Ponedeljak, 06.12.2021.

15:17

Snimak kineskog rovera budi jezu: Na tamnoj strani Meseca NLO baza? FOTO

Izvor: Net.hr

Snimak kineskog rovera budi jezu: Na tamnoj strani Meseca NLO baza? FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

148 Komentari

Sortiraj po:

NikolaKG80

pre 2 godine

@Djoka iz NY, potraži negde rečnik i značenje reči "tamno". Možete vi neuki da zovete tu stranu kako hoćete, ona nije tamna.

james emerson

pre 2 godine

Za nas nevidljiva strana meseca uopste nije tamna. Isto se menja kao na strani okrenutoj zemlji.
Stalno citam "tamna strana meseca" Pa sta se desava neposredno pre pojave novog-mladog meseca? Do tog trenutka je na drugoj strani bio pun( osvetljen ) mesec.

Djoka iz NY

pre 2 godine

@Djoka iz NY, a da li je uvek ista strana Meseca okrenuta Suncu? Pa je l' Zemlja osvetljava Mesec, ili Sunce? To što se jedna strana Meseca ne vidi sa Zemlje, ne znači da je tamna, već zaklonjena stranom koja je bliža Zemlji. Kad već pametuješ, uključi bar malo mozak
(NikolaKG80, 6. decembar 2021 23:05)

Tamna starana Meseca je izraz koji koristimo za stranu Meseca koju nikad ne mozemo videti sa Zemlje. Niko nije rekao da ta strana nikad nije osvetljena od strane Sunca ali je mi ne mozemo videti. Nikola, Nikola rezonovanje ti nije jaca strana!

466453

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

ovi komentari gore ima da se ovekoveče, isprintuju i zalepe u svim školama i fakultetima srbije.
sa tekstom: „ovako ćeš da završiš, ako ne učiš“.
(dude, 06. decembar 2021 23:37)


Vidni ugao kamere je za 4:3 format klasičnih 40 stepeni.
Rover koji vidimo je dimenzija 1.5x1x1 m.
Točak dijametra 36cm. (zvanični podatci).
Visina Rovera 1m i duzina koju vidimo 1m (po širini fotografije zauzima 1/5 elem 8° vidnog polja.
Računicom po zakonima trougla kamera se nalazi na 716 cm od Rovera,

elem 0,00716km

Točak koji je 1/3 visine ili ti takodje 1/3 dužine Rovera pokriva 2 ° vidnog polja. (odokativno).

Zemlja na fotografiji izgleda veličine točka ili ti 2° vidnog polja.

Opet zakonima trougla, znajući da je prečnik zemlje 12742 km a ugao je 2° dolazimo do rastojanja od kamere do zemlje od reda oko 300.000 km gde je stvarno rastojanje 384.400km

Dakle, fotografija sadrži relevantne geometrijske proporcije. Mala greška koja se ovde prikazuje u računici je da nisam uzimao šubler i merio proporcije pokrivenosti ugla od 40°.

Vidite, ovako izgleda logička računica koju bi svako dete u 7 razredu osnovne moralo da zna.

Prva dvojica, pripadale nekom specijalnom soju ili ste još u nižim razredima osnovne.

Slobodan Nenadović

pre 2 godine

Evo da i ja pokupim malo minusa. NE POSTOJI tamna strana meseca. Dan i noć se na celoj mesečevoj površini smenjuju na oko 14 zemaljskih dana. Dakle "obdanica" traje oko 2 zemaljske nedelje posle koje počinje noć koja traje oko 14 naših dana. Postoji strana Meseca koja je uvek okrenuta ka Zemlji i druga strana koju nikada ne vidimo direktno sa Zemlje i tu se nalazi Kineski robot.Pošto na Mesecu nema atmosfere koja bi rasipala sunčevu svetlost, postoji nekoliko kratera, čiji delovi su u stalnoj senci, tj. nikada ne dobijaju sunčevu svetlost. Ne treba izmišljati lažne misterije, priroda je prepuna neverovatnih tajni koje nismo ni blizu da odgonetnemo.

Rade

pre 2 godine

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.
(Kibo, 6. decembar 2021 21:37)

U stvari raketni motori nisu ništa napredovali. Najjači mottor je i dalje onaj iz Saturn-V rakete iz 1967. Napredovala je elektronika, ali elektronika ne može da leti sama.
(Locutus, 6. decembar 2021 22:06)

Stižu uskoro rakete na nuklearni pogon (neophodno za ljudske posade za Mars) ali u pravu si za trenutno stanje raketne tehnologije. Ipak, bez napredne elektronike i automatizacije nema bezbednog sletanja, pristajanja niti drugih komplikovanih manevara. Sovjeti su upravo zbog neposedovanja napredne elektronike i mikročipova većinu svojih misija van zemljine i mesečeve orbite završili neuspehom. Sovjeti su iz istog razloga zaostajali i u razvoju navođenih vojnih raketa i projektila što su morali da kompenzuju nadmoću u broju nuklearnih bojevih glava. Tako da ne treba nipošto potceniti moć i značaj mikročipova, a tek će njihov značaj porasti sa razvojem veštačke inteligencije.

Zemljak ajde ti van

pre 2 godine

Vidim da su većina komentara šaljive prirode ali meni ono stvarno ne liči da je prirodno. Kao da ima točkove i solarne panele. Ali većina je obično u pravu. Međutim malopre sam pročitao tekst iz novembra. Mesi prodaje penthaus u majamiju i slike. I sad stvarno lepo i pogled i puno svetla i vredi mnogo para. Ali šta ako sutra neko dođe i na divlje sazida zgradu tik ispred tvoje? Ima u Beogradu puno primera. I zakoni ti i pogled i svetlost padne vrednost 80% pa se ti mali inspekciji. Ali valjda svaka kupovina nosi rizik pa je i to deo trgovine? Manje me brinu vanzemljaci.

Obi-Wan

pre 2 godine

@
(Djoka iz NY, 6. decembar 2021 19:20)

Promašio si gradivo osnovne škole, a može i dete iz vrtića da shvati, kako je "tamna strana" Meseca ona koja nije obasjana svetlom sa Sunca. Kada je "pun mesec" to je ona strana koju ne vidimo, dok u periodu "mladog meseca" suprotna strana,tj. ona okrenuta ka Zemlji je tamna. Zaseban problem je nelogična upotreba termina "tamna strana", za polovinu Meseca koja se nikad ne vidi sa površine Zemlje.

novinar je zanimanje ne hobi

pre 2 godine

Nlo znaci neidentifikovani leteci objekat, tako da baza koja se nalazi na povrsini nekoj ne moze da bude nlo baza jer ne leti jel?

super banka nešto kao švajcarska

pre 2 godine

ovavno na mesec dolazimo mi sa zemlje imaju I stalne linije a tza zgrada što je snimljena tu mi cuvamo naše pare pošto nam je BDP naj veci u galaksiji

Gojak

pre 2 godine

Ovim amerikancima zaista nije dobro. Postsvljaju snimke kineskog (ne svog) rovera i sta je snimljeno na mesecu. Znaci da oni bolje znaju od Kineza sta kineski rover radi na Mesecu.
(Si, 06. decembar 2021 23:51)

Da, to tako zvuci i izgleda za neuke mutante kao sto si ti.
Stvarnost je drugacija, Americka i Evropska svemirska agencija blisko saradjuju sa: ruskom, kineskom i japanskom. Kao da su jedno telo.

Aksiom

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

Ovo vam je skolski primer zasto su u Srbiji cenjeni pevaci, starlete, sportisti, sumnjivi biznismeni, politicari.

sladoledsmesom

pre 2 godine

Ne postoji tamna strana meseca.

Mesec rotira, znate.
(Komentar, 06. decembar 2021 17:51)

Ne postoji tamna strana Meseca, to je tačno. Gravitaciono zaključan za Zemlju.

466453

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,

Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 6. decembar 2021 21:55)

Hajde ovako genijalci.
Vidni ugao kamere je za 4:3 format klasičnih 40 stepeni.
Rover koji vidimo je dimenzija 1.5x1x1 m.
Točak dijametra 36cm. (zvanični podatci).
Visina Rovera 1m i duzina koju vidimo 1m (po širini fotografije zauzima 1/5 elem 8° vidnog polja.
Računicom po zakonima trougla kamera se nalazi na 716 cm od Rovera,

elem 0,00716km

Točak koji je 1/3 visine ili ti takodje 1/3 dužine Rovera pokriva 2 ° vidnog polja. (odokativno).

Zemlja na fotografiji izgleda veličine točka ili ti 2° vidnog polja.

Opet zakonima trougla, znajući da je prečnik zemlje 12742 km a ugao je 2° dolazimo do rastojanja od kamere do zemlje od reda oko 300.000 km gde je stvarno rastojanje 384.400km

Dakle, fotografija sadrži relevantne geometrijske proporcije. Mala greška koja se ovde prikazuje u računici je da nisam uzimao šubler i merio proporcije pokrivenosti ugla od 40°.

Vidite, ovako izgleda logička računica koju bi svako dete u 7 razredu osnovne moralo da zna.

Vas dvojica, pripadate nekom specijalnom soju ili ste još u nižim razredima osnovne?
Neću vas vredjati da ste dali glupe težine jer ne znam ništa drugo o vama, bilo bi dobro da ukoliko ne znate da pitate a ne donosi te zaključke jer se tako nikad ništa nećete naučiti. :(

rebro

pre 2 godine

@Locutus, znači motori postoje već 50 godina, elektroniku nabaci Tesla i može da se skokne do Meseca.
GDe je problem? Nemoj samo onu priču kako je skupo, a potrošili 2000 milijardi dolara za rat u Afganistanu dok su procene za let na Mesec oko 400 milijardi.

Astronom

pre 2 godine

Za ove sto ne vide zemlju-
Kada je slikano bila je poluzemlja, čekaj da vidiš kad je puna zemlja, veća je nego što možeš da zamisliš

dude

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

ovi komentari gore ima da se ovekoveče, isprintuju i zalepe u svim školama i fakultetima srbije.
sa tekstom: „ovako ćeš da završiš, ako ne učiš“.

Vatrogasac

pre 2 godine

Ma to neki crnotravac ucio da zida pre nego sto je otusao u Nemacku.
Mozda je cak zidao pusnicu da susi meso, da ga ne bi komsija pokrao.

Si

pre 2 godine

Ovim amerikancima zaista nije dobro. Postsvljaju snimke kineskog (ne svog) rovera i sta je snimljeno na mesecu. Znaci da oni bolje znaju od Kineza sta kineski rover radi na Mesecu.

NikolaKG80

pre 2 godine

@Djoka iz NY, a da li je uvek ista strana Meseca okrenuta Suncu? Pa je l' Zemlja osvetljava Mesec, ili Sunce? To što se jedna strana Meseca ne vidi sa Zemlje, ne znači da je tamna, već zaklonjena stranom koja je bliža Zemlji. Kad već pametuješ, uključi bar malo mozak

Sasa

pre 2 godine

Komentari na ovaj clanak su nesto najbolje sto sam skoro procitao. Taj nivo duhovitosti i zabave je nestvaran. Placem :)
(Prognanik, 06. decembar 2021 19:28)

i ja. ali ne znam da li da plačem od smeha zbog poslovične duhovitosti našeg naroda ili iz tuge zbog masovnog nedostatka osnovnog obrazovanja.
(dude, 6. decembar 2021 22:22)

Kad si neodlucan, ucini prvo jedno pa drugo.

Locutus

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,

Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 6. decembar 2021 21:55)

Bez većeg dela Meseca na istoj slici teško je bilo šta zaključiti, Zemlja može da bude i zumirana.

Ipak, zakrivljenje Meseca posmatrano sa Meseca je mnogo veće, nego zakrivljenje Zemlje posmatrano sa Zemlje, što znači da je Mesec manji u odnosu na Zemlju koja se vidi iznad horizonta. Tako nekako...

Locutus

pre 2 godine

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.
(Kibo, 6. decembar 2021 21:37)

U stvari raketni motori nisu ništa napredovali. Najjači mottor je i dalje onaj iz Saturn-V rakete iz 1967. Napredovala je elektronika, ali elektronika ne može da leti sama.

Aleksandar

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha, 06. decembar 2021 20:45)

Izvini, ali odavno tupaviji komentar nisam pročitao. Ima mnogo glupavih komentara, ali ti si pobednik. Koja logika, brate mili...

dude

pre 2 godine

Komentari na ovaj clanak su nesto najbolje sto sam skoro procitao. Taj nivo duhovitosti i zabave je nestvaran. Placem :)
(Prognanik, 06. decembar 2021 19:28)

i ja. ali ne znam da li da plačem od smeha zbog poslovične duhovitosti našeg naroda ili iz tuge zbog masovnog nedostatka osnovnog obrazovanja.

Срђан Јовановић

pre 2 godine

Не кажем нити да јесте, нити да није. Само...

Заобљење Месечеве површине је много веће на истој раздаљини у односу на Земљу. Једноставно, Месец је много мањи. Објекат удаљен 80 километара на Земљи, да би био видљив, морао би бити огроман. Мислим да се ни Бурџ Калифа не би видела са те раздаљине. Из топографије, када се на нашој планети проверава оптичка видљивост два објекта, на даљинама од преко 5 километара, узима се у обзир и закривљеност планете. На Месецу, да би објекат био видљив са те даљине, морао би бити велик неколико километара.

А њега би онда увелико виделе многобројне сонде које су слали и Руси, и Амери, и Кинези, и ЕУ.

Нисам ни присталица, ни противник теорија завере, само сам присталица здравог разума.

Astronom

pre 2 godine

Stvarno internet treba ukinuti. Omogucio je raznim anonimusima da pokazu koliko su glupi i neobrazovani. Bez inteeneta su uglavnom to zadrzavali za sebe.

jest

pre 2 godine

@Hahaha, pokušaj telefonom da fotkas mesec biće ti svetla tačkica na slici. Ovde je očigledno širokougaoni objektiv pa zemlja ne izgleda velika ali ni mala. Da li imaju mogućnosti zoomiranja to ne znam.

Kibo

pre 2 godine

Ako se dumna u americkih par sletanja na Mesec,zasto bi poverovali da su Kinezi sleteli?
(realno, 06. decembar 2021 20:42)

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.

Gorski

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.

Gorski

pre 2 godine

Ne postoji tamna strana meseca.

Mesec rotira, znate.
(Komentar

Tako je. Mesec rotira, ali veoma sporo.
Što se tiče toga da ne postoji tamna strana meseca, tu nisi u pravu. Postoji. To je uvek ona strana koja je tamna.?

466453

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.
(Nenad, 06. decembar 2021 18:43)

Hajde molim te reci da se zezaš jer si me sad skroz ubedačio. Pismeni si bar za nivo osnovne škole a tamna strana meseca je nivo zabavišta. Jedino što te može oprati da nisi išao u zabavište. Donekle. :/

Sendvic

pre 2 godine

To što se vidi je vrh 5G antene kojom nas vanzemaljci kontrolišu. Malo dalje je i cev kojom ispuštaju razne chem-trace-ove kojima nas prskaju.
Na drugom kraju mesecua je labaratorija za razne viruse i bakterije.
Malo dalje je i sedište svetske vlade u senci. Pored nje je i tech incubator gde se smišljaju novi projekti za zaglupljivanje ljudi na zemaljskoj kugli: Facebook, Instagram, TikTok, MTV, Reality, Survivor, Pink, Happy, Kurir...

Goran

pre 2 godine

Jasno se vidi da predeo i povrsina izgledaju 100% kao na snimcima sa Apolo misija. Ostaje trag iza Rovera kao u vlaznom pesku sto se nekada tumacilo kao nemoguce i dokaz da covek nije bio na mesecu. Sada to otpada.

Veliki brat

pre 2 godine

Kad su americki astronauti "bili na Mjesecu" nismo vidjeli kako izgleda Zemlja kad se posmatra sa povrsine Mjeseca,za razliku od kineskih fotografija sa povrsine Mjeseca.
(RS, 6. decembar 2021 18:19)

A šta je onda ovo: https://moon.nasa.gov/resources/187/apollo-11-mission-image-view-of-moon-limb-with-earth-on-the-horizon/

Utehu

pre 2 godine

Ko ne zna, a zanima ga:
https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D1%99%D0%B5%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0_%D0%9C%D1%98%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%86%D0%B0

M

pre 2 godine

(Komentar, 6. decembar 2021 17:51)
Ako mesec rotira istom brzinom koliko mu je revolucina 27.3 dana onda se je jedna ista strana stalno okrenuta ka zemlje. Sto je upravo slucaj.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Garant je neko od srBskih biznismena tamo resio da betonira (kao sto betoniraju Zlatibor), pa ce posle da dovlace tamo svoje ljubavnice i kolege na tompusijadu i bambusanje.

Djoka iz NY

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.
(Nenad, 06. decembar 2021 18:43)

Nenade, pročitaj neku knjigu, informiši se, razmisli malo pre nego što napišeš komentar!
Da pokušam da ti objasnim ukratko. Usled uticaja zemljine gravitacije vreme potrebno da se Mesec okrene oko svoje ose je isto vremenu potrebnom da napravi punu orbitu oko Zemlje pa je prema tome uvek ista strana Meseca okrenuta zemlji. Taj fenomen se zove sinhrona rotacija.

GoranH

pre 2 godine

Zasto nisu prisli objektu? Zato sto samo izmisljaju. Strasno koje lazi
(deki, 6. decembar 2021 19:10)

Zato što nisu ni znali da postoji, sad kad ga je kamera snimila prići će samo ti i dalje nećeš verovati jer ti je mozak takav.

zoran

pre 2 godine

Mesec ima neravnine, mala brdasca i slično. Sigurno nesto, neko ispupčenje ili stena stvorilo neku zanimljivu sliku da liči na građevinu.
E sad dal postoje vanzemaljci?
Sunce je nama najbliža zvezda, e sad toliko je zvezda i sigurno oko neke u njenom sistemu postoji neka vrsta života.... Ja sam prosto ubeđen da postoji neka civilizacija negde... Nivo tehničke razvijenosti, svasta nesto, udaljenosti od nas, njihova istrazivanja svemira.... Primećeni nlo na zemlji.... Mislim ako oko nase zvezde sunca ima zivot zasto ne bi imao jos negde.... Od toliko zvezda a da postoji zivot samo ovde bilo bi apsurdno.

Nenad

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.

Samo nemoj po kosi

pre 2 godine

Sad zamislite da stvarno postoje gradjevine tamo. Zar neko misli da bi agencije to objavile? Svaka slika, svaki video ide kroz cenzuru, objavi se samo sto se odobri i naravno da se nesto takvo ne bi odobrilo

RS

pre 2 godine

Kad su americki astronauti "bili na Mjesecu" nismo vidjeli kako izgleda Zemlja kad se posmatra sa povrsine Mjeseca,za razliku od kineskih fotografija sa povrsine Mjeseca.

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 2 godine

A možda je ostavština kada su Amerikanci kidnapovali Von Brauna i kao nacistu naučno amnestirali u svoju korist... I sve pare grunuli na raketni svemirski peogram kao trke za osvajanje svemira...U okviru hladnog rata, jer se znalo ko pobedi u trci i zagospodari svemirom, taj će stvoriti stratešku nuklearnu prednost. Dok se svetu ta trka naučno reklamirala...
Apolo je imao 11 misija sa posadom i 2 bez, koštao tadašnjih 19 milijardi čiji je današnji ekvivalent minumim desetostruko vredniji.
Sve vreme sam imao utisak da je mesec najsavršenija lansirna rampa, jer niko ne bi mogao da detektuje lansiranja dok projektili ne dođu do stratosfere ogromnim supersoničnim brzinama, tačno iznad temena neprijatelja...
Možda sam paranoičan... Samo...

Zoran

pre 2 godine

U USA niti jedna gotografija iz svemira ne ide prvo u NASA organizaciju, već u NORAD vojni centara. Kada oni prime, šalju dalje. Drugim rečima kada prekontrolišu snimke šalju u NASA instituciju. Tako da i ti mučeni naučnici blage veze nemaju šta gledaju.
Zbog svega toga ne brinite; nikada nećete videti bilo šta na fotografijama koje dodju do novina.

mn

pre 2 godine

Prvo, nije kilometara nego metara, lepo piše. Drugo, postoji tamna strana, uvek okrenuta od nas. Treće, vi verujete u mesec? To je samo uvek nama okrenuta tepsija, pa su kao izmislili "tamnu stranu". Živeo ravan mesec. Nije skroz ravan, u stvari, ima tu trafo-stanicu.

oni su gore i gledaju nas

pre 2 godine

Ukratko, bili su na Mesecu ali nisu imali fotoaparate koji bi podneli uslove da se uzmu fotografije. Ima samo par fotografija dok su jos bili unutra. Postoji audio snimak radio amatera koji su hakovali konverzaciju Armstronga i Nase gde su bili zapanjeni sa gradjevinama koje tamo vide i sa stranom rasom ( oni stoje tamo i gledaju u nas - ovo su bile reci )

Mesec je supalj ( mnogi dokazi postoje za to ) jer je iskopan. Doveden je pre 12.000 godina tu gde jeste da bi uticao na inkarnacije nas dusa u ljudska tela radi ubrzanja evolucije svesti.

Imaju brojne fotografije sa tamne strane meseca koji pokazuju gradjevine, gradove, ogromne svemirske brodove.

I zato se nismo vracali od tada gore jer je zabranjeno.

Nije cudo sto je trumanov show kao baza, centar, odakle upravljuju ljudima ( organskim zivotom )

digresija

pre 2 godine

Pa šta drugo može da bude tih nekoliko mutnih piksela nego NLO baza, i to verovatno najveća u ovom sektoru galaksije - kosmički lideri u regionu.

Sinke

pre 2 godine

Tehnoloski smo nenormalno napredovali u odnosu prije 60 godina....Sada su dostupne razne najjsavremenije tehnologije,ali nismo otisli na mjesec.....Kako je uopste moguce da je covjek prije 60 godina imao tehnogiju da kroci na mjesec,a sada takvo putavanje nije ni blizu da se desi.

Posmatrac

pre 2 godine

Ma kako da ne.
Kineski svemirski program danas je tajniji od svojevremno sovjetskog, ma kako to apsurdno zvucalo. Rusi svojevremeno nisu bas zurili da izvestavaju o losim delovima programa (znacajne nesrece nisu krili), ali su se znali zestoko hvaliti uspesima. Kinezi za sada puste jednu sliku u 6 meseci i to je to. I bas bi ta slika da je nesto sumnjivo na njoj ugledala svetlo dana.

kodeks

pre 2 godine

vide se ostre linije, sigurno je tvrda gradnja. ima oko 2000 kvadrata koliko moze da se vidi sa ove daljine. salim se, lupam i cekam komentare pravih znalaca.

Samo nemoj po kosi

pre 2 godine

Sad zamislite da stvarno postoje gradjevine tamo. Zar neko misli da bi agencije to objavile? Svaka slika, svaki video ide kroz cenzuru, objavi se samo sto se odobri i naravno da se nesto takvo ne bi odobrilo

Djoka iz NY

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.
(Nenad, 06. decembar 2021 18:43)

Nenade, pročitaj neku knjigu, informiši se, razmisli malo pre nego što napišeš komentar!
Da pokušam da ti objasnim ukratko. Usled uticaja zemljine gravitacije vreme potrebno da se Mesec okrene oko svoje ose je isto vremenu potrebnom da napravi punu orbitu oko Zemlje pa je prema tome uvek ista strana Meseca okrenuta zemlji. Taj fenomen se zove sinhrona rotacija.

mn

pre 2 godine

Prvo, nije kilometara nego metara, lepo piše. Drugo, postoji tamna strana, uvek okrenuta od nas. Treće, vi verujete u mesec? To je samo uvek nama okrenuta tepsija, pa su kao izmislili "tamnu stranu". Živeo ravan mesec. Nije skroz ravan, u stvari, ima tu trafo-stanicu.

digresija

pre 2 godine

Pa šta drugo može da bude tih nekoliko mutnih piksela nego NLO baza, i to verovatno najveća u ovom sektoru galaksije - kosmički lideri u regionu.

dude

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

ovi komentari gore ima da se ovekoveče, isprintuju i zalepe u svim školama i fakultetima srbije.
sa tekstom: „ovako ćeš da završiš, ako ne učiš“.

Astronom

pre 2 godine

Stvarno internet treba ukinuti. Omogucio je raznim anonimusima da pokazu koliko su glupi i neobrazovani. Bez inteeneta su uglavnom to zadrzavali za sebe.

GoranH

pre 2 godine

Zasto nisu prisli objektu? Zato sto samo izmisljaju. Strasno koje lazi
(deki, 6. decembar 2021 19:10)

Zato što nisu ni znali da postoji, sad kad ga je kamera snimila prići će samo ti i dalje nećeš verovati jer ti je mozak takav.

kodeks

pre 2 godine

vide se ostre linije, sigurno je tvrda gradnja. ima oko 2000 kvadrata koliko moze da se vidi sa ove daljine. salim se, lupam i cekam komentare pravih znalaca.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Garant je neko od srBskih biznismena tamo resio da betonira (kao sto betoniraju Zlatibor), pa ce posle da dovlace tamo svoje ljubavnice i kolege na tompusijadu i bambusanje.

466453

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.
(Nenad, 06. decembar 2021 18:43)

Hajde molim te reci da se zezaš jer si me sad skroz ubedačio. Pismeni si bar za nivo osnovne škole a tamna strana meseca je nivo zabavišta. Jedino što te može oprati da nisi išao u zabavište. Donekle. :/

Aleksandar

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha, 06. decembar 2021 20:45)

Izvini, ali odavno tupaviji komentar nisam pročitao. Ima mnogo glupavih komentara, ali ti si pobednik. Koja logika, brate mili...

M

pre 2 godine

(Komentar, 6. decembar 2021 17:51)
Ako mesec rotira istom brzinom koliko mu je revolucina 27.3 dana onda se je jedna ista strana stalno okrenuta ka zemlje. Sto je upravo slucaj.

Срђан Јовановић

pre 2 godine

Не кажем нити да јесте, нити да није. Само...

Заобљење Месечеве површине је много веће на истој раздаљини у односу на Земљу. Једноставно, Месец је много мањи. Објекат удаљен 80 километара на Земљи, да би био видљив, морао би бити огроман. Мислим да се ни Бурџ Калифа не би видела са те раздаљине. Из топографије, када се на нашој планети проверава оптичка видљивост два објекта, на даљинама од преко 5 километара, узима се у обзир и закривљеност планете. На Месецу, да би објекат био видљив са те даљине, морао би бити велик неколико километара.

А њега би онда увелико виделе многобројне сонде које су слали и Руси, и Амери, и Кинези, и ЕУ.

Нисам ни присталица, ни противник теорија завере, само сам присталица здравог разума.

Locutus

pre 2 godine

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.
(Kibo, 6. decembar 2021 21:37)

U stvari raketni motori nisu ništa napredovali. Najjači mottor je i dalje onaj iz Saturn-V rakete iz 1967. Napredovala je elektronika, ali elektronika ne može da leti sama.

zoran

pre 2 godine

Mesec ima neravnine, mala brdasca i slično. Sigurno nesto, neko ispupčenje ili stena stvorilo neku zanimljivu sliku da liči na građevinu.
E sad dal postoje vanzemaljci?
Sunce je nama najbliža zvezda, e sad toliko je zvezda i sigurno oko neke u njenom sistemu postoji neka vrsta života.... Ja sam prosto ubeđen da postoji neka civilizacija negde... Nivo tehničke razvijenosti, svasta nesto, udaljenosti od nas, njihova istrazivanja svemira.... Primećeni nlo na zemlji.... Mislim ako oko nase zvezde sunca ima zivot zasto ne bi imao jos negde.... Od toliko zvezda a da postoji zivot samo ovde bilo bi apsurdno.

dude

pre 2 godine

Komentari na ovaj clanak su nesto najbolje sto sam skoro procitao. Taj nivo duhovitosti i zabave je nestvaran. Placem :)
(Prognanik, 06. decembar 2021 19:28)

i ja. ali ne znam da li da plačem od smeha zbog poslovične duhovitosti našeg naroda ili iz tuge zbog masovnog nedostatka osnovnog obrazovanja.

Veliki brat

pre 2 godine

Kad su americki astronauti "bili na Mjesecu" nismo vidjeli kako izgleda Zemlja kad se posmatra sa povrsine Mjeseca,za razliku od kineskih fotografija sa povrsine Mjeseca.
(RS, 6. decembar 2021 18:19)

A šta je onda ovo: https://moon.nasa.gov/resources/187/apollo-11-mission-image-view-of-moon-limb-with-earth-on-the-horizon/

Goran

pre 2 godine

Jasno se vidi da predeo i povrsina izgledaju 100% kao na snimcima sa Apolo misija. Ostaje trag iza Rovera kao u vlaznom pesku sto se nekada tumacilo kao nemoguce i dokaz da covek nije bio na mesecu. Sada to otpada.

Zoran

pre 2 godine

U USA niti jedna gotografija iz svemira ne ide prvo u NASA organizaciju, već u NORAD vojni centara. Kada oni prime, šalju dalje. Drugim rečima kada prekontrolišu snimke šalju u NASA instituciju. Tako da i ti mučeni naučnici blage veze nemaju šta gledaju.
Zbog svega toga ne brinite; nikada nećete videti bilo šta na fotografijama koje dodju do novina.

Sendvic

pre 2 godine

To što se vidi je vrh 5G antene kojom nas vanzemaljci kontrolišu. Malo dalje je i cev kojom ispuštaju razne chem-trace-ove kojima nas prskaju.
Na drugom kraju mesecua je labaratorija za razne viruse i bakterije.
Malo dalje je i sedište svetske vlade u senci. Pored nje je i tech incubator gde se smišljaju novi projekti za zaglupljivanje ljudi na zemaljskoj kugli: Facebook, Instagram, TikTok, MTV, Reality, Survivor, Pink, Happy, Kurir...

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 2 godine

A možda je ostavština kada su Amerikanci kidnapovali Von Brauna i kao nacistu naučno amnestirali u svoju korist... I sve pare grunuli na raketni svemirski peogram kao trke za osvajanje svemira...U okviru hladnog rata, jer se znalo ko pobedi u trci i zagospodari svemirom, taj će stvoriti stratešku nuklearnu prednost. Dok se svetu ta trka naučno reklamirala...
Apolo je imao 11 misija sa posadom i 2 bez, koštao tadašnjih 19 milijardi čiji je današnji ekvivalent minumim desetostruko vredniji.
Sve vreme sam imao utisak da je mesec najsavršenija lansirna rampa, jer niko ne bi mogao da detektuje lansiranja dok projektili ne dođu do stratosfere ogromnim supersoničnim brzinama, tačno iznad temena neprijatelja...
Možda sam paranoičan... Samo...

Sinke

pre 2 godine

Tehnoloski smo nenormalno napredovali u odnosu prije 60 godina....Sada su dostupne razne najjsavremenije tehnologije,ali nismo otisli na mjesec.....Kako je uopste moguce da je covjek prije 60 godina imao tehnogiju da kroci na mjesec,a sada takvo putavanje nije ni blizu da se desi.

Gorski

pre 2 godine

Ne postoji tamna strana meseca.

Mesec rotira, znate.
(Komentar

Tako je. Mesec rotira, ali veoma sporo.
Što se tiče toga da ne postoji tamna strana meseca, tu nisi u pravu. Postoji. To je uvek ona strana koja je tamna.?

Sasa

pre 2 godine

Komentari na ovaj clanak su nesto najbolje sto sam skoro procitao. Taj nivo duhovitosti i zabave je nestvaran. Placem :)
(Prognanik, 06. decembar 2021 19:28)

i ja. ali ne znam da li da plačem od smeha zbog poslovične duhovitosti našeg naroda ili iz tuge zbog masovnog nedostatka osnovnog obrazovanja.
(dude, 6. decembar 2021 22:22)

Kad si neodlucan, ucini prvo jedno pa drugo.

RS

pre 2 godine

Kad su americki astronauti "bili na Mjesecu" nismo vidjeli kako izgleda Zemlja kad se posmatra sa povrsine Mjeseca,za razliku od kineskih fotografija sa povrsine Mjeseca.

oni su gore i gledaju nas

pre 2 godine

Ukratko, bili su na Mesecu ali nisu imali fotoaparate koji bi podneli uslove da se uzmu fotografije. Ima samo par fotografija dok su jos bili unutra. Postoji audio snimak radio amatera koji su hakovali konverzaciju Armstronga i Nase gde su bili zapanjeni sa gradjevinama koje tamo vide i sa stranom rasom ( oni stoje tamo i gledaju u nas - ovo su bile reci )

Mesec je supalj ( mnogi dokazi postoje za to ) jer je iskopan. Doveden je pre 12.000 godina tu gde jeste da bi uticao na inkarnacije nas dusa u ljudska tela radi ubrzanja evolucije svesti.

Imaju brojne fotografije sa tamne strane meseca koji pokazuju gradjevine, gradove, ogromne svemirske brodove.

I zato se nismo vracali od tada gore jer je zabranjeno.

Nije cudo sto je trumanov show kao baza, centar, odakle upravljuju ljudima ( organskim zivotom )

Posmatrac

pre 2 godine

Ma kako da ne.
Kineski svemirski program danas je tajniji od svojevremno sovjetskog, ma kako to apsurdno zvucalo. Rusi svojevremeno nisu bas zurili da izvestavaju o losim delovima programa (znacajne nesrece nisu krili), ali su se znali zestoko hvaliti uspesima. Kinezi za sada puste jednu sliku u 6 meseci i to je to. I bas bi ta slika da je nesto sumnjivo na njoj ugledala svetlo dana.

Locutus

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,

Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 6. decembar 2021 21:55)

Bez većeg dela Meseca na istoj slici teško je bilo šta zaključiti, Zemlja može da bude i zumirana.

Ipak, zakrivljenje Meseca posmatrano sa Meseca je mnogo veće, nego zakrivljenje Zemlje posmatrano sa Zemlje, što znači da je Mesec manji u odnosu na Zemlju koja se vidi iznad horizonta. Tako nekako...

jest

pre 2 godine

@Hahaha, pokušaj telefonom da fotkas mesec biće ti svetla tačkica na slici. Ovde je očigledno širokougaoni objektiv pa zemlja ne izgleda velika ali ni mala. Da li imaju mogućnosti zoomiranja to ne znam.

Kibo

pre 2 godine

Ako se dumna u americkih par sletanja na Mesec,zasto bi poverovali da su Kinezi sleteli?
(realno, 06. decembar 2021 20:42)

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.

NikolaKG80

pre 2 godine

@Djoka iz NY, a da li je uvek ista strana Meseca okrenuta Suncu? Pa je l' Zemlja osvetljava Mesec, ili Sunce? To što se jedna strana Meseca ne vidi sa Zemlje, ne znači da je tamna, već zaklonjena stranom koja je bliža Zemlji. Kad već pametuješ, uključi bar malo mozak

Vatrogasac

pre 2 godine

Ma to neki crnotravac ucio da zida pre nego sto je otusao u Nemacku.
Mozda je cak zidao pusnicu da susi meso, da ga ne bi komsija pokrao.

Nenad

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.

Si

pre 2 godine

Ovim amerikancima zaista nije dobro. Postsvljaju snimke kineskog (ne svog) rovera i sta je snimljeno na mesecu. Znaci da oni bolje znaju od Kineza sta kineski rover radi na Mesecu.

Gorski

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.

Djoka iz NY

pre 2 godine

@Djoka iz NY, a da li je uvek ista strana Meseca okrenuta Suncu? Pa je l' Zemlja osvetljava Mesec, ili Sunce? To što se jedna strana Meseca ne vidi sa Zemlje, ne znači da je tamna, već zaklonjena stranom koja je bliža Zemlji. Kad već pametuješ, uključi bar malo mozak
(NikolaKG80, 6. decembar 2021 23:05)

Tamna starana Meseca je izraz koji koristimo za stranu Meseca koju nikad ne mozemo videti sa Zemlje. Niko nije rekao da ta strana nikad nije osvetljena od strane Sunca ali je mi ne mozemo videti. Nikola, Nikola rezonovanje ti nije jaca strana!

Utehu

pre 2 godine

Ko ne zna, a zanima ga:
https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D1%99%D0%B5%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0_%D0%9C%D1%98%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%86%D0%B0

466453

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

ovi komentari gore ima da se ovekoveče, isprintuju i zalepe u svim školama i fakultetima srbije.
sa tekstom: „ovako ćeš da završiš, ako ne učiš“.
(dude, 06. decembar 2021 23:37)


Vidni ugao kamere je za 4:3 format klasičnih 40 stepeni.
Rover koji vidimo je dimenzija 1.5x1x1 m.
Točak dijametra 36cm. (zvanični podatci).
Visina Rovera 1m i duzina koju vidimo 1m (po širini fotografije zauzima 1/5 elem 8° vidnog polja.
Računicom po zakonima trougla kamera se nalazi na 716 cm od Rovera,

elem 0,00716km

Točak koji je 1/3 visine ili ti takodje 1/3 dužine Rovera pokriva 2 ° vidnog polja. (odokativno).

Zemlja na fotografiji izgleda veličine točka ili ti 2° vidnog polja.

Opet zakonima trougla, znajući da je prečnik zemlje 12742 km a ugao je 2° dolazimo do rastojanja od kamere do zemlje od reda oko 300.000 km gde je stvarno rastojanje 384.400km

Dakle, fotografija sadrži relevantne geometrijske proporcije. Mala greška koja se ovde prikazuje u računici je da nisam uzimao šubler i merio proporcije pokrivenosti ugla od 40°.

Vidite, ovako izgleda logička računica koju bi svako dete u 7 razredu osnovne moralo da zna.

Prva dvojica, pripadale nekom specijalnom soju ili ste još u nižim razredima osnovne.

Rade

pre 2 godine

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.
(Kibo, 6. decembar 2021 21:37)

U stvari raketni motori nisu ništa napredovali. Najjači mottor je i dalje onaj iz Saturn-V rakete iz 1967. Napredovala je elektronika, ali elektronika ne može da leti sama.
(Locutus, 6. decembar 2021 22:06)

Stižu uskoro rakete na nuklearni pogon (neophodno za ljudske posade za Mars) ali u pravu si za trenutno stanje raketne tehnologije. Ipak, bez napredne elektronike i automatizacije nema bezbednog sletanja, pristajanja niti drugih komplikovanih manevara. Sovjeti su upravo zbog neposedovanja napredne elektronike i mikročipova većinu svojih misija van zemljine i mesečeve orbite završili neuspehom. Sovjeti su iz istog razloga zaostajali i u razvoju navođenih vojnih raketa i projektila što su morali da kompenzuju nadmoću u broju nuklearnih bojevih glava. Tako da ne treba nipošto potceniti moć i značaj mikročipova, a tek će njihov značaj porasti sa razvojem veštačke inteligencije.

Slobodan Nenadović

pre 2 godine

Evo da i ja pokupim malo minusa. NE POSTOJI tamna strana meseca. Dan i noć se na celoj mesečevoj površini smenjuju na oko 14 zemaljskih dana. Dakle "obdanica" traje oko 2 zemaljske nedelje posle koje počinje noć koja traje oko 14 naših dana. Postoji strana Meseca koja je uvek okrenuta ka Zemlji i druga strana koju nikada ne vidimo direktno sa Zemlje i tu se nalazi Kineski robot.Pošto na Mesecu nema atmosfere koja bi rasipala sunčevu svetlost, postoji nekoliko kratera, čiji delovi su u stalnoj senci, tj. nikada ne dobijaju sunčevu svetlost. Ne treba izmišljati lažne misterije, priroda je prepuna neverovatnih tajni koje nismo ni blizu da odgonetnemo.

Aksiom

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

Ovo vam je skolski primer zasto su u Srbiji cenjeni pevaci, starlete, sportisti, sumnjivi biznismeni, politicari.

novinar je zanimanje ne hobi

pre 2 godine

Nlo znaci neidentifikovani leteci objekat, tako da baza koja se nalazi na povrsini nekoj ne moze da bude nlo baza jer ne leti jel?

466453

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,

Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 6. decembar 2021 21:55)

Hajde ovako genijalci.
Vidni ugao kamere je za 4:3 format klasičnih 40 stepeni.
Rover koji vidimo je dimenzija 1.5x1x1 m.
Točak dijametra 36cm. (zvanični podatci).
Visina Rovera 1m i duzina koju vidimo 1m (po širini fotografije zauzima 1/5 elem 8° vidnog polja.
Računicom po zakonima trougla kamera se nalazi na 716 cm od Rovera,

elem 0,00716km

Točak koji je 1/3 visine ili ti takodje 1/3 dužine Rovera pokriva 2 ° vidnog polja. (odokativno).

Zemlja na fotografiji izgleda veličine točka ili ti 2° vidnog polja.

Opet zakonima trougla, znajući da je prečnik zemlje 12742 km a ugao je 2° dolazimo do rastojanja od kamere do zemlje od reda oko 300.000 km gde je stvarno rastojanje 384.400km

Dakle, fotografija sadrži relevantne geometrijske proporcije. Mala greška koja se ovde prikazuje u računici je da nisam uzimao šubler i merio proporcije pokrivenosti ugla od 40°.

Vidite, ovako izgleda logička računica koju bi svako dete u 7 razredu osnovne moralo da zna.

Vas dvojica, pripadate nekom specijalnom soju ili ste još u nižim razredima osnovne?
Neću vas vredjati da ste dali glupe težine jer ne znam ništa drugo o vama, bilo bi dobro da ukoliko ne znate da pitate a ne donosi te zaključke jer se tako nikad ništa nećete naučiti. :(

Gojak

pre 2 godine

Ovim amerikancima zaista nije dobro. Postsvljaju snimke kineskog (ne svog) rovera i sta je snimljeno na mesecu. Znaci da oni bolje znaju od Kineza sta kineski rover radi na Mesecu.
(Si, 06. decembar 2021 23:51)

Da, to tako zvuci i izgleda za neuke mutante kao sto si ti.
Stvarnost je drugacija, Americka i Evropska svemirska agencija blisko saradjuju sa: ruskom, kineskom i japanskom. Kao da su jedno telo.

james emerson

pre 2 godine

Za nas nevidljiva strana meseca uopste nije tamna. Isto se menja kao na strani okrenutoj zemlji.
Stalno citam "tamna strana meseca" Pa sta se desava neposredno pre pojave novog-mladog meseca? Do tog trenutka je na drugoj strani bio pun( osvetljen ) mesec.

rebro

pre 2 godine

@Locutus, znači motori postoje već 50 godina, elektroniku nabaci Tesla i može da se skokne do Meseca.
GDe je problem? Nemoj samo onu priču kako je skupo, a potrošili 2000 milijardi dolara za rat u Afganistanu dok su procene za let na Mesec oko 400 milijardi.

Obi-Wan

pre 2 godine

@
(Djoka iz NY, 6. decembar 2021 19:20)

Promašio si gradivo osnovne škole, a može i dete iz vrtića da shvati, kako je "tamna strana" Meseca ona koja nije obasjana svetlom sa Sunca. Kada je "pun mesec" to je ona strana koju ne vidimo, dok u periodu "mladog meseca" suprotna strana,tj. ona okrenuta ka Zemlji je tamna. Zaseban problem je nelogična upotreba termina "tamna strana", za polovinu Meseca koja se nikad ne vidi sa površine Zemlje.

Astronom

pre 2 godine

Za ove sto ne vide zemlju-
Kada je slikano bila je poluzemlja, čekaj da vidiš kad je puna zemlja, veća je nego što možeš da zamisliš

super banka nešto kao švajcarska

pre 2 godine

ovavno na mesec dolazimo mi sa zemlje imaju I stalne linije a tza zgrada što je snimljena tu mi cuvamo naše pare pošto nam je BDP naj veci u galaksiji

Zemljak ajde ti van

pre 2 godine

Vidim da su većina komentara šaljive prirode ali meni ono stvarno ne liči da je prirodno. Kao da ima točkove i solarne panele. Ali većina je obično u pravu. Međutim malopre sam pročitao tekst iz novembra. Mesi prodaje penthaus u majamiju i slike. I sad stvarno lepo i pogled i puno svetla i vredi mnogo para. Ali šta ako sutra neko dođe i na divlje sazida zgradu tik ispred tvoje? Ima u Beogradu puno primera. I zakoni ti i pogled i svetlost padne vrednost 80% pa se ti mali inspekciji. Ali valjda svaka kupovina nosi rizik pa je i to deo trgovine? Manje me brinu vanzemljaci.

NikolaKG80

pre 2 godine

@Djoka iz NY, potraži negde rečnik i značenje reči "tamno". Možete vi neuki da zovete tu stranu kako hoćete, ona nije tamna.

sladoledsmesom

pre 2 godine

Ne postoji tamna strana meseca.

Mesec rotira, znate.
(Komentar, 06. decembar 2021 17:51)

Ne postoji tamna strana Meseca, to je tačno. Gravitaciono zaključan za Zemlju.

Nenad

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.

RS

pre 2 godine

Kad su americki astronauti "bili na Mjesecu" nismo vidjeli kako izgleda Zemlja kad se posmatra sa povrsine Mjeseca,za razliku od kineskih fotografija sa povrsine Mjeseca.

oni su gore i gledaju nas

pre 2 godine

Ukratko, bili su na Mesecu ali nisu imali fotoaparate koji bi podneli uslove da se uzmu fotografije. Ima samo par fotografija dok su jos bili unutra. Postoji audio snimak radio amatera koji su hakovali konverzaciju Armstronga i Nase gde su bili zapanjeni sa gradjevinama koje tamo vide i sa stranom rasom ( oni stoje tamo i gledaju u nas - ovo su bile reci )

Mesec je supalj ( mnogi dokazi postoje za to ) jer je iskopan. Doveden je pre 12.000 godina tu gde jeste da bi uticao na inkarnacije nas dusa u ljudska tela radi ubrzanja evolucije svesti.

Imaju brojne fotografije sa tamne strane meseca koji pokazuju gradjevine, gradove, ogromne svemirske brodove.

I zato se nismo vracali od tada gore jer je zabranjeno.

Nije cudo sto je trumanov show kao baza, centar, odakle upravljuju ljudima ( organskim zivotom )

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 2 godine

A možda je ostavština kada su Amerikanci kidnapovali Von Brauna i kao nacistu naučno amnestirali u svoju korist... I sve pare grunuli na raketni svemirski peogram kao trke za osvajanje svemira...U okviru hladnog rata, jer se znalo ko pobedi u trci i zagospodari svemirom, taj će stvoriti stratešku nuklearnu prednost. Dok se svetu ta trka naučno reklamirala...
Apolo je imao 11 misija sa posadom i 2 bez, koštao tadašnjih 19 milijardi čiji je današnji ekvivalent minumim desetostruko vredniji.
Sve vreme sam imao utisak da je mesec najsavršenija lansirna rampa, jer niko ne bi mogao da detektuje lansiranja dok projektili ne dođu do stratosfere ogromnim supersoničnim brzinama, tačno iznad temena neprijatelja...
Možda sam paranoičan... Samo...

Sinke

pre 2 godine

Tehnoloski smo nenormalno napredovali u odnosu prije 60 godina....Sada su dostupne razne najjsavremenije tehnologije,ali nismo otisli na mjesec.....Kako je uopste moguce da je covjek prije 60 godina imao tehnogiju da kroci na mjesec,a sada takvo putavanje nije ni blizu da se desi.

Kibo

pre 2 godine

Ako se dumna u americkih par sletanja na Mesec,zasto bi poverovali da su Kinezi sleteli?
(realno, 06. decembar 2021 20:42)

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.

Gorski

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.

Samo nemoj po kosi

pre 2 godine

Sad zamislite da stvarno postoje gradjevine tamo. Zar neko misli da bi agencije to objavile? Svaka slika, svaki video ide kroz cenzuru, objavi se samo sto se odobri i naravno da se nesto takvo ne bi odobrilo

Si

pre 2 godine

Ovim amerikancima zaista nije dobro. Postsvljaju snimke kineskog (ne svog) rovera i sta je snimljeno na mesecu. Znaci da oni bolje znaju od Kineza sta kineski rover radi na Mesecu.

Vatrogasac

pre 2 godine

Ma to neki crnotravac ucio da zida pre nego sto je otusao u Nemacku.
Mozda je cak zidao pusnicu da susi meso, da ga ne bi komsija pokrao.

Zoran

pre 2 godine

U USA niti jedna gotografija iz svemira ne ide prvo u NASA organizaciju, već u NORAD vojni centara. Kada oni prime, šalju dalje. Drugim rečima kada prekontrolišu snimke šalju u NASA instituciju. Tako da i ti mučeni naučnici blage veze nemaju šta gledaju.
Zbog svega toga ne brinite; nikada nećete videti bilo šta na fotografijama koje dodju do novina.

dude

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

ovi komentari gore ima da se ovekoveče, isprintuju i zalepe u svim školama i fakultetima srbije.
sa tekstom: „ovako ćeš da završiš, ako ne učiš“.

mn

pre 2 godine

Prvo, nije kilometara nego metara, lepo piše. Drugo, postoji tamna strana, uvek okrenuta od nas. Treće, vi verujete u mesec? To je samo uvek nama okrenuta tepsija, pa su kao izmislili "tamnu stranu". Živeo ravan mesec. Nije skroz ravan, u stvari, ima tu trafo-stanicu.

GoranH

pre 2 godine

Zasto nisu prisli objektu? Zato sto samo izmisljaju. Strasno koje lazi
(deki, 6. decembar 2021 19:10)

Zato što nisu ni znali da postoji, sad kad ga je kamera snimila prići će samo ti i dalje nećeš verovati jer ti je mozak takav.

Gorski

pre 2 godine

Ne postoji tamna strana meseca.

Mesec rotira, znate.
(Komentar

Tako je. Mesec rotira, ali veoma sporo.
Što se tiče toga da ne postoji tamna strana meseca, tu nisi u pravu. Postoji. To je uvek ona strana koja je tamna.?

digresija

pre 2 godine

Pa šta drugo može da bude tih nekoliko mutnih piksela nego NLO baza, i to verovatno najveća u ovom sektoru galaksije - kosmički lideri u regionu.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Garant je neko od srBskih biznismena tamo resio da betonira (kao sto betoniraju Zlatibor), pa ce posle da dovlace tamo svoje ljubavnice i kolege na tompusijadu i bambusanje.

Aleksandar

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha, 06. decembar 2021 20:45)

Izvini, ali odavno tupaviji komentar nisam pročitao. Ima mnogo glupavih komentara, ali ti si pobednik. Koja logika, brate mili...

Veliki brat

pre 2 godine

Kad su americki astronauti "bili na Mjesecu" nismo vidjeli kako izgleda Zemlja kad se posmatra sa povrsine Mjeseca,za razliku od kineskih fotografija sa povrsine Mjeseca.
(RS, 6. decembar 2021 18:19)

A šta je onda ovo: https://moon.nasa.gov/resources/187/apollo-11-mission-image-view-of-moon-limb-with-earth-on-the-horizon/

Goran

pre 2 godine

Jasno se vidi da predeo i povrsina izgledaju 100% kao na snimcima sa Apolo misija. Ostaje trag iza Rovera kao u vlaznom pesku sto se nekada tumacilo kao nemoguce i dokaz da covek nije bio na mesecu. Sada to otpada.

Sendvic

pre 2 godine

To što se vidi je vrh 5G antene kojom nas vanzemaljci kontrolišu. Malo dalje je i cev kojom ispuštaju razne chem-trace-ove kojima nas prskaju.
Na drugom kraju mesecua je labaratorija za razne viruse i bakterije.
Malo dalje je i sedište svetske vlade u senci. Pored nje je i tech incubator gde se smišljaju novi projekti za zaglupljivanje ljudi na zemaljskoj kugli: Facebook, Instagram, TikTok, MTV, Reality, Survivor, Pink, Happy, Kurir...

NikolaKG80

pre 2 godine

@Djoka iz NY, a da li je uvek ista strana Meseca okrenuta Suncu? Pa je l' Zemlja osvetljava Mesec, ili Sunce? To što se jedna strana Meseca ne vidi sa Zemlje, ne znači da je tamna, već zaklonjena stranom koja je bliža Zemlji. Kad već pametuješ, uključi bar malo mozak

466453

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.
(Nenad, 06. decembar 2021 18:43)

Hajde molim te reci da se zezaš jer si me sad skroz ubedačio. Pismeni si bar za nivo osnovne škole a tamna strana meseca je nivo zabavišta. Jedino što te može oprati da nisi išao u zabavište. Donekle. :/

Срђан Јовановић

pre 2 godine

Не кажем нити да јесте, нити да није. Само...

Заобљење Месечеве површине је много веће на истој раздаљини у односу на Земљу. Једноставно, Месец је много мањи. Објекат удаљен 80 километара на Земљи, да би био видљив, морао би бити огроман. Мислим да се ни Бурџ Калифа не би видела са те раздаљине. Из топографије, када се на нашој планети проверава оптичка видљивост два објекта, на даљинама од преко 5 километара, узима се у обзир и закривљеност планете. На Месецу, да би објекат био видљив са те даљине, морао би бити велик неколико километара.

А њега би онда увелико виделе многобројне сонде које су слали и Руси, и Амери, и Кинези, и ЕУ.

Нисам ни присталица, ни противник теорија завере, само сам присталица здравог разума.

Sasa

pre 2 godine

Komentari na ovaj clanak su nesto najbolje sto sam skoro procitao. Taj nivo duhovitosti i zabave je nestvaran. Placem :)
(Prognanik, 06. decembar 2021 19:28)

i ja. ali ne znam da li da plačem od smeha zbog poslovične duhovitosti našeg naroda ili iz tuge zbog masovnog nedostatka osnovnog obrazovanja.
(dude, 6. decembar 2021 22:22)

Kad si neodlucan, ucini prvo jedno pa drugo.

Posmatrac

pre 2 godine

Ma kako da ne.
Kineski svemirski program danas je tajniji od svojevremno sovjetskog, ma kako to apsurdno zvucalo. Rusi svojevremeno nisu bas zurili da izvestavaju o losim delovima programa (znacajne nesrece nisu krili), ali su se znali zestoko hvaliti uspesima. Kinezi za sada puste jednu sliku u 6 meseci i to je to. I bas bi ta slika da je nesto sumnjivo na njoj ugledala svetlo dana.

kodeks

pre 2 godine

vide se ostre linije, sigurno je tvrda gradnja. ima oko 2000 kvadrata koliko moze da se vidi sa ove daljine. salim se, lupam i cekam komentare pravih znalaca.

Djoka iz NY

pre 2 godine

Još kad bi postojala tamna strana meseca sve bi bilo super. Mesec kao i zemlja rotiraju oko svoje ose tako da je mesec viđen sa svih strana.
(Nenad, 06. decembar 2021 18:43)

Nenade, pročitaj neku knjigu, informiši se, razmisli malo pre nego što napišeš komentar!
Da pokušam da ti objasnim ukratko. Usled uticaja zemljine gravitacije vreme potrebno da se Mesec okrene oko svoje ose je isto vremenu potrebnom da napravi punu orbitu oko Zemlje pa je prema tome uvek ista strana Meseca okrenuta zemlji. Taj fenomen se zove sinhrona rotacija.

Utehu

pre 2 godine

Ko ne zna, a zanima ga:
https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D1%99%D0%B5%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0_%D0%9C%D1%98%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%86%D0%B0

Astronom

pre 2 godine

Stvarno internet treba ukinuti. Omogucio je raznim anonimusima da pokazu koliko su glupi i neobrazovani. Bez inteeneta su uglavnom to zadrzavali za sebe.

dude

pre 2 godine

Komentari na ovaj clanak su nesto najbolje sto sam skoro procitao. Taj nivo duhovitosti i zabave je nestvaran. Placem :)
(Prognanik, 06. decembar 2021 19:28)

i ja. ali ne znam da li da plačem od smeha zbog poslovične duhovitosti našeg naroda ili iz tuge zbog masovnog nedostatka osnovnog obrazovanja.

M

pre 2 godine

(Komentar, 6. decembar 2021 17:51)
Ako mesec rotira istom brzinom koliko mu je revolucina 27.3 dana onda se je jedna ista strana stalno okrenuta ka zemlje. Sto je upravo slucaj.

Locutus

pre 2 godine

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.
(Kibo, 6. decembar 2021 21:37)

U stvari raketni motori nisu ništa napredovali. Najjači mottor je i dalje onaj iz Saturn-V rakete iz 1967. Napredovala je elektronika, ali elektronika ne može da leti sama.

james emerson

pre 2 godine

Za nas nevidljiva strana meseca uopste nije tamna. Isto se menja kao na strani okrenutoj zemlji.
Stalno citam "tamna strana meseca" Pa sta se desava neposredno pre pojave novog-mladog meseca? Do tog trenutka je na drugoj strani bio pun( osvetljen ) mesec.

jest

pre 2 godine

@Hahaha, pokušaj telefonom da fotkas mesec biće ti svetla tačkica na slici. Ovde je očigledno širokougaoni objektiv pa zemlja ne izgleda velika ali ni mala. Da li imaju mogućnosti zoomiranja to ne znam.

zoran

pre 2 godine

Mesec ima neravnine, mala brdasca i slično. Sigurno nesto, neko ispupčenje ili stena stvorilo neku zanimljivu sliku da liči na građevinu.
E sad dal postoje vanzemaljci?
Sunce je nama najbliža zvezda, e sad toliko je zvezda i sigurno oko neke u njenom sistemu postoji neka vrsta života.... Ja sam prosto ubeđen da postoji neka civilizacija negde... Nivo tehničke razvijenosti, svasta nesto, udaljenosti od nas, njihova istrazivanja svemira.... Primećeni nlo na zemlji.... Mislim ako oko nase zvezde sunca ima zivot zasto ne bi imao jos negde.... Od toliko zvezda a da postoji zivot samo ovde bilo bi apsurdno.

Locutus

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,

Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 6. decembar 2021 21:55)

Bez većeg dela Meseca na istoj slici teško je bilo šta zaključiti, Zemlja može da bude i zumirana.

Ipak, zakrivljenje Meseca posmatrano sa Meseca je mnogo veće, nego zakrivljenje Zemlje posmatrano sa Zemlje, što znači da je Mesec manji u odnosu na Zemlju koja se vidi iznad horizonta. Tako nekako...

Djoka iz NY

pre 2 godine

@Djoka iz NY, a da li je uvek ista strana Meseca okrenuta Suncu? Pa je l' Zemlja osvetljava Mesec, ili Sunce? To što se jedna strana Meseca ne vidi sa Zemlje, ne znači da je tamna, već zaklonjena stranom koja je bliža Zemlji. Kad već pametuješ, uključi bar malo mozak
(NikolaKG80, 6. decembar 2021 23:05)

Tamna starana Meseca je izraz koji koristimo za stranu Meseca koju nikad ne mozemo videti sa Zemlje. Niko nije rekao da ta strana nikad nije osvetljena od strane Sunca ali je mi ne mozemo videti. Nikola, Nikola rezonovanje ti nije jaca strana!

Aksiom

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

Ovo vam je skolski primer zasto su u Srbiji cenjeni pevaci, starlete, sportisti, sumnjivi biznismeni, politicari.

Slobodan Nenadović

pre 2 godine

Evo da i ja pokupim malo minusa. NE POSTOJI tamna strana meseca. Dan i noć se na celoj mesečevoj površini smenjuju na oko 14 zemaljskih dana. Dakle "obdanica" traje oko 2 zemaljske nedelje posle koje počinje noć koja traje oko 14 naših dana. Postoji strana Meseca koja je uvek okrenuta ka Zemlji i druga strana koju nikada ne vidimo direktno sa Zemlje i tu se nalazi Kineski robot.Pošto na Mesecu nema atmosfere koja bi rasipala sunčevu svetlost, postoji nekoliko kratera, čiji delovi su u stalnoj senci, tj. nikada ne dobijaju sunčevu svetlost. Ne treba izmišljati lažne misterije, priroda je prepuna neverovatnih tajni koje nismo ni blizu da odgonetnemo.

466453

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,


Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 06. decembar 2021 21:55)

ovi komentari gore ima da se ovekoveče, isprintuju i zalepe u svim školama i fakultetima srbije.
sa tekstom: „ovako ćeš da završiš, ako ne učiš“.
(dude, 06. decembar 2021 23:37)


Vidni ugao kamere je za 4:3 format klasičnih 40 stepeni.
Rover koji vidimo je dimenzija 1.5x1x1 m.
Točak dijametra 36cm. (zvanični podatci).
Visina Rovera 1m i duzina koju vidimo 1m (po širini fotografije zauzima 1/5 elem 8° vidnog polja.
Računicom po zakonima trougla kamera se nalazi na 716 cm od Rovera,

elem 0,00716km

Točak koji je 1/3 visine ili ti takodje 1/3 dužine Rovera pokriva 2 ° vidnog polja. (odokativno).

Zemlja na fotografiji izgleda veličine točka ili ti 2° vidnog polja.

Opet zakonima trougla, znajući da je prečnik zemlje 12742 km a ugao je 2° dolazimo do rastojanja od kamere do zemlje od reda oko 300.000 km gde je stvarno rastojanje 384.400km

Dakle, fotografija sadrži relevantne geometrijske proporcije. Mala greška koja se ovde prikazuje u računici je da nisam uzimao šubler i merio proporcije pokrivenosti ugla od 40°.

Vidite, ovako izgleda logička računica koju bi svako dete u 7 razredu osnovne moralo da zna.

Prva dvojica, pripadale nekom specijalnom soju ili ste još u nižim razredima osnovne.

rebro

pre 2 godine

@Locutus, znači motori postoje već 50 godina, elektroniku nabaci Tesla i može da se skokne do Meseca.
GDe je problem? Nemoj samo onu priču kako je skupo, a potrošili 2000 milijardi dolara za rat u Afganistanu dok su procene za let na Mesec oko 400 milijardi.

466453

pre 2 godine

Nisu ni otišli na Mesec. Pa ne može Zemlja da bude tako mala, kao Mesec kad ga gledamo sa Zemlje.
(Hahaha,

Ne znam da li su otišli na mesec, ali deluje mi da je tvoja primedba sasvim korektna. Kako je moguće da Zemlja izgleda toliko maleno sa Meseca ako je daleko veća nego on. Na slici izgleda kao da je veličine Meseca kojeg vidimo sa Zemlje. Čak i manja.
(Gorski, 6. decembar 2021 21:55)

Hajde ovako genijalci.
Vidni ugao kamere je za 4:3 format klasičnih 40 stepeni.
Rover koji vidimo je dimenzija 1.5x1x1 m.
Točak dijametra 36cm. (zvanični podatci).
Visina Rovera 1m i duzina koju vidimo 1m (po širini fotografije zauzima 1/5 elem 8° vidnog polja.
Računicom po zakonima trougla kamera se nalazi na 716 cm od Rovera,

elem 0,00716km

Točak koji je 1/3 visine ili ti takodje 1/3 dužine Rovera pokriva 2 ° vidnog polja. (odokativno).

Zemlja na fotografiji izgleda veličine točka ili ti 2° vidnog polja.

Opet zakonima trougla, znajući da je prečnik zemlje 12742 km a ugao je 2° dolazimo do rastojanja od kamere do zemlje od reda oko 300.000 km gde je stvarno rastojanje 384.400km

Dakle, fotografija sadrži relevantne geometrijske proporcije. Mala greška koja se ovde prikazuje u računici je da nisam uzimao šubler i merio proporcije pokrivenosti ugla od 40°.

Vidite, ovako izgleda logička računica koju bi svako dete u 7 razredu osnovne moralo da zna.

Vas dvojica, pripadate nekom specijalnom soju ili ste još u nižim razredima osnovne?
Neću vas vredjati da ste dali glupe težine jer ne znam ništa drugo o vama, bilo bi dobro da ukoliko ne znate da pitate a ne donosi te zaključke jer se tako nikad ništa nećete naučiti. :(

Gojak

pre 2 godine

Ovim amerikancima zaista nije dobro. Postsvljaju snimke kineskog (ne svog) rovera i sta je snimljeno na mesecu. Znaci da oni bolje znaju od Kineza sta kineski rover radi na Mesecu.
(Si, 06. decembar 2021 23:51)

Da, to tako zvuci i izgleda za neuke mutante kao sto si ti.
Stvarnost je drugacija, Americka i Evropska svemirska agencija blisko saradjuju sa: ruskom, kineskom i japanskom. Kao da su jedno telo.

NikolaKG80

pre 2 godine

@Djoka iz NY, potraži negde rečnik i značenje reči "tamno". Možete vi neuki da zovete tu stranu kako hoćete, ona nije tamna.

Astronom

pre 2 godine

Za ove sto ne vide zemlju-
Kada je slikano bila je poluzemlja, čekaj da vidiš kad je puna zemlja, veća je nego što možeš da zamisliš

Obi-Wan

pre 2 godine

@
(Djoka iz NY, 6. decembar 2021 19:20)

Promašio si gradivo osnovne škole, a može i dete iz vrtića da shvati, kako je "tamna strana" Meseca ona koja nije obasjana svetlom sa Sunca. Kada je "pun mesec" to je ona strana koju ne vidimo, dok u periodu "mladog meseca" suprotna strana,tj. ona okrenuta ka Zemlji je tamna. Zaseban problem je nelogična upotreba termina "tamna strana", za polovinu Meseca koja se nikad ne vidi sa površine Zemlje.

novinar je zanimanje ne hobi

pre 2 godine

Nlo znaci neidentifikovani leteci objekat, tako da baza koja se nalazi na povrsini nekoj ne moze da bude nlo baza jer ne leti jel?

Zemljak ajde ti van

pre 2 godine

Vidim da su većina komentara šaljive prirode ali meni ono stvarno ne liči da je prirodno. Kao da ima točkove i solarne panele. Ali većina je obično u pravu. Međutim malopre sam pročitao tekst iz novembra. Mesi prodaje penthaus u majamiju i slike. I sad stvarno lepo i pogled i puno svetla i vredi mnogo para. Ali šta ako sutra neko dođe i na divlje sazida zgradu tik ispred tvoje? Ima u Beogradu puno primera. I zakoni ti i pogled i svetlost padne vrednost 80% pa se ti mali inspekciji. Ali valjda svaka kupovina nosi rizik pa je i to deo trgovine? Manje me brinu vanzemljaci.

Rade

pre 2 godine

Zato sto je proslo 50 godina od navodnog sletanja Amera na Mesec i tehnologija je napredovala zilion hiljada puta za to vreme.
(Kibo, 6. decembar 2021 21:37)

U stvari raketni motori nisu ništa napredovali. Najjači mottor je i dalje onaj iz Saturn-V rakete iz 1967. Napredovala je elektronika, ali elektronika ne može da leti sama.
(Locutus, 6. decembar 2021 22:06)

Stižu uskoro rakete na nuklearni pogon (neophodno za ljudske posade za Mars) ali u pravu si za trenutno stanje raketne tehnologije. Ipak, bez napredne elektronike i automatizacije nema bezbednog sletanja, pristajanja niti drugih komplikovanih manevara. Sovjeti su upravo zbog neposedovanja napredne elektronike i mikročipova većinu svojih misija van zemljine i mesečeve orbite završili neuspehom. Sovjeti su iz istog razloga zaostajali i u razvoju navođenih vojnih raketa i projektila što su morali da kompenzuju nadmoću u broju nuklearnih bojevih glava. Tako da ne treba nipošto potceniti moć i značaj mikročipova, a tek će njihov značaj porasti sa razvojem veštačke inteligencije.

sladoledsmesom

pre 2 godine

Ne postoji tamna strana meseca.

Mesec rotira, znate.
(Komentar, 06. decembar 2021 17:51)

Ne postoji tamna strana Meseca, to je tačno. Gravitaciono zaključan za Zemlju.

super banka nešto kao švajcarska

pre 2 godine

ovavno na mesec dolazimo mi sa zemlje imaju I stalne linije a tza zgrada što je snimljena tu mi cuvamo naše pare pošto nam je BDP naj veci u galaksiji