kimi R
pre 2 godine
@prosumer
Zamisli baš svi žive u kućama i veruju u bajke i idealan svet posut laticama.
pre 2 godine
@prosumer
Zamisli baš svi žive u kućama i veruju u bajke i idealan svet posut laticama.
pre 2 godine
Trosak oko voznje nije samo vezan za gorivo. Popravke i servisiranje su jezivo skupe zbog vrlo malog broja servisa koje to mogu i zele da rade. Delovi su takodje veoma skupi i dugo se cekaju.
Ovi sto se qurce solarnim panelima moraju da shvate da paneli imaju limitran rok trajanja da moraju da se menjaju. Rok trajanja je do 10 godina.
pre 2 godine
Evo za ove dusebriznike koji se sekiraju da ce struja da poskupi - stavis solare na kucu (8kw sistem je 7000 EUR kljuc u ruke) i postanes prosumer sa EPS-om.
Ako nisi neki lud potrosac, solari ce bez problema da proizvedu dovoljno struje za celu kucu i za punjenje vaseg EV par puta mesecno (70 kwh struje je i vise nego dovoljno za 400-ak km voznje, tako da ako prelazite i 4000 km mesecno treba vam 700 kwh struje).
8 KW solari prave mesecno ono 1000 kwh struje u najgorem slucaju.
Pa vi racunajte.
A da se ne lazemo, ko prelazi mesecno 4000 km?
pre 2 godine
"Nakon pet godina i vožnje od 15.000 kilometara godišnje električna verzija "koštala" je vlasnika oko 24.000 evra, a benzinac više od 30.000 evra"
Šta je problem, za 24.000 evra dobijete sve sa instalacijom 10kW solarne panele sa invertorima, 3 fazni sa frekventnim uskladjivačem i pola od tih para dobijete nazad od države (kako koje).
Znači, posle 2,5 godine vozite se džabe. :D
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Hahahhaha i vi to trpite zato sto je gospodja prwdsednica kucnog saveta ahahahhahahhaha
Sta sam upravo procitao!!!! Kao da je u potanju diler droge sa recimo 10 potvrdjenih ubistava :)
Au brate…
(Straight Outta München, 21. april 2022 09:26)
Trpi se može se! :p
Po navici, od glave do repa.
pre 2 godine
Meni su fantasticne ove price. Mi u Srbiji smo jos na nivou EURO 3, najprodavanija su vozila od oko 2000 evra. O kakvim elektricnim vozilima mi pricamo. Godisnje se fizickim licima proda oko 5000 novih vozila /najprodavaniji FIAT i Skoda/. Mi nismo ni za naftaricu a ne za ekoloska vozila.
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debeloni bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
(Šumadinac Bre, 21. april 2022 03:18)
A kad se odomaće sunčane panele iz Kine, dolazi porez na sunce. :p
Do Tokija! :D
pre 2 godine
Ppstoji tu drugo i mnogo vaznije pitanje. Kako sebi prustiti automobil na struju, za razumnu cifru.
(Si, 20. april 2022 21:48)
Trenutno za nas sirotinju u Srbiji samo polovno, ja sam uzeo Renault Zoe i prezadovoljan sam, star je 5 godina i dalje je kao nov, sestra ga je u Nemackoj kupila novog i za 5 godina je izgubio 10% kapaciteta baterije, ako tako nastavi za 10 godina koliko ga ja planiram koristiti jos da izgubi 20% baterije i dalje ce prelaziti 200 km, ja svaki dan do posla i nazad 50km znaci punim ga jednom u 4 dana a tada ce biti za zamenu, posto sam na gorivo do sada trosio oko 150€ mesecno sada trosim oko 25€ na struju znaci svaki mesec 125€ x120 meseci (10 godina) to je 15000€ ustede samo na gorivu bez velikih servisa malih servisa kvarova na sus automobilima a auto sam platio sestri po realnoj ceni 11000€. Nov se jos uvek ne isplati kupovati ali polovan svakako da, plus da nekazem zadovoljstvo u voznji meni licno ali ajde to je individualna stvar. Naravno ko nema kucu i garazu nema smisla o ovako necemu razmisljati.
pre 2 godine
Austrija (njena veličina) je idealna zemlja za promociju i upotrebu 90% današnjih električnih automobila ! Malo je teze zimi i uzbrdo ,ali ko vozi samo po Beču i do tetke Elze ,a stalo mu je do ekologije u uslovima 4. industrijske revolucije - alternative nema !
pre 2 godine
U računicama svi računaju sa najnižom cenom noćne tarife. Ako punite baterije svakodnevno, ili na svaka tri, četiri dana uletećete u crvenu tarifu, a koja je 4 puta skuplja. A ako to radite danju onda će vam to biti 16 puta skuplje od cene najniže nocne tarife koju koristite za računicu.
Računice koje se prikazuju bi važile samo ako punite baterije jednu noć mesečno.
(Bk, 21. april 2022 00:01)
Prosečno domaćinstvo u Srbiji potroši oko 500 kWh mesečno. Crvena zona počinje preko 1600 kWh. Dakle mesečno ima lufta još 1100 kWh samo do početka crvene zone. Za tih 1100 kWh prosečan električni automobil (20 kWh / 100 km) može da pređe 5500 km. Mesečno. Znači možete da prelazite 66.000 km godišnje i da i dalje budete u plavoj zoni...
pre 2 godine
@Straight Outta München
Sta bi ti uradio?
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debelo i bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
(Šumadinac Bre, 21. april 2022 03:18)
Nije isto, razlika je što struju svako može da proizvodi kod kuće, i to na čist način, a benzin ne može da se pravi kod kuće. Dakle možeš da ne zavisiš ni od koga, da te ne zanima cena struje iz elektrodistribucije.
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Hahahhaha i vi to trpite zato sto je gospodja prwdsednica kucnog saveta ahahahhahahhaha
Sta sam upravo procitao!!!! Kao da je u potanju diler droge sa recimo 10 potvrdjenih ubistava :)
Au brate…
pre 2 godine
sve je to lepo ali ko ce da radi na toj deponije gde se odlazu baterije od automobila i koliko je zo zdravo za zemlju i ljude. moje misljenje je da opet u jednu ruku bolje voziti na normalno gorivo idalje jer elektro auto ima bateriju skoro kao 1/4 auta.
pre 2 godine
Kako sam ponosan. Nema oblasti u kojoj nemamo eksperte. Sve vrhunski inžinjeri, ekonomisti i lekari. Svaka vam čast. Beše objavljeno da imamo 50% funkcionalno nepismenih?
pre 2 godine
Sto se tice zagadjenja samo prelazak na javni prevoz.Koji moze biti i na vodonik,metan.Odricanje od luksuza l,to jest auta.Vise kretanja,bicikli i td.Ovo je samo mazanje ociju.Kakvi elektro auti.Prevara milenijuma.Podici potrosnju struje u svetu za 1000posto.Sta je tu normalno.Postoje izumi koji malo trose,dugovecni su i ne zagadjuju.Ali braca kapitalisti to ne daju.Ode im zaraada.Ne budite naivni.Pogledajte malo ozbiljnije emisije o co2,zagadjenjima i ostalo.Ne verujte puno medijima i televizoru.Puno naucnika je placeno da prica sta im se kaze.I usmeravaju vas tamo gde zele.Samo pare i nista vise.
pre 2 godine
Istina, ako imate dvorište i u tom dvorištu svoju ličnu elektranu.
pre 2 godine
Jedna erupcija vulkana izbaci toliko CO2 kao svi automobili sveta za mesec dana,
pre 2 godine
Ako mi neko pokloni Teslu long range za dzabe onda se isplati.
Ja u Kanadi mogu da kupim novu Teslu za 65000 CA$ i da punim na struju za 20$ mesecno . Ali isto tako mogu da kupim Hondu civjc novu za 30k$ i za 6000$ mogu da tocim gorivo za 4 godine. Maintenance cost mi je na novo auto zanemarljiv.
Ako bi Tesla kostao kao elektricni Hyundai ION ili Kia znaci oko 35000$ elektricni model onda bi kupio ali teslu sam zamenio sa 2022 Mitsubishi Outlander 7 sedista 2.4l motor i prezadovoljan sam.
pre 2 godine
Kako vidim nama običnim ljudima koji žive od prosečne plate je problem da ovakva polovna kola neće biti dostupna zbog preskupih novih baterija. Struja proizvedena uz pomoć uglja je malo cinična stvar.
pre 2 godine
@Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Evo Stojko, uzeću tvoj primer da demonstriram koliko si piglu...
Ima neki Mitsubishi? Ok, I-miev. Puni ga noću, švrćka se po gradu?
I-miev nov, 15kWh, sad nešto manje. Uzećemo sa gubicima 15kWh utrošak energije. Sa tim pređe preko 100km po gradu. To je oko 6 punjenja mesečno ako ide samo na posao, po dete u školu i shopping.
6*15= 90kWh
90kwh*2din = 180din.
U zgradi ima bar 20 stanova, to je 8din mesečno struje po stanu!!!
Jadni vi, uništi vas komšinica... Ccc
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debeloni bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
pre 2 godine
Iz licnog iskustva pricam. Uzeo sam Teslu, najjeftiniju varijantu pre skoro 3 meseca. Bio sam na ivici da otkazem ali sam na kraju uzeo. Zasto? Posto zivim u Kanadi drzava mi je dala 13 000$ u vidu subvencije jer guraju elektricne automobile sve vise i vise i plan je da do 2030 uopste vise ne moze da se kupi nov auto na gorivo ovde. Kada se skine 13 000$ subvencije bazni model izadje 44 000$ sto je oko 30 000 evra. Mesecna rata 540$ na 8 godina. U prva 3 meseca sam presao skoro 5 000 kilometara i gorivo bi me kostalo skoro 1000$ da sam uzeo neki drugi auto i na to bi jos morao da placam mesecnu ratu koja bi bila 300-400$ za Corolu ili neku jeftiniju hondu. Poredjanja radi struja me je kostala 200$ za tih 5000 km vozeci Teslu. Nema veze sa sepurenjem. Za mene je bila striktno finansijska odluka..
pre 2 godine
A u gepeku EV - dizel agregat
pre 2 godine
Kada se uzme razlika u ceni automobila na struju i sa unutrašnjim sagorevanjem, meni treba 10 godina sadašnje vožnje da bi mi se isplatilo (živim u USA-California).
pre 2 godine
U računicama svi računaju sa najnižom cenom noćne tarife. Ako punite baterije svakodnevno, ili na svaka tri, četiri dana uletećete u crvenu tarifu, a koja je 4 puta skuplja. A ako to radite danju onda će vam to biti 16 puta skuplje od cene najniže nocne tarife koju koristite za računicu.
Računice koje se prikazuju bi važile samo ako punite baterije jednu noć mesečno.
pre 2 godine
Kod nas odmah uđeš u crvenu zonu na satu, toliko o ekologiji i podsticaju.
pre 2 godine
Kao i uvek ovde, fasciniran sam raznim "stručnjacima" iz oblasti EV.
Svako ima "stručno" mišljenje o temama za koja nema ni trunku ličnog iskustva.
Ubi nas sujeta i demokratija :)
Vozim oko godinu dana polovan gradski EV plaćen 8000eur, punim ga uglavnom noću i isključivo kući.
Imam DIY solarnu elektranu snage do 1KW i pravim duplo više struje nego što potrošim vožnjom. Cena te elektrane sa polovnim solarnim panelima i ostalom opremom pre dve godine me je koštala oko 400eur.
Za oko 9000km isključivo gradske vožnje za godinu dana, troškova za gorivo praktično nemam, od održavanja sam promenio gumice brisača :)
Baterija mi ima isti "health" kao pre godinu dana kad je kupljen auto, znači nije degradirala.
Ima nas troje vozača u porodici i naravno da imamo i SUS auto kao drugi.
Zaključak:
za grad EV je neverovatno dobro rešenje.
pre 2 godine
Najjeftinije je biciklom a pješke još jeftinije
pre 2 godine
Igračka za najbogatije, sve ostalo su prazne priče.
pre 2 godine
Čista laž ! Ako budem mogao da za 5 min. kao u Kini, zamenim bateriju i da me zamena prazne novom košta makar upola sadašnje cene po kilometru i ako takvih stanica ima na svakom ćošku, onda da, a dotle, samo dizel !
pre 2 godine
Najjeftinije je samo ako vas sat ne vredi nista.
pre 2 godine
... samo bicikla ... vozila na struju su prevara ...
pre 2 godine
Skupe igračke za bogataše!
pre 2 godine
A sta ćemo ako cena struje isto skoči????
Drugo, neverovatno mi je da ljudi kažu da im skupo gorivo blabbla bla a kupe auto od 50k evri, gde je mozak????
pre 2 godine
A odakle dolazi struja? Zeleni izvori energije daju 35% energije a ostalo su prljave tehnologije...
Onda uzmimo da kopanje litijuma ekstremno uništava prirodu, jedna tona litijuma zahteva 2.000.000 litara vode totalni haos kao u Atakami u Čileu devastacije prirode.
I to vam je budućnost?
pre 2 godine
Da budem iskren. Briga me za zivotnu okolinu. Kupio sam starog Tomosa koji je dvotaktan i trosi mesavinu. Pusi na auspuhu, sto je normalno, ali zato trosi 2 litre na 100 km. Odrzavanje nema, a ulje u menjacu ne menjam nikad. A placen 500 evra. Tako da jeftinijeg resenja nema.
pre 2 godine
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
(Aca, 20. april 2022 18:29)
SUS uradis veliki servis za 1.000 evra i vozis dalje ili prodas. Elektricnom autu zamenis baterije za 10.000 evra. Ali posto nemas tih para a ne mozes da ga vozis niti da ga prodas onda sednes i places.
(Milivoje, 20. april 2022 20:30)
Ovih 400k ja prelazim za 20 godina prema sadašnjem režimu vožnje. Ako za tih 20 nisam u stanju da skupim 10k za zamenu baterije ili da kupim drugi auto nakon 10 onda za mene i nije auto nego trotinet !ali ne na struju!
pre 2 godine
Za one zabrinute oko životnog veka baterija i zamene:
1. Iako su prvobitna očekivanja bila da je životni vek auto baterija limitiran na oko 10 godina, u praksi se pokazuje (sve masovnije) da EV baterije gube oko 30-40% kapaciteta posle 10 god, ali baterije su zdrave! Baterije u EV NE TREBA da se menjaju na 8, 10 ili koliko god se ovde navodi godina. Ne automatski.
2. Baterije u EV nemojte ni po kom osnovu da poredite sa onima u telefonima, laptopovima. Ni hemija, ni BMS sistemi im nisu uporedivi.
3. cena baterija (batterz pack) 2010 god. je bila u proseku $1100/kwh. Danas je oko $110/kwh i ide naniže. Današnja cena od oko 15k EUR (npr za Tesle) za battery pack jeste povisoka, ali da li je realno da će biti ZNATNO niža za 8 godina, kad današnjim novim Teslama istekne garancija? Svakako da jeste!
Prosto, svi mi treba da uradimo neku svoju računicu, ali nemojte da tražite đavola baš svuda, pa i tamo gde ga nema :-).
Poz!
pre 2 godine
Ppstoji tu drugo i mnogo vaznije pitanje. Kako sebi prustiti automobil na struju, za razumnu cifru.
pre 2 godine
Voziću auto sa SUS motorom, pa makar cena goriva bila 1000 Evra po litri. Sve je bolje od odvratnih elektro kanturina...
pre 2 godine
Ko što reče neko ovde, uzmite vi cenu kolko ste dali da ga kupite, pa za kolko ste ga prodali posle 100k kilometara, uračunajte troškove održavanja, servisa i struje, benzina, registracije, svega, pa onda pričajte o isplativosti. A ne "struja 1.6dinara, samo 25 din 100km, isplati se" (a i to nije baš tačno, al ajde). Isplati se ako ti ga poklone il je službeni. Ili ti država da neku ludilo subvenciju.
pre 2 godine
Najjeftinije ako ne racunas cenu kola …
Dragi novinari, molim vas da uradite pricu na temu “Koliko je cena goriva dotice ljude koji voze automobile od 50.000 evra i preko?” … pa ce vam se kazati samo.
pre 2 godine
@boske
Druze, mislim da nisi skontao komentar, čovek tvrdi isto što i ti.
pre 2 godine
Зато је после 5 година тај ауто скоро безвредан, а батерија загађује више него сав потрошени бензин. Плус, већина струје у Србији се прави од угља, уз огромне губитке, па ваш зелени ауто у ствари ради на угаљ.
pre 2 godine
Ovom ekspertu iz Austrije Kajzeru su naše Žike i ostali matematičari upravo oborili računicu.
Sledeći put pod obavezno da ih konsultuje, da ne ispada glup pred svetom.
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Kraj radnog veka baterije dolazi posle 1 milion km. Toliko garantuje ozbiljan proizvođač EV. Npr. Toyota.
pre 2 godine
Kraj radnog veka baterije dolazi posle 1 milion km. Toliko garantuje ozbiljan proizvođač EV. Npr. Toyota.
(ljud, 20. april 2022 20:06)
Ma vaziii!!! Baterija ima garanciju od 10 godina i tu je kraj price. A zamena istih je preko 10.000 evra. A da ne pricam o odlaganju starih baterija koje izuzetno zagadjuju zivotnu sredinu.
pre 2 godine
Za početak!
pre 2 godine
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
(Aca, 20. april 2022 18:29)
SUS uradis veliki servis za 1.000 evra i vozis dalje ili prodas. Elektricnom autu zamenis baterije za 10.000 evra. Ali posto nemas tih para a ne mozes da ga vozis niti da ga prodas onda sednes i places.
pre 2 godine
Ovo je jos jedna od prevara kapitalizma.. Najjeftinije je ne voziti kola ili voziti se podzemnom zelenzicom.. Ako zemlja ciju struju koristite za punjenje el. Automobila nema obnovljive izvore energije.. Sunce.. Vetar. Hidro onda je struja jako skupa i zagadjena.. Kad dodje do zamene baterija a to jo vam kaze da traju milion kilometara je cista laz jer niko vam ne daje garanciju na te baterije onda je ta zamena kao svetog petra kajgna.. Baterije su skuplje nego celo novo vozilo:) ne nasedajete na ove hipsterske price proizvodjaca koji zele da vam uvale shatro buducnost u ime ekologije.. Sve je laz.. Nit imamo ozonske rupe nit mi prljamo vise nego kad smo koristili ugalj i drva za ama bas sve.. Kapitalizam ima samo jednog prijatelja a to niste vi vec profit!!
pre 2 godine
kakva je to globalna prevara pa niko ne podrazumeva neograniceno i neiscrpno snabdevanje elektricnom energijom...
pre 2 godine
Сунце нико не може да узме. Соларни панели, чиста и бесплатна енергија. Једном инсталираш, инвестиција златна вредна. Нема више ЕПС-а нема више бензина.
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
pre 2 godine
Cini mi se da ce elektroautomobili proci kao mobilni telefoni. Na pocetku, a to je sada, imaju ih retki i smeli, a na kraju ce ih imati svi i menjati kao carape.
pre 2 godine
Pa ako je struja dzabe,a zamena baterija gratis onda je stvarno jeftino.
pre 2 godine
Obavezno….
pre 2 godine
Razlika je velika:
1.050 - 27,83 = 1.022 dinara na 100km vožnje,
ili, može se reći da je 38 puta jeftinija vožnja na struju od vožnje na benzin, računajući samo troškove goriva. Uz to, održavanje EV je znatno jeftinije od održavanja SUSV, s obzirom da za EV ne postoji ni veliki ni mali servis.
(ljud, 20. april 2022 17:51)
Izvini, al nisi u pravu, izračunao si s nekom logikom koja je ok, al kad udješ malo više u materiju videćeš da ne može tako da se računa. Bavio sam se tematikom zbog elektro bicikla, dnevna tarifa u plavoj zoni baterija 8Ah 36v, potrebno je 5 punjenja da bi prešao 100km i to košta po trenutnim cenama 13.2din ,u noćnoj plavoj 3.45din. Pogledaj na internetu site https://rechneronline.de/accu/charge-cost.php Molim redakciju da postavi komentar kako bi ljudi izračunali šta ih interesuje. A nije potrebno znanje. Pozdrav svim čitaocima
pre 2 godine
Elektricna vozila su obicna prevara i pokusaj pljacke kupaca automobila. Srecom, vise od 98% kupaca je to shvatilo, pa ne zeli da kupi cisto elektro vozila.
pre 2 godine
Jeste najjeftinije voziti na struju ako uspes da kupis auto na struju kojima je cena astronomska.
pre 2 godine
Uzmite dve kese s parama. Iz jedne kupite auto na baterije, vozite ga 100.000 i prodajte. Svo odrzavanje i struja i sve sto se tice auta ide iz te kese. Iz druge uradite isto sa autom sa motorom SUS. I uporedite u kojoj kesi vam fali vise para. Ja mislim da je to auto an baterije.
(eto, 20. april 2022 17:59)
Е, ово већ граничи са генијалношћу!
Ал' има једна зачкољица: ауто са СУС мотором са 100000 км можеш продати истог дана за врло пристојну цијену, а ком јаднику увалити прескупо плаћени електрични ауто са распалом батеријом?
Која узгред кошта пола цијене новог аута.
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
pre 2 godine
I samo zamena baterine košta kao polovina auta,marš vi koji zagovarate električna kola,to su isti oni koji su mogli priuštiti najnoviji model bilo kojeg automobila,sad ne znaju šta će pa onda ajde električni auto isto priušten sumnnivim poslovima,pustite da ceo svet živi normalno.
pre 2 godine
renault zoe nov 37500e, 5 godina star 11500e. 26000e razlike.
Renault clio nov 12.500e, 5 godna star 8.000e. 4.500e razlike.
Za 5 godina da vozite 10.000km godisnje (50ak km dnevno u proseku radnim danima, a mnogo vise ne mozete zbog autonomije baterije), na benzin date 4000e. Jos 1000 za registraciju i jos 500e za male servise koje auto na struju nema. Dakle, 5500e. Na struju date max 200-300e (racunajuci da cete da ulecete u druge zone, da ga punite i danju, da ce da vam podigne cenu struje u kuci jer ce da vam brojilo ode u vece tarife itd), i na registracije date 200-250e. Dakle 500-600e za 50.000km.
Na benzinca ste dali na kraju 4500e za amorticzaciju i gorivo i jos 4500 za razliku u ceni kpuovnoj i prodatoj. Ukupno 9.000 vas je kostao.
Na auto na struju ste dali 700e za amortizaciju (plus gubitak kapaciteta baterije, ali da ne racunamo) i 26.000 na razliku u kuovnoj/prodatoj. Ukupno 26.700 vas je kostao.
Ovo je racunica za novo vozilo u jeftinoj klasi. Veca klasa, veca razlika u korist benzinca. Polovno vozilo ima bolju matematiku ali onda imate potencijalni trosak baterije i moze da vas kosta na cupriji, kad nije na mostu.
pre 2 godine
I pored rastućih cena energije se i dalje isplati prelazak na električne automobile, smatraju eksperti austrijskog auto-moto kluba OeAMTC.
"eksperti auto-moto kluba" koji nikad nisu saraf uvrnuli a pametuju ko da su vodeci konstruktori.
"kakve su mu ovo lijeve svjecice" rece mehanicar "ekspert" i baci tek
izvrnutu svjecicu. Pogledam, ono na svjecici pise 'Liqui Moly".
Kad mogu lupati instruktori za mehaniku mogu i clanovi auto moto klubova.
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Е баш си ситничав ... :-)
Шалу на страну. Веома битна препрека за ширу употребу електричних кола, за сада.
pre 2 godine
Zamena baterija 20000 eura.
pre 2 godine
Najjeftinije je trenutno na metan ako se uzme cena vozila.. dok je ova cena metana
pre 2 godine
ako nije bar tri puta jeftinije koja je onda svrha elektro auta? da za isto para cekas sat i po na punjenje?? na kraju ce biti isto, teska prevara izgleda ovi elektro automobili..
pre 2 godine
ma vozim na gorivo dok god može i garantovano manje zagađujem od istripovanih čuvara ekologije sa teslama i ostalim litijumskim rezovoarima...
pre 2 godine
A najskuplje je puniti ga...
pre 2 godine
U Srbiji mozda :D
...osim ako ti crkne baterija.
pre 2 godine
Koga briga..
pre 2 godine
Zahvaljujući tome što je cena struje trenutno u Srbiji veoma niska (6,4 din/kWh dnevne tarife, i 4x manje, 1,6 din/kWh noćne tarife), EV se izuzetno dobro isplaćuju.
*
Evo jednog poređenja:
Ako predpostavimo bi neko vozilo sa benzinskim motorom trošilo prosečno 6 litara benzina na 100km, u novcu to bi iznosilo 6x175=1.050 dinara na 100km.
Uz podatak o potrošnji struje takvog jednog vozila od npr. 17,4 kWh/100km, ono troši (po kućnoj noćnoj tarifi struje od 1,6 dinara/kWh):
17,4x1,6=27,83 dinara za vožnju od 100km.
Razlika je velika:
1.050 - 27,83 = 1.022 dinara na 100km vožnje,
ili, može se reći da je 38 puta jeftinija vožnja na struju od vožnje na benzin, računajući samo troškove goriva. Uz to, održavanje EV je znatno jeftinije od održavanja SUSV, s obzirom da za EV ne postoji ni veliki ni mali servis.
pre 2 godine
Ajde?!
pre 2 godine
Uzmite dve kese s parama. Iz jedne kupite auto na baterije, vozite ga 100.000 i prodajte. Svo odrzavanje i struja i sve sto se tice auta ide iz te kese. Iz druge uradite isto sa autom sa motorom SUS. I uporedite u kojoj kesi vam fali vise para. Ja mislim da je to auto an baterije.
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
pre 2 godine
ako nije bar tri puta jeftinije koja je onda svrha elektro auta? da za isto para cekas sat i po na punjenje?? na kraju ce biti isto, teska prevara izgleda ovi elektro automobili..
pre 2 godine
Najjeftinije je trenutno na metan ako se uzme cena vozila.. dok je ova cena metana
pre 2 godine
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
(Aca, 20. april 2022 18:29)
SUS uradis veliki servis za 1.000 evra i vozis dalje ili prodas. Elektricnom autu zamenis baterije za 10.000 evra. Ali posto nemas tih para a ne mozes da ga vozis niti da ga prodas onda sednes i places.
(Milivoje, 20. april 2022 20:30)
Ovih 400k ja prelazim za 20 godina prema sadašnjem režimu vožnje. Ako za tih 20 nisam u stanju da skupim 10k za zamenu baterije ili da kupim drugi auto nakon 10 onda za mene i nije auto nego trotinet !ali ne na struju!
pre 2 godine
I samo zamena baterine košta kao polovina auta,marš vi koji zagovarate električna kola,to su isti oni koji su mogli priuštiti najnoviji model bilo kojeg automobila,sad ne znaju šta će pa onda ajde električni auto isto priušten sumnnivim poslovima,pustite da ceo svet živi normalno.
pre 2 godine
Zahvaljujući tome što je cena struje trenutno u Srbiji veoma niska (6,4 din/kWh dnevne tarife, i 4x manje, 1,6 din/kWh noćne tarife), EV se izuzetno dobro isplaćuju.
*
Evo jednog poređenja:
Ako predpostavimo bi neko vozilo sa benzinskim motorom trošilo prosečno 6 litara benzina na 100km, u novcu to bi iznosilo 6x175=1.050 dinara na 100km.
Uz podatak o potrošnji struje takvog jednog vozila od npr. 17,4 kWh/100km, ono troši (po kućnoj noćnoj tarifi struje od 1,6 dinara/kWh):
17,4x1,6=27,83 dinara za vožnju od 100km.
Razlika je velika:
1.050 - 27,83 = 1.022 dinara na 100km vožnje,
ili, može se reći da je 38 puta jeftinija vožnja na struju od vožnje na benzin, računajući samo troškove goriva. Uz to, održavanje EV je znatno jeftinije od održavanja SUSV, s obzirom da za EV ne postoji ni veliki ni mali servis.
pre 2 godine
Zamena baterija 20000 eura.
pre 2 godine
Za one zabrinute oko životnog veka baterija i zamene:
1. Iako su prvobitna očekivanja bila da je životni vek auto baterija limitiran na oko 10 godina, u praksi se pokazuje (sve masovnije) da EV baterije gube oko 30-40% kapaciteta posle 10 god, ali baterije su zdrave! Baterije u EV NE TREBA da se menjaju na 8, 10 ili koliko god se ovde navodi godina. Ne automatski.
2. Baterije u EV nemojte ni po kom osnovu da poredite sa onima u telefonima, laptopovima. Ni hemija, ni BMS sistemi im nisu uporedivi.
3. cena baterija (batterz pack) 2010 god. je bila u proseku $1100/kwh. Danas je oko $110/kwh i ide naniže. Današnja cena od oko 15k EUR (npr za Tesle) za battery pack jeste povisoka, ali da li je realno da će biti ZNATNO niža za 8 godina, kad današnjim novim Teslama istekne garancija? Svakako da jeste!
Prosto, svi mi treba da uradimo neku svoju računicu, ali nemojte da tražite đavola baš svuda, pa i tamo gde ga nema :-).
Poz!
pre 2 godine
ma vozim na gorivo dok god može i garantovano manje zagađujem od istripovanih čuvara ekologije sa teslama i ostalim litijumskim rezovoarima...
pre 2 godine
A odakle dolazi struja? Zeleni izvori energije daju 35% energije a ostalo su prljave tehnologije...
Onda uzmimo da kopanje litijuma ekstremno uništava prirodu, jedna tona litijuma zahteva 2.000.000 litara vode totalni haos kao u Atakami u Čileu devastacije prirode.
I to vam je budućnost?
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Kraj radnog veka baterije dolazi posle 1 milion km. Toliko garantuje ozbiljan proizvođač EV. Npr. Toyota.
pre 2 godine
Cini mi se da ce elektroautomobili proci kao mobilni telefoni. Na pocetku, a to je sada, imaju ih retki i smeli, a na kraju ce ih imati svi i menjati kao carape.
pre 2 godine
Сунце нико не може да узме. Соларни панели, чиста и бесплатна енергија. Једном инсталираш, инвестиција златна вредна. Нема више ЕПС-а нема више бензина.
pre 2 godine
Da budem iskren. Briga me za zivotnu okolinu. Kupio sam starog Tomosa koji je dvotaktan i trosi mesavinu. Pusi na auspuhu, sto je normalno, ali zato trosi 2 litre na 100 km. Odrzavanje nema, a ulje u menjacu ne menjam nikad. A placen 500 evra. Tako da jeftinijeg resenja nema.
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Е баш си ситничав ... :-)
Шалу на страну. Веома битна препрека за ширу употребу електричних кола, за сада.
pre 2 godine
renault zoe nov 37500e, 5 godina star 11500e. 26000e razlike.
Renault clio nov 12.500e, 5 godna star 8.000e. 4.500e razlike.
Za 5 godina da vozite 10.000km godisnje (50ak km dnevno u proseku radnim danima, a mnogo vise ne mozete zbog autonomije baterije), na benzin date 4000e. Jos 1000 za registraciju i jos 500e za male servise koje auto na struju nema. Dakle, 5500e. Na struju date max 200-300e (racunajuci da cete da ulecete u druge zone, da ga punite i danju, da ce da vam podigne cenu struje u kuci jer ce da vam brojilo ode u vece tarife itd), i na registracije date 200-250e. Dakle 500-600e za 50.000km.
Na benzinca ste dali na kraju 4500e za amorticzaciju i gorivo i jos 4500 za razliku u ceni kpuovnoj i prodatoj. Ukupno 9.000 vas je kostao.
Na auto na struju ste dali 700e za amortizaciju (plus gubitak kapaciteta baterije, ali da ne racunamo) i 26.000 na razliku u kuovnoj/prodatoj. Ukupno 26.700 vas je kostao.
Ovo je racunica za novo vozilo u jeftinoj klasi. Veca klasa, veca razlika u korist benzinca. Polovno vozilo ima bolju matematiku ali onda imate potencijalni trosak baterije i moze da vas kosta na cupriji, kad nije na mostu.
pre 2 godine
Uzmite dve kese s parama. Iz jedne kupite auto na baterije, vozite ga 100.000 i prodajte. Svo odrzavanje i struja i sve sto se tice auta ide iz te kese. Iz druge uradite isto sa autom sa motorom SUS. I uporedite u kojoj kesi vam fali vise para. Ja mislim da je to auto an baterije.
pre 2 godine
Ppstoji tu drugo i mnogo vaznije pitanje. Kako sebi prustiti automobil na struju, za razumnu cifru.
pre 2 godine
Ovo je jos jedna od prevara kapitalizma.. Najjeftinije je ne voziti kola ili voziti se podzemnom zelenzicom.. Ako zemlja ciju struju koristite za punjenje el. Automobila nema obnovljive izvore energije.. Sunce.. Vetar. Hidro onda je struja jako skupa i zagadjena.. Kad dodje do zamene baterija a to jo vam kaze da traju milion kilometara je cista laz jer niko vam ne daje garanciju na te baterije onda je ta zamena kao svetog petra kajgna.. Baterije su skuplje nego celo novo vozilo:) ne nasedajete na ove hipsterske price proizvodjaca koji zele da vam uvale shatro buducnost u ime ekologije.. Sve je laz.. Nit imamo ozonske rupe nit mi prljamo vise nego kad smo koristili ugalj i drva za ama bas sve.. Kapitalizam ima samo jednog prijatelja a to niste vi vec profit!!
pre 2 godine
Ko što reče neko ovde, uzmite vi cenu kolko ste dali da ga kupite, pa za kolko ste ga prodali posle 100k kilometara, uračunajte troškove održavanja, servisa i struje, benzina, registracije, svega, pa onda pričajte o isplativosti. A ne "struja 1.6dinara, samo 25 din 100km, isplati se" (a i to nije baš tačno, al ajde). Isplati se ako ti ga poklone il je službeni. Ili ti država da neku ludilo subvenciju.
pre 2 godine
A sta ćemo ako cena struje isto skoči????
Drugo, neverovatno mi je da ljudi kažu da im skupo gorivo blabbla bla a kupe auto od 50k evri, gde je mozak????
pre 2 godine
Uzmite dve kese s parama. Iz jedne kupite auto na baterije, vozite ga 100.000 i prodajte. Svo odrzavanje i struja i sve sto se tice auta ide iz te kese. Iz druge uradite isto sa autom sa motorom SUS. I uporedite u kojoj kesi vam fali vise para. Ja mislim da je to auto an baterije.
(eto, 20. april 2022 17:59)
Е, ово већ граничи са генијалношћу!
Ал' има једна зачкољица: ауто са СУС мотором са 100000 км можеш продати истог дана за врло пристојну цијену, а ком јаднику увалити прескупо плаћени електрични ауто са распалом батеријом?
Која узгред кошта пола цијене новог аута.
pre 2 godine
U Srbiji mozda :D
...osim ako ti crkne baterija.
pre 2 godine
Jeste najjeftinije voziti na struju ako uspes da kupis auto na struju kojima je cena astronomska.
pre 2 godine
A najskuplje je puniti ga...
pre 2 godine
Elektricna vozila su obicna prevara i pokusaj pljacke kupaca automobila. Srecom, vise od 98% kupaca je to shvatilo, pa ne zeli da kupi cisto elektro vozila.
pre 2 godine
Igračka za najbogatije, sve ostalo su prazne priče.
pre 2 godine
Зато је после 5 година тај ауто скоро безвредан, а батерија загађује више него сав потрошени бензин. Плус, већина струје у Србији се прави од угља, уз огромне губитке, па ваш зелени ауто у ствари ради на угаљ.
pre 2 godine
Ovom ekspertu iz Austrije Kajzeru su naše Žike i ostali matematičari upravo oborili računicu.
Sledeći put pod obavezno da ih konsultuje, da ne ispada glup pred svetom.
pre 2 godine
Voziću auto sa SUS motorom, pa makar cena goriva bila 1000 Evra po litri. Sve je bolje od odvratnih elektro kanturina...
pre 2 godine
Koga briga..
pre 2 godine
Ajde?!
pre 2 godine
Kao i uvek ovde, fasciniran sam raznim "stručnjacima" iz oblasti EV.
Svako ima "stručno" mišljenje o temama za koja nema ni trunku ličnog iskustva.
Ubi nas sujeta i demokratija :)
Vozim oko godinu dana polovan gradski EV plaćen 8000eur, punim ga uglavnom noću i isključivo kući.
Imam DIY solarnu elektranu snage do 1KW i pravim duplo više struje nego što potrošim vožnjom. Cena te elektrane sa polovnim solarnim panelima i ostalom opremom pre dve godine me je koštala oko 400eur.
Za oko 9000km isključivo gradske vožnje za godinu dana, troškova za gorivo praktično nemam, od održavanja sam promenio gumice brisača :)
Baterija mi ima isti "health" kao pre godinu dana kad je kupljen auto, znači nije degradirala.
Ima nas troje vozača u porodici i naravno da imamo i SUS auto kao drugi.
Zaključak:
za grad EV je neverovatno dobro rešenje.
pre 2 godine
Najjeftinije ako ne racunas cenu kola …
Dragi novinari, molim vas da uradite pricu na temu “Koliko je cena goriva dotice ljude koji voze automobile od 50.000 evra i preko?” … pa ce vam se kazati samo.
pre 2 godine
Pa ako je struja dzabe,a zamena baterija gratis onda je stvarno jeftino.
pre 2 godine
... samo bicikla ... vozila na struju su prevara ...
pre 2 godine
Skupe igračke za bogataše!
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
pre 2 godine
Kraj radnog veka baterije dolazi posle 1 milion km. Toliko garantuje ozbiljan proizvođač EV. Npr. Toyota.
(ljud, 20. april 2022 20:06)
Ma vaziii!!! Baterija ima garanciju od 10 godina i tu je kraj price. A zamena istih je preko 10.000 evra. A da ne pricam o odlaganju starih baterija koje izuzetno zagadjuju zivotnu sredinu.
pre 2 godine
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
(Aca, 20. april 2022 18:29)
SUS uradis veliki servis za 1.000 evra i vozis dalje ili prodas. Elektricnom autu zamenis baterije za 10.000 evra. Ali posto nemas tih para a ne mozes da ga vozis niti da ga prodas onda sednes i places.
pre 2 godine
Iz licnog iskustva pricam. Uzeo sam Teslu, najjeftiniju varijantu pre skoro 3 meseca. Bio sam na ivici da otkazem ali sam na kraju uzeo. Zasto? Posto zivim u Kanadi drzava mi je dala 13 000$ u vidu subvencije jer guraju elektricne automobile sve vise i vise i plan je da do 2030 uopste vise ne moze da se kupi nov auto na gorivo ovde. Kada se skine 13 000$ subvencije bazni model izadje 44 000$ sto je oko 30 000 evra. Mesecna rata 540$ na 8 godina. U prva 3 meseca sam presao skoro 5 000 kilometara i gorivo bi me kostalo skoro 1000$ da sam uzeo neki drugi auto i na to bi jos morao da placam mesecnu ratu koja bi bila 300-400$ za Corolu ili neku jeftiniju hondu. Poredjanja radi struja me je kostala 200$ za tih 5000 km vozeci Teslu. Nema veze sa sepurenjem. Za mene je bila striktno finansijska odluka..
pre 2 godine
Istina, ako imate dvorište i u tom dvorištu svoju ličnu elektranu.
pre 2 godine
Sto se tice zagadjenja samo prelazak na javni prevoz.Koji moze biti i na vodonik,metan.Odricanje od luksuza l,to jest auta.Vise kretanja,bicikli i td.Ovo je samo mazanje ociju.Kakvi elektro auti.Prevara milenijuma.Podici potrosnju struje u svetu za 1000posto.Sta je tu normalno.Postoje izumi koji malo trose,dugovecni su i ne zagadjuju.Ali braca kapitalisti to ne daju.Ode im zaraada.Ne budite naivni.Pogledajte malo ozbiljnije emisije o co2,zagadjenjima i ostalo.Ne verujte puno medijima i televizoru.Puno naucnika je placeno da prica sta im se kaze.I usmeravaju vas tamo gde zele.Samo pare i nista vise.
pre 2 godine
Kako vidim nama običnim ljudima koji žive od prosečne plate je problem da ovakva polovna kola neće biti dostupna zbog preskupih novih baterija. Struja proizvedena uz pomoć uglja je malo cinična stvar.
pre 2 godine
kakva je to globalna prevara pa niko ne podrazumeva neograniceno i neiscrpno snabdevanje elektricnom energijom...
pre 2 godine
Čista laž ! Ako budem mogao da za 5 min. kao u Kini, zamenim bateriju i da me zamena prazne novom košta makar upola sadašnje cene po kilometru i ako takvih stanica ima na svakom ćošku, onda da, a dotle, samo dizel !
pre 2 godine
Meni su fantasticne ove price. Mi u Srbiji smo jos na nivou EURO 3, najprodavanija su vozila od oko 2000 evra. O kakvim elektricnim vozilima mi pricamo. Godisnje se fizickim licima proda oko 5000 novih vozila /najprodavaniji FIAT i Skoda/. Mi nismo ni za naftaricu a ne za ekoloska vozila.
pre 2 godine
U računicama svi računaju sa najnižom cenom noćne tarife. Ako punite baterije svakodnevno, ili na svaka tri, četiri dana uletećete u crvenu tarifu, a koja je 4 puta skuplja. A ako to radite danju onda će vam to biti 16 puta skuplje od cene najniže nocne tarife koju koristite za računicu.
Računice koje se prikazuju bi važile samo ako punite baterije jednu noć mesečno.
(Bk, 21. april 2022 00:01)
Prosečno domaćinstvo u Srbiji potroši oko 500 kWh mesečno. Crvena zona počinje preko 1600 kWh. Dakle mesečno ima lufta još 1100 kWh samo do početka crvene zone. Za tih 1100 kWh prosečan električni automobil (20 kWh / 100 km) može da pređe 5500 km. Mesečno. Znači možete da prelazite 66.000 km godišnje i da i dalje budete u plavoj zoni...
pre 2 godine
Najjeftinije je biciklom a pješke još jeftinije
pre 2 godine
Najjeftinije je samo ako vas sat ne vredi nista.
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Hahahhaha i vi to trpite zato sto je gospodja prwdsednica kucnog saveta ahahahhahahhaha
Sta sam upravo procitao!!!! Kao da je u potanju diler droge sa recimo 10 potvrdjenih ubistava :)
Au brate…
pre 2 godine
Ako mi neko pokloni Teslu long range za dzabe onda se isplati.
Ja u Kanadi mogu da kupim novu Teslu za 65000 CA$ i da punim na struju za 20$ mesecno . Ali isto tako mogu da kupim Hondu civjc novu za 30k$ i za 6000$ mogu da tocim gorivo za 4 godine. Maintenance cost mi je na novo auto zanemarljiv.
Ako bi Tesla kostao kao elektricni Hyundai ION ili Kia znaci oko 35000$ elektricni model onda bi kupio ali teslu sam zamenio sa 2022 Mitsubishi Outlander 7 sedista 2.4l motor i prezadovoljan sam.
pre 2 godine
Evo za ove dusebriznike koji se sekiraju da ce struja da poskupi - stavis solare na kucu (8kw sistem je 7000 EUR kljuc u ruke) i postanes prosumer sa EPS-om.
Ako nisi neki lud potrosac, solari ce bez problema da proizvedu dovoljno struje za celu kucu i za punjenje vaseg EV par puta mesecno (70 kwh struje je i vise nego dovoljno za 400-ak km voznje, tako da ako prelazite i 4000 km mesecno treba vam 700 kwh struje).
8 KW solari prave mesecno ono 1000 kwh struje u najgorem slucaju.
Pa vi racunajte.
A da se ne lazemo, ko prelazi mesecno 4000 km?
pre 2 godine
Razlika je velika:
1.050 - 27,83 = 1.022 dinara na 100km vožnje,
ili, može se reći da je 38 puta jeftinija vožnja na struju od vožnje na benzin, računajući samo troškove goriva. Uz to, održavanje EV je znatno jeftinije od održavanja SUSV, s obzirom da za EV ne postoji ni veliki ni mali servis.
(ljud, 20. april 2022 17:51)
Izvini, al nisi u pravu, izračunao si s nekom logikom koja je ok, al kad udješ malo više u materiju videćeš da ne može tako da se računa. Bavio sam se tematikom zbog elektro bicikla, dnevna tarifa u plavoj zoni baterija 8Ah 36v, potrebno je 5 punjenja da bi prešao 100km i to košta po trenutnim cenama 13.2din ,u noćnoj plavoj 3.45din. Pogledaj na internetu site https://rechneronline.de/accu/charge-cost.php Molim redakciju da postavi komentar kako bi ljudi izračunali šta ih interesuje. A nije potrebno znanje. Pozdrav svim čitaocima
pre 2 godine
A u gepeku EV - dizel agregat
pre 2 godine
Ppstoji tu drugo i mnogo vaznije pitanje. Kako sebi prustiti automobil na struju, za razumnu cifru.
(Si, 20. april 2022 21:48)
Trenutno za nas sirotinju u Srbiji samo polovno, ja sam uzeo Renault Zoe i prezadovoljan sam, star je 5 godina i dalje je kao nov, sestra ga je u Nemackoj kupila novog i za 5 godina je izgubio 10% kapaciteta baterije, ako tako nastavi za 10 godina koliko ga ja planiram koristiti jos da izgubi 20% baterije i dalje ce prelaziti 200 km, ja svaki dan do posla i nazad 50km znaci punim ga jednom u 4 dana a tada ce biti za zamenu, posto sam na gorivo do sada trosio oko 150€ mesecno sada trosim oko 25€ na struju znaci svaki mesec 125€ x120 meseci (10 godina) to je 15000€ ustede samo na gorivu bez velikih servisa malih servisa kvarova na sus automobilima a auto sam platio sestri po realnoj ceni 11000€. Nov se jos uvek ne isplati kupovati ali polovan svakako da, plus da nekazem zadovoljstvo u voznji meni licno ali ajde to je individualna stvar. Naravno ko nema kucu i garazu nema smisla o ovako necemu razmisljati.
pre 2 godine
Kod nas odmah uđeš u crvenu zonu na satu, toliko o ekologiji i podsticaju.
pre 2 godine
Jedna erupcija vulkana izbaci toliko CO2 kao svi automobili sveta za mesec dana,
pre 2 godine
Kako sam ponosan. Nema oblasti u kojoj nemamo eksperte. Sve vrhunski inžinjeri, ekonomisti i lekari. Svaka vam čast. Beše objavljeno da imamo 50% funkcionalno nepismenih?
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debelo i bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
(Šumadinac Bre, 21. april 2022 03:18)
Nije isto, razlika je što struju svako može da proizvodi kod kuće, i to na čist način, a benzin ne može da se pravi kod kuće. Dakle možeš da ne zavisiš ni od koga, da te ne zanima cena struje iz elektrodistribucije.
pre 2 godine
I pored rastućih cena energije se i dalje isplati prelazak na električne automobile, smatraju eksperti austrijskog auto-moto kluba OeAMTC.
"eksperti auto-moto kluba" koji nikad nisu saraf uvrnuli a pametuju ko da su vodeci konstruktori.
"kakve su mu ovo lijeve svjecice" rece mehanicar "ekspert" i baci tek
izvrnutu svjecicu. Pogledam, ono na svjecici pise 'Liqui Moly".
Kad mogu lupati instruktori za mehaniku mogu i clanovi auto moto klubova.
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debeloni bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
pre 2 godine
U računicama svi računaju sa najnižom cenom noćne tarife. Ako punite baterije svakodnevno, ili na svaka tri, četiri dana uletećete u crvenu tarifu, a koja je 4 puta skuplja. A ako to radite danju onda će vam to biti 16 puta skuplje od cene najniže nocne tarife koju koristite za računicu.
Računice koje se prikazuju bi važile samo ako punite baterije jednu noć mesečno.
pre 2 godine
@boske
Druze, mislim da nisi skontao komentar, čovek tvrdi isto što i ti.
pre 2 godine
Kada se uzme razlika u ceni automobila na struju i sa unutrašnjim sagorevanjem, meni treba 10 godina sadašnje vožnje da bi mi se isplatilo (živim u USA-California).
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Hahahhaha i vi to trpite zato sto je gospodja prwdsednica kucnog saveta ahahahhahahhaha
Sta sam upravo procitao!!!! Kao da je u potanju diler droge sa recimo 10 potvrdjenih ubistava :)
Au brate…
(Straight Outta München, 21. april 2022 09:26)
Trpi se može se! :p
Po navici, od glave do repa.
pre 2 godine
Obavezno….
pre 2 godine
"Nakon pet godina i vožnje od 15.000 kilometara godišnje električna verzija "koštala" je vlasnika oko 24.000 evra, a benzinac više od 30.000 evra"
Šta je problem, za 24.000 evra dobijete sve sa instalacijom 10kW solarne panele sa invertorima, 3 fazni sa frekventnim uskladjivačem i pola od tih para dobijete nazad od države (kako koje).
Znači, posle 2,5 godine vozite se džabe. :D
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debeloni bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
(Šumadinac Bre, 21. april 2022 03:18)
A kad se odomaće sunčane panele iz Kine, dolazi porez na sunce. :p
Do Tokija! :D
pre 2 godine
@Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Evo Stojko, uzeću tvoj primer da demonstriram koliko si piglu...
Ima neki Mitsubishi? Ok, I-miev. Puni ga noću, švrćka se po gradu?
I-miev nov, 15kWh, sad nešto manje. Uzećemo sa gubicima 15kWh utrošak energije. Sa tim pređe preko 100km po gradu. To je oko 6 punjenja mesečno ako ide samo na posao, po dete u školu i shopping.
6*15= 90kWh
90kwh*2din = 180din.
U zgradi ima bar 20 stanova, to je 8din mesečno struje po stanu!!!
Jadni vi, uništi vas komšinica... Ccc
pre 2 godine
Za početak!
pre 2 godine
sve je to lepo ali ko ce da radi na toj deponije gde se odlazu baterije od automobila i koliko je zo zdravo za zemlju i ljude. moje misljenje je da opet u jednu ruku bolje voziti na normalno gorivo idalje jer elektro auto ima bateriju skoro kao 1/4 auta.
pre 2 godine
Trosak oko voznje nije samo vezan za gorivo. Popravke i servisiranje su jezivo skupe zbog vrlo malog broja servisa koje to mogu i zele da rade. Delovi su takodje veoma skupi i dugo se cekaju.
Ovi sto se qurce solarnim panelima moraju da shvate da paneli imaju limitran rok trajanja da moraju da se menjaju. Rok trajanja je do 10 godina.
pre 2 godine
Austrija (njena veličina) je idealna zemlja za promociju i upotrebu 90% današnjih električnih automobila ! Malo je teze zimi i uzbrdo ,ali ko vozi samo po Beču i do tetke Elze ,a stalo mu je do ekologije u uslovima 4. industrijske revolucije - alternative nema !
pre 2 godine
@prosumer
Zamisli baš svi žive u kućama i veruju u bajke i idealan svet posut laticama.
pre 2 godine
@Straight Outta München
Sta bi ti uradio?
pre 2 godine
Voziću auto sa SUS motorom, pa makar cena goriva bila 1000 Evra po litri. Sve je bolje od odvratnih elektro kanturina...
pre 2 godine
Zahvaljujući tome što je cena struje trenutno u Srbiji veoma niska (6,4 din/kWh dnevne tarife, i 4x manje, 1,6 din/kWh noćne tarife), EV se izuzetno dobro isplaćuju.
*
Evo jednog poređenja:
Ako predpostavimo bi neko vozilo sa benzinskim motorom trošilo prosečno 6 litara benzina na 100km, u novcu to bi iznosilo 6x175=1.050 dinara na 100km.
Uz podatak o potrošnji struje takvog jednog vozila od npr. 17,4 kWh/100km, ono troši (po kućnoj noćnoj tarifi struje od 1,6 dinara/kWh):
17,4x1,6=27,83 dinara za vožnju od 100km.
Razlika je velika:
1.050 - 27,83 = 1.022 dinara na 100km vožnje,
ili, može se reći da je 38 puta jeftinija vožnja na struju od vožnje na benzin, računajući samo troškove goriva. Uz to, održavanje EV je znatno jeftinije od održavanja SUSV, s obzirom da za EV ne postoji ni veliki ni mali servis.
pre 2 godine
I samo zamena baterine košta kao polovina auta,marš vi koji zagovarate električna kola,to su isti oni koji su mogli priuštiti najnoviji model bilo kojeg automobila,sad ne znaju šta će pa onda ajde električni auto isto priušten sumnnivim poslovima,pustite da ceo svet živi normalno.
pre 2 godine
Uzmite dve kese s parama. Iz jedne kupite auto na baterije, vozite ga 100.000 i prodajte. Svo odrzavanje i struja i sve sto se tice auta ide iz te kese. Iz druge uradite isto sa autom sa motorom SUS. I uporedite u kojoj kesi vam fali vise para. Ja mislim da je to auto an baterije.
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Kraj radnog veka baterije dolazi posle 1 milion km. Toliko garantuje ozbiljan proizvođač EV. Npr. Toyota.
pre 2 godine
Elektricna vozila su obicna prevara i pokusaj pljacke kupaca automobila. Srecom, vise od 98% kupaca je to shvatilo, pa ne zeli da kupi cisto elektro vozila.
pre 2 godine
ako nije bar tri puta jeftinije koja je onda svrha elektro auta? da za isto para cekas sat i po na punjenje?? na kraju ce biti isto, teska prevara izgleda ovi elektro automobili..
pre 2 godine
Uzmite dve kese s parama. Iz jedne kupite auto na baterije, vozite ga 100.000 i prodajte. Svo odrzavanje i struja i sve sto se tice auta ide iz te kese. Iz druge uradite isto sa autom sa motorom SUS. I uporedite u kojoj kesi vam fali vise para. Ja mislim da je to auto an baterije.
(eto, 20. april 2022 17:59)
Е, ово већ граничи са генијалношћу!
Ал' има једна зачкољица: ауто са СУС мотором са 100000 км можеш продати истог дана за врло пристојну цијену, а ком јаднику увалити прескупо плаћени електрични ауто са распалом батеријом?
Која узгред кошта пола цијене новог аута.
pre 2 godine
ma vozim na gorivo dok god može i garantovano manje zagađujem od istripovanih čuvara ekologije sa teslama i ostalim litijumskim rezovoarima...
pre 2 godine
Čista laž ! Ako budem mogao da za 5 min. kao u Kini, zamenim bateriju i da me zamena prazne novom košta makar upola sadašnje cene po kilometru i ako takvih stanica ima na svakom ćošku, onda da, a dotle, samo dizel !
pre 2 godine
Зато је после 5 година тај ауто скоро безвредан, а батерија загађује више него сав потрошени бензин. Плус, већина струје у Србији се прави од угља, уз огромне губитке, па ваш зелени ауто у ствари ради на угаљ.
pre 2 godine
Kraj radnog veka baterije dolazi posle 1 milion km. Toliko garantuje ozbiljan proizvođač EV. Npr. Toyota.
(ljud, 20. april 2022 20:06)
Ma vaziii!!! Baterija ima garanciju od 10 godina i tu je kraj price. A zamena istih je preko 10.000 evra. A da ne pricam o odlaganju starih baterija koje izuzetno zagadjuju zivotnu sredinu.
pre 2 godine
Сунце нико не може да узме. Соларни панели, чиста и бесплатна енергија. Једном инсталираш, инвестиција златна вредна. Нема више ЕПС-а нема више бензина.
pre 2 godine
Zamena baterija 20000 eura.
pre 2 godine
Za one zabrinute oko životnog veka baterija i zamene:
1. Iako su prvobitna očekivanja bila da je životni vek auto baterija limitiran na oko 10 godina, u praksi se pokazuje (sve masovnije) da EV baterije gube oko 30-40% kapaciteta posle 10 god, ali baterije su zdrave! Baterije u EV NE TREBA da se menjaju na 8, 10 ili koliko god se ovde navodi godina. Ne automatski.
2. Baterije u EV nemojte ni po kom osnovu da poredite sa onima u telefonima, laptopovima. Ni hemija, ni BMS sistemi im nisu uporedivi.
3. cena baterija (batterz pack) 2010 god. je bila u proseku $1100/kwh. Danas je oko $110/kwh i ide naniže. Današnja cena od oko 15k EUR (npr za Tesle) za battery pack jeste povisoka, ali da li je realno da će biti ZNATNO niža za 8 godina, kad današnjim novim Teslama istekne garancija? Svakako da jeste!
Prosto, svi mi treba da uradimo neku svoju računicu, ali nemojte da tražite đavola baš svuda, pa i tamo gde ga nema :-).
Poz!
pre 2 godine
Skupe igračke za bogataše!
pre 2 godine
Razlika je velika:
1.050 - 27,83 = 1.022 dinara na 100km vožnje,
ili, može se reći da je 38 puta jeftinija vožnja na struju od vožnje na benzin, računajući samo troškove goriva. Uz to, održavanje EV je znatno jeftinije od održavanja SUSV, s obzirom da za EV ne postoji ni veliki ni mali servis.
(ljud, 20. april 2022 17:51)
Izvini, al nisi u pravu, izračunao si s nekom logikom koja je ok, al kad udješ malo više u materiju videćeš da ne može tako da se računa. Bavio sam se tematikom zbog elektro bicikla, dnevna tarifa u plavoj zoni baterija 8Ah 36v, potrebno je 5 punjenja da bi prešao 100km i to košta po trenutnim cenama 13.2din ,u noćnoj plavoj 3.45din. Pogledaj na internetu site https://rechneronline.de/accu/charge-cost.php Molim redakciju da postavi komentar kako bi ljudi izračunali šta ih interesuje. A nije potrebno znanje. Pozdrav svim čitaocima
pre 2 godine
Da budem iskren. Briga me za zivotnu okolinu. Kupio sam starog Tomosa koji je dvotaktan i trosi mesavinu. Pusi na auspuhu, sto je normalno, ali zato trosi 2 litre na 100 km. Odrzavanje nema, a ulje u menjacu ne menjam nikad. A placen 500 evra. Tako da jeftinijeg resenja nema.
pre 2 godine
Igračka za najbogatije, sve ostalo su prazne priče.
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
pre 2 godine
A odakle dolazi struja? Zeleni izvori energije daju 35% energije a ostalo su prljave tehnologije...
Onda uzmimo da kopanje litijuma ekstremno uništava prirodu, jedna tona litijuma zahteva 2.000.000 litara vode totalni haos kao u Atakami u Čileu devastacije prirode.
I to vam je budućnost?
pre 2 godine
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
(Aca, 20. april 2022 18:29)
SUS uradis veliki servis za 1.000 evra i vozis dalje ili prodas. Elektricnom autu zamenis baterije za 10.000 evra. Ali posto nemas tih para a ne mozes da ga vozis niti da ga prodas onda sednes i places.
pre 2 godine
A sta ćemo ako cena struje isto skoči????
Drugo, neverovatno mi je da ljudi kažu da im skupo gorivo blabbla bla a kupe auto od 50k evri, gde je mozak????
pre 2 godine
A zamena baterija kad prethodne dodju do kraja zivotnog veka? Ta cena je magicno zaboravljena...
(Ivan, 20. april 2022 17:28)
Е баш си ситничав ... :-)
Шалу на страну. Веома битна препрека за ширу употребу електричних кола, за сада.
pre 2 godine
Koga briga..
pre 2 godine
A najskuplje je puniti ga...
pre 2 godine
Ovom ekspertu iz Austrije Kajzeru su naše Žike i ostali matematičari upravo oborili računicu.
Sledeći put pod obavezno da ih konsultuje, da ne ispada glup pred svetom.
pre 2 godine
kakva je to globalna prevara pa niko ne podrazumeva neograniceno i neiscrpno snabdevanje elektricnom energijom...
pre 2 godine
Ko što reče neko ovde, uzmite vi cenu kolko ste dali da ga kupite, pa za kolko ste ga prodali posle 100k kilometara, uračunajte troškove održavanja, servisa i struje, benzina, registracije, svega, pa onda pričajte o isplativosti. A ne "struja 1.6dinara, samo 25 din 100km, isplati se" (a i to nije baš tačno, al ajde). Isplati se ako ti ga poklone il je službeni. Ili ti država da neku ludilo subvenciju.
pre 2 godine
Ovo je jos jedna od prevara kapitalizma.. Najjeftinije je ne voziti kola ili voziti se podzemnom zelenzicom.. Ako zemlja ciju struju koristite za punjenje el. Automobila nema obnovljive izvore energije.. Sunce.. Vetar. Hidro onda je struja jako skupa i zagadjena.. Kad dodje do zamene baterija a to jo vam kaze da traju milion kilometara je cista laz jer niko vam ne daje garanciju na te baterije onda je ta zamena kao svetog petra kajgna.. Baterije su skuplje nego celo novo vozilo:) ne nasedajete na ove hipsterske price proizvodjaca koji zele da vam uvale shatro buducnost u ime ekologije.. Sve je laz.. Nit imamo ozonske rupe nit mi prljamo vise nego kad smo koristili ugalj i drva za ama bas sve.. Kapitalizam ima samo jednog prijatelja a to niste vi vec profit!!
pre 2 godine
Baterije je potrebno menjati posle oko 400 000 km. Šta sve treba menajti na SUS motoru do 400 000 km?
(Aca, 20. april 2022 18:29)
SUS uradis veliki servis za 1.000 evra i vozis dalje ili prodas. Elektricnom autu zamenis baterije za 10.000 evra. Ali posto nemas tih para a ne mozes da ga vozis niti da ga prodas onda sednes i places.
(Milivoje, 20. april 2022 20:30)
Ovih 400k ja prelazim za 20 godina prema sadašnjem režimu vožnje. Ako za tih 20 nisam u stanju da skupim 10k za zamenu baterije ili da kupim drugi auto nakon 10 onda za mene i nije auto nego trotinet !ali ne na struju!
pre 2 godine
... samo bicikla ... vozila na struju su prevara ...
pre 2 godine
I pored rastućih cena energije se i dalje isplati prelazak na električne automobile, smatraju eksperti austrijskog auto-moto kluba OeAMTC.
"eksperti auto-moto kluba" koji nikad nisu saraf uvrnuli a pametuju ko da su vodeci konstruktori.
"kakve su mu ovo lijeve svjecice" rece mehanicar "ekspert" i baci tek
izvrnutu svjecicu. Pogledam, ono na svjecici pise 'Liqui Moly".
Kad mogu lupati instruktori za mehaniku mogu i clanovi auto moto klubova.
pre 2 godine
Najjeftinije je samo ako vas sat ne vredi nista.
pre 2 godine
U Srbiji mozda :D
...osim ako ti crkne baterija.
pre 2 godine
renault zoe nov 37500e, 5 godina star 11500e. 26000e razlike.
Renault clio nov 12.500e, 5 godna star 8.000e. 4.500e razlike.
Za 5 godina da vozite 10.000km godisnje (50ak km dnevno u proseku radnim danima, a mnogo vise ne mozete zbog autonomije baterije), na benzin date 4000e. Jos 1000 za registraciju i jos 500e za male servise koje auto na struju nema. Dakle, 5500e. Na struju date max 200-300e (racunajuci da cete da ulecete u druge zone, da ga punite i danju, da ce da vam podigne cenu struje u kuci jer ce da vam brojilo ode u vece tarife itd), i na registracije date 200-250e. Dakle 500-600e za 50.000km.
Na benzinca ste dali na kraju 4500e za amorticzaciju i gorivo i jos 4500 za razliku u ceni kpuovnoj i prodatoj. Ukupno 9.000 vas je kostao.
Na auto na struju ste dali 700e za amortizaciju (plus gubitak kapaciteta baterije, ali da ne racunamo) i 26.000 na razliku u kuovnoj/prodatoj. Ukupno 26.700 vas je kostao.
Ovo je racunica za novo vozilo u jeftinoj klasi. Veca klasa, veca razlika u korist benzinca. Polovno vozilo ima bolju matematiku ali onda imate potencijalni trosak baterije i moze da vas kosta na cupriji, kad nije na mostu.
pre 2 godine
Pa ako je struja dzabe,a zamena baterija gratis onda je stvarno jeftino.
pre 2 godine
U računicama svi računaju sa najnižom cenom noćne tarife. Ako punite baterije svakodnevno, ili na svaka tri, četiri dana uletećete u crvenu tarifu, a koja je 4 puta skuplja. A ako to radite danju onda će vam to biti 16 puta skuplje od cene najniže nocne tarife koju koristite za računicu.
Računice koje se prikazuju bi važile samo ako punite baterije jednu noć mesečno.
pre 2 godine
Sto se tice zagadjenja samo prelazak na javni prevoz.Koji moze biti i na vodonik,metan.Odricanje od luksuza l,to jest auta.Vise kretanja,bicikli i td.Ovo je samo mazanje ociju.Kakvi elektro auti.Prevara milenijuma.Podici potrosnju struje u svetu za 1000posto.Sta je tu normalno.Postoje izumi koji malo trose,dugovecni su i ne zagadjuju.Ali braca kapitalisti to ne daju.Ode im zaraada.Ne budite naivni.Pogledajte malo ozbiljnije emisije o co2,zagadjenjima i ostalo.Ne verujte puno medijima i televizoru.Puno naucnika je placeno da prica sta im se kaze.I usmeravaju vas tamo gde zele.Samo pare i nista vise.
pre 2 godine
sve je to lepo ali ko ce da radi na toj deponije gde se odlazu baterije od automobila i koliko je zo zdravo za zemlju i ljude. moje misljenje je da opet u jednu ruku bolje voziti na normalno gorivo idalje jer elektro auto ima bateriju skoro kao 1/4 auta.
pre 2 godine
@prosumer
Zamisli baš svi žive u kućama i veruju u bajke i idealan svet posut laticama.
pre 2 godine
Meni su fantasticne ove price. Mi u Srbiji smo jos na nivou EURO 3, najprodavanija su vozila od oko 2000 evra. O kakvim elektricnim vozilima mi pricamo. Godisnje se fizickim licima proda oko 5000 novih vozila /najprodavaniji FIAT i Skoda/. Mi nismo ni za naftaricu a ne za ekoloska vozila.
pre 2 godine
Ajde?!
pre 2 godine
Cini mi se da ce elektroautomobili proci kao mobilni telefoni. Na pocetku, a to je sada, imaju ih retki i smeli, a na kraju ce ih imati svi i menjati kao carape.
pre 2 godine
Obavezno….
pre 2 godine
@Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Evo Stojko, uzeću tvoj primer da demonstriram koliko si piglu...
Ima neki Mitsubishi? Ok, I-miev. Puni ga noću, švrćka se po gradu?
I-miev nov, 15kWh, sad nešto manje. Uzećemo sa gubicima 15kWh utrošak energije. Sa tim pređe preko 100km po gradu. To je oko 6 punjenja mesečno ako ide samo na posao, po dete u školu i shopping.
6*15= 90kWh
90kwh*2din = 180din.
U zgradi ima bar 20 stanova, to je 8din mesečno struje po stanu!!!
Jadni vi, uništi vas komšinica... Ccc
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
pre 2 godine
Jeste najjeftinije voziti na struju ako uspes da kupis auto na struju kojima je cena astronomska.
pre 2 godine
Trosak oko voznje nije samo vezan za gorivo. Popravke i servisiranje su jezivo skupe zbog vrlo malog broja servisa koje to mogu i zele da rade. Delovi su takodje veoma skupi i dugo se cekaju.
Ovi sto se qurce solarnim panelima moraju da shvate da paneli imaju limitran rok trajanja da moraju da se menjaju. Rok trajanja je do 10 godina.
pre 2 godine
Kod nas odmah uđeš u crvenu zonu na satu, toliko o ekologiji i podsticaju.
pre 2 godine
A u gepeku EV - dizel agregat
pre 2 godine
Evo za ove dusebriznike koji se sekiraju da ce struja da poskupi - stavis solare na kucu (8kw sistem je 7000 EUR kljuc u ruke) i postanes prosumer sa EPS-om.
Ako nisi neki lud potrosac, solari ce bez problema da proizvedu dovoljno struje za celu kucu i za punjenje vaseg EV par puta mesecno (70 kwh struje je i vise nego dovoljno za 400-ak km voznje, tako da ako prelazite i 4000 km mesecno treba vam 700 kwh struje).
8 KW solari prave mesecno ono 1000 kwh struje u najgorem slucaju.
Pa vi racunajte.
A da se ne lazemo, ko prelazi mesecno 4000 km?
pre 2 godine
Najjeftinije je trenutno na metan ako se uzme cena vozila.. dok je ova cena metana
pre 2 godine
Najjeftinije ako ne racunas cenu kola …
Dragi novinari, molim vas da uradite pricu na temu “Koliko je cena goriva dotice ljude koji voze automobile od 50.000 evra i preko?” … pa ce vam se kazati samo.
pre 2 godine
Iz licnog iskustva pricam. Uzeo sam Teslu, najjeftiniju varijantu pre skoro 3 meseca. Bio sam na ivici da otkazem ali sam na kraju uzeo. Zasto? Posto zivim u Kanadi drzava mi je dala 13 000$ u vidu subvencije jer guraju elektricne automobile sve vise i vise i plan je da do 2030 uopste vise ne moze da se kupi nov auto na gorivo ovde. Kada se skine 13 000$ subvencije bazni model izadje 44 000$ sto je oko 30 000 evra. Mesecna rata 540$ na 8 godina. U prva 3 meseca sam presao skoro 5 000 kilometara i gorivo bi me kostalo skoro 1000$ da sam uzeo neki drugi auto i na to bi jos morao da placam mesecnu ratu koja bi bila 300-400$ za Corolu ili neku jeftiniju hondu. Poredjanja radi struja me je kostala 200$ za tih 5000 km vozeci Teslu. Nema veze sa sepurenjem. Za mene je bila striktno finansijska odluka..
pre 2 godine
Jedna erupcija vulkana izbaci toliko CO2 kao svi automobili sveta za mesec dana,
pre 2 godine
U računicama svi računaju sa najnižom cenom noćne tarife. Ako punite baterije svakodnevno, ili na svaka tri, četiri dana uletećete u crvenu tarifu, a koja je 4 puta skuplja. A ako to radite danju onda će vam to biti 16 puta skuplje od cene najniže nocne tarife koju koristite za računicu.
Računice koje se prikazuju bi važile samo ako punite baterije jednu noć mesečno.
(Bk, 21. april 2022 00:01)
Prosečno domaćinstvo u Srbiji potroši oko 500 kWh mesečno. Crvena zona počinje preko 1600 kWh. Dakle mesečno ima lufta još 1100 kWh samo do početka crvene zone. Za tih 1100 kWh prosečan električni automobil (20 kWh / 100 km) može da pređe 5500 km. Mesečno. Znači možete da prelazite 66.000 km godišnje i da i dalje budete u plavoj zoni...
pre 2 godine
Ppstoji tu drugo i mnogo vaznije pitanje. Kako sebi prustiti automobil na struju, za razumnu cifru.
pre 2 godine
Kao i uvek ovde, fasciniran sam raznim "stručnjacima" iz oblasti EV.
Svako ima "stručno" mišljenje o temama za koja nema ni trunku ličnog iskustva.
Ubi nas sujeta i demokratija :)
Vozim oko godinu dana polovan gradski EV plaćen 8000eur, punim ga uglavnom noću i isključivo kući.
Imam DIY solarnu elektranu snage do 1KW i pravim duplo više struje nego što potrošim vožnjom. Cena te elektrane sa polovnim solarnim panelima i ostalom opremom pre dve godine me je koštala oko 400eur.
Za oko 9000km isključivo gradske vožnje za godinu dana, troškova za gorivo praktično nemam, od održavanja sam promenio gumice brisača :)
Baterija mi ima isti "health" kao pre godinu dana kad je kupljen auto, znači nije degradirala.
Ima nas troje vozača u porodici i naravno da imamo i SUS auto kao drugi.
Zaključak:
za grad EV je neverovatno dobro rešenje.
pre 2 godine
Ako mi neko pokloni Teslu long range za dzabe onda se isplati.
Ja u Kanadi mogu da kupim novu Teslu za 65000 CA$ i da punim na struju za 20$ mesecno . Ali isto tako mogu da kupim Hondu civjc novu za 30k$ i za 6000$ mogu da tocim gorivo za 4 godine. Maintenance cost mi je na novo auto zanemarljiv.
Ako bi Tesla kostao kao elektricni Hyundai ION ili Kia znaci oko 35000$ elektricni model onda bi kupio ali teslu sam zamenio sa 2022 Mitsubishi Outlander 7 sedista 2.4l motor i prezadovoljan sam.
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debelo i bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
(Šumadinac Bre, 21. april 2022 03:18)
Nije isto, razlika je što struju svako može da proizvodi kod kuće, i to na čist način, a benzin ne može da se pravi kod kuće. Dakle možeš da ne zavisiš ni od koga, da te ne zanima cena struje iz elektrodistribucije.
pre 2 godine
Za početak!
pre 2 godine
Kada se uzme razlika u ceni automobila na struju i sa unutrašnjim sagorevanjem, meni treba 10 godina sadašnje vožnje da bi mi se isplatilo (živim u USA-California).
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debeloni bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
pre 2 godine
Kako vidim nama običnim ljudima koji žive od prosečne plate je problem da ovakva polovna kola neće biti dostupna zbog preskupih novih baterija. Struja proizvedena uz pomoć uglja je malo cinična stvar.
pre 2 godine
Kako sam ponosan. Nema oblasti u kojoj nemamo eksperte. Sve vrhunski inžinjeri, ekonomisti i lekari. Svaka vam čast. Beše objavljeno da imamo 50% funkcionalno nepismenih?
pre 2 godine
Najjeftinije je biciklom a pješke još jeftinije
pre 2 godine
Istina, ako imate dvorište i u tom dvorištu svoju ličnu elektranu.
pre 2 godine
Austrija (njena veličina) je idealna zemlja za promociju i upotrebu 90% današnjih električnih automobila ! Malo je teze zimi i uzbrdo ,ali ko vozi samo po Beču i do tetke Elze ,a stalo mu je do ekologije u uslovima 4. industrijske revolucije - alternative nema !
pre 2 godine
Ppstoji tu drugo i mnogo vaznije pitanje. Kako sebi prustiti automobil na struju, za razumnu cifru.
(Si, 20. april 2022 21:48)
Trenutno za nas sirotinju u Srbiji samo polovno, ja sam uzeo Renault Zoe i prezadovoljan sam, star je 5 godina i dalje je kao nov, sestra ga je u Nemackoj kupila novog i za 5 godina je izgubio 10% kapaciteta baterije, ako tako nastavi za 10 godina koliko ga ja planiram koristiti jos da izgubi 20% baterije i dalje ce prelaziti 200 km, ja svaki dan do posla i nazad 50km znaci punim ga jednom u 4 dana a tada ce biti za zamenu, posto sam na gorivo do sada trosio oko 150€ mesecno sada trosim oko 25€ na struju znaci svaki mesec 125€ x120 meseci (10 godina) to je 15000€ ustede samo na gorivu bez velikih servisa malih servisa kvarova na sus automobilima a auto sam platio sestri po realnoj ceni 11000€. Nov se jos uvek ne isplati kupovati ali polovan svakako da, plus da nekazem zadovoljstvo u voznji meni licno ali ajde to je individualna stvar. Naravno ko nema kucu i garazu nema smisla o ovako necemu razmisljati.
pre 2 godine
"Nakon pet godina i vožnje od 15.000 kilometara godišnje električna verzija "koštala" je vlasnika oko 24.000 evra, a benzinac više od 30.000 evra"
Šta je problem, za 24.000 evra dobijete sve sa instalacijom 10kW solarne panele sa invertorima, 3 fazni sa frekventnim uskladjivačem i pola od tih para dobijete nazad od države (kako koje).
Znači, posle 2,5 godine vozite se džabe. :D
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Hahahhaha i vi to trpite zato sto je gospodja prwdsednica kucnog saveta ahahahhahahhaha
Sta sam upravo procitao!!!! Kao da je u potanju diler droge sa recimo 10 potvrdjenih ubistava :)
Au brate…
pre 2 godine
@Straight Outta München
Sta bi ti uradio?
pre 2 godine
@boske
Druze, mislim da nisi skontao komentar, čovek tvrdi isto što i ti.
pre 2 godine
Moje komsije su kupile neki elektricni Mitsubishi i lepo ga svako vece pune na zajednicku struju. Niko im nista ne moze posto je vlasnica automobila istobremeno i predsednica kucnog saveta u zgradi. Znaci njima je cena predjenog kilometra tacno 0 dinara, samo bahato, ko sto nas uce sa televizije.
(Stojko, 20. april 2022 19:11)
Hahahhaha i vi to trpite zato sto je gospodja prwdsednica kucnog saveta ahahahhahahhaha
Sta sam upravo procitao!!!! Kao da je u potanju diler droge sa recimo 10 potvrdjenih ubistava :)
Au brate…
(Straight Outta München, 21. april 2022 09:26)
Trpi se može se! :p
Po navici, od glave do repa.
pre 2 godine
Pa ce struja da poskupi debeloni bice opet na istom...samo "manje" zagadjenja ?
(Šumadinac Bre, 21. april 2022 03:18)
A kad se odomaće sunčane panele iz Kine, dolazi porez na sunce. :p
Do Tokija! :D
77 Komentari
Sortiraj po: