Aktuelno

Petak, 01.10.2021.

12:57

Merk potvrdio: Oralni lek protiv kovida – 50% manje šanse za hospitalizaciju ili smrt

Izvor: Tanjug

Merk potvrdio: Oralni lek protiv kovida – 50% manje šanse za hospitalizaciju ili smrt IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Drug kontraš

pre 2 godine

@dule
To kako ga neko zove je najmanje bitno, naročito ako kao ti pokušava da dokaže nešto što apsolutno nije tačno.

Ukucaš u tvoj omiljeni pretraživač ime jednog, pogledaš hemijsku struturu. Isto uradiš sa drugim lekom, pa uporediš.
Ako je tebi isto C13H19N3O7, (molarna masa 329.31 g·mol−1) i C48H74O14, (molarna masa 875.106 g·mol−1), onda svaki dalji razgovor nema svrhe.

Dalje, kojih 200 proizvođača ga pravi Dule?
Postoji ukupno 113 registrovanih preparata ivermektina, uključujući tablete, kreme, losione, kapi itd, proizvođača ima manje od tog broja, a proizvođača aktivne supstance još manje (oni su već umnogostručili prodaju).
Bez obzira na njihov broj, MSD (Merk) drži najveći deo tržišta jer za potrošača je original ipak original (kao Bayerov aspirin npr).

Ako bi ivermektin bio odobren za prevenciju i rano lečenje, to bi značilo da su bar 4 milijarde ljudi potencijalni korisnici, pa još kada uzmeš u obzir da to nije vakcina da se da jedna ili dve (tri) doze, već moraš da ga piješ svaki put kada dođeš u kontakt sa zaraženim i/ili ako se zaraziš i onda onih 2-3 milijarde više nisu tako nerealna brojka (mada priznjem da je 1-2 realnija).

cinicni metodolog

pre 2 godine

Pa kad onaj u cijem je interesu finansijskom potvrda nekog naucnog rezultata a pritom sam i finansira sprovodjenje naucnog istrazivanja u tom cilju onda je to metodoloski potpuno ok..

Dule

pre 2 godine

@Dule
Ne da nisu slični, nego ta dva leka imaju potpuno drugačiju strukturu i mehanizam dejstva.

To što je ivermektin generički lek, ne znači ni da je besplatan ni da ga svi redom prave (iako to teoretski mogu).
Kolika je zarada kada prodaš 2-3 milijarde kutija jeftinog leka? Nije za bacanje dok ne stigne novi, "bolji" i skuplji lek, zar ne?
(Drug kontraš, 2. oktobar 2021 23:58)

Da, da, lek toliko razlicit da su ga prozvali "Fajzermektin" :P, totalno drugaciji lek znamo.

Problem je sto ne mozes da prodas 2-3 MILIJARDE kutija tog leka ako ga pravi jos 200 farmaceutskih kuca pored tebe, koliko ti mislis da ima ljudi na ovoj planeti?

Drug kontraš

pre 2 godine

@Dule
Ne da nisu slični, nego ta dva leka imaju potpuno drugačiju strukturu i mehanizam dejstva.

To što je ivermektin generički lek, ne znači ni da je besplatan ni da ga svi redom prave (iako to teoretski mogu).
Kolika je zarada kada prodaš 2-3 milijarde kutija jeftinog leka? Nije za bacanje dok ne stigne novi, "bolji" i skuplji lek, zar ne?

Dule

pre 2 godine

Ivermektin - lek protiv parazita.
Malnupiravir - lek protiv virusa!
I ti zakljucujes to je isti lek?
To ti je kao da ako te boli glava lekar ti prepise lek protiv gorusice. Jer po tebi je svaki lek isti lek.
(zzz, 1. oktobar 2021 17:51)

Da, isto tako kao što kada imaš reumu a lekar ti prepise lek za malariju, haha kako glupo.. ček, to se zaista i radi.

Ivermektin ima anti-viralna svojstva koja su otkrivena nekoliko godina pre ove epidemije i izgleda da pomaže protiv i kovida-19.

Nije magična pilula ali smanjuje smrtnost za 60%, ako počne da se daje odmah u ranoj fazi.

I niko ne kaže da treba da bacimo sve vakcine zbog ivermektina, jer itekako mogu da se koriste obe opcije.

"Problem" sa njim je što su mu davno već istekli patenti za njega.

Lek koji su Merk i Fajzer objavili su malo modifikovane verzije ivermektina da bi mogli da stave patente na njega. Imaju isto dejstvo i veoma sličan efekat na virus, a i doziranje.

Baš se pitam zbog čega 🤔

Šta je tvoja poenta tačno?

beep

pre 2 godine

@Vuk
Nije isti mehanizam delovanja kao Ivermektin, ovo je mehanizam koji izaziva mutacije DNK sa ciljem da na taj način utiče na replikaciju virusa. Da, zvuči opasno.

Drug kontraš

pre 2 godine

@zzz
Sterilitet nije dokazano posledica ivermektina.
Jeste, postoji ta studija iz Nigerije, ali je već diskreditovana. Nemoj da upadaš u istu zamku kao oni koji priznaju samo rezultate koji im odgovaraju.

Drug kontraš

pre 2 godine

Moj izvor nije wikipedia nego studije. Znate one duge i dosadne tekstove koje niko ne čita nego samo gleda brojeve koje je neko lepo prestavio (pa još ako su zeleni kao na jednom sajtu, još bolje). Neko vidi npr 40% poboljšanje sa ivermektinom, kad ono na kraju teksta studije piše da poboljšanje nije statistički značajno.

Naročito au meta-analize nezgodne jer zavise od onoga što odabereš da analiziraš pa lako dođu do različitih ili čak oprečnih rezultata. Pogotovu što imate osporavanja nekih studija (sa obe strane).

Dve stvari su sigurne i nesporne:
1. Ivermektin ima dokazan in vitro antivirusni efekat (i ne, ćelije plućnog epitela nemaju veći afinitet za ivermektin kako je jedna od studija dokazala).
2. Efekat in vivo je dozno zavisan, ali sa visokim i vrlo visokim dozama, raste i smrtnost.

Kao što sam već i pisao, izgleda da ima nekog efekta, ali nije čudotvoran lek koji može da zameni vakcine ili antivirotike.

Ja kao lekar bih bio najsrećniji kada bi jeftin i lako dostupan lek bio rešenje (kao što je deksametazon dokazano koristan npr), ali posle hajpa oko hlorokvina, nije ni čudo da smo malo skeptični.

Drug kontraš

pre 2 godine

@vuk
Izvinjavam se, kod visokih doza je povećan bio rizik od hospitalizacije, ne smrti. Mada i to nije statistički značajno jer je studija prekinuta.

A što se plućnog epitela tiče:

Moxidectin and ivermectin inhibit SARS-CoV-2 replication in Vero E6 cells but not in human primary airway epithelium cells.
Kumar et al., bioRxiv, doi:10.1101/2021.05.17.444467 (Preprint) (In Vitro)

Zvrndov

pre 2 godine

Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca...
(sasa, 1. oktobar 2021 14:07)
Čekaj, pa i smrt od kovida izaziva sterilitet muškaraca (a i žena). I to mnogo verovatnije nego Ivermektin. Ako Ivermektin smanjuje smrtnost od kovida, onda smanjuje i sterilitet, zar ne?

Boba

pre 2 godine

Favipiravir se kod nas uveliko koristi.Daje se osetljivim grupama.Dobila ga prosle nedelje u kovid ambulanti,ispila i manje vise stala na noge posle 5 dana od pozitivnog testa.Ali vas niko ne pita da li ste trudni ili zelite da radjate!!

Dule

pre 2 godine

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!
(sasa, 1. oktobar 2021 14:07)

Ovaj lek ti je prepakovani Ivermektin, bukvalno promenjen samo toliko da bi mogli da lupe patent na njega.

Samo napred Sale!

Dule

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.
[..]
(Drug kontraš, 1. oktobar 2021 14:57)

Ovo ti ništa nije tačno i prosto si pokupio i formacije da wikipedije.

Imaš 64 studije koje kažu suprotno od tebe, tj. da ivermektin ima značajan efekat i jednu koja kaže da nema efekta.

A ostalo su wiki lupetanja, gde neki lik piše nešto ovako kao što ja i ti razglabamo kroz komentare.

zzz

pre 2 godine

Znači Merck je obavljao negativnu kampanju protiv Ivermectina (njihovog leka na koji nemaju već licenčna prava) a u medjuvremenu napravio novi (znači veoma isplativ) lek koji u osnovi ima mehanizam dejstva kao Ivermectin.
Da li će ih doleteti pravda?
(Vuk, 01. oktobar 2021 14:31)

Ivermektin - lek protiv parazita.
Malnupiravir - lek protiv virusa!
I ti zakljucujes to je isti lek?
To ti je kao da ako te boli glava lekar ti prepise lek protiv gorusice. Jer po tebi je svaki lek isti lek.

zzz

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.

Ako ništa drugo, bar je bolji od hlorokvina, tj. nema kardiološke neželjene reakcije.

PS. Fluvoksamin je isto pokazao neki mali pozitivan efekat, a nije skup lek.
(Drug kontraš, 01. oktobar 2021 14:57)

Samo bih dodao da Ivermektin izaziva sterilitet muskaraca i to trajni. Pa sada, srce ili testisi pitanje je na koje antivaxeri treba da daju odgovor.

zzz

pre 2 godine

Pa što niste i tim nesrećnicima dali lek nego placebo, i pustili ih niz vodu. Tretiraju ljude kao pokusne kuniće.
(Shigman, 01. oktobar 2021 13:44)

A kako onda znas da li efikasan ili nije?

Vuk

pre 2 godine

@Drug kontraš. Visoka doza Ivermectina potrebna da neutralise virus in vitro u australijskoj studiji nije korelirala sa učinkom kasnijih studija na pozitivan učinak Ivermectina zbog odlične apsorpcije u plucnom tkivu. Podatak o visokoj mortaliteti zbog Ivermektina je dezinformacija. Govorimo o leku koji je u zadnjih 40 godina koristilo skoro 4 milijarde ljudi sa veoma ugodnim sigurnosnim profilom.

veterinar

pre 2 godine

Drug kontraš “Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti. “
Postoji metalanaloza od 63 istraživanja sa ivermektinom koja nepogrešivo statistički potvrđuje da je djelotvoran , šansa da metanaliza na ovom broju uzoraka pokaže da je nešto djelotvorna ako nije je 1 u trilion - očigledno je da postoji opcija oralne preventive i ranog lecenja , da nije tako ne bi Merk i Fizer ulagali pare u to , ali oko para se sve i vrti , postoje dva monstruma razvijene civilizacije bez kojih se ne može - farmaceutska i IT indiustrija - obe omražene od svakog sa malo mozga i etike

Miljan

pre 2 godine

@sasa kucao sam odmah "ivermectin oral route side-effects" i nisam mogao da nađem nigde, čak i u najređim slučajevima da izaziva sterilitet.
Svi veliki i zvanični sajtovi.

Bambuls

pre 2 godine

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!
(sasa, 01. oktobar 2021 14:07)


E baš je sterilitet neki problem za one koji imaju 50+ godina a trudnicama ne davaš lek i problem rešen.

sasa

pre 2 godine

A šta je sa favipiravirom?
(KadPorastemBićuKengur, 1. oktobar 2021 13:34)

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!

Helios

pre 2 godine

Kada se udubite vidite kako to genijalno funkcioniše. To je vrteška u kojoj oni nateraju sve, ali ama baš sve da učestvuju. Jedni je vrte, drugi se na njoj vrte, treći tapšu onima koji se vrte, četvrti mere brzinu vrtnje itd. A na kraju svi veseli, zajapureni, ne da se nešto bune nego naprotiv - srećni su! Ponosni čak. Ej - vrteška je to, nije makar šta.
Na prvi pogled bi se reklo da Merck ne pravi vakcine za ovu izvikanu pošast sada. Ali to je teška zabluda, velika naivnost. Merck je, oslobođeno poreza, uložio stotine miliona u neophodna istraživanja koja su deo ovih sada mRNK "terapija budućnosti". Čime su obezbedili - iako se to ne vidi - da su suvlasnici patentnih prava, koja su negde u pozadini vlasništva i učešća u vakcinalnom profitu. Od kompanija koje se tako ne zovu, i čak bi čovek pomislio da su im to konkurenti.
A početkom leta 2020 dr. Winfried Stöcker je - prvi u svetu - prijavio gotovu (sub-unit) vakcinu, 100% efektivnu, bar na njihovom timu i 100 dobrovoljaca. https://www.winfried-stoecker.de/blog_en/covid-2-vaccination?lang=en Jeftina, pravi se brzo u bilo kojoj količini, oprobanom tehnologijom. Deluje najbitnije od svega da baš takva (samo s-protein a bez mRNK egzibicije niti ađuvansa poznate štetnosti) ima izvesno najbolje izglede da ne pravi ADE efekte. Pa čak i da je i ta vakcina ispala loša kao ove sada - bar bi spasila medicinske sisteme država Evrope.
I onda... su mu rekli da oladi. Jer oni već imaju svoju vrtešku, i sve će na nju da vas nataknu.

Drug kontraš

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.

Ako ništa drugo, bar je bolji od hlorokvina, tj. nema kardiološke neželjene reakcije.

PS. Fluvoksamin je isto pokazao neki mali pozitivan efekat, a nije skup lek.

Vuk

pre 2 godine

Znači Merck je obavljao negativnu kampanju protiv Ivermectina (njihovog leka na koji nemaju već licenčna prava) a u medjuvremenu napravio novi (znači veoma isplativ) lek koji u osnovi ima mehanizam dejstva kao Ivermectin.
Da li će ih doleteti pravda?

Alims

pre 2 godine

Tako su relamirali i vakcine. Kao stite 95%,98%,..Kad ono posle 2 doze jedva 39%.
I ovih 50% treba podeliti na 2,5. Verovatno ce delovati 20%, ako i toliko.

Vuk

pre 2 godine

Znači Merck je obavljao negativnu kampanju protiv Ivermectina (njihovog leka na koji nemaju već licenčna prava) a u medjuvremenu napravio novi (znači veoma isplativ) lek koji u osnovi ima mehanizam dejstva kao Ivermectin.
Da li će ih doleteti pravda?

Helios

pre 2 godine

Kada se udubite vidite kako to genijalno funkcioniše. To je vrteška u kojoj oni nateraju sve, ali ama baš sve da učestvuju. Jedni je vrte, drugi se na njoj vrte, treći tapšu onima koji se vrte, četvrti mere brzinu vrtnje itd. A na kraju svi veseli, zajapureni, ne da se nešto bune nego naprotiv - srećni su! Ponosni čak. Ej - vrteška je to, nije makar šta.
Na prvi pogled bi se reklo da Merck ne pravi vakcine za ovu izvikanu pošast sada. Ali to je teška zabluda, velika naivnost. Merck je, oslobođeno poreza, uložio stotine miliona u neophodna istraživanja koja su deo ovih sada mRNK "terapija budućnosti". Čime su obezbedili - iako se to ne vidi - da su suvlasnici patentnih prava, koja su negde u pozadini vlasništva i učešća u vakcinalnom profitu. Od kompanija koje se tako ne zovu, i čak bi čovek pomislio da su im to konkurenti.
A početkom leta 2020 dr. Winfried Stöcker je - prvi u svetu - prijavio gotovu (sub-unit) vakcinu, 100% efektivnu, bar na njihovom timu i 100 dobrovoljaca. https://www.winfried-stoecker.de/blog_en/covid-2-vaccination?lang=en Jeftina, pravi se brzo u bilo kojoj količini, oprobanom tehnologijom. Deluje najbitnije od svega da baš takva (samo s-protein a bez mRNK egzibicije niti ađuvansa poznate štetnosti) ima izvesno najbolje izglede da ne pravi ADE efekte. Pa čak i da je i ta vakcina ispala loša kao ove sada - bar bi spasila medicinske sisteme država Evrope.
I onda... su mu rekli da oladi. Jer oni već imaju svoju vrtešku, i sve će na nju da vas nataknu.

sasa

pre 2 godine

A šta je sa favipiravirom?
(KadPorastemBićuKengur, 1. oktobar 2021 13:34)

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!

Alims

pre 2 godine

Tako su relamirali i vakcine. Kao stite 95%,98%,..Kad ono posle 2 doze jedva 39%.
I ovih 50% treba podeliti na 2,5. Verovatno ce delovati 20%, ako i toliko.

Drug kontraš

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.

Ako ništa drugo, bar je bolji od hlorokvina, tj. nema kardiološke neželjene reakcije.

PS. Fluvoksamin je isto pokazao neki mali pozitivan efekat, a nije skup lek.

zzz

pre 2 godine

Znači Merck je obavljao negativnu kampanju protiv Ivermectina (njihovog leka na koji nemaju već licenčna prava) a u medjuvremenu napravio novi (znači veoma isplativ) lek koji u osnovi ima mehanizam dejstva kao Ivermectin.
Da li će ih doleteti pravda?
(Vuk, 01. oktobar 2021 14:31)

Ivermektin - lek protiv parazita.
Malnupiravir - lek protiv virusa!
I ti zakljucujes to je isti lek?
To ti je kao da ako te boli glava lekar ti prepise lek protiv gorusice. Jer po tebi je svaki lek isti lek.

Dule

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.
[..]
(Drug kontraš, 1. oktobar 2021 14:57)

Ovo ti ništa nije tačno i prosto si pokupio i formacije da wikipedije.

Imaš 64 studije koje kažu suprotno od tebe, tj. da ivermektin ima značajan efekat i jednu koja kaže da nema efekta.

A ostalo su wiki lupetanja, gde neki lik piše nešto ovako kao što ja i ti razglabamo kroz komentare.

Boba

pre 2 godine

Favipiravir se kod nas uveliko koristi.Daje se osetljivim grupama.Dobila ga prosle nedelje u kovid ambulanti,ispila i manje vise stala na noge posle 5 dana od pozitivnog testa.Ali vas niko ne pita da li ste trudni ili zelite da radjate!!

veterinar

pre 2 godine

Drug kontraš “Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti. “
Postoji metalanaloza od 63 istraživanja sa ivermektinom koja nepogrešivo statistički potvrđuje da je djelotvoran , šansa da metanaliza na ovom broju uzoraka pokaže da je nešto djelotvorna ako nije je 1 u trilion - očigledno je da postoji opcija oralne preventive i ranog lecenja , da nije tako ne bi Merk i Fizer ulagali pare u to , ali oko para se sve i vrti , postoje dva monstruma razvijene civilizacije bez kojih se ne može - farmaceutska i IT indiustrija - obe omražene od svakog sa malo mozga i etike

zzz

pre 2 godine

Pa što niste i tim nesrećnicima dali lek nego placebo, i pustili ih niz vodu. Tretiraju ljude kao pokusne kuniće.
(Shigman, 01. oktobar 2021 13:44)

A kako onda znas da li efikasan ili nije?

Vuk

pre 2 godine

@Drug kontraš. Visoka doza Ivermectina potrebna da neutralise virus in vitro u australijskoj studiji nije korelirala sa učinkom kasnijih studija na pozitivan učinak Ivermectina zbog odlične apsorpcije u plucnom tkivu. Podatak o visokoj mortaliteti zbog Ivermektina je dezinformacija. Govorimo o leku koji je u zadnjih 40 godina koristilo skoro 4 milijarde ljudi sa veoma ugodnim sigurnosnim profilom.

Miljan

pre 2 godine

@sasa kucao sam odmah "ivermectin oral route side-effects" i nisam mogao da nađem nigde, čak i u najređim slučajevima da izaziva sterilitet.
Svi veliki i zvanični sajtovi.

Bambuls

pre 2 godine

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!
(sasa, 01. oktobar 2021 14:07)


E baš je sterilitet neki problem za one koji imaju 50+ godina a trudnicama ne davaš lek i problem rešen.

zzz

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.

Ako ništa drugo, bar je bolji od hlorokvina, tj. nema kardiološke neželjene reakcije.

PS. Fluvoksamin je isto pokazao neki mali pozitivan efekat, a nije skup lek.
(Drug kontraš, 01. oktobar 2021 14:57)

Samo bih dodao da Ivermektin izaziva sterilitet muskaraca i to trajni. Pa sada, srce ili testisi pitanje je na koje antivaxeri treba da daju odgovor.

Drug kontraš

pre 2 godine

@zzz
Sterilitet nije dokazano posledica ivermektina.
Jeste, postoji ta studija iz Nigerije, ali je već diskreditovana. Nemoj da upadaš u istu zamku kao oni koji priznaju samo rezultate koji im odgovaraju.

Dule

pre 2 godine

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!
(sasa, 1. oktobar 2021 14:07)

Ovaj lek ti je prepakovani Ivermektin, bukvalno promenjen samo toliko da bi mogli da lupe patent na njega.

Samo napred Sale!

Zvrndov

pre 2 godine

Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca...
(sasa, 1. oktobar 2021 14:07)
Čekaj, pa i smrt od kovida izaziva sterilitet muškaraca (a i žena). I to mnogo verovatnije nego Ivermektin. Ako Ivermektin smanjuje smrtnost od kovida, onda smanjuje i sterilitet, zar ne?

Drug kontraš

pre 2 godine

Moj izvor nije wikipedia nego studije. Znate one duge i dosadne tekstove koje niko ne čita nego samo gleda brojeve koje je neko lepo prestavio (pa još ako su zeleni kao na jednom sajtu, još bolje). Neko vidi npr 40% poboljšanje sa ivermektinom, kad ono na kraju teksta studije piše da poboljšanje nije statistički značajno.

Naročito au meta-analize nezgodne jer zavise od onoga što odabereš da analiziraš pa lako dođu do različitih ili čak oprečnih rezultata. Pogotovu što imate osporavanja nekih studija (sa obe strane).

Dve stvari su sigurne i nesporne:
1. Ivermektin ima dokazan in vitro antivirusni efekat (i ne, ćelije plućnog epitela nemaju veći afinitet za ivermektin kako je jedna od studija dokazala).
2. Efekat in vivo je dozno zavisan, ali sa visokim i vrlo visokim dozama, raste i smrtnost.

Kao što sam već i pisao, izgleda da ima nekog efekta, ali nije čudotvoran lek koji može da zameni vakcine ili antivirotike.

Ja kao lekar bih bio najsrećniji kada bi jeftin i lako dostupan lek bio rešenje (kao što je deksametazon dokazano koristan npr), ali posle hajpa oko hlorokvina, nije ni čudo da smo malo skeptični.

Drug kontraš

pre 2 godine

@vuk
Izvinjavam se, kod visokih doza je povećan bio rizik od hospitalizacije, ne smrti. Mada i to nije statistički značajno jer je studija prekinuta.

A što se plućnog epitela tiče:

Moxidectin and ivermectin inhibit SARS-CoV-2 replication in Vero E6 cells but not in human primary airway epithelium cells.
Kumar et al., bioRxiv, doi:10.1101/2021.05.17.444467 (Preprint) (In Vitro)

Dule

pre 2 godine

Ivermektin - lek protiv parazita.
Malnupiravir - lek protiv virusa!
I ti zakljucujes to je isti lek?
To ti je kao da ako te boli glava lekar ti prepise lek protiv gorusice. Jer po tebi je svaki lek isti lek.
(zzz, 1. oktobar 2021 17:51)

Da, isto tako kao što kada imaš reumu a lekar ti prepise lek za malariju, haha kako glupo.. ček, to se zaista i radi.

Ivermektin ima anti-viralna svojstva koja su otkrivena nekoliko godina pre ove epidemije i izgleda da pomaže protiv i kovida-19.

Nije magična pilula ali smanjuje smrtnost za 60%, ako počne da se daje odmah u ranoj fazi.

I niko ne kaže da treba da bacimo sve vakcine zbog ivermektina, jer itekako mogu da se koriste obe opcije.

"Problem" sa njim je što su mu davno već istekli patenti za njega.

Lek koji su Merk i Fajzer objavili su malo modifikovane verzije ivermektina da bi mogli da stave patente na njega. Imaju isto dejstvo i veoma sličan efekat na virus, a i doziranje.

Baš se pitam zbog čega 🤔

Šta je tvoja poenta tačno?

Drug kontraš

pre 2 godine

@Dule
Ne da nisu slični, nego ta dva leka imaju potpuno drugačiju strukturu i mehanizam dejstva.

To što je ivermektin generički lek, ne znači ni da je besplatan ni da ga svi redom prave (iako to teoretski mogu).
Kolika je zarada kada prodaš 2-3 milijarde kutija jeftinog leka? Nije za bacanje dok ne stigne novi, "bolji" i skuplji lek, zar ne?

Dule

pre 2 godine

@Dule
Ne da nisu slični, nego ta dva leka imaju potpuno drugačiju strukturu i mehanizam dejstva.

To što je ivermektin generički lek, ne znači ni da je besplatan ni da ga svi redom prave (iako to teoretski mogu).
Kolika je zarada kada prodaš 2-3 milijarde kutija jeftinog leka? Nije za bacanje dok ne stigne novi, "bolji" i skuplji lek, zar ne?
(Drug kontraš, 2. oktobar 2021 23:58)

Da, da, lek toliko razlicit da su ga prozvali "Fajzermektin" :P, totalno drugaciji lek znamo.

Problem je sto ne mozes da prodas 2-3 MILIJARDE kutija tog leka ako ga pravi jos 200 farmaceutskih kuca pored tebe, koliko ti mislis da ima ljudi na ovoj planeti?

beep

pre 2 godine

@Vuk
Nije isti mehanizam delovanja kao Ivermektin, ovo je mehanizam koji izaziva mutacije DNK sa ciljem da na taj način utiče na replikaciju virusa. Da, zvuči opasno.

cinicni metodolog

pre 2 godine

Pa kad onaj u cijem je interesu finansijskom potvrda nekog naucnog rezultata a pritom sam i finansira sprovodjenje naucnog istrazivanja u tom cilju onda je to metodoloski potpuno ok..

Drug kontraš

pre 2 godine

@dule
To kako ga neko zove je najmanje bitno, naročito ako kao ti pokušava da dokaže nešto što apsolutno nije tačno.

Ukucaš u tvoj omiljeni pretraživač ime jednog, pogledaš hemijsku struturu. Isto uradiš sa drugim lekom, pa uporediš.
Ako je tebi isto C13H19N3O7, (molarna masa 329.31 g·mol−1) i C48H74O14, (molarna masa 875.106 g·mol−1), onda svaki dalji razgovor nema svrhe.

Dalje, kojih 200 proizvođača ga pravi Dule?
Postoji ukupno 113 registrovanih preparata ivermektina, uključujući tablete, kreme, losione, kapi itd, proizvođača ima manje od tog broja, a proizvođača aktivne supstance još manje (oni su već umnogostručili prodaju).
Bez obzira na njihov broj, MSD (Merk) drži najveći deo tržišta jer za potrošača je original ipak original (kao Bayerov aspirin npr).

Ako bi ivermektin bio odobren za prevenciju i rano lečenje, to bi značilo da su bar 4 milijarde ljudi potencijalni korisnici, pa još kada uzmeš u obzir da to nije vakcina da se da jedna ili dve (tri) doze, već moraš da ga piješ svaki put kada dođeš u kontakt sa zaraženim i/ili ako se zaraziš i onda onih 2-3 milijarde više nisu tako nerealna brojka (mada priznjem da je 1-2 realnija).

sasa

pre 2 godine

A šta je sa favipiravirom?
(KadPorastemBićuKengur, 1. oktobar 2021 13:34)

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!

Helios

pre 2 godine

Kada se udubite vidite kako to genijalno funkcioniše. To je vrteška u kojoj oni nateraju sve, ali ama baš sve da učestvuju. Jedni je vrte, drugi se na njoj vrte, treći tapšu onima koji se vrte, četvrti mere brzinu vrtnje itd. A na kraju svi veseli, zajapureni, ne da se nešto bune nego naprotiv - srećni su! Ponosni čak. Ej - vrteška je to, nije makar šta.
Na prvi pogled bi se reklo da Merck ne pravi vakcine za ovu izvikanu pošast sada. Ali to je teška zabluda, velika naivnost. Merck je, oslobođeno poreza, uložio stotine miliona u neophodna istraživanja koja su deo ovih sada mRNK "terapija budućnosti". Čime su obezbedili - iako se to ne vidi - da su suvlasnici patentnih prava, koja su negde u pozadini vlasništva i učešća u vakcinalnom profitu. Od kompanija koje se tako ne zovu, i čak bi čovek pomislio da su im to konkurenti.
A početkom leta 2020 dr. Winfried Stöcker je - prvi u svetu - prijavio gotovu (sub-unit) vakcinu, 100% efektivnu, bar na njihovom timu i 100 dobrovoljaca. https://www.winfried-stoecker.de/blog_en/covid-2-vaccination?lang=en Jeftina, pravi se brzo u bilo kojoj količini, oprobanom tehnologijom. Deluje najbitnije od svega da baš takva (samo s-protein a bez mRNK egzibicije niti ađuvansa poznate štetnosti) ima izvesno najbolje izglede da ne pravi ADE efekte. Pa čak i da je i ta vakcina ispala loša kao ove sada - bar bi spasila medicinske sisteme država Evrope.
I onda... su mu rekli da oladi. Jer oni već imaju svoju vrtešku, i sve će na nju da vas nataknu.

Vuk

pre 2 godine

Znači Merck je obavljao negativnu kampanju protiv Ivermectina (njihovog leka na koji nemaju već licenčna prava) a u medjuvremenu napravio novi (znači veoma isplativ) lek koji u osnovi ima mehanizam dejstva kao Ivermectin.
Da li će ih doleteti pravda?

Alims

pre 2 godine

Tako su relamirali i vakcine. Kao stite 95%,98%,..Kad ono posle 2 doze jedva 39%.
I ovih 50% treba podeliti na 2,5. Verovatno ce delovati 20%, ako i toliko.

Drug kontraš

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.

Ako ništa drugo, bar je bolji od hlorokvina, tj. nema kardiološke neželjene reakcije.

PS. Fluvoksamin je isto pokazao neki mali pozitivan efekat, a nije skup lek.

Dule

pre 2 godine

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!
(sasa, 1. oktobar 2021 14:07)

Ovaj lek ti je prepakovani Ivermektin, bukvalno promenjen samo toliko da bi mogli da lupe patent na njega.

Samo napred Sale!

zzz

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.

Ako ništa drugo, bar je bolji od hlorokvina, tj. nema kardiološke neželjene reakcije.

PS. Fluvoksamin je isto pokazao neki mali pozitivan efekat, a nije skup lek.
(Drug kontraš, 01. oktobar 2021 14:57)

Samo bih dodao da Ivermektin izaziva sterilitet muskaraca i to trajni. Pa sada, srce ili testisi pitanje je na koje antivaxeri treba da daju odgovor.

Vuk

pre 2 godine

@Drug kontraš. Visoka doza Ivermectina potrebna da neutralise virus in vitro u australijskoj studiji nije korelirala sa učinkom kasnijih studija na pozitivan učinak Ivermectina zbog odlične apsorpcije u plucnom tkivu. Podatak o visokoj mortaliteti zbog Ivermektina je dezinformacija. Govorimo o leku koji je u zadnjih 40 godina koristilo skoro 4 milijarde ljudi sa veoma ugodnim sigurnosnim profilom.

veterinar

pre 2 godine

Drug kontraš “Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti. “
Postoji metalanaloza od 63 istraživanja sa ivermektinom koja nepogrešivo statistički potvrđuje da je djelotvoran , šansa da metanaliza na ovom broju uzoraka pokaže da je nešto djelotvorna ako nije je 1 u trilion - očigledno je da postoji opcija oralne preventive i ranog lecenja , da nije tako ne bi Merk i Fizer ulagali pare u to , ali oko para se sve i vrti , postoje dva monstruma razvijene civilizacije bez kojih se ne može - farmaceutska i IT indiustrija - obe omražene od svakog sa malo mozga i etike

Dule

pre 2 godine

Ivermektin ima dokazan antivirusni efekat, ali in vitro tj. u kulturi ćelija. Za to su potrebne koncentracije koje nije moguće postići u organizmu (10+ puta veće od maksimalne bezbedne doze).
Zato su i od onih studija koje su prijavile pozitivan učinak, u samo mali broju je to bilo statistički značajno, dok su studije sa većim dozama prekinute zbog porasta smrtnosti.
[..]
(Drug kontraš, 1. oktobar 2021 14:57)

Ovo ti ništa nije tačno i prosto si pokupio i formacije da wikipedije.

Imaš 64 studije koje kažu suprotno od tebe, tj. da ivermektin ima značajan efekat i jednu koja kaže da nema efekta.

A ostalo su wiki lupetanja, gde neki lik piše nešto ovako kao što ja i ti razglabamo kroz komentare.

zzz

pre 2 godine

Znači Merck je obavljao negativnu kampanju protiv Ivermectina (njihovog leka na koji nemaju već licenčna prava) a u medjuvremenu napravio novi (znači veoma isplativ) lek koji u osnovi ima mehanizam dejstva kao Ivermectin.
Da li će ih doleteti pravda?
(Vuk, 01. oktobar 2021 14:31)

Ivermektin - lek protiv parazita.
Malnupiravir - lek protiv virusa!
I ti zakljucujes to je isti lek?
To ti je kao da ako te boli glava lekar ti prepise lek protiv gorusice. Jer po tebi je svaki lek isti lek.

Drug kontraš

pre 2 godine

@Dule
Ne da nisu slični, nego ta dva leka imaju potpuno drugačiju strukturu i mehanizam dejstva.

To što je ivermektin generički lek, ne znači ni da je besplatan ni da ga svi redom prave (iako to teoretski mogu).
Kolika je zarada kada prodaš 2-3 milijarde kutija jeftinog leka? Nije za bacanje dok ne stigne novi, "bolji" i skuplji lek, zar ne?

Bambuls

pre 2 godine

Istrazivanja su pokazala da ako ga uzimaju trudnice, moze biti stetan za bebu (pise cak i na wikipediji). Samo se vi lecite po internetu... Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca... Napred avaksi!!!
(sasa, 01. oktobar 2021 14:07)


E baš je sterilitet neki problem za one koji imaju 50+ godina a trudnicama ne davaš lek i problem rešen.

Dule

pre 2 godine

Ivermektin - lek protiv parazita.
Malnupiravir - lek protiv virusa!
I ti zakljucujes to je isti lek?
To ti je kao da ako te boli glava lekar ti prepise lek protiv gorusice. Jer po tebi je svaki lek isti lek.
(zzz, 1. oktobar 2021 17:51)

Da, isto tako kao što kada imaš reumu a lekar ti prepise lek za malariju, haha kako glupo.. ček, to se zaista i radi.

Ivermektin ima anti-viralna svojstva koja su otkrivena nekoliko godina pre ove epidemije i izgleda da pomaže protiv i kovida-19.

Nije magična pilula ali smanjuje smrtnost za 60%, ako počne da se daje odmah u ranoj fazi.

I niko ne kaže da treba da bacimo sve vakcine zbog ivermektina, jer itekako mogu da se koriste obe opcije.

"Problem" sa njim je što su mu davno već istekli patenti za njega.

Lek koji su Merk i Fajzer objavili su malo modifikovane verzije ivermektina da bi mogli da stave patente na njega. Imaju isto dejstvo i veoma sličan efekat na virus, a i doziranje.

Baš se pitam zbog čega 🤔

Šta je tvoja poenta tačno?

Dule

pre 2 godine

@Dule
Ne da nisu slični, nego ta dva leka imaju potpuno drugačiju strukturu i mehanizam dejstva.

To što je ivermektin generički lek, ne znači ni da je besplatan ni da ga svi redom prave (iako to teoretski mogu).
Kolika je zarada kada prodaš 2-3 milijarde kutija jeftinog leka? Nije za bacanje dok ne stigne novi, "bolji" i skuplji lek, zar ne?
(Drug kontraš, 2. oktobar 2021 23:58)

Da, da, lek toliko razlicit da su ga prozvali "Fajzermektin" :P, totalno drugaciji lek znamo.

Problem je sto ne mozes da prodas 2-3 MILIJARDE kutija tog leka ako ga pravi jos 200 farmaceutskih kuca pored tebe, koliko ti mislis da ima ljudi na ovoj planeti?

Miljan

pre 2 godine

@sasa kucao sam odmah "ivermectin oral route side-effects" i nisam mogao da nađem nigde, čak i u najređim slučajevima da izaziva sterilitet.
Svi veliki i zvanični sajtovi.

zzz

pre 2 godine

Pa što niste i tim nesrećnicima dali lek nego placebo, i pustili ih niz vodu. Tretiraju ljude kao pokusne kuniće.
(Shigman, 01. oktobar 2021 13:44)

A kako onda znas da li efikasan ili nije?

Boba

pre 2 godine

Favipiravir se kod nas uveliko koristi.Daje se osetljivim grupama.Dobila ga prosle nedelje u kovid ambulanti,ispila i manje vise stala na noge posle 5 dana od pozitivnog testa.Ali vas niko ne pita da li ste trudni ili zelite da radjate!!

cinicni metodolog

pre 2 godine

Pa kad onaj u cijem je interesu finansijskom potvrda nekog naucnog rezultata a pritom sam i finansira sprovodjenje naucnog istrazivanja u tom cilju onda je to metodoloski potpuno ok..

Zvrndov

pre 2 godine

Ivermektin izaziva sterilitet kod muskaraca...
(sasa, 1. oktobar 2021 14:07)
Čekaj, pa i smrt od kovida izaziva sterilitet muškaraca (a i žena). I to mnogo verovatnije nego Ivermektin. Ako Ivermektin smanjuje smrtnost od kovida, onda smanjuje i sterilitet, zar ne?

Drug kontraš

pre 2 godine

Moj izvor nije wikipedia nego studije. Znate one duge i dosadne tekstove koje niko ne čita nego samo gleda brojeve koje je neko lepo prestavio (pa još ako su zeleni kao na jednom sajtu, još bolje). Neko vidi npr 40% poboljšanje sa ivermektinom, kad ono na kraju teksta studije piše da poboljšanje nije statistički značajno.

Naročito au meta-analize nezgodne jer zavise od onoga što odabereš da analiziraš pa lako dođu do različitih ili čak oprečnih rezultata. Pogotovu što imate osporavanja nekih studija (sa obe strane).

Dve stvari su sigurne i nesporne:
1. Ivermektin ima dokazan in vitro antivirusni efekat (i ne, ćelije plućnog epitela nemaju veći afinitet za ivermektin kako je jedna od studija dokazala).
2. Efekat in vivo je dozno zavisan, ali sa visokim i vrlo visokim dozama, raste i smrtnost.

Kao što sam već i pisao, izgleda da ima nekog efekta, ali nije čudotvoran lek koji može da zameni vakcine ili antivirotike.

Ja kao lekar bih bio najsrećniji kada bi jeftin i lako dostupan lek bio rešenje (kao što je deksametazon dokazano koristan npr), ali posle hajpa oko hlorokvina, nije ni čudo da smo malo skeptični.

Drug kontraš

pre 2 godine

@zzz
Sterilitet nije dokazano posledica ivermektina.
Jeste, postoji ta studija iz Nigerije, ali je već diskreditovana. Nemoj da upadaš u istu zamku kao oni koji priznaju samo rezultate koji im odgovaraju.

Drug kontraš

pre 2 godine

@vuk
Izvinjavam se, kod visokih doza je povećan bio rizik od hospitalizacije, ne smrti. Mada i to nije statistički značajno jer je studija prekinuta.

A što se plućnog epitela tiče:

Moxidectin and ivermectin inhibit SARS-CoV-2 replication in Vero E6 cells but not in human primary airway epithelium cells.
Kumar et al., bioRxiv, doi:10.1101/2021.05.17.444467 (Preprint) (In Vitro)

beep

pre 2 godine

@Vuk
Nije isti mehanizam delovanja kao Ivermektin, ovo je mehanizam koji izaziva mutacije DNK sa ciljem da na taj način utiče na replikaciju virusa. Da, zvuči opasno.

Drug kontraš

pre 2 godine

@dule
To kako ga neko zove je najmanje bitno, naročito ako kao ti pokušava da dokaže nešto što apsolutno nije tačno.

Ukucaš u tvoj omiljeni pretraživač ime jednog, pogledaš hemijsku struturu. Isto uradiš sa drugim lekom, pa uporediš.
Ako je tebi isto C13H19N3O7, (molarna masa 329.31 g·mol−1) i C48H74O14, (molarna masa 875.106 g·mol−1), onda svaki dalji razgovor nema svrhe.

Dalje, kojih 200 proizvođača ga pravi Dule?
Postoji ukupno 113 registrovanih preparata ivermektina, uključujući tablete, kreme, losione, kapi itd, proizvođača ima manje od tog broja, a proizvođača aktivne supstance još manje (oni su već umnogostručili prodaju).
Bez obzira na njihov broj, MSD (Merk) drži najveći deo tržišta jer za potrošača je original ipak original (kao Bayerov aspirin npr).

Ako bi ivermektin bio odobren za prevenciju i rano lečenje, to bi značilo da su bar 4 milijarde ljudi potencijalni korisnici, pa još kada uzmeš u obzir da to nije vakcina da se da jedna ili dve (tri) doze, već moraš da ga piješ svaki put kada dođeš u kontakt sa zaraženim i/ili ako se zaraziš i onda onih 2-3 milijarde više nisu tako nerealna brojka (mada priznjem da je 1-2 realnija).