Petak, 27.08.2021.

09:19

Usvaja se zakon: Mora ćirilica

Beograd i Banjaluka postigli dogovor o još jednom važnom koraku ka zaštiti srpskog nacionalnog identiteta i jačanju zajedništva.

Izvor: Novosti

Usvaja se zakon: Mora æirilica IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

126 Komentari

Sortiraj po:

Karlito

pre 2 godine

Slazem se da treba da se njeguje, ali ne i da se koristi u medjunarodnim utakmicama drustvanim mrezama, jer latinicu cijrla evropa cita i pise, ili na drustvanim mrezama-koliko njih ce uspjeti da te procita na cirilici. JOS JEDNO NAZADOVANJE SRPSKOG NARODA, ZBOG NAVODNO LATINICE KAO HRVATSKOG PISMA. BUDALASTENI, dokon pop i goveda krsti, kad narodu nema nista bolje da ponudi 👍

GRADINJAR9

pre 2 godine

Do sada mi nije smetalo , latinica ili ćirilica . Zadnje vreme počelo da mi smeta pa sam i ja pristalica da se ustavom donese zakon da je pismo isključivo ĆIRILICA a ko ne zna u prvi razred !
AKO SAM SEBE NE CENIŠ , NEĆE TE NI DRUGI CENITI !

Алекса

pre 2 godine

(од настанка српског језика имамо два писм, 27. avgust 2021 16:51

Не, основно правило српског правописа је "пиши као што говориш, читај како је написано"
Абецеда не испуњава то правило.
Абецеду је осмислио Људевит Гај у склопу јужнословенске реформе хрватског језика. Ђуро Даничић је покушао да додатно реформише абецеду укидањем двослова лј, нј, дј и дж али његова реформа никад није усвојена.

Латиница/Абецеда никад није била нити може да буде писмо српског језика. То што је разумљива свима не чини је употребљивом...

Bora

pre 2 godine

Latinica nije srpska. Nametnuta je od strane Austrougarske za vreme Prvog svetskog rata. Posle ju je nebeski narod prihvatio. Iako se nijedan narod ne odriče svog pisma, niti ima dva pisma, jedino neki pripadnici srpskog naroda, što se vidi i u nekim komentarima, odricanje od ćirilice ili korišćenje dva pisma tumači kao neku naprednost i uklapanje u globalne tokove.

Гружанин

pre 2 godine

Dal je moguće da mi radimo sve kako se jednom čoveku prohte.
Zamlaćujemo se ovde oko ćirilice i latinice a sve smo siromasniji a ljudi
beze odavde.... Koristiti oba pisma, deca imaju prednost kad uče engleski znaju skoro sva slova.
Ok je da neke stvari budu na ćirilici jer je prvo pismo....
(zoran, 27. avgust 2021 16:13)

Хрватима не би пало на памет да се одрекну своје абецеде макар је нико више на свету не користио, као што ни Грци не одустају од свог алфабета, а ми би се свега одрекли кад би могли. Тако смо веровали да границе у бившој Југи уопште нису битне па се испоставило да су чвршће од међународних.

Zoran

pre 2 godine

Treba gledat šta je praktičnije, ceo svet je uveo arapske brojeve zato što su mnogo praktičniji od rimskih zašto ne prihvatit nešto praktičnije, latinica je praktičnija i više u upotrebi podržavam je.

Toza

pre 2 godine

A ovi strani investitori da pišu na ćirilici, mani me ćirilice i latinice, radim sa strancima kako da komuniciram na ćirilici smešno, latinica je bolja ipak mi više komuniciramo sa zapadom.

Алекса

pre 2 godine

Закон је о језику и писму. Користим прилику да нагласим две ствари:
1. Језик који се користи у новинама, укључујући и неке претходне коментаре је неприхватљив. На пример, глагол ФАЛИТИ не постоји у српском језику. Каже се НЕДОСТАЈАТИ.
2. Кориштење ћирилице не би трбало представљати никакву препреку хрватима, католицима, муслиманима и др, баш као што нпр. кинеско писмо не представља препрпеку свим кинеским грађанима католичке или муслиманске вероипосвести да користе званично писмо.

Milos

pre 2 godine

Латиница јесте наше писмо али нам је она наметнута Вуковом реформом, Срби је пре тога нису користили скоро уопште.


To je bilo pre 200 godina. Mislim da sa te vremenske distance slobodno možemo reci da je to naše pismo.

Uostalom, ni ovakva ćirilica se ne koristi toliko dugo. Možda da se ipak vratimo na glagoljicu?

zoran

pre 2 godine

Dal je moguće da mi radimo sve kako se jednom čoveku prohte.
Zamlaćujemo se ovde oko ćirilice i latinice a sve smo siromasniji a ljudi
beze odavde.... Koristiti oba pisma, deca imaju prednost kad uče engleski znaju skoro sva slova.
Ok je da neke stvari budu na ćirilici jer je prvo pismo....

Живорад

pre 2 godine

Како год! Ја одавно у Белограду немам осећај да сам у Србији! Уз све те “sale”, “tranzicije”, “Transparentnost”, “benefite” и да не набрајам.

Balkan brale

pre 2 godine

Monasi Kiril i Metodij sve su Slavene opismenjavali, do Češke čak... Ne prisvajati nešto što su nekad svi (Slaveni) koristili a i danas mnogi..

Latin

pre 2 godine

benny1985, 27. avgust 2021 13:15
 Ћирилица је лепше и разумније писмо које је ем визуелно лепше за око, ем нема преклапања слова као у латиници љ њ џ, нити квржица код ж ч ћ итд. што му даје на размљивости, практичности и уникатности.

Apsolutno se ne slazem, niti je ljepse niti razumnije. Naprotiv teze za pisanje, puno sporije citanje.

Алекса

pre 2 godine

Званично, како у Србији тако и међународно, само ћирилица је српско писмо. Научни радови писани латиницом у домаћим часописима које препознају међународне базе податаке, се заводе као "Article in Croatian". Слично томе, латиннићне тастаруе код нас у употреби су или енглески стандард или хрватски стандард. Те тастатуре најчешће долазе из Јужне Кореје која само прати међународно препознати код за неко писмо. Очигледно је да су језики и писмо дио културе и да култура придоноси очувању националног интентитета, баш као и економија. Нажалост, многи од претходних коментара политизују питање културе.

од настанка српског језика имамо два писм

pre 2 godine

Устав каже да је званично писмо у нашој земљи- ћирилица, а да се латиница користи у складу са законом.
Треба да се поведе кампања описмењавања народа, јер запањујуће велики удео не зна основни правопис и граматику, али уме да „лајкује" и поставља „сторије".
(Устав, 27. avgust 2021 16:04)

Не, каже да је ћирилица службено писмо, значи за службену кореспонденцију

student

pre 2 godine

Званично, како у Србији тако и међународно, само ћирилица је српско писмо. Научни радови писани латиницом у домаћим часописима које препознају међународне базе податаке, се заводе као "Article in Croatian". Слично томе, латиннићне тастаруе код нас у употреби су или енглески стандард или хрватски стандард. Те тастатуре најчешће долазе из Јужне Кореје која само прати међународно препознати код за неко писмо. Очигледно је да су језики и писмо дио културе и да култура придоноси очувању националног интентитета, баш као и економија. Нажалост, многи од претходних коментара политизују питање културе.
(Алекса, 27. avgust 2021 16:09)

A kakva bi bila razlika između srpske i hrvatske tastature, pa ti znaš da za naše tržište dolaze hrvatske tastature?

Južna Koreja je razvijena država, koja sigurno ne troši resurse (ljudske), na proizvodnju nečega što ima minimalnu profitnu stopu. Ja nisam video tastaturu u Srbiji koja je proizvedena van Kine, tako da nam iste sigurno ne dolaze najčešće iz Južne Koreje.

Устав

pre 2 godine

Устав каже да је званично писмо у нашој земљи- ћирилица, а да се латиница користи у складу са законом.
Треба да се поведе кампања описмењавања народа, јер запањујуће велики удео не зна основни правопис и граматику, али уме да „лајкује" и поставља „сторије".

Solo

pre 2 godine

Samo napred sa promenama i da napokon svih ovih godina gde smo morali da uvodimo i latinicu zbog drugih naroda u bivsoj YU sad moramo sve to da promenimo i usvojimo nase cirilicno pismo i azbuku.

goranh

pre 2 godine

Јел ће сад Арапски бити службено писмо у ФБиХ ?
(Kadija Djura, 27. avgust 2021 11:52)

A kakve veze ima arapski sa FBiH.

benny1985

pre 2 godine

Дајте људи јел се ви шалите овде у коментрима?! Латиница јесте наше писмо али нам је она наметнута Вуковом реформом, Срби је пре тога нису користили скоро уопште. Једина предност је што деца код нас познавањем латинице лакше науче да пишу и читају енглески и друге стране језике, али то није довољан разлог за његову употребу јер деца гледају у телефоне и компијутере од малих ногу и многа деца пре поласка у школу већ знају сва слова на латиници. Ћирилица је лепше и разумније писмо које је ем визуелно лепше за око, ем нема преклапања слова као у латиници љ њ џ, нити квржица код ж ч ћ итд. што му даје на размљивости, практичности и уникатности. Уосталом наши пра преци, староседеоци ових простора који су фактички имали прву цивилизацију и једни од првих људи уопште почели да користе писмо, су користили претечу ћирилице. Embrace tradition.

Милојко

pre 2 godine

Подржавам. Живео сам у много страних земаља и нико не цени мање свој језик и свокје писмо од нас.

Комуњаре нас упропастиле. А њихивим потомцима и дан данас смета све што је српско, чак и писмо. Ал зато им не сметају виле на Дедињу и Сењаку.

Locutus

pre 2 godine

Srbi su prvo odbacili katolike, pa muslimane. Sad će odbaciti sve koji ne pišu ćirilicom, i tako redom sve dok ne stanu pod jednu šljivu kako proročanstvo i nalaže.

Rade, ZG

pre 2 godine

Ja jako dobro znam ćirilicu, ne zato što sam Srbin iz Hrvatske nego zato što smo u YU učili i Ćirilicu u školi, ali mislim da bi se rješenja sudova i slični dokumenti kad se šalju van Srbije trebali slati i na Latinici. Osim toga portali javnih ustanova bi trebali imati i latiničnu verziju. Moji sinovi u školi nisu učili Ćirilicu.

Некс

pre 2 godine

За све вас који браните латиницу.
Којим писмом се по писало у Србији пре 1945?
Јел Мирослављево Јеванђеље писамо латиницом,јел је Свети Сава писао латиницом, као и краљ Петак 1?

vučićofil iz susjedstva

pre 2 godine

Podržavam ideju samo u inat pobunjenih Srba koji se srame "balkanštine" i dociraju s visoka, haha! Moramo li mi Hrvati pisati ćirilicom?

Јабучило

pre 2 godine

Dobro došli nazad u 1854 godinu. Napišite fakturu, ponudu, račun... ili bilo šta ino partneru na ćirilici pa ćete videti šta će vam reći.
(Rumble, 27. avgust 2021 10:36)

А као ће те разумети ако пишеш српски латиницом?

Superhik

pre 2 godine

Кока кола, Мајкрософт, Њујорк...ja sam više za ravnopravnu upotrebu oba srpska pisma sa akcentom na ćirilicu ! Vrlo teško (i nepotrebno) će(mo) primoravati druge kulture i narode koji sa nama žive,rade i u Srbiju i Srpsku , dolaze da upotrebljavaju ćirilicu ! Bolje da vidimo kako će nam se zemlja zvati,pogotovo što želimo da svi živimo u istoj državi !

bleedgreen

pre 2 godine

Nikad mi nece biti jasno zasto bi bilo ko bio ponosan na bilo koju nacionalnu pripadnost. Pa to je nesto na sta apsolutno nisi imao uticaja. Valjda mogu biti ponosan na neke druge stvari, na nesto sto sam svojim radom postigao u zivotu itd, ali biti ponosan na to sto sam sticajem okolnosti evo Srbin. Sigurno da se toga ne sramim, al ono...

obrazovani štampar

pre 2 godine

@питам за друга

"Естетски је боља од латинице..."

Potajte tipografe šta misle o kerningu ćirilice.
A ćiriličko slovo ж je posebna vizuelna poslastica.
Hahahahaha!

Losmi

pre 2 godine

Може Устав да каже шта хоће, ионако га је усвојио неко ко превиђа чињеницу да једино и искључиво ћирилица исправно записује сваку реч српског језика. Рецимо, реч injekcija се може прочитати као инекција и као ињекција, а само је једно исправно.

Stevan

pre 2 godine

Kao prvo, mi imamo dva ravnopravna pisma - i latinica je isto nasa koliko i cirilica. Drugo, srpska cirilica nije toliko tradicionalna, da se mora po svaku cenu cuvati - ne zaboravite da ju je uveo Vuk Karadzic, reformom jezika i pisma, pre svega 200 godina. U to vreme, glagoljica i originalna slovenska cirilica su odsluzile svoje i doslo je vreme da se pismo menja, pojednostavi, zarad lakseg opismenjavanja stanovnistva, pa je tako nastala srpska cirilica. Drugim recima, tradicionalno pismo je zamenjeno novim, zarad konkretnog cilja. I u to vreme je bilo zestokog protivljenja reformama. Danas je slican trenutak - ljude treba opismenjavati za komuniciranje na globalnom nivou i tu im cirilica nece pomoci. Sva sreca, ovog puta ne moramo da izmisljamo novo pismo, niti da ucimo tudje - vec imamo nasu latinicu, a cirilicu treba da cuvamo kao deo istorije, ali ne i da je na silu namecemo i vestacki odrzavamo "na aparatima", kada joj je vreme proslo.

Prokleta je latinica

pre 2 godine

Konačno…. To je bila odskočna daska za sve nas. Sada će ekonomija i život da procvetaju.
Ja pisem uglavnom latinicom i verovatno sam zbog toga izgubio identitet i malo zamrzeo sto sam se rodio ovde, pravna drzava, poštenje, kriminal, lep život, visok standard… nema nikakve veze sa tim. Samo me latinica unakazi….

Драган E.

pre 2 godine

...одувек користим ћирилицу и увек ћу је користити...
Кока-Кола и МекДоналс могу слободно да ме туже!!!

milan d

pre 2 godine

Sve sto je na silu , uglavnom se izjalovi. Sve se radi iz inata kod Srba zato tako i prolazimo. Bahati smo , drcni, ratoborni , mislimo da se prkosom i inatom moze nesto postici. Sve radimo pogresno i tako koroz celu nasu istoriju. Nista i nikada nismo uradili civilizovano .

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Gradonacelnik Banja Luke konacno pravi covek! Toliko toga je uradio za kratko vreme. Obelodanjuje sve malverzacije Dodika i ostale bande. Pravo je osvezenje! Sjajan momak, fale nam takvi u Srbiji!

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Daj narodu što više patriJotizma. Nema veze što isti umire od gladi i prevrće kontejnere. Nema veze što isti živi u zemlji organizovanog kriminala. Slobodna politika. Može rat, i plata od 2 marke, samo narod hrani lažnim patriJotizmom…

Danilo

pre 2 godine

Moraćete pre toga da promenite Ustav.
Ustav kaže da su latinično i ćirilično pismo ravnopravni.
Nijedan Zakon ne može biti iznad ustava.
Osim toga, Srbija je jedna od retkih država koja ima oba pisma, i to nam je prednost. Ako smatrate da se primoravanjem korišćenja jednog od dva pisma jača nacionalni identitet, vi ste nešto ozbiljno pobrkali.
Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...
(Komedijaši, 27. avgust 2021 09:43)

Ne, latinica je izbačena još u Ustavu 2006.godine: Član 10
U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćiriličko pismo.
Službena upotreba drugih jezika i pisama uređuje se zakonom, na osnovu Ustava.

Kozar

pre 2 godine

Naravno da je potrebno čuvati Ćirilicu, ali i Latinica je srpsko pismo. Mnogo kulturne i naučne baštine napisano je na Latinici, u dijaspori Srbi koriste latinično pismo, zato ne smemo proterivati Latinicu. Kao što neko ovde reče, prednost je imati dva pisma i ne treba se toga odreći.

питам за друга

pre 2 godine

Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...
(Komedijaši, 27. avgust 2021 09:43)

Не брини, нико неће тражити да се документа ретроактивно преправљају на ћирилицу. Иначе, транслитерација било каквог дигиталног текста ради се аутоматски, једним јединим кликом. Преостаје само поправити поравнање, уколико је потребно. Ћирилица је прво писмо које се учило када сам ја ишао у школу и користим је у апсолутно свим ситуацијама, осим приликом исписа страног језика, попуњавања латиничног формулара или потписивања латиничног документа. Естетски је боља од латинице, пријатнија за читање, а о значају њеног очувања као примарног српског писма не би требало да расправљамо. Да се књига написана на српском у Србији штампа на латиници, потпуна је будалаштина. Уђи у било коју књижару, пређи погледом преко наслова и видећеш да је ситуација катастрофална.

dva i dva

pre 2 godine

Подржавам, чак ако је могуће уредити и сва правна лица која послују у Републици Србији да пословну документацију и кореспонденцију на српском језику обављају ћириличким писмом, можда би се онда смањила и употребна накарадних анлигцизама.

Размислити и о увођењу посебног пореза на употребу непостојећег глагола "искомуницирати", симболичних 1 динар по написаном или изреченом, паре слати у фонд за лечење.

По цео дан се искомунициравају, а комуникација никад гора.

Rumble

pre 2 godine

Dobro došli nazad u 1854 godinu. Napišite fakturu, ponudu, račun... ili bilo šta ino partneru na ćirilici pa ćete videti šta će vam reći.

rongeraja

pre 2 godine

Ma super. I onda dodju stranci u Srbiju i nemaju pojma da se snadju sa imenima ulica i sl. Dresovi Partizana npr samo na cirilici iako igraju u Evropi! Stavite sebe u slicnu situaciju, da odete u Kinu a nazivi ulica iskljucivo na tradicionalnom mandarinskom! Gledate medjunarodnu utakmicu a imena na dresovima na japanskom npr! Totalni besmisao!

željko

pre 2 godine

Srpsko pismoje ćirilica. Šta ima da se ponosite sa oba pisma. Што се други не хвале да знају два писма. Браво Бугари, Македонци и Руси. Кока кола да пише на ћирилици.

Aleksa78

pre 2 godine

pa tako je i bilo maltene i do sada....podrška ali ne terati ni latinicu od " privatnih lica" Nek svako piše kako hoće, ionako na domu zdravlja recimo imamo naziv na 6 jezika u nekom vojvodjanskom mestu. To je već preterano, zamislite u Parizu nazive na " 66" jezika. Nema, jedan zvanični i to je to...Može li kod nas tako? Ponavljam, zvanične institucije ćirilica, jedan jezik, privatno i na privatnim objekatima kako god hoćete, Može i kineski...

srba

pre 2 godine

Za početak nametnite da nazivi firmi, reklame i deklaracije budu na srpskom. Na bilo kojem pismu. Da nam na radnjama ne visi SALE nego Rasprodaja. To bi bio veći uspeh. Forsiranje ćirilice je sa druge strane protivno ustavu... Osim ako ustav nije menjan.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Šojić: Ja pišem šćiliricu.

Ćirko: Ja takvu ćirilicu ne poznajem.

Šojić: Aaaaa, znači ti si protiv šćilirice? Je li? Mnogo si se ti meni pokondirio nešto? Ti si za latinicu? Jesi li ti latinoamerikanac?

Бојан

pre 2 godine

У реду је промоција и очување ћирилице. Добро је користити оба писма. Ипак, за српско јединство и очување српских интереса није довољно писати ћирилицом, свуда цртати заставе и бусати се да си патриота. За српске националне интересе је битно зауставити исељавање радно активног становништва из земље (за последњих 8 година је отишло прек пола милиона људи), спречити неразумно задуживање наше деце (од 2012. год до данас је дуг порастао са 14 на 27 милијарди евра), очувати здраву околину (а не субвенционисати изградњу најпрљавијих фабрика у Европи), ојачати српског сељака (а не отворити границе за увоз ко зна какве хране из Кине, Албаније и сл.), направити земљу поносних и задовољних грађана. То је патриотизам.

dblagoje

pre 2 godine

A menjali tablice na automobilima .Samo dodatni trosak za firme koje izvoze nesto
.Ништа се несе променути на боље ,порез ,цене, само се могу побећати

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Usvaja se zakon: Mora ćirilica



Usvaja se zakon da mora ćirilica, ali ne mora da se ide u školu. Možeš na državne jasle i sa kupljenim diplomama. To je isto kao da želiš da ideš okeanom iz Evrope u USA ali nemaš brod. Da nije tužno bilo bi smešno.

hm

pre 2 godine

Ovo me podseca na pocetak 90ih. Isto se pokusavala u RS nametnuti cirilica na silu. Pa su onda odustali od toga. Sada se vracamo opet nazad u 90te. Na Balkanu nista novoga. Ovde je vreme davno stalo.

igor

pre 2 godine

Ne može ništa na silu. Svake godine nas je za 50.000 manje. Na kraju će nas ostati 500 i svi će pisati ćirilicom i hvaliti se da su sačuvali identitet.

Đorđe

pre 2 godine

Kao velikom patrioti, volim sto znam i ćirilično i latinično pismo. Voleo bih da uvek koristimo oba i da se ponosimo njima. Ćirilica za knjige, medije, novine a latinicu za internet, programiranje i slično.

Bravo za zakok! Kad mogu Rusi i Kinezi sve na svom jeziku, mozemo i mi bar po nešto.

lokal-patriota

pre 2 godine

ja sam ponosan sto pripadam narodu koji koristi (poseduje) dva pisma i cirilicu i latinicu i smatram ih nasim Srpskim pismom i podjednako pisem svuda i jedno i drugo .. nikoga ne diskriminisem niti smatram manjim srbinom i patriotom ako pise samo latinicu (a ne znam iz kog razloga to neki smatraju drugacije)
sve najbolje

Komedijaši

pre 2 godine

Moraćete pre toga da promenite Ustav.
Ustav kaže da su latinično i ćirilično pismo ravnopravni.
Nijedan Zakon ne može biti iznad ustava.
Osim toga, Srbija je jedna od retkih država koja ima oba pisma, i to nam je prednost. Ako smatrate da se primoravanjem korišćenja jednog od dva pisma jača nacionalni identitet, vi ste nešto ozbiljno pobrkali.
Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...

Komedijaši

pre 2 godine

Moraćete pre toga da promenite Ustav.
Ustav kaže da su latinično i ćirilično pismo ravnopravni.
Nijedan Zakon ne može biti iznad ustava.
Osim toga, Srbija je jedna od retkih država koja ima oba pisma, i to nam je prednost. Ako smatrate da se primoravanjem korišćenja jednog od dva pisma jača nacionalni identitet, vi ste nešto ozbiljno pobrkali.
Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...

lokal-patriota

pre 2 godine

ja sam ponosan sto pripadam narodu koji koristi (poseduje) dva pisma i cirilicu i latinicu i smatram ih nasim Srpskim pismom i podjednako pisem svuda i jedno i drugo .. nikoga ne diskriminisem niti smatram manjim srbinom i patriotom ako pise samo latinicu (a ne znam iz kog razloga to neki smatraju drugacije)
sve najbolje

igor

pre 2 godine

Ne može ništa na silu. Svake godine nas je za 50.000 manje. Na kraju će nas ostati 500 i svi će pisati ćirilicom i hvaliti se da su sačuvali identitet.

hm

pre 2 godine

Ovo me podseca na pocetak 90ih. Isto se pokusavala u RS nametnuti cirilica na silu. Pa su onda odustali od toga. Sada se vracamo opet nazad u 90te. Na Balkanu nista novoga. Ovde je vreme davno stalo.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Šojić: Ja pišem šćiliricu.

Ćirko: Ja takvu ćirilicu ne poznajem.

Šojić: Aaaaa, znači ti si protiv šćilirice? Je li? Mnogo si se ti meni pokondirio nešto? Ti si za latinicu? Jesi li ti latinoamerikanac?

Prokleta je latinica

pre 2 godine

Konačno…. To je bila odskočna daska za sve nas. Sada će ekonomija i život da procvetaju.
Ja pisem uglavnom latinicom i verovatno sam zbog toga izgubio identitet i malo zamrzeo sto sam se rodio ovde, pravna drzava, poštenje, kriminal, lep život, visok standard… nema nikakve veze sa tim. Samo me latinica unakazi….

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Daj narodu što više patriJotizma. Nema veze što isti umire od gladi i prevrće kontejnere. Nema veze što isti živi u zemlji organizovanog kriminala. Slobodna politika. Može rat, i plata od 2 marke, samo narod hrani lažnim patriJotizmom…

rongeraja

pre 2 godine

Ma super. I onda dodju stranci u Srbiju i nemaju pojma da se snadju sa imenima ulica i sl. Dresovi Partizana npr samo na cirilici iako igraju u Evropi! Stavite sebe u slicnu situaciju, da odete u Kinu a nazivi ulica iskljucivo na tradicionalnom mandarinskom! Gledate medjunarodnu utakmicu a imena na dresovima na japanskom npr! Totalni besmisao!

Бојан

pre 2 godine

У реду је промоција и очување ћирилице. Добро је користити оба писма. Ипак, за српско јединство и очување српских интереса није довољно писати ћирилицом, свуда цртати заставе и бусати се да си патриота. За српске националне интересе је битно зауставити исељавање радно активног становништва из земље (за последњих 8 година је отишло прек пола милиона људи), спречити неразумно задуживање наше деце (од 2012. год до данас је дуг порастао са 14 на 27 милијарди евра), очувати здраву околину (а не субвенционисати изградњу најпрљавијих фабрика у Европи), ојачати српског сељака (а не отворити границе за увоз ко зна какве хране из Кине, Албаније и сл.), направити земљу поносних и задовољних грађана. То је патриотизам.

Rumble

pre 2 godine

Dobro došli nazad u 1854 godinu. Napišite fakturu, ponudu, račun... ili bilo šta ino partneru na ćirilici pa ćete videti šta će vam reći.

Locutus

pre 2 godine

Srbi su prvo odbacili katolike, pa muslimane. Sad će odbaciti sve koji ne pišu ćirilicom, i tako redom sve dok ne stanu pod jednu šljivu kako proročanstvo i nalaže.

Đorđe

pre 2 godine

Kao velikom patrioti, volim sto znam i ćirilično i latinično pismo. Voleo bih da uvek koristimo oba i da se ponosimo njima. Ćirilica za knjige, medije, novine a latinicu za internet, programiranje i slično.

Bravo za zakok! Kad mogu Rusi i Kinezi sve na svom jeziku, mozemo i mi bar po nešto.

bleedgreen

pre 2 godine

Nikad mi nece biti jasno zasto bi bilo ko bio ponosan na bilo koju nacionalnu pripadnost. Pa to je nesto na sta apsolutno nisi imao uticaja. Valjda mogu biti ponosan na neke druge stvari, na nesto sto sam svojim radom postigao u zivotu itd, ali biti ponosan na to sto sam sticajem okolnosti evo Srbin. Sigurno da se toga ne sramim, al ono...

Stevan

pre 2 godine

Kao prvo, mi imamo dva ravnopravna pisma - i latinica je isto nasa koliko i cirilica. Drugo, srpska cirilica nije toliko tradicionalna, da se mora po svaku cenu cuvati - ne zaboravite da ju je uveo Vuk Karadzic, reformom jezika i pisma, pre svega 200 godina. U to vreme, glagoljica i originalna slovenska cirilica su odsluzile svoje i doslo je vreme da se pismo menja, pojednostavi, zarad lakseg opismenjavanja stanovnistva, pa je tako nastala srpska cirilica. Drugim recima, tradicionalno pismo je zamenjeno novim, zarad konkretnog cilja. I u to vreme je bilo zestokog protivljenja reformama. Danas je slican trenutak - ljude treba opismenjavati za komuniciranje na globalnom nivou i tu im cirilica nece pomoci. Sva sreca, ovog puta ne moramo da izmisljamo novo pismo, niti da ucimo tudje - vec imamo nasu latinicu, a cirilicu treba da cuvamo kao deo istorije, ali ne i da je na silu namecemo i vestacki odrzavamo "na aparatima", kada joj je vreme proslo.

Kozar

pre 2 godine

Naravno da je potrebno čuvati Ćirilicu, ali i Latinica je srpsko pismo. Mnogo kulturne i naučne baštine napisano je na Latinici, u dijaspori Srbi koriste latinično pismo, zato ne smemo proterivati Latinicu. Kao što neko ovde reče, prednost je imati dva pisma i ne treba se toga odreći.

dblagoje

pre 2 godine

A menjali tablice na automobilima .Samo dodatni trosak za firme koje izvoze nesto
.Ништа се несе променути на боље ,порез ,цене, само се могу побећати

milan d

pre 2 godine

Sve sto je na silu , uglavnom se izjalovi. Sve se radi iz inata kod Srba zato tako i prolazimo. Bahati smo , drcni, ratoborni , mislimo da se prkosom i inatom moze nesto postici. Sve radimo pogresno i tako koroz celu nasu istoriju. Nista i nikada nismo uradili civilizovano .

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Usvaja se zakon: Mora ćirilica



Usvaja se zakon da mora ćirilica, ali ne mora da se ide u školu. Možeš na državne jasle i sa kupljenim diplomama. To je isto kao da želiš da ideš okeanom iz Evrope u USA ali nemaš brod. Da nije tužno bilo bi smešno.

Rade, ZG

pre 2 godine

Ja jako dobro znam ćirilicu, ne zato što sam Srbin iz Hrvatske nego zato što smo u YU učili i Ćirilicu u školi, ali mislim da bi se rješenja sudova i slični dokumenti kad se šalju van Srbije trebali slati i na Latinici. Osim toga portali javnih ustanova bi trebali imati i latiničnu verziju. Moji sinovi u školi nisu učili Ćirilicu.

Гружанин

pre 2 godine

Dal je moguće da mi radimo sve kako se jednom čoveku prohte.
Zamlaćujemo se ovde oko ćirilice i latinice a sve smo siromasniji a ljudi
beze odavde.... Koristiti oba pisma, deca imaju prednost kad uče engleski znaju skoro sva slova.
Ok je da neke stvari budu na ćirilici jer je prvo pismo....
(zoran, 27. avgust 2021 16:13)

Хрватима не би пало на памет да се одрекну своје абецеде макар је нико више на свету не користио, као што ни Грци не одустају од свог алфабета, а ми би се свега одрекли кад би могли. Тако смо веровали да границе у бившој Југи уопште нису битне па се испоставило да су чвршће од међународних.

Јабучило

pre 2 godine

Dobro došli nazad u 1854 godinu. Napišite fakturu, ponudu, račun... ili bilo šta ino partneru na ćirilici pa ćete videti šta će vam reći.
(Rumble, 27. avgust 2021 10:36)

А као ће те разумети ако пишеш српски латиницом?

obrazovani štampar

pre 2 godine

@питам за друга

"Естетски је боља од латинице..."

Potajte tipografe šta misle o kerningu ćirilice.
A ćiriličko slovo ж je posebna vizuelna poslastica.
Hahahahaha!

Некс

pre 2 godine

За све вас који браните латиницу.
Којим писмом се по писало у Србији пре 1945?
Јел Мирослављево Јеванђеље писамо латиницом,јел је Свети Сава писао латиницом, као и краљ Петак 1?

питам за друга

pre 2 godine

Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...
(Komedijaši, 27. avgust 2021 09:43)

Не брини, нико неће тражити да се документа ретроактивно преправљају на ћирилицу. Иначе, транслитерација било каквог дигиталног текста ради се аутоматски, једним јединим кликом. Преостаје само поправити поравнање, уколико је потребно. Ћирилица је прво писмо које се учило када сам ја ишао у школу и користим је у апсолутно свим ситуацијама, осим приликом исписа страног језика, попуњавања латиничног формулара или потписивања латиничног документа. Естетски је боља од латинице, пријатнија за читање, а о значају њеног очувања као примарног српског писма не би требало да расправљамо. Да се књига написана на српском у Србији штампа на латиници, потпуна је будалаштина. Уђи у било коју књижару, пређи погледом преко наслова и видећеш да је ситуација катастрофална.

Алекса

pre 2 godine

(од настанка српског језика имамо два писм, 27. avgust 2021 16:51

Не, основно правило српског правописа је "пиши као што говориш, читај како је написано"
Абецеда не испуњава то правило.
Абецеду је осмислио Људевит Гај у склопу јужнословенске реформе хрватског језика. Ђуро Даничић је покушао да додатно реформише абецеду укидањем двослова лј, нј, дј и дж али његова реформа никад није усвојена.

Латиница/Абецеда никад није била нити може да буде писмо српског језика. То што је разумљива свима не чини је употребљивом...

Милојко

pre 2 godine

Подржавам. Живео сам у много страних земаља и нико не цени мање свој језик и свокје писмо од нас.

Комуњаре нас упропастиле. А њихивим потомцима и дан данас смета све што је српско, чак и писмо. Ал зато им не сметају виле на Дедињу и Сењаку.

željko

pre 2 godine

Srpsko pismoje ćirilica. Šta ima da se ponosite sa oba pisma. Што се други не хвале да знају два писма. Браво Бугари, Македонци и Руси. Кока кола да пише на ћирилици.

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Gradonacelnik Banja Luke konacno pravi covek! Toliko toga je uradio za kratko vreme. Obelodanjuje sve malverzacije Dodika i ostale bande. Pravo je osvezenje! Sjajan momak, fale nam takvi u Srbiji!

srba

pre 2 godine

Za početak nametnite da nazivi firmi, reklame i deklaracije budu na srpskom. Na bilo kojem pismu. Da nam na radnjama ne visi SALE nego Rasprodaja. To bi bio veći uspeh. Forsiranje ćirilice je sa druge strane protivno ustavu... Osim ako ustav nije menjan.

Bora

pre 2 godine

Latinica nije srpska. Nametnuta je od strane Austrougarske za vreme Prvog svetskog rata. Posle ju je nebeski narod prihvatio. Iako se nijedan narod ne odriče svog pisma, niti ima dva pisma, jedino neki pripadnici srpskog naroda, što se vidi i u nekim komentarima, odricanje od ćirilice ili korišćenje dva pisma tumači kao neku naprednost i uklapanje u globalne tokove.

Superhik

pre 2 godine

Кока кола, Мајкрософт, Њујорк...ja sam više za ravnopravnu upotrebu oba srpska pisma sa akcentom na ćirilicu ! Vrlo teško (i nepotrebno) će(mo) primoravati druge kulture i narode koji sa nama žive,rade i u Srbiju i Srpsku , dolaze da upotrebljavaju ćirilicu ! Bolje da vidimo kako će nam se zemlja zvati,pogotovo što želimo da svi živimo u istoj državi !

goranh

pre 2 godine

Јел ће сад Арапски бити службено писмо у ФБиХ ?
(Kadija Djura, 27. avgust 2021 11:52)

A kakve veze ima arapski sa FBiH.

vučićofil iz susjedstva

pre 2 godine

Podržavam ideju samo u inat pobunjenih Srba koji se srame "balkanštine" i dociraju s visoka, haha! Moramo li mi Hrvati pisati ćirilicom?

Zoran

pre 2 godine

Treba gledat šta je praktičnije, ceo svet je uveo arapske brojeve zato što su mnogo praktičniji od rimskih zašto ne prihvatit nešto praktičnije, latinica je praktičnija i više u upotrebi podržavam je.

benny1985

pre 2 godine

Дајте људи јел се ви шалите овде у коментрима?! Латиница јесте наше писмо али нам је она наметнута Вуковом реформом, Срби је пре тога нису користили скоро уопште. Једина предност је што деца код нас познавањем латинице лакше науче да пишу и читају енглески и друге стране језике, али то није довољан разлог за његову употребу јер деца гледају у телефоне и компијутере од малих ногу и многа деца пре поласка у школу већ знају сва слова на латиници. Ћирилица је лепше и разумније писмо које је ем визуелно лепше за око, ем нема преклапања слова као у латиници љ њ џ, нити квржица код ж ч ћ итд. што му даје на размљивости, практичности и уникатности. Уосталом наши пра преци, староседеоци ових простора који су фактички имали прву цивилизацију и једни од првих људи уопште почели да користе писмо, су користили претечу ћирилице. Embrace tradition.

Danilo

pre 2 godine

Moraćete pre toga da promenite Ustav.
Ustav kaže da su latinično i ćirilično pismo ravnopravni.
Nijedan Zakon ne može biti iznad ustava.
Osim toga, Srbija je jedna od retkih država koja ima oba pisma, i to nam je prednost. Ako smatrate da se primoravanjem korišćenja jednog od dva pisma jača nacionalni identitet, vi ste nešto ozbiljno pobrkali.
Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...
(Komedijaši, 27. avgust 2021 09:43)

Ne, latinica je izbačena još u Ustavu 2006.godine: Član 10
U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćiriličko pismo.
Službena upotreba drugih jezika i pisama uređuje se zakonom, na osnovu Ustava.

Losmi

pre 2 godine

Може Устав да каже шта хоће, ионако га је усвојио неко ко превиђа чињеницу да једино и искључиво ћирилица исправно записује сваку реч српског језика. Рецимо, реч injekcija се може прочитати као инекција и као ињекција, а само је једно исправно.

Toza

pre 2 godine

A ovi strani investitori da pišu na ćirilici, mani me ćirilice i latinice, radim sa strancima kako da komuniciram na ćirilici smešno, latinica je bolja ipak mi više komuniciramo sa zapadom.

Драган E.

pre 2 godine

...одувек користим ћирилицу и увек ћу је користити...
Кока-Кола и МекДоналс могу слободно да ме туже!!!

Latin

pre 2 godine

benny1985, 27. avgust 2021 13:15
 Ћирилица је лепше и разумније писмо које је ем визуелно лепше за око, ем нема преклапања слова као у латиници љ њ џ, нити квржица код ж ч ћ итд. што му даје на размљивости, практичности и уникатности.

Apsolutno se ne slazem, niti je ljepse niti razumnije. Naprotiv teze za pisanje, puno sporije citanje.

Живорад

pre 2 godine

Како год! Ја одавно у Белограду немам осећај да сам у Србији! Уз све те “sale”, “tranzicije”, “Transparentnost”, “benefite” и да не набрајам.

Solo

pre 2 godine

Samo napred sa promenama i da napokon svih ovih godina gde smo morali da uvodimo i latinicu zbog drugih naroda u bivsoj YU sad moramo sve to da promenimo i usvojimo nase cirilicno pismo i azbuku.

GRADINJAR9

pre 2 godine

Do sada mi nije smetalo , latinica ili ćirilica . Zadnje vreme počelo da mi smeta pa sam i ja pristalica da se ustavom donese zakon da je pismo isključivo ĆIRILICA a ko ne zna u prvi razred !
AKO SAM SEBE NE CENIŠ , NEĆE TE NI DRUGI CENITI !

dva i dva

pre 2 godine

Подржавам, чак ако је могуће уредити и сва правна лица која послују у Републици Србији да пословну документацију и кореспонденцију на српском језику обављају ћириличким писмом, можда би се онда смањила и употребна накарадних анлигцизама.

Размислити и о увођењу посебног пореза на употребу непостојећег глагола "искомуницирати", симболичних 1 динар по написаном или изреченом, паре слати у фонд за лечење.

По цео дан се искомунициравају, а комуникација никад гора.

Алекса

pre 2 godine

Закон је о језику и писму. Користим прилику да нагласим две ствари:
1. Језик који се користи у новинама, укључујући и неке претходне коментаре је неприхватљив. На пример, глагол ФАЛИТИ не постоји у српском језику. Каже се НЕДОСТАЈАТИ.
2. Кориштење ћирилице не би трбало представљати никакву препреку хрватима, католицима, муслиманима и др, баш као што нпр. кинеско писмо не представља препрпеку свим кинеским грађанима католичке или муслиманске вероипосвести да користе званично писмо.

Milos

pre 2 godine

Латиница јесте наше писмо али нам је она наметнута Вуковом реформом, Срби је пре тога нису користили скоро уопште.


To je bilo pre 200 godina. Mislim da sa te vremenske distance slobodno možemo reci da je to naše pismo.

Uostalom, ni ovakva ćirilica se ne koristi toliko dugo. Možda da se ipak vratimo na glagoljicu?

Aleksa78

pre 2 godine

pa tako je i bilo maltene i do sada....podrška ali ne terati ni latinicu od " privatnih lica" Nek svako piše kako hoće, ionako na domu zdravlja recimo imamo naziv na 6 jezika u nekom vojvodjanskom mestu. To je već preterano, zamislite u Parizu nazive na " 66" jezika. Nema, jedan zvanični i to je to...Može li kod nas tako? Ponavljam, zvanične institucije ćirilica, jedan jezik, privatno i na privatnim objekatima kako god hoćete, Može i kineski...

zoran

pre 2 godine

Dal je moguće da mi radimo sve kako se jednom čoveku prohte.
Zamlaćujemo se ovde oko ćirilice i latinice a sve smo siromasniji a ljudi
beze odavde.... Koristiti oba pisma, deca imaju prednost kad uče engleski znaju skoro sva slova.
Ok je da neke stvari budu na ćirilici jer je prvo pismo....

од настанка српског језика имамо два писм

pre 2 godine

Устав каже да је званично писмо у нашој земљи- ћирилица, а да се латиница користи у складу са законом.
Треба да се поведе кампања описмењавања народа, јер запањујуће велики удео не зна основни правопис и граматику, али уме да „лајкује" и поставља „сторије".
(Устав, 27. avgust 2021 16:04)

Не, каже да је ћирилица службено писмо, значи за службену кореспонденцију

Устав

pre 2 godine

Устав каже да је званично писмо у нашој земљи- ћирилица, а да се латиница користи у складу са законом.
Треба да се поведе кампања описмењавања народа, јер запањујуће велики удео не зна основни правопис и граматику, али уме да „лајкује" и поставља „сторије".

Алекса

pre 2 godine

Званично, како у Србији тако и међународно, само ћирилица је српско писмо. Научни радови писани латиницом у домаћим часописима које препознају међународне базе податаке, се заводе као "Article in Croatian". Слично томе, латиннићне тастаруе код нас у употреби су или енглески стандард или хрватски стандард. Те тастатуре најчешће долазе из Јужне Кореје која само прати међународно препознати код за неко писмо. Очигледно је да су језики и писмо дио културе и да култура придоноси очувању националног интентитета, баш као и економија. Нажалост, многи од претходних коментара политизују питање културе.

student

pre 2 godine

Званично, како у Србији тако и међународно, само ћирилица је српско писмо. Научни радови писани латиницом у домаћим часописима које препознају међународне базе податаке, се заводе као "Article in Croatian". Слично томе, латиннићне тастаруе код нас у употреби су или енглески стандард или хрватски стандард. Те тастатуре најчешће долазе из Јужне Кореје која само прати међународно препознати код за неко писмо. Очигледно је да су језики и писмо дио културе и да култура придоноси очувању националног интентитета, баш као и економија. Нажалост, многи од претходних коментара политизују питање културе.
(Алекса, 27. avgust 2021 16:09)

A kakva bi bila razlika između srpske i hrvatske tastature, pa ti znaš da za naše tržište dolaze hrvatske tastature?

Južna Koreja je razvijena država, koja sigurno ne troši resurse (ljudske), na proizvodnju nečega što ima minimalnu profitnu stopu. Ja nisam video tastaturu u Srbiji koja je proizvedena van Kine, tako da nam iste sigurno ne dolaze najčešće iz Južne Koreje.

Balkan brale

pre 2 godine

Monasi Kiril i Metodij sve su Slavene opismenjavali, do Češke čak... Ne prisvajati nešto što su nekad svi (Slaveni) koristili a i danas mnogi..

Karlito

pre 2 godine

Slazem se da treba da se njeguje, ali ne i da se koristi u medjunarodnim utakmicama drustvanim mrezama, jer latinicu cijrla evropa cita i pise, ili na drustvanim mrezama-koliko njih ce uspjeti da te procita na cirilici. JOS JEDNO NAZADOVANJE SRPSKOG NARODA, ZBOG NAVODNO LATINICE KAO HRVATSKOG PISMA. BUDALASTENI, dokon pop i goveda krsti, kad narodu nema nista bolje da ponudi 👍

Komedijaši

pre 2 godine

Moraćete pre toga da promenite Ustav.
Ustav kaže da su latinično i ćirilično pismo ravnopravni.
Nijedan Zakon ne može biti iznad ustava.
Osim toga, Srbija je jedna od retkih država koja ima oba pisma, i to nam je prednost. Ako smatrate da se primoravanjem korišćenja jednog od dva pisma jača nacionalni identitet, vi ste nešto ozbiljno pobrkali.
Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...

Đorđe

pre 2 godine

Kao velikom patrioti, volim sto znam i ćirilično i latinično pismo. Voleo bih da uvek koristimo oba i da se ponosimo njima. Ćirilica za knjige, medije, novine a latinicu za internet, programiranje i slično.

Bravo za zakok! Kad mogu Rusi i Kinezi sve na svom jeziku, mozemo i mi bar po nešto.

Некс

pre 2 godine

За све вас који браните латиницу.
Којим писмом се по писало у Србији пре 1945?
Јел Мирослављево Јеванђеље писамо латиницом,јел је Свети Сава писао латиницом, као и краљ Петак 1?

hm

pre 2 godine

Ovo me podseca na pocetak 90ih. Isto se pokusavala u RS nametnuti cirilica na silu. Pa su onda odustali od toga. Sada se vracamo opet nazad u 90te. Na Balkanu nista novoga. Ovde je vreme davno stalo.

željko

pre 2 godine

Srpsko pismoje ćirilica. Šta ima da se ponosite sa oba pisma. Што се други не хвале да знају два писма. Браво Бугари, Македонци и Руси. Кока кола да пише на ћирилици.

rongeraja

pre 2 godine

Ma super. I onda dodju stranci u Srbiju i nemaju pojma da se snadju sa imenima ulica i sl. Dresovi Partizana npr samo na cirilici iako igraju u Evropi! Stavite sebe u slicnu situaciju, da odete u Kinu a nazivi ulica iskljucivo na tradicionalnom mandarinskom! Gledate medjunarodnu utakmicu a imena na dresovima na japanskom npr! Totalni besmisao!

lokal-patriota

pre 2 godine

ja sam ponosan sto pripadam narodu koji koristi (poseduje) dva pisma i cirilicu i latinicu i smatram ih nasim Srpskim pismom i podjednako pisem svuda i jedno i drugo .. nikoga ne diskriminisem niti smatram manjim srbinom i patriotom ako pise samo latinicu (a ne znam iz kog razloga to neki smatraju drugacije)
sve najbolje

Losmi

pre 2 godine

Може Устав да каже шта хоће, ионако га је усвојио неко ко превиђа чињеницу да једино и искључиво ћирилица исправно записује сваку реч српског језика. Рецимо, реч injekcija се може прочитати као инекција и као ињекција, а само је једно исправно.

igor

pre 2 godine

Ne može ništa na silu. Svake godine nas je za 50.000 manje. Na kraju će nas ostati 500 i svi će pisati ćirilicom i hvaliti se da su sačuvali identitet.

питам за друга

pre 2 godine

Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...
(Komedijaši, 27. avgust 2021 09:43)

Не брини, нико неће тражити да се документа ретроактивно преправљају на ћирилицу. Иначе, транслитерација било каквог дигиталног текста ради се аутоматски, једним јединим кликом. Преостаје само поправити поравнање, уколико је потребно. Ћирилица је прво писмо које се учило када сам ја ишао у школу и користим је у апсолутно свим ситуацијама, осим приликом исписа страног језика, попуњавања латиничног формулара или потписивања латиничног документа. Естетски је боља од латинице, пријатнија за читање, а о значају њеног очувања као примарног српског писма не би требало да расправљамо. Да се књига написана на српском у Србији штампа на латиници, потпуна је будалаштина. Уђи у било коју књижару, пређи погледом преко наслова и видећеш да је ситуација катастрофална.

Rumble

pre 2 godine

Dobro došli nazad u 1854 godinu. Napišite fakturu, ponudu, račun... ili bilo šta ino partneru na ćirilici pa ćete videti šta će vam reći.

benny1985

pre 2 godine

Дајте људи јел се ви шалите овде у коментрима?! Латиница јесте наше писмо али нам је она наметнута Вуковом реформом, Срби је пре тога нису користили скоро уопште. Једина предност је што деца код нас познавањем латинице лакше науче да пишу и читају енглески и друге стране језике, али то није довољан разлог за његову употребу јер деца гледају у телефоне и компијутере од малих ногу и многа деца пре поласка у школу већ знају сва слова на латиници. Ћирилица је лепше и разумније писмо које је ем визуелно лепше за око, ем нема преклапања слова као у латиници љ њ џ, нити квржица код ж ч ћ итд. што му даје на размљивости, практичности и уникатности. Уосталом наши пра преци, староседеоци ових простора који су фактички имали прву цивилизацију и једни од првих људи уопште почели да користе писмо, су користили претечу ћирилице. Embrace tradition.

Zoran

pre 2 godine

Treba gledat šta je praktičnije, ceo svet je uveo arapske brojeve zato što su mnogo praktičniji od rimskih zašto ne prihvatit nešto praktičnije, latinica je praktičnija i više u upotrebi podržavam je.

Prokleta je latinica

pre 2 godine

Konačno…. To je bila odskočna daska za sve nas. Sada će ekonomija i život da procvetaju.
Ja pisem uglavnom latinicom i verovatno sam zbog toga izgubio identitet i malo zamrzeo sto sam se rodio ovde, pravna drzava, poštenje, kriminal, lep život, visok standard… nema nikakve veze sa tim. Samo me latinica unakazi….

Драган E.

pre 2 godine

...одувек користим ћирилицу и увек ћу је користити...
Кока-Кола и МекДоналс могу слободно да ме туже!!!

Stevan

pre 2 godine

Kao prvo, mi imamo dva ravnopravna pisma - i latinica je isto nasa koliko i cirilica. Drugo, srpska cirilica nije toliko tradicionalna, da se mora po svaku cenu cuvati - ne zaboravite da ju je uveo Vuk Karadzic, reformom jezika i pisma, pre svega 200 godina. U to vreme, glagoljica i originalna slovenska cirilica su odsluzile svoje i doslo je vreme da se pismo menja, pojednostavi, zarad lakseg opismenjavanja stanovnistva, pa je tako nastala srpska cirilica. Drugim recima, tradicionalno pismo je zamenjeno novim, zarad konkretnog cilja. I u to vreme je bilo zestokog protivljenja reformama. Danas je slican trenutak - ljude treba opismenjavati za komuniciranje na globalnom nivou i tu im cirilica nece pomoci. Sva sreca, ovog puta ne moramo da izmisljamo novo pismo, niti da ucimo tudje - vec imamo nasu latinicu, a cirilicu treba da cuvamo kao deo istorije, ali ne i da je na silu namecemo i vestacki odrzavamo "na aparatima", kada joj je vreme proslo.

Toza

pre 2 godine

A ovi strani investitori da pišu na ćirilici, mani me ćirilice i latinice, radim sa strancima kako da komuniciram na ćirilici smešno, latinica je bolja ipak mi više komuniciramo sa zapadom.

Locutus

pre 2 godine

Srbi su prvo odbacili katolike, pa muslimane. Sad će odbaciti sve koji ne pišu ćirilicom, i tako redom sve dok ne stanu pod jednu šljivu kako proročanstvo i nalaže.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Daj narodu što više patriJotizma. Nema veze što isti umire od gladi i prevrće kontejnere. Nema veze što isti živi u zemlji organizovanog kriminala. Slobodna politika. Može rat, i plata od 2 marke, samo narod hrani lažnim patriJotizmom…

obrazovani štampar

pre 2 godine

@питам за друга

"Естетски је боља од латинице..."

Potajte tipografe šta misle o kerningu ćirilice.
A ćiriličko slovo ж je posebna vizuelna poslastica.
Hahahahaha!

Pljuvac svih stilova

pre 2 godine

Gradonacelnik Banja Luke konacno pravi covek! Toliko toga je uradio za kratko vreme. Obelodanjuje sve malverzacije Dodika i ostale bande. Pravo je osvezenje! Sjajan momak, fale nam takvi u Srbiji!

Милојко

pre 2 godine

Подржавам. Живео сам у много страних земаља и нико не цени мање свој језик и свокје писмо од нас.

Комуњаре нас упропастиле. А њихивим потомцима и дан данас смета све што је српско, чак и писмо. Ал зато им не сметају виле на Дедињу и Сењаку.

Latin

pre 2 godine

benny1985, 27. avgust 2021 13:15
 Ћирилица је лепше и разумније писмо које је ем визуелно лепше за око, ем нема преклапања слова као у латиници љ њ џ, нити квржица код ж ч ћ итд. што му даје на размљивости, практичности и уникатности.

Apsolutno se ne slazem, niti je ljepse niti razumnije. Naprotiv teze za pisanje, puno sporije citanje.

Алекса

pre 2 godine

(од настанка српског језика имамо два писм, 27. avgust 2021 16:51

Не, основно правило српског правописа је "пиши као што говориш, читај како је написано"
Абецеда не испуњава то правило.
Абецеду је осмислио Људевит Гај у склопу јужнословенске реформе хрватског језика. Ђуро Даничић је покушао да додатно реформише абецеду укидањем двослова лј, нј, дј и дж али његова реформа никад није усвојена.

Латиница/Абецеда никад није била нити може да буде писмо српског језика. То што је разумљива свима не чини је употребљивом...

Јабучило

pre 2 godine

Dobro došli nazad u 1854 godinu. Napišite fakturu, ponudu, račun... ili bilo šta ino partneru na ćirilici pa ćete videti šta će vam reći.
(Rumble, 27. avgust 2021 10:36)

А као ће те разумети ако пишеш српски латиницом?

bleedgreen

pre 2 godine

Nikad mi nece biti jasno zasto bi bilo ko bio ponosan na bilo koju nacionalnu pripadnost. Pa to je nesto na sta apsolutno nisi imao uticaja. Valjda mogu biti ponosan na neke druge stvari, na nesto sto sam svojim radom postigao u zivotu itd, ali biti ponosan na to sto sam sticajem okolnosti evo Srbin. Sigurno da se toga ne sramim, al ono...

Solo

pre 2 godine

Samo napred sa promenama i da napokon svih ovih godina gde smo morali da uvodimo i latinicu zbog drugih naroda u bivsoj YU sad moramo sve to da promenimo i usvojimo nase cirilicno pismo i azbuku.

Bora

pre 2 godine

Latinica nije srpska. Nametnuta je od strane Austrougarske za vreme Prvog svetskog rata. Posle ju je nebeski narod prihvatio. Iako se nijedan narod ne odriče svog pisma, niti ima dva pisma, jedino neki pripadnici srpskog naroda, što se vidi i u nekim komentarima, odricanje od ćirilice ili korišćenje dva pisma tumači kao neku naprednost i uklapanje u globalne tokove.

dva i dva

pre 2 godine

Подржавам, чак ако је могуће уредити и сва правна лица која послују у Републици Србији да пословну документацију и кореспонденцију на српском језику обављају ћириличким писмом, можда би се онда смањила и употребна накарадних анлигцизама.

Размислити и о увођењу посебног пореза на употребу непостојећег глагола "искомуницирати", симболичних 1 динар по написаном или изреченом, паре слати у фонд за лечење.

По цео дан се искомунициравају, а комуникација никад гора.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Šojić: Ja pišem šćiliricu.

Ćirko: Ja takvu ćirilicu ne poznajem.

Šojić: Aaaaa, znači ti si protiv šćilirice? Je li? Mnogo si se ti meni pokondirio nešto? Ti si za latinicu? Jesi li ti latinoamerikanac?

Гружанин

pre 2 godine

Dal je moguće da mi radimo sve kako se jednom čoveku prohte.
Zamlaćujemo se ovde oko ćirilice i latinice a sve smo siromasniji a ljudi
beze odavde.... Koristiti oba pisma, deca imaju prednost kad uče engleski znaju skoro sva slova.
Ok je da neke stvari budu na ćirilici jer je prvo pismo....
(zoran, 27. avgust 2021 16:13)

Хрватима не би пало на памет да се одрекну своје абецеде макар је нико више на свету не користио, као што ни Грци не одустају од свог алфабета, а ми би се свега одрекли кад би могли. Тако смо веровали да границе у бившој Југи уопште нису битне па се испоставило да су чвршће од међународних.

Superhik

pre 2 godine

Кока кола, Мајкрософт, Њујорк...ja sam više za ravnopravnu upotrebu oba srpska pisma sa akcentom na ćirilicu ! Vrlo teško (i nepotrebno) će(mo) primoravati druge kulture i narode koji sa nama žive,rade i u Srbiju i Srpsku , dolaze da upotrebljavaju ćirilicu ! Bolje da vidimo kako će nam se zemlja zvati,pogotovo što želimo da svi živimo u istoj državi !

dblagoje

pre 2 godine

A menjali tablice na automobilima .Samo dodatni trosak za firme koje izvoze nesto
.Ништа се несе променути на боље ,порез ,цене, само се могу побећати

Rade, ZG

pre 2 godine

Ja jako dobro znam ćirilicu, ne zato što sam Srbin iz Hrvatske nego zato što smo u YU učili i Ćirilicu u školi, ali mislim da bi se rješenja sudova i slični dokumenti kad se šalju van Srbije trebali slati i na Latinici. Osim toga portali javnih ustanova bi trebali imati i latiničnu verziju. Moji sinovi u školi nisu učili Ćirilicu.

vučićofil iz susjedstva

pre 2 godine

Podržavam ideju samo u inat pobunjenih Srba koji se srame "balkanštine" i dociraju s visoka, haha! Moramo li mi Hrvati pisati ćirilicom?

milan d

pre 2 godine

Sve sto je na silu , uglavnom se izjalovi. Sve se radi iz inata kod Srba zato tako i prolazimo. Bahati smo , drcni, ratoborni , mislimo da se prkosom i inatom moze nesto postici. Sve radimo pogresno i tako koroz celu nasu istoriju. Nista i nikada nismo uradili civilizovano .

Kozar

pre 2 godine

Naravno da je potrebno čuvati Ćirilicu, ali i Latinica je srpsko pismo. Mnogo kulturne i naučne baštine napisano je na Latinici, u dijaspori Srbi koriste latinično pismo, zato ne smemo proterivati Latinicu. Kao što neko ovde reče, prednost je imati dva pisma i ne treba se toga odreći.

Алекса

pre 2 godine

Званично, како у Србији тако и међународно, само ћирилица је српско писмо. Научни радови писани латиницом у домаћим часописима које препознају међународне базе податаке, се заводе као "Article in Croatian". Слично томе, латиннићне тастаруе код нас у употреби су или енглески стандард или хрватски стандард. Те тастатуре најчешће долазе из Јужне Кореје која само прати међународно препознати код за неко писмо. Очигледно је да су језики и писмо дио културе и да култура придоноси очувању националног интентитета, баш као и економија. Нажалост, многи од претходних коментара политизују питање културе.

zoran

pre 2 godine

Dal je moguće da mi radimo sve kako se jednom čoveku prohte.
Zamlaćujemo se ovde oko ćirilice i latinice a sve smo siromasniji a ljudi
beze odavde.... Koristiti oba pisma, deca imaju prednost kad uče engleski znaju skoro sva slova.
Ok je da neke stvari budu na ćirilici jer je prvo pismo....

srba

pre 2 godine

Za početak nametnite da nazivi firmi, reklame i deklaracije budu na srpskom. Na bilo kojem pismu. Da nam na radnjama ne visi SALE nego Rasprodaja. To bi bio veći uspeh. Forsiranje ćirilice je sa druge strane protivno ustavu... Osim ako ustav nije menjan.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Usvaja se zakon: Mora ćirilica



Usvaja se zakon da mora ćirilica, ali ne mora da se ide u školu. Možeš na državne jasle i sa kupljenim diplomama. To je isto kao da želiš da ideš okeanom iz Evrope u USA ali nemaš brod. Da nije tužno bilo bi smešno.

Aleksa78

pre 2 godine

pa tako je i bilo maltene i do sada....podrška ali ne terati ni latinicu od " privatnih lica" Nek svako piše kako hoće, ionako na domu zdravlja recimo imamo naziv na 6 jezika u nekom vojvodjanskom mestu. To je već preterano, zamislite u Parizu nazive na " 66" jezika. Nema, jedan zvanični i to je to...Može li kod nas tako? Ponavljam, zvanične institucije ćirilica, jedan jezik, privatno i na privatnim objekatima kako god hoćete, Može i kineski...

Danilo

pre 2 godine

Moraćete pre toga da promenite Ustav.
Ustav kaže da su latinično i ćirilično pismo ravnopravni.
Nijedan Zakon ne može biti iznad ustava.
Osim toga, Srbija je jedna od retkih država koja ima oba pisma, i to nam je prednost. Ako smatrate da se primoravanjem korišćenja jednog od dva pisma jača nacionalni identitet, vi ste nešto ozbiljno pobrkali.
Da ne spominjem ako planirate da nametnete dodatne troškove firmama da prepravljaju dokumenta i uputstva za upotrebu...
(Komedijaši, 27. avgust 2021 09:43)

Ne, latinica je izbačena još u Ustavu 2006.godine: Član 10
U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćiriličko pismo.
Službena upotreba drugih jezika i pisama uređuje se zakonom, na osnovu Ustava.

goranh

pre 2 godine

Јел ће сад Арапски бити службено писмо у ФБиХ ?
(Kadija Djura, 27. avgust 2021 11:52)

A kakve veze ima arapski sa FBiH.

Karlito

pre 2 godine

Slazem se da treba da se njeguje, ali ne i da se koristi u medjunarodnim utakmicama drustvanim mrezama, jer latinicu cijrla evropa cita i pise, ili na drustvanim mrezama-koliko njih ce uspjeti da te procita na cirilici. JOS JEDNO NAZADOVANJE SRPSKOG NARODA, ZBOG NAVODNO LATINICE KAO HRVATSKOG PISMA. BUDALASTENI, dokon pop i goveda krsti, kad narodu nema nista bolje da ponudi 👍

Живорад

pre 2 godine

Како год! Ја одавно у Белограду немам осећај да сам у Србији! Уз све те “sale”, “tranzicije”, “Transparentnost”, “benefite” и да не набрајам.

Milos

pre 2 godine

Латиница јесте наше писмо али нам је она наметнута Вуковом реформом, Срби је пре тога нису користили скоро уопште.


To je bilo pre 200 godina. Mislim da sa te vremenske distance slobodno možemo reci da je to naše pismo.

Uostalom, ni ovakva ćirilica se ne koristi toliko dugo. Možda da se ipak vratimo na glagoljicu?

Balkan brale

pre 2 godine

Monasi Kiril i Metodij sve su Slavene opismenjavali, do Češke čak... Ne prisvajati nešto što su nekad svi (Slaveni) koristili a i danas mnogi..

Бојан

pre 2 godine

У реду је промоција и очување ћирилице. Добро је користити оба писма. Ипак, за српско јединство и очување српских интереса није довољно писати ћирилицом, свуда цртати заставе и бусати се да си патриота. За српске националне интересе је битно зауставити исељавање радно активног становништва из земље (за последњих 8 година је отишло прек пола милиона људи), спречити неразумно задуживање наше деце (од 2012. год до данас је дуг порастао са 14 на 27 милијарди евра), очувати здраву околину (а не субвенционисати изградњу најпрљавијих фабрика у Европи), ојачати српског сељака (а не отворити границе за увоз ко зна какве хране из Кине, Албаније и сл.), направити земљу поносних и задовољних грађана. То је патриотизам.

Алекса

pre 2 godine

Закон је о језику и писму. Користим прилику да нагласим две ствари:
1. Језик који се користи у новинама, укључујући и неке претходне коментаре је неприхватљив. На пример, глагол ФАЛИТИ не постоји у српском језику. Каже се НЕДОСТАЈАТИ.
2. Кориштење ћирилице не би трбало представљати никакву препреку хрватима, католицима, муслиманима и др, баш као што нпр. кинеско писмо не представља препрпеку свим кинеским грађанима католичке или муслиманске вероипосвести да користе званично писмо.

GRADINJAR9

pre 2 godine

Do sada mi nije smetalo , latinica ili ćirilica . Zadnje vreme počelo da mi smeta pa sam i ja pristalica da se ustavom donese zakon da je pismo isključivo ĆIRILICA a ko ne zna u prvi razred !
AKO SAM SEBE NE CENIŠ , NEĆE TE NI DRUGI CENITI !

од настанка српског језика имамо два писм

pre 2 godine

Устав каже да је званично писмо у нашој земљи- ћирилица, а да се латиница користи у складу са законом.
Треба да се поведе кампања описмењавања народа, јер запањујуће велики удео не зна основни правопис и граматику, али уме да „лајкује" и поставља „сторије".
(Устав, 27. avgust 2021 16:04)

Не, каже да је ћирилица службено писмо, значи за службену кореспонденцију

Устав

pre 2 godine

Устав каже да је званично писмо у нашој земљи- ћирилица, а да се латиница користи у складу са законом.
Треба да се поведе кампања описмењавања народа, јер запањујуће велики удео не зна основни правопис и граматику, али уме да „лајкује" и поставља „сторије".

student

pre 2 godine

Званично, како у Србији тако и међународно, само ћирилица је српско писмо. Научни радови писани латиницом у домаћим часописима које препознају међународне базе податаке, се заводе као "Article in Croatian". Слично томе, латиннићне тастаруе код нас у употреби су или енглески стандард или хрватски стандард. Те тастатуре најчешће долазе из Јужне Кореје која само прати међународно препознати код за неко писмо. Очигледно је да су језики и писмо дио културе и да култура придоноси очувању националног интентитета, баш као и економија. Нажалост, многи од претходних коментара политизују питање културе.
(Алекса, 27. avgust 2021 16:09)

A kakva bi bila razlika između srpske i hrvatske tastature, pa ti znaš da za naše tržište dolaze hrvatske tastature?

Južna Koreja je razvijena država, koja sigurno ne troši resurse (ljudske), na proizvodnju nečega što ima minimalnu profitnu stopu. Ja nisam video tastaturu u Srbiji koja je proizvedena van Kine, tako da nam iste sigurno ne dolaze najčešće iz Južne Koreje.