Ponedeljak, 09.01.2023.

09:08

Amerikanci napravili procenu vojne moći zemalja; Iznenađenje gde je Srbija

Prema izveštaju američkog sajta "Global fajerpauer", u kojem se procenjuje vojna snaga zemalja, Srbija se nalazi na 58. mestu od 145 država.

Izvor: Tanjug

Amerikanci napravili procenu vojne moæi zemalja; Iznenaðenje gde je Srbija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

Mir

pre 1 godinu

Rat nikome nista dobro nije doneo.Ok je poredjenje,ali ne uzima se u obzir da je Srbija bez saveznika.Albanija mozda jeste na papiru ispod nas,ali oni su clanica NATO I tu sve pada u vodu.Isto I sa Hrvatskom.Mozemo li da dobijemo neku statistiku o indeksu srece ili nesto slicno.Dvadeset prvi vek je ,a svet je put gladi I bede.Po meni je bolesno ulagati tolike novce u naoruzanje ,umesto da istrebimo bolesti,glad I siromastvo.U nekom alternativnom svetu ,do sada bi kolonizovali svemir...Mir svima

ivan

pre 1 godinu

(Mir, 9. januar 2023 15:21)

Glad, beda i bolesti su skoro istrebljene. Da me ne shvatis pogresno, ja sam pacifista i mislim da su ratovi nepotrebni, posebno danas, ali nazalost ih ima - i demokratija mora da se brani od autokrata - spoljasnih i unutrasnjih.

Elem, kad sam se ja rodio na svetu je 40% ljudi zivelo u uslovima ekstremnog siromastva, danas nesto ispod 10%. Nikad manje ljudi nije ginulo u ratovima i nikad manje ratova nije bilo. Nazalost, invazija na ukrajinu pokazuje da nista nije vecno i da nista ne treba uzimati zdravo za gotovo.

Pandemija Korona virusa je pokazala koliko smo napredovali u istrazivanju i istrebljenju bolesti. Za svega dve nedelje virus je identifikovan, za mesec dana smo znali kako se prenosi, kako se suzbija, za godinu dana smo imali efektnu vakcinu. Ovo je jedna od najkracih pandemija ikada - kada je pocela prognozirali su da ce trajati cetiri godine, prakticno je zavrsena za dve.

Najveca pretnja nasem napretku su neinformisanost, neobrazovanost, lazne vesti, propaganda i nedemokratija.

ivan

pre 1 godinu

Da te jos nesto dopunim, Ukraina javno prima miljarde i miljarde u vojnoj opremi, Avganistan nije dobijao. Ukraina ima tacne informacije za stanje i kretanje ruskih trupa kako i polozaj brodova i sl a Avganistan nije imao. U Ukraini ratuju placenici sa celog sveta a u Avganistan samo talibani. I Amerika se povukla usled velike svakodnevne gubitke ne zato sto je bilo sve savrseno pa eto tako su odlucili.Mogao bi jos da nabrajam al mislim da je dosta.
(fil, 9. januar 2023 13:03)

svakodnevne gubitke? U Afganistanu je poginulo oko 2500 americkih vojnika za dvadeset godina.. Ne vredi porediti afganistan i ukrajinu, ali ako vec hoces, uzmi pa poredi kako su sovjeti prosli u afganistanu a kako danas rusi u ukrajini. Pa da vidimo ko je sila..

Марко

pre 1 godinu

Наравно да смо најјачи у региону, ништа необично, али то ништа не вреди јер једино ми немамо никакве савезнике, тако да бисмо у сваком евентуалном сукобу претрпели тежак пораз.

fil

pre 1 godinu

@yzx
Da te jos nesto dopunim, Ukraina javno prima miljarde i miljarde u vojnoj opremi, Avganistan nije dobijao. Ukraina ima tacne informacije za stanje i kretanje ruskih trupa kako i polozaj brodova i sl a Avganistan nije imao. U Ukraini ratuju placenici sa celog sveta a u Avganistan samo talibani. I Amerika se povukla usled velike svakodnevne gubitke ne zato sto je bilo sve savrseno pa eto tako su odlucili.Mogao bi jos da nabrajam al mislim da je dosta.

Jovica

pre 1 godinu

To su grube procene, gleda se ukupno naoruzanje, brojno stanje aktivnog sastava i broj vojno upotrebljivih stanovnika po NATO standardu (starost izmedju 18 i 45 godina). Ono o cemu se ne pise je realno stanje, kao sto niko ne uzima u obzir ni to da se vojska ne sluzi od 2010. godine, ali to je vec neka deseta prica ...

yosemite sam

pre 1 godinu

Kakve bajke, JNA je bila 4. sila u Evropi jedino 1945 a kako? Imali smo milion i nesto ljudi pod puskma i to obicnim karabinima a ostatak Evrope zgazili Ameri i Rusi i eto to je ta sila. Inace pred raspad drzave, JNA je imala 15 migova 29 - o cemu pricamo kakva sila, samo Bugarska ih je tada imala preko 30, plus taj cuveni s300 i prica je zavrsena (da ne pominjemo uopste tocke i skadove) i to samo u poredjenju sa Bugarskom. Bajke i pricice za slave.

Dule

pre 1 godinu

@Zlatni: "...bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su..." Nismo "mi" bili 4. sila u Evropi, nego JNA. Znači ukupna vojska SFRJ pre ratnih dejstava. Ta JNA se raspadom države sama raspala, ostali su Srbi i Crnogorci sa gomilom oružja. JNA u Sloveniji nije ratovali, to je bila farsa. U Hrvatskoj jeste, ali samo Srbi i Crnogorci, koji su pomagala tamošnjim Srbima i držali jednu trećinu Hrvatske pod kontrolom. Ta vojska se kasnije po dogovoru Miloševića i Tuđmana povukla iz Hrvatske bez borbe u BiH i Srbiju. Hrvatska "Oluja" je brzo završena, jer su ostali malo krajiških Srba sa puškama. JNA je u BiH tamošnjim Srbima ostavila oružje. Za vreme NATO agresije više nije bila JNA, niti 4. sile. Znači sve u svemu JNA je jedino ratovala u Hrvatskoj i dok je bila tamo Hrvati nisu imali šanse. Kada je teško naoružanje povučeno, vojnici prebačeni u BiH, a dobrovoljci se vratili u Srbiju, ostalo je šaka krajiških seljaka da ratuje protiv Hrvata. Tako da JNA i takozvana 4. sila skoro nikad nije bila u mogućnosti da ratuje. Pored toga što se u početku već bila raspala.

Poreč

pre 1 godinu

Italija ispred Turske i Izraela!? Turci bejahu 2.sila NATO-a dok ne kupise S400 od Rusa.
A Izrael ne treba mnogo komentarisati, nuklearna sila !
(Nokia 3310, 9. januar 2023 12:07)
U pravu si,ja bih još dodao i Poljsku,po meni odmah iza Francuske i VB u Europi...

Bane

pre 1 godinu

Region:

Grčka 30.,
Rumunija je na 47.,
Mađarska na 54.,
Srbija 58.,
Bugarska na 59.,

Albanija na 91. mestu
Kosovo 134.

Srbija 58. i ne već decenijama ne moze da reši 134. Kosovo. Koje koristi od liste?
(S. .Koreja, 9. januar 2023 12:08)

Kina, 3. vojna sila sveta i 2. ekonomija sveta 70 godina ne može da reši pitanje Tajvana, jer ih kao i kosovo podržava 1. vojna sila sveta i 1. ekonomija sveta.

bojan

pre 1 godinu

Srbija nikome ne pretstavlja pretnju ali jaca svoje vojne kapacitete da bi mogla uvek da odbrani svoj narod, takodje se povecavaju plate zaposlenima

Felixv

pre 1 godinu

Niko nikada nije ratovao "za lopovske političare" - naprotiv političari su najveći protivnici ratova, jer im odgovara Status Quo, a u ratu se prepoznaju prevaranti i gube se fotelje, plus nastaju novi klanovi na švercu koji su kontra njihovim klanovima.
Što veći lopovi to spremniji na potpisivanje bilo kakve veleizdaje - čitaj to veći "mirotvorci".
(Gospodar Zarin, 9. januar 2023 11:37)

LOL, a ko pravi ratove, narod ili političari? A kod nas baš izgubiše fotelje, pa pola današnjih političara (što u vlasti, što u opoziciji) je karijeru napravila tokom ratova 90-tih. Da ne pominjemo što su se praktično svi političari koji su tokom tih ratova bili na vlasti enormno obogatili tokom tih istih ratova...

Svi koji ratuju ratuju na kraju zapravo ili zbog ili za političare, samo što u vreme ratovanja niko toga nije bio svestan...

Nokia 3310

pre 1 godinu

Italija ispred Turske i Izraela!? Turci bejahu 2.sila NATO-a dok ne kupise S400 od Rusa.
A Izrael ne treba mnogo komentarisati, nuklearna sila !

S. .Koreja

pre 1 godinu

Region:

Grčka 30.,
Rumunija je na 47.,
Mađarska na 54.,
Srbija 58.,
Bugarska na 59.,

Albanija na 91. mestu
Kosovo 134.

Srbija 58. i ne već decenijama ne moze da reši 134. Kosovo. Koje koristi od liste?

Malice

pre 1 godinu

@Ruffus
Ma da bre - i Srbi su to objasnili u WWI samo što i danas
ne možemo da se oporavimo od te pobede i gubitaka koji su
bili cena za to. Pa posle kriv Aleksandar, kriv Pašić a to
što je stradala maltene trećina muškog punoletnog i ratno
sposobnog stanovništva nema veze - važno je da smo neki
(dobar deo mojih predaka) poginuli a neki (liferanti i
političarski šljam) su se vratili pa i dan danas njihovi
potomci doprinose blagostanju u ovoj bajkovitoj utopiji. Ali zato brale 3x ratovala i opet će
ako Bog da sreće - treba uvećati off shore račune
vrlih vođa i njihovih parazita.

neutralni felš

pre 1 godinu

Srbija pod hitno u NATO
(Zlatko, 9. januar 2023 11:56)

.......Prekasno.
(Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a i NATO eto zato, 09. januar 2023 12:41)

nikad nije kasno.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

“Hrvatska je na 69. mestu, Slovenija na 86., Severna Makedonija na 108., Crna Gora na 128., a BiH na 133. mestu. Tzv. Kosovo* je na 134. mestu”.

- … ali u NATO ili pod patronatom NATO koji je na 1. mestu.

Sremacicar

pre 1 godinu

@my way
Evo da objasnim. Političari (ne samo naši) su ubedili raju da smo mi nebeski narod i da nam svaki komšija želi ubiti porodicu, tradiciju i sve što je srpsko.
(Veteran, 09. januar 2023 11:43)

Inace, komsije nase, su kroz istoriju pokazali da nam ne zele nikakvo zlo!

Neki, cak, i po vise puta.

aleksa

pre 1 godinu

(zox, 9. januar 2023 09:43)

Koje ratove smo imali 90-ih, osim rata na Kosovu gde se vojska Srbije žestoko i hrabro borila?

Nešto u Hrvatskoj 91 (uglavnom u istočnoj Slavoniji i Vukovaru),u zapadnim delovima RSK su najveći teret podnosili tamošnji Srbi (RSK),potpomognuti rezervistima JNA iz Bosanske Krajine (pretežno Srbima). Oko Dubrovnika su glavninu jedinica činili rezervisti iz Crne Gore i Hercegovine + jedinice aktivne vojske šarolikog etničkog sastava (Srbi, Muslimani, Makedonci, Mađari,bilo je i BH Hrvata ).

U BiH je bio određeni broj dobrovoljaca iz Srbije, ali više od 95% su bili Srbi iz BiH, odnosno VRS. Regularnih vojnih jedinica SRJ (rezervisti ili aktivna vojska) u ratu u BiH (od maja/juna 1992) nije bilo.
Ovde je Srbija učestvovala u ratu daleko manje nego što danas SAD i NATO učestvuju u ratu u Ukrajini.

Takođe, ovaj rat Srbi nisu izgubili već su, verovatno, postigli i više nego što su očekivali s obzirom na ukupan odnos snaga i aktivnu podršku SAD i NATO muslimansko-hrvatskoj vojsci. Na kraju je rezultat bio da su Srbi, praktično, dobili državu u državi. Međunarodno priznati entitet (republiku) sa svim prerogativima jedne države (između ostaloga teritoriju, ustav, himnu, skupštinu, vladu, predsednika republike, vojsku, policiju, finansije/poreze, obrazovanje, pravosuđe itd...) i na kraju, najvžnije, slobodu da sami odlučuju o sebi. To nikako nije poraz i uzaludan rat.

Gospodar Zarin

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.
(zox, 9. januar 2023 09:43)
- @ Niko nikada nije ratovao "za lopovske političare" - naprotiv političari su najveći protivnici ratova, jer im odgovara Status Quo, a u ratu se prepoznaju prevaranti i gube se fotelje, plus nastaju novi klanovi na švercu koji su kontra njihovim klanovima.
Što veći lopovi to spremniji na potpisivanje bilo kakve veleizdaje - čitaj to veći "mirotvorci".

zlatni

pre 1 godinu

To je samo na papiru u stvarnosti je druga prica, nista ti to ne vredi sto si ispred nekih kad te recimo tamo neka vojska na stotom mestu moze da porazi, zbog veceg morala volje za odbranom svog naroda, bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su na papiru ispred nekog svog komsije vec oni koji su u stvarnosti bolji ratnici sa vecom hrabroscu i moralom, uzalud ti tehnika ako ju ne znas iskoristiti na pravi nacin.

miloš

pre 1 godinu

Bilo kako bilo, potpuno je jasno da će se novi svetski poredak uspostavljati u topovskoj završnici. Ko bude imao više topova i obučenih tobdžija taj će bolje proći i izboriti se za bolje mesto u novom poretku. Oni bez topova i tobdžija nemaju se bogzna čemu nadati...njih čeka sudbina parija.

Jasno je da će se, od sada, vreme deliti na ono pre 24.02.2022. i ono posle toga. Ono što je bilo do 24.02.2022. toga više nema, niti će ga ikad više biti. Kako će se sve ovo završiti i kako će nove karte podeliti, to niko ne zna...ali treba biti spreman na sve i za sve.

my way

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.
(zox, 09. januar 2023 09:43)

Само још да ми неко од вас који упорно панављате ту флоскулу објасни како се то ратује за лоповске политичаре којима непријатељ није претња. Да знате било шта о рату, знали да војник ратује пре и изнад свега за саборце поред себе. После тога долази народ којем непријатељ прети. Држава, слобода, то су неки споредно присутни идеали, бар док се ратује, а оно због чега се ниједан војник не бори то су политичари.

Gradjanin

pre 1 godinu

Vojni rok, tenk i sumadija.
Dronovi u seriskoj proizvodnji ce da nas popnu bar 2,3 mesta.
A ove tri stvari, ulazimo u 30..
(bolje sutra, 9. januar 2023 09:43)
"Sumadiju", odnosno sa raketama dometa 285 km mozemo da pravimo samo za izvoz. Za nasu upotrebu nam ne daju da pravimo.

Дрндоје

pre 1 godinu

Не видим нигде Северну Кореју. Нуклеарна је сила а не сме на њу ни САД са својим сателитима

Veteran

pre 1 godinu

@my way
Evo da objasnim. Političari (ne samo naši) su ubedili raju da smo mi nebeski narod i da nam svaki komšija želi ubiti porodicu, tradiciju i sve što je srpsko. Dok smo mi ginuli, oni su se obogatili toliko da su im još naredne deset generacije obezbeđene. Svoje nisu slali u ratove. Isto se događalo u svim republikama ex yu. Najgore je to što su se oni (političari) tajno sastajali,večerali, napijali se dok su nečija deca, očevi, braća ginula.

Ako im se ratuje neka prvo pošalju svoju decu!

shone

pre 1 godinu

@my way
Evo ja cu pokušati, iako je ne koristim. Pravo pitanje je kako neko završi u ratu? Tri opcije: vojnik je u datom trenutku (profesionalac ili regrut), sam se prijavio i nasilno je regrutovan. 90tih je broj dobrovoljaca bio prilično velik kao i broj vojnika regruta koji su tu igrom sudbine. Da sada počinje rat, broj tih dobrovoljaca bi bio mizeran, kao i broj regrutovanih vojnika, razlog vec naveden.
Kad se nađeš u ratu onda tek idu tvoji razlozi za moral i borbu.

123

pre 1 godinu

Само још да ми неко од вас који упорно панављате ту флоскулу објасни како се то ратује за лоповске политичаре којима непријатељ није претња. Да знате било шта о рату, знали да војник ратује пре и изнад свега за саборце поред себе. После тога долази народ којем непријатељ прети. Држава, слобода, то су неки споредно присутни идеали, бар док се ратује, а оно због чега се ниједан војник не бори то су политичари.
(my way, 9. januar 2023 11:00)

Ako je rat izazvala alava elita kako bi profitirala, onda se vojnim bori za politicare. Velika vecina ratova moye da se izbegne kad bi se odstranio faktor alavosti. Vi posmatrate posledicu, ne uzrok.

yzx

pre 1 godinu

@Brzi, 9. januar 2023 10:34)

Pod jedan, Amerika i Avganistan ne dele nikakvu granicu. Pogledaj koliko su udaljeni na karti sveta. Rusija i Ukrajina dele granicu koja nije baš mala.
Pod dva, Avganistan ima mnogo veću fizičko-geografsku prednost od Ukrajine. Za razliku od Ukrajine, koja je skoro cela ravna, Avganistan je skroz u planinama.
Pod tri, Amerikanci vojno nisu izgubili od Talibana. Talibani su preuzeli vlast istog trenutka kada se Američka vojska povukla (i to ne zato što su bili pritisnuti vojno od strane Talibana).
Ne kapirate da je Amerika čisto vojno govoreći bila hiljadu puta uspešnija u jednoj dalekoj zemlju sa nepognodnim reljefom, za razliku od Rusije kojoj ne ide invazija na jednu ravnu zemlju sa kojom deli veliku granicu.

nbc

pre 1 godinu

To je samo na papiru u stvarnosti je druga prica, nista ti to ne vredi sto si ispred nekih kad te recimo tamo neka vojska na stotom mestu moze da porazi, zbog veceg morala volje za odbranom svog naroda, bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su na papiru ispred nekog svog komsije vec oni koji su u stvarnosti bolji ratnici sa vecom hrabroscu i moralom, uzalud ti tehnika ako ju ne znas iskoristiti na pravi nacin.
(zlatni, 9. januar 2023 11:00)

Sve si dobro rekao osim jednoga. Da, mi smo kao država bili 4 sila u Evropi. Ali smo ratovali protiv NATO pakta. Dakle, Srbi u ovim ratovima su imali i poraza ali od NATO-a a ne od nekih tamo.

Bojan

pre 1 godinu

Na 1. smo mestu ako se regionom smatra bivša Jugoslavija sa Albanijom (a ne znam odakle da je to naš region). Ako je region Balkan, što bi bilo logično, onda su pre nas (tim redom): Turska, Grčka, Rumunija, Mađarska i Bugarska. Dakle, na Balkanu smo realno po vojnoj snazi tek na 6. mestu, 3 naša suseda imaju vojnu moć veću od nas. Ako se uzmu u vojni savezi u obzir, onda je stanje još gore. To je realno naša pozicija, a ne populizam na TVu.

Brzi

pre 1 godinu

Jedno je na papiru drugo je u praksi (primer Rusija) koju, nadam se, necemo testirati.
(Nikola, 09. januar 2023 09:33)

Nije samo Rusija. SAD su prve a porazene su od Talibana u haljinama i papucama.

insajder

pre 1 godinu

Nas region nije ex SFRJ, vec su tu i Bugarska i Madjarska i Rumunija i Grcka, pa cak i Turska (svidjalo se ili ne). Tako da je neko pumpanje libida sa ovakvim listama glupost na nivou definicije retarda. Sta to zapravo znaci i cemu sluzi? Svaka drzava ima pravo na razvijanje svojih elemenata. Vise bih voleo da smo ekonomski najjaci u gore pomenutom regionu

zox

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.

Zablude

pre 1 godinu

Uz jednu malu opasku:
Nekako je najbitniji faktor ocene, a to je pripadništvo vojnom savezu negde zaboravljeno.
Kroz istoriju, a i sada se vidi na ratu u Ukrajini da je jako bitno koga imaš za saveznika, a koga za protivnika.

zox

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.

Zablude

pre 1 godinu

Uz jednu malu opasku:
Nekako je najbitniji faktor ocene, a to je pripadništvo vojnom savezu negde zaboravljeno.
Kroz istoriju, a i sada se vidi na ratu u Ukrajini da je jako bitno koga imaš za saveznika, a koga za protivnika.

Brzi

pre 1 godinu

Jedno je na papiru drugo je u praksi (primer Rusija) koju, nadam se, necemo testirati.
(Nikola, 09. januar 2023 09:33)

Nije samo Rusija. SAD su prve a porazene su od Talibana u haljinama i papucama.

insajder

pre 1 godinu

Nas region nije ex SFRJ, vec su tu i Bugarska i Madjarska i Rumunija i Grcka, pa cak i Turska (svidjalo se ili ne). Tako da je neko pumpanje libida sa ovakvim listama glupost na nivou definicije retarda. Sta to zapravo znaci i cemu sluzi? Svaka drzava ima pravo na razvijanje svojih elemenata. Vise bih voleo da smo ekonomski najjaci u gore pomenutom regionu

Veteran

pre 1 godinu

@my way
Evo da objasnim. Političari (ne samo naši) su ubedili raju da smo mi nebeski narod i da nam svaki komšija želi ubiti porodicu, tradiciju i sve što je srpsko. Dok smo mi ginuli, oni su se obogatili toliko da su im još naredne deset generacije obezbeđene. Svoje nisu slali u ratove. Isto se događalo u svim republikama ex yu. Najgore je to što su se oni (političari) tajno sastajali,večerali, napijali se dok su nečija deca, očevi, braća ginula.

Ako im se ratuje neka prvo pošalju svoju decu!

Bane

pre 1 godinu

Region:

Grčka 30.,
Rumunija je na 47.,
Mađarska na 54.,
Srbija 58.,
Bugarska na 59.,

Albanija na 91. mestu
Kosovo 134.

Srbija 58. i ne već decenijama ne moze da reši 134. Kosovo. Koje koristi od liste?
(S. .Koreja, 9. januar 2023 12:08)

Kina, 3. vojna sila sveta i 2. ekonomija sveta 70 godina ne može da reši pitanje Tajvana, jer ih kao i kosovo podržava 1. vojna sila sveta i 1. ekonomija sveta.

Bojan

pre 1 godinu

Na 1. smo mestu ako se regionom smatra bivša Jugoslavija sa Albanijom (a ne znam odakle da je to naš region). Ako je region Balkan, što bi bilo logično, onda su pre nas (tim redom): Turska, Grčka, Rumunija, Mađarska i Bugarska. Dakle, na Balkanu smo realno po vojnoj snazi tek na 6. mestu, 3 naša suseda imaju vojnu moć veću od nas. Ako se uzmu u vojni savezi u obzir, onda je stanje još gore. To je realno naša pozicija, a ne populizam na TVu.

Dule

pre 1 godinu

@Zlatni: "...bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su..." Nismo "mi" bili 4. sila u Evropi, nego JNA. Znači ukupna vojska SFRJ pre ratnih dejstava. Ta JNA se raspadom države sama raspala, ostali su Srbi i Crnogorci sa gomilom oružja. JNA u Sloveniji nije ratovali, to je bila farsa. U Hrvatskoj jeste, ali samo Srbi i Crnogorci, koji su pomagala tamošnjim Srbima i držali jednu trećinu Hrvatske pod kontrolom. Ta vojska se kasnije po dogovoru Miloševića i Tuđmana povukla iz Hrvatske bez borbe u BiH i Srbiju. Hrvatska "Oluja" je brzo završena, jer su ostali malo krajiških Srba sa puškama. JNA je u BiH tamošnjim Srbima ostavila oružje. Za vreme NATO agresije više nije bila JNA, niti 4. sile. Znači sve u svemu JNA je jedino ratovala u Hrvatskoj i dok je bila tamo Hrvati nisu imali šanse. Kada je teško naoružanje povučeno, vojnici prebačeni u BiH, a dobrovoljci se vratili u Srbiju, ostalo je šaka krajiških seljaka da ratuje protiv Hrvata. Tako da JNA i takozvana 4. sila skoro nikad nije bila u mogućnosti da ratuje. Pored toga što se u početku već bila raspala.

my way

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.
(zox, 09. januar 2023 09:43)

Само још да ми неко од вас који упорно панављате ту флоскулу објасни како се то ратује за лоповске политичаре којима непријатељ није претња. Да знате било шта о рату, знали да војник ратује пре и изнад свега за саборце поред себе. После тога долази народ којем непријатељ прети. Држава, слобода, то су неки споредно присутни идеали, бар док се ратује, а оно због чега се ниједан војник не бори то су политичари.

aleksa

pre 1 godinu

(zox, 9. januar 2023 09:43)

Koje ratove smo imali 90-ih, osim rata na Kosovu gde se vojska Srbije žestoko i hrabro borila?

Nešto u Hrvatskoj 91 (uglavnom u istočnoj Slavoniji i Vukovaru),u zapadnim delovima RSK su najveći teret podnosili tamošnji Srbi (RSK),potpomognuti rezervistima JNA iz Bosanske Krajine (pretežno Srbima). Oko Dubrovnika su glavninu jedinica činili rezervisti iz Crne Gore i Hercegovine + jedinice aktivne vojske šarolikog etničkog sastava (Srbi, Muslimani, Makedonci, Mađari,bilo je i BH Hrvata ).

U BiH je bio određeni broj dobrovoljaca iz Srbije, ali više od 95% su bili Srbi iz BiH, odnosno VRS. Regularnih vojnih jedinica SRJ (rezervisti ili aktivna vojska) u ratu u BiH (od maja/juna 1992) nije bilo.
Ovde je Srbija učestvovala u ratu daleko manje nego što danas SAD i NATO učestvuju u ratu u Ukrajini.

Takođe, ovaj rat Srbi nisu izgubili već su, verovatno, postigli i više nego što su očekivali s obzirom na ukupan odnos snaga i aktivnu podršku SAD i NATO muslimansko-hrvatskoj vojsci. Na kraju je rezultat bio da su Srbi, praktično, dobili državu u državi. Međunarodno priznati entitet (republiku) sa svim prerogativima jedne države (između ostaloga teritoriju, ustav, himnu, skupštinu, vladu, predsednika republike, vojsku, policiju, finansije/poreze, obrazovanje, pravosuđe itd...) i na kraju, najvžnije, slobodu da sami odlučuju o sebi. To nikako nije poraz i uzaludan rat.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

“Hrvatska je na 69. mestu, Slovenija na 86., Severna Makedonija na 108., Crna Gora na 128., a BiH na 133. mestu. Tzv. Kosovo* je na 134. mestu”.

- … ali u NATO ili pod patronatom NATO koji je na 1. mestu.

yosemite sam

pre 1 godinu

Kakve bajke, JNA je bila 4. sila u Evropi jedino 1945 a kako? Imali smo milion i nesto ljudi pod puskma i to obicnim karabinima a ostatak Evrope zgazili Ameri i Rusi i eto to je ta sila. Inace pred raspad drzave, JNA je imala 15 migova 29 - o cemu pricamo kakva sila, samo Bugarska ih je tada imala preko 30, plus taj cuveni s300 i prica je zavrsena (da ne pominjemo uopste tocke i skadove) i to samo u poredjenju sa Bugarskom. Bajke i pricice za slave.

Sremacicar

pre 1 godinu

@my way
Evo da objasnim. Političari (ne samo naši) su ubedili raju da smo mi nebeski narod i da nam svaki komšija želi ubiti porodicu, tradiciju i sve što je srpsko.
(Veteran, 09. januar 2023 11:43)

Inace, komsije nase, su kroz istoriju pokazali da nam ne zele nikakvo zlo!

Neki, cak, i po vise puta.

yzx

pre 1 godinu

@Brzi, 9. januar 2023 10:34)

Pod jedan, Amerika i Avganistan ne dele nikakvu granicu. Pogledaj koliko su udaljeni na karti sveta. Rusija i Ukrajina dele granicu koja nije baš mala.
Pod dva, Avganistan ima mnogo veću fizičko-geografsku prednost od Ukrajine. Za razliku od Ukrajine, koja je skoro cela ravna, Avganistan je skroz u planinama.
Pod tri, Amerikanci vojno nisu izgubili od Talibana. Talibani su preuzeli vlast istog trenutka kada se Američka vojska povukla (i to ne zato što su bili pritisnuti vojno od strane Talibana).
Ne kapirate da je Amerika čisto vojno govoreći bila hiljadu puta uspešnija u jednoj dalekoj zemlju sa nepognodnim reljefom, za razliku od Rusije kojoj ne ide invazija na jednu ravnu zemlju sa kojom deli veliku granicu.

Nokia 3310

pre 1 godinu

Italija ispred Turske i Izraela!? Turci bejahu 2.sila NATO-a dok ne kupise S400 od Rusa.
A Izrael ne treba mnogo komentarisati, nuklearna sila !

Malice

pre 1 godinu

@Ruffus
Ma da bre - i Srbi su to objasnili u WWI samo što i danas
ne možemo da se oporavimo od te pobede i gubitaka koji su
bili cena za to. Pa posle kriv Aleksandar, kriv Pašić a to
što je stradala maltene trećina muškog punoletnog i ratno
sposobnog stanovništva nema veze - važno je da smo neki
(dobar deo mojih predaka) poginuli a neki (liferanti i
političarski šljam) su se vratili pa i dan danas njihovi
potomci doprinose blagostanju u ovoj bajkovitoj utopiji. Ali zato brale 3x ratovala i opet će
ako Bog da sreće - treba uvećati off shore račune
vrlih vođa i njihovih parazita.

zlatni

pre 1 godinu

To je samo na papiru u stvarnosti je druga prica, nista ti to ne vredi sto si ispred nekih kad te recimo tamo neka vojska na stotom mestu moze da porazi, zbog veceg morala volje za odbranom svog naroda, bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su na papiru ispred nekog svog komsije vec oni koji su u stvarnosti bolji ratnici sa vecom hrabroscu i moralom, uzalud ti tehnika ako ju ne znas iskoristiti na pravi nacin.

fil

pre 1 godinu

@yzx
Da te jos nesto dopunim, Ukraina javno prima miljarde i miljarde u vojnoj opremi, Avganistan nije dobijao. Ukraina ima tacne informacije za stanje i kretanje ruskih trupa kako i polozaj brodova i sl a Avganistan nije imao. U Ukraini ratuju placenici sa celog sveta a u Avganistan samo talibani. I Amerika se povukla usled velike svakodnevne gubitke ne zato sto je bilo sve savrseno pa eto tako su odlucili.Mogao bi jos da nabrajam al mislim da je dosta.

S. .Koreja

pre 1 godinu

Region:

Grčka 30.,
Rumunija je na 47.,
Mađarska na 54.,
Srbija 58.,
Bugarska na 59.,

Albanija na 91. mestu
Kosovo 134.

Srbija 58. i ne već decenijama ne moze da reši 134. Kosovo. Koje koristi od liste?

nbc

pre 1 godinu

To je samo na papiru u stvarnosti je druga prica, nista ti to ne vredi sto si ispred nekih kad te recimo tamo neka vojska na stotom mestu moze da porazi, zbog veceg morala volje za odbranom svog naroda, bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su na papiru ispred nekog svog komsije vec oni koji su u stvarnosti bolji ratnici sa vecom hrabroscu i moralom, uzalud ti tehnika ako ju ne znas iskoristiti na pravi nacin.
(zlatni, 9. januar 2023 11:00)

Sve si dobro rekao osim jednoga. Da, mi smo kao država bili 4 sila u Evropi. Ali smo ratovali protiv NATO pakta. Dakle, Srbi u ovim ratovima su imali i poraza ali od NATO-a a ne od nekih tamo.

Poreč

pre 1 godinu

Italija ispred Turske i Izraela!? Turci bejahu 2.sila NATO-a dok ne kupise S400 od Rusa.
A Izrael ne treba mnogo komentarisati, nuklearna sila !
(Nokia 3310, 9. januar 2023 12:07)
U pravu si,ja bih još dodao i Poljsku,po meni odmah iza Francuske i VB u Europi...

Felixv

pre 1 godinu

Niko nikada nije ratovao "za lopovske političare" - naprotiv političari su najveći protivnici ratova, jer im odgovara Status Quo, a u ratu se prepoznaju prevaranti i gube se fotelje, plus nastaju novi klanovi na švercu koji su kontra njihovim klanovima.
Što veći lopovi to spremniji na potpisivanje bilo kakve veleizdaje - čitaj to veći "mirotvorci".
(Gospodar Zarin, 9. januar 2023 11:37)

LOL, a ko pravi ratove, narod ili političari? A kod nas baš izgubiše fotelje, pa pola današnjih političara (što u vlasti, što u opoziciji) je karijeru napravila tokom ratova 90-tih. Da ne pominjemo što su se praktično svi političari koji su tokom tih ratova bili na vlasti enormno obogatili tokom tih istih ratova...

Svi koji ratuju ratuju na kraju zapravo ili zbog ili za političare, samo što u vreme ratovanja niko toga nije bio svestan...

123

pre 1 godinu

Само још да ми неко од вас који упорно панављате ту флоскулу објасни како се то ратује за лоповске политичаре којима непријатељ није претња. Да знате било шта о рату, знали да војник ратује пре и изнад свега за саборце поред себе. После тога долази народ којем непријатељ прети. Држава, слобода, то су неки споредно присутни идеали, бар док се ратује, а оно због чега се ниједан војник не бори то су политичари.
(my way, 9. januar 2023 11:00)

Ako je rat izazvala alava elita kako bi profitirala, onda se vojnim bori za politicare. Velika vecina ratova moye da se izbegne kad bi se odstranio faktor alavosti. Vi posmatrate posledicu, ne uzrok.

Дрндоје

pre 1 godinu

Не видим нигде Северну Кореју. Нуклеарна је сила а не сме на њу ни САД са својим сателитима

Марко

pre 1 godinu

Наравно да смо најјачи у региону, ништа необично, али то ништа не вреди јер једино ми немамо никакве савезнике, тако да бисмо у сваком евентуалном сукобу претрпели тежак пораз.

shone

pre 1 godinu

@my way
Evo ja cu pokušati, iako je ne koristim. Pravo pitanje je kako neko završi u ratu? Tri opcije: vojnik je u datom trenutku (profesionalac ili regrut), sam se prijavio i nasilno je regrutovan. 90tih je broj dobrovoljaca bio prilično velik kao i broj vojnika regruta koji su tu igrom sudbine. Da sada počinje rat, broj tih dobrovoljaca bi bio mizeran, kao i broj regrutovanih vojnika, razlog vec naveden.
Kad se nađeš u ratu onda tek idu tvoji razlozi za moral i borbu.

neutralni felš

pre 1 godinu

Srbija pod hitno u NATO
(Zlatko, 9. januar 2023 11:56)

.......Prekasno.
(Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a i NATO eto zato, 09. januar 2023 12:41)

nikad nije kasno.

Gradjanin

pre 1 godinu

Vojni rok, tenk i sumadija.
Dronovi u seriskoj proizvodnji ce da nas popnu bar 2,3 mesta.
A ove tri stvari, ulazimo u 30..
(bolje sutra, 9. januar 2023 09:43)
"Sumadiju", odnosno sa raketama dometa 285 km mozemo da pravimo samo za izvoz. Za nasu upotrebu nam ne daju da pravimo.

Jovica

pre 1 godinu

To su grube procene, gleda se ukupno naoruzanje, brojno stanje aktivnog sastava i broj vojno upotrebljivih stanovnika po NATO standardu (starost izmedju 18 i 45 godina). Ono o cemu se ne pise je realno stanje, kao sto niko ne uzima u obzir ni to da se vojska ne sluzi od 2010. godine, ali to je vec neka deseta prica ...

miloš

pre 1 godinu

Bilo kako bilo, potpuno je jasno da će se novi svetski poredak uspostavljati u topovskoj završnici. Ko bude imao više topova i obučenih tobdžija taj će bolje proći i izboriti se za bolje mesto u novom poretku. Oni bez topova i tobdžija nemaju se bogzna čemu nadati...njih čeka sudbina parija.

Jasno je da će se, od sada, vreme deliti na ono pre 24.02.2022. i ono posle toga. Ono što je bilo do 24.02.2022. toga više nema, niti će ga ikad više biti. Kako će se sve ovo završiti i kako će nove karte podeliti, to niko ne zna...ali treba biti spreman na sve i za sve.

Mir

pre 1 godinu

Rat nikome nista dobro nije doneo.Ok je poredjenje,ali ne uzima se u obzir da je Srbija bez saveznika.Albanija mozda jeste na papiru ispod nas,ali oni su clanica NATO I tu sve pada u vodu.Isto I sa Hrvatskom.Mozemo li da dobijemo neku statistiku o indeksu srece ili nesto slicno.Dvadeset prvi vek je ,a svet je put gladi I bede.Po meni je bolesno ulagati tolike novce u naoruzanje ,umesto da istrebimo bolesti,glad I siromastvo.U nekom alternativnom svetu ,do sada bi kolonizovali svemir...Mir svima

ivan

pre 1 godinu

(Mir, 9. januar 2023 15:21)

Glad, beda i bolesti su skoro istrebljene. Da me ne shvatis pogresno, ja sam pacifista i mislim da su ratovi nepotrebni, posebno danas, ali nazalost ih ima - i demokratija mora da se brani od autokrata - spoljasnih i unutrasnjih.

Elem, kad sam se ja rodio na svetu je 40% ljudi zivelo u uslovima ekstremnog siromastva, danas nesto ispod 10%. Nikad manje ljudi nije ginulo u ratovima i nikad manje ratova nije bilo. Nazalost, invazija na ukrajinu pokazuje da nista nije vecno i da nista ne treba uzimati zdravo za gotovo.

Pandemija Korona virusa je pokazala koliko smo napredovali u istrazivanju i istrebljenju bolesti. Za svega dve nedelje virus je identifikovan, za mesec dana smo znali kako se prenosi, kako se suzbija, za godinu dana smo imali efektnu vakcinu. Ovo je jedna od najkracih pandemija ikada - kada je pocela prognozirali su da ce trajati cetiri godine, prakticno je zavrsena za dve.

Najveca pretnja nasem napretku su neinformisanost, neobrazovanost, lazne vesti, propaganda i nedemokratija.

bojan

pre 1 godinu

Srbija nikome ne pretstavlja pretnju ali jaca svoje vojne kapacitete da bi mogla uvek da odbrani svoj narod, takodje se povecavaju plate zaposlenima

Gospodar Zarin

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.
(zox, 9. januar 2023 09:43)
- @ Niko nikada nije ratovao "za lopovske političare" - naprotiv političari su najveći protivnici ratova, jer im odgovara Status Quo, a u ratu se prepoznaju prevaranti i gube se fotelje, plus nastaju novi klanovi na švercu koji su kontra njihovim klanovima.
Što veći lopovi to spremniji na potpisivanje bilo kakve veleizdaje - čitaj to veći "mirotvorci".

ivan

pre 1 godinu

Da te jos nesto dopunim, Ukraina javno prima miljarde i miljarde u vojnoj opremi, Avganistan nije dobijao. Ukraina ima tacne informacije za stanje i kretanje ruskih trupa kako i polozaj brodova i sl a Avganistan nije imao. U Ukraini ratuju placenici sa celog sveta a u Avganistan samo talibani. I Amerika se povukla usled velike svakodnevne gubitke ne zato sto je bilo sve savrseno pa eto tako su odlucili.Mogao bi jos da nabrajam al mislim da je dosta.
(fil, 9. januar 2023 13:03)

svakodnevne gubitke? U Afganistanu je poginulo oko 2500 americkih vojnika za dvadeset godina.. Ne vredi porediti afganistan i ukrajinu, ali ako vec hoces, uzmi pa poredi kako su sovjeti prosli u afganistanu a kako danas rusi u ukrajini. Pa da vidimo ko je sila..

my way

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.
(zox, 09. januar 2023 09:43)

Само још да ми неко од вас који упорно панављате ту флоскулу објасни како се то ратује за лоповске политичаре којима непријатељ није претња. Да знате било шта о рату, знали да војник ратује пре и изнад свега за саборце поред себе. После тога долази народ којем непријатељ прети. Држава, слобода, то су неки споредно присутни идеали, бар док се ратује, а оно због чега се ниједан војник не бори то су политичари.

zox

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.

Brzi

pre 1 godinu

Jedno je na papiru drugo je u praksi (primer Rusija) koju, nadam se, necemo testirati.
(Nikola, 09. januar 2023 09:33)

Nije samo Rusija. SAD su prve a porazene su od Talibana u haljinama i papucama.

bojan

pre 1 godinu

Srbija nikome ne pretstavlja pretnju ali jaca svoje vojne kapacitete da bi mogla uvek da odbrani svoj narod, takodje se povecavaju plate zaposlenima

aleksa

pre 1 godinu

(zox, 9. januar 2023 09:43)

Koje ratove smo imali 90-ih, osim rata na Kosovu gde se vojska Srbije žestoko i hrabro borila?

Nešto u Hrvatskoj 91 (uglavnom u istočnoj Slavoniji i Vukovaru),u zapadnim delovima RSK su najveći teret podnosili tamošnji Srbi (RSK),potpomognuti rezervistima JNA iz Bosanske Krajine (pretežno Srbima). Oko Dubrovnika su glavninu jedinica činili rezervisti iz Crne Gore i Hercegovine + jedinice aktivne vojske šarolikog etničkog sastava (Srbi, Muslimani, Makedonci, Mađari,bilo je i BH Hrvata ).

U BiH je bio određeni broj dobrovoljaca iz Srbije, ali više od 95% su bili Srbi iz BiH, odnosno VRS. Regularnih vojnih jedinica SRJ (rezervisti ili aktivna vojska) u ratu u BiH (od maja/juna 1992) nije bilo.
Ovde je Srbija učestvovala u ratu daleko manje nego što danas SAD i NATO učestvuju u ratu u Ukrajini.

Takođe, ovaj rat Srbi nisu izgubili već su, verovatno, postigli i više nego što su očekivali s obzirom na ukupan odnos snaga i aktivnu podršku SAD i NATO muslimansko-hrvatskoj vojsci. Na kraju je rezultat bio da su Srbi, praktično, dobili državu u državi. Međunarodno priznati entitet (republiku) sa svim prerogativima jedne države (između ostaloga teritoriju, ustav, himnu, skupštinu, vladu, predsednika republike, vojsku, policiju, finansije/poreze, obrazovanje, pravosuđe itd...) i na kraju, najvžnije, slobodu da sami odlučuju o sebi. To nikako nije poraz i uzaludan rat.

yzx

pre 1 godinu

@Brzi, 9. januar 2023 10:34)

Pod jedan, Amerika i Avganistan ne dele nikakvu granicu. Pogledaj koliko su udaljeni na karti sveta. Rusija i Ukrajina dele granicu koja nije baš mala.
Pod dva, Avganistan ima mnogo veću fizičko-geografsku prednost od Ukrajine. Za razliku od Ukrajine, koja je skoro cela ravna, Avganistan je skroz u planinama.
Pod tri, Amerikanci vojno nisu izgubili od Talibana. Talibani su preuzeli vlast istog trenutka kada se Američka vojska povukla (i to ne zato što su bili pritisnuti vojno od strane Talibana).
Ne kapirate da je Amerika čisto vojno govoreći bila hiljadu puta uspešnija u jednoj dalekoj zemlju sa nepognodnim reljefom, za razliku od Rusije kojoj ne ide invazija na jednu ravnu zemlju sa kojom deli veliku granicu.

zlatni

pre 1 godinu

To je samo na papiru u stvarnosti je druga prica, nista ti to ne vredi sto si ispred nekih kad te recimo tamo neka vojska na stotom mestu moze da porazi, zbog veceg morala volje za odbranom svog naroda, bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su na papiru ispred nekog svog komsije vec oni koji su u stvarnosti bolji ratnici sa vecom hrabroscu i moralom, uzalud ti tehnika ako ju ne znas iskoristiti na pravi nacin.

Gospodar Zarin

pre 1 godinu

Da li se tu racuna i zelja naroda da se bori?
S obzirom na uzaludne ratove koje smo vojevali 90ih, mislim da srpskom narodu ne pada vise na pamet da ratuje za lopovske politicare.
(zox, 9. januar 2023 09:43)
- @ Niko nikada nije ratovao "za lopovske političare" - naprotiv političari su najveći protivnici ratova, jer im odgovara Status Quo, a u ratu se prepoznaju prevaranti i gube se fotelje, plus nastaju novi klanovi na švercu koji su kontra njihovim klanovima.
Što veći lopovi to spremniji na potpisivanje bilo kakve veleizdaje - čitaj to veći "mirotvorci".

neutralni felš

pre 1 godinu

Srbija pod hitno u NATO
(Zlatko, 9. januar 2023 11:56)

.......Prekasno.
(Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a i NATO eto zato, 09. januar 2023 12:41)

nikad nije kasno.

nbc

pre 1 godinu

To je samo na papiru u stvarnosti je druga prica, nista ti to ne vredi sto si ispred nekih kad te recimo tamo neka vojska na stotom mestu moze da porazi, zbog veceg morala volje za odbranom svog naroda, bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su na papiru ispred nekog svog komsije vec oni koji su u stvarnosti bolji ratnici sa vecom hrabroscu i moralom, uzalud ti tehnika ako ju ne znas iskoristiti na pravi nacin.
(zlatni, 9. januar 2023 11:00)

Sve si dobro rekao osim jednoga. Da, mi smo kao država bili 4 sila u Evropi. Ali smo ratovali protiv NATO pakta. Dakle, Srbi u ovim ratovima su imali i poraza ali od NATO-a a ne od nekih tamo.

S. .Koreja

pre 1 godinu

Region:

Grčka 30.,
Rumunija je na 47.,
Mađarska na 54.,
Srbija 58.,
Bugarska na 59.,

Albanija na 91. mestu
Kosovo 134.

Srbija 58. i ne već decenijama ne moze da reši 134. Kosovo. Koje koristi od liste?

Dule

pre 1 godinu

@Zlatni: "...bili ste 4 sila u Evropi pa znamo kako se zavrsilo, pobedsnici ratova nisu oni koji su..." Nismo "mi" bili 4. sila u Evropi, nego JNA. Znači ukupna vojska SFRJ pre ratnih dejstava. Ta JNA se raspadom države sama raspala, ostali su Srbi i Crnogorci sa gomilom oružja. JNA u Sloveniji nije ratovali, to je bila farsa. U Hrvatskoj jeste, ali samo Srbi i Crnogorci, koji su pomagala tamošnjim Srbima i držali jednu trećinu Hrvatske pod kontrolom. Ta vojska se kasnije po dogovoru Miloševića i Tuđmana povukla iz Hrvatske bez borbe u BiH i Srbiju. Hrvatska "Oluja" je brzo završena, jer su ostali malo krajiških Srba sa puškama. JNA je u BiH tamošnjim Srbima ostavila oružje. Za vreme NATO agresije više nije bila JNA, niti 4. sile. Znači sve u svemu JNA je jedino ratovala u Hrvatskoj i dok je bila tamo Hrvati nisu imali šanse. Kada je teško naoružanje povučeno, vojnici prebačeni u BiH, a dobrovoljci se vratili u Srbiju, ostalo je šaka krajiških seljaka da ratuje protiv Hrvata. Tako da JNA i takozvana 4. sila skoro nikad nije bila u mogućnosti da ratuje. Pored toga što se u početku već bila raspala.

Sremacicar

pre 1 godinu

@my way
Evo da objasnim. Političari (ne samo naši) su ubedili raju da smo mi nebeski narod i da nam svaki komšija želi ubiti porodicu, tradiciju i sve što je srpsko.
(Veteran, 09. januar 2023 11:43)

Inace, komsije nase, su kroz istoriju pokazali da nam ne zele nikakvo zlo!

Neki, cak, i po vise puta.

Zablude

pre 1 godinu

Uz jednu malu opasku:
Nekako je najbitniji faktor ocene, a to je pripadništvo vojnom savezu negde zaboravljeno.
Kroz istoriju, a i sada se vidi na ratu u Ukrajini da je jako bitno koga imaš za saveznika, a koga za protivnika.

Veteran

pre 1 godinu

@my way
Evo da objasnim. Političari (ne samo naši) su ubedili raju da smo mi nebeski narod i da nam svaki komšija želi ubiti porodicu, tradiciju i sve što je srpsko. Dok smo mi ginuli, oni su se obogatili toliko da su im još naredne deset generacije obezbeđene. Svoje nisu slali u ratove. Isto se događalo u svim republikama ex yu. Najgore je to što su se oni (političari) tajno sastajali,večerali, napijali se dok su nečija deca, očevi, braća ginula.

Ako im se ratuje neka prvo pošalju svoju decu!

yosemite sam

pre 1 godinu

Kakve bajke, JNA je bila 4. sila u Evropi jedino 1945 a kako? Imali smo milion i nesto ljudi pod puskma i to obicnim karabinima a ostatak Evrope zgazili Ameri i Rusi i eto to je ta sila. Inace pred raspad drzave, JNA je imala 15 migova 29 - o cemu pricamo kakva sila, samo Bugarska ih je tada imala preko 30, plus taj cuveni s300 i prica je zavrsena (da ne pominjemo uopste tocke i skadove) i to samo u poredjenju sa Bugarskom. Bajke i pricice za slave.

fil

pre 1 godinu

@yzx
Da te jos nesto dopunim, Ukraina javno prima miljarde i miljarde u vojnoj opremi, Avganistan nije dobijao. Ukraina ima tacne informacije za stanje i kretanje ruskih trupa kako i polozaj brodova i sl a Avganistan nije imao. U Ukraini ratuju placenici sa celog sveta a u Avganistan samo talibani. I Amerika se povukla usled velike svakodnevne gubitke ne zato sto je bilo sve savrseno pa eto tako su odlucili.Mogao bi jos da nabrajam al mislim da je dosta.

ivan

pre 1 godinu

Da te jos nesto dopunim, Ukraina javno prima miljarde i miljarde u vojnoj opremi, Avganistan nije dobijao. Ukraina ima tacne informacije za stanje i kretanje ruskih trupa kako i polozaj brodova i sl a Avganistan nije imao. U Ukraini ratuju placenici sa celog sveta a u Avganistan samo talibani. I Amerika se povukla usled velike svakodnevne gubitke ne zato sto je bilo sve savrseno pa eto tako su odlucili.Mogao bi jos da nabrajam al mislim da je dosta.
(fil, 9. januar 2023 13:03)

svakodnevne gubitke? U Afganistanu je poginulo oko 2500 americkih vojnika za dvadeset godina.. Ne vredi porediti afganistan i ukrajinu, ali ako vec hoces, uzmi pa poredi kako su sovjeti prosli u afganistanu a kako danas rusi u ukrajini. Pa da vidimo ko je sila..

Bojan

pre 1 godinu

Na 1. smo mestu ako se regionom smatra bivša Jugoslavija sa Albanijom (a ne znam odakle da je to naš region). Ako je region Balkan, što bi bilo logično, onda su pre nas (tim redom): Turska, Grčka, Rumunija, Mađarska i Bugarska. Dakle, na Balkanu smo realno po vojnoj snazi tek na 6. mestu, 3 naša suseda imaju vojnu moć veću od nas. Ako se uzmu u vojni savezi u obzir, onda je stanje još gore. To je realno naša pozicija, a ne populizam na TVu.

Дрндоје

pre 1 godinu

Не видим нигде Северну Кореју. Нуклеарна је сила а не сме на њу ни САД са својим сателитима

ivan

pre 1 godinu

(Mir, 9. januar 2023 15:21)

Glad, beda i bolesti su skoro istrebljene. Da me ne shvatis pogresno, ja sam pacifista i mislim da su ratovi nepotrebni, posebno danas, ali nazalost ih ima - i demokratija mora da se brani od autokrata - spoljasnih i unutrasnjih.

Elem, kad sam se ja rodio na svetu je 40% ljudi zivelo u uslovima ekstremnog siromastva, danas nesto ispod 10%. Nikad manje ljudi nije ginulo u ratovima i nikad manje ratova nije bilo. Nazalost, invazija na ukrajinu pokazuje da nista nije vecno i da nista ne treba uzimati zdravo za gotovo.

Pandemija Korona virusa je pokazala koliko smo napredovali u istrazivanju i istrebljenju bolesti. Za svega dve nedelje virus je identifikovan, za mesec dana smo znali kako se prenosi, kako se suzbija, za godinu dana smo imali efektnu vakcinu. Ovo je jedna od najkracih pandemija ikada - kada je pocela prognozirali su da ce trajati cetiri godine, prakticno je zavrsena za dve.

Najveca pretnja nasem napretku su neinformisanost, neobrazovanost, lazne vesti, propaganda i nedemokratija.

insajder

pre 1 godinu

Nas region nije ex SFRJ, vec su tu i Bugarska i Madjarska i Rumunija i Grcka, pa cak i Turska (svidjalo se ili ne). Tako da je neko pumpanje libida sa ovakvim listama glupost na nivou definicije retarda. Sta to zapravo znaci i cemu sluzi? Svaka drzava ima pravo na razvijanje svojih elemenata. Vise bih voleo da smo ekonomski najjaci u gore pomenutom regionu

123

pre 1 godinu

Само још да ми неко од вас који упорно панављате ту флоскулу објасни како се то ратује за лоповске политичаре којима непријатељ није претња. Да знате било шта о рату, знали да војник ратује пре и изнад свега за саборце поред себе. После тога долази народ којем непријатељ прети. Држава, слобода, то су неки споредно присутни идеали, бар док се ратује, а оно због чега се ниједан војник не бори то су политичари.
(my way, 9. januar 2023 11:00)

Ako je rat izazvala alava elita kako bi profitirala, onda se vojnim bori za politicare. Velika vecina ratova moye da se izbegne kad bi se odstranio faktor alavosti. Vi posmatrate posledicu, ne uzrok.

Bane

pre 1 godinu

Region:

Grčka 30.,
Rumunija je na 47.,
Mađarska na 54.,
Srbija 58.,
Bugarska na 59.,

Albanija na 91. mestu
Kosovo 134.

Srbija 58. i ne već decenijama ne moze da reši 134. Kosovo. Koje koristi od liste?
(S. .Koreja, 9. januar 2023 12:08)

Kina, 3. vojna sila sveta i 2. ekonomija sveta 70 godina ne može da reši pitanje Tajvana, jer ih kao i kosovo podržava 1. vojna sila sveta i 1. ekonomija sveta.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

“Hrvatska je na 69. mestu, Slovenija na 86., Severna Makedonija na 108., Crna Gora na 128., a BiH na 133. mestu. Tzv. Kosovo* je na 134. mestu”.

- … ali u NATO ili pod patronatom NATO koji je na 1. mestu.

Gradjanin

pre 1 godinu

Vojni rok, tenk i sumadija.
Dronovi u seriskoj proizvodnji ce da nas popnu bar 2,3 mesta.
A ove tri stvari, ulazimo u 30..
(bolje sutra, 9. januar 2023 09:43)
"Sumadiju", odnosno sa raketama dometa 285 km mozemo da pravimo samo za izvoz. Za nasu upotrebu nam ne daju da pravimo.

Malice

pre 1 godinu

@Ruffus
Ma da bre - i Srbi su to objasnili u WWI samo što i danas
ne možemo da se oporavimo od te pobede i gubitaka koji su
bili cena za to. Pa posle kriv Aleksandar, kriv Pašić a to
što je stradala maltene trećina muškog punoletnog i ratno
sposobnog stanovništva nema veze - važno je da smo neki
(dobar deo mojih predaka) poginuli a neki (liferanti i
političarski šljam) su se vratili pa i dan danas njihovi
potomci doprinose blagostanju u ovoj bajkovitoj utopiji. Ali zato brale 3x ratovala i opet će
ako Bog da sreće - treba uvećati off shore račune
vrlih vođa i njihovih parazita.

Jovica

pre 1 godinu

To su grube procene, gleda se ukupno naoruzanje, brojno stanje aktivnog sastava i broj vojno upotrebljivih stanovnika po NATO standardu (starost izmedju 18 i 45 godina). Ono o cemu se ne pise je realno stanje, kao sto niko ne uzima u obzir ni to da se vojska ne sluzi od 2010. godine, ali to je vec neka deseta prica ...

Марко

pre 1 godinu

Наравно да смо најјачи у региону, ништа необично, али то ништа не вреди јер једино ми немамо никакве савезнике, тако да бисмо у сваком евентуалном сукобу претрпели тежак пораз.

Nokia 3310

pre 1 godinu

Italija ispred Turske i Izraela!? Turci bejahu 2.sila NATO-a dok ne kupise S400 od Rusa.
A Izrael ne treba mnogo komentarisati, nuklearna sila !

Felixv

pre 1 godinu

Niko nikada nije ratovao "za lopovske političare" - naprotiv političari su najveći protivnici ratova, jer im odgovara Status Quo, a u ratu se prepoznaju prevaranti i gube se fotelje, plus nastaju novi klanovi na švercu koji su kontra njihovim klanovima.
Što veći lopovi to spremniji na potpisivanje bilo kakve veleizdaje - čitaj to veći "mirotvorci".
(Gospodar Zarin, 9. januar 2023 11:37)

LOL, a ko pravi ratove, narod ili političari? A kod nas baš izgubiše fotelje, pa pola današnjih političara (što u vlasti, što u opoziciji) je karijeru napravila tokom ratova 90-tih. Da ne pominjemo što su se praktično svi političari koji su tokom tih ratova bili na vlasti enormno obogatili tokom tih istih ratova...

Svi koji ratuju ratuju na kraju zapravo ili zbog ili za političare, samo što u vreme ratovanja niko toga nije bio svestan...

miloš

pre 1 godinu

Bilo kako bilo, potpuno je jasno da će se novi svetski poredak uspostavljati u topovskoj završnici. Ko bude imao više topova i obučenih tobdžija taj će bolje proći i izboriti se za bolje mesto u novom poretku. Oni bez topova i tobdžija nemaju se bogzna čemu nadati...njih čeka sudbina parija.

Jasno je da će se, od sada, vreme deliti na ono pre 24.02.2022. i ono posle toga. Ono što je bilo do 24.02.2022. toga više nema, niti će ga ikad više biti. Kako će se sve ovo završiti i kako će nove karte podeliti, to niko ne zna...ali treba biti spreman na sve i za sve.

shone

pre 1 godinu

@my way
Evo ja cu pokušati, iako je ne koristim. Pravo pitanje je kako neko završi u ratu? Tri opcije: vojnik je u datom trenutku (profesionalac ili regrut), sam se prijavio i nasilno je regrutovan. 90tih je broj dobrovoljaca bio prilično velik kao i broj vojnika regruta koji su tu igrom sudbine. Da sada počinje rat, broj tih dobrovoljaca bi bio mizeran, kao i broj regrutovanih vojnika, razlog vec naveden.
Kad se nađeš u ratu onda tek idu tvoji razlozi za moral i borbu.

Poreč

pre 1 godinu

Italija ispred Turske i Izraela!? Turci bejahu 2.sila NATO-a dok ne kupise S400 od Rusa.
A Izrael ne treba mnogo komentarisati, nuklearna sila !
(Nokia 3310, 9. januar 2023 12:07)
U pravu si,ja bih još dodao i Poljsku,po meni odmah iza Francuske i VB u Europi...

Mir

pre 1 godinu

Rat nikome nista dobro nije doneo.Ok je poredjenje,ali ne uzima se u obzir da je Srbija bez saveznika.Albanija mozda jeste na papiru ispod nas,ali oni su clanica NATO I tu sve pada u vodu.Isto I sa Hrvatskom.Mozemo li da dobijemo neku statistiku o indeksu srece ili nesto slicno.Dvadeset prvi vek je ,a svet je put gladi I bede.Po meni je bolesno ulagati tolike novce u naoruzanje ,umesto da istrebimo bolesti,glad I siromastvo.U nekom alternativnom svetu ,do sada bi kolonizovali svemir...Mir svima