Aktuelno

Nedelja, 19.06.2022.

19:16

Ukrajina zabranila ruske knjige i muziku

Izvor: Tanjug

Ukrajina zabranila ruske knjige i muziku IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

VESA

pre 1 godinu

pa sve očekivano, još malo pa nestalo za koji mesec ova nacistička vlada neće postojati i sve će se vratiti na svoje mesto. naravno da mora ovako
hteli su rat i proširuju ga na svaki mogući način prosto tako je, ali nije prvi put

Bender

pre 1 godinu

Ne, nego će da puštaju na nacionalnoj televiziji dok ih potomci istih granatiraju i bombarduju.
(Dr. Realan, 19. jun 2022 21:10)

A u Drugom svetskom ratu su ih Nemci granatirali i bombardovali i hteli da ih malo genocidišu, pa Nemce sada ljube i vole.

Margareta Dzemalji

pre 1 godinu

Al to je isto ko da su partizani zabranili Mocarta i Baha. Ovi ukrainci majke mi od blesavost boluju. Je l imaju oni Lava Tolstoja? Dno, dno, dno. Ja sam slusala sakson i metaliku kad su nas bombardovali, nije me metalika bombardovala! E bas sad volim da izgube al da ne stradaju civili.

gen

pre 1 godinu

Da, dobili su po ušima od onih koji su bili Hitlerovi saveznici na početku rata. Da, na Ruse mislim!
(Blaster, 19. jun 2022 23:34)

A ko je porazio Hitlera.... Da nisu možda Ameri i Englezi? Rusi su dali preko 20 miliona života, a ovi drugi ni 20 hiljada... I uključili se u rat da spasu Nemačku od Rusa da ne bi bila cela zauzeta.... Iskrcali se Ameri i Englezi kad su Rusi već bili pred vratima Berlina bukvalno da pokupe kajmak kao neki saveznici protiv Nemačke, ustvari iskrcali se da bi sprečili Ruse od totalnog uništenja Nemačke....
To svako sa IQ om preko 40 može da shvati....

Veliki brat

pre 1 godinu

Neki komentatori bi prvo morali da pročitaju tekst do kraja pa onda pišu komentar!

A što se tiče "logike", mi u Srbiji imamo svoje primere. Recimo, posl 1945. godine nova država je pored ruskog trebala da omogući učenje i drugog stranog jezika u nekim školama, pa se u Istočnoj Srbiji u nekim mestima kao prvi strani jezik u osnovnoj školi učio francuski, ali trebalo je odlučiti koji bi još strani jezik mogao da se uči tamo gde nije bilo dovoljno nastavnika i profesora ruskog i francuskog, a i u gimnazijama su se učila 2 strana jezika.
Logično se nametao engleski kao najzastupljeniji jezik (geografski), međutim od tadašnjih vlasti je označen ka IMPERIJALISTIČKI, pa je u nekim školama ponuđen nemački!

Dakle, tek što se završio Drugi svetski rat, još sveže rane od nemačkih zločina, da ne pominjemo streljanje đaka u Kragujevcu, a neki genije umesto engleskog kao imperijalističkog u škole uvodi nemački...

Aleksandar

pre 1 godinu

Blaster- " bolje rob nego grob" Znaš li šta je kraljevina Jugoslavija potpisala ( na početku rata) sa nemačkom posle čega su izbile velike demonstracije i upravo ono čuveno sa početka mog komentara.

Deja vu ili vi?

pre 1 godinu

Tako smo i mi nekada davno iz nekog razloga bojkotovali slovenacku robu, pa danas opet idemo tamo na skijanje. Pa smo 1991 bojkotovali hrvatske bendove i pevace, a i oni nase, da bi se vec 2-3 godine kasnije po beogradskim diskotekama zavrtela ona hrvatska “Tek je 12 sati” … oni su, doduse, bili dosledniji, ali su i sami priznali da vole nase narodnjake koje inace Zagrepcani zovu “cajke”. A danas mi i dalje u Beogradu slusamo Olivera Dragojevica koii ie otvoreno pljuvao po Srbima, a Hrvati slusaju srpske cajke. Tako da ovo ne treba uzimati za ozbiljno. Pevace se ponovo Posmoskovske veceri u Kievu, samo polako.

Aleksandar

pre 1 godinu

Mario- jezik kojim se i ti služis. Slovenski. Tvoj hrvatski ili moj srpski je takođe ali južno slovenski. Treba da si ponosan., ja jesam.

b1321

pre 1 godinu

@Blaster
Tako je, Rusi su prepustili Čehoslovačku Hitleru, žmurili na anšlus Austrije, na naoružavanje Vermahta, a sve zato što su u Nemačkoj videli bedem ka kapitalizmu!

Slava Ukrajini

pre 1 godinu

Izgleda svi komentatori citaju samo ruske klasike i slusju ruske bale te, a i zive u Ukrajini. Ova NEZAVISNA zemlja ima apsolutno pravo da radi sta hoce. Iako licno volim i Cajkovskog i Prokofjeva i Sostakovicevu VII simfoniju, ne bih ih slusala da mi Putin unistava zemlju i ubija sunarodnike. Neverovatno koliko je ruska propaganda efikasna, i kako je ovi sa manjim IQ-om gutaju. Ukrajina brani ceo slobodan svet od pomahnitalog diktatora. Zar ste zaboravili sta je crvena armija radila po Vojvodini? Jedina pametna stvar koju je, nazalost, nas crveni diktator uradio je NE Staljinu. A da nije toga bilo, sada bi bili zagrizeniji anti-Rusi od okolnih slovenskih zemalja koje znaju s kim imaju posla. Inace, svi misleci Rusi apsolutno ne podrzavaju agresiju, ali se njihovi glasovi ne cuju. Sramota da samo neki elementi srpskog drustva podrzavaju razaranje, izbeglistvo, ubijanja.

Objavite komentar, hvala.

Safet

pre 1 godinu

@Blaster

Rusi nisu bili saveznici vec su imali "ugovor o nenamapadanju" koji je Hitler prekrsio, a trebao mu je da prvo osigura pozicije u Evropi.

Ali Jugslavija je potpisala saveznistvo sa Hitlerom pa su Englezi morali da od protesta sindikata u Bgd, 27. marta, naprave antireatni protest i izmisle parole tipa "Bolje rat nego pakt" itd.

Ako se napadom na Ruse, uz pomoc neistina, lece kompleksi i ubija dokolica - onda u redu i apsolutno nije u redu da se u danasnje doba napada ijedna zemlja - ali o ovome je trebalo razmisljati 2014.

phoeb

pre 1 godinu

@Zigi

1) da si stvarno odrastao "na novelama Tolstoja" znao bi da se negacija pise odvojeno od glagola.

2) upravo teza da postoji "ruska filozofija" i da su ruski muzičari i književnici njeni propagatori je pogrešna. To je kao da kazes "Hegel je bio nacistički filozof".

3) najbolji nacin da se prevaziđe sukob je da naučimo jedni o drugima.

Bole

pre 1 godinu

Kod Crnogoraca nema srpskih pisaca poodavno. Nema ni Sv. Save u crkvenom kalendaru ! Šta bi se sve izbacilo, da smo kojim slučajem ratovali ? Neznam kako je Njegoš prošao ?

Knjige

pre 1 godinu

Odmah na početku da kažem da je sramota ukinuti književnost i knjige Ruskih autora. I ostalih nacija. Obožavam čitati, imam i skromnu biblioteku od oko 300 knjiga. Samo imam pitanje za ove komentatore koji isto osuđuju Ukrajince. Šta ste pročitali od ovih naslova? Mati, Rat i mir, Idiot, Braća Karamazovi, Ana Karenjina ili Zločin i kazna.

Sasha

pre 1 godinu

Ko je pomenuo Dostojevskog? Jel čitate vi tekst? Ovo se odnosi na muziku koja se sad pravi i na knjige koje se sad štampaju. Daleko je to od umetnosti.
(Bickey, 19. jun 2022 21:41)

MInistarstvo kulture Ukrajine je prije dvije sedmice dalo objavu da predlazu povlacenje knjiga ruskih klasika, prije svega Tolstojevog "Rata i mira", kao i gotovo svih djela Dostojevskog i Puskina, buduci da promovisu ruski "masonizam" i time "ohrabruju rusku agresiju". Dakle, nije rijec samo o muzicarima, nego o svemu ruskom, pa cak i velikanima ruske klasicne knjizevnosti iz 19-og vijeka. Ovo je bolest i pomracenje uma Ukrajine i njihovih zapadnih nalogodavaca.

fzguhhg

pre 1 godinu

Kamo srece da i mi zabranimo fasiste 21. veka.
(Indigo, 19. jun 2022 21:19)

Tesko, kazu da nam dosta radnika zaposljavaju nemacke firme.

gfjhkh

pre 1 godinu

”Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)”

Odrastao sam uz novele Tolstoja, slusao sam Cajkovskog (mislim da je to vecina moje generacije a da to i neznaju uz balet i koncerte violine svaki dan na RTS u 12) a isto tako sam procitao 50 nijansi sive (pogledao film) i neslusam ali znam neke pesme Bibera. Mogu ti reci da nevidim da ce se Ukrajina nesto obogatiti ako zadrze to sto si ti naveo. Za sve ima neko svoje vreme i dosta toga minje u redu dok god ne ukidaju matematiku, fiziku ili hemiju. Zamisli komsija ti ubije dete, otme bastu i spavace sobe i hoce da nastavi dalje sa otimanjem a ti i dalje treba da se ugledas na njega i njegovi filozofiju, mislim da to pocnes odbijati cisto iz revolta i pocnes da se okreces ostalim koji ti nisu nista oteli.
(Zigi, 19. jun 2022 20:23)

U skoli vidim nisi bio redovan.

Vaš dopisnik

pre 1 godinu

U međuvremenu u Americi se ne uči srpski jezik u osnovnim i srednjim školama dok Amerikanke ne žele da izađu iz mog vozila dokle god ide muzika iz nekadašnje SFR Jugoslavije.

Bocke

pre 1 godinu

Па и код нас нешто нису били гледани амерички филмови за време бомбардовања...

А. Петров

pre 1 godinu

@“Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?
(politikolog amater, 19. jun 2022 21:36)”

Хоћеш да кажеш да је Народна скупштина Републике Србије тада била изгласала закон о забрани књига Марка Твена и Едгара Алана Поа? То ми је промакло …

Mandrak

pre 1 godinu

Tamo gde se spaljuju knjige, na kraju će se spaljivati ljudi"
Hajnrih Hajne, nemački pesnik jevrejskog porekla, otprilike 100 godina pre početka holokausta.
Žao mi je nevinih na obe strane, ali ako nas je istorija ičemu naučila, ovome se mora što pre stati nogom za vrat.
(bb, 19. jun 2022 21:10) 
Pa ovi su bili malo nestrpljivi, prvo su spaljivali ljude.

‘99.

pre 1 godinu

Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?
(politikolog amater, 19. jun 2022 21:36)

Nebitno je čega se ti sećaš, bitno je da dela autora koje si pomenuo nisu bila ni u jednom trenutku zabranjena. Vidiš li razliku?

Jovan

pre 1 godinu

Zabranili su ruske politicke stranke rusku crkvu ruski jezik i sva ljudska prava rusima pre S.V.O. sad knjige muziku, samo kako su ostali bez Krima sad će ostati bez pola teritorije na ostatku biće vlada po Putinovim izboru i sve ove mere ocajnika ukinute.

Blaster

pre 1 godinu

Zbog ovakvih stvari su i dobili po ušima. Ali neko nikad ne nauči lekciju...
(Gloria, 19. jun 2022 21:51)

Da, dobili su po ušima od onih koji su bili Hitlerovi saveznici na početku rata. Da, na Ruse mislim!

TingoLBgd

pre 1 godinu

Crna Gora je izbacila sve srpske pisce iz lektire odavno...sve je to ista škola. Gde je bila velika ljubav posle bude i velika mržnja kao i u razvodu braka.

Radoje

pre 1 godinu

Idemo! Jos jedna tura spaljivanja knjiga kao i u Drugom Svetskom ratu. Uf, a vi ste bili sa Hitlerom u tom ratu. Zbunjen sam. Pre 80 godina su diljaci nacistički palili knjige i to je bio užasno. A danas njihovi unuci i to je ok.
Ko uopšte više čita knjige. Sve jo onlajn...
Ne znam samo kako se spaljuju digitalne knjige?

politikolog amater

pre 1 godinu

Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?

NikolaJ

pre 1 godinu

Podseća sve ovo malo na naciste.
Zašto bi zabranili Tolstoja, Dostojevskog itd?
Ovim potezom samo pokazuju da se ekstremisti i fašisti.
Žalosno.

bb

pre 1 godinu

"Tamo gde se spaljuju knjige, na kraju će se spaljivati ljudi"
Hajnrih Hajne, nemački pesnik jevrejskog porekla, otprilike 100 godina pre početka holokausta.
Žao mi je nevinih na obe strane, ali ako nas je istorija ičemu naučila, ovome se mora što pre stati nogom za vrat.

deda

pre 1 godinu

Bez obzira na mucnu agresiju koju je Rusija uradila i na bes koji narod Ukrajine ima prema osvajacima , mislim da kultura,umetnost i knjizevnost moraju biti izuzeti od bilo kakvih restrikcija i zabrana.

Moko

pre 1 godinu

Kakva su to evropske tekovine s obzirom da u Ukrajini živi i priličan broj Rusa, a i da ne živi odluka je apsurdna. Posle II sv. rata niko nije zabranjivao nemačke filozofe, kompozitore i pisce iz prošlosti. 70 god. posle - sunovrat ljudske svesti.

Alien

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)

Isto su radili i kod nas.

Bickey

pre 1 godinu

Ko je pomenuo Dostojevskog? Jel čitate vi tekst? Ovo se odnosi na muziku koja se sad pravi i na knjige koje se sad štampaju. Daleko je to od umetnosti.

мирос-лав

pre 1 godinu

Па ево душебрижници за почетак нађите на руској телевизији било коју песму Украјинских извођаћа.А после нађите у књижари књигу Украјинског писца.Рецимо нешто од Тараса Шевченка он је у рангу као што је нама Вук Караџић.Да ли вам је познато да је Русија још 2014-15 прогласила Свјатослава Вокарчука за непријатеља, најпознатијег рокера са тих поднебља.А разлог је што је осудио анексију Крима и што пева на украјинском.А био је идол и у родној Украјини и у Русији.Тако да Украјинци много касне.

Kompozitor

pre 1 godinu

Da li tom zabranom misle, da ce se u Evropi i svetu sada citati
ukrajinski pisci i slusati ukrajinska muzika. Ah, da, muzika sa
verovatno sa poklonjenim prvim mestom na Evroviziji.

Zoran

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)

A porasla cena tovnih prasića, to je negde smisao tvog komentara.

Zigi

pre 1 godinu

”Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)”

Odrastao sam uz novele Tolstoja, slusao sam Cajkovskog (mislim da je to vecina moje generacije a da to i neznaju uz balet i koncerte violine svaki dan na RTS u 12) a isto tako sam procitao 50 nijansi sive (pogledao film) i neslusam ali znam neke pesme Bibera. Mogu ti reci da nevidim da ce se Ukrajina nesto obogatiti ako zadrze to sto si ti naveo. Za sve ima neko svoje vreme i dosta toga minje u redu dok god ne ukidaju matematiku, fiziku ili hemiju. Zamisli komsija ti ubije dete, otme bastu i spavace sobe i hoce da nastavi dalje sa otimanjem a ti i dalje treba da se ugledas na njega i njegovi filozofiju, mislim da to pocnes odbijati cisto iz revolta i pocnes da se okreces ostalim koji ti nisu nista oteli.

R.I.P. Eurosong

pre 1 godinu

A sad i zvanično jeli?!
ajmo drugari sa b92
+ oni koji misle da ovo podseća na Hrvatsku 1990-...
- oni koji misle da je ovo originalno što mUkrajina sprovodi
hvala unapred i pozdrav svima i najlepše želje!

mirko sv

pre 1 godinu

kijev je u 8veku bii prestonica rusije. kijevska lavra nikada nije i nece biti ukrajinska. ali ako imaju predsednika jevreja ateistu poltrona onda moze.

Arthur Dent

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.

Gde ja živim

pre 1 godinu

Izvinite narode, ali koliko god da vam je teško i koliko god se borili ovakve stvari se ne rade. Kultura nema veze sa ratom. Barem ne kultura od pre 100 i kusur godina. Nikakve veze Tolstoj, Dostojevski, Čajkovski i ostali nemaju sa Putinom i ovom Rusijom sa kojom ratujete. Žao mi je svake žrtve i svakog uništenog grada, ali ovo se ne radi.

Arthur Dent

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.

Gde ja živim

pre 1 godinu

Izvinite narode, ali koliko god da vam je teško i koliko god se borili ovakve stvari se ne rade. Kultura nema veze sa ratom. Barem ne kultura od pre 100 i kusur godina. Nikakve veze Tolstoj, Dostojevski, Čajkovski i ostali nemaju sa Putinom i ovom Rusijom sa kojom ratujete. Žao mi je svake žrtve i svakog uništenog grada, ali ovo se ne radi.

NikolaJ

pre 1 godinu

Podseća sve ovo malo na naciste.
Zašto bi zabranili Tolstoja, Dostojevskog itd?
Ovim potezom samo pokazuju da se ekstremisti i fašisti.
Žalosno.

bb

pre 1 godinu

"Tamo gde se spaljuju knjige, na kraju će se spaljivati ljudi"
Hajnrih Hajne, nemački pesnik jevrejskog porekla, otprilike 100 godina pre početka holokausta.
Žao mi je nevinih na obe strane, ali ako nas je istorija ičemu naučila, ovome se mora što pre stati nogom za vrat.

Moko

pre 1 godinu

Kakva su to evropske tekovine s obzirom da u Ukrajini živi i priličan broj Rusa, a i da ne živi odluka je apsurdna. Posle II sv. rata niko nije zabranjivao nemačke filozofe, kompozitore i pisce iz prošlosti. 70 god. posle - sunovrat ljudske svesti.

TingoLBgd

pre 1 godinu

Crna Gora je izbacila sve srpske pisce iz lektire odavno...sve je to ista škola. Gde je bila velika ljubav posle bude i velika mržnja kao i u razvodu braka.

Radoje

pre 1 godinu

Idemo! Jos jedna tura spaljivanja knjiga kao i u Drugom Svetskom ratu. Uf, a vi ste bili sa Hitlerom u tom ratu. Zbunjen sam. Pre 80 godina su diljaci nacistički palili knjige i to je bio užasno. A danas njihovi unuci i to je ok.
Ko uopšte više čita knjige. Sve jo onlajn...
Ne znam samo kako se spaljuju digitalne knjige?

deda

pre 1 godinu

Bez obzira na mucnu agresiju koju je Rusija uradila i na bes koji narod Ukrajine ima prema osvajacima , mislim da kultura,umetnost i knjizevnost moraju biti izuzeti od bilo kakvih restrikcija i zabrana.

R.I.P. Eurosong

pre 1 godinu

A sad i zvanično jeli?!
ajmo drugari sa b92
+ oni koji misle da ovo podseća na Hrvatsku 1990-...
- oni koji misle da je ovo originalno što mUkrajina sprovodi
hvala unapred i pozdrav svima i najlepše želje!

Jovan

pre 1 godinu

Zabranili su ruske politicke stranke rusku crkvu ruski jezik i sva ljudska prava rusima pre S.V.O. sad knjige muziku, samo kako su ostali bez Krima sad će ostati bez pola teritorije na ostatku biće vlada po Putinovim izboru i sve ove mere ocajnika ukinute.

Kompozitor

pre 1 godinu

Da li tom zabranom misle, da ce se u Evropi i svetu sada citati
ukrajinski pisci i slusati ukrajinska muzika. Ah, da, muzika sa
verovatno sa poklonjenim prvim mestom na Evroviziji.

mirko sv

pre 1 godinu

kijev je u 8veku bii prestonica rusije. kijevska lavra nikada nije i nece biti ukrajinska. ali ako imaju predsednika jevreja ateistu poltrona onda moze.

politikolog amater

pre 1 godinu

Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?

Bickey

pre 1 godinu

Ko je pomenuo Dostojevskog? Jel čitate vi tekst? Ovo se odnosi na muziku koja se sad pravi i na knjige koje se sad štampaju. Daleko je to od umetnosti.

мирос-лав

pre 1 godinu

Па ево душебрижници за почетак нађите на руској телевизији било коју песму Украјинских извођаћа.А после нађите у књижари књигу Украјинског писца.Рецимо нешто од Тараса Шевченка он је у рангу као што је нама Вук Караџић.Да ли вам је познато да је Русија још 2014-15 прогласила Свјатослава Вокарчука за непријатеља, најпознатијег рокера са тих поднебља.А разлог је што је осудио анексију Крима и што пева на украјинском.А био је идол и у родној Украјини и у Русији.Тако да Украјинци много касне.

Alien

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)

Isto su radili i kod nas.

Blaster

pre 1 godinu

Zbog ovakvih stvari su i dobili po ušima. Ali neko nikad ne nauči lekciju...
(Gloria, 19. jun 2022 21:51)

Da, dobili su po ušima od onih koji su bili Hitlerovi saveznici na početku rata. Da, na Ruse mislim!

Zoran

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)

A porasla cena tovnih prasića, to je negde smisao tvog komentara.

Zigi

pre 1 godinu

”Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)”

Odrastao sam uz novele Tolstoja, slusao sam Cajkovskog (mislim da je to vecina moje generacije a da to i neznaju uz balet i koncerte violine svaki dan na RTS u 12) a isto tako sam procitao 50 nijansi sive (pogledao film) i neslusam ali znam neke pesme Bibera. Mogu ti reci da nevidim da ce se Ukrajina nesto obogatiti ako zadrze to sto si ti naveo. Za sve ima neko svoje vreme i dosta toga minje u redu dok god ne ukidaju matematiku, fiziku ili hemiju. Zamisli komsija ti ubije dete, otme bastu i spavace sobe i hoce da nastavi dalje sa otimanjem a ti i dalje treba da se ugledas na njega i njegovi filozofiju, mislim da to pocnes odbijati cisto iz revolta i pocnes da se okreces ostalim koji ti nisu nista oteli.

gen

pre 1 godinu

Da, dobili su po ušima od onih koji su bili Hitlerovi saveznici na početku rata. Da, na Ruse mislim!
(Blaster, 19. jun 2022 23:34)

A ko je porazio Hitlera.... Da nisu možda Ameri i Englezi? Rusi su dali preko 20 miliona života, a ovi drugi ni 20 hiljada... I uključili se u rat da spasu Nemačku od Rusa da ne bi bila cela zauzeta.... Iskrcali se Ameri i Englezi kad su Rusi već bili pred vratima Berlina bukvalno da pokupe kajmak kao neki saveznici protiv Nemačke, ustvari iskrcali se da bi sprečili Ruse od totalnog uništenja Nemačke....
To svako sa IQ om preko 40 može da shvati....

Bender

pre 1 godinu

Ne, nego će da puštaju na nacionalnoj televiziji dok ih potomci istih granatiraju i bombarduju.
(Dr. Realan, 19. jun 2022 21:10)

A u Drugom svetskom ratu su ih Nemci granatirali i bombardovali i hteli da ih malo genocidišu, pa Nemce sada ljube i vole.

Bole

pre 1 godinu

Kod Crnogoraca nema srpskih pisaca poodavno. Nema ni Sv. Save u crkvenom kalendaru ! Šta bi se sve izbacilo, da smo kojim slučajem ratovali ? Neznam kako je Njegoš prošao ?

Margareta Dzemalji

pre 1 godinu

Al to je isto ko da su partizani zabranili Mocarta i Baha. Ovi ukrainci majke mi od blesavost boluju. Je l imaju oni Lava Tolstoja? Dno, dno, dno. Ja sam slusala sakson i metaliku kad su nas bombardovali, nije me metalika bombardovala! E bas sad volim da izgube al da ne stradaju civili.

phoeb

pre 1 godinu

@Zigi

1) da si stvarno odrastao "na novelama Tolstoja" znao bi da se negacija pise odvojeno od glagola.

2) upravo teza da postoji "ruska filozofija" i da su ruski muzičari i književnici njeni propagatori je pogrešna. To je kao da kazes "Hegel je bio nacistički filozof".

3) najbolji nacin da se prevaziđe sukob je da naučimo jedni o drugima.

Safet

pre 1 godinu

@Blaster

Rusi nisu bili saveznici vec su imali "ugovor o nenamapadanju" koji je Hitler prekrsio, a trebao mu je da prvo osigura pozicije u Evropi.

Ali Jugslavija je potpisala saveznistvo sa Hitlerom pa su Englezi morali da od protesta sindikata u Bgd, 27. marta, naprave antireatni protest i izmisle parole tipa "Bolje rat nego pakt" itd.

Ako se napadom na Ruse, uz pomoc neistina, lece kompleksi i ubija dokolica - onda u redu i apsolutno nije u redu da se u danasnje doba napada ijedna zemlja - ali o ovome je trebalo razmisljati 2014.

Aleksandar

pre 1 godinu

Mario- jezik kojim se i ti služis. Slovenski. Tvoj hrvatski ili moj srpski je takođe ali južno slovenski. Treba da si ponosan., ja jesam.

Slava Ukrajini

pre 1 godinu

Izgleda svi komentatori citaju samo ruske klasike i slusju ruske bale te, a i zive u Ukrajini. Ova NEZAVISNA zemlja ima apsolutno pravo da radi sta hoce. Iako licno volim i Cajkovskog i Prokofjeva i Sostakovicevu VII simfoniju, ne bih ih slusala da mi Putin unistava zemlju i ubija sunarodnike. Neverovatno koliko je ruska propaganda efikasna, i kako je ovi sa manjim IQ-om gutaju. Ukrajina brani ceo slobodan svet od pomahnitalog diktatora. Zar ste zaboravili sta je crvena armija radila po Vojvodini? Jedina pametna stvar koju je, nazalost, nas crveni diktator uradio je NE Staljinu. A da nije toga bilo, sada bi bili zagrizeniji anti-Rusi od okolnih slovenskih zemalja koje znaju s kim imaju posla. Inace, svi misleci Rusi apsolutno ne podrzavaju agresiju, ali se njihovi glasovi ne cuju. Sramota da samo neki elementi srpskog drustva podrzavaju razaranje, izbeglistvo, ubijanja.

Objavite komentar, hvala.

А. Петров

pre 1 godinu

@“Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?
(politikolog amater, 19. jun 2022 21:36)”

Хоћеш да кажеш да је Народна скупштина Републике Србије тада била изгласала закон о забрани књига Марка Твена и Едгара Алана Поа? То ми је промакло …

Sasha

pre 1 godinu

Ko je pomenuo Dostojevskog? Jel čitate vi tekst? Ovo se odnosi na muziku koja se sad pravi i na knjige koje se sad štampaju. Daleko je to od umetnosti.
(Bickey, 19. jun 2022 21:41)

MInistarstvo kulture Ukrajine je prije dvije sedmice dalo objavu da predlazu povlacenje knjiga ruskih klasika, prije svega Tolstojevog "Rata i mira", kao i gotovo svih djela Dostojevskog i Puskina, buduci da promovisu ruski "masonizam" i time "ohrabruju rusku agresiju". Dakle, nije rijec samo o muzicarima, nego o svemu ruskom, pa cak i velikanima ruske klasicne knjizevnosti iz 19-og vijeka. Ovo je bolest i pomracenje uma Ukrajine i njihovih zapadnih nalogodavaca.

Deja vu ili vi?

pre 1 godinu

Tako smo i mi nekada davno iz nekog razloga bojkotovali slovenacku robu, pa danas opet idemo tamo na skijanje. Pa smo 1991 bojkotovali hrvatske bendove i pevace, a i oni nase, da bi se vec 2-3 godine kasnije po beogradskim diskotekama zavrtela ona hrvatska “Tek je 12 sati” … oni su, doduse, bili dosledniji, ali su i sami priznali da vole nase narodnjake koje inace Zagrepcani zovu “cajke”. A danas mi i dalje u Beogradu slusamo Olivera Dragojevica koii ie otvoreno pljuvao po Srbima, a Hrvati slusaju srpske cajke. Tako da ovo ne treba uzimati za ozbiljno. Pevace se ponovo Posmoskovske veceri u Kievu, samo polako.

Veliki brat

pre 1 godinu

Neki komentatori bi prvo morali da pročitaju tekst do kraja pa onda pišu komentar!

A što se tiče "logike", mi u Srbiji imamo svoje primere. Recimo, posl 1945. godine nova država je pored ruskog trebala da omogući učenje i drugog stranog jezika u nekim školama, pa se u Istočnoj Srbiji u nekim mestima kao prvi strani jezik u osnovnoj školi učio francuski, ali trebalo je odlučiti koji bi još strani jezik mogao da se uči tamo gde nije bilo dovoljno nastavnika i profesora ruskog i francuskog, a i u gimnazijama su se učila 2 strana jezika.
Logično se nametao engleski kao najzastupljeniji jezik (geografski), međutim od tadašnjih vlasti je označen ka IMPERIJALISTIČKI, pa je u nekim školama ponuđen nemački!

Dakle, tek što se završio Drugi svetski rat, još sveže rane od nemačkih zločina, da ne pominjemo streljanje đaka u Kragujevcu, a neki genije umesto engleskog kao imperijalističkog u škole uvodi nemački...

‘99.

pre 1 godinu

Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?
(politikolog amater, 19. jun 2022 21:36)

Nebitno je čega se ti sećaš, bitno je da dela autora koje si pomenuo nisu bila ni u jednom trenutku zabranjena. Vidiš li razliku?

Mandrak

pre 1 godinu

Tamo gde se spaljuju knjige, na kraju će se spaljivati ljudi"
Hajnrih Hajne, nemački pesnik jevrejskog porekla, otprilike 100 godina pre početka holokausta.
Žao mi je nevinih na obe strane, ali ako nas je istorija ičemu naučila, ovome se mora što pre stati nogom za vrat.
(bb, 19. jun 2022 21:10) 
Pa ovi su bili malo nestrpljivi, prvo su spaljivali ljude.

fzguhhg

pre 1 godinu

Kamo srece da i mi zabranimo fasiste 21. veka.
(Indigo, 19. jun 2022 21:19)

Tesko, kazu da nam dosta radnika zaposljavaju nemacke firme.

Aleksandar

pre 1 godinu

Blaster- " bolje rob nego grob" Znaš li šta je kraljevina Jugoslavija potpisala ( na početku rata) sa nemačkom posle čega su izbile velike demonstracije i upravo ono čuveno sa početka mog komentara.

VESA

pre 1 godinu

pa sve očekivano, još malo pa nestalo za koji mesec ova nacistička vlada neće postojati i sve će se vratiti na svoje mesto. naravno da mora ovako
hteli su rat i proširuju ga na svaki mogući način prosto tako je, ali nije prvi put

Knjige

pre 1 godinu

Odmah na početku da kažem da je sramota ukinuti književnost i knjige Ruskih autora. I ostalih nacija. Obožavam čitati, imam i skromnu biblioteku od oko 300 knjiga. Samo imam pitanje za ove komentatore koji isto osuđuju Ukrajince. Šta ste pročitali od ovih naslova? Mati, Rat i mir, Idiot, Braća Karamazovi, Ana Karenjina ili Zločin i kazna.

Vaš dopisnik

pre 1 godinu

U međuvremenu u Americi se ne uči srpski jezik u osnovnim i srednjim školama dok Amerikanke ne žele da izađu iz mog vozila dokle god ide muzika iz nekadašnje SFR Jugoslavije.

gfjhkh

pre 1 godinu

”Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)”

Odrastao sam uz novele Tolstoja, slusao sam Cajkovskog (mislim da je to vecina moje generacije a da to i neznaju uz balet i koncerte violine svaki dan na RTS u 12) a isto tako sam procitao 50 nijansi sive (pogledao film) i neslusam ali znam neke pesme Bibera. Mogu ti reci da nevidim da ce se Ukrajina nesto obogatiti ako zadrze to sto si ti naveo. Za sve ima neko svoje vreme i dosta toga minje u redu dok god ne ukidaju matematiku, fiziku ili hemiju. Zamisli komsija ti ubije dete, otme bastu i spavace sobe i hoce da nastavi dalje sa otimanjem a ti i dalje treba da se ugledas na njega i njegovi filozofiju, mislim da to pocnes odbijati cisto iz revolta i pocnes da se okreces ostalim koji ti nisu nista oteli.
(Zigi, 19. jun 2022 20:23)

U skoli vidim nisi bio redovan.

b1321

pre 1 godinu

@Blaster
Tako je, Rusi su prepustili Čehoslovačku Hitleru, žmurili na anšlus Austrije, na naoružavanje Vermahta, a sve zato što su u Nemačkoj videli bedem ka kapitalizmu!

Bocke

pre 1 godinu

Па и код нас нешто нису били гледани амерички филмови за време бомбардовања...

Blaster

pre 1 godinu

Zbog ovakvih stvari su i dobili po ušima. Ali neko nikad ne nauči lekciju...
(Gloria, 19. jun 2022 21:51)

Da, dobili su po ušima od onih koji su bili Hitlerovi saveznici na početku rata. Da, na Ruse mislim!

politikolog amater

pre 1 godinu

Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?

Bickey

pre 1 godinu

Ko je pomenuo Dostojevskog? Jel čitate vi tekst? Ovo se odnosi na muziku koja se sad pravi i na knjige koje se sad štampaju. Daleko je to od umetnosti.

мирос-лав

pre 1 godinu

Па ево душебрижници за почетак нађите на руској телевизији било коју песму Украјинских извођаћа.А после нађите у књижари књигу Украјинског писца.Рецимо нешто од Тараса Шевченка он је у рангу као што је нама Вук Караџић.Да ли вам је познато да је Русија још 2014-15 прогласила Свјатослава Вокарчука за непријатеља, најпознатијег рокера са тих поднебља.А разлог је што је осудио анексију Крима и што пева на украјинском.А био је идол и у родној Украјини и у Русији.Тако да Украјинци много касне.

Zigi

pre 1 godinu

”Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)”

Odrastao sam uz novele Tolstoja, slusao sam Cajkovskog (mislim da je to vecina moje generacije a da to i neznaju uz balet i koncerte violine svaki dan na RTS u 12) a isto tako sam procitao 50 nijansi sive (pogledao film) i neslusam ali znam neke pesme Bibera. Mogu ti reci da nevidim da ce se Ukrajina nesto obogatiti ako zadrze to sto si ti naveo. Za sve ima neko svoje vreme i dosta toga minje u redu dok god ne ukidaju matematiku, fiziku ili hemiju. Zamisli komsija ti ubije dete, otme bastu i spavace sobe i hoce da nastavi dalje sa otimanjem a ti i dalje treba da se ugledas na njega i njegovi filozofiju, mislim da to pocnes odbijati cisto iz revolta i pocnes da se okreces ostalim koji ti nisu nista oteli.

Zoran

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)

A porasla cena tovnih prasića, to je negde smisao tvog komentara.

Alien

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)

Isto su radili i kod nas.

Arthur Dent

pre 1 godinu

Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.

NikolaJ

pre 1 godinu

Podseća sve ovo malo na naciste.
Zašto bi zabranili Tolstoja, Dostojevskog itd?
Ovim potezom samo pokazuju da se ekstremisti i fašisti.
Žalosno.

Radoje

pre 1 godinu

Idemo! Jos jedna tura spaljivanja knjiga kao i u Drugom Svetskom ratu. Uf, a vi ste bili sa Hitlerom u tom ratu. Zbunjen sam. Pre 80 godina su diljaci nacistički palili knjige i to je bio užasno. A danas njihovi unuci i to je ok.
Ko uopšte više čita knjige. Sve jo onlajn...
Ne znam samo kako se spaljuju digitalne knjige?

Gde ja živim

pre 1 godinu

Izvinite narode, ali koliko god da vam je teško i koliko god se borili ovakve stvari se ne rade. Kultura nema veze sa ratom. Barem ne kultura od pre 100 i kusur godina. Nikakve veze Tolstoj, Dostojevski, Čajkovski i ostali nemaju sa Putinom i ovom Rusijom sa kojom ratujete. Žao mi je svake žrtve i svakog uništenog grada, ali ovo se ne radi.

mirko sv

pre 1 godinu

kijev je u 8veku bii prestonica rusije. kijevska lavra nikada nije i nece biti ukrajinska. ali ako imaju predsednika jevreja ateistu poltrona onda moze.

bb

pre 1 godinu

"Tamo gde se spaljuju knjige, na kraju će se spaljivati ljudi"
Hajnrih Hajne, nemački pesnik jevrejskog porekla, otprilike 100 godina pre početka holokausta.
Žao mi je nevinih na obe strane, ali ako nas je istorija ičemu naučila, ovome se mora što pre stati nogom za vrat.

deda

pre 1 godinu

Bez obzira na mucnu agresiju koju je Rusija uradila i na bes koji narod Ukrajine ima prema osvajacima , mislim da kultura,umetnost i knjizevnost moraju biti izuzeti od bilo kakvih restrikcija i zabrana.

Jovan

pre 1 godinu

Zabranili su ruske politicke stranke rusku crkvu ruski jezik i sva ljudska prava rusima pre S.V.O. sad knjige muziku, samo kako su ostali bez Krima sad će ostati bez pola teritorije na ostatku biće vlada po Putinovim izboru i sve ove mere ocajnika ukinute.

R.I.P. Eurosong

pre 1 godinu

A sad i zvanično jeli?!
ajmo drugari sa b92
+ oni koji misle da ovo podseća na Hrvatsku 1990-...
- oni koji misle da je ovo originalno što mUkrajina sprovodi
hvala unapred i pozdrav svima i najlepše želje!

Kompozitor

pre 1 godinu

Da li tom zabranom misle, da ce se u Evropi i svetu sada citati
ukrajinski pisci i slusati ukrajinska muzika. Ah, da, muzika sa
verovatno sa poklonjenim prvim mestom na Evroviziji.

Moko

pre 1 godinu

Kakva su to evropske tekovine s obzirom da u Ukrajini živi i priličan broj Rusa, a i da ne živi odluka je apsurdna. Posle II sv. rata niko nije zabranjivao nemačke filozofe, kompozitore i pisce iz prošlosti. 70 god. posle - sunovrat ljudske svesti.

Slava Ukrajini

pre 1 godinu

Izgleda svi komentatori citaju samo ruske klasike i slusju ruske bale te, a i zive u Ukrajini. Ova NEZAVISNA zemlja ima apsolutno pravo da radi sta hoce. Iako licno volim i Cajkovskog i Prokofjeva i Sostakovicevu VII simfoniju, ne bih ih slusala da mi Putin unistava zemlju i ubija sunarodnike. Neverovatno koliko je ruska propaganda efikasna, i kako je ovi sa manjim IQ-om gutaju. Ukrajina brani ceo slobodan svet od pomahnitalog diktatora. Zar ste zaboravili sta je crvena armija radila po Vojvodini? Jedina pametna stvar koju je, nazalost, nas crveni diktator uradio je NE Staljinu. A da nije toga bilo, sada bi bili zagrizeniji anti-Rusi od okolnih slovenskih zemalja koje znaju s kim imaju posla. Inace, svi misleci Rusi apsolutno ne podrzavaju agresiju, ali se njihovi glasovi ne cuju. Sramota da samo neki elementi srpskog drustva podrzavaju razaranje, izbeglistvo, ubijanja.

Objavite komentar, hvala.

TingoLBgd

pre 1 godinu

Crna Gora je izbacila sve srpske pisce iz lektire odavno...sve je to ista škola. Gde je bila velika ljubav posle bude i velika mržnja kao i u razvodu braka.

Bender

pre 1 godinu

Ne, nego će da puštaju na nacionalnoj televiziji dok ih potomci istih granatiraju i bombarduju.
(Dr. Realan, 19. jun 2022 21:10)

A u Drugom svetskom ratu su ih Nemci granatirali i bombardovali i hteli da ih malo genocidišu, pa Nemce sada ljube i vole.

gen

pre 1 godinu

Da, dobili su po ušima od onih koji su bili Hitlerovi saveznici na početku rata. Da, na Ruse mislim!
(Blaster, 19. jun 2022 23:34)

A ko je porazio Hitlera.... Da nisu možda Ameri i Englezi? Rusi su dali preko 20 miliona života, a ovi drugi ni 20 hiljada... I uključili se u rat da spasu Nemačku od Rusa da ne bi bila cela zauzeta.... Iskrcali se Ameri i Englezi kad su Rusi već bili pred vratima Berlina bukvalno da pokupe kajmak kao neki saveznici protiv Nemačke, ustvari iskrcali se da bi sprečili Ruse od totalnog uništenja Nemačke....
To svako sa IQ om preko 40 može da shvati....

Margareta Dzemalji

pre 1 godinu

Al to je isto ko da su partizani zabranili Mocarta i Baha. Ovi ukrainci majke mi od blesavost boluju. Je l imaju oni Lava Tolstoja? Dno, dno, dno. Ja sam slusala sakson i metaliku kad su nas bombardovali, nije me metalika bombardovala! E bas sad volim da izgube al da ne stradaju civili.

b1321

pre 1 godinu

@Blaster
Tako je, Rusi su prepustili Čehoslovačku Hitleru, žmurili na anšlus Austrije, na naoružavanje Vermahta, a sve zato što su u Nemačkoj videli bedem ka kapitalizmu!

Deja vu ili vi?

pre 1 godinu

Tako smo i mi nekada davno iz nekog razloga bojkotovali slovenacku robu, pa danas opet idemo tamo na skijanje. Pa smo 1991 bojkotovali hrvatske bendove i pevace, a i oni nase, da bi se vec 2-3 godine kasnije po beogradskim diskotekama zavrtela ona hrvatska “Tek je 12 sati” … oni su, doduse, bili dosledniji, ali su i sami priznali da vole nase narodnjake koje inace Zagrepcani zovu “cajke”. A danas mi i dalje u Beogradu slusamo Olivera Dragojevica koii ie otvoreno pljuvao po Srbima, a Hrvati slusaju srpske cajke. Tako da ovo ne treba uzimati za ozbiljno. Pevace se ponovo Posmoskovske veceri u Kievu, samo polako.

Safet

pre 1 godinu

@Blaster

Rusi nisu bili saveznici vec su imali "ugovor o nenamapadanju" koji je Hitler prekrsio, a trebao mu je da prvo osigura pozicije u Evropi.

Ali Jugslavija je potpisala saveznistvo sa Hitlerom pa su Englezi morali da od protesta sindikata u Bgd, 27. marta, naprave antireatni protest i izmisle parole tipa "Bolje rat nego pakt" itd.

Ako se napadom na Ruse, uz pomoc neistina, lece kompleksi i ubija dokolica - onda u redu i apsolutno nije u redu da se u danasnje doba napada ijedna zemlja - ali o ovome je trebalo razmisljati 2014.

Veliki brat

pre 1 godinu

Neki komentatori bi prvo morali da pročitaju tekst do kraja pa onda pišu komentar!

A što se tiče "logike", mi u Srbiji imamo svoje primere. Recimo, posl 1945. godine nova država je pored ruskog trebala da omogući učenje i drugog stranog jezika u nekim školama, pa se u Istočnoj Srbiji u nekim mestima kao prvi strani jezik u osnovnoj školi učio francuski, ali trebalo je odlučiti koji bi još strani jezik mogao da se uči tamo gde nije bilo dovoljno nastavnika i profesora ruskog i francuskog, a i u gimnazijama su se učila 2 strana jezika.
Logično se nametao engleski kao najzastupljeniji jezik (geografski), međutim od tadašnjih vlasti je označen ka IMPERIJALISTIČKI, pa je u nekim školama ponuđen nemački!

Dakle, tek što se završio Drugi svetski rat, još sveže rane od nemačkih zločina, da ne pominjemo streljanje đaka u Kragujevcu, a neki genije umesto engleskog kao imperijalističkog u škole uvodi nemački...

Bocke

pre 1 godinu

Па и код нас нешто нису били гледани амерички филмови за време бомбардовања...

fzguhhg

pre 1 godinu

Kamo srece da i mi zabranimo fasiste 21. veka.
(Indigo, 19. jun 2022 21:19)

Tesko, kazu da nam dosta radnika zaposljavaju nemacke firme.

gfjhkh

pre 1 godinu

”Demokratske i evropske vrednosti. Kome treba Tolstoj kada moze da cita 50 nijansi sive? Ko bi slusao Cajkovskog kada mkze Dzastina Bibera? Samo jako, samo demokratski i evropski.
(Arthur Dent, 19. jun 2022 19:33)”

Odrastao sam uz novele Tolstoja, slusao sam Cajkovskog (mislim da je to vecina moje generacije a da to i neznaju uz balet i koncerte violine svaki dan na RTS u 12) a isto tako sam procitao 50 nijansi sive (pogledao film) i neslusam ali znam neke pesme Bibera. Mogu ti reci da nevidim da ce se Ukrajina nesto obogatiti ako zadrze to sto si ti naveo. Za sve ima neko svoje vreme i dosta toga minje u redu dok god ne ukidaju matematiku, fiziku ili hemiju. Zamisli komsija ti ubije dete, otme bastu i spavace sobe i hoce da nastavi dalje sa otimanjem a ti i dalje treba da se ugledas na njega i njegovi filozofiju, mislim da to pocnes odbijati cisto iz revolta i pocnes da se okreces ostalim koji ti nisu nista oteli.
(Zigi, 19. jun 2022 20:23)

U skoli vidim nisi bio redovan.

Aleksandar

pre 1 godinu

Mario- jezik kojim se i ti služis. Slovenski. Tvoj hrvatski ili moj srpski je takođe ali južno slovenski. Treba da si ponosan., ja jesam.

VESA

pre 1 godinu

pa sve očekivano, još malo pa nestalo za koji mesec ova nacistička vlada neće postojati i sve će se vratiti na svoje mesto. naravno da mora ovako
hteli su rat i proširuju ga na svaki mogući način prosto tako je, ali nije prvi put

Mandrak

pre 1 godinu

Tamo gde se spaljuju knjige, na kraju će se spaljivati ljudi"
Hajnrih Hajne, nemački pesnik jevrejskog porekla, otprilike 100 godina pre početka holokausta.
Žao mi je nevinih na obe strane, ali ako nas je istorija ičemu naučila, ovome se mora što pre stati nogom za vrat.
(bb, 19. jun 2022 21:10) 
Pa ovi su bili malo nestrpljivi, prvo su spaljivali ljude.

Vaš dopisnik

pre 1 godinu

U međuvremenu u Americi se ne uči srpski jezik u osnovnim i srednjim školama dok Amerikanke ne žele da izađu iz mog vozila dokle god ide muzika iz nekadašnje SFR Jugoslavije.

‘99.

pre 1 godinu

Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?
(politikolog amater, 19. jun 2022 21:36)

Nebitno je čega se ti sećaš, bitno je da dela autora koje si pomenuo nisu bila ni u jednom trenutku zabranjena. Vidiš li razliku?

А. Петров

pre 1 godinu

@“Ja sam siguran da se svi sećaju kako su se ovde 1999. najviše čitala dela Marka Tvena i Edgara Alan Poa, dok se američka zastava palila na trgovima.
Zašto očekivati više od Ukrajinaca dok im Rusi ubijaju stotine ljudi svakog dana?
(politikolog amater, 19. jun 2022 21:36)”

Хоћеш да кажеш да је Народна скупштина Републике Србије тада била изгласала закон о забрани књига Марка Твена и Едгара Алана Поа? То ми је промакло …

Sasha

pre 1 godinu

Ko je pomenuo Dostojevskog? Jel čitate vi tekst? Ovo se odnosi na muziku koja se sad pravi i na knjige koje se sad štampaju. Daleko je to od umetnosti.
(Bickey, 19. jun 2022 21:41)

MInistarstvo kulture Ukrajine je prije dvije sedmice dalo objavu da predlazu povlacenje knjiga ruskih klasika, prije svega Tolstojevog "Rata i mira", kao i gotovo svih djela Dostojevskog i Puskina, buduci da promovisu ruski "masonizam" i time "ohrabruju rusku agresiju". Dakle, nije rijec samo o muzicarima, nego o svemu ruskom, pa cak i velikanima ruske klasicne knjizevnosti iz 19-og vijeka. Ovo je bolest i pomracenje uma Ukrajine i njihovih zapadnih nalogodavaca.

Knjige

pre 1 godinu

Odmah na početku da kažem da je sramota ukinuti književnost i knjige Ruskih autora. I ostalih nacija. Obožavam čitati, imam i skromnu biblioteku od oko 300 knjiga. Samo imam pitanje za ove komentatore koji isto osuđuju Ukrajince. Šta ste pročitali od ovih naslova? Mati, Rat i mir, Idiot, Braća Karamazovi, Ana Karenjina ili Zločin i kazna.

Bole

pre 1 godinu

Kod Crnogoraca nema srpskih pisaca poodavno. Nema ni Sv. Save u crkvenom kalendaru ! Šta bi se sve izbacilo, da smo kojim slučajem ratovali ? Neznam kako je Njegoš prošao ?

Aleksandar

pre 1 godinu

Blaster- " bolje rob nego grob" Znaš li šta je kraljevina Jugoslavija potpisala ( na početku rata) sa nemačkom posle čega su izbile velike demonstracije i upravo ono čuveno sa početka mog komentara.

phoeb

pre 1 godinu

@Zigi

1) da si stvarno odrastao "na novelama Tolstoja" znao bi da se negacija pise odvojeno od glagola.

2) upravo teza da postoji "ruska filozofija" i da su ruski muzičari i književnici njeni propagatori je pogrešna. To je kao da kazes "Hegel je bio nacistički filozof".

3) najbolji nacin da se prevaziđe sukob je da naučimo jedni o drugima.