Aktuelno

Sreda, 11.05.2022.

09:29

Da li Nikolina Pišek ima pravo na stan pokojnog supruga?

Izvor: Kurir

Da li Nikolina Pišek ima pravo na stan pokojnog supruga? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Fan klub Lava Kesica i Zorana Pajkica

pre 1 godinu

On je nju osvojio smislom za humor i duhovitošću a ne novcem, tako je i sama izjavila.Znači, Nikolinu pare ne interesuju.

Zok1

pre 1 godinu

Neka Vidoje počiva u miru. A svima koji nisu mogli da izdrže do njegove sahrane, pre nego što počnu sa naklapanjima - neka je na čast.

Neosnovano obogaćenje

pre 1 godinu

Mogla bi da, kao naslednica, da tuži oca pok. muža za neosnovano obogaćenje ukoliko su ona ili muž ulagali u očev stan. Međutim, i to što dobije na ime muža bi se opet delilo između nje i dece. Tu bi mogla da traži bračnu tekovinu.

Ђенерал

pre 1 godinu

Zašto bi žena dobila bilo šta? A deca treba da dobiju nešto ukoliko su poštovala oca dok je bio živ!
(zoran, 11. maj 2022 23:47)

А ко треба да добије ако не жена и деца?
Да не треба можда држава да добије те паре, па да после од тог новца исплаћује плате и пензије таквима као ти.

GoranH

pre 1 godinu

Ako je stan kupila sa ex muzem, u braku, onda ima pravo na ceo stan..
(C i n i k, 11. maj 2022 20:12)

Pola je njeno, deli se pokojnikova polovina, a na nju imaju pravo supruga i deca, podjednako svako od njih.

GoranH

pre 1 godinu

Zašto bi žena dobila bilo šta? A deca treba da dobiju nešto ukoliko su poštovala oca dok je bio živ!
(zoran, 11. maj 2022 23:47)

Žena je vlasnik polovine onoga što su zajedno stekli, a pokojnikova polovina se deli na naslednike, i to su bračni drug i deca pokojnog. Ne razumem tvoj stav, a šta ako deca nisu poštovala oca, da pripadne sve državi?

Samo pitam

pre 1 godinu

@Kome je u opšte ovo sada bitno?? Jedan mladi čovek je preminuo, a verujem da njegova supruga i ne razmišlja o ovome.
(objektivan, 11. maj 2022 19:49)

Da.... Nikom nije stalo, svi fini i emancipovani.... a veoma brzo ćemo čitati kako je počelo čerupanje njegove imovine, kako je Nikolina unajmila advokata i bori se za svoja prava, njegov otac takodje, deca iz prvog braka... ma ovo će biti Televiza prezenta.

Oftalmolog

pre 1 godinu

Ne može ona ništa da nasledi jer je stan na ime njenog tasta. Kraj svake priče.
(sladoledsmesom, 11. maj 2022 22:18)

Svekra dilberu, ne može žena da ima tasta nikako.

Nesa

pre 1 godinu

Ne znam dal cu moci spavati, dok se ova saga ne zavrsi…. Polusvet ali sta ocekivati u zemlji gde su idoli tamo neki likovi iz raznih rialiti programa.

Sallas

pre 1 godinu

@john
Ne znam na sta ste tacno odgovarali, ali jedna mala opaska na Vaše pisanje;
Profesor koji je bacao prozor kroz indek na pravnom fakultetu je to radio u posebnoj prilici bar koliko mene sećanje služi.
Naime kada bi video da je neko napamet učio gradivo bez ikakvog razumevanja on bi mu bacio indeks kroz prozor uz obećanje da će tom studentu upisati određenu ocenu u indeks ako ovaj donese isti za neko kratko vreme.
Takođe se jako dobro sećam da smo nosili izveštaje sa ispita i predavali ih uz indeks kada polažemo ispit ,kako bi profesori u iste upisali ocene i to predali adminostraciji, što dalje znači da ta ocena u indeksu nije značila ama baš ništa.
Dakle profesor je samo hteo da vidi da li dotični ima išta u glavi što drži uši da mu ne otpadnu i obično je bio u pravu i tamo gle čuda nije bilo ničega čime bise moglo misliti.
Mnogi dipl. pravnici su nedorasli tom pozivu i to odgovorno tvrdim kao dipl.pravnik.
Inače i Vi niste skroz u pravu, razlika se pravi prema tome da li je imovina stečena kroz dobročine i teretne pravne poslove, a i ovo pišem po sećanju, jer pravom se odavno ne bavim.

slobodaN

pre 1 godinu

A ako su bili u vanbracnoj zajednici ?
(неко, 11. maj 2022 20:44)

Ne. Po nasem pravu vanbracni partneri ne nasledjuju jedno drugo.

Zrika

pre 1 godinu

Ne može ona ništa da nasledi jer je stan na ime njenog tasta. Kraj svake priče.
(sladoledsmesom, 11. maj 2022 22:18)

Svekra dilberu, ne može žena da ima tasta nikako.
(Oftalmolog, 11. maj 2022 23:00)

@Oftalmolog

Izvini molim te, a zašto?

zivko

pre 1 godinu

Mislim da ne bi trebalo da dobije ništa, ipak mu je bila samo žena, a on ima dvoje dece i oca, što znači da oni imaju prednost.
(MilanBg, 11. maj 2022 22:47)

Po nasem zakonu otac nema prednost u odnosu na zenu, dok su zena i deca ravnopravni naslednici (prvi nasledni red). Roditelji (otac) su drugi nasledni red. Dakle nije relevantno to sto ti mislis nego kako zakon uredjuje pomenuto pitanje.

vera u Boga

pre 1 godinu

Ovo je sramno! Ne treba EU da nam zabrani Veru kad je sami gazimo! Postoji li u ovom narodu ista sveto? Covek se nije ni ohladio, a vec se prica o novcu! Samo pare, imovina, samo grabez, zavist, ljubomora i na kraju mrznja!

diplinž

pre 1 godinu

U nesretnoj prvoj polovini devedesetih su mnogi naši 'od tamo' i njihovi 'odavde' vršili zamjene kuća i stanova, ključ-za-ključ. Poslije rata, vlast u bh proglasi sve te ugovore ništavnim, pa su hrvatima vraćeni stanovi i kuće u bh, a s one strane grane se nisu ni počešali, pa su zadržali i te nekretnine tamo. Obično ne reagujem ni na nacionalne priče, ni na ove žute, ali ova vijest je ozbiljna uvreda za sve ljude koji su ostali da žive u šatorima!

Srki

pre 1 godinu

Nek su se našli pojedinci da raspravljaju o pojedinostima ostavinske rasprave, a čovek se nije ni ohladio. Žena ostala bez muža, ne znam da li su imali dece, treba pokazati neki obzir i lično dostojanstvo.

John

pre 1 godinu

"objasnila kako funkcioniše podela ostatka imovine"

Pitam se kod koga li je polagala nasledno pravo, jer bi joj za ovakvo objašnjenje indeks bio izbačen kroz prozor... (pravnici sa BG pravnog znaju o čemu, tj. kome, govorim...)

Pre svega, bitno je koja i kolika imovina je stečena u braku. Od takve imovine udovica može da izdvoji svoj deo (svoju bračnu tekovinu) koji nije predmet nasleđa. Koliko to tačno iznosi moraće sud da utvrdi. Ostatak se nasleđuje.
Taj ostatak će se podeliti na jednake delove između udovice i njegove dece, koliko god da ih ima i bez obzira iz kog su braka (ili vanbračna) - Gugl kaže da ih ima troje - dakle, svi će naslediti po četvrtinu.

Nina

pre 1 godinu

Kako gdje izgleda. U Crnoj Gori, a mislim i u Srbiji, zena i djeca su jednaki nasljednici. Znaci ako ostane troje djece i zena za pokojnikom, imovina se dijeli na 4 dijela od 25 odsto...
(delboj, 11. maj 2022 20:30)

jeste, dele njegovu licnu imovinu na jednake delove, ali supruga prvo trazi da se njihova (tj imovina stecena u braku - moze biti i na njegovo i na njeno i na zajednicko ime, svejedno) prvo razedeli na njegovu i njenu, pa se onda ide na deljenje njegove. Primer, ako su stan kupili u braku i vodi se na njega npr, onda se prvo podeli taj stan, pa pola dobije supruga, pa se onda druga polovina deli na suprugu i decu podjednako. Takodje, ako je stan kupljen u braku a vodi se na suprugu, dete iz prvog braka moze da trazi da deo pripadne njemu. Ako ne postoji ugovor o poklonu overen kod notara (npr on kupio i poklonio zeni) dete ce dobiti deo, u konkretnom slucaju - zena i dvoje dece, 1/6 stana.

Max

pre 1 godinu

Vidim po komentarima da su se sastali advokati i javni biljeznici Ne znam kako je u Srbiji ali za HR mogu garantovati da zena nosi pola imovine stecene u braku. U konkretnom slucaju pola imovine pokojnog Vidoja pripada udovici a drugu polovinu dijele djeca. Imovinu stecenu prije braka moze se dijeliti na razne nacine ovisno o tome da li je pokojnik ostavio oporuku ili ne. Cak i da jeste ne moze se razbastiniti direktnog nasljednika pa i da je on masovni ubica ili ratni zlocinac.

Sir Oliver

pre 1 godinu

Pobogu, pustite ih na miru, njhov je stan, neka ga nasledjuju i dele kako se oni dogovore, nije to javno vlasništvo pa da svi guramoii nos u ostaivinsku raspravu. Nepristojno je. I pustite ženu da oplače muža

veliki strumf

pre 1 godinu

Николина има право на трећину СВЕГА што представља заоставштину Видоја, дели на једнаке делове са децом - исто је и у Србији и у Хрватској. Оно што је стечено у браку (осим ако је стечено поклоном или наследством) заједничка је имовина супружника и дели се пола-пола. Нпр. ако су тај стан купили у браку заједно, Николина ће тражити да јој се излучи њен део, тј. половина јер је то њена посебна имовина и не улази у заоставштину мужа! Што се накита и драгоцености тиче, све на једнаке делове деле деца и супружник који је са покојником био у браку у тренутку његове смрти. Ту је овај адвокат кардинално погрешио. Нема никакве везе када су драгоцености стечене - оне се наслеђују по закону као и било која друга имовина.

delboj

pre 1 godinu

Kako gdje izgleda. U Crnoj Gori, a mislim i u Srbiji, zena i djeca su jednaki nasljednici. Znaci ako ostane troje djece i zena za pokojnikom, imovina se dijeli na 4 dijela od 25 odsto...

daree

pre 1 godinu

Ako je stan na ime supruga ima pravo na polovinu dok se druga deli na pola pisto je imao dve ćerke ali ako nije bio na ime preminulog ima toliko koliko i ja znaci nista.

petar markovic

pre 1 godinu

na vracaru naravno. pa gde drugo. kao sto vec napisah, to je ipak prirodno pravo svake iole poznate šuše, a narocito kada su dve šuše u pitanju

buda lala

pre 1 godinu

Kod nas u Srbiji, odnosno u Porodičnom Zakoniku RS nije predviđen i ne postoji predbračni ugovor (samo bračni ugovor), a za sve sto je stečeno u toku braka važi pretpostavka da pripada bracnim supruznicima sa jednakim udelima.

Sir Oliver

pre 1 godinu

Pobogu, pustite ih na miru, njhov je stan, neka ga nasledjuju i dele kako se oni dogovore, nije to javno vlasništvo pa da svi guramoii nos u ostaivinsku raspravu. Nepristojno je. I pustite ženu da oplače muža

zivko

pre 1 godinu

Mislim da ne bi trebalo da dobije ništa, ipak mu je bila samo žena, a on ima dvoje dece i oca, što znači da oni imaju prednost.
(MilanBg, 11. maj 2022 22:47)

Po nasem zakonu otac nema prednost u odnosu na zenu, dok su zena i deca ravnopravni naslednici (prvi nasledni red). Roditelji (otac) su drugi nasledni red. Dakle nije relevantno to sto ti mislis nego kako zakon uredjuje pomenuto pitanje.

vera u Boga

pre 1 godinu

Ovo je sramno! Ne treba EU da nam zabrani Veru kad je sami gazimo! Postoji li u ovom narodu ista sveto? Covek se nije ni ohladio, a vec se prica o novcu! Samo pare, imovina, samo grabez, zavist, ljubomora i na kraju mrznja!

petar markovic

pre 1 godinu

na vracaru naravno. pa gde drugo. kao sto vec napisah, to je ipak prirodno pravo svake iole poznate šuše, a narocito kada su dve šuše u pitanju

Oftalmolog

pre 1 godinu

Ne može ona ništa da nasledi jer je stan na ime njenog tasta. Kraj svake priče.
(sladoledsmesom, 11. maj 2022 22:18)

Svekra dilberu, ne može žena da ima tasta nikako.

buda lala

pre 1 godinu

Kod nas u Srbiji, odnosno u Porodičnom Zakoniku RS nije predviđen i ne postoji predbračni ugovor (samo bračni ugovor), a za sve sto je stečeno u toku braka važi pretpostavka da pripada bracnim supruznicima sa jednakim udelima.

Srki

pre 1 godinu

Nek su se našli pojedinci da raspravljaju o pojedinostima ostavinske rasprave, a čovek se nije ni ohladio. Žena ostala bez muža, ne znam da li su imali dece, treba pokazati neki obzir i lično dostojanstvo.

Nesa

pre 1 godinu

Ne znam dal cu moci spavati, dok se ova saga ne zavrsi…. Polusvet ali sta ocekivati u zemlji gde su idoli tamo neki likovi iz raznih rialiti programa.

daree

pre 1 godinu

Ako je stan na ime supruga ima pravo na polovinu dok se druga deli na pola pisto je imao dve ćerke ali ako nije bio na ime preminulog ima toliko koliko i ja znaci nista.

delboj

pre 1 godinu

Kako gdje izgleda. U Crnoj Gori, a mislim i u Srbiji, zena i djeca su jednaki nasljednici. Znaci ako ostane troje djece i zena za pokojnikom, imovina se dijeli na 4 dijela od 25 odsto...

diplinž

pre 1 godinu

U nesretnoj prvoj polovini devedesetih su mnogi naši 'od tamo' i njihovi 'odavde' vršili zamjene kuća i stanova, ključ-za-ključ. Poslije rata, vlast u bh proglasi sve te ugovore ništavnim, pa su hrvatima vraćeni stanovi i kuće u bh, a s one strane grane se nisu ni počešali, pa su zadržali i te nekretnine tamo. Obično ne reagujem ni na nacionalne priče, ni na ove žute, ali ova vijest je ozbiljna uvreda za sve ljude koji su ostali da žive u šatorima!

John

pre 1 godinu

"objasnila kako funkcioniše podela ostatka imovine"

Pitam se kod koga li je polagala nasledno pravo, jer bi joj za ovakvo objašnjenje indeks bio izbačen kroz prozor... (pravnici sa BG pravnog znaju o čemu, tj. kome, govorim...)

Pre svega, bitno je koja i kolika imovina je stečena u braku. Od takve imovine udovica može da izdvoji svoj deo (svoju bračnu tekovinu) koji nije predmet nasleđa. Koliko to tačno iznosi moraće sud da utvrdi. Ostatak se nasleđuje.
Taj ostatak će se podeliti na jednake delove između udovice i njegove dece, koliko god da ih ima i bez obzira iz kog su braka (ili vanbračna) - Gugl kaže da ih ima troje - dakle, svi će naslediti po četvrtinu.

Nina

pre 1 godinu

Kako gdje izgleda. U Crnoj Gori, a mislim i u Srbiji, zena i djeca su jednaki nasljednici. Znaci ako ostane troje djece i zena za pokojnikom, imovina se dijeli na 4 dijela od 25 odsto...
(delboj, 11. maj 2022 20:30)

jeste, dele njegovu licnu imovinu na jednake delove, ali supruga prvo trazi da se njihova (tj imovina stecena u braku - moze biti i na njegovo i na njeno i na zajednicko ime, svejedno) prvo razedeli na njegovu i njenu, pa se onda ide na deljenje njegove. Primer, ako su stan kupili u braku i vodi se na njega npr, onda se prvo podeli taj stan, pa pola dobije supruga, pa se onda druga polovina deli na suprugu i decu podjednako. Takodje, ako je stan kupljen u braku a vodi se na suprugu, dete iz prvog braka moze da trazi da deo pripadne njemu. Ako ne postoji ugovor o poklonu overen kod notara (npr on kupio i poklonio zeni) dete ce dobiti deo, u konkretnom slucaju - zena i dvoje dece, 1/6 stana.

veliki strumf

pre 1 godinu

Николина има право на трећину СВЕГА што представља заоставштину Видоја, дели на једнаке делове са децом - исто је и у Србији и у Хрватској. Оно што је стечено у браку (осим ако је стечено поклоном или наследством) заједничка је имовина супружника и дели се пола-пола. Нпр. ако су тај стан купили у браку заједно, Николина ће тражити да јој се излучи њен део, тј. половина јер је то њена посебна имовина и не улази у заоставштину мужа! Што се накита и драгоцености тиче, све на једнаке делове деле деца и супружник који је са покојником био у браку у тренутку његове смрти. Ту је овај адвокат кардинално погрешио. Нема никакве везе када су драгоцености стечене - оне се наслеђују по закону као и било која друга имовина.

Sallas

pre 1 godinu

@john
Ne znam na sta ste tacno odgovarali, ali jedna mala opaska na Vaše pisanje;
Profesor koji je bacao prozor kroz indek na pravnom fakultetu je to radio u posebnoj prilici bar koliko mene sećanje služi.
Naime kada bi video da je neko napamet učio gradivo bez ikakvog razumevanja on bi mu bacio indeks kroz prozor uz obećanje da će tom studentu upisati određenu ocenu u indeks ako ovaj donese isti za neko kratko vreme.
Takođe se jako dobro sećam da smo nosili izveštaje sa ispita i predavali ih uz indeks kada polažemo ispit ,kako bi profesori u iste upisali ocene i to predali adminostraciji, što dalje znači da ta ocena u indeksu nije značila ama baš ništa.
Dakle profesor je samo hteo da vidi da li dotični ima išta u glavi što drži uši da mu ne otpadnu i obično je bio u pravu i tamo gle čuda nije bilo ničega čime bise moglo misliti.
Mnogi dipl. pravnici su nedorasli tom pozivu i to odgovorno tvrdim kao dipl.pravnik.
Inače i Vi niste skroz u pravu, razlika se pravi prema tome da li je imovina stečena kroz dobročine i teretne pravne poslove, a i ovo pišem po sećanju, jer pravom se odavno ne bavim.

Max

pre 1 godinu

Vidim po komentarima da su se sastali advokati i javni biljeznici Ne znam kako je u Srbiji ali za HR mogu garantovati da zena nosi pola imovine stecene u braku. U konkretnom slucaju pola imovine pokojnog Vidoja pripada udovici a drugu polovinu dijele djeca. Imovinu stecenu prije braka moze se dijeliti na razne nacine ovisno o tome da li je pokojnik ostavio oporuku ili ne. Cak i da jeste ne moze se razbastiniti direktnog nasljednika pa i da je on masovni ubica ili ratni zlocinac.

slobodaN

pre 1 godinu

A ako su bili u vanbracnoj zajednici ?
(неко, 11. maj 2022 20:44)

Ne. Po nasem pravu vanbracni partneri ne nasledjuju jedno drugo.

Zrika

pre 1 godinu

Ne može ona ništa da nasledi jer je stan na ime njenog tasta. Kraj svake priče.
(sladoledsmesom, 11. maj 2022 22:18)

Svekra dilberu, ne može žena da ima tasta nikako.
(Oftalmolog, 11. maj 2022 23:00)

@Oftalmolog

Izvini molim te, a zašto?

Ђенерал

pre 1 godinu

Zašto bi žena dobila bilo šta? A deca treba da dobiju nešto ukoliko su poštovala oca dok je bio živ!
(zoran, 11. maj 2022 23:47)

А ко треба да добије ако не жена и деца?
Да не треба можда држава да добије те паре, па да после од тог новца исплаћује плате и пензије таквима као ти.

Fan klub Lava Kesica i Zorana Pajkica

pre 1 godinu

On je nju osvojio smislom za humor i duhovitošću a ne novcem, tako je i sama izjavila.Znači, Nikolinu pare ne interesuju.

Samo pitam

pre 1 godinu

@Kome je u opšte ovo sada bitno?? Jedan mladi čovek je preminuo, a verujem da njegova supruga i ne razmišlja o ovome.
(objektivan, 11. maj 2022 19:49)

Da.... Nikom nije stalo, svi fini i emancipovani.... a veoma brzo ćemo čitati kako je počelo čerupanje njegove imovine, kako je Nikolina unajmila advokata i bori se za svoja prava, njegov otac takodje, deca iz prvog braka... ma ovo će biti Televiza prezenta.

Zok1

pre 1 godinu

Neka Vidoje počiva u miru. A svima koji nisu mogli da izdrže do njegove sahrane, pre nego što počnu sa naklapanjima - neka je na čast.

GoranH

pre 1 godinu

Zašto bi žena dobila bilo šta? A deca treba da dobiju nešto ukoliko su poštovala oca dok je bio živ!
(zoran, 11. maj 2022 23:47)

Žena je vlasnik polovine onoga što su zajedno stekli, a pokojnikova polovina se deli na naslednike, i to su bračni drug i deca pokojnog. Ne razumem tvoj stav, a šta ako deca nisu poštovala oca, da pripadne sve državi?

GoranH

pre 1 godinu

Ako je stan kupila sa ex muzem, u braku, onda ima pravo na ceo stan..
(C i n i k, 11. maj 2022 20:12)

Pola je njeno, deli se pokojnikova polovina, a na nju imaju pravo supruga i deca, podjednako svako od njih.

Neosnovano obogaćenje

pre 1 godinu

Mogla bi da, kao naslednica, da tuži oca pok. muža za neosnovano obogaćenje ukoliko su ona ili muž ulagali u očev stan. Međutim, i to što dobije na ime muža bi se opet delilo između nje i dece. Tu bi mogla da traži bračnu tekovinu.

veliki strumf

pre 1 godinu

Николина има право на трећину СВЕГА што представља заоставштину Видоја, дели на једнаке делове са децом - исто је и у Србији и у Хрватској. Оно што је стечено у браку (осим ако је стечено поклоном или наследством) заједничка је имовина супружника и дели се пола-пола. Нпр. ако су тај стан купили у браку заједно, Николина ће тражити да јој се излучи њен део, тј. половина јер је то њена посебна имовина и не улази у заоставштину мужа! Што се накита и драгоцености тиче, све на једнаке делове деле деца и супружник који је са покојником био у браку у тренутку његове смрти. Ту је овај адвокат кардинално погрешио. Нема никакве везе када су драгоцености стечене - оне се наслеђују по закону као и било која друга имовина.

Zrika

pre 1 godinu

Ne može ona ništa da nasledi jer je stan na ime njenog tasta. Kraj svake priče.
(sladoledsmesom, 11. maj 2022 22:18)

Svekra dilberu, ne može žena da ima tasta nikako.
(Oftalmolog, 11. maj 2022 23:00)

@Oftalmolog

Izvini molim te, a zašto?

Max

pre 1 godinu

Vidim po komentarima da su se sastali advokati i javni biljeznici Ne znam kako je u Srbiji ali za HR mogu garantovati da zena nosi pola imovine stecene u braku. U konkretnom slucaju pola imovine pokojnog Vidoja pripada udovici a drugu polovinu dijele djeca. Imovinu stecenu prije braka moze se dijeliti na razne nacine ovisno o tome da li je pokojnik ostavio oporuku ili ne. Cak i da jeste ne moze se razbastiniti direktnog nasljednika pa i da je on masovni ubica ili ratni zlocinac.

petar markovic

pre 1 godinu

na vracaru naravno. pa gde drugo. kao sto vec napisah, to je ipak prirodno pravo svake iole poznate šuše, a narocito kada su dve šuše u pitanju

slobodaN

pre 1 godinu

A ako su bili u vanbracnoj zajednici ?
(неко, 11. maj 2022 20:44)

Ne. Po nasem pravu vanbracni partneri ne nasledjuju jedno drugo.

delboj

pre 1 godinu

Kako gdje izgleda. U Crnoj Gori, a mislim i u Srbiji, zena i djeca su jednaki nasljednici. Znaci ako ostane troje djece i zena za pokojnikom, imovina se dijeli na 4 dijela od 25 odsto...

buda lala

pre 1 godinu

Kod nas u Srbiji, odnosno u Porodičnom Zakoniku RS nije predviđen i ne postoji predbračni ugovor (samo bračni ugovor), a za sve sto je stečeno u toku braka važi pretpostavka da pripada bracnim supruznicima sa jednakim udelima.

diplinž

pre 1 godinu

U nesretnoj prvoj polovini devedesetih su mnogi naši 'od tamo' i njihovi 'odavde' vršili zamjene kuća i stanova, ključ-za-ključ. Poslije rata, vlast u bh proglasi sve te ugovore ništavnim, pa su hrvatima vraćeni stanovi i kuće u bh, a s one strane grane se nisu ni počešali, pa su zadržali i te nekretnine tamo. Obično ne reagujem ni na nacionalne priče, ni na ove žute, ali ova vijest je ozbiljna uvreda za sve ljude koji su ostali da žive u šatorima!

Nesa

pre 1 godinu

Ne znam dal cu moci spavati, dok se ova saga ne zavrsi…. Polusvet ali sta ocekivati u zemlji gde su idoli tamo neki likovi iz raznih rialiti programa.

Sir Oliver

pre 1 godinu

Pobogu, pustite ih na miru, njhov je stan, neka ga nasledjuju i dele kako se oni dogovore, nije to javno vlasništvo pa da svi guramoii nos u ostaivinsku raspravu. Nepristojno je. I pustite ženu da oplače muža

John

pre 1 godinu

"objasnila kako funkcioniše podela ostatka imovine"

Pitam se kod koga li je polagala nasledno pravo, jer bi joj za ovakvo objašnjenje indeks bio izbačen kroz prozor... (pravnici sa BG pravnog znaju o čemu, tj. kome, govorim...)

Pre svega, bitno je koja i kolika imovina je stečena u braku. Od takve imovine udovica može da izdvoji svoj deo (svoju bračnu tekovinu) koji nije predmet nasleđa. Koliko to tačno iznosi moraće sud da utvrdi. Ostatak se nasleđuje.
Taj ostatak će se podeliti na jednake delove između udovice i njegove dece, koliko god da ih ima i bez obzira iz kog su braka (ili vanbračna) - Gugl kaže da ih ima troje - dakle, svi će naslediti po četvrtinu.

Sallas

pre 1 godinu

@john
Ne znam na sta ste tacno odgovarali, ali jedna mala opaska na Vaše pisanje;
Profesor koji je bacao prozor kroz indek na pravnom fakultetu je to radio u posebnoj prilici bar koliko mene sećanje služi.
Naime kada bi video da je neko napamet učio gradivo bez ikakvog razumevanja on bi mu bacio indeks kroz prozor uz obećanje da će tom studentu upisati određenu ocenu u indeks ako ovaj donese isti za neko kratko vreme.
Takođe se jako dobro sećam da smo nosili izveštaje sa ispita i predavali ih uz indeks kada polažemo ispit ,kako bi profesori u iste upisali ocene i to predali adminostraciji, što dalje znači da ta ocena u indeksu nije značila ama baš ništa.
Dakle profesor je samo hteo da vidi da li dotični ima išta u glavi što drži uši da mu ne otpadnu i obično je bio u pravu i tamo gle čuda nije bilo ničega čime bise moglo misliti.
Mnogi dipl. pravnici su nedorasli tom pozivu i to odgovorno tvrdim kao dipl.pravnik.
Inače i Vi niste skroz u pravu, razlika se pravi prema tome da li je imovina stečena kroz dobročine i teretne pravne poslove, a i ovo pišem po sećanju, jer pravom se odavno ne bavim.

daree

pre 1 godinu

Ako je stan na ime supruga ima pravo na polovinu dok se druga deli na pola pisto je imao dve ćerke ali ako nije bio na ime preminulog ima toliko koliko i ja znaci nista.

vera u Boga

pre 1 godinu

Ovo je sramno! Ne treba EU da nam zabrani Veru kad je sami gazimo! Postoji li u ovom narodu ista sveto? Covek se nije ni ohladio, a vec se prica o novcu! Samo pare, imovina, samo grabez, zavist, ljubomora i na kraju mrznja!

Oftalmolog

pre 1 godinu

Ne može ona ništa da nasledi jer je stan na ime njenog tasta. Kraj svake priče.
(sladoledsmesom, 11. maj 2022 22:18)

Svekra dilberu, ne može žena da ima tasta nikako.

zivko

pre 1 godinu

Mislim da ne bi trebalo da dobije ništa, ipak mu je bila samo žena, a on ima dvoje dece i oca, što znači da oni imaju prednost.
(MilanBg, 11. maj 2022 22:47)

Po nasem zakonu otac nema prednost u odnosu na zenu, dok su zena i deca ravnopravni naslednici (prvi nasledni red). Roditelji (otac) su drugi nasledni red. Dakle nije relevantno to sto ti mislis nego kako zakon uredjuje pomenuto pitanje.

Srki

pre 1 godinu

Nek su se našli pojedinci da raspravljaju o pojedinostima ostavinske rasprave, a čovek se nije ni ohladio. Žena ostala bez muža, ne znam da li su imali dece, treba pokazati neki obzir i lično dostojanstvo.

Nina

pre 1 godinu

Kako gdje izgleda. U Crnoj Gori, a mislim i u Srbiji, zena i djeca su jednaki nasljednici. Znaci ako ostane troje djece i zena za pokojnikom, imovina se dijeli na 4 dijela od 25 odsto...
(delboj, 11. maj 2022 20:30)

jeste, dele njegovu licnu imovinu na jednake delove, ali supruga prvo trazi da se njihova (tj imovina stecena u braku - moze biti i na njegovo i na njeno i na zajednicko ime, svejedno) prvo razedeli na njegovu i njenu, pa se onda ide na deljenje njegove. Primer, ako su stan kupili u braku i vodi se na njega npr, onda se prvo podeli taj stan, pa pola dobije supruga, pa se onda druga polovina deli na suprugu i decu podjednako. Takodje, ako je stan kupljen u braku a vodi se na suprugu, dete iz prvog braka moze da trazi da deo pripadne njemu. Ako ne postoji ugovor o poklonu overen kod notara (npr on kupio i poklonio zeni) dete ce dobiti deo, u konkretnom slucaju - zena i dvoje dece, 1/6 stana.

GoranH

pre 1 godinu

Zašto bi žena dobila bilo šta? A deca treba da dobiju nešto ukoliko su poštovala oca dok je bio živ!
(zoran, 11. maj 2022 23:47)

Žena je vlasnik polovine onoga što su zajedno stekli, a pokojnikova polovina se deli na naslednike, i to su bračni drug i deca pokojnog. Ne razumem tvoj stav, a šta ako deca nisu poštovala oca, da pripadne sve državi?

GoranH

pre 1 godinu

Ako je stan kupila sa ex muzem, u braku, onda ima pravo na ceo stan..
(C i n i k, 11. maj 2022 20:12)

Pola je njeno, deli se pokojnikova polovina, a na nju imaju pravo supruga i deca, podjednako svako od njih.

Samo pitam

pre 1 godinu

@Kome je u opšte ovo sada bitno?? Jedan mladi čovek je preminuo, a verujem da njegova supruga i ne razmišlja o ovome.
(objektivan, 11. maj 2022 19:49)

Da.... Nikom nije stalo, svi fini i emancipovani.... a veoma brzo ćemo čitati kako je počelo čerupanje njegove imovine, kako je Nikolina unajmila advokata i bori se za svoja prava, njegov otac takodje, deca iz prvog braka... ma ovo će biti Televiza prezenta.

Neosnovano obogaćenje

pre 1 godinu

Mogla bi da, kao naslednica, da tuži oca pok. muža za neosnovano obogaćenje ukoliko su ona ili muž ulagali u očev stan. Međutim, i to što dobije na ime muža bi se opet delilo između nje i dece. Tu bi mogla da traži bračnu tekovinu.

Ђенерал

pre 1 godinu

Zašto bi žena dobila bilo šta? A deca treba da dobiju nešto ukoliko su poštovala oca dok je bio živ!
(zoran, 11. maj 2022 23:47)

А ко треба да добије ако не жена и деца?
Да не треба можда држава да добије те паре, па да после од тог новца исплаћује плате и пензије таквима као ти.

Zok1

pre 1 godinu

Neka Vidoje počiva u miru. A svima koji nisu mogli da izdrže do njegove sahrane, pre nego što počnu sa naklapanjima - neka je na čast.

Fan klub Lava Kesica i Zorana Pajkica

pre 1 godinu

On je nju osvojio smislom za humor i duhovitošću a ne novcem, tako je i sama izjavila.Znači, Nikolinu pare ne interesuju.