Aktuelno

Nedelja, 16.01.2022.

08:44

Koji automobili su najpodložniji požarima – električni, hibridni ili benzinski

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Koji automobili su najpodložniji požarima – elektrièni, hibridni ili benzinski IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

29 Komentari

Sortiraj po:

Inception

pre 2 godine

@inception
E, tačno je da nisam u pravu, ali nisi ni ti. Potražio sam vest da proverim. Isporučen je JEDAN od prvih pet. Slede u sledećih par nedelja još 4, pa u toku godine još 15. Jeste malo, ali to su prve Solid state baterije za krajnjeg kupca.
(Gradimir, 17. januar 2022 14:01)


Gradimire, u pravu ste. Napisao sam poduzi komentar na ovu temu, ali moderator ga nije odobrio. Ne znam zasto. Uglavnom, nije isporuceno samo 1 vozilo, prethodno je isporuceno 23 vozila (21 Weisbadenu, 2 Minhenu), i sva su opozvana zbog probijanja izolacije celijskih modula. LMP baterije su u pitanju, nadam se da su na ovoj turi ti kvarovi otklonjeni. Pozdrav.

Gradimir

pre 2 godine

@inception
E, tačno je da nisam u pravu, ali nisi ni ti. Potražio sam vest da proverim. Isporučen je JEDAN od prvih pet. Slede u sledećih par nedelja još 4, pa u toku godine još 15. Jeste malo, ali to su prve Solid state baterije za krajnjeg kupca.

Prle

pre 2 godine

Jel neko čuo da se ikad zapalio ijedan Golf2 diesel , Merc w115 w123 w124 w201 diesel ?
Nikad ni jedan!!
(Mikica,

Svaki auto moze da se zapali. Gledao sam kad se Peugeot sestica (605)
zapalio. Bio parkiran, poceo da vergla, verglajuci presao na drugu stranu ulice, udario u parkiran kamion i nastavio da vergla dok se nije zapalio.
Nov auto, vlasnistvo neke firme, sto se zapalio ne znam. Vjerujem da je
imao tretman kod "vrsnog" majstora. Bilo je to davno a danas je "vrsnih" majstora sve vise i na zapadu. Varalice koji imaju najbolju cijenu ali
su pioniri u programiranju kvarova pa dok rade servis na 60K ziletom narezu
neko gumeno crijevo koje ce ubrzo da pukne ili ce da pripreme neku zicu, da
skinu nas ispravan a stave neki stari dio pa ce nam povoljno prodati nas
anlaser ili vodenu pumpu a mi pusimo njihove fore i te iste varalice mi
preporucujemo svojim poznanicima.

Inception

pre 2 godine

@inception
Nije isporučeno 5, već 20. Ugovor je, čini mi se na 35 ukupno, sa baterijama od oko 441 jkWh.
(Gradimir, 17. januar 2022 09:27)


E nije isporuceno 20, nego 5. 15 ce da bude isporuceno tokom ove godine, a prvih 5 je isporuceno 21.12.2021. Opet se nas dvojica raspravljamo oko toga ko je u pravu. A u pravu sam ja.

XXL

pre 2 godine

Pa po onoj - lepi automobili lepo gore. Naravno ne bitno koje gorivo koriste kao pogon, a svedoci smo da u najvišoj klasi ima povlačenja zbog eventualnog požara.

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

Pa najpodlozniji su neispravni (u istom rangu i nestrucno budzeni), pa onda sa fabrickom greskom, pa Krimi Dzimi vlasnika (ovi vise eksplodiraju nego sto se "spontano" zapale), pa svi ostali na sta god isli...

Inception

pre 2 godine

@inception
Za sada u značajnijem obimu jedino Mercedes koristi solid state baterije u autobusima u Bremenu. Ja ne znam za drugi slučaj, ali ima najava za sledećih par godina. Verovatno je cena presudna. LFP baterije, sa gvožđem umesto nikla, nisu sklone samozapaljenju kod probijanja. U Kini već imaju 57% tržišta baterija. Koristi ih i Tesla, od skoro u svim baznim modelima Y i 3.
(Gradimir, 16. januar 2022 13:07)


Upravo tako, Gradimire, ali nije u znacajnijem obimu kako Vi kazete, nego u ukupno 5 (pet) vozila, i to vozila koja su isporucena pre manje od mesec dana, tj. krajem decembra 2021. Pet vozila se ne moze da se nazove znacajnim nikako, nego eksperimentom sa ciljem prikupljanja podataka kako ce se ta vozila pokazati u svakodnevnoj upotrebi. Takodje, postoje i drugi razlozi zasto se ti autobusi koriste samo u javnom gradskom (ne medjugradskom) prevozu.

Slovenac

pre 2 godine

Strah od gorenja auta je iracionalan. Otprilike kao strah onih, koji nece avionom da se voze. A idu autom, gde je 100x veca sansa da poginu.

Gradimir

pre 2 godine

@inception
Za sada u značajnijem obimu jedino Mercedes koristi solid state baterije u autobusima u Bremenu. Ja ne znam za drugi slučaj, ali ima najava za sledećih par godina. Verovatno je cena presudna. LFP baterije, sa gvožđem umesto nikla, nisu sklone samozapaljenju kod probijanja. U Kini već imaju 57% tržišta baterija. Koristi ih i Tesla, od skoro u svim baznim modelima Y i 3.

voodoo

pre 2 godine

Samo sto prosta statistika broj pozara na 100 hiljada automobila u ovom slucaju nije nikakav podatak, kao i u vecini statistickih podataka ako se ne uzmu u obzir drugi faktori. Prvi i osnovni na ulicama ima benzinaca i po 20-30 godina starih, a elektricnih automobila prakticno da nema preko 10 god starosti, sto je ogroman faktor kod pozara. Drugo, nisu svi pozari u autu izazvani od strane kvara u auto, neki su i od spoljnih faktora i ljudske greske takodje, a kako benzinaca ima visestruko vise od elektricnih automobila, tako ima i vise pozara od strane faktora koji nemaju veze sa time na koji pogon vozilo ide.

Joca

pre 2 godine

U početku je opasnost od oštećenja litijum-jonskih baterija bila velika. Te baterije nikada nisu ni bile razvijane za uređaje u kojima može da dođe do takvog oštećenja. Međutim i automobili sa tim baterijama se još uvek voze i dižu statistiku takvih havarija. Već sadašnja generacija LiIon baterija (i dalje sa tečnim elektrolitom) ne predstavlja takav rizik, a sa solid-stejt će biti stvar prošlosti. Možda i pre, ako se eksperimenti sa "polutečnim" (na primer gumenim) elektrolitom pokažu uspešni koliko obećavaju. Korisnicima (sadašnjim ili budućim) se to čini sporo jer su potrebe i očekivanja velika, ali zapravo se tek nekoliko godina radi na baterijama za automobile, koje bi zadovoljile te specifične uslove eksploatacije. Paradoksalno, otežavajuća okolnost je što je ogromna tražnja, proizvođačima baterija se ne isplati da brzo uvode nove tehnologije jer u tom neophodnom međuvremenu gube ogromnu zaradu i već obezbeđeno tržište.

Litijumskim baterijama koje su u svemu bile superiornije od drugih postojećih, trebalo je dvadeset godina da potisnu NiCd/NiMH i olovne. Ni to nisu sasvim. Onda još deset da ih neko upotrebi za pogon automobila. Trenutno su ipak svi mnogo više fokusirani na povećavanje njihove gustine energije i broja ciklusa punjenja nego na zapaljivost. Uostalom, gde god i kako god da se akumulira velika energija, postojaće i takav rizik: kod baterija najmanji, kod vodonika najveći.

duki

pre 2 godine

Pozara kod automobila je bilo i bice, razni su razlozi. Verovatno se stariji secaju clanaka o Fordu Pinto koji je imao serijsku gresku i mnogo primeraka je gorelo. Davno se komsi zapalio Peugeot 307 zbog losih instalacija.

nislija

pre 2 godine

Da bi se zapalilo gorivo u rezervoaru potrebna je idealna smesa isparenja, goriva i kiseonika da bi doslo do zapaljenja. Recimo da je to cetvrtina rezervoara sa isparenjima, ali opet zavisi i kakvog je oblika rezervoar, da li je direktan udarac u njega, da li je od plastike napravljen, da li prilikom proboja strano telo moze da zavarnici... Jednostavno je potrebno da se ispuni mnogo uslova da bi se benzinac zapalio. Kod elektricnih sa danasnjim litijum jonskim baterijama je dovoljan samo proboj baterije kada baterija jednostavno bukne, sto je jos gore baterija gori celiju po celiju, tako da se samozapaljuje iznova. Primer za ovo je kada je Ricard Hamond slupao i zapalio Rimca u Svajcarskoj.

šomi

pre 2 godine

@ autošovinista, 16. januar 2022 09:23:
Te stvari i meni jako paraju uši. Ne znaš da li je loš prevod, da li je originalni tekst loš.

Ziziz

pre 2 godine

Neispravni - ili ti - nemacki premium modeli stari vise od 10 godina gde komsija mora da vidi sta vozis a za sta nemas para da odrzavas.

Rizik

pre 2 godine

Prema njihovim podacima rozik da se vozilo sa bemzimskim motorom zapali je oko 70tak puta veći od rizika da se zapali vozilo sa eleltričnim motorom.
(autošovinista, 16. januar 2022 09:23)

Da.

Inception

pre 2 godine

Statistički to možda jeste tako.
Što se sam baterije tiče, trenutno se u automobilima koriste litijum jonske baterije tečnog tipa - koje su dosta zapaljive na udar ili proboj. Ali se radi na solid stejt baterijam (čvrstog tipa), koje imaju i druge prednosti i koje su mnogo manje zapaljive, skoro da uopšte nisu.
Drugim rečima kad su baterije u pitanju nauka još uvek radi i tek treba doći do boljih modela, trebalo bi biti velikih promena uskoro.
(Saša, 16. januar 2022 10:41)


Hvala na komentaru, Saša. Molim Vas samo da kazete koji to auto u proizvodnji ima solid state baterije?

Dragan EV

pre 2 godine

Požara na električnim automobilima u USA u 2020. godini bi bio svega nekoliko da nije bilo Chevrolet Bolta koji je imao fabričku grešku na bateriji.

Dejan

pre 2 godine

Nije mene strah požara kao požara, nego brzine kojom se isti razvija. Ukoliko dođe do zapaljenja baterije u najboljem slučaju imate vremena tek toliko da odvežete pojas i izađete napolje,ukoliko ste u stanju. Kao hepo kocka na točkovima.
Pri tome, u tekstu nema podatka o zapaljivanju pri udesima gde je rizik od nastanka požara usled probijanja baterije značajan.

Saša

pre 2 godine

Statistički to možda jeste tako.
Što se sam baterije tiče, trenutno se u automobilima koriste litijum jonske baterije tečnog tipa - koje su dosta zapaljive na udar ili proboj. Ali se radi na solid stejt baterijam (čvrstog tipa), koje imaju i druge prednosti i koje su mnogo manje zapaljive, skoro da uopšte nisu.
Drugim rečima kad su baterije u pitanju nauka još uvek radi i tek treba doći do boljih modela, trebalo bi biti velikih promena uskoro.

autošovinista

pre 2 godine

Prema podacima koje ste izneli, oni koji su radili studiju ne unaju ni elementarnu matematiku. Prema njihovim podacima rozik da se vozilo sa bemzimskim motorom zapali je oko 70tak puta veći od rizika da se zapali vozilo sa eleltričnim motorom.

Dejan

pre 2 godine

Nije mene strah požara kao požara, nego brzine kojom se isti razvija. Ukoliko dođe do zapaljenja baterije u najboljem slučaju imate vremena tek toliko da odvežete pojas i izađete napolje,ukoliko ste u stanju. Kao hepo kocka na točkovima.
Pri tome, u tekstu nema podatka o zapaljivanju pri udesima gde je rizik od nastanka požara usled probijanja baterije značajan.

Saša

pre 2 godine

Statistički to možda jeste tako.
Što se sam baterije tiče, trenutno se u automobilima koriste litijum jonske baterije tečnog tipa - koje su dosta zapaljive na udar ili proboj. Ali se radi na solid stejt baterijam (čvrstog tipa), koje imaju i druge prednosti i koje su mnogo manje zapaljive, skoro da uopšte nisu.
Drugim rečima kad su baterije u pitanju nauka još uvek radi i tek treba doći do boljih modela, trebalo bi biti velikih promena uskoro.

Inception

pre 2 godine

Statistički to možda jeste tako.
Što se sam baterije tiče, trenutno se u automobilima koriste litijum jonske baterije tečnog tipa - koje su dosta zapaljive na udar ili proboj. Ali se radi na solid stejt baterijam (čvrstog tipa), koje imaju i druge prednosti i koje su mnogo manje zapaljive, skoro da uopšte nisu.
Drugim rečima kad su baterije u pitanju nauka još uvek radi i tek treba doći do boljih modela, trebalo bi biti velikih promena uskoro.
(Saša, 16. januar 2022 10:41)


Hvala na komentaru, Saša. Molim Vas samo da kazete koji to auto u proizvodnji ima solid state baterije?

Dragan EV

pre 2 godine

Požara na električnim automobilima u USA u 2020. godini bi bio svega nekoliko da nije bilo Chevrolet Bolta koji je imao fabričku grešku na bateriji.

Inception

pre 2 godine

@inception
Za sada u značajnijem obimu jedino Mercedes koristi solid state baterije u autobusima u Bremenu. Ja ne znam za drugi slučaj, ali ima najava za sledećih par godina. Verovatno je cena presudna. LFP baterije, sa gvožđem umesto nikla, nisu sklone samozapaljenju kod probijanja. U Kini već imaju 57% tržišta baterija. Koristi ih i Tesla, od skoro u svim baznim modelima Y i 3.
(Gradimir, 16. januar 2022 13:07)


Upravo tako, Gradimire, ali nije u znacajnijem obimu kako Vi kazete, nego u ukupno 5 (pet) vozila, i to vozila koja su isporucena pre manje od mesec dana, tj. krajem decembra 2021. Pet vozila se ne moze da se nazove znacajnim nikako, nego eksperimentom sa ciljem prikupljanja podataka kako ce se ta vozila pokazati u svakodnevnoj upotrebi. Takodje, postoje i drugi razlozi zasto se ti autobusi koriste samo u javnom gradskom (ne medjugradskom) prevozu.

Joca

pre 2 godine

U početku je opasnost od oštećenja litijum-jonskih baterija bila velika. Te baterije nikada nisu ni bile razvijane za uređaje u kojima može da dođe do takvog oštećenja. Međutim i automobili sa tim baterijama se još uvek voze i dižu statistiku takvih havarija. Već sadašnja generacija LiIon baterija (i dalje sa tečnim elektrolitom) ne predstavlja takav rizik, a sa solid-stejt će biti stvar prošlosti. Možda i pre, ako se eksperimenti sa "polutečnim" (na primer gumenim) elektrolitom pokažu uspešni koliko obećavaju. Korisnicima (sadašnjim ili budućim) se to čini sporo jer su potrebe i očekivanja velika, ali zapravo se tek nekoliko godina radi na baterijama za automobile, koje bi zadovoljile te specifične uslove eksploatacije. Paradoksalno, otežavajuća okolnost je što je ogromna tražnja, proizvođačima baterija se ne isplati da brzo uvode nove tehnologije jer u tom neophodnom međuvremenu gube ogromnu zaradu i već obezbeđeno tržište.

Litijumskim baterijama koje su u svemu bile superiornije od drugih postojećih, trebalo je dvadeset godina da potisnu NiCd/NiMH i olovne. Ni to nisu sasvim. Onda još deset da ih neko upotrebi za pogon automobila. Trenutno su ipak svi mnogo više fokusirani na povećavanje njihove gustine energije i broja ciklusa punjenja nego na zapaljivost. Uostalom, gde god i kako god da se akumulira velika energija, postojaće i takav rizik: kod baterija najmanji, kod vodonika najveći.

autošovinista

pre 2 godine

Prema podacima koje ste izneli, oni koji su radili studiju ne unaju ni elementarnu matematiku. Prema njihovim podacima rozik da se vozilo sa bemzimskim motorom zapali je oko 70tak puta veći od rizika da se zapali vozilo sa eleltričnim motorom.

Slovenac

pre 2 godine

Strah od gorenja auta je iracionalan. Otprilike kao strah onih, koji nece avionom da se voze. A idu autom, gde je 100x veca sansa da poginu.

Inception

pre 2 godine

@inception
Nije isporučeno 5, već 20. Ugovor je, čini mi se na 35 ukupno, sa baterijama od oko 441 jkWh.
(Gradimir, 17. januar 2022 09:27)


E nije isporuceno 20, nego 5. 15 ce da bude isporuceno tokom ove godine, a prvih 5 je isporuceno 21.12.2021. Opet se nas dvojica raspravljamo oko toga ko je u pravu. A u pravu sam ja.

voodoo

pre 2 godine

Samo sto prosta statistika broj pozara na 100 hiljada automobila u ovom slucaju nije nikakav podatak, kao i u vecini statistickih podataka ako se ne uzmu u obzir drugi faktori. Prvi i osnovni na ulicama ima benzinaca i po 20-30 godina starih, a elektricnih automobila prakticno da nema preko 10 god starosti, sto je ogroman faktor kod pozara. Drugo, nisu svi pozari u autu izazvani od strane kvara u auto, neki su i od spoljnih faktora i ljudske greske takodje, a kako benzinaca ima visestruko vise od elektricnih automobila, tako ima i vise pozara od strane faktora koji nemaju veze sa time na koji pogon vozilo ide.

duki

pre 2 godine

Pozara kod automobila je bilo i bice, razni su razlozi. Verovatno se stariji secaju clanaka o Fordu Pinto koji je imao serijsku gresku i mnogo primeraka je gorelo. Davno se komsi zapalio Peugeot 307 zbog losih instalacija.

nislija

pre 2 godine

Da bi se zapalilo gorivo u rezervoaru potrebna je idealna smesa isparenja, goriva i kiseonika da bi doslo do zapaljenja. Recimo da je to cetvrtina rezervoara sa isparenjima, ali opet zavisi i kakvog je oblika rezervoar, da li je direktan udarac u njega, da li je od plastike napravljen, da li prilikom proboja strano telo moze da zavarnici... Jednostavno je potrebno da se ispuni mnogo uslova da bi se benzinac zapalio. Kod elektricnih sa danasnjim litijum jonskim baterijama je dovoljan samo proboj baterije kada baterija jednostavno bukne, sto je jos gore baterija gori celiju po celiju, tako da se samozapaljuje iznova. Primer za ovo je kada je Ricard Hamond slupao i zapalio Rimca u Svajcarskoj.

Gradimir

pre 2 godine

@inception
Za sada u značajnijem obimu jedino Mercedes koristi solid state baterije u autobusima u Bremenu. Ja ne znam za drugi slučaj, ali ima najava za sledećih par godina. Verovatno je cena presudna. LFP baterije, sa gvožđem umesto nikla, nisu sklone samozapaljenju kod probijanja. U Kini već imaju 57% tržišta baterija. Koristi ih i Tesla, od skoro u svim baznim modelima Y i 3.

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

Pa najpodlozniji su neispravni (u istom rangu i nestrucno budzeni), pa onda sa fabrickom greskom, pa Krimi Dzimi vlasnika (ovi vise eksplodiraju nego sto se "spontano" zapale), pa svi ostali na sta god isli...

XXL

pre 2 godine

Pa po onoj - lepi automobili lepo gore. Naravno ne bitno koje gorivo koriste kao pogon, a svedoci smo da u najvišoj klasi ima povlačenja zbog eventualnog požara.

Inception

pre 2 godine

@inception
E, tačno je da nisam u pravu, ali nisi ni ti. Potražio sam vest da proverim. Isporučen je JEDAN od prvih pet. Slede u sledećih par nedelja još 4, pa u toku godine još 15. Jeste malo, ali to su prve Solid state baterije za krajnjeg kupca.
(Gradimir, 17. januar 2022 14:01)


Gradimire, u pravu ste. Napisao sam poduzi komentar na ovu temu, ali moderator ga nije odobrio. Ne znam zasto. Uglavnom, nije isporuceno samo 1 vozilo, prethodno je isporuceno 23 vozila (21 Weisbadenu, 2 Minhenu), i sva su opozvana zbog probijanja izolacije celijskih modula. LMP baterije su u pitanju, nadam se da su na ovoj turi ti kvarovi otklonjeni. Pozdrav.

Rizik

pre 2 godine

Prema njihovim podacima rozik da se vozilo sa bemzimskim motorom zapali je oko 70tak puta veći od rizika da se zapali vozilo sa eleltričnim motorom.
(autošovinista, 16. januar 2022 09:23)

Da.

Ziziz

pre 2 godine

Neispravni - ili ti - nemacki premium modeli stari vise od 10 godina gde komsija mora da vidi sta vozis a za sta nemas para da odrzavas.

Prle

pre 2 godine

Jel neko čuo da se ikad zapalio ijedan Golf2 diesel , Merc w115 w123 w124 w201 diesel ?
Nikad ni jedan!!
(Mikica,

Svaki auto moze da se zapali. Gledao sam kad se Peugeot sestica (605)
zapalio. Bio parkiran, poceo da vergla, verglajuci presao na drugu stranu ulice, udario u parkiran kamion i nastavio da vergla dok se nije zapalio.
Nov auto, vlasnistvo neke firme, sto se zapalio ne znam. Vjerujem da je
imao tretman kod "vrsnog" majstora. Bilo je to davno a danas je "vrsnih" majstora sve vise i na zapadu. Varalice koji imaju najbolju cijenu ali
su pioniri u programiranju kvarova pa dok rade servis na 60K ziletom narezu
neko gumeno crijevo koje ce ubrzo da pukne ili ce da pripreme neku zicu, da
skinu nas ispravan a stave neki stari dio pa ce nam povoljno prodati nas
anlaser ili vodenu pumpu a mi pusimo njihove fore i te iste varalice mi
preporucujemo svojim poznanicima.

šomi

pre 2 godine

@ autošovinista, 16. januar 2022 09:23:
Te stvari i meni jako paraju uši. Ne znaš da li je loš prevod, da li je originalni tekst loš.

Gradimir

pre 2 godine

@inception
E, tačno je da nisam u pravu, ali nisi ni ti. Potražio sam vest da proverim. Isporučen je JEDAN od prvih pet. Slede u sledećih par nedelja još 4, pa u toku godine još 15. Jeste malo, ali to su prve Solid state baterije za krajnjeg kupca.

Gradimir

pre 2 godine

@inception
Za sada u značajnijem obimu jedino Mercedes koristi solid state baterije u autobusima u Bremenu. Ja ne znam za drugi slučaj, ali ima najava za sledećih par godina. Verovatno je cena presudna. LFP baterije, sa gvožđem umesto nikla, nisu sklone samozapaljenju kod probijanja. U Kini već imaju 57% tržišta baterija. Koristi ih i Tesla, od skoro u svim baznim modelima Y i 3.

Gradimir

pre 2 godine

@inception
E, tačno je da nisam u pravu, ali nisi ni ti. Potražio sam vest da proverim. Isporučen je JEDAN od prvih pet. Slede u sledećih par nedelja još 4, pa u toku godine još 15. Jeste malo, ali to su prve Solid state baterije za krajnjeg kupca.

Dragan EV

pre 2 godine

Požara na električnim automobilima u USA u 2020. godini bi bio svega nekoliko da nije bilo Chevrolet Bolta koji je imao fabričku grešku na bateriji.

Dejan

pre 2 godine

Nije mene strah požara kao požara, nego brzine kojom se isti razvija. Ukoliko dođe do zapaljenja baterije u najboljem slučaju imate vremena tek toliko da odvežete pojas i izađete napolje,ukoliko ste u stanju. Kao hepo kocka na točkovima.
Pri tome, u tekstu nema podatka o zapaljivanju pri udesima gde je rizik od nastanka požara usled probijanja baterije značajan.

autošovinista

pre 2 godine

Prema podacima koje ste izneli, oni koji su radili studiju ne unaju ni elementarnu matematiku. Prema njihovim podacima rozik da se vozilo sa bemzimskim motorom zapali je oko 70tak puta veći od rizika da se zapali vozilo sa eleltričnim motorom.

Prle

pre 2 godine

Jel neko čuo da se ikad zapalio ijedan Golf2 diesel , Merc w115 w123 w124 w201 diesel ?
Nikad ni jedan!!
(Mikica,

Svaki auto moze da se zapali. Gledao sam kad se Peugeot sestica (605)
zapalio. Bio parkiran, poceo da vergla, verglajuci presao na drugu stranu ulice, udario u parkiran kamion i nastavio da vergla dok se nije zapalio.
Nov auto, vlasnistvo neke firme, sto se zapalio ne znam. Vjerujem da je
imao tretman kod "vrsnog" majstora. Bilo je to davno a danas je "vrsnih" majstora sve vise i na zapadu. Varalice koji imaju najbolju cijenu ali
su pioniri u programiranju kvarova pa dok rade servis na 60K ziletom narezu
neko gumeno crijevo koje ce ubrzo da pukne ili ce da pripreme neku zicu, da
skinu nas ispravan a stave neki stari dio pa ce nam povoljno prodati nas
anlaser ili vodenu pumpu a mi pusimo njihove fore i te iste varalice mi
preporucujemo svojim poznanicima.

voodoo

pre 2 godine

Samo sto prosta statistika broj pozara na 100 hiljada automobila u ovom slucaju nije nikakav podatak, kao i u vecini statistickih podataka ako se ne uzmu u obzir drugi faktori. Prvi i osnovni na ulicama ima benzinaca i po 20-30 godina starih, a elektricnih automobila prakticno da nema preko 10 god starosti, sto je ogroman faktor kod pozara. Drugo, nisu svi pozari u autu izazvani od strane kvara u auto, neki su i od spoljnih faktora i ljudske greske takodje, a kako benzinaca ima visestruko vise od elektricnih automobila, tako ima i vise pozara od strane faktora koji nemaju veze sa time na koji pogon vozilo ide.

Saša

pre 2 godine

Statistički to možda jeste tako.
Što se sam baterije tiče, trenutno se u automobilima koriste litijum jonske baterije tečnog tipa - koje su dosta zapaljive na udar ili proboj. Ali se radi na solid stejt baterijam (čvrstog tipa), koje imaju i druge prednosti i koje su mnogo manje zapaljive, skoro da uopšte nisu.
Drugim rečima kad su baterije u pitanju nauka još uvek radi i tek treba doći do boljih modela, trebalo bi biti velikih promena uskoro.

Inception

pre 2 godine

Statistički to možda jeste tako.
Što se sam baterije tiče, trenutno se u automobilima koriste litijum jonske baterije tečnog tipa - koje su dosta zapaljive na udar ili proboj. Ali se radi na solid stejt baterijam (čvrstog tipa), koje imaju i druge prednosti i koje su mnogo manje zapaljive, skoro da uopšte nisu.
Drugim rečima kad su baterije u pitanju nauka još uvek radi i tek treba doći do boljih modela, trebalo bi biti velikih promena uskoro.
(Saša, 16. januar 2022 10:41)


Hvala na komentaru, Saša. Molim Vas samo da kazete koji to auto u proizvodnji ima solid state baterije?

nislija

pre 2 godine

Da bi se zapalilo gorivo u rezervoaru potrebna je idealna smesa isparenja, goriva i kiseonika da bi doslo do zapaljenja. Recimo da je to cetvrtina rezervoara sa isparenjima, ali opet zavisi i kakvog je oblika rezervoar, da li je direktan udarac u njega, da li je od plastike napravljen, da li prilikom proboja strano telo moze da zavarnici... Jednostavno je potrebno da se ispuni mnogo uslova da bi se benzinac zapalio. Kod elektricnih sa danasnjim litijum jonskim baterijama je dovoljan samo proboj baterije kada baterija jednostavno bukne, sto je jos gore baterija gori celiju po celiju, tako da se samozapaljuje iznova. Primer za ovo je kada je Ricard Hamond slupao i zapalio Rimca u Svajcarskoj.

Slovenac

pre 2 godine

Strah od gorenja auta je iracionalan. Otprilike kao strah onih, koji nece avionom da se voze. A idu autom, gde je 100x veca sansa da poginu.

Joca

pre 2 godine

U početku je opasnost od oštećenja litijum-jonskih baterija bila velika. Te baterije nikada nisu ni bile razvijane za uređaje u kojima može da dođe do takvog oštećenja. Međutim i automobili sa tim baterijama se još uvek voze i dižu statistiku takvih havarija. Već sadašnja generacija LiIon baterija (i dalje sa tečnim elektrolitom) ne predstavlja takav rizik, a sa solid-stejt će biti stvar prošlosti. Možda i pre, ako se eksperimenti sa "polutečnim" (na primer gumenim) elektrolitom pokažu uspešni koliko obećavaju. Korisnicima (sadašnjim ili budućim) se to čini sporo jer su potrebe i očekivanja velika, ali zapravo se tek nekoliko godina radi na baterijama za automobile, koje bi zadovoljile te specifične uslove eksploatacije. Paradoksalno, otežavajuća okolnost je što je ogromna tražnja, proizvođačima baterija se ne isplati da brzo uvode nove tehnologije jer u tom neophodnom međuvremenu gube ogromnu zaradu i već obezbeđeno tržište.

Litijumskim baterijama koje su u svemu bile superiornije od drugih postojećih, trebalo je dvadeset godina da potisnu NiCd/NiMH i olovne. Ni to nisu sasvim. Onda još deset da ih neko upotrebi za pogon automobila. Trenutno su ipak svi mnogo više fokusirani na povećavanje njihove gustine energije i broja ciklusa punjenja nego na zapaljivost. Uostalom, gde god i kako god da se akumulira velika energija, postojaće i takav rizik: kod baterija najmanji, kod vodonika najveći.

Inception

pre 2 godine

@inception
Nije isporučeno 5, već 20. Ugovor je, čini mi se na 35 ukupno, sa baterijama od oko 441 jkWh.
(Gradimir, 17. januar 2022 09:27)


E nije isporuceno 20, nego 5. 15 ce da bude isporuceno tokom ove godine, a prvih 5 je isporuceno 21.12.2021. Opet se nas dvojica raspravljamo oko toga ko je u pravu. A u pravu sam ja.

Ziziz

pre 2 godine

Neispravni - ili ti - nemacki premium modeli stari vise od 10 godina gde komsija mora da vidi sta vozis a za sta nemas para da odrzavas.

Rizik

pre 2 godine

Prema njihovim podacima rozik da se vozilo sa bemzimskim motorom zapali je oko 70tak puta veći od rizika da se zapali vozilo sa eleltričnim motorom.
(autošovinista, 16. januar 2022 09:23)

Da.

Inception

pre 2 godine

@inception
Za sada u značajnijem obimu jedino Mercedes koristi solid state baterije u autobusima u Bremenu. Ja ne znam za drugi slučaj, ali ima najava za sledećih par godina. Verovatno je cena presudna. LFP baterije, sa gvožđem umesto nikla, nisu sklone samozapaljenju kod probijanja. U Kini već imaju 57% tržišta baterija. Koristi ih i Tesla, od skoro u svim baznim modelima Y i 3.
(Gradimir, 16. januar 2022 13:07)


Upravo tako, Gradimire, ali nije u znacajnijem obimu kako Vi kazete, nego u ukupno 5 (pet) vozila, i to vozila koja su isporucena pre manje od mesec dana, tj. krajem decembra 2021. Pet vozila se ne moze da se nazove znacajnim nikako, nego eksperimentom sa ciljem prikupljanja podataka kako ce se ta vozila pokazati u svakodnevnoj upotrebi. Takodje, postoje i drugi razlozi zasto se ti autobusi koriste samo u javnom gradskom (ne medjugradskom) prevozu.

šomi

pre 2 godine

@ autošovinista, 16. januar 2022 09:23:
Te stvari i meni jako paraju uši. Ne znaš da li je loš prevod, da li je originalni tekst loš.

duki

pre 2 godine

Pozara kod automobila je bilo i bice, razni su razlozi. Verovatno se stariji secaju clanaka o Fordu Pinto koji je imao serijsku gresku i mnogo primeraka je gorelo. Davno se komsi zapalio Peugeot 307 zbog losih instalacija.

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

Pa najpodlozniji su neispravni (u istom rangu i nestrucno budzeni), pa onda sa fabrickom greskom, pa Krimi Dzimi vlasnika (ovi vise eksplodiraju nego sto se "spontano" zapale), pa svi ostali na sta god isli...

XXL

pre 2 godine

Pa po onoj - lepi automobili lepo gore. Naravno ne bitno koje gorivo koriste kao pogon, a svedoci smo da u najvišoj klasi ima povlačenja zbog eventualnog požara.

Inception

pre 2 godine

@inception
E, tačno je da nisam u pravu, ali nisi ni ti. Potražio sam vest da proverim. Isporučen je JEDAN od prvih pet. Slede u sledećih par nedelja još 4, pa u toku godine još 15. Jeste malo, ali to su prve Solid state baterije za krajnjeg kupca.
(Gradimir, 17. januar 2022 14:01)


Gradimire, u pravu ste. Napisao sam poduzi komentar na ovu temu, ali moderator ga nije odobrio. Ne znam zasto. Uglavnom, nije isporuceno samo 1 vozilo, prethodno je isporuceno 23 vozila (21 Weisbadenu, 2 Minhenu), i sva su opozvana zbog probijanja izolacije celijskih modula. LMP baterije su u pitanju, nadam se da su na ovoj turi ti kvarovi otklonjeni. Pozdrav.