Aktuelno

Nedelja, 10.10.2021.

16:20

"Noćas mi srce pati" - na današnji dan je poginula Silvana Armenulić, ikona narodne muzike

Izvor: B92

"Noæas mi srce pati" - na današnji dan je poginula Silvana Armenuliæ, ikona narodne muzike IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Сусед је српска реч

pre 2 godine

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...

Komša

Hajde da se ne lažemo, ali promašio si temu. Čovek piše kako su šund narodnjaci iz sedamdesetih, novokomponovani profiteri i turbo folkeri uvek, ali uvek bili uz svaku vlast i to je činjenica, u tome je poenta i to te je pogodilo. Gde su bili na protestima devedesetih ili kad je trebalo rušiti Miloševića? Jel grupa "Direktori" završila u pritvoru zbog pesama protiv vlasti ili narodnjačke kič vedete. Jesu li protiv ratova devedesetih bili Cece, Jece, Lepe i ostali, ili su to bili muzičari Novog talasa? Klasičan projekat famozne Službe državne bezbednosti za sluđivanje Titovih samoupravljača.
O orijentalnom arlaukanju, neukusu, vilama na Dedinju i besnim automobilima da ne govorimo.
Koji to rok, džez muzičar ili klasičar tako živi? Samo hleba i igara i uvek uz svaku vlast.

Сусед је српска реч

pre 2 godine

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...

Komša

Hajde da se ne lažemo, ali promašio si temu. Čovek piše kako su šund narodnjaci iz sedamdesetih, novokomponovani profiteri i turbo folkeri uvek, ali uvek bili uz svaku vlast i to je činjenica, u tome je poenta i to te je pogodilo. Gde su bili na protestima devedesetih ili kad je trebalo rušiti Miloševića? Jel grupa "Direktori" završila u pritvoru zbog pesama protiv vlasti ili narodnjačke kič vedete. Jesu li protiv ratova devedesetih bili Cece, Jece i ostali, ili su to bili muzičari Novog talasa? Klasičan projekat famozne Službe državne bezbednosti za sluđivanje Titovih samoupravljača.
O orijentalnom arlaukanju, neukusu, vilama na Dedinju i besnim automobilima da ne govorimo.
Koji to rok, džez muzičar ili klasičar tako živi? Samo hleba i igara i uvek uz svaku vlast.

Komša

pre 2 godine

Hajde da se ne lažemo, iz onog rakursa naročito, sve je to ipak bio poulusvet i šund. Brozovom sistemu je trebalo zabavljača i kafanskih muzikanata, da se narod anestezira, samo da se ne dira u Tita i samoupravljanje.
Dođošima sa raznih strana u velike gradove, lumpen proleterijatu koji je trebalo da vremenom postane radnička klasa, dato je hleba i igara, plitke zabave kojom je uspešno otklonjena svaka sumnja u bilo kakav kritičan odnos prema društvu, a kamoli pobuna protiv režima.
Da li ste ikada videli narodnjake, turbofolkere, novokomponovane skorojeviće iz te branše, da su bili protiv sistema, da su sa narodom učestvovali u rušenju ove ili one vlasti.
Ne. Uvek su bili uz svaku vlast, a narod kao narod...
(nn_lice, 10. oktobar 2021 22:42) 

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...
Mozda su pesnici i poneki knjizevnik rintacili dajuci casove deci gospode ili neki slikar,koji je obicno pistao cenjen kad je umro...

Savet

pre 2 godine

@Silvana, Mirjana...tako onda, a danas jos gore. Eto Kusturica na primjer.
Ili se posrbi ili zaboravi da ce da te prihvate u Beogradu, koji je ko fol "svet".
(Basibozluk, 11. oktobar 2021 08:08)

Da imate malo pameti tako bi svi, a ne da gledate u Meku i Teheran. Rodjace odrodjeni u Evropi ste, a ne na Bliskom Istoku.

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

Ako su Toma i Silvana bili dobri i za glumacke velicine tog vremena, dobri su i za mene, ne znam cemu pljuvanje, previse glumite intelektualce. Zgrazavate se jer ne vidite razliku izmedju te i danasnje "narodne" muzike. Volim da cujem Tomu u kafani, nije me sramota, ali isto tako kuci slusam od Pink Floyda do Springsteen-a.

Komša

pre 2 godine

Ono što je Silvana počela, iskoristila je Lepa Brena, samo na extremniji način. Dakle isti stil odevanja, pevanja itd. Moje skromno mišljenje je da je Lepa Brena začela turbo folk na ovim prostorima koji još ne posustaje.
(Mustafa bazerdžan, 10. oktobar 2021 20:36) 
Stil odevanja.
Kako su se rokeri oblačili?
Da li si pogledao neki koncert Bijelog dugmeta i Bebekov "stajling".
Američka narodna novokomponovana muzika kod nas je "naceta" prvo od rokera.
Jer prvi su oni počeli da se poigravaju sa nasom narodnom i novokomponovanom narodnom muzikom - "Luče moje bijelo da li bi mi i tad rekla.. " (fali samo "ojha").
E od pastirskog roka do "200 na sat" koje je neko pomenuo kratak je put.

Nista nam se nije desilo što se nije desilo drugima - vreme teče ,način zivota se menja,brzina "radja" površnost...

Neka idealizacija proslosti postoji i kada je muzika u pitanju...
Ali..
Uporedi tekstove,muziku,glas pevaca novokomponovane narodne muzike onog vremena i ovo sada...
Uporediti "kliker od stakla" npr.Šabanov i ovo sada je smesno.
Isto je i sa rok muzikom.
Isto je i sa pop muzikom.

Najgore je što se ovde drvlje i kamenje baca na narodnjake (potpuno neselektivno) a deca nam slusaju koreanske hitove - klinke prate jutjub vrsnjakinje koje na mobilnom "prave muziku" i prate to kao sto su nekada pratile Bravo (i to smo im se smejali tada zbog toga) ili Hit meseca.

Tedybear

pre 2 godine

Težko je reči, da je bila najbolja pevačica narodne muzike. U SLO se ovaj tip muzike nikada nije slusao, zato je možda bila naj pevačica na teritoriju SRB-HR-BiH-CG jezika.

Basibozluk

pre 2 godine

Silvana, Mirjana...tako onda, a danas jos gore. Eto Kusturica na primjer.
Ili se posrbi ili zaboravi da ce da te prihvate u Beogradu, koji je ko fol "svet".

John

pre 2 godine

(rebro, 10. oktobar 2021 22:07)

Da nastavim u istom stilu:
Allan Stewart Konigsberg, Calvin Cordozar Broadus, Jr., Neta-Lee Hershlag, Onika Tanya Maraj, Demetria Gene Guynes, Georgios Kyriacos Panayiotou, Katheryn Elizabeth Hudson*, Reginald Kenneth Dwight, Marc Sinclair, Caryn Johnson

Hajde, bez guglanja, ko su ovi?
* ne, nije Kejt Hadson

Ili nešto lakše - Mladen Sekulović i Suzana Drobnjaković?

Petar

pre 2 godine

@Svašta, kakve to veze ima, i zašto zbog toga žena ne bi bila dama. Pa nije htela da se razvede. Htela je da prebije ljubavnicu svog muža. Šta je tu problematično? Ili ste strašno mladi ili nemate pojma šta su emocije i odnos između muškarca i žene.
(Beograđanka, 10. oktobar 2021 21:48)

Postovana gospodjo, potpisujete se sa Beogradjanka.

U vreme pravih Beogradjanki tacno se znalo sta je dama i to nema veze se "emocijama" vec je kodeks civilizovanog ponasanja i u najtezim emotivnim situacijama odise dostojanstvom.

U tome se razlikuju civilizovani ljudi i divljaci koji lome koske.

g

pre 2 godine

@Blek-Chikago
Sme, naravno, samo ne znam zasto blejis na tekstovima o njima?! Samo da bi istakao kako si jaako kul jer, ti njih, eto ne volis..automatski si lik u trendu, ono urban i sl.fore, jel' da?

Silvester

pre 2 godine

Isto tako poginu i Cliff Burton od Metallice, najveći basista svih vremena sa 27 godina a ne kao ove kafedžije
(Papa het, 10. oktobar 2021 19:07)

Ovako nešto može da izjavi samo totalni papan i čovek bez emocija. Da imaš emocije, da nisi šupalj i truo iznutra znao bi da uz Tomine i Silvanine pesme možeš da voliš, da plačeš, da se veseliš, da razbijaš čaše, da ljubiš, pa sve to ponovo u krug, svaka pesma je nekom namenjena ima svoju priču i svako se pronađe u bar jednoj njihovoj pesmi. Svrstati Silvanu i Tomu uz bilo kog sa muzičke scene je svetogrđe. Oni su van konkurencije. Uz metaliku i muziku za šupljoglavce možeš samo da se ufiksaš i valjaš u svojoj povraćki.

biba

pre 2 godine

Samo uporedite melodije, tekstove, aranzmane i vokale nekadasnjih "narodnjaka" i ovoga sto je danas kod nas aktuelno. Ne kazem da vreme treba da stane, sve se menja, ali mi kao da smo nazadovali. Ne samo mi nego muzicka industrija generalno u svetu.

John

pre 2 godine

Ta muzika je sramota srpskog naroda!
(milans, 10. oktobar 2021 19:26)

Onda je sramota i Toma Zdravković, i Cune, i Tozovac...


(Dane, 10. oktobar 2021 19:02)

Bebi Dol je Dragana, Ana Bekuta je Nada, Dara Bubamara je Radojka...
I, naravno, Izvorinka Milošević je Funtinjora Funta Lunga. Plus one što su "kratile" imena (Lepa Lukić, Ekstra Nena...)
I kakve to veze ima sa bilo čim?

nn_lice

pre 2 godine

Hajde da se ne lažemo, iz onog rakursa naročito, sve je to ipak bio poulusvet i šund. Brozovom sistemu je trebalo zabavljača i kafanskih muzikanata, da se narod anestezira, samo da se ne dira u Tita i samoupravljanje.
Dođošima sa raznih strana u velike gradove, lumpen proleterijatu koji je trebalo da vremenom postane radnička klasa, dato je hleba i igara, plitke zabave kojom je uspešno otklonjena svaka sumnja u bilo kakav kritičan odnos prema društvu, a kamoli pobuna protiv režima.
Da li ste ikada videli narodnjake, turbofolkere, novokomponovane skorojeviće iz te branše, da su bili protiv sistema, da su sa narodom učestvovali u rušenju ove ili one vlasti.
Ne. Uvek su bili uz svaku vlast, a narod kao narod...

rebro

pre 2 godine

@Pajdo, ne bih da ti kvarim ugođaj, ali u knjizi državljana SAD ne postoji osoba pod imenom Čarli Šin. Postoji Karlos Irvin Estavez, a otac mu se zove Ramón Antonio Gerardo Estévez. Ne znam zašto ga zovu Martin Šin.
A tek onaj Isur Danielovič beše baš poznat američki glumac. Sigurno si čuo za njega. Igrao Spartaka.
E tako su Zliha i Mirsada uzele druga imena.

Blek - Chicago

pre 2 godine

Izvinjavam se na drugi komentar: Ali da li neko više sme u Srbiji kaže da ne voli Šabana, Silvanu Tomu , Lepu, Brenu, Cecu i kompaniju . I naravno Džeja?

Beograđanka

pre 2 godine

Jao nemojte samo to dama. Bio pre par nedelja clanak da je ljubavnicu svog tadasnjeg muza Radmila Armenulica izvukla iz kola i isprebijala tako da joj slomila rebra i sta sve ne. Kultura. Umesto da resi sa muzem i razvede se.
(Petar, 10. oktobar 2021 20:02) #

Svašta, kakve to veze ima, i zašto zbog toga žena ne bi bila dama. Pa nije htela da se razvede. Htela je da prebije ljubavnicu svog muža. Šta je tu problematično? Ili ste strašno mladi ili nemate pojma šta su emocije i odnos između muškarca i žene.

Mešano meso

pre 2 godine

Evo odgovora za Pajda i Daneta: Moja baka je bila muslimanka iz Bosne. Nju je baka vaspitavala i učila da su oni Srbi koji su za vreme okupacije od strane Turaka primili islam. Njena porodica je bila jako ugledna, nekad begovska, ali ljudi širokih shvatanja za ono vreme, pa joj nisu pravlili problem kada im je 1952. rekla da je zavolela jednog Srbina, pravoslavca.

Moj deda joj nije tražio da se odrekne islama. Ipak, kad se udala u Beograd, smatralo se gestom privrženosti mužu Srbinu, pravoslavcu, da uzme hrišćansko ime. Neki su je zvali po tom, ja sam je zvala po imenu koje je dobila na rođenju. Čitala je i Kuran i Bibliju, zajedno su slavili dedinu porodičnu slavu.

Ja se smatram Srpkinjom 100% i za ovu zemlju bih dala život, ali isto tako ponosna sam kakvu sam baku imala.

To su jednostavno bila takva vremena, sigurno se ni Nada, ni Silvana, ni Mirjana nisu stidele svog porekla.

Petar

pre 2 godine

@Pogledajte vi, "naslednice" kakva je to žena i pevačica bila.
Eto, i po tome možemo da vidimo koliko smo napredovali kao društvo. Nekad su dame pevale po kafanama, a danas.... kad bih nastavila rečenicu ne bi mi objavili komentar.
(Beograđanka, 10. oktobar 2021 19:35)

Jao nemojte samo to dama. Bio pre par nedelja clanak da je ljubavnicu svog tadasnjeg muza Radmila Armenulica izvukla iz kola i isprebijala tako da joj slomila rebra i sta sve ne. Kultura. Umesto da resi sa muzem i razvede se.

BorG

pre 2 godine

*************************
Začetnica turbo folka.
(MUjko, 10. oktobar 2021 17:44)
*************************

Neće biti ! Začetnik turbo folka je onaj indijanac Ivan, sa onom pesmom 200 na sat.
Zilha i te stare generacije su bili umetnici !

Dane

pre 2 godine

Ta muzika je sramota srpskog naroda!
(milans, 10. oktobar 2021 19:26)

Pogledam često HRT jer imaju kupljene odlične strane dokumentarce pa nekad potrefim i kad im je na programu emisija TV Kalendar. To je emisija tipa, na današnji dan desilo se to i to. Jedna izrazito, mogu reći, antisrpska emisija u kojoj mora biti neki događaj iz "domovinskog rata" u kojoj su Srbi glavni negativci. Danas je najduži prilog u toj emisiji bio o Silvani Armenulić, zaprepašćujuće. Ni jedna negativna reč, govore o njoj kao o jednoj od najboljih predstavnica izvorne, prave, narodne muzike, samo reči hvale. Ej, Hrvati na HRT-u! I onda na srpskom portalu vidim komentar poput tvog. Tuga.

Mustafa bazerdžan

pre 2 godine

Ono što je Silvana počela, iskoristila je Lepa Brena, samo na extremniji način. Dakle isti stil odevanja, pevanja itd. Moje skromno mišljenje je da je Lepa Brena začela turbo folk na ovim prostorima koji još ne posustaje.

нс бој

pre 2 godine

Каква времена су некад била,певач је неко ко преко песама преноси емоцију,а ово данас туга.

Lenka

pre 2 godine

Dama, anđeoski glas. Samo na trenutak uporedite njenu pojavu u kafani i današnjih “pevačica.” Rano, prerano je otišla, slava joj i večni mir.

Dane

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Da, zanimljivo. Nada Topčagić je Senada, Brena je Fahreta, Seka Aleksić je Zuhra, Beki Bekić je Behljuj, Anabela je Razija...

Beograđanka

pre 2 godine

Pogledajte vi, "naslednice" kakva je to žena i pevačica bila.
Eto, i po tome možemo da vidimo koliko smo napredovali kao društvo. Nekad su dame pevale po kafanama, a danas.... kad bih nastavila rečenicu ne bi mi objavili komentar.

max

pre 2 godine

@schuster mat
Beograd je bio centar svega, kulture, muzike, literature, filma i uopste svih umetnosti. Bio i ostao, najveci i jedini relevantan centar izmedju Beca i Carigrada, svidjalo se to nekome ili ne. Ja uopste ne otvaram hrvatske, crnogorske, bosanske portale, a narocito ne komentarisem tamo. Zasto bih? Ovde se sve desava, ovde je centar. To sto neki biraju da im osnovni temelj identiteta bude suprostavljenost svemu srpskom je problem za njih. Mogu da ogrnu bezrukavnik i odu na porciju mljevenika. Prijatno im.

trte

pre 2 godine

@A sad obrnuto...
ka Rimu, Parizu, Becu da
ka Beogradu definitivno ne
mesas prestonice koje se ne mogu mesati ni Po cemu. jedne Su izbor umetnosti, kulture, nauke dok je poslednja bila I ostala izvor primitivizma.

g

pre 2 godine

Dajte, ljudi, i nje se neko gadio kad se pojavila pre 50g.isto kao i vi ovih danasnjih pevacica. I ona je za tadasnje standarde bila 'gola'..za nekih par decenija ce neko hvaliti ovu sadasnju muziku a kuditi ono sto se tada bude desavalo. Uvek je proslost bolja..lepa zena, osrednja pevacica, zacetnica ovoga sto nas trenutno okruzuje, par hitova i jos nekoliko solidnih pesama, nikakva spektakularna zaostavstina. Pre bi se reklo da je njena 'velicina' u tome sto je zivela samo 37g., nije uspela da devalvira kao Lepa Lukic po rialiti programima. Malo realnosti, molim vas..najbolja pevacica svih vremena?! Tesko, jako..

panter pudlica

pre 2 godine

Danas sam baš gledao film Toma, ne znajući da je baš na današnji dan poginula Silvana. Slučajnost...
Žena koja je u neku ruku jedna od najzaslužnijih za Tomin uspeh i žena koja mu je namerno ili ne preotala možda i najveći hit od svih koje je napisao...

Cile Mile

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Nije sramota, već je trebalo da zarađuje od pevanja pa je logično bilo da ima "svetsko" ime, a ne lokalno. I danas pevači i pevačice kriju prava imena i koriste se pseudonimima poput Ane Bekute (Nada Polić)...

Dachazvezda

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Čini ti se...
Nisu ljudi tad bili sitne duše i zaostali kao ti sad...

maštar

pre 2 godine

Da, upravo kako ste napisali, pevačica narodne muzike. Prave narodne muzike. Ne šunda i ne onoga što je kasnije nastalo: konglomerat istočne muzike i zapadne muzike. Pokoj joj duši od jednog autentičnog rokera. Toliko.

Aksal

pre 2 godine

Ikona, diva... Kraljica narodne muzike. Prerano je napustila ovaj svet, na vrhuncu svoje karijere, na veliku zalost... Ali zivece Silvana vecno, u njenim vrhunskim hitovima, u nasim srcima, u svima nama koji cuvamo uspomenu na nju, kao i na naseg poslednjeg boema, Tomu. Necemo Vas dati zaboravu, NIKAD.

A sad obrnuto

pre 2 godine

@Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Sta je u tome lose? Jel' u Evropi treba da se okrecu ka Meki ili ka Rimu, Parizu, Becu, Beogradu?

Naivni Gedža

pre 2 godine

Za ono vreme, velika diva YU narodne muzike. Postojale su dve kraljice, Silvana i Lepa. Koliko znam nisu se međusobno ogovarale i nije bilo nelojalne borbe za prvu poziciju. Svaka je negovala svoj stil i način na koji je iskazivala emocije iz pesme. Kada je Silvana poginula, Lepa nije ispunila njeno mesto na estradi. Praznina je popunjavana emitovanjem njenih pesama na televiziji i radiju. Do danas nije zaboravljena.

Pajdo

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(

maštar

pre 2 godine

Da, upravo kako ste napisali, pevačica narodne muzike. Prave narodne muzike. Ne šunda i ne onoga što je kasnije nastalo: konglomerat istočne muzike i zapadne muzike. Pokoj joj duši od jednog autentičnog rokera. Toliko.

Naivni Gedža

pre 2 godine

Za ono vreme, velika diva YU narodne muzike. Postojale su dve kraljice, Silvana i Lepa. Koliko znam nisu se međusobno ogovarale i nije bilo nelojalne borbe za prvu poziciju. Svaka je negovala svoj stil i način na koji je iskazivala emocije iz pesme. Kada je Silvana poginula, Lepa nije ispunila njeno mesto na estradi. Praznina je popunjavana emitovanjem njenih pesama na televiziji i radiju. Do danas nije zaboravljena.

Mešano meso

pre 2 godine

Evo odgovora za Pajda i Daneta: Moja baka je bila muslimanka iz Bosne. Nju je baka vaspitavala i učila da su oni Srbi koji su za vreme okupacije od strane Turaka primili islam. Njena porodica je bila jako ugledna, nekad begovska, ali ljudi širokih shvatanja za ono vreme, pa joj nisu pravlili problem kada im je 1952. rekla da je zavolela jednog Srbina, pravoslavca.

Moj deda joj nije tražio da se odrekne islama. Ipak, kad se udala u Beograd, smatralo se gestom privrženosti mužu Srbinu, pravoslavcu, da uzme hrišćansko ime. Neki su je zvali po tom, ja sam je zvala po imenu koje je dobila na rođenju. Čitala je i Kuran i Bibliju, zajedno su slavili dedinu porodičnu slavu.

Ja se smatram Srpkinjom 100% i za ovu zemlju bih dala život, ali isto tako ponosna sam kakvu sam baku imala.

To su jednostavno bila takva vremena, sigurno se ni Nada, ni Silvana, ni Mirjana nisu stidele svog porekla.

max

pre 2 godine

@schuster mat
Beograd je bio centar svega, kulture, muzike, literature, filma i uopste svih umetnosti. Bio i ostao, najveci i jedini relevantan centar izmedju Beca i Carigrada, svidjalo se to nekome ili ne. Ja uopste ne otvaram hrvatske, crnogorske, bosanske portale, a narocito ne komentarisem tamo. Zasto bih? Ovde se sve desava, ovde je centar. To sto neki biraju da im osnovni temelj identiteta bude suprostavljenost svemu srpskom je problem za njih. Mogu da ogrnu bezrukavnik i odu na porciju mljevenika. Prijatno im.

Dane

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Da, zanimljivo. Nada Topčagić je Senada, Brena je Fahreta, Seka Aleksić je Zuhra, Beki Bekić je Behljuj, Anabela je Razija...

Pajdo

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(

BorG

pre 2 godine

*************************
Začetnica turbo folka.
(MUjko, 10. oktobar 2021 17:44)
*************************

Neće biti ! Začetnik turbo folka je onaj indijanac Ivan, sa onom pesmom 200 na sat.
Zilha i te stare generacije su bili umetnici !

Dane

pre 2 godine

Ta muzika je sramota srpskog naroda!
(milans, 10. oktobar 2021 19:26)

Pogledam često HRT jer imaju kupljene odlične strane dokumentarce pa nekad potrefim i kad im je na programu emisija TV Kalendar. To je emisija tipa, na današnji dan desilo se to i to. Jedna izrazito, mogu reći, antisrpska emisija u kojoj mora biti neki događaj iz "domovinskog rata" u kojoj su Srbi glavni negativci. Danas je najduži prilog u toj emisiji bio o Silvani Armenulić, zaprepašćujuće. Ni jedna negativna reč, govore o njoj kao o jednoj od najboljih predstavnica izvorne, prave, narodne muzike, samo reči hvale. Ej, Hrvati na HRT-u! I onda na srpskom portalu vidim komentar poput tvog. Tuga.

Aksal

pre 2 godine

Ikona, diva... Kraljica narodne muzike. Prerano je napustila ovaj svet, na vrhuncu svoje karijere, na veliku zalost... Ali zivece Silvana vecno, u njenim vrhunskim hitovima, u nasim srcima, u svima nama koji cuvamo uspomenu na nju, kao i na naseg poslednjeg boema, Tomu. Necemo Vas dati zaboravu, NIKAD.

нс бој

pre 2 godine

Каква времена су некад била,певач је неко ко преко песама преноси емоцију,а ово данас туга.

Lenka

pre 2 godine

Dama, anđeoski glas. Samo na trenutak uporedite njenu pojavu u kafani i današnjih “pevačica.” Rano, prerano je otišla, slava joj i večni mir.

Mustafa bazerdžan

pre 2 godine

Ono što je Silvana počela, iskoristila je Lepa Brena, samo na extremniji način. Dakle isti stil odevanja, pevanja itd. Moje skromno mišljenje je da je Lepa Brena začela turbo folk na ovim prostorima koji još ne posustaje.

Dachazvezda

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Čini ti se...
Nisu ljudi tad bili sitne duše i zaostali kao ti sad...

panter pudlica

pre 2 godine

Danas sam baš gledao film Toma, ne znajući da je baš na današnji dan poginula Silvana. Slučajnost...
Žena koja je u neku ruku jedna od najzaslužnijih za Tomin uspeh i žena koja mu je namerno ili ne preotala možda i najveći hit od svih koje je napisao...

biba

pre 2 godine

Samo uporedite melodije, tekstove, aranzmane i vokale nekadasnjih "narodnjaka" i ovoga sto je danas kod nas aktuelno. Ne kazem da vreme treba da stane, sve se menja, ali mi kao da smo nazadovali. Ne samo mi nego muzicka industrija generalno u svetu.

Cile Mile

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Nije sramota, već je trebalo da zarađuje od pevanja pa je logično bilo da ima "svetsko" ime, a ne lokalno. I danas pevači i pevačice kriju prava imena i koriste se pseudonimima poput Ane Bekute (Nada Polić)...

A sad obrnuto

pre 2 godine

@Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Sta je u tome lose? Jel' u Evropi treba da se okrecu ka Meki ili ka Rimu, Parizu, Becu, Beogradu?

Beograđanka

pre 2 godine

Pogledajte vi, "naslednice" kakva je to žena i pevačica bila.
Eto, i po tome možemo da vidimo koliko smo napredovali kao društvo. Nekad su dame pevale po kafanama, a danas.... kad bih nastavila rečenicu ne bi mi objavili komentar.

rebro

pre 2 godine

@Pajdo, ne bih da ti kvarim ugođaj, ali u knjizi državljana SAD ne postoji osoba pod imenom Čarli Šin. Postoji Karlos Irvin Estavez, a otac mu se zove Ramón Antonio Gerardo Estévez. Ne znam zašto ga zovu Martin Šin.
A tek onaj Isur Danielovič beše baš poznat američki glumac. Sigurno si čuo za njega. Igrao Spartaka.
E tako su Zliha i Mirsada uzele druga imena.

nn_lice

pre 2 godine

Hajde da se ne lažemo, iz onog rakursa naročito, sve je to ipak bio poulusvet i šund. Brozovom sistemu je trebalo zabavljača i kafanskih muzikanata, da se narod anestezira, samo da se ne dira u Tita i samoupravljanje.
Dođošima sa raznih strana u velike gradove, lumpen proleterijatu koji je trebalo da vremenom postane radnička klasa, dato je hleba i igara, plitke zabave kojom je uspešno otklonjena svaka sumnja u bilo kakav kritičan odnos prema društvu, a kamoli pobuna protiv režima.
Da li ste ikada videli narodnjake, turbofolkere, novokomponovane skorojeviće iz te branše, da su bili protiv sistema, da su sa narodom učestvovali u rušenju ove ili one vlasti.
Ne. Uvek su bili uz svaku vlast, a narod kao narod...

g

pre 2 godine

Dajte, ljudi, i nje se neko gadio kad se pojavila pre 50g.isto kao i vi ovih danasnjih pevacica. I ona je za tadasnje standarde bila 'gola'..za nekih par decenija ce neko hvaliti ovu sadasnju muziku a kuditi ono sto se tada bude desavalo. Uvek je proslost bolja..lepa zena, osrednja pevacica, zacetnica ovoga sto nas trenutno okruzuje, par hitova i jos nekoliko solidnih pesama, nikakva spektakularna zaostavstina. Pre bi se reklo da je njena 'velicina' u tome sto je zivela samo 37g., nije uspela da devalvira kao Lepa Lukic po rialiti programima. Malo realnosti, molim vas..najbolja pevacica svih vremena?! Tesko, jako..

Blek - Chicago

pre 2 godine

Izvinjavam se na drugi komentar: Ali da li neko više sme u Srbiji kaže da ne voli Šabana, Silvanu Tomu , Lepu, Brenu, Cecu i kompaniju . I naravno Džeja?

Petar

pre 2 godine

@Pogledajte vi, "naslednice" kakva je to žena i pevačica bila.
Eto, i po tome možemo da vidimo koliko smo napredovali kao društvo. Nekad su dame pevale po kafanama, a danas.... kad bih nastavila rečenicu ne bi mi objavili komentar.
(Beograđanka, 10. oktobar 2021 19:35)

Jao nemojte samo to dama. Bio pre par nedelja clanak da je ljubavnicu svog tadasnjeg muza Radmila Armenulica izvukla iz kola i isprebijala tako da joj slomila rebra i sta sve ne. Kultura. Umesto da resi sa muzem i razvede se.

John

pre 2 godine

Ta muzika je sramota srpskog naroda!
(milans, 10. oktobar 2021 19:26)

Onda je sramota i Toma Zdravković, i Cune, i Tozovac...


(Dane, 10. oktobar 2021 19:02)

Bebi Dol je Dragana, Ana Bekuta je Nada, Dara Bubamara je Radojka...
I, naravno, Izvorinka Milošević je Funtinjora Funta Lunga. Plus one što su "kratile" imena (Lepa Lukić, Ekstra Nena...)
I kakve to veze ima sa bilo čim?

Beograđanka

pre 2 godine

Jao nemojte samo to dama. Bio pre par nedelja clanak da je ljubavnicu svog tadasnjeg muza Radmila Armenulica izvukla iz kola i isprebijala tako da joj slomila rebra i sta sve ne. Kultura. Umesto da resi sa muzem i razvede se.
(Petar, 10. oktobar 2021 20:02) #

Svašta, kakve to veze ima, i zašto zbog toga žena ne bi bila dama. Pa nije htela da se razvede. Htela je da prebije ljubavnicu svog muža. Šta je tu problematično? Ili ste strašno mladi ili nemate pojma šta su emocije i odnos između muškarca i žene.

Petar

pre 2 godine

@Svašta, kakve to veze ima, i zašto zbog toga žena ne bi bila dama. Pa nije htela da se razvede. Htela je da prebije ljubavnicu svog muža. Šta je tu problematično? Ili ste strašno mladi ili nemate pojma šta su emocije i odnos između muškarca i žene.
(Beograđanka, 10. oktobar 2021 21:48)

Postovana gospodjo, potpisujete se sa Beogradjanka.

U vreme pravih Beogradjanki tacno se znalo sta je dama i to nema veze se "emocijama" vec je kodeks civilizovanog ponasanja i u najtezim emotivnim situacijama odise dostojanstvom.

U tome se razlikuju civilizovani ljudi i divljaci koji lome koske.

trte

pre 2 godine

@A sad obrnuto...
ka Rimu, Parizu, Becu da
ka Beogradu definitivno ne
mesas prestonice koje se ne mogu mesati ni Po cemu. jedne Su izbor umetnosti, kulture, nauke dok je poslednja bila I ostala izvor primitivizma.

Silvester

pre 2 godine

Isto tako poginu i Cliff Burton od Metallice, najveći basista svih vremena sa 27 godina a ne kao ove kafedžije
(Papa het, 10. oktobar 2021 19:07)

Ovako nešto može da izjavi samo totalni papan i čovek bez emocija. Da imaš emocije, da nisi šupalj i truo iznutra znao bi da uz Tomine i Silvanine pesme možeš da voliš, da plačeš, da se veseliš, da razbijaš čaše, da ljubiš, pa sve to ponovo u krug, svaka pesma je nekom namenjena ima svoju priču i svako se pronađe u bar jednoj njihovoj pesmi. Svrstati Silvanu i Tomu uz bilo kog sa muzičke scene je svetogrđe. Oni su van konkurencije. Uz metaliku i muziku za šupljoglavce možeš samo da se ufiksaš i valjaš u svojoj povraćki.

g

pre 2 godine

@Blek-Chikago
Sme, naravno, samo ne znam zasto blejis na tekstovima o njima?! Samo da bi istakao kako si jaako kul jer, ti njih, eto ne volis..automatski si lik u trendu, ono urban i sl.fore, jel' da?

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

Ako su Toma i Silvana bili dobri i za glumacke velicine tog vremena, dobri su i za mene, ne znam cemu pljuvanje, previse glumite intelektualce. Zgrazavate se jer ne vidite razliku izmedju te i danasnje "narodne" muzike. Volim da cujem Tomu u kafani, nije me sramota, ali isto tako kuci slusam od Pink Floyda do Springsteen-a.

Komša

pre 2 godine

Ono što je Silvana počela, iskoristila je Lepa Brena, samo na extremniji način. Dakle isti stil odevanja, pevanja itd. Moje skromno mišljenje je da je Lepa Brena začela turbo folk na ovim prostorima koji još ne posustaje.
(Mustafa bazerdžan, 10. oktobar 2021 20:36) 
Stil odevanja.
Kako su se rokeri oblačili?
Da li si pogledao neki koncert Bijelog dugmeta i Bebekov "stajling".
Američka narodna novokomponovana muzika kod nas je "naceta" prvo od rokera.
Jer prvi su oni počeli da se poigravaju sa nasom narodnom i novokomponovanom narodnom muzikom - "Luče moje bijelo da li bi mi i tad rekla.. " (fali samo "ojha").
E od pastirskog roka do "200 na sat" koje je neko pomenuo kratak je put.

Nista nam se nije desilo što se nije desilo drugima - vreme teče ,način zivota se menja,brzina "radja" površnost...

Neka idealizacija proslosti postoji i kada je muzika u pitanju...
Ali..
Uporedi tekstove,muziku,glas pevaca novokomponovane narodne muzike onog vremena i ovo sada...
Uporediti "kliker od stakla" npr.Šabanov i ovo sada je smesno.
Isto je i sa rok muzikom.
Isto je i sa pop muzikom.

Najgore je što se ovde drvlje i kamenje baca na narodnjake (potpuno neselektivno) a deca nam slusaju koreanske hitove - klinke prate jutjub vrsnjakinje koje na mobilnom "prave muziku" i prate to kao sto su nekada pratile Bravo (i to smo im se smejali tada zbog toga) ili Hit meseca.

John

pre 2 godine

(rebro, 10. oktobar 2021 22:07)

Da nastavim u istom stilu:
Allan Stewart Konigsberg, Calvin Cordozar Broadus, Jr., Neta-Lee Hershlag, Onika Tanya Maraj, Demetria Gene Guynes, Georgios Kyriacos Panayiotou, Katheryn Elizabeth Hudson*, Reginald Kenneth Dwight, Marc Sinclair, Caryn Johnson

Hajde, bez guglanja, ko su ovi?
* ne, nije Kejt Hadson

Ili nešto lakše - Mladen Sekulović i Suzana Drobnjaković?

Tedybear

pre 2 godine

Težko je reči, da je bila najbolja pevačica narodne muzike. U SLO se ovaj tip muzike nikada nije slusao, zato je možda bila naj pevačica na teritoriju SRB-HR-BiH-CG jezika.

Savet

pre 2 godine

@Silvana, Mirjana...tako onda, a danas jos gore. Eto Kusturica na primjer.
Ili se posrbi ili zaboravi da ce da te prihvate u Beogradu, koji je ko fol "svet".
(Basibozluk, 11. oktobar 2021 08:08)

Da imate malo pameti tako bi svi, a ne da gledate u Meku i Teheran. Rodjace odrodjeni u Evropi ste, a ne na Bliskom Istoku.

Сусед је српска реч

pre 2 godine

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...

Komša

Hajde da se ne lažemo, ali promašio si temu. Čovek piše kako su šund narodnjaci iz sedamdesetih, novokomponovani profiteri i turbo folkeri uvek, ali uvek bili uz svaku vlast i to je činjenica, u tome je poenta i to te je pogodilo. Gde su bili na protestima devedesetih ili kad je trebalo rušiti Miloševića? Jel grupa "Direktori" završila u pritvoru zbog pesama protiv vlasti ili narodnjačke kič vedete. Jesu li protiv ratova devedesetih bili Cece, Jece, Lepe i ostali, ili su to bili muzičari Novog talasa? Klasičan projekat famozne Službe državne bezbednosti za sluđivanje Titovih samoupravljača.
O orijentalnom arlaukanju, neukusu, vilama na Dedinju i besnim automobilima da ne govorimo.
Koji to rok, džez muzičar ili klasičar tako živi? Samo hleba i igara i uvek uz svaku vlast.

Сусед је српска реч

pre 2 godine

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...

Komša

Hajde da se ne lažemo, ali promašio si temu. Čovek piše kako su šund narodnjaci iz sedamdesetih, novokomponovani profiteri i turbo folkeri uvek, ali uvek bili uz svaku vlast i to je činjenica, u tome je poenta i to te je pogodilo. Gde su bili na protestima devedesetih ili kad je trebalo rušiti Miloševića? Jel grupa "Direktori" završila u pritvoru zbog pesama protiv vlasti ili narodnjačke kič vedete. Jesu li protiv ratova devedesetih bili Cece, Jece i ostali, ili su to bili muzičari Novog talasa? Klasičan projekat famozne Službe državne bezbednosti za sluđivanje Titovih samoupravljača.
O orijentalnom arlaukanju, neukusu, vilama na Dedinju i besnim automobilima da ne govorimo.
Koji to rok, džez muzičar ili klasičar tako živi? Samo hleba i igara i uvek uz svaku vlast.

Basibozluk

pre 2 godine

Silvana, Mirjana...tako onda, a danas jos gore. Eto Kusturica na primjer.
Ili se posrbi ili zaboravi da ce da te prihvate u Beogradu, koji je ko fol "svet".

Komša

pre 2 godine

Hajde da se ne lažemo, iz onog rakursa naročito, sve je to ipak bio poulusvet i šund. Brozovom sistemu je trebalo zabavljača i kafanskih muzikanata, da se narod anestezira, samo da se ne dira u Tita i samoupravljanje.
Dođošima sa raznih strana u velike gradove, lumpen proleterijatu koji je trebalo da vremenom postane radnička klasa, dato je hleba i igara, plitke zabave kojom je uspešno otklonjena svaka sumnja u bilo kakav kritičan odnos prema društvu, a kamoli pobuna protiv režima.
Da li ste ikada videli narodnjake, turbofolkere, novokomponovane skorojeviće iz te branše, da su bili protiv sistema, da su sa narodom učestvovali u rušenju ove ili one vlasti.
Ne. Uvek su bili uz svaku vlast, a narod kao narod...
(nn_lice, 10. oktobar 2021 22:42) 

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...
Mozda su pesnici i poneki knjizevnik rintacili dajuci casove deci gospode ili neki slikar,koji je obicno pistao cenjen kad je umro...

Pajdo

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(

trte

pre 2 godine

@A sad obrnuto...
ka Rimu, Parizu, Becu da
ka Beogradu definitivno ne
mesas prestonice koje se ne mogu mesati ni Po cemu. jedne Su izbor umetnosti, kulture, nauke dok je poslednja bila I ostala izvor primitivizma.

Petar

pre 2 godine

@Pogledajte vi, "naslednice" kakva je to žena i pevačica bila.
Eto, i po tome možemo da vidimo koliko smo napredovali kao društvo. Nekad su dame pevale po kafanama, a danas.... kad bih nastavila rečenicu ne bi mi objavili komentar.
(Beograđanka, 10. oktobar 2021 19:35)

Jao nemojte samo to dama. Bio pre par nedelja clanak da je ljubavnicu svog tadasnjeg muza Radmila Armenulica izvukla iz kola i isprebijala tako da joj slomila rebra i sta sve ne. Kultura. Umesto da resi sa muzem i razvede se.

g

pre 2 godine

Dajte, ljudi, i nje se neko gadio kad se pojavila pre 50g.isto kao i vi ovih danasnjih pevacica. I ona je za tadasnje standarde bila 'gola'..za nekih par decenija ce neko hvaliti ovu sadasnju muziku a kuditi ono sto se tada bude desavalo. Uvek je proslost bolja..lepa zena, osrednja pevacica, zacetnica ovoga sto nas trenutno okruzuje, par hitova i jos nekoliko solidnih pesama, nikakva spektakularna zaostavstina. Pre bi se reklo da je njena 'velicina' u tome sto je zivela samo 37g., nije uspela da devalvira kao Lepa Lukic po rialiti programima. Malo realnosti, molim vas..najbolja pevacica svih vremena?! Tesko, jako..

max

pre 2 godine

@schuster mat
Beograd je bio centar svega, kulture, muzike, literature, filma i uopste svih umetnosti. Bio i ostao, najveci i jedini relevantan centar izmedju Beca i Carigrada, svidjalo se to nekome ili ne. Ja uopste ne otvaram hrvatske, crnogorske, bosanske portale, a narocito ne komentarisem tamo. Zasto bih? Ovde se sve desava, ovde je centar. To sto neki biraju da im osnovni temelj identiteta bude suprostavljenost svemu srpskom je problem za njih. Mogu da ogrnu bezrukavnik i odu na porciju mljevenika. Prijatno im.

nn_lice

pre 2 godine

Hajde da se ne lažemo, iz onog rakursa naročito, sve je to ipak bio poulusvet i šund. Brozovom sistemu je trebalo zabavljača i kafanskih muzikanata, da se narod anestezira, samo da se ne dira u Tita i samoupravljanje.
Dođošima sa raznih strana u velike gradove, lumpen proleterijatu koji je trebalo da vremenom postane radnička klasa, dato je hleba i igara, plitke zabave kojom je uspešno otklonjena svaka sumnja u bilo kakav kritičan odnos prema društvu, a kamoli pobuna protiv režima.
Da li ste ikada videli narodnjake, turbofolkere, novokomponovane skorojeviće iz te branše, da su bili protiv sistema, da su sa narodom učestvovali u rušenju ove ili one vlasti.
Ne. Uvek su bili uz svaku vlast, a narod kao narod...

Dachazvezda

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Čini ti se...
Nisu ljudi tad bili sitne duše i zaostali kao ti sad...

A sad obrnuto

pre 2 godine

@Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Sta je u tome lose? Jel' u Evropi treba da se okrecu ka Meki ili ka Rimu, Parizu, Becu, Beogradu?

Beograđanka

pre 2 godine

Jao nemojte samo to dama. Bio pre par nedelja clanak da je ljubavnicu svog tadasnjeg muza Radmila Armenulica izvukla iz kola i isprebijala tako da joj slomila rebra i sta sve ne. Kultura. Umesto da resi sa muzem i razvede se.
(Petar, 10. oktobar 2021 20:02) #

Svašta, kakve to veze ima, i zašto zbog toga žena ne bi bila dama. Pa nije htela da se razvede. Htela je da prebije ljubavnicu svog muža. Šta je tu problematično? Ili ste strašno mladi ili nemate pojma šta su emocije i odnos između muškarca i žene.

Aksal

pre 2 godine

Ikona, diva... Kraljica narodne muzike. Prerano je napustila ovaj svet, na vrhuncu svoje karijere, na veliku zalost... Ali zivece Silvana vecno, u njenim vrhunskim hitovima, u nasim srcima, u svima nama koji cuvamo uspomenu na nju, kao i na naseg poslednjeg boema, Tomu. Necemo Vas dati zaboravu, NIKAD.

Mustafa bazerdžan

pre 2 godine

Ono što je Silvana počela, iskoristila je Lepa Brena, samo na extremniji način. Dakle isti stil odevanja, pevanja itd. Moje skromno mišljenje je da je Lepa Brena začela turbo folk na ovim prostorima koji još ne posustaje.

Silvester

pre 2 godine

Isto tako poginu i Cliff Burton od Metallice, najveći basista svih vremena sa 27 godina a ne kao ove kafedžije
(Papa het, 10. oktobar 2021 19:07)

Ovako nešto može da izjavi samo totalni papan i čovek bez emocija. Da imaš emocije, da nisi šupalj i truo iznutra znao bi da uz Tomine i Silvanine pesme možeš da voliš, da plačeš, da se veseliš, da razbijaš čaše, da ljubiš, pa sve to ponovo u krug, svaka pesma je nekom namenjena ima svoju priču i svako se pronađe u bar jednoj njihovoj pesmi. Svrstati Silvanu i Tomu uz bilo kog sa muzičke scene je svetogrđe. Oni su van konkurencije. Uz metaliku i muziku za šupljoglavce možeš samo da se ufiksaš i valjaš u svojoj povraćki.

Dane

pre 2 godine

Ta muzika je sramota srpskog naroda!
(milans, 10. oktobar 2021 19:26)

Pogledam često HRT jer imaju kupljene odlične strane dokumentarce pa nekad potrefim i kad im je na programu emisija TV Kalendar. To je emisija tipa, na današnji dan desilo se to i to. Jedna izrazito, mogu reći, antisrpska emisija u kojoj mora biti neki događaj iz "domovinskog rata" u kojoj su Srbi glavni negativci. Danas je najduži prilog u toj emisiji bio o Silvani Armenulić, zaprepašćujuće. Ni jedna negativna reč, govore o njoj kao o jednoj od najboljih predstavnica izvorne, prave, narodne muzike, samo reči hvale. Ej, Hrvati na HRT-u! I onda na srpskom portalu vidim komentar poput tvog. Tuga.

panter pudlica

pre 2 godine

Danas sam baš gledao film Toma, ne znajući da je baš na današnji dan poginula Silvana. Slučajnost...
Žena koja je u neku ruku jedna od najzaslužnijih za Tomin uspeh i žena koja mu je namerno ili ne preotala možda i najveći hit od svih koje je napisao...

BorG

pre 2 godine

*************************
Začetnica turbo folka.
(MUjko, 10. oktobar 2021 17:44)
*************************

Neće biti ! Začetnik turbo folka je onaj indijanac Ivan, sa onom pesmom 200 na sat.
Zilha i te stare generacije su bili umetnici !

Blek - Chicago

pre 2 godine

Izvinjavam se na drugi komentar: Ali da li neko više sme u Srbiji kaže da ne voli Šabana, Silvanu Tomu , Lepu, Brenu, Cecu i kompaniju . I naravno Džeja?

Beograđanka

pre 2 godine

Pogledajte vi, "naslednice" kakva je to žena i pevačica bila.
Eto, i po tome možemo da vidimo koliko smo napredovali kao društvo. Nekad su dame pevale po kafanama, a danas.... kad bih nastavila rečenicu ne bi mi objavili komentar.

maštar

pre 2 godine

Da, upravo kako ste napisali, pevačica narodne muzike. Prave narodne muzike. Ne šunda i ne onoga što je kasnije nastalo: konglomerat istočne muzike i zapadne muzike. Pokoj joj duši od jednog autentičnog rokera. Toliko.

Basibozluk

pre 2 godine

Silvana, Mirjana...tako onda, a danas jos gore. Eto Kusturica na primjer.
Ili se posrbi ili zaboravi da ce da te prihvate u Beogradu, koji je ko fol "svet".

Naivni Gedža

pre 2 godine

Za ono vreme, velika diva YU narodne muzike. Postojale su dve kraljice, Silvana i Lepa. Koliko znam nisu se međusobno ogovarale i nije bilo nelojalne borbe za prvu poziciju. Svaka je negovala svoj stil i način na koji je iskazivala emocije iz pesme. Kada je Silvana poginula, Lepa nije ispunila njeno mesto na estradi. Praznina je popunjavana emitovanjem njenih pesama na televiziji i radiju. Do danas nije zaboravljena.

Mešano meso

pre 2 godine

Evo odgovora za Pajda i Daneta: Moja baka je bila muslimanka iz Bosne. Nju je baka vaspitavala i učila da su oni Srbi koji su za vreme okupacije od strane Turaka primili islam. Njena porodica je bila jako ugledna, nekad begovska, ali ljudi širokih shvatanja za ono vreme, pa joj nisu pravlili problem kada im je 1952. rekla da je zavolela jednog Srbina, pravoslavca.

Moj deda joj nije tražio da se odrekne islama. Ipak, kad se udala u Beograd, smatralo se gestom privrženosti mužu Srbinu, pravoslavcu, da uzme hrišćansko ime. Neki su je zvali po tom, ja sam je zvala po imenu koje je dobila na rođenju. Čitala je i Kuran i Bibliju, zajedno su slavili dedinu porodičnu slavu.

Ja se smatram Srpkinjom 100% i za ovu zemlju bih dala život, ali isto tako ponosna sam kakvu sam baku imala.

To su jednostavno bila takva vremena, sigurno se ni Nada, ni Silvana, ni Mirjana nisu stidele svog porekla.

Lenka

pre 2 godine

Dama, anđeoski glas. Samo na trenutak uporedite njenu pojavu u kafani i današnjih “pevačica.” Rano, prerano je otišla, slava joj i večni mir.

Tedybear

pre 2 godine

Težko je reči, da je bila najbolja pevačica narodne muzike. U SLO se ovaj tip muzike nikada nije slusao, zato je možda bila naj pevačica na teritoriju SRB-HR-BiH-CG jezika.

Petar

pre 2 godine

@Svašta, kakve to veze ima, i zašto zbog toga žena ne bi bila dama. Pa nije htela da se razvede. Htela je da prebije ljubavnicu svog muža. Šta je tu problematično? Ili ste strašno mladi ili nemate pojma šta su emocije i odnos između muškarca i žene.
(Beograđanka, 10. oktobar 2021 21:48)

Postovana gospodjo, potpisujete se sa Beogradjanka.

U vreme pravih Beogradjanki tacno se znalo sta je dama i to nema veze se "emocijama" vec je kodeks civilizovanog ponasanja i u najtezim emotivnim situacijama odise dostojanstvom.

U tome se razlikuju civilizovani ljudi i divljaci koji lome koske.

Komša

pre 2 godine

Hajde da se ne lažemo, iz onog rakursa naročito, sve je to ipak bio poulusvet i šund. Brozovom sistemu je trebalo zabavljača i kafanskih muzikanata, da se narod anestezira, samo da se ne dira u Tita i samoupravljanje.
Dođošima sa raznih strana u velike gradove, lumpen proleterijatu koji je trebalo da vremenom postane radnička klasa, dato je hleba i igara, plitke zabave kojom je uspešno otklonjena svaka sumnja u bilo kakav kritičan odnos prema društvu, a kamoli pobuna protiv režima.
Da li ste ikada videli narodnjake, turbofolkere, novokomponovane skorojeviće iz te branše, da su bili protiv sistema, da su sa narodom učestvovali u rušenju ove ili one vlasti.
Ne. Uvek su bili uz svaku vlast, a narod kao narod...
(nn_lice, 10. oktobar 2021 22:42) 

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...
Mozda su pesnici i poneki knjizevnik rintacili dajuci casove deci gospode ili neki slikar,koji je obicno pistao cenjen kad je umro...

Dane

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Da, zanimljivo. Nada Topčagić je Senada, Brena je Fahreta, Seka Aleksić je Zuhra, Beki Bekić je Behljuj, Anabela je Razija...

Cile Mile

pre 2 godine

Zilha je licila na Silvanu Mangano pa joj dali ime Silvana a na koju Mirjanu je licila Mirsada? Više mi se cini da je tada bilo "sramota" biti musliman :(
(Pajdo, 10. oktobar 2021 17:11)

Nije sramota, već je trebalo da zarađuje od pevanja pa je logično bilo da ima "svetsko" ime, a ne lokalno. I danas pevači i pevačice kriju prava imena i koriste se pseudonimima poput Ane Bekute (Nada Polić)...

нс бој

pre 2 godine

Каква времена су некад била,певач је неко ко преко песама преноси емоцију,а ово данас туга.

John

pre 2 godine

Ta muzika je sramota srpskog naroda!
(milans, 10. oktobar 2021 19:26)

Onda je sramota i Toma Zdravković, i Cune, i Tozovac...


(Dane, 10. oktobar 2021 19:02)

Bebi Dol je Dragana, Ana Bekuta je Nada, Dara Bubamara je Radojka...
I, naravno, Izvorinka Milošević je Funtinjora Funta Lunga. Plus one što su "kratile" imena (Lepa Lukić, Ekstra Nena...)
I kakve to veze ima sa bilo čim?

biba

pre 2 godine

Samo uporedite melodije, tekstove, aranzmane i vokale nekadasnjih "narodnjaka" i ovoga sto je danas kod nas aktuelno. Ne kazem da vreme treba da stane, sve se menja, ali mi kao da smo nazadovali. Ne samo mi nego muzicka industrija generalno u svetu.

g

pre 2 godine

@Blek-Chikago
Sme, naravno, samo ne znam zasto blejis na tekstovima o njima?! Samo da bi istakao kako si jaako kul jer, ti njih, eto ne volis..automatski si lik u trendu, ono urban i sl.fore, jel' da?

rebro

pre 2 godine

@Pajdo, ne bih da ti kvarim ugođaj, ali u knjizi državljana SAD ne postoji osoba pod imenom Čarli Šin. Postoji Karlos Irvin Estavez, a otac mu se zove Ramón Antonio Gerardo Estévez. Ne znam zašto ga zovu Martin Šin.
A tek onaj Isur Danielovič beše baš poznat američki glumac. Sigurno si čuo za njega. Igrao Spartaka.
E tako su Zliha i Mirsada uzele druga imena.

John

pre 2 godine

(rebro, 10. oktobar 2021 22:07)

Da nastavim u istom stilu:
Allan Stewart Konigsberg, Calvin Cordozar Broadus, Jr., Neta-Lee Hershlag, Onika Tanya Maraj, Demetria Gene Guynes, Georgios Kyriacos Panayiotou, Katheryn Elizabeth Hudson*, Reginald Kenneth Dwight, Marc Sinclair, Caryn Johnson

Hajde, bez guglanja, ko su ovi?
* ne, nije Kejt Hadson

Ili nešto lakše - Mladen Sekulović i Suzana Drobnjaković?

Komša

pre 2 godine

Ono što je Silvana počela, iskoristila je Lepa Brena, samo na extremniji način. Dakle isti stil odevanja, pevanja itd. Moje skromno mišljenje je da je Lepa Brena začela turbo folk na ovim prostorima koji još ne posustaje.
(Mustafa bazerdžan, 10. oktobar 2021 20:36) 
Stil odevanja.
Kako su se rokeri oblačili?
Da li si pogledao neki koncert Bijelog dugmeta i Bebekov "stajling".
Američka narodna novokomponovana muzika kod nas je "naceta" prvo od rokera.
Jer prvi su oni počeli da se poigravaju sa nasom narodnom i novokomponovanom narodnom muzikom - "Luče moje bijelo da li bi mi i tad rekla.. " (fali samo "ojha").
E od pastirskog roka do "200 na sat" koje je neko pomenuo kratak je put.

Nista nam se nije desilo što se nije desilo drugima - vreme teče ,način zivota se menja,brzina "radja" površnost...

Neka idealizacija proslosti postoji i kada je muzika u pitanju...
Ali..
Uporedi tekstove,muziku,glas pevaca novokomponovane narodne muzike onog vremena i ovo sada...
Uporediti "kliker od stakla" npr.Šabanov i ovo sada je smesno.
Isto je i sa rok muzikom.
Isto je i sa pop muzikom.

Najgore je što se ovde drvlje i kamenje baca na narodnjake (potpuno neselektivno) a deca nam slusaju koreanske hitove - klinke prate jutjub vrsnjakinje koje na mobilnom "prave muziku" i prate to kao sto su nekada pratile Bravo (i to smo im se smejali tada zbog toga) ili Hit meseca.

Savet

pre 2 godine

@Silvana, Mirjana...tako onda, a danas jos gore. Eto Kusturica na primjer.
Ili se posrbi ili zaboravi da ce da te prihvate u Beogradu, koji je ko fol "svet".
(Basibozluk, 11. oktobar 2021 08:08)

Da imate malo pameti tako bi svi, a ne da gledate u Meku i Teheran. Rodjace odrodjeni u Evropi ste, a ne na Bliskom Istoku.

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

Ako su Toma i Silvana bili dobri i za glumacke velicine tog vremena, dobri su i za mene, ne znam cemu pljuvanje, previse glumite intelektualce. Zgrazavate se jer ne vidite razliku izmedju te i danasnje "narodne" muzike. Volim da cujem Tomu u kafani, nije me sramota, ali isto tako kuci slusam od Pink Floyda do Springsteen-a.

Сусед је српска реч

pre 2 godine

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...

Komša

Hajde da se ne lažemo, ali promašio si temu. Čovek piše kako su šund narodnjaci iz sedamdesetih, novokomponovani profiteri i turbo folkeri uvek, ali uvek bili uz svaku vlast i to je činjenica, u tome je poenta i to te je pogodilo. Gde su bili na protestima devedesetih ili kad je trebalo rušiti Miloševića? Jel grupa "Direktori" završila u pritvoru zbog pesama protiv vlasti ili narodnjačke kič vedete. Jesu li protiv ratova devedesetih bili Cece, Jece i ostali, ili su to bili muzičari Novog talasa? Klasičan projekat famozne Službe državne bezbednosti za sluđivanje Titovih samoupravljača.
O orijentalnom arlaukanju, neukusu, vilama na Dedinju i besnim automobilima da ne govorimo.
Koji to rok, džez muzičar ili klasičar tako živi? Samo hleba i igara i uvek uz svaku vlast.

Сусед је српска реч

pre 2 godine

Hajde stvarno da se ne lažemo - izmedju uličnog svirača,pevača u kafani i "umetnika" po načinu zaradjivanja novca skoro da nema razlike.
Uopsteno gledano,vecina umetnika su budzetlije.Samo je pitanje da li zavise od tvog i mog kucnog budzeta (cd/ploca/koncert,dvd,predstava,bioskop) ili gradskog,drzavnog,budzeta nekog fonda itd.
Od Mikelandjela koji je cimao Papu za rukav do Abramovicke koja "tezgari" na krupno i do domacih rokera koji su svirali po radnim akcijama ("Druže traseru,Dorijan svirao gitaru unatraške") - od "Računajte na nas" do tezgarenja na trgovima za Novaka...

Komša

Hajde da se ne lažemo, ali promašio si temu. Čovek piše kako su šund narodnjaci iz sedamdesetih, novokomponovani profiteri i turbo folkeri uvek, ali uvek bili uz svaku vlast i to je činjenica, u tome je poenta i to te je pogodilo. Gde su bili na protestima devedesetih ili kad je trebalo rušiti Miloševića? Jel grupa "Direktori" završila u pritvoru zbog pesama protiv vlasti ili narodnjačke kič vedete. Jesu li protiv ratova devedesetih bili Cece, Jece, Lepe i ostali, ili su to bili muzičari Novog talasa? Klasičan projekat famozne Službe državne bezbednosti za sluđivanje Titovih samoupravljača.
O orijentalnom arlaukanju, neukusu, vilama na Dedinju i besnim automobilima da ne govorimo.
Koji to rok, džez muzičar ili klasičar tako živi? Samo hleba i igara i uvek uz svaku vlast.