Zeljko
pre 1 godinu
Bavite se glupostima.Kolko mi bedno zivimk da cu voditi racuna o potrosnji zbog klime!?Sta sad treba da se kuvam u kolima ne bi li ustedeo 2dl na 150km zbog klima uredjaja?Gluposti
pre 1 godinu
Bavite se glupostima.Kolko mi bedno zivimk da cu voditi racuna o potrosnji zbog klime!?Sta sad treba da se kuvam u kolima ne bi li ustedeo 2dl na 150km zbog klima uredjaja?Gluposti
pre 1 godinu
e sad,
svi bi da se voze i jos da se lade,
a to kosta rodjaci..
pre 1 godinu
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)
sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
(cipiripi, 15. jun 2022 12:55)
Ok, razumem pitanje, ali evo gore sam dao vec odgovor. Auto se koristi u privatne svrhe po odobrenju firme. Kao sto rekoh, auto je potpuno osigurano, sto znaci da imas zakonski pravo da ga vozis privatno. Firma ga registruje i pri registraciji bira nivo osiguranja. Ako ne zeli da ga osigura za privatnu upotrebu, to lako uradi. Naravno, ti mozes i dalje fizicki da ga vozis privatno i da sakrijes od firme, ali u slucaju nezgode ili obicne policijske kontrole, kada vide da osiguranje nije kompletno, trazice putni nalog, koji izdaje firma. Ako si privatno, putni nalog nemas, tretiraju te kao i svako drugo neregistrovano/neosigurano vozilo. To je model preuzet iz evropskih drzava, iz nekog razloga im se to isplati, ne bih znao detalje. Pozdrav
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
(Комша, 15. jun 2022 08:57)
A to što će se kiseonik iz kabine potrošiti nakon 15 minuta i što će ubrzo svima, uključujući i vozača, početi da se spava bez kiseonika?
pre 1 godinu
Kako li se zivelo pre klime ...Konformizam ce unisti svet
pre 1 godinu
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)
sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
pre 1 godinu
На клими се не штеди.
pre 1 godinu
Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Ne lupetaj. Srbija uvozi mnogo više nafte iz Rusije i pokriva manje proizvodnju naftom iz Vojvodine.
pre 1 godinu
Moj benzinac 1.6 sa klimom na autoputu trosi 5.4, na magistralnom 5.
Supruga, dvoje male dece i ja.
Nisam uporedjivao bez.
pre 1 godinu
Najviše troše izgleda vozila u gradskom prevozu jer im klime NE RADE
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)
A baterija se puni na lepu rec? Puni se preko alternatora koji pokrece motor, maltene isto kao i kompresor klime. To sto je tako izvedeno da se napaja preko baterije je sada nova praksa u svemu, da imas kao UPS, a ne da ne opterecuje motor.
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)
A šta misliš, kako se puni taj akumulator, sam od sebe?
pre 1 godinu
Компресор климе озбиљно оптерећује мотор, на дугим низбрдицама и у вишем степену преноса ауто се залеће и расте му брзина значајно, 120+, чим се клима укључи неће преко 80 и просто се осети као да га нешто кочи. Из искуства рекао бих да троши непун литар више на аутопуту, око 0.6Л, тако ми делује, тешко је поуздано утврдити, никад нису исти услови вожње а ауто ми троши 10+ па се то мало од климе лако загуби у рачуници, турбо бензински мотор је у питању, нешто веће запремине и коњаже.
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
pre 1 godinu
Više troši goriva kad su prozori otvoreni nego kad klima radi
pre 1 godinu
Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Pa zar nisu strucnajci prosle nedelje rekli da vise nemamo domace nafte. Izvukli sve sto je bilo ????
pre 1 godinu
Koristim klimu uvek kad je vruce i ne stedim, i uslov je da bude ravan put ili nizbrdica, na uzbrdici kao da vucem kamp prikolicu...64ks, preslab motor
pre 1 godinu
Klimu nisam ugasio otkad sam kupio auto. Samo podesavam temperaturu po potrebi. Potrosnja je oko 8l, mesovita voznja, 60% grad. Ako nemam novca da sipam gorivo u auto, prodacu ga i kupiti BusPlus.
pre 1 godinu
kod vw nista ne povecaca, jer nema klimu
pre 1 godinu
Trosim na benzin duplo manje nego na pivo. Da razgpvaramo o tome sta povecava potrosnju piva i porast mog stomaka.
pre 1 godinu
Odjednom ljudi ne mogu bez klime. Ajde beži bre.
pre 1 godinu
wingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
Milos
stari, pustimo mi sta se prica, ali ipak tu nesto nije u redu.
vw polo sa 45 ks pptrosi na 120 - 140 km/h manje od 6 litara.
pre 1 godinu
Ljudi jel moguce da namestite samo na noge klimu?? Hladan vazduh ostaje dole, topao gore, znaci leti klima gore da duva, a zimi topao vazduh dole i gore da bi odmaglio soferku
pre 1 godinu
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)
Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
(Đura, 14. jun 2022 20:03)
A hladan beton? Mrtva trka sa promajom...
pre 1 godinu
Samo 20% više . Pa to je sjajno . Mislio sam da je potrošnja veća . Brate ,složio bih se i da auto troši i do 50% goriva više , samo da me ne ubije ona promaja i da posle dužeg puta, ne mogu da izađem iz automobila.
Ko izmisli klimu u automobilu svaka mu čast .
pre 1 godinu
Ako ti trosi previse goriva iskljuci i otvori prozor, obuci ony belu majicu na tregere i stavi peskir oko vrata kao Turci gasterbajteri i vozi!
pre 1 godinu
Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
(DC, 14. jun 2022 20:53)
Ima i manuelnih koje pale i gase kompresor.
pre 1 godinu
Kolega u NS je trosio bar 3l vise po gradu garant. Octavia, napanjena klima u minus, duvanje u noge i ventilacija na Max. Ljudi, posle pola sata voznje poceo nos da mi curi a noge bile kao dve sante leda...
pre 1 godinu
Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
(Dare, 14. jun 2022 22:52)
To sto tebi treba tad najvise ne znaci i da je najbolje i najpametnije. Pogledaj malo i sa mehanicke strane. Auto, i sve u njemu, nije napravljeno da ti zivis kao car, nego da ti pomognu.
pre 1 godinu
vomzim r8 kada ga sprzim ode na 14 l i zabole me
pre 1 godinu
@Dali Bocek Pa kada si navikao na konja a sišao sa magarca...
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)
kol'ko bre pravih kola imaš..?
ne ubrajaj te barake u kola..
pre 1 godinu
Imam pitanje za sve ove strucnjake. X3 2016 potrosnja na digitalnom displeju se razlikuje. Na grafickom prikazu crvena linija bude ispod 4.5l na 100kmh dok u isto vreme brojevima ispisuje 5.5 ili 6 kako kad...
Nekad se sve podudara.
Da li je moguce da mozda radi regeneraciju DPF-a pa da to ne pokazuje na delu sa manjom potrosnjom?
pre 1 godinu
Ako su se svi pohvalili da zaključamo temu?
pre 1 godinu
Po gradu, mali motor, 1.4, 78 konja, 9 litara TNG-a, sa klimom 11 litara. Drugo vozilo, 2.0, 150 konja, automatska klima, dizel, samo 0.2 litra vise. Iste relacije, isti vozaci. I mali motor jedva ide...
pre 1 godinu
Klima je za slabice i mekusce. Konformizam i ususkanost.
pre 1 godinu
Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
(Milos, 14. jun 2022 21:45)
Pa tvoj Twingo na 120-130km/h radi na 4000+ obrtaja, sta ocekujes... Zato se zove gradsko auto, da ga vozikas 30-60 km/h. Jos jedan primer iz prakse, Octavia 1.6 tdi (2017. god.) na autoputu trosi 6.8 litara, a Octavia 2.0 tdi (mislim 2015. god.) na autoputu 5.7 litara.
pre 1 godinu
Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
pre 1 godinu
Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
pre 1 godinu
Vozim stari stojadin I jednako troši kad vozim po rupama pa se sve klima I kad se ne klima.
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)
imaš sandero i dva auta?
pre 1 godinu
Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)
Izrazi koji se koriste su vrlo nejasni, ali automatska klima se razlikkuje od manuelne. Automatska klima ima nekoliko senzora u kabini i neprestano regulise kolicinu hladnog (ili toplog) vazudha koji se plasira u odredjeni deo kabine da bi se izjedacila zadata temperatura.
Rucna moze da se podesi i dok se ne promeni parametri ostaju isti.
Izrazi Digitalna i Analogna klima nemaju puno veze sa zivotom.
pre 1 godinu
Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
(London, 14. jun 2022 21:44)
Lepo od tebe što si nam to rekao. Još nam samo reci da li ti žena nosi mrežaste čarape sa podvezicama dok ti radi klima u kolima...
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
ne bi ga na ulici prepoznao batice…
pre 1 godinu
Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Ne bih baš bio siguran ko tu koga poseduje, tako da ti je bolje da se ne javljaš :)
pre 1 godinu
Ja se ne bih hvalila da imam BMW. To mi je isto kao da se hvalim psihijatrijskom dijagnozom. Isto vazi za audi.
pre 1 godinu
Pa ugradjujte ventilatore kad ste stipse!
pre 1 godinu
Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
pre 1 godinu
@dude
ne bih!
pre 1 godinu
Troši se gorivo i dok se vozimo pa ipak ne idemo peške. Dajte bre, ne valja ovo -ne valja ono, nemoj ovo -nemoj ono, i na kraju nemoj ništa..vrati se u 19 vek, upregni volove i teraj..
pre 1 godinu
Moj Pežo 1.6. hdi 92 ks bez klime u gradu 5.5 litara sa klimom 6.8 litara na otvorenom bez klime 4.5 litara sa klimom 5.3 litre.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Dzabe, moraces kod psihoterapeuta kad malo porastes.
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Voleo bi ti da ga imaš... Ništa nije nemoguće kada lažeš, što se kaže...
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
pre 1 godinu
@Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
nisu oni oteli nego im kostunica poklonio.
pre 1 godinu
Signum 2.2 Direct,benzin.Ja nisam primetio neko povecanje,a svake godine se ide u Grcku.
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)
Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
pre 1 godinu
2,2 , 170KS, sestak - barem 1 litar gore po gradu , 0.8 na otvorenom
pre 1 godinu
Samo se vi tesite da klima nista ne povecava potrosnju. Ja bih rekao da trosi i ceo litar vise na 100km u mojim prilicno novim i modernim kolima, naravno govorim o najgorim stani/kreni BG uslovima ali kao sto je neko vec ranije napisao - koga briga. Voznja je drugari luksuz, postoje sipka, bicikl, trotinet, djonovi a tu je i dugme za paljenje/gasenje klimatizacije, izbor imamo svi. Ja ne vidim smisla da dolazim mokar gde god da sam krenuo, ako ne budem imao tih 10-15% vise za klimu, necu ni da posedujem automobil.
pre 1 godinu
ja sam u auto ugradio klimu koja ne trosi ni gorivo ni struju , vec pelet :)
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)
Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
pre 1 godinu
A koga zanima koliko troši kad se ne kuvaš? Da tri puta povećava potrošnju opet je ne bi gasio...
pre 1 godinu
Bila je jedna SAT emisija gde su radili testiranje voznje na klimu i sa otvorenim prozorom. Dokazali su da vise trosi goriva polu otvoren prozor nego klima na drugom stepenu. Valjda zbog otpora vazduha ili tako nesto slicno kad je otvoren prozor pa vise snage treba autu
pre 1 godinu
@ draganche, 14. jun 2022 17:16
Imao sam isti osecaj na Corsa D 1.3 CDTI, maltene je znala da mi se ugasi ponekad kada nisam skoncentrisan na to da sam upalio klimu. Sada na Fiat 500 1.2 maltene ne osecam na motoru da je upaljena, a to je benzinac sa manje konja i manje obrtnog momenta. Izgleda “da se pogodila” sa autom kako treba :)))
pre 1 godinu
Ne razmisljam o tome...
pre 1 godinu
Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
(Aleksandar, 14. jun 2022 12:43)
**********
/Ti si specijalan slučaj, šta da ti kažem drugo :)
pre 1 godinu
Svima kojima smeta što klima troši 0.5L više (recimo da je toliko), upalit klimu i smanjite brzinu na auto-putu na 115 umesto 130, garantujem da ćete imati manju potrošnju na 115 sa klimom nego na 130 bez (i to do 1L manje), a kako vam je u autu sada prijatno, nema ni potrebe da brzo vozite, biće i tako minimalna razlika u dužini puta do Halkidija. Još je gore ko je radi toga što ne pali klimu putovao noću, rizično, zamara, kad dođete treba vam 2 dana da se vratite u normalu.
pre 1 godinu
Astra 1.7 CDTI. U proseku 1.1 litar ma 100km.
pre 1 godinu
benzinac, 2.0, 180 konja, nisam primetio nikakvu razliku kad radi klima i kad ne radi, u potrosnji goriva, a vuce isto radila ili ne....
pre 1 godinu
Na benzincu 160ks +1 lit/100km
pre 1 godinu
Benzinac, 9 godina star, 1.4 motor, na 80 km puta sa ukljucemom klimom, potrosim kao da sam vozio 100km.
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
pre 1 godinu
Koliko trosi da trosi, isplati se svaki mililitar goriva potrosen na nju. Ko voli da se kuva neka mu, ali kod mene uvek jako, malo i otvorim prozor po gradu da mesa vazduh.
pre 1 godinu
Moj 3.0 lit troši po računaru 0,5 lit/100 km. ALI realnije je reći na sat jer 100km na auto putu je manje od sat vremena, 100km po gradu ne manje od 2 sata, a klima isto optereti potrošnju bez obzira da li je auto u leru, ide 150km/h ili 30km/h. Dakle u gradu će potrošiti više na 100km pređenog puta ne zbog obrtaja već zbog dužeg vremena rada.
pre 1 godinu
Punto 1.4 Natural Power po gradu odprilike trosi 0.5kg vise ali je auto mrtav skroz. Jednostavno nece da ide. Pricam o voznji po Bg-u gde se vozi kreni-stani. Jos ako uletis u spic....
Na otvorenom pri brzini 90-100 nisam primetio povecanu potrošnju i skroz je ok za voznju. Jednostavno klima na mom autu trazi veče obrtaje motora i to je to.
pre 1 godinu
Kakve gluposti. Fukari sa i bez para je bitno, normalim NE.
pre 1 godinu
Imam auto 1.6 benzin, 110 konja. U gradu kada je lepo vreme trosi oko 8.3 litra na 100km. Kada se upali klima, ista ruta kuca-posao-posao-kuca, trosi mi oko 10.1 litara na 100km. Auto je inace 2020. godiste, presao oko 17000km. To je moje iskustvo.
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
pre 1 godinu
na dizelu od 110ks oko 0.3 - 0.5 l/100km, na benzincu 75ks, 05-07L /100KM, u prevodu od 4-10% veća potrošnja koja čini 100% prijatniju vožnju.
I svakako, ako možete da birate- automatska klima je daleko komfornija od manuelne
pre 1 godinu
Imamo (polovnu) fiestu i u pocetku smo palili klimu, ali nismo primetili neku razliku. Moguce je i da je neispravna. Ne fali nam previse. Meni je vazno da ukljucim da ventilaror vrti vazduh i sve duvace okrenem ka sebi jer supruzi smeta. Kada vozimo po gradu otvorim moj prozor. Kada vozim sam, otvorim oba. Ne verujem u promaju i ne smeta mi.
pre 1 godinu
Isto troši kako god okreneš.
Landcruiser V8 5.6 ?
pre 1 godinu
@Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
(Beli, 14. jun 2022 13:33)
Klima troši gorivo?! Ti si baš zalutao u ovu tematiku. Motor troši gorivo, a više je opterećen kada je uključena klima, pa samim ti i više troši. A zavisno od snage motora, uslova voznje(grad ili otvoreno), konfiguracije terena, potrošnja će biti veća od X% do Y%.
pre 1 godinu
Ja znam da moj tiguan troši koliko god naspem, palio ili ne palio klimu!
pre 1 godinu
Za taksiste u Beogradu klima utedjaj je magična sprava koju pale samo kad žene sina.
pre 1 godinu
1.5dci motor oko 0.5L
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
pre 1 godinu
Manje od pola litara. Evo prvi put vidim u komentarima da digitalna-automatska klima troši manje od "obične". Ne znam da li je to razlog, ali zaista je minimalna razlika između uključene i isključene. Zato je koristim i kad nije vrućina, za odmagljivanje stakala.
pre 1 godinu
Pita me majstor Gasis li ti klimu nekad? Ja reko Ne. Klima sluzi da mi bude prijatno u kolima, a ne da se patim i tu.
pre 1 godinu
trosi isto kao i da su vam otvoreni prozori na kolima...
pre 1 godinu
Jedino što sam ja uspevao da primetim je da u mestu potrošnja poraste sa 0,6 na 0,8 l/h kada uključim klimu, svetla i multimediju. Koliko je to u vožnji, zaista ne znam, ali teško da je preko 0,5 litara na 100 km.
pre 1 godinu
Dugme od klime je jedino koje bukvalno nikad ne pritiskam, uvek je ukljucena.
pre 1 godinu
Na slici mazda klima ?
pre 1 godinu
Potrosnja sa ukljucenom klimom zavisi od snage motora, ako je motor slab povecanje potrosnje je veci i obrnuto, ako je motor jaci povecanje potrosnje je manje.
pre 1 godinu
fabia, 1.4,klima troši 0,6l benzina na sat
pre 1 godinu
ma, sta je zivot bez klime, a tek bez kamera;)
pre 1 godinu
Svaki teret kojim se optereti mmotor mora dovesti do povećanja potrošnje goriva, u suprotnom postigao bi se perpetuum mobile. Razlika u potrošnji se svakako razlikuje, ali isto tako svaki auto oseti taj teret u vidu smanjenja performansi, što je opet isto tako i očekivano.
pre 1 godinu
Nemam klimu a voleo bih da imam.
pre 1 godinu
Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
pre 1 godinu
Znam samo da je skupo gorivo.
pre 1 godinu
Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
pre 1 godinu
Janko- u principu nam nisi rekao ništa osim da imaš novu Kia.
pre 1 godinu
Isao sam za Albaniju proslog leta, nisam znao da klima bila prazna(jer ne zivimo u Srbiji), pa je radio prozor. Kola su Audi 2.0 TFSI 2007 godiiste. Nisam verovao da mi jedan rezervoar trajao od Kruusevca do Draca, onda nazad preko Ohrida do granice sa Srbijom. Kad radi klima, to srce. :) Inace taj Ausi bas trosi.
pre 1 godinu
Po računaru pri ulkučivanju klime potrošnja skače za oko 0.5 L na 100km. Odmah ispiše poruku. Ovo važi kad klima radi non stop pri sunčanom vremenu kada je napolju preko 30C. Moje iskustvo je da je u gradu možda čak malo više, a na otvorenom malo manje. Negde je bilo istrađivanje da je veće povećanje potrošnje sa otvorenim prozorima na brzinama preko 90, nego sa uključenom klimom.
pre 1 godinu
Баш ме заболе немам климу на мојој супер петици.
А на Даево укључим кад идем на дужи пут негде на 150 и не осетим потрошњу
pre 1 godinu
Ovo je netačno potpuno. Urađeno je na stotine testova, kada je spoljna temperatura preko 30°C i jednoj varijanti radi klima, a u drugoj varijanti su otvoreni prozori. Rezultati potrošnje goriva su takvi da je uvek manja potrošnja kada je uključena klima. Obrazloženje je jednostavno: otvoreni prozori povećavaju otpor vazduha i automobilu je potrebno više snage da bi se kretao nego što mu treba za rad klime.
pre 1 godinu
Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
pre 1 godinu
ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
(Janko, 14. jun 2022 11:47)
Ne radis dobru stvar za kompresor.
Klima ne treba da se ukljucuje svaki x kad palis auto.
pre 1 godinu
Znaci, ako vozis nizbrdo onda je 0
pre 1 godinu
Bb- neverovatna glupost.
pre 1 godinu
Negde oko 10%
pre 1 godinu
Kod benzinaca je to veci %, kod diesela nije strasno, vrlo je malo uvecana potrosnja da se i ne primeti, a oni koji imaju EV misim i da ne smeju da ukljucuju klimu posto im se autonomija drasticno smanjuje...
pre 1 godinu
Vozila koja imaju tzv digitalnu klimu, ne troso gotovo ni malo vise goriva kada klima radi...izuzetak je pocetak hladjenja, nekoliko minuta dok klima ne dostigne zadatu temperaturu, nakon cega ulazi u mod odrzavanja i minimalnog opterecenja motora. Nesto slicno poput kucnih inverter klima...
pre 1 godinu
Kupio sam kola (tada stara dve godine)
2018 godine i evo 6 godina nisam ugasio klimu samo menjam temperaturu kako mi kad odgovara uglavnom u rasponu
22 - 25 stepeni.
pre 1 godinu
Ne znam. Nikada nisam vozio sa isključenom klimom.
pre 1 godinu
oko 1 litar na 100 kilometara.
pozdrav svima
pre 1 godinu
Kilo nafte na 100 km.
pre 1 godinu
Dva puta sam radio mjerenja na temparaturi od 33 do 35 kada radi klima na otvorenoj cesti nekih pola sata voznje. Potrosnja je veca za 5 posto. Auto je tada bio star pet godina.
pre 1 godinu
ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
pre 1 godinu
Zato ne koristiti spoljašni topli vazduh nego kabinski..
pre 1 godinu
Ne zanima me, palim klimu ili neću kolima da idem.
pre 1 godinu
Kolko da, mogla bi i dve litre na 100km . . . ;)
pre 1 godinu
Da 20%. Mogli ste napisati 80%. U pravilu povećava potrošnju za 0,5 litara na 100 km. Noviji auti imaju učinkovitije kompresore koji manje opterećuju motor pa se rad klime najčešće ni ne osjeti.
pre 1 godinu
Za taksiste u Beogradu klima utedjaj je magična sprava koju pale samo kad žene sina.
pre 1 godinu
Ne zanima me, palim klimu ili neću kolima da idem.
pre 1 godinu
Da 20%. Mogli ste napisati 80%. U pravilu povećava potrošnju za 0,5 litara na 100 km. Noviji auti imaju učinkovitije kompresore koji manje opterećuju motor pa se rad klime najčešće ni ne osjeti.
pre 1 godinu
Pita me majstor Gasis li ti klimu nekad? Ja reko Ne. Klima sluzi da mi bude prijatno u kolima, a ne da se patim i tu.
pre 1 godinu
Vozila koja imaju tzv digitalnu klimu, ne troso gotovo ni malo vise goriva kada klima radi...izuzetak je pocetak hladjenja, nekoliko minuta dok klima ne dostigne zadatu temperaturu, nakon cega ulazi u mod odrzavanja i minimalnog opterecenja motora. Nesto slicno poput kucnih inverter klima...
pre 1 godinu
Potrosnja sa ukljucenom klimom zavisi od snage motora, ako je motor slab povecanje potrosnje je veci i obrnuto, ako je motor jaci povecanje potrosnje je manje.
pre 1 godinu
Ne znam. Nikada nisam vozio sa isključenom klimom.
pre 1 godinu
Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
pre 1 godinu
Ovo je netačno potpuno. Urađeno je na stotine testova, kada je spoljna temperatura preko 30°C i jednoj varijanti radi klima, a u drugoj varijanti su otvoreni prozori. Rezultati potrošnje goriva su takvi da je uvek manja potrošnja kada je uključena klima. Obrazloženje je jednostavno: otvoreni prozori povećavaju otpor vazduha i automobilu je potrebno više snage da bi se kretao nego što mu treba za rad klime.
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)
Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
pre 1 godinu
Vozim stari stojadin I jednako troši kad vozim po rupama pa se sve klima I kad se ne klima.
pre 1 godinu
Dva puta sam radio mjerenja na temparaturi od 33 do 35 kada radi klima na otvorenoj cesti nekih pola sata voznje. Potrosnja je veca za 5 posto. Auto je tada bio star pet godina.
pre 1 godinu
Kilo nafte na 100 km.
pre 1 godinu
Znam samo da je skupo gorivo.
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
pre 1 godinu
Koliko trosi da trosi, isplati se svaki mililitar goriva potrosen na nju. Ko voli da se kuva neka mu, ali kod mene uvek jako, malo i otvorim prozor po gradu da mesa vazduh.
pre 1 godinu
Negde oko 10%
pre 1 godinu
@Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
(Beli, 14. jun 2022 13:33)
Klima troši gorivo?! Ti si baš zalutao u ovu tematiku. Motor troši gorivo, a više je opterećen kada je uključena klima, pa samim ti i više troši. A zavisno od snage motora, uslova voznje(grad ili otvoreno), konfiguracije terena, potrošnja će biti veća od X% do Y%.
pre 1 godinu
Manje od pola litara. Evo prvi put vidim u komentarima da digitalna-automatska klima troši manje od "obične". Ne znam da li je to razlog, ali zaista je minimalna razlika između uključene i isključene. Zato je koristim i kad nije vrućina, za odmagljivanje stakala.
pre 1 godinu
Nemam klimu a voleo bih da imam.
pre 1 godinu
Ako su se svi pohvalili da zaključamo temu?
pre 1 godinu
Ako ti trosi previse goriva iskljuci i otvori prozor, obuci ony belu majicu na tregere i stavi peskir oko vrata kao Turci gasterbajteri i vozi!
pre 1 godinu
Kupio sam kola (tada stara dve godine)
2018 godine i evo 6 godina nisam ugasio klimu samo menjam temperaturu kako mi kad odgovara uglavnom u rasponu
22 - 25 stepeni.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
ne bi ga na ulici prepoznao batice…
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)
imaš sandero i dva auta?
pre 1 godinu
Zato ne koristiti spoljašni topli vazduh nego kabinski..
pre 1 godinu
Ja se ne bih hvalila da imam BMW. To mi je isto kao da se hvalim psihijatrijskom dijagnozom. Isto vazi za audi.
pre 1 godinu
Po računaru pri ulkučivanju klime potrošnja skače za oko 0.5 L na 100km. Odmah ispiše poruku. Ovo važi kad klima radi non stop pri sunčanom vremenu kada je napolju preko 30C. Moje iskustvo je da je u gradu možda čak malo više, a na otvorenom malo manje. Negde je bilo istrađivanje da je veće povećanje potrošnje sa otvorenim prozorima na brzinama preko 90, nego sa uključenom klimom.
pre 1 godinu
oko 1 litar na 100 kilometara.
pozdrav svima
pre 1 godinu
Kod benzinaca je to veci %, kod diesela nije strasno, vrlo je malo uvecana potrosnja da se i ne primeti, a oni koji imaju EV misim i da ne smeju da ukljucuju klimu posto im se autonomija drasticno smanjuje...
pre 1 godinu
Svaki teret kojim se optereti mmotor mora dovesti do povećanja potrošnje goriva, u suprotnom postigao bi se perpetuum mobile. Razlika u potrošnji se svakako razlikuje, ali isto tako svaki auto oseti taj teret u vidu smanjenja performansi, što je opet isto tako i očekivano.
pre 1 godinu
Troši se gorivo i dok se vozimo pa ipak ne idemo peške. Dajte bre, ne valja ovo -ne valja ono, nemoj ovo -nemoj ono, i na kraju nemoj ništa..vrati se u 19 vek, upregni volove i teraj..
pre 1 godinu
Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
(London, 14. jun 2022 21:44)
Lepo od tebe što si nam to rekao. Još nam samo reci da li ti žena nosi mrežaste čarape sa podvezicama dok ti radi klima u kolima...
pre 1 godinu
Samo 20% više . Pa to je sjajno . Mislio sam da je potrošnja veća . Brate ,složio bih se i da auto troši i do 50% goriva više , samo da me ne ubije ona promaja i da posle dužeg puta, ne mogu da izađem iz automobila.
Ko izmisli klimu u automobilu svaka mu čast .
pre 1 godinu
Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Ne bih baš bio siguran ko tu koga poseduje, tako da ti je bolje da se ne javljaš :)
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)
Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
(Đura, 14. jun 2022 20:03)
A hladan beton? Mrtva trka sa promajom...
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Voleo bi ti da ga imaš... Ništa nije nemoguće kada lažeš, što se kaže...
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)
A šta misliš, kako se puni taj akumulator, sam od sebe?
pre 1 godinu
Janko- u principu nam nisi rekao ništa osim da imaš novu Kia.
pre 1 godinu
Bila je jedna SAT emisija gde su radili testiranje voznje na klimu i sa otvorenim prozorom. Dokazali su da vise trosi goriva polu otvoren prozor nego klima na drugom stepenu. Valjda zbog otpora vazduha ili tako nesto slicno kad je otvoren prozor pa vise snage treba autu
pre 1 godinu
Imam auto 1.6 benzin, 110 konja. U gradu kada je lepo vreme trosi oko 8.3 litra na 100km. Kada se upali klima, ista ruta kuca-posao-posao-kuca, trosi mi oko 10.1 litara na 100km. Auto je inace 2020. godiste, presao oko 17000km. To je moje iskustvo.
pre 1 godinu
Svima kojima smeta što klima troši 0.5L više (recimo da je toliko), upalit klimu i smanjite brzinu na auto-putu na 115 umesto 130, garantujem da ćete imati manju potrošnju na 115 sa klimom nego na 130 bez (i to do 1L manje), a kako vam je u autu sada prijatno, nema ni potrebe da brzo vozite, biće i tako minimalna razlika u dužini puta do Halkidija. Još je gore ko je radi toga što ne pali klimu putovao noću, rizično, zamara, kad dođete treba vam 2 dana da se vratite u normalu.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Dzabe, moraces kod psihoterapeuta kad malo porastes.
pre 1 godinu
Kolega u NS je trosio bar 3l vise po gradu garant. Octavia, napanjena klima u minus, duvanje u noge i ventilacija na Max. Ljudi, posle pola sata voznje poceo nos da mi curi a noge bile kao dve sante leda...
pre 1 godinu
Po gradu, mali motor, 1.4, 78 konja, 9 litara TNG-a, sa klimom 11 litara. Drugo vozilo, 2.0, 150 konja, automatska klima, dizel, samo 0.2 litra vise. Iste relacije, isti vozaci. I mali motor jedva ide...
pre 1 godinu
Moj 3.0 lit troši po računaru 0,5 lit/100 km. ALI realnije je reći na sat jer 100km na auto putu je manje od sat vremena, 100km po gradu ne manje od 2 sata, a klima isto optereti potrošnju bez obzira da li je auto u leru, ide 150km/h ili 30km/h. Dakle u gradu će potrošiti više na 100km pređenog puta ne zbog obrtaja već zbog dužeg vremena rada.
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)
kol'ko bre pravih kola imaš..?
ne ubrajaj te barake u kola..
pre 1 godinu
A koga zanima koliko troši kad se ne kuvaš? Da tri puta povećava potrošnju opet je ne bi gasio...
pre 1 godinu
trosi isto kao i da su vam otvoreni prozori na kolima...
pre 1 godinu
Samo se vi tesite da klima nista ne povecava potrosnju. Ja bih rekao da trosi i ceo litar vise na 100km u mojim prilicno novim i modernim kolima, naravno govorim o najgorim stani/kreni BG uslovima ali kao sto je neko vec ranije napisao - koga briga. Voznja je drugari luksuz, postoje sipka, bicikl, trotinet, djonovi a tu je i dugme za paljenje/gasenje klimatizacije, izbor imamo svi. Ja ne vidim smisla da dolazim mokar gde god da sam krenuo, ako ne budem imao tih 10-15% vise za klimu, necu ni da posedujem automobil.
pre 1 godinu
ja sam u auto ugradio klimu koja ne trosi ni gorivo ni struju , vec pelet :)
pre 1 godinu
Dugme od klime je jedino koje bukvalno nikad ne pritiskam, uvek je ukljucena.
pre 1 godinu
Klima je za slabice i mekusce. Konformizam i ususkanost.
pre 1 godinu
ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
pre 1 godinu
Znaci, ako vozis nizbrdo onda je 0
pre 1 godinu
Jedino što sam ja uspevao da primetim je da u mestu potrošnja poraste sa 0,6 na 0,8 l/h kada uključim klimu, svetla i multimediju. Koliko je to u vožnji, zaista ne znam, ali teško da je preko 0,5 litara na 100 km.
pre 1 godinu
na dizelu od 110ks oko 0.3 - 0.5 l/100km, na benzincu 75ks, 05-07L /100KM, u prevodu od 4-10% veća potrošnja koja čini 100% prijatniju vožnju.
I svakako, ako možete da birate- automatska klima je daleko komfornija od manuelne
pre 1 godinu
Najviše troše izgleda vozila u gradskom prevozu jer im klime NE RADE
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)
A baterija se puni na lepu rec? Puni se preko alternatora koji pokrece motor, maltene isto kao i kompresor klime. To sto je tako izvedeno da se napaja preko baterije je sada nova praksa u svemu, da imas kao UPS, a ne da ne opterecuje motor.
pre 1 godinu
Kolko da, mogla bi i dve litre na 100km . . . ;)
pre 1 godinu
Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)
Izrazi koji se koriste su vrlo nejasni, ali automatska klima se razlikkuje od manuelne. Automatska klima ima nekoliko senzora u kabini i neprestano regulise kolicinu hladnog (ili toplog) vazudha koji se plasira u odredjeni deo kabine da bi se izjedacila zadata temperatura.
Rucna moze da se podesi i dok se ne promeni parametri ostaju isti.
Izrazi Digitalna i Analogna klima nemaju puno veze sa zivotom.
pre 1 godinu
Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.
pre 1 godinu
Koristim klimu uvek kad je vruce i ne stedim, i uslov je da bude ravan put ili nizbrdica, na uzbrdici kao da vucem kamp prikolicu...64ks, preslab motor
pre 1 godinu
Ja znam da moj tiguan troši koliko god naspem, palio ili ne palio klimu!
pre 1 godinu
Punto 1.4 Natural Power po gradu odprilike trosi 0.5kg vise ali je auto mrtav skroz. Jednostavno nece da ide. Pricam o voznji po Bg-u gde se vozi kreni-stani. Jos ako uletis u spic....
Na otvorenom pri brzini 90-100 nisam primetio povecanu potrošnju i skroz je ok za voznju. Jednostavno klima na mom autu trazi veče obrtaje motora i to je to.
pre 1 godinu
@Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
nisu oni oteli nego im kostunica poklonio.
pre 1 godinu
Imamo (polovnu) fiestu i u pocetku smo palili klimu, ali nismo primetili neku razliku. Moguce je i da je neispravna. Ne fali nam previse. Meni je vazno da ukljucim da ventilaror vrti vazduh i sve duvace okrenem ka sebi jer supruzi smeta. Kada vozimo po gradu otvorim moj prozor. Kada vozim sam, otvorim oba. Ne verujem u promaju i ne smeta mi.
pre 1 godinu
Više troši goriva kad su prozori otvoreni nego kad klima radi
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
pre 1 godinu
Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
(Milos, 14. jun 2022 21:45)
Pa tvoj Twingo na 120-130km/h radi na 4000+ obrtaja, sta ocekujes... Zato se zove gradsko auto, da ga vozikas 30-60 km/h. Jos jedan primer iz prakse, Octavia 1.6 tdi (2017. god.) na autoputu trosi 6.8 litara, a Octavia 2.0 tdi (mislim 2015. god.) na autoputu 5.7 litara.
pre 1 godinu
vomzim r8 kada ga sprzim ode na 14 l i zabole me
pre 1 godinu
Klimu nisam ugasio otkad sam kupio auto. Samo podesavam temperaturu po potrebi. Potrosnja je oko 8l, mesovita voznja, 60% grad. Ako nemam novca da sipam gorivo u auto, prodacu ga i kupiti BusPlus.
pre 1 godinu
Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
pre 1 godinu
Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
pre 1 godinu
Pa ugradjujte ventilatore kad ste stipse!
pre 1 godinu
На клими се не штеди.
pre 1 godinu
Trosim na benzin duplo manje nego na pivo. Da razgpvaramo o tome sta povecava potrosnju piva i porast mog stomaka.
pre 1 godinu
Moj Pežo 1.6. hdi 92 ks bez klime u gradu 5.5 litara sa klimom 6.8 litara na otvorenom bez klime 4.5 litara sa klimom 5.3 litre.
pre 1 godinu
Ljudi jel moguce da namestite samo na noge klimu?? Hladan vazduh ostaje dole, topao gore, znaci leti klima gore da duva, a zimi topao vazduh dole i gore da bi odmaglio soferku
pre 1 godinu
Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
(DC, 14. jun 2022 20:53)
Ima i manuelnih koje pale i gase kompresor.
pre 1 godinu
Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
pre 1 godinu
@ draganche, 14. jun 2022 17:16
Imao sam isti osecaj na Corsa D 1.3 CDTI, maltene je znala da mi se ugasi ponekad kada nisam skoncentrisan na to da sam upalio klimu. Sada na Fiat 500 1.2 maltene ne osecam na motoru da je upaljena, a to je benzinac sa manje konja i manje obrtnog momenta. Izgleda “da se pogodila” sa autom kako treba :)))
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
pre 1 godinu
ma, sta je zivot bez klime, a tek bez kamera;)
pre 1 godinu
fabia, 1.4,klima troši 0,6l benzina na sat
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
pre 1 godinu
Benzinac, 9 godina star, 1.4 motor, na 80 km puta sa ukljucemom klimom, potrosim kao da sam vozio 100km.
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
pre 1 godinu
Isto troši kako god okreneš.
Landcruiser V8 5.6 ?
pre 1 godinu
1.5dci motor oko 0.5L
pre 1 godinu
Компресор климе озбиљно оптерећује мотор, на дугим низбрдицама и у вишем степену преноса ауто се залеће и расте му брзина значајно, 120+, чим се клима укључи неће преко 80 и просто се осети као да га нешто кочи. Из искуства рекао бих да троши непун литар више на аутопуту, око 0.6Л, тако ми делује, тешко је поуздано утврдити, никад нису исти услови вожње а ауто ми троши 10+ па се то мало од климе лако загуби у рачуници, турбо бензински мотор је у питању, нешто веће запремине и коњаже.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)
Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
pre 1 godinu
ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
(Janko, 14. jun 2022 11:47)
Ne radis dobru stvar za kompresor.
Klima ne treba da se ukljucuje svaki x kad palis auto.
pre 1 godinu
benzinac, 2.0, 180 konja, nisam primetio nikakvu razliku kad radi klima i kad ne radi, u potrosnji goriva, a vuce isto radila ili ne....
pre 1 godinu
Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
pre 1 godinu
kod vw nista ne povecaca, jer nema klimu
pre 1 godinu
Kakve gluposti. Fukari sa i bez para je bitno, normalim NE.
pre 1 godinu
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
pre 1 godinu
Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Pa zar nisu strucnajci prosle nedelje rekli da vise nemamo domace nafte. Izvukli sve sto je bilo ????
pre 1 godinu
Bb- neverovatna glupost.
pre 1 godinu
2,2 , 170KS, sestak - barem 1 litar gore po gradu , 0.8 na otvorenom
pre 1 godinu
Odjednom ljudi ne mogu bez klime. Ajde beži bre.
pre 1 godinu
Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
(Dare, 14. jun 2022 22:52)
To sto tebi treba tad najvise ne znaci i da je najbolje i najpametnije. Pogledaj malo i sa mehanicke strane. Auto, i sve u njemu, nije napravljeno da ti zivis kao car, nego da ti pomognu.
pre 1 godinu
wingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
Milos
stari, pustimo mi sta se prica, ali ipak tu nesto nije u redu.
vw polo sa 45 ks pptrosi na 120 - 140 km/h manje od 6 litara.
pre 1 godinu
Isao sam za Albaniju proslog leta, nisam znao da klima bila prazna(jer ne zivimo u Srbiji), pa je radio prozor. Kola su Audi 2.0 TFSI 2007 godiiste. Nisam verovao da mi jedan rezervoar trajao od Kruusevca do Draca, onda nazad preko Ohrida do granice sa Srbijom. Kad radi klima, to srce. :) Inace taj Ausi bas trosi.
pre 1 godinu
Ne razmisljam o tome...
pre 1 godinu
Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
(Aleksandar, 14. jun 2022 12:43)
**********
/Ti si specijalan slučaj, šta da ti kažem drugo :)
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
pre 1 godinu
Bavite se glupostima.Kolko mi bedno zivimk da cu voditi racuna o potrosnji zbog klime!?Sta sad treba da se kuvam u kolima ne bi li ustedeo 2dl na 150km zbog klima uredjaja?Gluposti
pre 1 godinu
Na benzincu 160ks +1 lit/100km
pre 1 godinu
Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Ne lupetaj. Srbija uvozi mnogo više nafte iz Rusije i pokriva manje proizvodnju naftom iz Vojvodine.
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
(Комша, 15. jun 2022 08:57)
A to što će se kiseonik iz kabine potrošiti nakon 15 minuta i što će ubrzo svima, uključujući i vozača, početi da se spava bez kiseonika?
pre 1 godinu
Баш ме заболе немам климу на мојој супер петици.
А на Даево укључим кад идем на дужи пут негде на 150 и не осетим потрошњу
pre 1 godinu
Astra 1.7 CDTI. U proseku 1.1 litar ma 100km.
pre 1 godinu
Kako li se zivelo pre klime ...Konformizam ce unisti svet
pre 1 godinu
Na slici mazda klima ?
pre 1 godinu
Signum 2.2 Direct,benzin.Ja nisam primetio neko povecanje,a svake godine se ide u Grcku.
pre 1 godinu
Imam pitanje za sve ove strucnjake. X3 2016 potrosnja na digitalnom displeju se razlikuje. Na grafickom prikazu crvena linija bude ispod 4.5l na 100kmh dok u isto vreme brojevima ispisuje 5.5 ili 6 kako kad...
Nekad se sve podudara.
Da li je moguce da mozda radi regeneraciju DPF-a pa da to ne pokazuje na delu sa manjom potrosnjom?
pre 1 godinu
@Dali Bocek Pa kada si navikao na konja a sišao sa magarca...
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
pre 1 godinu
e sad,
svi bi da se voze i jos da se lade,
a to kosta rodjaci..
pre 1 godinu
Moj benzinac 1.6 sa klimom na autoputu trosi 5.4, na magistralnom 5.
Supruga, dvoje male dece i ja.
Nisam uporedjivao bez.
pre 1 godinu
@dude
ne bih!
pre 1 godinu
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)
sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
pre 1 godinu
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)
sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
(cipiripi, 15. jun 2022 12:55)
Ok, razumem pitanje, ali evo gore sam dao vec odgovor. Auto se koristi u privatne svrhe po odobrenju firme. Kao sto rekoh, auto je potpuno osigurano, sto znaci da imas zakonski pravo da ga vozis privatno. Firma ga registruje i pri registraciji bira nivo osiguranja. Ako ne zeli da ga osigura za privatnu upotrebu, to lako uradi. Naravno, ti mozes i dalje fizicki da ga vozis privatno i da sakrijes od firme, ali u slucaju nezgode ili obicne policijske kontrole, kada vide da osiguranje nije kompletno, trazice putni nalog, koji izdaje firma. Ako si privatno, putni nalog nemas, tretiraju te kao i svako drugo neregistrovano/neosigurano vozilo. To je model preuzet iz evropskih drzava, iz nekog razloga im se to isplati, ne bih znao detalje. Pozdrav
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
pre 1 godinu
Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
(Dare, 14. jun 2022 22:52)
To sto tebi treba tad najvise ne znaci i da je najbolje i najpametnije. Pogledaj malo i sa mehanicke strane. Auto, i sve u njemu, nije napravljeno da ti zivis kao car, nego da ti pomognu.
pre 1 godinu
ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
pre 1 godinu
Imamo (polovnu) fiestu i u pocetku smo palili klimu, ali nismo primetili neku razliku. Moguce je i da je neispravna. Ne fali nam previse. Meni je vazno da ukljucim da ventilaror vrti vazduh i sve duvace okrenem ka sebi jer supruzi smeta. Kada vozimo po gradu otvorim moj prozor. Kada vozim sam, otvorim oba. Ne verujem u promaju i ne smeta mi.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
pre 1 godinu
Isao sam za Albaniju proslog leta, nisam znao da klima bila prazna(jer ne zivimo u Srbiji), pa je radio prozor. Kola su Audi 2.0 TFSI 2007 godiiste. Nisam verovao da mi jedan rezervoar trajao od Kruusevca do Draca, onda nazad preko Ohrida do granice sa Srbijom. Kad radi klima, to srce. :) Inace taj Ausi bas trosi.
pre 1 godinu
Vozila koja imaju tzv digitalnu klimu, ne troso gotovo ni malo vise goriva kada klima radi...izuzetak je pocetak hladjenja, nekoliko minuta dok klima ne dostigne zadatu temperaturu, nakon cega ulazi u mod odrzavanja i minimalnog opterecenja motora. Nesto slicno poput kucnih inverter klima...
pre 1 godinu
Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
pre 1 godinu
ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
(Janko, 14. jun 2022 11:47)
Ne radis dobru stvar za kompresor.
Klima ne treba da se ukljucuje svaki x kad palis auto.
pre 1 godinu
Kupio sam kola (tada stara dve godine)
2018 godine i evo 6 godina nisam ugasio klimu samo menjam temperaturu kako mi kad odgovara uglavnom u rasponu
22 - 25 stepeni.
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)
kol'ko bre pravih kola imaš..?
ne ubrajaj te barake u kola..
pre 1 godinu
Ne znam. Nikada nisam vozio sa isključenom klimom.
pre 1 godinu
Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.
pre 1 godinu
trosi isto kao i da su vam otvoreni prozori na kolima...
pre 1 godinu
Kakve gluposti. Fukari sa i bez para je bitno, normalim NE.
pre 1 godinu
Ja znam da moj tiguan troši koliko god naspem, palio ili ne palio klimu!
pre 1 godinu
Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
pre 1 godinu
Odjednom ljudi ne mogu bez klime. Ajde beži bre.
pre 1 godinu
Ovo je netačno potpuno. Urađeno je na stotine testova, kada je spoljna temperatura preko 30°C i jednoj varijanti radi klima, a u drugoj varijanti su otvoreni prozori. Rezultati potrošnje goriva su takvi da je uvek manja potrošnja kada je uključena klima. Obrazloženje je jednostavno: otvoreni prozori povećavaju otpor vazduha i automobilu je potrebno više snage da bi se kretao nego što mu treba za rad klime.
pre 1 godinu
Баш ме заболе немам климу на мојој супер петици.
А на Даево укључим кад идем на дужи пут негде на 150 и не осетим потрошњу
pre 1 godinu
Pita me majstor Gasis li ti klimu nekad? Ja reko Ne. Klima sluzi da mi bude prijatno u kolima, a ne da se patim i tu.
pre 1 godinu
Ne zanima me, palim klimu ili neću kolima da idem.
pre 1 godinu
Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
pre 1 godinu
oko 1 litar na 100 kilometara.
pozdrav svima
pre 1 godinu
Da 20%. Mogli ste napisati 80%. U pravilu povećava potrošnju za 0,5 litara na 100 km. Noviji auti imaju učinkovitije kompresore koji manje opterećuju motor pa se rad klime najčešće ni ne osjeti.
pre 1 godinu
Klima je za slabice i mekusce. Konformizam i ususkanost.
pre 1 godinu
Signum 2.2 Direct,benzin.Ja nisam primetio neko povecanje,a svake godine se ide u Grcku.
pre 1 godinu
Ja se ne bih hvalila da imam BMW. To mi je isto kao da se hvalim psihijatrijskom dijagnozom. Isto vazi za audi.
pre 1 godinu
vomzim r8 kada ga sprzim ode na 14 l i zabole me
pre 1 godinu
@Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
(Beli, 14. jun 2022 13:33)
Klima troši gorivo?! Ti si baš zalutao u ovu tematiku. Motor troši gorivo, a više je opterećen kada je uključena klima, pa samim ti i više troši. A zavisno od snage motora, uslova voznje(grad ili otvoreno), konfiguracije terena, potrošnja će biti veća od X% do Y%.
pre 1 godinu
Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
(Aleksandar, 14. jun 2022 12:43)
**********
/Ti si specijalan slučaj, šta da ti kažem drugo :)
pre 1 godinu
Kako li se zivelo pre klime ...Konformizam ce unisti svet
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
(Комша, 15. jun 2022 08:57)
A to što će se kiseonik iz kabine potrošiti nakon 15 minuta i što će ubrzo svima, uključujući i vozača, početi da se spava bez kiseonika?
pre 1 godinu
Zato ne koristiti spoljašni topli vazduh nego kabinski..
pre 1 godinu
Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
pre 1 godinu
Kod benzinaca je to veci %, kod diesela nije strasno, vrlo je malo uvecana potrosnja da se i ne primeti, a oni koji imaju EV misim i da ne smeju da ukljucuju klimu posto im se autonomija drasticno smanjuje...
pre 1 godinu
Na slici mazda klima ?
pre 1 godinu
ma, sta je zivot bez klime, a tek bez kamera;)
pre 1 godinu
Moj benzinac 1.6 sa klimom na autoputu trosi 5.4, na magistralnom 5.
Supruga, dvoje male dece i ja.
Nisam uporedjivao bez.
pre 1 godinu
benzinac, 2.0, 180 konja, nisam primetio nikakvu razliku kad radi klima i kad ne radi, u potrosnji goriva, a vuce isto radila ili ne....
pre 1 godinu
Imam pitanje za sve ove strucnjake. X3 2016 potrosnja na digitalnom displeju se razlikuje. Na grafickom prikazu crvena linija bude ispod 4.5l na 100kmh dok u isto vreme brojevima ispisuje 5.5 ili 6 kako kad...
Nekad se sve podudara.
Da li je moguce da mozda radi regeneraciju DPF-a pa da to ne pokazuje na delu sa manjom potrosnjom?
pre 1 godinu
Isto troši kako god okreneš.
Landcruiser V8 5.6 ?
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
pre 1 godinu
Kolko da, mogla bi i dve litre na 100km . . . ;)
pre 1 godinu
Astra 1.7 CDTI. U proseku 1.1 litar ma 100km.
pre 1 godinu
Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
pre 1 godinu
Dugme od klime je jedino koje bukvalno nikad ne pritiskam, uvek je ukljucena.
pre 1 godinu
Moj 3.0 lit troši po računaru 0,5 lit/100 km. ALI realnije je reći na sat jer 100km na auto putu je manje od sat vremena, 100km po gradu ne manje od 2 sata, a klima isto optereti potrošnju bez obzira da li je auto u leru, ide 150km/h ili 30km/h. Dakle u gradu će potrošiti više na 100km pređenog puta ne zbog obrtaja već zbog dužeg vremena rada.
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)
imaš sandero i dva auta?
pre 1 godinu
Kilo nafte na 100 km.
pre 1 godinu
Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
pre 1 godinu
Koliko trosi da trosi, isplati se svaki mililitar goriva potrosen na nju. Ko voli da se kuva neka mu, ali kod mene uvek jako, malo i otvorim prozor po gradu da mesa vazduh.
pre 1 godinu
Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
pre 1 godinu
Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
(London, 14. jun 2022 21:44)
Lepo od tebe što si nam to rekao. Još nam samo reci da li ti žena nosi mrežaste čarape sa podvezicama dok ti radi klima u kolima...
pre 1 godinu
wingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
Milos
stari, pustimo mi sta se prica, ali ipak tu nesto nije u redu.
vw polo sa 45 ks pptrosi na 120 - 140 km/h manje od 6 litara.
pre 1 godinu
Negde oko 10%
pre 1 godinu
Za taksiste u Beogradu klima utedjaj je magična sprava koju pale samo kad žene sina.
pre 1 godinu
Dva puta sam radio mjerenja na temparaturi od 33 do 35 kada radi klima na otvorenoj cesti nekih pola sata voznje. Potrosnja je veca za 5 posto. Auto je tada bio star pet godina.
pre 1 godinu
Janko- u principu nam nisi rekao ništa osim da imaš novu Kia.
pre 1 godinu
Manje od pola litara. Evo prvi put vidim u komentarima da digitalna-automatska klima troši manje od "obične". Ne znam da li je to razlog, ali zaista je minimalna razlika između uključene i isključene. Zato je koristim i kad nije vrućina, za odmagljivanje stakala.
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)
Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
pre 1 godinu
@Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
nisu oni oteli nego im kostunica poklonio.
pre 1 godinu
Samo se vi tesite da klima nista ne povecava potrosnju. Ja bih rekao da trosi i ceo litar vise na 100km u mojim prilicno novim i modernim kolima, naravno govorim o najgorim stani/kreni BG uslovima ali kao sto je neko vec ranije napisao - koga briga. Voznja je drugari luksuz, postoje sipka, bicikl, trotinet, djonovi a tu je i dugme za paljenje/gasenje klimatizacije, izbor imamo svi. Ja ne vidim smisla da dolazim mokar gde god da sam krenuo, ako ne budem imao tih 10-15% vise za klimu, necu ni da posedujem automobil.
pre 1 godinu
Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
(DC, 14. jun 2022 20:53)
Ima i manuelnih koje pale i gase kompresor.
pre 1 godinu
Samo 20% više . Pa to je sjajno . Mislio sam da je potrošnja veća . Brate ,složio bih se i da auto troši i do 50% goriva više , samo da me ne ubije ona promaja i da posle dužeg puta, ne mogu da izađem iz automobila.
Ko izmisli klimu u automobilu svaka mu čast .
pre 1 godinu
Kolega u NS je trosio bar 3l vise po gradu garant. Octavia, napanjena klima u minus, duvanje u noge i ventilacija na Max. Ljudi, posle pola sata voznje poceo nos da mi curi a noge bile kao dve sante leda...
pre 1 godinu
Imam auto 1.6 benzin, 110 konja. U gradu kada je lepo vreme trosi oko 8.3 litra na 100km. Kada se upali klima, ista ruta kuca-posao-posao-kuca, trosi mi oko 10.1 litara na 100km. Auto je inace 2020. godiste, presao oko 17000km. To je moje iskustvo.
pre 1 godinu
Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
(Milos, 14. jun 2022 21:45)
Pa tvoj Twingo na 120-130km/h radi na 4000+ obrtaja, sta ocekujes... Zato se zove gradsko auto, da ga vozikas 30-60 km/h. Jos jedan primer iz prakse, Octavia 1.6 tdi (2017. god.) na autoputu trosi 6.8 litara, a Octavia 2.0 tdi (mislim 2015. god.) na autoputu 5.7 litara.
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
pre 1 godinu
Bila je jedna SAT emisija gde su radili testiranje voznje na klimu i sa otvorenim prozorom. Dokazali su da vise trosi goriva polu otvoren prozor nego klima na drugom stepenu. Valjda zbog otpora vazduha ili tako nesto slicno kad je otvoren prozor pa vise snage treba autu
pre 1 godinu
Pa ugradjujte ventilatore kad ste stipse!
pre 1 godinu
@Dali Bocek Pa kada si navikao na konja a sišao sa magarca...
pre 1 godinu
Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Ne lupetaj. Srbija uvozi mnogo više nafte iz Rusije i pokriva manje proizvodnju naftom iz Vojvodine.
pre 1 godinu
fabia, 1.4,klima troši 0,6l benzina na sat
pre 1 godinu
na dizelu od 110ks oko 0.3 - 0.5 l/100km, na benzincu 75ks, 05-07L /100KM, u prevodu od 4-10% veća potrošnja koja čini 100% prijatniju vožnju.
I svakako, ako možete da birate- automatska klima je daleko komfornija od manuelne
pre 1 godinu
Na benzincu 160ks +1 lit/100km
pre 1 godinu
2,2 , 170KS, sestak - barem 1 litar gore po gradu , 0.8 na otvorenom
pre 1 godinu
A koga zanima koliko troši kad se ne kuvaš? Da tri puta povećava potrošnju opet je ne bi gasio...
pre 1 godinu
Moj Pežo 1.6. hdi 92 ks bez klime u gradu 5.5 litara sa klimom 6.8 litara na otvorenom bez klime 4.5 litara sa klimom 5.3 litre.
pre 1 godinu
Klimu nisam ugasio otkad sam kupio auto. Samo podesavam temperaturu po potrebi. Potrosnja je oko 8l, mesovita voznja, 60% grad. Ako nemam novca da sipam gorivo u auto, prodacu ga i kupiti BusPlus.
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
pre 1 godinu
Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
pre 1 godinu
e sad,
svi bi da se voze i jos da se lade,
a to kosta rodjaci..
pre 1 godinu
Potrosnja sa ukljucenom klimom zavisi od snage motora, ako je motor slab povecanje potrosnje je veci i obrnuto, ako je motor jaci povecanje potrosnje je manje.
pre 1 godinu
Jedino što sam ja uspevao da primetim je da u mestu potrošnja poraste sa 0,6 na 0,8 l/h kada uključim klimu, svetla i multimediju. Koliko je to u vožnji, zaista ne znam, ali teško da je preko 0,5 litara na 100 km.
pre 1 godinu
Svima kojima smeta što klima troši 0.5L više (recimo da je toliko), upalit klimu i smanjite brzinu na auto-putu na 115 umesto 130, garantujem da ćete imati manju potrošnju na 115 sa klimom nego na 130 bez (i to do 1L manje), a kako vam je u autu sada prijatno, nema ni potrebe da brzo vozite, biće i tako minimalna razlika u dužini puta do Halkidija. Još je gore ko je radi toga što ne pali klimu putovao noću, rizično, zamara, kad dođete treba vam 2 dana da se vratite u normalu.
pre 1 godinu
Ne razmisljam o tome...
pre 1 godinu
ja sam u auto ugradio klimu koja ne trosi ni gorivo ni struju , vec pelet :)
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Dzabe, moraces kod psihoterapeuta kad malo porastes.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
ne bi ga na ulici prepoznao batice…
pre 1 godinu
Po gradu, mali motor, 1.4, 78 konja, 9 litara TNG-a, sa klimom 11 litara. Drugo vozilo, 2.0, 150 konja, automatska klima, dizel, samo 0.2 litra vise. Iste relacije, isti vozaci. I mali motor jedva ide...
pre 1 godinu
Ako ti trosi previse goriva iskljuci i otvori prozor, obuci ony belu majicu na tregere i stavi peskir oko vrata kao Turci gasterbajteri i vozi!
pre 1 godinu
Компресор климе озбиљно оптерећује мотор, на дугим низбрдицама и у вишем степену преноса ауто се залеће и расте му брзина значајно, 120+, чим се клима укључи неће преко 80 и просто се осети као да га нешто кочи. Из искуства рекао бих да троши непун литар више на аутопуту, око 0.6Л, тако ми делује, тешко је поуздано утврдити, никад нису исти услови вожње а ауто ми троши 10+ па се то мало од климе лако загуби у рачуници, турбо бензински мотор је у питању, нешто веће запремине и коњаже.
pre 1 godinu
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)
sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
pre 1 godinu
Bb- neverovatna glupost.
pre 1 godinu
Nemam klimu a voleo bih da imam.
pre 1 godinu
Benzinac, 9 godina star, 1.4 motor, na 80 km puta sa ukljucemom klimom, potrosim kao da sam vozio 100km.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Voleo bi ti da ga imaš... Ništa nije nemoguće kada lažeš, što se kaže...
pre 1 godinu
Troši se gorivo i dok se vozimo pa ipak ne idemo peške. Dajte bre, ne valja ovo -ne valja ono, nemoj ovo -nemoj ono, i na kraju nemoj ništa..vrati se u 19 vek, upregni volove i teraj..
pre 1 godinu
Vozim stari stojadin I jednako troši kad vozim po rupama pa se sve klima I kad se ne klima.
pre 1 godinu
Više troši goriva kad su prozori otvoreni nego kad klima radi
pre 1 godinu
Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Pa zar nisu strucnajci prosle nedelje rekli da vise nemamo domace nafte. Izvukli sve sto je bilo ????
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)
Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
pre 1 godinu
Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)
Ne bih baš bio siguran ko tu koga poseduje, tako da ti je bolje da se ne javljaš :)
pre 1 godinu
Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
pre 1 godinu
kod vw nista ne povecaca, jer nema klimu
pre 1 godinu
Najviše troše izgleda vozila u gradskom prevozu jer im klime NE RADE
pre 1 godinu
Po računaru pri ulkučivanju klime potrošnja skače za oko 0.5 L na 100km. Odmah ispiše poruku. Ovo važi kad klima radi non stop pri sunčanom vremenu kada je napolju preko 30C. Moje iskustvo je da je u gradu možda čak malo više, a na otvorenom malo manje. Negde je bilo istrađivanje da je veće povećanje potrošnje sa otvorenim prozorima na brzinama preko 90, nego sa uključenom klimom.
pre 1 godinu
Svaki teret kojim se optereti mmotor mora dovesti do povećanja potrošnje goriva, u suprotnom postigao bi se perpetuum mobile. Razlika u potrošnji se svakako razlikuje, ali isto tako svaki auto oseti taj teret u vidu smanjenja performansi, što je opet isto tako i očekivano.
pre 1 godinu
Znam samo da je skupo gorivo.
pre 1 godinu
1.5dci motor oko 0.5L
pre 1 godinu
Punto 1.4 Natural Power po gradu odprilike trosi 0.5kg vise ali je auto mrtav skroz. Jednostavno nece da ide. Pricam o voznji po Bg-u gde se vozi kreni-stani. Jos ako uletis u spic....
Na otvorenom pri brzini 90-100 nisam primetio povecanu potrošnju i skroz je ok za voznju. Jednostavno klima na mom autu trazi veče obrtaje motora i to je to.
pre 1 godinu
@ draganche, 14. jun 2022 17:16
Imao sam isti osecaj na Corsa D 1.3 CDTI, maltene je znala da mi se ugasi ponekad kada nisam skoncentrisan na to da sam upalio klimu. Sada na Fiat 500 1.2 maltene ne osecam na motoru da je upaljena, a to je benzinac sa manje konja i manje obrtnog momenta. Izgleda “da se pogodila” sa autom kako treba :)))
pre 1 godinu
Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)
Izrazi koji se koriste su vrlo nejasni, ali automatska klima se razlikkuje od manuelne. Automatska klima ima nekoliko senzora u kabini i neprestano regulise kolicinu hladnog (ili toplog) vazudha koji se plasira u odredjeni deo kabine da bi se izjedacila zadata temperatura.
Rucna moze da se podesi i dok se ne promeni parametri ostaju isti.
Izrazi Digitalna i Analogna klima nemaju puno veze sa zivotom.
pre 1 godinu
@dude
ne bih!
pre 1 godinu
Trosim na benzin duplo manje nego na pivo. Da razgpvaramo o tome sta povecava potrosnju piva i porast mog stomaka.
pre 1 godinu
Koristim klimu uvek kad je vruce i ne stedim, i uslov je da bude ravan put ili nizbrdica, na uzbrdici kao da vucem kamp prikolicu...64ks, preslab motor
pre 1 godinu
Ako su se svi pohvalili da zaključamo temu?
pre 1 godinu
Ljudi jel moguce da namestite samo na noge klimu?? Hladan vazduh ostaje dole, topao gore, znaci leti klima gore da duva, a zimi topao vazduh dole i gore da bi odmaglio soferku
pre 1 godinu
Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)
Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)
Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
(Đura, 14. jun 2022 20:03)
A hladan beton? Mrtva trka sa promajom...
pre 1 godinu
На клими се не штеди.
pre 1 godinu
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)
sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
(cipiripi, 15. jun 2022 12:55)
Ok, razumem pitanje, ali evo gore sam dao vec odgovor. Auto se koristi u privatne svrhe po odobrenju firme. Kao sto rekoh, auto je potpuno osigurano, sto znaci da imas zakonski pravo da ga vozis privatno. Firma ga registruje i pri registraciji bira nivo osiguranja. Ako ne zeli da ga osigura za privatnu upotrebu, to lako uradi. Naravno, ti mozes i dalje fizicki da ga vozis privatno i da sakrijes od firme, ali u slucaju nezgode ili obicne policijske kontrole, kada vide da osiguranje nije kompletno, trazice putni nalog, koji izdaje firma. Ako si privatno, putni nalog nemas, tretiraju te kao i svako drugo neregistrovano/neosigurano vozilo. To je model preuzet iz evropskih drzava, iz nekog razloga im se to isplati, ne bih znao detalje. Pozdrav
pre 1 godinu
Znaci, ako vozis nizbrdo onda je 0
pre 1 godinu
pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)
Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)
A baterija se puni na lepu rec? Puni se preko alternatora koji pokrece motor, maltene isto kao i kompresor klime. To sto je tako izvedeno da se napaja preko baterije je sada nova praksa u svemu, da imas kao UPS, a ne da ne opterecuje motor.
pre 1 godinu
Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)
A šta misliš, kako se puni taj akumulator, sam od sebe?
pre 1 godinu
Bavite se glupostima.Kolko mi bedno zivimk da cu voditi racuna o potrosnji zbog klime!?Sta sad treba da se kuvam u kolima ne bi li ustedeo 2dl na 150km zbog klima uredjaja?Gluposti
128 Komentari
Sortiraj po: