Četvrtak, 19.01.2023.

11:39

Šok u Moskvi: "Ne beže, bolji su. Nećemo uspeti"

Osnivač ruske grupe plaćenika "Vagner" Jevgenij Prigožin objavio je da Bahmut, uprkos pisanjima nekih medija, nije zauzet i da neće ni biti tako skoro.

Izvor: index.hr

Šok u Moskvi: "Ne beže, bolji su. Neæemo uspeti" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

sin lovca na medvede

pre 1 godinu

99% ljudi, ne zna sta se, de facto, u Ukrajini dogadja!
Cak ne znaju ni ko su okupatori a ko oslobidioci!
A o svemu ostalom, ne treba ni govoriti! Totalni mrak!

Nucky Thompson

pre 1 godinu

Sad zamisli da Ukrajinci imaju tesko i savremeno naorizanje od NATO, a ne one skalamerije sto su im poslali. I to jos na kasocicu a mnoge od njih modifikovane.

;-)

pre 1 godinu

Mnogo je lakše braniti se ukopan nego napredovati.

Odbrana je uočljivija. Mogli bi Rusi raketiranjem lako da je razore. Dovoljno bi bilo, da ispale 20ak plotuna na Bahmut i da onda polako ulaze pešadijom i tenkovima. Nažalost takvo ratovanje nosi mnogo žrtvi.

gulag

pre 1 godinu

Meni je veoma čudno da zadnjih par meseci ratuju samo Wagner i jos neke jedinice u Ukrajini a dok Ruska armija stoji i samo drzi liniju, jos cudnije mi je sto od 300 000 mobilisanih vojnika vise od 150 000 je jos na obuci. Meni sve ovo mirise na neku veliku ofanzivu, da sam Ukrajinac veoma bi se zabrinuo.
(Gradjanin, 19. januar 2023 13:02)

Ne žele napredovati jer s tom brojkom ljudi ne mogu držati veliki teritorij pod kontrolom. I ovo je previše teritorija koliko imaju. Ukrajina može pasti jedino ako se osvoji Kijev ili baci atomka. Amerikanci nikad ne bi mogli zavladati Irakom da nisu osvojili Bagdad i preuzeli poluge vlasti.

mirko

pre 1 godinu

Uff kad covek pogleda komentare skapira koliko neobavestenih ljudi ima sto proruskih sto antiruskih.

Vagnerovaca ima izmedju 30k i 50k, nema nigde precizno utvrdjen broj sem mozda u njihovoj bazi kojoj mi sigurno nemamo pristup.

Drugo u borbama na tom rejonu ucestvuju i VDV kao i druge jedinice regularne ruske vojske. Zasto je Vagneru dato da vodi glavne borbe ovde, pa pre svega zbog fleksibilnijeg lanca komandovanja, primer - uoci se protivnicka artiljerija, oficir Vagnerove artiljerije samostalno moze da donese odluku da tuce po istoj, dok u regularnoj vojsci mora da trazi odobrenje od nadredjenog, koji, u nekim slucajevima, dalje trazi odobrenje od svog nadredjenog, i dok stigne odobrenje, protivnik se skupio i otisao (ovo je deo koji Prigozin najvise kritikuje).

Rusi su nivo borbi sad podigli na najvisi stepen tj Gerasimov je preuzeo komandu nad operacijama sto znaci potpuno otvoreni rat i verovatno uskoro i nova ofanziva ruske vojske.

Rusi nisu mogli da koriste taktiku blickriga jer su imali premalo vojske na terenu. Videcemo sta ce biti kada se potpuno angazuju mobilisane snage.

U svakom slucaju rusi ce rat dobiti (ko je citao Sun Tzu-a zna i zasto ko nije nek procita), a zavrsice ove, najdalje sledece godine (mada je to uvek tesko ili nemoguce prognozirati).

neutralni felš

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51)

ako "rusi nigde ne žure" onda imaju drugu vojsku u istoriji sveta koja pri ofanzivnim dejstvima ne žuri da porazi protivnika pre nego što se konsoliduje i počne da zadaje protivudarce... prva je bio kartaginska/hanibalova, koja je oklevala da napadne rim, i na kraju su prošli kako su prošli.

Gradjanin

pre 1 godinu

Meni je veoma čudno da zadnjih par meseci ratuju samo Wagner i jos neke jedinice u Ukrajini a dok Ruska armija stoji i samo drzi liniju, jos cudnije mi je sto od 300 000 mobilisanih vojnika vise od 150 000 je jos na obuci. Meni sve ovo mirise na neku veliku ofanzivu, da sam Ukrajinac veoma bi se zabrinuo.

Piksla

pre 1 godinu

Pa niko nece ni osvojiti tako sto ce trupe da usetaju u grad. Tvrdjave kao Bahmut se osvajaju opkoljavanjem, presjeces sve rute snadbijevanja sto Rusi trenutno i rade. Prvo Soledar i krasna Gora sa sjevera pa sad i Klisivka sa juga.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51)

- Da, “najjača vojska na svetu”, uz pomoć Čečena, dobrovoljaca, LNR, DNR, ima za cilj da ne pomera liniju fronta, gine svakodnevno i mesecima osvaja Bahmut. Od retkih smo zemalja u svetu gde neki i dalje ne vide da je “specijalna operacija” nevidjena blamaža za rusku vojsku.

Edgar

pre 1 godinu

Očigledno je da je Putin čitavih 20 godina bacio u vetar, ova "intervencija" je ponižavajuće mrcvarenje, nema sofisticiranih sredstava, Rusi praktično u svom dvorištu ratuju kao da su na drugom kraju sveta.
Skoro deset godina su znali da će biti rata i sada su totalno nespremni za razliku od Ukrajinaca kojima skidam kapu.

Dex

pre 1 godinu

Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51

Bogme, s obzirom na to koliko verovatno ljudi izgine svakog dana, to i ne zvuci kao neka mudrost kojoj bih kao Rus aplaudirao. Zamisli, godine ovoga... A zivot je samo jedan, a i relativno je kratak (sto shvatis nakon sto prodju dvadesete). Bacena generacija, s tim sto nikad nisu ni imali srecnu generaciju. Puka slucajnost, slicno kao i kod nas.

zare

pre 1 godinu

Nema potrebe za žrtvama i brzim zauzimanjem Bahmuta, jer je grad zuzimanja Sola i Soledada odsečen od linija snabdevanja. Mogu da ga ostave u okruženj u pozadini i da idu dalje.

petar

pre 1 godinu

Njegova je deviza,nikad se unapred ne treba hvaliti,nego raditi svoj posao i uvek govoriti da ne ide dobro.Kad ovo ovako kaže onda su blizu nekog većeg uspeha.

Problemi

pre 1 godinu

U prevodu, Bahmut je ili pao, ili ce pasti do kraja nedelje.
Svaki put kad se pojave ovakve vesti na netu ukrainci pretrpe katastrofapne poraze.
To je prosto shema po kojoj zapadno informisanje funkcionise. Znate ono pre nego sto je unisteno 5 bataljona ukrainske vojske u Soledaru Prigozin je navodno iz podruma prepunog ruskih leseva izvestavao o potpunom kolapsu ruske vojske, junackoj odbrani ukrainaca? Bam! 3 dana kasnije osvojen Soledar. 5 bataljona ukrainske vojske unisteno.

pukovnik ili pokojnik

pre 1 godinu

I sta kazes, osvojili mesto od 400 stanvnika!
Velika vest i jos jedan fantastican uspeh mocne ruske armije...
(Fiki, 19. januar 2023 12:23)

Koliko vas samo ima koji pričate o veličini nekog mesta gde se vodi bitka? Pa kakve to veze ima sa brojem vojnika obe strane koji se tu bore? Nikakve!

Дрндоје

pre 1 godinu

Постоје медији који извештавају објективно а постоје и медији који објављују (за новац) наручено. Не бих о томе како ко извештава али је евидентно да после сваког хвалоспева (оде) Украјинцима Руси ослободе нове територије.

BBking

pre 1 godinu

Sustinа "blitzkrieg"-a je u obilazenju naseljenih mesta, odsecanja linija snabdevanja. Naselja su sama padala bez borbe. To treba Rusi da urade i osvoje prostor nadiruci ka Kijevu uz obezbedjenje da ne budu napadnuti sa ledja. Za to je zaduzena ruska avijacija. Cim krenu iz rovova u Bahmutu, snazan udar po ukrajinskoj vojsci.

Vlad

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...

DM32

pre 1 godinu

Pa koliko ima tih Vagnerovaca, nece moci sami da uzmu Bahmut, brani ga 30 000 Ukrajinaca? Trebace trecina regularne Ruske vojske da se ukljuci ako misle da ga uzmu u frontalnom napadu. Po jutrosnjim informacijama, pre bih rekao da ga obilaze, prijavljene su borbe duboko iza Bahmuta.

Avaya

pre 1 godinu

@Fiki Тамо одавно нема цивила, цела та зона је одавно просејана системима одбране и бункерима и битке су буквално за сваку кућу. Бахмут за сада није циљ, циљ је да се окружи или буде у ситуацији да комуникација са њим буде под контролом артиљерије Wagner-а

rebro

pre 1 godinu

Ne razumem svrhu da artiljerijom biješ po gradu, a imaš avijaciju i bombardere.
Ukri tu nemaju PVO tako da je mrcvarnje artiljerijom beskorisno.

Makiivka

pre 1 godinu

Samo polako stize masa teskog naoruzanja Ukrajincima,koji su u punoj mobilizaciji i Boga pitaj koliko trenutno ljudi pod oruzijem imaju,bice veselo na proljece i za jedne i za druge.

DM32

pre 1 godinu

Pa koliko ima tih Vagnerovaca, nece moci sami da uzmu Bahmut, brani ga 30 000 Ukrajinaca? Trebace trecina regularne Ruske vojske da se ukljuci ako misle da ga uzmu u frontalnom napadu. Po jutrosnjim informacijama, pre bih rekao da ga obilaze, prijavljene su borbe duboko iza Bahmuta.

pukovnik ili pokojnik

pre 1 godinu

I sta kazes, osvojili mesto od 400 stanvnika!
Velika vest i jos jedan fantastican uspeh mocne ruske armije...
(Fiki, 19. januar 2023 12:23)

Koliko vas samo ima koji pričate o veličini nekog mesta gde se vodi bitka? Pa kakve to veze ima sa brojem vojnika obe strane koji se tu bore? Nikakve!

Edgar

pre 1 godinu

Očigledno je da je Putin čitavih 20 godina bacio u vetar, ova "intervencija" je ponižavajuće mrcvarenje, nema sofisticiranih sredstava, Rusi praktično u svom dvorištu ratuju kao da su na drugom kraju sveta.
Skoro deset godina su znali da će biti rata i sada su totalno nespremni za razliku od Ukrajinaca kojima skidam kapu.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51)

- Da, “najjača vojska na svetu”, uz pomoć Čečena, dobrovoljaca, LNR, DNR, ima za cilj da ne pomera liniju fronta, gine svakodnevno i mesecima osvaja Bahmut. Od retkih smo zemalja u svetu gde neki i dalje ne vide da je “specijalna operacija” nevidjena blamaža za rusku vojsku.

Dex

pre 1 godinu

Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51

Bogme, s obzirom na to koliko verovatno ljudi izgine svakog dana, to i ne zvuci kao neka mudrost kojoj bih kao Rus aplaudirao. Zamisli, godine ovoga... A zivot je samo jedan, a i relativno je kratak (sto shvatis nakon sto prodju dvadesete). Bacena generacija, s tim sto nikad nisu ni imali srecnu generaciju. Puka slucajnost, slicno kao i kod nas.

Vlad

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...

Problemi

pre 1 godinu

U prevodu, Bahmut je ili pao, ili ce pasti do kraja nedelje.
Svaki put kad se pojave ovakve vesti na netu ukrainci pretrpe katastrofapne poraze.
To je prosto shema po kojoj zapadno informisanje funkcionise. Znate ono pre nego sto je unisteno 5 bataljona ukrainske vojske u Soledaru Prigozin je navodno iz podruma prepunog ruskih leseva izvestavao o potpunom kolapsu ruske vojske, junackoj odbrani ukrainaca? Bam! 3 dana kasnije osvojen Soledar. 5 bataljona ukrainske vojske unisteno.

Дрндоје

pre 1 godinu

Постоје медији који извештавају објективно а постоје и медији који објављују (за новац) наручено. Не бих о томе како ко извештава али је евидентно да после сваког хвалоспева (оде) Украјинцима Руси ослободе нове територије.

Makiivka

pre 1 godinu

Samo polako stize masa teskog naoruzanja Ukrajincima,koji su u punoj mobilizaciji i Boga pitaj koliko trenutno ljudi pod oruzijem imaju,bice veselo na proljece i za jedne i za druge.

neutralni felš

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51)

ako "rusi nigde ne žure" onda imaju drugu vojsku u istoriji sveta koja pri ofanzivnim dejstvima ne žuri da porazi protivnika pre nego što se konsoliduje i počne da zadaje protivudarce... prva je bio kartaginska/hanibalova, koja je oklevala da napadne rim, i na kraju su prošli kako su prošli.

Piksla

pre 1 godinu

Pa niko nece ni osvojiti tako sto ce trupe da usetaju u grad. Tvrdjave kao Bahmut se osvajaju opkoljavanjem, presjeces sve rute snadbijevanja sto Rusi trenutno i rade. Prvo Soledar i krasna Gora sa sjevera pa sad i Klisivka sa juga.

Avaya

pre 1 godinu

@Fiki Тамо одавно нема цивила, цела та зона је одавно просејана системима одбране и бункерима и битке су буквално за сваку кућу. Бахмут за сада није циљ, циљ је да се окружи или буде у ситуацији да комуникација са њим буде под контролом артиљерије Wagner-а

petar

pre 1 godinu

Njegova je deviza,nikad se unapred ne treba hvaliti,nego raditi svoj posao i uvek govoriti da ne ide dobro.Kad ovo ovako kaže onda su blizu nekog većeg uspeha.

BBking

pre 1 godinu

Sustinа "blitzkrieg"-a je u obilazenju naseljenih mesta, odsecanja linija snabdevanja. Naselja su sama padala bez borbe. To treba Rusi da urade i osvoje prostor nadiruci ka Kijevu uz obezbedjenje da ne budu napadnuti sa ledja. Za to je zaduzena ruska avijacija. Cim krenu iz rovova u Bahmutu, snazan udar po ukrajinskoj vojsci.

mirko

pre 1 godinu

Uff kad covek pogleda komentare skapira koliko neobavestenih ljudi ima sto proruskih sto antiruskih.

Vagnerovaca ima izmedju 30k i 50k, nema nigde precizno utvrdjen broj sem mozda u njihovoj bazi kojoj mi sigurno nemamo pristup.

Drugo u borbama na tom rejonu ucestvuju i VDV kao i druge jedinice regularne ruske vojske. Zasto je Vagneru dato da vodi glavne borbe ovde, pa pre svega zbog fleksibilnijeg lanca komandovanja, primer - uoci se protivnicka artiljerija, oficir Vagnerove artiljerije samostalno moze da donese odluku da tuce po istoj, dok u regularnoj vojsci mora da trazi odobrenje od nadredjenog, koji, u nekim slucajevima, dalje trazi odobrenje od svog nadredjenog, i dok stigne odobrenje, protivnik se skupio i otisao (ovo je deo koji Prigozin najvise kritikuje).

Rusi su nivo borbi sad podigli na najvisi stepen tj Gerasimov je preuzeo komandu nad operacijama sto znaci potpuno otvoreni rat i verovatno uskoro i nova ofanziva ruske vojske.

Rusi nisu mogli da koriste taktiku blickriga jer su imali premalo vojske na terenu. Videcemo sta ce biti kada se potpuno angazuju mobilisane snage.

U svakom slucaju rusi ce rat dobiti (ko je citao Sun Tzu-a zna i zasto ko nije nek procita), a zavrsice ove, najdalje sledece godine (mada je to uvek tesko ili nemoguce prognozirati).

Gradjanin

pre 1 godinu

Meni je veoma čudno da zadnjih par meseci ratuju samo Wagner i jos neke jedinice u Ukrajini a dok Ruska armija stoji i samo drzi liniju, jos cudnije mi je sto od 300 000 mobilisanih vojnika vise od 150 000 je jos na obuci. Meni sve ovo mirise na neku veliku ofanzivu, da sam Ukrajinac veoma bi se zabrinuo.

zare

pre 1 godinu

Nema potrebe za žrtvama i brzim zauzimanjem Bahmuta, jer je grad zuzimanja Sola i Soledada odsečen od linija snabdevanja. Mogu da ga ostave u okruženj u pozadini i da idu dalje.

sin lovca na medvede

pre 1 godinu

99% ljudi, ne zna sta se, de facto, u Ukrajini dogadja!
Cak ne znaju ni ko su okupatori a ko oslobidioci!
A o svemu ostalom, ne treba ni govoriti! Totalni mrak!

Nucky Thompson

pre 1 godinu

Sad zamisli da Ukrajinci imaju tesko i savremeno naorizanje od NATO, a ne one skalamerije sto su im poslali. I to jos na kasocicu a mnoge od njih modifikovane.

rebro

pre 1 godinu

Ne razumem svrhu da artiljerijom biješ po gradu, a imaš avijaciju i bombardere.
Ukri tu nemaju PVO tako da je mrcvarnje artiljerijom beskorisno.

gulag

pre 1 godinu

Meni je veoma čudno da zadnjih par meseci ratuju samo Wagner i jos neke jedinice u Ukrajini a dok Ruska armija stoji i samo drzi liniju, jos cudnije mi je sto od 300 000 mobilisanih vojnika vise od 150 000 je jos na obuci. Meni sve ovo mirise na neku veliku ofanzivu, da sam Ukrajinac veoma bi se zabrinuo.
(Gradjanin, 19. januar 2023 13:02)

Ne žele napredovati jer s tom brojkom ljudi ne mogu držati veliki teritorij pod kontrolom. I ovo je previše teritorija koliko imaju. Ukrajina može pasti jedino ako se osvoji Kijev ili baci atomka. Amerikanci nikad ne bi mogli zavladati Irakom da nisu osvojili Bagdad i preuzeli poluge vlasti.

;-)

pre 1 godinu

Mnogo je lakše braniti se ukopan nego napredovati.

Odbrana je uočljivija. Mogli bi Rusi raketiranjem lako da je razore. Dovoljno bi bilo, da ispale 20ak plotuna na Bahmut i da onda polako ulaze pešadijom i tenkovima. Nažalost takvo ratovanje nosi mnogo žrtvi.

Problemi

pre 1 godinu

U prevodu, Bahmut je ili pao, ili ce pasti do kraja nedelje.
Svaki put kad se pojave ovakve vesti na netu ukrainci pretrpe katastrofapne poraze.
To je prosto shema po kojoj zapadno informisanje funkcionise. Znate ono pre nego sto je unisteno 5 bataljona ukrainske vojske u Soledaru Prigozin je navodno iz podruma prepunog ruskih leseva izvestavao o potpunom kolapsu ruske vojske, junackoj odbrani ukrainaca? Bam! 3 dana kasnije osvojen Soledar. 5 bataljona ukrainske vojske unisteno.

Makiivka

pre 1 godinu

Samo polako stize masa teskog naoruzanja Ukrajincima,koji su u punoj mobilizaciji i Boga pitaj koliko trenutno ljudi pod oruzijem imaju,bice veselo na proljece i za jedne i za druge.

Vlad

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...

BBking

pre 1 godinu

Sustinа "blitzkrieg"-a je u obilazenju naseljenih mesta, odsecanja linija snabdevanja. Naselja su sama padala bez borbe. To treba Rusi da urade i osvoje prostor nadiruci ka Kijevu uz obezbedjenje da ne budu napadnuti sa ledja. Za to je zaduzena ruska avijacija. Cim krenu iz rovova u Bahmutu, snazan udar po ukrajinskoj vojsci.

rebro

pre 1 godinu

Ne razumem svrhu da artiljerijom biješ po gradu, a imaš avijaciju i bombardere.
Ukri tu nemaju PVO tako da je mrcvarnje artiljerijom beskorisno.

Edgar

pre 1 godinu

Očigledno je da je Putin čitavih 20 godina bacio u vetar, ova "intervencija" je ponižavajuće mrcvarenje, nema sofisticiranih sredstava, Rusi praktično u svom dvorištu ratuju kao da su na drugom kraju sveta.
Skoro deset godina su znali da će biti rata i sada su totalno nespremni za razliku od Ukrajinaca kojima skidam kapu.

Дрндоје

pre 1 godinu

Постоје медији који извештавају објективно а постоје и медији који објављују (за новац) наручено. Не бих о томе како ко извештава али је евидентно да после сваког хвалоспева (оде) Украјинцима Руси ослободе нове територије.

pukovnik ili pokojnik

pre 1 godinu

I sta kazes, osvojili mesto od 400 stanvnika!
Velika vest i jos jedan fantastican uspeh mocne ruske armije...
(Fiki, 19. januar 2023 12:23)

Koliko vas samo ima koji pričate o veličini nekog mesta gde se vodi bitka? Pa kakve to veze ima sa brojem vojnika obe strane koji se tu bore? Nikakve!

Gradjanin

pre 1 godinu

Meni je veoma čudno da zadnjih par meseci ratuju samo Wagner i jos neke jedinice u Ukrajini a dok Ruska armija stoji i samo drzi liniju, jos cudnije mi je sto od 300 000 mobilisanih vojnika vise od 150 000 je jos na obuci. Meni sve ovo mirise na neku veliku ofanzivu, da sam Ukrajinac veoma bi se zabrinuo.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51)

- Da, “najjača vojska na svetu”, uz pomoć Čečena, dobrovoljaca, LNR, DNR, ima za cilj da ne pomera liniju fronta, gine svakodnevno i mesecima osvaja Bahmut. Od retkih smo zemalja u svetu gde neki i dalje ne vide da je “specijalna operacija” nevidjena blamaža za rusku vojsku.

Piksla

pre 1 godinu

Pa niko nece ni osvojiti tako sto ce trupe da usetaju u grad. Tvrdjave kao Bahmut se osvajaju opkoljavanjem, presjeces sve rute snadbijevanja sto Rusi trenutno i rade. Prvo Soledar i krasna Gora sa sjevera pa sad i Klisivka sa juga.

mirko

pre 1 godinu

Uff kad covek pogleda komentare skapira koliko neobavestenih ljudi ima sto proruskih sto antiruskih.

Vagnerovaca ima izmedju 30k i 50k, nema nigde precizno utvrdjen broj sem mozda u njihovoj bazi kojoj mi sigurno nemamo pristup.

Drugo u borbama na tom rejonu ucestvuju i VDV kao i druge jedinice regularne ruske vojske. Zasto je Vagneru dato da vodi glavne borbe ovde, pa pre svega zbog fleksibilnijeg lanca komandovanja, primer - uoci se protivnicka artiljerija, oficir Vagnerove artiljerije samostalno moze da donese odluku da tuce po istoj, dok u regularnoj vojsci mora da trazi odobrenje od nadredjenog, koji, u nekim slucajevima, dalje trazi odobrenje od svog nadredjenog, i dok stigne odobrenje, protivnik se skupio i otisao (ovo je deo koji Prigozin najvise kritikuje).

Rusi su nivo borbi sad podigli na najvisi stepen tj Gerasimov je preuzeo komandu nad operacijama sto znaci potpuno otvoreni rat i verovatno uskoro i nova ofanziva ruske vojske.

Rusi nisu mogli da koriste taktiku blickriga jer su imali premalo vojske na terenu. Videcemo sta ce biti kada se potpuno angazuju mobilisane snage.

U svakom slucaju rusi ce rat dobiti (ko je citao Sun Tzu-a zna i zasto ko nije nek procita), a zavrsice ove, najdalje sledece godine (mada je to uvek tesko ili nemoguce prognozirati).

zare

pre 1 godinu

Nema potrebe za žrtvama i brzim zauzimanjem Bahmuta, jer je grad zuzimanja Sola i Soledada odsečen od linija snabdevanja. Mogu da ga ostave u okruženj u pozadini i da idu dalje.

petar

pre 1 godinu

Njegova je deviza,nikad se unapred ne treba hvaliti,nego raditi svoj posao i uvek govoriti da ne ide dobro.Kad ovo ovako kaže onda su blizu nekog većeg uspeha.

neutralni felš

pre 1 godinu

Pa ne ratuje samo Wagner u Bahmutu. Tu je regularna ruska vojska, Čečeni, dobrovoljci, vojska LNR i DNR.
Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51)

ako "rusi nigde ne žure" onda imaju drugu vojsku u istoriji sveta koja pri ofanzivnim dejstvima ne žuri da porazi protivnika pre nego što se konsoliduje i počne da zadaje protivudarce... prva je bio kartaginska/hanibalova, koja je oklevala da napadne rim, i na kraju su prošli kako su prošli.

Avaya

pre 1 godinu

@Fiki Тамо одавно нема цивила, цела та зона је одавно просејана системима одбране и бункерима и битке су буквално за сваку кућу. Бахмут за сада није циљ, циљ је да се окружи или буде у ситуацији да комуникација са њим буде под контролом артиљерије Wagner-а

DM32

pre 1 godinu

Pa koliko ima tih Vagnerovaca, nece moci sami da uzmu Bahmut, brani ga 30 000 Ukrajinaca? Trebace trecina regularne Ruske vojske da se ukljuci ako misle da ga uzmu u frontalnom napadu. Po jutrosnjim informacijama, pre bih rekao da ga obilaze, prijavljene su borbe duboko iza Bahmuta.

Nucky Thompson

pre 1 godinu

Sad zamisli da Ukrajinci imaju tesko i savremeno naorizanje od NATO, a ne one skalamerije sto su im poslali. I to jos na kasocicu a mnoge od njih modifikovane.

Dex

pre 1 godinu

Jedno je sigurno, Rusi nigde ne žure...
(Vlad, 19. januar 2023 12:51

Bogme, s obzirom na to koliko verovatno ljudi izgine svakog dana, to i ne zvuci kao neka mudrost kojoj bih kao Rus aplaudirao. Zamisli, godine ovoga... A zivot je samo jedan, a i relativno je kratak (sto shvatis nakon sto prodju dvadesete). Bacena generacija, s tim sto nikad nisu ni imali srecnu generaciju. Puka slucajnost, slicno kao i kod nas.

sin lovca na medvede

pre 1 godinu

99% ljudi, ne zna sta se, de facto, u Ukrajini dogadja!
Cak ne znaju ni ko su okupatori a ko oslobidioci!
A o svemu ostalom, ne treba ni govoriti! Totalni mrak!

;-)

pre 1 godinu

Mnogo je lakše braniti se ukopan nego napredovati.

Odbrana je uočljivija. Mogli bi Rusi raketiranjem lako da je razore. Dovoljno bi bilo, da ispale 20ak plotuna na Bahmut i da onda polako ulaze pešadijom i tenkovima. Nažalost takvo ratovanje nosi mnogo žrtvi.

gulag

pre 1 godinu

Meni je veoma čudno da zadnjih par meseci ratuju samo Wagner i jos neke jedinice u Ukrajini a dok Ruska armija stoji i samo drzi liniju, jos cudnije mi je sto od 300 000 mobilisanih vojnika vise od 150 000 je jos na obuci. Meni sve ovo mirise na neku veliku ofanzivu, da sam Ukrajinac veoma bi se zabrinuo.
(Gradjanin, 19. januar 2023 13:02)

Ne žele napredovati jer s tom brojkom ljudi ne mogu držati veliki teritorij pod kontrolom. I ovo je previše teritorija koliko imaju. Ukrajina može pasti jedino ako se osvoji Kijev ili baci atomka. Amerikanci nikad ne bi mogli zavladati Irakom da nisu osvojili Bagdad i preuzeli poluge vlasti.