Predrag
pre 1 godinu
Zašto gađate stambenu zgradu u Kijevu ? Svet Rusiji ne sme da oprosti ovu agresiju. Sankcije moraju da ostano sve dok se Ukrajini ne isplati puna ratna odšteta.
Četvrtak, 28.04.2022.
07:05
Šezdeset i četvrti dan rata u Ukrajini.
Izvor: B92
pre 1 godinu
Zašto gađate stambenu zgradu u Kijevu ? Svet Rusiji ne sme da oprosti ovu agresiju. Sankcije moraju da ostano sve dok se Ukrajini ne isplati puna ratna odšteta.
pre 1 godinu
To koliko Ukrajna unistava Ruse, sudeci po zapadnim medijima vidim kroz Ruske zahteve.
Zadnjih par godina Rusija trazi od Ukrajne da postuje dogovor. Da dozvoli Ruski jezik i da prekinu napade teskim naoruzanjem na Donbas.
Pocetkom ove godine su kao zahtev dodali i priznanje Krima kao sastavnog dela Rusije.
Kad su pokrenuli napad krajem februara, na listu je dodat i Donbas u originalnim granicama. Sada je vec tu i Hersonska oblast.
Ako ovako Ukrajna nastavi da "pobedjuje", izgubice sve istocno od Djepra. A na zapadu pitanje sta ce uopste ostati..
pre 2 godine
1. Elitni ruski profesionalci su sve vreme u Siriji i nigde nije bilo nijedne vesti o njihovom iznenadnom povlačenju za potrebe ove invazije.
2. Rusi i dalje drže "mirovnjake" u Jermeniji i Moldaviji, to znači da im nije nikakva posebna frka zbog gubitaka u ljudstvu.
3. Sa 150.000 vojnika "pričepiti" 4-5 puta veću armiju, koliko se procenjuje da je Kiev uspeo da mobiliše pre invazije i usput redom osvajati gradove i oblasti, to uopšte ne izgleda kao teški poraz.
4. Ruski gubici u tehnici koje navodi Ukrajina i zapadni mediji će ovim tempom premašiti aktivnu flotu kompletne ruske vojske, bar kada je o tenkovima reč. To znači da ne mogu biti istiniti.
5. Ukrajinski zvaničnik kaže da su "Tupoljevi" bombardovali "Azovstalj". Ako strateški bombarderi mogu tako da krstare nad gradom i tuku, to znači da ozbiljan PVO, a to uključuje i skrivene MIG-ove praktično ne postoji.
6. Ako neko mora da ima i prima tvoju valutu u trgovini to je automatski čini "jakom" i nikakve sankcije tu ne pomažu. Nisu Rusi izmislili nikakvo ekonomsko "čudo", Amerikanci to rade sa petro-dolarom decenijama unazad.
P.S. Ovaj užasni rat nije "rijaliti šou", to bi mi prvi trebalo da znamo, ali izgleda da smo zaboravili.
pre 2 godine
Zaharova izjavljuje da zapadna propaganda laze da Rusija preti nuklearnim napadom. Zar nije pre 70 dana tvrdila da Zapad izmislja da ce Rusija napasti Ukrajinu i da se samo radi o legitimnom rasporedjivanju ruske vojske na sopstvenoj teritoriji?
pre 2 godine
Zeleni se posle 2 meseca setio da moze da ima hitne razgovore. Ili su mu sapnuli "prijatelji" ...
pre 2 godine
A sta bi tek bilo da Rusi posalju regularnu vojsku?
(Hentreal, 28. april 2022 21:59)
A koja vojska sada ratuje?! Šta misliš, odkud ovoliko rusa navalilo u Srbiju pa odavde idu dalje, begaju od mobilizacije jer Rusija jednostavno NEMA dovoljno obučene vojske. Malo ko je lud da ratuje za Putlera kome su dani odbrojani.
pre 2 godine
Okej, kapiram srbi vole ruse, ali malko ipak preterujete sa naučnom fantastikom u ovim komentarima… čitam kako je eto u rusiji čisto blagostanje od kako su im uveli sankcije… to je bukvalno ko kad bih ja rekao - od kako sam prestao da jedem hranu i pijem vodu, osećam se fantastično! Ipak je to prosta matematika, čak i za one koji nemaju pojma o ekonomiji, a posebno za nas koji se sećamo sankcija ‘90-ih. Takođe, ovde izgleda nikom nije jasno da su oligarsi doslovno putinovi “bankari”, napisane su knjige i snimljeni filmovi o tome, u rusiji, od strane rusa (stranih plaćenika po putinu ha, ha), i svako ko se u rusiji usudio o tome da priča je trenutno na službenom putu.
pre 2 godine
Ne razumem. U Moskvi ima svega, čak su i cene pale u odnosu na dolar. I ne samo da ima svega, već su konačno izbacili one bezobrazno skupe flaše sa trećerazrednim pićima, i ponudili nove, bolje i jeftinije. Hrane ima svuda i ništa se nije promenilo. Za sada je tako.
(Moskovljanin, 28. april 2022 18:50)
Ovo je ziva istina! Ko kaze drugacije dobije 15 godina zatvora...
pre 2 godine
ovi koji govore o generacijama mrznje koja ce ostati, da Rusi, mrze poljake, poljaci ruse, litvanci, letonci ruse i medjusobno, ali na nasem primeru vec sledecoj generaciji to nije vazno, da nije tako ni jedan Srbin nikada ne bi otisao u nemacku ili hrvatsku, tako ce biti i ovde za deset godina ce Ukrainci raditi u nekoj Ruskoj firmi i obrnuto i u pijanom stanju jedni drugima govoriti kako su bili u pravu ...
pre 2 godine
“Ukrajina je spremna za hitne razgovore", kaže Zelenski. Otkud tolika žurba kad im “tako dobro ide” da su već pred Vladivostokom?
pre 2 godine
Hitne razgovore,hm?
Pa Minski sporazum je potpisan 2016-te godine a onda im Amerikanci izaprali mozak i rekli da se ne zure :(
pre 2 godine
"Donji dom [канадског] parlamenta usvojio je tekst o delima genocida nad ukrajinskim narodom"
Оно што су канађани, ZапраVо бритони генералано, холанђани, француZи, Шпанци, Портуигалци... учинили домородачким народима читаVе Америке (Јужне, СеVерне и Централне) - е то је геноцид, и то Vећи од оног Германског-ХитлероVог, и то углаVном почињен тољагама, мачеVима секирама... па Канађани су убијали домородачку децу и ZакопаVали их у темеље "интерната" и школа, и сад ће они некоме спочитаVати и иZмишљати геноцид где га нема, а прећуткиVати сVој, објектиVни и огромни, а који траје у тихом облику и данас.
pre 2 godine
A zasto hitne razgovore ako su pobili 20.000 ruskih vojnika oborili 150 aviona, 500 helikoptera, ojadili svu rusku vojnu opremu, potopili ruske brodove i naterali Ruse da se pokaju? hmmm... A sta bi tek bilo da Rusi posalju regularnu vojsku?
pre 2 godine
Pozdrav iz Moskve. Ovakvo razmišljanje je prošireno među Rusima oko mene koji su uvereni da se ništa neće promeniti i da će zapravo da bude sve bolje. Biznis će da procveta, država će ra se obogati. A realnost je da svaki dan sve više ljudi bez posla, trgovine polako (ali stvarno polako, gotovo neprimetno) ostaju bez produkata. Oni šta govore da će se otvoriti nove kompanije ne razmišljaju o tome da su ruska birokracija i korupcija neograničene. Ko će da pokreće biznis iz nule (startap) uz planinu koprupcije gd kod da se okreneš? Od svega ovoga šta se događa tenutno u Rusiji, samo će oni najbrži i najbliži visokoj politici prosperirati. Neki oligarsi će da padnu a nastat će neki novi oligarsi kao što su nastali oni 90-ih. Rat je idealan za bogaćenje na sirotinji.
(Milan, 28. april 2022 17:04)
Da je Putin htio da se oligarsi i dalje bogate ne bi napao Ukrajinu nego bi pustio da sve ide kao i prije. Oligarsi su sjedili na državnim resursima i putem korupcije se bogatili na račun građana. Sad je bitno jedino što će Putin odlučiti: da li se riješiti oligarha i mudrom državnom politikom koristiti resurse za opći napredak ili opet pokloniti oligarsima priliku da još čvršće prisvoje državne resurse.
pre 2 godine
Najiskrenije zelim da rat u ukraini prestane, bilo koja nacija da je u pitanju, ljudi su ljudi. Zao mi civila i dece i ako sam misljenja da su rusi vise u pravu..
pre 2 godine
Зеленски 'оће каки, неће каки. Брате имао си мир на папиру 8 година, све до неки дан, сад кад грми дај помагај. Човек растурио директно земљу и направио полигон за експерименте. Како сејеш, тако жањеш, увек било.
pre 2 godine
Ako je Rusija agresor kao što Bajden kaže onda je Amerika najveći zločinac, lopov, agresor, ubica, u istoriji čovečanstva, računajući započete ratove u stranim, suverenim, nezavisnim državama, broju ubijenih civila, dece, iznosima ukradenih i otetih prirodnih i materijalnih bogatstva, uništene infrastrukture, zagađenja životne sredine, upotrebe atomskog i svih drugih zabranjenih oružja,... itd... spisam je predugačak. američki licemeri.
pre 2 godine
Bela kuc?a je predložila da se vladi daju vec?a ovlašc?enja da pri zapleni, a potom i prodaji imovine ruskih oligarha i prebacivanja tih prihoda u Ukrajinu.
Ovo je odlična ideja. Novac oligarha je ruski državni novac. Državni novac se koristi za invaziju na Ukrajinu i nanošenje neverovatne štete. Mrtvi se ne mogu vratiti, ali ruski državni novac može da se iskoristi za rekonstrukciju dela Ukrajine kada se ova užasna invazija završi.
(Netgazda, 28. april 2022 20:39)
Напротив, то и заплена руских девизних резерви су јако лоше идеје, јер би могле навести Русе да се намире окупацијом, трајним задржавањем и вишедеценијском експлоатацијом ресурса са много већег дела територије Украјине од оног на коме живи много припадника руске мањине .
pre 2 godine
Bela kuća je predložila da se vladi daju veća ovlašćenja da pri zapleni, a potom i prodaji imovine ruskih oligarha i prebacivanja tih prihoda u Ukrajinu.
Ovo je odlična ideja. Novac oligarha je ruski državni novac. Državni novac se koristi za invaziju na Ukrajinu i nanošenje neverovatne štete. Mrtvi se ne mogu vratiti, ali ruski državni novac može da se iskoristi za rekonstrukciju dela Ukrajine kada se ova užasna invazija završi.
pre 2 godine
Los Anđeles
Potpuno ste u pravu. Putinovo nasleđe će sada biti ratni zločinac u većem delu slobodnog sveta. Možda će ga počastiti neki njegovi građani i ruski simpatizeri, ali on neće ostaviti ništa osim mraka i generacija mržnje u svom susednom susedu, Ukrajini. Nadamo se da će se ovo uskoro završiti na miran način, ali to je sada teško videti. Putin je spreman da zbriše Ukrajinu sa mape.
pre 2 godine
@zack
Mogu kupovati devize samo 'online' i tamo stoje, nemozes dobiti u ruke. Podignes samo ako su bile na racunu pre 1. Marta. A na crnom trgu...
pre 2 godine
Mi svi smo navikli da zapad može da uradi šta god mu se prohte. Čak smo kao pravi paćenici počeli da verujemo da je to njihovo prirodno pravo.
Sad je vreme da se se svi otreznimo, uključujući i njih. Samo cena će biti jeziva.
A vi slobodno pričajte o ruskom agresoru... Ovo se sprema dvadeset godina, a zadnjih deset intenzivno. Ukrajinska Oluja 2 na Donbas uveliko bi se odvijala, možda bi do sada već sve bilo gotovo. Ali ostaće taj film samo na prvom delu, nastavak nećete da gledate.
pre 2 godine
Bela kuća želi da rasproda zaplenjenu imovinu ruskih oligarha
Онда су и комунисти '45. били 100% у праву што су отимали имовину? Шта би са оним да је приватна имовина неприкосновена?
pre 2 godine
"Donji dom [канадског] parlamenta usvojio je tekst o delima genocida nad ukrajinskim narodom"
Како се лако данас људи фрљају изразом геноцид...
pre 2 godine
I bas su gadjali ranjenike u Azovstalu,smesno je ovo i ta propaganda a skrivaju se u bolnicama ,skolama obdanistima i onfa ovi kao gadjaju civile.Preslikano sa svih prostora gde oni nisu bili agresori a gde su bili onda je kolateralna steta!
pre 2 godine
Po statistikama koje su iznele obe strane, vece gubitke ima rusija od ukraine. Unisteno im je dosta vise naoruzanja i tehnike ali je ukrainaca dosta vise poginulo.
Realno ili ne?
(GanDra Šajkaš, 28. april 2022 12:22) # Link komentara
Ako se koriste statisticki podaci raznih vojnih doktrina oni koji napadaju uglavnom imaju duplo vise mrtvih i ranjenih od onih koji se brane (podrazumeva se da su na priblizno istom vojnom levelu), ali znajuci da je Ruska tehnika i mogucnosti veca od Ukrajinske dolazimo do toga da su izginuli priblizno isti broj vojne sile i tehnike. Tako ako vas interesuje koliko je poginulo na cijoj strani onda to samo okrenete. Ruski izvestaji o stradanj Ukrajinaca su priblizni njihovim gubicima i obrnuto. Realno je da su obe strane izgubile oko 10000 vojnika a oko 5000 je ranjeno. Civilno stanovnisto na Ukrajinskoj strani stradalio 3 puita visse jer: Borbe se vode na teritoriji Ukrajinske vlasti, civilno stanovnistvo nije evakuisano kao Rusi iz Donjecka i Luganska pre operacije itd itd... Volja za pobedom koja se ne kupuje niti se pravi je jedino sto ce prevladati u ovom ratu. Rusi imaju dovoljno tehnike i ljudstav, a Ukrajincima dolazi svakog dana tako da je samo to presudno.
pre 2 godine
Kažu da tečaj rublje raste i da se vratio na prijeratno stanje no ja bih pitao one koji imaju pouzdane informacije može li se u Rusiji trenutno kupiti dolar ili euro u banci ili mjenjačnici i ako može po kojem tečaju?
Meni se osobno čini da u Rusiji postoje dva tečaja: službeni, po kojem možeš samo prodati strane valute te onaj "neslužbeni" tečaj po kojem ljudi kupuju strane valute na crnom tržištu.
pre 2 godine
Putin je Rusiji i ruskom narodu naneo ljagu koja se neće sprati sledećih 100 godina.
(Predrag, 28. april 2022 17:25)
Mnogo veću ljagu bi naneo kako sebi,tako i ruskom narodu i to za sva vremena,da nije odreagovao na vreme.
Tj. da je postupio kao Milošević svojevremeno , kada je krajiške Srbe ostavio na cedilu.
Slažem se jedino da je rat grozan ,ali ovaj je itekako mogao biti izbegnut. Upozoravali su Rusi ne jednom nego hiljadu puta ,samo da su ovi iz Kijeva hteli da ih saslušaju i da uvaže njihove zahteve, a ovi ni da čuju za to.
Čak šta više, spremili su toliku vojsku da pregaze i poravnaju Donbas.
Ako si pomislio da će Rusi ćutke da gledaju kako im neko uništava njihov narod u nekom scenariju "ukrajinske oluje" ,onda si se grdno prevario.
Sada neka žanju ono što su posejali,niko im nije kriv do njih samih.
pre 2 godine
Ne držim ničiji stranu svi su mi isti, ali pitanje za zapad, Nato, Ameriku? Vi kada napadate druge zemlje da ne nabrajam znate svi koje, šta ste vi tada beše mirovnjaci? Niste agresori? Kako se tada zovete?
pre 2 godine
Vreme je za stratesko kupovanje konzervi
pre 2 godine
Na Zapadu privatna svojina više nije sigurna. Danas Rusi ,sutra.....
(Zorran, 28. april 2022 16:09)
Nikada nije ji bila sigurna . Juče Libijska , Danas Ruska sutra ko zna čija . Bitno da se sve radi pod velom demokratije i borbe za ljudska prava .
Kada te mi bijemo to je za tvoje dobro a kada te drugi tuku onda oni žele da te povrede .
pre 2 godine
@Milan
Ne razumem. U Moskvi ima svega, čak su i cene pale u odnosu na dolar. I ne samo da ima svega, već su konačno izbacili one bezobrazno skupe flaše sa trećerazrednim pićima, i ponudili nove, bolje i jeftinije. Hrane ima svuda i ništa se nije promenilo. Za sada je tako.
pre 2 godine
То ти је, на пример, када би Руси у Мексику инсталирали своју власт (неки пуч сличан тзв. "мајдану"), а након тога поставили своје ракетне системе дуж границе између САД и Мексика. Шта мислиш, да ли би то САД дозволиле? Е, то ти је стратешка безбедност.
(sempervivum, 28. april 2022 17:14) # Link komentara
a gde su to bili postavljeni americki raketni sistemi?
pre 2 godine
Putin je Rusiji i ruskom narodu naneo ljagu koja se neće sprati sledećih 100 godina.
pre 2 godine
Pojačane provokacije Zapada, žilavost Ukrajinaca i bes Rusa.
To govori puno.
pre 2 godine
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
(gulag, 28. april 2022 15:51)
Pozdrav iz Moskve. Ovakvo razmišljanje je prošireno među Rusima oko mene koji su uvereni da se ništa neće promeniti i da će zapravo da bude sve bolje. Biznis će da procveta, država će ra se obogati. A realnost je da svaki dan sve više ljudi bez posla, trgovine polako (ali stvarno polako, gotovo neprimetno) ostaju bez produkata. Oni šta govore da će se otvoriti nove kompanije ne razmišljaju o tome da su ruska birokracija i korupcija neograničene. Ko će da pokreće biznis iz nule (startap) uz planinu koprupcije gd kod da se okreneš? Od svega ovoga šta se događa tenutno u Rusiji, samo će oni najbrži i najbliži visokoj politici prosperirati. Neki oligarsi će da padnu a nastat će neki novi oligarsi kao što su nastali oni 90-ih. Rat je idealan za bogaćenje na sirotinji.
pre 2 godine
sta je to strateška bezbednost da mi je znati
(ja sam, 28. april 2022 09:52)
------
То ти је, на пример, када би Руси у Мексику инсталирали своју власт (неки пуч сличан тзв. "мајдану"), а након тога поставили своје ракетне системе дуж границе између САД и Мексика. Шта мислиш, да ли би то САД дозволиле? Е, то ти је стратешка безбедност.
pre 2 godine
Rusi su, ustvari, upali u Ukrajinu, jer su imali "informacije" da će Poljska da zauzme deo Ukrajine....
pre 2 godine
Za nauk gde ne treba cuvati niti ulagati novac.
pre 2 godine
Na Zapadu privatna svojina više nije sigurna. Danas Rusi ,sutra.....
pre 2 godine
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
(gulag, 28. april 2022 15:51)
Их, па зашто сте то написали? :) Неки који пишу коментаре верују да је у Русији jош yвек комунизам и да у Русији грађани масовно умиру од глади :) Биће разочарани кад прочитају то што сте написали :)
pre 2 godine
(Pingvin iz Nišavu, 28. april 2022 07:35)
konvencionalni rat nije moguć jer tu niko nema šanse protiv SAD.
pre 2 godine
B92
(Pingvin iz Nišavu, 28. april 2022 07:35)
konvencionalni rat nije moguc? jer tu niko nema šanse protiv SAD.
(dusan, 28. april 2022 15:19)
У конвенционалном рату добија Кина, којих има 4 пута више. А имају и 2. војну буџет по снази. Заостају по броју авиона.
pre 2 godine
Rublja jaca jer Rusija nema vise importa sa zapada (ne trosi dolare) ali eksport energenata dobro ide i to po visokim cenama (jos nekoliko godina do ocekivanog totalnog prestanka eksporta na zapad). Rusiji nece biti problem kurs, vec da osim energenata nece imati eksporta na zapad, nece imati ulagaca sa zapada, gdp ce pasti ove godine vise od 10% i nezaposlenost ce veoma narasti. Jacanje rublja je kontraproduktivno i za eksport na istok. Bit ce Jugoslavija devedesetih ali sa energentima sa eksportnim potencijalom ali bez ozbiljne proizvodnje. Nece biti para ni nuznog importa za vojnu tehniku
(Bonobo, 28. april 2022 14:51)
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
pre 2 godine
Bice tesko za Ruse i Krim da sacuvaju na kraju!
pre 2 godine
Ruse samo delfinu mogu spasiti od totalnog kraha.
pre 2 godine
Rublja jaca jer Rusija nema vise importa sa zapada (ne trosi dolare) ali eksport energenata dobro ide i to po visokim cenama (jos nekoliko godina do ocekivanog totalnog prestanka eksporta na zapad). Rusiji nece biti problem kurs, vec da osim energenata nece imati eksporta na zapad, nece imati ulagaca sa zapada, gdp ce pasti ove godine vise od 10% i nezaposlenost ce veoma narasti. Jacanje rublja je kontraproduktivno i za eksport na istok. Bit ce Jugoslavija devedesetih ali sa energentima sa eksportnim potencijalom ali bez ozbiljne proizvodnje. Nece biti para ni nuznog importa za vojnu tehniku
pre 2 godine
RUSIJA!! idemo!
(Myrthos, 28. april 2022 13:12)
Valjda STOP ratu i ubijanju sirotinje i dece bilo koje vere i nacije na ovom svetu?! Da vlada večni mir i blagostanje?! Kakva su ovo navijanja?! Sutra mogu ponovo naša deca da ginu?!
pre 2 godine
RUSIJA!! idemo!
pre 2 godine
Po statistikama koje su iznele obe strane, vece gubitke ima rusija od ukraine. Unisteno im je dosta vise naoruzanja i tehnike ali je ukrainaca dosta vise poginulo.
Realno ili ne?
pre 2 godine
Одмах да се оградим, гнушам се сваког рата, жао ми је не само цивила, већ и војске, нико не треба да гине у рату. Межутим морам да напишем следће мало поређење. Србија је имала око 8 милиона становника 1999, а Украјина 2022 44 милиона, Србију нико није помагао са стране, Украјину помаже држава са најачом економијом на свету, НАТО савез и цела европа изузев нас. НАТО пакту нико није уводио санкције, Русији је цела Европа, САД и Канада увела санкције. Значи Србија се сама бранила 78 дана и сад неко каже да су Руси килави, спори и како је Украјина јака, јер нису освојили целу Украјину за 60+ дана. Ајте молим Вас . Украјина је била у Европи међу 5 најсиромашнијих 2014, притом дебело зарађују само на гасу који пролази кроз њихову земљу, нити орали, нити копали. Притом имају довољно плодне земље да произведу храну за целу Европу.
pre 2 godine
Ne sećam se da je generalni sekretar UN a dolazio u Srbiju kad su nas bombardovali 99 godine ......
pre 2 godine
Zelenski: Rusija koristi energente da ucenjuje Evropu
Mene lokalni trgovac ucenjuje hranom.
Trazi mi pare za nju.
pre 2 godine
debakl rusije. posle ove epizode je neminovno njeno rasparčavanje...
pre 2 godine
Čak deset zemalja Evropske unije,ukljucujuci Madjarsku i Austriju,pristalo je da placa gas u rubljama. Rusija je tako pobedila!
pre 2 godine
sta je to strateška bezbednost da mi je znati
pre 2 godine
Rublja neverovatno jaca. Moze li neko da mi objasni sustinsko znacenke toga? Ne vjerujem da ima kod nas ljudi koji podrzavaju produzenje ratnih sukoba. Da li je ovo ekonomski pritisak Rusije izmedju ostalog na Evropu?
(Nezainteresovan, 28. april 2022 07:23)
Prije aneksije Krima 2014god. tečaj je bio 23 rublje u odnosu na dolar. Trenutno je tečaj 75 rubalja u odnosu na dolar. Pa ti sad shvati koliko jača rublja. A za uvedene sankcije treba vremena, kao što je trebalo za one uvedene nakon aneksije Krima.
pre 2 godine
OK što Putin kaže da sankcije ne funkcionišu i da se živi isto dobro kao pre sankcija. Ali možda bi i običan ruski narod mogao da govori o tome kako im se život menja, od banaka, šta će biti kad krene potpuni embargo, do nastradalih u ratu. Neće, jer su u strahu od novih zakona.
Oni koji se sećaju sovjetskog sistema i sovjetskog "carstva", ne raduju se njegovom povratku. Pogotovo ne kroz rat.
pre 2 godine
Biju Rusi, al’ biju i naši! Pa ko duze izdrži. Ovi prvi sami, ovi drugi uz pomoc celog sveta…
pre 2 godine
Sta se desilo sa Kanadskim domorocima…?
pre 2 godine
Opasnije od svega nije to što je Velika Britanija rekla da Ukrajina ima pravo da napada Rusku teritoriju, već što je rekla da će je ona opremiti sredstvima za te napade.
Po istoj logici moglo bi da se shvati da je Velika Britanija objavila rat Rusiji.
Tek posle te izjave, u Ruskim medijima su se pojavila pitanja da li je moguć konvencionalni rat između nuklearnih sila i da li na red dolaze nuklearni projektili?
pre 2 godine
Rublja neverovatno jaca. Moze li neko da mi objasni sustinsko znacenke toga? Ne vjerujem da ima kod nas ljudi koji podrzavaju produzenje ratnih sukoba. Da li je ovo ekonomski pritisak Rusije izmedju ostalog na Evropu?
pre 2 godine
Džaba rusima sva diskriminacija Zelenskog, čovek je pokazao delima da je spreman da umre za svoju Ukrajinu. I svi Ukrajinci zajedno sa njim stoje. Za to vreme, deca Putina, Lavrova, Peskova - svi po školama na zapadu. I deca Zaharove bi isto, da nisu još mala. Sve je jasno ovde, Rusija je ukaljala obraz za dugo, dugo vremena. I da pokori celu Ukrajinu, i izazove masovnu amneziju Ukrajinskog naroda, ceo svet je sve video, sve se zna, zauvek zapisano u istoriji šta je Rusija radila u ovom ratu.
pre 2 godine
A još je opasnije za nas što Ministarka spoljnih poslova Velike Britanije Trass rekla da je "sada vreme za hrabrost" i da će dostaviti teško naoružanje i na Zapadni Balkan "da bi zemlje regiona sačuvale suverenitet".
pre 2 godine
Zelenski: Rusija koristi energente da ucenjuje Evropu
Mene lokalni trgovac ucenjuje hranom.
Trazi mi pare za nju.
pre 2 godine
Ne sećam se da je generalni sekretar UN a dolazio u Srbiju kad su nas bombardovali 99 godine ......
pre 2 godine
A još je opasnije za nas što Ministarka spoljnih poslova Velike Britanije Trass rekla da je "sada vreme za hrabrost" i da će dostaviti teško naoružanje i na Zapadni Balkan "da bi zemlje regiona sačuvale suverenitet".
pre 2 godine
Čak deset zemalja Evropske unije,ukljucujuci Madjarsku i Austriju,pristalo je da placa gas u rubljama. Rusija je tako pobedila!
pre 2 godine
Opasnije od svega nije to što je Velika Britanija rekla da Ukrajina ima pravo da napada Rusku teritoriju, već što je rekla da će je ona opremiti sredstvima za te napade.
Po istoj logici moglo bi da se shvati da je Velika Britanija objavila rat Rusiji.
Tek posle te izjave, u Ruskim medijima su se pojavila pitanja da li je moguć konvencionalni rat između nuklearnih sila i da li na red dolaze nuklearni projektili?
pre 2 godine
Одмах да се оградим, гнушам се сваког рата, жао ми је не само цивила, већ и војске, нико не треба да гине у рату. Межутим морам да напишем следће мало поређење. Србија је имала око 8 милиона становника 1999, а Украјина 2022 44 милиона, Србију нико није помагао са стране, Украјину помаже држава са најачом економијом на свету, НАТО савез и цела европа изузев нас. НАТО пакту нико није уводио санкције, Русији је цела Европа, САД и Канада увела санкције. Значи Србија се сама бранила 78 дана и сад неко каже да су Руси килави, спори и како је Украјина јака, јер нису освојили целу Украјину за 60+ дана. Ајте молим Вас . Украјина је била у Европи међу 5 најсиромашнијих 2014, притом дебело зарађују само на гасу који пролази кроз њихову земљу, нити орали, нити копали. Притом имају довољно плодне земље да произведу храну за целу Европу.
pre 2 godine
sta je to strateška bezbednost da mi je znati
(ja sam, 28. april 2022 09:52)
------
То ти је, на пример, када би Руси у Мексику инсталирали своју власт (неки пуч сличан тзв. "мајдану"), а након тога поставили своје ракетне системе дуж границе између САД и Мексика. Шта мислиш, да ли би то САД дозволиле? Е, то ти је стратешка безбедност.
pre 2 godine
Džaba rusima sva diskriminacija Zelenskog, čovek je pokazao delima da je spreman da umre za svoju Ukrajinu. I svi Ukrajinci zajedno sa njim stoje. Za to vreme, deca Putina, Lavrova, Peskova - svi po školama na zapadu. I deca Zaharove bi isto, da nisu još mala. Sve je jasno ovde, Rusija je ukaljala obraz za dugo, dugo vremena. I da pokori celu Ukrajinu, i izazove masovnu amneziju Ukrajinskog naroda, ceo svet je sve video, sve se zna, zauvek zapisano u istoriji šta je Rusija radila u ovom ratu.
pre 2 godine
Bela kuća želi da rasproda zaplenjenu imovinu ruskih oligarha
Онда су и комунисти '45. били 100% у праву што су отимали имовину? Шта би са оним да је приватна имовина неприкосновена?
pre 2 godine
"Donji dom [канадског] parlamenta usvojio je tekst o delima genocida nad ukrajinskim narodom"
Како се лако данас људи фрљају изразом геноцид...
pre 2 godine
RUSIJA!! idemo!
(Myrthos, 28. april 2022 13:12)
Valjda STOP ratu i ubijanju sirotinje i dece bilo koje vere i nacije na ovom svetu?! Da vlada večni mir i blagostanje?! Kakva su ovo navijanja?! Sutra mogu ponovo naša deca da ginu?!
pre 2 godine
Putin je Rusiji i ruskom narodu naneo ljagu koja se neće sprati sledećih 100 godina.
(Predrag, 28. april 2022 17:25)
Mnogo veću ljagu bi naneo kako sebi,tako i ruskom narodu i to za sva vremena,da nije odreagovao na vreme.
Tj. da je postupio kao Milošević svojevremeno , kada je krajiške Srbe ostavio na cedilu.
Slažem se jedino da je rat grozan ,ali ovaj je itekako mogao biti izbegnut. Upozoravali su Rusi ne jednom nego hiljadu puta ,samo da su ovi iz Kijeva hteli da ih saslušaju i da uvaže njihove zahteve, a ovi ni da čuju za to.
Čak šta više, spremili su toliku vojsku da pregaze i poravnaju Donbas.
Ako si pomislio da će Rusi ćutke da gledaju kako im neko uništava njihov narod u nekom scenariju "ukrajinske oluje" ,onda si se grdno prevario.
Sada neka žanju ono što su posejali,niko im nije kriv do njih samih.
pre 2 godine
Na Zapadu privatna svojina više nije sigurna. Danas Rusi ,sutra.....
(Zorran, 28. april 2022 16:09)
Nikada nije ji bila sigurna . Juče Libijska , Danas Ruska sutra ko zna čija . Bitno da se sve radi pod velom demokratije i borbe za ljudska prava .
Kada te mi bijemo to je za tvoje dobro a kada te drugi tuku onda oni žele da te povrede .
pre 2 godine
@Milan
Ne razumem. U Moskvi ima svega, čak su i cene pale u odnosu na dolar. I ne samo da ima svega, već su konačno izbacili one bezobrazno skupe flaše sa trećerazrednim pićima, i ponudili nove, bolje i jeftinije. Hrane ima svuda i ništa se nije promenilo. Za sada je tako.
pre 2 godine
I bas su gadjali ranjenike u Azovstalu,smesno je ovo i ta propaganda a skrivaju se u bolnicama ,skolama obdanistima i onfa ovi kao gadjaju civile.Preslikano sa svih prostora gde oni nisu bili agresori a gde su bili onda je kolateralna steta!
pre 2 godine
Sta se desilo sa Kanadskim domorocima…?
pre 2 godine
Na Zapadu privatna svojina više nije sigurna. Danas Rusi ,sutra.....
pre 2 godine
Mi svi smo navikli da zapad može da uradi šta god mu se prohte. Čak smo kao pravi paćenici počeli da verujemo da je to njihovo prirodno pravo.
Sad je vreme da se se svi otreznimo, uključujući i njih. Samo cena će biti jeziva.
A vi slobodno pričajte o ruskom agresoru... Ovo se sprema dvadeset godina, a zadnjih deset intenzivno. Ukrajinska Oluja 2 na Donbas uveliko bi se odvijala, možda bi do sada već sve bilo gotovo. Ali ostaće taj film samo na prvom delu, nastavak nećete da gledate.
pre 2 godine
Ne držim ničiji stranu svi su mi isti, ali pitanje za zapad, Nato, Ameriku? Vi kada napadate druge zemlje da ne nabrajam znate svi koje, šta ste vi tada beše mirovnjaci? Niste agresori? Kako se tada zovete?
pre 2 godine
Зеленски 'оће каки, неће каки. Брате имао си мир на папиру 8 година, све до неки дан, сад кад грми дај помагај. Човек растурио директно земљу и направио полигон за експерименте. Како сејеш, тако жањеш, увек било.
pre 2 godine
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
(gulag, 28. april 2022 15:51)
Pozdrav iz Moskve. Ovakvo razmišljanje je prošireno među Rusima oko mene koji su uvereni da se ništa neće promeniti i da će zapravo da bude sve bolje. Biznis će da procveta, država će ra se obogati. A realnost je da svaki dan sve više ljudi bez posla, trgovine polako (ali stvarno polako, gotovo neprimetno) ostaju bez produkata. Oni šta govore da će se otvoriti nove kompanije ne razmišljaju o tome da su ruska birokracija i korupcija neograničene. Ko će da pokreće biznis iz nule (startap) uz planinu koprupcije gd kod da se okreneš? Od svega ovoga šta se događa tenutno u Rusiji, samo će oni najbrži i najbliži visokoj politici prosperirati. Neki oligarsi će da padnu a nastat će neki novi oligarsi kao što su nastali oni 90-ih. Rat je idealan za bogaćenje na sirotinji.
pre 2 godine
Putin je Rusiji i ruskom narodu naneo ljagu koja se neće sprati sledećih 100 godina.
pre 2 godine
debakl rusije. posle ove epizode je neminovno njeno rasparčavanje...
pre 2 godine
Rublja neverovatno jaca. Moze li neko da mi objasni sustinsko znacenke toga? Ne vjerujem da ima kod nas ljudi koji podrzavaju produzenje ratnih sukoba. Da li je ovo ekonomski pritisak Rusije izmedju ostalog na Evropu?
pre 2 godine
Rublja neverovatno jaca. Moze li neko da mi objasni sustinsko znacenke toga? Ne vjerujem da ima kod nas ljudi koji podrzavaju produzenje ratnih sukoba. Da li je ovo ekonomski pritisak Rusije izmedju ostalog na Evropu?
(Nezainteresovan, 28. april 2022 07:23)
Prije aneksije Krima 2014god. tečaj je bio 23 rublje u odnosu na dolar. Trenutno je tečaj 75 rubalja u odnosu na dolar. Pa ti sad shvati koliko jača rublja. A za uvedene sankcije treba vremena, kao što je trebalo za one uvedene nakon aneksije Krima.
pre 2 godine
Ako je Rusija agresor kao što Bajden kaže onda je Amerika najveći zločinac, lopov, agresor, ubica, u istoriji čovečanstva, računajući započete ratove u stranim, suverenim, nezavisnim državama, broju ubijenih civila, dece, iznosima ukradenih i otetih prirodnih i materijalnih bogatstva, uništene infrastrukture, zagađenja životne sredine, upotrebe atomskog i svih drugih zabranjenih oružja,... itd... spisam je predugačak. američki licemeri.
pre 2 godine
"Donji dom [канадског] parlamenta usvojio je tekst o delima genocida nad ukrajinskim narodom"
Оно што су канађани, ZапраVо бритони генералано, холанђани, француZи, Шпанци, Портуигалци... учинили домородачким народима читаVе Америке (Јужне, СеVерне и Централне) - е то је геноцид, и то Vећи од оног Германског-ХитлероVог, и то углаVном почињен тољагама, мачеVима секирама... па Канађани су убијали домородачку децу и ZакопаVали их у темеље "интерната" и школа, и сад ће они некоме спочитаVати и иZмишљати геноцид где га нема, а прећуткиVати сVој, објектиVни и огромни, а који траје у тихом облику и данас.
pre 2 godine
Ne razumem. U Moskvi ima svega, čak su i cene pale u odnosu na dolar. I ne samo da ima svega, već su konačno izbacili one bezobrazno skupe flaše sa trećerazrednim pićima, i ponudili nove, bolje i jeftinije. Hrane ima svuda i ništa se nije promenilo. Za sada je tako.
(Moskovljanin, 28. april 2022 18:50)
Ovo je ziva istina! Ko kaze drugacije dobije 15 godina zatvora...
pre 2 godine
Bela kuc?a je predložila da se vladi daju vec?a ovlašc?enja da pri zapleni, a potom i prodaji imovine ruskih oligarha i prebacivanja tih prihoda u Ukrajinu.
Ovo je odlična ideja. Novac oligarha je ruski državni novac. Državni novac se koristi za invaziju na Ukrajinu i nanošenje neverovatne štete. Mrtvi se ne mogu vratiti, ali ruski državni novac može da se iskoristi za rekonstrukciju dela Ukrajine kada se ova užasna invazija završi.
(Netgazda, 28. april 2022 20:39)
Напротив, то и заплена руских девизних резерви су јако лоше идеје, јер би могле навести Русе да се намире окупацијом, трајним задржавањем и вишедеценијском експлоатацијом ресурса са много већег дела територије Украјине од оног на коме живи много припадника руске мањине .
pre 2 godine
Najiskrenije zelim da rat u ukraini prestane, bilo koja nacija da je u pitanju, ljudi su ljudi. Zao mi civila i dece i ako sam misljenja da su rusi vise u pravu..
pre 2 godine
“Ukrajina je spremna za hitne razgovore", kaže Zelenski. Otkud tolika žurba kad im “tako dobro ide” da su već pred Vladivostokom?
pre 2 godine
Bice tesko za Ruse i Krim da sacuvaju na kraju!
pre 2 godine
A zasto hitne razgovore ako su pobili 20.000 ruskih vojnika oborili 150 aviona, 500 helikoptera, ojadili svu rusku vojnu opremu, potopili ruske brodove i naterali Ruse da se pokaju? hmmm... A sta bi tek bilo da Rusi posalju regularnu vojsku?
pre 2 godine
RUSIJA!! idemo!
pre 2 godine
Vreme je za stratesko kupovanje konzervi
pre 2 godine
Biju Rusi, al’ biju i naši! Pa ko duze izdrži. Ovi prvi sami, ovi drugi uz pomoc celog sveta…
pre 2 godine
Za nauk gde ne treba cuvati niti ulagati novac.
pre 2 godine
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
(gulag, 28. april 2022 15:51)
Их, па зашто сте то написали? :) Неки који пишу коментаре верују да је у Русији jош yвек комунизам и да у Русији грађани масовно умиру од глади :) Биће разочарани кад прочитају то што сте написали :)
pre 2 godine
Ruse samo delfinu mogu spasiti od totalnog kraha.
pre 2 godine
Hitne razgovore,hm?
Pa Minski sporazum je potpisan 2016-te godine a onda im Amerikanci izaprali mozak i rekli da se ne zure :(
pre 2 godine
sta je to strateška bezbednost da mi je znati
pre 2 godine
OK što Putin kaže da sankcije ne funkcionišu i da se živi isto dobro kao pre sankcija. Ali možda bi i običan ruski narod mogao da govori o tome kako im se život menja, od banaka, šta će biti kad krene potpuni embargo, do nastradalih u ratu. Neće, jer su u strahu od novih zakona.
Oni koji se sećaju sovjetskog sistema i sovjetskog "carstva", ne raduju se njegovom povratku. Pogotovo ne kroz rat.
pre 2 godine
Pozdrav iz Moskve. Ovakvo razmišljanje je prošireno među Rusima oko mene koji su uvereni da se ništa neće promeniti i da će zapravo da bude sve bolje. Biznis će da procveta, država će ra se obogati. A realnost je da svaki dan sve više ljudi bez posla, trgovine polako (ali stvarno polako, gotovo neprimetno) ostaju bez produkata. Oni šta govore da će se otvoriti nove kompanije ne razmišljaju o tome da su ruska birokracija i korupcija neograničene. Ko će da pokreće biznis iz nule (startap) uz planinu koprupcije gd kod da se okreneš? Od svega ovoga šta se događa tenutno u Rusiji, samo će oni najbrži i najbliži visokoj politici prosperirati. Neki oligarsi će da padnu a nastat će neki novi oligarsi kao što su nastali oni 90-ih. Rat je idealan za bogaćenje na sirotinji.
(Milan, 28. april 2022 17:04)
Da je Putin htio da se oligarsi i dalje bogate ne bi napao Ukrajinu nego bi pustio da sve ide kao i prije. Oligarsi su sjedili na državnim resursima i putem korupcije se bogatili na račun građana. Sad je bitno jedino što će Putin odlučiti: da li se riješiti oligarha i mudrom državnom politikom koristiti resurse za opći napredak ili opet pokloniti oligarsima priliku da još čvršće prisvoje državne resurse.
pre 2 godine
ovi koji govore o generacijama mrznje koja ce ostati, da Rusi, mrze poljake, poljaci ruse, litvanci, letonci ruse i medjusobno, ali na nasem primeru vec sledecoj generaciji to nije vazno, da nije tako ni jedan Srbin nikada ne bi otisao u nemacku ili hrvatsku, tako ce biti i ovde za deset godina ce Ukrainci raditi u nekoj Ruskoj firmi i obrnuto i u pijanom stanju jedni drugima govoriti kako su bili u pravu ...
pre 2 godine
A sta bi tek bilo da Rusi posalju regularnu vojsku?
(Hentreal, 28. april 2022 21:59)
A koja vojska sada ratuje?! Šta misliš, odkud ovoliko rusa navalilo u Srbiju pa odavde idu dalje, begaju od mobilizacije jer Rusija jednostavno NEMA dovoljno obučene vojske. Malo ko je lud da ratuje za Putlera kome su dani odbrojani.
pre 2 godine
Okej, kapiram srbi vole ruse, ali malko ipak preterujete sa naučnom fantastikom u ovim komentarima… čitam kako je eto u rusiji čisto blagostanje od kako su im uveli sankcije… to je bukvalno ko kad bih ja rekao - od kako sam prestao da jedem hranu i pijem vodu, osećam se fantastično! Ipak je to prosta matematika, čak i za one koji nemaju pojma o ekonomiji, a posebno za nas koji se sećamo sankcija ‘90-ih. Takođe, ovde izgleda nikom nije jasno da su oligarsi doslovno putinovi “bankari”, napisane su knjige i snimljeni filmovi o tome, u rusiji, od strane rusa (stranih plaćenika po putinu ha, ha), i svako ko se u rusiji usudio o tome da priča je trenutno na službenom putu.
pre 2 godine
B92
(Pingvin iz Nišavu, 28. april 2022 07:35)
konvencionalni rat nije moguc? jer tu niko nema šanse protiv SAD.
(dusan, 28. april 2022 15:19)
У конвенционалном рату добија Кина, којих има 4 пута више. А имају и 2. војну буџет по снази. Заостају по броју авиона.
pre 2 godine
Pojačane provokacije Zapada, žilavost Ukrajinaca i bes Rusa.
To govori puno.
pre 2 godine
Rublja jaca jer Rusija nema vise importa sa zapada (ne trosi dolare) ali eksport energenata dobro ide i to po visokim cenama (jos nekoliko godina do ocekivanog totalnog prestanka eksporta na zapad). Rusiji nece biti problem kurs, vec da osim energenata nece imati eksporta na zapad, nece imati ulagaca sa zapada, gdp ce pasti ove godine vise od 10% i nezaposlenost ce veoma narasti. Jacanje rublja je kontraproduktivno i za eksport na istok. Bit ce Jugoslavija devedesetih ali sa energentima sa eksportnim potencijalom ali bez ozbiljne proizvodnje. Nece biti para ni nuznog importa za vojnu tehniku
(Bonobo, 28. april 2022 14:51)
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
pre 2 godine
Zeleni se posle 2 meseca setio da moze da ima hitne razgovore. Ili su mu sapnuli "prijatelji" ...
pre 2 godine
Rublja jaca jer Rusija nema vise importa sa zapada (ne trosi dolare) ali eksport energenata dobro ide i to po visokim cenama (jos nekoliko godina do ocekivanog totalnog prestanka eksporta na zapad). Rusiji nece biti problem kurs, vec da osim energenata nece imati eksporta na zapad, nece imati ulagaca sa zapada, gdp ce pasti ove godine vise od 10% i nezaposlenost ce veoma narasti. Jacanje rublja je kontraproduktivno i za eksport na istok. Bit ce Jugoslavija devedesetih ali sa energentima sa eksportnim potencijalom ali bez ozbiljne proizvodnje. Nece biti para ni nuznog importa za vojnu tehniku
pre 2 godine
Rusi su, ustvari, upali u Ukrajinu, jer su imali "informacije" da će Poljska da zauzme deo Ukrajine....
pre 2 godine
Kažu da tečaj rublje raste i da se vratio na prijeratno stanje no ja bih pitao one koji imaju pouzdane informacije može li se u Rusiji trenutno kupiti dolar ili euro u banci ili mjenjačnici i ako može po kojem tečaju?
Meni se osobno čini da u Rusiji postoje dva tečaja: službeni, po kojem možeš samo prodati strane valute te onaj "neslužbeni" tečaj po kojem ljudi kupuju strane valute na crnom tržištu.
pre 2 godine
Los Anđeles
Potpuno ste u pravu. Putinovo nasleđe će sada biti ratni zločinac u većem delu slobodnog sveta. Možda će ga počastiti neki njegovi građani i ruski simpatizeri, ali on neće ostaviti ništa osim mraka i generacija mržnje u svom susednom susedu, Ukrajini. Nadamo se da će se ovo uskoro završiti na miran način, ali to je sada teško videti. Putin je spreman da zbriše Ukrajinu sa mape.
pre 2 godine
(Pingvin iz Nišavu, 28. april 2022 07:35)
konvencionalni rat nije moguć jer tu niko nema šanse protiv SAD.
pre 2 godine
Po statistikama koje su iznele obe strane, vece gubitke ima rusija od ukraine. Unisteno im je dosta vise naoruzanja i tehnike ali je ukrainaca dosta vise poginulo.
Realno ili ne?
pre 2 godine
Bela kuća je predložila da se vladi daju veća ovlašćenja da pri zapleni, a potom i prodaji imovine ruskih oligarha i prebacivanja tih prihoda u Ukrajinu.
Ovo je odlična ideja. Novac oligarha je ruski državni novac. Državni novac se koristi za invaziju na Ukrajinu i nanošenje neverovatne štete. Mrtvi se ne mogu vratiti, ali ruski državni novac može da se iskoristi za rekonstrukciju dela Ukrajine kada se ova užasna invazija završi.
pre 2 godine
То ти је, на пример, када би Руси у Мексику инсталирали своју власт (неки пуч сличан тзв. "мајдану"), а након тога поставили своје ракетне системе дуж границе између САД и Мексика. Шта мислиш, да ли би то САД дозволиле? Е, то ти је стратешка безбедност.
(sempervivum, 28. april 2022 17:14) # Link komentara
a gde su to bili postavljeni americki raketni sistemi?
pre 2 godine
Po statistikama koje su iznele obe strane, vece gubitke ima rusija od ukraine. Unisteno im je dosta vise naoruzanja i tehnike ali je ukrainaca dosta vise poginulo.
Realno ili ne?
(GanDra Šajkaš, 28. april 2022 12:22) # Link komentara
Ako se koriste statisticki podaci raznih vojnih doktrina oni koji napadaju uglavnom imaju duplo vise mrtvih i ranjenih od onih koji se brane (podrazumeva se da su na priblizno istom vojnom levelu), ali znajuci da je Ruska tehnika i mogucnosti veca od Ukrajinske dolazimo do toga da su izginuli priblizno isti broj vojne sile i tehnike. Tako ako vas interesuje koliko je poginulo na cijoj strani onda to samo okrenete. Ruski izvestaji o stradanj Ukrajinaca su priblizni njihovim gubicima i obrnuto. Realno je da su obe strane izgubile oko 10000 vojnika a oko 5000 je ranjeno. Civilno stanovnisto na Ukrajinskoj strani stradalio 3 puita visse jer: Borbe se vode na teritoriji Ukrajinske vlasti, civilno stanovnistvo nije evakuisano kao Rusi iz Donjecka i Luganska pre operacije itd itd... Volja za pobedom koja se ne kupuje niti se pravi je jedino sto ce prevladati u ovom ratu. Rusi imaju dovoljno tehnike i ljudstav, a Ukrajincima dolazi svakog dana tako da je samo to presudno.
pre 2 godine
@zack
Mogu kupovati devize samo 'online' i tamo stoje, nemozes dobiti u ruke. Podignes samo ako su bile na racunu pre 1. Marta. A na crnom trgu...
pre 2 godine
1. Elitni ruski profesionalci su sve vreme u Siriji i nigde nije bilo nijedne vesti o njihovom iznenadnom povlačenju za potrebe ove invazije.
2. Rusi i dalje drže "mirovnjake" u Jermeniji i Moldaviji, to znači da im nije nikakva posebna frka zbog gubitaka u ljudstvu.
3. Sa 150.000 vojnika "pričepiti" 4-5 puta veću armiju, koliko se procenjuje da je Kiev uspeo da mobiliše pre invazije i usput redom osvajati gradove i oblasti, to uopšte ne izgleda kao teški poraz.
4. Ruski gubici u tehnici koje navodi Ukrajina i zapadni mediji će ovim tempom premašiti aktivnu flotu kompletne ruske vojske, bar kada je o tenkovima reč. To znači da ne mogu biti istiniti.
5. Ukrajinski zvaničnik kaže da su "Tupoljevi" bombardovali "Azovstalj". Ako strateški bombarderi mogu tako da krstare nad gradom i tuku, to znači da ozbiljan PVO, a to uključuje i skrivene MIG-ove praktično ne postoji.
6. Ako neko mora da ima i prima tvoju valutu u trgovini to je automatski čini "jakom" i nikakve sankcije tu ne pomažu. Nisu Rusi izmislili nikakvo ekonomsko "čudo", Amerikanci to rade sa petro-dolarom decenijama unazad.
P.S. Ovaj užasni rat nije "rijaliti šou", to bi mi prvi trebalo da znamo, ali izgleda da smo zaboravili.
pre 1 godinu
To koliko Ukrajna unistava Ruse, sudeci po zapadnim medijima vidim kroz Ruske zahteve.
Zadnjih par godina Rusija trazi od Ukrajne da postuje dogovor. Da dozvoli Ruski jezik i da prekinu napade teskim naoruzanjem na Donbas.
Pocetkom ove godine su kao zahtev dodali i priznanje Krima kao sastavnog dela Rusije.
Kad su pokrenuli napad krajem februara, na listu je dodat i Donbas u originalnim granicama. Sada je vec tu i Hersonska oblast.
Ako ovako Ukrajna nastavi da "pobedjuje", izgubice sve istocno od Djepra. A na zapadu pitanje sta ce uopste ostati..
pre 1 godinu
Zašto gađate stambenu zgradu u Kijevu ? Svet Rusiji ne sme da oprosti ovu agresiju. Sankcije moraju da ostano sve dok se Ukrajini ne isplati puna ratna odšteta.
pre 2 godine
Zaharova izjavljuje da zapadna propaganda laze da Rusija preti nuklearnim napadom. Zar nije pre 70 dana tvrdila da Zapad izmislja da ce Rusija napasti Ukrajinu i da se samo radi o legitimnom rasporedjivanju ruske vojske na sopstvenoj teritoriji?
pre 2 godine
Džaba rusima sva diskriminacija Zelenskog, čovek je pokazao delima da je spreman da umre za svoju Ukrajinu. I svi Ukrajinci zajedno sa njim stoje. Za to vreme, deca Putina, Lavrova, Peskova - svi po školama na zapadu. I deca Zaharove bi isto, da nisu još mala. Sve je jasno ovde, Rusija je ukaljala obraz za dugo, dugo vremena. I da pokori celu Ukrajinu, i izazove masovnu amneziju Ukrajinskog naroda, ceo svet je sve video, sve se zna, zauvek zapisano u istoriji šta je Rusija radila u ovom ratu.
pre 2 godine
debakl rusije. posle ove epizode je neminovno njeno rasparčavanje...
pre 2 godine
Putin je Rusiji i ruskom narodu naneo ljagu koja se neće sprati sledećih 100 godina.
pre 2 godine
Rublja neverovatno jaca. Moze li neko da mi objasni sustinsko znacenke toga? Ne vjerujem da ima kod nas ljudi koji podrzavaju produzenje ratnih sukoba. Da li je ovo ekonomski pritisak Rusije izmedju ostalog na Evropu?
(Nezainteresovan, 28. april 2022 07:23)
Prije aneksije Krima 2014god. tečaj je bio 23 rublje u odnosu na dolar. Trenutno je tečaj 75 rubalja u odnosu na dolar. Pa ti sad shvati koliko jača rublja. A za uvedene sankcije treba vremena, kao što je trebalo za one uvedene nakon aneksije Krima.
pre 2 godine
RUSIJA!! idemo!
pre 2 godine
Bice tesko za Ruse i Krim da sacuvaju na kraju!
pre 2 godine
То ти је, на пример, када би Руси у Мексику инсталирали своју власт (неки пуч сличан тзв. "мајдану"), а након тога поставили своје ракетне системе дуж границе између САД и Мексика. Шта мислиш, да ли би то САД дозволиле? Е, то ти је стратешка безбедност.
(sempervivum, 28. april 2022 17:14) # Link komentara
a gde su to bili postavljeni americki raketni sistemi?
pre 2 godine
Los Anđeles
Potpuno ste u pravu. Putinovo nasleđe će sada biti ratni zločinac u većem delu slobodnog sveta. Možda će ga počastiti neki njegovi građani i ruski simpatizeri, ali on neće ostaviti ništa osim mraka i generacija mržnje u svom susednom susedu, Ukrajini. Nadamo se da će se ovo uskoro završiti na miran način, ali to je sada teško videti. Putin je spreman da zbriše Ukrajinu sa mape.
pre 2 godine
A sta bi tek bilo da Rusi posalju regularnu vojsku?
(Hentreal, 28. april 2022 21:59)
A koja vojska sada ratuje?! Šta misliš, odkud ovoliko rusa navalilo u Srbiju pa odavde idu dalje, begaju od mobilizacije jer Rusija jednostavno NEMA dovoljno obučene vojske. Malo ko je lud da ratuje za Putlera kome su dani odbrojani.
pre 2 godine
Bela kuća je predložila da se vladi daju veća ovlašćenja da pri zapleni, a potom i prodaji imovine ruskih oligarha i prebacivanja tih prihoda u Ukrajinu.
Ovo je odlična ideja. Novac oligarha je ruski državni novac. Državni novac se koristi za invaziju na Ukrajinu i nanošenje neverovatne štete. Mrtvi se ne mogu vratiti, ali ruski državni novac može da se iskoristi za rekonstrukciju dela Ukrajine kada se ova užasna invazija završi.
pre 2 godine
Po statistikama koje su iznele obe strane, vece gubitke ima rusija od ukraine. Unisteno im je dosta vise naoruzanja i tehnike ali je ukrainaca dosta vise poginulo.
Realno ili ne?
pre 2 godine
Ruse samo delfinu mogu spasiti od totalnog kraha.
pre 2 godine
Čak deset zemalja Evropske unije,ukljucujuci Madjarsku i Austriju,pristalo je da placa gas u rubljama. Rusija je tako pobedila!
pre 2 godine
(Pingvin iz Nišavu, 28. april 2022 07:35)
konvencionalni rat nije moguć jer tu niko nema šanse protiv SAD.
pre 2 godine
Ne razumem. U Moskvi ima svega, čak su i cene pale u odnosu na dolar. I ne samo da ima svega, već su konačno izbacili one bezobrazno skupe flaše sa trećerazrednim pićima, i ponudili nove, bolje i jeftinije. Hrane ima svuda i ništa se nije promenilo. Za sada je tako.
(Moskovljanin, 28. april 2022 18:50)
Ovo je ziva istina! Ko kaze drugacije dobije 15 godina zatvora...
pre 2 godine
Putin je Rusiji i ruskom narodu naneo ljagu koja se neće sprati sledećih 100 godina.
(Predrag, 28. april 2022 17:25)
Mnogo veću ljagu bi naneo kako sebi,tako i ruskom narodu i to za sva vremena,da nije odreagovao na vreme.
Tj. da je postupio kao Milošević svojevremeno , kada je krajiške Srbe ostavio na cedilu.
Slažem se jedino da je rat grozan ,ali ovaj je itekako mogao biti izbegnut. Upozoravali su Rusi ne jednom nego hiljadu puta ,samo da su ovi iz Kijeva hteli da ih saslušaju i da uvaže njihove zahteve, a ovi ni da čuju za to.
Čak šta više, spremili su toliku vojsku da pregaze i poravnaju Donbas.
Ako si pomislio da će Rusi ćutke da gledaju kako im neko uništava njihov narod u nekom scenariju "ukrajinske oluje" ,onda si se grdno prevario.
Sada neka žanju ono što su posejali,niko im nije kriv do njih samih.
pre 2 godine
Rusi su, ustvari, upali u Ukrajinu, jer su imali "informacije" da će Poljska da zauzme deo Ukrajine....
pre 2 godine
Rublja neverovatno jaca. Moze li neko da mi objasni sustinsko znacenke toga? Ne vjerujem da ima kod nas ljudi koji podrzavaju produzenje ratnih sukoba. Da li je ovo ekonomski pritisak Rusije izmedju ostalog na Evropu?
pre 2 godine
Rublja jaca jer Rusija nema vise importa sa zapada (ne trosi dolare) ali eksport energenata dobro ide i to po visokim cenama (jos nekoliko godina do ocekivanog totalnog prestanka eksporta na zapad). Rusiji nece biti problem kurs, vec da osim energenata nece imati eksporta na zapad, nece imati ulagaca sa zapada, gdp ce pasti ove godine vise od 10% i nezaposlenost ce veoma narasti. Jacanje rublja je kontraproduktivno i za eksport na istok. Bit ce Jugoslavija devedesetih ali sa energentima sa eksportnim potencijalom ali bez ozbiljne proizvodnje. Nece biti para ni nuznog importa za vojnu tehniku
pre 2 godine
@Milan
Ne razumem. U Moskvi ima svega, čak su i cene pale u odnosu na dolar. I ne samo da ima svega, već su konačno izbacili one bezobrazno skupe flaše sa trećerazrednim pićima, i ponudili nove, bolje i jeftinije. Hrane ima svuda i ništa se nije promenilo. Za sada je tako.
pre 2 godine
Ne sećam se da je generalni sekretar UN a dolazio u Srbiju kad su nas bombardovali 99 godine ......
pre 2 godine
Rublja jaca jer Rusija nema vise importa sa zapada (ne trosi dolare) ali eksport energenata dobro ide i to po visokim cenama (jos nekoliko godina do ocekivanog totalnog prestanka eksporta na zapad). Rusiji nece biti problem kurs, vec da osim energenata nece imati eksporta na zapad, nece imati ulagaca sa zapada, gdp ce pasti ove godine vise od 10% i nezaposlenost ce veoma narasti. Jacanje rublja je kontraproduktivno i za eksport na istok. Bit ce Jugoslavija devedesetih ali sa energentima sa eksportnim potencijalom ali bez ozbiljne proizvodnje. Nece biti para ni nuznog importa za vojnu tehniku
(Bonobo, 28. april 2022 14:51)
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
pre 2 godine
OK što Putin kaže da sankcije ne funkcionišu i da se živi isto dobro kao pre sankcija. Ali možda bi i običan ruski narod mogao da govori o tome kako im se život menja, od banaka, šta će biti kad krene potpuni embargo, do nastradalih u ratu. Neće, jer su u strahu od novih zakona.
Oni koji se sećaju sovjetskog sistema i sovjetskog "carstva", ne raduju se njegovom povratku. Pogotovo ne kroz rat.
pre 2 godine
Mi svi smo navikli da zapad može da uradi šta god mu se prohte. Čak smo kao pravi paćenici počeli da verujemo da je to njihovo prirodno pravo.
Sad je vreme da se se svi otreznimo, uključujući i njih. Samo cena će biti jeziva.
A vi slobodno pričajte o ruskom agresoru... Ovo se sprema dvadeset godina, a zadnjih deset intenzivno. Ukrajinska Oluja 2 na Donbas uveliko bi se odvijala, možda bi do sada već sve bilo gotovo. Ali ostaće taj film samo na prvom delu, nastavak nećete da gledate.
pre 2 godine
Zelenski: Rusija koristi energente da ucenjuje Evropu
Mene lokalni trgovac ucenjuje hranom.
Trazi mi pare za nju.
pre 2 godine
RUSIJA!! idemo!
(Myrthos, 28. april 2022 13:12)
Valjda STOP ratu i ubijanju sirotinje i dece bilo koje vere i nacije na ovom svetu?! Da vlada večni mir i blagostanje?! Kakva su ovo navijanja?! Sutra mogu ponovo naša deca da ginu?!
pre 2 godine
Okej, kapiram srbi vole ruse, ali malko ipak preterujete sa naučnom fantastikom u ovim komentarima… čitam kako je eto u rusiji čisto blagostanje od kako su im uveli sankcije… to je bukvalno ko kad bih ja rekao - od kako sam prestao da jedem hranu i pijem vodu, osećam se fantastično! Ipak je to prosta matematika, čak i za one koji nemaju pojma o ekonomiji, a posebno za nas koji se sećamo sankcija ‘90-ih. Takođe, ovde izgleda nikom nije jasno da su oligarsi doslovno putinovi “bankari”, napisane su knjige i snimljeni filmovi o tome, u rusiji, od strane rusa (stranih plaćenika po putinu ha, ha), i svako ko se u rusiji usudio o tome da priča je trenutno na službenom putu.
pre 2 godine
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
(gulag, 28. april 2022 15:51)
Их, па зашто сте то написали? :) Неки који пишу коментаре верују да је у Русији jош yвек комунизам и да у Русији грађани масовно умиру од глади :) Биће разочарани кад прочитају то што сте написали :)
pre 2 godine
Одмах да се оградим, гнушам се сваког рата, жао ми је не само цивила, већ и војске, нико не треба да гине у рату. Межутим морам да напишем следће мало поређење. Србија је имала око 8 милиона становника 1999, а Украјина 2022 44 милиона, Србију нико није помагао са стране, Украјину помаже држава са најачом економијом на свету, НАТО савез и цела европа изузев нас. НАТО пакту нико није уводио санкције, Русији је цела Европа, САД и Канада увела санкције. Значи Србија се сама бранила 78 дана и сад неко каже да су Руси килави, спори и како је Украјина јака, јер нису освојили целу Украјину за 60+ дана. Ајте молим Вас . Украјина је била у Европи међу 5 најсиромашнијих 2014, притом дебело зарађују само на гасу који пролази кроз њихову земљу, нити орали, нити копали. Притом имају довољно плодне земље да произведу храну за целу Европу.
pre 2 godine
Opasnije od svega nije to što je Velika Britanija rekla da Ukrajina ima pravo da napada Rusku teritoriju, već što je rekla da će je ona opremiti sredstvima za te napade.
Po istoj logici moglo bi da se shvati da je Velika Britanija objavila rat Rusiji.
Tek posle te izjave, u Ruskim medijima su se pojavila pitanja da li je moguć konvencionalni rat između nuklearnih sila i da li na red dolaze nuklearni projektili?
pre 2 godine
Neće biti problem za Rusiju jer više nije komunistički sistem već tržišno gospodarstvo i privatno vlasništvo. Privatne inicijative organizacije proizvodnje će pokretati gospodarstvo. Rusija je velika, ogromna, ima puno stanovnika i takvo što je moguće. Razvit će se malo i srednje poduzetništvo.
(gulag, 28. april 2022 15:51)
Pozdrav iz Moskve. Ovakvo razmišljanje je prošireno među Rusima oko mene koji su uvereni da se ništa neće promeniti i da će zapravo da bude sve bolje. Biznis će da procveta, država će ra se obogati. A realnost je da svaki dan sve više ljudi bez posla, trgovine polako (ali stvarno polako, gotovo neprimetno) ostaju bez produkata. Oni šta govore da će se otvoriti nove kompanije ne razmišljaju o tome da su ruska birokracija i korupcija neograničene. Ko će da pokreće biznis iz nule (startap) uz planinu koprupcije gd kod da se okreneš? Od svega ovoga šta se događa tenutno u Rusiji, samo će oni najbrži i najbliži visokoj politici prosperirati. Neki oligarsi će da padnu a nastat će neki novi oligarsi kao što su nastali oni 90-ih. Rat je idealan za bogaćenje na sirotinji.
pre 2 godine
Po statistikama koje su iznele obe strane, vece gubitke ima rusija od ukraine. Unisteno im je dosta vise naoruzanja i tehnike ali je ukrainaca dosta vise poginulo.
Realno ili ne?
(GanDra Šajkaš, 28. april 2022 12:22) # Link komentara
Ako se koriste statisticki podaci raznih vojnih doktrina oni koji napadaju uglavnom imaju duplo vise mrtvih i ranjenih od onih koji se brane (podrazumeva se da su na priblizno istom vojnom levelu), ali znajuci da je Ruska tehnika i mogucnosti veca od Ukrajinske dolazimo do toga da su izginuli priblizno isti broj vojne sile i tehnike. Tako ako vas interesuje koliko je poginulo na cijoj strani onda to samo okrenete. Ruski izvestaji o stradanj Ukrajinaca su priblizni njihovim gubicima i obrnuto. Realno je da su obe strane izgubile oko 10000 vojnika a oko 5000 je ranjeno. Civilno stanovnisto na Ukrajinskoj strani stradalio 3 puita visse jer: Borbe se vode na teritoriji Ukrajinske vlasti, civilno stanovnistvo nije evakuisano kao Rusi iz Donjecka i Luganska pre operacije itd itd... Volja za pobedom koja se ne kupuje niti se pravi je jedino sto ce prevladati u ovom ratu. Rusi imaju dovoljno tehnike i ljudstav, a Ukrajincima dolazi svakog dana tako da je samo to presudno.
pre 2 godine
sta je to strateška bezbednost da mi je znati
(ja sam, 28. april 2022 09:52)
------
То ти је, на пример, када би Руси у Мексику инсталирали своју власт (неки пуч сличан тзв. "мајдану"), а након тога поставили своје ракетне системе дуж границе између САД и Мексика. Шта мислиш, да ли би то САД дозволиле? Е, то ти је стратешка безбедност.
pre 2 godine
I bas su gadjali ranjenike u Azovstalu,smesno je ovo i ta propaganda a skrivaju se u bolnicama ,skolama obdanistima i onfa ovi kao gadjaju civile.Preslikano sa svih prostora gde oni nisu bili agresori a gde su bili onda je kolateralna steta!
pre 2 godine
“Ukrajina je spremna za hitne razgovore", kaže Zelenski. Otkud tolika žurba kad im “tako dobro ide” da su već pred Vladivostokom?
pre 2 godine
Ne držim ničiji stranu svi su mi isti, ali pitanje za zapad, Nato, Ameriku? Vi kada napadate druge zemlje da ne nabrajam znate svi koje, šta ste vi tada beše mirovnjaci? Niste agresori? Kako se tada zovete?
pre 2 godine
Зеленски 'оће каки, неће каки. Брате имао си мир на папиру 8 година, све до неки дан, сад кад грми дај помагај. Човек растурио директно земљу и направио полигон за експерименте. Како сејеш, тако жањеш, увек било.
pre 2 godine
"Donji dom [канадског] parlamenta usvojio je tekst o delima genocida nad ukrajinskim narodom"
Како се лако данас људи фрљају изразом геноцид...
pre 2 godine
A zasto hitne razgovore ako su pobili 20.000 ruskih vojnika oborili 150 aviona, 500 helikoptera, ojadili svu rusku vojnu opremu, potopili ruske brodove i naterali Ruse da se pokaju? hmmm... A sta bi tek bilo da Rusi posalju regularnu vojsku?
pre 2 godine
Kažu da tečaj rublje raste i da se vratio na prijeratno stanje no ja bih pitao one koji imaju pouzdane informacije može li se u Rusiji trenutno kupiti dolar ili euro u banci ili mjenjačnici i ako može po kojem tečaju?
Meni se osobno čini da u Rusiji postoje dva tečaja: službeni, po kojem možeš samo prodati strane valute te onaj "neslužbeni" tečaj po kojem ljudi kupuju strane valute na crnom tržištu.
pre 2 godine
Ako je Rusija agresor kao što Bajden kaže onda je Amerika najveći zločinac, lopov, agresor, ubica, u istoriji čovečanstva, računajući započete ratove u stranim, suverenim, nezavisnim državama, broju ubijenih civila, dece, iznosima ukradenih i otetih prirodnih i materijalnih bogatstva, uništene infrastrukture, zagađenja životne sredine, upotrebe atomskog i svih drugih zabranjenih oružja,... itd... spisam je predugačak. američki licemeri.
pre 2 godine
Na Zapadu privatna svojina više nije sigurna. Danas Rusi ,sutra.....
pre 2 godine
B92
(Pingvin iz Nišavu, 28. april 2022 07:35)
konvencionalni rat nije moguc? jer tu niko nema šanse protiv SAD.
(dusan, 28. april 2022 15:19)
У конвенционалном рату добија Кина, којих има 4 пута више. А имају и 2. војну буџет по снази. Заостају по броју авиона.
pre 2 godine
Biju Rusi, al’ biju i naši! Pa ko duze izdrži. Ovi prvi sami, ovi drugi uz pomoc celog sveta…
pre 2 godine
Zeleni se posle 2 meseca setio da moze da ima hitne razgovore. Ili su mu sapnuli "prijatelji" ...
pre 2 godine
Na Zapadu privatna svojina više nije sigurna. Danas Rusi ,sutra.....
(Zorran, 28. april 2022 16:09)
Nikada nije ji bila sigurna . Juče Libijska , Danas Ruska sutra ko zna čija . Bitno da se sve radi pod velom demokratije i borbe za ljudska prava .
Kada te mi bijemo to je za tvoje dobro a kada te drugi tuku onda oni žele da te povrede .
pre 2 godine
Pozdrav iz Moskve. Ovakvo razmišljanje je prošireno među Rusima oko mene koji su uvereni da se ništa neće promeniti i da će zapravo da bude sve bolje. Biznis će da procveta, država će ra se obogati. A realnost je da svaki dan sve više ljudi bez posla, trgovine polako (ali stvarno polako, gotovo neprimetno) ostaju bez produkata. Oni šta govore da će se otvoriti nove kompanije ne razmišljaju o tome da su ruska birokracija i korupcija neograničene. Ko će da pokreće biznis iz nule (startap) uz planinu koprupcije gd kod da se okreneš? Od svega ovoga šta se događa tenutno u Rusiji, samo će oni najbrži i najbliži visokoj politici prosperirati. Neki oligarsi će da padnu a nastat će neki novi oligarsi kao što su nastali oni 90-ih. Rat je idealan za bogaćenje na sirotinji.
(Milan, 28. april 2022 17:04)
Da je Putin htio da se oligarsi i dalje bogate ne bi napao Ukrajinu nego bi pustio da sve ide kao i prije. Oligarsi su sjedili na državnim resursima i putem korupcije se bogatili na račun građana. Sad je bitno jedino što će Putin odlučiti: da li se riješiti oligarha i mudrom državnom politikom koristiti resurse za opći napredak ili opet pokloniti oligarsima priliku da još čvršće prisvoje državne resurse.
pre 2 godine
Bela kuc?a je predložila da se vladi daju vec?a ovlašc?enja da pri zapleni, a potom i prodaji imovine ruskih oligarha i prebacivanja tih prihoda u Ukrajinu.
Ovo je odlična ideja. Novac oligarha je ruski državni novac. Državni novac se koristi za invaziju na Ukrajinu i nanošenje neverovatne štete. Mrtvi se ne mogu vratiti, ali ruski državni novac može da se iskoristi za rekonstrukciju dela Ukrajine kada se ova užasna invazija završi.
(Netgazda, 28. april 2022 20:39)
Напротив, то и заплена руских девизних резерви су јако лоше идеје, јер би могле навести Русе да се намире окупацијом, трајним задржавањем и вишедеценијском експлоатацијом ресурса са много већег дела територије Украјине од оног на коме живи много припадника руске мањине .
pre 2 godine
"Donji dom [канадског] parlamenta usvojio je tekst o delima genocida nad ukrajinskim narodom"
Оно што су канађани, ZапраVо бритони генералано, холанђани, француZи, Шпанци, Портуигалци... учинили домородачким народима читаVе Америке (Јужне, СеVерне и Централне) - е то је геноцид, и то Vећи од оног Германског-ХитлероVог, и то углаVном почињен тољагама, мачеVима секирама... па Канађани су убијали домородачку децу и ZакопаVали их у темеље "интерната" и школа, и сад ће они некоме спочитаVати и иZмишљати геноцид где га нема, а прећуткиVати сVој, објектиVни и огромни, а који траје у тихом облику и данас.
pre 2 godine
A još je opasnije za nas što Ministarka spoljnih poslova Velike Britanije Trass rekla da je "sada vreme za hrabrost" i da će dostaviti teško naoružanje i na Zapadni Balkan "da bi zemlje regiona sačuvale suverenitet".
pre 2 godine
Sta se desilo sa Kanadskim domorocima…?
pre 2 godine
Bela kuća želi da rasproda zaplenjenu imovinu ruskih oligarha
Онда су и комунисти '45. били 100% у праву што су отимали имовину? Шта би са оним да је приватна имовина неприкосновена?
pre 2 godine
Najiskrenije zelim da rat u ukraini prestane, bilo koja nacija da je u pitanju, ljudi su ljudi. Zao mi civila i dece i ako sam misljenja da su rusi vise u pravu..
pre 2 godine
sta je to strateška bezbednost da mi je znati
pre 2 godine
ovi koji govore o generacijama mrznje koja ce ostati, da Rusi, mrze poljake, poljaci ruse, litvanci, letonci ruse i medjusobno, ali na nasem primeru vec sledecoj generaciji to nije vazno, da nije tako ni jedan Srbin nikada ne bi otisao u nemacku ili hrvatsku, tako ce biti i ovde za deset godina ce Ukrainci raditi u nekoj Ruskoj firmi i obrnuto i u pijanom stanju jedni drugima govoriti kako su bili u pravu ...
pre 2 godine
Hitne razgovore,hm?
Pa Minski sporazum je potpisan 2016-te godine a onda im Amerikanci izaprali mozak i rekli da se ne zure :(
pre 2 godine
Pojačane provokacije Zapada, žilavost Ukrajinaca i bes Rusa.
To govori puno.
pre 2 godine
@zack
Mogu kupovati devize samo 'online' i tamo stoje, nemozes dobiti u ruke. Podignes samo ako su bile na racunu pre 1. Marta. A na crnom trgu...
pre 1 godinu
Zašto gađate stambenu zgradu u Kijevu ? Svet Rusiji ne sme da oprosti ovu agresiju. Sankcije moraju da ostano sve dok se Ukrajini ne isplati puna ratna odšteta.
pre 2 godine
Za nauk gde ne treba cuvati niti ulagati novac.
pre 2 godine
Vreme je za stratesko kupovanje konzervi
pre 1 godinu
To koliko Ukrajna unistava Ruse, sudeci po zapadnim medijima vidim kroz Ruske zahteve.
Zadnjih par godina Rusija trazi od Ukrajne da postuje dogovor. Da dozvoli Ruski jezik i da prekinu napade teskim naoruzanjem na Donbas.
Pocetkom ove godine su kao zahtev dodali i priznanje Krima kao sastavnog dela Rusije.
Kad su pokrenuli napad krajem februara, na listu je dodat i Donbas u originalnim granicama. Sada je vec tu i Hersonska oblast.
Ako ovako Ukrajna nastavi da "pobedjuje", izgubice sve istocno od Djepra. A na zapadu pitanje sta ce uopste ostati..
pre 2 godine
1. Elitni ruski profesionalci su sve vreme u Siriji i nigde nije bilo nijedne vesti o njihovom iznenadnom povlačenju za potrebe ove invazije.
2. Rusi i dalje drže "mirovnjake" u Jermeniji i Moldaviji, to znači da im nije nikakva posebna frka zbog gubitaka u ljudstvu.
3. Sa 150.000 vojnika "pričepiti" 4-5 puta veću armiju, koliko se procenjuje da je Kiev uspeo da mobiliše pre invazije i usput redom osvajati gradove i oblasti, to uopšte ne izgleda kao teški poraz.
4. Ruski gubici u tehnici koje navodi Ukrajina i zapadni mediji će ovim tempom premašiti aktivnu flotu kompletne ruske vojske, bar kada je o tenkovima reč. To znači da ne mogu biti istiniti.
5. Ukrajinski zvaničnik kaže da su "Tupoljevi" bombardovali "Azovstalj". Ako strateški bombarderi mogu tako da krstare nad gradom i tuku, to znači da ozbiljan PVO, a to uključuje i skrivene MIG-ove praktično ne postoji.
6. Ako neko mora da ima i prima tvoju valutu u trgovini to je automatski čini "jakom" i nikakve sankcije tu ne pomažu. Nisu Rusi izmislili nikakvo ekonomsko "čudo", Amerikanci to rade sa petro-dolarom decenijama unazad.
P.S. Ovaj užasni rat nije "rijaliti šou", to bi mi prvi trebalo da znamo, ali izgleda da smo zaboravili.
pre 2 godine
Zaharova izjavljuje da zapadna propaganda laze da Rusija preti nuklearnim napadom. Zar nije pre 70 dana tvrdila da Zapad izmislja da ce Rusija napasti Ukrajinu i da se samo radi o legitimnom rasporedjivanju ruske vojske na sopstvenoj teritoriji?
64 Komentari
Sortiraj po: