Nedelja, 05.09.2021.

07:40

"Ovo je kraj Đukanovića"; Krivokapić na ručku sa vrhom SPC, Veljoviću određeno zadržavanje VIDEO/FOTO

Na Cetinju je, uprkos barikadama, paljenju guma na putu, Molotovljevom koktelu kojim je napadnuta policija, mitropolit crnogorsko-primorski Joanikije ustoličen.

Izvor: B92

"Ovo je kraj Ðukanoviæa"; Krivokapiæ na ruèku sa vrhom SPC, Veljoviæu odreðeno zadržavanje VIDEO/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Vanja Petrović

pre 2 godine

Koja je to "ruska crkva" u GR?
Napisi gde je to u GR?
Kakve ti veze imas sa verom pokazao si u nadrealnom komentaru koji veze s vezom nema.
(001, 6. septembar 2021 01:41)

Prvo i osnovno, kućno vaspitanje je obraćati se nepoznatim ljudima persiranjem. Drugo, ja sam ONA, gospođa od pedeset leta.

Treće, evo odgovora gde se nalaze ruske crkve u Atini:
Храм Святой Животворящей Троицы г. Афины, Filellinon 21, Athina 105 57
Church of Sotera Lykodemos - Holy Trinity, Souri 1, Athina 105 57

Još neko pitanje? Vređanje? Pljuvanje možda?

SRB über alles

pre 2 godine

Blago nama,policija je primorana da cuva svestenstvo od nas samih.Pred nama je svijetla buducnost.
(Djuradj, 05. septembar 2021 13:00)


A kako vam ono cuvaju papu?
Blindirana kola, balisticko staklo i 3 helikoptera iznad?
Pred tobom svakako nije svIJetla buducnost, pogotovo sada kada ste pukli a gl egzekutor i magijas uhapsen..
A bogomi ni ovaj tvoj glavni iz "nicije kuce" nece dugo...
Vi ste bruka i sramota, za ceo zivot ste se obrukali nepocinstvima!

001

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43


Koja je to "ruska crkva" u GR?
Napisi gde je to u GR?
Kakve ti veze imas sa verom pokazao si u nadrealnom komentaru koji veze s vezom nema.

Kada iz paprikasa luk tvrdi da je prvi ubacen sastojak

pre 2 godine

@(pope, 5. septembar 2021 17:03)

Ja se bojim da vi ne znate nista o srpskim korenima a kamoli o tudjim. O kakvim vi konverzijama pricate? Nas Srba iz pagana u pravoslavce? Jel nas je pravoslavlje napravilo Srbima? Pa vi ne znate ni odgovor na to pitanje a kamoli da se bavite Hrvatima ili Muslimanima. Ovde su uvek jace i strane sile pravile reda i nama uvodile nacin zivota, nista novo i nista strasno. Zviot ide dalje a te price sto je pricao mitolosko bice djed i pradjed su cisto prazne price kad nam je lose da imamo koga da okrivimo zasto nam je lose.

001

pre 2 godine

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.
(Habiru@
Sveta Gora i Grčka ti nije isto, ne vladaju isti zakoni. Da, Sveta Gora je u okviru Grčke ali faktički je zaseban entitet tako da i jesi ali bome više nisi u pravu.
(BLuka, 05. septembar 2021 21:40)


Hilandar ima zakonsku exteritorijalnost u GR, dakle kao ambasada, lupetate ljudi a pojma nemate..da ste nekada posetili Hilandar znali kakva je procedura..

BLuka

pre 2 godine

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.
(Habiru@
Sveta Gora i Grčka ti nije isto, ne vladaju isti zakoni. Da, Sveta Gora je u okviru Grčke ali faktički je zaseban entitet tako da i jesi ali bome više nisi u pravu.

CGvara

pre 2 godine

Ustolicenje je Crkveni dogadjaj i redovna procedura koja se u Cetinjskom manastiru obavlja vec godinama. Znaci pricati kako Crkva tera mak na konac nekome je cista glupost. Jedan normalan proces za koji niko od ovih buntovnika i ostalih kriticara ne bi ni Cuo, niti obratio paznju da nije dignuta ova mrznja i terror protiv Crkve i Srba.
Klasicno izvodjenje teroristicke akcije podrivanja drzavnog poretka. I to od strane predsednika drzave i njegovog savetnika. U regionu takodje, oglasavaju se glavni iskompleksirani srbomrsci. Svi oni koji sopstveni identitet prave samo na ponistavanju i prisvajanju Srbskog.

Moica

pre 2 godine

Ovo je politicka igra Djukanovica. Organizuje vec mesec dana ove sto su dosli ne bi li isprovocirao policiju da reaguje ili skine unifirmu. Ovim je porazen. Da je svestenstvo spc njemu udovoljilo, nista se ovde ne bi zavrsilo. Krenuli bi da postavljaju barikade gde god krenu i uskoro napravili drzavni udar i ko zna sta jos. Sve vri. Ljudi iz iste familije ne mogu da se gledaju ocima. Svako izabrao svoju stranu. Na zalost, 90 posto Srbije nema zelju ili intelekt da shvati sta se u CG desava.

Habiru

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43)

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.

pope

pre 2 godine

@Bacvanine:
1.Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
2.Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
3.Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?

1.Zato sto su svi pomenuti postali ono.sto jesu upravo na bazi negacije svog korena: Srpstva. Drugacije ne bi mogli ni da postoje kao odvojen entitet. Procitaj malo o konverziji.
2. Nije moguce. Niti je za nas i za njih bitno. Nilad niko nije ni sasvim u krivu ni sasvim u pravu.
3. U prirodi coveka je da zeli da se drugima dopadne. Da li to treba da radi uvek inpo svaku cenu? Naravno, ne. Slicno je i na nivou kolektivnih identiteta. Da li su Jevreje ikada svi voleli i da li ce ih voleti i da li njih za to uopste.briga?

Никола

pre 2 godine

Пред манастиром на Цетињу, на црквена звона, полицајац спушта оружје, крсти се и враћа оружје на готовс. Свака част ! Прелепа слика !

Inception

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.
(Predrag, 05. septembar 2021 10:16)


To o cemu pricas bi bilo u redu kada bi vecina stanovnistva Crne Gore zelela autokefalnost, ali u CG postoji mozda 2% ljudi koji zele tu autokefalnost od SPC. A i ti koji to zele, ne zele iz razloga vere, nego zaokruzivanja nezavisnosti, distanciranja od Srbije i zauzimanja crkava, manastira i manastirskih imanja, a i radi drugih "usluga" koje su im obecane od strane tih koji mute vodu. Uostalom, litije su pokazale koliko ljudi postuje SPC i njoj veruje, pa su one bile i katalizator tektonskih promena koje su se prosle godine desile na politickoj sceni CG. Upravo zbog tih promena, ovo nema veze sa verom. Tako da se ne brines ti da li znamo ili ne znamo, znamo savreno dobro.

GoranH

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema...
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43)

O čemu ti pričaš, kakvo teranje maka na konac, s koje obe strane, jel to predlažeš da SPC prestane sa radom u Crnoj Gori da ne bi bilo teranja maka na konac i zbog čega, zbog manje od 1% stanovništva CG koji bi neku CPC a veći deo njih se Bogu ne moli već se politikom bavi.

Padjine969

pre 2 godine

Ocigledno da ne postoji kriticna masa koja bi bila za CPC.Pitanje je da li ce je i biti u buducnosti.U tome je i najveci problem ove manjine.U nemoci se poseze za ovakvim ocajnickim potezima koji im nikako ne idu u prilog.Najveci je broj umerenih vernika koji nisu skloni sukobu.Oni su ti kojih se pita pa prema tome je ocigledan poraz pobunjenicke struje.

GoranH

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.
(Predrag, 5. septembar 2021 10:16)

Jeste Predraže tako je, al ne ide to tako brzo, i ne može tamo neki raskolnički pop da osnuje svoju CPC i da traži priznanje. Treba da crnogorsko-primorska mitropolija dođe do toga da postane Crnogorska pravoslavna crkva, crkva koja će se voleti sa svojom bratskom SPC.

Vanja Petrović

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!

Dragan

pre 2 godine

Svaka cast Policiji, SAJ-u, telohraniteljima i svim bezbedonosnim sluzbama koje su imale ucesce u ovom dogadjaju, odradili su odlican posao a da niko nije nastradao. Bravo za sve momke Srbe, Crnogorce, Muslimene, Hrvate koji su bili u njihovim redovima i bez pogovora radili u sluzbi svih.

Demar Derozan

pre 2 godine

Ne treba ovde smisljeno mutiti vodu. Radi se o pravu svih gradjana na slobodu veroispovesti ma koje vere bili. To pravo niko ne moze drugome uskratiti, posebno silom. Svestenstvo je razumno postupilo danas, doprinoseci miru i spokoju svih. Sve drugo je politika i pokazuje da je CG daleko od moderne evropske drzave gde postoje institucije i postuje se zakon. Podrska mitropolitu Joanikiju.

Realnii 16

pre 2 godine

Nije mi samo jasno kako neko moze biti zadovoljan danasnjim desavanjima.Crna Gora je duboko podijeljena i niko od politicara ne radi na pomirenju jer im vjerovatno nije u interesu.Iskreno se nadam da ce doci vrijeme kada nece biti barikada sa jedne i dugih cijevi sa druge strane i kad cemo moci dogovorom da rjesavamo stvari.Pozdrav iz pg..

Sean Corey

pre 2 godine

Animozitet prema Srbima postoji zato sto smo mi jedini narod koji je ziveo i zivi u svim zemljama bivse Jugoslavije. Nije do nas ili do nase politike,jednostavno da bi sacuvali svoje drzavnosti i napravili naciju te zemlje teze negiranju srpstva,pogotovu one u kojima nas narod predstavlja ne bas tako mali deo populacije. Nas narod ima jak osecaj pripadnosti i ponosa i to je problem republikama u kojima zivimo.

Mile Dizna

pre 2 godine

Ne kontam što se u komentarima ateisti optužuju za ovo stanje? Pa i jedna i druga strana su 'veliki' vjernici, navodno se i istom imaginarnom bogu mole, polažu pravo na isti/e hram(ove) i još ponešto. Vaši problemi, vi ih rješavajte, ostavite nas nevjernike po strani. Mi imamo naučne knjige, biblioteke i laboratorije, vi imate jednu knjigu, popove, kandila i crkve.

posmatracica

pre 2 godine

Gde god se puno srbovalo, to Srba više nema.
(Viktor, 05. septembar 2021 09:45)

tačno, zato što neće veće sile da dozvole jačanje srpskog naroda, što je logično. Sa druge strane mi smo po prirodi tvrdoglavi, jer oni srbi koji to nisu bili su postali hrvati, bošnjaci i sl., preostali srbi su tvrdoglavi srbi. Srbovanje od devedesetih ima loš prizvuk ali je zato velicanje bilo koje druge nacije u redu? Jel iko ikad čuo francuze kako o svojoj naciji pričaju? Ne budimo i ne pravimo se naivni, molim Vas...

H2H

pre 2 godine

@Bačvanin

Srbija je največa i ubedljivo najbrojnija Republika bivše države, sa jasnim nacionalnim i istoriskim identitetom. Normalno je, da će druge, manje jedinice, videti takvu Srbiju, kao prepreku, u izgradnji ili obnavljanju svog nacionalnog identiteta. I treba reći, da svako ima pravo na svoj identitet i da se se oseća onako kako želi, ali ne preko Srbije i Srpskih leđa.

Dušan R.

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?
(Bacvanin, 05. septembar 2021 10:05)

Da. Moguce je.
Medjutim naravno da su na ovim prostotima svi gresili, ali sto se tice trenutne situacije bas nista nema od toga da su krivi Srbi.

Bacvanin

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?

šumadinac

pre 2 godine

Srpska pravoslavana crkva jeste odvojena od države, zato je ovoliko značajna za Srbe, vlasti, pa i države se manjaju, SPC je tu vekovima, verovatno da kada nje ne bude bilo i sačuvanih dokumenata, biće lako dokazati da ni nas nije nikada bilo... Srba u Srbiji!

Brejk

pre 2 godine

Ljudi uvek smisle nešto što napravi podelu i neslogu. Sve to potiče iz ljudskih glava. Osnova svake religije je ljubav, a toga se ne pridržava skoro niko, računajući i većinu sveštenstva. Podeli, pa vladaj!

Predrag

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.

posmatracica

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?
(Bacvanin, 05. septembar 2021 10:05)

predlažem da pročitate knjige, na primer Dobrice Cosica koje pišu o istorijskim događajima na ovim prostorima. A logički gledano, srpski narod je neposlusan u globalnom smislu, hoce slobodu, pravo da bira svoju politiku. Zavadi pa vladaj je najstarija i najuspesnija strategija, pa okreću koga mogu protiv nas. U suštini je prosto.

Nemacka

pre 2 godine

Sve može mirno da se resi, ne kapiram čemu ovolika mržnja, agresija! Pa meni je korona veći problem i to sto nam ukidaju slobode, tek nas čeka pakao!

Kopenhagen

pre 2 godine

Eto ja sam Ateisa, ali nisam nevernik.
Verujem u duše i u energiju koju posedujemo kao bića.
Biblija je napisana da bi se mase kontrolisale, a srpska crkva treba da se odvoji od države, kao u vecini normalnih zemalja.

samo realan

pre 2 godine

'99 bio mobilisan u CG, za vreme bombardovanja. Tada sam shvatio koliko su crnogorci zadrti ili za Mila ili za Srbiju. Nemaju granice u tome. Nadam se da ce sve ovo proci bez krvi, ali shvativši tada kakvi su, cisto sumnjam. Nek im je Bog upomoc. Mislim da treba da se batalimo pitike i mi i oni, kao i ostali Jugosloveni. Poloticari se vode onom, zavadi pa vladaj i samo oni zive dobro. I vidim narod im treba samo za ovakve skupove.

bgsale

pre 2 godine

Meni licno su ove slike pretuzne. Obe strane. Dolazak sa jedinicom specijalaca naoruzanih do zuba. Druga strana na barikadama. Tuzno. Balkan slepo crevo Evrope.

dragan

pre 2 godine

Pametniji popusta!
Svaka cast gosp Krivikapicu,covek od pocetka radi pod ogromnim destruktivnim pritiscima iz Beograda i od Djukanovica!
Ali uspeva da nadje kompromisna resenja!

DR

pre 2 godine

Da li je moguce da svi ovi ljudi nakon raspada bivse nam i svega sto se desilo nakon istog, nisu naucili lekciju da vise niko ne treba da se stavlja na stranu privatnih politickih interesa pojedinaca.

Bajka

pre 2 godine

Ne zna se kome je dosadnije a kome zabavnije: Milovcima, inima, popovima ili MUPu. Ali, XXI vek je, ili bi bar trebalo da bude, a svi kao u XIX. Mi srećom ovaj put nikakve veze nemamo sa ovim, ili...

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Svaka čast Abazoviću i Krivokapiću koji uspevaju da istrpe velike pritiske iz BGD i od ovog Đukanovića. Evo uhapsili i Veljovića. Vidi se da ste na strani pravde, i protiv kriminala. Puna podrška iz zapadne Srbije!

Simon

pre 2 godine

Previše je sve to agresivno u protestima da bi bilo nešto samo oko popova i crkve. Ne razumem Cetinjane samo u smislu njihovih očekuvanja sa ovim blokadama i takvom agresivnošću. Crna Gora je samiostalna država i to je u redu, po volji, i evo ljudi sve uzmite samo znate li šta bi hteli? Da li oni žele da manastir bude pretvoren u muzej ili da ostane crkveni (verski) objekat? Ako misle da ostane verski objekat, nije mi jasno kojij crkvi bi pripao ako nije kako je sad pa još iod 15. veka. Najiskrenije, ne znam da li Crnogorska pravoslavna crkva ima neki status u pravoslavnom svetu?

Bob

pre 2 godine

Zamislite svi situaciju da u Srbiji , Srbi zabrane katolicima ili muslimanima da udju u neki njihov objekat.
U ovom skucaju grupa od 200 ekstremista upravo pokusava to da izvede.

Marijan

pre 2 godine

Vidim da su mnogi neupuceni - ko da obara vladu? Vlada se moze oboriti samo sa DPS-om i nikako drugo. DF moze da "prijeti" i govori kako ce ovo ili ono ali generalno nista ne mogu da urade.

Moica

pre 2 godine

Ovo je politicka igra Djukanovica. Organizuje vec mesec dana ove sto su dosli ne bi li isprovocirao policiju da reaguje ili skine unifirmu. Ovim je porazen. Da je svestenstvo spc njemu udovoljilo, nista se ovde ne bi zavrsilo. Krenuli bi da postavljaju barikade gde god krenu i uskoro napravili drzavni udar i ko zna sta jos. Sve vri. Ljudi iz iste familije ne mogu da se gledaju ocima. Svako izabrao svoju stranu. Na zalost, 90 posto Srbije nema zelju ili intelekt da shvati sta se u CG desava.

Sean Corey

pre 2 godine

Animozitet prema Srbima postoji zato sto smo mi jedini narod koji je ziveo i zivi u svim zemljama bivse Jugoslavije. Nije do nas ili do nase politike,jednostavno da bi sacuvali svoje drzavnosti i napravili naciju te zemlje teze negiranju srpstva,pogotovu one u kojima nas narod predstavlja ne bas tako mali deo populacije. Nas narod ima jak osecaj pripadnosti i ponosa i to je problem republikama u kojima zivimo.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Svaka čast Abazoviću i Krivokapiću koji uspevaju da istrpe velike pritiske iz BGD i od ovog Đukanovića. Evo uhapsili i Veljovića. Vidi se da ste na strani pravde, i protiv kriminala. Puna podrška iz zapadne Srbije!

Marijan

pre 2 godine

Vidim da su mnogi neupuceni - ko da obara vladu? Vlada se moze oboriti samo sa DPS-om i nikako drugo. DF moze da "prijeti" i govori kako ce ovo ili ono ali generalno nista ne mogu da urade.

SRB über alles

pre 2 godine

Blago nama,policija je primorana da cuva svestenstvo od nas samih.Pred nama je svijetla buducnost.
(Djuradj, 05. septembar 2021 13:00)


A kako vam ono cuvaju papu?
Blindirana kola, balisticko staklo i 3 helikoptera iznad?
Pred tobom svakako nije svIJetla buducnost, pogotovo sada kada ste pukli a gl egzekutor i magijas uhapsen..
A bogomi ni ovaj tvoj glavni iz "nicije kuce" nece dugo...
Vi ste bruka i sramota, za ceo zivot ste se obrukali nepocinstvima!

Kada iz paprikasa luk tvrdi da je prvi ubacen sastojak

pre 2 godine

@(pope, 5. septembar 2021 17:03)

Ja se bojim da vi ne znate nista o srpskim korenima a kamoli o tudjim. O kakvim vi konverzijama pricate? Nas Srba iz pagana u pravoslavce? Jel nas je pravoslavlje napravilo Srbima? Pa vi ne znate ni odgovor na to pitanje a kamoli da se bavite Hrvatima ili Muslimanima. Ovde su uvek jace i strane sile pravile reda i nama uvodile nacin zivota, nista novo i nista strasno. Zviot ide dalje a te price sto je pricao mitolosko bice djed i pradjed su cisto prazne price kad nam je lose da imamo koga da okrivimo zasto nam je lose.

Bacvanin

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?

DR

pre 2 godine

Da li je moguce da svi ovi ljudi nakon raspada bivse nam i svega sto se desilo nakon istog, nisu naucili lekciju da vise niko ne treba da se stavlja na stranu privatnih politickih interesa pojedinaca.

Brejk

pre 2 godine

Ljudi uvek smisle nešto što napravi podelu i neslogu. Sve to potiče iz ljudskih glava. Osnova svake religije je ljubav, a toga se ne pridržava skoro niko, računajući i većinu sveštenstva. Podeli, pa vladaj!

Realnii 16

pre 2 godine

Nije mi samo jasno kako neko moze biti zadovoljan danasnjim desavanjima.Crna Gora je duboko podijeljena i niko od politicara ne radi na pomirenju jer im vjerovatno nije u interesu.Iskreno se nadam da ce doci vrijeme kada nece biti barikada sa jedne i dugih cijevi sa druge strane i kad cemo moci dogovorom da rjesavamo stvari.Pozdrav iz pg..

Bob

pre 2 godine

Zamislite svi situaciju da u Srbiji , Srbi zabrane katolicima ili muslimanima da udju u neki njihov objekat.
U ovom skucaju grupa od 200 ekstremista upravo pokusava to da izvede.

Dragan

pre 2 godine

Svaka cast Policiji, SAJ-u, telohraniteljima i svim bezbedonosnim sluzbama koje su imale ucesce u ovom dogadjaju, odradili su odlican posao a da niko nije nastradao. Bravo za sve momke Srbe, Crnogorce, Muslimene, Hrvate koji su bili u njihovim redovima i bez pogovora radili u sluzbi svih.

Никола

pre 2 godine

Пред манастиром на Цетињу, на црквена звона, полицајац спушта оружје, крсти се и враћа оружје на готовс. Свака част ! Прелепа слика !

šumadinac

pre 2 godine

Srpska pravoslavana crkva jeste odvojena od države, zato je ovoliko značajna za Srbe, vlasti, pa i države se manjaju, SPC je tu vekovima, verovatno da kada nje ne bude bilo i sačuvanih dokumenata, biće lako dokazati da ni nas nije nikada bilo... Srba u Srbiji!

H2H

pre 2 godine

@Bačvanin

Srbija je največa i ubedljivo najbrojnija Republika bivše države, sa jasnim nacionalnim i istoriskim identitetom. Normalno je, da će druge, manje jedinice, videti takvu Srbiju, kao prepreku, u izgradnji ili obnavljanju svog nacionalnog identiteta. I treba reći, da svako ima pravo na svoj identitet i da se se oseća onako kako želi, ali ne preko Srbije i Srpskih leđa.

Dušan R.

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?
(Bacvanin, 05. septembar 2021 10:05)

Da. Moguce je.
Medjutim naravno da su na ovim prostotima svi gresili, ali sto se tice trenutne situacije bas nista nema od toga da su krivi Srbi.

bgsale

pre 2 godine

Meni licno su ove slike pretuzne. Obe strane. Dolazak sa jedinicom specijalaca naoruzanih do zuba. Druga strana na barikadama. Tuzno. Balkan slepo crevo Evrope.

Simon

pre 2 godine

Previše je sve to agresivno u protestima da bi bilo nešto samo oko popova i crkve. Ne razumem Cetinjane samo u smislu njihovih očekuvanja sa ovim blokadama i takvom agresivnošću. Crna Gora je samiostalna država i to je u redu, po volji, i evo ljudi sve uzmite samo znate li šta bi hteli? Da li oni žele da manastir bude pretvoren u muzej ili da ostane crkveni (verski) objekat? Ako misle da ostane verski objekat, nije mi jasno kojij crkvi bi pripao ako nije kako je sad pa još iod 15. veka. Najiskrenije, ne znam da li Crnogorska pravoslavna crkva ima neki status u pravoslavnom svetu?

Padjine969

pre 2 godine

Ocigledno da ne postoji kriticna masa koja bi bila za CPC.Pitanje je da li ce je i biti u buducnosti.U tome je i najveci problem ove manjine.U nemoci se poseze za ovakvim ocajnickim potezima koji im nikako ne idu u prilog.Najveci je broj umerenih vernika koji nisu skloni sukobu.Oni su ti kojih se pita pa prema tome je ocigledan poraz pobunjenicke struje.

Demar Derozan

pre 2 godine

Ne treba ovde smisljeno mutiti vodu. Radi se o pravu svih gradjana na slobodu veroispovesti ma koje vere bili. To pravo niko ne moze drugome uskratiti, posebno silom. Svestenstvo je razumno postupilo danas, doprinoseci miru i spokoju svih. Sve drugo je politika i pokazuje da je CG daleko od moderne evropske drzave gde postoje institucije i postuje se zakon. Podrska mitropolitu Joanikiju.

BLuka

pre 2 godine

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.
(Habiru@
Sveta Gora i Grčka ti nije isto, ne vladaju isti zakoni. Da, Sveta Gora je u okviru Grčke ali faktički je zaseban entitet tako da i jesi ali bome više nisi u pravu.

001

pre 2 godine

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.
(Habiru@
Sveta Gora i Grčka ti nije isto, ne vladaju isti zakoni. Da, Sveta Gora je u okviru Grčke ali faktički je zaseban entitet tako da i jesi ali bome više nisi u pravu.
(BLuka, 05. septembar 2021 21:40)


Hilandar ima zakonsku exteritorijalnost u GR, dakle kao ambasada, lupetate ljudi a pojma nemate..da ste nekada posetili Hilandar znali kakva je procedura..

posmatracica

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?
(Bacvanin, 05. septembar 2021 10:05)

predlažem da pročitate knjige, na primer Dobrice Cosica koje pišu o istorijskim događajima na ovim prostorima. A logički gledano, srpski narod je neposlusan u globalnom smislu, hoce slobodu, pravo da bira svoju politiku. Zavadi pa vladaj je najstarija i najuspesnija strategija, pa okreću koga mogu protiv nas. U suštini je prosto.

posmatracica

pre 2 godine

Gde god se puno srbovalo, to Srba više nema.
(Viktor, 05. septembar 2021 09:45)

tačno, zato što neće veće sile da dozvole jačanje srpskog naroda, što je logično. Sa druge strane mi smo po prirodi tvrdoglavi, jer oni srbi koji to nisu bili su postali hrvati, bošnjaci i sl., preostali srbi su tvrdoglavi srbi. Srbovanje od devedesetih ima loš prizvuk ali je zato velicanje bilo koje druge nacije u redu? Jel iko ikad čuo francuze kako o svojoj naciji pričaju? Ne budimo i ne pravimo se naivni, molim Vas...

Nemacka

pre 2 godine

Sve može mirno da se resi, ne kapiram čemu ovolika mržnja, agresija! Pa meni je korona veći problem i to sto nam ukidaju slobode, tek nas čeka pakao!

samo realan

pre 2 godine

'99 bio mobilisan u CG, za vreme bombardovanja. Tada sam shvatio koliko su crnogorci zadrti ili za Mila ili za Srbiju. Nemaju granice u tome. Nadam se da ce sve ovo proci bez krvi, ali shvativši tada kakvi su, cisto sumnjam. Nek im je Bog upomoc. Mislim da treba da se batalimo pitike i mi i oni, kao i ostali Jugosloveni. Poloticari se vode onom, zavadi pa vladaj i samo oni zive dobro. I vidim narod im treba samo za ovakve skupove.

CGvara

pre 2 godine

Ustolicenje je Crkveni dogadjaj i redovna procedura koja se u Cetinjskom manastiru obavlja vec godinama. Znaci pricati kako Crkva tera mak na konac nekome je cista glupost. Jedan normalan proces za koji niko od ovih buntovnika i ostalih kriticara ne bi ni Cuo, niti obratio paznju da nije dignuta ova mrznja i terror protiv Crkve i Srba.
Klasicno izvodjenje teroristicke akcije podrivanja drzavnog poretka. I to od strane predsednika drzave i njegovog savetnika. U regionu takodje, oglasavaju se glavni iskompleksirani srbomrsci. Svi oni koji sopstveni identitet prave samo na ponistavanju i prisvajanju Srbskog.

dragan

pre 2 godine

Pametniji popusta!
Svaka cast gosp Krivikapicu,covek od pocetka radi pod ogromnim destruktivnim pritiscima iz Beograda i od Djukanovica!
Ali uspeva da nadje kompromisna resenja!

Predrag

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.

Mile Dizna

pre 2 godine

Ne kontam što se u komentarima ateisti optužuju za ovo stanje? Pa i jedna i druga strana su 'veliki' vjernici, navodno se i istom imaginarnom bogu mole, polažu pravo na isti/e hram(ove) i još ponešto. Vaši problemi, vi ih rješavajte, ostavite nas nevjernike po strani. Mi imamo naučne knjige, biblioteke i laboratorije, vi imate jednu knjigu, popove, kandila i crkve.

Kopenhagen

pre 2 godine

Eto ja sam Ateisa, ali nisam nevernik.
Verujem u duše i u energiju koju posedujemo kao bića.
Biblija je napisana da bi se mase kontrolisale, a srpska crkva treba da se odvoji od države, kao u vecini normalnih zemalja.

Inception

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.
(Predrag, 05. septembar 2021 10:16)


To o cemu pricas bi bilo u redu kada bi vecina stanovnistva Crne Gore zelela autokefalnost, ali u CG postoji mozda 2% ljudi koji zele tu autokefalnost od SPC. A i ti koji to zele, ne zele iz razloga vere, nego zaokruzivanja nezavisnosti, distanciranja od Srbije i zauzimanja crkava, manastira i manastirskih imanja, a i radi drugih "usluga" koje su im obecane od strane tih koji mute vodu. Uostalom, litije su pokazale koliko ljudi postuje SPC i njoj veruje, pa su one bile i katalizator tektonskih promena koje su se prosle godine desile na politickoj sceni CG. Upravo zbog tih promena, ovo nema veze sa verom. Tako da se ne brines ti da li znamo ili ne znamo, znamo savreno dobro.

GoranH

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema...
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43)

O čemu ti pričaš, kakvo teranje maka na konac, s koje obe strane, jel to predlažeš da SPC prestane sa radom u Crnoj Gori da ne bi bilo teranja maka na konac i zbog čega, zbog manje od 1% stanovništva CG koji bi neku CPC a veći deo njih se Bogu ne moli već se politikom bavi.

Habiru

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43)

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.

pope

pre 2 godine

@Bacvanine:
1.Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
2.Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
3.Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?

1.Zato sto su svi pomenuti postali ono.sto jesu upravo na bazi negacije svog korena: Srpstva. Drugacije ne bi mogli ni da postoje kao odvojen entitet. Procitaj malo o konverziji.
2. Nije moguce. Niti je za nas i za njih bitno. Nilad niko nije ni sasvim u krivu ni sasvim u pravu.
3. U prirodi coveka je da zeli da se drugima dopadne. Da li to treba da radi uvek inpo svaku cenu? Naravno, ne. Slicno je i na nivou kolektivnih identiteta. Da li su Jevreje ikada svi voleli i da li ce ih voleti i da li njih za to uopste.briga?

Bajka

pre 2 godine

Ne zna se kome je dosadnije a kome zabavnije: Milovcima, inima, popovima ili MUPu. Ali, XXI vek je, ili bi bar trebalo da bude, a svi kao u XIX. Mi srećom ovaj put nikakve veze nemamo sa ovim, ili...

GoranH

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.
(Predrag, 5. septembar 2021 10:16)

Jeste Predraže tako je, al ne ide to tako brzo, i ne može tamo neki raskolnički pop da osnuje svoju CPC i da traži priznanje. Treba da crnogorsko-primorska mitropolija dođe do toga da postane Crnogorska pravoslavna crkva, crkva koja će se voleti sa svojom bratskom SPC.

Vanja Petrović

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!

Vanja Petrović

pre 2 godine

Koja je to "ruska crkva" u GR?
Napisi gde je to u GR?
Kakve ti veze imas sa verom pokazao si u nadrealnom komentaru koji veze s vezom nema.
(001, 6. septembar 2021 01:41)

Prvo i osnovno, kućno vaspitanje je obraćati se nepoznatim ljudima persiranjem. Drugo, ja sam ONA, gospođa od pedeset leta.

Treće, evo odgovora gde se nalaze ruske crkve u Atini:
Храм Святой Животворящей Троицы г. Афины, Filellinon 21, Athina 105 57
Church of Sotera Lykodemos - Holy Trinity, Souri 1, Athina 105 57

Još neko pitanje? Vređanje? Pljuvanje možda?

001

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43


Koja je to "ruska crkva" u GR?
Napisi gde je to u GR?
Kakve ti veze imas sa verom pokazao si u nadrealnom komentaru koji veze s vezom nema.

Moica

pre 2 godine

Ovo je politicka igra Djukanovica. Organizuje vec mesec dana ove sto su dosli ne bi li isprovocirao policiju da reaguje ili skine unifirmu. Ovim je porazen. Da je svestenstvo spc njemu udovoljilo, nista se ovde ne bi zavrsilo. Krenuli bi da postavljaju barikade gde god krenu i uskoro napravili drzavni udar i ko zna sta jos. Sve vri. Ljudi iz iste familije ne mogu da se gledaju ocima. Svako izabrao svoju stranu. Na zalost, 90 posto Srbije nema zelju ili intelekt da shvati sta se u CG desava.

Marijan

pre 2 godine

Vidim da su mnogi neupuceni - ko da obara vladu? Vlada se moze oboriti samo sa DPS-om i nikako drugo. DF moze da "prijeti" i govori kako ce ovo ili ono ali generalno nista ne mogu da urade.

SRB über alles

pre 2 godine

Blago nama,policija je primorana da cuva svestenstvo od nas samih.Pred nama je svijetla buducnost.
(Djuradj, 05. septembar 2021 13:00)


A kako vam ono cuvaju papu?
Blindirana kola, balisticko staklo i 3 helikoptera iznad?
Pred tobom svakako nije svIJetla buducnost, pogotovo sada kada ste pukli a gl egzekutor i magijas uhapsen..
A bogomi ni ovaj tvoj glavni iz "nicije kuce" nece dugo...
Vi ste bruka i sramota, za ceo zivot ste se obrukali nepocinstvima!

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Svaka čast Abazoviću i Krivokapiću koji uspevaju da istrpe velike pritiske iz BGD i od ovog Đukanovića. Evo uhapsili i Veljovića. Vidi se da ste na strani pravde, i protiv kriminala. Puna podrška iz zapadne Srbije!

Kada iz paprikasa luk tvrdi da je prvi ubacen sastojak

pre 2 godine

@(pope, 5. septembar 2021 17:03)

Ja se bojim da vi ne znate nista o srpskim korenima a kamoli o tudjim. O kakvim vi konverzijama pricate? Nas Srba iz pagana u pravoslavce? Jel nas je pravoslavlje napravilo Srbima? Pa vi ne znate ni odgovor na to pitanje a kamoli da se bavite Hrvatima ili Muslimanima. Ovde su uvek jace i strane sile pravile reda i nama uvodile nacin zivota, nista novo i nista strasno. Zviot ide dalje a te price sto je pricao mitolosko bice djed i pradjed su cisto prazne price kad nam je lose da imamo koga da okrivimo zasto nam je lose.

Realnii 16

pre 2 godine

Nije mi samo jasno kako neko moze biti zadovoljan danasnjim desavanjima.Crna Gora je duboko podijeljena i niko od politicara ne radi na pomirenju jer im vjerovatno nije u interesu.Iskreno se nadam da ce doci vrijeme kada nece biti barikada sa jedne i dugih cijevi sa druge strane i kad cemo moci dogovorom da rjesavamo stvari.Pozdrav iz pg..

Sean Corey

pre 2 godine

Animozitet prema Srbima postoji zato sto smo mi jedini narod koji je ziveo i zivi u svim zemljama bivse Jugoslavije. Nije do nas ili do nase politike,jednostavno da bi sacuvali svoje drzavnosti i napravili naciju te zemlje teze negiranju srpstva,pogotovu one u kojima nas narod predstavlja ne bas tako mali deo populacije. Nas narod ima jak osecaj pripadnosti i ponosa i to je problem republikama u kojima zivimo.

Brejk

pre 2 godine

Ljudi uvek smisle nešto što napravi podelu i neslogu. Sve to potiče iz ljudskih glava. Osnova svake religije je ljubav, a toga se ne pridržava skoro niko, računajući i većinu sveštenstva. Podeli, pa vladaj!

Bacvanin

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?

DR

pre 2 godine

Da li je moguce da svi ovi ljudi nakon raspada bivse nam i svega sto se desilo nakon istog, nisu naucili lekciju da vise niko ne treba da se stavlja na stranu privatnih politickih interesa pojedinaca.

posmatracica

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?
(Bacvanin, 05. septembar 2021 10:05)

predlažem da pročitate knjige, na primer Dobrice Cosica koje pišu o istorijskim događajima na ovim prostorima. A logički gledano, srpski narod je neposlusan u globalnom smislu, hoce slobodu, pravo da bira svoju politiku. Zavadi pa vladaj je najstarija i najuspesnija strategija, pa okreću koga mogu protiv nas. U suštini je prosto.

posmatracica

pre 2 godine

Gde god se puno srbovalo, to Srba više nema.
(Viktor, 05. septembar 2021 09:45)

tačno, zato što neće veće sile da dozvole jačanje srpskog naroda, što je logično. Sa druge strane mi smo po prirodi tvrdoglavi, jer oni srbi koji to nisu bili su postali hrvati, bošnjaci i sl., preostali srbi su tvrdoglavi srbi. Srbovanje od devedesetih ima loš prizvuk ali je zato velicanje bilo koje druge nacije u redu? Jel iko ikad čuo francuze kako o svojoj naciji pričaju? Ne budimo i ne pravimo se naivni, molim Vas...

bgsale

pre 2 godine

Meni licno su ove slike pretuzne. Obe strane. Dolazak sa jedinicom specijalaca naoruzanih do zuba. Druga strana na barikadama. Tuzno. Balkan slepo crevo Evrope.

samo realan

pre 2 godine

'99 bio mobilisan u CG, za vreme bombardovanja. Tada sam shvatio koliko su crnogorci zadrti ili za Mila ili za Srbiju. Nemaju granice u tome. Nadam se da ce sve ovo proci bez krvi, ali shvativši tada kakvi su, cisto sumnjam. Nek im je Bog upomoc. Mislim da treba da se batalimo pitike i mi i oni, kao i ostali Jugosloveni. Poloticari se vode onom, zavadi pa vladaj i samo oni zive dobro. I vidim narod im treba samo za ovakve skupove.

Kopenhagen

pre 2 godine

Eto ja sam Ateisa, ali nisam nevernik.
Verujem u duše i u energiju koju posedujemo kao bića.
Biblija je napisana da bi se mase kontrolisale, a srpska crkva treba da se odvoji od države, kao u vecini normalnih zemalja.

Vanja Petrović

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!

dragan

pre 2 godine

Pametniji popusta!
Svaka cast gosp Krivikapicu,covek od pocetka radi pod ogromnim destruktivnim pritiscima iz Beograda i od Djukanovica!
Ali uspeva da nadje kompromisna resenja!

GoranH

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema...
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43)

O čemu ti pričaš, kakvo teranje maka na konac, s koje obe strane, jel to predlažeš da SPC prestane sa radom u Crnoj Gori da ne bi bilo teranja maka na konac i zbog čega, zbog manje od 1% stanovništva CG koji bi neku CPC a veći deo njih se Bogu ne moli već se politikom bavi.

Predrag

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.

Habiru

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43)

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.

Mile Dizna

pre 2 godine

Ne kontam što se u komentarima ateisti optužuju za ovo stanje? Pa i jedna i druga strana su 'veliki' vjernici, navodno se i istom imaginarnom bogu mole, polažu pravo na isti/e hram(ove) i još ponešto. Vaši problemi, vi ih rješavajte, ostavite nas nevjernike po strani. Mi imamo naučne knjige, biblioteke i laboratorije, vi imate jednu knjigu, popove, kandila i crkve.

Bajka

pre 2 godine

Ne zna se kome je dosadnije a kome zabavnije: Milovcima, inima, popovima ili MUPu. Ali, XXI vek je, ili bi bar trebalo da bude, a svi kao u XIX. Mi srećom ovaj put nikakve veze nemamo sa ovim, ili...

GoranH

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.
(Predrag, 5. septembar 2021 10:16)

Jeste Predraže tako je, al ne ide to tako brzo, i ne može tamo neki raskolnički pop da osnuje svoju CPC i da traži priznanje. Treba da crnogorsko-primorska mitropolija dođe do toga da postane Crnogorska pravoslavna crkva, crkva koja će se voleti sa svojom bratskom SPC.

pope

pre 2 godine

@Bacvanine:
1.Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
2.Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
3.Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?

1.Zato sto su svi pomenuti postali ono.sto jesu upravo na bazi negacije svog korena: Srpstva. Drugacije ne bi mogli ni da postoje kao odvojen entitet. Procitaj malo o konverziji.
2. Nije moguce. Niti je za nas i za njih bitno. Nilad niko nije ni sasvim u krivu ni sasvim u pravu.
3. U prirodi coveka je da zeli da se drugima dopadne. Da li to treba da radi uvek inpo svaku cenu? Naravno, ne. Slicno je i na nivou kolektivnih identiteta. Da li su Jevreje ikada svi voleli i da li ce ih voleti i da li njih za to uopste.briga?

H2H

pre 2 godine

@Bačvanin

Srbija je največa i ubedljivo najbrojnija Republika bivše države, sa jasnim nacionalnim i istoriskim identitetom. Normalno je, da će druge, manje jedinice, videti takvu Srbiju, kao prepreku, u izgradnji ili obnavljanju svog nacionalnog identiteta. I treba reći, da svako ima pravo na svoj identitet i da se se oseća onako kako želi, ali ne preko Srbije i Srpskih leđa.

Vanja Petrović

pre 2 godine

Koja je to "ruska crkva" u GR?
Napisi gde je to u GR?
Kakve ti veze imas sa verom pokazao si u nadrealnom komentaru koji veze s vezom nema.
(001, 6. septembar 2021 01:41)

Prvo i osnovno, kućno vaspitanje je obraćati se nepoznatim ljudima persiranjem. Drugo, ja sam ONA, gospođa od pedeset leta.

Treće, evo odgovora gde se nalaze ruske crkve u Atini:
Храм Святой Животворящей Троицы г. Афины, Filellinon 21, Athina 105 57
Church of Sotera Lykodemos - Holy Trinity, Souri 1, Athina 105 57

Još neko pitanje? Vređanje? Pljuvanje možda?

Bob

pre 2 godine

Zamislite svi situaciju da u Srbiji , Srbi zabrane katolicima ili muslimanima da udju u neki njihov objekat.
U ovom skucaju grupa od 200 ekstremista upravo pokusava to da izvede.

Dušan R.

pre 2 godine

Da li smo se ikada zapitali, zasto postoji toliki animozitet prema SPC, Srbiji i srbima generalno, u svim bivsim republikama Jugoslavije?
Da li je stvarno moguce da smo samo mi u pravu a svi drugi u krivu?
Da li stvarno zelimo da nas ovako vide i sta smo uradili da popravimo imidz?
(Bacvanin, 05. septembar 2021 10:05)

Da. Moguce je.
Medjutim naravno da su na ovim prostotima svi gresili, ali sto se tice trenutne situacije bas nista nema od toga da su krivi Srbi.

001

pre 2 godine

Ovo je čista paranoja sa obe strane! U Grčkoj u kojoj živim ne postoji Srpska crkva, ali po potrebi idemo u grčku ili rusku crkvu, i nema nikakvih problema. Crkva je u srcu kako pričaše i Isus Hrist, a nikako nije u zdanjima i na određenim geografskim lokacijama.
Ovo je čisto teranje "mak na konac" sa obe strane, i sve ovo sa Bogom nema nikakve veze, ama NIKAKVE veze!
(Vanja Petrović, 5. septembar 2021 15:43


Koja je to "ruska crkva" u GR?
Napisi gde je to u GR?
Kakve ti veze imas sa verom pokazao si u nadrealnom komentaru koji veze s vezom nema.

šumadinac

pre 2 godine

Srpska pravoslavana crkva jeste odvojena od države, zato je ovoliko značajna za Srbe, vlasti, pa i države se manjaju, SPC je tu vekovima, verovatno da kada nje ne bude bilo i sačuvanih dokumenata, biće lako dokazati da ni nas nije nikada bilo... Srba u Srbiji!

Dragan

pre 2 godine

Svaka cast Policiji, SAJ-u, telohraniteljima i svim bezbedonosnim sluzbama koje su imale ucesce u ovom dogadjaju, odradili su odlican posao a da niko nije nastradao. Bravo za sve momke Srbe, Crnogorce, Muslimene, Hrvate koji su bili u njihovim redovima i bez pogovora radili u sluzbi svih.

Demar Derozan

pre 2 godine

Ne treba ovde smisljeno mutiti vodu. Radi se o pravu svih gradjana na slobodu veroispovesti ma koje vere bili. To pravo niko ne moze drugome uskratiti, posebno silom. Svestenstvo je razumno postupilo danas, doprinoseci miru i spokoju svih. Sve drugo je politika i pokazuje da je CG daleko od moderne evropske drzave gde postoje institucije i postuje se zakon. Podrska mitropolitu Joanikiju.

Simon

pre 2 godine

Previše je sve to agresivno u protestima da bi bilo nešto samo oko popova i crkve. Ne razumem Cetinjane samo u smislu njihovih očekuvanja sa ovim blokadama i takvom agresivnošću. Crna Gora je samiostalna država i to je u redu, po volji, i evo ljudi sve uzmite samo znate li šta bi hteli? Da li oni žele da manastir bude pretvoren u muzej ili da ostane crkveni (verski) objekat? Ako misle da ostane verski objekat, nije mi jasno kojij crkvi bi pripao ako nije kako je sad pa još iod 15. veka. Najiskrenije, ne znam da li Crnogorska pravoslavna crkva ima neki status u pravoslavnom svetu?

Nemacka

pre 2 godine

Sve može mirno da se resi, ne kapiram čemu ovolika mržnja, agresija! Pa meni je korona veći problem i to sto nam ukidaju slobode, tek nas čeka pakao!

Inception

pre 2 godine

Samostalnost neke pravoslavne ili orientalne crkve vezana je redovito uz samostalnost određene države, da bi crkva postala autokefalnom i kanonski priznatom, treba ju priznati najprije matična crkva od koje se odvojila. Problem je što SPC ne želi priznati tu autokefalnost i samim tim nipodaštava samostalnost CG. Mislio sam da znate o čemu se radi jer većina se ovdje gubi i pokazuju neznamje.
(Predrag, 05. septembar 2021 10:16)


To o cemu pricas bi bilo u redu kada bi vecina stanovnistva Crne Gore zelela autokefalnost, ali u CG postoji mozda 2% ljudi koji zele tu autokefalnost od SPC. A i ti koji to zele, ne zele iz razloga vere, nego zaokruzivanja nezavisnosti, distanciranja od Srbije i zauzimanja crkava, manastira i manastirskih imanja, a i radi drugih "usluga" koje su im obecane od strane tih koji mute vodu. Uostalom, litije su pokazale koliko ljudi postuje SPC i njoj veruje, pa su one bile i katalizator tektonskih promena koje su se prosle godine desile na politickoj sceni CG. Upravo zbog tih promena, ovo nema veze sa verom. Tako da se ne brines ti da li znamo ili ne znamo, znamo savreno dobro.

CGvara

pre 2 godine

Ustolicenje je Crkveni dogadjaj i redovna procedura koja se u Cetinjskom manastiru obavlja vec godinama. Znaci pricati kako Crkva tera mak na konac nekome je cista glupost. Jedan normalan proces za koji niko od ovih buntovnika i ostalih kriticara ne bi ni Cuo, niti obratio paznju da nije dignuta ova mrznja i terror protiv Crkve i Srba.
Klasicno izvodjenje teroristicke akcije podrivanja drzavnog poretka. I to od strane predsednika drzave i njegovog savetnika. U regionu takodje, oglasavaju se glavni iskompleksirani srbomrsci. Svi oni koji sopstveni identitet prave samo na ponistavanju i prisvajanju Srbskog.

Никола

pre 2 godine

Пред манастиром на Цетињу, на црквена звона, полицајац спушта оружје, крсти се и враћа оружје на готовс. Свака част ! Прелепа слика !

Padjine969

pre 2 godine

Ocigledno da ne postoji kriticna masa koja bi bila za CPC.Pitanje je da li ce je i biti u buducnosti.U tome je i najveci problem ove manjine.U nemoci se poseze za ovakvim ocajnickim potezima koji im nikako ne idu u prilog.Najveci je broj umerenih vernika koji nisu skloni sukobu.Oni su ti kojih se pita pa prema tome je ocigledan poraz pobunjenicke struje.

BLuka

pre 2 godine

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.
(Habiru@
Sveta Gora i Grčka ti nije isto, ne vladaju isti zakoni. Da, Sveta Gora je u okviru Grčke ali faktički je zaseban entitet tako da i jesi ali bome više nisi u pravu.

001

pre 2 godine

Kojoj crkvi pripada Hilandar? Upoznaj zemlju u kojoj živiš.
(Habiru@
Sveta Gora i Grčka ti nije isto, ne vladaju isti zakoni. Da, Sveta Gora je u okviru Grčke ali faktički je zaseban entitet tako da i jesi ali bome više nisi u pravu.
(BLuka, 05. septembar 2021 21:40)


Hilandar ima zakonsku exteritorijalnost u GR, dakle kao ambasada, lupetate ljudi a pojma nemate..da ste nekada posetili Hilandar znali kakva je procedura..