Ponedeljak, 08.05.2023.

08:09

"Ostavke? A Jabukovac, a Velika Ivanča?"

Gostujući u Dnevniku RTS, Vučić upitao da li je neko organizovao demonstracije kada su se desila masovna ubistva u Leskovcu, Jabukovcu, Velikoj Ivanči...

Izvor: RTS

"Ostavke? A Jabukovac, a Velika Ivanèa?" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

20 Komentari

Sortiraj po:

andreas kisser

pre 1 godinu

@GoranH

ali ja pod drustvom podrazumevam upravo roditelje! i nas ostale, koji smo ogrezli u nasilju svake vrste, od verbalnog na ulici i saobracaju, do fizickog za najmanju sitnicu. posao je roditelja da decu od malena uce empatiji, razumevanju, strpljenju, lepom ponasanju, odgovornosti, ali i pravima koja imaju u svakom trenutku odrastanja. samo tako cemo dugorocno iskoreniti osnovne probleme ovog drustva, a to jeste pre svega agresija kao prihvacena norma svakodnevnog ponasanja. pod sistemom koji pominjem kao drugi stub problema, podrazumevam odsustvo meritokratije u svakodnevnom zivotu, a koje kao posledicu ima potpunu politizaciju javnih sluzbu, pocev od skolstva. imamo direktore skola koji se postavljaju po politickoj liniji, pedagoge i socijalne centre u kojima rade pretezno nemotivisani i slabo obrazovani kadrovi, koje je cesto i vreme pregazilo, i da se ne lazemo, nastavni kadar koji nije bas ponajbolje obucen za pedagoski deo posla u obrazovanju (na stranu to sto su im vezane ruke besmislenim zakonima, a plate mizerne). i vidim da sam na originalni komentar dobio mnogo minusa; ne cudi me - mi smo drustvo koje se nije snaslo u savremenom dobu, napravilo puno losih izbora, a sada za svoje lose izbore trazi instant krivce. ne ide to tako.

Kule

pre 1 godinu

@Goran Loznica
Treba da ti bude žao što nije bilo 6. oktobra!
(hmmm, 08. maj 2023 13:01)

6. oktobra nije bilo zbog toga sto su oni koji su dosli na vlast 5. oktobra hteli da rade isto ili slicno kao ono koji su bili pre njih.

Milan

pre 1 godinu

Ne bih se slozio sa silnim komentarima kako roditelji teraju decu da budu uspesna i slicno. Ok ne treba preterivati ali deca trebaju da se trude, mi smo takodje bili odlikasi i isli na sekcije. Medjutim roditelji onda treba da ih izvedu na sok, kolace i da kazu dobro je sto se trudis ali da znas da zivot ima i onu drugu stranu, druzenje i deljenje radosti sa drugima jer je to najbitnije na kraju. To je nekada bilo normalno, danas ne znam. I jos jednom Srbi... nemojte da idete vise u krajnosti te mnogo ovo, mnogo ono. Na kraju roditelji snose deo odgovornosti kao autoriteti (i skola) ali kada deca odu na fudbal onda oni pricaju o stvarima koje vide na netu, tv-u tu su oni sami sa sobom. Treba kroz sredstva za informacije njima pruziti sliku o vrednosti druzenja, kroz serije kakve smo mi imali.

Rakica

pre 1 godinu

@Владимир
Obrazovanje nema veze sa moralom i vrednostima, tj. kako ti kazes sa obrazom. Obrazovan covek moze da i dobar i los i zao i sa obrazom i bez obraza. Moralan covek, sa nacelima, principma i vrednostima, je nesto sasvim drugo. Tacno jeste ovo sto si rekao - treba da se obrazujemo zbog nas samih, a ne, kako su govorili dok smo bili mali "da ne bismo radili nista ako zavrsimo fakultet" i da bi kao bili neke baje.

Bata Kole

pre 1 godinu

@
Зато децу не треба присиљавати да уче како би сутра ”било нешто од њих”. Добар човек можеш да будеш са било којим успехом. Децу треба усмерити да знање стичу ради самог знања, не због оцена. Тако ће се са деце скинути тежак притисак. Не треба им саветовати да се ”угурају или провуку јер данас не може другачије”. Не треба их прилагођавати поквареном духу времена, нити им најгоре особине представљати за најбоље, само зато што доносе ”успех”. Од њих треба направити добре људе а не добре такмичаре.
(Владимир, 8. maj 2023 13:08)

Slažem se Vladimire sa svakom reči, jedino što pre toga moramo da kultivišemo džunglu koju smo dozvolili da se napravi i da eliminišemo zveri koje bi mogle ih pojedu. To je naša obaveza, jer smo mi dozvolili da se zapate...

Владимир

pre 1 godinu

Зато децу не треба присиљавати да уче како би сутра ”било нешто од њих”. Добар човек можеш да будеш са било којим успехом. Децу треба усмерити да знање стичу ради самог знања, не због оцена. Тако ће се са деце скинути тежак притисак. Не треба им саветовати да се ”угурају или провуку јер данас не може другачије”. Не треба их прилагођавати поквареном духу времена, нити им најгоре особине представљати за најбоље, само зато што доносе ”успех”. Од њих треба направити добре људе а не добре такмичаре.

Владимир

pre 1 godinu

Није образован ко има школе, него ко има образа...
Колико је данашњи систем вредности искривљен и погрешан може се најбоље приметити баш у васпитању деце. Под васпитањем рачуна се не искључиво школа, која представља само један део тога, већ и кућно васпитање, одређивање исправних вредности и правог циља у животу детета. Већ је много пута поновљено да нашу децу васпитавају телевизијске емисије и комппјутер… Ипак, какав је заправо однос родитеља према деци, какве им вредности они усађују од најранијих дана? За шта би деца требало да се боре и како да се понашају? Кога им наводе као узоре и какво понашање хвале код своје деце?

Владимир

pre 1 godinu

Амбиција, каријера, новац, функције… Колико само људи изгубе душу да би стигли до тога! Колико им само похлепа прекрије све врлине! А где је корен томе?
Корен је у самом почетку, када се интелигенција и воља детета усмере у погрешном правцу. Пошто од знања ”нема леба”, родитељи још на самом почетку школовања саветују деци да трче за оценама, намећу им притисак јер другачије морају да ”успеју” у животу. А да ли је то заиста успех? Да ли је заиста уcпех то што пише у сведочанству или индексу? Није! Успех је оно што је човек постао кроз све те године! Успех је знање, успех је врлина, а оцене, диплома и функција су безвредне ако су прва два изгубљена у трци за њима!

Sodoma Gomora

pre 1 godinu

5 oktobra 2000 godine sam bio na masivnim demostracijama kao student ispred narodne skupštine. Sad posle dve decenije se kajem…
(Goran Loznica, 08. maj 2023 10:50)
Kajao bi se jos vise da nisi bio.

GoranH

pre 1 godinu

ovo apsolutno nije tacno! moja deca imaju 5 i 7 godina i slazem se, rodjena su u svetu koji je uslovljen internetom. i imaju svaki po tablet, i odgovorno tvrdim, da deca vec u tom uzrastu savresno dobo znaju razliku izmedju fantazije i realnosti! psiholog koji tvrdi drugacije je poput ekonomiste koji nikada nije radio u privredi! naravno, neophodna je interakcija roditelja sa decom, nadlgedanje sadrzaja, sto vise vremena provedeno zajedno u prirodi i kroz igru, citanje prica svako vece pred spavanje, razgovori sa decom o tome kako im je prosao dan, slusanje sta mali ljudi imaju da kazu, razumevanje (a ne podsmeh) nacinu na koji sagladavaju svet i pruzati im objasnjenja prirode i drustva oko nas. ali tvrditi da deca ne znaju granicu izmedju sveta fantazije i realnosti zbog interneta, je ciljano potureno da se odgovornost drustva i sistema preusmeri na imaginarnog neprijatelja. a u tome smo mi, narodi balkana, sampioni!
(andreas kisser, 08. maj 2023 11:35)

Sve si lepo napisao al ti je zaključak apsolutno netačan. Iz tvog izlaganja nikako cilj ne može biti skidanje odgovornosti sa društva i sistema jer si u tekstu lepo opisao da je to posao roditelja.

japao5ja

pre 1 godinu

90% je do roditelja koja ispuste svoju decu.
To što je neko dobar kao čovek ne mora da znači i da je dovoljno odgovoran kao roditelj.
Odrastao sam 90' pa kriminala nikada više nije bilo kao i oružja, nikome nije padalo napamet da ubija po školama a roditelji su pored svih jurnjava da nam obezbede koricu hleba uspevali da budu roditelji i pedagozi.
Prava nastavnika sa budu pravi pedagozi su svedena na minimum a roditelji očekuju da im škola vaspitava dete i da oni dobiju gotov "proizvod" bez po muke.

andreas kisser

pre 1 godinu

ali naša generacija je dobila facebook i sve ostalo sa 15-16 godina, znači upoznali smo prvo realni, pa tek onda digitalni svet. A ove novije generacije odrastaju sa internetom od ranih godina, pa je mnogima ta granica između realnog i digitalnog zabrisana.
(milan11, 8. maj 2023 11:10)

ovo apsolutno nije tacno! moja deca imaju 5 i 7 godina i slazem se, rodjena su u svetu koji je uslovljen internetom. i imaju svaki po tablet, i odgovorno tvrdim, da deca vec u tom uzrastu savresno dobo znaju razliku izmedju fantazije i realnosti! psiholog koji tvrdi drugacije je poput ekonomiste koji nikada nije radio u privredi! naravno, neophodna je interakcija roditelja sa decom, nadlgedanje sadrzaja, sto vise vremena provedeno zajedno u prirodi i kroz igru, citanje prica svako vece pred spavanje, razgovori sa decom o tome kako im je prosao dan, slusanje sta mali ljudi imaju da kazu, razumevanje (a ne podsmeh) nacinu na koji sagladavaju svet i pruzati im objasnjenja prirode i drustva oko nas. ali tvrditi da deca ne znaju granicu izmedju sveta fantazije i realnosti zbog interneta, je ciljano potureno da se odgovornost drustva i sistema preusmeri na imaginarnog neprijatelja. a u tome smo mi, narodi balkana, sampioni!

Roćevac

pre 1 godinu

Jabučilo.

Treba pre svega da se ustanovi odgovornost roditelja.
Rijalti je kao roba u dućanu, kupuješ ono što ti treba i sviđa.
Mi nemamo televizor od 2014. godine. Svi se pitaju kako živimo bez njega. MNOGO LEPO. Pričamo između nas, pročitamo po nešto, informišemo se iz novina( između redova) i slušamo radio. Internet je ograničen i isključen po potrebi. Nismo uopšte intelektualci, moja supruga je čistačica a ja kamijondžija.

milan11

pre 1 godinu

(Konkreeet, 8. maj 2023 10:15)

Da, ali kao što kažeš, naša generacija je dobil facebook i sve ostalo sa 15-16 godina, znači upoznali smo prvo realni, pa tek onda digitalni svet. A ove novije generacije odrastaju sa internetom od ranih godina, pa je mnogima ta granica između realnog i digitalnog zabrisana.

Konkreeet

pre 1 godinu

Ja sam '92. godište, malo se sećam Slobinog režima, ali ono, imao sam svega 8 godina kad je pao sa vlasti. Odrastao sam uz Đinđića, Koštunicu, gospodina Tadića najbolje pamtim, za njegovo vreme završio sam i osnovnu i srednju školu. Mogu slobodno da kažem da mi je odrastanje bilo apsolutno isto kao i današnjoj deci. Fejsbuk kad se pojavio 2007/08. svaki moj vršnjak imao je otovren profil, isto je bilo takmičenje ko će okačiti sliku u skupljim patikama i slično, mnogi su pravili fejk profile da prete drugima, roditelji su proklinjali dan kad su nam kupili kompjutere i stalno se pričalo da ćemo uništiti kičmu od tolikog sedenja za istim. Igrice smo takođe igrali, GTA, CS... gledali smo filmove, serije gde takođe ima nasilja, pucanja, nemorala... I kad bolje razmislim, klinac 2009. godište i ja koji uskoro punim 31. godinu imali smo skoro pa isto detinjstvo, samo je njegovo za trunku "digitalnije" ali ne u tolikoj meri koliko nam se servira... Ispade da mi nismo znali ni šta su društvene mreže, ni šta su filmovi, ni šta su igrice...

Јабучило

pre 1 godinu

И треба да се установи одговорност и директорке и психолога и разредног старешине.

Јабучило

pre 1 godinu

И треба да се установи одговорност и директорке и психолога и разредног старешине.

Konkreeet

pre 1 godinu

Ja sam '92. godište, malo se sećam Slobinog režima, ali ono, imao sam svega 8 godina kad je pao sa vlasti. Odrastao sam uz Đinđića, Koštunicu, gospodina Tadića najbolje pamtim, za njegovo vreme završio sam i osnovnu i srednju školu. Mogu slobodno da kažem da mi je odrastanje bilo apsolutno isto kao i današnjoj deci. Fejsbuk kad se pojavio 2007/08. svaki moj vršnjak imao je otovren profil, isto je bilo takmičenje ko će okačiti sliku u skupljim patikama i slično, mnogi su pravili fejk profile da prete drugima, roditelji su proklinjali dan kad su nam kupili kompjutere i stalno se pričalo da ćemo uništiti kičmu od tolikog sedenja za istim. Igrice smo takođe igrali, GTA, CS... gledali smo filmove, serije gde takođe ima nasilja, pucanja, nemorala... I kad bolje razmislim, klinac 2009. godište i ja koji uskoro punim 31. godinu imali smo skoro pa isto detinjstvo, samo je njegovo za trunku "digitalnije" ali ne u tolikoj meri koliko nam se servira... Ispade da mi nismo znali ni šta su društvene mreže, ni šta su filmovi, ni šta su igrice...

japao5ja

pre 1 godinu

90% je do roditelja koja ispuste svoju decu.
To što je neko dobar kao čovek ne mora da znači i da je dovoljno odgovoran kao roditelj.
Odrastao sam 90' pa kriminala nikada više nije bilo kao i oružja, nikome nije padalo napamet da ubija po školama a roditelji su pored svih jurnjava da nam obezbede koricu hleba uspevali da budu roditelji i pedagozi.
Prava nastavnika sa budu pravi pedagozi su svedena na minimum a roditelji očekuju da im škola vaspitava dete i da oni dobiju gotov "proizvod" bez po muke.

Roćevac

pre 1 godinu

Jabučilo.

Treba pre svega da se ustanovi odgovornost roditelja.
Rijalti je kao roba u dućanu, kupuješ ono što ti treba i sviđa.
Mi nemamo televizor od 2014. godine. Svi se pitaju kako živimo bez njega. MNOGO LEPO. Pričamo između nas, pročitamo po nešto, informišemo se iz novina( između redova) i slušamo radio. Internet je ograničen i isključen po potrebi. Nismo uopšte intelektualci, moja supruga je čistačica a ja kamijondžija.

Sodoma Gomora

pre 1 godinu

5 oktobra 2000 godine sam bio na masivnim demostracijama kao student ispred narodne skupštine. Sad posle dve decenije se kajem…
(Goran Loznica, 08. maj 2023 10:50)
Kajao bi se jos vise da nisi bio.

milan11

pre 1 godinu

(Konkreeet, 8. maj 2023 10:15)

Da, ali kao što kažeš, naša generacija je dobil facebook i sve ostalo sa 15-16 godina, znači upoznali smo prvo realni, pa tek onda digitalni svet. A ove novije generacije odrastaju sa internetom od ranih godina, pa je mnogima ta granica između realnog i digitalnog zabrisana.

Владимир

pre 1 godinu

Зато децу не треба присиљавати да уче како би сутра ”било нешто од њих”. Добар човек можеш да будеш са било којим успехом. Децу треба усмерити да знање стичу ради самог знања, не због оцена. Тако ће се са деце скинути тежак притисак. Не треба им саветовати да се ”угурају или провуку јер данас не може другачије”. Не треба их прилагођавати поквареном духу времена, нити им најгоре особине представљати за најбоље, само зато што доносе ”успех”. Од њих треба направити добре људе а не добре такмичаре.

andreas kisser

pre 1 godinu

ali naša generacija je dobila facebook i sve ostalo sa 15-16 godina, znači upoznali smo prvo realni, pa tek onda digitalni svet. A ove novije generacije odrastaju sa internetom od ranih godina, pa je mnogima ta granica između realnog i digitalnog zabrisana.
(milan11, 8. maj 2023 11:10)

ovo apsolutno nije tacno! moja deca imaju 5 i 7 godina i slazem se, rodjena su u svetu koji je uslovljen internetom. i imaju svaki po tablet, i odgovorno tvrdim, da deca vec u tom uzrastu savresno dobo znaju razliku izmedju fantazije i realnosti! psiholog koji tvrdi drugacije je poput ekonomiste koji nikada nije radio u privredi! naravno, neophodna je interakcija roditelja sa decom, nadlgedanje sadrzaja, sto vise vremena provedeno zajedno u prirodi i kroz igru, citanje prica svako vece pred spavanje, razgovori sa decom o tome kako im je prosao dan, slusanje sta mali ljudi imaju da kazu, razumevanje (a ne podsmeh) nacinu na koji sagladavaju svet i pruzati im objasnjenja prirode i drustva oko nas. ali tvrditi da deca ne znaju granicu izmedju sveta fantazije i realnosti zbog interneta, je ciljano potureno da se odgovornost drustva i sistema preusmeri na imaginarnog neprijatelja. a u tome smo mi, narodi balkana, sampioni!

Rakica

pre 1 godinu

@Владимир
Obrazovanje nema veze sa moralom i vrednostima, tj. kako ti kazes sa obrazom. Obrazovan covek moze da i dobar i los i zao i sa obrazom i bez obraza. Moralan covek, sa nacelima, principma i vrednostima, je nesto sasvim drugo. Tacno jeste ovo sto si rekao - treba da se obrazujemo zbog nas samih, a ne, kako su govorili dok smo bili mali "da ne bismo radili nista ako zavrsimo fakultet" i da bi kao bili neke baje.

Milan

pre 1 godinu

Ne bih se slozio sa silnim komentarima kako roditelji teraju decu da budu uspesna i slicno. Ok ne treba preterivati ali deca trebaju da se trude, mi smo takodje bili odlikasi i isli na sekcije. Medjutim roditelji onda treba da ih izvedu na sok, kolace i da kazu dobro je sto se trudis ali da znas da zivot ima i onu drugu stranu, druzenje i deljenje radosti sa drugima jer je to najbitnije na kraju. To je nekada bilo normalno, danas ne znam. I jos jednom Srbi... nemojte da idete vise u krajnosti te mnogo ovo, mnogo ono. Na kraju roditelji snose deo odgovornosti kao autoriteti (i skola) ali kada deca odu na fudbal onda oni pricaju o stvarima koje vide na netu, tv-u tu su oni sami sa sobom. Treba kroz sredstva za informacije njima pruziti sliku o vrednosti druzenja, kroz serije kakve smo mi imali.

Владимир

pre 1 godinu

Амбиција, каријера, новац, функције… Колико само људи изгубе душу да би стигли до тога! Колико им само похлепа прекрије све врлине! А где је корен томе?
Корен је у самом почетку, када се интелигенција и воља детета усмере у погрешном правцу. Пошто од знања ”нема леба”, родитељи још на самом почетку школовања саветују деци да трче за оценама, намећу им притисак јер другачије морају да ”успеју” у животу. А да ли је то заиста успех? Да ли је заиста уcпех то што пише у сведочанству или индексу? Није! Успех је оно што је човек постао кроз све те године! Успех је знање, успех је врлина, а оцене, диплома и функција су безвредне ако су прва два изгубљена у трци за њима!

Владимир

pre 1 godinu

Није образован ко има школе, него ко има образа...
Колико је данашњи систем вредности искривљен и погрешан може се најбоље приметити баш у васпитању деце. Под васпитањем рачуна се не искључиво школа, која представља само један део тога, већ и кућно васпитање, одређивање исправних вредности и правог циља у животу детета. Већ је много пута поновљено да нашу децу васпитавају телевизијске емисије и комппјутер… Ипак, какав је заправо однос родитеља према деци, какве им вредности они усађују од најранијих дана? За шта би деца требало да се боре и како да се понашају? Кога им наводе као узоре и какво понашање хвале код своје деце?

Bata Kole

pre 1 godinu

@
Зато децу не треба присиљавати да уче како би сутра ”било нешто од њих”. Добар човек можеш да будеш са било којим успехом. Децу треба усмерити да знање стичу ради самог знања, не због оцена. Тако ће се са деце скинути тежак притисак. Не треба им саветовати да се ”угурају или провуку јер данас не може другачије”. Не треба их прилагођавати поквареном духу времена, нити им најгоре особине представљати за најбоље, само зато што доносе ”успех”. Од њих треба направити добре људе а не добре такмичаре.
(Владимир, 8. maj 2023 13:08)

Slažem se Vladimire sa svakom reči, jedino što pre toga moramo da kultivišemo džunglu koju smo dozvolili da se napravi i da eliminišemo zveri koje bi mogle ih pojedu. To je naša obaveza, jer smo mi dozvolili da se zapate...

GoranH

pre 1 godinu

ovo apsolutno nije tacno! moja deca imaju 5 i 7 godina i slazem se, rodjena su u svetu koji je uslovljen internetom. i imaju svaki po tablet, i odgovorno tvrdim, da deca vec u tom uzrastu savresno dobo znaju razliku izmedju fantazije i realnosti! psiholog koji tvrdi drugacije je poput ekonomiste koji nikada nije radio u privredi! naravno, neophodna je interakcija roditelja sa decom, nadlgedanje sadrzaja, sto vise vremena provedeno zajedno u prirodi i kroz igru, citanje prica svako vece pred spavanje, razgovori sa decom o tome kako im je prosao dan, slusanje sta mali ljudi imaju da kazu, razumevanje (a ne podsmeh) nacinu na koji sagladavaju svet i pruzati im objasnjenja prirode i drustva oko nas. ali tvrditi da deca ne znaju granicu izmedju sveta fantazije i realnosti zbog interneta, je ciljano potureno da se odgovornost drustva i sistema preusmeri na imaginarnog neprijatelja. a u tome smo mi, narodi balkana, sampioni!
(andreas kisser, 08. maj 2023 11:35)

Sve si lepo napisao al ti je zaključak apsolutno netačan. Iz tvog izlaganja nikako cilj ne može biti skidanje odgovornosti sa društva i sistema jer si u tekstu lepo opisao da je to posao roditelja.

Kule

pre 1 godinu

@Goran Loznica
Treba da ti bude žao što nije bilo 6. oktobra!
(hmmm, 08. maj 2023 13:01)

6. oktobra nije bilo zbog toga sto su oni koji su dosli na vlast 5. oktobra hteli da rade isto ili slicno kao ono koji su bili pre njih.

andreas kisser

pre 1 godinu

@GoranH

ali ja pod drustvom podrazumevam upravo roditelje! i nas ostale, koji smo ogrezli u nasilju svake vrste, od verbalnog na ulici i saobracaju, do fizickog za najmanju sitnicu. posao je roditelja da decu od malena uce empatiji, razumevanju, strpljenju, lepom ponasanju, odgovornosti, ali i pravima koja imaju u svakom trenutku odrastanja. samo tako cemo dugorocno iskoreniti osnovne probleme ovog drustva, a to jeste pre svega agresija kao prihvacena norma svakodnevnog ponasanja. pod sistemom koji pominjem kao drugi stub problema, podrazumevam odsustvo meritokratije u svakodnevnom zivotu, a koje kao posledicu ima potpunu politizaciju javnih sluzbu, pocev od skolstva. imamo direktore skola koji se postavljaju po politickoj liniji, pedagoge i socijalne centre u kojima rade pretezno nemotivisani i slabo obrazovani kadrovi, koje je cesto i vreme pregazilo, i da se ne lazemo, nastavni kadar koji nije bas ponajbolje obucen za pedagoski deo posla u obrazovanju (na stranu to sto su im vezane ruke besmislenim zakonima, a plate mizerne). i vidim da sam na originalni komentar dobio mnogo minusa; ne cudi me - mi smo drustvo koje se nije snaslo u savremenom dobu, napravilo puno losih izbora, a sada za svoje lose izbore trazi instant krivce. ne ide to tako.

Sodoma Gomora

pre 1 godinu

5 oktobra 2000 godine sam bio na masivnim demostracijama kao student ispred narodne skupštine. Sad posle dve decenije se kajem…
(Goran Loznica, 08. maj 2023 10:50)
Kajao bi se jos vise da nisi bio.

andreas kisser

pre 1 godinu

ali naša generacija je dobila facebook i sve ostalo sa 15-16 godina, znači upoznali smo prvo realni, pa tek onda digitalni svet. A ove novije generacije odrastaju sa internetom od ranih godina, pa je mnogima ta granica između realnog i digitalnog zabrisana.
(milan11, 8. maj 2023 11:10)

ovo apsolutno nije tacno! moja deca imaju 5 i 7 godina i slazem se, rodjena su u svetu koji je uslovljen internetom. i imaju svaki po tablet, i odgovorno tvrdim, da deca vec u tom uzrastu savresno dobo znaju razliku izmedju fantazije i realnosti! psiholog koji tvrdi drugacije je poput ekonomiste koji nikada nije radio u privredi! naravno, neophodna je interakcija roditelja sa decom, nadlgedanje sadrzaja, sto vise vremena provedeno zajedno u prirodi i kroz igru, citanje prica svako vece pred spavanje, razgovori sa decom o tome kako im je prosao dan, slusanje sta mali ljudi imaju da kazu, razumevanje (a ne podsmeh) nacinu na koji sagladavaju svet i pruzati im objasnjenja prirode i drustva oko nas. ali tvrditi da deca ne znaju granicu izmedju sveta fantazije i realnosti zbog interneta, je ciljano potureno da se odgovornost drustva i sistema preusmeri na imaginarnog neprijatelja. a u tome smo mi, narodi balkana, sampioni!

Јабучило

pre 1 godinu

И треба да се установи одговорност и директорке и психолога и разредног старешине.

Kule

pre 1 godinu

@Goran Loznica
Treba da ti bude žao što nije bilo 6. oktobra!
(hmmm, 08. maj 2023 13:01)

6. oktobra nije bilo zbog toga sto su oni koji su dosli na vlast 5. oktobra hteli da rade isto ili slicno kao ono koji su bili pre njih.

GoranH

pre 1 godinu

ovo apsolutno nije tacno! moja deca imaju 5 i 7 godina i slazem se, rodjena su u svetu koji je uslovljen internetom. i imaju svaki po tablet, i odgovorno tvrdim, da deca vec u tom uzrastu savresno dobo znaju razliku izmedju fantazije i realnosti! psiholog koji tvrdi drugacije je poput ekonomiste koji nikada nije radio u privredi! naravno, neophodna je interakcija roditelja sa decom, nadlgedanje sadrzaja, sto vise vremena provedeno zajedno u prirodi i kroz igru, citanje prica svako vece pred spavanje, razgovori sa decom o tome kako im je prosao dan, slusanje sta mali ljudi imaju da kazu, razumevanje (a ne podsmeh) nacinu na koji sagladavaju svet i pruzati im objasnjenja prirode i drustva oko nas. ali tvrditi da deca ne znaju granicu izmedju sveta fantazije i realnosti zbog interneta, je ciljano potureno da se odgovornost drustva i sistema preusmeri na imaginarnog neprijatelja. a u tome smo mi, narodi balkana, sampioni!
(andreas kisser, 08. maj 2023 11:35)

Sve si lepo napisao al ti je zaključak apsolutno netačan. Iz tvog izlaganja nikako cilj ne može biti skidanje odgovornosti sa društva i sistema jer si u tekstu lepo opisao da je to posao roditelja.

Владимир

pre 1 godinu

Амбиција, каријера, новац, функције… Колико само људи изгубе душу да би стигли до тога! Колико им само похлепа прекрије све врлине! А где је корен томе?
Корен је у самом почетку, када се интелигенција и воља детета усмере у погрешном правцу. Пошто од знања ”нема леба”, родитељи још на самом почетку школовања саветују деци да трче за оценама, намећу им притисак јер другачије морају да ”успеју” у животу. А да ли је то заиста успех? Да ли је заиста уcпех то што пише у сведочанству или индексу? Није! Успех је оно што је човек постао кроз све те године! Успех је знање, успех је врлина, а оцене, диплома и функција су безвредне ако су прва два изгубљена у трци за њима!

Bata Kole

pre 1 godinu

@
Зато децу не треба присиљавати да уче како би сутра ”било нешто од њих”. Добар човек можеш да будеш са било којим успехом. Децу треба усмерити да знање стичу ради самог знања, не због оцена. Тако ће се са деце скинути тежак притисак. Не треба им саветовати да се ”угурају или провуку јер данас не може другачије”. Не треба их прилагођавати поквареном духу времена, нити им најгоре особине представљати за најбоље, само зато што доносе ”успех”. Од њих треба направити добре људе а не добре такмичаре.
(Владимир, 8. maj 2023 13:08)

Slažem se Vladimire sa svakom reči, jedino što pre toga moramo da kultivišemo džunglu koju smo dozvolili da se napravi i da eliminišemo zveri koje bi mogle ih pojedu. To je naša obaveza, jer smo mi dozvolili da se zapate...

Владимир

pre 1 godinu

Није образован ко има школе, него ко има образа...
Колико је данашњи систем вредности искривљен и погрешан може се најбоље приметити баш у васпитању деце. Под васпитањем рачуна се не искључиво школа, која представља само један део тога, већ и кућно васпитање, одређивање исправних вредности и правог циља у животу детета. Већ је много пута поновљено да нашу децу васпитавају телевизијске емисије и комппјутер… Ипак, какав је заправо однос родитеља према деци, какве им вредности они усађују од најранијих дана? За шта би деца требало да се боре и како да се понашају? Кога им наводе као узоре и какво понашање хвале код своје деце?

Roćevac

pre 1 godinu

Jabučilo.

Treba pre svega da se ustanovi odgovornost roditelja.
Rijalti je kao roba u dućanu, kupuješ ono što ti treba i sviđa.
Mi nemamo televizor od 2014. godine. Svi se pitaju kako živimo bez njega. MNOGO LEPO. Pričamo između nas, pročitamo po nešto, informišemo se iz novina( između redova) i slušamo radio. Internet je ograničen i isključen po potrebi. Nismo uopšte intelektualci, moja supruga je čistačica a ja kamijondžija.

Konkreeet

pre 1 godinu

Ja sam '92. godište, malo se sećam Slobinog režima, ali ono, imao sam svega 8 godina kad je pao sa vlasti. Odrastao sam uz Đinđića, Koštunicu, gospodina Tadića najbolje pamtim, za njegovo vreme završio sam i osnovnu i srednju školu. Mogu slobodno da kažem da mi je odrastanje bilo apsolutno isto kao i današnjoj deci. Fejsbuk kad se pojavio 2007/08. svaki moj vršnjak imao je otovren profil, isto je bilo takmičenje ko će okačiti sliku u skupljim patikama i slično, mnogi su pravili fejk profile da prete drugima, roditelji su proklinjali dan kad su nam kupili kompjutere i stalno se pričalo da ćemo uništiti kičmu od tolikog sedenja za istim. Igrice smo takođe igrali, GTA, CS... gledali smo filmove, serije gde takođe ima nasilja, pucanja, nemorala... I kad bolje razmislim, klinac 2009. godište i ja koji uskoro punim 31. godinu imali smo skoro pa isto detinjstvo, samo je njegovo za trunku "digitalnije" ali ne u tolikoj meri koliko nam se servira... Ispade da mi nismo znali ni šta su društvene mreže, ni šta su filmovi, ni šta su igrice...

Milan

pre 1 godinu

Ne bih se slozio sa silnim komentarima kako roditelji teraju decu da budu uspesna i slicno. Ok ne treba preterivati ali deca trebaju da se trude, mi smo takodje bili odlikasi i isli na sekcije. Medjutim roditelji onda treba da ih izvedu na sok, kolace i da kazu dobro je sto se trudis ali da znas da zivot ima i onu drugu stranu, druzenje i deljenje radosti sa drugima jer je to najbitnije na kraju. To je nekada bilo normalno, danas ne znam. I jos jednom Srbi... nemojte da idete vise u krajnosti te mnogo ovo, mnogo ono. Na kraju roditelji snose deo odgovornosti kao autoriteti (i skola) ali kada deca odu na fudbal onda oni pricaju o stvarima koje vide na netu, tv-u tu su oni sami sa sobom. Treba kroz sredstva za informacije njima pruziti sliku o vrednosti druzenja, kroz serije kakve smo mi imali.

japao5ja

pre 1 godinu

90% je do roditelja koja ispuste svoju decu.
To što je neko dobar kao čovek ne mora da znači i da je dovoljno odgovoran kao roditelj.
Odrastao sam 90' pa kriminala nikada više nije bilo kao i oružja, nikome nije padalo napamet da ubija po školama a roditelji su pored svih jurnjava da nam obezbede koricu hleba uspevali da budu roditelji i pedagozi.
Prava nastavnika sa budu pravi pedagozi su svedena na minimum a roditelji očekuju da im škola vaspitava dete i da oni dobiju gotov "proizvod" bez po muke.

milan11

pre 1 godinu

(Konkreeet, 8. maj 2023 10:15)

Da, ali kao što kažeš, naša generacija je dobil facebook i sve ostalo sa 15-16 godina, znači upoznali smo prvo realni, pa tek onda digitalni svet. A ove novije generacije odrastaju sa internetom od ranih godina, pa je mnogima ta granica između realnog i digitalnog zabrisana.

Владимир

pre 1 godinu

Зато децу не треба присиљавати да уче како би сутра ”било нешто од њих”. Добар човек можеш да будеш са било којим успехом. Децу треба усмерити да знање стичу ради самог знања, не због оцена. Тако ће се са деце скинути тежак притисак. Не треба им саветовати да се ”угурају или провуку јер данас не може другачије”. Не треба их прилагођавати поквареном духу времена, нити им најгоре особине представљати за најбоље, само зато што доносе ”успех”. Од њих треба направити добре људе а не добре такмичаре.

andreas kisser

pre 1 godinu

@GoranH

ali ja pod drustvom podrazumevam upravo roditelje! i nas ostale, koji smo ogrezli u nasilju svake vrste, od verbalnog na ulici i saobracaju, do fizickog za najmanju sitnicu. posao je roditelja da decu od malena uce empatiji, razumevanju, strpljenju, lepom ponasanju, odgovornosti, ali i pravima koja imaju u svakom trenutku odrastanja. samo tako cemo dugorocno iskoreniti osnovne probleme ovog drustva, a to jeste pre svega agresija kao prihvacena norma svakodnevnog ponasanja. pod sistemom koji pominjem kao drugi stub problema, podrazumevam odsustvo meritokratije u svakodnevnom zivotu, a koje kao posledicu ima potpunu politizaciju javnih sluzbu, pocev od skolstva. imamo direktore skola koji se postavljaju po politickoj liniji, pedagoge i socijalne centre u kojima rade pretezno nemotivisani i slabo obrazovani kadrovi, koje je cesto i vreme pregazilo, i da se ne lazemo, nastavni kadar koji nije bas ponajbolje obucen za pedagoski deo posla u obrazovanju (na stranu to sto su im vezane ruke besmislenim zakonima, a plate mizerne). i vidim da sam na originalni komentar dobio mnogo minusa; ne cudi me - mi smo drustvo koje se nije snaslo u savremenom dobu, napravilo puno losih izbora, a sada za svoje lose izbore trazi instant krivce. ne ide to tako.

Rakica

pre 1 godinu

@Владимир
Obrazovanje nema veze sa moralom i vrednostima, tj. kako ti kazes sa obrazom. Obrazovan covek moze da i dobar i los i zao i sa obrazom i bez obraza. Moralan covek, sa nacelima, principma i vrednostima, je nesto sasvim drugo. Tacno jeste ovo sto si rekao - treba da se obrazujemo zbog nas samih, a ne, kako su govorili dok smo bili mali "da ne bismo radili nista ako zavrsimo fakultet" i da bi kao bili neke baje.