15 godina

"Treba, ako je u pitanju Beograd, da gradske vlasti umanje doprinose, da se investitori odreknu dela zarade i da banke odobravaju kredite po boljim uslovima, a koji su sada jako nepovoljni", kaže Milan Simonović iz agencije "Menadžer".

Cek, cek, koliko sam ja razumeo, jedan od faktora koji uticu na smanjenje cena nekretnina upravo jeste i taj sto banke ne odobravaju (ili gradjani ni uzimaju) stambene kredite usled, jel te, S.E.K.e?!?!?!? Kako sad to moze da bude i kontra argument? Ako nema kredita, ljudi nemaju sredstava da kupe stan. Nema potraznje=pad cene? Ne?

Dusan

pre 15 godina

Cene su visoke zato sto gradska vlast Beograda neda da se gradi. Ne daje nikakvo zemljiste a skoro svo je njihovo. Uopste mi nije jasno, zabraniti gradnju u jednom gradu, a u Beogradu je de fakto zabranjena gradnja jer nemate gde da gradite. Ljudi hoce da se skuce i da formiraju porodice pa prihvataju bilo koju cenu. Probajte da kupite stan u novogradnji i bice vam sve jasno. Stanovi su prodati i pre nego sto je ogradjeno gradiliste. Pri takvoj slaboj ponudi cene vrtoglavo rastu.
Ziveo sam i u Kanadi i kada su pale kamate buknula je stambena izgradnja, a ovde nista. Dizu se samo trzni centri i poslovne zgrade, sto je dobro ali valjda i ljudi trebaju negde da zive. Ranije su nastajali Novi Beograd, Vidikovac, Banjica i dr a sada nista. Ovaj grad definitivno nije za normalne porodicne ljude koji hoce da se skuce.
Pogledajte ovaj link i videcete katastrofalnu demografsku situaciju:
http://www.novibeograd.org.yu/dokumenti/struktura-stanovnistva-prema-starosti-i-polu-2002.doc
...

Nikola

pre 15 godina

Pošto sam u tom poslu, a užasno mi je muka više od laži i priča... evo: Izgradnja stambenog prostora izvođača, sa sve platama, materijalom, podmazivanjem... košta oko 500 EUR po kvadratu! Bez obzira da li gradi na Banovom Brdu ili na Dorćolu. Isti taj kvadrat košta 2000 EUR! Zašto? Pa pitajte ko su izvođači, tj gazde i čime se bave pored izgradnje i kakva je tamo zarada i na kakve su odnose uloženog i zarađenog navikli. Realno, imali bi sasvim dobru zaradu i sa cenom od 1000 EUR po kvadratu, ali halapljivost nema granica u Srbiji, a naročito u Beogradu.

Aleksandar

pre 15 godina

Zaposleni u agencijama za promet nekretnina su verovatno najlosiji strucni kadar koji moze da predvidi kretanje cena nekretnina, posto njihove izjave direktno mogu da uticu na trziste, te oni sigurno nece davati izjave protiv svojih interesa, bilo da im vise odgovaraju vise ili nize cene. Ono sto je zanmljivo u ovom tekstu je tvrdnja da bi bolji uslovi za izdavanje kredita uticali na smanjenje cene stanova, sto je za bilo koga ko si imalo razume u zakone ponude i potraznje potpuno besmisleno. Ukoliko banke nude povoljnije kredite, vise ljudi ce moci da se koristi tim kreditima sto ce povecati potraznju, te samim tim i cenu nekretnina. Jefitni krediti su i doveli do sloma trzista nekretnina u mnogim zemljama, UK, Irskoj, Spaniji, pa i u velikoj meri doprineli finansijskoj krizi u USA.

Centar_Mode

pre 15 godina

Zasto bih kupovao stan u jednoj od centralnih Beogradskih zona za 2500-3500 eur/kvm, kada ja za taj novac imam da kupim stan u Centru Milana i to u dobrom stanju. Koliki je standard u Milanu, kolike su kirije u Milanu, koliko je uredjena i sigurna sredina u buducnosti u Milanu a koliko svi ovi primeri u Beogradu i Srbiji, dovoljan mi je razlog da ne nasedam na naduvane cene stanova u Beogradu.

HAH HAHAHOVIC

pre 15 godina

Pa sto bi padale cene nekretnina, kada u Srbiji ni jedne jedine cene ne padaju, cak ni hleba ni mleka, a realno ima osnova za pad. Jer je od juna meseca kada je gorivo islo u 112 dinara, i kada su svi povecali cene, to isto gorivo palo za punih 40-50 dinara, a ostalo sta je pojeftinilo???
NISTA, tako ce isto i biti sa nekretninama.

bucko0608

pre 15 godina

Stari stanovi boljeg kvaliteta od novih stanova!!!!???? hehehehehehehehe..... e bas lepo, da mi ulepsate ovaj ruzni kisni dan

kupac

pre 15 godina

Uvek smo udarali kontru, pa to i sada radimo kada je na sceni svetska ekonomska kriza. Kako? Pa tako sto je jedna kategorija ljudi, koja ima puno novca, navikla da taj novac uvecava u onom trenutku kada vecina obicnih ljudi strada i gubi ono malo sto ima. Ovoga puta, na zalost, nece moci kako su zamislili. Svetska kriza u prevodu znaci da nema para i da su pare skupe, a da je sve drugo jeftinije!

Alexandro

pre 15 godina

E da. Bas dobro pitanje gde ide 200-500 € po kvadrtu koje uzima grad. Ali ne prazne price: buzdet Srbije, penzije, subvencionisanje GSP-a i drugo, jer to su gradske a ne republicke pare a GSP je, eto, povecao cene prevoza. Eto prilike da ljudi vide gde i kako se trose pare grada Beograda, pa da onda vidimo da li zelimo da se trose na to ili na nesto drugo, mozda infrastrukturu, mostove, natalitet, parkove, parkinge, fasade, cistocu...

Djuka

pre 15 godina

Cene nekretnina kod nas u poredjenju sa ostalim evropskim gradovima ekvivalentne velicine su nerealno visoke izmedju ostalog i zbog toga sto, da bi se napravila jedna zgrada "mnogo gladnih usta treba nahraniti".Treba "podmazati" razne komisije, dozvole, gradjevinske inspekcije i sl., a to "podmazivanje" na kraju uvek placa krajnji kupac. Kada bi se smanjila korupcija po svim tim "gradskim o(d)borima", mozda bi doslo i do znacajnog pada cena nekretnina.

vl

pre 15 godina

Kakva sarena laza. Pazi ti ovo, "imali su mutnu sliku" ha, ha, ha. To sto zivimo u toru, ne znaci da smo svi ovce. Posto mafija zida, na sve nacine se bori da se cene zadrze, "pa makar" i samo za njihove stanove, sve ostalo moze da se snizi. Ono sto Srbi nikako da nauce, ekonomija je kao fizika, tu vaze zakoni. Ponavljam, jeste nas zatvorili u tor, i pokusavate svoje zakone da nametnete, ali voda probija ogradu, Dzaba vam.

VESNA

pre 15 godina

ja sam zainteresovana vise za stan u starijoj gradnji i to uknjizen jer nemam poverenja u ta fantomska gradjevinska preduzeca koja prodaju isti stan po par puta. Nekako sam vise za sigurnu investiciju nego za luksuz na papiru.

lepa Jela

pre 15 godina

Na cenu nekretnina utiče koncentracija privredne aktivnosti u nekoliko centara, komunikaciona loša povezanost tih centara sa periferijom i okolnim mestima. Da bi cene nekretnina pale treba uložiti mnogo više sredstava u izgradnju odgovarajuće infrastrukture. Pre svega mislim na puteve i ostala sredstva komunikacije. Kada bi bilo jednostavno i isplativo, vremenski oprvadano doći i iz najudaljenijeg dela grada do posla..., cene nekretnina bi se veoma ujednačile. Ne bi bilo mnogo razlike dali živite na Žarkovu, Novom Beogradu ili Pančevu recimo. Zato ulaganje u metro, puteve, javni saobraćaj, višestruko može da se vrati građanima.
Država je motor privrednog razvoja, oni koji nisu hteli da prihvate tu istinu upravo uče još jednu lekciju iz ekonomske krize koja je na pomolu, treba da diverzifikuje mogućnosti privrednog razvoja. Niko u Beogradu neće ni hteti da živi ako negde drugo ima mogućnost boljeg prosperiteta.

Mile

pre 15 godina

Baš sam se pitao gde vam je novi tekst na temu "cene stanova neće padati" -poslednji ste objavili pre 2 nedelje.
Ako se investitorima u NS-u isplatilo da pre 2 godine prodaju na Novoj Detelinari po 750 evra/kvadrat, ne vidim da se od tada išta bitno promenilo. Komunalno uređenje i sl. je mala stavka u ceni i čak da je otišla 50% ne može na krajnju cenu da utiče više od 10%...

Alex

pre 15 godina

Evo nekoliko faktora nabijanja cene nekretnina
1. Nikakva ponuda

2. Velika traznja (ali ne bas kao sto navode agencije)

3. Alavost agencija - oni su svakako jedan od bitnih faktora spinovanja trzista. Ko je angazovao Agenciju da kupi stan zna o cemu pricam - uvek ce vam agent onako drugarski savetovati da uzmete stan jer ce mu cena skociti koliko vec sutra za 500 e/m2 iako se isti prodaje godinu dana. Cak su mi jednom rekli da treba da se cenkam, ali da im ne dajem NEPRISTOJNU ponudu koja je bila preko 10% od njihove prve cifre?!?! A radi se npr. o 2.5 stanu (prosiren za lodju!) na B.Kosi koji je cenjen po 2.300e/m2?!?! A tek kako se zgade kad cuju da kupujete na kredit. Jos ispadne da mi cine uslugu sto ce me povezati sa nekim prodavcem, jer eto on hoce kes, ali ajd' kad sam se javio...
Agenti jos uvek ubedjuju prodavce da ne smanjuju cene. Zovite pa proverite.

4. Alavi investitori - ako izuzmemo retke slucajeve (statisticka greska) profiti po kvadratu su ABNORMALNI. Cast izuzecima, ali previse ih je koji su na granici zakona.

5. Drzavni aparat - naravno da je celokupna gradnja manje vise kriminalizovana, jer je ceo koncept dozvola, saglasnosti... klasican primer korupcijske strukture gde ne mozete da dobijete sve dozvole ako igrate fer. Ili vam treba 5 godina. Zato pforit predstavlja "nadnicu za strah" investitora.

A da li ce cene padati u skorije vreme? Na zalost mislim ne vise od 10% zato sto se nista od prethodnih 5 (a moglo ih je biti jos toliko) faktora nece promeniti. Btw nisu samo stanovi nelogicno skupi, imamo mi jos svojih bisera koji godinam opstaju a sve mislimo, pa ovako vise ne moze - najvise carine u Evropi, preskupa garderoba, verujem najskuplji automobili na svetu(novi & polovni), voce V kategorije koje se prodaje skoro po ceni I klase u Evropi...

T.

pre 15 godina

Ako u Vrscu mozes da kupis nov stan za 800-900EUR po kvadratu, nije mi jasno kako cena samo gradjevinskih radova u Beogradu moze da bude 600 EUR kao sto se ovde tvrdi. Plate gradjevinaca, cena cementa i cigle su iste u oba grada.

Ono u cemu je razlika Vrsca i Beograda je taj sto grad nikome nije pravio problem da zida kucu ili celu zgradu. A cak nije nastao ni "urbanisticki haos", sve nove zgrade se sasvim lepo uklapaju u okolinu.

neutralac

pre 15 godina

Samo polako i bez panike!

Nije da li vi hocete ili necete da prodate ili kupite po ovakvoj ceni...vec ce ova neumitna sila nazvana S.E.K. to sama iznivelisati.

Niko vac nece ni pitati sta biste vi hteli kad stomak krene da zavija!

Alo, u Nemackoj i Japanu otpustaju radnike?!?!!?!?

Cena stana zavisi samo od 2 okolnosti:

Da li onaj koji hoce da kupi stan ima gde da zaradi za njega (posao banka, nasledstvo, pomoc od rodbine iz inostranstva, pozajmi od komsije), i da li onaj koji ga je kupio ima kome da ga rentira odnosno da li taj koji rentira ima gde da zaradi za rentu (posao ili ispomoc od roditrelja i rodbine).

Sve se znaci svodi na POSLOVE.

Kad nema posla, nema para, nema ni rente nema ni vlasnistva stana.

A covek u Srbiji trenutno zivi od:

1-Stranih donacija (to nisu investicije jer se ne ulazu na pravi nacin vec se trosi neplanski na tercijarna dobra)

2-stranih doznaka od dijaspore (zvanicno Jelasic kaze da je prosle godine ta cifra bila oko 5 milijardi dolara; koliko je ilegalno para stiglo od rodjaka iz Beca i Stutgarta u rodni kraj Svijalnac i Pozarevac to nemamo pojma)

3-minorne privrede uglavnom iz sive, servisne i crne zone...

Prva stavka je prestala (imaju stranci prece rupe da zakrpe od Srbije), druga je na putu da prestane (jer dijaspora JESTE pogodjena S.E.K.-om tj. gubi poslove), ostaje ovo trece sto je dovoljno za lebac i buter ali nije dovoljno da se zaradi za stan.

Trenutno, stanove u Srbiji po cenama koje jesu, mogu da kupe ili iznajme samo kriminalci i mali broj zaposlen po fiktivnim radnim mestima koja su dobro placena (prrgrameri, menadzeri i visa admistracija u inostranim predstavnicima i "stranim" bankama).

Ovi drugi ce da izgube poslove vrlo brzo (stvarno je Reiffeisen zabrinut da posluje u Srbiji kad ne znaju kako ce ni Vijenu da izvuku iz sranja), a ovih prvih je na svu srecu ipak mali broj.

Beko i Miskovic mogu da pokupuju sve stanove u Beogradu i Novom Sadu, Planinama i Jezerima ali ce im oni stajati neizdati jer obican svet neam da zaradi za rentu i tu je cela poenta.

Kada kriticna masa obicnog gradjanstva nema para za rentu i infostan-cene idu na dole!

Prema tome nije u pitanju da li vi hocete ili necete da prodate ispod cene ili kupite iznad cene, vec:

Zasto biste kupovali stan po bilo kojo ceni u gradu ilizemlji u kome nema posla niti moze da se normalno zivi (jer kriminal ce opet da poraste, i ovi sto rade vecina ce biti otpustena)...

A sta agencije i "strucnjaci pricaju..pa mis'm, de su dosad bili!? Sto vam pre godinu dana nisu rekli da misle da su cene previsoke nego su se sad javili?

Sve najbolje svima!!!

Nenad

pre 15 godina

Sigurno je da cene starih i novih stanova ne mogu biti iste, jer je standard gradnje starih stanova bio bolji, oni fizicki postoje i papiri su cisti. Ja ne znam nikoga koji je kupio novi stan da nije imao problema na neki od 3 nivoa: 1) nisu se ni izgradili, 2) ozbiljni problemi sa kvalitetom, 3) dozvole, papiri nisu u redu.

Ko to tamo peva

pre 15 godina

Zašto cene da padaju kad investitori u gradnju ne ulažu svoj novac i ne preuzimaju nikakav rizik već se to radi samo na račun kupaca stanova u izgradnji. Oni uzimaju kredite i suočavaju se sa mogućnošću da ih ne mogu otplatiti. Hipoteku ne dobijaju na stan u izgradnji već isključivo na završen i uknjižen objekat.
Stari stanovi takođe drže cenu jer se ne prate vlasnički odnosi i nema poreza na višak stambene vrednosti koji bi bio stimulativan da ga vlasnici otuđe (prodaju).
"Interesovanje za skuplje stanove na boljim lokacijama nesmanjeno je, ali je potražnja stanova u izgradnji nešto niža, navode u agencijama." Navedeno je čista propaganda, jer ispada da svi samo kupuju velike i atraktivne stanove iako je očigledno da je broj takvih i stanova i kupaca ograničen. Što se tiče stanova u izgradnji, zbog nepovoljnih kredita i prevara od strane investitora kupovina takvih stanova je prava ludost za svakog ko nije sam investotor.
Inače ne verujem da će cena stanova padati bez pritiska od strane države, kroz poreze i beneficije. Pri tom treba striktno primeniti i ovaj novousvojeni zakon o oduzimanju bespravno stečene imovine, odnosno više se pozabaviti građevinskom mafijom, radom opštinskih službi koje se bave inspekcijom i nadzorom u ovoj oblasti i primenjivati rigorozne kazne u smislu zabrane bavljenja pojednimim delatnostima licima za koje se utvrdi odgovornost za postupanje i nepostupanje u oblasti građevinarstva.

Preskupo

pre 15 godina

Taj Beograd je toliko precenjen da je to bruka, cena stanova nije povoljna ni za Nemca a kamo li za Srbina. Trebalo bi razmotriti vezu sa centrom grada, puteve, uredjenost naselja pre nego sto se donese cena. Beograd u svim detaljima zaostaje za metropolama evrope, samo sto 80 posto ljudi iz Srbije nije ni izaslo iz zemlje pa mogu politicari, prodavci i velike gazde da zamajavaju narod a i sami ne veruju u tu pricu.

dusan

pre 15 godina

Slazem se da drzava mora da uvede red u ovu oblast, ali na dva nacina.
Prvi je svakako zakonska regulativa i sprecavanje biznismena da prodaju ono sto nemaju i sto bit tek trebalo da izgrade sa parama od lakovernih. Nacin je vrlo jednostavan. pre svake izgradnje buduci investitor mora da ili deponuje sredstva na namenski racun i da ona sluze za finansiranje izgradnje, ili da dostavi uredne bankarske garancije.
Drugi nacin je da se drzava ukljuci u stanogradnju. konkretno, npr. Beograd izgradi 20,000 stanova, plati uredno sam sebi sve dazbine, za koje se investitori zale da su visoke i izadje na trziste sa ekonomskom cenom. znaci uracuna tu i neku manju zaradu koja bi pokrila troskove eventualnog kratkorocnog kredita, plate zaposlenih na tim poslovima i sl.
Razlika u ceni ne bi bila 100%, vec 20-30. na taj nacin bi omogucili ljudima da kupe povoljno stanove (po normalnim cenama), a "biznismene" bi naterali da ili rade kako treba i ne pokusavaju da se obogate preko noci, ili da ostave gradjevinarstvo.
Zasto se to ne radi, ne znam, mogu samo da nagadjam.
Prva pomisao je korupcija...

s brda

pre 15 godina

Cena cementa je mozda ista u Beogradu i Vrscu, ali plata gradjevinca nije. Nije ni nadzor, nije ni transport, nisu ni dazbine, niti Vrsac ima ogranicenja koja ima Beograd. Ne prijavljuju se iste gradjevinske firme u oba grada, jer u Beogradu se zna cena i za to, a ona je visa - prosto, jer se na kraju ocekuje visa cena prodaje. U Beogradu su potrebne dozvole silnih sluzbi i sekretarijata, to se ceka, to kosta (malo belo, vise crno), a onda poskupljuje i gradnju. Je l' malo jasnije?

Pavle

pre 15 godina

Krajnje je vreme za pravo istrazivacko novinarstvo o ovoj temi. S vremena na vreme u medijima se govori o tome sta ce biti sa nekretninama i uvek se pitaju samo oni koji su zainteresovani za rast cena. Naravno da ce reci da cene nece pasti (a onda ce se javljati da to sve potvrde i kroz komentare - "iz pouzdanih izvora"). I naravno da ce opravdavati to raznim argumentima pa i onim koji su apsolutno netacni (gruba gradnja 600E/m, takse u BG 500E/m, pohlepni nadzorni organi u Beogradu, Beograd drugi Nju Jork, milioni ljudi bez stana :) itd). Lako je proveriti koliko kosta stavljanje pod krov, koliko takse, a koliko kosta sama gradnja, a po kojoj se ceni onda sve prodaje.
Bio sam u jednoj zgradi koju je pravila pomenuta Greda u Beogradu. Cela je rasprodata, useljena pre 6 meseci, a u 22h radnim danom, kada bi trebalo da je vecina stanara kod kuce garaza je vise nego polu prazna. To je zato sto su mnogi kupovali stan kao investiciju, a ne za sebe. Cene su rasle, delovalo je da je bolje da se kupi stan, nego da pare stoje u banci, jer brze narastu. E, dosao je kraj tom rastu, jer on ne moze da bude beskonacan, jer je vestacki. Brza zarada investicijom moze da bude i brz gubitak kada se dodje do kraja spirale. Ili su mozda nasi "gradjevinci" pronasli ono sto nigde u svetu nije pronadjeno, pa ce kod nas spirala i dalje da raste do beskonacnosti, pa cemo imati najvece cene na svetu? Dakle, voleo bih da se napravi vest u kojoj biste egzaktno pronasli koliko kosta kvadrat Belvila u proizvodnji (za materijal, za majstore, za takse, uvodjenje ovoga i onoga itd), koji se prodaje za 2000E/m i to koriscen za vreme Univerzijade. Ubedjen sam da je cena oko 500E/m. Sve preko toga je jeziva zarada bazirana na mesavini glasina, prethodnom trendu i reklamama. Nista realno.

Goran

pre 15 godina

Smatram da se pitanje cena nekretnina može rešiti samo ravnomernim ekonomskim razvojem cele zemlje. To je jedini način da se smanji gomilanje stanovništva u dva velika grada.
Država ne treba da se upliće u cene nekretnina, pogotovo u situaciji kada je Srbija puna praznih kuća, a prirodni priraštaj negativan.

Milan

pre 15 godina

Imam dobrog drugara koji radi u jednoj gradjevinskoj firmi, privatnoj.
I pitam ga posto su mu sada stanovi... on kaze 1400-1700 ( I to jos u Rakovici, uzas) evra. Ja zapanjen pitam, otkud sada tolika cena kada znam da je do pre samo godinu dana prodavao za 1000-1100, a on mi kaze "Znas koliko je poskupeo cement?" Hahahahaha! Slatko sam se nasmejao i rekao mu da ne mora mene da farba jer se znamo ceo zivot i da nije problem u cementu, vec sto se njegov gazda ugradjuje 30%, kao i svi ostalo sto nigde na svetu nema.
Mislim da ce proci jos malo godina dok cene realno krenu da padaju.

MagnusPyke

pre 15 godina

Izlistane cene uglavnom nepostojecih nekretnina iskljucivo imaju za cilj da kako-tako odrzavaju virtualne cene nektretnina. Kada cene pocnu da padaju nastaje panika i prodavci zele da se sto pre rese stana ili kuce i "spasu" bar deo novca. Sa druge strani potencijalni kupci cekaju i drasticno usporavaju trziste. Velike gradjevinske firme preko agencija za promet nektretnina i medija pokusavaju da proture pricu kako beogradu nedostaje najmanje par stotina hiljada stanova i da je sada pravo vreme za kupovinu jer ce cene samo ici na gore.

blok

pre 15 godina

Nisu sve lokacije iste. Ako Delta dobije maltene za dzabe lokaciju u Bloku 67 i sagradi "kokosarnike" od 12-14 spratova, tu je krajnja cena kvadrata (sa dazbinama za Zonu 2) 500-700 EUR. Ako pak neko gradi na Brdu, Zvezdari ili uz Bulevar (takodje Zona 2), ali ima da resi imovinu (prethodne vlasnike), gradnja je zahtevnija, duza i skuplja (zbog okolnih objekata, tezih prilaza), onda izgradnja moze kosta i preko 1300 EUR/m2.
Treba znati da su se svi pomamili. Gradjevinske firme su digle cene, grad je digao cene, vlasnici trenutne imovine su digli cene, investitori su digli cene, krediti su skuplji.
Kada bi Beograd imao vise prica a la Blok 67, ali sa nizom i kvalitetnijom gradnjom (2-4 sprata), kada bi oslobodio "njive" za gradnju i transparentno doveo investitore, onda mozemo da pricamo o ceni kvadrata u gradnji od oko 800-1000 EUR, a samim tim i nizom cenom za kupca. Ovako je sve podlozno nakaradnom sistemu ponude, potraznje i halabuke nekretninskih agencija i novinara koji bas ne razumenu materiju.

Vlada

pre 15 godina

Ukoliko drzava odluci da "pomogne" stanogradnju to bi bio vrhunski dokaz o sprezi vlasti i gradjevinske mafije (uzimati novac od poreskih obaveznika koje uzgred svakodnevno bombarduje novim nametima u ime ekonomske krize a da bi se pruzilo onima koji su operisali sa marzama 100-200% i omogucilo im se da i dalje odrze astronomske cene), ovo bi u svakom slucaju bila politicka afera, a politicke afere svoj epilog dobijaju na izborima.