Nedelja, 05.09.2021.

09:26

Jednostavno rešenje: Električne automobile ćemo puniti na stubovima javne rasvete

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Jednostavno rešenje: Elektriène automobile æemo puniti na stubovima javne rasvete IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Gradimir

pre 2 godine

Nisu mi jasni ovo koji uporno tvrde: ne može to, nije isplativo, nije izvodljivo, nema struje, struja iz uglja.. a svi proizvođači planiraju u relativno skoro vreme potpuni prelazak na struju. Jesu li svi oni i države koje ih forsiraju u zabludi a samo komentatori na B92 auto sekciji imaju tačne informacije?

111

pre 2 godine

Tesko je to sprovodivo, teorijski mozda ali prakticno je nezamisivo, i kako i gde da parkiras, pored bandere, i odes kuci da spavas?
EV je ok za ljude koji imaju kuce, da mogu preko noci da pune auto, potrebno je bar 8 sati punjenja, i brzi punjaci u garazama dolaze u obzir ali samo ako si milioner zbog cene instalacija i samog tog punjaca, a sve ovo ostalo je trazenje nacina kako da se omasovi ta prica, to s banderama je nerealno.
Mislim da je kao 2.auto Ev ok za gradsku pricu, do 100 km na dan po gradu, za iole dalji x nije isplativo a ponekad je i nemoguca misija, zbg kofera, guzvi na granicama, upotrebe klime, male krstarece brzine radi cuvanja baterije, nedostatak punjaca itd..

Stranac

pre 2 godine

Kada bi svi automobili bili na struju, i dodje noc, i svi pune svoj auto.
Matematika kaze: Samo u BG ima oko 700.000 automobila (CCA Broj kombinacija slova, puta 2000 do kog broja smo stigli od prilike). Da se pune na sporom punjenju (uticnica), vuku oko 7kW struje, dakle 4.9 Miliona kilovata (4.9 Mega wat-a) struje za 1 sat ! Poredjenja radi, termo elektrana Nikola Tesla A u Obrenovcu proizvodi 1.65 MW :)
Pri svemu tome, sve da elektrana moze da pokrije BG, trenutnim nacinom rada, zagadjenje je vece po predjenom KM nego kod SUS motora.

Kakvu ti uticnicu imas kad vuces 7 kW? Kod mene su 2 kW. Jedan od nas dvojice opasno grijesi. Ima li neko da mi objasni?

Stranac

pre 2 godine

Da, a između auta i punjača praviš tople sendviče kao u mikrotalasnoj. Nema bežičnog punjenja za tako velike potrošače.
(Locutus, 5. septembar 2021 12:37)

E, moj rodjace. Kad ne znas, bolje je da nista i ne pises.
Dodji u Norvesku da vidis bezicne punjace. Uostalom, ne moras - izguglaj Oslo, Jaguar, trådløs lading.

asd

pre 2 godine

Kada bi svi automobili bili na struju, i dodje noc, i svi pune svoj auto.
Matematika kaze: Samo u BG ima oko 700.000 automobila (CCA Broj kombinacija slova, puta 2000 do kog broja smo stigli od prilike). Da se pune na sporom punjenju (uticnica), vuku oko 7kW struje, dakle 4.9 Miliona kilovata (4.9 Mega wat-a) struje za 1 sat ! Poredjenja radi, termo elektrana Nikola Tesla A u Obrenovcu proizvodi 1.65 MW :)
Pri svemu tome, sve da elektrana moze da pokrije BG, trenutnim nacinom rada, zagadjenje je vece po predjenom KM nego kod SUS motora.

XXL

pre 2 godine

I onda dođe neki džule iz švaleracije podigne nogu uz uličnu rasvetu i 'obeleži' svoju teritoriju preko kabla kojim se puni ljubimac i izazove kratak spoj ili ti stručno kursšlus.

Gradimir

pre 2 godine

Cene solarnih panela padaju godinama. Sada su na 1000 eur po kW. Za par hiljada eur investicije može se proizvesti 500 do 600 kWh mesečno, dovoljno da se pređe bar 2 do 3.000 km. To ne zvuči beznačajno. Mogu da zamislim situaciju da vlasnik EV investira u solarne panele, na svojoj kući ili u neku udruženu solarnu farmu i da prodajom struje EPS puni svoj račun kWh koje može na EPS punjačima da koristi.

flccc

pre 2 godine

Mene brine jedna stvar. Kako bude bilo sve više ovih automobila tako će rasti i cena struje. Zašto ja ako ne vozim automobil treba da ispaštam zbog ovoga. Znam i da poskupljenje nafte utiče na rast cena ali mi je ovo nekako direktniji udar na budžet

evfreak

pre 2 godine

@vilozov
Vrlo dobar komentar. Važno je da kao društvo imamo što više ovakvih diskusija.
Ovim tempom, jasno je svima da mi kao država kaskamo nekoliko decenija. I biće još gore, jer novi trendovi u svetu zahtevaju sve brže reagovanje, propise, ulaganja itd...
Pitanja električnih vozila su rešiva, ali zahteva jedan potpuno drugačiji sistem vladavine nego što je ovde. Neću da budem pesimista ali...
Pozdrav

vilozov

pre 2 godine

(Gradimir, 5. septembar 2021 13:30)


Slažem se, može se raditi na tome, i trebalo bi raditi na tome ALI..
ne znam na kakvu infrastrukturu mislite ispred zgrada, nema tu ništa, parking na golom betonu. Za parking servis je maksimum truda i ulaganja bilo da označi mesta gde treba da se plaća. Pa mi nismo sposobni kanalizacije da očistimo, posle malo kiše bulevari puni vode. Kakva infrastruktura, kakva elektronika, to je za nas daleko buduće vreme.

Treba se raditi na tome, ali daleko smo od toga da možemo obezbediti struje za značajan procenat automobila. 1-2kw noću bi možda moglo obezbediti dovoljno energije za dnevne potrebe, ali recimo 200k (10% od svih u državi) vozila da to radi svaku noć - 200-300 MW.. to je Đerdap. Solarno je smešno malo energije, to dolazi na red kad se istroše druge mogućnosti i postoji višak sredstava.

I na kraju, naravno, cena struje će značajno porasti, verovatno će se izjednačiti sa današnjim cenama goriva, po kilometru pređenom.

Robert Klepic

pre 2 godine

To je super.Kradju punjaca resiti postavljanem video nadzora.Pa neka ukrade,onda kazna od 500000dinara i drustveno koristan rad(kopanje kanala,ciscenje javnih povrsina od snega.....Pa da vidimo dali mu se isplati.

kele®

pre 2 godine

Pa provodnik za javnu rasvetu je malog preseka, ne moze da isporuci veliku kolicinu struje. Ima da ga pune 2 dana
(ayinger, 05. septembar 2021 11:19)
Ne vjerujem da se misli na postojeće stubove.

Mitar

pre 2 godine

Za ove koji se groze cena goriva na pumpama, ne sekirajte se, neće ni pogon na struju biti jeftiniji kad se država nakači sa nametima.

Gradimir

pre 2 godine

Ovo već mesecima pominjem ovde u svojim komentarima. Struje ima svuda gde ima bar tragova civilizacije. Ako auto parkirate ispred zgrade noću, zašto da ga i ne punite tokom tog perioda? I 1-2 kW znači ako stoji 10-ak ili više sati dnevno. Infrastruktura već postoji, još treba dodati i elektroniku za praćenje potrošnje i identifikaciju... Što se tiče količine potrebne struje, solarni paneli gde god mogu fizički da se montiraju i eto struje. Dozvoliti ko god hoće da investira u njih i nek zarađuje. Ovo će i tako biti jako postepen prelazak na struju. Kada bi svi proizvođači automobila odjednom počeli da proizvode samo ev, kad bi imali baterija naravno, trebale bi decenije da se elektrifikuje ceo saobraćaj.

cine

pre 2 godine

Da imam novca da kupim, najmanji problem bi bio punjenje, samo da ne gledam cene goriva na pumpama. Sve ovo oko cene goriva prelazi u bezobrazluk, ali ničija nije gorela do zore. Stiže struja pa ćemo videti .

Locutus

pre 2 godine

samo bežično da se puni sam a ja da ne razmišljam
(džombe, 5. septembar 2021 09:49)

Da, a između auta i punjača praviš tople sendviče kao u mikrotalasnoj. Nema bežičnog punjenja za tako velike potrošače.

evfreak

pre 2 godine

@džombe
A sad bežično puniš gorivo? Ili stojiš pored smrdljive pumpe i udišeš kancer?

Ili ko mnogi koji imaju na metan, jurcaju po gradu nekada i po 10km da napune boce. I pri tom, em opasno, em traje li traje, nekad i 10min... Al zato jeftino...
Ovo je najrealniji vid punjenja EV i sigurno budućnost... Za 20 god, biće prevaziđeni, jer će se baterije puniti za nekoliko minuta...

ciga

pre 2 godine

@keke
Ti satovi nisu imali veze sa strujom, imali su mehanički mehanizam koji se aktivirao na novac ili žeton i otkucava je zadato vreme.

1122

pre 2 godine

Jeste, ostavis auto zakacen na banderu, naidju braca i pokupe kabl...pravac ma otkup.sekundarnih sirovina. Ljudi moji, koji ce to ulicni ratovi u Bloku 44 da budu...
(Kobaja Grande, 05. septembar 2021 10:33)

Samo da bolje informišem tebe i druge čitaoce - kabl je zaključan kad se auto puni i ne može da se iščupa. Jedino mogu da ga iseku, ali mislim da se mnogi ne bi usudili na takav potez, struja je to. :)

Keke

pre 2 godine

Punjenje automobila se predstavlja komplikovano kao da je operacija na otvorenom mozgu. Da li se neko seća da su pre 40 godina na ulicama postojali parking satovi? Svako parking mesto je imalo nekakav električni uređaj koji je otkucavao vreme. Da li je toliko teško zamisliti da svako parking mesto može da ima struju?

Kobaja Grande

pre 2 godine

Jeste, ostavis auto zakacen na banderu, naidju braca i pokupe kabl...pravac ma otkup.sekundarnih sirovina. Ljudi moji, koji ce to ulicni ratovi u Bloku 44 da budu...

Bobo

pre 2 godine

Glupost! A ko će vam u Srbiji proizvesti struju?! Pa termoelektrana u Obrenovcu brekće, jedva da može da obezbedi današnje potrebe. Potrošnja struje je i leti ogromna, zbog klima uređaja. A, šta ste uradili ako i povećate proizvodnju upotrebom fosilnih goriva - baš ništa.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Jeste, ostavis auto zakacen na banderu, naidju braca i pokupe kabl...pravac ma otkup.sekundarnih sirovina. Ljudi moji, koji ce to ulicni ratovi u Bloku 44 da budu...

Locutus

pre 2 godine

samo bežično da se puni sam a ja da ne razmišljam
(džombe, 5. septembar 2021 09:49)

Da, a između auta i punjača praviš tople sendviče kao u mikrotalasnoj. Nema bežičnog punjenja za tako velike potrošače.

Bobo

pre 2 godine

Glupost! A ko će vam u Srbiji proizvesti struju?! Pa termoelektrana u Obrenovcu brekće, jedva da može da obezbedi današnje potrebe. Potrošnja struje je i leti ogromna, zbog klima uređaja. A, šta ste uradili ako i povećate proizvodnju upotrebom fosilnih goriva - baš ništa.

Mitar

pre 2 godine

Za ove koji se groze cena goriva na pumpama, ne sekirajte se, neće ni pogon na struju biti jeftiniji kad se država nakači sa nametima.

cine

pre 2 godine

Da imam novca da kupim, najmanji problem bi bio punjenje, samo da ne gledam cene goriva na pumpama. Sve ovo oko cene goriva prelazi u bezobrazluk, ali ničija nije gorela do zore. Stiže struja pa ćemo videti .

Gradimir

pre 2 godine

Ovo već mesecima pominjem ovde u svojim komentarima. Struje ima svuda gde ima bar tragova civilizacije. Ako auto parkirate ispred zgrade noću, zašto da ga i ne punite tokom tog perioda? I 1-2 kW znači ako stoji 10-ak ili više sati dnevno. Infrastruktura već postoji, još treba dodati i elektroniku za praćenje potrošnje i identifikaciju... Što se tiče količine potrebne struje, solarni paneli gde god mogu fizički da se montiraju i eto struje. Dozvoliti ko god hoće da investira u njih i nek zarađuje. Ovo će i tako biti jako postepen prelazak na struju. Kada bi svi proizvođači automobila odjednom počeli da proizvode samo ev, kad bi imali baterija naravno, trebale bi decenije da se elektrifikuje ceo saobraćaj.

1122

pre 2 godine

Jeste, ostavis auto zakacen na banderu, naidju braca i pokupe kabl...pravac ma otkup.sekundarnih sirovina. Ljudi moji, koji ce to ulicni ratovi u Bloku 44 da budu...
(Kobaja Grande, 05. septembar 2021 10:33)

Samo da bolje informišem tebe i druge čitaoce - kabl je zaključan kad se auto puni i ne može da se iščupa. Jedino mogu da ga iseku, ali mislim da se mnogi ne bi usudili na takav potez, struja je to. :)

ciga

pre 2 godine

@keke
Ti satovi nisu imali veze sa strujom, imali su mehanički mehanizam koji se aktivirao na novac ili žeton i otkucava je zadato vreme.

vilozov

pre 2 godine

(Gradimir, 5. septembar 2021 13:30)


Slažem se, može se raditi na tome, i trebalo bi raditi na tome ALI..
ne znam na kakvu infrastrukturu mislite ispred zgrada, nema tu ništa, parking na golom betonu. Za parking servis je maksimum truda i ulaganja bilo da označi mesta gde treba da se plaća. Pa mi nismo sposobni kanalizacije da očistimo, posle malo kiše bulevari puni vode. Kakva infrastruktura, kakva elektronika, to je za nas daleko buduće vreme.

Treba se raditi na tome, ali daleko smo od toga da možemo obezbediti struje za značajan procenat automobila. 1-2kw noću bi možda moglo obezbediti dovoljno energije za dnevne potrebe, ali recimo 200k (10% od svih u državi) vozila da to radi svaku noć - 200-300 MW.. to je Đerdap. Solarno je smešno malo energije, to dolazi na red kad se istroše druge mogućnosti i postoji višak sredstava.

I na kraju, naravno, cena struje će značajno porasti, verovatno će se izjednačiti sa današnjim cenama goriva, po kilometru pređenom.

evfreak

pre 2 godine

@džombe
A sad bežično puniš gorivo? Ili stojiš pored smrdljive pumpe i udišeš kancer?

Ili ko mnogi koji imaju na metan, jurcaju po gradu nekada i po 10km da napune boce. I pri tom, em opasno, em traje li traje, nekad i 10min... Al zato jeftino...
Ovo je najrealniji vid punjenja EV i sigurno budućnost... Za 20 god, biće prevaziđeni, jer će se baterije puniti za nekoliko minuta...

Gradimir

pre 2 godine

Cene solarnih panela padaju godinama. Sada su na 1000 eur po kW. Za par hiljada eur investicije može se proizvesti 500 do 600 kWh mesečno, dovoljno da se pređe bar 2 do 3.000 km. To ne zvuči beznačajno. Mogu da zamislim situaciju da vlasnik EV investira u solarne panele, na svojoj kući ili u neku udruženu solarnu farmu i da prodajom struje EPS puni svoj račun kWh koje može na EPS punjačima da koristi.

flccc

pre 2 godine

Mene brine jedna stvar. Kako bude bilo sve više ovih automobila tako će rasti i cena struje. Zašto ja ako ne vozim automobil treba da ispaštam zbog ovoga. Znam i da poskupljenje nafte utiče na rast cena ali mi je ovo nekako direktniji udar na budžet

Keke

pre 2 godine

Punjenje automobila se predstavlja komplikovano kao da je operacija na otvorenom mozgu. Da li se neko seća da su pre 40 godina na ulicama postojali parking satovi? Svako parking mesto je imalo nekakav električni uređaj koji je otkucavao vreme. Da li je toliko teško zamisliti da svako parking mesto može da ima struju?

evfreak

pre 2 godine

@vilozov
Vrlo dobar komentar. Važno je da kao društvo imamo što više ovakvih diskusija.
Ovim tempom, jasno je svima da mi kao država kaskamo nekoliko decenija. I biće još gore, jer novi trendovi u svetu zahtevaju sve brže reagovanje, propise, ulaganja itd...
Pitanja električnih vozila su rešiva, ali zahteva jedan potpuno drugačiji sistem vladavine nego što je ovde. Neću da budem pesimista ali...
Pozdrav

kele®

pre 2 godine

Pa provodnik za javnu rasvetu je malog preseka, ne moze da isporuci veliku kolicinu struje. Ima da ga pune 2 dana
(ayinger, 05. septembar 2021 11:19)
Ne vjerujem da se misli na postojeće stubove.

asd

pre 2 godine

Kada bi svi automobili bili na struju, i dodje noc, i svi pune svoj auto.
Matematika kaze: Samo u BG ima oko 700.000 automobila (CCA Broj kombinacija slova, puta 2000 do kog broja smo stigli od prilike). Da se pune na sporom punjenju (uticnica), vuku oko 7kW struje, dakle 4.9 Miliona kilovata (4.9 Mega wat-a) struje za 1 sat ! Poredjenja radi, termo elektrana Nikola Tesla A u Obrenovcu proizvodi 1.65 MW :)
Pri svemu tome, sve da elektrana moze da pokrije BG, trenutnim nacinom rada, zagadjenje je vece po predjenom KM nego kod SUS motora.

Robert Klepic

pre 2 godine

To je super.Kradju punjaca resiti postavljanem video nadzora.Pa neka ukrade,onda kazna od 500000dinara i drustveno koristan rad(kopanje kanala,ciscenje javnih povrsina od snega.....Pa da vidimo dali mu se isplati.

XXL

pre 2 godine

I onda dođe neki džule iz švaleracije podigne nogu uz uličnu rasvetu i 'obeleži' svoju teritoriju preko kabla kojim se puni ljubimac i izazove kratak spoj ili ti stručno kursšlus.

111

pre 2 godine

Tesko je to sprovodivo, teorijski mozda ali prakticno je nezamisivo, i kako i gde da parkiras, pored bandere, i odes kuci da spavas?
EV je ok za ljude koji imaju kuce, da mogu preko noci da pune auto, potrebno je bar 8 sati punjenja, i brzi punjaci u garazama dolaze u obzir ali samo ako si milioner zbog cene instalacija i samog tog punjaca, a sve ovo ostalo je trazenje nacina kako da se omasovi ta prica, to s banderama je nerealno.
Mislim da je kao 2.auto Ev ok za gradsku pricu, do 100 km na dan po gradu, za iole dalji x nije isplativo a ponekad je i nemoguca misija, zbg kofera, guzvi na granicama, upotrebe klime, male krstarece brzine radi cuvanja baterije, nedostatak punjaca itd..

Stranac

pre 2 godine

Kada bi svi automobili bili na struju, i dodje noc, i svi pune svoj auto.
Matematika kaze: Samo u BG ima oko 700.000 automobila (CCA Broj kombinacija slova, puta 2000 do kog broja smo stigli od prilike). Da se pune na sporom punjenju (uticnica), vuku oko 7kW struje, dakle 4.9 Miliona kilovata (4.9 Mega wat-a) struje za 1 sat ! Poredjenja radi, termo elektrana Nikola Tesla A u Obrenovcu proizvodi 1.65 MW :)
Pri svemu tome, sve da elektrana moze da pokrije BG, trenutnim nacinom rada, zagadjenje je vece po predjenom KM nego kod SUS motora.

Kakvu ti uticnicu imas kad vuces 7 kW? Kod mene su 2 kW. Jedan od nas dvojice opasno grijesi. Ima li neko da mi objasni?

Gradimir

pre 2 godine

Nisu mi jasni ovo koji uporno tvrde: ne može to, nije isplativo, nije izvodljivo, nema struje, struja iz uglja.. a svi proizvođači planiraju u relativno skoro vreme potpuni prelazak na struju. Jesu li svi oni i države koje ih forsiraju u zabludi a samo komentatori na B92 auto sekciji imaju tačne informacije?

Stranac

pre 2 godine

Da, a između auta i punjača praviš tople sendviče kao u mikrotalasnoj. Nema bežičnog punjenja za tako velike potrošače.
(Locutus, 5. septembar 2021 12:37)

E, moj rodjace. Kad ne znas, bolje je da nista i ne pises.
Dodji u Norvesku da vidis bezicne punjace. Uostalom, ne moras - izguglaj Oslo, Jaguar, trådløs lading.

Keke

pre 2 godine

Punjenje automobila se predstavlja komplikovano kao da je operacija na otvorenom mozgu. Da li se neko seća da su pre 40 godina na ulicama postojali parking satovi? Svako parking mesto je imalo nekakav električni uređaj koji je otkucavao vreme. Da li je toliko teško zamisliti da svako parking mesto može da ima struju?

1122

pre 2 godine

Jeste, ostavis auto zakacen na banderu, naidju braca i pokupe kabl...pravac ma otkup.sekundarnih sirovina. Ljudi moji, koji ce to ulicni ratovi u Bloku 44 da budu...
(Kobaja Grande, 05. septembar 2021 10:33)

Samo da bolje informišem tebe i druge čitaoce - kabl je zaključan kad se auto puni i ne može da se iščupa. Jedino mogu da ga iseku, ali mislim da se mnogi ne bi usudili na takav potez, struja je to. :)

Kobaja Grande

pre 2 godine

Jeste, ostavis auto zakacen na banderu, naidju braca i pokupe kabl...pravac ma otkup.sekundarnih sirovina. Ljudi moji, koji ce to ulicni ratovi u Bloku 44 da budu...

Bobo

pre 2 godine

Glupost! A ko će vam u Srbiji proizvesti struju?! Pa termoelektrana u Obrenovcu brekće, jedva da može da obezbedi današnje potrebe. Potrošnja struje je i leti ogromna, zbog klima uređaja. A, šta ste uradili ako i povećate proizvodnju upotrebom fosilnih goriva - baš ništa.

Gradimir

pre 2 godine

Ovo već mesecima pominjem ovde u svojim komentarima. Struje ima svuda gde ima bar tragova civilizacije. Ako auto parkirate ispred zgrade noću, zašto da ga i ne punite tokom tog perioda? I 1-2 kW znači ako stoji 10-ak ili više sati dnevno. Infrastruktura već postoji, još treba dodati i elektroniku za praćenje potrošnje i identifikaciju... Što se tiče količine potrebne struje, solarni paneli gde god mogu fizički da se montiraju i eto struje. Dozvoliti ko god hoće da investira u njih i nek zarađuje. Ovo će i tako biti jako postepen prelazak na struju. Kada bi svi proizvođači automobila odjednom počeli da proizvode samo ev, kad bi imali baterija naravno, trebale bi decenije da se elektrifikuje ceo saobraćaj.

evfreak

pre 2 godine

@džombe
A sad bežično puniš gorivo? Ili stojiš pored smrdljive pumpe i udišeš kancer?

Ili ko mnogi koji imaju na metan, jurcaju po gradu nekada i po 10km da napune boce. I pri tom, em opasno, em traje li traje, nekad i 10min... Al zato jeftino...
Ovo je najrealniji vid punjenja EV i sigurno budućnost... Za 20 god, biće prevaziđeni, jer će se baterije puniti za nekoliko minuta...

XXL

pre 2 godine

I onda dođe neki džule iz švaleracije podigne nogu uz uličnu rasvetu i 'obeleži' svoju teritoriju preko kabla kojim se puni ljubimac i izazove kratak spoj ili ti stručno kursšlus.

Robert Klepic

pre 2 godine

To je super.Kradju punjaca resiti postavljanem video nadzora.Pa neka ukrade,onda kazna od 500000dinara i drustveno koristan rad(kopanje kanala,ciscenje javnih povrsina od snega.....Pa da vidimo dali mu se isplati.

cine

pre 2 godine

Da imam novca da kupim, najmanji problem bi bio punjenje, samo da ne gledam cene goriva na pumpama. Sve ovo oko cene goriva prelazi u bezobrazluk, ali ničija nije gorela do zore. Stiže struja pa ćemo videti .

flccc

pre 2 godine

Mene brine jedna stvar. Kako bude bilo sve više ovih automobila tako će rasti i cena struje. Zašto ja ako ne vozim automobil treba da ispaštam zbog ovoga. Znam i da poskupljenje nafte utiče na rast cena ali mi je ovo nekako direktniji udar na budžet

Gradimir

pre 2 godine

Cene solarnih panela padaju godinama. Sada su na 1000 eur po kW. Za par hiljada eur investicije može se proizvesti 500 do 600 kWh mesečno, dovoljno da se pređe bar 2 do 3.000 km. To ne zvuči beznačajno. Mogu da zamislim situaciju da vlasnik EV investira u solarne panele, na svojoj kući ili u neku udruženu solarnu farmu i da prodajom struje EPS puni svoj račun kWh koje može na EPS punjačima da koristi.

asd

pre 2 godine

Kada bi svi automobili bili na struju, i dodje noc, i svi pune svoj auto.
Matematika kaze: Samo u BG ima oko 700.000 automobila (CCA Broj kombinacija slova, puta 2000 do kog broja smo stigli od prilike). Da se pune na sporom punjenju (uticnica), vuku oko 7kW struje, dakle 4.9 Miliona kilovata (4.9 Mega wat-a) struje za 1 sat ! Poredjenja radi, termo elektrana Nikola Tesla A u Obrenovcu proizvodi 1.65 MW :)
Pri svemu tome, sve da elektrana moze da pokrije BG, trenutnim nacinom rada, zagadjenje je vece po predjenom KM nego kod SUS motora.

kele®

pre 2 godine

Pa provodnik za javnu rasvetu je malog preseka, ne moze da isporuci veliku kolicinu struje. Ima da ga pune 2 dana
(ayinger, 05. septembar 2021 11:19)
Ne vjerujem da se misli na postojeće stubove.

Mitar

pre 2 godine

Za ove koji se groze cena goriva na pumpama, ne sekirajte se, neće ni pogon na struju biti jeftiniji kad se država nakači sa nametima.

vilozov

pre 2 godine

(Gradimir, 5. septembar 2021 13:30)


Slažem se, može se raditi na tome, i trebalo bi raditi na tome ALI..
ne znam na kakvu infrastrukturu mislite ispred zgrada, nema tu ništa, parking na golom betonu. Za parking servis je maksimum truda i ulaganja bilo da označi mesta gde treba da se plaća. Pa mi nismo sposobni kanalizacije da očistimo, posle malo kiše bulevari puni vode. Kakva infrastruktura, kakva elektronika, to je za nas daleko buduće vreme.

Treba se raditi na tome, ali daleko smo od toga da možemo obezbediti struje za značajan procenat automobila. 1-2kw noću bi možda moglo obezbediti dovoljno energije za dnevne potrebe, ali recimo 200k (10% od svih u državi) vozila da to radi svaku noć - 200-300 MW.. to je Đerdap. Solarno je smešno malo energije, to dolazi na red kad se istroše druge mogućnosti i postoji višak sredstava.

I na kraju, naravno, cena struje će značajno porasti, verovatno će se izjednačiti sa današnjim cenama goriva, po kilometru pređenom.

evfreak

pre 2 godine

@vilozov
Vrlo dobar komentar. Važno je da kao društvo imamo što više ovakvih diskusija.
Ovim tempom, jasno je svima da mi kao država kaskamo nekoliko decenija. I biće još gore, jer novi trendovi u svetu zahtevaju sve brže reagovanje, propise, ulaganja itd...
Pitanja električnih vozila su rešiva, ali zahteva jedan potpuno drugačiji sistem vladavine nego što je ovde. Neću da budem pesimista ali...
Pozdrav

Locutus

pre 2 godine

samo bežično da se puni sam a ja da ne razmišljam
(džombe, 5. septembar 2021 09:49)

Da, a između auta i punjača praviš tople sendviče kao u mikrotalasnoj. Nema bežičnog punjenja za tako velike potrošače.

Stranac

pre 2 godine

Da, a između auta i punjača praviš tople sendviče kao u mikrotalasnoj. Nema bežičnog punjenja za tako velike potrošače.
(Locutus, 5. septembar 2021 12:37)

E, moj rodjace. Kad ne znas, bolje je da nista i ne pises.
Dodji u Norvesku da vidis bezicne punjace. Uostalom, ne moras - izguglaj Oslo, Jaguar, trådløs lading.

Gradimir

pre 2 godine

Nisu mi jasni ovo koji uporno tvrde: ne može to, nije isplativo, nije izvodljivo, nema struje, struja iz uglja.. a svi proizvođači planiraju u relativno skoro vreme potpuni prelazak na struju. Jesu li svi oni i države koje ih forsiraju u zabludi a samo komentatori na B92 auto sekciji imaju tačne informacije?

ciga

pre 2 godine

@keke
Ti satovi nisu imali veze sa strujom, imali su mehanički mehanizam koji se aktivirao na novac ili žeton i otkucava je zadato vreme.

111

pre 2 godine

Tesko je to sprovodivo, teorijski mozda ali prakticno je nezamisivo, i kako i gde da parkiras, pored bandere, i odes kuci da spavas?
EV je ok za ljude koji imaju kuce, da mogu preko noci da pune auto, potrebno je bar 8 sati punjenja, i brzi punjaci u garazama dolaze u obzir ali samo ako si milioner zbog cene instalacija i samog tog punjaca, a sve ovo ostalo je trazenje nacina kako da se omasovi ta prica, to s banderama je nerealno.
Mislim da je kao 2.auto Ev ok za gradsku pricu, do 100 km na dan po gradu, za iole dalji x nije isplativo a ponekad je i nemoguca misija, zbg kofera, guzvi na granicama, upotrebe klime, male krstarece brzine radi cuvanja baterije, nedostatak punjaca itd..

Stranac

pre 2 godine

Kada bi svi automobili bili na struju, i dodje noc, i svi pune svoj auto.
Matematika kaze: Samo u BG ima oko 700.000 automobila (CCA Broj kombinacija slova, puta 2000 do kog broja smo stigli od prilike). Da se pune na sporom punjenju (uticnica), vuku oko 7kW struje, dakle 4.9 Miliona kilovata (4.9 Mega wat-a) struje za 1 sat ! Poredjenja radi, termo elektrana Nikola Tesla A u Obrenovcu proizvodi 1.65 MW :)
Pri svemu tome, sve da elektrana moze da pokrije BG, trenutnim nacinom rada, zagadjenje je vece po predjenom KM nego kod SUS motora.

Kakvu ti uticnicu imas kad vuces 7 kW? Kod mene su 2 kW. Jedan od nas dvojice opasno grijesi. Ima li neko da mi objasni?