Aktuelno

Petak, 13.05.2022.

19:00

Starlink internet je dostupan u 32 zemlje; U Srbiji uskoro

Izvor: B92

Starlink internet je dostupan u 32 zemlje; U Srbiji uskoro IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Kamo Lee

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

Na Zlataru nema 4G?

vrtaljot

pre 1 godinu

(Rodion Gataulin, 15. maj 2022 12:58)

Drzi se ti Golfa 2ke i ADSLa od 10-20Mbps, ne nasedaj na prevare kao sto su Tesla i Starlink :D

Max

pre 1 godinu

U ovom momentu prosecan Rus, Kinez, Iranac, Severokorejanac...nema pristup necenzurisanom (citaj:americkom) Internetu. Medjutim, kad proradi ovo cudo, pa jos mobilni telefoni budu mogli direktno da se kace na satelite bez neke dopunske opreme...evo nama demokratskih revolucija u Rusiji, Kini, Iranu, itd! E to je prava namena ovog interneta, da americka propaganda dodje slobodno u svaki cosak planete!
(XL, 15. maj 2022 09:48)
Jel moguce da si toliko naivan? Pa ne ide to tako, za ovo ti treba oprema, kako ce da je nabave ? A kako to obicno biva, svakog cuda 3 dana dosta, nikad u pomenutim zemljama ova smejurija nece proraditi.

m

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)
Trenutni ping na optici na Nbgd je 1 m/s, kad se testira preko domaceg servera. Zasto bi neko koristio ovo, kad moze optiku? I koliko u Bg ima ljudi kojima je bitan ping prema americkim serverima? Kako god, ovo ce kod nas koristiti snobovi i malo ljudi i kompanija kojima je zaista korisno.
(Blok 44, 14. maj 2022 13:40)

koristice neko ko ne zivi na nbg gde ima novija infrastruktura internet provajdera vec u manjem gradu ili negde na selu recimo a ima para za ovako nesto...

Zoran

pre 1 godinu

Da imama puno para i živim u divljini. Ako bude konkrentan sa cenom drugih internet operatera onda u redu, ovako ne interesuje me

Max

pre 1 godinu

Nadam se da će veći broj korisnika doneti i cene pristupačne za treće zemlje sveta gde spada i Srbija. To bi označilo kraj ere monopola MTS-a i potrebe da raspolažem imaginarnim fiksnim priključkom kako bih mogao da koristim optički internet i televiziju.
(Boban, 14. maj 2022 09:05)
Napisao si jednu tesku neistinu ili si pogresno informisan... Fiksni telefon sam odjavio pre 10 godina, a ove godine sam uveo opticki internet, nema nikakve veze jedno s' drugim.

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

@(Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji., 14. maj 2022 13:15)

Apsolutno sve tačno i istina što ste napisali. Tzv. "starlink" je još jedan u dugom nizu intelektualnih pobačaja Elona Muska koga opšta halabuka prodaje maloumnicima, isto kao i tesla "automobili", proizvod bez ikakve upotrebne vrednosti i svrhe nameće se galamom i drekom pa i državnim "subvencijama" i ucenama jadnicima slabije pameti. O tzv. "hyper-loop" da i ne pričamo. Ali ok, ovce i jesu za šišanje, dok je budala biće i piramidalnih šema... Veliko je razočarenje da pravni sistemi uređenih demokratskih zemalja ne prepoznaju ovaj TEŽAK maligni oblik kriminala te je Musk još uvek na slobodi, ali dobro, vreme će pokazati gde će završiti.

XL

pre 1 godinu

U ovom momentu prosecan Rus, Kinez, Iranac, Severokorejanac...nema pristup necenzurisanom (citaj:americkom) Internetu. Medjutim, kad proradi ovo cudo, pa jos mobilni telefoni budu mogli direktno da se kace na satelite bez neke dopunske opreme...evo nama demokratskih revolucija u Rusiji, Kini, Iranu, itd! E to je prava namena ovog interneta, da americka propaganda dodje slobodno u svaki cosak planete!

zaostalost u svim sferama

pre 1 godinu

Hoće li nam posle po potrebi isključivati internet kada ne osudimo Rusiju,Kinu....
(Što te biju ovi dobri ljudi, 14. maj 2022 09:07)

To lako mogu i ovako, posto imamo samo par backbone konekcija ka EU

Toza

pre 1 godinu

To je super za poslovne ljude koji hoce da zive van grada ! Ko. ne moze da plati €100 za posao mesecno
Taj ne radi ozbiljan posao.. vecina nasih vise potrose za cigarete a od toga imaju problem sa zdravljem..

Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji.

pre 1 godinu

(Mvp, 13. maj 2022 22:41)

Nalupao si se za sve pare i dobio gomilu pluseva.

Ping izmedju Srbije i SAD (6-12 hiljada km razdaljine) samo teoretski moze biti ispod 100ms.

Racunamo najbolji slucaj, 6000 km (zapravo skoro 7000 od najzapadnijeg dela kod nas do najistocnijeg kod njih) razdaljine i kretanje signala brzinom svetlosti (300000 km/s), imamo latenciju u jednom smeru 6000/300000 = 0.02s = 20ms.
Ping se racuna kao put do tamo i nazad (round trip time) pa se brojka mnozi sa 2 = 40ms.
To je u slucaju kad je razdaljina manja od najmanje realne, kad je brzina jednaka brzini svetlosti zaokruzenoj nagore (sa 299... na 300 hiljada km/s), a sve moguce latencije (aplikacija, OS, mrezni adapter, ruteri, switchevi, pojacivaci signala itd) ne postoje.

Za neku median razdaljinu od 9000 km imamo 30ms x 2 = 60ms pinga.

Zbog manje brzine prostiranja signala, kao i latencija mrezne opreme, ova cifra se mnozi sa 2-3x.

E sad, zasto elonov svemirski internet ne doprinosu smanjenju pinga/kvalitetu interneta? Iz vise razloga:

1 - U pitanju je bezicna mreza, sto donosi potpuno novi set problema. Interferencija, slabljenje signala, gubitak konekcije i rekonekcija (odlucivanje sa kojim satelitom se vrsi...) i jos mnogo toga. Sve ovo izaziva veliki gubitak paketa i jitter = losu konekciju.

-NASTAVAK U SLEDECEM KOMENTARU-

Blok 44

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)
Trenutni ping na optici na Nbgd je 1 m/s, kad se testira preko domaceg servera. Zasto bi neko koristio ovo, kad moze optiku? I koliko u Bg ima ljudi kojima je bitan ping prema americkim serverima? Kako god, ovo ce kod nas koristiti snobovi i malo ljudi i kompanija kojima je zaista korisno.

Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji.

pre 1 godinu

-NASTAVAK PRETHODNOG KOMENTARA-

2 - Signal se kod Starlinka prostire kroz desetine, ako ne stotine satelita - vise 'stanica' na putu signala = veca latencija i verovatnoca da se desi gubitak paketa/neki drugi problem, sve i da je brzina kojom komuniciraju jednaka brzini svetlosti (ili malo veca od nje). Ovo izaziva vecu latenciju nego kod 'tradicionalnog' interneta, koji ima vise stanica na pocetku i kraju puta signala (switchevi, ruteri, serveri ciji veliki deo ucestvuje i pri koriscenju Starlinka!), izmedju kojih se nalazi jedan ispodokeanski opticki kabl (koji ima konstantnu latenciju, bez jitter-a).

3 - Put signala nije pravolinijski u 99.9% slucajeva, sto znaci da se razdaljina, a samim tim i latencija dodatno povecavaju. Ovo je samo jedna od stvari koja nije uzeta u obzir, a moze zesce da narusi kvalitet.

Ima jos stavki, ali poenta price je:

Starlink nikada nece biti brzi od regularnog DSL/ADSL/kablovskog interneta.
To nije nista licno, samo fizika i cinjenice univerzuma u kome zivimo.
Kada kao civilizacija budemo 'otkljucali' prenosenje signala brzinom vecom od brzine svetlosti, ping na relaciji Srbija-SAD ce biti reda velicine 10ms.
Do tada, sve je prazno obecanje i pumpanje vec prenapumpanih cena akcija.

Sportski pozdrav.

466453

pre 1 godinu

U madjarskoj je 500€ oprema i 100€ mesecna preplata, nije bas jeftino za nas.
(Alex, 13. maj 2022 21:35)

Potpuno ista cena i kod nas u Švedskoj što znači da je 5 puta jeftinije nego kod Mađara.

466453

pre 1 godinu

Ma idi, ne računajući opremu od par stotina evra, pretplata košta 99e mesečno... Ne mora ni da dolazi...
(Rokabili, 13. maj 2022 20:08)

Upravo, nema šanse da konkuriše Sovjetlinku!

Ivan

pre 1 godinu

Naravno, iza svega stoji SAD kao i uvek. Ne verujete? Sećam se jednog članka iz "Sveta kompjutera" gde je pisalo ko stoji iza interneta. Naslov je bio "CIA snajka, CIA" (kao aluzija na domaći film). Podsetio bih npr. da su svi najveći američki biznismeni povezani sa američkom administracijom. I Bil Gejts, i Mark Cukerberg, itd.. svi su dakle bili na prijemu kod tada aktuelnog američkog predsednika gde im je diskretno "objašnjena" njihova uloga u prosperitetu američke države. I to nije nikakva tajna. Postavio bih samo jedno pitanje: ko je nas ikada pitao da li se mi slažemo sa prosperitetom po svaku cenu? U prevodu: da li je Ilon Mask pitao građane Srbije (i drugih zemalja) da li se oni slažu sa tim lansiranjima satelita koji kruže iznad naših glava u ogromnom broju? Ti sateliti ne služe samo za internet. Podsetio bih da je rezolucija satelita koji su već neko vreme u funkciji i snimaju sve na Zamlji takva da je moguća identifikacija osobe koja se snima. Setimo se da je Bin Laden likvidiran pomoću lokacije otkrivene preko njegovog mobilnog telefona. Tako nešto je moguće i pomoću identifikacije lica određene osobe. Već postoje i puščana zrna po sistemu Launch&Forget koja ciljaju metu memorisanu u trenutku ispaljivanja. Rakete sa TV navođenjem su postojale u vreme vijetnamskog rata. Ovo je jako široka tema i samo sam zagrebao površinu. Hoću reći da se moderna tehnologija može koristiti i u vojne i policijske svrhe a mi nemamo nikakav uticaj na to jer nas niko ne pita nizašta!

Zero Flyer

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)

Ајде не млатарај молим те.
Није брзина комуникације само ласерски сноп који путује брзином светлости, ту је и фактор електронике која то мора све да обради, па је то опет све скупа лимитирано брзином рутера и медија конвертера.
Далеко смо од тога да ће било која бржична технологија бити респонзивнија и бржа од оптичке. У најбољем случају ситуација је егал, а није.

Boban

pre 1 godinu

Nadam se da će veći broj korisnika doneti i cene pristupačne za treće zemlje sveta gde spada i Srbija. To bi označilo kraj ere monopola MTS-a i potrebe da raspolažem imaginarnim fiksnim priključkom kako bih mogao da koristim optički internet i televiziju.

Bmx

pre 1 godinu

Ко се разуме у војне потребе осматрања многих "интересантних" тачака (да не детаљишем) на Земљи током 24 часа, разумеће потребе старлинка да лансира 40 000 сателита, као фол, за интернет. То је почетак глобалне контроле , па и у војном смислу.

Minhauzen

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

I sad kad si nas slagao jel ti lepše?

Developer Mačka Usisvača

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate? Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Isto kao robot-usisvač
(vlada, 13. maj 2022 20:12)

- Zaboravljate da na robotu usisivaču mačke mogu da se voze.
A na StarLink satelitu ne mogu.
Što logički znači da su sateliti manje korisni od robota usisivača.
A i manje zadovoljstvo pružaju mačkama - za tih 99$ mesečno.
Možda to isprave u verziji 2.1

73

pre 1 godinu

Afrikanci po nedodjijama koji rade mesecno za dolar imaju pare za taj internet. Plemenita ideja objektivo, ali mislim da se vise radi o nekom nadmetanju i dokazivanju. Burzuji preduzimaci popularni danas.....

Miki

pre 1 godinu

Meni je dobar i moj SBB. Di da stavim tanjir koji gleda u nebo ima lošiji link od SBB?
Ovo ima jedino smisla za lokacije u "ruralnim" delovima zamoje, bogu iza nogu kako naši stari rekoše.

Mile

pre 1 godinu

Skupo jeste. Ali zamisli da si srednja klasa u Africi negde gde nema interneta. A ti imaš sredstava da uložiš u ovo i uz malo jeftine zemaljske opreme i kablova postaneš seoski provajder. Razdeliš uslugu za sitne pare, možeš da otvoriš internet klub i sve ti se vrati. Nakon čega kreneš da zarađuješ. To i jeste smisao da se internet dovede u svaki kutak zemlje. Ameri će dići grdnu lovu, ali ko jeste pametan znaće da iskoristi tu šansu na zemlji.


U madjarskoj je 500€ oprema i 100€ mesecna preplata, nije bas jeftino za nas.
(Alex, 13. maj 2022 21:35)

neutralan2

pre 1 godinu

Ma nemojte uzimati to, zavera protiv "nebeskog naroda", da mu se uzme mesto na nebu....
(niko, 13. maj 2022 22:58)

Još jedan komsija koji iz nepoznatog razloga pati.

dux

pre 1 godinu

Ma nemojte uzimati to, zavera protiv "nebeskog naroda", da mu se uzme mesto na nebu....
(niko, 13. maj 2022 22:58)

pozdrav i vama štala bojsi

remax

pre 1 godinu

Још један велики филантроп "новог светског поретка".
Не може мирно да спава док сваки Обалослоновачац и Саотомеипринсипац не буде имао приступ интернету.
То што исти немају приступ храни, води, лековима, одећи, а боже мој.

objavite, realno

pre 1 godinu

@teorija zavere

Ne debilisi se druze, osim ako ne zelis da mi kazes da si 365 dana u godini gledao svuda u nebo u svako doba dana i bas nigde nisi video satelite

Sekeres

pre 1 godinu

Ta čuda služe za nadziranje ruskih i kineskih raketnih postrojenja i za razvinje sposobnosti prvog (nuklearnog) udara. Kakvi interneti kakvi bakrači, to samo kompletne naivčine gutaju.

P.S. Ako meni ne verujete pitajte profesora Milinovića

Dule

pre 1 godinu

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.
(Loranov tata iz Goznice, 13. maj 2022 22:33)

Da, s obzirom da vecina ljudi na planeti nema pristup internetu, ovo je prilicno dobra sansa. Ne mora svako domacinstvo da ima Starlink, vec dovedes jednu antenu i prikopcas 20 kuca u tom selu i radice kako/tako.

Cak i u Americi, konstantno slusam ljude u npr. Kentakiju kakav im je katastrofa net i koliko kosta, uprkos tome sto su ATT i ostale kompanije dobile bukvalno desetinee milijardi od drzave da sprovedu net u svaki gradic, nekako uvek ponestane para pre nego sto uvedu bilo sta.

Komša

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17) 

Video.
Kao neka plavičasta svetlost.Kao magla neka. I onda,puf - otišli u pravcu Grocke.

status_update

pre 1 godinu

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.
(Loranov tata iz Goznice, 13. maj 2022 22:33)

I ja sam medju takvima. Doduse ne radim sa Zlatara ali volim da radim iz neke vukozabiti, platio bih taj internet i 500 mesecno, a ne 100. Pa samo je pausalni porez u zabacenim mestima dovoljno manji nego u BG-u da se ovo isplati i to debelo.

Koji moj

pre 1 godinu

Bilo kako bilo privatnosti vise nema .nema ni slobodne volje ma nema nista gledam neke filmove vikinzi ovi oni bili divlji ali slobodni nasmejani veseli nisu imali mnogo a imali sve . Mi danas imamo sve a nemqmo nista

pa to svi mi znamo.

pre 1 godinu

fantasticno, svi cemo u nebo da gledamo i cekamo drugi hristov dolazak
(milan, 13. maj 2022 22:39)

Ovo kako je krenulo od svih tih satelita mece ni moći da se spusti. Čuj samo ovaj mask 46.000 satelita.

Tex

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.

Mvp

pre 1 godinu

@nbgd
E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.

Loranov tata iz Goznice

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.

rođo

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17)

ugasili su svetla da ne troše struju sad kad je poskupela

Obama je Bin Laden

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17)

Video ja, nekoliko puta. Nije neka filozofija u 21. veku. Postoje radari dostupni svima preko neta, gde se prate sateliti, komete, vidljivost planeta, MSS... I tačno vidiš kad će da proleti.

Nije često, ali vidljivo jeste.

A komentator koji se pita kako su mu dopustili, kad već komentariše, morao bi da zna za slobodno istraživanje svemira i međunarodnih voda dozvoljeno svima. Problem je što mi nemamo pare, a ovi što imaju troše na gluposti.

H H

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Ti misis da ovo stvarno postoi? Sace samo jos bolje da nas cipuu jati kazem.

Janko

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Pa jel si video nekad na tv-u ili monitoru od kompa one animacije kada kockica ide, dodje do ivice, odbije se ulazni ugao = izlazni ugao.

matrix74

pre 1 godinu

Neka on gleda svoj internet sam, i neka placa sam sebi mesecno 99 evra ili dolara, svejedno.
Tako da mu se po..... na njegov starlink. Plus na Tesla vozila za koje godinama tvrdi do kraja godine ce biti full self driving dostupan.

bole

pre 1 godinu

nije to klasican internet vec internet za nepristupacna mesta na planeti,nesto kao satelitski telefon.slucajno sam pre par godina gledao nekog ytubera koji zivi u kolibi u nekoj vuko..bini u usa,i generalno bio zadovoljvan prvim verzijama,jer su druge opcije bile znato losije a skuplje...

alan ford

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako im je dozvoljeno da uopste da zagadjuju nebo, nije dovoljno sto zemlju unistise nego sad 40+ hiljada satelita u orbiti da bi mlatio pare po siromasnim zemljama gde nema interneta. Jel realno to je poenta, sta ce to nekom Americkom ili Eu stanovniku, svi imaju internet vec, a na mobilnima u sklopu pakete takodje kolicine koje ne mogu da potrose sta god radili.

vlada

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Isto kao robot-usisvač

teorija zavere

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?

pera

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?

pera

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?

Janko

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Pa jel si video nekad na tv-u ili monitoru od kompa one animacije kada kockica ide, dodje do ivice, odbije se ulazni ugao = izlazni ugao.

vlada

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Isto kao robot-usisvač

rođo

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17)

ugasili su svetla da ne troše struju sad kad je poskupela

bole

pre 1 godinu

nije to klasican internet vec internet za nepristupacna mesta na planeti,nesto kao satelitski telefon.slucajno sam pre par godina gledao nekog ytubera koji zivi u kolibi u nekoj vuko..bini u usa,i generalno bio zadovoljvan prvim verzijama,jer su druge opcije bile znato losije a skuplje...

Obama je Bin Laden

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17)

Video ja, nekoliko puta. Nije neka filozofija u 21. veku. Postoje radari dostupni svima preko neta, gde se prate sateliti, komete, vidljivost planeta, MSS... I tačno vidiš kad će da proleti.

Nije često, ali vidljivo jeste.

A komentator koji se pita kako su mu dopustili, kad već komentariše, morao bi da zna za slobodno istraživanje svemira i međunarodnih voda dozvoljeno svima. Problem je što mi nemamo pare, a ovi što imaju troše na gluposti.

Loranov tata iz Goznice

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.

alan ford

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako im je dozvoljeno da uopste da zagadjuju nebo, nije dovoljno sto zemlju unistise nego sad 40+ hiljada satelita u orbiti da bi mlatio pare po siromasnim zemljama gde nema interneta. Jel realno to je poenta, sta ce to nekom Americkom ili Eu stanovniku, svi imaju internet vec, a na mobilnima u sklopu pakete takodje kolicine koje ne mogu da potrose sta god radili.

Tex

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.

Mvp

pre 1 godinu

@nbgd
E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.

matrix74

pre 1 godinu

Neka on gleda svoj internet sam, i neka placa sam sebi mesecno 99 evra ili dolara, svejedno.
Tako da mu se po..... na njegov starlink. Plus na Tesla vozila za koje godinama tvrdi do kraja godine ce biti full self driving dostupan.

H H

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Ti misis da ovo stvarno postoi? Sace samo jos bolje da nas cipuu jati kazem.

teorija zavere

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?

Toza

pre 1 godinu

To je super za poslovne ljude koji hoce da zive van grada ! Ko. ne moze da plati €100 za posao mesecno
Taj ne radi ozbiljan posao.. vecina nasih vise potrose za cigarete a od toga imaju problem sa zdravljem..

Minhauzen

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

I sad kad si nas slagao jel ti lepše?

Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji.

pre 1 godinu

-NASTAVAK PRETHODNOG KOMENTARA-

2 - Signal se kod Starlinka prostire kroz desetine, ako ne stotine satelita - vise 'stanica' na putu signala = veca latencija i verovatnoca da se desi gubitak paketa/neki drugi problem, sve i da je brzina kojom komuniciraju jednaka brzini svetlosti (ili malo veca od nje). Ovo izaziva vecu latenciju nego kod 'tradicionalnog' interneta, koji ima vise stanica na pocetku i kraju puta signala (switchevi, ruteri, serveri ciji veliki deo ucestvuje i pri koriscenju Starlinka!), izmedju kojih se nalazi jedan ispodokeanski opticki kabl (koji ima konstantnu latenciju, bez jitter-a).

3 - Put signala nije pravolinijski u 99.9% slucajeva, sto znaci da se razdaljina, a samim tim i latencija dodatno povecavaju. Ovo je samo jedna od stvari koja nije uzeta u obzir, a moze zesce da narusi kvalitet.

Ima jos stavki, ali poenta price je:

Starlink nikada nece biti brzi od regularnog DSL/ADSL/kablovskog interneta.
To nije nista licno, samo fizika i cinjenice univerzuma u kome zivimo.
Kada kao civilizacija budemo 'otkljucali' prenosenje signala brzinom vecom od brzine svetlosti, ping na relaciji Srbija-SAD ce biti reda velicine 10ms.
Do tada, sve je prazno obecanje i pumpanje vec prenapumpanih cena akcija.

Sportski pozdrav.

Bmx

pre 1 godinu

Ко се разуме у војне потребе осматрања многих "интересантних" тачака (да не детаљишем) на Земљи током 24 часа, разумеће потребе старлинка да лансира 40 000 сателита, као фол, за интернет. То је почетак глобалне контроле , па и у војном смислу.

Developer Mačka Usisvača

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate? Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Isto kao robot-usisvač
(vlada, 13. maj 2022 20:12)

- Zaboravljate da na robotu usisivaču mačke mogu da se voze.
A na StarLink satelitu ne mogu.
Što logički znači da su sateliti manje korisni od robota usisivača.
A i manje zadovoljstvo pružaju mačkama - za tih 99$ mesečno.
Možda to isprave u verziji 2.1

Blok 44

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)
Trenutni ping na optici na Nbgd je 1 m/s, kad se testira preko domaceg servera. Zasto bi neko koristio ovo, kad moze optiku? I koliko u Bg ima ljudi kojima je bitan ping prema americkim serverima? Kako god, ovo ce kod nas koristiti snobovi i malo ljudi i kompanija kojima je zaista korisno.

Zero Flyer

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)

Ајде не млатарај молим те.
Није брзина комуникације само ласерски сноп који путује брзином светлости, ту је и фактор електронике која то мора све да обради, па је то опет све скупа лимитирано брзином рутера и медија конвертера.
Далеко смо од тога да ће било која бржична технологија бити респонзивнија и бржа од оптичке. У најбољем случају ситуација је егал, а није.

Ivan

pre 1 godinu

Naravno, iza svega stoji SAD kao i uvek. Ne verujete? Sećam se jednog članka iz "Sveta kompjutera" gde je pisalo ko stoji iza interneta. Naslov je bio "CIA snajka, CIA" (kao aluzija na domaći film). Podsetio bih npr. da su svi najveći američki biznismeni povezani sa američkom administracijom. I Bil Gejts, i Mark Cukerberg, itd.. svi su dakle bili na prijemu kod tada aktuelnog američkog predsednika gde im je diskretno "objašnjena" njihova uloga u prosperitetu američke države. I to nije nikakva tajna. Postavio bih samo jedno pitanje: ko je nas ikada pitao da li se mi slažemo sa prosperitetom po svaku cenu? U prevodu: da li je Ilon Mask pitao građane Srbije (i drugih zemalja) da li se oni slažu sa tim lansiranjima satelita koji kruže iznad naših glava u ogromnom broju? Ti sateliti ne služe samo za internet. Podsetio bih da je rezolucija satelita koji su već neko vreme u funkciji i snimaju sve na Zamlji takva da je moguća identifikacija osobe koja se snima. Setimo se da je Bin Laden likvidiran pomoću lokacije otkrivene preko njegovog mobilnog telefona. Tako nešto je moguće i pomoću identifikacije lica određene osobe. Već postoje i puščana zrna po sistemu Launch&Forget koja ciljaju metu memorisanu u trenutku ispaljivanja. Rakete sa TV navođenjem su postojale u vreme vijetnamskog rata. Ovo je jako široka tema i samo sam zagrebao površinu. Hoću reći da se moderna tehnologija može koristiti i u vojne i policijske svrhe a mi nemamo nikakav uticaj na to jer nas niko ne pita nizašta!

466453

pre 1 godinu

Ma idi, ne računajući opremu od par stotina evra, pretplata košta 99e mesečno... Ne mora ni da dolazi...
(Rokabili, 13. maj 2022 20:08)

Upravo, nema šanse da konkuriše Sovjetlinku!

Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji.

pre 1 godinu

(Mvp, 13. maj 2022 22:41)

Nalupao si se za sve pare i dobio gomilu pluseva.

Ping izmedju Srbije i SAD (6-12 hiljada km razdaljine) samo teoretski moze biti ispod 100ms.

Racunamo najbolji slucaj, 6000 km (zapravo skoro 7000 od najzapadnijeg dela kod nas do najistocnijeg kod njih) razdaljine i kretanje signala brzinom svetlosti (300000 km/s), imamo latenciju u jednom smeru 6000/300000 = 0.02s = 20ms.
Ping se racuna kao put do tamo i nazad (round trip time) pa se brojka mnozi sa 2 = 40ms.
To je u slucaju kad je razdaljina manja od najmanje realne, kad je brzina jednaka brzini svetlosti zaokruzenoj nagore (sa 299... na 300 hiljada km/s), a sve moguce latencije (aplikacija, OS, mrezni adapter, ruteri, switchevi, pojacivaci signala itd) ne postoje.

Za neku median razdaljinu od 9000 km imamo 30ms x 2 = 60ms pinga.

Zbog manje brzine prostiranja signala, kao i latencija mrezne opreme, ova cifra se mnozi sa 2-3x.

E sad, zasto elonov svemirski internet ne doprinosu smanjenju pinga/kvalitetu interneta? Iz vise razloga:

1 - U pitanju je bezicna mreza, sto donosi potpuno novi set problema. Interferencija, slabljenje signala, gubitak konekcije i rekonekcija (odlucivanje sa kojim satelitom se vrsi...) i jos mnogo toga. Sve ovo izaziva veliki gubitak paketa i jitter = losu konekciju.

-NASTAVAK U SLEDECEM KOMENTARU-

466453

pre 1 godinu

U madjarskoj je 500€ oprema i 100€ mesecna preplata, nije bas jeftino za nas.
(Alex, 13. maj 2022 21:35)

Potpuno ista cena i kod nas u Švedskoj što znači da je 5 puta jeftinije nego kod Mađara.

remax

pre 1 godinu

Још један велики филантроп "новог светског поретка".
Не може мирно да спава док сваки Обалослоновачац и Саотомеипринсипац не буде имао приступ интернету.
То што исти немају приступ храни, води, лековима, одећи, а боже мој.

Dule

pre 1 godinu

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.
(Loranov tata iz Goznice, 13. maj 2022 22:33)

Da, s obzirom da vecina ljudi na planeti nema pristup internetu, ovo je prilicno dobra sansa. Ne mora svako domacinstvo da ima Starlink, vec dovedes jednu antenu i prikopcas 20 kuca u tom selu i radice kako/tako.

Cak i u Americi, konstantno slusam ljude u npr. Kentakiju kakav im je katastrofa net i koliko kosta, uprkos tome sto su ATT i ostale kompanije dobile bukvalno desetinee milijardi od drzave da sprovedu net u svaki gradic, nekako uvek ponestane para pre nego sto uvedu bilo sta.

neutralan2

pre 1 godinu

Ma nemojte uzimati to, zavera protiv "nebeskog naroda", da mu se uzme mesto na nebu....
(niko, 13. maj 2022 22:58)

Još jedan komsija koji iz nepoznatog razloga pati.

vrtaljot

pre 1 godinu

(Rodion Gataulin, 15. maj 2022 12:58)

Drzi se ti Golfa 2ke i ADSLa od 10-20Mbps, ne nasedaj na prevare kao sto su Tesla i Starlink :D

Komša

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17) 

Video.
Kao neka plavičasta svetlost.Kao magla neka. I onda,puf - otišli u pravcu Grocke.

dux

pre 1 godinu

Ma nemojte uzimati to, zavera protiv "nebeskog naroda", da mu se uzme mesto na nebu....
(niko, 13. maj 2022 22:58)

pozdrav i vama štala bojsi

Max

pre 1 godinu

Nadam se da će veći broj korisnika doneti i cene pristupačne za treće zemlje sveta gde spada i Srbija. To bi označilo kraj ere monopola MTS-a i potrebe da raspolažem imaginarnim fiksnim priključkom kako bih mogao da koristim optički internet i televiziju.
(Boban, 14. maj 2022 09:05)
Napisao si jednu tesku neistinu ili si pogresno informisan... Fiksni telefon sam odjavio pre 10 godina, a ove godine sam uveo opticki internet, nema nikakve veze jedno s' drugim.

Kamo Lee

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

Na Zlataru nema 4G?

Sekeres

pre 1 godinu

Ta čuda služe za nadziranje ruskih i kineskih raketnih postrojenja i za razvinje sposobnosti prvog (nuklearnog) udara. Kakvi interneti kakvi bakrači, to samo kompletne naivčine gutaju.

P.S. Ako meni ne verujete pitajte profesora Milinovića

73

pre 1 godinu

Afrikanci po nedodjijama koji rade mesecno za dolar imaju pare za taj internet. Plemenita ideja objektivo, ali mislim da se vise radi o nekom nadmetanju i dokazivanju. Burzuji preduzimaci popularni danas.....

zaostalost u svim sferama

pre 1 godinu

Hoće li nam posle po potrebi isključivati internet kada ne osudimo Rusiju,Kinu....
(Što te biju ovi dobri ljudi, 14. maj 2022 09:07)

To lako mogu i ovako, posto imamo samo par backbone konekcija ka EU

m

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)
Trenutni ping na optici na Nbgd je 1 m/s, kad se testira preko domaceg servera. Zasto bi neko koristio ovo, kad moze optiku? I koliko u Bg ima ljudi kojima je bitan ping prema americkim serverima? Kako god, ovo ce kod nas koristiti snobovi i malo ljudi i kompanija kojima je zaista korisno.
(Blok 44, 14. maj 2022 13:40)

koristice neko ko ne zivi na nbg gde ima novija infrastruktura internet provajdera vec u manjem gradu ili negde na selu recimo a ima para za ovako nesto...

Max

pre 1 godinu

U ovom momentu prosecan Rus, Kinez, Iranac, Severokorejanac...nema pristup necenzurisanom (citaj:americkom) Internetu. Medjutim, kad proradi ovo cudo, pa jos mobilni telefoni budu mogli direktno da se kace na satelite bez neke dopunske opreme...evo nama demokratskih revolucija u Rusiji, Kini, Iranu, itd! E to je prava namena ovog interneta, da americka propaganda dodje slobodno u svaki cosak planete!
(XL, 15. maj 2022 09:48)
Jel moguce da si toliko naivan? Pa ne ide to tako, za ovo ti treba oprema, kako ce da je nabave ? A kako to obicno biva, svakog cuda 3 dana dosta, nikad u pomenutim zemljama ova smejurija nece proraditi.

Koji moj

pre 1 godinu

Bilo kako bilo privatnosti vise nema .nema ni slobodne volje ma nema nista gledam neke filmove vikinzi ovi oni bili divlji ali slobodni nasmejani veseli nisu imali mnogo a imali sve . Mi danas imamo sve a nemqmo nista

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

@(Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji., 14. maj 2022 13:15)

Apsolutno sve tačno i istina što ste napisali. Tzv. "starlink" je još jedan u dugom nizu intelektualnih pobačaja Elona Muska koga opšta halabuka prodaje maloumnicima, isto kao i tesla "automobili", proizvod bez ikakve upotrebne vrednosti i svrhe nameće se galamom i drekom pa i državnim "subvencijama" i ucenama jadnicima slabije pameti. O tzv. "hyper-loop" da i ne pričamo. Ali ok, ovce i jesu za šišanje, dok je budala biće i piramidalnih šema... Veliko je razočarenje da pravni sistemi uređenih demokratskih zemalja ne prepoznaju ovaj TEŽAK maligni oblik kriminala te je Musk još uvek na slobodi, ali dobro, vreme će pokazati gde će završiti.

status_update

pre 1 godinu

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.
(Loranov tata iz Goznice, 13. maj 2022 22:33)

I ja sam medju takvima. Doduse ne radim sa Zlatara ali volim da radim iz neke vukozabiti, platio bih taj internet i 500 mesecno, a ne 100. Pa samo je pausalni porez u zabacenim mestima dovoljno manji nego u BG-u da se ovo isplati i to debelo.

objavite, realno

pre 1 godinu

@teorija zavere

Ne debilisi se druze, osim ako ne zelis da mi kazes da si 365 dana u godini gledao svuda u nebo u svako doba dana i bas nigde nisi video satelite

pa to svi mi znamo.

pre 1 godinu

fantasticno, svi cemo u nebo da gledamo i cekamo drugi hristov dolazak
(milan, 13. maj 2022 22:39)

Ovo kako je krenulo od svih tih satelita mece ni moći da se spusti. Čuj samo ovaj mask 46.000 satelita.

Miki

pre 1 godinu

Meni je dobar i moj SBB. Di da stavim tanjir koji gleda u nebo ima lošiji link od SBB?
Ovo ima jedino smisla za lokacije u "ruralnim" delovima zamoje, bogu iza nogu kako naši stari rekoše.

Zoran

pre 1 godinu

Da imama puno para i živim u divljini. Ako bude konkrentan sa cenom drugih internet operatera onda u redu, ovako ne interesuje me

Mile

pre 1 godinu

Skupo jeste. Ali zamisli da si srednja klasa u Africi negde gde nema interneta. A ti imaš sredstava da uložiš u ovo i uz malo jeftine zemaljske opreme i kablova postaneš seoski provajder. Razdeliš uslugu za sitne pare, možeš da otvoriš internet klub i sve ti se vrati. Nakon čega kreneš da zarađuješ. To i jeste smisao da se internet dovede u svaki kutak zemlje. Ameri će dići grdnu lovu, ali ko jeste pametan znaće da iskoristi tu šansu na zemlji.


U madjarskoj je 500€ oprema i 100€ mesecna preplata, nije bas jeftino za nas.
(Alex, 13. maj 2022 21:35)

XL

pre 1 godinu

U ovom momentu prosecan Rus, Kinez, Iranac, Severokorejanac...nema pristup necenzurisanom (citaj:americkom) Internetu. Medjutim, kad proradi ovo cudo, pa jos mobilni telefoni budu mogli direktno da se kace na satelite bez neke dopunske opreme...evo nama demokratskih revolucija u Rusiji, Kini, Iranu, itd! E to je prava namena ovog interneta, da americka propaganda dodje slobodno u svaki cosak planete!

Boban

pre 1 godinu

Nadam se da će veći broj korisnika doneti i cene pristupačne za treće zemlje sveta gde spada i Srbija. To bi označilo kraj ere monopola MTS-a i potrebe da raspolažem imaginarnim fiksnim priključkom kako bih mogao da koristim optički internet i televiziju.

Tex

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.

matrix74

pre 1 godinu

Neka on gleda svoj internet sam, i neka placa sam sebi mesecno 99 evra ili dolara, svejedno.
Tako da mu se po..... na njegov starlink. Plus na Tesla vozila za koje godinama tvrdi do kraja godine ce biti full self driving dostupan.

alan ford

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako im je dozvoljeno da uopste da zagadjuju nebo, nije dovoljno sto zemlju unistise nego sad 40+ hiljada satelita u orbiti da bi mlatio pare po siromasnim zemljama gde nema interneta. Jel realno to je poenta, sta ce to nekom Americkom ili Eu stanovniku, svi imaju internet vec, a na mobilnima u sklopu pakete takodje kolicine koje ne mogu da potrose sta god radili.

teorija zavere

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?

H H

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Ti misis da ovo stvarno postoi? Sace samo jos bolje da nas cipuu jati kazem.

pera

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?

Mvp

pre 1 godinu

@nbgd
E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.

Loranov tata iz Goznice

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.

rođo

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17)

ugasili su svetla da ne troše struju sad kad je poskupela

Janko

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Pa jel si video nekad na tv-u ili monitoru od kompa one animacije kada kockica ide, dodje do ivice, odbije se ulazni ugao = izlazni ugao.

Blok 44

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)
Trenutni ping na optici na Nbgd je 1 m/s, kad se testira preko domaceg servera. Zasto bi neko koristio ovo, kad moze optiku? I koliko u Bg ima ljudi kojima je bitan ping prema americkim serverima? Kako god, ovo ce kod nas koristiti snobovi i malo ljudi i kompanija kojima je zaista korisno.

vlada

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate?
Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Isto kao robot-usisvač

Bmx

pre 1 godinu

Ко се разуме у војне потребе осматрања многих "интересантних" тачака (да не детаљишем) на Земљи током 24 часа, разумеће потребе старлинка да лансира 40 000 сателита, као фол, за интернет. То је почетак глобалне контроле , па и у војном смислу.

Ivan

pre 1 godinu

Naravno, iza svega stoji SAD kao i uvek. Ne verujete? Sećam se jednog članka iz "Sveta kompjutera" gde je pisalo ko stoji iza interneta. Naslov je bio "CIA snajka, CIA" (kao aluzija na domaći film). Podsetio bih npr. da su svi najveći američki biznismeni povezani sa američkom administracijom. I Bil Gejts, i Mark Cukerberg, itd.. svi su dakle bili na prijemu kod tada aktuelnog američkog predsednika gde im je diskretno "objašnjena" njihova uloga u prosperitetu američke države. I to nije nikakva tajna. Postavio bih samo jedno pitanje: ko je nas ikada pitao da li se mi slažemo sa prosperitetom po svaku cenu? U prevodu: da li je Ilon Mask pitao građane Srbije (i drugih zemalja) da li se oni slažu sa tim lansiranjima satelita koji kruže iznad naših glava u ogromnom broju? Ti sateliti ne služe samo za internet. Podsetio bih da je rezolucija satelita koji su već neko vreme u funkciji i snimaju sve na Zamlji takva da je moguća identifikacija osobe koja se snima. Setimo se da je Bin Laden likvidiran pomoću lokacije otkrivene preko njegovog mobilnog telefona. Tako nešto je moguće i pomoću identifikacije lica određene osobe. Već postoje i puščana zrna po sistemu Launch&Forget koja ciljaju metu memorisanu u trenutku ispaljivanja. Rakete sa TV navođenjem su postojale u vreme vijetnamskog rata. Ovo je jako široka tema i samo sam zagrebao površinu. Hoću reći da se moderna tehnologija može koristiti i u vojne i policijske svrhe a mi nemamo nikakav uticaj na to jer nas niko ne pita nizašta!

466453

pre 1 godinu

Ma idi, ne računajući opremu od par stotina evra, pretplata košta 99e mesečno... Ne mora ni da dolazi...
(Rokabili, 13. maj 2022 20:08)

Upravo, nema šanse da konkuriše Sovjetlinku!

bole

pre 1 godinu

nije to klasican internet vec internet za nepristupacna mesta na planeti,nesto kao satelitski telefon.slucajno sam pre par godina gledao nekog ytubera koji zivi u kolibi u nekoj vuko..bini u usa,i generalno bio zadovoljvan prvim verzijama,jer su druge opcije bile znato losije a skuplje...

Obama je Bin Laden

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17)

Video ja, nekoliko puta. Nije neka filozofija u 21. veku. Postoje radari dostupni svima preko neta, gde se prate sateliti, komete, vidljivost planeta, MSS... I tačno vidiš kad će da proleti.

Nije često, ali vidljivo jeste.

A komentator koji se pita kako su mu dopustili, kad već komentariše, morao bi da zna za slobodno istraživanje svemira i međunarodnih voda dozvoljeno svima. Problem je što mi nemamo pare, a ovi što imaju troše na gluposti.

Toza

pre 1 godinu

To je super za poslovne ljude koji hoce da zive van grada ! Ko. ne moze da plati €100 za posao mesecno
Taj ne radi ozbiljan posao.. vecina nasih vise potrose za cigarete a od toga imaju problem sa zdravljem..

Minhauzen

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

I sad kad si nas slagao jel ti lepše?

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

@(Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji., 14. maj 2022 13:15)

Apsolutno sve tačno i istina što ste napisali. Tzv. "starlink" je još jedan u dugom nizu intelektualnih pobačaja Elona Muska koga opšta halabuka prodaje maloumnicima, isto kao i tesla "automobili", proizvod bez ikakve upotrebne vrednosti i svrhe nameće se galamom i drekom pa i državnim "subvencijama" i ucenama jadnicima slabije pameti. O tzv. "hyper-loop" da i ne pričamo. Ali ok, ovce i jesu za šišanje, dok je budala biće i piramidalnih šema... Veliko je razočarenje da pravni sistemi uređenih demokratskih zemalja ne prepoznaju ovaj TEŽAK maligni oblik kriminala te je Musk još uvek na slobodi, ali dobro, vreme će pokazati gde će završiti.

Koji moj

pre 1 godinu

Bilo kako bilo privatnosti vise nema .nema ni slobodne volje ma nema nista gledam neke filmove vikinzi ovi oni bili divlji ali slobodni nasmejani veseli nisu imali mnogo a imali sve . Mi danas imamo sve a nemqmo nista

remax

pre 1 godinu

Још један велики филантроп "новог светског поретка".
Не може мирно да спава док сваки Обалослоновачац и Саотомеипринсипац не буде имао приступ интернету.
То што исти немају приступ храни, води, лековима, одећи, а боже мој.

Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji.

pre 1 godinu

-NASTAVAK PRETHODNOG KOMENTARA-

2 - Signal se kod Starlinka prostire kroz desetine, ako ne stotine satelita - vise 'stanica' na putu signala = veca latencija i verovatnoca da se desi gubitak paketa/neki drugi problem, sve i da je brzina kojom komuniciraju jednaka brzini svetlosti (ili malo veca od nje). Ovo izaziva vecu latenciju nego kod 'tradicionalnog' interneta, koji ima vise stanica na pocetku i kraju puta signala (switchevi, ruteri, serveri ciji veliki deo ucestvuje i pri koriscenju Starlinka!), izmedju kojih se nalazi jedan ispodokeanski opticki kabl (koji ima konstantnu latenciju, bez jitter-a).

3 - Put signala nije pravolinijski u 99.9% slucajeva, sto znaci da se razdaljina, a samim tim i latencija dodatno povecavaju. Ovo je samo jedna od stvari koja nije uzeta u obzir, a moze zesce da narusi kvalitet.

Ima jos stavki, ali poenta price je:

Starlink nikada nece biti brzi od regularnog DSL/ADSL/kablovskog interneta.
To nije nista licno, samo fizika i cinjenice univerzuma u kome zivimo.
Kada kao civilizacija budemo 'otkljucali' prenosenje signala brzinom vecom od brzine svetlosti, ping na relaciji Srbija-SAD ce biti reda velicine 10ms.
Do tada, sve je prazno obecanje i pumpanje vec prenapumpanih cena akcija.

Sportski pozdrav.

Sekeres

pre 1 godinu

Ta čuda služe za nadziranje ruskih i kineskih raketnih postrojenja i za razvinje sposobnosti prvog (nuklearnog) udara. Kakvi interneti kakvi bakrači, to samo kompletne naivčine gutaju.

P.S. Ako meni ne verujete pitajte profesora Milinovića

Boban

pre 1 godinu

Nadam se da će veći broj korisnika doneti i cene pristupačne za treće zemlje sveta gde spada i Srbija. To bi označilo kraj ere monopola MTS-a i potrebe da raspolažem imaginarnim fiksnim priključkom kako bih mogao da koristim optički internet i televiziju.

Max

pre 1 godinu

U ovom momentu prosecan Rus, Kinez, Iranac, Severokorejanac...nema pristup necenzurisanom (citaj:americkom) Internetu. Medjutim, kad proradi ovo cudo, pa jos mobilni telefoni budu mogli direktno da se kace na satelite bez neke dopunske opreme...evo nama demokratskih revolucija u Rusiji, Kini, Iranu, itd! E to je prava namena ovog interneta, da americka propaganda dodje slobodno u svaki cosak planete!
(XL, 15. maj 2022 09:48)
Jel moguce da si toliko naivan? Pa ne ide to tako, za ovo ti treba oprema, kako ce da je nabave ? A kako to obicno biva, svakog cuda 3 dana dosta, nikad u pomenutim zemljama ova smejurija nece proraditi.

XL

pre 1 godinu

U ovom momentu prosecan Rus, Kinez, Iranac, Severokorejanac...nema pristup necenzurisanom (citaj:americkom) Internetu. Medjutim, kad proradi ovo cudo, pa jos mobilni telefoni budu mogli direktno da se kace na satelite bez neke dopunske opreme...evo nama demokratskih revolucija u Rusiji, Kini, Iranu, itd! E to je prava namena ovog interneta, da americka propaganda dodje slobodno u svaki cosak planete!

neutralan2

pre 1 godinu

Ma nemojte uzimati to, zavera protiv "nebeskog naroda", da mu se uzme mesto na nebu....
(niko, 13. maj 2022 22:58)

Još jedan komsija koji iz nepoznatog razloga pati.

73

pre 1 godinu

Afrikanci po nedodjijama koji rade mesecno za dolar imaju pare za taj internet. Plemenita ideja objektivo, ali mislim da se vise radi o nekom nadmetanju i dokazivanju. Burzuji preduzimaci popularni danas.....

m

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)
Trenutni ping na optici na Nbgd je 1 m/s, kad se testira preko domaceg servera. Zasto bi neko koristio ovo, kad moze optiku? I koliko u Bg ima ljudi kojima je bitan ping prema americkim serverima? Kako god, ovo ce kod nas koristiti snobovi i malo ljudi i kompanija kojima je zaista korisno.
(Blok 44, 14. maj 2022 13:40)

koristice neko ko ne zivi na nbg gde ima novija infrastruktura internet provajdera vec u manjem gradu ili negde na selu recimo a ima para za ovako nesto...

status_update

pre 1 godinu

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.
(Loranov tata iz Goznice, 13. maj 2022 22:33)

I ja sam medju takvima. Doduse ne radim sa Zlatara ali volim da radim iz neke vukozabiti, platio bih taj internet i 500 mesecno, a ne 100. Pa samo je pausalni porez u zabacenim mestima dovoljno manji nego u BG-u da se ovo isplati i to debelo.

pa to svi mi znamo.

pre 1 godinu

fantasticno, svi cemo u nebo da gledamo i cekamo drugi hristov dolazak
(milan, 13. maj 2022 22:39)

Ovo kako je krenulo od svih tih satelita mece ni moći da se spusti. Čuj samo ovaj mask 46.000 satelita.

Dule

pre 1 godinu

Uh, mnogo je takvih kao ti. Opariće se.
(Loranov tata iz Goznice, 13. maj 2022 22:33)

Da, s obzirom da vecina ljudi na planeti nema pristup internetu, ovo je prilicno dobra sansa. Ne mora svako domacinstvo da ima Starlink, vec dovedes jednu antenu i prikopcas 20 kuca u tom selu i radice kako/tako.

Cak i u Americi, konstantno slusam ljude u npr. Kentakiju kakav im je katastrofa net i koliko kosta, uprkos tome sto su ATT i ostale kompanije dobile bukvalno desetinee milijardi od drzave da sprovedu net u svaki gradic, nekako uvek ponestane para pre nego sto uvedu bilo sta.

dux

pre 1 godinu

Ma nemojte uzimati to, zavera protiv "nebeskog naroda", da mu se uzme mesto na nebu....
(niko, 13. maj 2022 22:58)

pozdrav i vama štala bojsi

Mile

pre 1 godinu

Skupo jeste. Ali zamisli da si srednja klasa u Africi negde gde nema interneta. A ti imaš sredstava da uložiš u ovo i uz malo jeftine zemaljske opreme i kablova postaneš seoski provajder. Razdeliš uslugu za sitne pare, možeš da otvoriš internet klub i sve ti se vrati. Nakon čega kreneš da zarađuješ. To i jeste smisao da se internet dovede u svaki kutak zemlje. Ameri će dići grdnu lovu, ali ko jeste pametan znaće da iskoristi tu šansu na zemlji.


U madjarskoj je 500€ oprema i 100€ mesecna preplata, nije bas jeftino za nas.
(Alex, 13. maj 2022 21:35)

Miki

pre 1 godinu

Meni je dobar i moj SBB. Di da stavim tanjir koji gleda u nebo ima lošiji link od SBB?
Ovo ima jedino smisla za lokacije u "ruralnim" delovima zamoje, bogu iza nogu kako naši stari rekoše.

466453

pre 1 godinu

U madjarskoj je 500€ oprema i 100€ mesecna preplata, nije bas jeftino za nas.
(Alex, 13. maj 2022 21:35)

Potpuno ista cena i kod nas u Švedskoj što znači da je 5 puta jeftinije nego kod Mađara.

Max

pre 1 godinu

Nadam se da će veći broj korisnika doneti i cene pristupačne za treće zemlje sveta gde spada i Srbija. To bi označilo kraj ere monopola MTS-a i potrebe da raspolažem imaginarnim fiksnim priključkom kako bih mogao da koristim optički internet i televiziju.
(Boban, 14. maj 2022 09:05)
Napisao si jednu tesku neistinu ili si pogresno informisan... Fiksni telefon sam odjavio pre 10 godina, a ove godine sam uveo opticki internet, nema nikakve veze jedno s' drugim.

Zoran

pre 1 godinu

Da imama puno para i živim u divljini. Ako bude konkrentan sa cenom drugih internet operatera onda u redu, ovako ne interesuje me

vrtaljot

pre 1 godinu

(Rodion Gataulin, 15. maj 2022 12:58)

Drzi se ti Golfa 2ke i ADSLa od 10-20Mbps, ne nasedaj na prevare kao sto su Tesla i Starlink :D

Kamo Lee

pre 1 godinu

Ovi svi koji pričaju kako je beskorisno očigledno samo sede po naseljima pa ne razumeju za koga je ovo. Meni milina, sedim u kući na Zlataru u sred ničega i radim za Amere za Američku platu 4 meseca godišnje. Platio bi ga i 500 mesečno za to zadovoljstvo, a kamo li 100.
(Tex, 13. maj 2022 22:24)

Na Zlataru nema 4G?

Komša

pre 1 godinu

Pre dve godine smo golim očima mogli da vidimo svetla u nizu kako promiču noćnim nebom. Tada nam je rečeno da su to Starlink sateliti. U tekstu piše da se ti sateliti redovno lansiraju. Da li je neko od vas, u poslednje dve godine, opet video ta svetla u nizu?
(teorija zavere, 13. maj 2022 20:17) 

Video.
Kao neka plavičasta svetlost.Kao magla neka. I onda,puf - otišli u pravcu Grocke.

Developer Mačka Usisvača

pre 1 godinu

Pošto je Zemlja ravna ploča, ne razumem kako se svi ovi sateliti koordinišu? Kada satelit dođe do kraja ploče jel okreće nazad ili ide na gore-dole pa po ivicama ploče, a ostali idu po dijagonali pa se prate? Kako?
(pera, 13. maj 2022 19:46)

Isto kao robot-usisvač
(vlada, 13. maj 2022 20:12)

- Zaboravljate da na robotu usisivaču mačke mogu da se voze.
A na StarLink satelitu ne mogu.
Što logički znači da su sateliti manje korisni od robota usisivača.
A i manje zadovoljstvo pružaju mačkama - za tih 99$ mesečno.
Možda to isprave u verziji 2.1

Ugladjeni biznismeni nisu vasi prijatelji.

pre 1 godinu

(Mvp, 13. maj 2022 22:41)

Nalupao si se za sve pare i dobio gomilu pluseva.

Ping izmedju Srbije i SAD (6-12 hiljada km razdaljine) samo teoretski moze biti ispod 100ms.

Racunamo najbolji slucaj, 6000 km (zapravo skoro 7000 od najzapadnijeg dela kod nas do najistocnijeg kod njih) razdaljine i kretanje signala brzinom svetlosti (300000 km/s), imamo latenciju u jednom smeru 6000/300000 = 0.02s = 20ms.
Ping se racuna kao put do tamo i nazad (round trip time) pa se brojka mnozi sa 2 = 40ms.
To je u slucaju kad je razdaljina manja od najmanje realne, kad je brzina jednaka brzini svetlosti zaokruzenoj nagore (sa 299... na 300 hiljada km/s), a sve moguce latencije (aplikacija, OS, mrezni adapter, ruteri, switchevi, pojacivaci signala itd) ne postoje.

Za neku median razdaljinu od 9000 km imamo 30ms x 2 = 60ms pinga.

Zbog manje brzine prostiranja signala, kao i latencija mrezne opreme, ova cifra se mnozi sa 2-3x.

E sad, zasto elonov svemirski internet ne doprinosu smanjenju pinga/kvalitetu interneta? Iz vise razloga:

1 - U pitanju je bezicna mreza, sto donosi potpuno novi set problema. Interferencija, slabljenje signala, gubitak konekcije i rekonekcija (odlucivanje sa kojim satelitom se vrsi...) i jos mnogo toga. Sve ovo izaziva veliki gubitak paketa i jitter = losu konekciju.

-NASTAVAK U SLEDECEM KOMENTARU-

Zero Flyer

pre 1 godinu

E pa vidis, tu ima jedna zackoljica...
Kada se poveca broj ovih satelita, oni ce komunicirati medjusobno putem lasera (optika),
bez potrebe za zemljanim baznim stanicama. U prevodu, veza izmedju Srbije I nekog servera u americi,
ce se meriti pingom od 20-50ms!
I sa najbrzom optikom u Srbiji to je trenutno ne brze od 100ms jer naravno ide kroz nekoliko bazicnih stanica...
Starlink ima stravican potencijal.
(Mvp, 13. maj 2022 22:41)

Ајде не млатарај молим те.
Није брзина комуникације само ласерски сноп који путује брзином светлости, ту је и фактор електронике која то мора све да обради, па је то опет све скупа лимитирано брзином рутера и медија конвертера.
Далеко смо од тога да ће било која бржична технологија бити респонзивнија и бржа од оптичке. У најбољем случају ситуација је егал, а није.

zaostalost u svim sferama

pre 1 godinu

Hoće li nam posle po potrebi isključivati internet kada ne osudimo Rusiju,Kinu....
(Što te biju ovi dobri ljudi, 14. maj 2022 09:07)

To lako mogu i ovako, posto imamo samo par backbone konekcija ka EU

objavite, realno

pre 1 godinu

@teorija zavere

Ne debilisi se druze, osim ako ne zelis da mi kazes da si 365 dana u godini gledao svuda u nebo u svako doba dana i bas nigde nisi video satelite