Ponedeljak, 04.12.2023.

14:58

Lada Niva odbija da umre, prodavaće se i u 2024. FOTO

Izvor:

Lada Niva odbija da umre, prodavaæe se i u 2024. FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Istina je

pre 7 meseci

da zapad polako tone , trajace to , al tonu , a Lada traje i traje , Lada je kao Fidel Kastro , nadzivela je toliko zapadnih modela , kao Kastro toliko americkih presednika , i jos se kotrlja po putevima , sumama , njivama ... !
I da , amerikanci jos nemaju hipersonicne rakete , svi testovi su neuspesni , a Iran ih ima !
Sunce se radja na istoku , a zalazi na zapadu !

Kgh

pre 7 meseci

Nivu vozim u firmi već 10 god. Od tad je promenjeno ukupno dve nive. Za potrebe terena (blato, neravan teren, kolotrazi od poljoprivredne mehanizacije) se pokazala kao pristojan auto. Ume da se zaglavi to nije sporno. Jeftina je i za održavanje i za kupovinu. Sa motorima nismo imali nikad problema, tu je stvarno ok. Kvacilo je odlazilo jedno 4 puta, homokinetički puna korpa, ležajevi itd. Niva do 50000 km je ok auto, kada stigne do 100000 km kreću muke. To je taman nekih 5 godina upotrebe (teren 40% asfalt 60%) i ide na prodaju. Slabe tačke: Plastika u enterijeru i branici, sedišta izgube formu i mehanizam im odlazi često, grejanje koje ni leti ne može da se isključi posle određenog vremena, klimu ako ima to posle 30000 km ode u zaborav. Bučna je poprilično. Prednosti: jeftina u startu, prolazi tamo gde ni jedan auto ne bi prošao, radna raga koja ne traži velika odricanja. Prilikom kupovine Lade, ne treba imati očekivanja luksuza niti da je to auto koji će služiti za asfalt, to je auto za teren i rad i to je to. S pram toga je i cena i kvalitet.

Mlava

pre 7 meseci

Briga Ruse šta Srbi misle o Nivi... Ljudi su napravili auto za svoje tržište gde se prodaje ko alva... Staneš ujutro na trafiku za cigare i novine i usput kupiš far,ogledalo,lamelu za Nivu... Bagatela... Niva je takva kakva je, ni dobra ni loša,taman kakva treba za njih... Ako se neko baš zanima za to,mogli bi da pogledate šta Niva može sa dva naknadno ugrađena Torsena... Mnogi besni terenci bi sa tog testa otišli u suzama... Samo da primetim, mnogi ovde zaobilaze jedan auto koji ima jako ozbiljan pogon, odličan,proveren,efikasan... Subaru! Ružan je isto ko Lada,al ide "uz masnu banderu". Na kraju da vi rečem još koju... Samo jedan terenac postoji na planeti,ostalo je sve salata... Mercedes G!

Mario

pre 7 meseci

Ako vanzemaljci slete u Rusiju i vide Ladu Njivu shvatit će da smo u kamenom dobu i otići.
Kada se vrate poklonit će im šarene staklene ogrlice...

liberal

pre 7 meseci

Odlican terenac, stim sto Rusi imaju i Patriota kojeg koristi njihova policija npr. Naravno Patriot je skuplji ali je zato terenac svetske klase.

marin

pre 7 meseci

Dok su drugi pravili sporete i televizore, Rusi supersonicne rakete...

Koje su jako pomogle prosejcnom covjeku pa i sovjetski savez se i raspao jer su toliko para bacali u naoruzuanje

a u ostalom i ameri su radili suprsonicne rakete ali i televizore sporete aute i sve ostalo dok se u sovijetskom savezu auto cekao 20 godina

Djorke

pre 7 meseci

@
Где смо поломили Тојоте, Мицубишије, Ладе и Вазике су газиле без проблема. За цену горе наведених куповали смо пет Нива, лаке за поправити, поуздане у блату и на камењу. А реци ти нама, што Американци онда користе руске ракетне моторе? Или, можеш ли ми рећи ко је направио Касперски анти-вирус систем, који се користи свуда у свету?
(?, 5. decembar 2023 09:28)

Ja nemam neko mišljenje o Nivama jer mi je iskustvo upravo suprotno - gde su nam Tojote prolazile godinama bez problema, Lade su se lomile kao ništa, jednostavno nisu prolazile baš teške terene, kvarile se itd. Jesu jeftinije nekoliko puta, ali i nekoliko puta manje vrede pa je i to ok, izniveliše se.

Ne mislim da je loša, niti da ne vredi taj novac, nego mislim da joj, sa jedne strane ljudi pridodaju karakteristike koje nema (tipa "pravi terenac", "prohodnija od Tojote" itd ... i onda se tu ne pokaže ni malo ili se raspadne) ili nemaju neke zahteve, a Niva bude ono šta mogu da priušte i onda hvale svoga konja.

Niva je realno za selo, da se obiđe voćnjak, ide do njive, popne uz put koji je neočišćen od snega, ode na pecanje do same reke ili do ivice šume itd. a uz sve to je jeftina i ima svoje mane koje "progutaš" jer košta koliko košta.

Ni Rusija, ni Evropa

pre 7 meseci

Niva ima trziste ovakva kakva je. I to je fantastican uspeh Lade, da uloze 1977 u razvoj automobila i da ga proizvode i dalje 2024. Mislim da to jos samo Toyota ima sa land Cruiserom, Merc GLE i niko vishe. Sta briga upravu Autovaza sta Zapad ili komentatori ovde misle, oni prodaju 60K Niva godisnje, ako im je profit 1000eura po komadu, to je onda 60ME profita/god za automobil amortizovan jos 1984 god...i ko je ovde glup? Zlatna koka sa nultim rizikom. Ko hoce fensi ima izbora koliko hoce, Niva ima svojih 60K kupaca svake godine, bravo za Ladu.

Milos

pre 7 meseci

"Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep)."

Wrangler se proizvodi od 1986. godine, ti verovatno misliš na Jeep Willys iz 1941.

?

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)

Где смо поломили Тојоте, Мицубишије, Ладе и Вазике су газиле без проблема. За цену горе наведених куповали смо пет Нива, лаке за поправити, поуздане у блату и на камењу. А реци ти нама, што Американци онда користе руске ракетне моторе? Или, можеш ли ми рећи ко је направио Касперски анти-вирус систем, који се користи свуда у свету?

Djorke

pre 7 meseci

@

Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.
(Djorke, 4. decembar 2023 19:50)

Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep).

(Goran, 5. decembar 2023 07:59)

Reci mi da nikad nisi seo u pravo terensko vozilo, bez da mi kažeš da nikad nisi seo u pravo terensko vozilo ...

svetozar

pre 7 meseci

Uh što sam se ja slatko navozao raznih Lada Niva, kako je to dobar autić! Laka i jeftina za održavanje, jeste potrošač ali je zato sposobna da te izvuče gde hoćeš. Opet bi je rado vozio!!

cosmo

pre 7 meseci

@T

Slažem se. Moj navod i jeste bio usmjeren kao ovima što je smatraju najsposobnijim terencem, što nije tačno, dobro si pojasnio.

Poz iz Tamnog

Мики

pre 7 meseci

Овај ауто има своју намену, а то су неприступачни делови где уколико дође до квара нема аутомеханичара 100км у кругу. Тако да возач може да се снађе и оспособи возило, уз то Нива треба да буде што јефтинија, ако не може да се поправи да може ту да остане и да сатруне, а да власнику не буде много жао.

Vule

pre 7 meseci

nikada necu razumeti da rusi jedini na svetu su uspeli da konstruisu svemirsku stanicu a auto ne umeju da naprave
(aaa, 04. decembar 2023 22:17).

Rusija nikada nije ostvarila nikakav uspeh u svemiru, sve što vredi ostvario je Sovjetski Savez.Rusija nakon raspada te zemlje nije uradila apsolutno ništa. I sve borbene avione napravio je SSSR. Čak i ovu nivu nije napravila Rusija nego SSSR.

Istina se ima gde videti.

pre 7 meseci

Samo što je Rusija za posljednje dve godine izbacila više POTPUNO novih modela raznih RUSKIH proizvodjača automobila od čitave EU! Ali treba održati lalino mišljenje pa ajmo tekst o Ladi Niva u stilu to je jedino što Rusija proizvodi. Ali nepobitna i lako proverljive činjenica je više nego EU

Goran

pre 7 meseci

@Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.
(Djorke, 4. decembar 2023 19:50)

Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep).

trisa

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)

Lada Niva je i dalje najbolji terenac na svetu. Kad je bila havarija u Boru, na brda su izlazili samo kvadovi i Niva, gde se Unimog zaglavi Niva izlazi

Rajko

pre 7 meseci

nikada necu razumeti da rusi jedini na svetu su uspeli da konstruisu svemirsku stanicu a auto ne umeju da naprave
(aaa, 04. decembar 2023 22:17).

Nekom je prioritet svemirska stanica a nekome auto! A ti sad vidi na kom nivou svesti je Rus a na kom ostali, Tu su naravno i Indija i Kina sa njima!

T

pre 7 meseci

"I to je glavni problem - ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare" Ne bih da ulazim u to za koje pare ima sta da se kupi, ali Niva nije ni pravljena za "ozbiljni off road". Imali su u SSSR boljih off-road vozila, ali su bila skupa za proizvodnju. Tada je neko shvatio dve stvari - da ne vozi svako po otopljenoj sibirskoj tajgi; da samonoseca karoseroja moze da bude dovoljno dobra za lagano terensko vozilo. I tako je nastala Niva, ko sto joj ime kaze, da se koristi na njivama ("niva" se na ruskom čita "njiva" i znači upravo "njiva", nije šala), gradilistima i sličnim situacijama gde je teren težak ali ne i potpuna katastrofa. I to je sasvim legitimna i ekonomski i tehnički ispravna odluka.

Mandarina

pre 7 meseci

@Lala: Nisi dobro razumeo. Ne moze se u Srbiji masovno kupovati nista rusko, jer je zabranjen uvoz, a zabranjen je zbog malignog uticaja uvoznickih kartela, koji nam uvoze otpad iz zapadnih zemalja. Kako bi oni zaradjivali, ako bi dozvolili da se ovde prodaju jeftina i nova vozila iz Rusije i Kine. Zapitaj se ti sta ti vozis i zasto, odnosno ko ti je to nametnuo kao jedini izbor.

Lipe

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)


Ne kapiram sta je smesno u tvom komentaru, jedino smesno mozda moze da bude nekom neandertalcu?

Stole

pre 7 meseci

Da nije rata u Ukrajini i sankcija Rusiji, u VAZ-u bi se proizvodio od iduće godine Duster u nekoj ruskoj verziji sa Ladinom značkom. Verujem da bi to bilo dobro. Mada to nebi stiglo na naše tržište, a nema ni potrebe pored Dustera.

jest

pre 7 meseci

Imam traume od nje. Svaki put bih se izgrebao na neku od opruga iz brava. Ruke bi me bolele kao da sam vozio traktor preko oranja. Ali veoma upotrebljiva za najmanje para. Nikakav luksuz. Mogli su malo poraditi na udobnosti. I tad(pre 50god) i sad. Stara Vitara je za nju avion.

cosmo

pre 7 meseci

@Low

Nisam mislio na Jimny, nego SJ Samurai.

Za offroad je bolje 8.500 uložiti u stari Samuraj, nego nova Niva. Dalje će stići, duže će trajati, manje će se kvariti

poz iz Tamnog

cosmo

pre 7 meseci

@Igor

To je samo realnost - balkanska mitomanija - možeš ti mene vrijeđati, ali činjenica, vezana uz temu (offroad) ostaje - da samonosiva karoserija (bez šasije) i spirale nemaju šta tražiti u ozbiljnom offroadu. Niva je povišeni FIAT 124 i to je to. Za njive i šume pomaže 4x4, ali ozbiljne stvari se savladavaju pravim terencima sa šasijom i lisnatim oprugama.

Da se razumijemo, iako mi je hobi razoružati prosječnog balkanoida od mitomanije, ovo nema veze sa nekim rusofilijom, ili rusofobijom, ili autošovinizmom - isto bih rekao i za npr. Defender, koji Britanci dižu u nebesa - sposoban jeste, ali ne može sastaviti 15 dana da je ispravan nijedan.

Ne kaže se džabe - ako hoćeš u offroad, uzmi Land Rover, ako hoćeš i nazad iz offroada, uzmi Land Cruiser.

Za jeftin offroad - Suzuki SJ - za profi priče, Japan, USA (Jeep) i Gelaendewagen do 90-ih.

UAZ-i, Defenderi - dobri, dok rade.

Lada Niva je nivo Dustera, ili Subarua 4x4 - malo po mokroj njivi i to je to.

Poz iz Tamnog

Srđan BL

pre 7 meseci

cosmo
Ako se uzme u obzir da sa Fiatom 124 dijeli motor moglo bi se reci da dijeli dio mehanike... Karoserija, trapovi, 4x4 pogon nema veze sa Fiatom.
To sto si napisao je recimo kao da su Polo i Tiguan 1.5 TSI isti auto...
Posto je Niva "unibody" konstrukcije moze se reci da je zacetnik SUV kategorije, kao sto su vec neki spomenuli. Zbog toga zavrijedjuje postovanje kao prvi pristupacan SUV (iako je konstruisana za ozbiljnije svrhe), a brke u JNA su vozali Kampanjole i sanjali G klase... Slabo je Niva bilo u JNA...

Miloš

pre 7 meseci

Pa 80 % prodaje je Niva Travel ne ova orginalna Njiva za planine .Ne ložite narod sovjeckim vozilima i Rusi teže modernizaciji industrije automobila tako da do 2030 godine Lada planira da izbaci po dva modela svake godine.Tu je i UAZ i Gaz sa svojim modelima koji će naredne godine prestaviti strategije modernih vozila.

Low

pre 7 meseci

@cosmo
"ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare - Suzuki Samurai"

A koliko kosta Samurai? Iako si verovatno mislio na Jimny, koji je skuplji 3x. A gde prodje on, procice i Njiva!

Lala

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)

Mandarina

pre 7 meseci

Nvjece iznenadjenje je taj novi motor Euro 5. Skok sa Euro 2 na Euro 5 je velik. Bas me zanima, je li motor njihov ili uvozni. Sto se tice opreme, mozes ugraditi sta hoces, a i cena ide shodno tome. Samo to je promasen koncept, ali ne nuzno los. Dobro je da to nude za kupce kojima to treba, ali nikako da shvate kako se kroz postepenu nadogradnju odrzava kultno ime brenda. No dobro. To moze svaki entuzijasta sam odradjivati customizacijom dok god se Niva pravi i prodaje. Takodje je vrlo dobro da su raskinuli saradnju sa Reanultom, jer koliko god da im je unapredio Grantu kao model, Nivu bi unakazio. Niva je ikona, a Renault je imao plan da je pretvori u kantu popun Dacie. Cak je isti model trebao da bude, samo sa malo razlicitim dizajnom. Da su hteli napraviti takav novi model za Ladu pa da kazes, OK. Medjutim, unakaziti kultno ime "Niva" bi bilo zlocn. Srecno Renaultu putovanje. Niva kao model bi procvetala kada bi im fabrike prestali voditi sovjetske lobanje. Da neko cija je lobanja u danasnjem vremenu preuzme funkcju glavnog i odgovornog, mozda bi resio pitanje kvalitetnog i dostojnog unapredjenja modela Niva.

Zocky

pre 7 meseci

Evo vozim je 13 godina, nikada me na putu nije ostavila, a išla je preko reka, šuma i planina, bar 50 pošto makadamom ili van puteva. Živa bila i pravila se još 100 godina. Vozim i Hyundai i30, Niva ima dva puta više mesta za vozača. Možda nije za starlete i mekušce, ali za gorštake i ljude koji vole avanturu bogom je dana. Odnos cene i kvaliteta je broj 1 u svetu. Posle 20 godina vožnje opet košta bar 2000 evra, a početna cena 8-9 000...

Veliki brat

pre 7 meseci

Za te pare stvarno svi mogu da imaju tamo novo vozilo.
(Bojan, 4. decembar 2023 18:59)

Kako, kad je još pre invazije na Ukrajinu u većini mesta, dakle izuzimajući možda 10-ak najvećih gradova, prosečna plata ispod 500 evra? U većini gradova manjih od 200k stanovnika prosečna plata je čak ispod 300 evra, objasni matematiku kojom neko sa takvom platom može da kupi auto od 5000 evra.

Dakle, daleko od toga da je dostupna baš svima. I u Srbiji je Punto Classic uz davanje nekog krša od 200 evra mogao da se kupi za 5800 evra (doduše, bez klime i ABS-a), pa većina nije mogla da ga priušti (bar ona većina koja bi htela bilo koji auto, samo da je nov), još za njega nije bilo potrebno učešće, a kamata je bila tipa 2% ili čak nije ni bilo kamate.
Taj isti Punto je bio oko 1500 evra skuplji u varijanti sa klimom i ABS paketom (uključuje branike i retrovizore u boji karoserije), dakle tipa 7300 evra, a gledam na oglasima npr. 2017. godine, dakle nakon 5 godina, takvi primerci su bili oko 3500 evra.

Svakome bi bilo najbolje da bar jednom u životu kupi nov auto, posebno ako je to moglo, kao u tom slučaju, bez ikakvog učešća, jer kasnije ima da proda bar nešto što vredi solidno i doplati za nešto malo bolje (opet nov Punto, samo Evo, ili neki malo očuvaniji polovnjak), ovako se mnogi zarobe polovnjakom od 2-3k evra koji je rupa bez dna za održavanje, jer su stari 15-20 godina i na njima polako sve redom dolazi na zamenu.

NS oldtajmer

pre 7 meseci

Ma dobro, i ABS, i ESP, i servo, i ostale drangulije u njoj .... ali, ali, ZASTO i dalje ONOLIKI VOLAN ???, k'o tocak na zapreznim kolima. Stavite, bre, manji, bice auto laksi bar 10 kila, a i manje ce trositi.

Djorke

pre 7 meseci

@
Kao sto je Royal Enfield potresao trziste motorcikla tako treba i Lada sa Nivom trziste terenaca. Naime ovo je pravi cistokrvni terenac, ne SUV. ...

(EZeljko, 4. decembar 2023 17:55)

Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.

cosmo

pre 7 meseci

Oko Nive je izgrađen mit od strane brkatih JNA majora i šumara u državnim preduzećima, jer su bile džabe, plaćane državnim parama. Osim ovih brkatih, niko normalan ne bi uložio svojih 8-10 hiljada EUR u povišeni FIAT 124 s ruskim motorom. Niva nema šasiju i koristi spiralne opruge kao i 124 na kojem je bazirana. Big no-no za pravi offroad. Za njivu i šumu OK, za ozbiljan offroad, ne.

I to je glavni problem - ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare - Suzuki Samurai - sa jednostavnim benzincem, neuporedivo pouzdanijom mehanikom, a opet se može popraviti u nedođiji i sličnih je gabarita.

Toyotu LC70 i ovo porediti može samo spinovani brkati major - Rusi ovo prave iz razloga što su i Srbi pravili Zastavu 101 do 2008. godine - sigurno ne jer je legendarno dobra. Toyota pravi LC70 pored najskupljih i najkvalitetnijih offroadera danas, da ne pominjem novi Century.

Poz iz Tamnog

Goran

pre 7 meseci

@Zar se Niva ne zove 4x4?
(Sun Ce, 4. decembar 2023 15:52)

Ima par verzija... Niva Bronto mi je najbolja. A i ona Black Edition sa 5 vrata je interesantna.

Bojan

pre 7 meseci

Nema bojljeg vozila za neke planincuge i zabitosti. Prvo u Rusiji Niva kosta 5000 evra, nova iz fabrike, drugo ona se pravi da bude jeftina, da svi mogu da je priste. Za te pare stvarno svi mogu da imaju tamo novo vozilo. E, sad, nema ona neki komfor, ali ona se i pravi za nepristupacne puteve, tako da tu i nema nekog komfora. Nije mali potrosac, ali tamo je jeftino gorivo, tako da im to ne prestavlja problem. Dobro nije neka ekstremna pouzdanost, ali popravke su jeftine i svako moze kod kuce da je popravi. Ljudi obicno kazu da je to krsina, jeste, krsina je, ali za te pare i za ono za sta je predvidjena dobra je. Nadjes se u mecavi i ledu, ide li - ide, da li ti je toplo - toplo je, pa sta vise hoces? To je njena svrha, za to se pravi, a ne za udobnost.

Богдан

pre 7 meseci

Фул опрема значи да има волан, мењач, предња седишта и брисаче а основна верзија је без мотора са рупама на поду као Кременко и Каменко....

Gagi

pre 7 meseci

"Zar se Niva ne zove 4x4?" - (Sun Ce, 4. decembar 2023 15:52)

Više ne. Od kada je prekinuta saradnja sa GM-om, pomenuta u članku, VAZ ponovo ima pravo na korišćenje imena "Niva".

Favorit

pre 7 meseci

Lada Niva i Land Cruiser 70 ne da nisu za poređenje nego ne idu ni u istu rečenicu. Potrebno je razumeti razloge iz kojih se i jedno i drugo vozilo proizvode. Niva se još uvek proizvodi zbog tehnološke zaostalosti proizvođača, da ne idemo u detalje, dok je Land Cruiser 70, sa svojim 4,5l V8 motorom, a oslobođen suvišne elektronike najtraženiji terenac na veoma zahtevnim tržištima Austrije i Afrike. Toyota pored ovog modela pravi i celu paletu drugačijih i luksuznije opremljenih Land Cruisera koji imaju i drugačiju namenu.

EZeljko

pre 7 meseci

Kao sto je Royal Enfield potresao trziste motorcikla tako treba i Lada sa Nivom trziste terenaca. Naime ovo je pravi cistokrvni terenac, ne SUV. Sa ovom cenom nema pu ravnog ni blizu. Jedino pitanje je da li se prodaje u Srbiji? kako mi imamo idrektnu prodju sa Rusima nema ni dodatnih nameta, dakle bio ni hit na nasem trzistu. Cena je legendarna.
sto se kvaliteta tice, koliko para toliko muzike. Samo joj fale dva vazdusna jastuka i nema zime.

Sabo

pre 7 meseci

Lada kao i mnogi ruski proizvodi ne moze da parira zapadjacima a
proizvode avione i ostalu vojnu opremu koja je itekako konkurentna zapadnoj. Niko me ubijediti ne moze da nemaju zapadne trojanske konje
u autoindustriji... Ispada da je mnogo teze napraviti dobar automobil,
traktor... nego avion.

Iggy

pre 7 meseci

Ajmo anketa: kad bi se ovo u Srbiju uvozilo po ovim cenama onda bi se:

1. Prodavalo ko alva
2. Ne bi niko ni pogledao jer troši ko traktor, bučan je i neudoban a i jeftiniji su polovni Audi ili Golf

Šta vi mislite?

Jozo

pre 7 meseci

Svaka čast,neće ni mrijeti još dugo...Zašto i da umre kad je to najbolji ruski auto na svjetskom tržištu...Tko je zastupnik u Srbiji ? Kupio bi dvi...

cosmo

pre 7 meseci

U najvišem paketu opreme "...instrument tablu sa kompletnim osvjetljenjem..."

u odnosu na šta u baznoj verziji? Sa nekompletnim osvjetljenjem? Žarulja u ćošku za 12-13 hiljada EUR?

Poz iz Tamnog

Bojan

pre 7 meseci

Nema bojljeg vozila za neke planincuge i zabitosti. Prvo u Rusiji Niva kosta 5000 evra, nova iz fabrike, drugo ona se pravi da bude jeftina, da svi mogu da je priste. Za te pare stvarno svi mogu da imaju tamo novo vozilo. E, sad, nema ona neki komfor, ali ona se i pravi za nepristupacne puteve, tako da tu i nema nekog komfora. Nije mali potrosac, ali tamo je jeftino gorivo, tako da im to ne prestavlja problem. Dobro nije neka ekstremna pouzdanost, ali popravke su jeftine i svako moze kod kuce da je popravi. Ljudi obicno kazu da je to krsina, jeste, krsina je, ali za te pare i za ono za sta je predvidjena dobra je. Nadjes se u mecavi i ledu, ide li - ide, da li ti je toplo - toplo je, pa sta vise hoces? To je njena svrha, za to se pravi, a ne za udobnost.

Zocky

pre 7 meseci

Evo vozim je 13 godina, nikada me na putu nije ostavila, a išla je preko reka, šuma i planina, bar 50 pošto makadamom ili van puteva. Živa bila i pravila se još 100 godina. Vozim i Hyundai i30, Niva ima dva puta više mesta za vozača. Možda nije za starlete i mekušce, ali za gorštake i ljude koji vole avanturu bogom je dana. Odnos cene i kvaliteta je broj 1 u svetu. Posle 20 godina vožnje opet košta bar 2000 evra, a početna cena 8-9 000...

cosmo

pre 7 meseci

U najvišem paketu opreme "...instrument tablu sa kompletnim osvjetljenjem..."

u odnosu na šta u baznoj verziji? Sa nekompletnim osvjetljenjem? Žarulja u ćošku za 12-13 hiljada EUR?

Poz iz Tamnog

Lipe

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)


Ne kapiram sta je smesno u tvom komentaru, jedino smesno mozda moze da bude nekom neandertalcu?

Mandarina

pre 7 meseci

@Lala: Nisi dobro razumeo. Ne moze se u Srbiji masovno kupovati nista rusko, jer je zabranjen uvoz, a zabranjen je zbog malignog uticaja uvoznickih kartela, koji nam uvoze otpad iz zapadnih zemalja. Kako bi oni zaradjivali, ako bi dozvolili da se ovde prodaju jeftina i nova vozila iz Rusije i Kine. Zapitaj se ti sta ti vozis i zasto, odnosno ko ti je to nametnuo kao jedini izbor.

EZeljko

pre 7 meseci

Kao sto je Royal Enfield potresao trziste motorcikla tako treba i Lada sa Nivom trziste terenaca. Naime ovo je pravi cistokrvni terenac, ne SUV. Sa ovom cenom nema pu ravnog ni blizu. Jedino pitanje je da li se prodaje u Srbiji? kako mi imamo idrektnu prodju sa Rusima nema ni dodatnih nameta, dakle bio ni hit na nasem trzistu. Cena je legendarna.
sto se kvaliteta tice, koliko para toliko muzike. Samo joj fale dva vazdusna jastuka i nema zime.

Iggy

pre 7 meseci

Ajmo anketa: kad bi se ovo u Srbiju uvozilo po ovim cenama onda bi se:

1. Prodavalo ko alva
2. Ne bi niko ni pogledao jer troši ko traktor, bučan je i neudoban a i jeftiniji su polovni Audi ili Golf

Šta vi mislite?

Gagi

pre 7 meseci

"Zar se Niva ne zove 4x4?" - (Sun Ce, 4. decembar 2023 15:52)

Više ne. Od kada je prekinuta saradnja sa GM-om, pomenuta u članku, VAZ ponovo ima pravo na korišćenje imena "Niva".

Low

pre 7 meseci

@cosmo
"ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare - Suzuki Samurai"

A koliko kosta Samurai? Iako si verovatno mislio na Jimny, koji je skuplji 3x. A gde prodje on, procice i Njiva!

Jozo

pre 7 meseci

Svaka čast,neće ni mrijeti još dugo...Zašto i da umre kad je to najbolji ruski auto na svjetskom tržištu...Tko je zastupnik u Srbiji ? Kupio bi dvi...

Srđan BL

pre 7 meseci

cosmo
Ako se uzme u obzir da sa Fiatom 124 dijeli motor moglo bi se reci da dijeli dio mehanike... Karoserija, trapovi, 4x4 pogon nema veze sa Fiatom.
To sto si napisao je recimo kao da su Polo i Tiguan 1.5 TSI isti auto...
Posto je Niva "unibody" konstrukcije moze se reci da je zacetnik SUV kategorije, kao sto su vec neki spomenuli. Zbog toga zavrijedjuje postovanje kao prvi pristupacan SUV (iako je konstruisana za ozbiljnije svrhe), a brke u JNA su vozali Kampanjole i sanjali G klase... Slabo je Niva bilo u JNA...

cosmo

pre 7 meseci

Oko Nive je izgrađen mit od strane brkatih JNA majora i šumara u državnim preduzećima, jer su bile džabe, plaćane državnim parama. Osim ovih brkatih, niko normalan ne bi uložio svojih 8-10 hiljada EUR u povišeni FIAT 124 s ruskim motorom. Niva nema šasiju i koristi spiralne opruge kao i 124 na kojem je bazirana. Big no-no za pravi offroad. Za njivu i šumu OK, za ozbiljan offroad, ne.

I to je glavni problem - ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare - Suzuki Samurai - sa jednostavnim benzincem, neuporedivo pouzdanijom mehanikom, a opet se može popraviti u nedođiji i sličnih je gabarita.

Toyotu LC70 i ovo porediti može samo spinovani brkati major - Rusi ovo prave iz razloga što su i Srbi pravili Zastavu 101 do 2008. godine - sigurno ne jer je legendarno dobra. Toyota pravi LC70 pored najskupljih i najkvalitetnijih offroadera danas, da ne pominjem novi Century.

Poz iz Tamnog

jest

pre 7 meseci

Imam traume od nje. Svaki put bih se izgrebao na neku od opruga iz brava. Ruke bi me bolele kao da sam vozio traktor preko oranja. Ali veoma upotrebljiva za najmanje para. Nikakav luksuz. Mogli su malo poraditi na udobnosti. I tad(pre 50god) i sad. Stara Vitara je za nju avion.

Favorit

pre 7 meseci

Lada Niva i Land Cruiser 70 ne da nisu za poređenje nego ne idu ni u istu rečenicu. Potrebno je razumeti razloge iz kojih se i jedno i drugo vozilo proizvode. Niva se još uvek proizvodi zbog tehnološke zaostalosti proizvođača, da ne idemo u detalje, dok je Land Cruiser 70, sa svojim 4,5l V8 motorom, a oslobođen suvišne elektronike najtraženiji terenac na veoma zahtevnim tržištima Austrije i Afrike. Toyota pored ovog modela pravi i celu paletu drugačijih i luksuznije opremljenih Land Cruisera koji imaju i drugačiju namenu.

Lala

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)

T

pre 7 meseci

"I to je glavni problem - ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare" Ne bih da ulazim u to za koje pare ima sta da se kupi, ali Niva nije ni pravljena za "ozbiljni off road". Imali su u SSSR boljih off-road vozila, ali su bila skupa za proizvodnju. Tada je neko shvatio dve stvari - da ne vozi svako po otopljenoj sibirskoj tajgi; da samonoseca karoseroja moze da bude dovoljno dobra za lagano terensko vozilo. I tako je nastala Niva, ko sto joj ime kaze, da se koristi na njivama ("niva" se na ruskom čita "njiva" i znači upravo "njiva", nije šala), gradilistima i sličnim situacijama gde je teren težak ali ne i potpuna katastrofa. I to je sasvim legitimna i ekonomski i tehnički ispravna odluka.

cosmo

pre 7 meseci

@Igor

To je samo realnost - balkanska mitomanija - možeš ti mene vrijeđati, ali činjenica, vezana uz temu (offroad) ostaje - da samonosiva karoserija (bez šasije) i spirale nemaju šta tražiti u ozbiljnom offroadu. Niva je povišeni FIAT 124 i to je to. Za njive i šume pomaže 4x4, ali ozbiljne stvari se savladavaju pravim terencima sa šasijom i lisnatim oprugama.

Da se razumijemo, iako mi je hobi razoružati prosječnog balkanoida od mitomanije, ovo nema veze sa nekim rusofilijom, ili rusofobijom, ili autošovinizmom - isto bih rekao i za npr. Defender, koji Britanci dižu u nebesa - sposoban jeste, ali ne može sastaviti 15 dana da je ispravan nijedan.

Ne kaže se džabe - ako hoćeš u offroad, uzmi Land Rover, ako hoćeš i nazad iz offroada, uzmi Land Cruiser.

Za jeftin offroad - Suzuki SJ - za profi priče, Japan, USA (Jeep) i Gelaendewagen do 90-ih.

UAZ-i, Defenderi - dobri, dok rade.

Lada Niva je nivo Dustera, ili Subarua 4x4 - malo po mokroj njivi i to je to.

Poz iz Tamnog

Veliki brat

pre 7 meseci

Za te pare stvarno svi mogu da imaju tamo novo vozilo.
(Bojan, 4. decembar 2023 18:59)

Kako, kad je još pre invazije na Ukrajinu u većini mesta, dakle izuzimajući možda 10-ak najvećih gradova, prosečna plata ispod 500 evra? U većini gradova manjih od 200k stanovnika prosečna plata je čak ispod 300 evra, objasni matematiku kojom neko sa takvom platom može da kupi auto od 5000 evra.

Dakle, daleko od toga da je dostupna baš svima. I u Srbiji je Punto Classic uz davanje nekog krša od 200 evra mogao da se kupi za 5800 evra (doduše, bez klime i ABS-a), pa većina nije mogla da ga priušti (bar ona većina koja bi htela bilo koji auto, samo da je nov), još za njega nije bilo potrebno učešće, a kamata je bila tipa 2% ili čak nije ni bilo kamate.
Taj isti Punto je bio oko 1500 evra skuplji u varijanti sa klimom i ABS paketom (uključuje branike i retrovizore u boji karoserije), dakle tipa 7300 evra, a gledam na oglasima npr. 2017. godine, dakle nakon 5 godina, takvi primerci su bili oko 3500 evra.

Svakome bi bilo najbolje da bar jednom u životu kupi nov auto, posebno ako je to moglo, kao u tom slučaju, bez ikakvog učešća, jer kasnije ima da proda bar nešto što vredi solidno i doplati za nešto malo bolje (opet nov Punto, samo Evo, ili neki malo očuvaniji polovnjak), ovako se mnogi zarobe polovnjakom od 2-3k evra koji je rupa bez dna za održavanje, jer su stari 15-20 godina i na njima polako sve redom dolazi na zamenu.

Богдан

pre 7 meseci

Фул опрема значи да има волан, мењач, предња седишта и брисаче а основна верзија је без мотора са рупама на поду као Кременко и Каменко....

trisa

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)

Lada Niva je i dalje najbolji terenac na svetu. Kad je bila havarija u Boru, na brda su izlazili samo kvadovi i Niva, gde se Unimog zaglavi Niva izlazi

NS oldtajmer

pre 7 meseci

Ma dobro, i ABS, i ESP, i servo, i ostale drangulije u njoj .... ali, ali, ZASTO i dalje ONOLIKI VOLAN ???, k'o tocak na zapreznim kolima. Stavite, bre, manji, bice auto laksi bar 10 kila, a i manje ce trositi.

Rajko

pre 7 meseci

nikada necu razumeti da rusi jedini na svetu su uspeli da konstruisu svemirsku stanicu a auto ne umeju da naprave
(aaa, 04. decembar 2023 22:17).

Nekom je prioritet svemirska stanica a nekome auto! A ti sad vidi na kom nivou svesti je Rus a na kom ostali, Tu su naravno i Indija i Kina sa njima!

Sabo

pre 7 meseci

Lada kao i mnogi ruski proizvodi ne moze da parira zapadjacima a
proizvode avione i ostalu vojnu opremu koja je itekako konkurentna zapadnoj. Niko me ubijediti ne moze da nemaju zapadne trojanske konje
u autoindustriji... Ispada da je mnogo teze napraviti dobar automobil,
traktor... nego avion.

Goran

pre 7 meseci

@Zar se Niva ne zove 4x4?
(Sun Ce, 4. decembar 2023 15:52)

Ima par verzija... Niva Bronto mi je najbolja. A i ona Black Edition sa 5 vrata je interesantna.

Djorke

pre 7 meseci

@
Kao sto je Royal Enfield potresao trziste motorcikla tako treba i Lada sa Nivom trziste terenaca. Naime ovo je pravi cistokrvni terenac, ne SUV. ...

(EZeljko, 4. decembar 2023 17:55)

Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.

Mandarina

pre 7 meseci

Nvjece iznenadjenje je taj novi motor Euro 5. Skok sa Euro 2 na Euro 5 je velik. Bas me zanima, je li motor njihov ili uvozni. Sto se tice opreme, mozes ugraditi sta hoces, a i cena ide shodno tome. Samo to je promasen koncept, ali ne nuzno los. Dobro je da to nude za kupce kojima to treba, ali nikako da shvate kako se kroz postepenu nadogradnju odrzava kultno ime brenda. No dobro. To moze svaki entuzijasta sam odradjivati customizacijom dok god se Niva pravi i prodaje. Takodje je vrlo dobro da su raskinuli saradnju sa Reanultom, jer koliko god da im je unapredio Grantu kao model, Nivu bi unakazio. Niva je ikona, a Renault je imao plan da je pretvori u kantu popun Dacie. Cak je isti model trebao da bude, samo sa malo razlicitim dizajnom. Da su hteli napraviti takav novi model za Ladu pa da kazes, OK. Medjutim, unakaziti kultno ime "Niva" bi bilo zlocn. Srecno Renaultu putovanje. Niva kao model bi procvetala kada bi im fabrike prestali voditi sovjetske lobanje. Da neko cija je lobanja u danasnjem vremenu preuzme funkcju glavnog i odgovornog, mozda bi resio pitanje kvalitetnog i dostojnog unapredjenja modela Niva.

cosmo

pre 7 meseci

@Low

Nisam mislio na Jimny, nego SJ Samurai.

Za offroad je bolje 8.500 uložiti u stari Samuraj, nego nova Niva. Dalje će stići, duže će trajati, manje će se kvariti

poz iz Tamnog

Miloš

pre 7 meseci

Pa 80 % prodaje je Niva Travel ne ova orginalna Njiva za planine .Ne ložite narod sovjeckim vozilima i Rusi teže modernizaciji industrije automobila tako da do 2030 godine Lada planira da izbaci po dva modela svake godine.Tu je i UAZ i Gaz sa svojim modelima koji će naredne godine prestaviti strategije modernih vozila.

Djorke

pre 7 meseci

@
Где смо поломили Тојоте, Мицубишије, Ладе и Вазике су газиле без проблема. За цену горе наведених куповали смо пет Нива, лаке за поправити, поуздане у блату и на камењу. А реци ти нама, што Американци онда користе руске ракетне моторе? Или, можеш ли ми рећи ко је направио Касперски анти-вирус систем, који се користи свуда у свету?
(?, 5. decembar 2023 09:28)

Ja nemam neko mišljenje o Nivama jer mi je iskustvo upravo suprotno - gde su nam Tojote prolazile godinama bez problema, Lade su se lomile kao ništa, jednostavno nisu prolazile baš teške terene, kvarile se itd. Jesu jeftinije nekoliko puta, ali i nekoliko puta manje vrede pa je i to ok, izniveliše se.

Ne mislim da je loša, niti da ne vredi taj novac, nego mislim da joj, sa jedne strane ljudi pridodaju karakteristike koje nema (tipa "pravi terenac", "prohodnija od Tojote" itd ... i onda se tu ne pokaže ni malo ili se raspadne) ili nemaju neke zahteve, a Niva bude ono šta mogu da priušte i onda hvale svoga konja.

Niva je realno za selo, da se obiđe voćnjak, ide do njive, popne uz put koji je neočišćen od snega, ode na pecanje do same reke ili do ivice šume itd. a uz sve to je jeftina i ima svoje mane koje "progutaš" jer košta koliko košta.

Istina se ima gde videti.

pre 7 meseci

Samo što je Rusija za posljednje dve godine izbacila više POTPUNO novih modela raznih RUSKIH proizvodjača automobila od čitave EU! Ali treba održati lalino mišljenje pa ajmo tekst o Ladi Niva u stilu to je jedino što Rusija proizvodi. Ali nepobitna i lako proverljive činjenica je više nego EU

svetozar

pre 7 meseci

Uh što sam se ja slatko navozao raznih Lada Niva, kako je to dobar autić! Laka i jeftina za održavanje, jeste potrošač ali je zato sposobna da te izvuče gde hoćeš. Opet bi je rado vozio!!

Ni Rusija, ni Evropa

pre 7 meseci

Niva ima trziste ovakva kakva je. I to je fantastican uspeh Lade, da uloze 1977 u razvoj automobila i da ga proizvode i dalje 2024. Mislim da to jos samo Toyota ima sa land Cruiserom, Merc GLE i niko vishe. Sta briga upravu Autovaza sta Zapad ili komentatori ovde misle, oni prodaju 60K Niva godisnje, ako im je profit 1000eura po komadu, to je onda 60ME profita/god za automobil amortizovan jos 1984 god...i ko je ovde glup? Zlatna koka sa nultim rizikom. Ko hoce fensi ima izbora koliko hoce, Niva ima svojih 60K kupaca svake godine, bravo za Ladu.

Мики

pre 7 meseci

Овај ауто има своју намену, а то су неприступачни делови где уколико дође до квара нема аутомеханичара 100км у кругу. Тако да возач може да се снађе и оспособи возило, уз то Нива треба да буде што јефтинија, ако не може да се поправи да може ту да остане и да сатруне, а да власнику не буде много жао.

Milos

pre 7 meseci

"Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep)."

Wrangler se proizvodi od 1986. godine, ti verovatno misliš na Jeep Willys iz 1941.

Stole

pre 7 meseci

Da nije rata u Ukrajini i sankcija Rusiji, u VAZ-u bi se proizvodio od iduće godine Duster u nekoj ruskoj verziji sa Ladinom značkom. Verujem da bi to bilo dobro. Mada to nebi stiglo na naše tržište, a nema ni potrebe pored Dustera.

Djorke

pre 7 meseci

@

Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.
(Djorke, 4. decembar 2023 19:50)

Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep).

(Goran, 5. decembar 2023 07:59)

Reci mi da nikad nisi seo u pravo terensko vozilo, bez da mi kažeš da nikad nisi seo u pravo terensko vozilo ...

?

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)

Где смо поломили Тојоте, Мицубишије, Ладе и Вазике су газиле без проблема. За цену горе наведених куповали смо пет Нива, лаке за поправити, поуздане у блату и на камењу. А реци ти нама, што Американци онда користе руске ракетне моторе? Или, можеш ли ми рећи ко је направио Касперски анти-вирус систем, који се користи свуда у свету?

Vule

pre 7 meseci

nikada necu razumeti da rusi jedini na svetu su uspeli da konstruisu svemirsku stanicu a auto ne umeju da naprave
(aaa, 04. decembar 2023 22:17).

Rusija nikada nije ostvarila nikakav uspeh u svemiru, sve što vredi ostvario je Sovjetski Savez.Rusija nakon raspada te zemlje nije uradila apsolutno ništa. I sve borbene avione napravio je SSSR. Čak i ovu nivu nije napravila Rusija nego SSSR.

Kgh

pre 7 meseci

Nivu vozim u firmi već 10 god. Od tad je promenjeno ukupno dve nive. Za potrebe terena (blato, neravan teren, kolotrazi od poljoprivredne mehanizacije) se pokazala kao pristojan auto. Ume da se zaglavi to nije sporno. Jeftina je i za održavanje i za kupovinu. Sa motorima nismo imali nikad problema, tu je stvarno ok. Kvacilo je odlazilo jedno 4 puta, homokinetički puna korpa, ležajevi itd. Niva do 50000 km je ok auto, kada stigne do 100000 km kreću muke. To je taman nekih 5 godina upotrebe (teren 40% asfalt 60%) i ide na prodaju. Slabe tačke: Plastika u enterijeru i branici, sedišta izgube formu i mehanizam im odlazi često, grejanje koje ni leti ne može da se isključi posle određenog vremena, klimu ako ima to posle 30000 km ode u zaborav. Bučna je poprilično. Prednosti: jeftina u startu, prolazi tamo gde ni jedan auto ne bi prošao, radna raga koja ne traži velika odricanja. Prilikom kupovine Lade, ne treba imati očekivanja luksuza niti da je to auto koji će služiti za asfalt, to je auto za teren i rad i to je to. S pram toga je i cena i kvalitet.

Mlava

pre 7 meseci

Briga Ruse šta Srbi misle o Nivi... Ljudi su napravili auto za svoje tržište gde se prodaje ko alva... Staneš ujutro na trafiku za cigare i novine i usput kupiš far,ogledalo,lamelu za Nivu... Bagatela... Niva je takva kakva je, ni dobra ni loša,taman kakva treba za njih... Ako se neko baš zanima za to,mogli bi da pogledate šta Niva može sa dva naknadno ugrađena Torsena... Mnogi besni terenci bi sa tog testa otišli u suzama... Samo da primetim, mnogi ovde zaobilaze jedan auto koji ima jako ozbiljan pogon, odličan,proveren,efikasan... Subaru! Ružan je isto ko Lada,al ide "uz masnu banderu". Na kraju da vi rečem još koju... Samo jedan terenac postoji na planeti,ostalo je sve salata... Mercedes G!

Goran

pre 7 meseci

@Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.
(Djorke, 4. decembar 2023 19:50)

Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep).

Istina je

pre 7 meseci

da zapad polako tone , trajace to , al tonu , a Lada traje i traje , Lada je kao Fidel Kastro , nadzivela je toliko zapadnih modela , kao Kastro toliko americkih presednika , i jos se kotrlja po putevima , sumama , njivama ... !
I da , amerikanci jos nemaju hipersonicne rakete , svi testovi su neuspesni , a Iran ih ima !
Sunce se radja na istoku , a zalazi na zapadu !

marin

pre 7 meseci

Dok su drugi pravili sporete i televizore, Rusi supersonicne rakete...

Koje su jako pomogle prosejcnom covjeku pa i sovjetski savez se i raspao jer su toliko para bacali u naoruzuanje

a u ostalom i ameri su radili suprsonicne rakete ali i televizore sporete aute i sve ostalo dok se u sovijetskom savezu auto cekao 20 godina

liberal

pre 7 meseci

Odlican terenac, stim sto Rusi imaju i Patriota kojeg koristi njihova policija npr. Naravno Patriot je skuplji ali je zato terenac svetske klase.

Mario

pre 7 meseci

Ako vanzemaljci slete u Rusiju i vide Ladu Njivu shvatit će da smo u kamenom dobu i otići.
Kada se vrate poklonit će im šarene staklene ogrlice...

cosmo

pre 7 meseci

@T

Slažem se. Moj navod i jeste bio usmjeren kao ovima što je smatraju najsposobnijim terencem, što nije tačno, dobro si pojasnio.

Poz iz Tamnog

cosmo

pre 7 meseci

U najvišem paketu opreme "...instrument tablu sa kompletnim osvjetljenjem..."

u odnosu na šta u baznoj verziji? Sa nekompletnim osvjetljenjem? Žarulja u ćošku za 12-13 hiljada EUR?

Poz iz Tamnog

Lala

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)

Богдан

pre 7 meseci

Фул опрема значи да има волан, мењач, предња седишта и брисаче а основна верзија је без мотора са рупама на поду као Кременко и Каменко....

cosmo

pre 7 meseci

Oko Nive je izgrađen mit od strane brkatih JNA majora i šumara u državnim preduzećima, jer su bile džabe, plaćane državnim parama. Osim ovih brkatih, niko normalan ne bi uložio svojih 8-10 hiljada EUR u povišeni FIAT 124 s ruskim motorom. Niva nema šasiju i koristi spiralne opruge kao i 124 na kojem je bazirana. Big no-no za pravi offroad. Za njivu i šumu OK, za ozbiljan offroad, ne.

I to je glavni problem - ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare - Suzuki Samurai - sa jednostavnim benzincem, neuporedivo pouzdanijom mehanikom, a opet se može popraviti u nedođiji i sličnih je gabarita.

Toyotu LC70 i ovo porediti može samo spinovani brkati major - Rusi ovo prave iz razloga što su i Srbi pravili Zastavu 101 do 2008. godine - sigurno ne jer je legendarno dobra. Toyota pravi LC70 pored najskupljih i najkvalitetnijih offroadera danas, da ne pominjem novi Century.

Poz iz Tamnog

cosmo

pre 7 meseci

@Igor

To je samo realnost - balkanska mitomanija - možeš ti mene vrijeđati, ali činjenica, vezana uz temu (offroad) ostaje - da samonosiva karoserija (bez šasije) i spirale nemaju šta tražiti u ozbiljnom offroadu. Niva je povišeni FIAT 124 i to je to. Za njive i šume pomaže 4x4, ali ozbiljne stvari se savladavaju pravim terencima sa šasijom i lisnatim oprugama.

Da se razumijemo, iako mi je hobi razoružati prosječnog balkanoida od mitomanije, ovo nema veze sa nekim rusofilijom, ili rusofobijom, ili autošovinizmom - isto bih rekao i za npr. Defender, koji Britanci dižu u nebesa - sposoban jeste, ali ne može sastaviti 15 dana da je ispravan nijedan.

Ne kaže se džabe - ako hoćeš u offroad, uzmi Land Rover, ako hoćeš i nazad iz offroada, uzmi Land Cruiser.

Za jeftin offroad - Suzuki SJ - za profi priče, Japan, USA (Jeep) i Gelaendewagen do 90-ih.

UAZ-i, Defenderi - dobri, dok rade.

Lada Niva je nivo Dustera, ili Subarua 4x4 - malo po mokroj njivi i to je to.

Poz iz Tamnog

Sabo

pre 7 meseci

Lada kao i mnogi ruski proizvodi ne moze da parira zapadjacima a
proizvode avione i ostalu vojnu opremu koja je itekako konkurentna zapadnoj. Niko me ubijediti ne moze da nemaju zapadne trojanske konje
u autoindustriji... Ispada da je mnogo teze napraviti dobar automobil,
traktor... nego avion.

Favorit

pre 7 meseci

Lada Niva i Land Cruiser 70 ne da nisu za poređenje nego ne idu ni u istu rečenicu. Potrebno je razumeti razloge iz kojih se i jedno i drugo vozilo proizvode. Niva se još uvek proizvodi zbog tehnološke zaostalosti proizvođača, da ne idemo u detalje, dok je Land Cruiser 70, sa svojim 4,5l V8 motorom, a oslobođen suvišne elektronike najtraženiji terenac na veoma zahtevnim tržištima Austrije i Afrike. Toyota pored ovog modela pravi i celu paletu drugačijih i luksuznije opremljenih Land Cruisera koji imaju i drugačiju namenu.

Lipe

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)


Ne kapiram sta je smesno u tvom komentaru, jedino smesno mozda moze da bude nekom neandertalcu?

cosmo

pre 7 meseci

@Low

Nisam mislio na Jimny, nego SJ Samurai.

Za offroad je bolje 8.500 uložiti u stari Samuraj, nego nova Niva. Dalje će stići, duže će trajati, manje će se kvariti

poz iz Tamnog

Mandarina

pre 7 meseci

@Lala: Nisi dobro razumeo. Ne moze se u Srbiji masovno kupovati nista rusko, jer je zabranjen uvoz, a zabranjen je zbog malignog uticaja uvoznickih kartela, koji nam uvoze otpad iz zapadnih zemalja. Kako bi oni zaradjivali, ako bi dozvolili da se ovde prodaju jeftina i nova vozila iz Rusije i Kine. Zapitaj se ti sta ti vozis i zasto, odnosno ko ti je to nametnuo kao jedini izbor.

Bojan

pre 7 meseci

Nema bojljeg vozila za neke planincuge i zabitosti. Prvo u Rusiji Niva kosta 5000 evra, nova iz fabrike, drugo ona se pravi da bude jeftina, da svi mogu da je priste. Za te pare stvarno svi mogu da imaju tamo novo vozilo. E, sad, nema ona neki komfor, ali ona se i pravi za nepristupacne puteve, tako da tu i nema nekog komfora. Nije mali potrosac, ali tamo je jeftino gorivo, tako da im to ne prestavlja problem. Dobro nije neka ekstremna pouzdanost, ali popravke su jeftine i svako moze kod kuce da je popravi. Ljudi obicno kazu da je to krsina, jeste, krsina je, ali za te pare i za ono za sta je predvidjena dobra je. Nadjes se u mecavi i ledu, ide li - ide, da li ti je toplo - toplo je, pa sta vise hoces? To je njena svrha, za to se pravi, a ne za udobnost.

Zocky

pre 7 meseci

Evo vozim je 13 godina, nikada me na putu nije ostavila, a išla je preko reka, šuma i planina, bar 50 pošto makadamom ili van puteva. Živa bila i pravila se još 100 godina. Vozim i Hyundai i30, Niva ima dva puta više mesta za vozača. Možda nije za starlete i mekušce, ali za gorštake i ljude koji vole avanturu bogom je dana. Odnos cene i kvaliteta je broj 1 u svetu. Posle 20 godina vožnje opet košta bar 2000 evra, a početna cena 8-9 000...

Iggy

pre 7 meseci

Ajmo anketa: kad bi se ovo u Srbiju uvozilo po ovim cenama onda bi se:

1. Prodavalo ko alva
2. Ne bi niko ni pogledao jer troši ko traktor, bučan je i neudoban a i jeftiniji su polovni Audi ili Golf

Šta vi mislite?

NS oldtajmer

pre 7 meseci

Ma dobro, i ABS, i ESP, i servo, i ostale drangulije u njoj .... ali, ali, ZASTO i dalje ONOLIKI VOLAN ???, k'o tocak na zapreznim kolima. Stavite, bre, manji, bice auto laksi bar 10 kila, a i manje ce trositi.

Vule

pre 7 meseci

nikada necu razumeti da rusi jedini na svetu su uspeli da konstruisu svemirsku stanicu a auto ne umeju da naprave
(aaa, 04. decembar 2023 22:17).

Rusija nikada nije ostvarila nikakav uspeh u svemiru, sve što vredi ostvario je Sovjetski Savez.Rusija nakon raspada te zemlje nije uradila apsolutno ništa. I sve borbene avione napravio je SSSR. Čak i ovu nivu nije napravila Rusija nego SSSR.

Low

pre 7 meseci

@cosmo
"ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare - Suzuki Samurai"

A koliko kosta Samurai? Iako si verovatno mislio na Jimny, koji je skuplji 3x. A gde prodje on, procice i Njiva!

Jozo

pre 7 meseci

Svaka čast,neće ni mrijeti još dugo...Zašto i da umre kad je to najbolji ruski auto na svjetskom tržištu...Tko je zastupnik u Srbiji ? Kupio bi dvi...

jest

pre 7 meseci

Imam traume od nje. Svaki put bih se izgrebao na neku od opruga iz brava. Ruke bi me bolele kao da sam vozio traktor preko oranja. Ali veoma upotrebljiva za najmanje para. Nikakav luksuz. Mogli su malo poraditi na udobnosti. I tad(pre 50god) i sad. Stara Vitara je za nju avion.

trisa

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)

Lada Niva je i dalje najbolji terenac na svetu. Kad je bila havarija u Boru, na brda su izlazili samo kvadovi i Niva, gde se Unimog zaglavi Niva izlazi

EZeljko

pre 7 meseci

Kao sto je Royal Enfield potresao trziste motorcikla tako treba i Lada sa Nivom trziste terenaca. Naime ovo je pravi cistokrvni terenac, ne SUV. Sa ovom cenom nema pu ravnog ni blizu. Jedino pitanje je da li se prodaje u Srbiji? kako mi imamo idrektnu prodju sa Rusima nema ni dodatnih nameta, dakle bio ni hit na nasem trzistu. Cena je legendarna.
sto se kvaliteta tice, koliko para toliko muzike. Samo joj fale dva vazdusna jastuka i nema zime.

Veliki brat

pre 7 meseci

Za te pare stvarno svi mogu da imaju tamo novo vozilo.
(Bojan, 4. decembar 2023 18:59)

Kako, kad je još pre invazije na Ukrajinu u većini mesta, dakle izuzimajući možda 10-ak najvećih gradova, prosečna plata ispod 500 evra? U većini gradova manjih od 200k stanovnika prosečna plata je čak ispod 300 evra, objasni matematiku kojom neko sa takvom platom može da kupi auto od 5000 evra.

Dakle, daleko od toga da je dostupna baš svima. I u Srbiji je Punto Classic uz davanje nekog krša od 200 evra mogao da se kupi za 5800 evra (doduše, bez klime i ABS-a), pa većina nije mogla da ga priušti (bar ona većina koja bi htela bilo koji auto, samo da je nov), još za njega nije bilo potrebno učešće, a kamata je bila tipa 2% ili čak nije ni bilo kamate.
Taj isti Punto je bio oko 1500 evra skuplji u varijanti sa klimom i ABS paketom (uključuje branike i retrovizore u boji karoserije), dakle tipa 7300 evra, a gledam na oglasima npr. 2017. godine, dakle nakon 5 godina, takvi primerci su bili oko 3500 evra.

Svakome bi bilo najbolje da bar jednom u životu kupi nov auto, posebno ako je to moglo, kao u tom slučaju, bez ikakvog učešća, jer kasnije ima da proda bar nešto što vredi solidno i doplati za nešto malo bolje (opet nov Punto, samo Evo, ili neki malo očuvaniji polovnjak), ovako se mnogi zarobe polovnjakom od 2-3k evra koji je rupa bez dna za održavanje, jer su stari 15-20 godina i na njima polako sve redom dolazi na zamenu.

Stole

pre 7 meseci

Da nije rata u Ukrajini i sankcija Rusiji, u VAZ-u bi se proizvodio od iduće godine Duster u nekoj ruskoj verziji sa Ladinom značkom. Verujem da bi to bilo dobro. Mada to nebi stiglo na naše tržište, a nema ni potrebe pored Dustera.

Rajko

pre 7 meseci

nikada necu razumeti da rusi jedini na svetu su uspeli da konstruisu svemirsku stanicu a auto ne umeju da naprave
(aaa, 04. decembar 2023 22:17).

Nekom je prioritet svemirska stanica a nekome auto! A ti sad vidi na kom nivou svesti je Rus a na kom ostali, Tu su naravno i Indija i Kina sa njima!

Mandarina

pre 7 meseci

Nvjece iznenadjenje je taj novi motor Euro 5. Skok sa Euro 2 na Euro 5 je velik. Bas me zanima, je li motor njihov ili uvozni. Sto se tice opreme, mozes ugraditi sta hoces, a i cena ide shodno tome. Samo to je promasen koncept, ali ne nuzno los. Dobro je da to nude za kupce kojima to treba, ali nikako da shvate kako se kroz postepenu nadogradnju odrzava kultno ime brenda. No dobro. To moze svaki entuzijasta sam odradjivati customizacijom dok god se Niva pravi i prodaje. Takodje je vrlo dobro da su raskinuli saradnju sa Reanultom, jer koliko god da im je unapredio Grantu kao model, Nivu bi unakazio. Niva je ikona, a Renault je imao plan da je pretvori u kantu popun Dacie. Cak je isti model trebao da bude, samo sa malo razlicitim dizajnom. Da su hteli napraviti takav novi model za Ladu pa da kazes, OK. Medjutim, unakaziti kultno ime "Niva" bi bilo zlocn. Srecno Renaultu putovanje. Niva kao model bi procvetala kada bi im fabrike prestali voditi sovjetske lobanje. Da neko cija je lobanja u danasnjem vremenu preuzme funkcju glavnog i odgovornog, mozda bi resio pitanje kvalitetnog i dostojnog unapredjenja modela Niva.

Srđan BL

pre 7 meseci

cosmo
Ako se uzme u obzir da sa Fiatom 124 dijeli motor moglo bi se reci da dijeli dio mehanike... Karoserija, trapovi, 4x4 pogon nema veze sa Fiatom.
To sto si napisao je recimo kao da su Polo i Tiguan 1.5 TSI isti auto...
Posto je Niva "unibody" konstrukcije moze se reci da je zacetnik SUV kategorije, kao sto su vec neki spomenuli. Zbog toga zavrijedjuje postovanje kao prvi pristupacan SUV (iako je konstruisana za ozbiljnije svrhe), a brke u JNA su vozali Kampanjole i sanjali G klase... Slabo je Niva bilo u JNA...

?

pre 7 meseci

Dakle, i dalje ne umeju, bez pomoći Zapada, Japana i Koreje da naprave auto.
Uostalom koliko % kod nas čine ruski automobili? Beznačajan procenat.
Nego, da vas pitam... ko od vas ima ruski TV, ruski frižider, ruski mobilni telefon ili ruski laptop?
Molim?
Hahahahahaha!
Rusofili hvale, ali niko ne kupuje rusku robu.
(Ako uopšte i postoje neki proizvodi.)
(Lala, 4. decembar 2023 21:23)

Где смо поломили Тојоте, Мицубишије, Ладе и Вазике су газиле без проблема. За цену горе наведених куповали смо пет Нива, лаке за поправити, поуздане у блату и на камењу. А реци ти нама, што Американци онда користе руске ракетне моторе? Или, можеш ли ми рећи ко је направио Касперски анти-вирус систем, који се користи свуда у свету?

Miloš

pre 7 meseci

Pa 80 % prodaje je Niva Travel ne ova orginalna Njiva za planine .Ne ložite narod sovjeckim vozilima i Rusi teže modernizaciji industrije automobila tako da do 2030 godine Lada planira da izbaci po dva modela svake godine.Tu je i UAZ i Gaz sa svojim modelima koji će naredne godine prestaviti strategije modernih vozila.

cosmo

pre 7 meseci

@T

Slažem se. Moj navod i jeste bio usmjeren kao ovima što je smatraju najsposobnijim terencem, što nije tačno, dobro si pojasnio.

Poz iz Tamnog

Djorke

pre 7 meseci

@
Kao sto je Royal Enfield potresao trziste motorcikla tako treba i Lada sa Nivom trziste terenaca. Naime ovo je pravi cistokrvni terenac, ne SUV. ...

(EZeljko, 4. decembar 2023 17:55)

Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.

Istina se ima gde videti.

pre 7 meseci

Samo što je Rusija za posljednje dve godine izbacila više POTPUNO novih modela raznih RUSKIH proizvodjača automobila od čitave EU! Ali treba održati lalino mišljenje pa ajmo tekst o Ladi Niva u stilu to je jedino što Rusija proizvodi. Ali nepobitna i lako proverljive činjenica je više nego EU

svetozar

pre 7 meseci

Uh što sam se ja slatko navozao raznih Lada Niva, kako je to dobar autić! Laka i jeftina za održavanje, jeste potrošač ali je zato sposobna da te izvuče gde hoćeš. Opet bi je rado vozio!!

Goran

pre 7 meseci

@Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.
(Djorke, 4. decembar 2023 19:50)

Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep).

Ni Rusija, ni Evropa

pre 7 meseci

Niva ima trziste ovakva kakva je. I to je fantastican uspeh Lade, da uloze 1977 u razvoj automobila i da ga proizvode i dalje 2024. Mislim da to jos samo Toyota ima sa land Cruiserom, Merc GLE i niko vishe. Sta briga upravu Autovaza sta Zapad ili komentatori ovde misle, oni prodaju 60K Niva godisnje, ako im je profit 1000eura po komadu, to je onda 60ME profita/god za automobil amortizovan jos 1984 god...i ko je ovde glup? Zlatna koka sa nultim rizikom. Ko hoce fensi ima izbora koliko hoce, Niva ima svojih 60K kupaca svake godine, bravo za Ladu.

marin

pre 7 meseci

Dok su drugi pravili sporete i televizore, Rusi supersonicne rakete...

Koje su jako pomogle prosejcnom covjeku pa i sovjetski savez se i raspao jer su toliko para bacali u naoruzuanje

a u ostalom i ameri su radili suprsonicne rakete ali i televizore sporete aute i sve ostalo dok se u sovijetskom savezu auto cekao 20 godina

Goran

pre 7 meseci

@Zar se Niva ne zove 4x4?
(Sun Ce, 4. decembar 2023 15:52)

Ima par verzija... Niva Bronto mi je najbolja. A i ona Black Edition sa 5 vrata je interesantna.

Mario

pre 7 meseci

Ako vanzemaljci slete u Rusiju i vide Ladu Njivu shvatit će da smo u kamenom dobu i otići.
Kada se vrate poklonit će im šarene staklene ogrlice...

Gagi

pre 7 meseci

"Zar se Niva ne zove 4x4?" - (Sun Ce, 4. decembar 2023 15:52)

Više ne. Od kada je prekinuta saradnja sa GM-om, pomenuta u članku, VAZ ponovo ima pravo na korišćenje imena "Niva".

Djorke

pre 7 meseci

@

Zapravo Niva je zacetnik SUV-a kao koncepta.

Nemam neko posebno misljenje o njoj, osim koliko para - toliko muzike. Dobijes sta si platio.
(Djorke, 4. decembar 2023 19:50)

Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep).

(Goran, 5. decembar 2023 07:59)

Reci mi da nikad nisi seo u pravo terensko vozilo, bez da mi kažeš da nikad nisi seo u pravo terensko vozilo ...

Djorke

pre 7 meseci

@
Где смо поломили Тојоте, Мицубишије, Ладе и Вазике су газиле без проблема. За цену горе наведених куповали смо пет Нива, лаке за поправити, поуздане у блату и на камењу. А реци ти нама, што Американци онда користе руске ракетне моторе? Или, можеш ли ми рећи ко је направио Касперски анти-вирус систем, који се користи свуда у свету?
(?, 5. decembar 2023 09:28)

Ja nemam neko mišljenje o Nivama jer mi je iskustvo upravo suprotno - gde su nam Tojote prolazile godinama bez problema, Lade su se lomile kao ništa, jednostavno nisu prolazile baš teške terene, kvarile se itd. Jesu jeftinije nekoliko puta, ali i nekoliko puta manje vrede pa je i to ok, izniveliše se.

Ne mislim da je loša, niti da ne vredi taj novac, nego mislim da joj, sa jedne strane ljudi pridodaju karakteristike koje nema (tipa "pravi terenac", "prohodnija od Tojote" itd ... i onda se tu ne pokaže ni malo ili se raspadne) ili nemaju neke zahteve, a Niva bude ono šta mogu da priušte i onda hvale svoga konja.

Niva je realno za selo, da se obiđe voćnjak, ide do njive, popne uz put koji je neočišćen od snega, ode na pecanje do same reke ili do ivice šume itd. a uz sve to je jeftina i ima svoje mane koje "progutaš" jer košta koliko košta.

Мики

pre 7 meseci

Овај ауто има своју намену, а то су неприступачни делови где уколико дође до квара нема аутомеханичара 100км у кругу. Тако да возач може да се снађе и оспособи возило, уз то Нива треба да буде што јефтинија, ако не може да се поправи да може ту да остане и да сатруне, а да власнику не буде много жао.

Milos

pre 7 meseci

"Niva nema veze sa SUV jer je čist terenac, a realno nije ni začetnik terenaca već je to bio Jeep Wrangler, a Niva je bila sovjetski odgovor.
Inače, to je razlog zašto je danas naziv terenac zapravo džip (Jeep)."

Wrangler se proizvodi od 1986. godine, ti verovatno misliš na Jeep Willys iz 1941.

Istina je

pre 7 meseci

da zapad polako tone , trajace to , al tonu , a Lada traje i traje , Lada je kao Fidel Kastro , nadzivela je toliko zapadnih modela , kao Kastro toliko americkih presednika , i jos se kotrlja po putevima , sumama , njivama ... !
I da , amerikanci jos nemaju hipersonicne rakete , svi testovi su neuspesni , a Iran ih ima !
Sunce se radja na istoku , a zalazi na zapadu !

T

pre 7 meseci

"I to je glavni problem - ko se iole ozbiljno bavi offroadom, zna da postoji daleko sposobniji terenac za iste pare" Ne bih da ulazim u to za koje pare ima sta da se kupi, ali Niva nije ni pravljena za "ozbiljni off road". Imali su u SSSR boljih off-road vozila, ali su bila skupa za proizvodnju. Tada je neko shvatio dve stvari - da ne vozi svako po otopljenoj sibirskoj tajgi; da samonoseca karoseroja moze da bude dovoljno dobra za lagano terensko vozilo. I tako je nastala Niva, ko sto joj ime kaze, da se koristi na njivama ("niva" se na ruskom čita "njiva" i znači upravo "njiva", nije šala), gradilistima i sličnim situacijama gde je teren težak ali ne i potpuna katastrofa. I to je sasvim legitimna i ekonomski i tehnički ispravna odluka.

Mlava

pre 7 meseci

Briga Ruse šta Srbi misle o Nivi... Ljudi su napravili auto za svoje tržište gde se prodaje ko alva... Staneš ujutro na trafiku za cigare i novine i usput kupiš far,ogledalo,lamelu za Nivu... Bagatela... Niva je takva kakva je, ni dobra ni loša,taman kakva treba za njih... Ako se neko baš zanima za to,mogli bi da pogledate šta Niva može sa dva naknadno ugrađena Torsena... Mnogi besni terenci bi sa tog testa otišli u suzama... Samo da primetim, mnogi ovde zaobilaze jedan auto koji ima jako ozbiljan pogon, odličan,proveren,efikasan... Subaru! Ružan je isto ko Lada,al ide "uz masnu banderu". Na kraju da vi rečem još koju... Samo jedan terenac postoji na planeti,ostalo je sve salata... Mercedes G!

liberal

pre 7 meseci

Odlican terenac, stim sto Rusi imaju i Patriota kojeg koristi njihova policija npr. Naravno Patriot je skuplji ali je zato terenac svetske klase.

Kgh

pre 7 meseci

Nivu vozim u firmi već 10 god. Od tad je promenjeno ukupno dve nive. Za potrebe terena (blato, neravan teren, kolotrazi od poljoprivredne mehanizacije) se pokazala kao pristojan auto. Ume da se zaglavi to nije sporno. Jeftina je i za održavanje i za kupovinu. Sa motorima nismo imali nikad problema, tu je stvarno ok. Kvacilo je odlazilo jedno 4 puta, homokinetički puna korpa, ležajevi itd. Niva do 50000 km je ok auto, kada stigne do 100000 km kreću muke. To je taman nekih 5 godina upotrebe (teren 40% asfalt 60%) i ide na prodaju. Slabe tačke: Plastika u enterijeru i branici, sedišta izgube formu i mehanizam im odlazi često, grejanje koje ni leti ne može da se isključi posle određenog vremena, klimu ako ima to posle 30000 km ode u zaborav. Bučna je poprilično. Prednosti: jeftina u startu, prolazi tamo gde ni jedan auto ne bi prošao, radna raga koja ne traži velika odricanja. Prilikom kupovine Lade, ne treba imati očekivanja luksuza niti da je to auto koji će služiti za asfalt, to je auto za teren i rad i to je to. S pram toga je i cena i kvalitet.