Gejming

Nedelja, 01.01.2023.

19:00

Igre koje su obeležile 2022. godinu VIDEO

Izvor: B. J.

Igre koje su obeležile 2022. godinu VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Čekajte ljudi valjda vam je jasno da je samo Fire Giant komplikovaniji boss nego svi iz Arkham serijala i GOW zajedno? Da ne pominjem sada Melaniju i ostale. Ne može se izvući samo da dodge & slash, već treba tu imati poprilično skilla. Nema linearanije igrice od GOW i zato je ljudi pređu za koliko 20 sati. Arkham serijal ok, ali ne donosi ništa specijalno. I tu 30toricu sredis ko od šale sa gedzetima i betmobilom. Nema tu neke razlike ni u poređenju sa Spidermanom.
(Obrad, 05. januar 2023 12:12)

Hahaha, pa ti si dečko piš, majke mi. Ne znam zašto se u opšte trudim da ti objasnim, ali ajde neka ti bude. Ovo što si naveo, bukvalno se svodi na to, doge and slash. Flying Graysons ti je manje više sve objasnio, ali ajde i ja da dodam nešto. Da si igrao Arkham City, Mr. Freeze boss fight, znao bi koliko kreativnosti i thinking outside of the box, zahteva kako bi ga pobedio, a ne samo repetativno
mlataranje mačem, kao u primeru koji si naveo. GOW je linearna igrica u odnosu na open world igre, da, ali je opet otvorenija u odnosu na neke linearne igre, tako da ne znam koja je poenta ovog remark-a.

Obrad

pre 1 godinu

Čekajte ljudi valjda vam je jasno da je samo Fire Giant komplikovaniji boss nego svi iz Arkham serijala i GOW zajedno? Da ne pominjem sada Melaniju i ostale. Ne može se izvući samo da dodge & slash, već treba tu imati poprilično skilla. Nema linearanije igrice od GOW i zato je ljudi pređu za koliko 20 sati. Arkham serijal ok, ali ne donosi ništa specijalno. I tu 30toricu sredis ko od šale sa gedzetima i betmobilom. Nema tu neke razlike ni u poređenju sa Spidermanom.

husky

pre 1 godinu

Elden pa gow ovo ostalo ok igre , obe platiniro , najbitnije da su jako igrive dok recimo horizion isto ok igra ali sam se tjerao da je igram

Flying Graysons

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande

Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.
(Obrad, 04. januar 2023 08:48)

Ponavljam, za "Arkham knight" se ne slažem uopšte, i to prosto nije istina.
Čak su borbe dosta zahtevnije od onih u "Witcher 3".

Kada uđeš u prostoriju od 30 neprijatelja koji te istovremeno napadaju moraš da koristiš sve napravice koje imaš na raspolaganju, kao i zasebne načine da se izboriš sa različitim tipovima napadača.
Drugačije se boriš sa velikim tipovima, sa neprijateljima naoružanim mitraljezima, noževima i mačevima, štitovima, električnim palicama i sl.
To je često dobar izazov čak i kada je indikator napada uključen, a pogotovo kada igraš "New Game +" gde je isključen i gde moraš da vodiš računa gde, kako i koliko neprijatelja te napada istovremeno.

Navedi mi tačno u kojem delu igre "Witcher 3" si morao da "iscrpiš sive moždane ćelije", pošto sam lično završio igru nekoliko puta i ne sećam se takve situacije.
Pa nije to "Portal" ili "The Witness".
Zapravo "Arkham knight" ima mnogo više vizuelnih i gejmplej zagonetki koje pronalaziš po svetu, ili rešavaš uz pomoć savršenog tajminga, sa i bez automobila i sl. Neke od njih predstavljaju pravi izazov iz ovog ili onog razloga.

"Witcher 3" to nema. U srži je najlinearniji mogući rpg jer igraš kao unapred definisan lik.
Možeš da napreduješ, tj. se "leveluješ" na nekoliko ponuđenih načina, i ima nekoliko završetaka za priču i likove koji svi zavise od tvojih odluka.
To je sve super, ali igra i dalje nije pravi rpg gde možeš da igraš kako god želiš, da budeš dobar, zao, ili nešto između, kao recimo u "Knights of the Old Republic".

Borba u "Witcher 3" prosto nije kompleksna uopšte.
Navodno su sva čudovišta drugačija, ali to nije ni bitno nakon što malo uznapreduješ.
Ima tu nekoliko zanimljivih sistema, ali su uglavnom potpuno beskorisni.

"Elden Ring" takođe, njegova kompleksnost dolazi jedino iz činjenice da nemaš indikatore o tome kuda treba da ideš i sl., pa si prisiljen da lutaš među opasnim neprijateljima, ali tako gledano bi svaka igra bila 70 posto teža, čak i inače izuzetno lagan "Witcher 3".
Jedini način da napravim sebi neki izazov bio je da isključim sve indikatore na ekranu i rešavam misije tako što ili lutam, ili patim instrukcije koju mi daju ljudi u igri. Igranje čak i na najvišem nivou prelaka, bukvalno bez izazova jer su neprijatelji sunđer tipa.
Najjačeg neprijatelja najvišeg nivoa u igri možeš da ubiješ najslabijim oružjima u igri, samo ako ga udaraš dovoljno dugo. Baš epohalno, zaista.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande lišene težeg kognitivnog napora osim u onom delu dok pokušavaš da shvatiš kako betmobil da popneš na krov zgrade. Dobra priča i cutscene, ali šta imam od toga? Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.
(Obrad, 04. januar 2023 08:48)

“Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola”. Sad ga pretera. Daj navedi mi primer gde si morao toliko da naprežeš mozak. Obe igre se u principu svode na dodge and slash, tako da ne vidim šta ti je toliko intelektualno naporno. Čak šta više Arkham Knight i Metal Gear Solid V sa svojim stelt pristupom zahtevaju korišćenje mozga i strategiju više nego ove dve igre.

Obrad

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande lišene težeg kognitivnog napora osim u onom delu dok pokušavaš da shvatiš kako betmobil da popneš na krov zgrade. Dobra priča i cutscene, ali šta imam od toga? Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.

Flying Graysons

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.
(Obrad, 03. januar 2023 13:28)

Stvar je ukusa zaista.

"Arkham Knight" je fenomenalna igra, ali ne možeš porediti linearnu akcionu igru u otvorenom svetu sa rpg naslovom poput "Witcher 3".

Ali ako baš insistiraš, slažem se sa njim da je, ne samo "Arkham Knight", nego cela ta trilogija bolja od "Witcher" trilogije.
Ne za 10 mesta naravno, ali opet...po kvalitetu svakako uporedivo, i mislim da je "Arkham" trilogija bolja sveukupno.

I kada smo već kod "Witcher" serijala, trojka je masovno precenjena.
Po mom skromnom mišljenju "Witcher 2" je superiorniji u svakom pogledu od trojke, a originalna igra, tj. kec je donekle potcenjen, uprkos zastarelim mehanikama igranja i nešto zatvorenijem svetu.
"Witcher" i "Witcher 2" predstavljaju mnogo bolje adaptacije samih likova i radnje, te su automatski mnogo vernije knjigama i originalnoj zamisli Šapkovskog.

Ali kada je o adaptacijama reč, prosto ne postoji akciona igra koja može da drži sveću "Arkham" serijalu.
Od savršeno predstavljenog sveta i likova, preko fenomenalne i dinamične akcije, i vrlo dobrih priča u sve tri igre...sveukupno je, što se kaže "chef's kiss".
Pravi omaž jednom od najboljih likova u svetu stripa, i njegovim fenomenalnim zloćama.

Da i ne pominjemo da je "Arkham knight" i dan danas jedna od najlepših igara koje su ikada izašle, verna izvornom materijalu, stilizovana, gotska lepota od igre, čak i bez ikakvih modova i nadgradnji.
Krstarenje Gotamskim nebom je neponovljivo gejmersko iskustvo i čak ni "Witcher 3" nema lepotu u jednostavnosti koju imaju igre iz "Arkham" serijala.

Obe igre, "Arkham knight" i "Witcher 3" igrao sam po 4-5 puta u potpunosti. Obe su fenomenalne, uz dosta vidljivih i manje vidljivih mana. Ali reći da je "Arkham knight" ispod "Witcher 3" po kvalitetu, to može reći samo neko ko ili nije igrao obe igre, ili mrzi ceo taj Betmenov svet iz nekog razloga.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.
(Obrad, 03. januar 2023 13:28)

Aha, važi… i šta to fali stripovima?

dzonivajsmiler

pre 1 godinu

@Oki

Posto sam vrlo razlozno izneo misljenje a ti bikvalno nista pametno nisi rekao,ne znam sta je poenta tvog komentara sem da vredjas i na kraju, i sam ispadnes glup?

Obrad

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Naravno, i god of war bi i osvojio ove godine GOTY da nije bilo elden ringa. Ja pričam o fanovima i novinarima koji ovu igru dižu u nebesa i mrtvi ozbiljni je zovu revolucionarnom. Ja ne znam otkad se priča u igri smatra revolucionarnom. Kad bih igrao igre samo zbog priče pre bih se okrenuo knjigama jer su najbolji način da se kaže priča. Igre su na kraju krajeva upravo to, igre. A to se iz godine u godinu zaboravlja i sad se guraju ti blokbaster naslovi i njima ide sva slava, a u međuvremenu mnogo manje kompanije pomeraju granice igranja, zbog čega smo zapravo svi mi ovde. Last of us možda i najbolje opisuje ono što se meni ne sviđa. Super je to priča, to stoji, ali za mene to nije dobra igrica. Takve bih pre nazvao interaktivnim filmovima.
(Ulmo, 02. januar 2023 14:35)

Stvarno ne znam šta bi odgovorio na ove nebuloze što si napisao. Jedna od loših strana interneta je što svaka budala može da ostavi svoje mišljenje. Ako ti se ne sviđaju ovakve igre ti onda igraj fifu i pes ili one igre na telefonima… čujem da su one jako revolucionarne po pitanju gameplaya, a i u njima nema nikakve priče, posto ti je možda teško da pratiš narativ. Stvarno sam ostao bez argumenata… kada je neko tvrdoglav kao guzica i tera svoju priču, bez obizara na činjenice na koje sam mu ukazao onda nema potrebe se dalje raspravljati.

Ulmo

pre 1 godinu

(Harvi Dent ?, 2. januar 2023 12:34)

Naravno, i god of war bi i osvojio ove godine GOTY da nije bilo elden ringa. Ja pričam o fanovima i novinarima koji ovu igru dižu u nebesa i mrtvi ozbiljni je zovu revolucionarnom. Ja ne znam otkad se priča u igri smatra revolucionarnom. Kad bih igrao igre samo zbog priče pre bih se okrenuo knjigama jer su najbolji način da se kaže priča. Igre su na kraju krajeva upravo to, igre. A to se iz godine u godinu zaboravlja i sad se guraju ti blokbaster naslovi i njima ide sva slava, a u međuvremenu mnogo manje kompanije pomeraju granice igranja, zbog čega smo zapravo svi mi ovde. Last of us možda i najbolje opisuje ono što se meni ne sviđa. Super je to priča, to stoji, ali za mene to nije dobra igrica. Takve bih pre nazvao interaktivnim filmovima.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ako ćemo tako, ajde ti nama navedi jednu inovativnu stvar koju je Elden Ring uradio, osim sto je smestio repetativno vitlanje mačem iz Souls igara u open world environment.

Fellow man

pre 1 godinu

(Harvi Dent ?, 02. januar 2023 12:34)

Horizon nema ni gejmplej, ni priču. Repetitivno i dosadno nakon nekoliko sati.
Neverovatno je da su cele dve visokobudžetne igre napravili da bi se bukvalno po*rali na muškarce.
Ne mogu dovoljno da naglasim koliko je besmislen dijalog i odnos prema muškom rodu u ove dve igre, pogotovo u prvoj gde su sve žene bukvalno svetice, a muškarci nesposobna stoka u najboljem slučaju.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Prijatelju ti mešaš babe i žabe. Da bi igrica bila igra godine ne mora da bude “inovativna”, već da ima dobru priču, dobar gameplay, a God of War i Horizon to svakako imaju. Ne mozes da očekuješ svake godine da će da izađe nešto revolucionarno samo kako bi to nazvao igrom godine. Na primer Last of Us i RDR2 sadrže element vidjene bezbroj puta u drugima igrama, ali načina na koji su implementirani zajedno sa pričom i gameplejom je ono što ih čini jednim od najboljih igara decenije. Kapiraš?

ls

pre 1 godinu

Reći da su GOW i Horizon remek dela može jedino značiti da igrate igrice manje od 3-4 godine. Te igre ne donose apsolutno ništa novo na tržište. I ti nastavci koji su izašli ove godine samo to i potvrđuju jer nisu doneli nikakvu novinu ni u odnosu na prethodnike. Dakle ili ste tinejdžer pa se ložite na priču ili igrate igrice od skoro pa vam je ovo sad vau. God of war je bio inovator pre jedno 10+ godina. Sad su spali na neki mediokritet.

Ove igre se najbolje mogu opisati kao vožnja rolekosterom. Zabavno je dok traje, vole ih najviše deca, ali otprilike ih zaboravite kroz par sati i ljudi koji su ih već iskusili nisu nešto oduševljeni. Dakle nisu to loše igre, ali stvarno daleko od remek dela.

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ova poslednja dva dela GOW se nisu ocesali o GOW, zna se sta je GOW i kako on treba da izgleda, kako trebaju da izgledaju borbe, kamera i sve ostalo sto je od ove igre napravilo remek delo. Sada izgleda kao i svaka druga igra na trzistu u kojoj svo vreme gledas u ledja glavnom junaku i ides utabanim stazama kojima te vodi igra. Igra izgleda prelepo, narocito kad joj sve nabudzis na ultra, ali to ne znaci da je igra remek delo. Jedina stvar koja veze ovu igru sa GOW je Krejtos, sve ostalo je njesra koje bi se moglo prodati klincima i uz nekog drugog lika koji vitla sekirom. Ne razumem potrebu da se od ove igre pravi nesto sto u samom startu nije tako zamisljeno i nije trebalo da bude.

Franko Gavrić Mlađi

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ne može ti niko ništa navesti jer prosto toga u tim igrama nema.
Ni "Elden Ring" nije zapravo inovativan. Nema tu ničega što nije ranije viđeno.

Generalno se usporilo sa inovacijama u igrama u zadnjih 4-5 godina.
Pogledaj čak i najveću igru ovog vremena, "Red Dead Redemption 2". Priča odlična, Iikovi dobri, akcija dobra, prelep otvoreni svet sa mali milion tajni...ali u srži linearni "Rockstar" naslov od koga u priči ne smeš milimetar da odstupiš jer te čeka "game over".

Ko želi donekle neke inovacije, a da nisu grafičkog tipa(ako se to uopšte i računa u inovacije), treba da se okrene "indie" naslovima.
Tu ljudi nisu opterećeni maksimalnom zaradom i čekiranjem "woke" kvadratića.
Prave ljudi naslove za specifične igrače, a ne jednu igru koja će biti orjentisana na to da dođe do 20 ili više miliona ljudi.
To je ekvivalent Lejdi Gagi ili Kejtin Peri.
Ko hoće Mocarta, zna se gde treba da traži.

PoslednjiSrbijanac

pre 1 godinu

ER i GoW, sve ostalo je smeće ako se poredi sa njima. GoW ima bolju priču dok je ER pravi otvoreni svet sa bezbroj iznenađenja.

Švrć Brajtner

pre 1 godinu

dzonivajsmiler@

Upravo igram ER, to mi je prva igra iz tog studija iako imam igracko iskustvo pa skoro 30 godina.
Moram da priznam da me je igra zaista uvukla u svoj svet, da istrazim svaki cosak mape, predivan svet zaista.
Slazem se i dobro je da nema ono raznoraznih markera po mapi, da te igra bukvalno vuce kao slepca za ruku, imas ono organsko istrazivanje, ali mislim ipak da zbog dodatnog razumevanja price i sporednih misija trebalo bi da igra ima barem nekakav dnevnik, da znas sta treba da radis, i o cemu se radi.
Sporedni zadaci su tako napravljenji da pridjes NPC-ju, on ti prica nesto i to je to, pokrenes side quest, pokrenes ga tako da moras prvo do kraja da iscrpis dijalog, s obzirom da je svet ER mamutskih razmera, brzo se zaboravi sta treba uopste da se radi sa odredjenim qvestom, toliko su zbunjujuci sami ti zadaci da sam morao vise puta da koristim vodic na YT. Igra je po meni malo vise pustena sa lanca nego sto bi trebala, mozda ja kao novi igrac se povremeno osecam pogubljeno u svetu ER, ali je zaista nemoguce sve pohvatiti i popamtiti sve samo jednim pricanjem sa NPC-jem
Za sada ipak ne zalim sto sam igru kupio na snizenju, pored nekih nedostataka koje igra ima a tice se same price i kako je predstavljena i objasnjena, ipak u igri zaista uzivam.

Ulmo

pre 1 godinu

Reći da su GOW i Horizon remek dela može jedino značiti da igrate igrice manje od 3-4 godine. Te igre ne donose apsolutno ništa novo na tržište. I ti nastavci koji su izašli ove godine samo to i potvrđuju jer nisu doneli nikakvu novinu ni u odnosu na prethodnike. Dakle ili ste tinejdžer pa se ložite na priču ili igrate igrice od skoro pa vam je ovo sad vau. God of war je bio inovator pre jedno 10+ godina. Sad su spali na neki mediokritet.

Ove igre se najbolje mogu opisati kao vožnja rolekosterom. Zabavno je dok traje, vole ih najviše deca, ali otprilike ih zaboravite kroz par sati i ljudi koji su ih već iskusili nisu nešto oduševljeni. Dakle nisu to loše igre, ali stvarno daleko od remek dela.

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.

Oki

pre 1 godinu

(dzonivajsmiler, 1. januar 2023 22:29)

Dobijem osip kad vidim ovakav rečnik. Tačno znam o kakvoj osobi tj gejmeru se radi. Snap nije doneo ništa inovativno. Razvodnjena verzija gwenta koja se više oslanja na sreću nego neku veštinu. Ne bi bilo loše da pročitaš neke lektire koje si propustio, taman malo srpski vokabular da se razvije, a ko zna možda te nauči da ne gutaš te mobilne igre za 5-godišnjake

Hesoyam

pre 1 godinu

God of War pokidao, vrhunski, epski kraj ovog poglavlja!
Stray je isto odlična igra.
Elden je igra epskih proporcija, ali nažalost ima malo jeftine fore sa čitanjem inputa i "kanselovanjem" animacije (pričam o boss AI).
Isto tako, narativ je malo bolji nego u prethodnim Souls igrama, ali daleko od toga da je jedan od najboljih. Okoreli Miyazaki fanovi su malo nerealni i nijedan od njih vam neće reći da je lore u koji se kunu nešto što je neko pametan na netu lepo spojio i povezao i napisao tako. Volim Souls igre, ali evo, ajde ovo da probamo. Ko mi objasni prvu cutscene prvog Dark Souls-a, dobije 20 evra od mene. Dakle, kako su nastali corrupted souls? Da li su ljudi postojali pre Gwyn-a, Nita, onog zmaja i ostalih?

io

pre 1 godinu

Kad procitam rec Marvel dobijem osip po celom telu. Sve na istu foru vec valjda deceniju, klasicno silovanje mozga.
(45, 1. januar 2023 19:51)

Ljudi izgradili imperiju na fake internet kritikama. Ono gledaju samo mladji tinejdzeri.

dzonivajsmiler

pre 1 godinu

Au, koliko nepoznavanja materije u komentarima.

Genshin Impact uopste nije izasao 2022 i n ije ni bio u konkurenciji sa Snap-om. Sa druge strane Marvel Snap je potpuno nov koncept i u card game-ovim a i inace, i daleeeko od toga da je "same old" kao sto je neko drugi naveo. Iako nisam mobile gamer, nakon Clash Royala i upravo Genshin Impacta, Marvel Snap je nesto najsvezije sto je izaslo na mobilnom.

Sa druge strane pricati o bilo kojoj FromSoftware igri (Dark Souls, Bloodbourne, Elden Ring) da ima los narativ je blasfemija - to sto nemate tone teksta i sto je vise pricano kroz "environmental storytelling" nego da ti sve ispricaju i jos okace pointer gde da ides ne znaci da je los narativ, cak naprotiv.

Vecina igara sa liste su vrlo dobre igre, doduse, na potpuno razlicite nacine. Uzivajte i u starim igrama koje vam prijaju (GTA, neko spomenu) ali ostanite otvoreni i za nove stvari, svake godine po par igara zaista zasija necim novim.

Pozdrav svim ljubiteljima igara!

Kozuki Oden

pre 1 godinu

Marvel Snap je tezak krs u poredjenju sa Genshin Impact (milion puta bolja igra, najmanje), ali na neku "foru" osvoji "best mobile game" nagradu. A za Elden Ring ne treba trositi reci koliko je naracija (kao i uvek) losa i gameplay (opet, kao i uvek) uzasan. Mooozda je jedino gore sto svaki moguci boss i njihova baba imaju "ruzno = kul" dizajn, one 360 underhand/uppercut udarce, uzasne hitbox probleme i gravitacija kod svakog drugog napada ne utice na njih...

karlito

pre 1 godinu

Sve super. Ali Elden Ring ima najgore pripovedanje u nekoj igrici ikada.
(Dr, 01. januar 2023 19:12)

Igrice koje imaju pricu su totalno omasile, odnosno, kako kazu limunada - GoW, Forbiden west jednostavne igre, bzvz...

dzonivajsmiler

pre 1 godinu

Au, koliko nepoznavanja materije u komentarima.

Genshin Impact uopste nije izasao 2022 i n ije ni bio u konkurenciji sa Snap-om. Sa druge strane Marvel Snap je potpuno nov koncept i u card game-ovim a i inace, i daleeeko od toga da je "same old" kao sto je neko drugi naveo. Iako nisam mobile gamer, nakon Clash Royala i upravo Genshin Impacta, Marvel Snap je nesto najsvezije sto je izaslo na mobilnom.

Sa druge strane pricati o bilo kojoj FromSoftware igri (Dark Souls, Bloodbourne, Elden Ring) da ima los narativ je blasfemija - to sto nemate tone teksta i sto je vise pricano kroz "environmental storytelling" nego da ti sve ispricaju i jos okace pointer gde da ides ne znaci da je los narativ, cak naprotiv.

Vecina igara sa liste su vrlo dobre igre, doduse, na potpuno razlicite nacine. Uzivajte i u starim igrama koje vam prijaju (GTA, neko spomenu) ali ostanite otvoreni i za nove stvari, svake godine po par igara zaista zasija necim novim.

Pozdrav svim ljubiteljima igara!

io

pre 1 godinu

Kad procitam rec Marvel dobijem osip po celom telu. Sve na istu foru vec valjda deceniju, klasicno silovanje mozga.
(45, 1. januar 2023 19:51)

Ljudi izgradili imperiju na fake internet kritikama. Ono gledaju samo mladji tinejdzeri.

karlito

pre 1 godinu

Sve super. Ali Elden Ring ima najgore pripovedanje u nekoj igrici ikada.
(Dr, 01. januar 2023 19:12)

Igrice koje imaju pricu su totalno omasile, odnosno, kako kazu limunada - GoW, Forbiden west jednostavne igre, bzvz...

Švrć Brajtner

pre 1 godinu

dzonivajsmiler@

Upravo igram ER, to mi je prva igra iz tog studija iako imam igracko iskustvo pa skoro 30 godina.
Moram da priznam da me je igra zaista uvukla u svoj svet, da istrazim svaki cosak mape, predivan svet zaista.
Slazem se i dobro je da nema ono raznoraznih markera po mapi, da te igra bukvalno vuce kao slepca za ruku, imas ono organsko istrazivanje, ali mislim ipak da zbog dodatnog razumevanja price i sporednih misija trebalo bi da igra ima barem nekakav dnevnik, da znas sta treba da radis, i o cemu se radi.
Sporedni zadaci su tako napravljenji da pridjes NPC-ju, on ti prica nesto i to je to, pokrenes side quest, pokrenes ga tako da moras prvo do kraja da iscrpis dijalog, s obzirom da je svet ER mamutskih razmera, brzo se zaboravi sta treba uopste da se radi sa odredjenim qvestom, toliko su zbunjujuci sami ti zadaci da sam morao vise puta da koristim vodic na YT. Igra je po meni malo vise pustena sa lanca nego sto bi trebala, mozda ja kao novi igrac se povremeno osecam pogubljeno u svetu ER, ali je zaista nemoguce sve pohvatiti i popamtiti sve samo jednim pricanjem sa NPC-jem
Za sada ipak ne zalim sto sam igru kupio na snizenju, pored nekih nedostataka koje igra ima a tice se same price i kako je predstavljena i objasnjena, ipak u igri zaista uzivam.

Fellow man

pre 1 godinu

(Harvi Dent ?, 02. januar 2023 12:34)

Horizon nema ni gejmplej, ni priču. Repetitivno i dosadno nakon nekoliko sati.
Neverovatno je da su cele dve visokobudžetne igre napravili da bi se bukvalno po*rali na muškarce.
Ne mogu dovoljno da naglasim koliko je besmislen dijalog i odnos prema muškom rodu u ove dve igre, pogotovo u prvoj gde su sve žene bukvalno svetice, a muškarci nesposobna stoka u najboljem slučaju.

Kozuki Oden

pre 1 godinu

Marvel Snap je tezak krs u poredjenju sa Genshin Impact (milion puta bolja igra, najmanje), ali na neku "foru" osvoji "best mobile game" nagradu. A za Elden Ring ne treba trositi reci koliko je naracija (kao i uvek) losa i gameplay (opet, kao i uvek) uzasan. Mooozda je jedino gore sto svaki moguci boss i njihova baba imaju "ruzno = kul" dizajn, one 360 underhand/uppercut udarce, uzasne hitbox probleme i gravitacija kod svakog drugog napada ne utice na njih...

Ulmo

pre 1 godinu

Reći da su GOW i Horizon remek dela može jedino značiti da igrate igrice manje od 3-4 godine. Te igre ne donose apsolutno ništa novo na tržište. I ti nastavci koji su izašli ove godine samo to i potvrđuju jer nisu doneli nikakvu novinu ni u odnosu na prethodnike. Dakle ili ste tinejdžer pa se ložite na priču ili igrate igrice od skoro pa vam je ovo sad vau. God of war je bio inovator pre jedno 10+ godina. Sad su spali na neki mediokritet.

Ove igre se najbolje mogu opisati kao vožnja rolekosterom. Zabavno je dok traje, vole ih najviše deca, ali otprilike ih zaboravite kroz par sati i ljudi koji su ih već iskusili nisu nešto oduševljeni. Dakle nisu to loše igre, ali stvarno daleko od remek dela.

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.

Franko Gavrić Mlađi

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ne može ti niko ništa navesti jer prosto toga u tim igrama nema.
Ni "Elden Ring" nije zapravo inovativan. Nema tu ničega što nije ranije viđeno.

Generalno se usporilo sa inovacijama u igrama u zadnjih 4-5 godina.
Pogledaj čak i najveću igru ovog vremena, "Red Dead Redemption 2". Priča odlična, Iikovi dobri, akcija dobra, prelep otvoreni svet sa mali milion tajni...ali u srži linearni "Rockstar" naslov od koga u priči ne smeš milimetar da odstupiš jer te čeka "game over".

Ko želi donekle neke inovacije, a da nisu grafičkog tipa(ako se to uopšte i računa u inovacije), treba da se okrene "indie" naslovima.
Tu ljudi nisu opterećeni maksimalnom zaradom i čekiranjem "woke" kvadratića.
Prave ljudi naslove za specifične igrače, a ne jednu igru koja će biti orjentisana na to da dođe do 20 ili više miliona ljudi.
To je ekvivalent Lejdi Gagi ili Kejtin Peri.
Ko hoće Mocarta, zna se gde treba da traži.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ako ćemo tako, ajde ti nama navedi jednu inovativnu stvar koju je Elden Ring uradio, osim sto je smestio repetativno vitlanje mačem iz Souls igara u open world environment.

ls

pre 1 godinu

Reći da su GOW i Horizon remek dela može jedino značiti da igrate igrice manje od 3-4 godine. Te igre ne donose apsolutno ništa novo na tržište. I ti nastavci koji su izašli ove godine samo to i potvrđuju jer nisu doneli nikakvu novinu ni u odnosu na prethodnike. Dakle ili ste tinejdžer pa se ložite na priču ili igrate igrice od skoro pa vam je ovo sad vau. God of war je bio inovator pre jedno 10+ godina. Sad su spali na neki mediokritet.

Ove igre se najbolje mogu opisati kao vožnja rolekosterom. Zabavno je dok traje, vole ih najviše deca, ali otprilike ih zaboravite kroz par sati i ljudi koji su ih već iskusili nisu nešto oduševljeni. Dakle nisu to loše igre, ali stvarno daleko od remek dela.

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ova poslednja dva dela GOW se nisu ocesali o GOW, zna se sta je GOW i kako on treba da izgleda, kako trebaju da izgledaju borbe, kamera i sve ostalo sto je od ove igre napravilo remek delo. Sada izgleda kao i svaka druga igra na trzistu u kojoj svo vreme gledas u ledja glavnom junaku i ides utabanim stazama kojima te vodi igra. Igra izgleda prelepo, narocito kad joj sve nabudzis na ultra, ali to ne znaci da je igra remek delo. Jedina stvar koja veze ovu igru sa GOW je Krejtos, sve ostalo je njesra koje bi se moglo prodati klincima i uz nekog drugog lika koji vitla sekirom. Ne razumem potrebu da se od ove igre pravi nesto sto u samom startu nije tako zamisljeno i nije trebalo da bude.

Flying Graysons

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.
(Obrad, 03. januar 2023 13:28)

Stvar je ukusa zaista.

"Arkham Knight" je fenomenalna igra, ali ne možeš porediti linearnu akcionu igru u otvorenom svetu sa rpg naslovom poput "Witcher 3".

Ali ako baš insistiraš, slažem se sa njim da je, ne samo "Arkham Knight", nego cela ta trilogija bolja od "Witcher" trilogije.
Ne za 10 mesta naravno, ali opet...po kvalitetu svakako uporedivo, i mislim da je "Arkham" trilogija bolja sveukupno.

I kada smo već kod "Witcher" serijala, trojka je masovno precenjena.
Po mom skromnom mišljenju "Witcher 2" je superiorniji u svakom pogledu od trojke, a originalna igra, tj. kec je donekle potcenjen, uprkos zastarelim mehanikama igranja i nešto zatvorenijem svetu.
"Witcher" i "Witcher 2" predstavljaju mnogo bolje adaptacije samih likova i radnje, te su automatski mnogo vernije knjigama i originalnoj zamisli Šapkovskog.

Ali kada je o adaptacijama reč, prosto ne postoji akciona igra koja može da drži sveću "Arkham" serijalu.
Od savršeno predstavljenog sveta i likova, preko fenomenalne i dinamične akcije, i vrlo dobrih priča u sve tri igre...sveukupno je, što se kaže "chef's kiss".
Pravi omaž jednom od najboljih likova u svetu stripa, i njegovim fenomenalnim zloćama.

Da i ne pominjemo da je "Arkham knight" i dan danas jedna od najlepših igara koje su ikada izašle, verna izvornom materijalu, stilizovana, gotska lepota od igre, čak i bez ikakvih modova i nadgradnji.
Krstarenje Gotamskim nebom je neponovljivo gejmersko iskustvo i čak ni "Witcher 3" nema lepotu u jednostavnosti koju imaju igre iz "Arkham" serijala.

Obe igre, "Arkham knight" i "Witcher 3" igrao sam po 4-5 puta u potpunosti. Obe su fenomenalne, uz dosta vidljivih i manje vidljivih mana. Ali reći da je "Arkham knight" ispod "Witcher 3" po kvalitetu, to može reći samo neko ko ili nije igrao obe igre, ili mrzi ceo taj Betmenov svet iz nekog razloga.

Flying Graysons

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande

Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.
(Obrad, 04. januar 2023 08:48)

Ponavljam, za "Arkham knight" se ne slažem uopšte, i to prosto nije istina.
Čak su borbe dosta zahtevnije od onih u "Witcher 3".

Kada uđeš u prostoriju od 30 neprijatelja koji te istovremeno napadaju moraš da koristiš sve napravice koje imaš na raspolaganju, kao i zasebne načine da se izboriš sa različitim tipovima napadača.
Drugačije se boriš sa velikim tipovima, sa neprijateljima naoružanim mitraljezima, noževima i mačevima, štitovima, električnim palicama i sl.
To je često dobar izazov čak i kada je indikator napada uključen, a pogotovo kada igraš "New Game +" gde je isključen i gde moraš da vodiš računa gde, kako i koliko neprijatelja te napada istovremeno.

Navedi mi tačno u kojem delu igre "Witcher 3" si morao da "iscrpiš sive moždane ćelije", pošto sam lično završio igru nekoliko puta i ne sećam se takve situacije.
Pa nije to "Portal" ili "The Witness".
Zapravo "Arkham knight" ima mnogo više vizuelnih i gejmplej zagonetki koje pronalaziš po svetu, ili rešavaš uz pomoć savršenog tajminga, sa i bez automobila i sl. Neke od njih predstavljaju pravi izazov iz ovog ili onog razloga.

"Witcher 3" to nema. U srži je najlinearniji mogući rpg jer igraš kao unapred definisan lik.
Možeš da napreduješ, tj. se "leveluješ" na nekoliko ponuđenih načina, i ima nekoliko završetaka za priču i likove koji svi zavise od tvojih odluka.
To je sve super, ali igra i dalje nije pravi rpg gde možeš da igraš kako god želiš, da budeš dobar, zao, ili nešto između, kao recimo u "Knights of the Old Republic".

Borba u "Witcher 3" prosto nije kompleksna uopšte.
Navodno su sva čudovišta drugačija, ali to nije ni bitno nakon što malo uznapreduješ.
Ima tu nekoliko zanimljivih sistema, ali su uglavnom potpuno beskorisni.

"Elden Ring" takođe, njegova kompleksnost dolazi jedino iz činjenice da nemaš indikatore o tome kuda treba da ideš i sl., pa si prisiljen da lutaš među opasnim neprijateljima, ali tako gledano bi svaka igra bila 70 posto teža, čak i inače izuzetno lagan "Witcher 3".
Jedini način da napravim sebi neki izazov bio je da isključim sve indikatore na ekranu i rešavam misije tako što ili lutam, ili patim instrukcije koju mi daju ljudi u igri. Igranje čak i na najvišem nivou prelaka, bukvalno bez izazova jer su neprijatelji sunđer tipa.
Najjačeg neprijatelja najvišeg nivoa u igri možeš da ubiješ najslabijim oružjima u igri, samo ako ga udaraš dovoljno dugo. Baš epohalno, zaista.

Oki

pre 1 godinu

(dzonivajsmiler, 1. januar 2023 22:29)

Dobijem osip kad vidim ovakav rečnik. Tačno znam o kakvoj osobi tj gejmeru se radi. Snap nije doneo ništa inovativno. Razvodnjena verzija gwenta koja se više oslanja na sreću nego neku veštinu. Ne bi bilo loše da pročitaš neke lektire koje si propustio, taman malo srpski vokabular da se razvije, a ko zna možda te nauči da ne gutaš te mobilne igre za 5-godišnjake

Hesoyam

pre 1 godinu

God of War pokidao, vrhunski, epski kraj ovog poglavlja!
Stray je isto odlična igra.
Elden je igra epskih proporcija, ali nažalost ima malo jeftine fore sa čitanjem inputa i "kanselovanjem" animacije (pričam o boss AI).
Isto tako, narativ je malo bolji nego u prethodnim Souls igrama, ali daleko od toga da je jedan od najboljih. Okoreli Miyazaki fanovi su malo nerealni i nijedan od njih vam neće reći da je lore u koji se kunu nešto što je neko pametan na netu lepo spojio i povezao i napisao tako. Volim Souls igre, ali evo, ajde ovo da probamo. Ko mi objasni prvu cutscene prvog Dark Souls-a, dobije 20 evra od mene. Dakle, kako su nastali corrupted souls? Da li su ljudi postojali pre Gwyn-a, Nita, onog zmaja i ostalih?

Ulmo

pre 1 godinu

(Harvi Dent ?, 2. januar 2023 12:34)

Naravno, i god of war bi i osvojio ove godine GOTY da nije bilo elden ringa. Ja pričam o fanovima i novinarima koji ovu igru dižu u nebesa i mrtvi ozbiljni je zovu revolucionarnom. Ja ne znam otkad se priča u igri smatra revolucionarnom. Kad bih igrao igre samo zbog priče pre bih se okrenuo knjigama jer su najbolji način da se kaže priča. Igre su na kraju krajeva upravo to, igre. A to se iz godine u godinu zaboravlja i sad se guraju ti blokbaster naslovi i njima ide sva slava, a u međuvremenu mnogo manje kompanije pomeraju granice igranja, zbog čega smo zapravo svi mi ovde. Last of us možda i najbolje opisuje ono što se meni ne sviđa. Super je to priča, to stoji, ali za mene to nije dobra igrica. Takve bih pre nazvao interaktivnim filmovima.

Obrad

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.
(Obrad, 03. januar 2023 13:28)

Aha, važi… i šta to fali stripovima?

Obrad

pre 1 godinu

Čekajte ljudi valjda vam je jasno da je samo Fire Giant komplikovaniji boss nego svi iz Arkham serijala i GOW zajedno? Da ne pominjem sada Melaniju i ostale. Ne može se izvući samo da dodge & slash, već treba tu imati poprilično skilla. Nema linearanije igrice od GOW i zato je ljudi pređu za koliko 20 sati. Arkham serijal ok, ali ne donosi ništa specijalno. I tu 30toricu sredis ko od šale sa gedzetima i betmobilom. Nema tu neke razlike ni u poređenju sa Spidermanom.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Prijatelju ti mešaš babe i žabe. Da bi igrica bila igra godine ne mora da bude “inovativna”, već da ima dobru priču, dobar gameplay, a God of War i Horizon to svakako imaju. Ne mozes da očekuješ svake godine da će da izađe nešto revolucionarno samo kako bi to nazvao igrom godine. Na primer Last of Us i RDR2 sadrže element vidjene bezbroj puta u drugima igrama, ali načina na koji su implementirani zajedno sa pričom i gameplejom je ono što ih čini jednim od najboljih igara decenije. Kapiraš?

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Naravno, i god of war bi i osvojio ove godine GOTY da nije bilo elden ringa. Ja pričam o fanovima i novinarima koji ovu igru dižu u nebesa i mrtvi ozbiljni je zovu revolucionarnom. Ja ne znam otkad se priča u igri smatra revolucionarnom. Kad bih igrao igre samo zbog priče pre bih se okrenuo knjigama jer su najbolji način da se kaže priča. Igre su na kraju krajeva upravo to, igre. A to se iz godine u godinu zaboravlja i sad se guraju ti blokbaster naslovi i njima ide sva slava, a u međuvremenu mnogo manje kompanije pomeraju granice igranja, zbog čega smo zapravo svi mi ovde. Last of us možda i najbolje opisuje ono što se meni ne sviđa. Super je to priča, to stoji, ali za mene to nije dobra igrica. Takve bih pre nazvao interaktivnim filmovima.
(Ulmo, 02. januar 2023 14:35)

Stvarno ne znam šta bi odgovorio na ove nebuloze što si napisao. Jedna od loših strana interneta je što svaka budala može da ostavi svoje mišljenje. Ako ti se ne sviđaju ovakve igre ti onda igraj fifu i pes ili one igre na telefonima… čujem da su one jako revolucionarne po pitanju gameplaya, a i u njima nema nikakve priče, posto ti je možda teško da pratiš narativ. Stvarno sam ostao bez argumenata… kada je neko tvrdoglav kao guzica i tera svoju priču, bez obizara na činjenice na koje sam mu ukazao onda nema potrebe se dalje raspravljati.

dzonivajsmiler

pre 1 godinu

@Oki

Posto sam vrlo razlozno izneo misljenje a ti bikvalno nista pametno nisi rekao,ne znam sta je poenta tvog komentara sem da vredjas i na kraju, i sam ispadnes glup?

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande lišene težeg kognitivnog napora osim u onom delu dok pokušavaš da shvatiš kako betmobil da popneš na krov zgrade. Dobra priča i cutscene, ali šta imam od toga? Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.
(Obrad, 04. januar 2023 08:48)

“Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola”. Sad ga pretera. Daj navedi mi primer gde si morao toliko da naprežeš mozak. Obe igre se u principu svode na dodge and slash, tako da ne vidim šta ti je toliko intelektualno naporno. Čak šta više Arkham Knight i Metal Gear Solid V sa svojim stelt pristupom zahtevaju korišćenje mozga i strategiju više nego ove dve igre.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Čekajte ljudi valjda vam je jasno da je samo Fire Giant komplikovaniji boss nego svi iz Arkham serijala i GOW zajedno? Da ne pominjem sada Melaniju i ostale. Ne može se izvući samo da dodge & slash, već treba tu imati poprilično skilla. Nema linearanije igrice od GOW i zato je ljudi pređu za koliko 20 sati. Arkham serijal ok, ali ne donosi ništa specijalno. I tu 30toricu sredis ko od šale sa gedzetima i betmobilom. Nema tu neke razlike ni u poređenju sa Spidermanom.
(Obrad, 05. januar 2023 12:12)

Hahaha, pa ti si dečko piš, majke mi. Ne znam zašto se u opšte trudim da ti objasnim, ali ajde neka ti bude. Ovo što si naveo, bukvalno se svodi na to, doge and slash. Flying Graysons ti je manje više sve objasnio, ali ajde i ja da dodam nešto. Da si igrao Arkham City, Mr. Freeze boss fight, znao bi koliko kreativnosti i thinking outside of the box, zahteva kako bi ga pobedio, a ne samo repetativno
mlataranje mačem, kao u primeru koji si naveo. GOW je linearna igrica u odnosu na open world igre, da, ali je opet otvorenija u odnosu na neke linearne igre, tako da ne znam koja je poenta ovog remark-a.

PoslednjiSrbijanac

pre 1 godinu

ER i GoW, sve ostalo je smeće ako se poredi sa njima. GoW ima bolju priču dok je ER pravi otvoreni svet sa bezbroj iznenađenja.

Obrad

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande lišene težeg kognitivnog napora osim u onom delu dok pokušavaš da shvatiš kako betmobil da popneš na krov zgrade. Dobra priča i cutscene, ali šta imam od toga? Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.

husky

pre 1 godinu

Elden pa gow ovo ostalo ok igre , obe platiniro , najbitnije da su jako igrive dok recimo horizion isto ok igra ali sam se tjerao da je igram

karlito

pre 1 godinu

Sve super. Ali Elden Ring ima najgore pripovedanje u nekoj igrici ikada.
(Dr, 01. januar 2023 19:12)

Igrice koje imaju pricu su totalno omasile, odnosno, kako kazu limunada - GoW, Forbiden west jednostavne igre, bzvz...

Kozuki Oden

pre 1 godinu

Marvel Snap je tezak krs u poredjenju sa Genshin Impact (milion puta bolja igra, najmanje), ali na neku "foru" osvoji "best mobile game" nagradu. A za Elden Ring ne treba trositi reci koliko je naracija (kao i uvek) losa i gameplay (opet, kao i uvek) uzasan. Mooozda je jedino gore sto svaki moguci boss i njihova baba imaju "ruzno = kul" dizajn, one 360 underhand/uppercut udarce, uzasne hitbox probleme i gravitacija kod svakog drugog napada ne utice na njih...

Hesoyam

pre 1 godinu

God of War pokidao, vrhunski, epski kraj ovog poglavlja!
Stray je isto odlična igra.
Elden je igra epskih proporcija, ali nažalost ima malo jeftine fore sa čitanjem inputa i "kanselovanjem" animacije (pričam o boss AI).
Isto tako, narativ je malo bolji nego u prethodnim Souls igrama, ali daleko od toga da je jedan od najboljih. Okoreli Miyazaki fanovi su malo nerealni i nijedan od njih vam neće reći da je lore u koji se kunu nešto što je neko pametan na netu lepo spojio i povezao i napisao tako. Volim Souls igre, ali evo, ajde ovo da probamo. Ko mi objasni prvu cutscene prvog Dark Souls-a, dobije 20 evra od mene. Dakle, kako su nastali corrupted souls? Da li su ljudi postojali pre Gwyn-a, Nita, onog zmaja i ostalih?

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Prijatelju ti mešaš babe i žabe. Da bi igrica bila igra godine ne mora da bude “inovativna”, već da ima dobru priču, dobar gameplay, a God of War i Horizon to svakako imaju. Ne mozes da očekuješ svake godine da će da izađe nešto revolucionarno samo kako bi to nazvao igrom godine. Na primer Last of Us i RDR2 sadrže element vidjene bezbroj puta u drugima igrama, ali načina na koji su implementirani zajedno sa pričom i gameplejom je ono što ih čini jednim od najboljih igara decenije. Kapiraš?

dzonivajsmiler

pre 1 godinu

Au, koliko nepoznavanja materije u komentarima.

Genshin Impact uopste nije izasao 2022 i n ije ni bio u konkurenciji sa Snap-om. Sa druge strane Marvel Snap je potpuno nov koncept i u card game-ovim a i inace, i daleeeko od toga da je "same old" kao sto je neko drugi naveo. Iako nisam mobile gamer, nakon Clash Royala i upravo Genshin Impacta, Marvel Snap je nesto najsvezije sto je izaslo na mobilnom.

Sa druge strane pricati o bilo kojoj FromSoftware igri (Dark Souls, Bloodbourne, Elden Ring) da ima los narativ je blasfemija - to sto nemate tone teksta i sto je vise pricano kroz "environmental storytelling" nego da ti sve ispricaju i jos okace pointer gde da ides ne znaci da je los narativ, cak naprotiv.

Vecina igara sa liste su vrlo dobre igre, doduse, na potpuno razlicite nacine. Uzivajte i u starim igrama koje vam prijaju (GTA, neko spomenu) ali ostanite otvoreni i za nove stvari, svake godine po par igara zaista zasija necim novim.

Pozdrav svim ljubiteljima igara!

io

pre 1 godinu

Kad procitam rec Marvel dobijem osip po celom telu. Sve na istu foru vec valjda deceniju, klasicno silovanje mozga.
(45, 1. januar 2023 19:51)

Ljudi izgradili imperiju na fake internet kritikama. Ono gledaju samo mladji tinejdzeri.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Naravno, i god of war bi i osvojio ove godine GOTY da nije bilo elden ringa. Ja pričam o fanovima i novinarima koji ovu igru dižu u nebesa i mrtvi ozbiljni je zovu revolucionarnom. Ja ne znam otkad se priča u igri smatra revolucionarnom. Kad bih igrao igre samo zbog priče pre bih se okrenuo knjigama jer su najbolji način da se kaže priča. Igre su na kraju krajeva upravo to, igre. A to se iz godine u godinu zaboravlja i sad se guraju ti blokbaster naslovi i njima ide sva slava, a u međuvremenu mnogo manje kompanije pomeraju granice igranja, zbog čega smo zapravo svi mi ovde. Last of us možda i najbolje opisuje ono što se meni ne sviđa. Super je to priča, to stoji, ali za mene to nije dobra igrica. Takve bih pre nazvao interaktivnim filmovima.
(Ulmo, 02. januar 2023 14:35)

Stvarno ne znam šta bi odgovorio na ove nebuloze što si napisao. Jedna od loših strana interneta je što svaka budala može da ostavi svoje mišljenje. Ako ti se ne sviđaju ovakve igre ti onda igraj fifu i pes ili one igre na telefonima… čujem da su one jako revolucionarne po pitanju gameplaya, a i u njima nema nikakve priče, posto ti je možda teško da pratiš narativ. Stvarno sam ostao bez argumenata… kada je neko tvrdoglav kao guzica i tera svoju priču, bez obizara na činjenice na koje sam mu ukazao onda nema potrebe se dalje raspravljati.

Oki

pre 1 godinu

(dzonivajsmiler, 1. januar 2023 22:29)

Dobijem osip kad vidim ovakav rečnik. Tačno znam o kakvoj osobi tj gejmeru se radi. Snap nije doneo ništa inovativno. Razvodnjena verzija gwenta koja se više oslanja na sreću nego neku veštinu. Ne bi bilo loše da pročitaš neke lektire koje si propustio, taman malo srpski vokabular da se razvije, a ko zna možda te nauči da ne gutaš te mobilne igre za 5-godišnjake

PoslednjiSrbijanac

pre 1 godinu

ER i GoW, sve ostalo je smeće ako se poredi sa njima. GoW ima bolju priču dok je ER pravi otvoreni svet sa bezbroj iznenađenja.

Ulmo

pre 1 godinu

Reći da su GOW i Horizon remek dela može jedino značiti da igrate igrice manje od 3-4 godine. Te igre ne donose apsolutno ništa novo na tržište. I ti nastavci koji su izašli ove godine samo to i potvrđuju jer nisu doneli nikakvu novinu ni u odnosu na prethodnike. Dakle ili ste tinejdžer pa se ložite na priču ili igrate igrice od skoro pa vam je ovo sad vau. God of war je bio inovator pre jedno 10+ godina. Sad su spali na neki mediokritet.

Ove igre se najbolje mogu opisati kao vožnja rolekosterom. Zabavno je dok traje, vole ih najviše deca, ali otprilike ih zaboravite kroz par sati i ljudi koji su ih već iskusili nisu nešto oduševljeni. Dakle nisu to loše igre, ali stvarno daleko od remek dela.

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.

Fellow man

pre 1 godinu

(Harvi Dent ?, 02. januar 2023 12:34)

Horizon nema ni gejmplej, ni priču. Repetitivno i dosadno nakon nekoliko sati.
Neverovatno je da su cele dve visokobudžetne igre napravili da bi se bukvalno po*rali na muškarce.
Ne mogu dovoljno da naglasim koliko je besmislen dijalog i odnos prema muškom rodu u ove dve igre, pogotovo u prvoj gde su sve žene bukvalno svetice, a muškarci nesposobna stoka u najboljem slučaju.

Ulmo

pre 1 godinu

(Harvi Dent ?, 2. januar 2023 12:34)

Naravno, i god of war bi i osvojio ove godine GOTY da nije bilo elden ringa. Ja pričam o fanovima i novinarima koji ovu igru dižu u nebesa i mrtvi ozbiljni je zovu revolucionarnom. Ja ne znam otkad se priča u igri smatra revolucionarnom. Kad bih igrao igre samo zbog priče pre bih se okrenuo knjigama jer su najbolji način da se kaže priča. Igre su na kraju krajeva upravo to, igre. A to se iz godine u godinu zaboravlja i sad se guraju ti blokbaster naslovi i njima ide sva slava, a u međuvremenu mnogo manje kompanije pomeraju granice igranja, zbog čega smo zapravo svi mi ovde. Last of us možda i najbolje opisuje ono što se meni ne sviđa. Super je to priča, to stoji, ali za mene to nije dobra igrica. Takve bih pre nazvao interaktivnim filmovima.

Obrad

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande lišene težeg kognitivnog napora osim u onom delu dok pokušavaš da shvatiš kako betmobil da popneš na krov zgrade. Dobra priča i cutscene, ali šta imam od toga? Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ako ćemo tako, ajde ti nama navedi jednu inovativnu stvar koju je Elden Ring uradio, osim sto je smestio repetativno vitlanje mačem iz Souls igara u open world environment.

ls

pre 1 godinu

Reći da su GOW i Horizon remek dela može jedino značiti da igrate igrice manje od 3-4 godine. Te igre ne donose apsolutno ništa novo na tržište. I ti nastavci koji su izašli ove godine samo to i potvrđuju jer nisu doneli nikakvu novinu ni u odnosu na prethodnike. Dakle ili ste tinejdžer pa se ložite na priču ili igrate igrice od skoro pa vam je ovo sad vau. God of war je bio inovator pre jedno 10+ godina. Sad su spali na neki mediokritet.

Ove igre se najbolje mogu opisati kao vožnja rolekosterom. Zabavno je dok traje, vole ih najviše deca, ali otprilike ih zaboravite kroz par sati i ljudi koji su ih već iskusili nisu nešto oduševljeni. Dakle nisu to loše igre, ali stvarno daleko od remek dela.

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ova poslednja dva dela GOW se nisu ocesali o GOW, zna se sta je GOW i kako on treba da izgleda, kako trebaju da izgledaju borbe, kamera i sve ostalo sto je od ove igre napravilo remek delo. Sada izgleda kao i svaka druga igra na trzistu u kojoj svo vreme gledas u ledja glavnom junaku i ides utabanim stazama kojima te vodi igra. Igra izgleda prelepo, narocito kad joj sve nabudzis na ultra, ali to ne znaci da je igra remek delo. Jedina stvar koja veze ovu igru sa GOW je Krejtos, sve ostalo je njesra koje bi se moglo prodati klincima i uz nekog drugog lika koji vitla sekirom. Ne razumem potrebu da se od ove igre pravi nesto sto u samom startu nije tako zamisljeno i nije trebalo da bude.

husky

pre 1 godinu

Elden pa gow ovo ostalo ok igre , obe platiniro , najbitnije da su jako igrive dok recimo horizion isto ok igra ali sam se tjerao da je igram

Obrad

pre 1 godinu

Čekajte ljudi valjda vam je jasno da je samo Fire Giant komplikovaniji boss nego svi iz Arkham serijala i GOW zajedno? Da ne pominjem sada Melaniju i ostale. Ne može se izvući samo da dodge & slash, već treba tu imati poprilično skilla. Nema linearanije igrice od GOW i zato je ljudi pređu za koliko 20 sati. Arkham serijal ok, ali ne donosi ništa specijalno. I tu 30toricu sredis ko od šale sa gedzetima i betmobilom. Nema tu neke razlike ni u poređenju sa Spidermanom.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Čekajte ljudi valjda vam je jasno da je samo Fire Giant komplikovaniji boss nego svi iz Arkham serijala i GOW zajedno? Da ne pominjem sada Melaniju i ostale. Ne može se izvući samo da dodge & slash, već treba tu imati poprilično skilla. Nema linearanije igrice od GOW i zato je ljudi pređu za koliko 20 sati. Arkham serijal ok, ali ne donosi ništa specijalno. I tu 30toricu sredis ko od šale sa gedzetima i betmobilom. Nema tu neke razlike ni u poređenju sa Spidermanom.
(Obrad, 05. januar 2023 12:12)

Hahaha, pa ti si dečko piš, majke mi. Ne znam zašto se u opšte trudim da ti objasnim, ali ajde neka ti bude. Ovo što si naveo, bukvalno se svodi na to, doge and slash. Flying Graysons ti je manje više sve objasnio, ali ajde i ja da dodam nešto. Da si igrao Arkham City, Mr. Freeze boss fight, znao bi koliko kreativnosti i thinking outside of the box, zahteva kako bi ga pobedio, a ne samo repetativno
mlataranje mačem, kao u primeru koji si naveo. GOW je linearna igrica u odnosu na open world igre, da, ali je opet otvorenija u odnosu na neke linearne igre, tako da ne znam koja je poenta ovog remark-a.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande lišene težeg kognitivnog napora osim u onom delu dok pokušavaš da shvatiš kako betmobil da popneš na krov zgrade. Dobra priča i cutscene, ali šta imam od toga? Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.
(Obrad, 04. januar 2023 08:48)

“Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola”. Sad ga pretera. Daj navedi mi primer gde si morao toliko da naprežeš mozak. Obe igre se u principu svode na dodge and slash, tako da ne vidim šta ti je toliko intelektualno naporno. Čak šta više Arkham Knight i Metal Gear Solid V sa svojim stelt pristupom zahtevaju korišćenje mozga i strategiju više nego ove dve igre.

Obrad

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.

Flying Graysons

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.
(Obrad, 03. januar 2023 13:28)

Stvar je ukusa zaista.

"Arkham Knight" je fenomenalna igra, ali ne možeš porediti linearnu akcionu igru u otvorenom svetu sa rpg naslovom poput "Witcher 3".

Ali ako baš insistiraš, slažem se sa njim da je, ne samo "Arkham Knight", nego cela ta trilogija bolja od "Witcher" trilogije.
Ne za 10 mesta naravno, ali opet...po kvalitetu svakako uporedivo, i mislim da je "Arkham" trilogija bolja sveukupno.

I kada smo već kod "Witcher" serijala, trojka je masovno precenjena.
Po mom skromnom mišljenju "Witcher 2" je superiorniji u svakom pogledu od trojke, a originalna igra, tj. kec je donekle potcenjen, uprkos zastarelim mehanikama igranja i nešto zatvorenijem svetu.
"Witcher" i "Witcher 2" predstavljaju mnogo bolje adaptacije samih likova i radnje, te su automatski mnogo vernije knjigama i originalnoj zamisli Šapkovskog.

Ali kada je o adaptacijama reč, prosto ne postoji akciona igra koja može da drži sveću "Arkham" serijalu.
Od savršeno predstavljenog sveta i likova, preko fenomenalne i dinamične akcije, i vrlo dobrih priča u sve tri igre...sveukupno je, što se kaže "chef's kiss".
Pravi omaž jednom od najboljih likova u svetu stripa, i njegovim fenomenalnim zloćama.

Da i ne pominjemo da je "Arkham knight" i dan danas jedna od najlepših igara koje su ikada izašle, verna izvornom materijalu, stilizovana, gotska lepota od igre, čak i bez ikakvih modova i nadgradnji.
Krstarenje Gotamskim nebom je neponovljivo gejmersko iskustvo i čak ni "Witcher 3" nema lepotu u jednostavnosti koju imaju igre iz "Arkham" serijala.

Obe igre, "Arkham knight" i "Witcher 3" igrao sam po 4-5 puta u potpunosti. Obe su fenomenalne, uz dosta vidljivih i manje vidljivih mana. Ali reći da je "Arkham knight" ispod "Witcher 3" po kvalitetu, to može reći samo neko ko ili nije igrao obe igre, ili mrzi ceo taj Betmenov svet iz nekog razloga.

Švrć Brajtner

pre 1 godinu

dzonivajsmiler@

Upravo igram ER, to mi je prva igra iz tog studija iako imam igracko iskustvo pa skoro 30 godina.
Moram da priznam da me je igra zaista uvukla u svoj svet, da istrazim svaki cosak mape, predivan svet zaista.
Slazem se i dobro je da nema ono raznoraznih markera po mapi, da te igra bukvalno vuce kao slepca za ruku, imas ono organsko istrazivanje, ali mislim ipak da zbog dodatnog razumevanja price i sporednih misija trebalo bi da igra ima barem nekakav dnevnik, da znas sta treba da radis, i o cemu se radi.
Sporedni zadaci su tako napravljenji da pridjes NPC-ju, on ti prica nesto i to je to, pokrenes side quest, pokrenes ga tako da moras prvo do kraja da iscrpis dijalog, s obzirom da je svet ER mamutskih razmera, brzo se zaboravi sta treba uopste da se radi sa odredjenim qvestom, toliko su zbunjujuci sami ti zadaci da sam morao vise puta da koristim vodic na YT. Igra je po meni malo vise pustena sa lanca nego sto bi trebala, mozda ja kao novi igrac se povremeno osecam pogubljeno u svetu ER, ali je zaista nemoguce sve pohvatiti i popamtiti sve samo jednim pricanjem sa NPC-jem
Za sada ipak ne zalim sto sam igru kupio na snizenju, pored nekih nedostataka koje igra ima a tice se same price i kako je predstavljena i objasnjena, ipak u igri zaista uzivam.

Harvi Dent ?

pre 1 godinu

Dente, sve si napisao na onom komentaru da ti je Arkham Knight 10 mesta ispred Witchera 3. Bojim se prijatelju da igrice nisu za tebe. Možda stripovi, MTV, crtaći i tako to. Ulmo ti je zapravo sve dobro objasnio.
(Obrad, 03. januar 2023 13:28)

Aha, važi… i šta to fali stripovima?

Flying Graysons

pre 1 godinu

Arkham Knight i God of War su ok igre, ali su i dalje krljatorske igre sa tri komande

Witcher 3 i Elden ring su ipak neki viši nivo, za koje treba iscrpiti sive moždane ćelije do bola.
(Obrad, 04. januar 2023 08:48)

Ponavljam, za "Arkham knight" se ne slažem uopšte, i to prosto nije istina.
Čak su borbe dosta zahtevnije od onih u "Witcher 3".

Kada uđeš u prostoriju od 30 neprijatelja koji te istovremeno napadaju moraš da koristiš sve napravice koje imaš na raspolaganju, kao i zasebne načine da se izboriš sa različitim tipovima napadača.
Drugačije se boriš sa velikim tipovima, sa neprijateljima naoružanim mitraljezima, noževima i mačevima, štitovima, električnim palicama i sl.
To je često dobar izazov čak i kada je indikator napada uključen, a pogotovo kada igraš "New Game +" gde je isključen i gde moraš da vodiš računa gde, kako i koliko neprijatelja te napada istovremeno.

Navedi mi tačno u kojem delu igre "Witcher 3" si morao da "iscrpiš sive moždane ćelije", pošto sam lično završio igru nekoliko puta i ne sećam se takve situacije.
Pa nije to "Portal" ili "The Witness".
Zapravo "Arkham knight" ima mnogo više vizuelnih i gejmplej zagonetki koje pronalaziš po svetu, ili rešavaš uz pomoć savršenog tajminga, sa i bez automobila i sl. Neke od njih predstavljaju pravi izazov iz ovog ili onog razloga.

"Witcher 3" to nema. U srži je najlinearniji mogući rpg jer igraš kao unapred definisan lik.
Možeš da napreduješ, tj. se "leveluješ" na nekoliko ponuđenih načina, i ima nekoliko završetaka za priču i likove koji svi zavise od tvojih odluka.
To je sve super, ali igra i dalje nije pravi rpg gde možeš da igraš kako god želiš, da budeš dobar, zao, ili nešto između, kao recimo u "Knights of the Old Republic".

Borba u "Witcher 3" prosto nije kompleksna uopšte.
Navodno su sva čudovišta drugačija, ali to nije ni bitno nakon što malo uznapreduješ.
Ima tu nekoliko zanimljivih sistema, ali su uglavnom potpuno beskorisni.

"Elden Ring" takođe, njegova kompleksnost dolazi jedino iz činjenice da nemaš indikatore o tome kuda treba da ideš i sl., pa si prisiljen da lutaš među opasnim neprijateljima, ali tako gledano bi svaka igra bila 70 posto teža, čak i inače izuzetno lagan "Witcher 3".
Jedini način da napravim sebi neki izazov bio je da isključim sve indikatore na ekranu i rešavam misije tako što ili lutam, ili patim instrukcije koju mi daju ljudi u igri. Igranje čak i na najvišem nivou prelaka, bukvalno bez izazova jer su neprijatelji sunđer tipa.
Najjačeg neprijatelja najvišeg nivoa u igri možeš da ubiješ najslabijim oružjima u igri, samo ako ga udaraš dovoljno dugo. Baš epohalno, zaista.

Franko Gavrić Mlađi

pre 1 godinu

Pošto već vidim revoltirane fanove, ajde jedan izazov. Navedite jednu inovativnu i novu stvar koje su horizon i god of war (poslednja dva naslova) donele što se tiče gejmpleja da je vredno nazvati te igre igrama godine ili čak igrama decenije jer sam i to viđao.
(Ulmo, 02. januar 2023 01:15)

Ne može ti niko ništa navesti jer prosto toga u tim igrama nema.
Ni "Elden Ring" nije zapravo inovativan. Nema tu ničega što nije ranije viđeno.

Generalno se usporilo sa inovacijama u igrama u zadnjih 4-5 godina.
Pogledaj čak i najveću igru ovog vremena, "Red Dead Redemption 2". Priča odlična, Iikovi dobri, akcija dobra, prelep otvoreni svet sa mali milion tajni...ali u srži linearni "Rockstar" naslov od koga u priči ne smeš milimetar da odstupiš jer te čeka "game over".

Ko želi donekle neke inovacije, a da nisu grafičkog tipa(ako se to uopšte i računa u inovacije), treba da se okrene "indie" naslovima.
Tu ljudi nisu opterećeni maksimalnom zaradom i čekiranjem "woke" kvadratića.
Prave ljudi naslove za specifične igrače, a ne jednu igru koja će biti orjentisana na to da dođe do 20 ili više miliona ljudi.
To je ekvivalent Lejdi Gagi ili Kejtin Peri.
Ko hoće Mocarta, zna se gde treba da traži.

dzonivajsmiler

pre 1 godinu

@Oki

Posto sam vrlo razlozno izneo misljenje a ti bikvalno nista pametno nisi rekao,ne znam sta je poenta tvog komentara sem da vredjas i na kraju, i sam ispadnes glup?