Subota, 22.01.2022.

16:15

Titove dugove vraćaćemo do penzije

Građani Srbije plaćaće Titove dugove još 20 godina.

Izvor: Blic

Titove dugove vraæaæemo do penzije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

brica

pre 2 godine

Ma jasno! Današnji političari i njima bliski suradnici za sve svoje neuspjehe krive Tita. Svaki svoj kompleks i beskorisnost liječe spominjući Tita, njegov način života i sl. Ne, gospođe i gospođo. Vi ste nesposobni i to toliko da i vlastiti lopovluk niste u stanju sakriti!

Nenad

pre 2 godine

Pola tih kredita je pojela inflacija. Takodje kako smo sad opet dužni kada su nam Pariz i London posle petog oktobra otpisali dugove?!
(zanovetalo, 22. januar 2022 17:06)

Otpisali dugove?!? Kako da ne!
(Neša, 22. januar 2022 19:19)
66 posto Jugoslovenskog duga je otpisano pocetkom 2000-tih godina, dug je pao tada sa 22 milijarde dolara na oko 10 milijardi dolara, to je bila neka vrsta pomoci medjunarodne zajednice nakon petooktobarskih promena, taj otpis duga su sa Pariskim klubom potpisali Labus, Djelic i Djindjic, a ovakvi tekstovi koji se sada objavljuju imaju za cilj da zamazu oci narodu, da ispadne Tito kriv sto se Srbija zaduzila vise od 20 milijardi dolara za ovih deset godina, a ne ovi sto su sada na vlasti.

Vajolet

pre 2 godine

Bivse republike sa Srbijom duzne su kao grcka.Na dan Titove smrti dug je bio oko 10 milijardi dolara.Sada samo Srbija duguje 30 milijardi!Naravno ostale republike su dug vracale dok smo mi ratovali po bivsoj drzavi a na kraju i sa NATO koga smo pobedili?

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Titov sistem je uveo veze i ortakluk. Tad su ortaci iz partizana, ulice, kraja itd. bili na pozicijama. Kumare, zemare , ratni saborci.. Tito uveo jednoumlje. Samo on i samo partija. Zato danas narod umesto da glasa za sitem i politiku, glasa za jednog coveka i od njega prave Tita, bez obzira na stranku. U tom njegovom bajnom sistemu, uzmes odmor ne radis nedeljama, plata leze i tako u krug. I za kraj, da je taj sistem valj`o, ne bi se raspao nekoliko godina nakon njegove smrti. Raspao se jer su svi na polozajima bili ortaci. Kako je umro, sva korumpiranost, nestrucnost i ostalo je isplivalo na povrsinu i sve se raspalo. Ostaci se danas vide. Imamo trule Balkanske zemlje koje su medju najkorumpiranijim na svetu, a bez veze ne mozes da dobijes neki kvalitetan posao cak i ako imas doktorat. Moras biti ortak, zemi, kumara itd. Toliko o Titu i njegovom nasledju.

Pepo

pre 2 godine

A niko se ne pita sta bi bilo da nike bilo Tita. Pa i Njemacka je bila sva u rusevinama vise nego Jugoslavija posle rata. Jednostavno komunizam kao ideologija i samoupravni socijalizam je bila cista propasta. Da nije bilo komunizma sada bi smo bili minmalno kao Spanija

Ja iz KŠ

pre 2 godine

A kad naši političari, a i mnogi drugi idu po svetu, naročito u neke egzotične zemlje i zemlje Azije i Afrike, Tita nose sa sobom i vade ga iz rukava pri svakom razgovoru.

Mirko

pre 2 godine

Tito umro 1980. a jos se vadite na njega?
Nema zemlje bez kredita i dugova. Samo ih neki uzimaju i plasiraju mudrije.

Tada smo kao svi bili jednaki. Kao. Bilo i tada gospode na visokoj nozi. Ali je mali radnik imao kakvu-takvu sigurnu buducnost.
Danas kada je tu robot, sta ce ti mali radnik?

Eto tako danas misli covecanstvo.

@Nik

pre 2 godine

Sto neko rece… “To sto je Tito napravio ovi sada ne mogu ni da prekrece”.

Ne ulazim u to kakav je bio po Srbiju.
(Nik, 22. januar 2022 17:33)

Ali bukvalno! Lakse im je bilo da rasprodaju i uzmu pare od danas do sutra i razruse, nego da samo da plate moleraj. Nije problem u Titu, nego u svim onim alavim bez vizije posle njega.

samo pogledajte stare fotografije sveta i regiona posle II Sv.rata bice vam jasnije

pre 2 godine

Ljudi su potpuno pogubljeni u vremenu i prostoru i potpuno nemaju osecaj ni za istoriju ni za vremensku distancu, nego sve posmatraju iz svog ugla kada su se rodili pa im je odmah bio ili videorecorder pred ocima sa MTV ijem ili SonyPlaystation 4...
Jel imate vi predstavu kako je svet i teritorija Jugoslavije bivse i Balkana izgledala posle i pre drugog svetskog rata???
Sve razruseno,beda, siromastvo, zemljane cuprije, nije bilo zeleznica, fabrika, i sto je bilo je bilo izbombardovano...
A sto kaze covek, mi, kao Srbija jos uvek koristimo Djerdap, pruge, rudnike, infrastrukturu i puteve koji su nakon rata od tih kredita napravljeni. Fabrike koju su napravljene su vlasti posle njega budzasto rasprodavane i jos uvek nisu sve.
Bivsa Jugoslavija je imala nuklearnu elektranu, Ei Nis je proizvodio televizore, racunare jos osamdestih... Ej!!! jel moze neko da zamisli da mi sada proizvodimo racunare tj kompjutere???
Ali, spisak je beskonacan sta je sve od tih kredita gradjeno, a da se opet brinulo da narod makar pristojno zivi, nego taj Tito koliki god bio boem i hedonista njgovi potomci nisu nakon njega nikakva vlastela postali.
Koliki god da su krediti dizani smesno je sta je od onako urnisane zemlje nako drugog svetskog rata sve izgradjeno.
Jos uvek koristimo i rasprodajemo sve to.

Moler

pre 2 godine

Odete u muzej avijacije na aerodromu i saznate da je Srbija pre rata i pre Tita, imala 19 i slovima devetnaest fabrika aviona. Posle je Tito to rasporedio.
Uzgred Jugoslavija za sve godine postojanja uz svu tu energju i kredite, nije stvorila niti jedan globalni brend.Toliko o Titu i Jugi…

Knele

pre 2 godine

Da, naravno.. licno je uzeo, polovinu spakovao u Sef na Brionima, a drugu polovinu dao za Tompuse sa Kube i Whisky..
Nego kad stizu na naplatu dugovi posle Tita?

Јабучило

pre 2 godine

Ma bitno da moglo da se spava na klupi!!!
(Huan Pablo Don Fernando, 22. januar 2022 16:49)

Онда се могло, а данас многи морају.

sorry

pre 2 godine

Ljudi velicaju coveka koji je imao zvanicni politicki logor na ostrvu i to u drugoj polovini 20. veka. Ispricas vic - odes na Goli otok.
(Milos, 22. januar 2022 18:35
I da ne ispričaš, samo da neko kaže da si ispričao

Dragan

pre 2 godine

Problem je u tome, sto je svaka republika morala da ima fabriku za proizvodnju necega, a da nije imala osnovne sirovine za to. Drugo,ne postoji zemlja dembelija u kojoj je dobar deo zaposlenih, a koji su pri tome bili i clanovi jedne jedine partije mogli da besplatno dobijaju stanove i gde se deo zaposlenih pojavljivao na poslu samo na pocetku i kraju meseca, kada se dobijala plata. Sustina je u tome da sve ono sto je ekonomski valjalo u tom i takvom sistemu, bilo je jednostavno unisteno sa ovakvom finansijskom kupovinom socijalnog mira.

Neša

pre 2 godine

Pola tih kredita je pojela inflacija. Takodje kako smo sad opet dužni kada su nam Pariz i London posle petog oktobra otpisali dugove?!
(zanovetalo, 22. januar 2022 17:06)

Otpisali dugove?!? Kako da ne!

Blek - Chicago

pre 2 godine

Samo u Beogradu je bilo što mi sada padne na pamet IMT,IMR, DMB, PKB, Beko, Kluz, EI Zemun, Soko Štark, Galenika, Robne Kuće, Centroprom, C Market NIS, Ikarbus. BIP, Navip, Gradjevinske firme. Brodogradilište. Export državne :Genex , Inex, Centrotextil… (donosili pare državi a ne tajkunima) Turistički operatori. Pozorišta, biblioteke, bioskopi, universiteti (besplatni!), zdravstvo (kako tako ali besplatno). dodajte druge firme…. (Ovo govorim kao neko koji nema nijednu vikendicu i nikad nije imao prilike da ide ni u kakva “radnička “ odmarališta.

Kolumbo

pre 2 godine

Gledao sam emisiju u kojoj su ucesnici bili ljudi iz toga vremena,kompetentni da govore na ovu temu.
I čovjek kaze kako je polovina ili cak veci procenat investicija bio potpuni promasaj.

Aleksandar

pre 2 godine

Pa i sadašnje kredite će sledeće generacije morati da vraćaju.
Nema države koja nije zadužena.Amerika je največi svetski dužnik.

Tek onako

pre 2 godine

Vraćaće dugove ali koristiće i njegove projekte N. Beograd sa kompletnom infrastrukturom i svi ostali gradovi,hidroelektrane Đerdam, termoelektrane Obrenovac, Kostolac, Lazarevac itd, itd. sve elektrane na Drini itd. to su opravdani dugovi.Nabrojte šta je urađeno od novih dugova nijedna elektrana a i ove slabo održavaju malo infrastrukture.Titovi dugovi su opravdani.

The Who

pre 2 godine

Tito nista nije ostavio naslednicima.Da li sme da se istrazi koliko su imovinu imali 1000 ljudi koji se bave politikom od 1990 god.a kolika im je sada imovina.

lupa

pre 2 godine

Nisu to Titovi dugovi, to su nasi dugovi, on je to uzeo i napravio profitabilna preduzeca, e sada sto smo mi hteli da to unistimo i unistili smo to treba mi sami sebe da zapitamo.
Koliko je fabrika zatvoreno od 1990 pa naovamo?
(Mi i vi, 22. januar 2022 17:32)


Koja profitabilna preduzeća?
Preduzeća koja su imala višestruko više zaposlenih nego što je bilo potrebno, koja su pravil jedne te iste stvari od nastanka pa do zatvaranja, bez ikakve modernizacije... Sve su bila samo nisu profitabilna.

NSBGD

pre 2 godine

Nisam ljubitelj lika i dela JBT ali, proizvodili smo od igle do lokomotive. Nase firme. Avione (Orao, Galeb, Jastreb), vozove, turbine, automobile (jugo, 101, florida), kamione (Fap), brodove (nekoliko brodogradilista),racunare (Ei Nis i Iskra Delta), telefone, frizidere, sporete, usisivace, zamrzivace (Cetinje Obod, Sloboda Cacak, Gorenje Velenje), kompletno obucu i odecu, sve za kucne potrebe, hemikalije, farbe, djubriva. Sami gradili hidroelektrane, termoelektrane, autoputeve, kompletna zemlja je bila pokrivena funkcionalnom zeleznicom. Nase firme su gradile po celom svetu, projekte teske i po nekoliko milijardi dolara i to kljuc u ruke. Da ne pricamo o tenkovima, raketnim sistemima, lakim i teskim orudjima, borbenim i skolskim avionima, a u planu je bio i jurisni helikopter . A onda je dosao rat i ljudi koji su danas na vlasti...

Zvrle

pre 2 godine

bio u Dubaiju, po Kini, Singapuru od 2005 do 2007/8.. vratio se u posetu tim mestima 2016/17, ne mogu da prepoznam ništa, neboderi, ekonomija, proizvodnja, gradovi, bogatstvo.. za 10ak godina ne može da se prepozna.. A vama i dalje kriv za "loše stanje u Državi" neko ko je umro pre 50 godina. hahahaha

Zok1

pre 2 godine

Nisam ni sumnjao da će se javiti branioci lika i dela voljenog maršala. Istini za volju, te kredite je uzimala SR Srbija. Deo je odlazio na razne političke projekte , deo na fabrike koje bi propale i da se nije raspala SFRJ. Ne radi se o sposobnosti ili nesposobnosti, nego o promenama na svetskom tržištu. Pitsburg je bio sedište američke crne metalurgije - danas? Dugovi bi verovatno bili manji da se išlo na model stranih investicija ili mešovitih preduzeća, umesto što su uzimani krediti. Ali to je tada bilo političko pitanje.

DRRR

pre 2 godine

Treba mnogi da ustanu kada se pomene ime Tito. Jer bi mnogi bili polupismeni pastiri i ne bi znali tablicu množenja sa devet. Koliko smo sada dužni, znali ko? Dug Kraljevine za prugu kroz SMak. i krunisanje Kralja CG, vraćala je Titova Jugoslavija. Gledajte u budućnost. Neka bude ružičasta.

Mi i vi

pre 2 godine

Nisu to Titovi dugovi, to su nasi dugovi, on je to uzeo i napravio profitabilna preduzeca, e sada sto smo mi hteli da to unistimo i unistili smo to treba mi sami sebe da zapitamo.
Koliko je fabrika zatvoreno od 1990 pa naovamo?

brainstorm

pre 2 godine

Nikada nisam bio Titov ljubitelj čak naprotiv ali mislim da je on bio mnogo bolji domaćin od njegovih naslednika. Ono što je za njegove vladavine napravljeno naslednici ni da održavaju nisu u stanju. A dug na nivou cele Jugoslavije koliko se sećam je ostao od 20ak do 25 milijardi dolara. Koliko sada duguje samo 1 bivša republika? Živeo je galantno ali ne znamo da je nešto pokrao ili prodao strancima?

mmm

pre 2 godine

@U pravu si

Zahvali ti lepo tati i dedi sto i dalje zivis pristojno.

Srbija 50ih je bila potpuno nerazvijena. Sela na sve strane i svega par uredjenih gradova, pre svega u Vojvodini jer su Austrougari gradili po sablonu. Puteva nije bilo nigde. Moj deda je isao u skolu tako sto je pesice svakog dana hodao od sela do skole preko blatnjavog puta.
Tako danas izgleda infrastruktura u Africi.

Tito je sa svojim komunistima iskoristio jednu dobru stranu komunizma za opste dobro: eksplatacija ljudi s mozgom. Razvili smo jak obrazovni sistem, skolovali savrsene inzenjere i onda ih upregli da za male pare grade kule i gradove. Mi smo svojevremeno napravili najvisu branu u Evropi na Uvcu sa tim inzenjerima, a za projekat i izgradnju smo placali iskljucivo svoje drzavne firme i samim tim ustedili milione koliko bi takav poduhvat kostao u Evropi i tada, i sada.

Tito je sa tim kreditima imao ambiciju da od nas napravi ozbiljnu drzavu, od infrastrukture do industrije. Svi se smeju danas Jugu, ali kada se vratite unazad, taj automobil je bio u istom rangu kao automobili velikih firmi iz te kategorije. Gradili su se putevi, prekopali su se krsevi i lomovi po Crnoj Gori i Bosni - nesto za sta danas bi nam trebalo 500 milijardi evra, mi smo uradili sa domacim inzenjerima uz minimalni (realni) trosak.

Zahvaljujuci tim kreditima ti danas imas puteve izmedju gradova, problem sto su putevi losi je sto svi nakon Tita nisu radili na njihovom odrzavanju.

Naša idila

pre 2 godine

"Titovi dugovi".
Nije on njih ni pojeo ni proćerdao. Iza njega je bar nešto ostalo a i živelo se preko realnih prihoda zemlje. Sve da bi očuvao socijalni i etnički mir.

Nate

pre 2 godine

Tito je bar tu lovu investirao u ekonomiju, fabrike, puteve, mostove, a posle njega su sve to pokrali i prodali. I na kraju naravno opet Tito kriv.

Micko

pre 2 godine

Otislo je na izgradnju zemlje i na gradjane Jugoslavije. Oni koji su dosli posle njega su krali i unistavali sve sto su mogli, od njih se necemo oporaviti jos dugo vremena.

od drveta sumu ne vidis

pre 2 godine

Hvala tati i dedi što su živeli lepo 80ih na moj račun i račun moje dece.
(U pravu si, 22. januar 2022 16:45)
Cekaj da vidis sta ce tvoja deca i unuci da kazu o tebi kada dodju naplate... davno je bilo kada je Tito umro, evo vec pola veka, a jos uvek se na njega vade, a pri tom jos uvek nisu rasprodali sve za cega su u njegovo vreme podizani krediti.

Aca bg

pre 2 godine

Tacnobje,zaduzivao se ( mnogo toga dobijao i na poklon),ali je sve bilo nase.Stranci nisu bili vlasnici nicega u SFRJ.Tako i da najmanji rast BDP osecala vecina stanovnistva.Sada rast moze da bude i 10% i da ga vecina i ne oseti,jer stranci mogu svu zaradu da iznesu napolje.

Splavar

pre 2 godine

Hvala tati i dedi što su živeli lepo 80ih na moj račun i račun moje dece.
(U pravu si, 22. januar 2022 16:45)

Tvoji mozda, moji nisu jer im je sve bilo oduzeto. Konacno ja zivim znacajno bolje, Brozove dugove ne placam, a ni moja deca. Morao sam tu zemlju napustiti rano, ispalo dobro za mene bez nekakve licne zasluge. Sudbina vratila dugove, Bdw. 80ih sam posteno jeo samo na sluzenju vojnog roka pred sam rat, a i u ratu, nzn o kakvom lepom zivotu pricas u to doba. Cesto posecujem, sve koje znam bolje zive nego tad. Ponekad pomislim kako je moguce da mi tu sfrj toliko oprecno pamtimo, da li smo i tada ziveli u odvojenim svetovima

Gile

pre 2 godine

Uvek se zapitajte koliko ste novca zaradili danas. Ne koliko ste vi dobili platu, dnevnicu itd. To je nebitno. E tako se zivelo u vreme Tita. Kazu lepo. Pa normalno da je lepo kada je na kredit. Roditelji dece koji su uzimali licne kredite za stan itd. su upropastili zivote svoje dece zbog toga. Vase imovinsko stanje je onakvo kako vi zelite i mozete da zaradite mimo posla. Ako danas mozete da zaradite 1000 din. jedva cete ziveti. Ako mozete 10.000 zivecete malo lakse. Ako mozete 100.000 zivecete komotno. Ako ne mozete da zaradite nista mimo vaseg radnog mesta vi ste siromasni bez obzira na platu.

ah da

pre 2 godine

Tito je bar tu lovu investirao u ekonomiju, fabrike, puteve, mostove, a posle njega su sve to pokrali i prodali. I na kraju naravno opet Tito kriv.
(Nate, 22. januar 2022 17:15)

Ko jos veruje ?

Dejan Krstić

pre 2 godine

Tito je 50 godina vraćao dugove kraljevine i izgrađivao državu.
Da su ovi novi 5 posto od privatizacije odvojili za dugove sad bi bili u pretplati. A ima i još mnogo toga da se proda što je napravljeno u Titovo vreme, a što je ostalo državi i narodu.

Brinu me ovi dugovi poslednjih 20 godina koji su mnogo veći, a da država nije stekla skoro ništa.

B.Živković

pre 2 godine

Dobro reče Kozomara, jedan objekat poput Đerdapa 1, vredeo je 10 puta više od ukupnog preostalog duga. Koliko se sećam, poslednja HE napravljena u SFRJ je Đerdap 2, a i njegova vrednost je bar 5 puta veća od preostalog duga. Đerdap 2 je izgrađen i pušten u promet sredinom 80-ih. Posle toga nije izgrađen nijedan takav objekat, bar približne veličine i značaja. Da ne govorim o HE Bajina Bašta, HE Vrla, o termoelektranama itd. Moj pokojni otac je radio kao inženjer elektrotehnike na većini tih objekata. I ko sada to koristi? Pozdrav!

Optimista

pre 2 godine

Mnogo beše lepo da naši matori uživaju u prelepu i tako čarobnu Jugu i onako će unici i čukununuci da vraćaju a oni će i dalje da nam pričaju pričice kako pojma nemamo kako je Juga bila moćna zemlja

Milija

pre 2 godine

Posle rata i bombardovanja sve je bilo unisteno. Znaci od tih para je napravljena Jugoslavija, sve fabrike, hidroelektrane, nuklearna elektrana, elektrifikacija gradova i sela, putevi, celokupna infrastruktura, mostovi, tuneli, banje, odmaralista, hoteli, bolnice... Bukvalno u sta gopd sada pogledate napravljeno je za doba TIta i od tih para. I to na teritoriji cele Jugoslavije. U poredjenju sa svim izgradjenim objektima to je veoma mali iznos.

radojko čarapa

pre 2 godine

Uzajmite od građana obveznicama na deset i dvadeset godina ovih milijardu i po po maloj kamati, pa otplatite ranije pre dospeća sve ove stavke. Umanjujete tako kamatu za puno miliona.

aLeksandra, bg

pre 2 godine

A da su sacuvane sve fabrike sto su se tim novcem napravile i da su one iz godine u godinu rasle, ne da ne bismo imali dug, nego bi i preteklo.

Samo kažem

pre 2 godine

Sve to to tako i u redu. 1.5 milijardi uzetih 70ih, pa reprogramirano posle 90ih... rok vraćanja 40 godina, poprilično standardno, zbog reprograma u ovom slučaju produženo.
E sad, pošto se piše do kad nam je omča oko vrata zbog ovog bakšiša, može li neki komentar do kad nam je omča oko vrata zbog novih kredita uzetih od 2000te, pa do danas?! ili to vraćamo bez problema i straha da ćemo potonuti pod teretom dugova?

aLeksandra, bg

pre 2 godine

A da su sacuvane sve fabrike sto su se tim novcem napravile i da su one iz godine u godinu rasle, ne da ne bismo imali dug, nego bi i preteklo.

Samo kažem

pre 2 godine

Sve to to tako i u redu. 1.5 milijardi uzetih 70ih, pa reprogramirano posle 90ih... rok vraćanja 40 godina, poprilično standardno, zbog reprograma u ovom slučaju produženo.
E sad, pošto se piše do kad nam je omča oko vrata zbog ovog bakšiša, može li neki komentar do kad nam je omča oko vrata zbog novih kredita uzetih od 2000te, pa do danas?! ili to vraćamo bez problema i straha da ćemo potonuti pod teretom dugova?

od drveta sumu ne vidis

pre 2 godine

Hvala tati i dedi što su živeli lepo 80ih na moj račun i račun moje dece.
(U pravu si, 22. januar 2022 16:45)
Cekaj da vidis sta ce tvoja deca i unuci da kazu o tebi kada dodju naplate... davno je bilo kada je Tito umro, evo vec pola veka, a jos uvek se na njega vade, a pri tom jos uvek nisu rasprodali sve za cega su u njegovo vreme podizani krediti.

Nate

pre 2 godine

Tito je bar tu lovu investirao u ekonomiju, fabrike, puteve, mostove, a posle njega su sve to pokrali i prodali. I na kraju naravno opet Tito kriv.

Zvrle

pre 2 godine

bio u Dubaiju, po Kini, Singapuru od 2005 do 2007/8.. vratio se u posetu tim mestima 2016/17, ne mogu da prepoznam ništa, neboderi, ekonomija, proizvodnja, gradovi, bogatstvo.. za 10ak godina ne može da se prepozna.. A vama i dalje kriv za "loše stanje u Državi" neko ko je umro pre 50 godina. hahahaha

Micko

pre 2 godine

Otislo je na izgradnju zemlje i na gradjane Jugoslavije. Oni koji su dosli posle njega su krali i unistavali sve sto su mogli, od njih se necemo oporaviti jos dugo vremena.

Aca bg

pre 2 godine

Tacnobje,zaduzivao se ( mnogo toga dobijao i na poklon),ali je sve bilo nase.Stranci nisu bili vlasnici nicega u SFRJ.Tako i da najmanji rast BDP osecala vecina stanovnistva.Sada rast moze da bude i 10% i da ga vecina i ne oseti,jer stranci mogu svu zaradu da iznesu napolje.

NSBGD

pre 2 godine

Nisam ljubitelj lika i dela JBT ali, proizvodili smo od igle do lokomotive. Nase firme. Avione (Orao, Galeb, Jastreb), vozove, turbine, automobile (jugo, 101, florida), kamione (Fap), brodove (nekoliko brodogradilista),racunare (Ei Nis i Iskra Delta), telefone, frizidere, sporete, usisivace, zamrzivace (Cetinje Obod, Sloboda Cacak, Gorenje Velenje), kompletno obucu i odecu, sve za kucne potrebe, hemikalije, farbe, djubriva. Sami gradili hidroelektrane, termoelektrane, autoputeve, kompletna zemlja je bila pokrivena funkcionalnom zeleznicom. Nase firme su gradile po celom svetu, projekte teske i po nekoliko milijardi dolara i to kljuc u ruke. Da ne pricamo o tenkovima, raketnim sistemima, lakim i teskim orudjima, borbenim i skolskim avionima, a u planu je bio i jurisni helikopter . A onda je dosao rat i ljudi koji su danas na vlasti...

B.Živković

pre 2 godine

Dobro reče Kozomara, jedan objekat poput Đerdapa 1, vredeo je 10 puta više od ukupnog preostalog duga. Koliko se sećam, poslednja HE napravljena u SFRJ je Đerdap 2, a i njegova vrednost je bar 5 puta veća od preostalog duga. Đerdap 2 je izgrađen i pušten u promet sredinom 80-ih. Posle toga nije izgrađen nijedan takav objekat, bar približne veličine i značaja. Da ne govorim o HE Bajina Bašta, HE Vrla, o termoelektranama itd. Moj pokojni otac je radio kao inženjer elektrotehnike na većini tih objekata. I ko sada to koristi? Pozdrav!

The Who

pre 2 godine

Tito nista nije ostavio naslednicima.Da li sme da se istrazi koliko su imovinu imali 1000 ljudi koji se bave politikom od 1990 god.a kolika im je sada imovina.

Mi i vi

pre 2 godine

Nisu to Titovi dugovi, to su nasi dugovi, on je to uzeo i napravio profitabilna preduzeca, e sada sto smo mi hteli da to unistimo i unistili smo to treba mi sami sebe da zapitamo.
Koliko je fabrika zatvoreno od 1990 pa naovamo?

Dejan Krstić

pre 2 godine

Tito je 50 godina vraćao dugove kraljevine i izgrađivao državu.
Da su ovi novi 5 posto od privatizacije odvojili za dugove sad bi bili u pretplati. A ima i još mnogo toga da se proda što je napravljeno u Titovo vreme, a što je ostalo državi i narodu.

Brinu me ovi dugovi poslednjih 20 godina koji su mnogo veći, a da država nije stekla skoro ništa.

Јабучило

pre 2 godine

Ma bitno da moglo da se spava na klupi!!!
(Huan Pablo Don Fernando, 22. januar 2022 16:49)

Онда се могло, а данас многи морају.

Milija

pre 2 godine

Posle rata i bombardovanja sve je bilo unisteno. Znaci od tih para je napravljena Jugoslavija, sve fabrike, hidroelektrane, nuklearna elektrana, elektrifikacija gradova i sela, putevi, celokupna infrastruktura, mostovi, tuneli, banje, odmaralista, hoteli, bolnice... Bukvalno u sta gopd sada pogledate napravljeno je za doba TIta i od tih para. I to na teritoriji cele Jugoslavije. U poredjenju sa svim izgradjenim objektima to je veoma mali iznos.

mmm

pre 2 godine

@U pravu si

Zahvali ti lepo tati i dedi sto i dalje zivis pristojno.

Srbija 50ih je bila potpuno nerazvijena. Sela na sve strane i svega par uredjenih gradova, pre svega u Vojvodini jer su Austrougari gradili po sablonu. Puteva nije bilo nigde. Moj deda je isao u skolu tako sto je pesice svakog dana hodao od sela do skole preko blatnjavog puta.
Tako danas izgleda infrastruktura u Africi.

Tito je sa svojim komunistima iskoristio jednu dobru stranu komunizma za opste dobro: eksplatacija ljudi s mozgom. Razvili smo jak obrazovni sistem, skolovali savrsene inzenjere i onda ih upregli da za male pare grade kule i gradove. Mi smo svojevremeno napravili najvisu branu u Evropi na Uvcu sa tim inzenjerima, a za projekat i izgradnju smo placali iskljucivo svoje drzavne firme i samim tim ustedili milione koliko bi takav poduhvat kostao u Evropi i tada, i sada.

Tito je sa tim kreditima imao ambiciju da od nas napravi ozbiljnu drzavu, od infrastrukture do industrije. Svi se smeju danas Jugu, ali kada se vratite unazad, taj automobil je bio u istom rangu kao automobili velikih firmi iz te kategorije. Gradili su se putevi, prekopali su se krsevi i lomovi po Crnoj Gori i Bosni - nesto za sta danas bi nam trebalo 500 milijardi evra, mi smo uradili sa domacim inzenjerima uz minimalni (realni) trosak.

Zahvaljujuci tim kreditima ti danas imas puteve izmedju gradova, problem sto su putevi losi je sto svi nakon Tita nisu radili na njihovom odrzavanju.

brainstorm

pre 2 godine

Nikada nisam bio Titov ljubitelj čak naprotiv ali mislim da je on bio mnogo bolji domaćin od njegovih naslednika. Ono što je za njegove vladavine napravljeno naslednici ni da održavaju nisu u stanju. A dug na nivou cele Jugoslavije koliko se sećam je ostao od 20ak do 25 milijardi dolara. Koliko sada duguje samo 1 bivša republika? Živeo je galantno ali ne znamo da je nešto pokrao ili prodao strancima?

Blek - Chicago

pre 2 godine

Samo u Beogradu je bilo što mi sada padne na pamet IMT,IMR, DMB, PKB, Beko, Kluz, EI Zemun, Soko Štark, Galenika, Robne Kuće, Centroprom, C Market NIS, Ikarbus. BIP, Navip, Gradjevinske firme. Brodogradilište. Export državne :Genex , Inex, Centrotextil… (donosili pare državi a ne tajkunima) Turistički operatori. Pozorišta, biblioteke, bioskopi, universiteti (besplatni!), zdravstvo (kako tako ali besplatno). dodajte druge firme…. (Ovo govorim kao neko koji nema nijednu vikendicu i nikad nije imao prilike da ide ni u kakva “radnička “ odmarališta.

Knele

pre 2 godine

Da, naravno.. licno je uzeo, polovinu spakovao u Sef na Brionima, a drugu polovinu dao za Tompuse sa Kube i Whisky..
Nego kad stizu na naplatu dugovi posle Tita?

Naša idila

pre 2 godine

"Titovi dugovi".
Nije on njih ni pojeo ni proćerdao. Iza njega je bar nešto ostalo a i živelo se preko realnih prihoda zemlje. Sve da bi očuvao socijalni i etnički mir.

samo pogledajte stare fotografije sveta i regiona posle II Sv.rata bice vam jasnije

pre 2 godine

Ljudi su potpuno pogubljeni u vremenu i prostoru i potpuno nemaju osecaj ni za istoriju ni za vremensku distancu, nego sve posmatraju iz svog ugla kada su se rodili pa im je odmah bio ili videorecorder pred ocima sa MTV ijem ili SonyPlaystation 4...
Jel imate vi predstavu kako je svet i teritorija Jugoslavije bivse i Balkana izgledala posle i pre drugog svetskog rata???
Sve razruseno,beda, siromastvo, zemljane cuprije, nije bilo zeleznica, fabrika, i sto je bilo je bilo izbombardovano...
A sto kaze covek, mi, kao Srbija jos uvek koristimo Djerdap, pruge, rudnike, infrastrukturu i puteve koji su nakon rata od tih kredita napravljeni. Fabrike koju su napravljene su vlasti posle njega budzasto rasprodavane i jos uvek nisu sve.
Bivsa Jugoslavija je imala nuklearnu elektranu, Ei Nis je proizvodio televizore, racunare jos osamdestih... Ej!!! jel moze neko da zamisli da mi sada proizvodimo racunare tj kompjutere???
Ali, spisak je beskonacan sta je sve od tih kredita gradjeno, a da se opet brinulo da narod makar pristojno zivi, nego taj Tito koliki god bio boem i hedonista njgovi potomci nisu nakon njega nikakva vlastela postali.
Koliki god da su krediti dizani smesno je sta je od onako urnisane zemlje nako drugog svetskog rata sve izgradjeno.
Jos uvek koristimo i rasprodajemo sve to.

DRRR

pre 2 godine

Treba mnogi da ustanu kada se pomene ime Tito. Jer bi mnogi bili polupismeni pastiri i ne bi znali tablicu množenja sa devet. Koliko smo sada dužni, znali ko? Dug Kraljevine za prugu kroz SMak. i krunisanje Kralja CG, vraćala je Titova Jugoslavija. Gledajte u budućnost. Neka bude ružičasta.

Tek onako

pre 2 godine

Vraćaće dugove ali koristiće i njegove projekte N. Beograd sa kompletnom infrastrukturom i svi ostali gradovi,hidroelektrane Đerdam, termoelektrane Obrenovac, Kostolac, Lazarevac itd, itd. sve elektrane na Drini itd. to su opravdani dugovi.Nabrojte šta je urađeno od novih dugova nijedna elektrana a i ove slabo održavaju malo infrastrukture.Titovi dugovi su opravdani.

Aleksandar

pre 2 godine

Pa i sadašnje kredite će sledeće generacije morati da vraćaju.
Nema države koja nije zadužena.Amerika je največi svetski dužnik.

@Nik

pre 2 godine

Sto neko rece… “To sto je Tito napravio ovi sada ne mogu ni da prekrece”.

Ne ulazim u to kakav je bio po Srbiju.
(Nik, 22. januar 2022 17:33)

Ali bukvalno! Lakse im je bilo da rasprodaju i uzmu pare od danas do sutra i razruse, nego da samo da plate moleraj. Nije problem u Titu, nego u svim onim alavim bez vizije posle njega.

ah da

pre 2 godine

Tito je bar tu lovu investirao u ekonomiju, fabrike, puteve, mostove, a posle njega su sve to pokrali i prodali. I na kraju naravno opet Tito kriv.
(Nate, 22. januar 2022 17:15)

Ko jos veruje ?

Mirko

pre 2 godine

Tito umro 1980. a jos se vadite na njega?
Nema zemlje bez kredita i dugova. Samo ih neki uzimaju i plasiraju mudrije.

Tada smo kao svi bili jednaki. Kao. Bilo i tada gospode na visokoj nozi. Ali je mali radnik imao kakvu-takvu sigurnu buducnost.
Danas kada je tu robot, sta ce ti mali radnik?

Eto tako danas misli covecanstvo.

sorry

pre 2 godine

Ljudi velicaju coveka koji je imao zvanicni politicki logor na ostrvu i to u drugoj polovini 20. veka. Ispricas vic - odes na Goli otok.
(Milos, 22. januar 2022 18:35
I da ne ispričaš, samo da neko kaže da si ispričao

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Titov sistem je uveo veze i ortakluk. Tad su ortaci iz partizana, ulice, kraja itd. bili na pozicijama. Kumare, zemare , ratni saborci.. Tito uveo jednoumlje. Samo on i samo partija. Zato danas narod umesto da glasa za sitem i politiku, glasa za jednog coveka i od njega prave Tita, bez obzira na stranku. U tom njegovom bajnom sistemu, uzmes odmor ne radis nedeljama, plata leze i tako u krug. I za kraj, da je taj sistem valj`o, ne bi se raspao nekoliko godina nakon njegove smrti. Raspao se jer su svi na polozajima bili ortaci. Kako je umro, sva korumpiranost, nestrucnost i ostalo je isplivalo na povrsinu i sve se raspalo. Ostaci se danas vide. Imamo trule Balkanske zemlje koje su medju najkorumpiranijim na svetu, a bez veze ne mozes da dobijes neki kvalitetan posao cak i ako imas doktorat. Moras biti ortak, zemi, kumara itd. Toliko o Titu i njegovom nasledju.

Moler

pre 2 godine

Odete u muzej avijacije na aerodromu i saznate da je Srbija pre rata i pre Tita, imala 19 i slovima devetnaest fabrika aviona. Posle je Tito to rasporedio.
Uzgred Jugoslavija za sve godine postojanja uz svu tu energju i kredite, nije stvorila niti jedan globalni brend.Toliko o Titu i Jugi…

Neša

pre 2 godine

Pola tih kredita je pojela inflacija. Takodje kako smo sad opet dužni kada su nam Pariz i London posle petog oktobra otpisali dugove?!
(zanovetalo, 22. januar 2022 17:06)

Otpisali dugove?!? Kako da ne!

Dragan

pre 2 godine

Problem je u tome, sto je svaka republika morala da ima fabriku za proizvodnju necega, a da nije imala osnovne sirovine za to. Drugo,ne postoji zemlja dembelija u kojoj je dobar deo zaposlenih, a koji su pri tome bili i clanovi jedne jedine partije mogli da besplatno dobijaju stanove i gde se deo zaposlenih pojavljivao na poslu samo na pocetku i kraju meseca, kada se dobijala plata. Sustina je u tome da sve ono sto je ekonomski valjalo u tom i takvom sistemu, bilo je jednostavno unisteno sa ovakvom finansijskom kupovinom socijalnog mira.

Ja iz KŠ

pre 2 godine

A kad naši političari, a i mnogi drugi idu po svetu, naročito u neke egzotične zemlje i zemlje Azije i Afrike, Tita nose sa sobom i vade ga iz rukava pri svakom razgovoru.

lupa

pre 2 godine

Nisu to Titovi dugovi, to su nasi dugovi, on je to uzeo i napravio profitabilna preduzeca, e sada sto smo mi hteli da to unistimo i unistili smo to treba mi sami sebe da zapitamo.
Koliko je fabrika zatvoreno od 1990 pa naovamo?
(Mi i vi, 22. januar 2022 17:32)


Koja profitabilna preduzeća?
Preduzeća koja su imala višestruko više zaposlenih nego što je bilo potrebno, koja su pravil jedne te iste stvari od nastanka pa do zatvaranja, bez ikakve modernizacije... Sve su bila samo nisu profitabilna.

Optimista

pre 2 godine

Mnogo beše lepo da naši matori uživaju u prelepu i tako čarobnu Jugu i onako će unici i čukununuci da vraćaju a oni će i dalje da nam pričaju pričice kako pojma nemamo kako je Juga bila moćna zemlja

radojko čarapa

pre 2 godine

Uzajmite od građana obveznicama na deset i dvadeset godina ovih milijardu i po po maloj kamati, pa otplatite ranije pre dospeća sve ove stavke. Umanjujete tako kamatu za puno miliona.

Pepo

pre 2 godine

A niko se ne pita sta bi bilo da nike bilo Tita. Pa i Njemacka je bila sva u rusevinama vise nego Jugoslavija posle rata. Jednostavno komunizam kao ideologija i samoupravni socijalizam je bila cista propasta. Da nije bilo komunizma sada bi smo bili minmalno kao Spanija

Splavar

pre 2 godine

Hvala tati i dedi što su živeli lepo 80ih na moj račun i račun moje dece.
(U pravu si, 22. januar 2022 16:45)

Tvoji mozda, moji nisu jer im je sve bilo oduzeto. Konacno ja zivim znacajno bolje, Brozove dugove ne placam, a ni moja deca. Morao sam tu zemlju napustiti rano, ispalo dobro za mene bez nekakve licne zasluge. Sudbina vratila dugove, Bdw. 80ih sam posteno jeo samo na sluzenju vojnog roka pred sam rat, a i u ratu, nzn o kakvom lepom zivotu pricas u to doba. Cesto posecujem, sve koje znam bolje zive nego tad. Ponekad pomislim kako je moguce da mi tu sfrj toliko oprecno pamtimo, da li smo i tada ziveli u odvojenim svetovima

Kolumbo

pre 2 godine

Gledao sam emisiju u kojoj su ucesnici bili ljudi iz toga vremena,kompetentni da govore na ovu temu.
I čovjek kaze kako je polovina ili cak veci procenat investicija bio potpuni promasaj.

Zok1

pre 2 godine

Nisam ni sumnjao da će se javiti branioci lika i dela voljenog maršala. Istini za volju, te kredite je uzimala SR Srbija. Deo je odlazio na razne političke projekte , deo na fabrike koje bi propale i da se nije raspala SFRJ. Ne radi se o sposobnosti ili nesposobnosti, nego o promenama na svetskom tržištu. Pitsburg je bio sedište američke crne metalurgije - danas? Dugovi bi verovatno bili manji da se išlo na model stranih investicija ili mešovitih preduzeća, umesto što su uzimani krediti. Ali to je tada bilo političko pitanje.

Gile

pre 2 godine

Uvek se zapitajte koliko ste novca zaradili danas. Ne koliko ste vi dobili platu, dnevnicu itd. To je nebitno. E tako se zivelo u vreme Tita. Kazu lepo. Pa normalno da je lepo kada je na kredit. Roditelji dece koji su uzimali licne kredite za stan itd. su upropastili zivote svoje dece zbog toga. Vase imovinsko stanje je onakvo kako vi zelite i mozete da zaradite mimo posla. Ako danas mozete da zaradite 1000 din. jedva cete ziveti. Ako mozete 10.000 zivecete malo lakse. Ako mozete 100.000 zivecete komotno. Ako ne mozete da zaradite nista mimo vaseg radnog mesta vi ste siromasni bez obzira na platu.

Nenad

pre 2 godine

Pola tih kredita je pojela inflacija. Takodje kako smo sad opet dužni kada su nam Pariz i London posle petog oktobra otpisali dugove?!
(zanovetalo, 22. januar 2022 17:06)

Otpisali dugove?!? Kako da ne!
(Neša, 22. januar 2022 19:19)
66 posto Jugoslovenskog duga je otpisano pocetkom 2000-tih godina, dug je pao tada sa 22 milijarde dolara na oko 10 milijardi dolara, to je bila neka vrsta pomoci medjunarodne zajednice nakon petooktobarskih promena, taj otpis duga su sa Pariskim klubom potpisali Labus, Djelic i Djindjic, a ovakvi tekstovi koji se sada objavljuju imaju za cilj da zamazu oci narodu, da ispadne Tito kriv sto se Srbija zaduzila vise od 20 milijardi dolara za ovih deset godina, a ne ovi sto su sada na vlasti.

Vajolet

pre 2 godine

Bivse republike sa Srbijom duzne su kao grcka.Na dan Titove smrti dug je bio oko 10 milijardi dolara.Sada samo Srbija duguje 30 milijardi!Naravno ostale republike su dug vracale dok smo mi ratovali po bivsoj drzavi a na kraju i sa NATO koga smo pobedili?

brica

pre 2 godine

Ma jasno! Današnji političari i njima bliski suradnici za sve svoje neuspjehe krive Tita. Svaki svoj kompleks i beskorisnost liječe spominjući Tita, njegov način života i sl. Ne, gospođe i gospođo. Vi ste nesposobni i to toliko da i vlastiti lopovluk niste u stanju sakriti!

Optimista

pre 2 godine

Mnogo beše lepo da naši matori uživaju u prelepu i tako čarobnu Jugu i onako će unici i čukununuci da vraćaju a oni će i dalje da nam pričaju pričice kako pojma nemamo kako je Juga bila moćna zemlja

ah da

pre 2 godine

Tito je bar tu lovu investirao u ekonomiju, fabrike, puteve, mostove, a posle njega su sve to pokrali i prodali. I na kraju naravno opet Tito kriv.
(Nate, 22. januar 2022 17:15)

Ko jos veruje ?

lupa

pre 2 godine

Nisu to Titovi dugovi, to su nasi dugovi, on je to uzeo i napravio profitabilna preduzeca, e sada sto smo mi hteli da to unistimo i unistili smo to treba mi sami sebe da zapitamo.
Koliko je fabrika zatvoreno od 1990 pa naovamo?
(Mi i vi, 22. januar 2022 17:32)


Koja profitabilna preduzeća?
Preduzeća koja su imala višestruko više zaposlenih nego što je bilo potrebno, koja su pravil jedne te iste stvari od nastanka pa do zatvaranja, bez ikakve modernizacije... Sve su bila samo nisu profitabilna.

Gile

pre 2 godine

Uvek se zapitajte koliko ste novca zaradili danas. Ne koliko ste vi dobili platu, dnevnicu itd. To je nebitno. E tako se zivelo u vreme Tita. Kazu lepo. Pa normalno da je lepo kada je na kredit. Roditelji dece koji su uzimali licne kredite za stan itd. su upropastili zivote svoje dece zbog toga. Vase imovinsko stanje je onakvo kako vi zelite i mozete da zaradite mimo posla. Ako danas mozete da zaradite 1000 din. jedva cete ziveti. Ako mozete 10.000 zivecete malo lakse. Ako mozete 100.000 zivecete komotno. Ako ne mozete da zaradite nista mimo vaseg radnog mesta vi ste siromasni bez obzira na platu.

Splavar

pre 2 godine

Hvala tati i dedi što su živeli lepo 80ih na moj račun i račun moje dece.
(U pravu si, 22. januar 2022 16:45)

Tvoji mozda, moji nisu jer im je sve bilo oduzeto. Konacno ja zivim znacajno bolje, Brozove dugove ne placam, a ni moja deca. Morao sam tu zemlju napustiti rano, ispalo dobro za mene bez nekakve licne zasluge. Sudbina vratila dugove, Bdw. 80ih sam posteno jeo samo na sluzenju vojnog roka pred sam rat, a i u ratu, nzn o kakvom lepom zivotu pricas u to doba. Cesto posecujem, sve koje znam bolje zive nego tad. Ponekad pomislim kako je moguce da mi tu sfrj toliko oprecno pamtimo, da li smo i tada ziveli u odvojenim svetovima

Moler

pre 2 godine

Odete u muzej avijacije na aerodromu i saznate da je Srbija pre rata i pre Tita, imala 19 i slovima devetnaest fabrika aviona. Posle je Tito to rasporedio.
Uzgred Jugoslavija za sve godine postojanja uz svu tu energju i kredite, nije stvorila niti jedan globalni brend.Toliko o Titu i Jugi…

Zok1

pre 2 godine

Nisam ni sumnjao da će se javiti branioci lika i dela voljenog maršala. Istini za volju, te kredite je uzimala SR Srbija. Deo je odlazio na razne političke projekte , deo na fabrike koje bi propale i da se nije raspala SFRJ. Ne radi se o sposobnosti ili nesposobnosti, nego o promenama na svetskom tržištu. Pitsburg je bio sedište američke crne metalurgije - danas? Dugovi bi verovatno bili manji da se išlo na model stranih investicija ili mešovitih preduzeća, umesto što su uzimani krediti. Ali to je tada bilo političko pitanje.

Kolumbo

pre 2 godine

Gledao sam emisiju u kojoj su ucesnici bili ljudi iz toga vremena,kompetentni da govore na ovu temu.
I čovjek kaze kako je polovina ili cak veci procenat investicija bio potpuni promasaj.

sorry

pre 2 godine

Ljudi velicaju coveka koji je imao zvanicni politicki logor na ostrvu i to u drugoj polovini 20. veka. Ispricas vic - odes na Goli otok.
(Milos, 22. januar 2022 18:35
I da ne ispričaš, samo da neko kaže da si ispričao

Pepo

pre 2 godine

A niko se ne pita sta bi bilo da nike bilo Tita. Pa i Njemacka je bila sva u rusevinama vise nego Jugoslavija posle rata. Jednostavno komunizam kao ideologija i samoupravni socijalizam je bila cista propasta. Da nije bilo komunizma sada bi smo bili minmalno kao Spanija

Dragan

pre 2 godine

Problem je u tome, sto je svaka republika morala da ima fabriku za proizvodnju necega, a da nije imala osnovne sirovine za to. Drugo,ne postoji zemlja dembelija u kojoj je dobar deo zaposlenih, a koji su pri tome bili i clanovi jedne jedine partije mogli da besplatno dobijaju stanove i gde se deo zaposlenih pojavljivao na poslu samo na pocetku i kraju meseca, kada se dobijala plata. Sustina je u tome da sve ono sto je ekonomski valjalo u tom i takvom sistemu, bilo je jednostavno unisteno sa ovakvom finansijskom kupovinom socijalnog mira.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Titov sistem je uveo veze i ortakluk. Tad su ortaci iz partizana, ulice, kraja itd. bili na pozicijama. Kumare, zemare , ratni saborci.. Tito uveo jednoumlje. Samo on i samo partija. Zato danas narod umesto da glasa za sitem i politiku, glasa za jednog coveka i od njega prave Tita, bez obzira na stranku. U tom njegovom bajnom sistemu, uzmes odmor ne radis nedeljama, plata leze i tako u krug. I za kraj, da je taj sistem valj`o, ne bi se raspao nekoliko godina nakon njegove smrti. Raspao se jer su svi na polozajima bili ortaci. Kako je umro, sva korumpiranost, nestrucnost i ostalo je isplivalo na povrsinu i sve se raspalo. Ostaci se danas vide. Imamo trule Balkanske zemlje koje su medju najkorumpiranijim na svetu, a bez veze ne mozes da dobijes neki kvalitetan posao cak i ako imas doktorat. Moras biti ortak, zemi, kumara itd. Toliko o Titu i njegovom nasledju.

Nate

pre 2 godine

Tito je bar tu lovu investirao u ekonomiju, fabrike, puteve, mostove, a posle njega su sve to pokrali i prodali. I na kraju naravno opet Tito kriv.

od drveta sumu ne vidis

pre 2 godine

Hvala tati i dedi što su živeli lepo 80ih na moj račun i račun moje dece.
(U pravu si, 22. januar 2022 16:45)
Cekaj da vidis sta ce tvoja deca i unuci da kazu o tebi kada dodju naplate... davno je bilo kada je Tito umro, evo vec pola veka, a jos uvek se na njega vade, a pri tom jos uvek nisu rasprodali sve za cega su u njegovo vreme podizani krediti.

DRRR

pre 2 godine

Treba mnogi da ustanu kada se pomene ime Tito. Jer bi mnogi bili polupismeni pastiri i ne bi znali tablicu množenja sa devet. Koliko smo sada dužni, znali ko? Dug Kraljevine za prugu kroz SMak. i krunisanje Kralja CG, vraćala je Titova Jugoslavija. Gledajte u budućnost. Neka bude ružičasta.

Mirko

pre 2 godine

Tito umro 1980. a jos se vadite na njega?
Nema zemlje bez kredita i dugova. Samo ih neki uzimaju i plasiraju mudrije.

Tada smo kao svi bili jednaki. Kao. Bilo i tada gospode na visokoj nozi. Ali je mali radnik imao kakvu-takvu sigurnu buducnost.
Danas kada je tu robot, sta ce ti mali radnik?

Eto tako danas misli covecanstvo.

aLeksandra, bg

pre 2 godine

A da su sacuvane sve fabrike sto su se tim novcem napravile i da su one iz godine u godinu rasle, ne da ne bismo imali dug, nego bi i preteklo.

Mi i vi

pre 2 godine

Nisu to Titovi dugovi, to su nasi dugovi, on je to uzeo i napravio profitabilna preduzeca, e sada sto smo mi hteli da to unistimo i unistili smo to treba mi sami sebe da zapitamo.
Koliko je fabrika zatvoreno od 1990 pa naovamo?

Milija

pre 2 godine

Posle rata i bombardovanja sve je bilo unisteno. Znaci od tih para je napravljena Jugoslavija, sve fabrike, hidroelektrane, nuklearna elektrana, elektrifikacija gradova i sela, putevi, celokupna infrastruktura, mostovi, tuneli, banje, odmaralista, hoteli, bolnice... Bukvalno u sta gopd sada pogledate napravljeno je za doba TIta i od tih para. I to na teritoriji cele Jugoslavije. U poredjenju sa svim izgradjenim objektima to je veoma mali iznos.

samo pogledajte stare fotografije sveta i regiona posle II Sv.rata bice vam jasnije

pre 2 godine

Ljudi su potpuno pogubljeni u vremenu i prostoru i potpuno nemaju osecaj ni za istoriju ni za vremensku distancu, nego sve posmatraju iz svog ugla kada su se rodili pa im je odmah bio ili videorecorder pred ocima sa MTV ijem ili SonyPlaystation 4...
Jel imate vi predstavu kako je svet i teritorija Jugoslavije bivse i Balkana izgledala posle i pre drugog svetskog rata???
Sve razruseno,beda, siromastvo, zemljane cuprije, nije bilo zeleznica, fabrika, i sto je bilo je bilo izbombardovano...
A sto kaze covek, mi, kao Srbija jos uvek koristimo Djerdap, pruge, rudnike, infrastrukturu i puteve koji su nakon rata od tih kredita napravljeni. Fabrike koju su napravljene su vlasti posle njega budzasto rasprodavane i jos uvek nisu sve.
Bivsa Jugoslavija je imala nuklearnu elektranu, Ei Nis je proizvodio televizore, racunare jos osamdestih... Ej!!! jel moze neko da zamisli da mi sada proizvodimo racunare tj kompjutere???
Ali, spisak je beskonacan sta je sve od tih kredita gradjeno, a da se opet brinulo da narod makar pristojno zivi, nego taj Tito koliki god bio boem i hedonista njgovi potomci nisu nakon njega nikakva vlastela postali.
Koliki god da su krediti dizani smesno je sta je od onako urnisane zemlje nako drugog svetskog rata sve izgradjeno.
Jos uvek koristimo i rasprodajemo sve to.

Neša

pre 2 godine

Pola tih kredita je pojela inflacija. Takodje kako smo sad opet dužni kada su nam Pariz i London posle petog oktobra otpisali dugove?!
(zanovetalo, 22. januar 2022 17:06)

Otpisali dugove?!? Kako da ne!

Tek onako

pre 2 godine

Vraćaće dugove ali koristiće i njegove projekte N. Beograd sa kompletnom infrastrukturom i svi ostali gradovi,hidroelektrane Đerdam, termoelektrane Obrenovac, Kostolac, Lazarevac itd, itd. sve elektrane na Drini itd. to su opravdani dugovi.Nabrojte šta je urađeno od novih dugova nijedna elektrana a i ove slabo održavaju malo infrastrukture.Titovi dugovi su opravdani.

Micko

pre 2 godine

Otislo je na izgradnju zemlje i na gradjane Jugoslavije. Oni koji su dosli posle njega su krali i unistavali sve sto su mogli, od njih se necemo oporaviti jos dugo vremena.

Blek - Chicago

pre 2 godine

Samo u Beogradu je bilo što mi sada padne na pamet IMT,IMR, DMB, PKB, Beko, Kluz, EI Zemun, Soko Štark, Galenika, Robne Kuće, Centroprom, C Market NIS, Ikarbus. BIP, Navip, Gradjevinske firme. Brodogradilište. Export državne :Genex , Inex, Centrotextil… (donosili pare državi a ne tajkunima) Turistički operatori. Pozorišta, biblioteke, bioskopi, universiteti (besplatni!), zdravstvo (kako tako ali besplatno). dodajte druge firme…. (Ovo govorim kao neko koji nema nijednu vikendicu i nikad nije imao prilike da ide ni u kakva “radnička “ odmarališta.

Naša idila

pre 2 godine

"Titovi dugovi".
Nije on njih ni pojeo ni proćerdao. Iza njega je bar nešto ostalo a i živelo se preko realnih prihoda zemlje. Sve da bi očuvao socijalni i etnički mir.

NSBGD

pre 2 godine

Nisam ljubitelj lika i dela JBT ali, proizvodili smo od igle do lokomotive. Nase firme. Avione (Orao, Galeb, Jastreb), vozove, turbine, automobile (jugo, 101, florida), kamione (Fap), brodove (nekoliko brodogradilista),racunare (Ei Nis i Iskra Delta), telefone, frizidere, sporete, usisivace, zamrzivace (Cetinje Obod, Sloboda Cacak, Gorenje Velenje), kompletno obucu i odecu, sve za kucne potrebe, hemikalije, farbe, djubriva. Sami gradili hidroelektrane, termoelektrane, autoputeve, kompletna zemlja je bila pokrivena funkcionalnom zeleznicom. Nase firme su gradile po celom svetu, projekte teske i po nekoliko milijardi dolara i to kljuc u ruke. Da ne pricamo o tenkovima, raketnim sistemima, lakim i teskim orudjima, borbenim i skolskim avionima, a u planu je bio i jurisni helikopter . A onda je dosao rat i ljudi koji su danas na vlasti...

Dejan Krstić

pre 2 godine

Tito je 50 godina vraćao dugove kraljevine i izgrađivao državu.
Da su ovi novi 5 posto od privatizacije odvojili za dugove sad bi bili u pretplati. A ima i još mnogo toga da se proda što je napravljeno u Titovo vreme, a što je ostalo državi i narodu.

Brinu me ovi dugovi poslednjih 20 godina koji su mnogo veći, a da država nije stekla skoro ništa.

@Nik

pre 2 godine

Sto neko rece… “To sto je Tito napravio ovi sada ne mogu ni da prekrece”.

Ne ulazim u to kakav je bio po Srbiju.
(Nik, 22. januar 2022 17:33)

Ali bukvalno! Lakse im je bilo da rasprodaju i uzmu pare od danas do sutra i razruse, nego da samo da plate moleraj. Nije problem u Titu, nego u svim onim alavim bez vizije posle njega.

brainstorm

pre 2 godine

Nikada nisam bio Titov ljubitelj čak naprotiv ali mislim da je on bio mnogo bolji domaćin od njegovih naslednika. Ono što je za njegove vladavine napravljeno naslednici ni da održavaju nisu u stanju. A dug na nivou cele Jugoslavije koliko se sećam je ostao od 20ak do 25 milijardi dolara. Koliko sada duguje samo 1 bivša republika? Živeo je galantno ali ne znamo da je nešto pokrao ili prodao strancima?

mmm

pre 2 godine

@U pravu si

Zahvali ti lepo tati i dedi sto i dalje zivis pristojno.

Srbija 50ih je bila potpuno nerazvijena. Sela na sve strane i svega par uredjenih gradova, pre svega u Vojvodini jer su Austrougari gradili po sablonu. Puteva nije bilo nigde. Moj deda je isao u skolu tako sto je pesice svakog dana hodao od sela do skole preko blatnjavog puta.
Tako danas izgleda infrastruktura u Africi.

Tito je sa svojim komunistima iskoristio jednu dobru stranu komunizma za opste dobro: eksplatacija ljudi s mozgom. Razvili smo jak obrazovni sistem, skolovali savrsene inzenjere i onda ih upregli da za male pare grade kule i gradove. Mi smo svojevremeno napravili najvisu branu u Evropi na Uvcu sa tim inzenjerima, a za projekat i izgradnju smo placali iskljucivo svoje drzavne firme i samim tim ustedili milione koliko bi takav poduhvat kostao u Evropi i tada, i sada.

Tito je sa tim kreditima imao ambiciju da od nas napravi ozbiljnu drzavu, od infrastrukture do industrije. Svi se smeju danas Jugu, ali kada se vratite unazad, taj automobil je bio u istom rangu kao automobili velikih firmi iz te kategorije. Gradili su se putevi, prekopali su se krsevi i lomovi po Crnoj Gori i Bosni - nesto za sta danas bi nam trebalo 500 milijardi evra, mi smo uradili sa domacim inzenjerima uz minimalni (realni) trosak.

Zahvaljujuci tim kreditima ti danas imas puteve izmedju gradova, problem sto su putevi losi je sto svi nakon Tita nisu radili na njihovom odrzavanju.

Zvrle

pre 2 godine

bio u Dubaiju, po Kini, Singapuru od 2005 do 2007/8.. vratio se u posetu tim mestima 2016/17, ne mogu da prepoznam ništa, neboderi, ekonomija, proizvodnja, gradovi, bogatstvo.. za 10ak godina ne može da se prepozna.. A vama i dalje kriv za "loše stanje u Državi" neko ko je umro pre 50 godina. hahahaha

Knele

pre 2 godine

Da, naravno.. licno je uzeo, polovinu spakovao u Sef na Brionima, a drugu polovinu dao za Tompuse sa Kube i Whisky..
Nego kad stizu na naplatu dugovi posle Tita?

Aleksandar

pre 2 godine

Pa i sadašnje kredite će sledeće generacije morati da vraćaju.
Nema države koja nije zadužena.Amerika je največi svetski dužnik.

Aca bg

pre 2 godine

Tacnobje,zaduzivao se ( mnogo toga dobijao i na poklon),ali je sve bilo nase.Stranci nisu bili vlasnici nicega u SFRJ.Tako i da najmanji rast BDP osecala vecina stanovnistva.Sada rast moze da bude i 10% i da ga vecina i ne oseti,jer stranci mogu svu zaradu da iznesu napolje.

Јабучило

pre 2 godine

Ma bitno da moglo da se spava na klupi!!!
(Huan Pablo Don Fernando, 22. januar 2022 16:49)

Онда се могло, а данас многи морају.

Samo kažem

pre 2 godine

Sve to to tako i u redu. 1.5 milijardi uzetih 70ih, pa reprogramirano posle 90ih... rok vraćanja 40 godina, poprilično standardno, zbog reprograma u ovom slučaju produženo.
E sad, pošto se piše do kad nam je omča oko vrata zbog ovog bakšiša, može li neki komentar do kad nam je omča oko vrata zbog novih kredita uzetih od 2000te, pa do danas?! ili to vraćamo bez problema i straha da ćemo potonuti pod teretom dugova?

Ja iz KŠ

pre 2 godine

A kad naši političari, a i mnogi drugi idu po svetu, naročito u neke egzotične zemlje i zemlje Azije i Afrike, Tita nose sa sobom i vade ga iz rukava pri svakom razgovoru.

The Who

pre 2 godine

Tito nista nije ostavio naslednicima.Da li sme da se istrazi koliko su imovinu imali 1000 ljudi koji se bave politikom od 1990 god.a kolika im je sada imovina.

radojko čarapa

pre 2 godine

Uzajmite od građana obveznicama na deset i dvadeset godina ovih milijardu i po po maloj kamati, pa otplatite ranije pre dospeća sve ove stavke. Umanjujete tako kamatu za puno miliona.

B.Živković

pre 2 godine

Dobro reče Kozomara, jedan objekat poput Đerdapa 1, vredeo je 10 puta više od ukupnog preostalog duga. Koliko se sećam, poslednja HE napravljena u SFRJ je Đerdap 2, a i njegova vrednost je bar 5 puta veća od preostalog duga. Đerdap 2 je izgrađen i pušten u promet sredinom 80-ih. Posle toga nije izgrađen nijedan takav objekat, bar približne veličine i značaja. Da ne govorim o HE Bajina Bašta, HE Vrla, o termoelektranama itd. Moj pokojni otac je radio kao inženjer elektrotehnike na većini tih objekata. I ko sada to koristi? Pozdrav!

Vajolet

pre 2 godine

Bivse republike sa Srbijom duzne su kao grcka.Na dan Titove smrti dug je bio oko 10 milijardi dolara.Sada samo Srbija duguje 30 milijardi!Naravno ostale republike su dug vracale dok smo mi ratovali po bivsoj drzavi a na kraju i sa NATO koga smo pobedili?

Nenad

pre 2 godine

Pola tih kredita je pojela inflacija. Takodje kako smo sad opet dužni kada su nam Pariz i London posle petog oktobra otpisali dugove?!
(zanovetalo, 22. januar 2022 17:06)

Otpisali dugove?!? Kako da ne!
(Neša, 22. januar 2022 19:19)
66 posto Jugoslovenskog duga je otpisano pocetkom 2000-tih godina, dug je pao tada sa 22 milijarde dolara na oko 10 milijardi dolara, to je bila neka vrsta pomoci medjunarodne zajednice nakon petooktobarskih promena, taj otpis duga su sa Pariskim klubom potpisali Labus, Djelic i Djindjic, a ovakvi tekstovi koji se sada objavljuju imaju za cilj da zamazu oci narodu, da ispadne Tito kriv sto se Srbija zaduzila vise od 20 milijardi dolara za ovih deset godina, a ne ovi sto su sada na vlasti.

brica

pre 2 godine

Ma jasno! Današnji političari i njima bliski suradnici za sve svoje neuspjehe krive Tita. Svaki svoj kompleks i beskorisnost liječe spominjući Tita, njegov način života i sl. Ne, gospođe i gospođo. Vi ste nesposobni i to toliko da i vlastiti lopovluk niste u stanju sakriti!