Aktuelno

Petak, 03.06.2022.

10:10

Kamere telefona uskoro na nivou DSLR kamera?

Izvor: B92

Kamere telefona uskoro na nivou DSLR kamera? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Ouch!

pre 1 godinu

Komentari ovde zaboravljaju činjenicu da ova vest dolazi iz kompanije Sony koja, gle čuda, proizvodi i telefone i fotoaparate.
Oni su prošle godine ubacili full frame senzor u svoj telefon (koji je zbog toga bio i ekstremno skup). Zašto su to uradili? Zato što je Xiaomi sa svojom ultrom otpočeo revoluciju u digitalnom fotografisanju. U labaratorijskim testovima, ultra je pobeđivala sonyev DSLR.
Ali, testiranje u kontrolisanim uslovima nije isto što i realna fotografija. Ultra je bila moćna, ali je sa softverske strane bila krš. Slično je i sa Sony-jevim telefonom. Aplikacije za kameru su bile okrenute fotografima, a ne normalnim korisnicima. A hardver telefona nije bio dovoljan da opsluži pun potencijal fullframe senzora.
Ove godine se i to menja, i u tom segmentu je došlo do određenih pomaka.
Treći faktor su ljudi koji gledaju fotografije. U suštini, njima nije bitna oštrina, a i šum se toleriše. Bitno je da foto bude u toplijim bojama, svetla, kontrastna (ako je HDR - pun pogodak!) i da se na njoj nalaze interesantni detalji.
Na kraju - sama svrha fotografije je beleženje uspomena ili događaja. Svako u džepu ima telefon, pa razumem zabrinutost fotografa za svoj posao.
Nego, očekujte u budućnosti i revoluciju što se tiče video snimanja. Tu već moramo prevazići fazni autofokus kao glavni neprijatelj kvalitetnog snimka na telefonu.

Комша

pre 1 godinu

Никад телефон неће моћи да има оптику коју има ДСЛР апарат. А добра оптика значи јако пуно.

dejan

pre 1 godinu

Nije sporno da ce profesionac sa ILC aparatom uvek napraviti bolju fotografiju nego sa modernim mobilnim telefonom. Ali takvu fotografiju ce verovatno prethodno morati dodatno da obradjuje u softveru i opet vecina ljudi nece biti u stanju da primeti razliku, pogotovo sto se danas 99% fotografija gleda online u smanjenoj rezoluciji. Pri tome, 99% ljudi koji danas fotografisu nisu profesionalci, a prosecan korisnik ce vec i danas napraviti bolju fotografiju telefonom nego ILC aparatom.
Kamere na mobilnim telefonima se poslednjih godina drasticno brze razvijaju nego ILC aparati. Obrada koja se desava automatski prilikom fotografisanja modernim mobilnim telefonima postaje sve bolja, dinamicki opseg je sve veci, vec sad mozes praviti sasvim korektne duge ekspozicije cak i bez stativa, makro fotografije... Zbog malog senzora dubina polja (DOF) jeste mnogo veca ali mislim da ce softver kojim se to pegla (Portrait mode) takodje postajati sve bolji.

Ono gde mislim da kamere na telefonima nece skoro (a verovatno nikad) moci da dosegnu ILC aparate je sve ono gde je potreban veliki telefoto objektiv (sport, wildlife...). Mada tu pricamo o staklu a ne o samom senzoru.

Btw, ne znam koliko su mediji dobro preneli ovu izjavu, ali buduci da je Sony vodeci proizvodjac senzora i za telefone i ILC aparate, mislim da ima tezinu.

Da…

pre 1 godinu

“To montirano na bilo kom DSLR-u NIKAD neće moći da se zameni smart telefonom.“

Slične rečenice su mnogo puta u istoriji upotrebljene za mnoge druge nove stvari, npr. “Motorni automobil NIKAD neće moći da zameni konjsku zapregu”….itd.

Rralno

pre 1 godinu

1. Sada je jeftinije uzeti DSLR nego telefon sa"jakom" kamerom.

2. DSLR odlazi u penziju svakako jer ga zamenjuje Mirrorless. Tj DSLR danas retko ko i kupuje, jer svi ozbiljni prelaze na ove druge

V for Vendetta

pre 1 godinu

a oni ljubitelji fotografije glupaci kad plaćaju jedan objektiv skuplje od najskupljih telefona.
Telefoni uz ai procesore docrtavaju sliku, dslr i uz najjeftinije objektive beleže realnost. Imam Eos 30d i uz jeftine kit objektive ako iole ima svetla napravicu daleko bolju fotku od bilo kog fona, i to sa "bednih" 8Mpixela.
O igranju sa dubinskom oštrinom ne vredi ni pričati.
O novom telu aparata rezmišljam samo zbog većeg ISO i video snimanja.

Zex

pre 1 godinu

Samo s22 ultra, kakva dslr kamera. Vreme cini svoje, tehnologija napreduje. Nazire se kraj ogromnim sklopocijama, bilo je i vreme. Nadjite na yt. uporedni test, dslr i 22ultra, pa se javite.

Todos

pre 1 godinu

Nema šanse.Telefoni su pretežno širokougaoni. Mogu da se takmiče neki modeli u detaljima zato ti telefoni koštaju 1,5k i više. Međutim dajte vi meni telefon koji će zameniti 70-200, 400. 2.8. ili 50 1.0. Namerno sam stavio šarenolike. Ovakvih i sličnih ima koliko hoćete. Telefoni menjaju širokougaone fiksne 20mm, 24mm. One macro neće još dugo stići.

Bojan

pre 1 godinu

Imam Fuji DSLR, platio sam ga oko 900€ pre dve godine. Nakon toga sam kupio google pixel 4a za 150€ uz mobilni paket. Realno, pixel mi pravi bolje slike sa vecim dinamickim opsegom, a to je jasno zbog toga sto kombinuje fotografije i radi inteligentnu obradu. To sve sa standardnim modom, nisam uopste ni gledao kao izgleda raw. Vjerovatno se nesto slicno moze napraviti i sa fuji-jem kada bi se slikao raw mod, vise slika, i onda preko softvera rucno doradjivale slike. Ali, ja nemam vremena da gubim na to. DSLR trazi vise rucnog rada i vremena, pixel mi svaki put napravi super sliku, a ako ne valja, napravi seriju 30-50 pa mogu da biram sta hocu. Imaju i slicnu rezoluciju pa sam uporedjivao slike kada se uvecjaju. U sustini fuji je za nijansu bolji ali losiji u odnosu na ono sto sam ocekivao od njega i ulozeni novac. Evo ga godinu dana ga nisam palio, glavni problem su dimenzije, pixel fino staje u dzep i za sekundu je spreman, pravi serije slika, ima integrisane opcije za filtere i doradjivanje, a kod fujia moram da nosim skalameriju svaki put sa sobom i to me odbija. Steta.

Stanislav

pre 1 godinu

Dobro je vi što imate S22 ultra mega k...c palac, skontali smo da ste ponosni na svoj telefon od soma ipo eura, šta sad očekujete, da vam aplaudiramo?

milan82

pre 1 godinu

DSLR u pravim rukama će uvek praviti bolje fotografije od mobilnog telefona. Jedino se za uslove slabog osvetljenja ne slažem, pogotovo za mrak. Tu mobilni telefoni imaju prednost zbog procesorske snage i veštačke inteligencije. Bukvalno pretvaraju noć u dan i izvlače više detalja od DSLR kamere. To naravno nije realan prikaz, ali je bolje to nego da se ništa ne vidi.

10+

pre 1 godinu

ne, nikad pa ni tad!
pored ostalog posedujem stari canon eos 1ds, adapter i komplet tair objektiva. sto se tice kvaliteta fotografije a cega bi drugog, sve te vase moderne mpxxx sklopcije sklanjajte dok se niste obrukali. ma, sta ja pisem,, za te pametne krseve dovoljan i canon powershot g5 sa 5 mp.

466453

pre 1 godinu

Fizika kaze da je to nemoguce. Imam dslr i to prilicno star, 2 dobra stakla, najbolji mobilni nije ni 20% tog kvaliteta
(mayor Tom, 03. jun 2022 13:42)

Fizika kaže? Fizika pomera granice ka prirodno mogućem.
Dimenzija jednog fotona po pikselu. I ti će jednog dana biti moguće.
Kažeš imaš DSLR, i krava ima oko mnogo puta veće od sokola!!!
Prestanite o stvarima koje ne razumete, većina telefona je već "pametnija" od svojih vlasnika koji ne znaju da koriste ni četvrtinu mogućnosti istih a šta će još uz napredovanje hardvera AI uspeti da odradi je za sve nas neznanca.

AI

pre 1 godinu

Tacno je da se kvalitet fotografija drasticno poboljsao, ali sa jednim ali - radi se o softverski poboljsanim fotografijama koje sve manje imaju veze sa realnoscu, a sve vise sa tim kako softver "zamislja" da ta realnost izgleda, sve u cilju "prevare" mozga. U tu svrhu se koriste napredni algoritmi vestacke inteligencije i za to specijalizovani procesori.

kam

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.
@(Seneka, 3. jun 2022 10:50)

Polako, a ko ti kaze da u buducnosti osetljivost senzora nece i dalje rasti unatoc dimenzijama, zahvaljuci novim tehnoloskim resenjima i materijalima ? Upravo se to i desilo poslednjih godina. Uporedi samo osetljivost senzora istih dimenzija danas i pre nekoliko godina.

kam

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.
@(Seneka, 3. jun 2022 10:50)

Polako, a ko ti kaze da u buducnosti osetljivost senzora nece i dalje rasti unatoc dimenzijama, zahvaljuci novim tehnoloskim resenjima i materijalima ? Upravo se to i desilo poslednjih godina. Uporedi samo osetljivost senzora istih dimenzija danas i pre nekoliko godina.

B

pre 1 godinu

@ ljuti gusar

Kad vidim na šetalištu nekoga ko nosi foto aparat (obično neka skalamerija od 2kg) gledam ih kao da sam video dinosauruse. Mada bolest ne bira. Imate narkomane, kockare, alkose pa što ne bi imali i ove foto ovisnike? Telefoni odavno prave odlične fotografije.

Gusare, evo ti domaći zadatak: nadji uveče nekog da skakuće ispred osvetljenog ulaza u zgradu. Fotografiši ga da ne bude mutan i crn a da ti pozadina ulaza ne šljašti. Probaj zatim sa blicem, ako misliš da će to da te spasi...

Onda nađi nekog dinosaurusa sa 2kg teškom skalamerijom i 13-75 mm optikom, neka stavi npr. 1/125, a ako je malo bolji baja neka podesi i F, podesi EV ako treba i neka fotografiše. Zatim nek uzme svoj blic i montira ga da sve bude 3 kg.

Uporedi fotografije pa se vrati sa svojim zapažanjima...

Ljuti Gusar

pre 1 godinu

Kad vidim na šetalištu nekoga ko nosi foto aparat (obično neka skalamerija od 2kg) gledam ih kao da sam video dinosauruse. Mada bolest ne bira. Imate narkomane, kockare, alkose pa što ne bi imali i ove foto ovisnike? Telefoni odavno prave odlične fotografije.

B

pre 1 godinu

@lol

Kakve veze ima objektiv sa prikupljanjem svetlosti na senzoru?!? Jedino na objektivu sto utice na svetlost je otvor blende. Veci otvor znaci vise svetla ali i plice polje dubine.
(lol, 3. jun 2022 13:00)

Kako nema veze? Što je veća "sposobnost prikupljanja svetlosti" -iako je ovo zaista nakaradna formulacija - to je više opcija za podešavanje. Za sve objektive koji "propuštaju više svetlosti" - kako i sam kažeš - koji imaju veći otvor blende - imaš opciju da biraš otvor blende ili dužinu eklspozicije ili oba u maneulenim režimima. Fleksibilno je. Za sve ostale uređaje sa malim dimenzijama elemenata (telefoni) - zbog male fizičke veličine optike nema "velikog" otvora blende. Kad nema svetla moraš produžiti ekspoziciju, a to stvara druge probleme.
Iako je loše formulisao, suština nije pogrešna.

PeS

pre 1 godinu

Citam i ne verujem kako se ljudi loze na marketing.
Naravno da fizika ne moze da se promeni, vece 'staklo' vise svetlosti sto znaci i realisticnija fotografija.

Logikar

pre 1 godinu

s22 ultra to vec postize, zamenio sam tri kile sociva koje nosim na put za ovaj telefon sada
(Dragan, 3. jun 2022 10:28)

Zamijenio si i tri kile mozga koji se može koristiti sa tim mozgom koji koristiš sada.

nikad ne reci nikada

pre 1 godinu

Pored insekta robota koji moze i da leti koji moze da ima i kameru, pa cak i da vas namerno ubije, vi tvrdite da dslr
" nikada " nece biti instaliran u telefon, tj.postici taj kvalitet slike.
Samo vi skljocajte a inzinjerstvo prepustite drugima.

Jaaa

pre 1 godinu

Teško da će dostići kvalitet senzora apsc ili ff aparata ikada ali telefoni imaju nešto što kamere verovatno neće nikada - software! I današnji senzori u aparatima bi bili daleko od digitalaca od pre 15 godina da nije softvera..

Pera

pre 1 godinu

Slazem se da se ne moze protiv fizike, ali zato matematika u telefonu posle odradi svoje;) Proizvodjaci prate DXOMARK i unajmljuju profi fotografe da bi telefon naucili da napravi dobru sliku. Algoritmi detektuju npr. kosu i teksture i dodaju detalje koje kamera nije uspela da snimi, pomocu tzv. Deep Learninga. Naravno ovo sve traje, ali za par godina ce telefoni postati brzi i bice moguce koristiti mocnije algoritme.

lol

pre 1 godinu

Marketing: velicnina senzora i njegova osetljivost nazalost ne menjaju jednostavnu cinjenicu da vece socivo jednostavno prikuplja daleko vise svetlosti. Da ne pominjemo kvalitet optike i njenu zasticenost kod DLSR-a
(Gastritis, 3. jun 2022 11:09)

Kakve veze ima objektiv sa prikupljanjem svetlosti na senzoru?!? Jedino na objektivu sto utice na svetlost je otvor blende. Veci otvor znaci vise svetla ali i plice polje dubine.

samo da vam kazem

pre 1 godinu

Fotografisanje u uslovima slabog svetla, brzih pokreta, udaljenih kadrova je cesto izazov i za profi fotografa. Ali bez dslr-a, pomenuto nece postici nikakvom kamerom telefona. Da li je potrebno uporedjivti snagu blica?

Kamerom telefona se postizu veoma dobre fotografije u uslovima dobrog dnevnog osvetljenja. Za nas obicne "smrtnike" za svakodnevno fotografisanje telefonom, fotografije su sasvim ok, cak i neuporedivo bolje od mekadasnjih tzv "idiot" fotoaparata, ali bogme i bolje od mnogih malih kompaktnih digitalnih fotoaparata.

Sve u svemu, mirrorless kamere sa izmenjivim objektivima su sadasnjost, a i buducnost.

Željko

pre 1 godinu

Dobar i realan tekst. Fizika je čudo, nema mogućnosti da senzor manje površine primi istu količinu svetlosti od onog duplo većeg, ali marketing je veće čudo od fizike, svakako.

bole9

pre 1 godinu

Nikad kamera na telefonu neće moći da pokupi više svetlosti i detalja kao DSLR i milc fotoaparati da se ne lažemo. Ranije sam silne pare, kao ljubitelj digitalne fotografije, davao na mobilne telefone al posle sony a6000 stvar se izmenila.

Salzburg53

pre 1 godinu

Kako da ne !!! Senzor minijaturnih dimenzija da dostigne i premaši čak i M4/3, da ne govorimo o APSC ili 24x36mm !!! Jedan od osnovnih kvaliteta je (što manja) gustina piksela po mm2, a minijaturni senzori to ne mogu ponuditi.

Peđa

pre 1 godinu

Pod pretpostavkom da proizvođači DSLR fotoaparata spavaju, i ne rade na unapređenju svojih proizvida.
Senzor je bitan naravno, ali optika u objektivu je najvažnija.

Bojan

pre 1 godinu

Mobilni telefoni koji su usput imali kameru su postali kamere koje usput imaju mobilni telefon. Proizvođači telefona se reklamiraju mega/giga pikselima i trilijardama boja. Navlaka za bacanje para na nov model.

B

pre 1 godinu

Bolje fotografije od kog DSLR-a? Čak i da stave full-frame senzor od 36*24 mm, a što neće učiniti, koja optika to može da obsluži? Izjave ovog tipa, čak i od ovakvih zvaničnika, su u najmanju ruku neozbiljne a u najboljem slučaju obmanjujuće za ljude koji ne znaju kako fotografija (čitaj optika) funkcioniše.
Da, rezoluciju mogu da povećavaju, kvalitet da poboljšavaju, softverom da peglaju, ali dok ne zakače ozbiljan objektiv teško će to da ide. Otvor blende ("rupe" kroz koju svetlost prolazi kroz objektiv) na Nikonovom 50mm prime objektivu je veći od 3 cm. To montirano na bilo kom DSLR-u NIKAD neće moći da se zameni smart telefonom.

Foto Ćora

pre 1 godinu

Radim fotografisanje i snimanje na svadbama. Sa pojavom digitalnih foto aparata mislio sam da će se moj posao kao i mnogi drugi ugasiti napretkom tehnologije. Neće. Jer ljudi nemaju nikog ko bi na njihovoj svadbi slikao i snimao. Ako su jako dobri onda je besmisleno da on to radi a ako nisu onda neće da se smara bez para. Ako plati platiće profesionalca tim pre što je određen broj slika za mladence besplatan.

Optika

pre 1 godinu

Kamere telefona su sve bolje i bolje i više nego dovoljne za amatersku upotrebu ali nikakva softverska poboljšanja ne mogu da nadmaše pravi objektiv i svetlosnu moć normalnog fotoaparata.

stpavic@yahoo.com

pre 1 godinu

Na stranu sto je DSRL sistem pred izumiranjem zbog mirrorless-a, u kojoj varijati senzor sa mobilnog moze da se takmici, ne sa full frame senzorima, nego sa manjim APS-C ili micro 4/3. Pa sve i to da izvedu i da budu konkurentni na tom polju, sledeci korak nece nikada moci da preskoce - objektivi. To zna svako ko je imalo prisao aparatima.

wer

pre 1 godinu

naslov ne uvazava cinjenicu,
da DSLR skracenica nema nikakve veze sa kvalitetom ugradjenog senzora,
kao ni mirorless kamere koje nemaju pokretno ogledalo

tekstopisac verovatno misli na megapiksele,
koji takodje ne garantuju kvalitet finalne slike
ako je optika losa, ili ako je korisnik nepismen

a optika je ta koja ce napraviti razliku,
izmedju telefona i bolje kamere

Gastritis

pre 1 godinu

Marketing: velicnina senzora i njegova osetljivost nazalost ne menjaju jednostavnu cinjenicu da vece socivo jednostavno prikuplja daleko vise svetlosti. Da ne pominjemo kvalitet optike i njenu zasticenost kod DLSR-a

Hmm

pre 1 godinu

Imam S21 Ultra ali imam i Canon R5 sa nekim od najboljih RF objektiva (28-70 F2, 70-200 f2.8 itd). Sve što na ovo mogu da kažem je: ne, neće. Činjenica je da su kamere na telefonima strašno napredovale ali mi se cini da je to najviše na polju "kuvanja" fajla, dakle softverska optimizacija i to za veličinu fajla za društvene mreže i gledanje preko ekrana telefona. Za sve ostale upotrebe, dobar ILC (ne nešto od pre više godina) će uvek biti daleko bolji od telefona jer je fizika neumoljiva po pitanju površine koja prikuplja svetlost - veličine senzora i posebno kvaliteta stakla/objektiva ispred njega. Ali sa druge strane je i činjenica da su telefoni "ubili" tržište P&S aparata, pogotovo sa veličinom senzora ispod 1". Kako god, za veliku većinu ljudi telefon je zaista daleko komfornije rešenje, jer je manji a i uvek na raspolaganju, a to je najbolja kamera - koja je tu kad treba.

Markoni

pre 1 godinu

Potpuno pogresno protumacena izjava.Najbolja moguca kamera na telefonu nikada nece biti ni priblizna najboljem aparatu. Sa druge strane moze da bude bolja od krs DSLRa sa najgorim mogucim objektivo..

Seneka

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.

Željko

pre 1 godinu

Dobar i realan tekst. Fizika je čudo, nema mogućnosti da senzor manje površine primi istu količinu svetlosti od onog duplo većeg, ali marketing je veće čudo od fizike, svakako.

Hmm

pre 1 godinu

Imam S21 Ultra ali imam i Canon R5 sa nekim od najboljih RF objektiva (28-70 F2, 70-200 f2.8 itd). Sve što na ovo mogu da kažem je: ne, neće. Činjenica je da su kamere na telefonima strašno napredovale ali mi se cini da je to najviše na polju "kuvanja" fajla, dakle softverska optimizacija i to za veličinu fajla za društvene mreže i gledanje preko ekrana telefona. Za sve ostale upotrebe, dobar ILC (ne nešto od pre više godina) će uvek biti daleko bolji od telefona jer je fizika neumoljiva po pitanju površine koja prikuplja svetlost - veličine senzora i posebno kvaliteta stakla/objektiva ispred njega. Ali sa druge strane je i činjenica da su telefoni "ubili" tržište P&S aparata, pogotovo sa veličinom senzora ispod 1". Kako god, za veliku većinu ljudi telefon je zaista daleko komfornije rešenje, jer je manji a i uvek na raspolaganju, a to je najbolja kamera - koja je tu kad treba.

B

pre 1 godinu

Bolje fotografije od kog DSLR-a? Čak i da stave full-frame senzor od 36*24 mm, a što neće učiniti, koja optika to može da obsluži? Izjave ovog tipa, čak i od ovakvih zvaničnika, su u najmanju ruku neozbiljne a u najboljem slučaju obmanjujuće za ljude koji ne znaju kako fotografija (čitaj optika) funkcioniše.
Da, rezoluciju mogu da povećavaju, kvalitet da poboljšavaju, softverom da peglaju, ali dok ne zakače ozbiljan objektiv teško će to da ide. Otvor blende ("rupe" kroz koju svetlost prolazi kroz objektiv) na Nikonovom 50mm prime objektivu je veći od 3 cm. To montirano na bilo kom DSLR-u NIKAD neće moći da se zameni smart telefonom.

Logikar

pre 1 godinu

s22 ultra to vec postize, zamenio sam tri kile sociva koje nosim na put za ovaj telefon sada
(Dragan, 3. jun 2022 10:28)

Zamijenio si i tri kile mozga koji se može koristiti sa tim mozgom koji koristiš sada.

Salzburg53

pre 1 godinu

Kako da ne !!! Senzor minijaturnih dimenzija da dostigne i premaši čak i M4/3, da ne govorimo o APSC ili 24x36mm !!! Jedan od osnovnih kvaliteta je (što manja) gustina piksela po mm2, a minijaturni senzori to ne mogu ponuditi.

bole9

pre 1 godinu

Nikad kamera na telefonu neće moći da pokupi više svetlosti i detalja kao DSLR i milc fotoaparati da se ne lažemo. Ranije sam silne pare, kao ljubitelj digitalne fotografije, davao na mobilne telefone al posle sony a6000 stvar se izmenila.

Optika

pre 1 godinu

Kamere telefona su sve bolje i bolje i više nego dovoljne za amatersku upotrebu ali nikakva softverska poboljšanja ne mogu da nadmaše pravi objektiv i svetlosnu moć normalnog fotoaparata.

Bojan

pre 1 godinu

Mobilni telefoni koji su usput imali kameru su postali kamere koje usput imaju mobilni telefon. Proizvođači telefona se reklamiraju mega/giga pikselima i trilijardama boja. Navlaka za bacanje para na nov model.

Peđa

pre 1 godinu

Pod pretpostavkom da proizvođači DSLR fotoaparata spavaju, i ne rade na unapređenju svojih proizvida.
Senzor je bitan naravno, ali optika u objektivu je najvažnija.

Seneka

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.

wer

pre 1 godinu

naslov ne uvazava cinjenicu,
da DSLR skracenica nema nikakve veze sa kvalitetom ugradjenog senzora,
kao ni mirorless kamere koje nemaju pokretno ogledalo

tekstopisac verovatno misli na megapiksele,
koji takodje ne garantuju kvalitet finalne slike
ako je optika losa, ili ako je korisnik nepismen

a optika je ta koja ce napraviti razliku,
izmedju telefona i bolje kamere

Gastritis

pre 1 godinu

Marketing: velicnina senzora i njegova osetljivost nazalost ne menjaju jednostavnu cinjenicu da vece socivo jednostavno prikuplja daleko vise svetlosti. Da ne pominjemo kvalitet optike i njenu zasticenost kod DLSR-a

stpavic@yahoo.com

pre 1 godinu

Na stranu sto je DSRL sistem pred izumiranjem zbog mirrorless-a, u kojoj varijati senzor sa mobilnog moze da se takmici, ne sa full frame senzorima, nego sa manjim APS-C ili micro 4/3. Pa sve i to da izvedu i da budu konkurentni na tom polju, sledeci korak nece nikada moci da preskoce - objektivi. To zna svako ko je imalo prisao aparatima.

Stanislav

pre 1 godinu

Dobro je vi što imate S22 ultra mega k...c palac, skontali smo da ste ponosni na svoj telefon od soma ipo eura, šta sad očekujete, da vam aplaudiramo?

B

pre 1 godinu

@lol

Kakve veze ima objektiv sa prikupljanjem svetlosti na senzoru?!? Jedino na objektivu sto utice na svetlost je otvor blende. Veci otvor znaci vise svetla ali i plice polje dubine.
(lol, 3. jun 2022 13:00)

Kako nema veze? Što je veća "sposobnost prikupljanja svetlosti" -iako je ovo zaista nakaradna formulacija - to je više opcija za podešavanje. Za sve objektive koji "propuštaju više svetlosti" - kako i sam kažeš - koji imaju veći otvor blende - imaš opciju da biraš otvor blende ili dužinu eklspozicije ili oba u maneulenim režimima. Fleksibilno je. Za sve ostale uređaje sa malim dimenzijama elemenata (telefoni) - zbog male fizičke veličine optike nema "velikog" otvora blende. Kad nema svetla moraš produžiti ekspoziciju, a to stvara druge probleme.
Iako je loše formulisao, suština nije pogrešna.

Foto Ćora

pre 1 godinu

Radim fotografisanje i snimanje na svadbama. Sa pojavom digitalnih foto aparata mislio sam da će se moj posao kao i mnogi drugi ugasiti napretkom tehnologije. Neće. Jer ljudi nemaju nikog ko bi na njihovoj svadbi slikao i snimao. Ako su jako dobri onda je besmisleno da on to radi a ako nisu onda neće da se smara bez para. Ako plati platiće profesionalca tim pre što je određen broj slika za mladence besplatan.

Markoni

pre 1 godinu

Potpuno pogresno protumacena izjava.Najbolja moguca kamera na telefonu nikada nece biti ni priblizna najboljem aparatu. Sa druge strane moze da bude bolja od krs DSLRa sa najgorim mogucim objektivo..

PeS

pre 1 godinu

Citam i ne verujem kako se ljudi loze na marketing.
Naravno da fizika ne moze da se promeni, vece 'staklo' vise svetlosti sto znaci i realisticnija fotografija.

samo da vam kazem

pre 1 godinu

Fotografisanje u uslovima slabog svetla, brzih pokreta, udaljenih kadrova je cesto izazov i za profi fotografa. Ali bez dslr-a, pomenuto nece postici nikakvom kamerom telefona. Da li je potrebno uporedjivti snagu blica?

Kamerom telefona se postizu veoma dobre fotografije u uslovima dobrog dnevnog osvetljenja. Za nas obicne "smrtnike" za svakodnevno fotografisanje telefonom, fotografije su sasvim ok, cak i neuporedivo bolje od mekadasnjih tzv "idiot" fotoaparata, ali bogme i bolje od mnogih malih kompaktnih digitalnih fotoaparata.

Sve u svemu, mirrorless kamere sa izmenjivim objektivima su sadasnjost, a i buducnost.

Pera

pre 1 godinu

Slazem se da se ne moze protiv fizike, ali zato matematika u telefonu posle odradi svoje;) Proizvodjaci prate DXOMARK i unajmljuju profi fotografe da bi telefon naucili da napravi dobru sliku. Algoritmi detektuju npr. kosu i teksture i dodaju detalje koje kamera nije uspela da snimi, pomocu tzv. Deep Learninga. Naravno ovo sve traje, ali za par godina ce telefoni postati brzi i bice moguce koristiti mocnije algoritme.

B

pre 1 godinu

@ ljuti gusar

Kad vidim na šetalištu nekoga ko nosi foto aparat (obično neka skalamerija od 2kg) gledam ih kao da sam video dinosauruse. Mada bolest ne bira. Imate narkomane, kockare, alkose pa što ne bi imali i ove foto ovisnike? Telefoni odavno prave odlične fotografije.

Gusare, evo ti domaći zadatak: nadji uveče nekog da skakuće ispred osvetljenog ulaza u zgradu. Fotografiši ga da ne bude mutan i crn a da ti pozadina ulaza ne šljašti. Probaj zatim sa blicem, ako misliš da će to da te spasi...

Onda nađi nekog dinosaurusa sa 2kg teškom skalamerijom i 13-75 mm optikom, neka stavi npr. 1/125, a ako je malo bolji baja neka podesi i F, podesi EV ako treba i neka fotografiše. Zatim nek uzme svoj blic i montira ga da sve bude 3 kg.

Uporedi fotografije pa se vrati sa svojim zapažanjima...

10+

pre 1 godinu

ne, nikad pa ni tad!
pored ostalog posedujem stari canon eos 1ds, adapter i komplet tair objektiva. sto se tice kvaliteta fotografije a cega bi drugog, sve te vase moderne mpxxx sklopcije sklanjajte dok se niste obrukali. ma, sta ja pisem,, za te pametne krseve dovoljan i canon powershot g5 sa 5 mp.

AI

pre 1 godinu

Tacno je da se kvalitet fotografija drasticno poboljsao, ali sa jednim ali - radi se o softverski poboljsanim fotografijama koje sve manje imaju veze sa realnoscu, a sve vise sa tim kako softver "zamislja" da ta realnost izgleda, sve u cilju "prevare" mozga. U tu svrhu se koriste napredni algoritmi vestacke inteligencije i za to specijalizovani procesori.

466453

pre 1 godinu

Fizika kaze da je to nemoguce. Imam dslr i to prilicno star, 2 dobra stakla, najbolji mobilni nije ni 20% tog kvaliteta
(mayor Tom, 03. jun 2022 13:42)

Fizika kaže? Fizika pomera granice ka prirodno mogućem.
Dimenzija jednog fotona po pikselu. I ti će jednog dana biti moguće.
Kažeš imaš DSLR, i krava ima oko mnogo puta veće od sokola!!!
Prestanite o stvarima koje ne razumete, većina telefona je već "pametnija" od svojih vlasnika koji ne znaju da koriste ni četvrtinu mogućnosti istih a šta će još uz napredovanje hardvera AI uspeti da odradi je za sve nas neznanca.

Jaaa

pre 1 godinu

Teško da će dostići kvalitet senzora apsc ili ff aparata ikada ali telefoni imaju nešto što kamere verovatno neće nikada - software! I današnji senzori u aparatima bi bili daleko od digitalaca od pre 15 godina da nije softvera..

milan82

pre 1 godinu

DSLR u pravim rukama će uvek praviti bolje fotografije od mobilnog telefona. Jedino se za uslove slabog osvetljenja ne slažem, pogotovo za mrak. Tu mobilni telefoni imaju prednost zbog procesorske snage i veštačke inteligencije. Bukvalno pretvaraju noć u dan i izvlače više detalja od DSLR kamere. To naravno nije realan prikaz, ali je bolje to nego da se ništa ne vidi.

kam

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.
@(Seneka, 3. jun 2022 10:50)

Polako, a ko ti kaze da u buducnosti osetljivost senzora nece i dalje rasti unatoc dimenzijama, zahvaljuci novim tehnoloskim resenjima i materijalima ? Upravo se to i desilo poslednjih godina. Uporedi samo osetljivost senzora istih dimenzija danas i pre nekoliko godina.

V for Vendetta

pre 1 godinu

a oni ljubitelji fotografije glupaci kad plaćaju jedan objektiv skuplje od najskupljih telefona.
Telefoni uz ai procesore docrtavaju sliku, dslr i uz najjeftinije objektive beleže realnost. Imam Eos 30d i uz jeftine kit objektive ako iole ima svetla napravicu daleko bolju fotku od bilo kog fona, i to sa "bednih" 8Mpixela.
O igranju sa dubinskom oštrinom ne vredi ni pričati.
O novom telu aparata rezmišljam samo zbog većeg ISO i video snimanja.

nikad ne reci nikada

pre 1 godinu

Pored insekta robota koji moze i da leti koji moze da ima i kameru, pa cak i da vas namerno ubije, vi tvrdite da dslr
" nikada " nece biti instaliran u telefon, tj.postici taj kvalitet slike.
Samo vi skljocajte a inzinjerstvo prepustite drugima.

Todos

pre 1 godinu

Nema šanse.Telefoni su pretežno širokougaoni. Mogu da se takmiče neki modeli u detaljima zato ti telefoni koštaju 1,5k i više. Međutim dajte vi meni telefon koji će zameniti 70-200, 400. 2.8. ili 50 1.0. Namerno sam stavio šarenolike. Ovakvih i sličnih ima koliko hoćete. Telefoni menjaju širokougaone fiksne 20mm, 24mm. One macro neće još dugo stići.

lol

pre 1 godinu

Marketing: velicnina senzora i njegova osetljivost nazalost ne menjaju jednostavnu cinjenicu da vece socivo jednostavno prikuplja daleko vise svetlosti. Da ne pominjemo kvalitet optike i njenu zasticenost kod DLSR-a
(Gastritis, 3. jun 2022 11:09)

Kakve veze ima objektiv sa prikupljanjem svetlosti na senzoru?!? Jedino na objektivu sto utice na svetlost je otvor blende. Veci otvor znaci vise svetla ali i plice polje dubine.

Ljuti Gusar

pre 1 godinu

Kad vidim na šetalištu nekoga ko nosi foto aparat (obično neka skalamerija od 2kg) gledam ih kao da sam video dinosauruse. Mada bolest ne bira. Imate narkomane, kockare, alkose pa što ne bi imali i ove foto ovisnike? Telefoni odavno prave odlične fotografije.

Da…

pre 1 godinu

“To montirano na bilo kom DSLR-u NIKAD neće moći da se zameni smart telefonom.“

Slične rečenice su mnogo puta u istoriji upotrebljene za mnoge druge nove stvari, npr. “Motorni automobil NIKAD neće moći da zameni konjsku zapregu”….itd.

kam

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.
@(Seneka, 3. jun 2022 10:50)

Polako, a ko ti kaze da u buducnosti osetljivost senzora nece i dalje rasti unatoc dimenzijama, zahvaljuci novim tehnoloskim resenjima i materijalima ? Upravo se to i desilo poslednjih godina. Uporedi samo osetljivost senzora istih dimenzija danas i pre nekoliko godina.

dejan

pre 1 godinu

Nije sporno da ce profesionac sa ILC aparatom uvek napraviti bolju fotografiju nego sa modernim mobilnim telefonom. Ali takvu fotografiju ce verovatno prethodno morati dodatno da obradjuje u softveru i opet vecina ljudi nece biti u stanju da primeti razliku, pogotovo sto se danas 99% fotografija gleda online u smanjenoj rezoluciji. Pri tome, 99% ljudi koji danas fotografisu nisu profesionalci, a prosecan korisnik ce vec i danas napraviti bolju fotografiju telefonom nego ILC aparatom.
Kamere na mobilnim telefonima se poslednjih godina drasticno brze razvijaju nego ILC aparati. Obrada koja se desava automatski prilikom fotografisanja modernim mobilnim telefonima postaje sve bolja, dinamicki opseg je sve veci, vec sad mozes praviti sasvim korektne duge ekspozicije cak i bez stativa, makro fotografije... Zbog malog senzora dubina polja (DOF) jeste mnogo veca ali mislim da ce softver kojim se to pegla (Portrait mode) takodje postajati sve bolji.

Ono gde mislim da kamere na telefonima nece skoro (a verovatno nikad) moci da dosegnu ILC aparate je sve ono gde je potreban veliki telefoto objektiv (sport, wildlife...). Mada tu pricamo o staklu a ne o samom senzoru.

Btw, ne znam koliko su mediji dobro preneli ovu izjavu, ali buduci da je Sony vodeci proizvodjac senzora i za telefone i ILC aparate, mislim da ima tezinu.

Bojan

pre 1 godinu

Imam Fuji DSLR, platio sam ga oko 900€ pre dve godine. Nakon toga sam kupio google pixel 4a za 150€ uz mobilni paket. Realno, pixel mi pravi bolje slike sa vecim dinamickim opsegom, a to je jasno zbog toga sto kombinuje fotografije i radi inteligentnu obradu. To sve sa standardnim modom, nisam uopste ni gledao kao izgleda raw. Vjerovatno se nesto slicno moze napraviti i sa fuji-jem kada bi se slikao raw mod, vise slika, i onda preko softvera rucno doradjivale slike. Ali, ja nemam vremena da gubim na to. DSLR trazi vise rucnog rada i vremena, pixel mi svaki put napravi super sliku, a ako ne valja, napravi seriju 30-50 pa mogu da biram sta hocu. Imaju i slicnu rezoluciju pa sam uporedjivao slike kada se uvecjaju. U sustini fuji je za nijansu bolji ali losiji u odnosu na ono sto sam ocekivao od njega i ulozeni novac. Evo ga godinu dana ga nisam palio, glavni problem su dimenzije, pixel fino staje u dzep i za sekundu je spreman, pravi serije slika, ima integrisane opcije za filtere i doradjivanje, a kod fujia moram da nosim skalameriju svaki put sa sobom i to me odbija. Steta.

Zex

pre 1 godinu

Samo s22 ultra, kakva dslr kamera. Vreme cini svoje, tehnologija napreduje. Nazire se kraj ogromnim sklopocijama, bilo je i vreme. Nadjite na yt. uporedni test, dslr i 22ultra, pa se javite.

Rralno

pre 1 godinu

1. Sada je jeftinije uzeti DSLR nego telefon sa"jakom" kamerom.

2. DSLR odlazi u penziju svakako jer ga zamenjuje Mirrorless. Tj DSLR danas retko ko i kupuje, jer svi ozbiljni prelaze na ove druge

Комша

pre 1 godinu

Никад телефон неће моћи да има оптику коју има ДСЛР апарат. А добра оптика значи јако пуно.

Ouch!

pre 1 godinu

Komentari ovde zaboravljaju činjenicu da ova vest dolazi iz kompanije Sony koja, gle čuda, proizvodi i telefone i fotoaparate.
Oni su prošle godine ubacili full frame senzor u svoj telefon (koji je zbog toga bio i ekstremno skup). Zašto su to uradili? Zato što je Xiaomi sa svojom ultrom otpočeo revoluciju u digitalnom fotografisanju. U labaratorijskim testovima, ultra je pobeđivala sonyev DSLR.
Ali, testiranje u kontrolisanim uslovima nije isto što i realna fotografija. Ultra je bila moćna, ali je sa softverske strane bila krš. Slično je i sa Sony-jevim telefonom. Aplikacije za kameru su bile okrenute fotografima, a ne normalnim korisnicima. A hardver telefona nije bio dovoljan da opsluži pun potencijal fullframe senzora.
Ove godine se i to menja, i u tom segmentu je došlo do određenih pomaka.
Treći faktor su ljudi koji gledaju fotografije. U suštini, njima nije bitna oštrina, a i šum se toleriše. Bitno je da foto bude u toplijim bojama, svetla, kontrastna (ako je HDR - pun pogodak!) i da se na njoj nalaze interesantni detalji.
Na kraju - sama svrha fotografije je beleženje uspomena ili događaja. Svako u džepu ima telefon, pa razumem zabrinutost fotografa za svoj posao.
Nego, očekujte u budućnosti i revoluciju što se tiče video snimanja. Tu već moramo prevazići fazni autofokus kao glavni neprijatelj kvalitetnog snimka na telefonu.

Ljuti Gusar

pre 1 godinu

Kad vidim na šetalištu nekoga ko nosi foto aparat (obično neka skalamerija od 2kg) gledam ih kao da sam video dinosauruse. Mada bolest ne bira. Imate narkomane, kockare, alkose pa što ne bi imali i ove foto ovisnike? Telefoni odavno prave odlične fotografije.

nikad ne reci nikada

pre 1 godinu

Pored insekta robota koji moze i da leti koji moze da ima i kameru, pa cak i da vas namerno ubije, vi tvrdite da dslr
" nikada " nece biti instaliran u telefon, tj.postici taj kvalitet slike.
Samo vi skljocajte a inzinjerstvo prepustite drugima.

lol

pre 1 godinu

Marketing: velicnina senzora i njegova osetljivost nazalost ne menjaju jednostavnu cinjenicu da vece socivo jednostavno prikuplja daleko vise svetlosti. Da ne pominjemo kvalitet optike i njenu zasticenost kod DLSR-a
(Gastritis, 3. jun 2022 11:09)

Kakve veze ima objektiv sa prikupljanjem svetlosti na senzoru?!? Jedino na objektivu sto utice na svetlost je otvor blende. Veci otvor znaci vise svetla ali i plice polje dubine.

bole9

pre 1 godinu

Nikad kamera na telefonu neće moći da pokupi više svetlosti i detalja kao DSLR i milc fotoaparati da se ne lažemo. Ranije sam silne pare, kao ljubitelj digitalne fotografije, davao na mobilne telefone al posle sony a6000 stvar se izmenila.

Logikar

pre 1 godinu

s22 ultra to vec postize, zamenio sam tri kile sociva koje nosim na put za ovaj telefon sada
(Dragan, 3. jun 2022 10:28)

Zamijenio si i tri kile mozga koji se može koristiti sa tim mozgom koji koristiš sada.

466453

pre 1 godinu

Fizika kaze da je to nemoguce. Imam dslr i to prilicno star, 2 dobra stakla, najbolji mobilni nije ni 20% tog kvaliteta
(mayor Tom, 03. jun 2022 13:42)

Fizika kaže? Fizika pomera granice ka prirodno mogućem.
Dimenzija jednog fotona po pikselu. I ti će jednog dana biti moguće.
Kažeš imaš DSLR, i krava ima oko mnogo puta veće od sokola!!!
Prestanite o stvarima koje ne razumete, većina telefona je već "pametnija" od svojih vlasnika koji ne znaju da koriste ni četvrtinu mogućnosti istih a šta će još uz napredovanje hardvera AI uspeti da odradi je za sve nas neznanca.

Željko

pre 1 godinu

Dobar i realan tekst. Fizika je čudo, nema mogućnosti da senzor manje površine primi istu količinu svetlosti od onog duplo većeg, ali marketing je veće čudo od fizike, svakako.

Bojan

pre 1 godinu

Mobilni telefoni koji su usput imali kameru su postali kamere koje usput imaju mobilni telefon. Proizvođači telefona se reklamiraju mega/giga pikselima i trilijardama boja. Navlaka za bacanje para na nov model.

Zex

pre 1 godinu

Samo s22 ultra, kakva dslr kamera. Vreme cini svoje, tehnologija napreduje. Nazire se kraj ogromnim sklopocijama, bilo je i vreme. Nadjite na yt. uporedni test, dslr i 22ultra, pa se javite.

Pera

pre 1 godinu

Slazem se da se ne moze protiv fizike, ali zato matematika u telefonu posle odradi svoje;) Proizvodjaci prate DXOMARK i unajmljuju profi fotografe da bi telefon naucili da napravi dobru sliku. Algoritmi detektuju npr. kosu i teksture i dodaju detalje koje kamera nije uspela da snimi, pomocu tzv. Deep Learninga. Naravno ovo sve traje, ali za par godina ce telefoni postati brzi i bice moguce koristiti mocnije algoritme.

Stanislav

pre 1 godinu

Dobro je vi što imate S22 ultra mega k...c palac, skontali smo da ste ponosni na svoj telefon od soma ipo eura, šta sad očekujete, da vam aplaudiramo?

Bojan

pre 1 godinu

Imam Fuji DSLR, platio sam ga oko 900€ pre dve godine. Nakon toga sam kupio google pixel 4a za 150€ uz mobilni paket. Realno, pixel mi pravi bolje slike sa vecim dinamickim opsegom, a to je jasno zbog toga sto kombinuje fotografije i radi inteligentnu obradu. To sve sa standardnim modom, nisam uopste ni gledao kao izgleda raw. Vjerovatno se nesto slicno moze napraviti i sa fuji-jem kada bi se slikao raw mod, vise slika, i onda preko softvera rucno doradjivale slike. Ali, ja nemam vremena da gubim na to. DSLR trazi vise rucnog rada i vremena, pixel mi svaki put napravi super sliku, a ako ne valja, napravi seriju 30-50 pa mogu da biram sta hocu. Imaju i slicnu rezoluciju pa sam uporedjivao slike kada se uvecjaju. U sustini fuji je za nijansu bolji ali losiji u odnosu na ono sto sam ocekivao od njega i ulozeni novac. Evo ga godinu dana ga nisam palio, glavni problem su dimenzije, pixel fino staje u dzep i za sekundu je spreman, pravi serije slika, ima integrisane opcije za filtere i doradjivanje, a kod fujia moram da nosim skalameriju svaki put sa sobom i to me odbija. Steta.

Salzburg53

pre 1 godinu

Kako da ne !!! Senzor minijaturnih dimenzija da dostigne i premaši čak i M4/3, da ne govorimo o APSC ili 24x36mm !!! Jedan od osnovnih kvaliteta je (što manja) gustina piksela po mm2, a minijaturni senzori to ne mogu ponuditi.

10+

pre 1 godinu

ne, nikad pa ni tad!
pored ostalog posedujem stari canon eos 1ds, adapter i komplet tair objektiva. sto se tice kvaliteta fotografije a cega bi drugog, sve te vase moderne mpxxx sklopcije sklanjajte dok se niste obrukali. ma, sta ja pisem,, za te pametne krseve dovoljan i canon powershot g5 sa 5 mp.

PeS

pre 1 godinu

Citam i ne verujem kako se ljudi loze na marketing.
Naravno da fizika ne moze da se promeni, vece 'staklo' vise svetlosti sto znaci i realisticnija fotografija.

B

pre 1 godinu

@ ljuti gusar

Kad vidim na šetalištu nekoga ko nosi foto aparat (obično neka skalamerija od 2kg) gledam ih kao da sam video dinosauruse. Mada bolest ne bira. Imate narkomane, kockare, alkose pa što ne bi imali i ove foto ovisnike? Telefoni odavno prave odlične fotografije.

Gusare, evo ti domaći zadatak: nadji uveče nekog da skakuće ispred osvetljenog ulaza u zgradu. Fotografiši ga da ne bude mutan i crn a da ti pozadina ulaza ne šljašti. Probaj zatim sa blicem, ako misliš da će to da te spasi...

Onda nađi nekog dinosaurusa sa 2kg teškom skalamerijom i 13-75 mm optikom, neka stavi npr. 1/125, a ako je malo bolji baja neka podesi i F, podesi EV ako treba i neka fotografiše. Zatim nek uzme svoj blic i montira ga da sve bude 3 kg.

Uporedi fotografije pa se vrati sa svojim zapažanjima...

kam

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.
@(Seneka, 3. jun 2022 10:50)

Polako, a ko ti kaze da u buducnosti osetljivost senzora nece i dalje rasti unatoc dimenzijama, zahvaljuci novim tehnoloskim resenjima i materijalima ? Upravo se to i desilo poslednjih godina. Uporedi samo osetljivost senzora istih dimenzija danas i pre nekoliko godina.

milan82

pre 1 godinu

DSLR u pravim rukama će uvek praviti bolje fotografije od mobilnog telefona. Jedino se za uslove slabog osvetljenja ne slažem, pogotovo za mrak. Tu mobilni telefoni imaju prednost zbog procesorske snage i veštačke inteligencije. Bukvalno pretvaraju noć u dan i izvlače više detalja od DSLR kamere. To naravno nije realan prikaz, ali je bolje to nego da se ništa ne vidi.

Seneka

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.

Markoni

pre 1 godinu

Potpuno pogresno protumacena izjava.Najbolja moguca kamera na telefonu nikada nece biti ni priblizna najboljem aparatu. Sa druge strane moze da bude bolja od krs DSLRa sa najgorim mogucim objektivo..

B

pre 1 godinu

Bolje fotografije od kog DSLR-a? Čak i da stave full-frame senzor od 36*24 mm, a što neće učiniti, koja optika to može da obsluži? Izjave ovog tipa, čak i od ovakvih zvaničnika, su u najmanju ruku neozbiljne a u najboljem slučaju obmanjujuće za ljude koji ne znaju kako fotografija (čitaj optika) funkcioniše.
Da, rezoluciju mogu da povećavaju, kvalitet da poboljšavaju, softverom da peglaju, ali dok ne zakače ozbiljan objektiv teško će to da ide. Otvor blende ("rupe" kroz koju svetlost prolazi kroz objektiv) na Nikonovom 50mm prime objektivu je veći od 3 cm. To montirano na bilo kom DSLR-u NIKAD neće moći da se zameni smart telefonom.

kam

pre 1 godinu

Reći ovako nešto je nepoznavanje fizike. Kamere na telefonima mogu da dostignu senzore sa DSLR aparata ili mirorles aparata samo ako budu imali u sebi APS-C ili full frame senzor. A ako bi se to desilo, onda bi telefoni trebalo da budu sličnih dimenzija i slične mase kao fotoaparati. Ali onda ih niko neće kupovati. Dakle, hrabra i vrlo nepromišljena izjava. Fotkajte jednom sa Canon EOS R6 ili R5 aparatom, pa ćete videti koji je to nivo fotografije i videa. Kakvi crni telefoni.
@(Seneka, 3. jun 2022 10:50)

Polako, a ko ti kaze da u buducnosti osetljivost senzora nece i dalje rasti unatoc dimenzijama, zahvaljuci novim tehnoloskim resenjima i materijalima ? Upravo se to i desilo poslednjih godina. Uporedi samo osetljivost senzora istih dimenzija danas i pre nekoliko godina.

Da…

pre 1 godinu

“To montirano na bilo kom DSLR-u NIKAD neće moći da se zameni smart telefonom.“

Slične rečenice su mnogo puta u istoriji upotrebljene za mnoge druge nove stvari, npr. “Motorni automobil NIKAD neće moći da zameni konjsku zapregu”….itd.

Peđa

pre 1 godinu

Pod pretpostavkom da proizvođači DSLR fotoaparata spavaju, i ne rade na unapređenju svojih proizvida.
Senzor je bitan naravno, ali optika u objektivu je najvažnija.

Hmm

pre 1 godinu

Imam S21 Ultra ali imam i Canon R5 sa nekim od najboljih RF objektiva (28-70 F2, 70-200 f2.8 itd). Sve što na ovo mogu da kažem je: ne, neće. Činjenica je da su kamere na telefonima strašno napredovale ali mi se cini da je to najviše na polju "kuvanja" fajla, dakle softverska optimizacija i to za veličinu fajla za društvene mreže i gledanje preko ekrana telefona. Za sve ostale upotrebe, dobar ILC (ne nešto od pre više godina) će uvek biti daleko bolji od telefona jer je fizika neumoljiva po pitanju površine koja prikuplja svetlost - veličine senzora i posebno kvaliteta stakla/objektiva ispred njega. Ali sa druge strane je i činjenica da su telefoni "ubili" tržište P&S aparata, pogotovo sa veličinom senzora ispod 1". Kako god, za veliku većinu ljudi telefon je zaista daleko komfornije rešenje, jer je manji a i uvek na raspolaganju, a to je najbolja kamera - koja je tu kad treba.

stpavic@yahoo.com

pre 1 godinu

Na stranu sto je DSRL sistem pred izumiranjem zbog mirrorless-a, u kojoj varijati senzor sa mobilnog moze da se takmici, ne sa full frame senzorima, nego sa manjim APS-C ili micro 4/3. Pa sve i to da izvedu i da budu konkurentni na tom polju, sledeci korak nece nikada moci da preskoce - objektivi. To zna svako ko je imalo prisao aparatima.

Jaaa

pre 1 godinu

Teško da će dostići kvalitet senzora apsc ili ff aparata ikada ali telefoni imaju nešto što kamere verovatno neće nikada - software! I današnji senzori u aparatima bi bili daleko od digitalaca od pre 15 godina da nije softvera..

samo da vam kazem

pre 1 godinu

Fotografisanje u uslovima slabog svetla, brzih pokreta, udaljenih kadrova je cesto izazov i za profi fotografa. Ali bez dslr-a, pomenuto nece postici nikakvom kamerom telefona. Da li je potrebno uporedjivti snagu blica?

Kamerom telefona se postizu veoma dobre fotografije u uslovima dobrog dnevnog osvetljenja. Za nas obicne "smrtnike" za svakodnevno fotografisanje telefonom, fotografije su sasvim ok, cak i neuporedivo bolje od mekadasnjih tzv "idiot" fotoaparata, ali bogme i bolje od mnogih malih kompaktnih digitalnih fotoaparata.

Sve u svemu, mirrorless kamere sa izmenjivim objektivima su sadasnjost, a i buducnost.

Optika

pre 1 godinu

Kamere telefona su sve bolje i bolje i više nego dovoljne za amatersku upotrebu ali nikakva softverska poboljšanja ne mogu da nadmaše pravi objektiv i svetlosnu moć normalnog fotoaparata.

wer

pre 1 godinu

naslov ne uvazava cinjenicu,
da DSLR skracenica nema nikakve veze sa kvalitetom ugradjenog senzora,
kao ni mirorless kamere koje nemaju pokretno ogledalo

tekstopisac verovatno misli na megapiksele,
koji takodje ne garantuju kvalitet finalne slike
ako je optika losa, ili ako je korisnik nepismen

a optika je ta koja ce napraviti razliku,
izmedju telefona i bolje kamere

AI

pre 1 godinu

Tacno je da se kvalitet fotografija drasticno poboljsao, ali sa jednim ali - radi se o softverski poboljsanim fotografijama koje sve manje imaju veze sa realnoscu, a sve vise sa tim kako softver "zamislja" da ta realnost izgleda, sve u cilju "prevare" mozga. U tu svrhu se koriste napredni algoritmi vestacke inteligencije i za to specijalizovani procesori.

dejan

pre 1 godinu

Nije sporno da ce profesionac sa ILC aparatom uvek napraviti bolju fotografiju nego sa modernim mobilnim telefonom. Ali takvu fotografiju ce verovatno prethodno morati dodatno da obradjuje u softveru i opet vecina ljudi nece biti u stanju da primeti razliku, pogotovo sto se danas 99% fotografija gleda online u smanjenoj rezoluciji. Pri tome, 99% ljudi koji danas fotografisu nisu profesionalci, a prosecan korisnik ce vec i danas napraviti bolju fotografiju telefonom nego ILC aparatom.
Kamere na mobilnim telefonima se poslednjih godina drasticno brze razvijaju nego ILC aparati. Obrada koja se desava automatski prilikom fotografisanja modernim mobilnim telefonima postaje sve bolja, dinamicki opseg je sve veci, vec sad mozes praviti sasvim korektne duge ekspozicije cak i bez stativa, makro fotografije... Zbog malog senzora dubina polja (DOF) jeste mnogo veca ali mislim da ce softver kojim se to pegla (Portrait mode) takodje postajati sve bolji.

Ono gde mislim da kamere na telefonima nece skoro (a verovatno nikad) moci da dosegnu ILC aparate je sve ono gde je potreban veliki telefoto objektiv (sport, wildlife...). Mada tu pricamo o staklu a ne o samom senzoru.

Btw, ne znam koliko su mediji dobro preneli ovu izjavu, ali buduci da je Sony vodeci proizvodjac senzora i za telefone i ILC aparate, mislim da ima tezinu.

Ouch!

pre 1 godinu

Komentari ovde zaboravljaju činjenicu da ova vest dolazi iz kompanije Sony koja, gle čuda, proizvodi i telefone i fotoaparate.
Oni su prošle godine ubacili full frame senzor u svoj telefon (koji je zbog toga bio i ekstremno skup). Zašto su to uradili? Zato što je Xiaomi sa svojom ultrom otpočeo revoluciju u digitalnom fotografisanju. U labaratorijskim testovima, ultra je pobeđivala sonyev DSLR.
Ali, testiranje u kontrolisanim uslovima nije isto što i realna fotografija. Ultra je bila moćna, ali je sa softverske strane bila krš. Slično je i sa Sony-jevim telefonom. Aplikacije za kameru su bile okrenute fotografima, a ne normalnim korisnicima. A hardver telefona nije bio dovoljan da opsluži pun potencijal fullframe senzora.
Ove godine se i to menja, i u tom segmentu je došlo do određenih pomaka.
Treći faktor su ljudi koji gledaju fotografije. U suštini, njima nije bitna oštrina, a i šum se toleriše. Bitno je da foto bude u toplijim bojama, svetla, kontrastna (ako je HDR - pun pogodak!) i da se na njoj nalaze interesantni detalji.
Na kraju - sama svrha fotografije je beleženje uspomena ili događaja. Svako u džepu ima telefon, pa razumem zabrinutost fotografa za svoj posao.
Nego, očekujte u budućnosti i revoluciju što se tiče video snimanja. Tu već moramo prevazići fazni autofokus kao glavni neprijatelj kvalitetnog snimka na telefonu.

Gastritis

pre 1 godinu

Marketing: velicnina senzora i njegova osetljivost nazalost ne menjaju jednostavnu cinjenicu da vece socivo jednostavno prikuplja daleko vise svetlosti. Da ne pominjemo kvalitet optike i njenu zasticenost kod DLSR-a

B

pre 1 godinu

@lol

Kakve veze ima objektiv sa prikupljanjem svetlosti na senzoru?!? Jedino na objektivu sto utice na svetlost je otvor blende. Veci otvor znaci vise svetla ali i plice polje dubine.
(lol, 3. jun 2022 13:00)

Kako nema veze? Što je veća "sposobnost prikupljanja svetlosti" -iako je ovo zaista nakaradna formulacija - to je više opcija za podešavanje. Za sve objektive koji "propuštaju više svetlosti" - kako i sam kažeš - koji imaju veći otvor blende - imaš opciju da biraš otvor blende ili dužinu eklspozicije ili oba u maneulenim režimima. Fleksibilno je. Za sve ostale uređaje sa malim dimenzijama elemenata (telefoni) - zbog male fizičke veličine optike nema "velikog" otvora blende. Kad nema svetla moraš produžiti ekspoziciju, a to stvara druge probleme.
Iako je loše formulisao, suština nije pogrešna.

V for Vendetta

pre 1 godinu

a oni ljubitelji fotografije glupaci kad plaćaju jedan objektiv skuplje od najskupljih telefona.
Telefoni uz ai procesore docrtavaju sliku, dslr i uz najjeftinije objektive beleže realnost. Imam Eos 30d i uz jeftine kit objektive ako iole ima svetla napravicu daleko bolju fotku od bilo kog fona, i to sa "bednih" 8Mpixela.
O igranju sa dubinskom oštrinom ne vredi ni pričati.
O novom telu aparata rezmišljam samo zbog većeg ISO i video snimanja.

Rralno

pre 1 godinu

1. Sada je jeftinije uzeti DSLR nego telefon sa"jakom" kamerom.

2. DSLR odlazi u penziju svakako jer ga zamenjuje Mirrorless. Tj DSLR danas retko ko i kupuje, jer svi ozbiljni prelaze na ove druge

Комша

pre 1 godinu

Никад телефон неће моћи да има оптику коју има ДСЛР апарат. А добра оптика значи јако пуно.

Foto Ćora

pre 1 godinu

Radim fotografisanje i snimanje na svadbama. Sa pojavom digitalnih foto aparata mislio sam da će se moj posao kao i mnogi drugi ugasiti napretkom tehnologije. Neće. Jer ljudi nemaju nikog ko bi na njihovoj svadbi slikao i snimao. Ako su jako dobri onda je besmisleno da on to radi a ako nisu onda neće da se smara bez para. Ako plati platiće profesionalca tim pre što je određen broj slika za mladence besplatan.

Todos

pre 1 godinu

Nema šanse.Telefoni su pretežno širokougaoni. Mogu da se takmiče neki modeli u detaljima zato ti telefoni koštaju 1,5k i više. Međutim dajte vi meni telefon koji će zameniti 70-200, 400. 2.8. ili 50 1.0. Namerno sam stavio šarenolike. Ovakvih i sličnih ima koliko hoćete. Telefoni menjaju širokougaone fiksne 20mm, 24mm. One macro neće još dugo stići.