Nedelja, 05.10.2008.

00:27

Podsećanje na "jogurt revoluciju"

Pre 20 godina u Novom Sadu počela tzv. "jogurt revolucija", koje je dovela do novog ustava s ciljem gušenja tadašnje autonomije Vojvodine u okvirima bivše SFRJ.

Izvor: B92

Podseæanje na "jogurt revoluciju" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 17 godina

Niko nije kriv, svi smo izmanipulisani, izvukli nas iz skola, dosli strani ljudi, neobicni akcenti...

Kakve su ovo gluposti? OVde se, zapravo, nista nije ni desavalo, samo smo sanjali, to su sve izveli ljudi sa strane, i izmanipulisani srednjoskolci.

Ma, vazi...

solaris

pre 17 godina

...Povodom ovog teksta zeleo bih samo da kazem da je pravi raspad SFRJ poceo mnogo ranije pre Tudjmana, Milosevica i drugih politicara sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih godina. Pravi raspad je poceo jos 1966 godine na cuvenoj sednici na Brionima.

Eto toliko od mene, a sto se tice ostalih koji pominju detinjstvo i izgubljene skolske casove na dan "jogurt revolucije" zeleo bih da kazem da njihovo vidjenje predstavlja samo jedan subjektivni dozivljaj ukoliko taj dozivljaj nije uporedjen sa gomilom podataka i cinjenica koji se mogu naci u mnogobrojnoj literaturi ima za temu raspad SFRJ.

Eto toliko i pozdrav

Bane od Pančevo

pre 17 godina

I posle 20 godina Vojvodina je i dalje sastavni deo Srbije,mada su Nas tad prozivali kao autonomaše i separatiste,a svi se ostali osamostalili,a mi i dalje ostadosmo prozvani.Pa koliko vidim,nama koj živimo u Vojvodini,nije cilj SAMOSTALNOST,nego SPAJANJE sa svetom, a šta je tu loše. Apsurd: Beograd prodaje NIS, Novi Sad sedište NIS-a, Pančevo-crna rupa Evrope zbog NIS-a. Gde će novci završiti? Još će se mnogo jogurta proliti dok ne počnemo živeti kao normalan svet. Izvinjavam se ako nekog uvredim, ali mislim da treba biti prvo"lokal patriota", pa onda patriota, da se prvo pospremi svoje dvorište. I tako su tada patriote sa Kosova i iz Crne Gore jogurtom krečili Novi Sad,a sada u njemu žive, zbog izgnanstva. Lako je biti Amerikanac poreklom iz YU, a teško je živeti kao Vojvodjanin ma odakle da vučeš korene,jer te uvek prozivaju.Pa priroda je postavila granice (Dunav i Savu), a mi se i protiv prirode borimo.

novosadjan u inostranstvu

pre 17 godina

Secam se i ja.Imao sam 16 godina,u gimnazijskom skolskom dvoristu su se pojavili neki likovi sa natpisom "dole foteljasi".Otisli smo u gomili do zgrade pakrajinskog komiteta gde je stigao traktor sa jogurtima koje su nam davali da bacamo na taj isti PK.Malo kasnije sam na bulevaru video prvi put u zivotu ljude sa kokardama i sajkacama koji su predvodili masu cak iz "Jugo alata" prema SPENS-u gde su ceo dan govorili preko razglasa ljudi sa Kosova kao i sam Milosevic.
Tako je pocelo...

Nenad

pre 17 godina

Ne mogu vjerovati da neki zaista misle da je raspad SFRJ krenuo nakon"jogurt revolucije". Zar neki zaista misle da Tuđman ne bi došao na vlast u HR, da se ne bi koristio retorikom koja je bila aktuelna u periodu u Hrvatskoj za vrijeme Drugog Svjetskog rata! Zar neko misli da je "jogurt revolucija" bila uzrok tuđmanovih "bespuća povijesne zbilje"! Žalosno je što neki "skaču na prvu" a da se prethodno ne informišu.

top

pre 17 godina

jogurt revolucja u tom vremenu je bila sasvim logičan i opravdan potez, jer je na pragu raspada Jugoslavije jedino Srbija kao federalna jedinica bila rasparčana, to je namerno urađeno da bi se smanjila snaga Srbije i Srba, koji su podneli najveće žrtve stvaranju te veštačke Jugoslavije i očuvanju ostalih naroda ,koji bi da nije bilo Srbije bili asimilovani u druge države i narode jer državnost nikada nisu ni imali, Srbi su im učinili veliku uslugu!
Mnogi ne razumeju da je zagovaranje autonomije Vojvodine uvod u kasnije separatističke zahteve. Srbi kao narod ne smeju dozvoliti da budu izmanipulisani idejama o daljem razjedinjavanju. Srbi su možda jedini narod u evropi koji klizi u dalju dezintegraciju, dok svi drugi narodni Evrope (Nemci, Albanci, Irci, Italijani, Francuzi, Rusi...itd) žele da žive u svojoj jedinstvenoj, što većoj, jakoj, modernoj državi, oni ne žele da ih neko svađa i usitnjava. Srbi na ovom putu ka EU moraju ostati jedinstveni, Srbija mora biti demokratska ali unitarna država koja poštuje prava manjina po personalnom principu.

Miki NS

pre 17 godina

Neverovatna kolicina izmisljotina u ovoj vesti. Eto I JA se secam svega i nisam imao 12 nego 25 godina i secam se da su mi iskljucili struju (kao i celom gradu) dok sam radio diplomski na fakultetu, da se ne bi odrzao miting 9. JULA. Tada mi je pukao film jer sam shvatio na sta je spremno Vojvodjansko rukovodstvo. Tadasnji novosadski TV dnevnik je bio primer autonomaskog jednoumlja i sipao je mrznju prema Srbiji. Tog 9. JULA je nastao revolt koji se sa kosovskog problema neocekivao okrenuo ka vojvodjanskom. Zdusno sam ga podrzao i opet bih. Jogurt je sprecio rat u Vojvodini. Od tada ga redovno pijem.
A sto se tice okidaca za raspad, to su bili nekontrolisani visestranacki izbori po republikama umesto da se odrze prvo na nivou cele zemlje. Ne bi mogao Tudjman sa 7-8% glasova da utice na raspad drzava, ali sa 44% u Hrvatskoj i te kako. Sa jogurtom ili bez njega, ostali ratovi bi poceli. Setite se, ubrzo posle jogurta toga dosao je period Ante Markovica koji je u Srbiji podrzan. Neko je ovde pomerio redosled stvari.

Glock

pre 17 godina

Imao sam 15 godina. Nastavnici su nas odveli na protest, a mi bili srecni sto necemo ici u skolu. Dobili i sendvice. Secam se dobro i danas kako sam stajao pored tadasnjeg SDK, i zvakao sendvic, pitajuci se sta svi ovi ljudi rade. Dodje mi da nadjem tadasnje nastavnike koji su nas odveli na taj skup, i da im "objasnim" par stvari...

duki

pre 17 godina

Ljudi a da se razilazimo mi polako. Odmah referendum, da li ste za zajednicki zivot sa gradjanima juzno od usca Dunava i Save. Da ne zaratimo i medju sobom. Iz Beograda sam i muka mi je da slusam kako sam nekome nesto oteo. Pa ministri iz bilo kog dela Srbije kad to postanu, prvo dodju u Bg i vuku sve pare, pa i Vojvodjani. Ja nisam glasao za centralisticki ustav, mnogi jesu. Hajde i to sa Vojvodinom da se desi, samo sto pre, dosta vise pljuvanja po Srbiji, po Beogradu i dosta vise ove agonije. Neka bude i pasaluk, samo da me ne gledaju popreko kad kazem odakle sam. Mi cemo praviti kola, traktore i ski centre,proizvoditi sljive i maline, vi pravite brasno i valjajte benzin i gas, a to sto pola familija zivi i sa jedne i sa druge strane, nema veze..pa uvescemo jedni drugima vize pa da nikom ne padne napamet da poseti svoje. DOSTA BRE VISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZORAN 1951

pre 17 godina

Pisem iz Panceva: Na dan polaska u Novi Sad pre dvadeset godina upitam prisutne. Da li ce posle svega kod nas u Vojvodini bolje da rodi kukuruz i zito i da li ce nase svinje biti deblje. O problemima koje sam od tada imao ne bih da pricam. Mnogi su se ugojili a ja sam ostao bez posla. Toliko od mene povodom Jogurt revolucije.

gugle

pre 17 godina

Nemojte misliti da je i nama juzno od Save i Dunava dobro. I nije to samo pitanje etnickih vec socijalnih odnosa. Nazovimo to pravim imenom - beogradizacija. Ali treba reci istinu, koliko je trenutno ministara u Vladi iz Vojvodine? Dok iz Centralne Srbije nema nijedan. Pa ako toliki broj ministara iz Vojvodine ne znaci nista, ne znam sta vise da se da.

e da nije bilo....

pre 17 godina

Da nije bilo "jogurt revolucije" zatim autobusa obepljenih fotografijama S.Milosevica, gde bi danas bili, ne samo Vojvodina nego cela drzava, bili bi odavno ravnopravni clan EU, ne bi bili u ratu sami sa sobom, NE BI IMALI VIZE I CEKALI BELI SENGEN ( jer do Milosevica smo svi slobodno putovali po svetu, bili cenjen narod), ostali bi cejen narod, sa mesecnim primanjima bi mogl relativno normalno ziveti, uzimati povoljne kedite kao i si ostali ljudi u Evropi, povecao bi nam se natalitet, a sada, IZUMIREMO KAO NAROD, MLADI LJUDI ODLAZE VAN SRBIJE TAMO OSNIVAJU PORODICE, zbog cele drzave trebalo je sve demonstracije oblika "Jogurt revolucije" spreciti, no vecina nije odolela SVAJCARKOM STANDARDU, ZATO SMO POSTALI KAO SVAJCARSKI SIR

Zrenjanin

pre 17 godina

Pre nego bilo ko pocne da prica o autonomiji kao separatistickoj ideji molim da dobro pogleda ovo dole.


65.05% Srbi
14.28% Madjari
2.79% Slovaci
2.78% Hrvati
2.45% Jugosloveni
1.75% Crnogorci
1.50% Rumuni
1.43% Romi
7.97% Ostali

Kljuc straha od Vojvodjanskog pitanja lezi u potpunom nepoznavanju strukture stanovnistva.

Ako vam nije jasno i dalje jogurt u ruke i ajte kod nas. Samo ga bolje ponesite posto je ovde skuplji.

pera Sombor

pre 17 godina

Ja sam isao u osmi razred osnovne skole u Somboru. Jednog dana su nas poredjali dvoje po dvoje u dvoristu skole, i odveli na celavi trg (trg svetog trojstva danas, glavni trg) na "mitingovanje".

Secam se samo da nam je bilo vrlo neprijatno zato sto smo morali da idemo dvoje po dvoje sto nismo radili jos od treceg cetvrtog razreda. Za nas osmake je to vec bila stamota ici u koloni dvoje po dvoje, to je bilo za neke tamo prvake klice, a mi smo kao vec bili osmaci... No kad smo stigli bilo je super jer su svi vikali "dole foteljasi" i bili su fanatacni. I mi smo isto vikali sa njima protiv zlih foteljasa i autonomasa, necu to nikada zaboraviti. Secam se da se na mitingu igralo kolo, i da su ljudi u kolonama dolazili na trg, svako sa svojom radnom organizacijom.

Sutra sam saznao da mi je stric dobio otkaz na poslu. Bio je izuzetno cenjen i u poslovnim krugovima i kao otac porodice. Covek koga sam kao klinac obozavao. Posle toga je samo najuza porodica kontaktirala sa njim.

Posle nekoliko godina i stravicnih zlocina koje je Miloseviceva masinerija stvorila, shvatio sam da je sudbina mog strica najbenignija u celoj prici o Slobodanu MIlosevicu. Istina je da smo za Sarajevo, Vukovar, Srebrenicu i mi u Vojvodini odgovrni zato sto se nismo suprotstavili MIlosevicevom napadu na Vojvodinu. Bili smo previse uljuljkani u siguran zivot koji smo imali, i nismo razvili mehanizme odbrane. Da li smo nesto naucili posle 20 godina?

Goran

pre 17 godina

Slazem se da Vojvodina nije "krava muzara", ali nije ni Sumadija koju Beograd i te kako muze, pa ona opet ne trazi svoj Ustav niti bilo kakve oblike drzavnosti. Protiv beogradizacije kao pojave se treba boriti drugim sredstvima, a ne separatizmom (ma kako ga nazivali njegovi zagovornici), pogotovo sto je Vojvodina sredina u kojoj bi takva nastojanja mogla da se pretvore u nesto vec vidjeno.

prilog secanju

pre 17 godina

I ja sam jedan od onih koji taj dan nije imao casove nego je odveden sa deset godina na neki besmisleni miting. I to je tacna cinjenica koja se retko spominje kad se prica o ratu u ex-Yu da je sve pocelo tim cinom.
I ekonomski se sve promenilo. Secam se kako su izgledala polja i silosi po nasim selima tih par godina pre ovog puca a kako posle. I svi su se godinama posle pitali sta im se desilo. Autonomija kako politicka tako i administrativna i ekonomska mnogo znaci za nas Vojvodjane.

Beckerek

pre 17 godina

Samo da je jedno jasno,
dokle god bude nas SRBA-autonomasa Vojvodina se nikada nece odcepiti.
Jesam mozda autonomas ali sam Srbin i moja majka je SRBIJA.
Iskljucivu krivicu za to sto nas autonomasa ima sve vise imaju Politicari iz Beograda.
Samo mi znamo kako nam je bilo kada su nam za vreme sankcija skidali Trafo-stanice da bi ih odnoslili u BG. Sta smo mi stoka pa nam ne treba struja? Da mi u ZR nismo imali Dijamantovo ulje da kupimo a u CG tacnije u Budvi si mogao skoro u svakom Mini-Marketu da ga uzmes. Pa cak i u BiH (na popularnoj Teksas-Pijaci) u kojoj se uveliko vodio rat ga je bilo. Secer iz Zrenjaninske Secerane su sverceri donosili iz Cacka i prodavali ga na tezgama.
E dosta je bilo.
Vojvodina jeste Srbija i bice, ali Vojvodina nije krava muzara pa da je muze ko god stigne.
I da ne bude zabune, to nije prica tipa rekla kazala nego sam ja licno svojim ocima video.
I sve to ce potvrditi svaki Zrenjaninac.

Ucenik koji uci sa razumevanjem

pre 17 godina

I ja sam tada isao u jednu novosadsku skolu...
Profesorka je svecano zapocela cas recenicom:"necemo imati cas-ici cemo na miting".
Rekla je to tonom koji je govorio da ona samo prenosi odluku koju su drugi doneli, ali sa kojom se i sama u potpunosti slaze.
U razredu se zacuo tihi zamor kao posledica zadovoljstva sto ce se desiti ono sto je ocekivano i prizeljkivano, ali tek sad potvrdjeno.
Autor ovog komentara je iz druge klupe prekinuo zamor pitanjem: "izvinite, jel to obavezno?"
"Nnnnnnnnije", je bio odgovor sa dugim "n" kao posledica duboke zacudjenosti.
Iz zadnje klupe se zaculo ostro, kratko i glasno:"Stoko!"
No, stoka iz ove price se nije dala tako "lako" izmanipulisati i na mitingu NIJE bila.
Zahvaljujem se B92 na podsecanju.
Gospodo iz zadnje klupe, dvadeset godina? Svaka vam cast!
Ostaloj tada veoma malobrojnoj stoki bih setno porucio-eh da nisu u jesen dobili ono nesretno ozvucenje...

I na kraju, sa duznim pijetetom se secam svih ubijenih, raseljenih i unesrecenih.
Zao mi Slovenije, Slavonije, Dubrovnika, Sarajeva,...

Milan

pre 17 godina

...A zar nije svaka idelologija manje ili vise manipulacija emocijama ljudi? Ucesnici "jogurt revolucije" imali su na umu jednu jedinu ideju, krajnje plemenitu: da sacuvaju svoju domovinu Srbiju od rasparcavanja, jer je bila na tom putu, sto se jasno videlo kasnije na primeru Kosova. To sto je Milosevicev rezim zloupotrebio i te emocije, kao i sve ostalo, potpuno je druga stvar. Dakle ideja separatizma Vojvodine ostaje nazadna, retrogradna i neprirodna, ma koji rezim bio na vlasti. Ne treba je kvalifikovati kao naprednu samo zato sto je Milosevic bio protiv nje.

kvrc

pre 17 godina

Evo i ja da kažem jeres: Srbija treba da bude CENTRALIZOVANA država u pogledu odlučivanja, a decentralizovana kad su u pitanju pare. Prvo je tekovina (između ostalog) i jogurt-revolucije a drugo tek treba da se desi!

Bojan

pre 17 godina

Nisu mi jasni Vojvodjani jel to neka nova naciji , narod ili sta?
Kakva autonomija Vojvodine to je cista glupost, treba da bude svako mesto, naselje, selo nezavisno od centra. STA meni u Backoj Topoli znaci STO ce umesto Beograda pare ici U administraciju Novog Sada. Autonomija je spustanje vlasti na sto nizi nivo npr. Opstine koje moraju biti manje od ovih sada. Ovako se samo duplira administraciju Republicka u beogradu Pokrainsaka u Novom Sadu i sve to ja placam i niko me ne pita zalim li ja to da platim. Mislim da je ova farsa sa pokrainskom Vladom samo nacin da se zaposle silni politicari.

Milos Krstic

pre 17 godina

Mislim da treba imati uravnotezeniji stav prema ovom dogadjaju. Naravno da je jogurt revolucija posluzila Milosevicu u ucvrscivanju njegove vlasti, i da su mnogo ljudi bili izmanipulisani. Ali postoji takodje i cinjenica da tada sa vlasti nisu pali nikakvi demokratski izabrani organi vlasti vec da je to bio obracun u okviru komunista Srbije (kao i 8. sednica uostalom). A takodje je tacno da je tadadsnji status Vojvodine bio potpuna anahronost bilo kakvom obliku autonomije i da je to bila drzava u drzavi gde Srbija prakticno nije imala nikakve ingerencije iako je formalno Vojvodina bila u Srbiji.
Zakljucak, jogurt revolucija je bila kontraverzan dogadjaj u istoriji Srbije, ali to ne znaci da Srbija treba teziti pred-jogurt stanju!

vojvodjanka-novosadjanka

pre 17 godina

U vreme "Jogurt revolucije' imala sam dva ucenika, jednog srednjoskolca gde su profesori svoje ucenike po naredbi vukli u demonstracije i ucenika osmogodisnje skole koji nisu isli na demostracije, i ja kao radnik firme, gde su autobusi dolazili po sve zaposlene, da ih voze u centar NS i ispred SPENS-a sa raznim parolama za rusenje "foteljasa", tj VOJVODJANSKE vlasti, samo se pitam sada, kao i nekada, a gde i na cemu sede politicari u ostalim regijama

Calypso

pre 17 godina

Deco ondašnja, a sad ozbiljni ljudi, vi što ste pregrmeli scilu i haribdu, setite se da još ima šanse da se nešto popravi. pamet u glavu, iskustvo pod ruku, nije gotovo kad je gotovo, već je gotovo kad mi kažemo da je gotovo! Ne spavajte kad je glasanje, izađite i odaberite ono o čemu pričate. Nije sramota grešiti. Sramota je ne priznati da si grešio. Zaokružujte na glasanjima ono što vi želite, ali zaokružujte! I naučite svoje klince da ne pristaju na makar šta. Ovaj narod zaslužio je bolje nego što ima. Samo se treba probuditi.

razočarana

pre 17 godina

Koliko je fenomenalna jogurt revolucija bila dobra ili ne po našu zemlju, to neka svako zaključi sam po osnovu zdravog razuma. Iz moje mikro tačke gledišta, kao pojedinca, znam da sam pre te revolucije imala u jednoj velikoj firmi platu oko 1.5oo maraka, da bi nakon jogurtarenja, ta plata vrlo brzo spala na 120 maraka, što je bio samo uvod u propast naše firme. Danas je naša firma privatizovana a plate nema već 6 meseci...

salemelburn

pre 17 godina

A zasto u bivsoj Jugi autonomiju kao Vojvodina i Kosovo nisu imali i Dalmacija i Istra?

Vojvodjanska autonomija nema nikakvog smisla to je samo borba za vlast jednog broja ljudi. Srbiju treba decentralizovati na vise delova sa sedistima recimo u Nisu, Novom Sadu, Zrenjaninu, Subotici, Kragujevcu tako da svaki od tih delova ima punu ekonomsku autonomiju ali da ni jedan nema neke pretenzije da postane republika. Tako bi se resilo pitanje decentralizacije a drzavnikovanje vojvodjanske vlastele ne bi vise izazivalo nacionalizam u Srbiji zbog straha od secesije. Autonomija vojvodine nema smisla jer je zamisljena kao autonomija Srba u Austrougarskoj kao Srpsko Vojvodstvo a danas je kulturna autonomija Srba od Srba potpuno nepotrebna.

Milan iz Novog Sada

pre 17 godina

Nenad Čanak i LSV i dalje autonomiju Vojvodine vezuju za SFRJ a ne za Srbiju. Oni i dalje "teraju " svoju staru priču od koje su kao odustali. Očigledno nisu. Samo da podsetim na Čankove izjave da je "Srbija okupirala Vojvodinu", "Vojvodina nikad nije bila deo Srbije do dolaska Miloševića", pa izjava predsednika VANU " Šta bi Srbima falilo da žive u pet država", misleći na Vojvodinu, Srbiju, Crnu Goru, BiH i nezavisno Kosovo!!!!! Mislim da ne treba biti previše pametan pa videti za čega se zalažu LSV i ostali slični njima i kuda to sve vodi.

vlado

pre 17 godina

Naravno da se sjećamo i mi iz drugih republika, počelo s memorandumom SANU, pa Kosovo, Vojvodina, JNA cirkus u Sloveniji, balvani u Hrvatskoj, Bosna... A sve skupa nas unazadilo 30-ak godina, Juga bi se vjerojatno ionako raspala, ali da nije bilo toga mogli smo se rastati civilizirano kao Česi i Slovaci i biti ispred svih istočnih zemalja kao što smo i prije bili.

Mirok

pre 17 godina

Zalosno je kad grupa ljudi sebi uzima za pravo da odredjuje buducnost drugih. To je poznato kroz celu nasu (Srpsku) istoriju, ono sto je nas Vojvodjane uvek bolelo je upravo ta samovolja drugih nama nepoznatih ljudi. Bez obzira na oduzimanje slobode koju smo imali, status dobijen od Austrije, bez obzira na plansko naseljavanje, danasnje kocenje srpskog parlamenta i stavova svih politicara koji nisu iz Vojvodine; Vojvodina i dalje postoji kao posebnost i mnogi od nas nece odustati dok Vojvodina ne povrati bespravno oduzeto! Ovde se citava paleta nacija smatra Vojvodjanima i na to smo ponosni!

Goran

pre 17 godina

To nije bilo "gusenje autonomije Vojvodine" vec zaustavljanje procesa pretvaranja severne srpske pokrajine u drzavu. Ma sta mi mislili o toj "jogurt revoluciji" i ustavu koji je tada donet, da nije bilo toga Srbija bi danas bila beogradski pasaluk. Daj boze da to ne bude ni ubuduce, ali sudeci po najnovijim tendencijama u vojvodjanskim lokalpatriotskim krugovima, velike su sanse da se dogodi jedinstven slucaj u svetu: dok se svi okrecu svojim maticama, svaka srpska "vaska hoce obaska". Ukratko, ako vam neko da jabuku koja nije vasa i ni po kom osnovu vam ne pripada, a vi ste je vec zagrizli i osetili njenu slast, normalno je da cete se buniti ako pokusa da vam je uzme natrag i ciniti sve da ona ostane kod vas. Zato razumem vojvodjanske autonomase, ali ih ne podrzavam niti opravdavam. Ima li kraja cepanju ovog jadnog naroda?

sve se vraca

pre 17 godina

Kakva god bila ta "jogurt revolucija", projekat gasenja tadasnje paradrzavnosti SAP Vojvodine i Kosmeta mogu samo da podrzim. Na zalost nase sadasnje demokratske partije su sastavljene od ljudi koji su vec bili indoktrinirani jugoslovenskim komunizmom tako da i prilikom promovisanja decentralizacije u Srbiji ne mogu da se mentalno udalje od "SAP" uredjenja Srbije, iako je takvo resenje neprakticno, istorijski se pokazalo kao pogubno po integritet Srbije.
Decentralizacija na nivou okruga ili prirodnih i ekonomskih celina sa populacijom do 300.000 ljudi bi se pokazalo kao mnogo celishodije i efikasnije resenje. Ovako ce opet neka generacija u buducnosti pokusati da izpravi "glupost" svojih oceva, kao sto su i 1988 pokusali da ukinu prerogative drzave tadasnjim srpskim pokrajinama.

stomina

pre 17 godina

Dvadeset godina je prošlo a Vojvodina ponovo je ispred usvajanja statuta koju su nam za dva deci jogurta uzeli pametnjakovići. Jedino me raduje činjenica da novi statut navodno podržavaju i oni koji su tada taj jogurt i pili. Ko prizna pola mu se prašta kaže izreka, pa kao što se zna da mi VOJVOĐANI sve i svašta svakom opraštamo neka tako bude i sada samo da VOJVODINA krene napred, ali ne kao lokomotiva jer ako neznate lokomotiva jedina vuče a ostali samo kočnice imaju pa nek mi budemo recimo bajkeri pa ko hoće neka požuri za nama, pa da se trkamo a da mi više nikog ne vučemo.

EU..

pre 17 godina

Ne samo mnogi povjesnicari gledaju to kao okuidac raspada SFRJ, nego svi ljudi koji su imalo upoznati u pocetak raspada SFRJ.
Nikakav Tudjman, Alija, Mesic nisu ovdje bili ljudi koji su ubili SFRJ, nego upravo ova Jogurt revolucija...

Dobro je da se pise barem o tome!

Uzrok i posledice

pre 17 godina

1989: "Oj Srbijo iz tri dela, ponovo ces biti cela!"

2008: "Oj Srbijo iz dva dela, ti bi i treci deo htela, al' nece moci ove noci, Vojvodina ti nece doci. To ce ici malo teze, jer od tebe svi sad beze..." :-(

Calypso

pre 17 godina

Još jedan dokaz koliko je milošević bio štetočina po ovaj narod, a u tandemu sa onom svojom ženom - tragedija. Važan je bio plastični cvet u kosi i puni džepovi.

w

pre 17 godina

Pre 20 godina su nas izveli iz Karlovacke gimnazije da se pridruzimo necemu sto uopste nismo razumeli. Peske smo isli 10 kilometara do Novog Sada... Na stepenistu SPENSA sedimo moj drug i ja i pijemo pivo. Pitam: "a ko je taj Milosevic"? Otpio je gutljaj piva..."nemam pojma"! Samo 3 godina kasnije u rovovima besmislenih ratova bilo nam je jasno ko je taj Milosevic. Zao mi je sto to nismo znali onda na stepenistu SPENSA. Neopravdano krivim sebe za to neznanje. Oni, dovedeni iz zabiti Kosova i Metohije, Crne Gore i Srbije da podrze buduci rezim i vodju, ocigledno su "znali" da treba da odlucuju o sudbini Vojvodine na jedan primitivni i tragicni nacin... Pa gde su ti ljudi sada, da ih pitam u cije su ime dizali srpske zastave i u cije su ime skrivali nozeve, koje ce iskoristiti tri godine kasnije... u Vukovaru, Srebrenici, Dubrovniku, Sarajevu...

milan

pre 17 godina

Ja sam imao 12 godina tada i secam se da su nas postrojili u skolskom dvoristu i naterali da pisemo parole :Dole Rauski, Dole Odazic, Dole Pankarican (sva trojica su bili lideri tadasnje tzv. autonomaske vlasti u Zrenjaninu), Ziveo Drug Sloba...
Nista nam nije bilo jasno a pogotovo to sto tada casove nisu drzali nastavnici nego neki nepoznati ljudi ( uglavnom sa nezrenjaninskim naglaskom).
Otisli smo u centar i video sam puno dece, cak i mladje i svi su nosili iste parole a video sam i puno slika S.Milosevica i Karadjordja. Bilo je i puno ljudi sa sajkacama koja meni nije bila poznata jer se u Banatu ne nosi.
Dosao sam kuci i tata je bio jako ljut sto nisam bio u skoli i besno je pokusavao da dobije direktora skole ali nije uspevao. Direktor skole, to sam sazano 15 godina kasnije, nije podrzao te akcije i par dana kasnije je smenjen a 2 godine kasnije je otisao u Hrvatsku.
Tuzno je to biko vreme za Vojvodinu a posledice se osecaju i danas.
Ali ustace nasa Vojvodina!

Vojvodjan

pre 17 godina

drago mi je sto je vecina ucesnika u ovom za Vojvodinu pogubnom dogadjaju shvatila da je bila izmanipulisana. Jogurt revolucija je unistila Vojvodinu i zaista bila razlog raspada YU

novosajanka

pre 17 godina

"Jogurt evolucija" bila je pocetak kraja, ne samo Vojvoine nego cele drzave, ko je tada to shvatio i javno rekao, bome nista dobro mu se nije dogodilo, da bi posle niz godina veci broj ljudi shvatilo, ali relativno kasno,...treba gledati malo dalje od samoga vrha nosa, ako se to ne uradi nikada napredka nece biti....

Vojvodjanin iz Praga

pre 17 godina

Dobro se secam tog dana - devojka me budi i kaze kako su pocela okupljanja u Novom Sadu. Ja bunovan odgovaram (okrecuci se na drugu stranu):"Kako ih ne mrzi, ovako rano!"
Bar da sam prespavao ovih dvadeset godina.

Hrana 5

pre 17 godina

Ti ljudi su dosli da protestuju zato sto su to hteli, a ne zato sto to nisu hteli pa su nekako bili izmanipulisani od strane rezima. Ogromna vecina protestanata na mitinzima sa kraja 80-tih je duboko verovala u te ideje. Da je postojala opasnost da se zemlja raspadne sada znamo jer joj delove jos uvek ne mozemo prebrojati. Oni koji su tada pokusavali da to sve nekako "zakrpe", sto je sasvim normalno, nazalost nisi bili u isto vreme nosioci modernizacije i demokratizacije zemlje. Nastupajuci gradjanski rat nije bio u sustini drugaciji od Americkog gradjanskog rata, jedino sto je kod nas bilo mnogo manje zrtava na svu srecu.

Miki Maus

pre 17 godina

Okidac je bila VIII sednica, a autonomija Vojvodine, Kosova i politicki vrh Crne Gore su bile meta te jogurt, posle se ispostavilo krvave, revolucije. By the way, tad sam imao 28 godina, sada cetrdeset i osam i zivim na drugom kontinentu sa osecajem da mi je neko iz bivseg nam glavnoga grada ukrao zivot.

Joca

pre 17 godina

Imao sam 17 godina tada i išao u jednu novosadsku školu. Kao ovce smo se pridružili svim ostalim učenicima, srećni što ne moramo da idemo na časove koji su bili otkazani tog dana. Dobra lekcija koliko je mlade lako manipulisati i koliku ogromnu štetu može da napravi beskurpulozan političar.

Uzrok i posledice

pre 17 godina

1989: "Oj Srbijo iz tri dela, ponovo ces biti cela!"

2008: "Oj Srbijo iz dva dela, ti bi i treci deo htela, al' nece moci ove noci, Vojvodina ti nece doci. To ce ici malo teze, jer od tebe svi sad beze..." :-(

Joca

pre 17 godina

Imao sam 17 godina tada i išao u jednu novosadsku školu. Kao ovce smo se pridružili svim ostalim učenicima, srećni što ne moramo da idemo na časove koji su bili otkazani tog dana. Dobra lekcija koliko je mlade lako manipulisati i koliku ogromnu štetu može da napravi beskurpulozan političar.

w

pre 17 godina

Pre 20 godina su nas izveli iz Karlovacke gimnazije da se pridruzimo necemu sto uopste nismo razumeli. Peske smo isli 10 kilometara do Novog Sada... Na stepenistu SPENSA sedimo moj drug i ja i pijemo pivo. Pitam: "a ko je taj Milosevic"? Otpio je gutljaj piva..."nemam pojma"! Samo 3 godina kasnije u rovovima besmislenih ratova bilo nam je jasno ko je taj Milosevic. Zao mi je sto to nismo znali onda na stepenistu SPENSA. Neopravdano krivim sebe za to neznanje. Oni, dovedeni iz zabiti Kosova i Metohije, Crne Gore i Srbije da podrze buduci rezim i vodju, ocigledno su "znali" da treba da odlucuju o sudbini Vojvodine na jedan primitivni i tragicni nacin... Pa gde su ti ljudi sada, da ih pitam u cije su ime dizali srpske zastave i u cije su ime skrivali nozeve, koje ce iskoristiti tri godine kasnije... u Vukovaru, Srebrenici, Dubrovniku, Sarajevu...

milan

pre 17 godina

Ja sam imao 12 godina tada i secam se da su nas postrojili u skolskom dvoristu i naterali da pisemo parole :Dole Rauski, Dole Odazic, Dole Pankarican (sva trojica su bili lideri tadasnje tzv. autonomaske vlasti u Zrenjaninu), Ziveo Drug Sloba...
Nista nam nije bilo jasno a pogotovo to sto tada casove nisu drzali nastavnici nego neki nepoznati ljudi ( uglavnom sa nezrenjaninskim naglaskom).
Otisli smo u centar i video sam puno dece, cak i mladje i svi su nosili iste parole a video sam i puno slika S.Milosevica i Karadjordja. Bilo je i puno ljudi sa sajkacama koja meni nije bila poznata jer se u Banatu ne nosi.
Dosao sam kuci i tata je bio jako ljut sto nisam bio u skoli i besno je pokusavao da dobije direktora skole ali nije uspevao. Direktor skole, to sam sazano 15 godina kasnije, nije podrzao te akcije i par dana kasnije je smenjen a 2 godine kasnije je otisao u Hrvatsku.
Tuzno je to biko vreme za Vojvodinu a posledice se osecaju i danas.
Ali ustace nasa Vojvodina!

Vojvodjan

pre 17 godina

drago mi je sto je vecina ucesnika u ovom za Vojvodinu pogubnom dogadjaju shvatila da je bila izmanipulisana. Jogurt revolucija je unistila Vojvodinu i zaista bila razlog raspada YU

vlado

pre 17 godina

Naravno da se sjećamo i mi iz drugih republika, počelo s memorandumom SANU, pa Kosovo, Vojvodina, JNA cirkus u Sloveniji, balvani u Hrvatskoj, Bosna... A sve skupa nas unazadilo 30-ak godina, Juga bi se vjerojatno ionako raspala, ali da nije bilo toga mogli smo se rastati civilizirano kao Česi i Slovaci i biti ispred svih istočnih zemalja kao što smo i prije bili.

Ucenik koji uci sa razumevanjem

pre 17 godina

I ja sam tada isao u jednu novosadsku skolu...
Profesorka je svecano zapocela cas recenicom:"necemo imati cas-ici cemo na miting".
Rekla je to tonom koji je govorio da ona samo prenosi odluku koju su drugi doneli, ali sa kojom se i sama u potpunosti slaze.
U razredu se zacuo tihi zamor kao posledica zadovoljstva sto ce se desiti ono sto je ocekivano i prizeljkivano, ali tek sad potvrdjeno.
Autor ovog komentara je iz druge klupe prekinuo zamor pitanjem: "izvinite, jel to obavezno?"
"Nnnnnnnnije", je bio odgovor sa dugim "n" kao posledica duboke zacudjenosti.
Iz zadnje klupe se zaculo ostro, kratko i glasno:"Stoko!"
No, stoka iz ove price se nije dala tako "lako" izmanipulisati i na mitingu NIJE bila.
Zahvaljujem se B92 na podsecanju.
Gospodo iz zadnje klupe, dvadeset godina? Svaka vam cast!
Ostaloj tada veoma malobrojnoj stoki bih setno porucio-eh da nisu u jesen dobili ono nesretno ozvucenje...

I na kraju, sa duznim pijetetom se secam svih ubijenih, raseljenih i unesrecenih.
Zao mi Slovenije, Slavonije, Dubrovnika, Sarajeva,...

sve se vraca

pre 17 godina

Kakva god bila ta "jogurt revolucija", projekat gasenja tadasnje paradrzavnosti SAP Vojvodine i Kosmeta mogu samo da podrzim. Na zalost nase sadasnje demokratske partije su sastavljene od ljudi koji su vec bili indoktrinirani jugoslovenskim komunizmom tako da i prilikom promovisanja decentralizacije u Srbiji ne mogu da se mentalno udalje od "SAP" uredjenja Srbije, iako je takvo resenje neprakticno, istorijski se pokazalo kao pogubno po integritet Srbije.
Decentralizacija na nivou okruga ili prirodnih i ekonomskih celina sa populacijom do 300.000 ljudi bi se pokazalo kao mnogo celishodije i efikasnije resenje. Ovako ce opet neka generacija u buducnosti pokusati da izpravi "glupost" svojih oceva, kao sto su i 1988 pokusali da ukinu prerogative drzave tadasnjim srpskim pokrajinama.

Miki Maus

pre 17 godina

Okidac je bila VIII sednica, a autonomija Vojvodine, Kosova i politicki vrh Crne Gore su bile meta te jogurt, posle se ispostavilo krvave, revolucije. By the way, tad sam imao 28 godina, sada cetrdeset i osam i zivim na drugom kontinentu sa osecajem da mi je neko iz bivseg nam glavnoga grada ukrao zivot.

Vojvodjanin iz Praga

pre 17 godina

Dobro se secam tog dana - devojka me budi i kaze kako su pocela okupljanja u Novom Sadu. Ja bunovan odgovaram (okrecuci se na drugu stranu):"Kako ih ne mrzi, ovako rano!"
Bar da sam prespavao ovih dvadeset godina.

EU..

pre 17 godina

Ne samo mnogi povjesnicari gledaju to kao okuidac raspada SFRJ, nego svi ljudi koji su imalo upoznati u pocetak raspada SFRJ.
Nikakav Tudjman, Alija, Mesic nisu ovdje bili ljudi koji su ubili SFRJ, nego upravo ova Jogurt revolucija...

Dobro je da se pise barem o tome!

stomina

pre 17 godina

Dvadeset godina je prošlo a Vojvodina ponovo je ispred usvajanja statuta koju su nam za dva deci jogurta uzeli pametnjakovići. Jedino me raduje činjenica da novi statut navodno podržavaju i oni koji su tada taj jogurt i pili. Ko prizna pola mu se prašta kaže izreka, pa kao što se zna da mi VOJVOĐANI sve i svašta svakom opraštamo neka tako bude i sada samo da VOJVODINA krene napred, ali ne kao lokomotiva jer ako neznate lokomotiva jedina vuče a ostali samo kočnice imaju pa nek mi budemo recimo bajkeri pa ko hoće neka požuri za nama, pa da se trkamo a da mi više nikog ne vučemo.

Calypso

pre 17 godina

Još jedan dokaz koliko je milošević bio štetočina po ovaj narod, a u tandemu sa onom svojom ženom - tragedija. Važan je bio plastični cvet u kosi i puni džepovi.

pera Sombor

pre 17 godina

Ja sam isao u osmi razred osnovne skole u Somboru. Jednog dana su nas poredjali dvoje po dvoje u dvoristu skole, i odveli na celavi trg (trg svetog trojstva danas, glavni trg) na "mitingovanje".

Secam se samo da nam je bilo vrlo neprijatno zato sto smo morali da idemo dvoje po dvoje sto nismo radili jos od treceg cetvrtog razreda. Za nas osmake je to vec bila stamota ici u koloni dvoje po dvoje, to je bilo za neke tamo prvake klice, a mi smo kao vec bili osmaci... No kad smo stigli bilo je super jer su svi vikali "dole foteljasi" i bili su fanatacni. I mi smo isto vikali sa njima protiv zlih foteljasa i autonomasa, necu to nikada zaboraviti. Secam se da se na mitingu igralo kolo, i da su ljudi u kolonama dolazili na trg, svako sa svojom radnom organizacijom.

Sutra sam saznao da mi je stric dobio otkaz na poslu. Bio je izuzetno cenjen i u poslovnim krugovima i kao otac porodice. Covek koga sam kao klinac obozavao. Posle toga je samo najuza porodica kontaktirala sa njim.

Posle nekoliko godina i stravicnih zlocina koje je Miloseviceva masinerija stvorila, shvatio sam da je sudbina mog strica najbenignija u celoj prici o Slobodanu MIlosevicu. Istina je da smo za Sarajevo, Vukovar, Srebrenicu i mi u Vojvodini odgovrni zato sto se nismo suprotstavili MIlosevicevom napadu na Vojvodinu. Bili smo previse uljuljkani u siguran zivot koji smo imali, i nismo razvili mehanizme odbrane. Da li smo nesto naucili posle 20 godina?

Mirok

pre 17 godina

Zalosno je kad grupa ljudi sebi uzima za pravo da odredjuje buducnost drugih. To je poznato kroz celu nasu (Srpsku) istoriju, ono sto je nas Vojvodjane uvek bolelo je upravo ta samovolja drugih nama nepoznatih ljudi. Bez obzira na oduzimanje slobode koju smo imali, status dobijen od Austrije, bez obzira na plansko naseljavanje, danasnje kocenje srpskog parlamenta i stavova svih politicara koji nisu iz Vojvodine; Vojvodina i dalje postoji kao posebnost i mnogi od nas nece odustati dok Vojvodina ne povrati bespravno oduzeto! Ovde se citava paleta nacija smatra Vojvodjanima i na to smo ponosni!

Goran

pre 17 godina

To nije bilo "gusenje autonomije Vojvodine" vec zaustavljanje procesa pretvaranja severne srpske pokrajine u drzavu. Ma sta mi mislili o toj "jogurt revoluciji" i ustavu koji je tada donet, da nije bilo toga Srbija bi danas bila beogradski pasaluk. Daj boze da to ne bude ni ubuduce, ali sudeci po najnovijim tendencijama u vojvodjanskim lokalpatriotskim krugovima, velike su sanse da se dogodi jedinstven slucaj u svetu: dok se svi okrecu svojim maticama, svaka srpska "vaska hoce obaska". Ukratko, ako vam neko da jabuku koja nije vasa i ni po kom osnovu vam ne pripada, a vi ste je vec zagrizli i osetili njenu slast, normalno je da cete se buniti ako pokusa da vam je uzme natrag i ciniti sve da ona ostane kod vas. Zato razumem vojvodjanske autonomase, ali ih ne podrzavam niti opravdavam. Ima li kraja cepanju ovog jadnog naroda?

razočarana

pre 17 godina

Koliko je fenomenalna jogurt revolucija bila dobra ili ne po našu zemlju, to neka svako zaključi sam po osnovu zdravog razuma. Iz moje mikro tačke gledišta, kao pojedinca, znam da sam pre te revolucije imala u jednoj velikoj firmi platu oko 1.5oo maraka, da bi nakon jogurtarenja, ta plata vrlo brzo spala na 120 maraka, što je bio samo uvod u propast naše firme. Danas je naša firma privatizovana a plate nema već 6 meseci...

salemelburn

pre 17 godina

A zasto u bivsoj Jugi autonomiju kao Vojvodina i Kosovo nisu imali i Dalmacija i Istra?

Vojvodjanska autonomija nema nikakvog smisla to je samo borba za vlast jednog broja ljudi. Srbiju treba decentralizovati na vise delova sa sedistima recimo u Nisu, Novom Sadu, Zrenjaninu, Subotici, Kragujevcu tako da svaki od tih delova ima punu ekonomsku autonomiju ali da ni jedan nema neke pretenzije da postane republika. Tako bi se resilo pitanje decentralizacije a drzavnikovanje vojvodjanske vlastele ne bi vise izazivalo nacionalizam u Srbiji zbog straha od secesije. Autonomija vojvodine nema smisla jer je zamisljena kao autonomija Srba u Austrougarskoj kao Srpsko Vojvodstvo a danas je kulturna autonomija Srba od Srba potpuno nepotrebna.

Hrana 5

pre 17 godina

Ti ljudi su dosli da protestuju zato sto su to hteli, a ne zato sto to nisu hteli pa su nekako bili izmanipulisani od strane rezima. Ogromna vecina protestanata na mitinzima sa kraja 80-tih je duboko verovala u te ideje. Da je postojala opasnost da se zemlja raspadne sada znamo jer joj delove jos uvek ne mozemo prebrojati. Oni koji su tada pokusavali da to sve nekako "zakrpe", sto je sasvim normalno, nazalost nisi bili u isto vreme nosioci modernizacije i demokratizacije zemlje. Nastupajuci gradjanski rat nije bio u sustini drugaciji od Americkog gradjanskog rata, jedino sto je kod nas bilo mnogo manje zrtava na svu srecu.

Beckerek

pre 17 godina

Samo da je jedno jasno,
dokle god bude nas SRBA-autonomasa Vojvodina se nikada nece odcepiti.
Jesam mozda autonomas ali sam Srbin i moja majka je SRBIJA.
Iskljucivu krivicu za to sto nas autonomasa ima sve vise imaju Politicari iz Beograda.
Samo mi znamo kako nam je bilo kada su nam za vreme sankcija skidali Trafo-stanice da bi ih odnoslili u BG. Sta smo mi stoka pa nam ne treba struja? Da mi u ZR nismo imali Dijamantovo ulje da kupimo a u CG tacnije u Budvi si mogao skoro u svakom Mini-Marketu da ga uzmes. Pa cak i u BiH (na popularnoj Teksas-Pijaci) u kojoj se uveliko vodio rat ga je bilo. Secer iz Zrenjaninske Secerane su sverceri donosili iz Cacka i prodavali ga na tezgama.
E dosta je bilo.
Vojvodina jeste Srbija i bice, ali Vojvodina nije krava muzara pa da je muze ko god stigne.
I da ne bude zabune, to nije prica tipa rekla kazala nego sam ja licno svojim ocima video.
I sve to ce potvrditi svaki Zrenjaninac.

novosajanka

pre 17 godina

"Jogurt evolucija" bila je pocetak kraja, ne samo Vojvoine nego cele drzave, ko je tada to shvatio i javno rekao, bome nista dobro mu se nije dogodilo, da bi posle niz godina veci broj ljudi shvatilo, ali relativno kasno,...treba gledati malo dalje od samoga vrha nosa, ako se to ne uradi nikada napredka nece biti....

Milan iz Novog Sada

pre 17 godina

Nenad Čanak i LSV i dalje autonomiju Vojvodine vezuju za SFRJ a ne za Srbiju. Oni i dalje "teraju " svoju staru priču od koje su kao odustali. Očigledno nisu. Samo da podsetim na Čankove izjave da je "Srbija okupirala Vojvodinu", "Vojvodina nikad nije bila deo Srbije do dolaska Miloševića", pa izjava predsednika VANU " Šta bi Srbima falilo da žive u pet država", misleći na Vojvodinu, Srbiju, Crnu Goru, BiH i nezavisno Kosovo!!!!! Mislim da ne treba biti previše pametan pa videti za čega se zalažu LSV i ostali slični njima i kuda to sve vodi.

Bojan

pre 17 godina

Nisu mi jasni Vojvodjani jel to neka nova naciji , narod ili sta?
Kakva autonomija Vojvodine to je cista glupost, treba da bude svako mesto, naselje, selo nezavisno od centra. STA meni u Backoj Topoli znaci STO ce umesto Beograda pare ici U administraciju Novog Sada. Autonomija je spustanje vlasti na sto nizi nivo npr. Opstine koje moraju biti manje od ovih sada. Ovako se samo duplira administraciju Republicka u beogradu Pokrainsaka u Novom Sadu i sve to ja placam i niko me ne pita zalim li ja to da platim. Mislim da je ova farsa sa pokrainskom Vladom samo nacin da se zaposle silni politicari.

prilog secanju

pre 17 godina

I ja sam jedan od onih koji taj dan nije imao casove nego je odveden sa deset godina na neki besmisleni miting. I to je tacna cinjenica koja se retko spominje kad se prica o ratu u ex-Yu da je sve pocelo tim cinom.
I ekonomski se sve promenilo. Secam se kako su izgledala polja i silosi po nasim selima tih par godina pre ovog puca a kako posle. I svi su se godinama posle pitali sta im se desilo. Autonomija kako politicka tako i administrativna i ekonomska mnogo znaci za nas Vojvodjane.

Calypso

pre 17 godina

Deco ondašnja, a sad ozbiljni ljudi, vi što ste pregrmeli scilu i haribdu, setite se da još ima šanse da se nešto popravi. pamet u glavu, iskustvo pod ruku, nije gotovo kad je gotovo, već je gotovo kad mi kažemo da je gotovo! Ne spavajte kad je glasanje, izađite i odaberite ono o čemu pričate. Nije sramota grešiti. Sramota je ne priznati da si grešio. Zaokružujte na glasanjima ono što vi želite, ali zaokružujte! I naučite svoje klince da ne pristaju na makar šta. Ovaj narod zaslužio je bolje nego što ima. Samo se treba probuditi.

e da nije bilo....

pre 17 godina

Da nije bilo "jogurt revolucije" zatim autobusa obepljenih fotografijama S.Milosevica, gde bi danas bili, ne samo Vojvodina nego cela drzava, bili bi odavno ravnopravni clan EU, ne bi bili u ratu sami sa sobom, NE BI IMALI VIZE I CEKALI BELI SENGEN ( jer do Milosevica smo svi slobodno putovali po svetu, bili cenjen narod), ostali bi cejen narod, sa mesecnim primanjima bi mogl relativno normalno ziveti, uzimati povoljne kedite kao i si ostali ljudi u Evropi, povecao bi nam se natalitet, a sada, IZUMIREMO KAO NAROD, MLADI LJUDI ODLAZE VAN SRBIJE TAMO OSNIVAJU PORODICE, zbog cele drzave trebalo je sve demonstracije oblika "Jogurt revolucije" spreciti, no vecina nije odolela SVAJCARKOM STANDARDU, ZATO SMO POSTALI KAO SVAJCARSKI SIR

Zrenjanin

pre 17 godina

Pre nego bilo ko pocne da prica o autonomiji kao separatistickoj ideji molim da dobro pogleda ovo dole.


65.05% Srbi
14.28% Madjari
2.79% Slovaci
2.78% Hrvati
2.45% Jugosloveni
1.75% Crnogorci
1.50% Rumuni
1.43% Romi
7.97% Ostali

Kljuc straha od Vojvodjanskog pitanja lezi u potpunom nepoznavanju strukture stanovnistva.

Ako vam nije jasno i dalje jogurt u ruke i ajte kod nas. Samo ga bolje ponesite posto je ovde skuplji.

vojvodjanka-novosadjanka

pre 17 godina

U vreme "Jogurt revolucije' imala sam dva ucenika, jednog srednjoskolca gde su profesori svoje ucenike po naredbi vukli u demonstracije i ucenika osmogodisnje skole koji nisu isli na demostracije, i ja kao radnik firme, gde su autobusi dolazili po sve zaposlene, da ih voze u centar NS i ispred SPENS-a sa raznim parolama za rusenje "foteljasa", tj VOJVODJANSKE vlasti, samo se pitam sada, kao i nekada, a gde i na cemu sede politicari u ostalim regijama

Milos Krstic

pre 17 godina

Mislim da treba imati uravnotezeniji stav prema ovom dogadjaju. Naravno da je jogurt revolucija posluzila Milosevicu u ucvrscivanju njegove vlasti, i da su mnogo ljudi bili izmanipulisani. Ali postoji takodje i cinjenica da tada sa vlasti nisu pali nikakvi demokratski izabrani organi vlasti vec da je to bio obracun u okviru komunista Srbije (kao i 8. sednica uostalom). A takodje je tacno da je tadadsnji status Vojvodine bio potpuna anahronost bilo kakvom obliku autonomije i da je to bila drzava u drzavi gde Srbija prakticno nije imala nikakve ingerencije iako je formalno Vojvodina bila u Srbiji.
Zakljucak, jogurt revolucija je bila kontraverzan dogadjaj u istoriji Srbije, ali to ne znaci da Srbija treba teziti pred-jogurt stanju!

kvrc

pre 17 godina

Evo i ja da kažem jeres: Srbija treba da bude CENTRALIZOVANA država u pogledu odlučivanja, a decentralizovana kad su u pitanju pare. Prvo je tekovina (između ostalog) i jogurt-revolucije a drugo tek treba da se desi!

Goran

pre 17 godina

Slazem se da Vojvodina nije "krava muzara", ali nije ni Sumadija koju Beograd i te kako muze, pa ona opet ne trazi svoj Ustav niti bilo kakve oblike drzavnosti. Protiv beogradizacije kao pojave se treba boriti drugim sredstvima, a ne separatizmom (ma kako ga nazivali njegovi zagovornici), pogotovo sto je Vojvodina sredina u kojoj bi takva nastojanja mogla da se pretvore u nesto vec vidjeno.

Milan

pre 17 godina

...A zar nije svaka idelologija manje ili vise manipulacija emocijama ljudi? Ucesnici "jogurt revolucije" imali su na umu jednu jedinu ideju, krajnje plemenitu: da sacuvaju svoju domovinu Srbiju od rasparcavanja, jer je bila na tom putu, sto se jasno videlo kasnije na primeru Kosova. To sto je Milosevicev rezim zloupotrebio i te emocije, kao i sve ostalo, potpuno je druga stvar. Dakle ideja separatizma Vojvodine ostaje nazadna, retrogradna i neprirodna, ma koji rezim bio na vlasti. Ne treba je kvalifikovati kao naprednu samo zato sto je Milosevic bio protiv nje.

Miki NS

pre 17 godina

Neverovatna kolicina izmisljotina u ovoj vesti. Eto I JA se secam svega i nisam imao 12 nego 25 godina i secam se da su mi iskljucili struju (kao i celom gradu) dok sam radio diplomski na fakultetu, da se ne bi odrzao miting 9. JULA. Tada mi je pukao film jer sam shvatio na sta je spremno Vojvodjansko rukovodstvo. Tadasnji novosadski TV dnevnik je bio primer autonomaskog jednoumlja i sipao je mrznju prema Srbiji. Tog 9. JULA je nastao revolt koji se sa kosovskog problema neocekivao okrenuo ka vojvodjanskom. Zdusno sam ga podrzao i opet bih. Jogurt je sprecio rat u Vojvodini. Od tada ga redovno pijem.
A sto se tice okidaca za raspad, to su bili nekontrolisani visestranacki izbori po republikama umesto da se odrze prvo na nivou cele zemlje. Ne bi mogao Tudjman sa 7-8% glasova da utice na raspad drzava, ali sa 44% u Hrvatskoj i te kako. Sa jogurtom ili bez njega, ostali ratovi bi poceli. Setite se, ubrzo posle jogurta toga dosao je period Ante Markovica koji je u Srbiji podrzan. Neko je ovde pomerio redosled stvari.

duki

pre 17 godina

Ljudi a da se razilazimo mi polako. Odmah referendum, da li ste za zajednicki zivot sa gradjanima juzno od usca Dunava i Save. Da ne zaratimo i medju sobom. Iz Beograda sam i muka mi je da slusam kako sam nekome nesto oteo. Pa ministri iz bilo kog dela Srbije kad to postanu, prvo dodju u Bg i vuku sve pare, pa i Vojvodjani. Ja nisam glasao za centralisticki ustav, mnogi jesu. Hajde i to sa Vojvodinom da se desi, samo sto pre, dosta vise pljuvanja po Srbiji, po Beogradu i dosta vise ove agonije. Neka bude i pasaluk, samo da me ne gledaju popreko kad kazem odakle sam. Mi cemo praviti kola, traktore i ski centre,proizvoditi sljive i maline, vi pravite brasno i valjajte benzin i gas, a to sto pola familija zivi i sa jedne i sa druge strane, nema veze..pa uvescemo jedni drugima vize pa da nikom ne padne napamet da poseti svoje. DOSTA BRE VISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Glock

pre 17 godina

Imao sam 15 godina. Nastavnici su nas odveli na protest, a mi bili srecni sto necemo ici u skolu. Dobili i sendvice. Secam se dobro i danas kako sam stajao pored tadasnjeg SDK, i zvakao sendvic, pitajuci se sta svi ovi ljudi rade. Dodje mi da nadjem tadasnje nastavnike koji su nas odveli na taj skup, i da im "objasnim" par stvari...

ZORAN 1951

pre 17 godina

Pisem iz Panceva: Na dan polaska u Novi Sad pre dvadeset godina upitam prisutne. Da li ce posle svega kod nas u Vojvodini bolje da rodi kukuruz i zito i da li ce nase svinje biti deblje. O problemima koje sam od tada imao ne bih da pricam. Mnogi su se ugojili a ja sam ostao bez posla. Toliko od mene povodom Jogurt revolucije.

gugle

pre 17 godina

Nemojte misliti da je i nama juzno od Save i Dunava dobro. I nije to samo pitanje etnickih vec socijalnih odnosa. Nazovimo to pravim imenom - beogradizacija. Ali treba reci istinu, koliko je trenutno ministara u Vladi iz Vojvodine? Dok iz Centralne Srbije nema nijedan. Pa ako toliki broj ministara iz Vojvodine ne znaci nista, ne znam sta vise da se da.

top

pre 17 godina

jogurt revolucja u tom vremenu je bila sasvim logičan i opravdan potez, jer je na pragu raspada Jugoslavije jedino Srbija kao federalna jedinica bila rasparčana, to je namerno urađeno da bi se smanjila snaga Srbije i Srba, koji su podneli najveće žrtve stvaranju te veštačke Jugoslavije i očuvanju ostalih naroda ,koji bi da nije bilo Srbije bili asimilovani u druge države i narode jer državnost nikada nisu ni imali, Srbi su im učinili veliku uslugu!
Mnogi ne razumeju da je zagovaranje autonomije Vojvodine uvod u kasnije separatističke zahteve. Srbi kao narod ne smeju dozvoliti da budu izmanipulisani idejama o daljem razjedinjavanju. Srbi su možda jedini narod u evropi koji klizi u dalju dezintegraciju, dok svi drugi narodni Evrope (Nemci, Albanci, Irci, Italijani, Francuzi, Rusi...itd) žele da žive u svojoj jedinstvenoj, što većoj, jakoj, modernoj državi, oni ne žele da ih neko svađa i usitnjava. Srbi na ovom putu ka EU moraju ostati jedinstveni, Srbija mora biti demokratska ali unitarna država koja poštuje prava manjina po personalnom principu.

novosadjan u inostranstvu

pre 17 godina

Secam se i ja.Imao sam 16 godina,u gimnazijskom skolskom dvoristu su se pojavili neki likovi sa natpisom "dole foteljasi".Otisli smo u gomili do zgrade pakrajinskog komiteta gde je stigao traktor sa jogurtima koje su nam davali da bacamo na taj isti PK.Malo kasnije sam na bulevaru video prvi put u zivotu ljude sa kokardama i sajkacama koji su predvodili masu cak iz "Jugo alata" prema SPENS-u gde su ceo dan govorili preko razglasa ljudi sa Kosova kao i sam Milosevic.
Tako je pocelo...

Bane od Pančevo

pre 17 godina

I posle 20 godina Vojvodina je i dalje sastavni deo Srbije,mada su Nas tad prozivali kao autonomaše i separatiste,a svi se ostali osamostalili,a mi i dalje ostadosmo prozvani.Pa koliko vidim,nama koj živimo u Vojvodini,nije cilj SAMOSTALNOST,nego SPAJANJE sa svetom, a šta je tu loše. Apsurd: Beograd prodaje NIS, Novi Sad sedište NIS-a, Pančevo-crna rupa Evrope zbog NIS-a. Gde će novci završiti? Još će se mnogo jogurta proliti dok ne počnemo živeti kao normalan svet. Izvinjavam se ako nekog uvredim, ali mislim da treba biti prvo"lokal patriota", pa onda patriota, da se prvo pospremi svoje dvorište. I tako su tada patriote sa Kosova i iz Crne Gore jogurtom krečili Novi Sad,a sada u njemu žive, zbog izgnanstva. Lako je biti Amerikanac poreklom iz YU, a teško je živeti kao Vojvodjanin ma odakle da vučeš korene,jer te uvek prozivaju.Pa priroda je postavila granice (Dunav i Savu), a mi se i protiv prirode borimo.

Nenad

pre 17 godina

Ne mogu vjerovati da neki zaista misle da je raspad SFRJ krenuo nakon"jogurt revolucije". Zar neki zaista misle da Tuđman ne bi došao na vlast u HR, da se ne bi koristio retorikom koja je bila aktuelna u periodu u Hrvatskoj za vrijeme Drugog Svjetskog rata! Zar neko misli da je "jogurt revolucija" bila uzrok tuđmanovih "bespuća povijesne zbilje"! Žalosno je što neki "skaču na prvu" a da se prethodno ne informišu.

Aleksandar

pre 17 godina

Niko nije kriv, svi smo izmanipulisani, izvukli nas iz skola, dosli strani ljudi, neobicni akcenti...

Kakve su ovo gluposti? OVde se, zapravo, nista nije ni desavalo, samo smo sanjali, to su sve izveli ljudi sa strane, i izmanipulisani srednjoskolci.

Ma, vazi...

solaris

pre 17 godina

...Povodom ovog teksta zeleo bih samo da kazem da je pravi raspad SFRJ poceo mnogo ranije pre Tudjmana, Milosevica i drugih politicara sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih godina. Pravi raspad je poceo jos 1966 godine na cuvenoj sednici na Brionima.

Eto toliko od mene, a sto se tice ostalih koji pominju detinjstvo i izgubljene skolske casove na dan "jogurt revolucije" zeleo bih da kazem da njihovo vidjenje predstavlja samo jedan subjektivni dozivljaj ukoliko taj dozivljaj nije uporedjen sa gomilom podataka i cinjenica koji se mogu naci u mnogobrojnoj literaturi ima za temu raspad SFRJ.

Eto toliko i pozdrav

Goran

pre 17 godina

To nije bilo "gusenje autonomije Vojvodine" vec zaustavljanje procesa pretvaranja severne srpske pokrajine u drzavu. Ma sta mi mislili o toj "jogurt revoluciji" i ustavu koji je tada donet, da nije bilo toga Srbija bi danas bila beogradski pasaluk. Daj boze da to ne bude ni ubuduce, ali sudeci po najnovijim tendencijama u vojvodjanskim lokalpatriotskim krugovima, velike su sanse da se dogodi jedinstven slucaj u svetu: dok se svi okrecu svojim maticama, svaka srpska "vaska hoce obaska". Ukratko, ako vam neko da jabuku koja nije vasa i ni po kom osnovu vam ne pripada, a vi ste je vec zagrizli i osetili njenu slast, normalno je da cete se buniti ako pokusa da vam je uzme natrag i ciniti sve da ona ostane kod vas. Zato razumem vojvodjanske autonomase, ali ih ne podrzavam niti opravdavam. Ima li kraja cepanju ovog jadnog naroda?

sve se vraca

pre 17 godina

Kakva god bila ta "jogurt revolucija", projekat gasenja tadasnje paradrzavnosti SAP Vojvodine i Kosmeta mogu samo da podrzim. Na zalost nase sadasnje demokratske partije su sastavljene od ljudi koji su vec bili indoktrinirani jugoslovenskim komunizmom tako da i prilikom promovisanja decentralizacije u Srbiji ne mogu da se mentalno udalje od "SAP" uredjenja Srbije, iako je takvo resenje neprakticno, istorijski se pokazalo kao pogubno po integritet Srbije.
Decentralizacija na nivou okruga ili prirodnih i ekonomskih celina sa populacijom do 300.000 ljudi bi se pokazalo kao mnogo celishodije i efikasnije resenje. Ovako ce opet neka generacija u buducnosti pokusati da izpravi "glupost" svojih oceva, kao sto su i 1988 pokusali da ukinu prerogative drzave tadasnjim srpskim pokrajinama.

Bojan

pre 17 godina

Nisu mi jasni Vojvodjani jel to neka nova naciji , narod ili sta?
Kakva autonomija Vojvodine to je cista glupost, treba da bude svako mesto, naselje, selo nezavisno od centra. STA meni u Backoj Topoli znaci STO ce umesto Beograda pare ici U administraciju Novog Sada. Autonomija je spustanje vlasti na sto nizi nivo npr. Opstine koje moraju biti manje od ovih sada. Ovako se samo duplira administraciju Republicka u beogradu Pokrainsaka u Novom Sadu i sve to ja placam i niko me ne pita zalim li ja to da platim. Mislim da je ova farsa sa pokrainskom Vladom samo nacin da se zaposle silni politicari.

Milan iz Novog Sada

pre 17 godina

Nenad Čanak i LSV i dalje autonomiju Vojvodine vezuju za SFRJ a ne za Srbiju. Oni i dalje "teraju " svoju staru priču od koje su kao odustali. Očigledno nisu. Samo da podsetim na Čankove izjave da je "Srbija okupirala Vojvodinu", "Vojvodina nikad nije bila deo Srbije do dolaska Miloševića", pa izjava predsednika VANU " Šta bi Srbima falilo da žive u pet država", misleći na Vojvodinu, Srbiju, Crnu Goru, BiH i nezavisno Kosovo!!!!! Mislim da ne treba biti previše pametan pa videti za čega se zalažu LSV i ostali slični njima i kuda to sve vodi.

salemelburn

pre 17 godina

A zasto u bivsoj Jugi autonomiju kao Vojvodina i Kosovo nisu imali i Dalmacija i Istra?

Vojvodjanska autonomija nema nikakvog smisla to je samo borba za vlast jednog broja ljudi. Srbiju treba decentralizovati na vise delova sa sedistima recimo u Nisu, Novom Sadu, Zrenjaninu, Subotici, Kragujevcu tako da svaki od tih delova ima punu ekonomsku autonomiju ali da ni jedan nema neke pretenzije da postane republika. Tako bi se resilo pitanje decentralizacije a drzavnikovanje vojvodjanske vlastele ne bi vise izazivalo nacionalizam u Srbiji zbog straha od secesije. Autonomija vojvodine nema smisla jer je zamisljena kao autonomija Srba u Austrougarskoj kao Srpsko Vojvodstvo a danas je kulturna autonomija Srba od Srba potpuno nepotrebna.

Vojvodjan

pre 17 godina

drago mi je sto je vecina ucesnika u ovom za Vojvodinu pogubnom dogadjaju shvatila da je bila izmanipulisana. Jogurt revolucija je unistila Vojvodinu i zaista bila razlog raspada YU

Uzrok i posledice

pre 17 godina

1989: "Oj Srbijo iz tri dela, ponovo ces biti cela!"

2008: "Oj Srbijo iz dva dela, ti bi i treci deo htela, al' nece moci ove noci, Vojvodina ti nece doci. To ce ici malo teze, jer od tebe svi sad beze..." :-(

Hrana 5

pre 17 godina

Ti ljudi su dosli da protestuju zato sto su to hteli, a ne zato sto to nisu hteli pa su nekako bili izmanipulisani od strane rezima. Ogromna vecina protestanata na mitinzima sa kraja 80-tih je duboko verovala u te ideje. Da je postojala opasnost da se zemlja raspadne sada znamo jer joj delove jos uvek ne mozemo prebrojati. Oni koji su tada pokusavali da to sve nekako "zakrpe", sto je sasvim normalno, nazalost nisi bili u isto vreme nosioci modernizacije i demokratizacije zemlje. Nastupajuci gradjanski rat nije bio u sustini drugaciji od Americkog gradjanskog rata, jedino sto je kod nas bilo mnogo manje zrtava na svu srecu.

Milan

pre 17 godina

...A zar nije svaka idelologija manje ili vise manipulacija emocijama ljudi? Ucesnici "jogurt revolucije" imali su na umu jednu jedinu ideju, krajnje plemenitu: da sacuvaju svoju domovinu Srbiju od rasparcavanja, jer je bila na tom putu, sto se jasno videlo kasnije na primeru Kosova. To sto je Milosevicev rezim zloupotrebio i te emocije, kao i sve ostalo, potpuno je druga stvar. Dakle ideja separatizma Vojvodine ostaje nazadna, retrogradna i neprirodna, ma koji rezim bio na vlasti. Ne treba je kvalifikovati kao naprednu samo zato sto je Milosevic bio protiv nje.

Goran

pre 17 godina

Slazem se da Vojvodina nije "krava muzara", ali nije ni Sumadija koju Beograd i te kako muze, pa ona opet ne trazi svoj Ustav niti bilo kakve oblike drzavnosti. Protiv beogradizacije kao pojave se treba boriti drugim sredstvima, a ne separatizmom (ma kako ga nazivali njegovi zagovornici), pogotovo sto je Vojvodina sredina u kojoj bi takva nastojanja mogla da se pretvore u nesto vec vidjeno.

milan

pre 17 godina

Ja sam imao 12 godina tada i secam se da su nas postrojili u skolskom dvoristu i naterali da pisemo parole :Dole Rauski, Dole Odazic, Dole Pankarican (sva trojica su bili lideri tadasnje tzv. autonomaske vlasti u Zrenjaninu), Ziveo Drug Sloba...
Nista nam nije bilo jasno a pogotovo to sto tada casove nisu drzali nastavnici nego neki nepoznati ljudi ( uglavnom sa nezrenjaninskim naglaskom).
Otisli smo u centar i video sam puno dece, cak i mladje i svi su nosili iste parole a video sam i puno slika S.Milosevica i Karadjordja. Bilo je i puno ljudi sa sajkacama koja meni nije bila poznata jer se u Banatu ne nosi.
Dosao sam kuci i tata je bio jako ljut sto nisam bio u skoli i besno je pokusavao da dobije direktora skole ali nije uspevao. Direktor skole, to sam sazano 15 godina kasnije, nije podrzao te akcije i par dana kasnije je smenjen a 2 godine kasnije je otisao u Hrvatsku.
Tuzno je to biko vreme za Vojvodinu a posledice se osecaju i danas.
Ali ustace nasa Vojvodina!

EU..

pre 17 godina

Ne samo mnogi povjesnicari gledaju to kao okuidac raspada SFRJ, nego svi ljudi koji su imalo upoznati u pocetak raspada SFRJ.
Nikakav Tudjman, Alija, Mesic nisu ovdje bili ljudi koji su ubili SFRJ, nego upravo ova Jogurt revolucija...

Dobro je da se pise barem o tome!

Joca

pre 17 godina

Imao sam 17 godina tada i išao u jednu novosadsku školu. Kao ovce smo se pridružili svim ostalim učenicima, srećni što ne moramo da idemo na časove koji su bili otkazani tog dana. Dobra lekcija koliko je mlade lako manipulisati i koliku ogromnu štetu može da napravi beskurpulozan političar.

stomina

pre 17 godina

Dvadeset godina je prošlo a Vojvodina ponovo je ispred usvajanja statuta koju su nam za dva deci jogurta uzeli pametnjakovići. Jedino me raduje činjenica da novi statut navodno podržavaju i oni koji su tada taj jogurt i pili. Ko prizna pola mu se prašta kaže izreka, pa kao što se zna da mi VOJVOĐANI sve i svašta svakom opraštamo neka tako bude i sada samo da VOJVODINA krene napred, ali ne kao lokomotiva jer ako neznate lokomotiva jedina vuče a ostali samo kočnice imaju pa nek mi budemo recimo bajkeri pa ko hoće neka požuri za nama, pa da se trkamo a da mi više nikog ne vučemo.

kvrc

pre 17 godina

Evo i ja da kažem jeres: Srbija treba da bude CENTRALIZOVANA država u pogledu odlučivanja, a decentralizovana kad su u pitanju pare. Prvo je tekovina (između ostalog) i jogurt-revolucije a drugo tek treba da se desi!

top

pre 17 godina

jogurt revolucja u tom vremenu je bila sasvim logičan i opravdan potez, jer je na pragu raspada Jugoslavije jedino Srbija kao federalna jedinica bila rasparčana, to je namerno urađeno da bi se smanjila snaga Srbije i Srba, koji su podneli najveće žrtve stvaranju te veštačke Jugoslavije i očuvanju ostalih naroda ,koji bi da nije bilo Srbije bili asimilovani u druge države i narode jer državnost nikada nisu ni imali, Srbi su im učinili veliku uslugu!
Mnogi ne razumeju da je zagovaranje autonomije Vojvodine uvod u kasnije separatističke zahteve. Srbi kao narod ne smeju dozvoliti da budu izmanipulisani idejama o daljem razjedinjavanju. Srbi su možda jedini narod u evropi koji klizi u dalju dezintegraciju, dok svi drugi narodni Evrope (Nemci, Albanci, Irci, Italijani, Francuzi, Rusi...itd) žele da žive u svojoj jedinstvenoj, što većoj, jakoj, modernoj državi, oni ne žele da ih neko svađa i usitnjava. Srbi na ovom putu ka EU moraju ostati jedinstveni, Srbija mora biti demokratska ali unitarna država koja poštuje prava manjina po personalnom principu.

Ucenik koji uci sa razumevanjem

pre 17 godina

I ja sam tada isao u jednu novosadsku skolu...
Profesorka je svecano zapocela cas recenicom:"necemo imati cas-ici cemo na miting".
Rekla je to tonom koji je govorio da ona samo prenosi odluku koju su drugi doneli, ali sa kojom se i sama u potpunosti slaze.
U razredu se zacuo tihi zamor kao posledica zadovoljstva sto ce se desiti ono sto je ocekivano i prizeljkivano, ali tek sad potvrdjeno.
Autor ovog komentara je iz druge klupe prekinuo zamor pitanjem: "izvinite, jel to obavezno?"
"Nnnnnnnnije", je bio odgovor sa dugim "n" kao posledica duboke zacudjenosti.
Iz zadnje klupe se zaculo ostro, kratko i glasno:"Stoko!"
No, stoka iz ove price se nije dala tako "lako" izmanipulisati i na mitingu NIJE bila.
Zahvaljujem se B92 na podsecanju.
Gospodo iz zadnje klupe, dvadeset godina? Svaka vam cast!
Ostaloj tada veoma malobrojnoj stoki bih setno porucio-eh da nisu u jesen dobili ono nesretno ozvucenje...

I na kraju, sa duznim pijetetom se secam svih ubijenih, raseljenih i unesrecenih.
Zao mi Slovenije, Slavonije, Dubrovnika, Sarajeva,...

Miki NS

pre 17 godina

Neverovatna kolicina izmisljotina u ovoj vesti. Eto I JA se secam svega i nisam imao 12 nego 25 godina i secam se da su mi iskljucili struju (kao i celom gradu) dok sam radio diplomski na fakultetu, da se ne bi odrzao miting 9. JULA. Tada mi je pukao film jer sam shvatio na sta je spremno Vojvodjansko rukovodstvo. Tadasnji novosadski TV dnevnik je bio primer autonomaskog jednoumlja i sipao je mrznju prema Srbiji. Tog 9. JULA je nastao revolt koji se sa kosovskog problema neocekivao okrenuo ka vojvodjanskom. Zdusno sam ga podrzao i opet bih. Jogurt je sprecio rat u Vojvodini. Od tada ga redovno pijem.
A sto se tice okidaca za raspad, to su bili nekontrolisani visestranacki izbori po republikama umesto da se odrze prvo na nivou cele zemlje. Ne bi mogao Tudjman sa 7-8% glasova da utice na raspad drzava, ali sa 44% u Hrvatskoj i te kako. Sa jogurtom ili bez njega, ostali ratovi bi poceli. Setite se, ubrzo posle jogurta toga dosao je period Ante Markovica koji je u Srbiji podrzan. Neko je ovde pomerio redosled stvari.

Vojvodjanin iz Praga

pre 17 godina

Dobro se secam tog dana - devojka me budi i kaze kako su pocela okupljanja u Novom Sadu. Ja bunovan odgovaram (okrecuci se na drugu stranu):"Kako ih ne mrzi, ovako rano!"
Bar da sam prespavao ovih dvadeset godina.

gugle

pre 17 godina

Nemojte misliti da je i nama juzno od Save i Dunava dobro. I nije to samo pitanje etnickih vec socijalnih odnosa. Nazovimo to pravim imenom - beogradizacija. Ali treba reci istinu, koliko je trenutno ministara u Vladi iz Vojvodine? Dok iz Centralne Srbije nema nijedan. Pa ako toliki broj ministara iz Vojvodine ne znaci nista, ne znam sta vise da se da.

w

pre 17 godina

Pre 20 godina su nas izveli iz Karlovacke gimnazije da se pridruzimo necemu sto uopste nismo razumeli. Peske smo isli 10 kilometara do Novog Sada... Na stepenistu SPENSA sedimo moj drug i ja i pijemo pivo. Pitam: "a ko je taj Milosevic"? Otpio je gutljaj piva..."nemam pojma"! Samo 3 godina kasnije u rovovima besmislenih ratova bilo nam je jasno ko je taj Milosevic. Zao mi je sto to nismo znali onda na stepenistu SPENSA. Neopravdano krivim sebe za to neznanje. Oni, dovedeni iz zabiti Kosova i Metohije, Crne Gore i Srbije da podrze buduci rezim i vodju, ocigledno su "znali" da treba da odlucuju o sudbini Vojvodine na jedan primitivni i tragicni nacin... Pa gde su ti ljudi sada, da ih pitam u cije su ime dizali srpske zastave i u cije su ime skrivali nozeve, koje ce iskoristiti tri godine kasnije... u Vukovaru, Srebrenici, Dubrovniku, Sarajevu...

vlado

pre 17 godina

Naravno da se sjećamo i mi iz drugih republika, počelo s memorandumom SANU, pa Kosovo, Vojvodina, JNA cirkus u Sloveniji, balvani u Hrvatskoj, Bosna... A sve skupa nas unazadilo 30-ak godina, Juga bi se vjerojatno ionako raspala, ali da nije bilo toga mogli smo se rastati civilizirano kao Česi i Slovaci i biti ispred svih istočnih zemalja kao što smo i prije bili.

razočarana

pre 17 godina

Koliko je fenomenalna jogurt revolucija bila dobra ili ne po našu zemlju, to neka svako zaključi sam po osnovu zdravog razuma. Iz moje mikro tačke gledišta, kao pojedinca, znam da sam pre te revolucije imala u jednoj velikoj firmi platu oko 1.5oo maraka, da bi nakon jogurtarenja, ta plata vrlo brzo spala na 120 maraka, što je bio samo uvod u propast naše firme. Danas je naša firma privatizovana a plate nema već 6 meseci...

Milos Krstic

pre 17 godina

Mislim da treba imati uravnotezeniji stav prema ovom dogadjaju. Naravno da je jogurt revolucija posluzila Milosevicu u ucvrscivanju njegove vlasti, i da su mnogo ljudi bili izmanipulisani. Ali postoji takodje i cinjenica da tada sa vlasti nisu pali nikakvi demokratski izabrani organi vlasti vec da je to bio obracun u okviru komunista Srbije (kao i 8. sednica uostalom). A takodje je tacno da je tadadsnji status Vojvodine bio potpuna anahronost bilo kakvom obliku autonomije i da je to bila drzava u drzavi gde Srbija prakticno nije imala nikakve ingerencije iako je formalno Vojvodina bila u Srbiji.
Zakljucak, jogurt revolucija je bila kontraverzan dogadjaj u istoriji Srbije, ali to ne znaci da Srbija treba teziti pred-jogurt stanju!

novosajanka

pre 17 godina

"Jogurt evolucija" bila je pocetak kraja, ne samo Vojvoine nego cele drzave, ko je tada to shvatio i javno rekao, bome nista dobro mu se nije dogodilo, da bi posle niz godina veci broj ljudi shvatilo, ali relativno kasno,...treba gledati malo dalje od samoga vrha nosa, ako se to ne uradi nikada napredka nece biti....

Mirok

pre 17 godina

Zalosno je kad grupa ljudi sebi uzima za pravo da odredjuje buducnost drugih. To je poznato kroz celu nasu (Srpsku) istoriju, ono sto je nas Vojvodjane uvek bolelo je upravo ta samovolja drugih nama nepoznatih ljudi. Bez obzira na oduzimanje slobode koju smo imali, status dobijen od Austrije, bez obzira na plansko naseljavanje, danasnje kocenje srpskog parlamenta i stavova svih politicara koji nisu iz Vojvodine; Vojvodina i dalje postoji kao posebnost i mnogi od nas nece odustati dok Vojvodina ne povrati bespravno oduzeto! Ovde se citava paleta nacija smatra Vojvodjanima i na to smo ponosni!

Miki Maus

pre 17 godina

Okidac je bila VIII sednica, a autonomija Vojvodine, Kosova i politicki vrh Crne Gore su bile meta te jogurt, posle se ispostavilo krvave, revolucije. By the way, tad sam imao 28 godina, sada cetrdeset i osam i zivim na drugom kontinentu sa osecajem da mi je neko iz bivseg nam glavnoga grada ukrao zivot.

Calypso

pre 17 godina

Još jedan dokaz koliko je milošević bio štetočina po ovaj narod, a u tandemu sa onom svojom ženom - tragedija. Važan je bio plastični cvet u kosi i puni džepovi.

Nenad

pre 17 godina

Ne mogu vjerovati da neki zaista misle da je raspad SFRJ krenuo nakon"jogurt revolucije". Zar neki zaista misle da Tuđman ne bi došao na vlast u HR, da se ne bi koristio retorikom koja je bila aktuelna u periodu u Hrvatskoj za vrijeme Drugog Svjetskog rata! Zar neko misli da je "jogurt revolucija" bila uzrok tuđmanovih "bespuća povijesne zbilje"! Žalosno je što neki "skaču na prvu" a da se prethodno ne informišu.

vojvodjanka-novosadjanka

pre 17 godina

U vreme "Jogurt revolucije' imala sam dva ucenika, jednog srednjoskolca gde su profesori svoje ucenike po naredbi vukli u demonstracije i ucenika osmogodisnje skole koji nisu isli na demostracije, i ja kao radnik firme, gde su autobusi dolazili po sve zaposlene, da ih voze u centar NS i ispred SPENS-a sa raznim parolama za rusenje "foteljasa", tj VOJVODJANSKE vlasti, samo se pitam sada, kao i nekada, a gde i na cemu sede politicari u ostalim regijama

Beckerek

pre 17 godina

Samo da je jedno jasno,
dokle god bude nas SRBA-autonomasa Vojvodina se nikada nece odcepiti.
Jesam mozda autonomas ali sam Srbin i moja majka je SRBIJA.
Iskljucivu krivicu za to sto nas autonomasa ima sve vise imaju Politicari iz Beograda.
Samo mi znamo kako nam je bilo kada su nam za vreme sankcija skidali Trafo-stanice da bi ih odnoslili u BG. Sta smo mi stoka pa nam ne treba struja? Da mi u ZR nismo imali Dijamantovo ulje da kupimo a u CG tacnije u Budvi si mogao skoro u svakom Mini-Marketu da ga uzmes. Pa cak i u BiH (na popularnoj Teksas-Pijaci) u kojoj se uveliko vodio rat ga je bilo. Secer iz Zrenjaninske Secerane su sverceri donosili iz Cacka i prodavali ga na tezgama.
E dosta je bilo.
Vojvodina jeste Srbija i bice, ali Vojvodina nije krava muzara pa da je muze ko god stigne.
I da ne bude zabune, to nije prica tipa rekla kazala nego sam ja licno svojim ocima video.
I sve to ce potvrditi svaki Zrenjaninac.

duki

pre 17 godina

Ljudi a da se razilazimo mi polako. Odmah referendum, da li ste za zajednicki zivot sa gradjanima juzno od usca Dunava i Save. Da ne zaratimo i medju sobom. Iz Beograda sam i muka mi je da slusam kako sam nekome nesto oteo. Pa ministri iz bilo kog dela Srbije kad to postanu, prvo dodju u Bg i vuku sve pare, pa i Vojvodjani. Ja nisam glasao za centralisticki ustav, mnogi jesu. Hajde i to sa Vojvodinom da se desi, samo sto pre, dosta vise pljuvanja po Srbiji, po Beogradu i dosta vise ove agonije. Neka bude i pasaluk, samo da me ne gledaju popreko kad kazem odakle sam. Mi cemo praviti kola, traktore i ski centre,proizvoditi sljive i maline, vi pravite brasno i valjajte benzin i gas, a to sto pola familija zivi i sa jedne i sa druge strane, nema veze..pa uvescemo jedni drugima vize pa da nikom ne padne napamet da poseti svoje. DOSTA BRE VISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Calypso

pre 17 godina

Deco ondašnja, a sad ozbiljni ljudi, vi što ste pregrmeli scilu i haribdu, setite se da još ima šanse da se nešto popravi. pamet u glavu, iskustvo pod ruku, nije gotovo kad je gotovo, već je gotovo kad mi kažemo da je gotovo! Ne spavajte kad je glasanje, izađite i odaberite ono o čemu pričate. Nije sramota grešiti. Sramota je ne priznati da si grešio. Zaokružujte na glasanjima ono što vi želite, ali zaokružujte! I naučite svoje klince da ne pristaju na makar šta. Ovaj narod zaslužio je bolje nego što ima. Samo se treba probuditi.

prilog secanju

pre 17 godina

I ja sam jedan od onih koji taj dan nije imao casove nego je odveden sa deset godina na neki besmisleni miting. I to je tacna cinjenica koja se retko spominje kad se prica o ratu u ex-Yu da je sve pocelo tim cinom.
I ekonomski se sve promenilo. Secam se kako su izgledala polja i silosi po nasim selima tih par godina pre ovog puca a kako posle. I svi su se godinama posle pitali sta im se desilo. Autonomija kako politicka tako i administrativna i ekonomska mnogo znaci za nas Vojvodjane.

e da nije bilo....

pre 17 godina

Da nije bilo "jogurt revolucije" zatim autobusa obepljenih fotografijama S.Milosevica, gde bi danas bili, ne samo Vojvodina nego cela drzava, bili bi odavno ravnopravni clan EU, ne bi bili u ratu sami sa sobom, NE BI IMALI VIZE I CEKALI BELI SENGEN ( jer do Milosevica smo svi slobodno putovali po svetu, bili cenjen narod), ostali bi cejen narod, sa mesecnim primanjima bi mogl relativno normalno ziveti, uzimati povoljne kedite kao i si ostali ljudi u Evropi, povecao bi nam se natalitet, a sada, IZUMIREMO KAO NAROD, MLADI LJUDI ODLAZE VAN SRBIJE TAMO OSNIVAJU PORODICE, zbog cele drzave trebalo je sve demonstracije oblika "Jogurt revolucije" spreciti, no vecina nije odolela SVAJCARKOM STANDARDU, ZATO SMO POSTALI KAO SVAJCARSKI SIR

Zrenjanin

pre 17 godina

Pre nego bilo ko pocne da prica o autonomiji kao separatistickoj ideji molim da dobro pogleda ovo dole.


65.05% Srbi
14.28% Madjari
2.79% Slovaci
2.78% Hrvati
2.45% Jugosloveni
1.75% Crnogorci
1.50% Rumuni
1.43% Romi
7.97% Ostali

Kljuc straha od Vojvodjanskog pitanja lezi u potpunom nepoznavanju strukture stanovnistva.

Ako vam nije jasno i dalje jogurt u ruke i ajte kod nas. Samo ga bolje ponesite posto je ovde skuplji.

pera Sombor

pre 17 godina

Ja sam isao u osmi razred osnovne skole u Somboru. Jednog dana su nas poredjali dvoje po dvoje u dvoristu skole, i odveli na celavi trg (trg svetog trojstva danas, glavni trg) na "mitingovanje".

Secam se samo da nam je bilo vrlo neprijatno zato sto smo morali da idemo dvoje po dvoje sto nismo radili jos od treceg cetvrtog razreda. Za nas osmake je to vec bila stamota ici u koloni dvoje po dvoje, to je bilo za neke tamo prvake klice, a mi smo kao vec bili osmaci... No kad smo stigli bilo je super jer su svi vikali "dole foteljasi" i bili su fanatacni. I mi smo isto vikali sa njima protiv zlih foteljasa i autonomasa, necu to nikada zaboraviti. Secam se da se na mitingu igralo kolo, i da su ljudi u kolonama dolazili na trg, svako sa svojom radnom organizacijom.

Sutra sam saznao da mi je stric dobio otkaz na poslu. Bio je izuzetno cenjen i u poslovnim krugovima i kao otac porodice. Covek koga sam kao klinac obozavao. Posle toga je samo najuza porodica kontaktirala sa njim.

Posle nekoliko godina i stravicnih zlocina koje je Miloseviceva masinerija stvorila, shvatio sam da je sudbina mog strica najbenignija u celoj prici o Slobodanu MIlosevicu. Istina je da smo za Sarajevo, Vukovar, Srebrenicu i mi u Vojvodini odgovrni zato sto se nismo suprotstavili MIlosevicevom napadu na Vojvodinu. Bili smo previse uljuljkani u siguran zivot koji smo imali, i nismo razvili mehanizme odbrane. Da li smo nesto naucili posle 20 godina?

ZORAN 1951

pre 17 godina

Pisem iz Panceva: Na dan polaska u Novi Sad pre dvadeset godina upitam prisutne. Da li ce posle svega kod nas u Vojvodini bolje da rodi kukuruz i zito i da li ce nase svinje biti deblje. O problemima koje sam od tada imao ne bih da pricam. Mnogi su se ugojili a ja sam ostao bez posla. Toliko od mene povodom Jogurt revolucije.

Glock

pre 17 godina

Imao sam 15 godina. Nastavnici su nas odveli na protest, a mi bili srecni sto necemo ici u skolu. Dobili i sendvice. Secam se dobro i danas kako sam stajao pored tadasnjeg SDK, i zvakao sendvic, pitajuci se sta svi ovi ljudi rade. Dodje mi da nadjem tadasnje nastavnike koji su nas odveli na taj skup, i da im "objasnim" par stvari...

novosadjan u inostranstvu

pre 17 godina

Secam se i ja.Imao sam 16 godina,u gimnazijskom skolskom dvoristu su se pojavili neki likovi sa natpisom "dole foteljasi".Otisli smo u gomili do zgrade pakrajinskog komiteta gde je stigao traktor sa jogurtima koje su nam davali da bacamo na taj isti PK.Malo kasnije sam na bulevaru video prvi put u zivotu ljude sa kokardama i sajkacama koji su predvodili masu cak iz "Jugo alata" prema SPENS-u gde su ceo dan govorili preko razglasa ljudi sa Kosova kao i sam Milosevic.
Tako je pocelo...

Bane od Pančevo

pre 17 godina

I posle 20 godina Vojvodina je i dalje sastavni deo Srbije,mada su Nas tad prozivali kao autonomaše i separatiste,a svi se ostali osamostalili,a mi i dalje ostadosmo prozvani.Pa koliko vidim,nama koj živimo u Vojvodini,nije cilj SAMOSTALNOST,nego SPAJANJE sa svetom, a šta je tu loše. Apsurd: Beograd prodaje NIS, Novi Sad sedište NIS-a, Pančevo-crna rupa Evrope zbog NIS-a. Gde će novci završiti? Još će se mnogo jogurta proliti dok ne počnemo živeti kao normalan svet. Izvinjavam se ako nekog uvredim, ali mislim da treba biti prvo"lokal patriota", pa onda patriota, da se prvo pospremi svoje dvorište. I tako su tada patriote sa Kosova i iz Crne Gore jogurtom krečili Novi Sad,a sada u njemu žive, zbog izgnanstva. Lako je biti Amerikanac poreklom iz YU, a teško je živeti kao Vojvodjanin ma odakle da vučeš korene,jer te uvek prozivaju.Pa priroda je postavila granice (Dunav i Savu), a mi se i protiv prirode borimo.

solaris

pre 17 godina

...Povodom ovog teksta zeleo bih samo da kazem da je pravi raspad SFRJ poceo mnogo ranije pre Tudjmana, Milosevica i drugih politicara sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih godina. Pravi raspad je poceo jos 1966 godine na cuvenoj sednici na Brionima.

Eto toliko od mene, a sto se tice ostalih koji pominju detinjstvo i izgubljene skolske casove na dan "jogurt revolucije" zeleo bih da kazem da njihovo vidjenje predstavlja samo jedan subjektivni dozivljaj ukoliko taj dozivljaj nije uporedjen sa gomilom podataka i cinjenica koji se mogu naci u mnogobrojnoj literaturi ima za temu raspad SFRJ.

Eto toliko i pozdrav

Aleksandar

pre 17 godina

Niko nije kriv, svi smo izmanipulisani, izvukli nas iz skola, dosli strani ljudi, neobicni akcenti...

Kakve su ovo gluposti? OVde se, zapravo, nista nije ni desavalo, samo smo sanjali, to su sve izveli ljudi sa strane, i izmanipulisani srednjoskolci.

Ma, vazi...