Ponedeljak, 01.11.2021.

11:33

Masovno daju otkaz: Da li je kovid okidač svetskog fenomena "Velika ostavka"?

U svim razvijenim zemljama, ili kako ih mediji u Italiji nazivaju "ekonomski naprednim zemljama", zaposleni masovno napuštaju posao.

Izvor: RTS

Masovno daju otkaz: Da li je kovid okidaè svetskog fenomena "Velika ostavka"? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Zoran

pre 2 godine

Sve je to lepo u komentarima i slazem sa vecinom komentara, ali ljudi gde vi zivite. Ja sam u Srbiji. Vi? Deseti deo toga iz komentara kad odvojim ne bih mogao u ovoj zemlji.

pera ždera

pre 2 godine

@hoćeš iskreno
Iskreno nemaš pojma. Termin "Velika ostavka" je vezana skoro isključivo za USA gde kovid pasoš skoro pa ne postoji. Negde negde (zdravstvene i državne institucije) ,traže da se nose maske ali i to vrlo retko. U pitanju su mlađi koji su dobili, za njih, veliki novac u poslednjih 1.5 godinu (6000$) plus naknada za nezaposlenost i eto "sreće najveće".

Taka

pre 2 godine

Ne znam ljudi kako vi, ali ja ako ne radim mogu da se objesim sa dvoje djece.
Priroda, pecanje, miran zivot i minimalizam (u kojem sam vec odavno) fore i fazoni su ideje nedostizne obicnom covjeku kao sto sam ja, a ima nas jako mnogo. Htio ili ne htio stres mi je svakodnevnica, a u zadnje dvije godine ga doruckujem, rucam i veceram.

bunjevac

pre 2 godine

bravo talijani, i kod nas kada bi radnici koji rafe za 34000 din. na 3 dana prekinuli rad, svi bi se odmah opasuljili, mislim poslodavci

Реално

pre 2 godine

Запад је за нас друга планета...овде мотачи каблова и остали невољници који раде за 300 евра ако дају отказ сутра не могу струју да плате и купе детету патике..какав брнаут, какви бакрачи...ко те пита да ли си прегорео, извршитељ куца на врата.

Aca

pre 2 godine

Radim odlično plaćenoj IT firmi koja ima beskonačno posla i odličan odnos prema radnicima. Ali problem je u radu od kuće. Ljudi više nemaju osećaj pripadanja nekom timu. Pored toga, ljudi ne osećaju da imaju podršku i saborce na problemu, nego misle da su sami i usamljeni sa svim problemima na poslu. Jednostavno, to druženje na poslu (socijalna dimenzija) je nestala, i ljudima je mnogo teže.

@Avaya

pre 2 godine

Запошљавају се свака 3 месеца... У делу ЕУ је пробни платни период обично око 3 месеца, посао се може напустити данас за сутра, па ако разне фирме награђују сваког ново запосленог са неком новчаном сумом, ето разлога за често мењање фирме
(Avaya, 1. novembar 2021 21:45) 

Da, nagradjuju ali ne za svakog radnika koji dodje i ode nakon 3 meseca. Probni rad je obicno 6 meseci i onda zavisi od firme do firme ali taj nagradni bonus se dobija tek nakon sto novi radnik ostane oko godinu ili godinu i po, zavisi. Ali ne u slucaju napustanja ili otkaza pre tog unapred zadatog roka. Tako da nije bas tako kako ste rekli.

Stvarno

pre 2 godine

kovid pasoši su razlog.
(hoćeš iskreno ?!, 1. novembar 2021 21:47)

Pored toga birokratija je problem tipa zdravstvene kartice, kartice za obezbeđenje i slično. Mnogo zakeraju u Americi na primer zbog čega dobijaju užasno nekvalitetnu radnu snagu. Ista satnica bez obzira neko bio lezilebović ili radnik umesto da bude satnica po zasluzi.

Kosta

pre 2 godine

Ogroman broj ljudi, naročito žena u Austriji radi tkzv hoby Job od 3-4 sata dnevno i ne želi više. Uslovljavanje covid pasošima i vakcinacijom masovno daju otkaze i prelaze na soc. koja je oko 600- 700 e. što je sasvim ok ako ne plaćaju stanarinu.

rale

pre 2 godine

Ako si imao dosadan posao ali barem koliko-toliko prihvatljiv kolektiv na poslu, e onda si sa koronom i radom od kuće dobio samo dosadan posao.

Lemi

pre 2 godine

Doziveo sam burn out takodje prosle godine neposredno pred dobijanje korone. Sve me sastavilo, zeludac se pomerio od stresa, ekcemi na kozi, onda kovid i tahikardije, napadi panike, anksioznost itd. Jedno po jedno sam dovodio u red i nakon 6 meseci dao otkaz u firmi, dobro se odmorio i dobio posao u CH firmi gde se jako polaze paznja na zadovoljstvo ljudi. Nisam mogao da verujem koliko je kultura drugacija u odnosu na srpsku firmu pre toga. Sada radim bez stresa, ali iskreno planiram u buducnosti neki povratak prirodi. Korona je pokazala da zivimo kao idioti. Vreme je da se dozovemo pameti.

vv

pre 2 godine

(Svoj covek, 1. novembar 2021 23:42)
Kako to lepo zvuci... harmonija zivota. Jel bi mogao da nam kazes od cega zivis? Da li si u nekom stambenom kredit? Da li prehranjujes samo sebe, ili imas porodicu, decu, stare roditelje? Ne verujem da zivis od onoga sto upecas na pecanju. Svi bi voleli da zive bez da ih iko tera, da ne moraju da trpe nekog nadr*anog sefa ... da mogu. Ili vec imas nasledstvo, kucu, stan, zemlju, pa se pravis pametan, ili smo mi svi ostali nesposobni?

dosta vise

pre 2 godine

Doslo vreme da se sve presabere.Troskovi krpice gubljenje vremena sa formalnim prijateljima na kafe I ruckove! Kad sve to covek otkaci I svede na minimum realno moze pola plate da odvoji. Odvojis par godina pa lepo das otkaz I resetujes se bar godinu dana kuci sa laganim setnjama. Kome vise treba fenseraj I usiljeni soping? Doslo vreme za minimalizam (bihevoralna ekonomija)trosim samo za neophodno sve ostalo izbegavam. Kad bi svi na svetu tako krenuli da vidis kako bi multikompanije propale jer nema robova da I'm rade I nema budala da kupuji bespotrebno. Potrosacko drustvo mora nestati.

deda Zika

pre 2 godine

ovo sto se desava je odlično. konačno dolaze ljudi do shvatanja da smo svi u jednoj kolektivnoj ludnici koju su nam napravile kompanije jureći samo profit, a cedeci coveka do kraja. svi smo mi mali sivi hrcki koji u magnovenju okrećemo točak kapitalizma napravljen od strane elite.
da li vam je potrebno 5 pari cipela ili 3 automobila? kad je čovek sustinski srecan, dovoljno mu je tek toliko koliko da preživi.
sve ostalo je znak da treba da se zagleda dublje u sebe i potrazi razlog zbog kojeg oseća prazninu u sebi koju pokušava da popuni novcem i kupovinom.

arksi

pre 2 godine

Još jedan od brojnih razloga: plata ostala ista, a cene odletele nebu pod oblake.
(Brutal Deluxe, 01. novembar 2021 21:40)

Ma da, savršen momenat da odeš i ostaneš bez i te plate, upravo u trenutku kad cene potrepština rastu. Dakle, život i preživljavanje i opstanak postaje teži a ti odlučiš da ga još više opteretiš.

Smuki

pre 2 godine

Nema besplatnog rucka je mantra koja se kod nas uveliko shvata zdravo za gotovo. Niko vam ne govori da osim za vaseg skromnog rucka uglavnom radite za dzipove i skupa putovanja gazdi i njihovih potomaka. Kapitalizam je moderni feudalizam.

To sto kazu nije istina

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.

Problem nastaje onda kad onih koji treba da podrze takav "lifestyle" ima sve manje i manje. A to su oni drugi koji idu na posao i zaradjuju i za sebe i ostale. Pa ako njih nestane, ovi prvi nece imati od cega leba da jedu. Al ko jos o tome razmislja.
(maneken, 1. novembar 2021 22:40)

U "razvijenim zemljama" ljudi koji sami napuste posao ne dobijaju ni centa od drzave. Ne znam ko vam puni glavu takvim glupostima. Svako moze da zatrazi socijalnu pomoc ali prvo moraju svi bankovni racuni na uvid pa drzavni cinovnik obracuna koliko je to mesecnih socijalnih primanja pa vam kaze da se javite za tacno toliko meseci. Automobil mozete da zadrzite ako je ispod odredjene vrednosti (npr. 5000 Eur) u suprotnom se obracunava. Ako je kuca u kojoj zivite u vlasnistvu obracunava se njena trzisna vrednost pa i to ulazi u obracun licnog kapitala i nema socijale dok ne potrosis kucu...
Ljudi ostavljaju poslove jer su poslodavci postali sa jedne strane suroviji i melju radnike kako je neko ovde vec napisao a sa druge strane su meksi jer dozvoljavaju neogranicen rad od kuce.
Ovo pise neko ko je juce napisao mail i obavestio svog sefa da daje otkaz...

Неко123

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.
..
(maneken, 01. novembar 2021 22:40)

Уф да, као и увек на западу падају паре с неба. Само не знам што онда ико ради и ко све то плаћа.

У Немачкој имаш до годину дана 60-70% бивше плате, али наравно само ако си отпуштен и ако тражиш посао. Сам даш отказ - 0.

Онда имаш други ниво за незапослене - исто мораш да тражиш посао и добијаш целих 450 евра месечно (ако оба супружника онда није 900 већ 750) - пробај с тим да преживиш нпр у Минхену, то није довољно за изнајмљивање једне собе (и наравно да ти је нико неће изнајмити ако си незапослен).

А да, наравно не добијаш ту помоћ ако имаш неку уштеђевину или кућу (апропо "релативно ситуирани") јер прво мораш то да потрошиш па тек онда добијаш помоћ од државе. Одличан нормалан живот без цимања!

Freedom

pre 2 godine

U mojoj firmi u austriji takodje. Proslog meseca 7 radnika od 50 u kancelariji dobrovoljno otisli. Polovina nije ni drugi posao nasla, vec rekli idem da se odmorim od svega, putujem nekoliko meseci pa cu posle videti sta cu.

Svoj covek

pre 2 godine

Sa 30 godina sam shvatio da nemam dva zivota, jedan za poslodavca a drugi za porodicu, rodbinu, priijatelje, sebe... Dao otkaz i krenuo neizvesnim ali svojim putem. Sada imam 45 i ne zalim zbog ondasnje odluke. Mogao bih u penziju ali radim koliko mi odgovara, volim svoj posao a i navikao sam da uvek nesto planiram i pokusavam da ostvarim. Volim i saradnju sa ljudima, svi smo drustvena bica. Moj posao, moja sloboda, moje vreme, moji ljudi. I sve sto nikada ne bih zaradio od plate u nekakvoj firmi. Nije to veliko bogatstvo ali dovoljno za zivot u miru. Ne treba mi vise od toga.

Lord of the Flies

pre 2 godine

Mogu da govorim iz ugla dobro placenog i uglednog radnika u velikoj korporaciji: korporacija melje coveka, i onda kada ne moze da prevazidje svoje probleme (lockdown usled COVID 19, pad traznje, skok cena inputa, problem sa pronalazenjem adekvatne radne snage itd) kako bi zadrzala profitne margine kao da se nista ne desava - onda melje ljude koje je lakse samleti nego menjati poslovnu politiku i isplacivati manje dividende...

Snorke

pre 2 godine

Kada se dese nekakve prirodne katastrofe i ljudi udalje od nekog mesta, priroda se oporavi. Sada su ljudi bili okrenuti sebi, porodici, uskom krugu (prijatelja) ljudi i shvatili da im ne trebaju presija nadređenih niti šikaniranje podređenih, jurnjava za profitom, stres. Poneko će pronaći humaniji posao, neko će se posle psihičkog oporavka vratiti na stari ali će se svet definitivno promeniti. Potrebno je još malo vremena da ljudi počnu da shvataju da ne moraju da umru za gazdu ili političara.

Mirko Topalović

pre 2 godine

Meni deluje da su ljudi grupno došli sebi. Većini je potrebno da im se desi životni šamar i da shvate da se može i bez tog posla na kome se daješ 110%. Meni se umalo desila porodična tragedija koja je izbegnuta samo velikim trudom lekara, i to je bilo dovoljno da dam otkaz posle 19 godina u firmi. A pokušavao sam bar 10 godina da napustim, ali me uvek "razum" sprečavao. Svi problemi oko napuštanja su nestali, jer su nebitni. Tako da ima smisla priča o "prosvetljenju", jer se ljudi zarobe granicama koje sami naprave a onda napokon shvate da granice i ne postoje!

maneken

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.

Problem nastaje onda kad onih koji treba da podrze takav "lifestyle" ima sve manje i manje. A to su oni drugi koji idu na posao i zaradjuju i za sebe i ostale. Pa ako njih nestane, ovi prvi nece imati od cega leba da jedu. Al ko jos o tome razmislja.

Trotters Independent Traders

pre 2 godine

Ne nego su ljudi za vreme korone shvatili da im ne trebaju kule i gradovi da bi bili srecni. Svi koji mogu povlace se na minimum i sebi daju poslove 8 sati umesto 16.

Ako je izolacija ista naucila ljude jeste da ne posao nece da ti da srecu porodica hoce. Milioni koje nemas kada da potrosis ili hiljade koje imas kada da potrosis?
(Stefan, 1. novembar 2021 21:18)


Da, da... Kako da ne.
Nije to "velika ostavka" nego "kiselo grozdje".

Posla je sve manje, uslovi rada su sve gori, pa je najbolje sebe ubediti kako nam posao ni ne treba.

Stefan

pre 2 godine

Ne nego su ljudi za vreme korone shvatili da im ne trebaju kule i gradovi da bi bili srecni. Svi koji mogu povlace se na minimum i sebi daju poslove 8 sati umesto 16.

Ako je izolacija ista naucila ljude jeste da ne posao nece da ti da srecu porodica hoce. Milioni koje nemas kada da potrosis ili hiljade koje imas kada da potrosis?

Quit

pre 2 godine

Nema čoveka koji se nije presabrao tokom korone. Mi smo sračunali koliko nam para treba mesečno. Sad štedimo da što pre odemo iz grada "u penziju". Krpice, izlasci, i ostalo nas više ne zanimaju. Tek rintanje od 10 sati nema više šanse. Tako smo radili 20 godina.

gloria

pre 2 godine

I sam sam doživio "burn out" i dao otkaz u solidnoj stranoj (CH) firmi sa primanjima više nego odličnim za naše uslove. I sve ok, nakon 16 mjeseci uživanja i oporavka kod kuće nađem 'ladno novi posao (opet CH firma). Psihički i fizički se opet dobro osjećam, to je i najvažnije. Ovaj moderni, nemilosrdni i izrabljivački kapitalizam je za psihu radnika baš opasan...

Avaya

pre 2 godine

Запошљавају се свака 3 месеца... У делу ЕУ је пробни платни период обично око 3 месеца, посао се може напустити данас за сутра, па ако разне фирме награђују сваког ново запосленог са неком новчаном сумом, ето разлога за често мењање фирме

gloria

pre 2 godine

I sam sam doživio "burn out" i dao otkaz u solidnoj stranoj (CH) firmi sa primanjima više nego odličnim za naše uslove. I sve ok, nakon 16 mjeseci uživanja i oporavka kod kuće nađem 'ladno novi posao (opet CH firma). Psihički i fizički se opet dobro osjećam, to je i najvažnije. Ovaj moderni, nemilosrdni i izrabljivački kapitalizam je za psihu radnika baš opasan...

Quit

pre 2 godine

Nema čoveka koji se nije presabrao tokom korone. Mi smo sračunali koliko nam para treba mesečno. Sad štedimo da što pre odemo iz grada "u penziju". Krpice, izlasci, i ostalo nas više ne zanimaju. Tek rintanje od 10 sati nema više šanse. Tako smo radili 20 godina.

Stefan

pre 2 godine

Ne nego su ljudi za vreme korone shvatili da im ne trebaju kule i gradovi da bi bili srecni. Svi koji mogu povlace se na minimum i sebi daju poslove 8 sati umesto 16.

Ako je izolacija ista naucila ljude jeste da ne posao nece da ti da srecu porodica hoce. Milioni koje nemas kada da potrosis ili hiljade koje imas kada da potrosis?

Mirko Topalović

pre 2 godine

Meni deluje da su ljudi grupno došli sebi. Većini je potrebno da im se desi životni šamar i da shvate da se može i bez tog posla na kome se daješ 110%. Meni se umalo desila porodična tragedija koja je izbegnuta samo velikim trudom lekara, i to je bilo dovoljno da dam otkaz posle 19 godina u firmi. A pokušavao sam bar 10 godina da napustim, ali me uvek "razum" sprečavao. Svi problemi oko napuštanja su nestali, jer su nebitni. Tako da ima smisla priča o "prosvetljenju", jer se ljudi zarobe granicama koje sami naprave a onda napokon shvate da granice i ne postoje!

Svoj covek

pre 2 godine

Sa 30 godina sam shvatio da nemam dva zivota, jedan za poslodavca a drugi za porodicu, rodbinu, priijatelje, sebe... Dao otkaz i krenuo neizvesnim ali svojim putem. Sada imam 45 i ne zalim zbog ondasnje odluke. Mogao bih u penziju ali radim koliko mi odgovara, volim svoj posao a i navikao sam da uvek nesto planiram i pokusavam da ostvarim. Volim i saradnju sa ljudima, svi smo drustvena bica. Moj posao, moja sloboda, moje vreme, moji ljudi. I sve sto nikada ne bih zaradio od plate u nekakvoj firmi. Nije to veliko bogatstvo ali dovoljno za zivot u miru. Ne treba mi vise od toga.

Snorke

pre 2 godine

Kada se dese nekakve prirodne katastrofe i ljudi udalje od nekog mesta, priroda se oporavi. Sada su ljudi bili okrenuti sebi, porodici, uskom krugu (prijatelja) ljudi i shvatili da im ne trebaju presija nadređenih niti šikaniranje podređenih, jurnjava za profitom, stres. Poneko će pronaći humaniji posao, neko će se posle psihičkog oporavka vratiti na stari ali će se svet definitivno promeniti. Potrebno je još malo vremena da ljudi počnu da shvataju da ne moraju da umru za gazdu ili političara.

Lord of the Flies

pre 2 godine

Mogu da govorim iz ugla dobro placenog i uglednog radnika u velikoj korporaciji: korporacija melje coveka, i onda kada ne moze da prevazidje svoje probleme (lockdown usled COVID 19, pad traznje, skok cena inputa, problem sa pronalazenjem adekvatne radne snage itd) kako bi zadrzala profitne margine kao da se nista ne desava - onda melje ljude koje je lakse samleti nego menjati poslovnu politiku i isplacivati manje dividende...

Freedom

pre 2 godine

U mojoj firmi u austriji takodje. Proslog meseca 7 radnika od 50 u kancelariji dobrovoljno otisli. Polovina nije ni drugi posao nasla, vec rekli idem da se odmorim od svega, putujem nekoliko meseci pa cu posle videti sta cu.

maneken

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.

Problem nastaje onda kad onih koji treba da podrze takav "lifestyle" ima sve manje i manje. A to su oni drugi koji idu na posao i zaradjuju i za sebe i ostale. Pa ako njih nestane, ovi prvi nece imati od cega leba da jedu. Al ko jos o tome razmislja.

Lemi

pre 2 godine

Doziveo sam burn out takodje prosle godine neposredno pred dobijanje korone. Sve me sastavilo, zeludac se pomerio od stresa, ekcemi na kozi, onda kovid i tahikardije, napadi panike, anksioznost itd. Jedno po jedno sam dovodio u red i nakon 6 meseci dao otkaz u firmi, dobro se odmorio i dobio posao u CH firmi gde se jako polaze paznja na zadovoljstvo ljudi. Nisam mogao da verujem koliko je kultura drugacija u odnosu na srpsku firmu pre toga. Sada radim bez stresa, ali iskreno planiram u buducnosti neki povratak prirodi. Korona je pokazala da zivimo kao idioti. Vreme je da se dozovemo pameti.

Avaya

pre 2 godine

Запошљавају се свака 3 месеца... У делу ЕУ је пробни платни период обично око 3 месеца, посао се може напустити данас за сутра, па ако разне фирме награђују сваког ново запосленог са неком новчаном сумом, ето разлога за често мењање фирме

Реално

pre 2 godine

Запад је за нас друга планета...овде мотачи каблова и остали невољници који раде за 300 евра ако дају отказ сутра не могу струју да плате и купе детету патике..какав брнаут, какви бакрачи...ко те пита да ли си прегорео, извршитељ куца на врата.

dosta vise

pre 2 godine

Doslo vreme da se sve presabere.Troskovi krpice gubljenje vremena sa formalnim prijateljima na kafe I ruckove! Kad sve to covek otkaci I svede na minimum realno moze pola plate da odvoji. Odvojis par godina pa lepo das otkaz I resetujes se bar godinu dana kuci sa laganim setnjama. Kome vise treba fenseraj I usiljeni soping? Doslo vreme za minimalizam (bihevoralna ekonomija)trosim samo za neophodno sve ostalo izbegavam. Kad bi svi na svetu tako krenuli da vidis kako bi multikompanije propale jer nema robova da I'm rade I nema budala da kupuji bespotrebno. Potrosacko drustvo mora nestati.

Aca

pre 2 godine

Radim odlično plaćenoj IT firmi koja ima beskonačno posla i odličan odnos prema radnicima. Ali problem je u radu od kuće. Ljudi više nemaju osećaj pripadanja nekom timu. Pored toga, ljudi ne osećaju da imaju podršku i saborce na problemu, nego misle da su sami i usamljeni sa svim problemima na poslu. Jednostavno, to druženje na poslu (socijalna dimenzija) je nestala, i ljudima je mnogo teže.

To sto kazu nije istina

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.

Problem nastaje onda kad onih koji treba da podrze takav "lifestyle" ima sve manje i manje. A to su oni drugi koji idu na posao i zaradjuju i za sebe i ostale. Pa ako njih nestane, ovi prvi nece imati od cega leba da jedu. Al ko jos o tome razmislja.
(maneken, 1. novembar 2021 22:40)

U "razvijenim zemljama" ljudi koji sami napuste posao ne dobijaju ni centa od drzave. Ne znam ko vam puni glavu takvim glupostima. Svako moze da zatrazi socijalnu pomoc ali prvo moraju svi bankovni racuni na uvid pa drzavni cinovnik obracuna koliko je to mesecnih socijalnih primanja pa vam kaze da se javite za tacno toliko meseci. Automobil mozete da zadrzite ako je ispod odredjene vrednosti (npr. 5000 Eur) u suprotnom se obracunava. Ako je kuca u kojoj zivite u vlasnistvu obracunava se njena trzisna vrednost pa i to ulazi u obracun licnog kapitala i nema socijale dok ne potrosis kucu...
Ljudi ostavljaju poslove jer su poslodavci postali sa jedne strane suroviji i melju radnike kako je neko ovde vec napisao a sa druge strane su meksi jer dozvoljavaju neogranicen rad od kuce.
Ovo pise neko ko je juce napisao mail i obavestio svog sefa da daje otkaz...

deda Zika

pre 2 godine

ovo sto se desava je odlično. konačno dolaze ljudi do shvatanja da smo svi u jednoj kolektivnoj ludnici koju su nam napravile kompanije jureći samo profit, a cedeci coveka do kraja. svi smo mi mali sivi hrcki koji u magnovenju okrećemo točak kapitalizma napravljen od strane elite.
da li vam je potrebno 5 pari cipela ili 3 automobila? kad je čovek sustinski srecan, dovoljno mu je tek toliko koliko da preživi.
sve ostalo je znak da treba da se zagleda dublje u sebe i potrazi razlog zbog kojeg oseća prazninu u sebi koju pokušava da popuni novcem i kupovinom.

Taka

pre 2 godine

Ne znam ljudi kako vi, ali ja ako ne radim mogu da se objesim sa dvoje djece.
Priroda, pecanje, miran zivot i minimalizam (u kojem sam vec odavno) fore i fazoni su ideje nedostizne obicnom covjeku kao sto sam ja, a ima nas jako mnogo. Htio ili ne htio stres mi je svakodnevnica, a u zadnje dvije godine ga doruckujem, rucam i veceram.

Неко123

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.
..
(maneken, 01. novembar 2021 22:40)

Уф да, као и увек на западу падају паре с неба. Само не знам што онда ико ради и ко све то плаћа.

У Немачкој имаш до годину дана 60-70% бивше плате, али наравно само ако си отпуштен и ако тражиш посао. Сам даш отказ - 0.

Онда имаш други ниво за незапослене - исто мораш да тражиш посао и добијаш целих 450 евра месечно (ако оба супружника онда није 900 већ 750) - пробај с тим да преживиш нпр у Минхену, то није довољно за изнајмљивање једне собе (и наравно да ти је нико неће изнајмити ако си незапослен).

А да, наравно не добијаш ту помоћ ако имаш неку уштеђевину или кућу (апропо "релативно ситуирани") јер прво мораш то да потрошиш па тек онда добијаш помоћ од државе. Одличан нормалан живот без цимања!

Trotters Independent Traders

pre 2 godine

Ne nego su ljudi za vreme korone shvatili da im ne trebaju kule i gradovi da bi bili srecni. Svi koji mogu povlace se na minimum i sebi daju poslove 8 sati umesto 16.

Ako je izolacija ista naucila ljude jeste da ne posao nece da ti da srecu porodica hoce. Milioni koje nemas kada da potrosis ili hiljade koje imas kada da potrosis?
(Stefan, 1. novembar 2021 21:18)


Da, da... Kako da ne.
Nije to "velika ostavka" nego "kiselo grozdje".

Posla je sve manje, uslovi rada su sve gori, pa je najbolje sebe ubediti kako nam posao ni ne treba.

Smuki

pre 2 godine

Nema besplatnog rucka je mantra koja se kod nas uveliko shvata zdravo za gotovo. Niko vam ne govori da osim za vaseg skromnog rucka uglavnom radite za dzipove i skupa putovanja gazdi i njihovih potomaka. Kapitalizam je moderni feudalizam.

Kosta

pre 2 godine

Ogroman broj ljudi, naročito žena u Austriji radi tkzv hoby Job od 3-4 sata dnevno i ne želi više. Uslovljavanje covid pasošima i vakcinacijom masovno daju otkaze i prelaze na soc. koja je oko 600- 700 e. što je sasvim ok ako ne plaćaju stanarinu.

bunjevac

pre 2 godine

bravo talijani, i kod nas kada bi radnici koji rafe za 34000 din. na 3 dana prekinuli rad, svi bi se odmah opasuljili, mislim poslodavci

vv

pre 2 godine

(Svoj covek, 1. novembar 2021 23:42)
Kako to lepo zvuci... harmonija zivota. Jel bi mogao da nam kazes od cega zivis? Da li si u nekom stambenom kredit? Da li prehranjujes samo sebe, ili imas porodicu, decu, stare roditelje? Ne verujem da zivis od onoga sto upecas na pecanju. Svi bi voleli da zive bez da ih iko tera, da ne moraju da trpe nekog nadr*anog sefa ... da mogu. Ili vec imas nasledstvo, kucu, stan, zemlju, pa se pravis pametan, ili smo mi svi ostali nesposobni?

@Avaya

pre 2 godine

Запошљавају се свака 3 месеца... У делу ЕУ је пробни платни период обично око 3 месеца, посао се може напустити данас за сутра, па ако разне фирме награђују сваког ново запосленог са неком новчаном сумом, ето разлога за често мењање фирме
(Avaya, 1. novembar 2021 21:45) 

Da, nagradjuju ali ne za svakog radnika koji dodje i ode nakon 3 meseca. Probni rad je obicno 6 meseci i onda zavisi od firme do firme ali taj nagradni bonus se dobija tek nakon sto novi radnik ostane oko godinu ili godinu i po, zavisi. Ali ne u slucaju napustanja ili otkaza pre tog unapred zadatog roka. Tako da nije bas tako kako ste rekli.

arksi

pre 2 godine

Još jedan od brojnih razloga: plata ostala ista, a cene odletele nebu pod oblake.
(Brutal Deluxe, 01. novembar 2021 21:40)

Ma da, savršen momenat da odeš i ostaneš bez i te plate, upravo u trenutku kad cene potrepština rastu. Dakle, život i preživljavanje i opstanak postaje teži a ti odlučiš da ga još više opteretiš.

rale

pre 2 godine

Ako si imao dosadan posao ali barem koliko-toliko prihvatljiv kolektiv na poslu, e onda si sa koronom i radom od kuće dobio samo dosadan posao.

Stvarno

pre 2 godine

kovid pasoši su razlog.
(hoćeš iskreno ?!, 1. novembar 2021 21:47)

Pored toga birokratija je problem tipa zdravstvene kartice, kartice za obezbeđenje i slično. Mnogo zakeraju u Americi na primer zbog čega dobijaju užasno nekvalitetnu radnu snagu. Ista satnica bez obzira neko bio lezilebović ili radnik umesto da bude satnica po zasluzi.

pera ždera

pre 2 godine

@hoćeš iskreno
Iskreno nemaš pojma. Termin "Velika ostavka" je vezana skoro isključivo za USA gde kovid pasoš skoro pa ne postoji. Negde negde (zdravstvene i državne institucije) ,traže da se nose maske ali i to vrlo retko. U pitanju su mlađi koji su dobili, za njih, veliki novac u poslednjih 1.5 godinu (6000$) plus naknada za nezaposlenost i eto "sreće najveće".

Zoran

pre 2 godine

Sve je to lepo u komentarima i slazem sa vecinom komentara, ali ljudi gde vi zivite. Ja sam u Srbiji. Vi? Deseti deo toga iz komentara kad odvojim ne bih mogao u ovoj zemlji.

Trotters Independent Traders

pre 2 godine

Ne nego su ljudi za vreme korone shvatili da im ne trebaju kule i gradovi da bi bili srecni. Svi koji mogu povlace se na minimum i sebi daju poslove 8 sati umesto 16.

Ako je izolacija ista naucila ljude jeste da ne posao nece da ti da srecu porodica hoce. Milioni koje nemas kada da potrosis ili hiljade koje imas kada da potrosis?
(Stefan, 1. novembar 2021 21:18)


Da, da... Kako da ne.
Nije to "velika ostavka" nego "kiselo grozdje".

Posla je sve manje, uslovi rada su sve gori, pa je najbolje sebe ubediti kako nam posao ni ne treba.

Avaya

pre 2 godine

Запошљавају се свака 3 месеца... У делу ЕУ је пробни платни период обично око 3 месеца, посао се може напустити данас за сутра, па ако разне фирме награђују сваког ново запосленог са неком новчаном сумом, ето разлога за често мењање фирме

maneken

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.

Problem nastaje onda kad onih koji treba da podrze takav "lifestyle" ima sve manje i manje. A to su oni drugi koji idu na posao i zaradjuju i za sebe i ostale. Pa ako njih nestane, ovi prvi nece imati od cega leba da jedu. Al ko jos o tome razmislja.

Aca

pre 2 godine

Radim odlično plaćenoj IT firmi koja ima beskonačno posla i odličan odnos prema radnicima. Ali problem je u radu od kuće. Ljudi više nemaju osećaj pripadanja nekom timu. Pored toga, ljudi ne osećaju da imaju podršku i saborce na problemu, nego misle da su sami i usamljeni sa svim problemima na poslu. Jednostavno, to druženje na poslu (socijalna dimenzija) je nestala, i ljudima je mnogo teže.

gloria

pre 2 godine

I sam sam doživio "burn out" i dao otkaz u solidnoj stranoj (CH) firmi sa primanjima više nego odličnim za naše uslove. I sve ok, nakon 16 mjeseci uživanja i oporavka kod kuće nađem 'ladno novi posao (opet CH firma). Psihički i fizički se opet dobro osjećam, to je i najvažnije. Ovaj moderni, nemilosrdni i izrabljivački kapitalizam je za psihu radnika baš opasan...

Stefan

pre 2 godine

Ne nego su ljudi za vreme korone shvatili da im ne trebaju kule i gradovi da bi bili srecni. Svi koji mogu povlace se na minimum i sebi daju poslove 8 sati umesto 16.

Ako je izolacija ista naucila ljude jeste da ne posao nece da ti da srecu porodica hoce. Milioni koje nemas kada da potrosis ili hiljade koje imas kada da potrosis?

Svoj covek

pre 2 godine

Sa 30 godina sam shvatio da nemam dva zivota, jedan za poslodavca a drugi za porodicu, rodbinu, priijatelje, sebe... Dao otkaz i krenuo neizvesnim ali svojim putem. Sada imam 45 i ne zalim zbog ondasnje odluke. Mogao bih u penziju ali radim koliko mi odgovara, volim svoj posao a i navikao sam da uvek nesto planiram i pokusavam da ostvarim. Volim i saradnju sa ljudima, svi smo drustvena bica. Moj posao, moja sloboda, moje vreme, moji ljudi. I sve sto nikada ne bih zaradio od plate u nekakvoj firmi. Nije to veliko bogatstvo ali dovoljno za zivot u miru. Ne treba mi vise od toga.

Lord of the Flies

pre 2 godine

Mogu da govorim iz ugla dobro placenog i uglednog radnika u velikoj korporaciji: korporacija melje coveka, i onda kada ne moze da prevazidje svoje probleme (lockdown usled COVID 19, pad traznje, skok cena inputa, problem sa pronalazenjem adekvatne radne snage itd) kako bi zadrzala profitne margine kao da se nista ne desava - onda melje ljude koje je lakse samleti nego menjati poslovnu politiku i isplacivati manje dividende...

vv

pre 2 godine

(Svoj covek, 1. novembar 2021 23:42)
Kako to lepo zvuci... harmonija zivota. Jel bi mogao da nam kazes od cega zivis? Da li si u nekom stambenom kredit? Da li prehranjujes samo sebe, ili imas porodicu, decu, stare roditelje? Ne verujem da zivis od onoga sto upecas na pecanju. Svi bi voleli da zive bez da ih iko tera, da ne moraju da trpe nekog nadr*anog sefa ... da mogu. Ili vec imas nasledstvo, kucu, stan, zemlju, pa se pravis pametan, ili smo mi svi ostali nesposobni?

Quit

pre 2 godine

Nema čoveka koji se nije presabrao tokom korone. Mi smo sračunali koliko nam para treba mesečno. Sad štedimo da što pre odemo iz grada "u penziju". Krpice, izlasci, i ostalo nas više ne zanimaju. Tek rintanje od 10 sati nema više šanse. Tako smo radili 20 godina.

Mirko Topalović

pre 2 godine

Meni deluje da su ljudi grupno došli sebi. Većini je potrebno da im se desi životni šamar i da shvate da se može i bez tog posla na kome se daješ 110%. Meni se umalo desila porodična tragedija koja je izbegnuta samo velikim trudom lekara, i to je bilo dovoljno da dam otkaz posle 19 godina u firmi. A pokušavao sam bar 10 godina da napustim, ali me uvek "razum" sprečavao. Svi problemi oko napuštanja su nestali, jer su nebitni. Tako da ima smisla priča o "prosvetljenju", jer se ljudi zarobe granicama koje sami naprave a onda napokon shvate da granice i ne postoje!

Реално

pre 2 godine

Запад је за нас друга планета...овде мотачи каблова и остали невољници који раде за 300 евра ако дају отказ сутра не могу струју да плате и купе детету патике..какав брнаут, какви бакрачи...ко те пита да ли си прегорео, извршитељ куца на врата.

Snorke

pre 2 godine

Kada se dese nekakve prirodne katastrofe i ljudi udalje od nekog mesta, priroda se oporavi. Sada su ljudi bili okrenuti sebi, porodici, uskom krugu (prijatelja) ljudi i shvatili da im ne trebaju presija nadređenih niti šikaniranje podređenih, jurnjava za profitom, stres. Poneko će pronaći humaniji posao, neko će se posle psihičkog oporavka vratiti na stari ali će se svet definitivno promeniti. Potrebno je još malo vremena da ljudi počnu da shvataju da ne moraju da umru za gazdu ili političara.

dosta vise

pre 2 godine

Doslo vreme da se sve presabere.Troskovi krpice gubljenje vremena sa formalnim prijateljima na kafe I ruckove! Kad sve to covek otkaci I svede na minimum realno moze pola plate da odvoji. Odvojis par godina pa lepo das otkaz I resetujes se bar godinu dana kuci sa laganim setnjama. Kome vise treba fenseraj I usiljeni soping? Doslo vreme za minimalizam (bihevoralna ekonomija)trosim samo za neophodno sve ostalo izbegavam. Kad bi svi na svetu tako krenuli da vidis kako bi multikompanije propale jer nema robova da I'm rade I nema budala da kupuji bespotrebno. Potrosacko drustvo mora nestati.

Freedom

pre 2 godine

U mojoj firmi u austriji takodje. Proslog meseca 7 radnika od 50 u kancelariji dobrovoljno otisli. Polovina nije ni drugi posao nasla, vec rekli idem da se odmorim od svega, putujem nekoliko meseci pa cu posle videti sta cu.

Smuki

pre 2 godine

Nema besplatnog rucka je mantra koja se kod nas uveliko shvata zdravo za gotovo. Niko vam ne govori da osim za vaseg skromnog rucka uglavnom radite za dzipove i skupa putovanja gazdi i njihovih potomaka. Kapitalizam je moderni feudalizam.

Stvarno

pre 2 godine

kovid pasoši su razlog.
(hoćeš iskreno ?!, 1. novembar 2021 21:47)

Pored toga birokratija je problem tipa zdravstvene kartice, kartice za obezbeđenje i slično. Mnogo zakeraju u Americi na primer zbog čega dobijaju užasno nekvalitetnu radnu snagu. Ista satnica bez obzira neko bio lezilebović ili radnik umesto da bude satnica po zasluzi.

deda Zika

pre 2 godine

ovo sto se desava je odlično. konačno dolaze ljudi do shvatanja da smo svi u jednoj kolektivnoj ludnici koju su nam napravile kompanije jureći samo profit, a cedeci coveka do kraja. svi smo mi mali sivi hrcki koji u magnovenju okrećemo točak kapitalizma napravljen od strane elite.
da li vam je potrebno 5 pari cipela ili 3 automobila? kad je čovek sustinski srecan, dovoljno mu je tek toliko koliko da preživi.
sve ostalo je znak da treba da se zagleda dublje u sebe i potrazi razlog zbog kojeg oseća prazninu u sebi koju pokušava da popuni novcem i kupovinom.

Kosta

pre 2 godine

Ogroman broj ljudi, naročito žena u Austriji radi tkzv hoby Job od 3-4 sata dnevno i ne želi više. Uslovljavanje covid pasošima i vakcinacijom masovno daju otkaze i prelaze na soc. koja je oko 600- 700 e. što je sasvim ok ako ne plaćaju stanarinu.

arksi

pre 2 godine

Još jedan od brojnih razloga: plata ostala ista, a cene odletele nebu pod oblake.
(Brutal Deluxe, 01. novembar 2021 21:40)

Ma da, savršen momenat da odeš i ostaneš bez i te plate, upravo u trenutku kad cene potrepština rastu. Dakle, život i preživljavanje i opstanak postaje teži a ti odlučiš da ga još više opteretiš.

rale

pre 2 godine

Ako si imao dosadan posao ali barem koliko-toliko prihvatljiv kolektiv na poslu, e onda si sa koronom i radom od kuće dobio samo dosadan posao.

Lemi

pre 2 godine

Doziveo sam burn out takodje prosle godine neposredno pred dobijanje korone. Sve me sastavilo, zeludac se pomerio od stresa, ekcemi na kozi, onda kovid i tahikardije, napadi panike, anksioznost itd. Jedno po jedno sam dovodio u red i nakon 6 meseci dao otkaz u firmi, dobro se odmorio i dobio posao u CH firmi gde se jako polaze paznja na zadovoljstvo ljudi. Nisam mogao da verujem koliko je kultura drugacija u odnosu na srpsku firmu pre toga. Sada radim bez stresa, ali iskreno planiram u buducnosti neki povratak prirodi. Korona je pokazala da zivimo kao idioti. Vreme je da se dozovemo pameti.

Taka

pre 2 godine

Ne znam ljudi kako vi, ali ja ako ne radim mogu da se objesim sa dvoje djece.
Priroda, pecanje, miran zivot i minimalizam (u kojem sam vec odavno) fore i fazoni su ideje nedostizne obicnom covjeku kao sto sam ja, a ima nas jako mnogo. Htio ili ne htio stres mi je svakodnevnica, a u zadnje dvije godine ga doruckujem, rucam i veceram.

To sto kazu nije istina

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.

Problem nastaje onda kad onih koji treba da podrze takav "lifestyle" ima sve manje i manje. A to su oni drugi koji idu na posao i zaradjuju i za sebe i ostale. Pa ako njih nestane, ovi prvi nece imati od cega leba da jedu. Al ko jos o tome razmislja.
(maneken, 1. novembar 2021 22:40)

U "razvijenim zemljama" ljudi koji sami napuste posao ne dobijaju ni centa od drzave. Ne znam ko vam puni glavu takvim glupostima. Svako moze da zatrazi socijalnu pomoc ali prvo moraju svi bankovni racuni na uvid pa drzavni cinovnik obracuna koliko je to mesecnih socijalnih primanja pa vam kaze da se javite za tacno toliko meseci. Automobil mozete da zadrzite ako je ispod odredjene vrednosti (npr. 5000 Eur) u suprotnom se obracunava. Ako je kuca u kojoj zivite u vlasnistvu obracunava se njena trzisna vrednost pa i to ulazi u obracun licnog kapitala i nema socijale dok ne potrosis kucu...
Ljudi ostavljaju poslove jer su poslodavci postali sa jedne strane suroviji i melju radnike kako je neko ovde vec napisao a sa druge strane su meksi jer dozvoljavaju neogranicen rad od kuce.
Ovo pise neko ko je juce napisao mail i obavestio svog sefa da daje otkaz...

bunjevac

pre 2 godine

bravo talijani, i kod nas kada bi radnici koji rafe za 34000 din. na 3 dana prekinuli rad, svi bi se odmah opasuljili, mislim poslodavci

Неко123

pre 2 godine

Iskreno lako je u "razvijenim zemljama" napustiti posao kad od drzave svi nezaposleni dobijaju kintu s kojom mogu normalno da zive.
Ako su relativno situirani, ljudi nemaju potrebe vise da se cimaju.
..
(maneken, 01. novembar 2021 22:40)

Уф да, као и увек на западу падају паре с неба. Само не знам што онда ико ради и ко све то плаћа.

У Немачкој имаш до годину дана 60-70% бивше плате, али наравно само ако си отпуштен и ако тражиш посао. Сам даш отказ - 0.

Онда имаш други ниво за незапослене - исто мораш да тражиш посао и добијаш целих 450 евра месечно (ако оба супружника онда није 900 већ 750) - пробај с тим да преживиш нпр у Минхену, то није довољно за изнајмљивање једне собе (и наравно да ти је нико неће изнајмити ако си незапослен).

А да, наравно не добијаш ту помоћ ако имаш неку уштеђевину или кућу (апропо "релативно ситуирани") јер прво мораш то да потрошиш па тек онда добијаш помоћ од државе. Одличан нормалан живот без цимања!

@Avaya

pre 2 godine

Запошљавају се свака 3 месеца... У делу ЕУ је пробни платни период обично око 3 месеца, посао се може напустити данас за сутра, па ако разне фирме награђују сваког ново запосленог са неком новчаном сумом, ето разлога за често мењање фирме
(Avaya, 1. novembar 2021 21:45) 

Da, nagradjuju ali ne za svakog radnika koji dodje i ode nakon 3 meseca. Probni rad je obicno 6 meseci i onda zavisi od firme do firme ali taj nagradni bonus se dobija tek nakon sto novi radnik ostane oko godinu ili godinu i po, zavisi. Ali ne u slucaju napustanja ili otkaza pre tog unapred zadatog roka. Tako da nije bas tako kako ste rekli.

pera ždera

pre 2 godine

@hoćeš iskreno
Iskreno nemaš pojma. Termin "Velika ostavka" je vezana skoro isključivo za USA gde kovid pasoš skoro pa ne postoji. Negde negde (zdravstvene i državne institucije) ,traže da se nose maske ali i to vrlo retko. U pitanju su mlađi koji su dobili, za njih, veliki novac u poslednjih 1.5 godinu (6000$) plus naknada za nezaposlenost i eto "sreće najveće".

Zoran

pre 2 godine

Sve je to lepo u komentarima i slazem sa vecinom komentara, ali ljudi gde vi zivite. Ja sam u Srbiji. Vi? Deseti deo toga iz komentara kad odvojim ne bih mogao u ovoj zemlji.