Petak, 25.04.2008.

10:06

Holandija ublažila stav?

Šefovi diplomatija EU će proceniti da li stav Holandije daje "širi manevarski prostor" da se omogući potpisivanje SSP-a sa Srbijom pre izbora 11 maja.

Izvor: B92

Holandija ublažila stav? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

balanar

pre 16 godina

Ministar Samardžić kritikuje Holandiju zato što nas blokira da kažemo istorijsko NE Evropskoj Uniji. DSS-u je krivo što ovi neće da nam ponude sporazum da bi ga mi onda odbili.

miki

pre 16 godina

Ispada da je moj životni problem taj što ne mogu da se vozam po Evropi, i da je to najvažniji cilj ove države.A kako ću do Zlatibora, recimo, za koji nemam pare, kao i većina stanovništva , nije bitno. Meni bi EU trebala da mogu na Zlatibor ili Kopaonik, ili za cipele svake godine.

Dijana

pre 16 godina

"Nije isto primiti, na primer, Hrvatsku od 2, 3 miliona stanovnika, ili naše prijatelje Švajcarce, i Tursku, koja će uskoro imati 100 miliona", rekao je Sarkozi.
Ma nije, nego! Hahahaha! Sto volim "politicku korektnost."
Ajde, ne znam dal' su smesniji nasi drugari iz EU koji sve vreme izmisljaju izgovore zasto ne primiti Tursku, ili Turci koji ne odustaju od EU... Ma, super!

milan

pre 16 godina

Ovde u evropi nam se smeju kada neki nasi politicari posebno iz DSS konstantno ponavljaju da je Kosovo "prva NATO drzava". Sve clanice NATO su "NATO drzave" jeste da amerinaci sa BondStilom imaju najvecu bazu ali netreba zaboraviti da nisu svi vojnici na Kosovu iz zemalja koje su u NATO. Ne treba praviti stalno od misa slona to su fatamorgane koje sluze samo za unutrasnju upotrebu a u svetu ne bude bas nikakvo interesovanje. Te parole trose samo ozbiljno shvacanje onih koji ih konstantno ponavljaju.
to govori i dobrim delom o kvalitetu nasih politicara koji nisu u stanju ozbiljne argumente da koriste posebno one koje bi se culi i napolju.
Nas princip je nekom mater opsovati (,) i odmah mu reci ajd daj nesto ili ajde da budemo prijatelji.
Vi mozete napuniti dzak relativno brzo ali i ako ga dobro vezete morate paziti da ne napravite rupe kroz koje se polako ali sigirno opet vreca isprazni.

vasilije knezevic

pre 16 godina

EU i pregovori sa Srbijom ili bolje receno smicalice oko SSP, postaje sve vise predmet za klasicnu schisophrenia-ju. Najvaznije u svemu tome jeste cinjenica da je "velikanima" iz EU neobicno mnogo stalo do srpskih podrucja ali to ne znaci da im je stalo do same Srbije kao drzavnog entiteta koji ispoljava tradicionalno svjesnu politicku opredijeljenost.Predstojeci izbori i manipulativni potezi od EU mora da budu jasna perspektiva svakome. Izjave od strane politickijh faktora sa te strane da ako Srbija ne pristane na zahtjeve "dobronamjernosti" EU, izabrace izolovanost, nijesu nista drugo nego ucjene i prijetnje.
(vasilije knezevic, 25 April, 2008)

jESUS

pre 16 godina

Kad bi Srbija bila hrabra i normalna drzava, sama bi se povlacila od sporazuma SSP i sve drugo. Srbija treba znati i obavestiti svoje gradjane je li hoce u Evropu ili ne, to je to i tacka. Nema tu i ovo i ono, hocemo Evropu ali hocemo i Mladica i Karadjica za heroje.

pajser

pre 16 godina

Att: Redakciji B92

Zamolio bih vas da obavestite gradjane Srbije da ce gradjani Crne Gore dobiti svoje nove pasose, licne karte, vozacke dozvole, itd od 5. maja, a da cemo mi ovde jos dugo cekati kao budale, dok nas svi redom lazu.

Samo procitajte sledecu vest:
http://www.vijesti.cg.yu/index.php?id=268282

Hvala i prijatno!

svi (ni)su isti

pre 16 godina

"I postoji mogućnost da na osnovu rezultata ovih izbora mi vidimo da su male šanse da će se Mladić ikada isporučiti Hagu" Postepeno pocinju da shvataju. Kasno je sad. Trebali ste da shvatite jos 1990, pre nego sto se poceli "nemogucu misiju" - demontazu Jugoslavije. Nesto ste doduse resili, ali ste napravili gomilu drugih problema, koje nikada necete resiti. Sami ste skuvali, sami kusajte. Clanica EU, Slovenija, i kandidat za clana, savremena, demokratska Hrvatska, ne mogu da se sloze oko par desetina kvadratnih metara teritorije, a Srbi su vam za sve krivi! Nije nego. Ko vam je kriv u Izraelsko - Palestinskom problemu, opet Srbi? Patite od najgore vrste nesposobnosti, kad covek ni ne vidi da je nesposoban, a stalno krivite tamo neko balkansko pleme da je ono sve zakuvalo. Kriza je sve bliza i vasem dvoristu, uskoro cete i sami biti "losi momci" pa cete videti kako to izgleda.

Mika Vranjanac

pre 16 godina

Kosa mi se na glavi dize
i strasno me ljuti
kada vidim da idioti
postaju cijenjeni ljudi
u novinama neki frajer glasno trubi
zaboga recite narodu
da se javnost buni
kazite mi tko je podoban
kazite mi tko je opasan
hej
uvijek, uvijek ista prica
uvijek, uvijek ista prica

cija, ija, ja, a?

pre 16 godina

Stabilizacija, asocijacija, liberalizacija...
Ja stvarno sa ovim birokratskim frazama nemam nista. Moj zivot je nesto drugo. Odoh da pijem kafu na Dunavu, pametnije je mi je no sto citam ove floskule, koje prihvatamo, a da ni ne razmislimo o njima.

Bucko razmisljam

pre 16 godina

Srbima nije mesto u EU ! Mi smo mentalitetom daleko blizi Rusima. ( Brisemo kao i oni NOS RUKAVOM ). Nasa je istorija puna Junaka, dok Evropska Slovenija npr. nema ni jednog ! Oslobodili smo se Osmanlijskog ropstva za samo 500 god. Zahvaljujuci Gavrilu Principu izazvali prvi svetski Rat , u drugom NADBILI Nemce i da ne nabrajam dalje, I sad bi Evropa da nam nametne neke druge vrednosti E PA CEKAJ MALO !!! Ono jeste da imam komsije koji rade po EU kao gastarbajteri napravili visespratnice voze Mercedese i imaju vise ustedjevine na knjizici od nasih ministara ali to su materijalne vrednosti , koga to od nas zanima ? Meni kad su deca gladna Ja im pricam price iz nase slavne proslosti i ona zaspu sita kao da su vecerala. Mi smo navikli da nam zene kuvaju u EU izlaze ZAJEDNO muz i zena na vecere. Sta ce nama takva Buducnost ? Hvala lepa !!!!

Budući predsednik

pre 16 godina

Potrebno je samo 5 minuta, da srpske ulice budu 10 MILIONA papirića čistije nego danas: 1. izadješ napolje, 2. pokupiš prvi paprić koji vidiš, 3. baciš papirić u kantu.
Kad to nadjemo tih 10 minuta, već sledećeg bićemo u Evropi.

Dejan

pre 16 godina

WHO (World Health Organization od UN) je proracunao da covek u Srbiji (prosecno) postaje 70 gd. Mladic imam 66 a Karadzic 63. Jos malo da izdrzimo.

holandijo hvala!

pre 16 godina

hahahahahah.... mozemo da potipsemo sporazum, necemo imati nikakve benificije, ali Srbi evropska vrata su vam otvorena!!!
Sjajno!
stvarno, sjajno!

steva

pre 16 godina

Dajte nam beli šengen pa da možemo da zapalimo iz zemlje kada Šešelj-Koštunica osnuju vladu.Ja ću za 3 meseca da se snađem u bilo kojoj zemlji eu,a ako ne na svaka tri meseca povratak u Srbiju,polukružno na horgošu pa dalje....

Zoran

pre 16 godina

Muka mi je od zaborava koji hara srbijom. Pa zar ste zaboravili da su oprema za izradu licnih karata i pasosa nabavljeni jos 2003 godine, tada se znalo kakva dokumenta imaju prolaznost u EU i svet. Od 2003 do danas nije nista uradjeno i to kod nas u srbiji, pa neocekujete valjda ukidanje viza i slobodno kretanje evropom i sveto sa pasosem nepostojece drzave. Alo bre imali neko normalan u toj drzavi???, mogu oni nama postavljati uslove i davati olaksice, ali nasi politikanti nerade nista u interesu naroda i drzave. Nije problem EU i neznam ko vec, problem su ljudi koje biramo i koji nisu sposobni da odrade posao koji je pred njima, najlakse je pricati prazne price i svadjati se izmedju sebe. Znase sta treba da se odradi i tu nema dileme, samo mi nemamo tako sposobne ljude koji su radni i disciplinovani i koji hoce da rade.

Slovenec

pre 16 godina

Poštovani B92! Moje skromno mišljenje jeste, da bi puno više učinili za vaše čitaoce, kad ne bi svakog sata objavljivali diametralno suprotne vesti u vezi s potpisivanjem/nepotpisivanjemSSP. Iako nisam srpski građanin, mogu vrlo lako razumeti kako ljudi u ovoj zemlji emotivno reagiraju na ovakve vesti. Kad se (ako se) ispostavi, da SSP neće biti potpisan pre izbora (što uopšte i nije toliko bitno), mogli bi se čak i pro-europski birači zainatiti protiv EU.Ja bih želeo reći da je trenutna situacija vrlo 'čorava', da vrlo verovatno unutar EU već postoji dogovor da li će se SSP potpisati ili ne, ali nije je potrebno dodatno umrsavati stihijskom medijskom pratnjom. Sve kontradiktorne vesti koje se s vremena na vreme u vezi s SSP u poslednje vreme lansiraju, pa i na B92, mogu samo da iritiraju biračko telo. Moje mišljenje jeste, da kao odgovoran i moderan medij, B92 ne bi trebao prenositi svaki najmanji detajl o mogućem potpisivanju/nepotpisivanju, pa tako izravno podsticati strasti srpskog naroda u jednu ili drugu stranu. To nije dobro, barem u toliko složenoj i emotivnoj atmosferi, koja pred ove izbore vlada u Srbiji. Građani Srbije ne trebaju biti u svojoj odluci vođeni medijima, već se moraju pre svega osloniti na sebe, na vlastiti život, na vlastito mišljenje. Drugim rećima: ne trebaju se njihove misli toliko baviti SSP-om, već se trebaju smiriti i doneti trezvenu odluku. Najlošije odluke donosimo kad smo pod stresom,emotivni, kad se osećamo prevarenim, nasamarenim...Uradite što možete, da doprinesete h tome, da smirite biračko telo, da će samo biti sposobno doneti pravu odluku, ma koja to bila. Hvala.

Mirko Milojevic

pre 16 godina

Vrlo je jasno da EU radi sve, mozda cak i vise nego sto treba i da pokazuje dobru volju prema nasoj zemlji. Sada je na nama da pokazemo da znamo to da cenimo. Sada je prilika da se raskrsti sa prosloscu, da se osumnjiceni isporuce tribunalu. Zivot ce ici dalje i bez njih, svako cudo za tri dana. A liberalizacija viznog rezima je ono sto bi nas oslobodilo predubedjenja o drugim narodima i da usvojimo one dobre evropske vrednosti ne samo kroz isilovane zakone u skupstini, vec i u svojim glavama.

Nemanja

pre 16 godina

Zbog njihovog kiksa u mirovnoj operaciji tokom rata u Bosni ne zele Srbe i njihovu maticu ni blizu EU.Divno ,mozda bas oni onemoguce ono sto bi Tadic po nekakvom beckom principu potpisao.

bezimena

pre 16 godina

Na primeru Holandije se odlično vidi koliku moć, kada su u pitanju odluke EU, ima država koja je članica. I mi bi je imali, da smo...

nikola

pre 16 godina

Pozdrav citaocima B92. Malo informacija iz Svajcarske u vezi biometrijskih dokumenata. Mi ovdje imamo neke „Auslaenderausweise“ koje koristimo za sva putovanaj u inostranstvo, jer nasi dokumenti skoro da nisu nigde kao sami priznati.
Tako sam nedavno morao da produzim taj moj dokument te sam morao da idem kod „imigracionih vlasti“. I tu sam dobio neku brosuru u vezi biometrije, mada ja jos uvek nemam nikakav biometrijski dokument.

Naime nove putne isprave (od kraja 2006) sadrze te biometrijske cipove koji u sebi sadrze razne informacije. Kao biometrijska karakteristika koja ulazi u putnu ispravu, mogu sluziti sledeci podaci: telesna visina, roznjaca i beonjaca, otisak prsta, geometrija lica, struktura kapilara sake, geometrija sake, linije dlana, podnozje nokta, glas, razne verzije potpisa, dinamika pisanja na tastaturi, pokreti usana kod izgovaranja odredjenih vrsta reci, anatomija hoda, miris tela i zadaha, te DNK-test. U momentu se koriste samo neke od tih karakteristika prilikom izdavanja putnih isprava, a kad ce i dali ce se i ostale koristiti – videcemo.
Dalje, u putnu ispravu je ugradjeno oko 2,5 metara antene (ravnomerno smotana i nalepljenja u koricama) koja radi u GHz podrucju, koja omogucava bezzicno i bez dodira iscitavanje svih ili samo nekih podataka iz dokumenta (zavisno o pravnoj hijerarhiji), a ako se prodje pored „uredjaja – skenera“ koji to moze da radi. Ukoliko je sistem povezan sa nekim „rampama“ onda se sva vrata otvaraju automatski, ako je sve u redu, a ako nije rampe se ne otvaraju – odnosno osoba biva presortirana u neku drugu kolonu ili prostor.
Dalje, ceo sistem prepoznaje dali je iscitavanje podataka obavljeno s otvorenim ili zatvorenim dokumentom (ako je to format nekog pasosa u obliku knjizice).
Za vojne potrebe je moguce sa velike daljine iscitavanje dokumenta.

S obzirom da se ova politika ovde , kao i sva zapadna, bazira na psihozama koje se izazivaju kod vlastitog stanovnistva i vecitog straha od „Auslaendera“ tj. stranaca i nekih atentata, terorista itd, pitanje je vremena kad ce i kome biti odobrena/naredjena ugradnja takvih cipova u telo.

Za sada mogu reci, da se vec mnogim „Auslaenderima“ kod pojedinih osiguravajucih kuca ugradjuju „crne kutije“ u automobile koje snimaju ponasanje vozaca prilokom voznje (gde, kada, kako brzo, nacin voznje – profil vozaca, itd.). Sve to ide pod izgovorom da statisticki gledano stranci daleko vise prave sudara, prekrsaja, troskova i onda se „drustvo“ mora stititi od takvih oblika rizika. Naravno objasnjenja su upakovana u celofan. Svi ti izgovori im sluze kao argument da SVI mi stranci placamo znatno vise osiguravajuce premije od domaceg stanovnistva. I ako je to cista diskriminacija, Evropa cuti, bas se ne cesu nesto previse zbog nas.

Goran

pre 16 godina

"...dokument s predlogom da se pokrene dijalog o sklapanju Sporazuma EU-Srbija o ukidanju viza". Cekajte malo, koliko puta je do sada taj dijalog vec pokretan? Hoce li nesto da se radi po tom pitanju ili ce pred svake izbore da se pokrece dijalog???

poletarac

pre 16 godina

"Nema se vise vremena za bilo sta, dragi gledaoci, 45:38...Vujovic...Gol!Ma ljudi jeli to moguce...ludnica, sta je ovo."
Da li ce Srbija i sada uci u Evropske kvalifikacije posle isteka vremena? Jedino Bog drago zna. E, Radanovicu, gde si sada?

DragiKanatlarovski

pre 16 godina

Da nije mozda Holandija toliko principijelna iz prostog razloga sto su njihovi vojnici napustili Srebrenicu , iz razloga sto non stop prikazuju na svojoj TV kako Ratko Mladic najbalze receno grdi njihovog oficira ...Kompleksi i pranje ruku od sopstvene odgovornosti eto to je problem sa njima .

kontrastav

pre 16 godina

Nije problem Sarkozyu niti tih 100 miliona ljudi, vec sto je Turska trenutno 12. ekonomija na svijetu, sa godisnjim rastom od 12%!

Travis Bickle

pre 16 godina

Ukoliko je Mladić nedostupan, vreme je da se razmisli o alternativnim politikama pram EU. 2008. je a mi i dalje govorimo o SSP. To već više nije odgovornost Srbije i vreme je da prestanemo da krivimo isključivo sebe za briselsku nadobudnost. Gasni aranžman i naftovod do 2013. nastojati ući u STO a odnose sa EU zadržati na postojećem nivou. SSP nije vredan nestabilne Srbije jendostavno potpis će nas koštati više nego što može da nam pruži. SSP po sebi ne garantuje kandidaturu a kao država smo ga već prerasli. Reći "u redu mi smatramo da nam je mesto u EU, nastavićemo reforme, provući gasovod, a vi kada budete iskreno želeli da nas primite želimo odmah kandidaturu, ne zamajavajte sa 'pridruživanjima'!".

Mikan

pre 16 godina

Prvo "heroj svih heroja" da zavrsi tamo gde treba da bude pa onda EU. Ali dok je zastitnika u vladi Srbije i naroda sa SPC koji hvali ubijanje i proterivanje nesrpskog stanovnistva nista od dobre buducnosti Srbije. Teski su gresi iz proslosti ni malo ih nije lako skinuti sa ledja. Svaka cast demokratskom Srpskom narodu ali on je ipak u manjini.

Ziveli.

pre 16 godina

Bez straha, jasno prepoznajem cinjenicu da su se Amerikanci i Rusi dogovorili da Srbija podpadne pod Rusku kontrolu. Jednim malim telefonskim pozivom Amrikanci su mogli Holandiji nametnuti da Srbiju ne baca u ruke radikala, vec da nam omoguce potpisivanje SSP. To se namreno nije dogodilo, a Rusija strpljivo ceka oficijalno proglasenje vladavine radikala i Kostunice.

bato

pre 16 godina

Ovo je smesno,
Kad EU zel nesto da pogura onda se sve moze, npr. Kosovo i Metohija; standardi pre statusa, pa onda standard i status zajedno, da bi na kraju bilo status pa mozda standard.
Ja zivim u EU, ali iskreno da vam kazem, nema Sbija sta da trazi od EU. Najbolje je da se okrene Rusiji, Kini i Indija ako moze.

Sax

pre 16 godina

Samardzicu, politika inacenja je vec vidjena i znamo do cega je dovela. Upravo takvim recima Slobodan Milosevic ti je ubacio vruc kesten u ruke, pa ako Ti to nisi shvatio kako ce shvatiti prosecan gradjanin Srbije? Ili to radis namerno... zbog fotelje...

montenegro

pre 16 godina

"Kroz izradu nacrta ovih mera za liberalizaciju viza za državljane Srbije je ocenjeno da je Srbija po pripremama za uvođenje biometrijskih pasoša i drugim dostignutim standardima odmakla ispred ostalih država Zapadnog Balkana"??? haha ispred koga to molim??Crna gora vec izdaje te passose i PRVA je zemlja Zapadnog Balkana sa takmiv pasosima za vasu informaciju a takodje i registarske tablice su pocele da se izdjaju sa kombinacijom slova i brojeva po licnom izboru(takodje po standardima EU)...

Bekim

pre 16 godina

naveo je Koštunica i dodao da "po svemu sudeći Oli Ren ne razume da se to nikada neće desiti i da Srbija nikada neće potpisati da preuzima takvu obavezu".e kostunice i milosivic reko nikad i hitler isto,vuk draskovic i vas seselj ali da znas jedno stvar da nikad se zna."Pametan" si ti kostunice

Aca

pre 16 godina

Radujem se sto je konacno izvesno da cemo u narednom perioudu biti u prilici da putujemo Evropom kao sav normalan svet. Sto se tice izjava Samardzica mislim da ih treba maksimalno ignorisati jer ono sto taj covek kaze, jednostavno nema nikakvu tezinu.

Boris

pre 16 godina

A za ove dileje treba napraviti njihove makete od bronze i postaviti ih sa dve strane najvece ulice u BG ,tako da sa jedne strane budu BUKADZIJE (Mrkonjic,Ilic,Tijanic - kao bracu za ruke da se drze), a sa druge strane Negativci po drzavu 20.vijeka (Kostunica, Samardzic, Nikolic, Vucic, Dacic).A moze i da se privremeno nazove neki trg kao "trg bukadzija i negativaca" i tu ce biti samo mesto ko zeli da dodje da place.....Znaci negativci i bukadzije vladaju zemljom.Mi kao normalni gradjani ove zemlje smo sad za sad nemocni jos, ali se nadamo da ce posle 11. maja da svitne i nama u Srbiji,pobedom "ZA EVROPSKU SRBIJU" i zahvaljujem se presedniku Tadicu zato sto je izbacio "uljeza" iz demokrata jer on je radikal ali se farba sa bojom demokrata" i to mu je dosad "prolazilo", ali vise NE NE NE NE i NE

Antonio

pre 16 godina

Sargarepa se smanjila,a stap postao duzi.Vize 7 maja,4 dana pred izbore,a gde su bili 8 godina?Mislim da je to farsa,i da to posle izbora nece ni biti primenjeno.

Novosadjanin

pre 16 godina

"Takođe se traži i potpuno siguran nadzor granica , suzbijanje organizovanog kriminala, korupcije i terorizma.."

Ovo ni jedna zemlja na svetu ne zadovoljava... Opet cekamo politicku odluku, da neko 'ocenjuje' koliko smo uspesni i dalja uslovljavanja.... Sve mi ovo izgleda da ne postoji konsenzus izmedju EU administracije u Briselu i zemalja clanica oko toga sta da se radi sa Zapadnim Balkanom...

narkoman+placenik

pre 16 godina

neka Kostunica samo cuva Mladica.I njegovo ce vreme proci pa cemo saznati,zasto ga je cuvao?A za ovo bacanje Srbije u 90-te ce neko morati da odgovara.

vladimirrr

pre 16 godina

dok se oni svi z......... mi ispastamo! reni ostali jedno , holandija drugo , kostunica trece!!! gde smo tu MI , stanovnistvo ove nesretne zemlje????

comentateur

pre 16 godina

"U tom dokumentu nabrojani su uslovi koji moraju da budu ispunjeni da bi građani Srbije mogli da putuju u EU bez viza."
Od nas zavisi!!!! Ako sami sebi necemo da pomognemo, glupo je ocekivati da to neko drugi uradi. Za sve lose sto nam se desava sami smo krivi! Samo jos da ljudi u Srbistanu to skapiraju..... Sto se mene tice EU je jos i previse popustljiva prema nama.

Boris

pre 16 godina

Ma kakve vize, kakvi sporazumi (kojima inace NAMA a ne sebi cine uslugu), treba oni nas lepo opet da izoluju, ali ovog puta na duzi period, ovakav, najgori (srpski) narod u istoriji covecanstva (kome, na zalost i sam pripadam) ne zasluzuje bolje.
Nema svrhe o bilo cemu razgovarati i razmisljati kada u ovoj zemlji postoji ovoliko veliki broj lobotomisanih polu-ljudi koji glasaju za jeftine demagoge u liku i delu SRS-DSS-NS-SPS-PSS i ostali SS.
Bas me interesuje kako bi odgovorili na pitanje sta ocekuju od svoje politicke (citaj - demagoske) opcije ?

posmatrac iz australije

pre 16 godina

Koštunici i DSSu se može dosta toga prigovoriti ponajviše u pogledu mlakog obračunavanja sa ostatcima miloševićevog režima,podmećanja nogu Đinđićevoj vladi,nedovoljnoj borbi protiv korupcije itd. ali što se tiče odnosa prema EU i rješavanja kosovskog problema tu imaju moju apsolutnu podršku.Znam mnogi će pomisliti "lako je vama mudrovati iz Australije,Kanade,Norveške...imate posao, pasoše s kojim možete putovati bilo kuda,stabilnost..." Slažem se ni ja niti itko normalan želi da građani Srbije žive u izolovanosti i bjedi ali onda se od strane EU treba otvoreno i bez uvijanja reći dokle Srbija može ići u odbrani Kosova što je nebih vodilo u izolaciju i što bi bilo prihvatljivo za EU.

Srbija? Ne, hvala

pre 16 godina

Evo, odma' ce da ukinu vize... Jutros sam isao da izvadim bugarsku, i umesto da idem sledeceg vikenda - cekam vizu do 9. maja!

veza

pre 16 godina

Ovaj komentar saljem kao odgovor na izjavu ministra Samardzica.On kritikuje Holandiju sto je priznala Kosovo.A zasto taj Samardzic nije kritikovao Holandiju za Srebrenicu.Tu cuti.Ondje gdje su srbi napravili genocid on cuti.Kosovo ce svi priznati danas ili sjutra

vampir

pre 16 godina

"...terorizma i oduzimanje imetka stečenog kriminalom. "
Ovo se nece desiti. Onda bi ovi na vlasti stvarno imali ono sto su prijavili kao svoju imovinu...
BTW da li ste primetili da sada i otvoreno daju izjave kojim pokusavaju da uticu na razvoj izbora? Mora da je prigustilo...

Širi dalje, širi dalje!

pre 16 godina

Zar ovaj jadni tehnički premijer ne zna ništa drugo da kaže osim Kosovo je Srbija?... Šta god da evropski zvaničnici poruče ili izjave - on kaže Kosovo je Srbija! ???!!!???
I mi treba da glasamo za takvog čoveka?
E moja Srbijo kakvi te ljudi vode...

Prijatelj

pre 16 godina

"Na Balkanu smo imali svetski rat...". Sarkozi je podjednako glup koliko je nesposoban da vodi drzavu, Plejboj predsednik. Zahvaljujuci njemu i Berluskoniju Newsweek i Time uvek imaju cime popuniti broj. Putuj Evropo, kamo srece.

veza

pre 16 godina

Kostunica da drzi predavanje Oli Renu.Smijesno je to.Kostunica otkako je na celu vlade nije tri puta otisao u Brisel i to je pokazatelj koliko je on opredijeljen za Evropsku uniju.Nije njemu samo problem Kosovo vec tu je nesto drugo.Vise puta su u Brisel bili svi ministri iz DS i G17 plus ove godine nego svi ministri DSS i Nove Srbije za pet godina.Dajte otjerajte te prevazidjene politicare(Kostunica i Velja)i dohvatite se posla i ulaska u EU.Ipak mislim da Srbiji predstoji veoma tezak period.Jer na vlasti ce 11 maja (sva je prilika)doci Seselj i Kostunica i eto Srbije nazad u devedesete godine proslog vijeka.Pa srecno,to vam je nagrada za sve sto ste uradili tokom tih devedesetih.

Bojan

pre 16 godina

Predpostavljam da ce nakon ovog spiska uslova doci novi, pa noviji ... Stvarno nemam reci Srbija od sledeceg meseca ima bolji pasos nego bilo koja drzava u regionu a zavide ce nam i mnoge zemlje u svetu jer je jako puno para utroseno. Ovde nije pitanje o bezbednosti i pasosima vec o politici koja nikada neide u nasu korist. Od kako sam se rodu moram da se prepirem sa salterusama u raznim ambasadama a kao primer kako nas vole i kako postoje dvojni standardi je i sledeci primer. Sobzirom da zivim u Cirihu i poslovno trebam da idem za Ameriku pozvao sam njihovu ambasadu kako bi izvrsio rezervaciju na sta me je devojka iz call centra pitala Vase drzavljanstvo nasta sam ja rekao Srpsko dok je odgovor bio prvi slobodni termin je 29.08.2008. Kada sam 5 minuta kasnije pozvao isti broj i na pitanje koja je moje drzavljanstvo rekao sam Kosovo pa nakon toga Albansko odgovor je bio 15.5.2008. Boli me ona stvar dali ce mo u EU ili ne nama treba posao i sloboda sve ostalo nije bitno. Sto nasa zemlja nepozove investitore na kartu kao sto Svajcarska radi GOOGLE dodji evo ti prostorije, evo ti zgrada nemoras da placas porez 15 godina. Na moje pitanje sta od toga ima drzava odgovor je bio radna mesta za nase gradjane dok ce porez platiti gradjani a mi nemoramo da se smaramo oko nezaposlenosti.

Hocu slobodu sada ne za godinu, pet ili deset da ako mi se ide na Maldive u 3.00 ja mogu da odem na aerodrom i krenem. Smtraju nas svi za sljam i muka mi je od politicara koji daju neka suluda obecanja. Gradjanima treba posao, perspektiva i sloboda. Nije nama potrebna EU ili bilo sta.

Samo bolji zivot i sloboda EU je farsa i neke zemlje imaju ogroman a neke jako mali standard.

neutralan

pre 16 godina

e moja evropsaka gospodo,mnogo kasnite izbori uskoro pocinju,a vasa ponuda je apsolutno neprimamljiva,opet neki trnoviti putevi,liberalizacije viznog rezima bla,bla...lose napravljena studija izvodljivosti i rezultat je tu Srbija i dalje sa vizama i radikalima.Jedino resenje je ....svi znamo sta je.Pocinjem da verujem da EU upravo zeli ovakav rezultat,jer u drugom slucaju dovodim u pitanje intelekt ljudi koje vode EU,ali ipak oni nisu glupi i dobro znaju sta je resenje.Mozda ce Srbija biti vecito kontrolisano zariste u Evropi????Svi kontinenti to imaju za vezbanje samopouzdanja.To je sada IN

Slusaliste Glasajte

pre 16 godina

Kratko i jasno.! Na gradjanima Srbije je da izaberu put kojim ce ici :
- Europska Unija (bolja buducnost ) ili
- Nacionalizam, Rusija ( izolacija i udaljavanje od civilizovanog sveta)
SLUSALISTE, GLASAJTE !!!

pitija

pre 16 godina

Hvala Bogu! Holandija je otklonila jedan od razloga sukoba na našoj ,,demokratskoj,, sceni. Znači Bog ili neki pametni iz drugih zemalja, pa makar bio i BRAVAR može jedino da nam pomogne dok ne ODRASTEMO!

Skeptik

pre 16 godina

Ma kakvo ukidanje viza, kakva crna "bela lista" - to su samo predizborne fore. Sad, kad je Toma poceo da dobija na glasovima, sace da obecaju i kule i gradove

sasa

pre 16 godina

Nema kraja ovoj tuznoj igri zvanoj vizni rezim. Bugarima, Rumunima, Hrvatima sigurno nisu trazili ove uslove za belu listu. Sve navedene zemlje ne ispunjavaju uslove koje sad od nas traze. Sami smo krivi za tretman koji imamo ali ovo je ipak malo preterano.

Evo sad ce, samo sto nije

pre 16 godina

Zar se citav predizborni program Demokratske stranke vrti samo oko ukidanja viza? Tako za svake izbore pa u nedogled.

Gavran

pre 16 godina

AKO SE ZA UKIDANJE VIZA od Srbije se zahteva sledece: suzbijanje organizovanog kriminala, korupcije i terorizma, kao i usvajanje i sprovođenje zakona o sprečavanju finansiranja terorizma i oduzimanje imetka stečenog kriminalom sa ovakvim "brzim, bistrim i neobavestenim" politicarima mozda cemo ispuniti uslov 2099!!!

nikola

pre 16 godina

O tim viznim olaksicama pricate vec 9 godina svakog dana a svi znamo da je samo sarena laza.Moji roditelji su odbijeni za turisticko putovanje u francusku pre mesec dana iako su potrosili silno vreme i papire skupljajuci papire i imali rezervizan hotel.Zarekli su se da vise nikad nece otici u zapadnu evropu ,sa druge strane za grcku vizu nikad u zivotu nisam cuo da je neko odbijen. Mom kolegi i prijatelju sa fakulteta koji je na jednom takmicenju iz diplomatije postao prvi u evropi odbijen je za vizu na dan kad je avionom trebao ici na isto takvo samo svetsko takmicenje u holandiji.Predao je uredno sve papire i garancije a odbijen bez ikakvog objasnjenja.Pretpotavljam da je odbijen jer se u svom govoru dotice delom i kosova a oni zele da se cuje i druga strana price

BOKI

pre 16 godina

I sada mi treba da zagrizemo mamac koji se zove "mozda vam ukinemo vize 2009. godine" ?

Doduse, ima i onaj drugi mamac - "benzin 20% jeftiniji".

Sajo

pre 16 godina

Poznajuci nas,tesko da ce mo mi te uslove ispuniti za narednih 10 godina,pa sve i da opet formiraju vladu,,proevropsku,,.Zamisli te molim vas borba protiv korupcije,oduzimanje imovine...hahah...to se kod nas nece nikada desiti...Bolje bi bilo za EU da sto pre svati da mi nismo za tu organizaciju,nismo mi za red rad,,,mi vise volim sa nasom korumpiranom bracom Rusima....

Igor

pre 16 godina

Ma nece ljudi da rizikuju da pobedom radikala i ne ratifikacijom SSP-a u nasoj skupstini oni na kraju ispadnu ovce.Potpisacemo mi i SSP i postacemo kandidati u toku sledece godine pod uslovom da u Srbiji pobede normalni i progresivni ljudi.Sto se tice ukidanja viza i tu je sve na nama koliko budemo uradili toliko cemo i dobiti,nadam se iskreno da cemo jos samo ovaj put dati sansu "demokratama" da za te 4 sledece godine zavrse saradnju sa Hagom u potpunosti,da rese pitanje u vezi sa Kosovom kako tako i da se to stavi ad akta pa makar to bilo i na nasu stetu jer odugovlacenje nikom a najmanbje nama donosi koristi,da podignu plate kao sto obecavaju na 500 evra,da smanje broj ne zaposlenih na minimum,jednom recju da odrze svoja obecanja koja daju godinama.Ukoliko to ne ostvare stvari ce posle toga same ionako ici svojim tokom na vodenicu SRS-a,jer ukoliko i posle jos jednog mandata od 4 godine bude ovoliko nezadovoljnih u Srbiji nema sanse da ce opet uspeti narodu da objasne kako su oni najbolja opcija.Samo jos ovaj put dajmo im sansu da vidimo da li se zaista razlikuju od ovih protiv kojih se toliko bore???

Brad UK

pre 16 godina

Holandjani su ostali dosledni svom stavu, sto je genralno OK. Da li Djelic jos uvek ostri pero ili ga je od nervoze polomio? Koje ukidanje viza?! Pa to je nemoguce, tome prethodi citav niz mera. Koliko je samo tuzna nasa situacija..

sto mu gromova!

pre 16 godina

Prvo sto me interesuje, o kojim rokovima se tu govori. Konkretno, KADA se ocekuje ispunjavanje navedenih uslova, za godinu, dve ili sto pet godina.
Drugo, vidim da su postavljeni uslovi na kojima bi svaka normalna zemlja i inace trebalo da radi. Medjutim, uzevsi u obzir da su u Srbiji izbori na kojima ce, sve je izvesnije, pobediti izolacionisticko-sovinisticko-populisticko-ratno huskacka opcija, sve nade da ce se u dogledno vreme uopste raditi na ovom sporazumu padaju u vodu. Uostalom, "demokratske" snage su imale 8 godina da nesto urade po tom pitanju, medjutim, milije su im provizije, kombinacije i muljanje sa dozvolama za gradnju. Dakle, dolazimo do korupcije, i tu se krug zatvara. Znaci, svaka prica o vizama je uzaludna i to je jos jedna izgubljena nada.

smejurija

pre 16 godina

hahaha...mapa puta...a taj put bi trebao da izgleda isto kao i put za potpisivanje ssp-a..
sto znaci da Mladic Ratko ide u Hag,a u Hag nece nikada otici iz prostog razloga,Srbija vise nikoga nece isporuciti Hagu zbog slucaja Haradinaj sto je samo kap koja je prelila casu(nepodizanje optuznice protiv Tudjmana i Izetbegovica,"kazna" Naseru Olicu,cirkus u slucaju Seselj(5 (PET) godina cekanje na sudjenje)koje pokazuje svu neozbiljnost Haga,itd,itd).
Znaci,opet "macka u dzaku" od strane EU...ali mislim da ljudi u Srbiji ovog puta nece progutati pricu.

Josip Vasilj

pre 16 godina

Pa što bi i imali od potpisivanja SSP-a, ionako bi ga koalicija DS-DSS, koju najavljuje Dušan Petrović poništila. Ali sad bar znamo put kojim će Srbija nakon izbora krenuti, bit će to Sunovrat, pa za pedesetak godina Tadićeva Evropa, ako netko taj sunovrat preživi. Ukidanje viza će iskoristiti ljudi kojima je sunovrata preko glave…

Heroj ulice

pre 16 godina

Trebalo bi da se potrudimo da budemo najbolji zbog sebe samih, a ne EU ili slicnih razloga.
Holandjani insistiraju na Hagu bas iz tih razloga. Odgovornost za Srebrenicu zele u potpunosti da skinu sa sebe. zato sto nisu smeli da "stanu na crtu", a morali su i trebalo je.

mi

pre 16 godina

To nije dokument o ukidanju viza vec a liberalizaciji viznog rezima koja je uslovljena zakonom o readmisiji (zar to vec nije potpisano?!!). Na koji nacin Srbija moze da zaustavi emigraciju u EU ako vizni rezim ne postoji? Stagod da je napisano receno u doticnoj izjavi nema smisla. I da, tretiraju gradjane Srbije sve ove godine isto (cak i gore u poredjenju sa npr 2004) vezano za vizni rezim.

smejurija

pre 16 godina

hahaha...mapa puta...a taj put bi trebao da izgleda isto kao i put za potpisivanje ssp-a..
sto znaci da Mladic Ratko ide u Hag,a u Hag nece nikada otici iz prostog razloga,Srbija vise nikoga nece isporuciti Hagu zbog slucaja Haradinaj sto je samo kap koja je prelila casu(nepodizanje optuznice protiv Tudjmana i Izetbegovica,"kazna" Naseru Olicu,cirkus u slucaju Seselj(5 (PET) godina cekanje na sudjenje)koje pokazuje svu neozbiljnost Haga,itd,itd).
Znaci,opet "macka u dzaku" od strane EU...ali mislim da ljudi u Srbiji ovog puta nece progutati pricu.

Heroj ulice

pre 16 godina

Trebalo bi da se potrudimo da budemo najbolji zbog sebe samih, a ne EU ili slicnih razloga.
Holandjani insistiraju na Hagu bas iz tih razloga. Odgovornost za Srebrenicu zele u potpunosti da skinu sa sebe. zato sto nisu smeli da "stanu na crtu", a morali su i trebalo je.

mi

pre 16 godina

To nije dokument o ukidanju viza vec a liberalizaciji viznog rezima koja je uslovljena zakonom o readmisiji (zar to vec nije potpisano?!!). Na koji nacin Srbija moze da zaustavi emigraciju u EU ako vizni rezim ne postoji? Stagod da je napisano receno u doticnoj izjavi nema smisla. I da, tretiraju gradjane Srbije sve ove godine isto (cak i gore u poredjenju sa npr 2004) vezano za vizni rezim.

sasa

pre 16 godina

Nema kraja ovoj tuznoj igri zvanoj vizni rezim. Bugarima, Rumunima, Hrvatima sigurno nisu trazili ove uslove za belu listu. Sve navedene zemlje ne ispunjavaju uslove koje sad od nas traze. Sami smo krivi za tretman koji imamo ali ovo je ipak malo preterano.

Igor

pre 16 godina

Ma nece ljudi da rizikuju da pobedom radikala i ne ratifikacijom SSP-a u nasoj skupstini oni na kraju ispadnu ovce.Potpisacemo mi i SSP i postacemo kandidati u toku sledece godine pod uslovom da u Srbiji pobede normalni i progresivni ljudi.Sto se tice ukidanja viza i tu je sve na nama koliko budemo uradili toliko cemo i dobiti,nadam se iskreno da cemo jos samo ovaj put dati sansu "demokratama" da za te 4 sledece godine zavrse saradnju sa Hagom u potpunosti,da rese pitanje u vezi sa Kosovom kako tako i da se to stavi ad akta pa makar to bilo i na nasu stetu jer odugovlacenje nikom a najmanbje nama donosi koristi,da podignu plate kao sto obecavaju na 500 evra,da smanje broj ne zaposlenih na minimum,jednom recju da odrze svoja obecanja koja daju godinama.Ukoliko to ne ostvare stvari ce posle toga same ionako ici svojim tokom na vodenicu SRS-a,jer ukoliko i posle jos jednog mandata od 4 godine bude ovoliko nezadovoljnih u Srbiji nema sanse da ce opet uspeti narodu da objasne kako su oni najbolja opcija.Samo jos ovaj put dajmo im sansu da vidimo da li se zaista razlikuju od ovih protiv kojih se toliko bore???

nikola

pre 16 godina

O tim viznim olaksicama pricate vec 9 godina svakog dana a svi znamo da je samo sarena laza.Moji roditelji su odbijeni za turisticko putovanje u francusku pre mesec dana iako su potrosili silno vreme i papire skupljajuci papire i imali rezervizan hotel.Zarekli su se da vise nikad nece otici u zapadnu evropu ,sa druge strane za grcku vizu nikad u zivotu nisam cuo da je neko odbijen. Mom kolegi i prijatelju sa fakulteta koji je na jednom takmicenju iz diplomatije postao prvi u evropi odbijen je za vizu na dan kad je avionom trebao ici na isto takvo samo svetsko takmicenje u holandiji.Predao je uredno sve papire i garancije a odbijen bez ikakvog objasnjenja.Pretpotavljam da je odbijen jer se u svom govoru dotice delom i kosova a oni zele da se cuje i druga strana price

bato

pre 16 godina

Ovo je smesno,
Kad EU zel nesto da pogura onda se sve moze, npr. Kosovo i Metohija; standardi pre statusa, pa onda standard i status zajedno, da bi na kraju bilo status pa mozda standard.
Ja zivim u EU, ali iskreno da vam kazem, nema Sbija sta da trazi od EU. Najbolje je da se okrene Rusiji, Kini i Indija ako moze.

Travis Bickle

pre 16 godina

Ukoliko je Mladić nedostupan, vreme je da se razmisli o alternativnim politikama pram EU. 2008. je a mi i dalje govorimo o SSP. To već više nije odgovornost Srbije i vreme je da prestanemo da krivimo isključivo sebe za briselsku nadobudnost. Gasni aranžman i naftovod do 2013. nastojati ući u STO a odnose sa EU zadržati na postojećem nivou. SSP nije vredan nestabilne Srbije jendostavno potpis će nas koštati više nego što može da nam pruži. SSP po sebi ne garantuje kandidaturu a kao država smo ga već prerasli. Reći "u redu mi smatramo da nam je mesto u EU, nastavićemo reforme, provući gasovod, a vi kada budete iskreno želeli da nas primite želimo odmah kandidaturu, ne zamajavajte sa 'pridruživanjima'!".

Bojan

pre 16 godina

Predpostavljam da ce nakon ovog spiska uslova doci novi, pa noviji ... Stvarno nemam reci Srbija od sledeceg meseca ima bolji pasos nego bilo koja drzava u regionu a zavide ce nam i mnoge zemlje u svetu jer je jako puno para utroseno. Ovde nije pitanje o bezbednosti i pasosima vec o politici koja nikada neide u nasu korist. Od kako sam se rodu moram da se prepirem sa salterusama u raznim ambasadama a kao primer kako nas vole i kako postoje dvojni standardi je i sledeci primer. Sobzirom da zivim u Cirihu i poslovno trebam da idem za Ameriku pozvao sam njihovu ambasadu kako bi izvrsio rezervaciju na sta me je devojka iz call centra pitala Vase drzavljanstvo nasta sam ja rekao Srpsko dok je odgovor bio prvi slobodni termin je 29.08.2008. Kada sam 5 minuta kasnije pozvao isti broj i na pitanje koja je moje drzavljanstvo rekao sam Kosovo pa nakon toga Albansko odgovor je bio 15.5.2008. Boli me ona stvar dali ce mo u EU ili ne nama treba posao i sloboda sve ostalo nije bitno. Sto nasa zemlja nepozove investitore na kartu kao sto Svajcarska radi GOOGLE dodji evo ti prostorije, evo ti zgrada nemoras da placas porez 15 godina. Na moje pitanje sta od toga ima drzava odgovor je bio radna mesta za nase gradjane dok ce porez platiti gradjani a mi nemoramo da se smaramo oko nezaposlenosti.

Hocu slobodu sada ne za godinu, pet ili deset da ako mi se ide na Maldive u 3.00 ja mogu da odem na aerodrom i krenem. Smtraju nas svi za sljam i muka mi je od politicara koji daju neka suluda obecanja. Gradjanima treba posao, perspektiva i sloboda. Nije nama potrebna EU ili bilo sta.

Samo bolji zivot i sloboda EU je farsa i neke zemlje imaju ogroman a neke jako mali standard.

Brad UK

pre 16 godina

Holandjani su ostali dosledni svom stavu, sto je genralno OK. Da li Djelic jos uvek ostri pero ili ga je od nervoze polomio? Koje ukidanje viza?! Pa to je nemoguce, tome prethodi citav niz mera. Koliko je samo tuzna nasa situacija..

Sajo

pre 16 godina

Poznajuci nas,tesko da ce mo mi te uslove ispuniti za narednih 10 godina,pa sve i da opet formiraju vladu,,proevropsku,,.Zamisli te molim vas borba protiv korupcije,oduzimanje imovine...hahah...to se kod nas nece nikada desiti...Bolje bi bilo za EU da sto pre svati da mi nismo za tu organizaciju,nismo mi za red rad,,,mi vise volim sa nasom korumpiranom bracom Rusima....

Evo sad ce, samo sto nije

pre 16 godina

Zar se citav predizborni program Demokratske stranke vrti samo oko ukidanja viza? Tako za svake izbore pa u nedogled.

sto mu gromova!

pre 16 godina

Prvo sto me interesuje, o kojim rokovima se tu govori. Konkretno, KADA se ocekuje ispunjavanje navedenih uslova, za godinu, dve ili sto pet godina.
Drugo, vidim da su postavljeni uslovi na kojima bi svaka normalna zemlja i inace trebalo da radi. Medjutim, uzevsi u obzir da su u Srbiji izbori na kojima ce, sve je izvesnije, pobediti izolacionisticko-sovinisticko-populisticko-ratno huskacka opcija, sve nade da ce se u dogledno vreme uopste raditi na ovom sporazumu padaju u vodu. Uostalom, "demokratske" snage su imale 8 godina da nesto urade po tom pitanju, medjutim, milije su im provizije, kombinacije i muljanje sa dozvolama za gradnju. Dakle, dolazimo do korupcije, i tu se krug zatvara. Znaci, svaka prica o vizama je uzaludna i to je jos jedna izgubljena nada.

nikola

pre 16 godina

Pozdrav citaocima B92. Malo informacija iz Svajcarske u vezi biometrijskih dokumenata. Mi ovdje imamo neke „Auslaenderausweise“ koje koristimo za sva putovanaj u inostranstvo, jer nasi dokumenti skoro da nisu nigde kao sami priznati.
Tako sam nedavno morao da produzim taj moj dokument te sam morao da idem kod „imigracionih vlasti“. I tu sam dobio neku brosuru u vezi biometrije, mada ja jos uvek nemam nikakav biometrijski dokument.

Naime nove putne isprave (od kraja 2006) sadrze te biometrijske cipove koji u sebi sadrze razne informacije. Kao biometrijska karakteristika koja ulazi u putnu ispravu, mogu sluziti sledeci podaci: telesna visina, roznjaca i beonjaca, otisak prsta, geometrija lica, struktura kapilara sake, geometrija sake, linije dlana, podnozje nokta, glas, razne verzije potpisa, dinamika pisanja na tastaturi, pokreti usana kod izgovaranja odredjenih vrsta reci, anatomija hoda, miris tela i zadaha, te DNK-test. U momentu se koriste samo neke od tih karakteristika prilikom izdavanja putnih isprava, a kad ce i dali ce se i ostale koristiti – videcemo.
Dalje, u putnu ispravu je ugradjeno oko 2,5 metara antene (ravnomerno smotana i nalepljenja u koricama) koja radi u GHz podrucju, koja omogucava bezzicno i bez dodira iscitavanje svih ili samo nekih podataka iz dokumenta (zavisno o pravnoj hijerarhiji), a ako se prodje pored „uredjaja – skenera“ koji to moze da radi. Ukoliko je sistem povezan sa nekim „rampama“ onda se sva vrata otvaraju automatski, ako je sve u redu, a ako nije rampe se ne otvaraju – odnosno osoba biva presortirana u neku drugu kolonu ili prostor.
Dalje, ceo sistem prepoznaje dali je iscitavanje podataka obavljeno s otvorenim ili zatvorenim dokumentom (ako je to format nekog pasosa u obliku knjizice).
Za vojne potrebe je moguce sa velike daljine iscitavanje dokumenta.

S obzirom da se ova politika ovde , kao i sva zapadna, bazira na psihozama koje se izazivaju kod vlastitog stanovnistva i vecitog straha od „Auslaendera“ tj. stranaca i nekih atentata, terorista itd, pitanje je vremena kad ce i kome biti odobrena/naredjena ugradnja takvih cipova u telo.

Za sada mogu reci, da se vec mnogim „Auslaenderima“ kod pojedinih osiguravajucih kuca ugradjuju „crne kutije“ u automobile koje snimaju ponasanje vozaca prilokom voznje (gde, kada, kako brzo, nacin voznje – profil vozaca, itd.). Sve to ide pod izgovorom da statisticki gledano stranci daleko vise prave sudara, prekrsaja, troskova i onda se „drustvo“ mora stititi od takvih oblika rizika. Naravno objasnjenja su upakovana u celofan. Svi ti izgovori im sluze kao argument da SVI mi stranci placamo znatno vise osiguravajuce premije od domaceg stanovnistva. I ako je to cista diskriminacija, Evropa cuti, bas se ne cesu nesto previse zbog nas.

veza

pre 16 godina

Ovaj komentar saljem kao odgovor na izjavu ministra Samardzica.On kritikuje Holandiju sto je priznala Kosovo.A zasto taj Samardzic nije kritikovao Holandiju za Srebrenicu.Tu cuti.Ondje gdje su srbi napravili genocid on cuti.Kosovo ce svi priznati danas ili sjutra

DragiKanatlarovski

pre 16 godina

Da nije mozda Holandija toliko principijelna iz prostog razloga sto su njihovi vojnici napustili Srebrenicu , iz razloga sto non stop prikazuju na svojoj TV kako Ratko Mladic najbalze receno grdi njihovog oficira ...Kompleksi i pranje ruku od sopstvene odgovornosti eto to je problem sa njima .

Širi dalje, širi dalje!

pre 16 godina

Zar ovaj jadni tehnički premijer ne zna ništa drugo da kaže osim Kosovo je Srbija?... Šta god da evropski zvaničnici poruče ili izjave - on kaže Kosovo je Srbija! ???!!!???
I mi treba da glasamo za takvog čoveka?
E moja Srbijo kakvi te ljudi vode...

BOKI

pre 16 godina

I sada mi treba da zagrizemo mamac koji se zove "mozda vam ukinemo vize 2009. godine" ?

Doduse, ima i onaj drugi mamac - "benzin 20% jeftiniji".

Ziveli.

pre 16 godina

Bez straha, jasno prepoznajem cinjenicu da su se Amerikanci i Rusi dogovorili da Srbija podpadne pod Rusku kontrolu. Jednim malim telefonskim pozivom Amrikanci su mogli Holandiji nametnuti da Srbiju ne baca u ruke radikala, vec da nam omoguce potpisivanje SSP. To se namreno nije dogodilo, a Rusija strpljivo ceka oficijalno proglasenje vladavine radikala i Kostunice.

Slusaliste Glasajte

pre 16 godina

Kratko i jasno.! Na gradjanima Srbije je da izaberu put kojim ce ici :
- Europska Unija (bolja buducnost ) ili
- Nacionalizam, Rusija ( izolacija i udaljavanje od civilizovanog sveta)
SLUSALISTE, GLASAJTE !!!

Gavran

pre 16 godina

AKO SE ZA UKIDANJE VIZA od Srbije se zahteva sledece: suzbijanje organizovanog kriminala, korupcije i terorizma, kao i usvajanje i sprovođenje zakona o sprečavanju finansiranja terorizma i oduzimanje imetka stečenog kriminalom sa ovakvim "brzim, bistrim i neobavestenim" politicarima mozda cemo ispuniti uslov 2099!!!

Bucko razmisljam

pre 16 godina

Srbima nije mesto u EU ! Mi smo mentalitetom daleko blizi Rusima. ( Brisemo kao i oni NOS RUKAVOM ). Nasa je istorija puna Junaka, dok Evropska Slovenija npr. nema ni jednog ! Oslobodili smo se Osmanlijskog ropstva za samo 500 god. Zahvaljujuci Gavrilu Principu izazvali prvi svetski Rat , u drugom NADBILI Nemce i da ne nabrajam dalje, I sad bi Evropa da nam nametne neke druge vrednosti E PA CEKAJ MALO !!! Ono jeste da imam komsije koji rade po EU kao gastarbajteri napravili visespratnice voze Mercedese i imaju vise ustedjevine na knjizici od nasih ministara ali to su materijalne vrednosti , koga to od nas zanima ? Meni kad su deca gladna Ja im pricam price iz nase slavne proslosti i ona zaspu sita kao da su vecerala. Mi smo navikli da nam zene kuvaju u EU izlaze ZAJEDNO muz i zena na vecere. Sta ce nama takva Buducnost ? Hvala lepa !!!!

narkoman+placenik

pre 16 godina

neka Kostunica samo cuva Mladica.I njegovo ce vreme proci pa cemo saznati,zasto ga je cuvao?A za ovo bacanje Srbije u 90-te ce neko morati da odgovara.

Budući predsednik

pre 16 godina

Potrebno je samo 5 minuta, da srpske ulice budu 10 MILIONA papirića čistije nego danas: 1. izadješ napolje, 2. pokupiš prvi paprić koji vidiš, 3. baciš papirić u kantu.
Kad to nadjemo tih 10 minuta, već sledećeg bićemo u Evropi.

neutralan

pre 16 godina

e moja evropsaka gospodo,mnogo kasnite izbori uskoro pocinju,a vasa ponuda je apsolutno neprimamljiva,opet neki trnoviti putevi,liberalizacije viznog rezima bla,bla...lose napravljena studija izvodljivosti i rezultat je tu Srbija i dalje sa vizama i radikalima.Jedino resenje je ....svi znamo sta je.Pocinjem da verujem da EU upravo zeli ovakav rezultat,jer u drugom slucaju dovodim u pitanje intelekt ljudi koje vode EU,ali ipak oni nisu glupi i dobro znaju sta je resenje.Mozda ce Srbija biti vecito kontrolisano zariste u Evropi????Svi kontinenti to imaju za vezbanje samopouzdanja.To je sada IN

Skeptik

pre 16 godina

Ma kakvo ukidanje viza, kakva crna "bela lista" - to su samo predizborne fore. Sad, kad je Toma poceo da dobija na glasovima, sace da obecaju i kule i gradove

Prijatelj

pre 16 godina

"Na Balkanu smo imali svetski rat...". Sarkozi je podjednako glup koliko je nesposoban da vodi drzavu, Plejboj predsednik. Zahvaljujuci njemu i Berluskoniju Newsweek i Time uvek imaju cime popuniti broj. Putuj Evropo, kamo srece.

vladimirrr

pre 16 godina

dok se oni svi z......... mi ispastamo! reni ostali jedno , holandija drugo , kostunica trece!!! gde smo tu MI , stanovnistvo ove nesretne zemlje????

svi (ni)su isti

pre 16 godina

"I postoji mogućnost da na osnovu rezultata ovih izbora mi vidimo da su male šanse da će se Mladić ikada isporučiti Hagu" Postepeno pocinju da shvataju. Kasno je sad. Trebali ste da shvatite jos 1990, pre nego sto se poceli "nemogucu misiju" - demontazu Jugoslavije. Nesto ste doduse resili, ali ste napravili gomilu drugih problema, koje nikada necete resiti. Sami ste skuvali, sami kusajte. Clanica EU, Slovenija, i kandidat za clana, savremena, demokratska Hrvatska, ne mogu da se sloze oko par desetina kvadratnih metara teritorije, a Srbi su vam za sve krivi! Nije nego. Ko vam je kriv u Izraelsko - Palestinskom problemu, opet Srbi? Patite od najgore vrste nesposobnosti, kad covek ni ne vidi da je nesposoban, a stalno krivite tamo neko balkansko pleme da je ono sve zakuvalo. Kriza je sve bliza i vasem dvoristu, uskoro cete i sami biti "losi momci" pa cete videti kako to izgleda.

Mikan

pre 16 godina

Prvo "heroj svih heroja" da zavrsi tamo gde treba da bude pa onda EU. Ali dok je zastitnika u vladi Srbije i naroda sa SPC koji hvali ubijanje i proterivanje nesrpskog stanovnistva nista od dobre buducnosti Srbije. Teski su gresi iz proslosti ni malo ih nije lako skinuti sa ledja. Svaka cast demokratskom Srpskom narodu ali on je ipak u manjini.

holandijo hvala!

pre 16 godina

hahahahahah.... mozemo da potipsemo sporazum, necemo imati nikakve benificije, ali Srbi evropska vrata su vam otvorena!!!
Sjajno!
stvarno, sjajno!

Boris

pre 16 godina

Ma kakve vize, kakvi sporazumi (kojima inace NAMA a ne sebi cine uslugu), treba oni nas lepo opet da izoluju, ali ovog puta na duzi period, ovakav, najgori (srpski) narod u istoriji covecanstva (kome, na zalost i sam pripadam) ne zasluzuje bolje.
Nema svrhe o bilo cemu razgovarati i razmisljati kada u ovoj zemlji postoji ovoliko veliki broj lobotomisanih polu-ljudi koji glasaju za jeftine demagoge u liku i delu SRS-DSS-NS-SPS-PSS i ostali SS.
Bas me interesuje kako bi odgovorili na pitanje sta ocekuju od svoje politicke (citaj - demagoske) opcije ?

posmatrac iz australije

pre 16 godina

Koštunici i DSSu se može dosta toga prigovoriti ponajviše u pogledu mlakog obračunavanja sa ostatcima miloševićevog režima,podmećanja nogu Đinđićevoj vladi,nedovoljnoj borbi protiv korupcije itd. ali što se tiče odnosa prema EU i rješavanja kosovskog problema tu imaju moju apsolutnu podršku.Znam mnogi će pomisliti "lako je vama mudrovati iz Australije,Kanade,Norveške...imate posao, pasoše s kojim možete putovati bilo kuda,stabilnost..." Slažem se ni ja niti itko normalan želi da građani Srbije žive u izolovanosti i bjedi ali onda se od strane EU treba otvoreno i bez uvijanja reći dokle Srbija može ići u odbrani Kosova što je nebih vodilo u izolaciju i što bi bilo prihvatljivo za EU.

Antonio

pre 16 godina

Sargarepa se smanjila,a stap postao duzi.Vize 7 maja,4 dana pred izbore,a gde su bili 8 godina?Mislim da je to farsa,i da to posle izbora nece ni biti primenjeno.

Slovenec

pre 16 godina

Poštovani B92! Moje skromno mišljenje jeste, da bi puno više učinili za vaše čitaoce, kad ne bi svakog sata objavljivali diametralno suprotne vesti u vezi s potpisivanjem/nepotpisivanjemSSP. Iako nisam srpski građanin, mogu vrlo lako razumeti kako ljudi u ovoj zemlji emotivno reagiraju na ovakve vesti. Kad se (ako se) ispostavi, da SSP neće biti potpisan pre izbora (što uopšte i nije toliko bitno), mogli bi se čak i pro-europski birači zainatiti protiv EU.Ja bih želeo reći da je trenutna situacija vrlo 'čorava', da vrlo verovatno unutar EU već postoji dogovor da li će se SSP potpisati ili ne, ali nije je potrebno dodatno umrsavati stihijskom medijskom pratnjom. Sve kontradiktorne vesti koje se s vremena na vreme u vezi s SSP u poslednje vreme lansiraju, pa i na B92, mogu samo da iritiraju biračko telo. Moje mišljenje jeste, da kao odgovoran i moderan medij, B92 ne bi trebao prenositi svaki najmanji detajl o mogućem potpisivanju/nepotpisivanju, pa tako izravno podsticati strasti srpskog naroda u jednu ili drugu stranu. To nije dobro, barem u toliko složenoj i emotivnoj atmosferi, koja pred ove izbore vlada u Srbiji. Građani Srbije ne trebaju biti u svojoj odluci vođeni medijima, već se moraju pre svega osloniti na sebe, na vlastiti život, na vlastito mišljenje. Drugim rećima: ne trebaju se njihove misli toliko baviti SSP-om, već se trebaju smiriti i doneti trezvenu odluku. Najlošije odluke donosimo kad smo pod stresom,emotivni, kad se osećamo prevarenim, nasamarenim...Uradite što možete, da doprinesete h tome, da smirite biračko telo, da će samo biti sposobno doneti pravu odluku, ma koja to bila. Hvala.

veza

pre 16 godina

Kostunica da drzi predavanje Oli Renu.Smijesno je to.Kostunica otkako je na celu vlade nije tri puta otisao u Brisel i to je pokazatelj koliko je on opredijeljen za Evropsku uniju.Nije njemu samo problem Kosovo vec tu je nesto drugo.Vise puta su u Brisel bili svi ministri iz DS i G17 plus ove godine nego svi ministri DSS i Nove Srbije za pet godina.Dajte otjerajte te prevazidjene politicare(Kostunica i Velja)i dohvatite se posla i ulaska u EU.Ipak mislim da Srbiji predstoji veoma tezak period.Jer na vlasti ce 11 maja (sva je prilika)doci Seselj i Kostunica i eto Srbije nazad u devedesete godine proslog vijeka.Pa srecno,to vam je nagrada za sve sto ste uradili tokom tih devedesetih.

kontrastav

pre 16 godina

Nije problem Sarkozyu niti tih 100 miliona ljudi, vec sto je Turska trenutno 12. ekonomija na svijetu, sa godisnjim rastom od 12%!

Josip Vasilj

pre 16 godina

Pa što bi i imali od potpisivanja SSP-a, ionako bi ga koalicija DS-DSS, koju najavljuje Dušan Petrović poništila. Ali sad bar znamo put kojim će Srbija nakon izbora krenuti, bit će to Sunovrat, pa za pedesetak godina Tadićeva Evropa, ako netko taj sunovrat preživi. Ukidanje viza će iskoristiti ljudi kojima je sunovrata preko glave…

pitija

pre 16 godina

Hvala Bogu! Holandija je otklonila jedan od razloga sukoba na našoj ,,demokratskoj,, sceni. Znači Bog ili neki pametni iz drugih zemalja, pa makar bio i BRAVAR može jedino da nam pomogne dok ne ODRASTEMO!

Sax

pre 16 godina

Samardzicu, politika inacenja je vec vidjena i znamo do cega je dovela. Upravo takvim recima Slobodan Milosevic ti je ubacio vruc kesten u ruke, pa ako Ti to nisi shvatio kako ce shvatiti prosecan gradjanin Srbije? Ili to radis namerno... zbog fotelje...

Novosadjanin

pre 16 godina

"Takođe se traži i potpuno siguran nadzor granica , suzbijanje organizovanog kriminala, korupcije i terorizma.."

Ovo ni jedna zemlja na svetu ne zadovoljava... Opet cekamo politicku odluku, da neko 'ocenjuje' koliko smo uspesni i dalja uslovljavanja.... Sve mi ovo izgleda da ne postoji konsenzus izmedju EU administracije u Briselu i zemalja clanica oko toga sta da se radi sa Zapadnim Balkanom...

Goran

pre 16 godina

"...dokument s predlogom da se pokrene dijalog o sklapanju Sporazuma EU-Srbija o ukidanju viza". Cekajte malo, koliko puta je do sada taj dijalog vec pokretan? Hoce li nesto da se radi po tom pitanju ili ce pred svake izbore da se pokrece dijalog???

cija, ija, ja, a?

pre 16 godina

Stabilizacija, asocijacija, liberalizacija...
Ja stvarno sa ovim birokratskim frazama nemam nista. Moj zivot je nesto drugo. Odoh da pijem kafu na Dunavu, pametnije je mi je no sto citam ove floskule, koje prihvatamo, a da ni ne razmislimo o njima.

comentateur

pre 16 godina

"U tom dokumentu nabrojani su uslovi koji moraju da budu ispunjeni da bi građani Srbije mogli da putuju u EU bez viza."
Od nas zavisi!!!! Ako sami sebi necemo da pomognemo, glupo je ocekivati da to neko drugi uradi. Za sve lose sto nam se desava sami smo krivi! Samo jos da ljudi u Srbistanu to skapiraju..... Sto se mene tice EU je jos i previse popustljiva prema nama.

bezimena

pre 16 godina

Na primeru Holandije se odlično vidi koliku moć, kada su u pitanju odluke EU, ima država koja je članica. I mi bi je imali, da smo...

Nemanja

pre 16 godina

Zbog njihovog kiksa u mirovnoj operaciji tokom rata u Bosni ne zele Srbe i njihovu maticu ni blizu EU.Divno ,mozda bas oni onemoguce ono sto bi Tadic po nekakvom beckom principu potpisao.

Bekim

pre 16 godina

naveo je Koštunica i dodao da "po svemu sudeći Oli Ren ne razume da se to nikada neće desiti i da Srbija nikada neće potpisati da preuzima takvu obavezu".e kostunice i milosivic reko nikad i hitler isto,vuk draskovic i vas seselj ali da znas jedno stvar da nikad se zna."Pametan" si ti kostunice

Aca

pre 16 godina

Radujem se sto je konacno izvesno da cemo u narednom perioudu biti u prilici da putujemo Evropom kao sav normalan svet. Sto se tice izjava Samardzica mislim da ih treba maksimalno ignorisati jer ono sto taj covek kaze, jednostavno nema nikakvu tezinu.

vasilije knezevic

pre 16 godina

EU i pregovori sa Srbijom ili bolje receno smicalice oko SSP, postaje sve vise predmet za klasicnu schisophrenia-ju. Najvaznije u svemu tome jeste cinjenica da je "velikanima" iz EU neobicno mnogo stalo do srpskih podrucja ali to ne znaci da im je stalo do same Srbije kao drzavnog entiteta koji ispoljava tradicionalno svjesnu politicku opredijeljenost.Predstojeci izbori i manipulativni potezi od EU mora da budu jasna perspektiva svakome. Izjave od strane politickijh faktora sa te strane da ako Srbija ne pristane na zahtjeve "dobronamjernosti" EU, izabrace izolovanost, nijesu nista drugo nego ucjene i prijetnje.
(vasilije knezevic, 25 April, 2008)

vampir

pre 16 godina

"...terorizma i oduzimanje imetka stečenog kriminalom. "
Ovo se nece desiti. Onda bi ovi na vlasti stvarno imali ono sto su prijavili kao svoju imovinu...
BTW da li ste primetili da sada i otvoreno daju izjave kojim pokusavaju da uticu na razvoj izbora? Mora da je prigustilo...

poletarac

pre 16 godina

"Nema se vise vremena za bilo sta, dragi gledaoci, 45:38...Vujovic...Gol!Ma ljudi jeli to moguce...ludnica, sta je ovo."
Da li ce Srbija i sada uci u Evropske kvalifikacije posle isteka vremena? Jedino Bog drago zna. E, Radanovicu, gde si sada?

jESUS

pre 16 godina

Kad bi Srbija bila hrabra i normalna drzava, sama bi se povlacila od sporazuma SSP i sve drugo. Srbija treba znati i obavestiti svoje gradjane je li hoce u Evropu ili ne, to je to i tacka. Nema tu i ovo i ono, hocemo Evropu ali hocemo i Mladica i Karadjica za heroje.

Zoran

pre 16 godina

Muka mi je od zaborava koji hara srbijom. Pa zar ste zaboravili da su oprema za izradu licnih karata i pasosa nabavljeni jos 2003 godine, tada se znalo kakva dokumenta imaju prolaznost u EU i svet. Od 2003 do danas nije nista uradjeno i to kod nas u srbiji, pa neocekujete valjda ukidanje viza i slobodno kretanje evropom i sveto sa pasosem nepostojece drzave. Alo bre imali neko normalan u toj drzavi???, mogu oni nama postavljati uslove i davati olaksice, ali nasi politikanti nerade nista u interesu naroda i drzave. Nije problem EU i neznam ko vec, problem su ljudi koje biramo i koji nisu sposobni da odrade posao koji je pred njima, najlakse je pricati prazne price i svadjati se izmedju sebe. Znase sta treba da se odradi i tu nema dileme, samo mi nemamo tako sposobne ljude koji su radni i disciplinovani i koji hoce da rade.

Srbija? Ne, hvala

pre 16 godina

Evo, odma' ce da ukinu vize... Jutros sam isao da izvadim bugarsku, i umesto da idem sledeceg vikenda - cekam vizu do 9. maja!

Boris

pre 16 godina

A za ove dileje treba napraviti njihove makete od bronze i postaviti ih sa dve strane najvece ulice u BG ,tako da sa jedne strane budu BUKADZIJE (Mrkonjic,Ilic,Tijanic - kao bracu za ruke da se drze), a sa druge strane Negativci po drzavu 20.vijeka (Kostunica, Samardzic, Nikolic, Vucic, Dacic).A moze i da se privremeno nazove neki trg kao "trg bukadzija i negativaca" i tu ce biti samo mesto ko zeli da dodje da place.....Znaci negativci i bukadzije vladaju zemljom.Mi kao normalni gradjani ove zemlje smo sad za sad nemocni jos, ali se nadamo da ce posle 11. maja da svitne i nama u Srbiji,pobedom "ZA EVROPSKU SRBIJU" i zahvaljujem se presedniku Tadicu zato sto je izbacio "uljeza" iz demokrata jer on je radikal ali se farba sa bojom demokrata" i to mu je dosad "prolazilo", ali vise NE NE NE NE i NE

montenegro

pre 16 godina

"Kroz izradu nacrta ovih mera za liberalizaciju viza za državljane Srbije je ocenjeno da je Srbija po pripremama za uvođenje biometrijskih pasoša i drugim dostignutim standardima odmakla ispred ostalih država Zapadnog Balkana"??? haha ispred koga to molim??Crna gora vec izdaje te passose i PRVA je zemlja Zapadnog Balkana sa takmiv pasosima za vasu informaciju a takodje i registarske tablice su pocele da se izdjaju sa kombinacijom slova i brojeva po licnom izboru(takodje po standardima EU)...

steva

pre 16 godina

Dajte nam beli šengen pa da možemo da zapalimo iz zemlje kada Šešelj-Koštunica osnuju vladu.Ja ću za 3 meseca da se snađem u bilo kojoj zemlji eu,a ako ne na svaka tri meseca povratak u Srbiju,polukružno na horgošu pa dalje....

Dejan

pre 16 godina

WHO (World Health Organization od UN) je proracunao da covek u Srbiji (prosecno) postaje 70 gd. Mladic imam 66 a Karadzic 63. Jos malo da izdrzimo.

pajser

pre 16 godina

Att: Redakciji B92

Zamolio bih vas da obavestite gradjane Srbije da ce gradjani Crne Gore dobiti svoje nove pasose, licne karte, vozacke dozvole, itd od 5. maja, a da cemo mi ovde jos dugo cekati kao budale, dok nas svi redom lazu.

Samo procitajte sledecu vest:
http://www.vijesti.cg.yu/index.php?id=268282

Hvala i prijatno!

milan

pre 16 godina

Ovde u evropi nam se smeju kada neki nasi politicari posebno iz DSS konstantno ponavljaju da je Kosovo "prva NATO drzava". Sve clanice NATO su "NATO drzave" jeste da amerinaci sa BondStilom imaju najvecu bazu ali netreba zaboraviti da nisu svi vojnici na Kosovu iz zemalja koje su u NATO. Ne treba praviti stalno od misa slona to su fatamorgane koje sluze samo za unutrasnju upotrebu a u svetu ne bude bas nikakvo interesovanje. Te parole trose samo ozbiljno shvacanje onih koji ih konstantno ponavljaju.
to govori i dobrim delom o kvalitetu nasih politicara koji nisu u stanju ozbiljne argumente da koriste posebno one koje bi se culi i napolju.
Nas princip je nekom mater opsovati (,) i odmah mu reci ajd daj nesto ili ajde da budemo prijatelji.
Vi mozete napuniti dzak relativno brzo ali i ako ga dobro vezete morate paziti da ne napravite rupe kroz koje se polako ali sigirno opet vreca isprazni.

Dijana

pre 16 godina

"Nije isto primiti, na primer, Hrvatsku od 2, 3 miliona stanovnika, ili naše prijatelje Švajcarce, i Tursku, koja će uskoro imati 100 miliona", rekao je Sarkozi.
Ma nije, nego! Hahahaha! Sto volim "politicku korektnost."
Ajde, ne znam dal' su smesniji nasi drugari iz EU koji sve vreme izmisljaju izgovore zasto ne primiti Tursku, ili Turci koji ne odustaju od EU... Ma, super!

Mirko Milojevic

pre 16 godina

Vrlo je jasno da EU radi sve, mozda cak i vise nego sto treba i da pokazuje dobru volju prema nasoj zemlji. Sada je na nama da pokazemo da znamo to da cenimo. Sada je prilika da se raskrsti sa prosloscu, da se osumnjiceni isporuce tribunalu. Zivot ce ici dalje i bez njih, svako cudo za tri dana. A liberalizacija viznog rezima je ono sto bi nas oslobodilo predubedjenja o drugim narodima i da usvojimo one dobre evropske vrednosti ne samo kroz isilovane zakone u skupstini, vec i u svojim glavama.

Mika Vranjanac

pre 16 godina

Kosa mi se na glavi dize
i strasno me ljuti
kada vidim da idioti
postaju cijenjeni ljudi
u novinama neki frajer glasno trubi
zaboga recite narodu
da se javnost buni
kazite mi tko je podoban
kazite mi tko je opasan
hej
uvijek, uvijek ista prica
uvijek, uvijek ista prica

miki

pre 16 godina

Ispada da je moj životni problem taj što ne mogu da se vozam po Evropi, i da je to najvažniji cilj ove države.A kako ću do Zlatibora, recimo, za koji nemam pare, kao i većina stanovništva , nije bitno. Meni bi EU trebala da mogu na Zlatibor ili Kopaonik, ili za cipele svake godine.

balanar

pre 16 godina

Ministar Samardžić kritikuje Holandiju zato što nas blokira da kažemo istorijsko NE Evropskoj Uniji. DSS-u je krivo što ovi neće da nam ponude sporazum da bi ga mi onda odbili.

smejurija

pre 16 godina

hahaha...mapa puta...a taj put bi trebao da izgleda isto kao i put za potpisivanje ssp-a..
sto znaci da Mladic Ratko ide u Hag,a u Hag nece nikada otici iz prostog razloga,Srbija vise nikoga nece isporuciti Hagu zbog slucaja Haradinaj sto je samo kap koja je prelila casu(nepodizanje optuznice protiv Tudjmana i Izetbegovica,"kazna" Naseru Olicu,cirkus u slucaju Seselj(5 (PET) godina cekanje na sudjenje)koje pokazuje svu neozbiljnost Haga,itd,itd).
Znaci,opet "macka u dzaku" od strane EU...ali mislim da ljudi u Srbiji ovog puta nece progutati pricu.

veza

pre 16 godina

Ovaj komentar saljem kao odgovor na izjavu ministra Samardzica.On kritikuje Holandiju sto je priznala Kosovo.A zasto taj Samardzic nije kritikovao Holandiju za Srebrenicu.Tu cuti.Ondje gdje su srbi napravili genocid on cuti.Kosovo ce svi priznati danas ili sjutra

Igor

pre 16 godina

Ma nece ljudi da rizikuju da pobedom radikala i ne ratifikacijom SSP-a u nasoj skupstini oni na kraju ispadnu ovce.Potpisacemo mi i SSP i postacemo kandidati u toku sledece godine pod uslovom da u Srbiji pobede normalni i progresivni ljudi.Sto se tice ukidanja viza i tu je sve na nama koliko budemo uradili toliko cemo i dobiti,nadam se iskreno da cemo jos samo ovaj put dati sansu "demokratama" da za te 4 sledece godine zavrse saradnju sa Hagom u potpunosti,da rese pitanje u vezi sa Kosovom kako tako i da se to stavi ad akta pa makar to bilo i na nasu stetu jer odugovlacenje nikom a najmanbje nama donosi koristi,da podignu plate kao sto obecavaju na 500 evra,da smanje broj ne zaposlenih na minimum,jednom recju da odrze svoja obecanja koja daju godinama.Ukoliko to ne ostvare stvari ce posle toga same ionako ici svojim tokom na vodenicu SRS-a,jer ukoliko i posle jos jednog mandata od 4 godine bude ovoliko nezadovoljnih u Srbiji nema sanse da ce opet uspeti narodu da objasne kako su oni najbolja opcija.Samo jos ovaj put dajmo im sansu da vidimo da li se zaista razlikuju od ovih protiv kojih se toliko bore???

Josip Vasilj

pre 16 godina

Pa što bi i imali od potpisivanja SSP-a, ionako bi ga koalicija DS-DSS, koju najavljuje Dušan Petrović poništila. Ali sad bar znamo put kojim će Srbija nakon izbora krenuti, bit će to Sunovrat, pa za pedesetak godina Tadićeva Evropa, ako netko taj sunovrat preživi. Ukidanje viza će iskoristiti ljudi kojima je sunovrata preko glave…

Slusaliste Glasajte

pre 16 godina

Kratko i jasno.! Na gradjanima Srbije je da izaberu put kojim ce ici :
- Europska Unija (bolja buducnost ) ili
- Nacionalizam, Rusija ( izolacija i udaljavanje od civilizovanog sveta)
SLUSALISTE, GLASAJTE !!!

bato

pre 16 godina

Ovo je smesno,
Kad EU zel nesto da pogura onda se sve moze, npr. Kosovo i Metohija; standardi pre statusa, pa onda standard i status zajedno, da bi na kraju bilo status pa mozda standard.
Ja zivim u EU, ali iskreno da vam kazem, nema Sbija sta da trazi od EU. Najbolje je da se okrene Rusiji, Kini i Indija ako moze.

Bekim

pre 16 godina

naveo je Koštunica i dodao da "po svemu sudeći Oli Ren ne razume da se to nikada neće desiti i da Srbija nikada neće potpisati da preuzima takvu obavezu".e kostunice i milosivic reko nikad i hitler isto,vuk draskovic i vas seselj ali da znas jedno stvar da nikad se zna."Pametan" si ti kostunice

Sajo

pre 16 godina

Poznajuci nas,tesko da ce mo mi te uslove ispuniti za narednih 10 godina,pa sve i da opet formiraju vladu,,proevropsku,,.Zamisli te molim vas borba protiv korupcije,oduzimanje imovine...hahah...to se kod nas nece nikada desiti...Bolje bi bilo za EU da sto pre svati da mi nismo za tu organizaciju,nismo mi za red rad,,,mi vise volim sa nasom korumpiranom bracom Rusima....

Skeptik

pre 16 godina

Ma kakvo ukidanje viza, kakva crna "bela lista" - to su samo predizborne fore. Sad, kad je Toma poceo da dobija na glasovima, sace da obecaju i kule i gradove

Bucko razmisljam

pre 16 godina

Srbima nije mesto u EU ! Mi smo mentalitetom daleko blizi Rusima. ( Brisemo kao i oni NOS RUKAVOM ). Nasa je istorija puna Junaka, dok Evropska Slovenija npr. nema ni jednog ! Oslobodili smo se Osmanlijskog ropstva za samo 500 god. Zahvaljujuci Gavrilu Principu izazvali prvi svetski Rat , u drugom NADBILI Nemce i da ne nabrajam dalje, I sad bi Evropa da nam nametne neke druge vrednosti E PA CEKAJ MALO !!! Ono jeste da imam komsije koji rade po EU kao gastarbajteri napravili visespratnice voze Mercedese i imaju vise ustedjevine na knjizici od nasih ministara ali to su materijalne vrednosti , koga to od nas zanima ? Meni kad su deca gladna Ja im pricam price iz nase slavne proslosti i ona zaspu sita kao da su vecerala. Mi smo navikli da nam zene kuvaju u EU izlaze ZAJEDNO muz i zena na vecere. Sta ce nama takva Buducnost ? Hvala lepa !!!!

sto mu gromova!

pre 16 godina

Prvo sto me interesuje, o kojim rokovima se tu govori. Konkretno, KADA se ocekuje ispunjavanje navedenih uslova, za godinu, dve ili sto pet godina.
Drugo, vidim da su postavljeni uslovi na kojima bi svaka normalna zemlja i inace trebalo da radi. Medjutim, uzevsi u obzir da su u Srbiji izbori na kojima ce, sve je izvesnije, pobediti izolacionisticko-sovinisticko-populisticko-ratno huskacka opcija, sve nade da ce se u dogledno vreme uopste raditi na ovom sporazumu padaju u vodu. Uostalom, "demokratske" snage su imale 8 godina da nesto urade po tom pitanju, medjutim, milije su im provizije, kombinacije i muljanje sa dozvolama za gradnju. Dakle, dolazimo do korupcije, i tu se krug zatvara. Znaci, svaka prica o vizama je uzaludna i to je jos jedna izgubljena nada.

narkoman+placenik

pre 16 godina

neka Kostunica samo cuva Mladica.I njegovo ce vreme proci pa cemo saznati,zasto ga je cuvao?A za ovo bacanje Srbije u 90-te ce neko morati da odgovara.

svi (ni)su isti

pre 16 godina

"I postoji mogućnost da na osnovu rezultata ovih izbora mi vidimo da su male šanse da će se Mladić ikada isporučiti Hagu" Postepeno pocinju da shvataju. Kasno je sad. Trebali ste da shvatite jos 1990, pre nego sto se poceli "nemogucu misiju" - demontazu Jugoslavije. Nesto ste doduse resili, ali ste napravili gomilu drugih problema, koje nikada necete resiti. Sami ste skuvali, sami kusajte. Clanica EU, Slovenija, i kandidat za clana, savremena, demokratska Hrvatska, ne mogu da se sloze oko par desetina kvadratnih metara teritorije, a Srbi su vam za sve krivi! Nije nego. Ko vam je kriv u Izraelsko - Palestinskom problemu, opet Srbi? Patite od najgore vrste nesposobnosti, kad covek ni ne vidi da je nesposoban, a stalno krivite tamo neko balkansko pleme da je ono sve zakuvalo. Kriza je sve bliza i vasem dvoristu, uskoro cete i sami biti "losi momci" pa cete videti kako to izgleda.

mi

pre 16 godina

To nije dokument o ukidanju viza vec a liberalizaciji viznog rezima koja je uslovljena zakonom o readmisiji (zar to vec nije potpisano?!!). Na koji nacin Srbija moze da zaustavi emigraciju u EU ako vizni rezim ne postoji? Stagod da je napisano receno u doticnoj izjavi nema smisla. I da, tretiraju gradjane Srbije sve ove godine isto (cak i gore u poredjenju sa npr 2004) vezano za vizni rezim.

Boris

pre 16 godina

Ma kakve vize, kakvi sporazumi (kojima inace NAMA a ne sebi cine uslugu), treba oni nas lepo opet da izoluju, ali ovog puta na duzi period, ovakav, najgori (srpski) narod u istoriji covecanstva (kome, na zalost i sam pripadam) ne zasluzuje bolje.
Nema svrhe o bilo cemu razgovarati i razmisljati kada u ovoj zemlji postoji ovoliko veliki broj lobotomisanih polu-ljudi koji glasaju za jeftine demagoge u liku i delu SRS-DSS-NS-SPS-PSS i ostali SS.
Bas me interesuje kako bi odgovorili na pitanje sta ocekuju od svoje politicke (citaj - demagoske) opcije ?

comentateur

pre 16 godina

"U tom dokumentu nabrojani su uslovi koji moraju da budu ispunjeni da bi građani Srbije mogli da putuju u EU bez viza."
Od nas zavisi!!!! Ako sami sebi necemo da pomognemo, glupo je ocekivati da to neko drugi uradi. Za sve lose sto nam se desava sami smo krivi! Samo jos da ljudi u Srbistanu to skapiraju..... Sto se mene tice EU je jos i previse popustljiva prema nama.

Aca

pre 16 godina

Radujem se sto je konacno izvesno da cemo u narednom perioudu biti u prilici da putujemo Evropom kao sav normalan svet. Sto se tice izjava Samardzica mislim da ih treba maksimalno ignorisati jer ono sto taj covek kaze, jednostavno nema nikakvu tezinu.

Heroj ulice

pre 16 godina

Trebalo bi da se potrudimo da budemo najbolji zbog sebe samih, a ne EU ili slicnih razloga.
Holandjani insistiraju na Hagu bas iz tih razloga. Odgovornost za Srebrenicu zele u potpunosti da skinu sa sebe. zato sto nisu smeli da "stanu na crtu", a morali su i trebalo je.

Brad UK

pre 16 godina

Holandjani su ostali dosledni svom stavu, sto je genralno OK. Da li Djelic jos uvek ostri pero ili ga je od nervoze polomio? Koje ukidanje viza?! Pa to je nemoguce, tome prethodi citav niz mera. Koliko je samo tuzna nasa situacija..

pitija

pre 16 godina

Hvala Bogu! Holandija je otklonila jedan od razloga sukoba na našoj ,,demokratskoj,, sceni. Znači Bog ili neki pametni iz drugih zemalja, pa makar bio i BRAVAR može jedino da nam pomogne dok ne ODRASTEMO!

veza

pre 16 godina

Kostunica da drzi predavanje Oli Renu.Smijesno je to.Kostunica otkako je na celu vlade nije tri puta otisao u Brisel i to je pokazatelj koliko je on opredijeljen za Evropsku uniju.Nije njemu samo problem Kosovo vec tu je nesto drugo.Vise puta su u Brisel bili svi ministri iz DS i G17 plus ove godine nego svi ministri DSS i Nove Srbije za pet godina.Dajte otjerajte te prevazidjene politicare(Kostunica i Velja)i dohvatite se posla i ulaska u EU.Ipak mislim da Srbiji predstoji veoma tezak period.Jer na vlasti ce 11 maja (sva je prilika)doci Seselj i Kostunica i eto Srbije nazad u devedesete godine proslog vijeka.Pa srecno,to vam je nagrada za sve sto ste uradili tokom tih devedesetih.

montenegro

pre 16 godina

"Kroz izradu nacrta ovih mera za liberalizaciju viza za državljane Srbije je ocenjeno da je Srbija po pripremama za uvođenje biometrijskih pasoša i drugim dostignutim standardima odmakla ispred ostalih država Zapadnog Balkana"??? haha ispred koga to molim??Crna gora vec izdaje te passose i PRVA je zemlja Zapadnog Balkana sa takmiv pasosima za vasu informaciju a takodje i registarske tablice su pocele da se izdjaju sa kombinacijom slova i brojeva po licnom izboru(takodje po standardima EU)...

Boris

pre 16 godina

A za ove dileje treba napraviti njihove makete od bronze i postaviti ih sa dve strane najvece ulice u BG ,tako da sa jedne strane budu BUKADZIJE (Mrkonjic,Ilic,Tijanic - kao bracu za ruke da se drze), a sa druge strane Negativci po drzavu 20.vijeka (Kostunica, Samardzic, Nikolic, Vucic, Dacic).A moze i da se privremeno nazove neki trg kao "trg bukadzija i negativaca" i tu ce biti samo mesto ko zeli da dodje da place.....Znaci negativci i bukadzije vladaju zemljom.Mi kao normalni gradjani ove zemlje smo sad za sad nemocni jos, ali se nadamo da ce posle 11. maja da svitne i nama u Srbiji,pobedom "ZA EVROPSKU SRBIJU" i zahvaljujem se presedniku Tadicu zato sto je izbacio "uljeza" iz demokrata jer on je radikal ali se farba sa bojom demokrata" i to mu je dosad "prolazilo", ali vise NE NE NE NE i NE

bezimena

pre 16 godina

Na primeru Holandije se odlično vidi koliku moć, kada su u pitanju odluke EU, ima država koja je članica. I mi bi je imali, da smo...

Mikan

pre 16 godina

Prvo "heroj svih heroja" da zavrsi tamo gde treba da bude pa onda EU. Ali dok je zastitnika u vladi Srbije i naroda sa SPC koji hvali ubijanje i proterivanje nesrpskog stanovnistva nista od dobre buducnosti Srbije. Teski su gresi iz proslosti ni malo ih nije lako skinuti sa ledja. Svaka cast demokratskom Srpskom narodu ali on je ipak u manjini.

Širi dalje, širi dalje!

pre 16 godina

Zar ovaj jadni tehnički premijer ne zna ništa drugo da kaže osim Kosovo je Srbija?... Šta god da evropski zvaničnici poruče ili izjave - on kaže Kosovo je Srbija! ???!!!???
I mi treba da glasamo za takvog čoveka?
E moja Srbijo kakvi te ljudi vode...

Bojan

pre 16 godina

Predpostavljam da ce nakon ovog spiska uslova doci novi, pa noviji ... Stvarno nemam reci Srbija od sledeceg meseca ima bolji pasos nego bilo koja drzava u regionu a zavide ce nam i mnoge zemlje u svetu jer je jako puno para utroseno. Ovde nije pitanje o bezbednosti i pasosima vec o politici koja nikada neide u nasu korist. Od kako sam se rodu moram da se prepirem sa salterusama u raznim ambasadama a kao primer kako nas vole i kako postoje dvojni standardi je i sledeci primer. Sobzirom da zivim u Cirihu i poslovno trebam da idem za Ameriku pozvao sam njihovu ambasadu kako bi izvrsio rezervaciju na sta me je devojka iz call centra pitala Vase drzavljanstvo nasta sam ja rekao Srpsko dok je odgovor bio prvi slobodni termin je 29.08.2008. Kada sam 5 minuta kasnije pozvao isti broj i na pitanje koja je moje drzavljanstvo rekao sam Kosovo pa nakon toga Albansko odgovor je bio 15.5.2008. Boli me ona stvar dali ce mo u EU ili ne nama treba posao i sloboda sve ostalo nije bitno. Sto nasa zemlja nepozove investitore na kartu kao sto Svajcarska radi GOOGLE dodji evo ti prostorije, evo ti zgrada nemoras da placas porez 15 godina. Na moje pitanje sta od toga ima drzava odgovor je bio radna mesta za nase gradjane dok ce porez platiti gradjani a mi nemoramo da se smaramo oko nezaposlenosti.

Hocu slobodu sada ne za godinu, pet ili deset da ako mi se ide na Maldive u 3.00 ja mogu da odem na aerodrom i krenem. Smtraju nas svi za sljam i muka mi je od politicara koji daju neka suluda obecanja. Gradjanima treba posao, perspektiva i sloboda. Nije nama potrebna EU ili bilo sta.

Samo bolji zivot i sloboda EU je farsa i neke zemlje imaju ogroman a neke jako mali standard.

steva

pre 16 godina

Dajte nam beli šengen pa da možemo da zapalimo iz zemlje kada Šešelj-Koštunica osnuju vladu.Ja ću za 3 meseca da se snađem u bilo kojoj zemlji eu,a ako ne na svaka tri meseca povratak u Srbiju,polukružno na horgošu pa dalje....

posmatrac iz australije

pre 16 godina

Koštunici i DSSu se može dosta toga prigovoriti ponajviše u pogledu mlakog obračunavanja sa ostatcima miloševićevog režima,podmećanja nogu Đinđićevoj vladi,nedovoljnoj borbi protiv korupcije itd. ali što se tiče odnosa prema EU i rješavanja kosovskog problema tu imaju moju apsolutnu podršku.Znam mnogi će pomisliti "lako je vama mudrovati iz Australije,Kanade,Norveške...imate posao, pasoše s kojim možete putovati bilo kuda,stabilnost..." Slažem se ni ja niti itko normalan želi da građani Srbije žive u izolovanosti i bjedi ali onda se od strane EU treba otvoreno i bez uvijanja reći dokle Srbija može ići u odbrani Kosova što je nebih vodilo u izolaciju i što bi bilo prihvatljivo za EU.

neutralan

pre 16 godina

e moja evropsaka gospodo,mnogo kasnite izbori uskoro pocinju,a vasa ponuda je apsolutno neprimamljiva,opet neki trnoviti putevi,liberalizacije viznog rezima bla,bla...lose napravljena studija izvodljivosti i rezultat je tu Srbija i dalje sa vizama i radikalima.Jedino resenje je ....svi znamo sta je.Pocinjem da verujem da EU upravo zeli ovakav rezultat,jer u drugom slucaju dovodim u pitanje intelekt ljudi koje vode EU,ali ipak oni nisu glupi i dobro znaju sta je resenje.Mozda ce Srbija biti vecito kontrolisano zariste u Evropi????Svi kontinenti to imaju za vezbanje samopouzdanja.To je sada IN

Sax

pre 16 godina

Samardzicu, politika inacenja je vec vidjena i znamo do cega je dovela. Upravo takvim recima Slobodan Milosevic ti je ubacio vruc kesten u ruke, pa ako Ti to nisi shvatio kako ce shvatiti prosecan gradjanin Srbije? Ili to radis namerno... zbog fotelje...

vladimirrr

pre 16 godina

dok se oni svi z......... mi ispastamo! reni ostali jedno , holandija drugo , kostunica trece!!! gde smo tu MI , stanovnistvo ove nesretne zemlje????

poletarac

pre 16 godina

"Nema se vise vremena za bilo sta, dragi gledaoci, 45:38...Vujovic...Gol!Ma ljudi jeli to moguce...ludnica, sta je ovo."
Da li ce Srbija i sada uci u Evropske kvalifikacije posle isteka vremena? Jedino Bog drago zna. E, Radanovicu, gde si sada?

Travis Bickle

pre 16 godina

Ukoliko je Mladić nedostupan, vreme je da se razmisli o alternativnim politikama pram EU. 2008. je a mi i dalje govorimo o SSP. To već više nije odgovornost Srbije i vreme je da prestanemo da krivimo isključivo sebe za briselsku nadobudnost. Gasni aranžman i naftovod do 2013. nastojati ući u STO a odnose sa EU zadržati na postojećem nivou. SSP nije vredan nestabilne Srbije jendostavno potpis će nas koštati više nego što može da nam pruži. SSP po sebi ne garantuje kandidaturu a kao država smo ga već prerasli. Reći "u redu mi smatramo da nam je mesto u EU, nastavićemo reforme, provući gasovod, a vi kada budete iskreno želeli da nas primite želimo odmah kandidaturu, ne zamajavajte sa 'pridruživanjima'!".

Ziveli.

pre 16 godina

Bez straha, jasno prepoznajem cinjenicu da su se Amerikanci i Rusi dogovorili da Srbija podpadne pod Rusku kontrolu. Jednim malim telefonskim pozivom Amrikanci su mogli Holandiji nametnuti da Srbiju ne baca u ruke radikala, vec da nam omoguce potpisivanje SSP. To se namreno nije dogodilo, a Rusija strpljivo ceka oficijalno proglasenje vladavine radikala i Kostunice.

jESUS

pre 16 godina

Kad bi Srbija bila hrabra i normalna drzava, sama bi se povlacila od sporazuma SSP i sve drugo. Srbija treba znati i obavestiti svoje gradjane je li hoce u Evropu ili ne, to je to i tacka. Nema tu i ovo i ono, hocemo Evropu ali hocemo i Mladica i Karadjica za heroje.

Gavran

pre 16 godina

AKO SE ZA UKIDANJE VIZA od Srbije se zahteva sledece: suzbijanje organizovanog kriminala, korupcije i terorizma, kao i usvajanje i sprovođenje zakona o sprečavanju finansiranja terorizma i oduzimanje imetka stečenog kriminalom sa ovakvim "brzim, bistrim i neobavestenim" politicarima mozda cemo ispuniti uslov 2099!!!

Prijatelj

pre 16 godina

"Na Balkanu smo imali svetski rat...". Sarkozi je podjednako glup koliko je nesposoban da vodi drzavu, Plejboj predsednik. Zahvaljujuci njemu i Berluskoniju Newsweek i Time uvek imaju cime popuniti broj. Putuj Evropo, kamo srece.

nikola

pre 16 godina

Pozdrav citaocima B92. Malo informacija iz Svajcarske u vezi biometrijskih dokumenata. Mi ovdje imamo neke „Auslaenderausweise“ koje koristimo za sva putovanaj u inostranstvo, jer nasi dokumenti skoro da nisu nigde kao sami priznati.
Tako sam nedavno morao da produzim taj moj dokument te sam morao da idem kod „imigracionih vlasti“. I tu sam dobio neku brosuru u vezi biometrije, mada ja jos uvek nemam nikakav biometrijski dokument.

Naime nove putne isprave (od kraja 2006) sadrze te biometrijske cipove koji u sebi sadrze razne informacije. Kao biometrijska karakteristika koja ulazi u putnu ispravu, mogu sluziti sledeci podaci: telesna visina, roznjaca i beonjaca, otisak prsta, geometrija lica, struktura kapilara sake, geometrija sake, linije dlana, podnozje nokta, glas, razne verzije potpisa, dinamika pisanja na tastaturi, pokreti usana kod izgovaranja odredjenih vrsta reci, anatomija hoda, miris tela i zadaha, te DNK-test. U momentu se koriste samo neke od tih karakteristika prilikom izdavanja putnih isprava, a kad ce i dali ce se i ostale koristiti – videcemo.
Dalje, u putnu ispravu je ugradjeno oko 2,5 metara antene (ravnomerno smotana i nalepljenja u koricama) koja radi u GHz podrucju, koja omogucava bezzicno i bez dodira iscitavanje svih ili samo nekih podataka iz dokumenta (zavisno o pravnoj hijerarhiji), a ako se prodje pored „uredjaja – skenera“ koji to moze da radi. Ukoliko je sistem povezan sa nekim „rampama“ onda se sva vrata otvaraju automatski, ako je sve u redu, a ako nije rampe se ne otvaraju – odnosno osoba biva presortirana u neku drugu kolonu ili prostor.
Dalje, ceo sistem prepoznaje dali je iscitavanje podataka obavljeno s otvorenim ili zatvorenim dokumentom (ako je to format nekog pasosa u obliku knjizice).
Za vojne potrebe je moguce sa velike daljine iscitavanje dokumenta.

S obzirom da se ova politika ovde , kao i sva zapadna, bazira na psihozama koje se izazivaju kod vlastitog stanovnistva i vecitog straha od „Auslaendera“ tj. stranaca i nekih atentata, terorista itd, pitanje je vremena kad ce i kome biti odobrena/naredjena ugradnja takvih cipova u telo.

Za sada mogu reci, da se vec mnogim „Auslaenderima“ kod pojedinih osiguravajucih kuca ugradjuju „crne kutije“ u automobile koje snimaju ponasanje vozaca prilokom voznje (gde, kada, kako brzo, nacin voznje – profil vozaca, itd.). Sve to ide pod izgovorom da statisticki gledano stranci daleko vise prave sudara, prekrsaja, troskova i onda se „drustvo“ mora stititi od takvih oblika rizika. Naravno objasnjenja su upakovana u celofan. Svi ti izgovori im sluze kao argument da SVI mi stranci placamo znatno vise osiguravajuce premije od domaceg stanovnistva. I ako je to cista diskriminacija, Evropa cuti, bas se ne cesu nesto previse zbog nas.

Mirko Milojevic

pre 16 godina

Vrlo je jasno da EU radi sve, mozda cak i vise nego sto treba i da pokazuje dobru volju prema nasoj zemlji. Sada je na nama da pokazemo da znamo to da cenimo. Sada je prilika da se raskrsti sa prosloscu, da se osumnjiceni isporuce tribunalu. Zivot ce ici dalje i bez njih, svako cudo za tri dana. A liberalizacija viznog rezima je ono sto bi nas oslobodilo predubedjenja o drugim narodima i da usvojimo one dobre evropske vrednosti ne samo kroz isilovane zakone u skupstini, vec i u svojim glavama.

sasa

pre 16 godina

Nema kraja ovoj tuznoj igri zvanoj vizni rezim. Bugarima, Rumunima, Hrvatima sigurno nisu trazili ove uslove za belu listu. Sve navedene zemlje ne ispunjavaju uslove koje sad od nas traze. Sami smo krivi za tretman koji imamo ali ovo je ipak malo preterano.

nikola

pre 16 godina

O tim viznim olaksicama pricate vec 9 godina svakog dana a svi znamo da je samo sarena laza.Moji roditelji su odbijeni za turisticko putovanje u francusku pre mesec dana iako su potrosili silno vreme i papire skupljajuci papire i imali rezervizan hotel.Zarekli su se da vise nikad nece otici u zapadnu evropu ,sa druge strane za grcku vizu nikad u zivotu nisam cuo da je neko odbijen. Mom kolegi i prijatelju sa fakulteta koji je na jednom takmicenju iz diplomatije postao prvi u evropi odbijen je za vizu na dan kad je avionom trebao ici na isto takvo samo svetsko takmicenje u holandiji.Predao je uredno sve papire i garancije a odbijen bez ikakvog objasnjenja.Pretpotavljam da je odbijen jer se u svom govoru dotice delom i kosova a oni zele da se cuje i druga strana price

Antonio

pre 16 godina

Sargarepa se smanjila,a stap postao duzi.Vize 7 maja,4 dana pred izbore,a gde su bili 8 godina?Mislim da je to farsa,i da to posle izbora nece ni biti primenjeno.

DragiKanatlarovski

pre 16 godina

Da nije mozda Holandija toliko principijelna iz prostog razloga sto su njihovi vojnici napustili Srebrenicu , iz razloga sto non stop prikazuju na svojoj TV kako Ratko Mladic najbalze receno grdi njihovog oficira ...Kompleksi i pranje ruku od sopstvene odgovornosti eto to je problem sa njima .

Nemanja

pre 16 godina

Zbog njihovog kiksa u mirovnoj operaciji tokom rata u Bosni ne zele Srbe i njihovu maticu ni blizu EU.Divno ,mozda bas oni onemoguce ono sto bi Tadic po nekakvom beckom principu potpisao.

holandijo hvala!

pre 16 godina

hahahahahah.... mozemo da potipsemo sporazum, necemo imati nikakve benificije, ali Srbi evropska vrata su vam otvorena!!!
Sjajno!
stvarno, sjajno!

cija, ija, ja, a?

pre 16 godina

Stabilizacija, asocijacija, liberalizacija...
Ja stvarno sa ovim birokratskim frazama nemam nista. Moj zivot je nesto drugo. Odoh da pijem kafu na Dunavu, pametnije je mi je no sto citam ove floskule, koje prihvatamo, a da ni ne razmislimo o njima.

Evo sad ce, samo sto nije

pre 16 godina

Zar se citav predizborni program Demokratske stranke vrti samo oko ukidanja viza? Tako za svake izbore pa u nedogled.

BOKI

pre 16 godina

I sada mi treba da zagrizemo mamac koji se zove "mozda vam ukinemo vize 2009. godine" ?

Doduse, ima i onaj drugi mamac - "benzin 20% jeftiniji".

vampir

pre 16 godina

"...terorizma i oduzimanje imetka stečenog kriminalom. "
Ovo se nece desiti. Onda bi ovi na vlasti stvarno imali ono sto su prijavili kao svoju imovinu...
BTW da li ste primetili da sada i otvoreno daju izjave kojim pokusavaju da uticu na razvoj izbora? Mora da je prigustilo...

Srbija? Ne, hvala

pre 16 godina

Evo, odma' ce da ukinu vize... Jutros sam isao da izvadim bugarsku, i umesto da idem sledeceg vikenda - cekam vizu do 9. maja!

Novosadjanin

pre 16 godina

"Takođe se traži i potpuno siguran nadzor granica , suzbijanje organizovanog kriminala, korupcije i terorizma.."

Ovo ni jedna zemlja na svetu ne zadovoljava... Opet cekamo politicku odluku, da neko 'ocenjuje' koliko smo uspesni i dalja uslovljavanja.... Sve mi ovo izgleda da ne postoji konsenzus izmedju EU administracije u Briselu i zemalja clanica oko toga sta da se radi sa Zapadnim Balkanom...

Goran

pre 16 godina

"...dokument s predlogom da se pokrene dijalog o sklapanju Sporazuma EU-Srbija o ukidanju viza". Cekajte malo, koliko puta je do sada taj dijalog vec pokretan? Hoce li nesto da se radi po tom pitanju ili ce pred svake izbore da se pokrece dijalog???

kontrastav

pre 16 godina

Nije problem Sarkozyu niti tih 100 miliona ljudi, vec sto je Turska trenutno 12. ekonomija na svijetu, sa godisnjim rastom od 12%!

Slovenec

pre 16 godina

Poštovani B92! Moje skromno mišljenje jeste, da bi puno više učinili za vaše čitaoce, kad ne bi svakog sata objavljivali diametralno suprotne vesti u vezi s potpisivanjem/nepotpisivanjemSSP. Iako nisam srpski građanin, mogu vrlo lako razumeti kako ljudi u ovoj zemlji emotivno reagiraju na ovakve vesti. Kad se (ako se) ispostavi, da SSP neće biti potpisan pre izbora (što uopšte i nije toliko bitno), mogli bi se čak i pro-europski birači zainatiti protiv EU.Ja bih želeo reći da je trenutna situacija vrlo 'čorava', da vrlo verovatno unutar EU već postoji dogovor da li će se SSP potpisati ili ne, ali nije je potrebno dodatno umrsavati stihijskom medijskom pratnjom. Sve kontradiktorne vesti koje se s vremena na vreme u vezi s SSP u poslednje vreme lansiraju, pa i na B92, mogu samo da iritiraju biračko telo. Moje mišljenje jeste, da kao odgovoran i moderan medij, B92 ne bi trebao prenositi svaki najmanji detajl o mogućem potpisivanju/nepotpisivanju, pa tako izravno podsticati strasti srpskog naroda u jednu ili drugu stranu. To nije dobro, barem u toliko složenoj i emotivnoj atmosferi, koja pred ove izbore vlada u Srbiji. Građani Srbije ne trebaju biti u svojoj odluci vođeni medijima, već se moraju pre svega osloniti na sebe, na vlastiti život, na vlastito mišljenje. Drugim rećima: ne trebaju se njihove misli toliko baviti SSP-om, već se trebaju smiriti i doneti trezvenu odluku. Najlošije odluke donosimo kad smo pod stresom,emotivni, kad se osećamo prevarenim, nasamarenim...Uradite što možete, da doprinesete h tome, da smirite biračko telo, da će samo biti sposobno doneti pravu odluku, ma koja to bila. Hvala.

Budući predsednik

pre 16 godina

Potrebno je samo 5 minuta, da srpske ulice budu 10 MILIONA papirića čistije nego danas: 1. izadješ napolje, 2. pokupiš prvi paprić koji vidiš, 3. baciš papirić u kantu.
Kad to nadjemo tih 10 minuta, već sledećeg bićemo u Evropi.

Zoran

pre 16 godina

Muka mi je od zaborava koji hara srbijom. Pa zar ste zaboravili da su oprema za izradu licnih karata i pasosa nabavljeni jos 2003 godine, tada se znalo kakva dokumenta imaju prolaznost u EU i svet. Od 2003 do danas nije nista uradjeno i to kod nas u srbiji, pa neocekujete valjda ukidanje viza i slobodno kretanje evropom i sveto sa pasosem nepostojece drzave. Alo bre imali neko normalan u toj drzavi???, mogu oni nama postavljati uslove i davati olaksice, ali nasi politikanti nerade nista u interesu naroda i drzave. Nije problem EU i neznam ko vec, problem su ljudi koje biramo i koji nisu sposobni da odrade posao koji je pred njima, najlakse je pricati prazne price i svadjati se izmedju sebe. Znase sta treba da se odradi i tu nema dileme, samo mi nemamo tako sposobne ljude koji su radni i disciplinovani i koji hoce da rade.

Dejan

pre 16 godina

WHO (World Health Organization od UN) je proracunao da covek u Srbiji (prosecno) postaje 70 gd. Mladic imam 66 a Karadzic 63. Jos malo da izdrzimo.

pajser

pre 16 godina

Att: Redakciji B92

Zamolio bih vas da obavestite gradjane Srbije da ce gradjani Crne Gore dobiti svoje nove pasose, licne karte, vozacke dozvole, itd od 5. maja, a da cemo mi ovde jos dugo cekati kao budale, dok nas svi redom lazu.

Samo procitajte sledecu vest:
http://www.vijesti.cg.yu/index.php?id=268282

Hvala i prijatno!

Mika Vranjanac

pre 16 godina

Kosa mi se na glavi dize
i strasno me ljuti
kada vidim da idioti
postaju cijenjeni ljudi
u novinama neki frajer glasno trubi
zaboga recite narodu
da se javnost buni
kazite mi tko je podoban
kazite mi tko je opasan
hej
uvijek, uvijek ista prica
uvijek, uvijek ista prica

vasilije knezevic

pre 16 godina

EU i pregovori sa Srbijom ili bolje receno smicalice oko SSP, postaje sve vise predmet za klasicnu schisophrenia-ju. Najvaznije u svemu tome jeste cinjenica da je "velikanima" iz EU neobicno mnogo stalo do srpskih podrucja ali to ne znaci da im je stalo do same Srbije kao drzavnog entiteta koji ispoljava tradicionalno svjesnu politicku opredijeljenost.Predstojeci izbori i manipulativni potezi od EU mora da budu jasna perspektiva svakome. Izjave od strane politickijh faktora sa te strane da ako Srbija ne pristane na zahtjeve "dobronamjernosti" EU, izabrace izolovanost, nijesu nista drugo nego ucjene i prijetnje.
(vasilije knezevic, 25 April, 2008)

milan

pre 16 godina

Ovde u evropi nam se smeju kada neki nasi politicari posebno iz DSS konstantno ponavljaju da je Kosovo "prva NATO drzava". Sve clanice NATO su "NATO drzave" jeste da amerinaci sa BondStilom imaju najvecu bazu ali netreba zaboraviti da nisu svi vojnici na Kosovu iz zemalja koje su u NATO. Ne treba praviti stalno od misa slona to su fatamorgane koje sluze samo za unutrasnju upotrebu a u svetu ne bude bas nikakvo interesovanje. Te parole trose samo ozbiljno shvacanje onih koji ih konstantno ponavljaju.
to govori i dobrim delom o kvalitetu nasih politicara koji nisu u stanju ozbiljne argumente da koriste posebno one koje bi se culi i napolju.
Nas princip je nekom mater opsovati (,) i odmah mu reci ajd daj nesto ili ajde da budemo prijatelji.
Vi mozete napuniti dzak relativno brzo ali i ako ga dobro vezete morate paziti da ne napravite rupe kroz koje se polako ali sigirno opet vreca isprazni.

Dijana

pre 16 godina

"Nije isto primiti, na primer, Hrvatsku od 2, 3 miliona stanovnika, ili naše prijatelje Švajcarce, i Tursku, koja će uskoro imati 100 miliona", rekao je Sarkozi.
Ma nije, nego! Hahahaha! Sto volim "politicku korektnost."
Ajde, ne znam dal' su smesniji nasi drugari iz EU koji sve vreme izmisljaju izgovore zasto ne primiti Tursku, ili Turci koji ne odustaju od EU... Ma, super!

miki

pre 16 godina

Ispada da je moj životni problem taj što ne mogu da se vozam po Evropi, i da je to najvažniji cilj ove države.A kako ću do Zlatibora, recimo, za koji nemam pare, kao i većina stanovništva , nije bitno. Meni bi EU trebala da mogu na Zlatibor ili Kopaonik, ili za cipele svake godine.

balanar

pre 16 godina

Ministar Samardžić kritikuje Holandiju zato što nas blokira da kažemo istorijsko NE Evropskoj Uniji. DSS-u je krivo što ovi neće da nam ponude sporazum da bi ga mi onda odbili.