Utorak, 12.07.2022.

19:25

NASA objavila veličanstvene fotografije iz svemira, veliko otkriće za čovečanstvo je tu FOTO

Izvor: Dnevnik.hr

NASA objavila velièanstvene fotografije iz svemira, veliko otkriæe za èoveèanstvo je tu FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

121 Komentari

Sortiraj po:

fukara ne odlucuje

pre 1 godinu

kolicina debilizma u komentarima koji podrzavaju veliki prasak i teoriju evolucije jasno pokazuje tvrdnju da je 90 % ljudi prosecno i ispodprosecno inteligentno.
(IQ130 Milutin, 13. jul 2022 13:49)

Nauka je pobedila, vi ste izgubili...ajde sad marš u pećinu.

Драган

pre 1 godinu

Јао, опет копродукција НАСА-Холивуд, као 1969. Само сад имају боље камере и фотошоп. Ја сам гледао много спектакуларније снимке директно са планете "Tatooine" ili Hoth ili Alderaan... код чика Џорџа Лукаса или спектакуларне снимке ""научних достигнућа" приказаних нам у "Свемирској Одисеји 2001", код чика Стенлија (Stanley Kubrick), иначе главног и у снимању "спуштања човека на Месец 1969", ...

db sa sela

pre 1 godinu

Vidim da ima dosta ljubitelja Farme i tenisa i poltike i neke kombinacije za brzo bogacenje.Sad ce oni da razumeju kako svemir siri,i kako se doslazi do podatka o starosti svemira,udaljenost.
Da su Rusi napravili nesto u nauci ,izmislili toplu vodu,gace bi im bile mokre.Zli Ameri i NASA.

zoran stokic

pre 1 godinu

U doba kuge, malih ledenih doba teorije: teologija, alhemija, astrologija i tsl nisu bili u stanju da se nose sa tim problemima. Nauka je - dobila svoju šansu - problem je bio u tome što se očekivalo - da ona reši ono što predhodne teorije nisu. Očekivalo se da nauka da znanje koje je iznad svake sumlje – ona je morala postići onu sigurnost koja je izmicala teologiji. Naučnik vredan svog imena nije imao pravo da nagađa - on je morao dokazati svaku rečenicu koju je izgovarao na osnovu činjenica. To je tada bio kriterijum naučnog poštenja. Ali šta su "činjenice"? U naučnom zaključivanju teorije se suočavaju sa činjenicama; a jedan od centralnih uslova naučnog zaključivanja jeste taj da činjenice moraju podržavati teorije. Ali kako, u stvari, činjenice mogu podržavati teoriju. Robert Bojl, na primer, da bi razgraničio novu nauku od alhemije, insistirao, na tome, da naučno "svedočenje" (o eksperimentu) treba da bude - kolektivni poduhvat a - ne kao kod alheničara individualan - radikalni individualizam! Koristio se analogijom sa krivičnim pravom. Iako je svako pojedinačno svedočanstvo samo verovatno, ipak podudarnost "više" takvih verovanja (svedočenja) može pružiti - izvesnost - koja daje mogućnost sudiji da izrekne adekvatnu kaznu. Da bi pokrenuo ideju o "javnom karakteru naučnih istina" Bojl je svoju "vazdušnu pumpu" (koja je tada bila skupa naprava, bilo ih je samo nekoliko) doneo u "Kraljevsko društvo" u Londonu i tu pred članovima društva vršio eksperimente!

IQ130 Milutin

pre 1 godinu

kolicina debilizma u komentarima koji podrzavaju veliki prasak i teoriju evolucije jasno pokazuje tvrdnju da je 90 % ljudi prosecno i ispodprosecno inteligentno.

Bucko Razmišljam

pre 1 godinu

@ Hahahaha nasa objavila hahahahaha, nista im ne verujem.
(Vlada, 13. jul 2022 10:06)

Ako ne verujes ti onda sacekaj jos nekih "stotinak godina" dok Rusija "ako prezivi ovaj rat sa Ukrajinom", ne dostigne ovaj nivo i dok i ona ovako nesto ne objavi "naknadno" !

neutralni fe

pre 1 godinu

(NikolaBg, 12. jul 2022 23:53)

Drago dete, takvi kao ti ucenjaci su mi najsmesniji. Nista drago dete ne mozes izmeriti ono sto ne mozes dohvatiti, a pogotovo izmeriti starost. Sve su to nagadjanja, jednako dokazivanju da postoji Bog. To je samo verovanje. Koliko ces u nesto verovati to je do tebe.
(Banjaluka, 13. jul 2022 06:23)

erastoten jos u antici na osnovu senke izmerio obim zemlje. dakle, ako metodološki koristimo adekvatne parametre, skoro sve se može izmeriti... osim gluposti i nadmenosti.

Automated peasant recognition message

pre 1 godinu

Hahahaha nasa objavila hahahahaha, nista im ne verujem.
(Vlada, 13. jul 2022 10:06)

Kaže se "ništa im ne veruem".

Very stable genius

pre 1 godinu

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.
(Veliki brat, 13. jul 2022 07:37)


U nauci nema mesta "modifikovanju dobijenih podataka".
Trebalo je da uz prepravljene snimke objave i izvorni materijal.
Ovde je toliko ocigledno ulepsavanje - lici na digital art sa mnogobrojnih sajtova. Normalno je da se ljudi pitaju koliko je tu doradjeno, i sta je tacno doradjeno.

sve mi boje lepo stoje

pre 1 godinu

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.
(Veliki brat, 13. jul 2022 07:37)

Neće da je objave u infracrvenoj boji da i ne udari infrakt

Dečak po imenu Bog

pre 1 godinu

Ako uspete da vidite još tih 800M godina plus 10 sekundi, videćete pubertetliju Boga, kako baca petardu i odbrojava do velikog praska.

Toma

pre 1 godinu

dali zaista možemo da verujemo nekom ko je izmislio sletanje na mesec...samo lakoverni i ne otvorenog uma...
(Sirmium, 13. jul 2022 00:48)

Ha,ha.. Zemljak otvorenog uma..
Gde se radi otvaranje uma, da probamo?
Mozda na piramidama u Visokom?

dule

pre 1 godinu

@potterhead u astrologiji jedino objekti iz naseg suncevog sistema uticu na nas, nikakve udaljene zvezde. nisam neki zastupnik astrologije, ali sam jos manje pristalica tog gledista koje tvrdi da nauka sve zna pa tako i zasigurno zna da je astrologija glupost. pa koliko je puta samo u fizici bilo revolucija (njutn, maksvel, ajnstajn, hajzenberg) koje su pokazale da ono sto se do tada znalo nije bas tako? sta ako se ispostavi da postoji jos neka osnovna sila za koju nismo znali ranije, koja deluje na neke nove nacine? pojma nemamo o tamnoj materiji i dalje. ima JOS TOLIKO TOGA sto ne znamo, kako onda mozete biti sigurni da je astrologija totalna glupost? narocito kad se ljudi njome bave vec par hiljada godina, i mnogi od istorijski velikih astronoma su bili i astrolozi (brahe, kepler, galilej, bruno)....
(zarko, 12. jul 2022 20:37)

Otkud ti ideja da "nauka sve zna", tj da neko ko se bavi naukom tvrda da ista sve zna? Ne moze biti dalje od toga. Ono sto nauka kaze jeste da svaka tvrdnja mora biti merljiva i univerzalna.

Stvar je u tome sto naucnici u svom radu itekako koriste i veru i imaginaciju, ali niko od njih (barem ne oni koji su ozbiljni) ne prihvata neku tvrdnju kao istinitu samo zato sto je zasnovana na necijoj veri i imaginaciji. Potrebni su dokazi, koji su lako proverljivi i koji se uvek mogu testirati.

Мирко

pre 1 godinu

Главна фотка овог текста,оно што личи на стеновите планине обасјано месечином, заправо је ивица оближњег, младог региона за формирање звезда НГЦ 3324 у сазвежђу Карина Небула.Назван Космичке литице, регион је заправо ивица гигантске, гасовите шупљине унутар НГЦ 3324, удаљене од нас отприлике 7.600 светлосних година...један светлосна година је отприлике 9,5 билиона километара...

Ante

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

"Samo jedno pitanje", a zatim slijedi rafal 😂

Al pohvalno, ovakve stvari potiču pitanja. Ona i pokreču nauku, i razvoj nas, na osobnoj razini, društva, civilizacija. Pitanja i kritike. To je ono što nas je izbacilo da dominiramo na ovoj planeti, kraj toliko različitih vrsta.
E ali, ipak bih dao primjedbu, na ove "teoričare zavjera".. To su ljudi koji bi trebali biti nadprosječno intelingentni, baš zbog pitanja i KRITIKE. Problem je, što večina nisu, ustvari, žele lakšim putem da pokažu kako su oni "pametni" jer su eto prokužili ono što večina guta kao gotovu stvar. Mislim, nisu oni prokužili ništa, nego pokupili negdje na YT klip od 10-20 minuta, gdje im je sve objašnjeno, i osječaju se dovoljno potkovanima, da osporavaju nečije cijeloživotno školovanje i iskustvo u određenim područjima. Počevši od Covida do starosti svemira.
Teško se istači novim pronalascima ili razvojem neke nauke, kraj toliko pametnih ljudi koji se time bave. Ali se lako istači osporavajući sve i svašta, pogotovo školovanjem na YT, i slaganjem i rastezanjem činjenica po potrebi da zadovoljiš svoju "teoriju", koje su po pravilu šuplje ko švicarski sir.
Jedino rješenje je novi smjer u obrazovanju, "teoretičar zavjere". Pa da napokon dobiju to priznanje za kojim pate, ali da ga zasluže. Brzo bi im se smanjio broj.

Bora

pre 1 godinu

@ šah mat
Tvoje mišljenje da smo mi jedini u svemiru koji pričamo je ekvivalento čoveku koji misli da živi sam na svetu jer nikad nije izašao iz šume u kojoj živi.

Marx

pre 1 godinu

А кад ће да слетите на Месец?!
(Данијел, 12. jul 2022 21:19)

Sutra da odu na Mesec i povedu te sa sobom opet ne bi pomoglo. Za ostale bi i to bio Photoshop. Kao što se vidi iz ovog primera, nekima ništa nije dovoljno da bi se nešto pokazalo.

Veliki brat

pre 1 godinu

Al je radio fotosop...
(Veselisoft, 12. jul 2022 19:47)


242 minusa na komentar, a ovi su sami rekli su slike VESTACKI OBOJENE.
Pa da li vi zaista mislite da snimci objekata udaljenih hiljadama i milionima svetlosnih godina izgledaju ovako.
Originalni snimak verovatno sadrzi samo crno-bele mrlje i linije, ne lici ni na sta.
(Very stable genius, 12. jul 2022 23:42)

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.

Banjaluka

pre 1 godinu

(NikolaBg, 12. jul 2022 23:53)

Drago dete, takvi kao ti ucenjaci su mi najsmesniji. Nista drago dete ne mozes izmeriti ono sto ne mozes dohvatiti, a pogotovo izmeriti starost. Sve su to nagadjanja, jednako dokazivanju da postoji Bog. To je samo verovanje. Koliko ces u nesto verovati to je do tebe.

Klingonac

pre 1 godinu

@Teolog, ima majku, sigurno, jer ima pupak, čim neko ima pupak, znači da ga je neko rodio.
Još nešto, šta radi gušter u našem fetusu? Znači da smo stvoreni od najmanje dve rase. Ima toga mnogo još, ali se znanje ne rasipa.

Logikar

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

Prva poznata računanja udaljenosti zemlje od sunca su napravljena 250 godina prije Hrista u Grčkoj. A siguran sam i mnogo pre u drugim kulturama ali su tragovi izgubljeni. Dakle bez teleskopa, spektrofotometara i sličnih preciznih uređaja i pomagala. Pre nego što napišeš ovakav komentar pokušaj da istražiš kojim metodama se naučnici služe da dođu do rezultata. Doba interneta pruža nezamislive količine informacija onima koji hoće da nauče nešto. U zdravlje.

Darko

pre 1 godinu

Ko smo i šta smo? Kako smo stvoreni? Da li smo delo Božijih ruku ili nečeg o čemu ni sami nemamo predstavu? Zašto smo najinteligentnija bića na planeti? Da li smo zapravo mi vanzemaljci? Ili smo davno bili obične životinje kojima je neko usadio inteligenciju? Koliki je zapravo taj svemir? Koliko još planeta zapravo ima? Da li je moguće putovati kroz vreme? Većina nas se nada da će nakon sopstvene smrti saznati bar deo ovoga. Ili ćemo samo nestati sa planete nakon smrti i nikada nećemo saznati veličinu i misteriju kosmosa kao i ni ulogu naše planete u njemu i nas samih na njoj.

Svetlosnim godinama unazad

pre 1 godinu

Kakva gomila gluposti. Veliki prasak, 13,8 milijardi godina unazad, širenje svemira, galaksije, saksije, star trekovi i put na Mesec... Oni sami sebi ne veruju niti se razumeju šta više "otkrivaju" o tom svemiru. Neke stvari čovek ne treba da razume, a mnoge stvari nije ni sposoban da razume. Umesto da tražimo univerzum u sebi, da razumemo bolje ko smo i kakvi smo, ne, gledamo u durbin, kaleidoskop za budale, hleba i igara, samo da se ne bavimo suštinom, već otkrivamo forme...

UM

pre 1 godinu

Ništa naročito..sve je to Hubble slikao odavno.Hoće da opravdju 10 milki dolara bačenih.
Ljudski um je fizički ograničen da shvati suštinu kosmosa i života u njemu.Ko zna o čemu se tu radi. Ne postoji mogućnost da saznamo tu istinu i nikad je nećemo saznati, jer naprosto nismo dizajnirani za to(od Boga,kosmičkih sila, whathever..
Kao što mrav nikad neće znati da postoji pornhub npr..tako će i naš um biti daleko od tih velikih istina(ma kakve da su)
Pomirimo se s tim i živimo svoje vreme na ovoj prelepoj ali prokletoj planetici.

NikolaBg

pre 1 godinu

Ja kao fizičar neću da trošim energije i reči na komentatore kojima je Zadruga očigledno uključena po ceo dan na tv-u. Takvi ovde ostavljaju glupe komentare neverice i raznih teorija zavere. A onda dođem u školu i deca ne umeju da izračunaju procente i da saberu dva razlomka.

Nenad

pre 1 godinu

Ako su nesto uradili dobro za covecanstvo Rusi i Amerikanci to je istrazivanje svemira. Ovaj teleskop je remek delo inzenjerstva i vrhunac svetkse tehnologije. Kao pripradnici homo sapiensa trebalo bi svi da budemo ponosni na svako novo dostignuce nase vrste. A za ove sto misle da je zemlja ravna, da je Armstrong snimao u studiu, da je Gagarin izmisljen lik iz Ruskih romana imam samo jedno pitanje, kako vi mislite da je uopste moguce da pisete poruku od kuce u Smederevu na primer na nekoj tamo tastaturi i da u roku od nekoliko sekundi to moze da vidi neko na drugom kraju sveta? ovo nije verovanje u nauku nego zdrav razum. Ako vi ne razumete nesto to ne znaci da to ne postoji, nego je neko ucio umesto vas da bi vama to omogucio.

navijac

pre 1 godinu

@A možda neka skika Zemlje iz svemira?! Ništa,a?
(Srle i Pajče, 12. jul 2022 23:18)

Ma ne smeju da je slikajuzato sto je ravna... Brate imas gomilu slika zemlje sa Apollo misija, imas slike Zemlje slikane i da Meseca.

Mike

pre 1 godinu

bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

Da si barem malo pazio na casu u osnovnoj skoli imao bi barem neku ideju kako su racunali. Tebi je uzaludno objasnjavati.
Batali ove vesti i predji na vesti iz zadruge.

Very stable genius

pre 1 godinu

Al je radio fotosop...
(Veselisoft, 12. jul 2022 19:47)


242 minusa na komentar, a ovi su sami rekli su slike VESTACKI OBOJENE.
Pa da li vi zaista mislite da snimci objekata udaljenih hiljadama i milionima svetlosnih godina izgledaju ovako.
Originalni snimak verovatno sadrzi samo crno-bele mrlje i linije, ne lici ni na sta.

Vagica

pre 1 godinu

Prelepost.

We are made of star-stuff. Our bodies are made of star-stuff. There are pieces of star within us all.
Carl Sagan

Čitava priroda je prelepa, predivno stvorena, organizovana, svaki atom, svaki organizam, ceo kosmos... Pravila po kojima sve funkcioniše, slučajnosti koje se dešavaju, slike univerzuma koje mi, na žalost, nikas
da nećemo videti sopstvenim očima... Svi smo mi deo istog. Od istog materijala (neki bolji, neki lošiji, raznovrsnost je važna).

Darko

pre 1 godinu

Kada se uzmu u proračun pored brzine širenja kosmosa svi ostali parametri složenom računicom dođe se do zaključka da je početak nastanka kosmosa koji se desio pre 13.8mil.godina dalek od nas 46 mil godina.
Pozdrav

NikolaBg

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)
Vidiš printeru za to treba da položiš spektrohemiju, spektroskopiju, astrofiziku, osnove fizike, nuklearnu fiziku. Ako si mislio da je to tek onako izračunato radi zavitlavanja ljudi, smatram da si dosta ograničen i vređaš moju diplomu. Astrofizikom se ljudi bave već vekovima, mnogi umovi za koje nisi ni čuo.

Entropy fighter

pre 1 godinu

https://www.nytimes.com/2022/07/11/science/nasa-webb-telescope-images-livestream.html

Ha ha ha. Bajden i NASA ne bi smeli da budu u istoj recenici jer su to dve suprotnosti. Teleskop je poceo da se pravi pre vise od 20 godina ali posrnuloj administraciji nije smetalo da prigrabi uspeh. udji naravno jer svojih nemaju...

mini

pre 1 godinu

Da li je svemir star 14 SG ili je velik prečnik 14SG.To nije isto jer planete materija ne mogu putovati SB pa ne može biti velik toliko a ko jeste star je mnogo više da bi zvezde otišle toliko daleko.

Nick

pre 1 godinu

Naša planeta Zemlja ima sve uslove za život, kao da je neko pisao scenario za film. Vazduh, vodu, zemlju i ima i najbitnije Sunce. Sve druge planete imaju uglavnom sve kontra. Priča se o takvoj radijaciji da je to na granici neverovatnog. Ako naučnici kažu svemir nema granice, to je ljudskom mozgu neprihvatljivo, jer u mozgu svake osobe sve ima početak i kraj.

Big Bang

pre 1 godinu

I ovaj velicanstveni uspeh su morali da uprljaju saopstenjem da su to NASA i Bajden to uradili iako je sve pocelo jos 1996. Slika web teleskopa i Brendona ispred je tragikomedija trenutne americke administarcije koja ce nas ssve svojom nesposobnoscu gurnuti u provaliju... Takodje su ove koje su prezentirale rezultate su pazljivo birali po tekucim woke trendovima...

Djordje

pre 1 godinu

Ovo je šah-mat znanja, kulture, tehnološkog napretka, civilizacije naspram ravno zemljaša, antivaksera, neznanja, ne kulture i zaostalosti.
(Gordan, 12. jul 2022 21:33)

Šahisto, nauči prvo pravopis srpskog jezika.

R. P. F.

pre 1 godinu

@ Rade
Pre svega, ne postoji drugi Njutnov zakon održanja energije. Postoji veliki zakon održanja energije. Veliki prasak nije u sukobu sa pomenutim zakonom. Gravitaciona potencijalna energija, na primer, između dva tela koja se privlače je negativna. Negativna potencijalna energija kompenzuje kinetičku energiju tela nastalih u Velikom prasku i sve je ok.

printer

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim

Teolog

pre 1 godinu

koje gluposti majko božija.
(Xzibit, 12. jul 2022 21:44)

Bog nema majku, inace bi ona bila veca od Njega.
A nazvati Bozje delo stvaranja "glupost" je paganizam.

ferdinand

pre 1 godinu

Ovo je šah-mat znanja, kulture, tehnološkog napretka, civilizacije naspram ravno zemljaša, antivaksera, neznanja, ne kulture i zaostalosti.
(Gordan, 12. jul 2022 21:33)



Kad ne ko pominje ne ki šah-mat...

cobo

pre 1 godinu

Ne moze se u svemiru riktati po našim zemaljskim godinama niti se o svemiru moze razmišljati zemaljskim mozgom,13 milijardi zemaljskih godina je mozda 3 svemirske sekunde,svemir je jedna eksplozija koja još traje,i svaka zvezda koja nestaje je jedna obicna iskrica te eksplozije,i naša iskrica Sunce ce jednom nestati,ono traje nekoliko svemirskih sekundi a to što se nama cini vecnost to je druga stvar,rekoh vec,ne moze se zemaljskim mozgom razmišljati o svemiru !

Đoko

pre 1 godinu

Ne postoji nešto što se zove "starost svemira". 13,8 milijardi godina je samo veličina vidljivog svemira našim radio-teleskopima jer je svemir u stvari beskonačno velik bez kraja i početka!

466453

pre 1 godinu

naucnici ovo je bas lepo, ajte plz izlecite rak, leukwmiju, onu bolest sto roditelje nesrecne dece kosta famoznih 2.2 mil€ itd itd....lako cemo posle da nasmejani gledamo u zvezde...
(pera kojot, 12. jul 2022 21:15)

Teško da će se desiti u dogledno vreme, novac koji je trebao otići u nauku je Putin dedicirao za uništenje civilizacije. I svi su jednako skočili na voz, istok i zapad.
Što jedna budala zamrsi što pametnih ne može odmrsiti. :(

kenozoik

pre 1 godinu

Voleo bih da mi neko objasni sledecu zavrzlamu - Ako teleskop hvata svetlost koja je putovala 13 milijardi godina, dakle svetlost ciji je izvor udaljen od nas 13 milijardi svetlosnih godina, kako je onda univerzum nastao pre 13.8 milijardi godina, tj. manje od jedne milijarde godina pre toga? Imam problem da razumem kako je univerzum mogao da bude toliki u tom trenutku ako je brzina svetlosti najveca moguca brzina u univerzumu, odnosno, kako je mogao toliko brzo da se prosiri toliko (ukoliko se drzimo Big Band teorije nastanka univerzuma).

Ono sto ja "mogu" da pretpostavim je da je putanja svetlosti te zvezde nelinearna, odnosno da gravitacione sile deluju tako da mi pojmimo polozaj te zvezde kao da je toliko udaljen jer posmatramo prostor na linearan nacin (odnosno kosmicke udaljenosti kao nezavisne od protoka vremena i dejstva gravitacije).

zara

pre 1 godinu

Sada ce biti razapet od strane ravnozemljasa i od strane vernika koji tvrde da je sve ovo laz.
(nikola989, 12. jul 2022 20:49)

Zasto od vernika?

realno

pre 1 godinu

cekajte, ajmo iz pocetka, ako je svemir star oko 14 milijardi godina, tacnije od velikog praska, ako je krenulo iz jedne tacke da se siri brzinom svetlosti( najveca moguca brzina po zakonu fizike), i sirio se u svim pravcima kao eksplozija, to znaci da sa jednog na drugi kraj svemira ima tacno 2x14 milijardi godina, ako gledamo iz centra eksplozije, ako se sirio maksimalnom brzinom, to je onda 28.000.000.000 x (300.000km/s x 31.536.000(broj sekundi u godinu dana)) = 28.000.000.000(godina) × 9.460.800.000.000km(predje svetlost za godinu dana), dakle velicina svemira sa jednog na drugi kraj je 28.000.000.000 x 9.460.800.000.000km... veliki broj ali opet se zna gde je kraj ili ivica po ovome..

Berliner

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...
(Moram da kažem, 12. jul 2022 19:33)

Straight to the point! Kad vidiš u kojim delovima sveta je prekobrojnost, sve ti je jasno.

pera kojot

pre 1 godinu

a ja se sekiram sto je kiselo mleko bilo pokvareno kada sam ga otvorio.....i da, sta mi uopste radimo ovde i koja je poenta svega? p.s. naucnici ovo je bas lepo, ajte plz izlecite rak, leukwmiju, onu bolest sto roditelje nesrecne dece kosta famoznih 2.2 mil€ itd itd....lako cemo posle da nasmejani gledamo u zvezde...

JPR24

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...
(Moram da kažem, 12. jul 2022 19:33)

Pa dobro, dobar si primerak… Sad još da doniras malo mozga pa da vidimo na kojem nivou…

dbz

pre 1 godinu

Ovo je tek početak, jer najvažnija i najdalekosežnija otkrića tek slede. To se pre svega odnosi na egzoplanete, jer JWST ima uređaje kojima se na osnovu spektroskopske analize može utvrditi bazični sastav atmosfere i time otkriti prisustvo vode i gasova koji su indikativni za postojanje biosfere. To znači da će naučnici po prvi put moći da sa značajnom dozom sigurnosti kažu da neka planeta ima uslove za razvoj života ili da na nekoj od njih verovatno već i postoji neki oblik biosfere. To će biti možda i najveće otkriće u dosadašnjoj istoriji kosmičke nauke. Naravno, spektroskopska tehnologija će morati još da napreduje da bi se došlo do mnoštva detaljnih podatka koji će dati nedvosmislene zaključke, ali ono što bude došlo od JWST će svakako biti epohalan korak ka detektovanju drugih biosfera i, možda, znakova prisustva drugih civilizacija izvan Zemlje.

šah mat

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Da, da, toliko smo nebitni da jedini mi u tom ogromnom prostoru pričamo o tom prostoru i slikama. Najveća misterija tog svemira smo mi, materija koja priča. Da li planete mogu da utiču na nas? Za Mesec je dokazano, pored plimskih sila koje izaziva na Zemlji, on deluje i na našu pinelanu žlezdu koja po njemu određuje kada je noć, a kada dan, i tako luči melatonin. Možeš biti zatvoren u bunkeru pinealna žlezda koja je osetljiva na plimsku silu Meseca zna kada je noć.

Trovach

pre 1 godinu

Ne treba preterivati. Mozda mi nismo nebitni. Mozda smo jedina inteligentna bica u Univerzumu (ko ce ga znati) i mozda od nas zavisi opstanak zivota i njegovo sirenje na druge Svetove. Puno je tu "mozda" jer ne znamo za zivot van nase planete.

Tомислав

pre 1 godinu

европска свемирска агенција на свом сајту
https://www.esa.int/ESA_Multimedia/Images
под " Cosmic Cliffs in Carina – NIRCam "
има за преузимање ове слике у резолуцији
од 150MPix .
Заиста је дивно погледати слику у пуном квалитету.
Задивљујући успех инжењера и научника .

Rade

pre 1 godinu

"Procenjuje se da je svemir star oko 13,8 milijardi godina, a ovaj teleskop može da pogleda unazad više od 13 milijardi godina."

Da li neko, od super stručnih ljudi ovde, zna da mi objasni zašto nisu napravili malo veći teleskop, pa da vide i tih 0,8 milijardi godina?

Ovako mi se čini da vidimo samo još više galaksija nego pre i to je to.

Vaše ime

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Upravo su na tvom primeru ispeli u svom primarnom cilju, pocev od 19. veka i Darvina pa nadalje.

Mile

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Svemir je ogroman, ali čovek je u stanju da ga sagleda, pokušava da ga razume i samim tim čovek je velik i veći od svemira. A zvezde naravno da utiču na nas. Svaki atom na zemlji nastao je u zvezdama. Svaki delić našeg tela nastao je nekada na nekoj zvezdi koja je davno umrla. Fizika.

Nebojša

pre 1 godinu

Video sam sliku dela svemira mislim baš na ovom portalu pre nekih dve godine slika je prikazivala deo galaksije u ogromnoj rezolucija moglo je i sa se zumira mislim da je bilo i poređenje sa sunčevim sistemom teško je bilo zamisliti tu veličinu u glavi a kada bih uspeo da se zamislim u centru te slike osetio bih neverovatnu prazninu jer potencijalno ništa živog ne bi bilo oko mene bilione i bilione km jako zastrašujuće

Rade

pre 1 godinu

Pitam se pitam, kako se slažu teorija velikog praska i drugi Njutnov zakon održanja energije? Pre "praska" nije važio taj zakon? Aha, ok onda.

nikola989

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Sada ce biti razapet od strane ravnozemljasa i od strane vernika koji tvrde da je sve ovo laz.

zarko

pre 1 godinu

@potterhead u astrologiji jedino objekti iz naseg suncevog sistema uticu na nas, nikakve udaljene zvezde. nisam neki zastupnik astrologije, ali sam jos manje pristalica tog gledista koje tvrdi da nauka sve zna pa tako i zasigurno zna da je astrologija glupost. pa koliko je puta samo u fizici bilo revolucija (njutn, maksvel, ajnstajn, hajzenberg) koje su pokazale da ono sto se do tada znalo nije bas tako? sta ako se ispostavi da postoji jos neka osnovna sila za koju nismo znali ranije, koja deluje na neke nove nacine? pojma nemamo o tamnoj materiji i dalje. ima JOS TOLIKO TOGA sto ne znamo, kako onda mozete biti sigurni da je astrologija totalna glupost? narocito kad se ljudi njome bave vec par hiljada godina, i mnogi od istorijski velikih astronoma su bili i astrolozi (brahe, kepler, galilej, bruno)....

cs

pre 1 godinu

Trenutna slika, nikakva slika od pre 13 milijardi, slika i svetlost nisu isto. Svetlost je energija (sijalica), slika je informacija (šta sijalica trenutno osvetljava). Ali neka im bude dok neko ne dokaže suprutno.

Bruce

pre 1 godinu

Nije trebalo da pomenete predsednika SAD; sada ce regresivni sloj drustva da podivlja po komentarima, ispoljavajuci svoje strahove, frustracije i neobrazovanje mrznjom prema nauci, progresu, kulturi, civilizaciji, vakcinama, slaveci pri tom nazadne ideje, diktatore, nadri-lekare, psihijatrijske slucajeve i ostale kocnice razvoja.

potterhead

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!

Kristojko

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

A šta da su bliže,uticale bi?

Moram da kažem

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...

potterhead

pre 1 godinu

Treba istaći da je JWST projekat kolaboracija između NASA, ESA (Evropske svemirske agencije) i CSA (Kanadske svemirske agencije), a ne samo NASA-in projekat.

NikolaBg

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)
Vidiš printeru za to treba da položiš spektrohemiju, spektroskopiju, astrofiziku, osnove fizike, nuklearnu fiziku. Ako si mislio da je to tek onako izračunato radi zavitlavanja ljudi, smatram da si dosta ograničen i vređaš moju diplomu. Astrofizikom se ljudi bave već vekovima, mnogi umovi za koje nisi ni čuo.

NikolaBg

pre 1 godinu

Ja kao fizičar neću da trošim energije i reči na komentatore kojima je Zadruga očigledno uključena po ceo dan na tv-u. Takvi ovde ostavljaju glupe komentare neverice i raznih teorija zavere. A onda dođem u školu i deca ne umeju da izračunaju procente i da saberu dva razlomka.

potterhead

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!

potterhead

pre 1 godinu

Treba istaći da je JWST projekat kolaboracija između NASA, ESA (Evropske svemirske agencije) i CSA (Kanadske svemirske agencije), a ne samo NASA-in projekat.

Nenad

pre 1 godinu

Ako su nesto uradili dobro za covecanstvo Rusi i Amerikanci to je istrazivanje svemira. Ovaj teleskop je remek delo inzenjerstva i vrhunac svetkse tehnologije. Kao pripradnici homo sapiensa trebalo bi svi da budemo ponosni na svako novo dostignuce nase vrste. A za ove sto misle da je zemlja ravna, da je Armstrong snimao u studiu, da je Gagarin izmisljen lik iz Ruskih romana imam samo jedno pitanje, kako vi mislite da je uopste moguce da pisete poruku od kuce u Smederevu na primer na nekoj tamo tastaturi i da u roku od nekoliko sekundi to moze da vidi neko na drugom kraju sveta? ovo nije verovanje u nauku nego zdrav razum. Ako vi ne razumete nesto to ne znaci da to ne postoji, nego je neko ucio umesto vas da bi vama to omogucio.

Logikar

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

Prva poznata računanja udaljenosti zemlje od sunca su napravljena 250 godina prije Hrista u Grčkoj. A siguran sam i mnogo pre u drugim kulturama ali su tragovi izgubljeni. Dakle bez teleskopa, spektrofotometara i sličnih preciznih uređaja i pomagala. Pre nego što napišeš ovakav komentar pokušaj da istražiš kojim metodama se naučnici služe da dođu do rezultata. Doba interneta pruža nezamislive količine informacija onima koji hoće da nauče nešto. U zdravlje.

Tомислав

pre 1 godinu

европска свемирска агенција на свом сајту
https://www.esa.int/ESA_Multimedia/Images
под " Cosmic Cliffs in Carina – NIRCam "
има за преузимање ове слике у резолуцији
од 150MPix .
Заиста је дивно погледати слику у пуном квалитету.
Задивљујући успех инжењера и научника .

Bruce

pre 1 godinu

Nije trebalo da pomenete predsednika SAD; sada ce regresivni sloj drustva da podivlja po komentarima, ispoljavajuci svoje strahove, frustracije i neobrazovanje mrznjom prema nauci, progresu, kulturi, civilizaciji, vakcinama, slaveci pri tom nazadne ideje, diktatore, nadri-lekare, psihijatrijske slucajeve i ostale kocnice razvoja.

Mike

pre 1 godinu

bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

Da si barem malo pazio na casu u osnovnoj skoli imao bi barem neku ideju kako su racunali. Tebi je uzaludno objasnjavati.
Batali ove vesti i predji na vesti iz zadruge.

navijac

pre 1 godinu

@A možda neka skika Zemlje iz svemira?! Ništa,a?
(Srle i Pajče, 12. jul 2022 23:18)

Ma ne smeju da je slikajuzato sto je ravna... Brate imas gomilu slika zemlje sa Apollo misija, imas slike Zemlje slikane i da Meseca.

Kristojko

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

A šta da su bliže,uticale bi?

Darko

pre 1 godinu

Ko smo i šta smo? Kako smo stvoreni? Da li smo delo Božijih ruku ili nečeg o čemu ni sami nemamo predstavu? Zašto smo najinteligentnija bića na planeti? Da li smo zapravo mi vanzemaljci? Ili smo davno bili obične životinje kojima je neko usadio inteligenciju? Koliki je zapravo taj svemir? Koliko još planeta zapravo ima? Da li je moguće putovati kroz vreme? Većina nas se nada da će nakon sopstvene smrti saznati bar deo ovoga. Ili ćemo samo nestati sa planete nakon smrti i nikada nećemo saznati veličinu i misteriju kosmosa kao i ni ulogu naše planete u njemu i nas samih na njoj.

Nebojša

pre 1 godinu

Video sam sliku dela svemira mislim baš na ovom portalu pre nekih dve godine slika je prikazivala deo galaksije u ogromnoj rezolucija moglo je i sa se zumira mislim da je bilo i poređenje sa sunčevim sistemom teško je bilo zamisliti tu veličinu u glavi a kada bih uspeo da se zamislim u centru te slike osetio bih neverovatnu prazninu jer potencijalno ništa živog ne bi bilo oko mene bilione i bilione km jako zastrašujuće

Moram da kažem

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...

Vagica

pre 1 godinu

Prelepost.

We are made of star-stuff. Our bodies are made of star-stuff. There are pieces of star within us all.
Carl Sagan

Čitava priroda je prelepa, predivno stvorena, organizovana, svaki atom, svaki organizam, ceo kosmos... Pravila po kojima sve funkcioniše, slučajnosti koje se dešavaju, slike univerzuma koje mi, na žalost, nikas
da nećemo videti sopstvenim očima... Svi smo mi deo istog. Od istog materijala (neki bolji, neki lošiji, raznovrsnost je važna).

šah mat

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Da, da, toliko smo nebitni da jedini mi u tom ogromnom prostoru pričamo o tom prostoru i slikama. Najveća misterija tog svemira smo mi, materija koja priča. Da li planete mogu da utiču na nas? Za Mesec je dokazano, pored plimskih sila koje izaziva na Zemlji, on deluje i na našu pinelanu žlezdu koja po njemu određuje kada je noć, a kada dan, i tako luči melatonin. Možeš biti zatvoren u bunkeru pinealna žlezda koja je osetljiva na plimsku silu Meseca zna kada je noć.

cobo

pre 1 godinu

Ne moze se u svemiru riktati po našim zemaljskim godinama niti se o svemiru moze razmišljati zemaljskim mozgom,13 milijardi zemaljskih godina je mozda 3 svemirske sekunde,svemir je jedna eksplozija koja još traje,i svaka zvezda koja nestaje je jedna obicna iskrica te eksplozije,i naša iskrica Sunce ce jednom nestati,ono traje nekoliko svemirskih sekundi a to što se nama cini vecnost to je druga stvar,rekoh vec,ne moze se zemaljskim mozgom razmišljati o svemiru !

JPR24

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...
(Moram da kažem, 12. jul 2022 19:33)

Pa dobro, dobar si primerak… Sad još da doniras malo mozga pa da vidimo na kojem nivou…

dbz

pre 1 godinu

Ovo je tek početak, jer najvažnija i najdalekosežnija otkrića tek slede. To se pre svega odnosi na egzoplanete, jer JWST ima uređaje kojima se na osnovu spektroskopske analize može utvrditi bazični sastav atmosfere i time otkriti prisustvo vode i gasova koji su indikativni za postojanje biosfere. To znači da će naučnici po prvi put moći da sa značajnom dozom sigurnosti kažu da neka planeta ima uslove za razvoj života ili da na nekoj od njih verovatno već i postoji neki oblik biosfere. To će biti možda i najveće otkriće u dosadašnjoj istoriji kosmičke nauke. Naravno, spektroskopska tehnologija će morati još da napreduje da bi se došlo do mnoštva detaljnih podatka koji će dati nedvosmislene zaključke, ali ono što bude došlo od JWST će svakako biti epohalan korak ka detektovanju drugih biosfera i, možda, znakova prisustva drugih civilizacija izvan Zemlje.

nikola989

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Sada ce biti razapet od strane ravnozemljasa i od strane vernika koji tvrde da je sve ovo laz.

Trovach

pre 1 godinu

Ne treba preterivati. Mozda mi nismo nebitni. Mozda smo jedina inteligentna bica u Univerzumu (ko ce ga znati) i mozda od nas zavisi opstanak zivota i njegovo sirenje na druge Svetove. Puno je tu "mozda" jer ne znamo za zivot van nase planete.

Mile

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Svemir je ogroman, ali čovek je u stanju da ga sagleda, pokušava da ga razume i samim tim čovek je velik i veći od svemira. A zvezde naravno da utiču na nas. Svaki atom na zemlji nastao je u zvezdama. Svaki delić našeg tela nastao je nekada na nekoj zvezdi koja je davno umrla. Fizika.

Entropy fighter

pre 1 godinu

https://www.nytimes.com/2022/07/11/science/nasa-webb-telescope-images-livestream.html

Ha ha ha. Bajden i NASA ne bi smeli da budu u istoj recenici jer su to dve suprotnosti. Teleskop je poceo da se pravi pre vise od 20 godina ali posrnuloj administraciji nije smetalo da prigrabi uspeh. udji naravno jer svojih nemaju...

Nick

pre 1 godinu

Naša planeta Zemlja ima sve uslove za život, kao da je neko pisao scenario za film. Vazduh, vodu, zemlju i ima i najbitnije Sunce. Sve druge planete imaju uglavnom sve kontra. Priča se o takvoj radijaciji da je to na granici neverovatnog. Ako naučnici kažu svemir nema granice, to je ljudskom mozgu neprihvatljivo, jer u mozgu svake osobe sve ima početak i kraj.

pera kojot

pre 1 godinu

a ja se sekiram sto je kiselo mleko bilo pokvareno kada sam ga otvorio.....i da, sta mi uopste radimo ovde i koja je poenta svega? p.s. naucnici ovo je bas lepo, ajte plz izlecite rak, leukwmiju, onu bolest sto roditelje nesrecne dece kosta famoznih 2.2 mil€ itd itd....lako cemo posle da nasmejani gledamo u zvezde...

466453

pre 1 godinu

naucnici ovo je bas lepo, ajte plz izlecite rak, leukwmiju, onu bolest sto roditelje nesrecne dece kosta famoznih 2.2 mil€ itd itd....lako cemo posle da nasmejani gledamo u zvezde...
(pera kojot, 12. jul 2022 21:15)

Teško da će se desiti u dogledno vreme, novac koji je trebao otići u nauku je Putin dedicirao za uništenje civilizacije. I svi su jednako skočili na voz, istok i zapad.
Što jedna budala zamrsi što pametnih ne može odmrsiti. :(

Very stable genius

pre 1 godinu

Al je radio fotosop...
(Veselisoft, 12. jul 2022 19:47)


242 minusa na komentar, a ovi su sami rekli su slike VESTACKI OBOJENE.
Pa da li vi zaista mislite da snimci objekata udaljenih hiljadama i milionima svetlosnih godina izgledaju ovako.
Originalni snimak verovatno sadrzi samo crno-bele mrlje i linije, ne lici ni na sta.

Djordje

pre 1 godinu

Ovo je šah-mat znanja, kulture, tehnološkog napretka, civilizacije naspram ravno zemljaša, antivaksera, neznanja, ne kulture i zaostalosti.
(Gordan, 12. jul 2022 21:33)

Šahisto, nauči prvo pravopis srpskog jezika.

UM

pre 1 godinu

Ništa naročito..sve je to Hubble slikao odavno.Hoće da opravdju 10 milki dolara bačenih.
Ljudski um je fizički ograničen da shvati suštinu kosmosa i života u njemu.Ko zna o čemu se tu radi. Ne postoji mogućnost da saznamo tu istinu i nikad je nećemo saznati, jer naprosto nismo dizajnirani za to(od Boga,kosmičkih sila, whathever..
Kao što mrav nikad neće znati da postoji pornhub npr..tako će i naš um biti daleko od tih velikih istina(ma kakve da su)
Pomirimo se s tim i živimo svoje vreme na ovoj prelepoj ali prokletoj planetici.

Teolog

pre 1 godinu

koje gluposti majko božija.
(Xzibit, 12. jul 2022 21:44)

Bog nema majku, inace bi ona bila veca od Njega.
A nazvati Bozje delo stvaranja "glupost" je paganizam.

Vaše ime

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Upravo su na tvom primeru ispeli u svom primarnom cilju, pocev od 19. veka i Darvina pa nadalje.

Đoko

pre 1 godinu

Ne postoji nešto što se zove "starost svemira". 13,8 milijardi godina je samo veličina vidljivog svemira našim radio-teleskopima jer je svemir u stvari beskonačno velik bez kraja i početka!

R. P. F.

pre 1 godinu

@ Rade
Pre svega, ne postoji drugi Njutnov zakon održanja energije. Postoji veliki zakon održanja energije. Veliki prasak nije u sukobu sa pomenutim zakonom. Gravitaciona potencijalna energija, na primer, između dva tela koja se privlače je negativna. Negativna potencijalna energija kompenzuje kinetičku energiju tela nastalih u Velikom prasku i sve je ok.

zarko

pre 1 godinu

@potterhead u astrologiji jedino objekti iz naseg suncevog sistema uticu na nas, nikakve udaljene zvezde. nisam neki zastupnik astrologije, ali sam jos manje pristalica tog gledista koje tvrdi da nauka sve zna pa tako i zasigurno zna da je astrologija glupost. pa koliko je puta samo u fizici bilo revolucija (njutn, maksvel, ajnstajn, hajzenberg) koje su pokazale da ono sto se do tada znalo nije bas tako? sta ako se ispostavi da postoji jos neka osnovna sila za koju nismo znali ranije, koja deluje na neke nove nacine? pojma nemamo o tamnoj materiji i dalje. ima JOS TOLIKO TOGA sto ne znamo, kako onda mozete biti sigurni da je astrologija totalna glupost? narocito kad se ljudi njome bave vec par hiljada godina, i mnogi od istorijski velikih astronoma su bili i astrolozi (brahe, kepler, galilej, bruno)....

Svetlosnim godinama unazad

pre 1 godinu

Kakva gomila gluposti. Veliki prasak, 13,8 milijardi godina unazad, širenje svemira, galaksije, saksije, star trekovi i put na Mesec... Oni sami sebi ne veruju niti se razumeju šta više "otkrivaju" o tom svemiru. Neke stvari čovek ne treba da razume, a mnoge stvari nije ni sposoban da razume. Umesto da tražimo univerzum u sebi, da razumemo bolje ko smo i kakvi smo, ne, gledamo u durbin, kaleidoskop za budale, hleba i igara, samo da se ne bavimo suštinom, već otkrivamo forme...

Marx

pre 1 godinu

А кад ће да слетите на Месец?!
(Данијел, 12. jul 2022 21:19)

Sutra da odu na Mesec i povedu te sa sobom opet ne bi pomoglo. Za ostale bi i to bio Photoshop. Kao što se vidi iz ovog primera, nekima ništa nije dovoljno da bi se nešto pokazalo.

Rade

pre 1 godinu

"Procenjuje se da je svemir star oko 13,8 milijardi godina, a ovaj teleskop može da pogleda unazad više od 13 milijardi godina."

Da li neko, od super stručnih ljudi ovde, zna da mi objasni zašto nisu napravili malo veći teleskop, pa da vide i tih 0,8 milijardi godina?

Ovako mi se čini da vidimo samo još više galaksija nego pre i to je to.

ferdinand

pre 1 godinu

Ovo je šah-mat znanja, kulture, tehnološkog napretka, civilizacije naspram ravno zemljaša, antivaksera, neznanja, ne kulture i zaostalosti.
(Gordan, 12. jul 2022 21:33)



Kad ne ko pominje ne ki šah-mat...

Berliner

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...
(Moram da kažem, 12. jul 2022 19:33)

Straight to the point! Kad vidiš u kojim delovima sveta je prekobrojnost, sve ti je jasno.

Big Bang

pre 1 godinu

I ovaj velicanstveni uspeh su morali da uprljaju saopstenjem da su to NASA i Bajden to uradili iako je sve pocelo jos 1996. Slika web teleskopa i Brendona ispred je tragikomedija trenutne americke administarcije koja ce nas ssve svojom nesposobnoscu gurnuti u provaliju... Takodje su ove koje su prezentirale rezultate su pazljivo birali po tekucim woke trendovima...

realno

pre 1 godinu

cekajte, ajmo iz pocetka, ako je svemir star oko 14 milijardi godina, tacnije od velikog praska, ako je krenulo iz jedne tacke da se siri brzinom svetlosti( najveca moguca brzina po zakonu fizike), i sirio se u svim pravcima kao eksplozija, to znaci da sa jednog na drugi kraj svemira ima tacno 2x14 milijardi godina, ako gledamo iz centra eksplozije, ako se sirio maksimalnom brzinom, to je onda 28.000.000.000 x (300.000km/s x 31.536.000(broj sekundi u godinu dana)) = 28.000.000.000(godina) × 9.460.800.000.000km(predje svetlost za godinu dana), dakle velicina svemira sa jednog na drugi kraj je 28.000.000.000 x 9.460.800.000.000km... veliki broj ali opet se zna gde je kraj ili ivica po ovome..

zara

pre 1 godinu

Sada ce biti razapet od strane ravnozemljasa i od strane vernika koji tvrde da je sve ovo laz.
(nikola989, 12. jul 2022 20:49)

Zasto od vernika?

printer

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim

Bora

pre 1 godinu

@ šah mat
Tvoje mišljenje da smo mi jedini u svemiru koji pričamo je ekvivalento čoveku koji misli da živi sam na svetu jer nikad nije izašao iz šume u kojoj živi.

neutralni fe

pre 1 godinu

(NikolaBg, 12. jul 2022 23:53)

Drago dete, takvi kao ti ucenjaci su mi najsmesniji. Nista drago dete ne mozes izmeriti ono sto ne mozes dohvatiti, a pogotovo izmeriti starost. Sve su to nagadjanja, jednako dokazivanju da postoji Bog. To je samo verovanje. Koliko ces u nesto verovati to je do tebe.
(Banjaluka, 13. jul 2022 06:23)

erastoten jos u antici na osnovu senke izmerio obim zemlje. dakle, ako metodološki koristimo adekvatne parametre, skoro sve se može izmeriti... osim gluposti i nadmenosti.

Rade

pre 1 godinu

Pitam se pitam, kako se slažu teorija velikog praska i drugi Njutnov zakon održanja energije? Pre "praska" nije važio taj zakon? Aha, ok onda.

Ante

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

"Samo jedno pitanje", a zatim slijedi rafal 😂

Al pohvalno, ovakve stvari potiču pitanja. Ona i pokreču nauku, i razvoj nas, na osobnoj razini, društva, civilizacija. Pitanja i kritike. To je ono što nas je izbacilo da dominiramo na ovoj planeti, kraj toliko različitih vrsta.
E ali, ipak bih dao primjedbu, na ove "teoričare zavjera".. To su ljudi koji bi trebali biti nadprosječno intelingentni, baš zbog pitanja i KRITIKE. Problem je, što večina nisu, ustvari, žele lakšim putem da pokažu kako su oni "pametni" jer su eto prokužili ono što večina guta kao gotovu stvar. Mislim, nisu oni prokužili ništa, nego pokupili negdje na YT klip od 10-20 minuta, gdje im je sve objašnjeno, i osječaju se dovoljno potkovanima, da osporavaju nečije cijeloživotno školovanje i iskustvo u određenim područjima. Počevši od Covida do starosti svemira.
Teško se istači novim pronalascima ili razvojem neke nauke, kraj toliko pametnih ljudi koji se time bave. Ali se lako istači osporavajući sve i svašta, pogotovo školovanjem na YT, i slaganjem i rastezanjem činjenica po potrebi da zadovoljiš svoju "teoriju", koje su po pravilu šuplje ko švicarski sir.
Jedino rješenje je novi smjer u obrazovanju, "teoretičar zavjere". Pa da napokon dobiju to priznanje za kojim pate, ali da ga zasluže. Brzo bi im se smanjio broj.

dule

pre 1 godinu

@potterhead u astrologiji jedino objekti iz naseg suncevog sistema uticu na nas, nikakve udaljene zvezde. nisam neki zastupnik astrologije, ali sam jos manje pristalica tog gledista koje tvrdi da nauka sve zna pa tako i zasigurno zna da je astrologija glupost. pa koliko je puta samo u fizici bilo revolucija (njutn, maksvel, ajnstajn, hajzenberg) koje su pokazale da ono sto se do tada znalo nije bas tako? sta ako se ispostavi da postoji jos neka osnovna sila za koju nismo znali ranije, koja deluje na neke nove nacine? pojma nemamo o tamnoj materiji i dalje. ima JOS TOLIKO TOGA sto ne znamo, kako onda mozete biti sigurni da je astrologija totalna glupost? narocito kad se ljudi njome bave vec par hiljada godina, i mnogi od istorijski velikih astronoma su bili i astrolozi (brahe, kepler, galilej, bruno)....
(zarko, 12. jul 2022 20:37)

Otkud ti ideja da "nauka sve zna", tj da neko ko se bavi naukom tvrda da ista sve zna? Ne moze biti dalje od toga. Ono sto nauka kaze jeste da svaka tvrdnja mora biti merljiva i univerzalna.

Stvar je u tome sto naucnici u svom radu itekako koriste i veru i imaginaciju, ali niko od njih (barem ne oni koji su ozbiljni) ne prihvata neku tvrdnju kao istinitu samo zato sto je zasnovana na necijoj veri i imaginaciji. Potrebni su dokazi, koji su lako proverljivi i koji se uvek mogu testirati.

cs

pre 1 godinu

Trenutna slika, nikakva slika od pre 13 milijardi, slika i svetlost nisu isto. Svetlost je energija (sijalica), slika je informacija (šta sijalica trenutno osvetljava). Ali neka im bude dok neko ne dokaže suprutno.

Veliki brat

pre 1 godinu

Al je radio fotosop...
(Veselisoft, 12. jul 2022 19:47)


242 minusa na komentar, a ovi su sami rekli su slike VESTACKI OBOJENE.
Pa da li vi zaista mislite da snimci objekata udaljenih hiljadama i milionima svetlosnih godina izgledaju ovako.
Originalni snimak verovatno sadrzi samo crno-bele mrlje i linije, ne lici ni na sta.
(Very stable genius, 12. jul 2022 23:42)

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.

kenozoik

pre 1 godinu

Voleo bih da mi neko objasni sledecu zavrzlamu - Ako teleskop hvata svetlost koja je putovala 13 milijardi godina, dakle svetlost ciji je izvor udaljen od nas 13 milijardi svetlosnih godina, kako je onda univerzum nastao pre 13.8 milijardi godina, tj. manje od jedne milijarde godina pre toga? Imam problem da razumem kako je univerzum mogao da bude toliki u tom trenutku ako je brzina svetlosti najveca moguca brzina u univerzumu, odnosno, kako je mogao toliko brzo da se prosiri toliko (ukoliko se drzimo Big Band teorije nastanka univerzuma).

Ono sto ja "mogu" da pretpostavim je da je putanja svetlosti te zvezde nelinearna, odnosno da gravitacione sile deluju tako da mi pojmimo polozaj te zvezde kao da je toliko udaljen jer posmatramo prostor na linearan nacin (odnosno kosmicke udaljenosti kao nezavisne od protoka vremena i dejstva gravitacije).

fukara ne odlucuje

pre 1 godinu

kolicina debilizma u komentarima koji podrzavaju veliki prasak i teoriju evolucije jasno pokazuje tvrdnju da je 90 % ljudi prosecno i ispodprosecno inteligentno.
(IQ130 Milutin, 13. jul 2022 13:49)

Nauka je pobedila, vi ste izgubili...ajde sad marš u pećinu.

Darko

pre 1 godinu

Kada se uzmu u proračun pored brzine širenja kosmosa svi ostali parametri složenom računicom dođe se do zaključka da je početak nastanka kosmosa koji se desio pre 13.8mil.godina dalek od nas 46 mil godina.
Pozdrav

mini

pre 1 godinu

Da li je svemir star 14 SG ili je velik prečnik 14SG.To nije isto jer planete materija ne mogu putovati SB pa ne može biti velik toliko a ko jeste star je mnogo više da bi zvezde otišle toliko daleko.

zoran stokic

pre 1 godinu

U doba kuge, malih ledenih doba teorije: teologija, alhemija, astrologija i tsl nisu bili u stanju da se nose sa tim problemima. Nauka je - dobila svoju šansu - problem je bio u tome što se očekivalo - da ona reši ono što predhodne teorije nisu. Očekivalo se da nauka da znanje koje je iznad svake sumlje – ona je morala postići onu sigurnost koja je izmicala teologiji. Naučnik vredan svog imena nije imao pravo da nagađa - on je morao dokazati svaku rečenicu koju je izgovarao na osnovu činjenica. To je tada bio kriterijum naučnog poštenja. Ali šta su "činjenice"? U naučnom zaključivanju teorije se suočavaju sa činjenicama; a jedan od centralnih uslova naučnog zaključivanja jeste taj da činjenice moraju podržavati teorije. Ali kako, u stvari, činjenice mogu podržavati teoriju. Robert Bojl, na primer, da bi razgraničio novu nauku od alhemije, insistirao, na tome, da naučno "svedočenje" (o eksperimentu) treba da bude - kolektivni poduhvat a - ne kao kod alheničara individualan - radikalni individualizam! Koristio se analogijom sa krivičnim pravom. Iako je svako pojedinačno svedočanstvo samo verovatno, ipak podudarnost "više" takvih verovanja (svedočenja) može pružiti - izvesnost - koja daje mogućnost sudiji da izrekne adekvatnu kaznu. Da bi pokrenuo ideju o "javnom karakteru naučnih istina" Bojl je svoju "vazdušnu pumpu" (koja je tada bila skupa naprava, bilo ih je samo nekoliko) doneo u "Kraljevsko društvo" u Londonu i tu pred članovima društva vršio eksperimente!

db sa sela

pre 1 godinu

Vidim da ima dosta ljubitelja Farme i tenisa i poltike i neke kombinacije za brzo bogacenje.Sad ce oni da razumeju kako svemir siri,i kako se doslazi do podatka o starosti svemira,udaljenost.
Da su Rusi napravili nesto u nauci ,izmislili toplu vodu,gace bi im bile mokre.Zli Ameri i NASA.

Dečak po imenu Bog

pre 1 godinu

Ako uspete da vidite još tih 800M godina plus 10 sekundi, videćete pubertetliju Boga, kako baca petardu i odbrojava do velikog praska.

Bucko Razmišljam

pre 1 godinu

@ Hahahaha nasa objavila hahahahaha, nista im ne verujem.
(Vlada, 13. jul 2022 10:06)

Ako ne verujes ti onda sacekaj jos nekih "stotinak godina" dok Rusija "ako prezivi ovaj rat sa Ukrajinom", ne dostigne ovaj nivo i dok i ona ovako nesto ne objavi "naknadno" !

Toma

pre 1 godinu

dali zaista možemo da verujemo nekom ko je izmislio sletanje na mesec...samo lakoverni i ne otvorenog uma...
(Sirmium, 13. jul 2022 00:48)

Ha,ha.. Zemljak otvorenog uma..
Gde se radi otvaranje uma, da probamo?
Mozda na piramidama u Visokom?

Klingonac

pre 1 godinu

@Teolog, ima majku, sigurno, jer ima pupak, čim neko ima pupak, znači da ga je neko rodio.
Još nešto, šta radi gušter u našem fetusu? Znači da smo stvoreni od najmanje dve rase. Ima toga mnogo još, ali se znanje ne rasipa.

Automated peasant recognition message

pre 1 godinu

Hahahaha nasa objavila hahahahaha, nista im ne verujem.
(Vlada, 13. jul 2022 10:06)

Kaže se "ništa im ne veruem".

Very stable genius

pre 1 godinu

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.
(Veliki brat, 13. jul 2022 07:37)


U nauci nema mesta "modifikovanju dobijenih podataka".
Trebalo je da uz prepravljene snimke objave i izvorni materijal.
Ovde je toliko ocigledno ulepsavanje - lici na digital art sa mnogobrojnih sajtova. Normalno je da se ljudi pitaju koliko je tu doradjeno, i sta je tacno doradjeno.

IQ130 Milutin

pre 1 godinu

kolicina debilizma u komentarima koji podrzavaju veliki prasak i teoriju evolucije jasno pokazuje tvrdnju da je 90 % ljudi prosecno i ispodprosecno inteligentno.

Banjaluka

pre 1 godinu

(NikolaBg, 12. jul 2022 23:53)

Drago dete, takvi kao ti ucenjaci su mi najsmesniji. Nista drago dete ne mozes izmeriti ono sto ne mozes dohvatiti, a pogotovo izmeriti starost. Sve su to nagadjanja, jednako dokazivanju da postoji Bog. To je samo verovanje. Koliko ces u nesto verovati to je do tebe.

Драган

pre 1 godinu

Јао, опет копродукција НАСА-Холивуд, као 1969. Само сад имају боље камере и фотошоп. Ја сам гледао много спектакуларније снимке директно са планете "Tatooine" ili Hoth ili Alderaan... код чика Џорџа Лукаса или спектакуларне снимке ""научних достигнућа" приказаних нам у "Свемирској Одисеји 2001", код чика Стенлија (Stanley Kubrick), иначе главног и у снимању "спуштања човека на Месец 1969", ...

Мирко

pre 1 godinu

Главна фотка овог текста,оно што личи на стеновите планине обасјано месечином, заправо је ивица оближњег, младог региона за формирање звезда НГЦ 3324 у сазвежђу Карина Небула.Назван Космичке литице, регион је заправо ивица гигантске, гасовите шупљине унутар НГЦ 3324, удаљене од нас отприлике 7.600 светлосних година...један светлосна година је отприлике 9,5 билиона километара...

sve mi boje lepo stoje

pre 1 godinu

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.
(Veliki brat, 13. jul 2022 07:37)

Neće da je objave u infracrvenoj boji da i ne udari infrakt

Svetlosnim godinama unazad

pre 1 godinu

Kakva gomila gluposti. Veliki prasak, 13,8 milijardi godina unazad, širenje svemira, galaksije, saksije, star trekovi i put na Mesec... Oni sami sebi ne veruju niti se razumeju šta više "otkrivaju" o tom svemiru. Neke stvari čovek ne treba da razume, a mnoge stvari nije ni sposoban da razume. Umesto da tražimo univerzum u sebi, da razumemo bolje ko smo i kakvi smo, ne, gledamo u durbin, kaleidoskop za budale, hleba i igara, samo da se ne bavimo suštinom, već otkrivamo forme...

Vaše ime

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Upravo su na tvom primeru ispeli u svom primarnom cilju, pocev od 19. veka i Darvina pa nadalje.

Moram da kažem

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...

printer

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim

Bruce

pre 1 godinu

Nije trebalo da pomenete predsednika SAD; sada ce regresivni sloj drustva da podivlja po komentarima, ispoljavajuci svoje strahove, frustracije i neobrazovanje mrznjom prema nauci, progresu, kulturi, civilizaciji, vakcinama, slaveci pri tom nazadne ideje, diktatore, nadri-lekare, psihijatrijske slucajeve i ostale kocnice razvoja.

Very stable genius

pre 1 godinu

Al je radio fotosop...
(Veselisoft, 12. jul 2022 19:47)


242 minusa na komentar, a ovi su sami rekli su slike VESTACKI OBOJENE.
Pa da li vi zaista mislite da snimci objekata udaljenih hiljadama i milionima svetlosnih godina izgledaju ovako.
Originalni snimak verovatno sadrzi samo crno-bele mrlje i linije, ne lici ni na sta.

UM

pre 1 godinu

Ništa naročito..sve je to Hubble slikao odavno.Hoće da opravdju 10 milki dolara bačenih.
Ljudski um je fizički ograničen da shvati suštinu kosmosa i života u njemu.Ko zna o čemu se tu radi. Ne postoji mogućnost da saznamo tu istinu i nikad je nećemo saznati, jer naprosto nismo dizajnirani za to(od Boga,kosmičkih sila, whathever..
Kao što mrav nikad neće znati da postoji pornhub npr..tako će i naš um biti daleko od tih velikih istina(ma kakve da su)
Pomirimo se s tim i živimo svoje vreme na ovoj prelepoj ali prokletoj planetici.

pera kojot

pre 1 godinu

a ja se sekiram sto je kiselo mleko bilo pokvareno kada sam ga otvorio.....i da, sta mi uopste radimo ovde i koja je poenta svega? p.s. naucnici ovo je bas lepo, ajte plz izlecite rak, leukwmiju, onu bolest sto roditelje nesrecne dece kosta famoznih 2.2 mil€ itd itd....lako cemo posle da nasmejani gledamo u zvezde...

Rade

pre 1 godinu

Pitam se pitam, kako se slažu teorija velikog praska i drugi Njutnov zakon održanja energije? Pre "praska" nije važio taj zakon? Aha, ok onda.

cs

pre 1 godinu

Trenutna slika, nikakva slika od pre 13 milijardi, slika i svetlost nisu isto. Svetlost je energija (sijalica), slika je informacija (šta sijalica trenutno osvetljava). Ali neka im bude dok neko ne dokaže suprutno.

NikolaBg

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)
Vidiš printeru za to treba da položiš spektrohemiju, spektroskopiju, astrofiziku, osnove fizike, nuklearnu fiziku. Ako si mislio da je to tek onako izračunato radi zavitlavanja ljudi, smatram da si dosta ograničen i vređaš moju diplomu. Astrofizikom se ljudi bave već vekovima, mnogi umovi za koje nisi ni čuo.

mini

pre 1 godinu

Da li je svemir star 14 SG ili je velik prečnik 14SG.To nije isto jer planete materija ne mogu putovati SB pa ne može biti velik toliko a ko jeste star je mnogo više da bi zvezde otišle toliko daleko.

Rade

pre 1 godinu

"Procenjuje se da je svemir star oko 13,8 milijardi godina, a ovaj teleskop može da pogleda unazad više od 13 milijardi godina."

Da li neko, od super stručnih ljudi ovde, zna da mi objasni zašto nisu napravili malo veći teleskop, pa da vide i tih 0,8 milijardi godina?

Ovako mi se čini da vidimo samo još više galaksija nego pre i to je to.

potterhead

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!

Djordje

pre 1 godinu

Ovo je šah-mat znanja, kulture, tehnološkog napretka, civilizacije naspram ravno zemljaša, antivaksera, neznanja, ne kulture i zaostalosti.
(Gordan, 12. jul 2022 21:33)

Šahisto, nauči prvo pravopis srpskog jezika.

466453

pre 1 godinu

naucnici ovo je bas lepo, ajte plz izlecite rak, leukwmiju, onu bolest sto roditelje nesrecne dece kosta famoznih 2.2 mil€ itd itd....lako cemo posle da nasmejani gledamo u zvezde...
(pera kojot, 12. jul 2022 21:15)

Teško da će se desiti u dogledno vreme, novac koji je trebao otići u nauku je Putin dedicirao za uništenje civilizacije. I svi su jednako skočili na voz, istok i zapad.
Što jedna budala zamrsi što pametnih ne može odmrsiti. :(

realno

pre 1 godinu

cekajte, ajmo iz pocetka, ako je svemir star oko 14 milijardi godina, tacnije od velikog praska, ako je krenulo iz jedne tacke da se siri brzinom svetlosti( najveca moguca brzina po zakonu fizike), i sirio se u svim pravcima kao eksplozija, to znaci da sa jednog na drugi kraj svemira ima tacno 2x14 milijardi godina, ako gledamo iz centra eksplozije, ako se sirio maksimalnom brzinom, to je onda 28.000.000.000 x (300.000km/s x 31.536.000(broj sekundi u godinu dana)) = 28.000.000.000(godina) × 9.460.800.000.000km(predje svetlost za godinu dana), dakle velicina svemira sa jednog na drugi kraj je 28.000.000.000 x 9.460.800.000.000km... veliki broj ali opet se zna gde je kraj ili ivica po ovome..

Teolog

pre 1 godinu

koje gluposti majko božija.
(Xzibit, 12. jul 2022 21:44)

Bog nema majku, inace bi ona bila veca od Njega.
A nazvati Bozje delo stvaranja "glupost" je paganizam.

Darko

pre 1 godinu

Kada se uzmu u proračun pored brzine širenja kosmosa svi ostali parametri složenom računicom dođe se do zaključka da je početak nastanka kosmosa koji se desio pre 13.8mil.godina dalek od nas 46 mil godina.
Pozdrav

Mike

pre 1 godinu

bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

Da si barem malo pazio na casu u osnovnoj skoli imao bi barem neku ideju kako su racunali. Tebi je uzaludno objasnjavati.
Batali ove vesti i predji na vesti iz zadruge.

šah mat

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Da, da, toliko smo nebitni da jedini mi u tom ogromnom prostoru pričamo o tom prostoru i slikama. Najveća misterija tog svemira smo mi, materija koja priča. Da li planete mogu da utiču na nas? Za Mesec je dokazano, pored plimskih sila koje izaziva na Zemlji, on deluje i na našu pinelanu žlezdu koja po njemu određuje kada je noć, a kada dan, i tako luči melatonin. Možeš biti zatvoren u bunkeru pinealna žlezda koja je osetljiva na plimsku silu Meseca zna kada je noć.

Big Bang

pre 1 godinu

I ovaj velicanstveni uspeh su morali da uprljaju saopstenjem da su to NASA i Bajden to uradili iako je sve pocelo jos 1996. Slika web teleskopa i Brendona ispred je tragikomedija trenutne americke administarcije koja ce nas ssve svojom nesposobnoscu gurnuti u provaliju... Takodje su ove koje su prezentirale rezultate su pazljivo birali po tekucim woke trendovima...

zarko

pre 1 godinu

@potterhead u astrologiji jedino objekti iz naseg suncevog sistema uticu na nas, nikakve udaljene zvezde. nisam neki zastupnik astrologije, ali sam jos manje pristalica tog gledista koje tvrdi da nauka sve zna pa tako i zasigurno zna da je astrologija glupost. pa koliko je puta samo u fizici bilo revolucija (njutn, maksvel, ajnstajn, hajzenberg) koje su pokazale da ono sto se do tada znalo nije bas tako? sta ako se ispostavi da postoji jos neka osnovna sila za koju nismo znali ranije, koja deluje na neke nove nacine? pojma nemamo o tamnoj materiji i dalje. ima JOS TOLIKO TOGA sto ne znamo, kako onda mozete biti sigurni da je astrologija totalna glupost? narocito kad se ljudi njome bave vec par hiljada godina, i mnogi od istorijski velikih astronoma su bili i astrolozi (brahe, kepler, galilej, bruno)....

NikolaBg

pre 1 godinu

Ja kao fizičar neću da trošim energije i reči na komentatore kojima je Zadruga očigledno uključena po ceo dan na tv-u. Takvi ovde ostavljaju glupe komentare neverice i raznih teorija zavere. A onda dođem u školu i deca ne umeju da izračunaju procente i da saberu dva razlomka.

Kristojko

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

A šta da su bliže,uticale bi?

navijac

pre 1 godinu

@A možda neka skika Zemlje iz svemira?! Ništa,a?
(Srle i Pajče, 12. jul 2022 23:18)

Ma ne smeju da je slikajuzato sto je ravna... Brate imas gomilu slika zemlje sa Apollo misija, imas slike Zemlje slikane i da Meseca.

zara

pre 1 godinu

Sada ce biti razapet od strane ravnozemljasa i od strane vernika koji tvrde da je sve ovo laz.
(nikola989, 12. jul 2022 20:49)

Zasto od vernika?

Very stable genius

pre 1 godinu

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.
(Veliki brat, 13. jul 2022 07:37)


U nauci nema mesta "modifikovanju dobijenih podataka".
Trebalo je da uz prepravljene snimke objave i izvorni materijal.
Ovde je toliko ocigledno ulepsavanje - lici na digital art sa mnogobrojnih sajtova. Normalno je da se ljudi pitaju koliko je tu doradjeno, i sta je tacno doradjeno.

JPR24

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...
(Moram da kažem, 12. jul 2022 19:33)

Pa dobro, dobar si primerak… Sad još da doniras malo mozga pa da vidimo na kojem nivou…

Klingonac

pre 1 godinu

@Teolog, ima majku, sigurno, jer ima pupak, čim neko ima pupak, znači da ga je neko rodio.
Još nešto, šta radi gušter u našem fetusu? Znači da smo stvoreni od najmanje dve rase. Ima toga mnogo još, ali se znanje ne rasipa.

Banjaluka

pre 1 godinu

(NikolaBg, 12. jul 2022 23:53)

Drago dete, takvi kao ti ucenjaci su mi najsmesniji. Nista drago dete ne mozes izmeriti ono sto ne mozes dohvatiti, a pogotovo izmeriti starost. Sve su to nagadjanja, jednako dokazivanju da postoji Bog. To je samo verovanje. Koliko ces u nesto verovati to je do tebe.

cobo

pre 1 godinu

Ne moze se u svemiru riktati po našim zemaljskim godinama niti se o svemiru moze razmišljati zemaljskim mozgom,13 milijardi zemaljskih godina je mozda 3 svemirske sekunde,svemir je jedna eksplozija koja još traje,i svaka zvezda koja nestaje je jedna obicna iskrica te eksplozije,i naša iskrica Sunce ce jednom nestati,ono traje nekoliko svemirskih sekundi a to što se nama cini vecnost to je druga stvar,rekoh vec,ne moze se zemaljskim mozgom razmišljati o svemiru !

nikola989

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Sada ce biti razapet od strane ravnozemljasa i od strane vernika koji tvrde da je sve ovo laz.

Entropy fighter

pre 1 godinu

https://www.nytimes.com/2022/07/11/science/nasa-webb-telescope-images-livestream.html

Ha ha ha. Bajden i NASA ne bi smeli da budu u istoj recenici jer su to dve suprotnosti. Teleskop je poceo da se pravi pre vise od 20 godina ali posrnuloj administraciji nije smetalo da prigrabi uspeh. udji naravno jer svojih nemaju...

Nenad

pre 1 godinu

Ako su nesto uradili dobro za covecanstvo Rusi i Amerikanci to je istrazivanje svemira. Ovaj teleskop je remek delo inzenjerstva i vrhunac svetkse tehnologije. Kao pripradnici homo sapiensa trebalo bi svi da budemo ponosni na svako novo dostignuce nase vrste. A za ove sto misle da je zemlja ravna, da je Armstrong snimao u studiu, da je Gagarin izmisljen lik iz Ruskih romana imam samo jedno pitanje, kako vi mislite da je uopste moguce da pisete poruku od kuce u Smederevu na primer na nekoj tamo tastaturi i da u roku od nekoliko sekundi to moze da vidi neko na drugom kraju sveta? ovo nije verovanje u nauku nego zdrav razum. Ako vi ne razumete nesto to ne znaci da to ne postoji, nego je neko ucio umesto vas da bi vama to omogucio.

Драган

pre 1 godinu

Јао, опет копродукција НАСА-Холивуд, као 1969. Само сад имају боље камере и фотошоп. Ја сам гледао много спектакуларније снимке директно са планете "Tatooine" ili Hoth ili Alderaan... код чика Џорџа Лукаса или спектакуларне снимке ""научних достигнућа" приказаних нам у "Свемирској Одисеји 2001", код чика Стенлија (Stanley Kubrick), иначе главног и у снимању "спуштања човека на Месец 1969", ...

Mile

pre 1 godinu

Kad vidiš ove slike, shvatiš koliko smo mi zapravo nebitni. I onda dođe neko da mi tupi o astrologiji i tome kako ova planeta i ona zvezda utiču na moje ponašanje, a te zvezde udaljene, hiljadama, milionima pa i milijardama godina od nas!
(potterhead, 12. jul 2022 19:33)

Svemir je ogroman, ali čovek je u stanju da ga sagleda, pokušava da ga razume i samim tim čovek je velik i veći od svemira. A zvezde naravno da utiču na nas. Svaki atom na zemlji nastao je u zvezdama. Svaki delić našeg tela nastao je nekada na nekoj zvezdi koja je davno umrla. Fizika.

ferdinand

pre 1 godinu

Ovo je šah-mat znanja, kulture, tehnološkog napretka, civilizacije naspram ravno zemljaša, antivaksera, neznanja, ne kulture i zaostalosti.
(Gordan, 12. jul 2022 21:33)



Kad ne ko pominje ne ki šah-mat...

Logikar

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

Prva poznata računanja udaljenosti zemlje od sunca su napravljena 250 godina prije Hrista u Grčkoj. A siguran sam i mnogo pre u drugim kulturama ali su tragovi izgubljeni. Dakle bez teleskopa, spektrofotometara i sličnih preciznih uređaja i pomagala. Pre nego što napišeš ovakav komentar pokušaj da istražiš kojim metodama se naučnici služe da dođu do rezultata. Doba interneta pruža nezamislive količine informacija onima koji hoće da nauče nešto. U zdravlje.

kenozoik

pre 1 godinu

Voleo bih da mi neko objasni sledecu zavrzlamu - Ako teleskop hvata svetlost koja je putovala 13 milijardi godina, dakle svetlost ciji je izvor udaljen od nas 13 milijardi svetlosnih godina, kako je onda univerzum nastao pre 13.8 milijardi godina, tj. manje od jedne milijarde godina pre toga? Imam problem da razumem kako je univerzum mogao da bude toliki u tom trenutku ako je brzina svetlosti najveca moguca brzina u univerzumu, odnosno, kako je mogao toliko brzo da se prosiri toliko (ukoliko se drzimo Big Band teorije nastanka univerzuma).

Ono sto ja "mogu" da pretpostavim je da je putanja svetlosti te zvezde nelinearna, odnosno da gravitacione sile deluju tako da mi pojmimo polozaj te zvezde kao da je toliko udaljen jer posmatramo prostor na linearan nacin (odnosno kosmicke udaljenosti kao nezavisne od protoka vremena i dejstva gravitacije).

Darko

pre 1 godinu

Ko smo i šta smo? Kako smo stvoreni? Da li smo delo Božijih ruku ili nečeg o čemu ni sami nemamo predstavu? Zašto smo najinteligentnija bića na planeti? Da li smo zapravo mi vanzemaljci? Ili smo davno bili obične životinje kojima je neko usadio inteligenciju? Koliki je zapravo taj svemir? Koliko još planeta zapravo ima? Da li je moguće putovati kroz vreme? Većina nas se nada da će nakon sopstvene smrti saznati bar deo ovoga. Ili ćemo samo nestati sa planete nakon smrti i nikada nećemo saznati veličinu i misteriju kosmosa kao i ni ulogu naše planete u njemu i nas samih na njoj.

potterhead

pre 1 godinu

Treba istaći da je JWST projekat kolaboracija između NASA, ESA (Evropske svemirske agencije) i CSA (Kanadske svemirske agencije), a ne samo NASA-in projekat.

Trovach

pre 1 godinu

Ne treba preterivati. Mozda mi nismo nebitni. Mozda smo jedina inteligentna bica u Univerzumu (ko ce ga znati) i mozda od nas zavisi opstanak zivota i njegovo sirenje na druge Svetove. Puno je tu "mozda" jer ne znamo za zivot van nase planete.

Berliner

pre 1 godinu

Koje otkriće za čovečanstvo?
Pa u istoriji nikada čovečanstvo nije bilo brojnije i jezgrovito gluplje, nego danas.
Nego vi samo otkrivajte, a za glupu prekobrojnost će se pobrinuti drugi načni sektori...
(Moram da kažem, 12. jul 2022 19:33)

Straight to the point! Kad vidiš u kojim delovima sveta je prekobrojnost, sve ti je jasno.

Đoko

pre 1 godinu

Ne postoji nešto što se zove "starost svemira". 13,8 milijardi godina je samo veličina vidljivog svemira našim radio-teleskopima jer je svemir u stvari beskonačno velik bez kraja i početka!

IQ130 Milutin

pre 1 godinu

kolicina debilizma u komentarima koji podrzavaju veliki prasak i teoriju evolucije jasno pokazuje tvrdnju da je 90 % ljudi prosecno i ispodprosecno inteligentno.

Nick

pre 1 godinu

Naša planeta Zemlja ima sve uslove za život, kao da je neko pisao scenario za film. Vazduh, vodu, zemlju i ima i najbitnije Sunce. Sve druge planete imaju uglavnom sve kontra. Priča se o takvoj radijaciji da je to na granici neverovatnog. Ako naučnici kažu svemir nema granice, to je ljudskom mozgu neprihvatljivo, jer u mozgu svake osobe sve ima početak i kraj.

Dečak po imenu Bog

pre 1 godinu

Ako uspete da vidite još tih 800M godina plus 10 sekundi, videćete pubertetliju Boga, kako baca petardu i odbrojava do velikog praska.

Tомислав

pre 1 godinu

европска свемирска агенција на свом сајту
https://www.esa.int/ESA_Multimedia/Images
под " Cosmic Cliffs in Carina – NIRCam "
има за преузимање ове слике у резолуцији
од 150MPix .
Заиста је дивно погледати слику у пуном квалитету.
Задивљујући успех инжењера и научника .

Vagica

pre 1 godinu

Prelepost.

We are made of star-stuff. Our bodies are made of star-stuff. There are pieces of star within us all.
Carl Sagan

Čitava priroda je prelepa, predivno stvorena, organizovana, svaki atom, svaki organizam, ceo kosmos... Pravila po kojima sve funkcioniše, slučajnosti koje se dešavaju, slike univerzuma koje mi, na žalost, nikas
da nećemo videti sopstvenim očima... Svi smo mi deo istog. Od istog materijala (neki bolji, neki lošiji, raznovrsnost je važna).

R. P. F.

pre 1 godinu

@ Rade
Pre svega, ne postoji drugi Njutnov zakon održanja energije. Postoji veliki zakon održanja energije. Veliki prasak nije u sukobu sa pomenutim zakonom. Gravitaciona potencijalna energija, na primer, između dva tela koja se privlače je negativna. Negativna potencijalna energija kompenzuje kinetičku energiju tela nastalih u Velikom prasku i sve je ok.

Nebojša

pre 1 godinu

Video sam sliku dela svemira mislim baš na ovom portalu pre nekih dve godine slika je prikazivala deo galaksije u ogromnoj rezolucija moglo je i sa se zumira mislim da je bilo i poređenje sa sunčevim sistemom teško je bilo zamisliti tu veličinu u glavi a kada bih uspeo da se zamislim u centru te slike osetio bih neverovatnu prazninu jer potencijalno ništa živog ne bi bilo oko mene bilione i bilione km jako zastrašujuće

dbz

pre 1 godinu

Ovo je tek početak, jer najvažnija i najdalekosežnija otkrića tek slede. To se pre svega odnosi na egzoplanete, jer JWST ima uređaje kojima se na osnovu spektroskopske analize može utvrditi bazični sastav atmosfere i time otkriti prisustvo vode i gasova koji su indikativni za postojanje biosfere. To znači da će naučnici po prvi put moći da sa značajnom dozom sigurnosti kažu da neka planeta ima uslove za razvoj života ili da na nekoj od njih verovatno već i postoji neki oblik biosfere. To će biti možda i najveće otkriće u dosadašnjoj istoriji kosmičke nauke. Naravno, spektroskopska tehnologija će morati još da napreduje da bi se došlo do mnoštva detaljnih podatka koji će dati nedvosmislene zaključke, ali ono što bude došlo od JWST će svakako biti epohalan korak ka detektovanju drugih biosfera i, možda, znakova prisustva drugih civilizacija izvan Zemlje.

Marx

pre 1 godinu

А кад ће да слетите на Месец?!
(Данијел, 12. jul 2022 21:19)

Sutra da odu na Mesec i povedu te sa sobom opet ne bi pomoglo. Za ostale bi i to bio Photoshop. Kao što se vidi iz ovog primera, nekima ništa nije dovoljno da bi se nešto pokazalo.

db sa sela

pre 1 godinu

Vidim da ima dosta ljubitelja Farme i tenisa i poltike i neke kombinacije za brzo bogacenje.Sad ce oni da razumeju kako svemir siri,i kako se doslazi do podatka o starosti svemira,udaljenost.
Da su Rusi napravili nesto u nauci ,izmislili toplu vodu,gace bi im bile mokre.Zli Ameri i NASA.

Ante

pre 1 godinu

samo jedno pitanje?
kako su ustanovili te milijarde godina?
zašto ne 1000 milijardi?
zašto ne 10 milijardi?
bar približno objašnjenje,molim
(printer, 12. jul 2022 22:48)

"Samo jedno pitanje", a zatim slijedi rafal 😂

Al pohvalno, ovakve stvari potiču pitanja. Ona i pokreču nauku, i razvoj nas, na osobnoj razini, društva, civilizacija. Pitanja i kritike. To je ono što nas je izbacilo da dominiramo na ovoj planeti, kraj toliko različitih vrsta.
E ali, ipak bih dao primjedbu, na ove "teoričare zavjera".. To su ljudi koji bi trebali biti nadprosječno intelingentni, baš zbog pitanja i KRITIKE. Problem je, što večina nisu, ustvari, žele lakšim putem da pokažu kako su oni "pametni" jer su eto prokužili ono što večina guta kao gotovu stvar. Mislim, nisu oni prokužili ništa, nego pokupili negdje na YT klip od 10-20 minuta, gdje im je sve objašnjeno, i osječaju se dovoljno potkovanima, da osporavaju nečije cijeloživotno školovanje i iskustvo u određenim područjima. Počevši od Covida do starosti svemira.
Teško se istači novim pronalascima ili razvojem neke nauke, kraj toliko pametnih ljudi koji se time bave. Ali se lako istači osporavajući sve i svašta, pogotovo školovanjem na YT, i slaganjem i rastezanjem činjenica po potrebi da zadovoljiš svoju "teoriju", koje su po pravilu šuplje ko švicarski sir.
Jedino rješenje je novi smjer u obrazovanju, "teoretičar zavjere". Pa da napokon dobiju to priznanje za kojim pate, ali da ga zasluže. Brzo bi im se smanjio broj.

dule

pre 1 godinu

@potterhead u astrologiji jedino objekti iz naseg suncevog sistema uticu na nas, nikakve udaljene zvezde. nisam neki zastupnik astrologije, ali sam jos manje pristalica tog gledista koje tvrdi da nauka sve zna pa tako i zasigurno zna da je astrologija glupost. pa koliko je puta samo u fizici bilo revolucija (njutn, maksvel, ajnstajn, hajzenberg) koje su pokazale da ono sto se do tada znalo nije bas tako? sta ako se ispostavi da postoji jos neka osnovna sila za koju nismo znali ranije, koja deluje na neke nove nacine? pojma nemamo o tamnoj materiji i dalje. ima JOS TOLIKO TOGA sto ne znamo, kako onda mozete biti sigurni da je astrologija totalna glupost? narocito kad se ljudi njome bave vec par hiljada godina, i mnogi od istorijski velikih astronoma su bili i astrolozi (brahe, kepler, galilej, bruno)....
(zarko, 12. jul 2022 20:37)

Otkud ti ideja da "nauka sve zna", tj da neko ko se bavi naukom tvrda da ista sve zna? Ne moze biti dalje od toga. Ono sto nauka kaze jeste da svaka tvrdnja mora biti merljiva i univerzalna.

Stvar je u tome sto naucnici u svom radu itekako koriste i veru i imaginaciju, ali niko od njih (barem ne oni koji su ozbiljni) ne prihvata neku tvrdnju kao istinitu samo zato sto je zasnovana na necijoj veri i imaginaciji. Potrebni su dokazi, koji su lako proverljivi i koji se uvek mogu testirati.

Veliki brat

pre 1 godinu

Al je radio fotosop...
(Veselisoft, 12. jul 2022 19:47)


242 minusa na komentar, a ovi su sami rekli su slike VESTACKI OBOJENE.
Pa da li vi zaista mislite da snimci objekata udaljenih hiljadama i milionima svetlosnih godina izgledaju ovako.
Originalni snimak verovatno sadrzi samo crno-bele mrlje i linije, ne lici ni na sta.
(Very stable genius, 12. jul 2022 23:42)

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.

Bora

pre 1 godinu

@ šah mat
Tvoje mišljenje da smo mi jedini u svemiru koji pričamo je ekvivalento čoveku koji misli da živi sam na svetu jer nikad nije izašao iz šume u kojoj živi.

Bucko Razmišljam

pre 1 godinu

@ Hahahaha nasa objavila hahahahaha, nista im ne verujem.
(Vlada, 13. jul 2022 10:06)

Ako ne verujes ti onda sacekaj jos nekih "stotinak godina" dok Rusija "ako prezivi ovaj rat sa Ukrajinom", ne dostigne ovaj nivo i dok i ona ovako nesto ne objavi "naknadno" !

fukara ne odlucuje

pre 1 godinu

kolicina debilizma u komentarima koji podrzavaju veliki prasak i teoriju evolucije jasno pokazuje tvrdnju da je 90 % ljudi prosecno i ispodprosecno inteligentno.
(IQ130 Milutin, 13. jul 2022 13:49)

Nauka je pobedila, vi ste izgubili...ajde sad marš u pećinu.

Мирко

pre 1 godinu

Главна фотка овог текста,оно што личи на стеновите планине обасјано месечином, заправо је ивица оближњег, младог региона за формирање звезда НГЦ 3324 у сазвежђу Карина Небула.Назван Космичке литице, регион је заправо ивица гигантске, гасовите шупљине унутар НГЦ 3324, удаљене од нас отприлике 7.600 светлосних година...један светлосна година је отприлике 9,5 билиона километара...

Toma

pre 1 godinu

dali zaista možemo da verujemo nekom ko je izmislio sletanje na mesec...samo lakoverni i ne otvorenog uma...
(Sirmium, 13. jul 2022 00:48)

Ha,ha.. Zemljak otvorenog uma..
Gde se radi otvaranje uma, da probamo?
Mozda na piramidama u Visokom?

neutralni fe

pre 1 godinu

(NikolaBg, 12. jul 2022 23:53)

Drago dete, takvi kao ti ucenjaci su mi najsmesniji. Nista drago dete ne mozes izmeriti ono sto ne mozes dohvatiti, a pogotovo izmeriti starost. Sve su to nagadjanja, jednako dokazivanju da postoji Bog. To je samo verovanje. Koliko ces u nesto verovati to je do tebe.
(Banjaluka, 13. jul 2022 06:23)

erastoten jos u antici na osnovu senke izmerio obim zemlje. dakle, ako metodološki koristimo adekvatne parametre, skoro sve se može izmeriti... osim gluposti i nadmenosti.

sve mi boje lepo stoje

pre 1 godinu

Dobro jutro "kolumbo" (namerno malim slovom), koju boju ti misliš da ima svetlost u infracrvenom spektru? A to da se radi o crno-beloj mrlji i da ne lični ni našta malo si se zeznuo, slike su vrhunskog kvaliteta i rezolucije, ali se dobijaju od signala koji mora da se obradi i praktično može biti monohromatska ili čak da sadrži sve spektralne komponente nama vidljive svetlosti, sve zavisi kako se modifikuju dobijeni podaci kako bi se prikazali u nama vidljivom spektru boja.
(Veliki brat, 13. jul 2022 07:37)

Neće da je objave u infracrvenoj boji da i ne udari infrakt

Automated peasant recognition message

pre 1 godinu

Hahahaha nasa objavila hahahahaha, nista im ne verujem.
(Vlada, 13. jul 2022 10:06)

Kaže se "ništa im ne veruem".

zoran stokic

pre 1 godinu

U doba kuge, malih ledenih doba teorije: teologija, alhemija, astrologija i tsl nisu bili u stanju da se nose sa tim problemima. Nauka je - dobila svoju šansu - problem je bio u tome što se očekivalo - da ona reši ono što predhodne teorije nisu. Očekivalo se da nauka da znanje koje je iznad svake sumlje – ona je morala postići onu sigurnost koja je izmicala teologiji. Naučnik vredan svog imena nije imao pravo da nagađa - on je morao dokazati svaku rečenicu koju je izgovarao na osnovu činjenica. To je tada bio kriterijum naučnog poštenja. Ali šta su "činjenice"? U naučnom zaključivanju teorije se suočavaju sa činjenicama; a jedan od centralnih uslova naučnog zaključivanja jeste taj da činjenice moraju podržavati teorije. Ali kako, u stvari, činjenice mogu podržavati teoriju. Robert Bojl, na primer, da bi razgraničio novu nauku od alhemije, insistirao, na tome, da naučno "svedočenje" (o eksperimentu) treba da bude - kolektivni poduhvat a - ne kao kod alheničara individualan - radikalni individualizam! Koristio se analogijom sa krivičnim pravom. Iako je svako pojedinačno svedočanstvo samo verovatno, ipak podudarnost "više" takvih verovanja (svedočenja) može pružiti - izvesnost - koja daje mogućnost sudiji da izrekne adekvatnu kaznu. Da bi pokrenuo ideju o "javnom karakteru naučnih istina" Bojl je svoju "vazdušnu pumpu" (koja je tada bila skupa naprava, bilo ih je samo nekoliko) doneo u "Kraljevsko društvo" u Londonu i tu pred članovima društva vršio eksperimente!