Nauka

Nedelja, 06.02.2022.

09:57

Naučnici su utvrdili gde treba tražiti vanzemaljce

Izvor: RTS

Nauènici su utvrdili gde treba tražiti vanzemaljce IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

CATAPA

pre 2 godine

Život i razum su dva nevezana fenomena. Čak i kad bi se pojavili nagoveštaji aktivnog vanzemaljskog razuma, to ne znači da postoji život. Značilo bi samo da je nekada postojao. I obrnuto, naravno, sa daleko većom verovatnoćom. Najveća zabluda takozvanih "egzobiologa" je da život obavezno proizvede i svoju razumnu manifestaciju. To je naprosto antropocentrizam. I na ovom jedinom primeru kojim raspolažemo, život je postojao milionima godina u milionima oblika, pa nije stvorio razum ni približan ljudskom. Razum uopšte nije evoluiciona nužnost kako se to totalno nekritički podrazumeva, naprotiv, sa stanovišta evolucije razum predstavlja arčenje energije, odnosno evolucionu grešku, a ne pravilo. Biološka mašina u bilo kojoj formi MORA da bude energetski efikasna mašina. To je jedina zakonitost, ali zakonitost evolucije. Neefikasne mašine će izumreti. Evolucija nije ništa drugo nego zakon održanja energije primenjeno na živa bića. Evolucija je zakon i svagde tamo gde važi i zakon održanja energije, dakle u celom svemiru i bez izuzetka. Sve ostalo su naklapanja i bespotrebno arčenje energije onog jedinog poznatog izuzetka, odnosno evolucione greške.
Greška statistički ne samo da je moguće da bude jedinstvena, nego ima veliku tendenciju da bude, odnosno vrlo verovatno i jeste jedinstvena. Moguće i verovatno je da život postoji i van Zemlje, ali nekakvi "vanzemaljci" maltene izvesno ne. Pitanje je da li će i ovaj ljudski razum nadživeti svoj sadašnji, biološki kontejner?

NS_SG

pre 2 godine

Sto se tice samih nas ja odbijam da verujem da je covecanstvo uzgredni proizvod molekularnih okolnosti,ne vise od proizvoda proste bioloske slucajnosti.Sigurno postoji nesto vise...

La la iz Banata

pre 2 godine

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.
(Trt, 06. februar 2022 19:53)

Ovo, brale, nije podložno raspravi. Ne zasniva se to na poznavanju nauke, već su to fizičke osobine univerzuma u kojem obitavamo. Ti sintetisani elementi, od 95 do 118 (kojih nema u prirodi), osim što zahtevaju jako puno energije za fuziju, takođe su i veoma nestabilni, sa periodima poluraspada od par desetina milisekundi pa sve do oko pola milisekunde. Zato ih i nema u prirodi, pa stoga ne mogu imati nikakvu ulogu u univerzumu (jer ne postoje). Život, brale, bilo ovde na Zemlji ili bilo gde drugde, mora da radi sa ovih prvih 94 elemenata periodnog sistema, nema izbora.

nesa80

pre 2 godine

koliko je ta gravitacija zaminljiva zanimljivo te planete tako teske i velike lebde da nigde ne padaju.koliko ljudi imaju srece da nikakav spoljni faktor nije unistio kiseonik na zemlji a sta sve ima u svemiru,ili zamislite scenu planeta se udalji od sunca,automatski minus 200 na zemlji u totalnom mraku

sun1

pre 2 godine

@Mike, 06. februar 2022 18:42

zasto toliko slepo verujes u tu svoju tvrdnju? Zasto mislis da je neopoziva istina to sto bespogovorno tvrdis???

Kras

pre 2 godine

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.
(Trt, 6. februar 2022 19:53)

Za peridoni sistem elemenata se može reći da je konačan. Elementi sa većim brojem protona od ovih do sad popisanih su teoretski mogući ali bi bili toliko nestabilni da bi se raspali pre nego što bi ih bilo moguće detektovati. To se pouzdano zna na osnovu toga što se dobro poznaje priroda subatomskih čestica od kojih se elementi periodnog sistema sastoje.

Trt

pre 2 godine

@La la iz Banata

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.

Ravna je

pre 2 godine

Onog trenutka kad otkriješ kako u stvari sve na zemlji funkcioniše,vidiš kolike su razmere njihovih laži...a ljudska indoktriniranost se graniči sa slepilom.

dude

pre 2 godine

To je premalo. A šta ako na primer dođu neki daleko razvijeniji i donesu svoje "Sveto pismo" i svoga boga?
(Aleks, 06. februar 2022 17:23)

mi smo svoga boga već videli.
ništa nas više ne može iznenaditi.

Kang

pre 2 godine

Vanzemaljci postoje, i sa svoje planete oni posmatraju našu slabašnu vrstu još od kad je našu planetu, pre 5000 godina, stvorio Bog.

Mike

pre 2 godine

Uslovi za inteligentan život su se posložili na Zemlji i to je to. Verovatnoća da negde u svemiru postoji nešto slično je beskrajno mala i bez obzira na milijarde i milijarde galaksija i zvezda u njima ne postoji šansa za inteligentan život zato što se sve u univerzumu složilo ovde i rezultovalo na Zemlji. U nekom drugom svemiru postoji nešto slično, ali u ovom našem ne postoji. Što se tiče drugih formi života, toga sigurno ima. Ali nema bića inteligentne forme. Sami smo u celom svemiru.

Onako samo usput

pre 2 godine

Za razvoj života je neophodan fosfor. Sve da i nastane život negde, odmah će i propasti ako nema fosfora. A fosfor se nalazi isključivo u zvezdama. Naravno, postoje i mnogi drugi uslovi, bez kojih bi život teško nastao, opstao i razvio se. Kada se sve pogleda, vrlo je logično zašto sve ne pršti od života u kosmosu. Obično kažem, život je retka,ali masivna pojava. Gde ga nema,nema. Gde ga ima, koristi svaku priliku da se raširi, jer ko zna kad i gde će se sledeći put pojaviti.

ladno pivo

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.
(kulov, 06. februar 2022 13:32)

Mozda je nasa svrha upravo u pronalazenju odgovora na ta pitanja, do kojih necemo doci ispijanjem piva.
(trk, 6. februar 2022 15:31)

da, a pogotovo ne ako bez ikakvog argumenta pametujemo drugima.

La la iz Banata

pre 2 godine

Ovo za mesec, plimu, oseku je odavno prezvakana prica, bitan je i Jupiter koji svojom gravitacijom privlaci vecinu asteroida i cuva zemlju od udara.
Inace zivot na zamlji je zasnovan na uglkeniku, na nekoj drugoj planeti u drugim uslovima je mogao biti baziran i na silicijumu, sumporu ili nekom elementu koga i nema u nasem periodno sistemu a to onda menja pricu o uslovima za nastanak zivota.
(Trt, 06. februar 2022 15:51)

Nekom elementu koga nema u našem periodnom sistemu? Kako može da ga nema? Periodni sistem elemenata nije kulturološki uslovljen, već su elementi svrstani po fizičkim karakteristikama. Redni broj elementa pokazuje broj protona u jezgru (svaki element ima različit broj protona od drugog elementa). Na osnovu toga se za pojedine elemente znalo da postoje i bile su im poznate karaktristike i pre nego što su fizički otkriveni. Do sada je poznato 118 elemenata, ali u prirodi postoji prvih 94. Ostali su sintetisani u laboratoriji. Suviše su "teški" da bi postojali u prirodi. Energije za njihovo stvaranje su suviše velike.

mudronja

pre 2 godine

Samo me zanima, kako su nauka i naucnici dosli do toga sta se desilo pre nekoliko MILIJARDI godina. Inace,po mom skromnom misljenju,ako i postoje vanzemaljci oni su na ZEMLJI. Najverovatnije u Engleskoj,USA i Australiji, mozda manji broj na Novom Zelandu.

Aleks

pre 2 godine

Zemljani bi da preskoce bar jos 200 godina tehnoloskog i minimum 1000 godina mentalnog razvoja da bi mogli kako tako da kontaktiraju sa mogucim naprednim civilizacijama.
(Dragan, 6. februar 2022 15:34)
To je premalo. A šta ako na primer dođu neki daleko razvijeniji i donesu svoje "Sveto pismo" i svoga boga?

Pekic

pre 2 godine

Procitajte Pekicevo remek-delo 1999 pa da vidite u kom smeru se po Pekicu moze razvijati "zivot" :)
Reci cu samo da je covek ludji i od najludjih sci-fi pisaca danasnjice :)
"Dina"? Pekic jede scenario iz Dine za dorucak :)

Kontras

pre 2 godine

Dakle, da obnovimo gradivo:

vanzemaljci ne postoje, svemir kakav nam predstavlja NASA i Holivud ne postoji.

Sve se okrece oko Zemlje. Iznad Zemlje je svod u kome su Sunce, Mesec i sva ostala nebeska tela.

Ovi iz NASA nece nikada konkretno nesto otkriti niti pronac nepostojece vanzemaljce jer:

Not
A
Science
Actually.

Svemir

pre 2 godine

Koliko me nerviraju ovi zatucani komentari zatucanih ljudi.
Nasa generacija ce doziveti da vidi(na tv) prvo naseljavanje Meseca.Mesec ce biti baza ka daljem iztrazivanju svemira.Za zivot na mesecu imaju i sada sve sta im je potrebno,od proizvodnje vazdhuda do poljoprivrede.Sve to u specijalnim kupolama otpornim za zivot na mesecu.

astro

pre 2 godine

Teorija o nastanku naseg meseca je toliko smesna da ni ovi sto su je postavili ne veruju u nju ali posto nemamo blage veze a teorija uvek mora biti dali su je. Nas mesec je matematicki toliko perfektan za zivot na zemlji da je statisticka mogucnost za njegov opisan nastanak kroz sudar manja nego da 1000 puta redom pogodite sedmicu na lotu. Koga zanima vise imate naucne radove na tu temu
(Samo nemoj po kosi, 6. februar 2022 13:14)
Promasio si ceo futbal, obratno shvatio nastanak zivota. Da, Mesec je perfektan za razvoj zivota na Zemlji. Upravo zato mi postojimo. Da nije takav, ne bi nas bilo. Statisticki je skoro neverovatno, ali na ogroman broj zvezda i planeta, mora da se poslozi i to ne samo jednom. Ako ima drugih civilizacija, a skoro sigurno ima, i one diskutiraju kako su njihovi uslovi bili perfektni.

Dott

pre 2 godine

Na nasoj planetistvoreni su takvi uslovi da nam mesec sasvim odgovara , medjutim sa nekom drugom plaetom ti uslovi mogu biti sasvim drugaciji.
Ne slazem se sa tim da bi postojali uslovi za zivot, da neka tamo planeta mora imati svoj satelit, to nije tacno, bitno je da se stvore takvi uslovi.

Bananamen

pre 2 godine

Planeta Mars ima dva meseca (satelita), ali nema ni zivota ni vanzemaljca.
(Mamer N'goj, 06. februar 2022 13:18)

Naravno da na Marsu nema vamzemaljaca. Ali ima Marsovaca. Da li smo mi njima vanmarsovci?

Trt

pre 2 godine

Ovo za mesec, plimu, oseku je odavno prezvakana prica, bitan je i Jupiter koji svojom gravitacijom privlaci vecinu asteroida i cuva zemlju od udara.
Inace zivot na zamlji je zasnovan na uglkeniku, na nekoj drugoj planeti u drugim uslovima je mogao biti baziran i na silicijumu, sumporu ili nekom elementu koga i nema u nasem periodno sistemu a to onda menja pricu o uslovima za nastanak zivota.

Dragan

pre 2 godine

Zemljani bi da preskoce bar jos 200 godina tehnoloskog i minimum 1000 godina mentalnog razvoja da bi mogli kako tako da kontaktiraju sa mogucim naprednim civilizacijama.

topla voda

pre 2 godine

... Ocigledno, do sada nismo izumrli, ali nam nista ne garantuje da cemo opstati. Samo, nikada do sada nije toliko zavisilo od nas samih. Ako budemo dovoljno inteligentni mogli bismo sacuvati i sebe i sav zivot na nasoj planeti.
(Trovach,

Ma sta mi kazes!?

trk

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.
(kulov, 06. februar 2022 13:32)

Mozda je nasa svrha upravo u pronalazenju odgovora na ta pitanja, do kojih necemo doci ispijanjem piva.

Ciko

pre 2 godine

Da samo sto mi ne poznajemo ni promil prostranstva oko zemlje. To je kao kada bi pricali o mrvici brasna u celom silosu i pitali se da li postoji jos milijardu silosa. Ne milijarda nego broj koji mi ne percipiramo uopste

Istrebljivač_Vonjevina

pre 2 godine

Najveća zabluda u traganju za vanzemaljskim životom je zacementirano mišljenje, da su za inteligentan život na drugim planetama potrebni isti uslovi kao na Zemlji.
Niko ne može znati u kojem je smeru išao razvoj života na nekoj planati udaljenoj hiljadama ili milionima svetlosnih godina od Zemlje. Možda tamo žive bića kojima je potrebna temperatura od 200°C i udišu isparenja amonijaka i cijanida...

mt

pre 2 godine

Ode mi jedan zaposleni, vikao je i sam je zeleo da ode, dogovorimo se da ode isti dan kada je pravio scene. I pre neki dan trazim projekat kod njega koji nam nije dao i nadjem da je skidao ovo za vanzemaljce i vidim da ima ljudi u Srbiji koji se time bas bave i veruju u vanzemaljce. Covek je ovako cudan bas i on i njegova zena, obzirom da ima puno takvih cudaka u Srbiji pretpostavljam da ih ima puno koji i veruju u vanzemaljce. Ne znam da li ce mu vanzemaljci isplatiti platu zbog vere u njih, da mu ne bi slali izvrsitelje zbog neplacenih racuna.

Trovach

pre 2 godine

Mislim da bi, kao prvo, trebalo traziti planete koje bi mogle podrzati zivot u zvezdanim sistemima nalik ovom nasem. Sunce je idealna zvezda. Crveni patuljci zive jako dugo, ali emituju zracenje koje ubija sve zivo, dok dzinovske zvezde zive previse kratko. Znaci, samo zute zvezde vredi istrazivati i traziti da li imaju planete odgovarajuce velicine na odgovarajucoj razdaljini. Mozda zivot na takvim planetama moze postojati i bez meseca odgovarajuce velicine. Klima bi verovatno bila haoticna, ali i na Zemlji je haos bio uzrok masovnih izumiranja, ali i uzdizanja zivotnih oblika koji su bili dovoljno prilagodljivi da to prevazidju. Covek nije evoluirao zato sto je ziveo u rajskim uslovima; naprotiv, klima se stalno menjala i nasi preci su se morali prilagoditi, ili izumreti. Ocigledno, do sada nismo izumrli, ali nam nista ne garantuje da cemo opstati. Samo, nikada do sada nije toliko zavisilo od nas samih. Ako budemo dovoljno inteligentni mogli bismo sacuvati i sebe i sav zivot na nasoj planeti.

kladzom do bola

pre 2 godine

Meni kolega sa posla ubedjen da je korona virus vanzemaljski i da nas vladari pripremaju za njihov dolazak . Prvo sam mislio da se zeza ali ne , mozak mu tu bagovao :)

kulov

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.

Nebojša

pre 2 godine

To što važi za našu planetu i život na njoj ne važi nužno i za neku drugu pa čak i zemlji su nalazili život tamo gde ga niko nije očekivao velik je svemir.

ls

pre 2 godine

Ovo nagadjanje i simuliranje zivota u svemiru malo smara. Nasom opremom smo uspeli da vidimo 0,00000000001% nase galaksije u kojoj se navodno nalaze milijarde planeta, zvezda i ostalih tela, a isto tako navodno postoje milijarde i milijarde drugih galaksija koje su vece i manje od ove nase, sa jos vise planeta i zvezda. I niko jos da kaze sta ima iza toga. Nema nista? Otkud znate da nema, jeste li bili i videli?

Samo nemoj po kosi

pre 2 godine

Teorija o nastanku naseg meseca je toliko smesna da ni ovi sto su je postavili ne veruju u nju ali posto nemamo blage veze a teorija uvek mora biti dali su je. Nas mesec je matematicki toliko perfektan za zivot na zemlji da je statisticka mogucnost za njegov opisan nastanak kroz sudar manja nego da 1000 puta redom pogodite sedmicu na lotu. Koga zanima vise imate naucne radove na tu temu

Ayala

pre 2 godine

Zemlja postoji (navodno) milijardama godina i nigde traga od vanzemljaka. Mogli su za sve ovo vreme da ostave neku adresu, ceduljče, akontaciju.

Trovach

pre 2 godine

Mislim da bi, kao prvo, trebalo traziti planete koje bi mogle podrzati zivot u zvezdanim sistemima nalik ovom nasem. Sunce je idealna zvezda. Crveni patuljci zive jako dugo, ali emituju zracenje koje ubija sve zivo, dok dzinovske zvezde zive previse kratko. Znaci, samo zute zvezde vredi istrazivati i traziti da li imaju planete odgovarajuce velicine na odgovarajucoj razdaljini. Mozda zivot na takvim planetama moze postojati i bez meseca odgovarajuce velicine. Klima bi verovatno bila haoticna, ali i na Zemlji je haos bio uzrok masovnih izumiranja, ali i uzdizanja zivotnih oblika koji su bili dovoljno prilagodljivi da to prevazidju. Covek nije evoluirao zato sto je ziveo u rajskim uslovima; naprotiv, klima se stalno menjala i nasi preci su se morali prilagoditi, ili izumreti. Ocigledno, do sada nismo izumrli, ali nam nista ne garantuje da cemo opstati. Samo, nikada do sada nije toliko zavisilo od nas samih. Ako budemo dovoljno inteligentni mogli bismo sacuvati i sebe i sav zivot na nasoj planeti.

ls

pre 2 godine

Ovo nagadjanje i simuliranje zivota u svemiru malo smara. Nasom opremom smo uspeli da vidimo 0,00000000001% nase galaksije u kojoj se navodno nalaze milijarde planeta, zvezda i ostalih tela, a isto tako navodno postoje milijarde i milijarde drugih galaksija koje su vece i manje od ove nase, sa jos vise planeta i zvezda. I niko jos da kaze sta ima iza toga. Nema nista? Otkud znate da nema, jeste li bili i videli?

kladzom do bola

pre 2 godine

Meni kolega sa posla ubedjen da je korona virus vanzemaljski i da nas vladari pripremaju za njihov dolazak . Prvo sam mislio da se zeza ali ne , mozak mu tu bagovao :)

Trt

pre 2 godine

Ovo za mesec, plimu, oseku je odavno prezvakana prica, bitan je i Jupiter koji svojom gravitacijom privlaci vecinu asteroida i cuva zemlju od udara.
Inace zivot na zamlji je zasnovan na uglkeniku, na nekoj drugoj planeti u drugim uslovima je mogao biti baziran i na silicijumu, sumporu ili nekom elementu koga i nema u nasem periodno sistemu a to onda menja pricu o uslovima za nastanak zivota.

kulov

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.

Istrebljivač_Vonjevina

pre 2 godine

Najveća zabluda u traganju za vanzemaljskim životom je zacementirano mišljenje, da su za inteligentan život na drugim planetama potrebni isti uslovi kao na Zemlji.
Niko ne može znati u kojem je smeru išao razvoj života na nekoj planati udaljenoj hiljadama ili milionima svetlosnih godina od Zemlje. Možda tamo žive bića kojima je potrebna temperatura od 200°C i udišu isparenja amonijaka i cijanida...

Nebojša

pre 2 godine

To što važi za našu planetu i život na njoj ne važi nužno i za neku drugu pa čak i zemlji su nalazili život tamo gde ga niko nije očekivao velik je svemir.

Samo nemoj po kosi

pre 2 godine

Teorija o nastanku naseg meseca je toliko smesna da ni ovi sto su je postavili ne veruju u nju ali posto nemamo blage veze a teorija uvek mora biti dali su je. Nas mesec je matematicki toliko perfektan za zivot na zemlji da je statisticka mogucnost za njegov opisan nastanak kroz sudar manja nego da 1000 puta redom pogodite sedmicu na lotu. Koga zanima vise imate naucne radove na tu temu

Dragan

pre 2 godine

Zemljani bi da preskoce bar jos 200 godina tehnoloskog i minimum 1000 godina mentalnog razvoja da bi mogli kako tako da kontaktiraju sa mogucim naprednim civilizacijama.

Ciko

pre 2 godine

Da samo sto mi ne poznajemo ni promil prostranstva oko zemlje. To je kao kada bi pricali o mrvici brasna u celom silosu i pitali se da li postoji jos milijardu silosa. Ne milijarda nego broj koji mi ne percipiramo uopste

trk

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.
(kulov, 06. februar 2022 13:32)

Mozda je nasa svrha upravo u pronalazenju odgovora na ta pitanja, do kojih necemo doci ispijanjem piva.

Dott

pre 2 godine

Na nasoj planetistvoreni su takvi uslovi da nam mesec sasvim odgovara , medjutim sa nekom drugom plaetom ti uslovi mogu biti sasvim drugaciji.
Ne slazem se sa tim da bi postojali uslovi za zivot, da neka tamo planeta mora imati svoj satelit, to nije tacno, bitno je da se stvore takvi uslovi.

Bananamen

pre 2 godine

Planeta Mars ima dva meseca (satelita), ali nema ni zivota ni vanzemaljca.
(Mamer N'goj, 06. februar 2022 13:18)

Naravno da na Marsu nema vamzemaljaca. Ali ima Marsovaca. Da li smo mi njima vanmarsovci?

La la iz Banata

pre 2 godine

Ovo za mesec, plimu, oseku je odavno prezvakana prica, bitan je i Jupiter koji svojom gravitacijom privlaci vecinu asteroida i cuva zemlju od udara.
Inace zivot na zamlji je zasnovan na uglkeniku, na nekoj drugoj planeti u drugim uslovima je mogao biti baziran i na silicijumu, sumporu ili nekom elementu koga i nema u nasem periodno sistemu a to onda menja pricu o uslovima za nastanak zivota.
(Trt, 06. februar 2022 15:51)

Nekom elementu koga nema u našem periodnom sistemu? Kako može da ga nema? Periodni sistem elemenata nije kulturološki uslovljen, već su elementi svrstani po fizičkim karakteristikama. Redni broj elementa pokazuje broj protona u jezgru (svaki element ima različit broj protona od drugog elementa). Na osnovu toga se za pojedine elemente znalo da postoje i bile su im poznate karaktristike i pre nego što su fizički otkriveni. Do sada je poznato 118 elemenata, ali u prirodi postoji prvih 94. Ostali su sintetisani u laboratoriji. Suviše su "teški" da bi postojali u prirodi. Energije za njihovo stvaranje su suviše velike.

Ayala

pre 2 godine

Zemlja postoji (navodno) milijardama godina i nigde traga od vanzemljaka. Mogli su za sve ovo vreme da ostave neku adresu, ceduljče, akontaciju.

astro

pre 2 godine

Teorija o nastanku naseg meseca je toliko smesna da ni ovi sto su je postavili ne veruju u nju ali posto nemamo blage veze a teorija uvek mora biti dali su je. Nas mesec je matematicki toliko perfektan za zivot na zemlji da je statisticka mogucnost za njegov opisan nastanak kroz sudar manja nego da 1000 puta redom pogodite sedmicu na lotu. Koga zanima vise imate naucne radove na tu temu
(Samo nemoj po kosi, 6. februar 2022 13:14)
Promasio si ceo futbal, obratno shvatio nastanak zivota. Da, Mesec je perfektan za razvoj zivota na Zemlji. Upravo zato mi postojimo. Da nije takav, ne bi nas bilo. Statisticki je skoro neverovatno, ali na ogroman broj zvezda i planeta, mora da se poslozi i to ne samo jednom. Ako ima drugih civilizacija, a skoro sigurno ima, i one diskutiraju kako su njihovi uslovi bili perfektni.

mt

pre 2 godine

Ode mi jedan zaposleni, vikao je i sam je zeleo da ode, dogovorimo se da ode isti dan kada je pravio scene. I pre neki dan trazim projekat kod njega koji nam nije dao i nadjem da je skidao ovo za vanzemaljce i vidim da ima ljudi u Srbiji koji se time bas bave i veruju u vanzemaljce. Covek je ovako cudan bas i on i njegova zena, obzirom da ima puno takvih cudaka u Srbiji pretpostavljam da ih ima puno koji i veruju u vanzemaljce. Ne znam da li ce mu vanzemaljci isplatiti platu zbog vere u njih, da mu ne bi slali izvrsitelje zbog neplacenih racuna.

Onako samo usput

pre 2 godine

Za razvoj života je neophodan fosfor. Sve da i nastane život negde, odmah će i propasti ako nema fosfora. A fosfor se nalazi isključivo u zvezdama. Naravno, postoje i mnogi drugi uslovi, bez kojih bi život teško nastao, opstao i razvio se. Kada se sve pogleda, vrlo je logično zašto sve ne pršti od života u kosmosu. Obično kažem, život je retka,ali masivna pojava. Gde ga nema,nema. Gde ga ima, koristi svaku priliku da se raširi, jer ko zna kad i gde će se sledeći put pojaviti.

Aleks

pre 2 godine

Zemljani bi da preskoce bar jos 200 godina tehnoloskog i minimum 1000 godina mentalnog razvoja da bi mogli kako tako da kontaktiraju sa mogucim naprednim civilizacijama.
(Dragan, 6. februar 2022 15:34)
To je premalo. A šta ako na primer dođu neki daleko razvijeniji i donesu svoje "Sveto pismo" i svoga boga?

ladno pivo

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.
(kulov, 06. februar 2022 13:32)

Mozda je nasa svrha upravo u pronalazenju odgovora na ta pitanja, do kojih necemo doci ispijanjem piva.
(trk, 6. februar 2022 15:31)

da, a pogotovo ne ako bez ikakvog argumenta pametujemo drugima.

Pekic

pre 2 godine

Procitajte Pekicevo remek-delo 1999 pa da vidite u kom smeru se po Pekicu moze razvijati "zivot" :)
Reci cu samo da je covek ludji i od najludjih sci-fi pisaca danasnjice :)
"Dina"? Pekic jede scenario iz Dine za dorucak :)

Svemir

pre 2 godine

Koliko me nerviraju ovi zatucani komentari zatucanih ljudi.
Nasa generacija ce doziveti da vidi(na tv) prvo naseljavanje Meseca.Mesec ce biti baza ka daljem iztrazivanju svemira.Za zivot na mesecu imaju i sada sve sta im je potrebno,od proizvodnje vazdhuda do poljoprivrede.Sve to u specijalnim kupolama otpornim za zivot na mesecu.

mudronja

pre 2 godine

Samo me zanima, kako su nauka i naucnici dosli do toga sta se desilo pre nekoliko MILIJARDI godina. Inace,po mom skromnom misljenju,ako i postoje vanzemaljci oni su na ZEMLJI. Najverovatnije u Engleskoj,USA i Australiji, mozda manji broj na Novom Zelandu.

Kras

pre 2 godine

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.
(Trt, 6. februar 2022 19:53)

Za peridoni sistem elemenata se može reći da je konačan. Elementi sa većim brojem protona od ovih do sad popisanih su teoretski mogući ali bi bili toliko nestabilni da bi se raspali pre nego što bi ih bilo moguće detektovati. To se pouzdano zna na osnovu toga što se dobro poznaje priroda subatomskih čestica od kojih se elementi periodnog sistema sastoje.

Mike

pre 2 godine

Uslovi za inteligentan život su se posložili na Zemlji i to je to. Verovatnoća da negde u svemiru postoji nešto slično je beskrajno mala i bez obzira na milijarde i milijarde galaksija i zvezda u njima ne postoji šansa za inteligentan život zato što se sve u univerzumu složilo ovde i rezultovalo na Zemlji. U nekom drugom svemiru postoji nešto slično, ali u ovom našem ne postoji. Što se tiče drugih formi života, toga sigurno ima. Ali nema bića inteligentne forme. Sami smo u celom svemiru.

Kontras

pre 2 godine

Dakle, da obnovimo gradivo:

vanzemaljci ne postoje, svemir kakav nam predstavlja NASA i Holivud ne postoji.

Sve se okrece oko Zemlje. Iznad Zemlje je svod u kome su Sunce, Mesec i sva ostala nebeska tela.

Ovi iz NASA nece nikada konkretno nesto otkriti niti pronac nepostojece vanzemaljce jer:

Not
A
Science
Actually.

La la iz Banata

pre 2 godine

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.
(Trt, 06. februar 2022 19:53)

Ovo, brale, nije podložno raspravi. Ne zasniva se to na poznavanju nauke, već su to fizičke osobine univerzuma u kojem obitavamo. Ti sintetisani elementi, od 95 do 118 (kojih nema u prirodi), osim što zahtevaju jako puno energije za fuziju, takođe su i veoma nestabilni, sa periodima poluraspada od par desetina milisekundi pa sve do oko pola milisekunde. Zato ih i nema u prirodi, pa stoga ne mogu imati nikakvu ulogu u univerzumu (jer ne postoje). Život, brale, bilo ovde na Zemlji ili bilo gde drugde, mora da radi sa ovih prvih 94 elemenata periodnog sistema, nema izbora.

Ravna je

pre 2 godine

Onog trenutka kad otkriješ kako u stvari sve na zemlji funkcioniše,vidiš kolike su razmere njihovih laži...a ljudska indoktriniranost se graniči sa slepilom.

Trt

pre 2 godine

@La la iz Banata

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.

nesa80

pre 2 godine

koliko je ta gravitacija zaminljiva zanimljivo te planete tako teske i velike lebde da nigde ne padaju.koliko ljudi imaju srece da nikakav spoljni faktor nije unistio kiseonik na zemlji a sta sve ima u svemiru,ili zamislite scenu planeta se udalji od sunca,automatski minus 200 na zemlji u totalnom mraku

Kang

pre 2 godine

Vanzemaljci postoje, i sa svoje planete oni posmatraju našu slabašnu vrstu još od kad je našu planetu, pre 5000 godina, stvorio Bog.

NS_SG

pre 2 godine

Sto se tice samih nas ja odbijam da verujem da je covecanstvo uzgredni proizvod molekularnih okolnosti,ne vise od proizvoda proste bioloske slucajnosti.Sigurno postoji nesto vise...

dude

pre 2 godine

To je premalo. A šta ako na primer dođu neki daleko razvijeniji i donesu svoje "Sveto pismo" i svoga boga?
(Aleks, 06. februar 2022 17:23)

mi smo svoga boga već videli.
ništa nas više ne može iznenaditi.

sun1

pre 2 godine

@Mike, 06. februar 2022 18:42

zasto toliko slepo verujes u tu svoju tvrdnju? Zasto mislis da je neopoziva istina to sto bespogovorno tvrdis???

CATAPA

pre 2 godine

Život i razum su dva nevezana fenomena. Čak i kad bi se pojavili nagoveštaji aktivnog vanzemaljskog razuma, to ne znači da postoji život. Značilo bi samo da je nekada postojao. I obrnuto, naravno, sa daleko većom verovatnoćom. Najveća zabluda takozvanih "egzobiologa" je da život obavezno proizvede i svoju razumnu manifestaciju. To je naprosto antropocentrizam. I na ovom jedinom primeru kojim raspolažemo, život je postojao milionima godina u milionima oblika, pa nije stvorio razum ni približan ljudskom. Razum uopšte nije evoluiciona nužnost kako se to totalno nekritički podrazumeva, naprotiv, sa stanovišta evolucije razum predstavlja arčenje energije, odnosno evolucionu grešku, a ne pravilo. Biološka mašina u bilo kojoj formi MORA da bude energetski efikasna mašina. To je jedina zakonitost, ali zakonitost evolucije. Neefikasne mašine će izumreti. Evolucija nije ništa drugo nego zakon održanja energije primenjeno na živa bića. Evolucija je zakon i svagde tamo gde važi i zakon održanja energije, dakle u celom svemiru i bez izuzetka. Sve ostalo su naklapanja i bespotrebno arčenje energije onog jedinog poznatog izuzetka, odnosno evolucione greške.
Greška statistički ne samo da je moguće da bude jedinstvena, nego ima veliku tendenciju da bude, odnosno vrlo verovatno i jeste jedinstvena. Moguće i verovatno je da život postoji i van Zemlje, ali nekakvi "vanzemaljci" maltene izvesno ne. Pitanje je da li će i ovaj ljudski razum nadživeti svoj sadašnji, biološki kontejner?

topla voda

pre 2 godine

... Ocigledno, do sada nismo izumrli, ali nam nista ne garantuje da cemo opstati. Samo, nikada do sada nije toliko zavisilo od nas samih. Ako budemo dovoljno inteligentni mogli bismo sacuvati i sebe i sav zivot na nasoj planeti.
(Trovach,

Ma sta mi kazes!?

mt

pre 2 godine

Ode mi jedan zaposleni, vikao je i sam je zeleo da ode, dogovorimo se da ode isti dan kada je pravio scene. I pre neki dan trazim projekat kod njega koji nam nije dao i nadjem da je skidao ovo za vanzemaljce i vidim da ima ljudi u Srbiji koji se time bas bave i veruju u vanzemaljce. Covek je ovako cudan bas i on i njegova zena, obzirom da ima puno takvih cudaka u Srbiji pretpostavljam da ih ima puno koji i veruju u vanzemaljce. Ne znam da li ce mu vanzemaljci isplatiti platu zbog vere u njih, da mu ne bi slali izvrsitelje zbog neplacenih racuna.

Ayala

pre 2 godine

Zemlja postoji (navodno) milijardama godina i nigde traga od vanzemljaka. Mogli su za sve ovo vreme da ostave neku adresu, ceduljče, akontaciju.

Samo nemoj po kosi

pre 2 godine

Teorija o nastanku naseg meseca je toliko smesna da ni ovi sto su je postavili ne veruju u nju ali posto nemamo blage veze a teorija uvek mora biti dali su je. Nas mesec je matematicki toliko perfektan za zivot na zemlji da je statisticka mogucnost za njegov opisan nastanak kroz sudar manja nego da 1000 puta redom pogodite sedmicu na lotu. Koga zanima vise imate naucne radove na tu temu

Kontras

pre 2 godine

Dakle, da obnovimo gradivo:

vanzemaljci ne postoje, svemir kakav nam predstavlja NASA i Holivud ne postoji.

Sve se okrece oko Zemlje. Iznad Zemlje je svod u kome su Sunce, Mesec i sva ostala nebeska tela.

Ovi iz NASA nece nikada konkretno nesto otkriti niti pronac nepostojece vanzemaljce jer:

Not
A
Science
Actually.

ls

pre 2 godine

Ovo nagadjanje i simuliranje zivota u svemiru malo smara. Nasom opremom smo uspeli da vidimo 0,00000000001% nase galaksije u kojoj se navodno nalaze milijarde planeta, zvezda i ostalih tela, a isto tako navodno postoje milijarde i milijarde drugih galaksija koje su vece i manje od ove nase, sa jos vise planeta i zvezda. I niko jos da kaze sta ima iza toga. Nema nista? Otkud znate da nema, jeste li bili i videli?

Mike

pre 2 godine

Uslovi za inteligentan život su se posložili na Zemlji i to je to. Verovatnoća da negde u svemiru postoji nešto slično je beskrajno mala i bez obzira na milijarde i milijarde galaksija i zvezda u njima ne postoji šansa za inteligentan život zato što se sve u univerzumu složilo ovde i rezultovalo na Zemlji. U nekom drugom svemiru postoji nešto slično, ali u ovom našem ne postoji. Što se tiče drugih formi života, toga sigurno ima. Ali nema bića inteligentne forme. Sami smo u celom svemiru.

kladzom do bola

pre 2 godine

Meni kolega sa posla ubedjen da je korona virus vanzemaljski i da nas vladari pripremaju za njihov dolazak . Prvo sam mislio da se zeza ali ne , mozak mu tu bagovao :)

trk

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.
(kulov, 06. februar 2022 13:32)

Mozda je nasa svrha upravo u pronalazenju odgovora na ta pitanja, do kojih necemo doci ispijanjem piva.

kulov

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.

mudronja

pre 2 godine

Samo me zanima, kako su nauka i naucnici dosli do toga sta se desilo pre nekoliko MILIJARDI godina. Inace,po mom skromnom misljenju,ako i postoje vanzemaljci oni su na ZEMLJI. Najverovatnije u Engleskoj,USA i Australiji, mozda manji broj na Novom Zelandu.

Kang

pre 2 godine

Vanzemaljci postoje, i sa svoje planete oni posmatraju našu slabašnu vrstu još od kad je našu planetu, pre 5000 godina, stvorio Bog.

Trovach

pre 2 godine

Mislim da bi, kao prvo, trebalo traziti planete koje bi mogle podrzati zivot u zvezdanim sistemima nalik ovom nasem. Sunce je idealna zvezda. Crveni patuljci zive jako dugo, ali emituju zracenje koje ubija sve zivo, dok dzinovske zvezde zive previse kratko. Znaci, samo zute zvezde vredi istrazivati i traziti da li imaju planete odgovarajuce velicine na odgovarajucoj razdaljini. Mozda zivot na takvim planetama moze postojati i bez meseca odgovarajuce velicine. Klima bi verovatno bila haoticna, ali i na Zemlji je haos bio uzrok masovnih izumiranja, ali i uzdizanja zivotnih oblika koji su bili dovoljno prilagodljivi da to prevazidju. Covek nije evoluirao zato sto je ziveo u rajskim uslovima; naprotiv, klima se stalno menjala i nasi preci su se morali prilagoditi, ili izumreti. Ocigledno, do sada nismo izumrli, ali nam nista ne garantuje da cemo opstati. Samo, nikada do sada nije toliko zavisilo od nas samih. Ako budemo dovoljno inteligentni mogli bismo sacuvati i sebe i sav zivot na nasoj planeti.

topla voda

pre 2 godine

... Ocigledno, do sada nismo izumrli, ali nam nista ne garantuje da cemo opstati. Samo, nikada do sada nije toliko zavisilo od nas samih. Ako budemo dovoljno inteligentni mogli bismo sacuvati i sebe i sav zivot na nasoj planeti.
(Trovach,

Ma sta mi kazes!?

Nebojša

pre 2 godine

To što važi za našu planetu i život na njoj ne važi nužno i za neku drugu pa čak i zemlji su nalazili život tamo gde ga niko nije očekivao velik je svemir.

Ravna je

pre 2 godine

Onog trenutka kad otkriješ kako u stvari sve na zemlji funkcioniše,vidiš kolike su razmere njihovih laži...a ljudska indoktriniranost se graniči sa slepilom.

Bananamen

pre 2 godine

Planeta Mars ima dva meseca (satelita), ali nema ni zivota ni vanzemaljca.
(Mamer N'goj, 06. februar 2022 13:18)

Naravno da na Marsu nema vamzemaljaca. Ali ima Marsovaca. Da li smo mi njima vanmarsovci?

Istrebljivač_Vonjevina

pre 2 godine

Najveća zabluda u traganju za vanzemaljskim životom je zacementirano mišljenje, da su za inteligentan život na drugim planetama potrebni isti uslovi kao na Zemlji.
Niko ne može znati u kojem je smeru išao razvoj života na nekoj planati udaljenoj hiljadama ili milionima svetlosnih godina od Zemlje. Možda tamo žive bića kojima je potrebna temperatura od 200°C i udišu isparenja amonijaka i cijanida...

Dragan

pre 2 godine

Zemljani bi da preskoce bar jos 200 godina tehnoloskog i minimum 1000 godina mentalnog razvoja da bi mogli kako tako da kontaktiraju sa mogucim naprednim civilizacijama.

Pekic

pre 2 godine

Procitajte Pekicevo remek-delo 1999 pa da vidite u kom smeru se po Pekicu moze razvijati "zivot" :)
Reci cu samo da je covek ludji i od najludjih sci-fi pisaca danasnjice :)
"Dina"? Pekic jede scenario iz Dine za dorucak :)

La la iz Banata

pre 2 godine

Ovo za mesec, plimu, oseku je odavno prezvakana prica, bitan je i Jupiter koji svojom gravitacijom privlaci vecinu asteroida i cuva zemlju od udara.
Inace zivot na zamlji je zasnovan na uglkeniku, na nekoj drugoj planeti u drugim uslovima je mogao biti baziran i na silicijumu, sumporu ili nekom elementu koga i nema u nasem periodno sistemu a to onda menja pricu o uslovima za nastanak zivota.
(Trt, 06. februar 2022 15:51)

Nekom elementu koga nema u našem periodnom sistemu? Kako može da ga nema? Periodni sistem elemenata nije kulturološki uslovljen, već su elementi svrstani po fizičkim karakteristikama. Redni broj elementa pokazuje broj protona u jezgru (svaki element ima različit broj protona od drugog elementa). Na osnovu toga se za pojedine elemente znalo da postoje i bile su im poznate karaktristike i pre nego što su fizički otkriveni. Do sada je poznato 118 elemenata, ali u prirodi postoji prvih 94. Ostali su sintetisani u laboratoriji. Suviše su "teški" da bi postojali u prirodi. Energije za njihovo stvaranje su suviše velike.

Trt

pre 2 godine

@La la iz Banata

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.

Trt

pre 2 godine

Ovo za mesec, plimu, oseku je odavno prezvakana prica, bitan je i Jupiter koji svojom gravitacijom privlaci vecinu asteroida i cuva zemlju od udara.
Inace zivot na zamlji je zasnovan na uglkeniku, na nekoj drugoj planeti u drugim uslovima je mogao biti baziran i na silicijumu, sumporu ili nekom elementu koga i nema u nasem periodno sistemu a to onda menja pricu o uslovima za nastanak zivota.

Dott

pre 2 godine

Na nasoj planetistvoreni su takvi uslovi da nam mesec sasvim odgovara , medjutim sa nekom drugom plaetom ti uslovi mogu biti sasvim drugaciji.
Ne slazem se sa tim da bi postojali uslovi za zivot, da neka tamo planeta mora imati svoj satelit, to nije tacno, bitno je da se stvore takvi uslovi.

Onako samo usput

pre 2 godine

Za razvoj života je neophodan fosfor. Sve da i nastane život negde, odmah će i propasti ako nema fosfora. A fosfor se nalazi isključivo u zvezdama. Naravno, postoje i mnogi drugi uslovi, bez kojih bi život teško nastao, opstao i razvio se. Kada se sve pogleda, vrlo je logično zašto sve ne pršti od života u kosmosu. Obično kažem, život je retka,ali masivna pojava. Gde ga nema,nema. Gde ga ima, koristi svaku priliku da se raširi, jer ko zna kad i gde će se sledeći put pojaviti.

Svemir

pre 2 godine

Koliko me nerviraju ovi zatucani komentari zatucanih ljudi.
Nasa generacija ce doziveti da vidi(na tv) prvo naseljavanje Meseca.Mesec ce biti baza ka daljem iztrazivanju svemira.Za zivot na mesecu imaju i sada sve sta im je potrebno,od proizvodnje vazdhuda do poljoprivrede.Sve to u specijalnim kupolama otpornim za zivot na mesecu.

astro

pre 2 godine

Teorija o nastanku naseg meseca je toliko smesna da ni ovi sto su je postavili ne veruju u nju ali posto nemamo blage veze a teorija uvek mora biti dali su je. Nas mesec je matematicki toliko perfektan za zivot na zemlji da je statisticka mogucnost za njegov opisan nastanak kroz sudar manja nego da 1000 puta redom pogodite sedmicu na lotu. Koga zanima vise imate naucne radove na tu temu
(Samo nemoj po kosi, 6. februar 2022 13:14)
Promasio si ceo futbal, obratno shvatio nastanak zivota. Da, Mesec je perfektan za razvoj zivota na Zemlji. Upravo zato mi postojimo. Da nije takav, ne bi nas bilo. Statisticki je skoro neverovatno, ali na ogroman broj zvezda i planeta, mora da se poslozi i to ne samo jednom. Ako ima drugih civilizacija, a skoro sigurno ima, i one diskutiraju kako su njihovi uslovi bili perfektni.

ladno pivo

pre 2 godine

Koliko smo mali i koliko nista ne znamo ko smo, odakle potičemo, ko nas je stvorio, šta je ovo gde živimo, da li postojimo ili je ovo neka simulacija, video igrica... Uglavnom odo da otvorim još jedno ladno pivo pa nek ode sve na Mars.
(kulov, 06. februar 2022 13:32)

Mozda je nasa svrha upravo u pronalazenju odgovora na ta pitanja, do kojih necemo doci ispijanjem piva.
(trk, 6. februar 2022 15:31)

da, a pogotovo ne ako bez ikakvog argumenta pametujemo drugima.

Aleks

pre 2 godine

Zemljani bi da preskoce bar jos 200 godina tehnoloskog i minimum 1000 godina mentalnog razvoja da bi mogli kako tako da kontaktiraju sa mogucim naprednim civilizacijama.
(Dragan, 6. februar 2022 15:34)
To je premalo. A šta ako na primer dođu neki daleko razvijeniji i donesu svoje "Sveto pismo" i svoga boga?

Kras

pre 2 godine

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.
(Trt, 6. februar 2022 19:53)

Za peridoni sistem elemenata se može reći da je konačan. Elementi sa većim brojem protona od ovih do sad popisanih su teoretski mogući ali bi bili toliko nestabilni da bi se raspali pre nego što bi ih bilo moguće detektovati. To se pouzdano zna na osnovu toga što se dobro poznaje priroda subatomskih čestica od kojih se elementi periodnog sistema sastoje.

Ciko

pre 2 godine

Da samo sto mi ne poznajemo ni promil prostranstva oko zemlje. To je kao kada bi pricali o mrvici brasna u celom silosu i pitali se da li postoji jos milijardu silosa. Ne milijarda nego broj koji mi ne percipiramo uopste

dude

pre 2 godine

To je premalo. A šta ako na primer dođu neki daleko razvijeniji i donesu svoje "Sveto pismo" i svoga boga?
(Aleks, 06. februar 2022 17:23)

mi smo svoga boga već videli.
ništa nas više ne može iznenaditi.

sun1

pre 2 godine

@Mike, 06. februar 2022 18:42

zasto toliko slepo verujes u tu svoju tvrdnju? Zasto mislis da je neopoziva istina to sto bespogovorno tvrdis???

nesa80

pre 2 godine

koliko je ta gravitacija zaminljiva zanimljivo te planete tako teske i velike lebde da nigde ne padaju.koliko ljudi imaju srece da nikakav spoljni faktor nije unistio kiseonik na zemlji a sta sve ima u svemiru,ili zamislite scenu planeta se udalji od sunca,automatski minus 200 na zemlji u totalnom mraku

La la iz Banata

pre 2 godine

Oces da kazes da je periodni sistem elemenata konacan, pa i nije bas zasniva se na nesem poznavanju nauke uopste, ovo sto si izjavio je identicno kao i da si rekao da znamo sve a dalekoooo smo od toga.
(Trt, 06. februar 2022 19:53)

Ovo, brale, nije podložno raspravi. Ne zasniva se to na poznavanju nauke, već su to fizičke osobine univerzuma u kojem obitavamo. Ti sintetisani elementi, od 95 do 118 (kojih nema u prirodi), osim što zahtevaju jako puno energije za fuziju, takođe su i veoma nestabilni, sa periodima poluraspada od par desetina milisekundi pa sve do oko pola milisekunde. Zato ih i nema u prirodi, pa stoga ne mogu imati nikakvu ulogu u univerzumu (jer ne postoje). Život, brale, bilo ovde na Zemlji ili bilo gde drugde, mora da radi sa ovih prvih 94 elemenata periodnog sistema, nema izbora.

NS_SG

pre 2 godine

Sto se tice samih nas ja odbijam da verujem da je covecanstvo uzgredni proizvod molekularnih okolnosti,ne vise od proizvoda proste bioloske slucajnosti.Sigurno postoji nesto vise...

CATAPA

pre 2 godine

Život i razum su dva nevezana fenomena. Čak i kad bi se pojavili nagoveštaji aktivnog vanzemaljskog razuma, to ne znači da postoji život. Značilo bi samo da je nekada postojao. I obrnuto, naravno, sa daleko većom verovatnoćom. Najveća zabluda takozvanih "egzobiologa" je da život obavezno proizvede i svoju razumnu manifestaciju. To je naprosto antropocentrizam. I na ovom jedinom primeru kojim raspolažemo, život je postojao milionima godina u milionima oblika, pa nije stvorio razum ni približan ljudskom. Razum uopšte nije evoluiciona nužnost kako se to totalno nekritički podrazumeva, naprotiv, sa stanovišta evolucije razum predstavlja arčenje energije, odnosno evolucionu grešku, a ne pravilo. Biološka mašina u bilo kojoj formi MORA da bude energetski efikasna mašina. To je jedina zakonitost, ali zakonitost evolucije. Neefikasne mašine će izumreti. Evolucija nije ništa drugo nego zakon održanja energije primenjeno na živa bića. Evolucija je zakon i svagde tamo gde važi i zakon održanja energije, dakle u celom svemiru i bez izuzetka. Sve ostalo su naklapanja i bespotrebno arčenje energije onog jedinog poznatog izuzetka, odnosno evolucione greške.
Greška statistički ne samo da je moguće da bude jedinstvena, nego ima veliku tendenciju da bude, odnosno vrlo verovatno i jeste jedinstvena. Moguće i verovatno je da život postoji i van Zemlje, ali nekakvi "vanzemaljci" maltene izvesno ne. Pitanje je da li će i ovaj ljudski razum nadživeti svoj sadašnji, biološki kontejner?