Četvrtak, 15.12.2022.

09:54

Student rešio problem koji je mučio naučnike od 5. veka pre nove ere

Izvor: Dnevnik.hr

Student rešio problem koji je muèio nauènike od 5. veka pre nove ere IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

zoran stokic

pre 1 godinu

@SonOfSam Jezik je dinamički sistem, matametička struktura, mogli ste to, na primer, da naučite od Sosira, Levi-Strosa, Kasirera i &. Od kad postoji Homo sapijens postoji muzika/ples postoje obredi i radnje, jezik, umetnost, tehnike - krećući se na tom tragu antički grci su pod pojmom "matematika" smatrali nešto najopštije; mathēma - što znači „ono što se uči“, „ono što se saznaje“, otuda i „proučavanje“ i „nauka“; pridev je "mathematikos", što znači „povezan sa učenjem“ ili „studiozan“, a tek malo kasnije „koji se tiče matematičkih nauka" u množini jer se u te nauke ubrajalo: aritmetika, geometrija, astronomija i muzika. Sve kao da je "prožeto matematikom". Matematika, gramatika, logika kao "oruđe" kao alat - predispozicija - kojom se služimo da bi se bavili preživljavanjem pomoću empirije. Matematika nisu samo brojevi to su - apstraktne ideje - koje mogu oblikovati ljudski um. U početku, ti izrazi su nosili kvalitativni, a ne kvantitativni karakter. Ako se vratimo stotinama hiljada godina unazad naćićemo naše dalek pretke koji su se zapravo bavili "matematikom" (iako toga nisu bili svesni kao mi danas). Da bi se u pećinama mogle crtati slike lova, naš je predak savladao "reprezetnaciju" prostornih oblika u dvodimenzionom prostoru. Da bi prikupljao hranu počeo je razvijati koncept "brojanja" "zarezivanja", pa preko topologije, simetrije,..., tek kasnije su prve civilizacije razvile - broj - da bi pomogli razvoj poljoprivrede pomoću preve nauke astronomije...

Hehe

pre 1 godinu

Jeste li vi ikada culi za indoevropske jezike pa to sto mozete da nadjete da je slicno kod nas mozete i u svim ostalim indoevropskim jezicima. Slovenski su blizi korenu nego germanski tako je i na jezickom stablu ali nije tu srpski nista posebno, sve su te reci koje pominjete iste kod svih Slovena. Manite se vise mitologije i kompleksa.

Драган

pre 1 godinu

Riši Rajpopat значи још један генијални индијски математичар као много познатији и Индијски математичар Сриниваса Раманујан. Изгледа да су обојица до кључћних открића долазили управо уз помоћ визија преко "дева" (небеских божанских бића) Риши (на санкситу "риши" значи - "мудрац") изгледа то каже прикривено, док је Сриниваса Раманујан то рекао јасно и недвосмислено - рекао је да му је један од облика богиње Лакшми открио највећи део његови+их значајних математичких открића - Раманујан иначе није имао никакво формално математичко образовање! Живео је свега 32 године. Он је решио математичке проблеме (углавном из теорије скупова) за које се сматрало да немају решења. Дакле, нешто слично као и Тесла, решења је налазио не путем научне теорије, него преко - визија. Ту су у питању више мистици него научници.

Драган

pre 1 godinu

Санскрит је по ведској традицији језик небеских бића - "дева" ("блистави", "сјани" "бљештави" - анђели). Писмо којим се та језик пише зове се деванагари. До пре 5000 година веде и ведска књижевност (и шрути и смрити) преношени су усмено, записана су и систематизована на деванагарију (санскриту) тек пре 5000 година. Сва важнија ведска дела су на санкриту (Веде, Упанишаде, Пуране, Итихасе, Веданге, Даршане, Агаме, Упаведе, Дхармашастре, разне Сутре, Махабхарата, Рамајана...). Савршен језик и писмо. Многе српске речу су индентичне по значењу са санскритским.

inat

pre 1 godinu

Profesor Branislava Bozinovic je zivot posvetila izucavanju slicnosti naseg i sanskrit jezika…stotine,pa cak i hiljade reci imaju isti koren reci…

Jelen

pre 1 godinu

Jezik se menja svako 200-300 godina bar za 50%,najbolji primer su Francuzi i Nemci,bili jedan narod a sada jedni druge ne mogu razumeti,još malo pa Srbi neće razumeti Hrvate !
(cvrko, 17. decembar 2022 19:38)

Glupost nad glupostima je da su Francuzi i Nemci bili jedan narod, jer radi se o romanskom i germanskom jeziku, ali da se jezici dele ako su govornici dovoljno udaljeni da. Svi narodi su nekad bili jedan, ali jezici su sasvim nesto drugo.

stefan beograd

pre 1 godinu

Ja kad odem u Vranje i Leskovac trebaju mi 2 indijca da mi prevode jer su to dva razlicita jezika. Jos kad svratim u Nis iza toga da ga ebem.

SonOfSam

pre 1 godinu

@zoran stokic
Vidi, prijatelju, matematika, sem one primenjene, dakle u fizici, mašinstvu, mehanici ili elektrotehnici, može da zanima gotovo isključivo psihijatrijske slučajeve ili one na spektru autizma, ljude potpuno operisane od logike. To je veoma upadljivo normalnim osobama. Ko je poznavao ozbiljnog programera (ne kursistu), ili profesora matematike uverio se u to. Ni astronomi nisu daleko od toga. Dakle na tvom mestu se uopšte ne bih ponosio svojom fascinacijom matematikom. Kada neko od vas pokuša da se socijalizujei i uklopi u okolinu to me podseća na one violiniste koji pokušavaju da sviraju Hendrixa misleći da su dovoljni dobra volja, kabl, Wah-wah pedala I izbledele farmerke. Istinski patetično.

srdjan zrakic

pre 1 godinu

postojale dve mogucnosti
ako se jave dve iste stvari prvo tumaci levu pa desnu i druga mogucnost
prvo tumaci desnu pa levu
neverovatno tesko resenje koje je mucilo hiljadama godina covecanstvo

jel ovde neko nekog sprda?

Ayala

pre 1 godinu

Super je tekst. Dosta poučnih stvari. Kao npr. kad zapneš oladi malo, izduvaj se, onda rešenje je po pravilu jednostavno i ispred očiju i kakve oni fakultete imaju... Biblioteka radi noću

Veliki brat

pre 1 godinu

Ako sam nešto razumeo kokni me...
(DnK (°~°), 17. decembar 2022 21:48)

Ne, ovo je vest o Sanskritu, starom jeziku iz Indije, a koknn je dijalekt engleskog, navodno iz Istočnog Londona, ali generalno misli se na akcenat i govor radničke klase i nižeg-srednjeg staleža u Londonu (što bismo mi rekli, nepismenih i polupismenih :)


Za Sanskrit je zanimljivo da je to jezik za koji nije postojalo pismo, jer je osmišljen tako služi za usmeno prenošenje važnih književnih dela, posebno Mahbharate i Upanišada. Recimo, pojedini učenici su celu Mahabharatu učili napamet, pa kad znanje usavrše do maksimuma nakon par decenija, uče sledeću generaciju. Isto važi za Bagavad-Gitu i ostala značajna dela.
Pismo je uvedeno tek kasnije, a sam Sanskrit kao jezik nikad nije doživeo ekspanziju da se koristi kao govorni u svakodnevnoj komunikaciji.

E pa...

pre 1 godinu

I prekinite da svaki put kada naletite na vinčansko pismo kažete da je to neki etrurski, ondoevropski i slične gluposti.
Tna se ko je bio prvi i ko je postavio sve stvari na svoje mesto. Srbi.
(Luka, 17. decembar 2022 19:35)
Tada nije bilo Srba. Kakve lozane a ni cackalice danas ne umemo da napravimo sami, bolje da se pokrijemo usima

Јабучило

pre 1 godinu

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

Ја пио с Индијцем из околине Бомбаја (зове га по њином, Мумбај). Упанак - обућа. Ђет - зет. Ђевар - брат (али тек када је чуо шта је девер), јабати - водити љубав. Има још много, нисам запамтио.

А има и онај братац, на Јутјубу "клипује" зачуђен што овде много разуме.

Megatronman

pre 1 godinu

Ja kao blaga budala padnem na prijemnom iz psihologije i upišem sanskrit i hindi na Filozofiji 1977. Naravno, poslije prvog predavanja od nas 23 ostalo je troje. Užas.

Ok

pre 1 godinu

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)
Ma da samo nije rekao odakle mu je majka.
Ne znam sta se ljudi loze na ovakve stvari, ako je slican sa nasim slican je i sa svim slovenskim jezicima.

Ma bas

pre 1 godinu

(cvrko, 17. decembar 2022 19:38)

To je kao da si rekao bugari i mongoli bili jedan narod pa se ne razumeju sad. Francuzi nose samo ime franackog plemena koje ih je pokorilo ali se u potpunosti utopilo u polulatinizovanu domicilnu populaciju dok su nemci ostali germani.

Мићко

pre 1 godinu

Веровали или не, повезаност Самскрта (Санскрита) и Српског је веома велика, а нерочито топонима.

Fića

pre 1 godinu

Vau,jaka stvar.A to što je mene večeras izbacila utakmica Ređina-Bari koju sam igrao 1+ prvo poluvreme i promašio,verovatno nikog ne zanima ?

Dodo

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.

pisem bezveze, posto su fazani i sarme bitniji

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

plot twist: majka mu je Bosanka...
(Boki Minhen, 17. decembar 2022 21:27)

Ne, nego meni nisu objavili prvi komentar u kom objasnjavam da srpski i Sanskrit imaju mnogo slicnih reci, pa onda ni drugi gde ih pitam zasto, a verovatno onda nece ni ovaj. A, Inace Indija je toliko velika i raznorodna, da taj Sanskrit procentualno u Indiji govori i zna jako malo ljudi. Ja sam radio sa par Indijaca koji su govorili svoje jezike i nisu mogli da se sporazumeju osim na engleskom. Tako da mora da se razume i njihova raznolikost i kultura, daleko od toga da svaki Indijac govori Sanskrit, sta vise procentualno je zanemarljiv broj onih koji ga znaju. Ogromna zemlja, nama jako tesko razumljiva, a cak i njima ako su iz neke druge regije ili kaste (da, zvanicno vise kao e postoje, ali realnost je drugacija).

Boki Minhen

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

plot twist: majka mu je Bosanka...

cvrko

pre 1 godinu

Jezik se menja svako 200-300 godina bar za 50%,najbolji primer su Francuzi i Nemci,bili jedan narod a sada jedni druge ne mogu razumeti,još malo pa Srbi neće razumeti Hrvate !

Luka

pre 1 godinu

Ma sve ste rešili samo što i dalje ne želite da priznate jednu jednostavnu činjenicu.

Prvi jezik i prvo pismo je Vinčansko.

I prekinite da svaki put kada naletite na vinčansko pismo kažete da je to neki etrurski, ondoevropski i slične gluposti.

Tna se ko je bio prvi i ko je postavio sve stvari na svoje mesto. Srbi.

Zeolit

pre 1 godinu

Ако овај дешифрује неке наше локалне дијалекте, скидам капу.

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.

Doktoran5

pre 1 godinu

Covek na doktorskim studijama nije bas tek student. Obicno je to neko ko je master/magistar, a svakako je zavrsio osnovne studije. Uobijeno, student je neko na osnovnim studijama, ko jos nije diplomirao. Doktoranti, iako profesore i pred-diplomce oslovljavaju sa "kolega", ipak daleko od "studenata:

zoran stokic

pre 1 godinu

"Jezik" i"matematika" su neodvojivo povezani. Zato preporučujem – knjigu Imre Lakatos "Proofs and Refutations" iz 1976. ("Dokazi i pobijanja" - logika matematičkog otkrića) štivo za sve one koji se zanimaju za kreatinve procese, metodologiju, filozofiju i istoriju matematike. Veći deo knjige je u obliku diskusije između profesora i studenata. Oni predlažu različita rešenja za neke matematičke probleme i istražuju prednosti i mane ovih rešenja. Njihova diskusija; koja odražava određena stvarna dešavanja u istoriji matematike; pokreće neke filozofske probleme i neke probleme o prirodi matematičkog otkrića ili kreativnosti. U tom izmišljenom dijalogu smeštenim na času matematike, na primer, studenti pokušavaju da dokažu formulu za Ojlerovu karakteristiku u algebarskoj topologiji, koja je teorema o svojstvima poliedara.

Старт & Чик

pre 1 godinu

Sad mi je lakse...
(da_li_je_fazan_zaduzio_kisobran_?, 17. decembar 2022 18:04)

Где се сети фазана и кишобрана…хахахаха

Doktoran5

pre 1 godinu

Covek na doktorskim studijama nije bas tek student. Obicno je to neko ko je master/magistar, a svakako je zavrsio osnovne studije. Uobijeno, student je neko na osnovnim studijama, ko jos nije diplomirao. Doktoranti, iako profesore i pred-diplomce oslovljavaju sa "kolega", ipak daleko od "studenata:

Boki Minhen

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

plot twist: majka mu je Bosanka...

zoran stokic

pre 1 godinu

"Jezik" i"matematika" su neodvojivo povezani. Zato preporučujem – knjigu Imre Lakatos "Proofs and Refutations" iz 1976. ("Dokazi i pobijanja" - logika matematičkog otkrića) štivo za sve one koji se zanimaju za kreatinve procese, metodologiju, filozofiju i istoriju matematike. Veći deo knjige je u obliku diskusije između profesora i studenata. Oni predlažu različita rešenja za neke matematičke probleme i istražuju prednosti i mane ovih rešenja. Njihova diskusija; koja odražava određena stvarna dešavanja u istoriji matematike; pokreće neke filozofske probleme i neke probleme o prirodi matematičkog otkrića ili kreativnosti. U tom izmišljenom dijalogu smeštenim na času matematike, na primer, studenti pokušavaju da dokažu formulu za Ojlerovu karakteristiku u algebarskoj topologiji, koja je teorema o svojstvima poliedara.

E pa...

pre 1 godinu

I prekinite da svaki put kada naletite na vinčansko pismo kažete da je to neki etrurski, ondoevropski i slične gluposti.
Tna se ko je bio prvi i ko je postavio sve stvari na svoje mesto. Srbi.
(Luka, 17. decembar 2022 19:35)
Tada nije bilo Srba. Kakve lozane a ni cackalice danas ne umemo da napravimo sami, bolje da se pokrijemo usima

Старт & Чик

pre 1 godinu

Sad mi je lakse...
(da_li_je_fazan_zaduzio_kisobran_?, 17. decembar 2022 18:04)

Где се сети фазана и кишобрана…хахахаха

Megatronman

pre 1 godinu

Ja kao blaga budala padnem na prijemnom iz psihologije i upišem sanskrit i hindi na Filozofiji 1977. Naravno, poslije prvog predavanja od nas 23 ostalo je troje. Užas.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ako sam nešto razumeo kokni me...
(DnK (°~°), 17. decembar 2022 21:48)

Ne, ovo je vest o Sanskritu, starom jeziku iz Indije, a koknn je dijalekt engleskog, navodno iz Istočnog Londona, ali generalno misli se na akcenat i govor radničke klase i nižeg-srednjeg staleža u Londonu (što bismo mi rekli, nepismenih i polupismenih :)


Za Sanskrit je zanimljivo da je to jezik za koji nije postojalo pismo, jer je osmišljen tako služi za usmeno prenošenje važnih književnih dela, posebno Mahbharate i Upanišada. Recimo, pojedini učenici su celu Mahabharatu učili napamet, pa kad znanje usavrše do maksimuma nakon par decenija, uče sledeću generaciju. Isto važi za Bagavad-Gitu i ostala značajna dela.
Pismo je uvedeno tek kasnije, a sam Sanskrit kao jezik nikad nije doživeo ekspanziju da se koristi kao govorni u svakodnevnoj komunikaciji.

Јабучило

pre 1 godinu

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

Ја пио с Индијцем из околине Бомбаја (зове га по њином, Мумбај). Упанак - обућа. Ђет - зет. Ђевар - брат (али тек када је чуо шта је девер), јабати - водити љубав. Има још много, нисам запамтио.

А има и онај братац, на Јутјубу "клипује" зачуђен што овде много разуме.

pisem bezveze, posto su fazani i sarme bitniji

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

plot twist: majka mu je Bosanka...
(Boki Minhen, 17. decembar 2022 21:27)

Ne, nego meni nisu objavili prvi komentar u kom objasnjavam da srpski i Sanskrit imaju mnogo slicnih reci, pa onda ni drugi gde ih pitam zasto, a verovatno onda nece ni ovaj. A, Inace Indija je toliko velika i raznorodna, da taj Sanskrit procentualno u Indiji govori i zna jako malo ljudi. Ja sam radio sa par Indijaca koji su govorili svoje jezike i nisu mogli da se sporazumeju osim na engleskom. Tako da mora da se razume i njihova raznolikost i kultura, daleko od toga da svaki Indijac govori Sanskrit, sta vise procentualno je zanemarljiv broj onih koji ga znaju. Ogromna zemlja, nama jako tesko razumljiva, a cak i njima ako su iz neke druge regije ili kaste (da, zvanicno vise kao e postoje, ali realnost je drugacija).

Мићко

pre 1 godinu

Веровали или не, повезаност Самскрта (Санскрита) и Српског је веома велика, а нерочито топонима.

Dodo

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.

Luka

pre 1 godinu

Ma sve ste rešili samo što i dalje ne želite da priznate jednu jednostavnu činjenicu.

Prvi jezik i prvo pismo je Vinčansko.

I prekinite da svaki put kada naletite na vinčansko pismo kažete da je to neki etrurski, ondoevropski i slične gluposti.

Tna se ko je bio prvi i ko je postavio sve stvari na svoje mesto. Srbi.

Ok

pre 1 godinu

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)
Ma da samo nije rekao odakle mu je majka.
Ne znam sta se ljudi loze na ovakve stvari, ako je slican sa nasim slican je i sa svim slovenskim jezicima.

Ma bas

pre 1 godinu

(cvrko, 17. decembar 2022 19:38)

To je kao da si rekao bugari i mongoli bili jedan narod pa se ne razumeju sad. Francuzi nose samo ime franackog plemena koje ih je pokorilo ali se u potpunosti utopilo u polulatinizovanu domicilnu populaciju dok su nemci ostali germani.

cvrko

pre 1 godinu

Jezik se menja svako 200-300 godina bar za 50%,najbolji primer su Francuzi i Nemci,bili jedan narod a sada jedni druge ne mogu razumeti,još malo pa Srbi neće razumeti Hrvate !

Zeolit

pre 1 godinu

Ако овај дешифрује неке наше локалне дијалекте, скидам капу.

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.

Fića

pre 1 godinu

Vau,jaka stvar.A to što je mene večeras izbacila utakmica Ređina-Bari koju sam igrao 1+ prvo poluvreme i promašio,verovatno nikog ne zanima ?

Hehe

pre 1 godinu

Jeste li vi ikada culi za indoevropske jezike pa to sto mozete da nadjete da je slicno kod nas mozete i u svim ostalim indoevropskim jezicima. Slovenski su blizi korenu nego germanski tako je i na jezickom stablu ali nije tu srpski nista posebno, sve su te reci koje pominjete iste kod svih Slovena. Manite se vise mitologije i kompleksa.

zoran stokic

pre 1 godinu

@SonOfSam Jezik je dinamički sistem, matametička struktura, mogli ste to, na primer, da naučite od Sosira, Levi-Strosa, Kasirera i &. Od kad postoji Homo sapijens postoji muzika/ples postoje obredi i radnje, jezik, umetnost, tehnike - krećući se na tom tragu antički grci su pod pojmom "matematika" smatrali nešto najopštije; mathēma - što znači „ono što se uči“, „ono što se saznaje“, otuda i „proučavanje“ i „nauka“; pridev je "mathematikos", što znači „povezan sa učenjem“ ili „studiozan“, a tek malo kasnije „koji se tiče matematičkih nauka" u množini jer se u te nauke ubrajalo: aritmetika, geometrija, astronomija i muzika. Sve kao da je "prožeto matematikom". Matematika, gramatika, logika kao "oruđe" kao alat - predispozicija - kojom se služimo da bi se bavili preživljavanjem pomoću empirije. Matematika nisu samo brojevi to su - apstraktne ideje - koje mogu oblikovati ljudski um. U početku, ti izrazi su nosili kvalitativni, a ne kvantitativni karakter. Ako se vratimo stotinama hiljada godina unazad naćićemo naše dalek pretke koji su se zapravo bavili "matematikom" (iako toga nisu bili svesni kao mi danas). Da bi se u pećinama mogle crtati slike lova, naš je predak savladao "reprezetnaciju" prostornih oblika u dvodimenzionom prostoru. Da bi prikupljao hranu počeo je razvijati koncept "brojanja" "zarezivanja", pa preko topologije, simetrije,..., tek kasnije su prve civilizacije razvile - broj - da bi pomogli razvoj poljoprivrede pomoću preve nauke astronomije...

Jelen

pre 1 godinu

Jezik se menja svako 200-300 godina bar za 50%,najbolji primer su Francuzi i Nemci,bili jedan narod a sada jedni druge ne mogu razumeti,još malo pa Srbi neće razumeti Hrvate !
(cvrko, 17. decembar 2022 19:38)

Glupost nad glupostima je da su Francuzi i Nemci bili jedan narod, jer radi se o romanskom i germanskom jeziku, ali da se jezici dele ako su govornici dovoljno udaljeni da. Svi narodi su nekad bili jedan, ali jezici su sasvim nesto drugo.

inat

pre 1 godinu

Profesor Branislava Bozinovic je zivot posvetila izucavanju slicnosti naseg i sanskrit jezika…stotine,pa cak i hiljade reci imaju isti koren reci…

Драган

pre 1 godinu

Riši Rajpopat значи још један генијални индијски математичар као много познатији и Индијски математичар Сриниваса Раманујан. Изгледа да су обојица до кључћних открића долазили управо уз помоћ визија преко "дева" (небеских божанских бића) Риши (на санкситу "риши" значи - "мудрац") изгледа то каже прикривено, док је Сриниваса Раманујан то рекао јасно и недвосмислено - рекао је да му је један од облика богиње Лакшми открио највећи део његови+их значајних математичких открића - Раманујан иначе није имао никакво формално математичко образовање! Живео је свега 32 године. Он је решио математичке проблеме (углавном из теорије скупова) за које се сматрало да немају решења. Дакле, нешто слично као и Тесла, решења је налазио не путем научне теорије, него преко - визија. Ту су у питању више мистици него научници.

Ayala

pre 1 godinu

Super je tekst. Dosta poučnih stvari. Kao npr. kad zapneš oladi malo, izduvaj se, onda rešenje je po pravilu jednostavno i ispred očiju i kakve oni fakultete imaju... Biblioteka radi noću

stefan beograd

pre 1 godinu

Ja kad odem u Vranje i Leskovac trebaju mi 2 indijca da mi prevode jer su to dva razlicita jezika. Jos kad svratim u Nis iza toga da ga ebem.

Драган

pre 1 godinu

Санскрит је по ведској традицији језик небеских бића - "дева" ("блистави", "сјани" "бљештави" - анђели). Писмо којим се та језик пише зове се деванагари. До пре 5000 година веде и ведска књижевност (и шрути и смрити) преношени су усмено, записана су и систематизована на деванагарију (санскриту) тек пре 5000 година. Сва важнија ведска дела су на санкриту (Веде, Упанишаде, Пуране, Итихасе, Веданге, Даршане, Агаме, Упаведе, Дхармашастре, разне Сутре, Махабхарата, Рамајана...). Савршен језик и писмо. Многе српске речу су индентичне по значењу са санскритским.

srdjan zrakic

pre 1 godinu

postojale dve mogucnosti
ako se jave dve iste stvari prvo tumaci levu pa desnu i druga mogucnost
prvo tumaci desnu pa levu
neverovatno tesko resenje koje je mucilo hiljadama godina covecanstvo

jel ovde neko nekog sprda?

SonOfSam

pre 1 godinu

@zoran stokic
Vidi, prijatelju, matematika, sem one primenjene, dakle u fizici, mašinstvu, mehanici ili elektrotehnici, može da zanima gotovo isključivo psihijatrijske slučajeve ili one na spektru autizma, ljude potpuno operisane od logike. To je veoma upadljivo normalnim osobama. Ko je poznavao ozbiljnog programera (ne kursistu), ili profesora matematike uverio se u to. Ni astronomi nisu daleko od toga. Dakle na tvom mestu se uopšte ne bih ponosio svojom fascinacijom matematikom. Kada neko od vas pokuša da se socijalizujei i uklopi u okolinu to me podseća na one violiniste koji pokušavaju da sviraju Hendrixa misleći da su dovoljni dobra volja, kabl, Wah-wah pedala I izbledele farmerke. Istinski patetično.

Luka

pre 1 godinu

Ma sve ste rešili samo što i dalje ne želite da priznate jednu jednostavnu činjenicu.

Prvi jezik i prvo pismo je Vinčansko.

I prekinite da svaki put kada naletite na vinčansko pismo kažete da je to neki etrurski, ondoevropski i slične gluposti.

Tna se ko je bio prvi i ko je postavio sve stvari na svoje mesto. Srbi.

Zeolit

pre 1 godinu

Ако овај дешифрује неке наше локалне дијалекте, скидам капу.

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.

Fića

pre 1 godinu

Vau,jaka stvar.A to što je mene večeras izbacila utakmica Ređina-Bari koju sam igrao 1+ prvo poluvreme i promašio,verovatno nikog ne zanima ?

cvrko

pre 1 godinu

Jezik se menja svako 200-300 godina bar za 50%,najbolji primer su Francuzi i Nemci,bili jedan narod a sada jedni druge ne mogu razumeti,još malo pa Srbi neće razumeti Hrvate !

E pa...

pre 1 godinu

I prekinite da svaki put kada naletite na vinčansko pismo kažete da je to neki etrurski, ondoevropski i slične gluposti.
Tna se ko je bio prvi i ko je postavio sve stvari na svoje mesto. Srbi.
(Luka, 17. decembar 2022 19:35)
Tada nije bilo Srba. Kakve lozane a ni cackalice danas ne umemo da napravimo sami, bolje da se pokrijemo usima

Dodo

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.

Ok

pre 1 godinu

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)
Ma da samo nije rekao odakle mu je majka.
Ne znam sta se ljudi loze na ovakve stvari, ako je slican sa nasim slican je i sa svim slovenskim jezicima.

Boki Minhen

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

plot twist: majka mu je Bosanka...

SonOfSam

pre 1 godinu

@zoran stokic
Vidi, prijatelju, matematika, sem one primenjene, dakle u fizici, mašinstvu, mehanici ili elektrotehnici, može da zanima gotovo isključivo psihijatrijske slučajeve ili one na spektru autizma, ljude potpuno operisane od logike. To je veoma upadljivo normalnim osobama. Ko je poznavao ozbiljnog programera (ne kursistu), ili profesora matematike uverio se u to. Ni astronomi nisu daleko od toga. Dakle na tvom mestu se uopšte ne bih ponosio svojom fascinacijom matematikom. Kada neko od vas pokuša da se socijalizujei i uklopi u okolinu to me podseća na one violiniste koji pokušavaju da sviraju Hendrixa misleći da su dovoljni dobra volja, kabl, Wah-wah pedala I izbledele farmerke. Istinski patetično.

Старт & Чик

pre 1 godinu

Sad mi je lakse...
(da_li_je_fazan_zaduzio_kisobran_?, 17. decembar 2022 18:04)

Где се сети фазана и кишобрана…хахахаха

Мићко

pre 1 godinu

Веровали или не, повезаност Самскрта (Санскрита) и Српског је веома велика, а нерочито топонима.

zoran stokic

pre 1 godinu

"Jezik" i"matematika" su neodvojivo povezani. Zato preporučujem – knjigu Imre Lakatos "Proofs and Refutations" iz 1976. ("Dokazi i pobijanja" - logika matematičkog otkrića) štivo za sve one koji se zanimaju za kreatinve procese, metodologiju, filozofiju i istoriju matematike. Veći deo knjige je u obliku diskusije između profesora i studenata. Oni predlažu različita rešenja za neke matematičke probleme i istražuju prednosti i mane ovih rešenja. Njihova diskusija; koja odražava određena stvarna dešavanja u istoriji matematike; pokreće neke filozofske probleme i neke probleme o prirodi matematičkog otkrića ili kreativnosti. U tom izmišljenom dijalogu smeštenim na času matematike, na primer, studenti pokušavaju da dokažu formulu za Ojlerovu karakteristiku u algebarskoj topologiji, koja je teorema o svojstvima poliedara.

Doktoran5

pre 1 godinu

Covek na doktorskim studijama nije bas tek student. Obicno je to neko ko je master/magistar, a svakako je zavrsio osnovne studije. Uobijeno, student je neko na osnovnim studijama, ko jos nije diplomirao. Doktoranti, iako profesore i pred-diplomce oslovljavaju sa "kolega", ipak daleko od "studenata:

pisem bezveze, posto su fazani i sarme bitniji

pre 1 godinu

Иначе, колико Срба парла тај санскрит? Тако сам и мислиЈо.
(Zeolit, 17. decembar 2022 19:46)

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

plot twist: majka mu je Bosanka...
(Boki Minhen, 17. decembar 2022 21:27)

Ne, nego meni nisu objavili prvi komentar u kom objasnjavam da srpski i Sanskrit imaju mnogo slicnih reci, pa onda ni drugi gde ih pitam zasto, a verovatno onda nece ni ovaj. A, Inace Indija je toliko velika i raznorodna, da taj Sanskrit procentualno u Indiji govori i zna jako malo ljudi. Ja sam radio sa par Indijaca koji su govorili svoje jezike i nisu mogli da se sporazumeju osim na engleskom. Tako da mora da se razume i njihova raznolikost i kultura, daleko od toga da svaki Indijac govori Sanskrit, sta vise procentualno je zanemarljiv broj onih koji ga znaju. Ogromna zemlja, nama jako tesko razumljiva, a cak i njima ako su iz neke druge regije ili kaste (da, zvanicno vise kao e postoje, ali realnost je drugacija).

Јабучило

pre 1 godinu

Radio sam s nekim Indijcem, i kaze on nama "ja vas skoro sve razumem". Moolim, kako? Kaze, slicnost s jezikom njegove majke. Toliko.
(Dodo, 17. decembar 2022 21:05)

Ја пио с Индијцем из околине Бомбаја (зове га по њином, Мумбај). Упанак - обућа. Ђет - зет. Ђевар - брат (али тек када је чуо шта је девер), јабати - водити љубав. Има још много, нисам запамтио.

А има и онај братац, на Јутјубу "клипује" зачуђен што овде много разуме.

srdjan zrakic

pre 1 godinu

postojale dve mogucnosti
ako se jave dve iste stvari prvo tumaci levu pa desnu i druga mogucnost
prvo tumaci desnu pa levu
neverovatno tesko resenje koje je mucilo hiljadama godina covecanstvo

jel ovde neko nekog sprda?

Megatronman

pre 1 godinu

Ja kao blaga budala padnem na prijemnom iz psihologije i upišem sanskrit i hindi na Filozofiji 1977. Naravno, poslije prvog predavanja od nas 23 ostalo je troje. Užas.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ako sam nešto razumeo kokni me...
(DnK (°~°), 17. decembar 2022 21:48)

Ne, ovo je vest o Sanskritu, starom jeziku iz Indije, a koknn je dijalekt engleskog, navodno iz Istočnog Londona, ali generalno misli se na akcenat i govor radničke klase i nižeg-srednjeg staleža u Londonu (što bismo mi rekli, nepismenih i polupismenih :)


Za Sanskrit je zanimljivo da je to jezik za koji nije postojalo pismo, jer je osmišljen tako služi za usmeno prenošenje važnih književnih dela, posebno Mahbharate i Upanišada. Recimo, pojedini učenici su celu Mahabharatu učili napamet, pa kad znanje usavrše do maksimuma nakon par decenija, uče sledeću generaciju. Isto važi za Bagavad-Gitu i ostala značajna dela.
Pismo je uvedeno tek kasnije, a sam Sanskrit kao jezik nikad nije doživeo ekspanziju da se koristi kao govorni u svakodnevnoj komunikaciji.

stefan beograd

pre 1 godinu

Ja kad odem u Vranje i Leskovac trebaju mi 2 indijca da mi prevode jer su to dva razlicita jezika. Jos kad svratim u Nis iza toga da ga ebem.

Ma bas

pre 1 godinu

(cvrko, 17. decembar 2022 19:38)

To je kao da si rekao bugari i mongoli bili jedan narod pa se ne razumeju sad. Francuzi nose samo ime franackog plemena koje ih je pokorilo ali se u potpunosti utopilo u polulatinizovanu domicilnu populaciju dok su nemci ostali germani.

Jelen

pre 1 godinu

Jezik se menja svako 200-300 godina bar za 50%,najbolji primer su Francuzi i Nemci,bili jedan narod a sada jedni druge ne mogu razumeti,još malo pa Srbi neće razumeti Hrvate !
(cvrko, 17. decembar 2022 19:38)

Glupost nad glupostima je da su Francuzi i Nemci bili jedan narod, jer radi se o romanskom i germanskom jeziku, ali da se jezici dele ako su govornici dovoljno udaljeni da. Svi narodi su nekad bili jedan, ali jezici su sasvim nesto drugo.

Драган

pre 1 godinu

Санскрит је по ведској традицији језик небеских бића - "дева" ("блистави", "сјани" "бљештави" - анђели). Писмо којим се та језик пише зове се деванагари. До пре 5000 година веде и ведска књижевност (и шрути и смрити) преношени су усмено, записана су и систематизована на деванагарију (санскриту) тек пре 5000 година. Сва важнија ведска дела су на санкриту (Веде, Упанишаде, Пуране, Итихасе, Веданге, Даршане, Агаме, Упаведе, Дхармашастре, разне Сутре, Махабхарата, Рамајана...). Савршен језик и писмо. Многе српске речу су индентичне по значењу са санскритским.

Драган

pre 1 godinu

Riši Rajpopat значи још један генијални индијски математичар као много познатији и Индијски математичар Сриниваса Раманујан. Изгледа да су обојица до кључћних открића долазили управо уз помоћ визија преко "дева" (небеских божанских бића) Риши (на санкситу "риши" значи - "мудрац") изгледа то каже прикривено, док је Сриниваса Раманујан то рекао јасно и недвосмислено - рекао је да му је један од облика богиње Лакшми открио највећи део његови+их значајних математичких открића - Раманујан иначе није имао никакво формално математичко образовање! Живео је свега 32 године. Он је решио математичке проблеме (углавном из теорије скупова) за које се сматрало да немају решења. Дакле, нешто слично као и Тесла, решења је налазио не путем научне теорије, него преко - визија. Ту су у питању више мистици него научници.

inat

pre 1 godinu

Profesor Branislava Bozinovic je zivot posvetila izucavanju slicnosti naseg i sanskrit jezika…stotine,pa cak i hiljade reci imaju isti koren reci…

Hehe

pre 1 godinu

Jeste li vi ikada culi za indoevropske jezike pa to sto mozete da nadjete da je slicno kod nas mozete i u svim ostalim indoevropskim jezicima. Slovenski su blizi korenu nego germanski tako je i na jezickom stablu ali nije tu srpski nista posebno, sve su te reci koje pominjete iste kod svih Slovena. Manite se vise mitologije i kompleksa.

zoran stokic

pre 1 godinu

@SonOfSam Jezik je dinamički sistem, matametička struktura, mogli ste to, na primer, da naučite od Sosira, Levi-Strosa, Kasirera i &. Od kad postoji Homo sapijens postoji muzika/ples postoje obredi i radnje, jezik, umetnost, tehnike - krećući se na tom tragu antički grci su pod pojmom "matematika" smatrali nešto najopštije; mathēma - što znači „ono što se uči“, „ono što se saznaje“, otuda i „proučavanje“ i „nauka“; pridev je "mathematikos", što znači „povezan sa učenjem“ ili „studiozan“, a tek malo kasnije „koji se tiče matematičkih nauka" u množini jer se u te nauke ubrajalo: aritmetika, geometrija, astronomija i muzika. Sve kao da je "prožeto matematikom". Matematika, gramatika, logika kao "oruđe" kao alat - predispozicija - kojom se služimo da bi se bavili preživljavanjem pomoću empirije. Matematika nisu samo brojevi to su - apstraktne ideje - koje mogu oblikovati ljudski um. U početku, ti izrazi su nosili kvalitativni, a ne kvantitativni karakter. Ako se vratimo stotinama hiljada godina unazad naćićemo naše dalek pretke koji su se zapravo bavili "matematikom" (iako toga nisu bili svesni kao mi danas). Da bi se u pećinama mogle crtati slike lova, naš je predak savladao "reprezetnaciju" prostornih oblika u dvodimenzionom prostoru. Da bi prikupljao hranu počeo je razvijati koncept "brojanja" "zarezivanja", pa preko topologije, simetrije,..., tek kasnije su prve civilizacije razvile - broj - da bi pomogli razvoj poljoprivrede pomoću preve nauke astronomije...

Ayala

pre 1 godinu

Super je tekst. Dosta poučnih stvari. Kao npr. kad zapneš oladi malo, izduvaj se, onda rešenje je po pravilu jednostavno i ispred očiju i kakve oni fakultete imaju... Biblioteka radi noću