Elegant
pre 2 godine
Evo ja sam sa juga Srbije, rođen u SFRJ, živim oko trideset godina u Beogradu, a trenutno vozim auto sa NS tablama. Ko sam, šta sam, pojma nemam.
Utorak, 31.08.2021.
21:38
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da je protiv inicijative da se ljudi izjašnjavaju po nacionalnoj pripadnosti kao Vojvođani.
Izvor: B92
pre 2 godine
Evo ja sam sa juga Srbije, rođen u SFRJ, živim oko trideset godina u Beogradu, a trenutno vozim auto sa NS tablama. Ko sam, šta sam, pojma nemam.
pre 2 godine
uvaljena nam koska!
pre 2 godine
jugoslaven regionalni identitet?
dajte gospodzi ministarki nobela, odmah.
pre 2 godine
Vojvodina moja domovina!
pre 2 godine
ispod Save i Dunava su uglavnom Srbi, pa su Šumadinci, Mačvani itd Srbi pretežno kako god okreneš. to u Vojvodini nije tako. ovde imaš čoveka koji se preziva Mihajlović. on se izjašnjava kao Mađar, a deda mu slavio svetog Nikolu. on je četvrt Srbin i tri četvrt Mađar. ali imaš ljude koji imaju bukvalno po četvrtinu od neke nacionalnosti. pa ti ljudi ne znaju kako da se izjasne. neće po ocu, jer su više bili sa majkom, ali i sa babom sa očeve strane, koja nema veze sa majčinom nacionalnosti, pa se i tako osećaju.... u stvari, takvi ljudi su zbunjeni i žele da se izjasne kao Vojvođani. ja sam Srbin, prilično čist, ali moja deca nisu, mada se tako izjašnjavaju. da hoće da se izjasne kao Vojvođani, ja ne bih imao ništa protiv... pošto im majka odavde, ali nema grama srpske krvi....
i nije isto kao ispod Save i Dunava. ova teritorija je specifična bila i za vreme austrougarske...
(matori, 31. avgust 2021 23:23)
Specifična je bila zbog Srba ,pa je zato i postojalo Vojvodstvo srpsko.
Što se tiče izjašnjavanja- pravo svakog pojedinca je da se izjasnjava kako hoce ali kada ga "vrbujete" da bude Vojvodjanin (što je legitimno ali neodgovorno) onda je to vec politička platforma - i mi Srbi,Hrvati,Madjari,Slovaci,Česi,Rumuni,Bunjevci imamo pravo da ih odgovaramo od vaše zamisli i političkog programa.
Ne mozemo asimilovati ljude - decenijama čuvamo raznolikost - sto bi sada od Srba,Hrvata i ostalih pravili jedno.
Probali Kralj i Tito- ne ide i ne vodi dobrom.
pre 2 godine
Šta bre Vojvođanin,ja sam Futožanin-Futog Država ???
pre 2 godine
Da smo malo pametniji, Vojvodina bi mogla biti druga Švajcarska!
pre 2 godine
A sta da kazu ovi iz mesovitih brakova, tipa tata Rusin, mama Slovakinja, a generacijama zive na tlu Vojvodine?
(Iva, 01. septembar 2021 00:05)
jasno je kako treba da se izjasnis - VOJVODJANIN!
pre 2 godine
Brkas naciju i narod.
pre 2 godine
lepa tema da se odvlaci paznja. Vec vidjeno kod Slobe.
pre 2 godine
A sta da kazu ovi iz mesovitih brakova, tipa tata Rusin, mama Slovakinja, a generacijama zive na tlu Vojvodine?
pre 2 godine
Ja nisam Vojvođanin već Sremac i za glavni grad priznajem Sremsku Mitrovicu.
pre 2 godine
Ko je izmislio nacije sigurno nije bio dobronameran. To se vidi po reakcijama ljudi kada god se pokrene to pitanje. Ja mogu da kazem da sam Srbin, jer su mi i majka i otac Srbi, ali da je bar jedno druge nacije tu vise nema smisla govoriti o naciji. Ajde da budemo prvo ljudi ;)
pre 2 godine
Српско Војводство ће неко сада да претвара у нешто туђе….другови комунци неће то моћи.
pre 2 godine
Војводина је нешто друго од рецимо Шумадије, и То није исто ни ти за упоређење.Без обзира на То, погрешно је и штетно да се уводи овакво изјашњавање по територијалној припадности.
pre 2 godine
Милетић Светозар,Јаша Томић,Јован Суботић и остали су се борили за Српску Војводину,Цар Јован Ненад Црни такође,за уједињење са Србијом,ни један за Војвођанску нацију.Ја сам Војвођанин и волем Војводину ал сам национално 100% Србин.
pre 2 godine
Gružanine, nisi u pravu. On je za nas Vojvođanin. Srbijanci su Srbi iz Srbije.
pre 2 godine
Interesantno je kako nove nacije se pojavljuju samo na Balkanu I nigde drugde na svetu.
pre 2 godine
Da li je moguće da se u XXI veku i dalje ne razlikuju pojmovi državljanstva i nacionalne pripadnosti. Državljanstvo je zakonski određeno i definisano mestom rođenja i državljanstvom roditelja. Može se steći i na drugi zakonski način (dužim boravkom u drugoj državi, sklapanjem braka). I to je to. Nacionalna pripadnost je izbor svakog pojedinca, i to je slobodna volja svakog. Državljanin Srbije se može izjasniti kao Srbin, Mađar, Rom, Albanac, Norvežanin, Eskim, Džedaj, po nacionalnoj pripadnosti. Ove glavne nacije / manjine dobijaju svoju kategoriju u statističkom pregledu, a ove za slobodne strelce se vode kao "ostali". Ali državljanin Srbije se ne može izjasniti kao državljanin Norveške, Mađarske... Moraš da imaš napismeno - pasoš. To su dve potpuno različite kategorije.
pre 2 godine
Oduvek me je jako vredjalo kad sva moja rodbina iz Vojvodine,uzgred svi kolonisti i rod najrodjeniji kazu"to se radi samo u Srbiji"ili to vazi samo u Srbiji"ili to samo vi Srbijanci spremate"a pritom su mi roditelji rodjeni u susednim republikama i silom prilika zbog posla zivimo u gradu koga od Vojvodine deli samo Dunav.Najgore pitanje ikada je "kako je kod vas u Srbiji"?
pre 2 godine
Nemojte se jediti, sve vas pozdravljam!
pre 2 godine
Svi imaju pravo na svoj lični identitet. Ne postoji razlog zbog kog bi se izdvajali ljudi.
pre 2 godine
ej Gruzanine, polako, nemoj da se jedis.
Tom tvojom logikom su i Srbi rodjeni u Hrvatskoj hrvati? Uf,uf, nece moci je li?
A ovom koentatoru sto si mu odgovorio si isto promasio. Nije on rodjen u Srbiji nego u Jugoslaviji. Sta cemo sad?
pre 2 godine
Odmah da kazem da ce hrvati ostati hrvati .. a drugi kako hoce ..
pre 2 godine
Hoćemo pravo da se upišemo kao Jugosloveni!
pre 2 godine
Ja se nekako više osećam kao Bačvanin, pa jelte molio bih vas da i to navedete.
Srpska bačka je istorijska činjenica.
Pozdravlja vas car Jovan Nenad.
pre 2 godine
može ali ja sam sremac a brat mi banaćanin..jel može i tako
pre 2 godine
Ohrabrujem i ljude koji ne žive na teritoriji regiona da se izjasne kao Vojvođani. Svi iskreni vredni ljudi su dobro došli:)
pre 2 godine
Ako je suditi po rezultatima izbora, na popisu u Vranju iznenadice veliki broj Madjara.
pre 2 godine
stvar je u tome da iza svega toga stoji deo njih koji bi hteli da imaju novu crnu goru u vojvodini... pa vojvodjansku crkvu, pa bi srbi opet bili tzv. velikosrbi, agresori itd. kad im je toliko stalo do regionalizama, sto nisu predlozili da se stavi sremac, ili banacanin ... nego vojvodjanin.
pre 2 godine
Mislim da je dalje produbljivanje razlika pogrersan potez.
pre 2 godine
Da ima malo pameti i državništva u našim političarima, Novi Sad bi bio glavni grad Srbije, AP ne bi postojala, i ćao đaci.
Ne, imaćemo mrcvarenje decenijama oko ovog luđenja.
pre 2 godine
Vise je Dalmatinac i Istraninin nacionalna pripadnost nego Vojvodjanin. A tek Krajisnik.
pre 2 godine
Vojvodjanin ne moze stajati u rubrici za nacionalnu pripadnost i tacka. S druge strane, sto se ne izjasnite kao Sremac, Banacanin...?
pre 2 godine
Poštovani,bez zle namere,bilo kakve ironije,molim Vas da mi Vi rastumačite moju nacionalnost(meni lično je potpuno nebitna).Po Očevoj strani smo slovenskog porekla sa niskih Tatri,moji preci su se spustili u panonsku niziju i pomađarizovali se,tokom vekova mešali sa drugim nacijama,sa majčine strane vučem Nemačke i srpske korene,majka moje dece je Srpkinja poreklom iz like,a baka sa očeve strane joj se prezivala Liskaji,kum mi je Rusin,zet Mađar,sadašnja žena Makedonka,moja deca 11-ta generacija rođena u Bačkoj.Ono što ja osećam,prema ovoj ravnici,Dunavu,Tisi,mestu mog odrastanja Sremskim Karlovcima,čini me upravo Vojvođanin,ja nisam i nikada neću biti ništa drugo....
pre 2 godine
Ok je Svajcarac je svajcarac, iako je iz Bern alpa..itd..
pre 2 godine
Jedan mudrac je ranije ukinuo autonomnost Vojvodine, hočemo reprizu
pre 2 godine
Sve smo oterali od sebe, ostale još Lale.
Srbija kao da je zaboravila da je Vojvodina tek 100 godina u zajednici sa Srbijom, i da to lako može da ode...
pre 2 godine
Sremac, poreklom iz Like. Znaci SRBIN.
pre 2 godine
Jako je glupo da nacinalnost bude uposte na popisu, jer nacionalnost = drzavljanstvo. Kod nas se to mesa sa etnickim poreklom, sto je moglo(i trebalo) da bude u popusu. I da svako moze da napise sta hoce, tipa "25% srpsko, 25% crnogorsko, 50% madjarsko", ili "100% srpsko", itd, itd.
pre 2 godine
Ovo nema smisla, pa šta ja ovo čitam.
Ja sam iz Beograda ali mislim da ljudi imaju pravo da se izjasne kako hoće. Sad bih za inat Vučiću došao i izjasnio bih se kao Vojvođanin, srećom po vlastima pa ne živim više u Srbiji.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Vrlo jednostavno: tacan odgovor je Srbin Madjarskog porekla (ako imas srpsko drzavaljanstvo). Tako je i moje dete Amerikanac Srpskog porekla (rodjen je u USA, ali su mu roditelji i preci Srbi), zena i ja nismo Amerikanci Srpskog porekla jer smo rodjeni u Srbiji i Srbi smo ali smo naturalizovani Amerikanci jer imamo americki pasos. Vrlo jednostavno.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
istvane madjar! kazi im da si madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom srbije. verovatno postoji mogucnost i za madjarsko drzavljanstvo. to je ok
pre 2 godine
Ništa novo na balkanu, mi bi da se vratimo u feudalni sistem ako možemo. Jer kad nema nikog za svadju biva bas dosadno.
pre 2 godine
Buđenje nacionalne svesti u Vojvodini, konačno!
pre 2 godine
Ja sam sumadinka po teritoriji na kojoj zivim, ali sam srpkinja.
pre 2 godine
Ako se vekovima ljudi na području Vojvodine mešaju, kako je moguće da je nekom jedan deda bio Rusin, drugi Rumun, a jedna baka Mađarica a druga Srpkinja? Jel to znači da do pre dve generacije nije bilo mešanja? Ne, nego su i ljudi iz mešanih brakova su birali nacionalnu pripadnost ( najčešće po ocu, ali se dešavalo i po majci, uglavnom su birali nacionalnu pripadnost većine u tom mestu). Svako ima pravo da se izjašnjava kako god hoće, ali jednostavno do drugog svetskog rata ni jednom Srbinu nije palo na pamet da bude ni Crnogorac, a kamoli "Vojvođanin", kao što ni Mađari se nacionalno nisu izjašnjavali kao "Sekelji" ili "Čangoi", niti su se Nemci po nacionalnosti delili na Švabe i Sase. Naravno da su pored primarnog imali i etničku podgrupu kojoj su pripadali, ali se tada uglavnom nacija smatrala u smislu u kojem se i danas uči na stranim univerzitetima ( ako se razgovor vodi na jeziku koji se ne treba prevoditi na drugi jezik, onda se razgovor vodi na istom jeziku).
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
(Oglo, 31. avgust 2021 22:10)
Pa oni i jesu Bosanci po teritorijalnoj pripadnosti, kao što su Bošnjaci Sandžaka Srbijanci po teritorijalnoj pripadnosti. Ovo Vojvođanin bi imalo smisla ako se žele osamostaliti, ovako je apsurd. Pozdrav iz Bosne
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Dragi Istvane, ne postoji tacan odgovor. Vazno je samo kako se osecate.
pre 2 godine
Evo, od sad se izjašnjavam kao Vojvođanin. Hvala vam što ste mi pomogli.
pre 2 godine
stvar je u tome da iza svega toga stoji deo njih koji bi hteli da imaju novu crnu goru u vojvodini... pa vojvodjansku crkvu, pa bi srbi opet bili tzv. velikosrbi, agresori itd. kad im je toliko stalo do regionalizama, sto nisu predlozili da se stavi sremac, ili banacanin ... nego vojvodjanin.
(nikad vise 1974, 31. avgust 2021 23:23)
Iako se neki ne slažu ovo poslednje ima smisla, jer Vojvodina kao entitet nije celovita ušla u kraljevinu, nego su Sremci naknadno glasali i izglasali priključenje, dakle posle banata i bačke... Mada mislim da bi se procentualno najviše nas sremaca izjašnjavalo po lokalnom nazivu i to mnogo pre nego vojvođanin
pre 2 godine
Neću da budem Vojvođanin hoćem da budem Banaćanin.
pre 2 godine
Hvala druze predsednice, sad znam sta sam.
pre 2 godine
Svakome treba dozvoliti da se izjašnjava onako kako se osjeća.
pre 2 godine
Ustav Republike Srbije clan 47
Izražavanje nacionalne pripadnosti je slobodno.
Tako da svako ima pravo da se izrazi kako god se osecao. Tacka
(LudZbunjenNormalan, 31. avgust 2021 23:00)
Sve je to tacno, ali pod uslovom da nacija postoji.
pre 2 godine
Naravno da si Srbin Mađar Rumun Hrvat po nacionalnosti a po boravku Vojvođanin ili još tačnije Sremac Lala ili Bačvanin.
pre 2 godine
@(Komša, 31. avgust 2021 22:33)
@(naivan, 31. avgust 2021 22:04)
očigledno je da ne kapirate kao izmešanog naroda ovde ima i da ljudi ne znaju kako drugačije da se izjasne.
ispod Save i Dunava su uglavnom Srbi, pa su Šumadinci, Mačvani itd Srbi pretežno kako god okreneš. to u Vojvodini nije tako. ovde imaš čoveka koji se preziva Mihajlović. on se izjašnjava kao Mađar, a deda mu slavio svetog Nikolu. on je četvrt Srbin i tri četvrt Mađar. ali imaš ljude koji imaju bukvalno po četvrtinu od neke nacionalnosti. pa ti ljudi ne znaju kako da se izjasne. neće po ocu, jer su više bili sa majkom, ali i sa babom sa očeve strane, koja nema veze sa majčinom nacionalnosti, pa se i tako osećaju.... u stvari, takvi ljudi su zbunjeni i žele da se izjasne kao Vojvođani. ja sam Srbin, prilično čist, ali moja deca nisu, mada se tako izjašnjavaju. da hoće da se izjasne kao Vojvođani, ja ne bih imao ništa protiv... pošto im majka odavde, ali nema grama srpske krvi....
i nije isto kao ispod Save i Dunava. ova teritorija je specifična bila i za vreme austrougarske...
pre 2 godine
Vojvodina je priznata kao pokrajina u Srbiji!
pre 2 godine
Veliko hvala predsedniku što mi je razrešio dilemu kako da se izjasnim na predstojećem popisu stanovništva. Razmišljao sam da se izjasnim kao Hrvat ili Albanac, ali sada sam 100% siguran da ću se izjasniti kao Vojvođanin iako sam genetski srbin 10 generacija unazad a u Vojvodini sam bio samo turistički kao mali sa školom. Vidimo se na izborima.
pre 2 godine
Ako se navodi opcija Vojvođani onda se mora navesti i Šumadinac.
pre 2 godine
Nek neko obavesti dotičnog da Šumadija i Vranje nemaju status pokrajine kao Vojvodina. Baš zbog ovakvih stvari se izjašnjavam kao Vojvođanin, jer se Vojvodina ne poštuje dovoljno.
pre 2 godine
Ustav Republike Srbije clan 47
Izražavanje nacionalne pripadnosti je slobodno.
Tako da svako ima pravo da se izrazi kako god se osecao. Tacka
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Tacan odgovor je Madjar.
pre 2 godine
Ako se ja identifikujem kao Vojvođan, to je tako i vi to ne možete promeniti... Ukoliko se velika većina ljudi na teritoriji takođe oseća i identifikuje kao Vojvođani, onda je to tako... I niko nema prava da nam menja to
pre 2 godine
Ja eto nisam srbin. Nemam ni gram srpske krvi. Mogu da nabrojim 7 generacija unazad svi moji su rođeni na ovom tlu. Ima tu i mađara, rumuna, čeha, slovaka, rusina, nemaca i šta sad ? Šta sam ja ? Svi moji rođeni na tlu sadašnje Vojvodine, ja rođen ovde takođe. Naravno da sam vojvođanin.
(Marko, 31. avgust 2021 22:36)
Кад већ питаш шта си онда ево да ти помогнем. Читај мало хрватску штампу. Јесте да је на хрватском али снаћићеш се некако. Ти си пи њима Србијанац јер си рођен, њен си држављани и живиш у Србији. Јел ти лакше сад? То важи и за ове остале што као забога не знају шта су. Дакле сви смо ми Србијанци.
pre 2 godine
Zamislite, macvanin..A dobro, Srbin....
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
(Aleksandar Medurić, 31. avgust 2021 22:04)
Aleksandre,pre svega ste Srbin. Ne mogu ja da budem zemunac posto sam rodjen i zivim u Zemunu. Razlika je...ovde je pitanje nacionalnost,to je poenta popisa.
pre 2 godine
Ljudi čitajte tekst. U formularu za popis stanovništva postoje rubrike sa svim priznatim nacionalnim manjinama u RS, pored kojih se stavi x ako se izjasnite kao pripadnik jedne od njih. Predlog je da se "vojvođanin" doda kao priznata nacionalna manjina, a ne da se vodi kao "ostali" a pod ostali idu svi oni koji nisu nacionalna manjina, tj. pripadnici drugih nacija i država, čijih žitelja ima u malom broju u RS. Samim činom dodavanja "vojvođanin" u rubriku među nacionalne manjine ne znači ništa. Da bi neka nacija postala nacionalna manjina, prema važećem zakonu mora da ima 15% žitelja u opštini, regiji, pokrajini, državi da bi bili priznati, tj. stekli prava koja RS daje nacionalnim manjinama.
pre 2 godine
ja se tu ne bih mnogo uzbudjivao. pored vojvodjana, uveo bih u popis i sumadince, ere i kosovce. svi su oni posebni i imaju svoja obelezja kulture koja se razlikuju od drugih.
pre 2 godine
Znaci hoce jos da nas rasparcavaju. Milina.
pre 2 godine
@Ivan
"Може свако себе да назива како жели али смо по националности Срби. Не знам шта вам није јасно."
Ja eto nisam srbin. Nemam ni gram srpske krvi. Mogu da nabrojim 7 generacija unazad svi moji su rođeni na ovom tlu. Ima tu i mađara, rumuna, čeha, slovaka, rusina, nemaca i šta sad ? Šta sam ja ? Svi moji rođeni na tlu sadašnje Vojvodine, ja rođen ovde takođe. Naravno da sam vojvođanin. Ako već ne mogu da se izjašnjavam kao jugosloven kako sam se ranije izjašnjavao. Volim svoju zemlju, za nju sam i u rat mobilisan, nekoliko ljudi iz moje familije je poginulo u 2. svetskom ratu boreći se u partizanima. Niko ne može da mi ospori život na ovim prostorima, a još manje da se izjasnim kako ja to želim i kako osećam da treba.
Poštujem državna obeležja Srbije i Vojvodine. Jedino što ne poštujem i smatram neprikladnim je himna i nikada je neću pevati dok god je ova koja nipodaštava zasluge ostalih građana države.
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
pre 2 godine
Имамо ли и ми право на изјашњавање? Ми, Срби у Србији. Имамо ли ми право да наша већинска воља буде испоштована и проведена у законе а не да заувек будемо таоци остатака Југославије? Докле више овај антисрпски дискурс? Зашто га данас трпимо?
pre 2 godine
Šta se ložite. I na prošlom popisu se 2000 ljudi izjasnilo da su Vojvođani.
pre 2 godine
Na svakom popisu do sada, bilo je par hiljada Vojvođana. Što se pravite da je to nešto novo?
pre 2 godine
Ako ovo prodje,srecna nezavisna Republika Vojvodina svima koji slave!!!
pre 2 godine
Bože, šta ja ovo čitam?
Da li je vreme da se ovo pitanje pokrene?
Da li smo i ovo doživeli?
Dokle više?
pre 2 godine
Pitanje za Vucica a i sve ostale. Imamo tri osobe, koje zive u Vojvodini i ciji predaci generacijama zive tu.
Ako je osobi A otac Madjarskog porekla, a majka Srpkinja, sta je on / ona?
Ako je osobi B, otac Srbin, a majka Rusinka, sta je on / ona?
Ako je osobi C otac Slovak, a majka Bunjevcanka, sta je on / ona?
Zato sto je strano priznati da je Vojvodina drugacija od Srbije? Njena lepota i jeste u tome! Sto ljudi generacijama zive u simbiozi, u mesovitim brakovima i ne postavlja s epitanje ko je ko ili sta. Svi su Vojvodjani!
pre 2 godine
a čarapani ?
pre 2 godine
Ako hoće tako da se izjašnjavaju, to je njihovo pravo, ne? Kad smo već neka demokratija, navodno.
pre 2 godine
Pre 60-ak godina nije bilo Crnogoraca "nesrba", podrazumevalo se da su svi Crnogrci Srbi, počelo je kao regionalna propadnost. Dokle je to dovelo, videli smo.
Ako te neko 2 puta uradi na istu foru - do tebe je.
pre 2 godine
Pa mozda i nije...
Ima nesto sto se zove ponos, a to su upravo Vojvodjani....
(Alamunja, 31. avgust 2021 21:47)
Pa i ja sam ponosan Šumadinac pa se ne izjašnjavam kao Šumadinac nego kao Srbin!
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
pre 2 godine
Ako je neko Srbin, ne vidim potrebu da se izjašnjava po regiji gde živi. Svašta!
pre 2 godine
Nisam do sada bio Vojvođanin, ali odlična ideja, kad može neko da bude vojvoda, mogu i ja Vojvođanin.
pre 2 godine
ja sam onda Beogradjanin po nacionalnosti
pre 2 godine
da li onda moze i nacionalnost Sremac, za Sremce koji se ne osecaju kao Vojvodjani?
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
(Aleksandar Medurić, 31. avgust 2021 22:04)
Dobro ljudi, da li shvatate razliku između nacionalnosti i regionalne odrednice. Ovde se konstantno vrši zamena teza da je zabranjeno izjasniti se kao Vojvođanin, što nije tačno (bila je ta mogućnost na prethodnim popisima). To samo ovde može, da se pod maskom ljudskih sloboda i prava, geografski pojam izjednačuje sa nacionalnošću.
pre 2 godine
Zabranom ćete samo izazvati inat i kontraefekat.
pre 2 godine
. !
.
Sloboda govora?
pre 2 godine
Ok.
Tako može i Šumadinac, Moravac, Topličanin ...
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
pre 2 godine
Šta je sledeće, koje nam "nacije" opet serviraju kao udicu na koju se mi Srbi pecamo već vekovima: "sremac, mačvanin, sandžaklija, šumadinac, banaćanin, pčinjanin, moravac..."? Ljudi, dozovite se pameti, dosta je podela.
pre 2 godine
Jel u redu izjasniti se kao Ravnogorac?
pre 2 godine
Ceo zivot protekne u ratu ili izigravanju mira smucilo se vise obicnom narodu,sta sad treba da se uvede i beogradjanin i po svakom mestu dati nacionalnost,pa i u Beogradu zive ljudi iz mesovitih brakova isto se lepo slazu pa sta...nacionalnost je mnogo toga ali je najbitnije kakav je ko covek...a ovo ce ako prodje za 20 do 30 godina doneti nove probleme...i narodu je dosta, zamolio bih uzaludne politicare da nas ostave na miru da zivimo i radimo da se druzimo bez obzira na naciju i veru
pre 2 godine
Може свако себе да назива како жели али смо по националности Срби. Не знам шта вам није јасно.
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
(Oglo, 31. avgust 2021 22:10)
Kada dodju u Srbiju nazivate ih Bosancima...kakav zapad. Izlizana fora
pre 2 godine
Još jedna ujdurma "stranog faktora".
pre 2 godine
Tražili ste,gledajte..
pre 2 godine
a Dalmatinac?
pre 2 godine
Najveća je glupost izjašnjavati se kako se osećaš.Ono si kako si se rodio sve ostalo je neprirodno.Ako si iz mešovitog braka ti si ili nacionalnost oca (većinom do sada) ili majke.Ako narod poistovetimo sa regijom,onda bi svi u Srbiji bili Srbi,u Bosni Bosanci...Hajde ne talasajte više,dosta je bilo.
pre 2 godine
Ja zivim u Sremu i ja sam Sremac, necu da budem Vojvođanin
pre 2 godine
Овде може да се види како Вучић влада. Дозволио је све свим странама. И овим либералним и десним. Чак их је све интегрисао у владу. Свако прича ко шта хоће. А онда се он појављује као спасилац, као трећа страна, сила која се (не)очекивано појављује и решава ствар.
pre 2 godine
Do sad smo imali razne samoprozvane vojvode.
pre 2 godine
Na popisu stanovništva, po važećem Zakonu o popisu, svako se može izjasniti u pogledu nacionalne pripadnosti onako kako se on lično oseća i kako želi da se izjasni!
Nema tu Vučić nikakve ingerencije, da on hoće ili neće to da dozvoli...
Može jedino da bude protiv toga.
Ali to neće sprečiti Vojvođane da se izjašnjavaju kao Vojvođani.
Postavlja se samo jedno jednostavno pitanje:
-Kome odgovara da se oko ove teme otvara tako oštra polemika?
pre 2 godine
Pre sam bio Jugosloven sad sam Vojvodjanin.
pre 2 godine
Zato sto je strano priznati da je Vojvodina drugacija od Srbije? Njena lepota i jeste u tome! Sto ljudi generacijama zive u simbiozi, u mesovitim brakovima i ne postavlja s epitanje ko je ko ili sta. Svi su Vojvodjani!
(j1ggy, 31. avgust 2021 22:02)
Vojvodina nije različita od Srbije - Vojvodina je deo Srbije.
Ona ke različita od Sumadije ili neke druge regije u Srbiji ,što je prirodno,normalno.
Vojvodjani su Srbijanci isto kao i Sumadinac ili Nišlija.
Ta raznolikost se nikako ne bi izgubila boljom integracijom severnih regija.
Milion puta pominjsna tema,milion puta iznoseni argumenti da je Vojvodina Srbija i identitetski i teritorijalno ,da je i sam naziv Vojvodina neraskidivo vezan za Srbe i ponovo kumrovacka matematika.
Kad u Hr uvedu Slavonce ,Dalmatince,Zagorce i Istrijane kao nacije onda cemo i mi...
Ipak je HR u EU...
Srbijanac = čovek iz Srbije
Vojvodjani od 1918. nisu vise "prečani" - pistali su Srbijanci.
pre 2 godine
Nije vam smetalo kada, su se izjasnjavali kao Dzedaji, Supermeni, i ko zna kako sve... Dvostruki arsini, puna podrska Vojvodjanima...
pre 2 godine
распадамо се на све стране...
pre 2 godine
Ne razumem čemu uopšte priča o ovome? Po sadašnjem VAŽEĆEM Zakonu o popisu, građani se mogu izjasniti bukvalno kako žele. Zar nismo imali na ranijim popisima da su se ljudi izjašnjavali kao Klingonci ili Marsovci?
pre 2 godine
Mislim svojom glavom i izjašnjavam se onako kako ja hoću.
pre 2 godine
Pa mozda i nije...
Ima nesto sto se zove ponos, a to su upravo Vojvodjani....
pre 2 godine
Moja nacionalnost je Jugosloven ! A vi - kako te !?
pre 2 godine
Tacno tako! Vojvodjanin jeste bas to-pripadnost!
pre 2 godine
Sto se ljudi toliko nerviraju kako ce se neko izjasniti?
Opusteno mozete kako god,svejedno je.Tako je to kod nas u Vojvodini.Ima i rusina,ukrajinaca,madjara,rumuna,srba,hrvata,slovaka...ima nas raznih korena a svi zivimo na istoj teritoriji.I svi zivimo zajedno bez problema.Ostavite podele u vasem Beogradu.
pre 2 godine
Zasto ?
pre 2 godine
Неће се смирити док нас потпуно не распарчају. Дајте онда и Шумадинац да стоји у попису.
pre 2 godine
zasto je poenta da imas regionalni identitet, zasto bas vojvodjanin, a ne sremac ili banacanin? ili po gradovima pa novosadjanin?
pre 2 godine
Cudno mu je zato sto ne moze da razume da postoje ljudi koji ne pripadaju samo jednoj nacionalnosti. Ta situacija je prilicno cesta u Vojvodini gde nekome sve babe i dede mogu da budu razlicitih nacionalnosti. Ja sam, na primer, mesavina Slovaka, Rusina i Madjara. Kako bih ja trebao da se izjasnim? Bas iz tog razloga se izjasnjavam kao Vojvodjanin, posto sam mesavina raznih nacionalnosti koje zive u Vojvodini, ali ne i u ostatku Srbije.
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj podelu.
pre 2 godine
Komedija. Veli da se bori za srpske interese a u Srbiji mu samo tajkuni i lopovi sve bogatiji a narod sve veća sirotinja. Bitno mu u vezi toga ko se kako izjašnjava a u zemlji mu cveta organizovani kriminal i otimačina…
pre 2 godine
evo ja bi voleo da izjasnim kao Vojvodjanin.
pre 2 godine
Pa moze svako da se izjasnjava kako hoce.
pre 2 godine
A još bolje da se to pitanje izbaci iz popisa. Onda neće biti potrebe da se brinemo kako će ko da se izjasni.
pre 2 godine
A šta ćemo mi Šumadinci??
pre 2 godine
promeni politiku prema susednim drzavama i sprecices rastakanje Srbije
pre 2 godine
Може свако себе да назива како жели али смо по националности Срби. Не знам шта вам није јасно.
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
pre 2 godine
Komedija. Veli da se bori za srpske interese a u Srbiji mu samo tajkuni i lopovi sve bogatiji a narod sve veća sirotinja. Bitno mu u vezi toga ko se kako izjašnjava a u zemlji mu cveta organizovani kriminal i otimačina…
pre 2 godine
stvar je u tome da iza svega toga stoji deo njih koji bi hteli da imaju novu crnu goru u vojvodini... pa vojvodjansku crkvu, pa bi srbi opet bili tzv. velikosrbi, agresori itd. kad im je toliko stalo do regionalizama, sto nisu predlozili da se stavi sremac, ili banacanin ... nego vojvodjanin.
pre 2 godine
Ako je neko Srbin, ne vidim potrebu da se izjašnjava po regiji gde živi. Svašta!
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Tacan odgovor je Madjar.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
istvane madjar! kazi im da si madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom srbije. verovatno postoji mogucnost i za madjarsko drzavljanstvo. to je ok
pre 2 godine
Vojvodjanin ne moze stajati u rubrici za nacionalnu pripadnost i tacka. S druge strane, sto se ne izjasnite kao Sremac, Banacanin...?
pre 2 godine
Pa mozda i nije...
Ima nesto sto se zove ponos, a to su upravo Vojvodjani....
(Alamunja, 31. avgust 2021 21:47)
Pa i ja sam ponosan Šumadinac pa se ne izjašnjavam kao Šumadinac nego kao Srbin!
pre 2 godine
Ako je suditi po rezultatima izbora, na popisu u Vranju iznenadice veliki broj Madjara.
pre 2 godine
Mislim svojom glavom i izjašnjavam se onako kako ja hoću.
pre 2 godine
lepa tema da se odvlaci paznja. Vec vidjeno kod Slobe.
pre 2 godine
Svakome treba dozvoliti da se izjašnjava onako kako se osjeća.
pre 2 godine
da li onda moze i nacionalnost Sremac, za Sremce koji se ne osecaju kao Vojvodjani?
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj podelu.
pre 2 godine
Ja nisam Vojvođanin već Sremac i za glavni grad priznajem Sremsku Mitrovicu.
pre 2 godine
Nisam do sada bio Vojvođanin, ali odlična ideja, kad može neko da bude vojvoda, mogu i ja Vojvođanin.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Vrlo jednostavno: tacan odgovor je Srbin Madjarskog porekla (ako imas srpsko drzavaljanstvo). Tako je i moje dete Amerikanac Srpskog porekla (rodjen je u USA, ali su mu roditelji i preci Srbi), zena i ja nismo Amerikanci Srpskog porekla jer smo rodjeni u Srbiji i Srbi smo ali smo naturalizovani Amerikanci jer imamo americki pasos. Vrlo jednostavno.
pre 2 godine
Cudno mu je zato sto ne moze da razume da postoje ljudi koji ne pripadaju samo jednoj nacionalnosti. Ta situacija je prilicno cesta u Vojvodini gde nekome sve babe i dede mogu da budu razlicitih nacionalnosti. Ja sam, na primer, mesavina Slovaka, Rusina i Madjara. Kako bih ja trebao da se izjasnim? Bas iz tog razloga se izjasnjavam kao Vojvodjanin, posto sam mesavina raznih nacionalnosti koje zive u Vojvodini, ali ne i u ostatku Srbije.
pre 2 godine
Pitanje za Vucica a i sve ostale. Imamo tri osobe, koje zive u Vojvodini i ciji predaci generacijama zive tu.
Ako je osobi A otac Madjarskog porekla, a majka Srpkinja, sta je on / ona?
Ako je osobi B, otac Srbin, a majka Rusinka, sta je on / ona?
Ako je osobi C otac Slovak, a majka Bunjevcanka, sta je on / ona?
Zato sto je strano priznati da je Vojvodina drugacija od Srbije? Njena lepota i jeste u tome! Sto ljudi generacijama zive u simbiozi, u mesovitim brakovima i ne postavlja s epitanje ko je ko ili sta. Svi su Vojvodjani!
pre 2 godine
Pa mozda i nije...
Ima nesto sto se zove ponos, a to su upravo Vojvodjani....
pre 2 godine
Sremac, poreklom iz Like. Znaci SRBIN.
pre 2 godine
Ustav Republike Srbije clan 47
Izražavanje nacionalne pripadnosti je slobodno.
Tako da svako ima pravo da se izrazi kako god se osecao. Tacka
(LudZbunjenNormalan, 31. avgust 2021 23:00)
Sve je to tacno, ali pod uslovom da nacija postoji.
pre 2 godine
Милетић Светозар,Јаша Томић,Јован Суботић и остали су се борили за Српску Војводину,Цар Јован Ненад Црни такође,за уједињење са Србијом,ни један за Војвођанску нацију.Ја сам Војвођанин и волем Војводину ал сам национално 100% Србин.
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
pre 2 godine
Da smo malo pametniji, Vojvodina bi mogla biti druga Švajcarska!
pre 2 godine
Pre 60-ak godina nije bilo Crnogoraca "nesrba", podrazumevalo se da su svi Crnogrci Srbi, počelo je kao regionalna propadnost. Dokle je to dovelo, videli smo.
Ako te neko 2 puta uradi na istu foru - do tebe je.
pre 2 godine
promeni politiku prema susednim drzavama i sprecices rastakanje Srbije
pre 2 godine
Nije vam smetalo kada, su se izjasnjavali kao Dzedaji, Supermeni, i ko zna kako sve... Dvostruki arsini, puna podrska Vojvodjanima...
pre 2 godine
Sve smo oterali od sebe, ostale još Lale.
Srbija kao da je zaboravila da je Vojvodina tek 100 godina u zajednici sa Srbijom, i da to lako može da ode...
pre 2 godine
Sto se ljudi toliko nerviraju kako ce se neko izjasniti?
Opusteno mozete kako god,svejedno je.Tako je to kod nas u Vojvodini.Ima i rusina,ukrajinaca,madjara,rumuna,srba,hrvata,slovaka...ima nas raznih korena a svi zivimo na istoj teritoriji.I svi zivimo zajedno bez problema.Ostavite podele u vasem Beogradu.
pre 2 godine
Tacno tako! Vojvodjanin jeste bas to-pripadnost!
pre 2 godine
@Ivan
"Може свако себе да назива како жели али смо по националности Срби. Не знам шта вам није јасно."
Ja eto nisam srbin. Nemam ni gram srpske krvi. Mogu da nabrojim 7 generacija unazad svi moji su rođeni na ovom tlu. Ima tu i mađara, rumuna, čeha, slovaka, rusina, nemaca i šta sad ? Šta sam ja ? Svi moji rođeni na tlu sadašnje Vojvodine, ja rođen ovde takođe. Naravno da sam vojvođanin. Ako već ne mogu da se izjašnjavam kao jugosloven kako sam se ranije izjašnjavao. Volim svoju zemlju, za nju sam i u rat mobilisan, nekoliko ljudi iz moje familije je poginulo u 2. svetskom ratu boreći se u partizanima. Niko ne može da mi ospori život na ovim prostorima, a još manje da se izjasnim kako ja to želim i kako osećam da treba.
Poštujem državna obeležja Srbije i Vojvodine. Jedino što ne poštujem i smatram neprikladnim je himna i nikada je neću pevati dok god je ova koja nipodaštava zasluge ostalih građana države.
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
(Oglo, 31. avgust 2021 22:10)
Kada dodju u Srbiju nazivate ih Bosancima...kakav zapad. Izlizana fora
pre 2 godine
evo ja bi voleo da izjasnim kao Vojvodjanin.
pre 2 godine
Odmah da kazem da ce hrvati ostati hrvati .. a drugi kako hoce ..
pre 2 godine
Vojvodina je priznata kao pokrajina u Srbiji!
pre 2 godine
Mislim da je dalje produbljivanje razlika pogrersan potez.
pre 2 godine
zasto je poenta da imas regionalni identitet, zasto bas vojvodjanin, a ne sremac ili banacanin? ili po gradovima pa novosadjanin?
pre 2 godine
Gružanine, nisi u pravu. On je za nas Vojvođanin. Srbijanci su Srbi iz Srbije.
pre 2 godine
Svi imaju pravo na svoj lični identitet. Ne postoji razlog zbog kog bi se izdvajali ljudi.
pre 2 godine
Interesantno je kako nove nacije se pojavljuju samo na Balkanu I nigde drugde na svetu.
pre 2 godine
распадамо се на све стране...
pre 2 godine
Ako se ja identifikujem kao Vojvođan, to je tako i vi to ne možete promeniti... Ukoliko se velika većina ljudi na teritoriji takođe oseća i identifikuje kao Vojvođani, onda je to tako... I niko nema prava da nam menja to
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
(Aleksandar Medurić, 31. avgust 2021 22:04)
Dobro ljudi, da li shvatate razliku između nacionalnosti i regionalne odrednice. Ovde se konstantno vrši zamena teza da je zabranjeno izjasniti se kao Vojvođanin, što nije tačno (bila je ta mogućnost na prethodnim popisima). To samo ovde može, da se pod maskom ljudskih sloboda i prava, geografski pojam izjednačuje sa nacionalnošću.
pre 2 godine
Buđenje nacionalne svesti u Vojvodini, konačno!
pre 2 godine
Ja se nekako više osećam kao Bačvanin, pa jelte molio bih vas da i to navedete.
Srpska bačka je istorijska činjenica.
Pozdravlja vas car Jovan Nenad.
pre 2 godine
Ko je izmislio nacije sigurno nije bio dobronameran. To se vidi po reakcijama ljudi kada god se pokrene to pitanje. Ja mogu da kazem da sam Srbin, jer su mi i majka i otac Srbi, ali da je bar jedno druge nacije tu vise nema smisla govoriti o naciji. Ajde da budemo prvo ljudi ;)
pre 2 godine
Ustav Republike Srbije clan 47
Izražavanje nacionalne pripadnosti je slobodno.
Tako da svako ima pravo da se izrazi kako god se osecao. Tacka
pre 2 godine
Jedan mudrac je ranije ukinuo autonomnost Vojvodine, hočemo reprizu
pre 2 godine
Ceo zivot protekne u ratu ili izigravanju mira smucilo se vise obicnom narodu,sta sad treba da se uvede i beogradjanin i po svakom mestu dati nacionalnost,pa i u Beogradu zive ljudi iz mesovitih brakova isto se lepo slazu pa sta...nacionalnost je mnogo toga ali je najbitnije kakav je ko covek...a ovo ce ako prodje za 20 do 30 godina doneti nove probleme...i narodu je dosta, zamolio bih uzaludne politicare da nas ostave na miru da zivimo i radimo da se druzimo bez obzira na naciju i veru
pre 2 godine
Naravno da si Srbin Mađar Rumun Hrvat po nacionalnosti a po boravku Vojvođanin ili još tačnije Sremac Lala ili Bačvanin.
pre 2 godine
Poštovani,bez zle namere,bilo kakve ironije,molim Vas da mi Vi rastumačite moju nacionalnost(meni lično je potpuno nebitna).Po Očevoj strani smo slovenskog porekla sa niskih Tatri,moji preci su se spustili u panonsku niziju i pomađarizovali se,tokom vekova mešali sa drugim nacijama,sa majčine strane vučem Nemačke i srpske korene,majka moje dece je Srpkinja poreklom iz like,a baka sa očeve strane joj se prezivala Liskaji,kum mi je Rusin,zet Mađar,sadašnja žena Makedonka,moja deca 11-ta generacija rođena u Bačkoj.Ono što ja osećam,prema ovoj ravnici,Dunavu,Tisi,mestu mog odrastanja Sremskim Karlovcima,čini me upravo Vojvođanin,ja nisam i nikada neću biti ništa drugo....
pre 2 godine
Pre sam bio Jugosloven sad sam Vojvodjanin.
pre 2 godine
Ništa novo na balkanu, mi bi da se vratimo u feudalni sistem ako možemo. Jer kad nema nikog za svadju biva bas dosadno.
pre 2 godine
Ja zivim u Sremu i ja sam Sremac, necu da budem Vojvođanin
pre 2 godine
Ja sam sumadinka po teritoriji na kojoj zivim, ali sam srpkinja.
pre 2 godine
Oduvek me je jako vredjalo kad sva moja rodbina iz Vojvodine,uzgred svi kolonisti i rod najrodjeniji kazu"to se radi samo u Srbiji"ili to vazi samo u Srbiji"ili to samo vi Srbijanci spremate"a pritom su mi roditelji rodjeni u susednim republikama i silom prilika zbog posla zivimo u gradu koga od Vojvodine deli samo Dunav.Najgore pitanje ikada je "kako je kod vas u Srbiji"?
pre 2 godine
Неће се смирити док нас потпуно не распарчају. Дајте онда и Шумадинац да стоји у попису.
pre 2 godine
Имамо ли и ми право на изјашњавање? Ми, Срби у Србији. Имамо ли ми право да наша већинска воља буде испоштована и проведена у законе а не да заувек будемо таоци остатака Југославије? Докле више овај антисрпски дискурс? Зашто га данас трпимо?
pre 2 godine
Ok je Svajcarac je svajcarac, iako je iz Bern alpa..itd..
pre 2 godine
Da li je moguće da se u XXI veku i dalje ne razlikuju pojmovi državljanstva i nacionalne pripadnosti. Državljanstvo je zakonski određeno i definisano mestom rođenja i državljanstvom roditelja. Može se steći i na drugi zakonski način (dužim boravkom u drugoj državi, sklapanjem braka). I to je to. Nacionalna pripadnost je izbor svakog pojedinca, i to je slobodna volja svakog. Državljanin Srbije se može izjasniti kao Srbin, Mađar, Rom, Albanac, Norvežanin, Eskim, Džedaj, po nacionalnoj pripadnosti. Ove glavne nacije / manjine dobijaju svoju kategoriju u statističkom pregledu, a ove za slobodne strelce se vode kao "ostali". Ali državljanin Srbije se ne može izjasniti kao državljanin Norveške, Mađarske... Moraš da imaš napismeno - pasoš. To su dve potpuno različite kategorije.
pre 2 godine
A šta ćemo mi Šumadinci??
pre 2 godine
Šta je sledeće, koje nam "nacije" opet serviraju kao udicu na koju se mi Srbi pecamo već vekovima: "sremac, mačvanin, sandžaklija, šumadinac, banaćanin, pčinjanin, moravac..."? Ljudi, dozovite se pameti, dosta je podela.
pre 2 godine
A sta da kazu ovi iz mesovitih brakova, tipa tata Rusin, mama Slovakinja, a generacijama zive na tlu Vojvodine?
pre 2 godine
Nek neko obavesti dotičnog da Šumadija i Vranje nemaju status pokrajine kao Vojvodina. Baš zbog ovakvih stvari se izjašnjavam kao Vojvođanin, jer se Vojvodina ne poštuje dovoljno.
pre 2 godine
Српско Војводство ће неко сада да претвара у нешто туђе….другови комунци неће то моћи.
pre 2 godine
Ako hoće tako da se izjašnjavaju, to je njihovo pravo, ne? Kad smo već neka demokratija, navodno.
pre 2 godine
Veliko hvala predsedniku što mi je razrešio dilemu kako da se izjasnim na predstojećem popisu stanovništva. Razmišljao sam da se izjasnim kao Hrvat ili Albanac, ali sada sam 100% siguran da ću se izjasniti kao Vojvođanin iako sam genetski srbin 10 generacija unazad a u Vojvodini sam bio samo turistički kao mali sa školom. Vidimo se na izborima.
pre 2 godine
Šta bre Vojvođanin,ja sam Futožanin-Futog Država ???
pre 2 godine
Ako ovo prodje,srecna nezavisna Republika Vojvodina svima koji slave!!!
pre 2 godine
Ok.
Tako može i Šumadinac, Moravac, Topličanin ...
pre 2 godine
Овде може да се види како Вучић влада. Дозволио је све свим странама. И овим либералним и десним. Чак их је све интегрисао у владу. Свако прича ко шта хоће. А онда се он појављује као спасилац, као трећа страна, сила која се (не)очекивано појављује и решава ствар.
pre 2 godine
Ne razumem čemu uopšte priča o ovome? Po sadašnjem VAŽEĆEM Zakonu o popisu, građani se mogu izjasniti bukvalno kako žele. Zar nismo imali na ranijim popisima da su se ljudi izjašnjavali kao Klingonci ili Marsovci?
pre 2 godine
Moja nacionalnost je Jugosloven ! A vi - kako te !?
pre 2 godine
Hoćemo pravo da se upišemo kao Jugosloveni!
pre 2 godine
Zabranom ćete samo izazvati inat i kontraefekat.
pre 2 godine
Evo, od sad se izjašnjavam kao Vojvođanin. Hvala vam što ste mi pomogli.
pre 2 godine
Hvala druze predsednice, sad znam sta sam.
pre 2 godine
A još bolje da se to pitanje izbaci iz popisa. Onda neće biti potrebe da se brinemo kako će ko da se izjasni.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Dragi Istvane, ne postoji tacan odgovor. Vazno je samo kako se osecate.
pre 2 godine
može ali ja sam sremac a brat mi banaćanin..jel može i tako
pre 2 godine
Na popisu stanovništva, po važećem Zakonu o popisu, svako se može izjasniti u pogledu nacionalne pripadnosti onako kako se on lično oseća i kako želi da se izjasni!
Nema tu Vučić nikakve ingerencije, da on hoće ili neće to da dozvoli...
Može jedino da bude protiv toga.
Ali to neće sprečiti Vojvođane da se izjašnjavaju kao Vojvođani.
Postavlja se samo jedno jednostavno pitanje:
-Kome odgovara da se oko ove teme otvara tako oštra polemika?
pre 2 godine
Vise je Dalmatinac i Istraninin nacionalna pripadnost nego Vojvodjanin. A tek Krajisnik.
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
(Aleksandar Medurić, 31. avgust 2021 22:04)
Aleksandre,pre svega ste Srbin. Ne mogu ja da budem zemunac posto sam rodjen i zivim u Zemunu. Razlika je...ovde je pitanje nacionalnost,to je poenta popisa.
pre 2 godine
Pa moze svako da se izjasnjava kako hoce.
pre 2 godine
@(Komša, 31. avgust 2021 22:33)
@(naivan, 31. avgust 2021 22:04)
očigledno je da ne kapirate kao izmešanog naroda ovde ima i da ljudi ne znaju kako drugačije da se izjasne.
ispod Save i Dunava su uglavnom Srbi, pa su Šumadinci, Mačvani itd Srbi pretežno kako god okreneš. to u Vojvodini nije tako. ovde imaš čoveka koji se preziva Mihajlović. on se izjašnjava kao Mađar, a deda mu slavio svetog Nikolu. on je četvrt Srbin i tri četvrt Mađar. ali imaš ljude koji imaju bukvalno po četvrtinu od neke nacionalnosti. pa ti ljudi ne znaju kako da se izjasne. neće po ocu, jer su više bili sa majkom, ali i sa babom sa očeve strane, koja nema veze sa majčinom nacionalnosti, pa se i tako osećaju.... u stvari, takvi ljudi su zbunjeni i žele da se izjasne kao Vojvođani. ja sam Srbin, prilično čist, ali moja deca nisu, mada se tako izjašnjavaju. da hoće da se izjasne kao Vojvođani, ja ne bih imao ništa protiv... pošto im majka odavde, ali nema grama srpske krvi....
i nije isto kao ispod Save i Dunava. ova teritorija je specifična bila i za vreme austrougarske...
pre 2 godine
Znaci hoce jos da nas rasparcavaju. Milina.
pre 2 godine
Neću da budem Vojvođanin hoćem da budem Banaćanin.
pre 2 godine
Šta se ložite. I na prošlom popisu se 2000 ljudi izjasnilo da su Vojvođani.
pre 2 godine
Nemojte se jediti, sve vas pozdravljam!
pre 2 godine
Војводина је нешто друго од рецимо Шумадије, и То није исто ни ти за упоређење.Без обзира на То, погрешно је и штетно да се уводи овакво изјашњавање по територијалној припадности.
pre 2 godine
a Dalmatinac?
pre 2 godine
Jel u redu izjasniti se kao Ravnogorac?
pre 2 godine
Da ima malo pameti i državništva u našim političarima, Novi Sad bi bio glavni grad Srbije, AP ne bi postojala, i ćao đaci.
Ne, imaćemo mrcvarenje decenijama oko ovog luđenja.
pre 2 godine
Ohrabrujem i ljude koji ne žive na teritoriji regiona da se izjasne kao Vojvođani. Svi iskreni vredni ljudi su dobro došli:)
pre 2 godine
Još jedna ujdurma "stranog faktora".
pre 2 godine
a čarapani ?
pre 2 godine
Na svakom popisu do sada, bilo je par hiljada Vojvođana. Što se pravite da je to nešto novo?
pre 2 godine
Najveća je glupost izjašnjavati se kako se osećaš.Ono si kako si se rodio sve ostalo je neprirodno.Ako si iz mešovitog braka ti si ili nacionalnost oca (većinom do sada) ili majke.Ako narod poistovetimo sa regijom,onda bi svi u Srbiji bili Srbi,u Bosni Bosanci...Hajde ne talasajte više,dosta je bilo.
pre 2 godine
Vojvodina moja domovina!
pre 2 godine
Zato sto je strano priznati da je Vojvodina drugacija od Srbije? Njena lepota i jeste u tome! Sto ljudi generacijama zive u simbiozi, u mesovitim brakovima i ne postavlja s epitanje ko je ko ili sta. Svi su Vojvodjani!
(j1ggy, 31. avgust 2021 22:02)
Vojvodina nije različita od Srbije - Vojvodina je deo Srbije.
Ona ke različita od Sumadije ili neke druge regije u Srbiji ,što je prirodno,normalno.
Vojvodjani su Srbijanci isto kao i Sumadinac ili Nišlija.
Ta raznolikost se nikako ne bi izgubila boljom integracijom severnih regija.
Milion puta pominjsna tema,milion puta iznoseni argumenti da je Vojvodina Srbija i identitetski i teritorijalno ,da je i sam naziv Vojvodina neraskidivo vezan za Srbe i ponovo kumrovacka matematika.
Kad u Hr uvedu Slavonce ,Dalmatince,Zagorce i Istrijane kao nacije onda cemo i mi...
Ipak je HR u EU...
Srbijanac = čovek iz Srbije
Vojvodjani od 1918. nisu vise "prečani" - pistali su Srbijanci.
pre 2 godine
Bože, šta ja ovo čitam?
Da li je vreme da se ovo pitanje pokrene?
Da li smo i ovo doživeli?
Dokle više?
pre 2 godine
Ovo nema smisla, pa šta ja ovo čitam.
Ja sam iz Beograda ali mislim da ljudi imaju pravo da se izjasne kako hoće. Sad bih za inat Vučiću došao i izjasnio bih se kao Vojvođanin, srećom po vlastima pa ne živim više u Srbiji.
pre 2 godine
Zasto ?
pre 2 godine
ej Gruzanine, polako, nemoj da se jedis.
Tom tvojom logikom su i Srbi rodjeni u Hrvatskoj hrvati? Uf,uf, nece moci je li?
A ovom koentatoru sto si mu odgovorio si isto promasio. Nije on rodjen u Srbiji nego u Jugoslaviji. Sta cemo sad?
pre 2 godine
ja sam onda Beogradjanin po nacionalnosti
pre 2 godine
Ja eto nisam srbin. Nemam ni gram srpske krvi. Mogu da nabrojim 7 generacija unazad svi moji su rođeni na ovom tlu. Ima tu i mađara, rumuna, čeha, slovaka, rusina, nemaca i šta sad ? Šta sam ja ? Svi moji rođeni na tlu sadašnje Vojvodine, ja rođen ovde takođe. Naravno da sam vojvođanin.
(Marko, 31. avgust 2021 22:36)
Кад већ питаш шта си онда ево да ти помогнем. Читај мало хрватску штампу. Јесте да је на хрватском али снаћићеш се некако. Ти си пи њима Србијанац јер си рођен, њен си држављани и живиш у Србији. Јел ти лакше сад? То важи и за ове остале што као забога не знају шта су. Дакле сви смо ми Србијанци.
pre 2 godine
A sta da kazu ovi iz mesovitih brakova, tipa tata Rusin, mama Slovakinja, a generacijama zive na tlu Vojvodine?
(Iva, 01. septembar 2021 00:05)
jasno je kako treba da se izjasnis - VOJVODJANIN!
pre 2 godine
. !
.
Sloboda govora?
pre 2 godine
stvar je u tome da iza svega toga stoji deo njih koji bi hteli da imaju novu crnu goru u vojvodini... pa vojvodjansku crkvu, pa bi srbi opet bili tzv. velikosrbi, agresori itd. kad im je toliko stalo do regionalizama, sto nisu predlozili da se stavi sremac, ili banacanin ... nego vojvodjanin.
(nikad vise 1974, 31. avgust 2021 23:23)
Iako se neki ne slažu ovo poslednje ima smisla, jer Vojvodina kao entitet nije celovita ušla u kraljevinu, nego su Sremci naknadno glasali i izglasali priključenje, dakle posle banata i bačke... Mada mislim da bi se procentualno najviše nas sremaca izjašnjavalo po lokalnom nazivu i to mnogo pre nego vojvođanin
pre 2 godine
Tražili ste,gledajte..
pre 2 godine
Do sad smo imali razne samoprozvane vojvode.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
(Oglo, 31. avgust 2021 22:10)
Pa oni i jesu Bosanci po teritorijalnoj pripadnosti, kao što su Bošnjaci Sandžaka Srbijanci po teritorijalnoj pripadnosti. Ovo Vojvođanin bi imalo smisla ako se žele osamostaliti, ovako je apsurd. Pozdrav iz Bosne
pre 2 godine
Ako se vekovima ljudi na području Vojvodine mešaju, kako je moguće da je nekom jedan deda bio Rusin, drugi Rumun, a jedna baka Mađarica a druga Srpkinja? Jel to znači da do pre dve generacije nije bilo mešanja? Ne, nego su i ljudi iz mešanih brakova su birali nacionalnu pripadnost ( najčešće po ocu, ali se dešavalo i po majci, uglavnom su birali nacionalnu pripadnost većine u tom mestu). Svako ima pravo da se izjašnjava kako god hoće, ali jednostavno do drugog svetskog rata ni jednom Srbinu nije palo na pamet da bude ni Crnogorac, a kamoli "Vojvođanin", kao što ni Mađari se nacionalno nisu izjašnjavali kao "Sekelji" ili "Čangoi", niti su se Nemci po nacionalnosti delili na Švabe i Sase. Naravno da su pored primarnog imali i etničku podgrupu kojoj su pripadali, ali se tada uglavnom nacija smatrala u smislu u kojem se i danas uči na stranim univerzitetima ( ako se razgovor vodi na jeziku koji se ne treba prevoditi na drugi jezik, onda se razgovor vodi na istom jeziku).
pre 2 godine
Ako se navodi opcija Vojvođani onda se mora navesti i Šumadinac.
pre 2 godine
Evo ja sam sa juga Srbije, rođen u SFRJ, živim oko trideset godina u Beogradu, a trenutno vozim auto sa NS tablama. Ko sam, šta sam, pojma nemam.
pre 2 godine
ja se tu ne bih mnogo uzbudjivao. pored vojvodjana, uveo bih u popis i sumadince, ere i kosovce. svi su oni posebni i imaju svoja obelezja kulture koja se razlikuju od drugih.
pre 2 godine
Ljudi čitajte tekst. U formularu za popis stanovništva postoje rubrike sa svim priznatim nacionalnim manjinama u RS, pored kojih se stavi x ako se izjasnite kao pripadnik jedne od njih. Predlog je da se "vojvođanin" doda kao priznata nacionalna manjina, a ne da se vodi kao "ostali" a pod ostali idu svi oni koji nisu nacionalna manjina, tj. pripadnici drugih nacija i država, čijih žitelja ima u malom broju u RS. Samim činom dodavanja "vojvođanin" u rubriku među nacionalne manjine ne znači ništa. Da bi neka nacija postala nacionalna manjina, prema važećem zakonu mora da ima 15% žitelja u opštini, regiji, pokrajini, državi da bi bili priznati, tj. stekli prava koja RS daje nacionalnim manjinama.
pre 2 godine
uvaljena nam koska!
pre 2 godine
jugoslaven regionalni identitet?
dajte gospodzi ministarki nobela, odmah.
pre 2 godine
ispod Save i Dunava su uglavnom Srbi, pa su Šumadinci, Mačvani itd Srbi pretežno kako god okreneš. to u Vojvodini nije tako. ovde imaš čoveka koji se preziva Mihajlović. on se izjašnjava kao Mađar, a deda mu slavio svetog Nikolu. on je četvrt Srbin i tri četvrt Mađar. ali imaš ljude koji imaju bukvalno po četvrtinu od neke nacionalnosti. pa ti ljudi ne znaju kako da se izjasne. neće po ocu, jer su više bili sa majkom, ali i sa babom sa očeve strane, koja nema veze sa majčinom nacionalnosti, pa se i tako osećaju.... u stvari, takvi ljudi su zbunjeni i žele da se izjasne kao Vojvođani. ja sam Srbin, prilično čist, ali moja deca nisu, mada se tako izjašnjavaju. da hoće da se izjasne kao Vojvođani, ja ne bih imao ništa protiv... pošto im majka odavde, ali nema grama srpske krvi....
i nije isto kao ispod Save i Dunava. ova teritorija je specifična bila i za vreme austrougarske...
(matori, 31. avgust 2021 23:23)
Specifična je bila zbog Srba ,pa je zato i postojalo Vojvodstvo srpsko.
Što se tiče izjašnjavanja- pravo svakog pojedinca je da se izjasnjava kako hoce ali kada ga "vrbujete" da bude Vojvodjanin (što je legitimno ali neodgovorno) onda je to vec politička platforma - i mi Srbi,Hrvati,Madjari,Slovaci,Česi,Rumuni,Bunjevci imamo pravo da ih odgovaramo od vaše zamisli i političkog programa.
Ne mozemo asimilovati ljude - decenijama čuvamo raznolikost - sto bi sada od Srba,Hrvata i ostalih pravili jedno.
Probali Kralj i Tito- ne ide i ne vodi dobrom.
pre 2 godine
Zamislite, macvanin..A dobro, Srbin....
pre 2 godine
Jako je glupo da nacinalnost bude uposte na popisu, jer nacionalnost = drzavljanstvo. Kod nas se to mesa sa etnickim poreklom, sto je moglo(i trebalo) da bude u popusu. I da svako moze da napise sta hoce, tipa "25% srpsko, 25% crnogorsko, 50% madjarsko", ili "100% srpsko", itd, itd.
pre 2 godine
Brkas naciju i narod.
pre 2 godine
Mislim svojom glavom i izjašnjavam se onako kako ja hoću.
pre 2 godine
Komedija. Veli da se bori za srpske interese a u Srbiji mu samo tajkuni i lopovi sve bogatiji a narod sve veća sirotinja. Bitno mu u vezi toga ko se kako izjašnjava a u zemlji mu cveta organizovani kriminal i otimačina…
pre 2 godine
promeni politiku prema susednim drzavama i sprecices rastakanje Srbije
pre 2 godine
da li onda moze i nacionalnost Sremac, za Sremce koji se ne osecaju kao Vojvodjani?
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj podelu.
pre 2 godine
Pa mozda i nije...
Ima nesto sto se zove ponos, a to su upravo Vojvodjani....
pre 2 godine
Cudno mu je zato sto ne moze da razume da postoje ljudi koji ne pripadaju samo jednoj nacionalnosti. Ta situacija je prilicno cesta u Vojvodini gde nekome sve babe i dede mogu da budu razlicitih nacionalnosti. Ja sam, na primer, mesavina Slovaka, Rusina i Madjara. Kako bih ja trebao da se izjasnim? Bas iz tog razloga se izjasnjavam kao Vojvodjanin, posto sam mesavina raznih nacionalnosti koje zive u Vojvodini, ali ne i u ostatku Srbije.
pre 2 godine
A sta da kazu ovi iz mesovitih brakova, tipa tata Rusin, mama Slovakinja, a generacijama zive na tlu Vojvodine?
(Iva, 01. septembar 2021 00:05)
jasno je kako treba da se izjasnis - VOJVODJANIN!
pre 2 godine
Nisam do sada bio Vojvođanin, ali odlična ideja, kad može neko da bude vojvoda, mogu i ja Vojvođanin.
pre 2 godine
Tacno tako! Vojvodjanin jeste bas to-pripadnost!
pre 2 godine
Nije vam smetalo kada, su se izjasnjavali kao Dzedaji, Supermeni, i ko zna kako sve... Dvostruki arsini, puna podrska Vojvodjanima...
pre 2 godine
Zasto ?
pre 2 godine
Pitanje za Vucica a i sve ostale. Imamo tri osobe, koje zive u Vojvodini i ciji predaci generacijama zive tu.
Ako je osobi A otac Madjarskog porekla, a majka Srpkinja, sta je on / ona?
Ako je osobi B, otac Srbin, a majka Rusinka, sta je on / ona?
Ako je osobi C otac Slovak, a majka Bunjevcanka, sta je on / ona?
Zato sto je strano priznati da je Vojvodina drugacija od Srbije? Njena lepota i jeste u tome! Sto ljudi generacijama zive u simbiozi, u mesovitim brakovima i ne postavlja s epitanje ko je ko ili sta. Svi su Vojvodjani!
pre 2 godine
Sto se ljudi toliko nerviraju kako ce se neko izjasniti?
Opusteno mozete kako god,svejedno je.Tako je to kod nas u Vojvodini.Ima i rusina,ukrajinaca,madjara,rumuna,srba,hrvata,slovaka...ima nas raznih korena a svi zivimo na istoj teritoriji.I svi zivimo zajedno bez problema.Ostavite podele u vasem Beogradu.
pre 2 godine
Ako se ja identifikujem kao Vojvođan, to je tako i vi to ne možete promeniti... Ukoliko se velika većina ljudi na teritoriji takođe oseća i identifikuje kao Vojvođani, onda je to tako... I niko nema prava da nam menja to
pre 2 godine
распадамо се на све стране...
pre 2 godine
Ako ovo prodje,srecna nezavisna Republika Vojvodina svima koji slave!!!
pre 2 godine
Милетић Светозар,Јаша Томић,Јован Суботић и остали су се борили за Српску Војводину,Цар Јован Ненад Црни такође,за уједињење са Србијом,ни један за Војвођанску нацију.Ја сам Војвођанин и волем Војводину ал сам национално 100% Србин.
pre 2 godine
Pre 60-ak godina nije bilo Crnogoraca "nesrba", podrazumevalo se da su svi Crnogrci Srbi, počelo je kao regionalna propadnost. Dokle je to dovelo, videli smo.
Ako te neko 2 puta uradi na istu foru - do tebe je.
pre 2 godine
Buđenje nacionalne svesti u Vojvodini, konačno!
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
pre 2 godine
Zabranom ćete samo izazvati inat i kontraefekat.
pre 2 godine
Na popisu stanovništva, po važećem Zakonu o popisu, svako se može izjasniti u pogledu nacionalne pripadnosti onako kako se on lično oseća i kako želi da se izjasni!
Nema tu Vučić nikakve ingerencije, da on hoće ili neće to da dozvoli...
Može jedino da bude protiv toga.
Ali to neće sprečiti Vojvođane da se izjašnjavaju kao Vojvođani.
Postavlja se samo jedno jednostavno pitanje:
-Kome odgovara da se oko ove teme otvara tako oštra polemika?
pre 2 godine
evo ja bi voleo da izjasnim kao Vojvodjanin.
pre 2 godine
zasto je poenta da imas regionalni identitet, zasto bas vojvodjanin, a ne sremac ili banacanin? ili po gradovima pa novosadjanin?
pre 2 godine
Još jedna ujdurma "stranog faktora".
pre 2 godine
A šta ćemo mi Šumadinci??
pre 2 godine
Odmah da kazem da ce hrvati ostati hrvati .. a drugi kako hoce ..
pre 2 godine
a čarapani ?
pre 2 godine
Najveća je glupost izjašnjavati se kako se osećaš.Ono si kako si se rodio sve ostalo je neprirodno.Ako si iz mešovitog braka ti si ili nacionalnost oca (većinom do sada) ili majke.Ako narod poistovetimo sa regijom,onda bi svi u Srbiji bili Srbi,u Bosni Bosanci...Hajde ne talasajte više,dosta je bilo.
pre 2 godine
Šta je sledeće, koje nam "nacije" opet serviraju kao udicu na koju se mi Srbi pecamo već vekovima: "sremac, mačvanin, sandžaklija, šumadinac, banaćanin, pčinjanin, moravac..."? Ljudi, dozovite se pameti, dosta je podela.
pre 2 godine
Ko je izmislio nacije sigurno nije bio dobronameran. To se vidi po reakcijama ljudi kada god se pokrene to pitanje. Ja mogu da kazem da sam Srbin, jer su mi i majka i otac Srbi, ali da je bar jedno druge nacije tu vise nema smisla govoriti o naciji. Ajde da budemo prvo ljudi ;)
pre 2 godine
Interesantno je kako nove nacije se pojavljuju samo na Balkanu I nigde drugde na svetu.
pre 2 godine
Ja se nekako više osećam kao Bačvanin, pa jelte molio bih vas da i to navedete.
Srpska bačka je istorijska činjenica.
Pozdravlja vas car Jovan Nenad.
pre 2 godine
Nek neko obavesti dotičnog da Šumadija i Vranje nemaju status pokrajine kao Vojvodina. Baš zbog ovakvih stvari se izjašnjavam kao Vojvođanin, jer se Vojvodina ne poštuje dovoljno.
pre 2 godine
Veliko hvala predsedniku što mi je razrešio dilemu kako da se izjasnim na predstojećem popisu stanovništva. Razmišljao sam da se izjasnim kao Hrvat ili Albanac, ali sada sam 100% siguran da ću se izjasniti kao Vojvođanin iako sam genetski srbin 10 generacija unazad a u Vojvodini sam bio samo turistički kao mali sa školom. Vidimo se na izborima.
pre 2 godine
A još bolje da se to pitanje izbaci iz popisa. Onda neće biti potrebe da se brinemo kako će ko da se izjasni.
pre 2 godine
Znaci hoce jos da nas rasparcavaju. Milina.
pre 2 godine
Poštovani,bez zle namere,bilo kakve ironije,molim Vas da mi Vi rastumačite moju nacionalnost(meni lično je potpuno nebitna).Po Očevoj strani smo slovenskog porekla sa niskih Tatri,moji preci su se spustili u panonsku niziju i pomađarizovali se,tokom vekova mešali sa drugim nacijama,sa majčine strane vučem Nemačke i srpske korene,majka moje dece je Srpkinja poreklom iz like,a baka sa očeve strane joj se prezivala Liskaji,kum mi je Rusin,zet Mađar,sadašnja žena Makedonka,moja deca 11-ta generacija rođena u Bačkoj.Ono što ja osećam,prema ovoj ravnici,Dunavu,Tisi,mestu mog odrastanja Sremskim Karlovcima,čini me upravo Vojvođanin,ja nisam i nikada neću biti ništa drugo....
pre 2 godine
@(Komša, 31. avgust 2021 22:33)
@(naivan, 31. avgust 2021 22:04)
očigledno je da ne kapirate kao izmešanog naroda ovde ima i da ljudi ne znaju kako drugačije da se izjasne.
ispod Save i Dunava su uglavnom Srbi, pa su Šumadinci, Mačvani itd Srbi pretežno kako god okreneš. to u Vojvodini nije tako. ovde imaš čoveka koji se preziva Mihajlović. on se izjašnjava kao Mađar, a deda mu slavio svetog Nikolu. on je četvrt Srbin i tri četvrt Mađar. ali imaš ljude koji imaju bukvalno po četvrtinu od neke nacionalnosti. pa ti ljudi ne znaju kako da se izjasne. neće po ocu, jer su više bili sa majkom, ali i sa babom sa očeve strane, koja nema veze sa majčinom nacionalnosti, pa se i tako osećaju.... u stvari, takvi ljudi su zbunjeni i žele da se izjasne kao Vojvođani. ja sam Srbin, prilično čist, ali moja deca nisu, mada se tako izjašnjavaju. da hoće da se izjasne kao Vojvođani, ja ne bih imao ništa protiv... pošto im majka odavde, ali nema grama srpske krvi....
i nije isto kao ispod Save i Dunava. ova teritorija je specifična bila i za vreme austrougarske...
pre 2 godine
Ja zivim u Sremu i ja sam Sremac, necu da budem Vojvođanin
pre 2 godine
Овде може да се види како Вучић влада. Дозволио је све свим странама. И овим либералним и десним. Чак их је све интегрисао у владу. Свако прича ко шта хоће. А онда се он појављује као спасилац, као трећа страна, сила која се (не)очекивано појављује и решава ствар.
pre 2 godine
Ja eto nisam srbin. Nemam ni gram srpske krvi. Mogu da nabrojim 7 generacija unazad svi moji su rođeni na ovom tlu. Ima tu i mađara, rumuna, čeha, slovaka, rusina, nemaca i šta sad ? Šta sam ja ? Svi moji rođeni na tlu sadašnje Vojvodine, ja rođen ovde takođe. Naravno da sam vojvođanin.
(Marko, 31. avgust 2021 22:36)
Кад већ питаш шта си онда ево да ти помогнем. Читај мало хрватску штампу. Јесте да је на хрватском али снаћићеш се некако. Ти си пи њима Србијанац јер си рођен, њен си држављани и живиш у Србији. Јел ти лакше сад? То важи и за ове остале што као забога не знају шта су. Дакле сви смо ми Србијанци.
pre 2 godine
Pre sam bio Jugosloven sad sam Vojvodjanin.
pre 2 godine
Неће се смирити док нас потпуно не распарчају. Дајте онда и Шумадинац да стоји у попису.
pre 2 godine
Ne razumem čemu uopšte priča o ovome? Po sadašnjem VAŽEĆEM Zakonu o popisu, građani se mogu izjasniti bukvalno kako žele. Zar nismo imali na ranijim popisima da su se ljudi izjašnjavali kao Klingonci ili Marsovci?
pre 2 godine
Имамо ли и ми право на изјашњавање? Ми, Срби у Србији. Имамо ли ми право да наша већинска воља буде испоштована и проведена у законе а не да заувек будемо таоци остатака Југославије? Докле више овај антисрпски дискурс? Зашто га данас трпимо?
pre 2 godine
Šta se ložite. I na prošlom popisu se 2000 ljudi izjasnilo da su Vojvođani.
pre 2 godine
Oduvek me je jako vredjalo kad sva moja rodbina iz Vojvodine,uzgred svi kolonisti i rod najrodjeniji kazu"to se radi samo u Srbiji"ili to vazi samo u Srbiji"ili to samo vi Srbijanci spremate"a pritom su mi roditelji rodjeni u susednim republikama i silom prilika zbog posla zivimo u gradu koga od Vojvodine deli samo Dunav.Najgore pitanje ikada je "kako je kod vas u Srbiji"?
pre 2 godine
A sta da kazu ovi iz mesovitih brakova, tipa tata Rusin, mama Slovakinja, a generacijama zive na tlu Vojvodine?
pre 2 godine
Ako hoće tako da se izjašnjavaju, to je njihovo pravo, ne? Kad smo već neka demokratija, navodno.
pre 2 godine
Bože, šta ja ovo čitam?
Da li je vreme da se ovo pitanje pokrene?
Da li smo i ovo doživeli?
Dokle više?
pre 2 godine
Ok.
Tako može i Šumadinac, Moravac, Topličanin ...
pre 2 godine
Moja nacionalnost je Jugosloven ! A vi - kako te !?
pre 2 godine
Hoćemo pravo da se upišemo kao Jugosloveni!
pre 2 godine
Српско Војводство ће неко сада да претвара у нешто туђе….другови комунци неће то моћи.
pre 2 godine
Da li je moguće da se u XXI veku i dalje ne razlikuju pojmovi državljanstva i nacionalne pripadnosti. Državljanstvo je zakonski određeno i definisano mestom rođenja i državljanstvom roditelja. Može se steći i na drugi zakonski način (dužim boravkom u drugoj državi, sklapanjem braka). I to je to. Nacionalna pripadnost je izbor svakog pojedinca, i to je slobodna volja svakog. Državljanin Srbije se može izjasniti kao Srbin, Mađar, Rom, Albanac, Norvežanin, Eskim, Džedaj, po nacionalnoj pripadnosti. Ove glavne nacije / manjine dobijaju svoju kategoriju u statističkom pregledu, a ove za slobodne strelce se vode kao "ostali". Ali državljanin Srbije se ne može izjasniti kao državljanin Norveške, Mađarske... Moraš da imaš napismeno - pasoš. To su dve potpuno različite kategorije.
pre 2 godine
. !
.
Sloboda govora?
pre 2 godine
Vojvodina moja domovina!
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
(Aleksandar Medurić, 31. avgust 2021 22:04)
Aleksandre,pre svega ste Srbin. Ne mogu ja da budem zemunac posto sam rodjen i zivim u Zemunu. Razlika je...ovde je pitanje nacionalnost,to je poenta popisa.
pre 2 godine
ja se tu ne bih mnogo uzbudjivao. pored vojvodjana, uveo bih u popis i sumadince, ere i kosovce. svi su oni posebni i imaju svoja obelezja kulture koja se razlikuju od drugih.
pre 2 godine
Војводина је нешто друго од рецимо Шумадије, и То није исто ни ти за упоређење.Без обзира на То, погрешно је и штетно да се уводи овакво изјашњавање по територијалној припадности.
pre 2 godine
može ali ja sam sremac a brat mi banaćanin..jel može i tako
pre 2 godine
a Dalmatinac?
pre 2 godine
Evo, od sad se izjašnjavam kao Vojvođanin. Hvala vam što ste mi pomogli.
pre 2 godine
ispod Save i Dunava su uglavnom Srbi, pa su Šumadinci, Mačvani itd Srbi pretežno kako god okreneš. to u Vojvodini nije tako. ovde imaš čoveka koji se preziva Mihajlović. on se izjašnjava kao Mađar, a deda mu slavio svetog Nikolu. on je četvrt Srbin i tri četvrt Mađar. ali imaš ljude koji imaju bukvalno po četvrtinu od neke nacionalnosti. pa ti ljudi ne znaju kako da se izjasne. neće po ocu, jer su više bili sa majkom, ali i sa babom sa očeve strane, koja nema veze sa majčinom nacionalnosti, pa se i tako osećaju.... u stvari, takvi ljudi su zbunjeni i žele da se izjasne kao Vojvođani. ja sam Srbin, prilično čist, ali moja deca nisu, mada se tako izjašnjavaju. da hoće da se izjasne kao Vojvođani, ja ne bih imao ništa protiv... pošto im majka odavde, ali nema grama srpske krvi....
i nije isto kao ispod Save i Dunava. ova teritorija je specifična bila i za vreme austrougarske...
(matori, 31. avgust 2021 23:23)
Specifična je bila zbog Srba ,pa je zato i postojalo Vojvodstvo srpsko.
Što se tiče izjašnjavanja- pravo svakog pojedinca je da se izjasnjava kako hoce ali kada ga "vrbujete" da bude Vojvodjanin (što je legitimno ali neodgovorno) onda je to vec politička platforma - i mi Srbi,Hrvati,Madjari,Slovaci,Česi,Rumuni,Bunjevci imamo pravo da ih odgovaramo od vaše zamisli i političkog programa.
Ne mozemo asimilovati ljude - decenijama čuvamo raznolikost - sto bi sada od Srba,Hrvata i ostalih pravili jedno.
Probali Kralj i Tito- ne ide i ne vodi dobrom.
pre 2 godine
Vise je Dalmatinac i Istraninin nacionalna pripadnost nego Vojvodjanin. A tek Krajisnik.
pre 2 godine
Pa moze svako da se izjasnjava kako hoce.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
pre 2 godine
Ohrabrujem i ljude koji ne žive na teritoriji regiona da se izjasne kao Vojvođani. Svi iskreni vredni ljudi su dobro došli:)
pre 2 godine
Ljudi čitajte tekst. U formularu za popis stanovništva postoje rubrike sa svim priznatim nacionalnim manjinama u RS, pored kojih se stavi x ako se izjasnite kao pripadnik jedne od njih. Predlog je da se "vojvođanin" doda kao priznata nacionalna manjina, a ne da se vodi kao "ostali" a pod ostali idu svi oni koji nisu nacionalna manjina, tj. pripadnici drugih nacija i država, čijih žitelja ima u malom broju u RS. Samim činom dodavanja "vojvođanin" u rubriku među nacionalne manjine ne znači ništa. Da bi neka nacija postala nacionalna manjina, prema važećem zakonu mora da ima 15% žitelja u opštini, regiji, pokrajini, državi da bi bili priznati, tj. stekli prava koja RS daje nacionalnim manjinama.
pre 2 godine
Nemojte se jediti, sve vas pozdravljam!
pre 2 godine
Na svakom popisu do sada, bilo je par hiljada Vojvođana. Što se pravite da je to nešto novo?
pre 2 godine
Zato sto je strano priznati da je Vojvodina drugacija od Srbije? Njena lepota i jeste u tome! Sto ljudi generacijama zive u simbiozi, u mesovitim brakovima i ne postavlja s epitanje ko je ko ili sta. Svi su Vojvodjani!
(j1ggy, 31. avgust 2021 22:02)
Vojvodina nije različita od Srbije - Vojvodina je deo Srbije.
Ona ke različita od Sumadije ili neke druge regije u Srbiji ,što je prirodno,normalno.
Vojvodjani su Srbijanci isto kao i Sumadinac ili Nišlija.
Ta raznolikost se nikako ne bi izgubila boljom integracijom severnih regija.
Milion puta pominjsna tema,milion puta iznoseni argumenti da je Vojvodina Srbija i identitetski i teritorijalno ,da je i sam naziv Vojvodina neraskidivo vezan za Srbe i ponovo kumrovacka matematika.
Kad u Hr uvedu Slavonce ,Dalmatince,Zagorce i Istrijane kao nacije onda cemo i mi...
Ipak je HR u EU...
Srbijanac = čovek iz Srbije
Vojvodjani od 1918. nisu vise "prečani" - pistali su Srbijanci.
pre 2 godine
ja sam onda Beogradjanin po nacionalnosti
pre 2 godine
Brkas naciju i narod.
pre 2 godine
Neću da budem Vojvođanin hoćem da budem Banaćanin.
pre 2 godine
Jako je glupo da nacinalnost bude uposte na popisu, jer nacionalnost = drzavljanstvo. Kod nas se to mesa sa etnickim poreklom, sto je moglo(i trebalo) da bude u popusu. I da svako moze da napise sta hoce, tipa "25% srpsko, 25% crnogorsko, 50% madjarsko", ili "100% srpsko", itd, itd.
pre 2 godine
Evo ja sam sa juga Srbije, rođen u SFRJ, živim oko trideset godina u Beogradu, a trenutno vozim auto sa NS tablama. Ko sam, šta sam, pojma nemam.
pre 2 godine
Do sad smo imali razne samoprozvane vojvode.
pre 2 godine
Tražili ste,gledajte..
pre 2 godine
jugoslaven regionalni identitet?
dajte gospodzi ministarki nobela, odmah.
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
pre 2 godine
Zamislite, macvanin..A dobro, Srbin....
pre 2 godine
stvar je u tome da iza svega toga stoji deo njih koji bi hteli da imaju novu crnu goru u vojvodini... pa vojvodjansku crkvu, pa bi srbi opet bili tzv. velikosrbi, agresori itd. kad im je toliko stalo do regionalizama, sto nisu predlozili da se stavi sremac, ili banacanin ... nego vojvodjanin.
(nikad vise 1974, 31. avgust 2021 23:23)
Iako se neki ne slažu ovo poslednje ima smisla, jer Vojvodina kao entitet nije celovita ušla u kraljevinu, nego su Sremci naknadno glasali i izglasali priključenje, dakle posle banata i bačke... Mada mislim da bi se procentualno najviše nas sremaca izjašnjavalo po lokalnom nazivu i to mnogo pre nego vojvođanin
pre 2 godine
ej Gruzanine, polako, nemoj da se jedis.
Tom tvojom logikom su i Srbi rodjeni u Hrvatskoj hrvati? Uf,uf, nece moci je li?
A ovom koentatoru sto si mu odgovorio si isto promasio. Nije on rodjen u Srbiji nego u Jugoslaviji. Sta cemo sad?
pre 2 godine
Може свако себе да назива како жели али смо по националности Срби. Не знам шта вам није јасно.
pre 2 godine
Sve smo oterali od sebe, ostale još Lale.
Srbija kao da je zaboravila da je Vojvodina tek 100 godina u zajednici sa Srbijom, i da to lako može da ode...
pre 2 godine
Jel u redu izjasniti se kao Ravnogorac?
pre 2 godine
uvaljena nam koska!
pre 2 godine
Vojvodjanin ne moze stajati u rubrici za nacionalnu pripadnost i tacka. S druge strane, sto se ne izjasnite kao Sremac, Banacanin...?
pre 2 godine
Ako se vekovima ljudi na području Vojvodine mešaju, kako je moguće da je nekom jedan deda bio Rusin, drugi Rumun, a jedna baka Mađarica a druga Srpkinja? Jel to znači da do pre dve generacije nije bilo mešanja? Ne, nego su i ljudi iz mešanih brakova su birali nacionalnu pripadnost ( najčešće po ocu, ali se dešavalo i po majci, uglavnom su birali nacionalnu pripadnost većine u tom mestu). Svako ima pravo da se izjašnjava kako god hoće, ali jednostavno do drugog svetskog rata ni jednom Srbinu nije palo na pamet da bude ni Crnogorac, a kamoli "Vojvođanin", kao što ni Mađari se nacionalno nisu izjašnjavali kao "Sekelji" ili "Čangoi", niti su se Nemci po nacionalnosti delili na Švabe i Sase. Naravno da su pored primarnog imali i etničku podgrupu kojoj su pripadali, ali se tada uglavnom nacija smatrala u smislu u kojem se i danas uči na stranim univerzitetima ( ako se razgovor vodi na jeziku koji se ne treba prevoditi na drugi jezik, onda se razgovor vodi na istom jeziku).
pre 2 godine
@Ivan
"Може свако себе да назива како жели али смо по националности Срби. Не знам шта вам није јасно."
Ja eto nisam srbin. Nemam ni gram srpske krvi. Mogu da nabrojim 7 generacija unazad svi moji su rođeni na ovom tlu. Ima tu i mađara, rumuna, čeha, slovaka, rusina, nemaca i šta sad ? Šta sam ja ? Svi moji rođeni na tlu sadašnje Vojvodine, ja rođen ovde takođe. Naravno da sam vojvođanin. Ako već ne mogu da se izjašnjavam kao jugosloven kako sam se ranije izjašnjavao. Volim svoju zemlju, za nju sam i u rat mobilisan, nekoliko ljudi iz moje familije je poginulo u 2. svetskom ratu boreći se u partizanima. Niko ne može da mi ospori život na ovim prostorima, a još manje da se izjasnim kako ja to želim i kako osećam da treba.
Poštujem državna obeležja Srbije i Vojvodine. Jedino što ne poštujem i smatram neprikladnim je himna i nikada je neću pevati dok god je ova koja nipodaštava zasluge ostalih građana države.
pre 2 godine
stvar je u tome da iza svega toga stoji deo njih koji bi hteli da imaju novu crnu goru u vojvodini... pa vojvodjansku crkvu, pa bi srbi opet bili tzv. velikosrbi, agresori itd. kad im je toliko stalo do regionalizama, sto nisu predlozili da se stavi sremac, ili banacanin ... nego vojvodjanin.
pre 2 godine
Ovo nema smisla, pa šta ja ovo čitam.
Ja sam iz Beograda ali mislim da ljudi imaju pravo da se izjasne kako hoće. Sad bih za inat Vučiću došao i izjasnio bih se kao Vojvođanin, srećom po vlastima pa ne živim više u Srbiji.
pre 2 godine
Ako je neko Srbin, ne vidim potrebu da se izjašnjava po regiji gde živi. Svašta!
pre 2 godine
Jedan mudrac je ranije ukinuo autonomnost Vojvodine, hočemo reprizu
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Vrlo jednostavno: tacan odgovor je Srbin Madjarskog porekla (ako imas srpsko drzavaljanstvo). Tako je i moje dete Amerikanac Srpskog porekla (rodjen je u USA, ali su mu roditelji i preci Srbi), zena i ja nismo Amerikanci Srpskog porekla jer smo rodjeni u Srbiji i Srbi smo ali smo naturalizovani Amerikanci jer imamo americki pasos. Vrlo jednostavno.
pre 2 godine
Gružanine, nisi u pravu. On je za nas Vojvođanin. Srbijanci su Srbi iz Srbije.
pre 2 godine
Pa mozda i nije...
Ima nesto sto se zove ponos, a to su upravo Vojvodjani....
(Alamunja, 31. avgust 2021 21:47)
Pa i ja sam ponosan Šumadinac pa se ne izjašnjavam kao Šumadinac nego kao Srbin!
pre 2 godine
Sremac, poreklom iz Like. Znaci SRBIN.
pre 2 godine
Ustav Republike Srbije clan 47
Izražavanje nacionalne pripadnosti je slobodno.
Tako da svako ima pravo da se izrazi kako god se osecao. Tacka
(LudZbunjenNormalan, 31. avgust 2021 23:00)
Sve je to tacno, ali pod uslovom da nacija postoji.
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
(Oglo, 31. avgust 2021 22:10)
Pa oni i jesu Bosanci po teritorijalnoj pripadnosti, kao što su Bošnjaci Sandžaka Srbijanci po teritorijalnoj pripadnosti. Ovo Vojvođanin bi imalo smisla ako se žele osamostaliti, ovako je apsurd. Pozdrav iz Bosne
pre 2 godine
Kampanja sa zapada koja ima za cilj dalje rastakanje srpskog nacionalnog bica. Tako Srbe u Bosni pokusavaju proglasiti Bosancima.
(Oglo, 31. avgust 2021 22:10)
Kada dodju u Srbiju nazivate ih Bosancima...kakav zapad. Izlizana fora
pre 2 godine
Svakome treba dozvoliti da se izjašnjava onako kako se osjeća.
pre 2 godine
Da ima malo pameti i državništva u našim političarima, Novi Sad bi bio glavni grad Srbije, AP ne bi postojala, i ćao đaci.
Ne, imaćemo mrcvarenje decenijama oko ovog luđenja.
pre 2 godine
Ako se navodi opcija Vojvođani onda se mora navesti i Šumadinac.
pre 2 godine
Rođen sam u Vojvodini živam u istoj.
Normalno da sam Vojvođanin,šta bih drugo bio.
(Aleksandar Medurić, 31. avgust 2021 22:04)
Dobro ljudi, da li shvatate razliku između nacionalnosti i regionalne odrednice. Ovde se konstantno vrši zamena teza da je zabranjeno izjasniti se kao Vojvođanin, što nije tačno (bila je ta mogućnost na prethodnim popisima). To samo ovde može, da se pod maskom ljudskih sloboda i prava, geografski pojam izjednačuje sa nacionalnošću.
pre 2 godine
Hvala druze predsednice, sad znam sta sam.
pre 2 godine
Ustav Republike Srbije clan 47
Izražavanje nacionalne pripadnosti je slobodno.
Tako da svako ima pravo da se izrazi kako god se osecao. Tacka
pre 2 godine
Svi imaju pravo na svoj lični identitet. Ne postoji razlog zbog kog bi se izdvajali ljudi.
pre 2 godine
Ja nisam Vojvođanin već Sremac i za glavni grad priznajem Sremsku Mitrovicu.
pre 2 godine
Ja sam sumadinka po teritoriji na kojoj zivim, ali sam srpkinja.
pre 2 godine
Vojvodina je priznata kao pokrajina u Srbiji!
pre 2 godine
Mislim da je dalje produbljivanje razlika pogrersan potez.
pre 2 godine
Da smo malo pametniji, Vojvodina bi mogla biti druga Švajcarska!
pre 2 godine
Šta bre Vojvođanin,ja sam Futožanin-Futog Država ???
pre 2 godine
Ceo zivot protekne u ratu ili izigravanju mira smucilo se vise obicnom narodu,sta sad treba da se uvede i beogradjanin i po svakom mestu dati nacionalnost,pa i u Beogradu zive ljudi iz mesovitih brakova isto se lepo slazu pa sta...nacionalnost je mnogo toga ali je najbitnije kakav je ko covek...a ovo ce ako prodje za 20 do 30 godina doneti nove probleme...i narodu je dosta, zamolio bih uzaludne politicare da nas ostave na miru da zivimo i radimo da se druzimo bez obzira na naciju i veru
pre 2 godine
Naravno da si Srbin Mađar Rumun Hrvat po nacionalnosti a po boravku Vojvođanin ili još tačnije Sremac Lala ili Bačvanin.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Dragi Istvane, ne postoji tacan odgovor. Vazno je samo kako se osecate.
pre 2 godine
Ok je Svajcarac je svajcarac, iako je iz Bern alpa..itd..
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
Tacan odgovor je Madjar.
pre 2 godine
lepa tema da se odvlaci paznja. Vec vidjeno kod Slobe.
pre 2 godine
Ja sam genetski Madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom Srbije. Sta da kazem ljudima kad dodju? Koji je tacan odgovor?
(Istvan, 31. avgust 2021 22:53)
istvane madjar! kazi im da si madjar sa prebivalistem i drzavljanstvom srbije. verovatno postoji mogucnost i za madjarsko drzavljanstvo. to je ok
pre 2 godine
Ništa novo na balkanu, mi bi da se vratimo u feudalni sistem ako možemo. Jer kad nema nikog za svadju biva bas dosadno.
pre 2 godine
Ako je suditi po rezultatima izbora, na popisu u Vranju iznenadice veliki broj Madjara.
126 Komentari
Sortiraj po: