Dule
pre 2 godine
Moj pradeda je poginuo u toj bitki.
Četvrtak, 19.08.2021.
11:21
Izvor: B92
pre 2 godine
Moj pradeda je poginuo u toj bitki.
pre 2 godine
Ееееј, шта су нам прађедови оставили а како ми то поштујемо. . .
(eh zivote, 19. avgust 2021 20:09)
Видиш да смо природно надарени - Душан нам је три мора оставио.
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
(sut a novac, 19. avgust 2021 19:15)
Posle se bežalo u Albaniju..
(drmr, 19. avgust 2021 20:20)
Не. Повлачило се преко Албаније. Опоравило се, па се завршило обасјано славом на тристотињак километара од Немачке. Срушена и потучена су царства: бугарско и аустроугарско непосредно, турско и немачко посредно.
pre 2 godine
Nekad su Srbi i bitke i ratove dobijali, ali zadnjih 5-6 ratova baš i ne ide, pa je Srbija manja no ikad.
(Danko, 19. avgust 2021 20:18)
Нису Срби током историје никада добијали све ратове, није мало пораза било. Али, много битније је да смо се увек борили, навикнути да је непријатељ јачи. Целих деведесетих смо суштински ратовали са Америком (и Европом), а без савезника. У ономе што је данас Хрватска смо потучени до ногу, скоро нас више ни нема. У ономе што је данас Босна имамо прилично самосталну Српску. Косово и Метохија су окупирани, с тиме да је међународно право у нашу корист и то не смемо да пренебрегнемо за будућност.
pre 2 godine
Ni po .ur.a nam nije trebao taj rat. Princa već ubili. Mogli su tih 9 agenata da 14 dana ispituju povezanost Srbije sa atentatom. Šta bi našli? To je bila Mlada Bosna i tačka. Ne bi nikada bilo rata, Jugoslavije, Jasenovca , a Srbija bi danas imala 15 /17 miliona stanovnika. Pašićeva odluka o odbacivanju ultimatuma i istrazi , Srbiju je unakazila. Masakr je bio i u pobedi. Nije vojska stala na granicama Srbije. Gedža je ginuo i za Skadar, Skoplje , Prištinu, Temišvar, Bosnu, Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju. Danas se graničimo sa državama koje su nastale zahvaljujući pobedi Srbije u saveznika u I sv.ratu. Umesto da podignu spomenike srpskom vojniku, oni nas tuže za genocid. Trebalo bi decu učiti o tome. Kao što vidimo , Amerikanci pre ili kasnije će otići sa Balkana. E nećemo se više bratimiti. Red je da se omeđamo bez tutora , jednom za svagda. Pa kom obojci, kom opanci.
(VUK, 20. avgust 2021 07:24)
kontradiktoran si skroz.
pre 2 godine
Vecito se branimo od nekoga i vecito Evropi cuvamo ledja (ne konkretno ova borba). I opet ne valjamo, i opet smo ubice i genocidasi i ne znam ni ja sta. Pa sto im toliko smetamo, sta hoce od nas vise...
pre 2 godine
@crvenkapić
Pobrkao si vojvodu Stepanovića sa vojvodom Bojovićem, koji je u Januaru 1945. godine umro nakon torture komunističkih krvnika.
Prvi veliki rat je početak kraja Srba. Čak i čisto biološki gledano, Srbi se nikada nisu oporavili od gubitka polovine muške opoulacije u tom ratu. Ne treba zaboraviti da je svemu prethodilo grozno stradanje u Prvom srpskom ustanku kada je 1/3 muškog stanovništva izgubilo život. Potom drugi ustanak, pa balkanski ratovi. Jezivo mnogo žrtava koje ne bi preživele ni daleko mnogoljudnije nacije.
Drugi veliki rat samo je udario završni esker.
Sa ove distance teško je sa sigurnošću reći, ali čini se da se sukob sa dve carevine 1914. Mogao, a I morao izbeći.
To su zagovarali I neki od najuglednijih ljudi u štabu, jer je Srbija već previse bila vojno iscrpljena balkanskim ratovima. Na žalost, preovladao je Pašićev stav da “nema druge do da se gine”, ali je on I svoju I zadnjicu svoga sina Rade-osvedočene bitange I propalice, kriminalca I ratnog profitera, na vreme sklonio od svake opasnosti, naravno.
Ni pobeda na Ceru, pa ni ona na Kolubari nisu Srbiju spasili niti skrenuli sa kursa daljih stradanja I propadanja, čemu svedočimo I danas.
pre 2 godine
Na vasu zalost, kasnije su se igrali produzeci i znamo kako ste prosli.
pre 2 godine
(Srbinbre, 20. avgust 2021 00:30)
Ti stvarno misliš da je svih tih 180 hiljada bilo na Ceru?
Hoće to, pogotovo kad su jedini izvori "informacija" Gugl i Vikipedija...
pre 2 godine
"Za ideale ginu budale", sve badava, stotine hiljada ljudi je završilo u grobu, zašto,? da bi se danas spominjali oficiri kojima je vojnik bio potrošna roba. 1.sv rat najveća glupost ikada
pre 2 godine
Kakva crna pobeda?! Moj čukundeda zarobljen, odveden u logor gde je i umro. Četvoro dece ostalo bez oca, a od države ni cvonjka! Da li je ikada neko u Srbiji pomenuo grobove i logore u Austriji i Mađarskoj? Pričate samo o nekakvim pobedama. Previše je ljudi umrlo ni za šta! Polovina potomstva tog mog čukundede su sada Austrijanci, jer u toj "pobedničkoj" Srbiji nema normalnog života ni posle 100 godina.
(Šredinger, 20. avgust 2021 07:33)
Ono kao kad se mešaju babe i žabe to onda izgleda ko tvoj komentar, zabeležena je vojnička pobeda, znaš ono kao u kafani u filmu kad dođe lokalni kabadahija da te maltretira i pretuče, a ti mu uzvratiš i on se raspadne, e sad druga stvar je što si u toj tučnjavi i ti dobio dosta udaraca pa te boli do danas zbog hroničnih povreda, al je fakat da si nokautirao protivnika(Austro-Ugarsku) i da se on posle toga raspao, da nije bilo tebe danas bi taj isti kabadahija imao preko 100 miliona i ogroman posed u tome je suština.
pre 2 godine
@ a, pobjednička smo vojska. Mi smo porazili pobunjenike i njihove pomagače i obranili svoju teritoriju. A vi?
pre 2 godine
@crvenkapic
Ajd prosvetli nas ti i 150 kliktaca na plus kajo su Vojvodu tretirali komunisti. Obzirom da je umro 1929. Prekopali mu grob? Ili mozda snimili film?
pre 2 godine
Kljuka li se, kljuka.
pre 2 godine
Ajde neko od istoričara da ispita sastav austrougarske vojske (na početku rata). U mojoj porodici ide priča (posto nam je kuća na obroncima Suvobora) da su ti austrijski vojnici uglavnom pričali srpski. Zato mi nije ni čudno što su srpske vojvode bile protiv stvaranja Jugoslavije - kako da praviš državu sa onima sa kojima si do juče ratovao?
pre 2 godine
"Ovo smeta zapadu, a posebno Nemcima najviše. Po mom mišljenju ovo je razlog što RioTinto hoće da prekopa i raseli sve oko reke Jadar i planine Cer, celu Pocerinu, kobajagi našao "bogata" nalazišta Litojuma za koja samo on zna kolika su. ..."
A tek što Œvabe mrze naš Kragujevac pa nam eto već 40 godina uvaljuju svoje Mercedese, Audije i Golfove samo da svet ne vidi koliko je naša Zastava dobra...
(Miroslav, 19. avgust 2021 21:37)
pre 2 godine
kakva smo sada srbija, u stavu mirno da stojimo dok pominjemo ovakva imena
pre 2 godine
Kakva crna pobeda?! Moj čukundeda zarobljen, odveden u logor gde je i umro. Četvoro dece ostalo bez oca, a od države ni cvonjka! Da li je ikada neko u Srbiji pomenuo grobove i logore u Austriji i Mađarskoj? Pričate samo o nekakvim pobedama. Previše je ljudi umrlo ni za šta! Polovina potomstva tog mog čukundede su sada Austrijanci, jer u toj "pobedničkoj" Srbiji nema normalnog života ni posle 100 godina.
pre 2 godine
Ni po .ur.a nam nije trebao taj rat. Princa već ubili. Mogli su tih 9 agenata da 14 dana ispituju povezanost Srbije sa atentatom. Šta bi našli? To je bila Mlada Bosna i tačka. Ne bi nikada bilo rata, Jugoslavije, Jasenovca , a Srbija bi danas imala 15 /17 miliona stanovnika. Pašićeva odluka o odbacivanju ultimatuma i istrazi , Srbiju je unakazila. Masakr je bio i u pobedi. Nije vojska stala na granicama Srbije. Gedža je ginuo i za Skadar, Skoplje , Prištinu, Temišvar, Bosnu, Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju. Danas se graničimo sa državama koje su nastale zahvaljujući pobedi Srbije u saveznika u I sv.ratu. Umesto da podignu spomenike srpskom vojniku, oni nas tuže za genocid. Trebalo bi decu učiti o tome. Kao što vidimo , Amerikanci pre ili kasnije će otići sa Balkana. E nećemo se više bratimiti. Red je da se omeđamo bez tutora , jednom za svagda. Pa kom obojci, kom opanci.
pre 2 godine
Ovde se javlja par krvatskih komentatora sa klasičnim "suzama"zbog poraza na Ceru
i Kolubari.Naravno uz standardne falsifikate.1915 Srbiju su napala 2 carstva(AU,
Nemačka) i kraljevina Bugarska.Krvatsku niko nikad nije ni mogao da napadne zato
što postoji od 1995.I sad su NATO marioneta.A kakva su vojska govore brojni jezivi
zločini za koje nikad nisu kažnjeni.Jasenovac,Jadovno,Glina,Maslenica,Medački Džep,
Oluja,Bljesak,.....
pre 2 godine
Imali ste neverovatan renome. I uprskali ga u 5 minuta kraj 80ih i dalje.
(Slovenac, 19. avgust 2021 22:25)
Србине, пробуди се. ништа Срби нити Србија нису урадили, и то важи и за Милошевића, да се насилно раскомада српска земља под именом 'Југославија". не бих у детаље, о овоме ће се полемисати стотинама година.
pre 2 godine
Bolje i casna kapitulacija i sacuvani zivoti nego mitovi i legende sa grobovima najmilijih.
(Za zivot!, 19. avgust 2021 20:43)
мали Ђокица. после више од 400 година под Турцима, суви се ослободе, и треба да се подјарме Аустријанцима и Немцима? који животи? па не би било Срба, или бар не би ни знали да су Срби, као што уосталом то данас не знају већи делови Хрватске, македонске и црногорске нације. да ли је то битно, већ чујем питање. па јесте. слобода је битна. како је црнцима у Америци или Абориџинима у Аустралији? генерације живе бедним животима. можда то мислиш да је Србима у Србији лоше, али нису сигуран да је теже бити "обичан" црнац у Америци, или можда потомак неког индијанског племена у Канади.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
"Немачка медицина је најбоља". види, је бих те најрадије убио од батина. ниво непоштовања је запањујући, али је већи проблем што ти једноставно не припадаш Србима. ти си класичан петоколонаш, који би сасвим сигурно убијао Србе да нас опет нека смрдљива сила нападне и окупира. време је да се одселиш тамо где мислиш да припадаш. тамо би те, наравно, мрзели и гледали као наказу, али би се бар ми ослободили беде.
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Poznaju svaku neravninu? Možda oni iz Šapca, Loznice, Mačve, Jadra i Pocerine. A njih je bilo par hiljada u najboljem slučaju. I nisu svi bili u pešadiji gde poznavanje terena zaista nešto i znači. Hajde, baš objasni kako vojnici iz Moravske i Šumadijske divizije mogu da poznaju Cer?
Dalje, za vreme rata A-U vojska nikada nije bila "zaista moćna". Nije obrisao patos s njom samo onaj ko nije hteo. Čak su dobili batina i od Italijana, a za to treba biti posebno talentovan.
A zaboravio si da su 1915. bili i Nemci sa Makenzenom, to jest, da su svi bili pod njegovom komandom, što je posebno neznanje (ili bezobrazluk, ako znaš)
pre 2 godine
A danas puna Austrija Srba, I to jedva cekali da odu tamo
pre 2 godine
200K vojnika raznih nacionalnosti ugostilo 180K vojnika koji poznaju svaku neravninu na terenu, a jedino im pobjeda znacila ostanak u igri za prolaz dalje. Po meni je to kvota 1.55 za domacine. Na kraju pobjeda od 2-0, sto je realno najgori rezultat.
Drugim rijecima, dokle vise ove floskule o pobjedama ni da je bio odnos 4 prema 1, a ne pata-pata.
Kada je AU vojska stvarno mocna bila, potpomognuta Bugarima, bukvalno se pobjeglo.
No, necete mi objavit konentar. Jer je realan. Navikao nas narod da bude kljukan raznim 'velikim' pobjedama nad 'mocnim' neprijateljem.
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Vidiš susjed, ipak su ti objavili komentar iako je u pitanju neopevana glupost. Što se tiče "kljukanja našeg naroda" tim pobedama samo jedna činjenica da ne ispadneš skroz neobrazovan - o pobedama srpske vojske u I svetskom ratu se uči i na West Pointu a ti se zapitaj zašto je to tako!
pre 2 godine
Večna im slava!Kao potomak Solunca,bude me mnogo puta stid kada se žalim za neke svakodnevne sitnice,mnogo mi je vruće,malo mi je hladno,ovo je presoljeno itd itd.većina vas zna o čemu pričam.I onda se setim njih i stavrno me bude sramota.Hvala im za sve,za slobodu i veru u budućnost,ali isto toliko im hvala što su nam večna opomena za šta sve treba da budemo zahvalni.Srbija je večna.
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Da si Srbin znao bi da su 1915. Nemci a ne Austro-Ugari zauzeli Srbiju. Austro-Ugari i njihove sluge, kao i Bugari, su bili sposobni samo za zločine nad civilima. To je sav domet njihovog vojničkog umeća.
pre 2 godine
Nismo se cuvali.
pre 2 godine
Za ove sto su mi odgovorili s nekim nelogicnim argumentima... Ja i dalje tvrdim da je Srbija u bici na Ceru bila favorit. U aprilskom ratu je vec bila situacija dje domaca vojska je imala problem kao vojska AU. Nije bila homogena. Plus avijacija protivnika koja je u to vrijeme rusila samopouzdanje protivniku, tenkovi...
Naslov je 'pobjeda srpske vojske nad MNOGO mocnijim neprijateljem'.
I to slusamo evo 107 godina.
200K 'mocniji' neprijatelj, 180K srpska vojska, domaci teren, homogena vojska, svjeze iskustvo iz ratovanja.
Znaci apsolutno realno sagledavanje da je u toj bici srpska vojska bila favorit i opravdala ocekivanja.
Pa na Mojkovcu su Crnogorci odbili napad, pola ih bilo goloruko, bas jer su imali veci motiv i poznavali domaci teren.
A brojke sledece. 30K AU, 6.5K Crnogoraca. Gubici 19K AU, 2.5K Crnogorci. Znaci realno izvojevali su pobjedu u bici dje je odnos bio 5-1 u korist gostuju.
pre 2 godine
@Srbinbre a u stvari iza tvog nika stoji neki iskompleksiran "susjed" ciji preci su verovatno i ucestvovali u zlocinima nad nasim narodom u Macvi.
Veze ti nemas "susjede" sta se desavalo 1914, kao i ostali tvoji "pajtosi" koji se ovde javljaju i ne mogu da sakriju ljubomoru na blistave pobede srpske vojske.
Vi nemate nikakvih pobeda, sve vase pobede su ostvarili Nemci i Amerikanci i to jer niste sami mogli da pobedite seljake po Krajini.
pre 2 godine
@za zivot
Kakva kapitulacija? Srbin nikada nije tek tako prihvatio poraz ili kapitulaciju. Srbi su oduvek branili svoju teritoriju. Jeste bolja prica ‘kapituliraj’ ali to ni neutralni Svajcarci ne bi prihvatili. Oni su npr bili neutralni, a geografski nebitan rival da je napadaju. Pa je neka neutralna. Dok austro ugari su proglasili rat i napali Srbiju. Srbi su pre toga pozivali na mir i govorili da nemaju nista sa organizacijom mlada Bosna i Principom. Ali su ovi svakako objavili rat. I sta bi tad? Da pustis da ti pucaju topovi po Beogradu i ostalim gradovima i ti da gledas? Pa naravno da ne. Nego uzvratis. Tu cak ne mozes ni da ratujes na taktiku ‘čekanja’ i šumama i to jer braniš državu na granicama. Npr kada je Srpska vojska ušla do Drača pre 1 sv rata šiptari su ih napadali iz zaseda. Oni uvek tako i ratuju i nikad nisu ni pobedili. To su radili i na Kosovu. Iz zaseda i šuma. I na Kosovu nisu mogli ništa nego im pomogli NATO avioni na kraju. Zato imaš pobednike i gubitnike. Trebas da budes ponosan na svoj narod tada. Mozda ja i ti danas ne bi bili tu jer austro ugari ne bi rekli ‘sta, bela zastava ajde obustavi’ nego bi ti zapalili 80% države i ne bi izgubili kao u ratu 1.200.000 ljudi već minimum 2 miliona. Oni su svakako duze vreme pre toga trazili rat i ocekivali da se desi jer Srbija je posle pobeda u Balkanskom ratu i kada je sa Grcima tukla Bugare i ušla u Albaniju bila trn u oku jednoj sili poput ugara. Na kraju su rat dobili i izgubili ga. A, Srbi su uzvratili onako…IZ PRINCIPA.
pre 2 godine
Sudeci prema daljem toku dogadjaja u prvom svetskom ratu Cerska bitka nije nista drugo nego pirova pobeda. Koje odlucio da se svi resursi i kapaciteti jedne vojske angazuju na Ceru. Da bi ubrzo potom Srbija bila apsolutno pregazena i ostavljena na milost i nemilost Bugarima. Zasto se o tim zlocinima nikada ne govori. Zali boze sirotinje i ubogog naroda koji stradao svo vreme.
(milutin, 19. avgust 2021 21:50) # Link komentara
@ Milutine, po onome sta si napisao veze nemas sta se desilo ni 1914 ni 1915 tako da su tvoji zakljuci bez ikakve vrednosti.
U najmanju ruku zlonamerni.
pre 2 godine
To su bili vojnici, a ne kukavice koje su činili zločine u Bosni, pa odjurišali u rikverc u Srbiju i godinama se krili po pećinama, prerušavali se... i na kraju dolijali, ali osramotili nas.
pre 2 godine
@Srbinbre
Po tvom je trebalo 1915. da ostanemo i sami nalupamo vojske tri carstva? A činjenica da se protiv nas na Ceru borilo "samo" dvesta hiljada Austrougara te kanda mnogo pogađa. Al' dobro, to je jed koji ste genetski poneli od svojih tada poniženih predaka (da, znam da nisi Srbin), pa nam to nikad niste oprostili ni vi ni Germani.
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
I u Aprilskom ratu odnos snaga je bio otprilike podjednak. Pa se završilo kako se završilo. Toliko o tome da je to jedino bitno ili najvažnije.
pre 2 godine
(Goran, 19. avgust 2021 21:30)
1914. je mobilisano oko 420.000. Nema šanse da su odnekud mogli da stvore još 280 hiljada. U momentu završetka rata srpska vojska je brojala oko 100.000 ljudi.
pre 2 godine
Slava Životi Ivoviću i njegovom bratu Pavlu Ivoviću, mom dedi! Bili artiljerci...
Roookaaaaj!!
pre 2 godine
Slava im.
pre 2 godine
Imali ste neverovatan renome. I uprskali ga u 5 minuta kraj 80ih i dalje.
pre 2 godine
200K vojnika raznih nacionalnosti ugostilo 180K vojnika koji poznaju svaku neravninu na terenu, a jedino im pobjeda znacila ostanak u igri za prolaz dalje. Po meni je to kvota 1.55 za domacine. Na kraju pobjeda od 2-0, sto je realno najgori rezultat.
Drugim rijecima, dokle vise ove floskule o pobjedama ni da je bio odnos 4 prema 1, a ne pata-pata.
Kada je AU vojska stvarno mocna bila, potpomognuta Bugarima, bukvalno se pobjeglo.
No, necete mi objavit konentar. Jer je realan. Navikao nas narod da bude kljukan raznim 'velikim' pobjedama nad 'mocnim' neprijateljem.
pre 2 godine
Slava doveka našim ratnicima
pre 2 godine
Mogli su da traže da odmaraju posle napornih sezonskih poslova.
pre 2 godine
Ovo smeta zapadu, a posebno Nemcima najviše. Po mom mišljenju ovo je razlog što RioTinto hoće da prekopa i raseli sve oko reke Jadar i planine Cer, celu Pocerinu, kobajagi našao "bogata" nalazišta Litojuma za koja samo on zna kolika su. Cela Pocerina je jedan ogroman muzej na otvorenom koji svedoči o postojanju i opstanku Srba na ovim prostorima. Danas u eri iskrivljanja istorijskih činjenica i falsifikovanju istorije i brisanju tragova prošlosti, neko se nameračio da kao i na Kosovu i Metohiji raseli Srbe i time zametne tragove bitaka Srba za opstanak na ovim prostorima.
pre 2 godine
Pocetak kraja Srbije i Srba; pobedili ali uz koju cenu? Potom, kralj Aleksandar, Jugoslavija, 1923 Drezden/Kominterna, 2.sv.rat, komunizam ...
Sto 'no napisa neko, pobedis u dva svetska rata i ne obezbedis drzavom ni prostor na kom ti zivi narod, nit izlaz na more, pa to ...
pre 2 godine
I onda pobise 70 posto muskog stanovnistva po Srbiji.. naivan smo mi narod i nikada necemo nauciti lekcije. naravno uvek gine sirotinja i obican narod...
pre 2 godine
706 hiljada Srba je regrutovano za rat a manje od 130 hiljada sa sve ranjenicima je preziveli. To je takva tragedija da ja nemam reci, mi nismo dostojni tih ljudi u bilo kom pogledu. Gledajte samo sta se danas radi, ovo je okupacija bez metka.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
Da, da... potcenili tako što su ovamo poslali više vojnike nego što je Srbija ukupno imala.
Poćorek jeste bio preterano samouveren, ali nije potcenio nas, nego precenio njih.
Izreka kaže da se vojska uvek sprema za prošli rat. Za Srbiju, taj prošli rat je vođen tačno godinu dana pre Cerske bitke i Srbija je obrisala patos sa protivnikom. Poslednji rat koji je Austro-Ugarska vodila i dobila je bio u vreme dok je u Srbiji vladao knez Mihajlo.
pre 2 godine
Sudeci prema daljem toku dogadjaja u prvom svetskom ratu Cerska bitka nije nista drugo nego pirova pobeda. Koje odlucio da se svi resursi i kapaciteti jedne vojske angazuju na Ceru. Da bi ubrzo potom Srbija bila apsolutno pregazena i ostavljena na milost i nemilost Bugarima. Zasto se o tim zlocinima nikada ne govori. Zali boze sirotinje i ubogog naroda koji stradao svo vreme.
pre 2 godine
То су били јунаци, а не ко ова данашња деца. Све неки метросексуалци и бинарни паћеници.
pre 2 godine
Da li se zna brojka poginulih vojnika srba/srpskog porekla u austrougarskim redovima?
pre 2 godine
,,Vidim,,vijore se zastave po celoj Srbiji.Nekad bas treba da nas je sramota od nas samih.
pre 2 godine
Nekad su Srbi i bitke i ratove dobijali, ali zadnjih 5-6 ratova baš i ne ide, pa je Srbija manja no ikad.
pre 2 godine
Svaka pobeda u Prvom svetskom ratu je jos vise i poraz. Zar vas ne boli sto smo izgubili trecinu muskog stanovnistva? Pa danas bi nas bilo 12 miliona Srba. Sta vam je bitnije, pobeda i teritorija ili ljudski zivoti? Meni ljudski zivoti, jer sta ce ti sve ostalo ako nemas ljude. Ulazak Srbije u Prvi svetski rat je bila najgora nacionalna odluka koja se mogla doneti. Bolje i casna kapitulacija i sacuvani zivoti nego mitovi i legende sa grobovima najmilijih.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
Pa to je i deo taktike da prepoznaš koliko te neprijatelj potcenjuje ili precenjuje.
pre 2 godine
Tako se zemlja brani.
Heroji.
pre 2 godine
да је среће, данас би био национални празник, пола Србије да буде на Церу (а не пар њих у Брусу)
"Srpska pobeda nad mnogo nadmoćnijim neprijateljem, označila je prvu pobedu saveznika u Prvom svetskom ratu."
Ееееј, шта су нам прађедови оставили а како ми то поштујемо. . .
pre 2 godine
Dvojica mojih pradeda su, kao clanovi Moravske divizije, ucestvovali u ovoj bici. Vecna slava i hvala i njima i svim ostalim junacima koji su na Ceru branili nasu zemlju.
pre 2 godine
Najveca sramota kako su tretirali ovu gromadu od coveka - vojvodu Stepu Stepanovica. Za nauk da je komunizam pokusao da unisti sve srpsko i da se nikad ne zaboravi i ne ponovi !!!
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
(sut a novac, 19. avgust 2021 19:15)
Posle se bežalo u Albaniju..
pre 2 godine
I opet cer zove Macvane junake!
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
E ti si bio tamo pa znaš, idi na sportske vesti pa troluj o tvom Dzemperku... Bolje se snalazis.
pre 2 godine
Slava im i hvala!
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
pre 2 godine
@sut a novac
pa mogli su Austrougari da pobegnu, bolje bi se svakako proveli.
pre 2 godine
И онда Рио Тинто поништи све и обрише историју.
pre 2 godine
Дођи швабо да видиш,где је српски Текериш.
pre 2 godine
Слава и благодарност заувек!
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
pre 2 godine
Srbija koja još nije u stanju da reši ni problem deponija, kanalizacije i tsl treba da donese zakon da se samo jedan dan u godini ("dan pobede") obeležavaju svi događaji iz naše ratniček prošlosti (pobede, porazi, parstosi, kandila i sveće). Ostala 364 dana treba da se učimo kako da se SOCIJALIZUJEMO, da se naučimo da radimo i rešavamo naše brojne probleme. Srbija je potpuno "neuvezana" država, "raštimovana" u kojoj sve škripi, sve je zarđalo i korodiralo.
pre 2 godine
Slava im i hvala!
pre 2 godine
И онда Рио Тинто поништи све и обрише историју.
pre 2 godine
706 hiljada Srba je regrutovano za rat a manje od 130 hiljada sa sve ranjenicima je preziveli. To je takva tragedija da ja nemam reci, mi nismo dostojni tih ljudi u bilo kom pogledu. Gledajte samo sta se danas radi, ovo je okupacija bez metka.
pre 2 godine
Слава и благодарност заувек!
pre 2 godine
Дођи швабо да видиш,где је српски Текериш.
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
pre 2 godine
Srbija koja još nije u stanju da reši ni problem deponija, kanalizacije i tsl treba da donese zakon da se samo jedan dan u godini ("dan pobede") obeležavaju svi događaji iz naše ratniček prošlosti (pobede, porazi, parstosi, kandila i sveće). Ostala 364 dana treba da se učimo kako da se SOCIJALIZUJEMO, da se naučimo da radimo i rešavamo naše brojne probleme. Srbija je potpuno "neuvezana" država, "raštimovana" u kojoj sve škripi, sve je zarđalo i korodiralo.
pre 2 godine
Slava doveka našim ratnicima
pre 2 godine
То су били јунаци, а не ко ова данашња деца. Све неки метросексуалци и бинарни паћеници.
pre 2 godine
да је среће, данас би био национални празник, пола Србије да буде на Церу (а не пар њих у Брусу)
"Srpska pobeda nad mnogo nadmoćnijim neprijateljem, označila je prvu pobedu saveznika u Prvom svetskom ratu."
Ееееј, шта су нам прађедови оставили а како ми то поштујемо. . .
pre 2 godine
Najveca sramota kako su tretirali ovu gromadu od coveka - vojvodu Stepu Stepanovica. Za nauk da je komunizam pokusao da unisti sve srpsko i da se nikad ne zaboravi i ne ponovi !!!
pre 2 godine
Pocetak kraja Srbije i Srba; pobedili ali uz koju cenu? Potom, kralj Aleksandar, Jugoslavija, 1923 Drezden/Kominterna, 2.sv.rat, komunizam ...
Sto 'no napisa neko, pobedis u dva svetska rata i ne obezbedis drzavom ni prostor na kom ti zivi narod, nit izlaz na more, pa to ...
pre 2 godine
Dvojica mojih pradeda su, kao clanovi Moravske divizije, ucestvovali u ovoj bici. Vecna slava i hvala i njima i svim ostalim junacima koji su na Ceru branili nasu zemlju.
pre 2 godine
I onda pobise 70 posto muskog stanovnistva po Srbiji.. naivan smo mi narod i nikada necemo nauciti lekcije. naravno uvek gine sirotinja i obican narod...
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
E ti si bio tamo pa znaš, idi na sportske vesti pa troluj o tvom Dzemperku... Bolje se snalazis.
pre 2 godine
,,Vidim,,vijore se zastave po celoj Srbiji.Nekad bas treba da nas je sramota od nas samih.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
Da, da... potcenili tako što su ovamo poslali više vojnike nego što je Srbija ukupno imala.
Poćorek jeste bio preterano samouveren, ali nije potcenio nas, nego precenio njih.
Izreka kaže da se vojska uvek sprema za prošli rat. Za Srbiju, taj prošli rat je vođen tačno godinu dana pre Cerske bitke i Srbija je obrisala patos sa protivnikom. Poslednji rat koji je Austro-Ugarska vodila i dobila je bio u vreme dok je u Srbiji vladao knez Mihajlo.
pre 2 godine
Imali ste neverovatan renome. I uprskali ga u 5 minuta kraj 80ih i dalje.
pre 2 godine
Slava Životi Ivoviću i njegovom bratu Pavlu Ivoviću, mom dedi! Bili artiljerci...
Roookaaaaj!!
pre 2 godine
Tako se zemlja brani.
Heroji.
pre 2 godine
To su bili vojnici, a ne kukavice koje su činili zločine u Bosni, pa odjurišali u rikverc u Srbiju i godinama se krili po pećinama, prerušavali se... i na kraju dolijali, ali osramotili nas.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
Pa to je i deo taktike da prepoznaš koliko te neprijatelj potcenjuje ili precenjuje.
pre 2 godine
@Srbinbre
Po tvom je trebalo 1915. da ostanemo i sami nalupamo vojske tri carstva? A činjenica da se protiv nas na Ceru borilo "samo" dvesta hiljada Austrougara te kanda mnogo pogađa. Al' dobro, to je jed koji ste genetski poneli od svojih tada poniženih predaka (da, znam da nisi Srbin), pa nam to nikad niste oprostili ni vi ni Germani.
pre 2 godine
Svaka pobeda u Prvom svetskom ratu je jos vise i poraz. Zar vas ne boli sto smo izgubili trecinu muskog stanovnistva? Pa danas bi nas bilo 12 miliona Srba. Sta vam je bitnije, pobeda i teritorija ili ljudski zivoti? Meni ljudski zivoti, jer sta ce ti sve ostalo ako nemas ljude. Ulazak Srbije u Prvi svetski rat je bila najgora nacionalna odluka koja se mogla doneti. Bolje i casna kapitulacija i sacuvani zivoti nego mitovi i legende sa grobovima najmilijih.
pre 2 godine
Ovo smeta zapadu, a posebno Nemcima najviše. Po mom mišljenju ovo je razlog što RioTinto hoće da prekopa i raseli sve oko reke Jadar i planine Cer, celu Pocerinu, kobajagi našao "bogata" nalazišta Litojuma za koja samo on zna kolika su. Cela Pocerina je jedan ogroman muzej na otvorenom koji svedoči o postojanju i opstanku Srba na ovim prostorima. Danas u eri iskrivljanja istorijskih činjenica i falsifikovanju istorije i brisanju tragova prošlosti, neko se nameračio da kao i na Kosovu i Metohiji raseli Srbe i time zametne tragove bitaka Srba za opstanak na ovim prostorima.
pre 2 godine
Sudeci prema daljem toku dogadjaja u prvom svetskom ratu Cerska bitka nije nista drugo nego pirova pobeda. Koje odlucio da se svi resursi i kapaciteti jedne vojske angazuju na Ceru. Da bi ubrzo potom Srbija bila apsolutno pregazena i ostavljena na milost i nemilost Bugarima. Zasto se o tim zlocinima nikada ne govori. Zali boze sirotinje i ubogog naroda koji stradao svo vreme.
pre 2 godine
Slava im.
pre 2 godine
Da li se zna brojka poginulih vojnika srba/srpskog porekla u austrougarskim redovima?
pre 2 godine
(Goran, 19. avgust 2021 21:30)
1914. je mobilisano oko 420.000. Nema šanse da su odnekud mogli da stvore još 280 hiljada. U momentu završetka rata srpska vojska je brojala oko 100.000 ljudi.
pre 2 godine
I opet cer zove Macvane junake!
pre 2 godine
@sut a novac
pa mogli su Austrougari da pobegnu, bolje bi se svakako proveli.
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
(sut a novac, 19. avgust 2021 19:15)
Posle se bežalo u Albaniju..
pre 2 godine
200K vojnika raznih nacionalnosti ugostilo 180K vojnika koji poznaju svaku neravninu na terenu, a jedino im pobjeda znacila ostanak u igri za prolaz dalje. Po meni je to kvota 1.55 za domacine. Na kraju pobjeda od 2-0, sto je realno najgori rezultat.
Drugim rijecima, dokle vise ove floskule o pobjedama ni da je bio odnos 4 prema 1, a ne pata-pata.
Kada je AU vojska stvarno mocna bila, potpomognuta Bugarima, bukvalno se pobjeglo.
No, necete mi objavit konentar. Jer je realan. Navikao nas narod da bude kljukan raznim 'velikim' pobjedama nad 'mocnim' neprijateljem.
pre 2 godine
Nekad su Srbi i bitke i ratove dobijali, ali zadnjih 5-6 ratova baš i ne ide, pa je Srbija manja no ikad.
pre 2 godine
Mogli su da traže da odmaraju posle napornih sezonskih poslova.
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
I u Aprilskom ratu odnos snaga je bio otprilike podjednak. Pa se završilo kako se završilo. Toliko o tome da je to jedino bitno ili najvažnije.
pre 2 godine
Ni po .ur.a nam nije trebao taj rat. Princa već ubili. Mogli su tih 9 agenata da 14 dana ispituju povezanost Srbije sa atentatom. Šta bi našli? To je bila Mlada Bosna i tačka. Ne bi nikada bilo rata, Jugoslavije, Jasenovca , a Srbija bi danas imala 15 /17 miliona stanovnika. Pašićeva odluka o odbacivanju ultimatuma i istrazi , Srbiju je unakazila. Masakr je bio i u pobedi. Nije vojska stala na granicama Srbije. Gedža je ginuo i za Skadar, Skoplje , Prištinu, Temišvar, Bosnu, Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju. Danas se graničimo sa državama koje su nastale zahvaljujući pobedi Srbije u saveznika u I sv.ratu. Umesto da podignu spomenike srpskom vojniku, oni nas tuže za genocid. Trebalo bi decu učiti o tome. Kao što vidimo , Amerikanci pre ili kasnije će otići sa Balkana. E nećemo se više bratimiti. Red je da se omeđamo bez tutora , jednom za svagda. Pa kom obojci, kom opanci.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
"Немачка медицина је најбоља". види, је бих те најрадије убио од батина. ниво непоштовања је запањујући, али је већи проблем што ти једноставно не припадаш Србима. ти си класичан петоколонаш, који би сасвим сигурно убијао Србе да нас опет нека смрдљива сила нападне и окупира. време је да се одселиш тамо где мислиш да припадаш. тамо би те, наравно, мрзели и гледали као наказу, али би се бар ми ослободили беде.
pre 2 godine
Ovde se javlja par krvatskih komentatora sa klasičnim "suzama"zbog poraza na Ceru
i Kolubari.Naravno uz standardne falsifikate.1915 Srbiju su napala 2 carstva(AU,
Nemačka) i kraljevina Bugarska.Krvatsku niko nikad nije ni mogao da napadne zato
što postoji od 1995.I sad su NATO marioneta.A kakva su vojska govore brojni jezivi
zločini za koje nikad nisu kažnjeni.Jasenovac,Jadovno,Glina,Maslenica,Medački Džep,
Oluja,Bljesak,.....
pre 2 godine
200K vojnika raznih nacionalnosti ugostilo 180K vojnika koji poznaju svaku neravninu na terenu, a jedino im pobjeda znacila ostanak u igri za prolaz dalje. Po meni je to kvota 1.55 za domacine. Na kraju pobjeda od 2-0, sto je realno najgori rezultat.
Drugim rijecima, dokle vise ove floskule o pobjedama ni da je bio odnos 4 prema 1, a ne pata-pata.
Kada je AU vojska stvarno mocna bila, potpomognuta Bugarima, bukvalno se pobjeglo.
No, necete mi objavit konentar. Jer je realan. Navikao nas narod da bude kljukan raznim 'velikim' pobjedama nad 'mocnim' neprijateljem.
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Vidiš susjed, ipak su ti objavili komentar iako je u pitanju neopevana glupost. Što se tiče "kljukanja našeg naroda" tim pobedama samo jedna činjenica da ne ispadneš skroz neobrazovan - o pobedama srpske vojske u I svetskom ratu se uči i na West Pointu a ti se zapitaj zašto je to tako!
pre 2 godine
Kakva crna pobeda?! Moj čukundeda zarobljen, odveden u logor gde je i umro. Četvoro dece ostalo bez oca, a od države ni cvonjka! Da li je ikada neko u Srbiji pomenuo grobove i logore u Austriji i Mađarskoj? Pričate samo o nekakvim pobedama. Previše je ljudi umrlo ni za šta! Polovina potomstva tog mog čukundede su sada Austrijanci, jer u toj "pobedničkoj" Srbiji nema normalnog života ni posle 100 godina.
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Da si Srbin znao bi da su 1915. Nemci a ne Austro-Ugari zauzeli Srbiju. Austro-Ugari i njihove sluge, kao i Bugari, su bili sposobni samo za zločine nad civilima. To je sav domet njihovog vojničkog umeća.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
pre 2 godine
@crvenkapic
Ajd prosvetli nas ti i 150 kliktaca na plus kajo su Vojvodu tretirali komunisti. Obzirom da je umro 1929. Prekopali mu grob? Ili mozda snimili film?
pre 2 godine
Ajde neko od istoričara da ispita sastav austrougarske vojske (na početku rata). U mojoj porodici ide priča (posto nam je kuća na obroncima Suvobora) da su ti austrijski vojnici uglavnom pričali srpski. Zato mi nije ni čudno što su srpske vojvode bile protiv stvaranja Jugoslavije - kako da praviš državu sa onima sa kojima si do juče ratovao?
pre 2 godine
@Srbinbre a u stvari iza tvog nika stoji neki iskompleksiran "susjed" ciji preci su verovatno i ucestvovali u zlocinima nad nasim narodom u Macvi.
Veze ti nemas "susjede" sta se desavalo 1914, kao i ostali tvoji "pajtosi" koji se ovde javljaju i ne mogu da sakriju ljubomoru na blistave pobede srpske vojske.
Vi nemate nikakvih pobeda, sve vase pobede su ostvarili Nemci i Amerikanci i to jer niste sami mogli da pobedite seljake po Krajini.
pre 2 godine
Večna im slava!Kao potomak Solunca,bude me mnogo puta stid kada se žalim za neke svakodnevne sitnice,mnogo mi je vruće,malo mi je hladno,ovo je presoljeno itd itd.većina vas zna o čemu pričam.I onda se setim njih i stavrno me bude sramota.Hvala im za sve,za slobodu i veru u budućnost,ali isto toliko im hvala što su nam večna opomena za šta sve treba da budemo zahvalni.Srbija je večna.
pre 2 godine
A danas puna Austrija Srba, I to jedva cekali da odu tamo
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Poznaju svaku neravninu? Možda oni iz Šapca, Loznice, Mačve, Jadra i Pocerine. A njih je bilo par hiljada u najboljem slučaju. I nisu svi bili u pešadiji gde poznavanje terena zaista nešto i znači. Hajde, baš objasni kako vojnici iz Moravske i Šumadijske divizije mogu da poznaju Cer?
Dalje, za vreme rata A-U vojska nikada nije bila "zaista moćna". Nije obrisao patos s njom samo onaj ko nije hteo. Čak su dobili batina i od Italijana, a za to treba biti posebno talentovan.
A zaboravio si da su 1915. bili i Nemci sa Makenzenom, to jest, da su svi bili pod njegovom komandom, što je posebno neznanje (ili bezobrazluk, ako znaš)
pre 2 godine
@za zivot
Kakva kapitulacija? Srbin nikada nije tek tako prihvatio poraz ili kapitulaciju. Srbi su oduvek branili svoju teritoriju. Jeste bolja prica ‘kapituliraj’ ali to ni neutralni Svajcarci ne bi prihvatili. Oni su npr bili neutralni, a geografski nebitan rival da je napadaju. Pa je neka neutralna. Dok austro ugari su proglasili rat i napali Srbiju. Srbi su pre toga pozivali na mir i govorili da nemaju nista sa organizacijom mlada Bosna i Principom. Ali su ovi svakako objavili rat. I sta bi tad? Da pustis da ti pucaju topovi po Beogradu i ostalim gradovima i ti da gledas? Pa naravno da ne. Nego uzvratis. Tu cak ne mozes ni da ratujes na taktiku ‘čekanja’ i šumama i to jer braniš državu na granicama. Npr kada je Srpska vojska ušla do Drača pre 1 sv rata šiptari su ih napadali iz zaseda. Oni uvek tako i ratuju i nikad nisu ni pobedili. To su radili i na Kosovu. Iz zaseda i šuma. I na Kosovu nisu mogli ništa nego im pomogli NATO avioni na kraju. Zato imaš pobednike i gubitnike. Trebas da budes ponosan na svoj narod tada. Mozda ja i ti danas ne bi bili tu jer austro ugari ne bi rekli ‘sta, bela zastava ajde obustavi’ nego bi ti zapalili 80% države i ne bi izgubili kao u ratu 1.200.000 ljudi već minimum 2 miliona. Oni su svakako duze vreme pre toga trazili rat i ocekivali da se desi jer Srbija je posle pobeda u Balkanskom ratu i kada je sa Grcima tukla Bugare i ušla u Albaniju bila trn u oku jednoj sili poput ugara. Na kraju su rat dobili i izgubili ga. A, Srbi su uzvratili onako…IZ PRINCIPA.
pre 2 godine
kakva smo sada srbija, u stavu mirno da stojimo dok pominjemo ovakva imena
pre 2 godine
Imali ste neverovatan renome. I uprskali ga u 5 minuta kraj 80ih i dalje.
(Slovenac, 19. avgust 2021 22:25)
Србине, пробуди се. ништа Срби нити Србија нису урадили, и то важи и за Милошевића, да се насилно раскомада српска земља под именом 'Југославија". не бих у детаље, о овоме ће се полемисати стотинама година.
pre 2 godine
Bolje i casna kapitulacija i sacuvani zivoti nego mitovi i legende sa grobovima najmilijih.
(Za zivot!, 19. avgust 2021 20:43)
мали Ђокица. после више од 400 година под Турцима, суви се ослободе, и треба да се подјарме Аустријанцима и Немцима? који животи? па не би било Срба, или бар не би ни знали да су Срби, као што уосталом то данас не знају већи делови Хрватске, македонске и црногорске нације. да ли је то битно, већ чујем питање. па јесте. слобода је битна. како је црнцима у Америци или Абориџинима у Аустралији? генерације живе бедним животима. можда то мислиш да је Србима у Србији лоше, али нису сигуран да је теже бити "обичан" црнац у Америци, или можда потомак неког индијанског племена у Канади.
pre 2 godine
Sudeci prema daljem toku dogadjaja u prvom svetskom ratu Cerska bitka nije nista drugo nego pirova pobeda. Koje odlucio da se svi resursi i kapaciteti jedne vojske angazuju na Ceru. Da bi ubrzo potom Srbija bila apsolutno pregazena i ostavljena na milost i nemilost Bugarima. Zasto se o tim zlocinima nikada ne govori. Zali boze sirotinje i ubogog naroda koji stradao svo vreme.
(milutin, 19. avgust 2021 21:50) # Link komentara
@ Milutine, po onome sta si napisao veze nemas sta se desilo ni 1914 ni 1915 tako da su tvoji zakljuci bez ikakve vrednosti.
U najmanju ruku zlonamerni.
pre 2 godine
Za ove sto su mi odgovorili s nekim nelogicnim argumentima... Ja i dalje tvrdim da je Srbija u bici na Ceru bila favorit. U aprilskom ratu je vec bila situacija dje domaca vojska je imala problem kao vojska AU. Nije bila homogena. Plus avijacija protivnika koja je u to vrijeme rusila samopouzdanje protivniku, tenkovi...
Naslov je 'pobjeda srpske vojske nad MNOGO mocnijim neprijateljem'.
I to slusamo evo 107 godina.
200K 'mocniji' neprijatelj, 180K srpska vojska, domaci teren, homogena vojska, svjeze iskustvo iz ratovanja.
Znaci apsolutno realno sagledavanje da je u toj bici srpska vojska bila favorit i opravdala ocekivanja.
Pa na Mojkovcu su Crnogorci odbili napad, pola ih bilo goloruko, bas jer su imali veci motiv i poznavali domaci teren.
A brojke sledece. 30K AU, 6.5K Crnogoraca. Gubici 19K AU, 2.5K Crnogorci. Znaci realno izvojevali su pobjedu u bici dje je odnos bio 5-1 u korist gostuju.
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
(sut a novac, 19. avgust 2021 19:15)
Posle se bežalo u Albaniju..
(drmr, 19. avgust 2021 20:20)
Не. Повлачило се преко Албаније. Опоравило се, па се завршило обасјано славом на тристотињак километара од Немачке. Срушена и потучена су царства: бугарско и аустроугарско непосредно, турско и немачко посредно.
pre 2 godine
"Ovo smeta zapadu, a posebno Nemcima najviše. Po mom mišljenju ovo je razlog što RioTinto hoće da prekopa i raseli sve oko reke Jadar i planine Cer, celu Pocerinu, kobajagi našao "bogata" nalazišta Litojuma za koja samo on zna kolika su. ..."
A tek što Œvabe mrze naš Kragujevac pa nam eto već 40 godina uvaljuju svoje Mercedese, Audije i Golfove samo da svet ne vidi koliko je naša Zastava dobra...
(Miroslav, 19. avgust 2021 21:37)
pre 2 godine
(Srbinbre, 20. avgust 2021 00:30)
Ti stvarno misliš da je svih tih 180 hiljada bilo na Ceru?
Hoće to, pogotovo kad su jedini izvori "informacija" Gugl i Vikipedija...
pre 2 godine
@crvenkapić
Pobrkao si vojvodu Stepanovića sa vojvodom Bojovićem, koji je u Januaru 1945. godine umro nakon torture komunističkih krvnika.
Prvi veliki rat je početak kraja Srba. Čak i čisto biološki gledano, Srbi se nikada nisu oporavili od gubitka polovine muške opoulacije u tom ratu. Ne treba zaboraviti da je svemu prethodilo grozno stradanje u Prvom srpskom ustanku kada je 1/3 muškog stanovništva izgubilo život. Potom drugi ustanak, pa balkanski ratovi. Jezivo mnogo žrtava koje ne bi preživele ni daleko mnogoljudnije nacije.
Drugi veliki rat samo je udario završni esker.
Sa ove distance teško je sa sigurnošću reći, ali čini se da se sukob sa dve carevine 1914. Mogao, a I morao izbeći.
To su zagovarali I neki od najuglednijih ljudi u štabu, jer je Srbija već previse bila vojno iscrpljena balkanskim ratovima. Na žalost, preovladao je Pašićev stav da “nema druge do da se gine”, ali je on I svoju I zadnjicu svoga sina Rade-osvedočene bitange I propalice, kriminalca I ratnog profitera, na vreme sklonio od svake opasnosti, naravno.
Ni pobeda na Ceru, pa ni ona na Kolubari nisu Srbiju spasili niti skrenuli sa kursa daljih stradanja I propadanja, čemu svedočimo I danas.
pre 2 godine
Na vasu zalost, kasnije su se igrali produzeci i znamo kako ste prosli.
pre 2 godine
Kljuka li se, kljuka.
pre 2 godine
Kakva crna pobeda?! Moj čukundeda zarobljen, odveden u logor gde je i umro. Četvoro dece ostalo bez oca, a od države ni cvonjka! Da li je ikada neko u Srbiji pomenuo grobove i logore u Austriji i Mađarskoj? Pričate samo o nekakvim pobedama. Previše je ljudi umrlo ni za šta! Polovina potomstva tog mog čukundede su sada Austrijanci, jer u toj "pobedničkoj" Srbiji nema normalnog života ni posle 100 godina.
(Šredinger, 20. avgust 2021 07:33)
Ono kao kad se mešaju babe i žabe to onda izgleda ko tvoj komentar, zabeležena je vojnička pobeda, znaš ono kao u kafani u filmu kad dođe lokalni kabadahija da te maltretira i pretuče, a ti mu uzvratiš i on se raspadne, e sad druga stvar je što si u toj tučnjavi i ti dobio dosta udaraca pa te boli do danas zbog hroničnih povreda, al je fakat da si nokautirao protivnika(Austro-Ugarsku) i da se on posle toga raspao, da nije bilo tebe danas bi taj isti kabadahija imao preko 100 miliona i ogroman posed u tome je suština.
pre 2 godine
Vecito se branimo od nekoga i vecito Evropi cuvamo ledja (ne konkretno ova borba). I opet ne valjamo, i opet smo ubice i genocidasi i ne znam ni ja sta. Pa sto im toliko smetamo, sta hoce od nas vise...
pre 2 godine
Ееееј, шта су нам прађедови оставили а како ми то поштујемо. . .
(eh zivote, 19. avgust 2021 20:09)
Видиш да смо природно надарени - Душан нам је три мора оставио.
pre 2 godine
Nekad su Srbi i bitke i ratove dobijali, ali zadnjih 5-6 ratova baš i ne ide, pa je Srbija manja no ikad.
(Danko, 19. avgust 2021 20:18)
Нису Срби током историје никада добијали све ратове, није мало пораза било. Али, много битније је да смо се увек борили, навикнути да је непријатељ јачи. Целих деведесетих смо суштински ратовали са Америком (и Европом), а без савезника. У ономе што је данас Хрватска смо потучени до ногу, скоро нас више ни нема. У ономе што је данас Босна имамо прилично самосталну Српску. Косово и Метохија су окупирани, с тиме да је међународно право у нашу корист и то не смемо да пренебрегнемо за будућност.
pre 2 godine
Nismo se cuvali.
pre 2 godine
@ a, pobjednička smo vojska. Mi smo porazili pobunjenike i njihove pomagače i obranili svoju teritoriju. A vi?
pre 2 godine
"Za ideale ginu budale", sve badava, stotine hiljada ljudi je završilo u grobu, zašto,? da bi se danas spominjali oficiri kojima je vojnik bio potrošna roba. 1.sv rat najveća glupost ikada
pre 2 godine
Ni po .ur.a nam nije trebao taj rat. Princa već ubili. Mogli su tih 9 agenata da 14 dana ispituju povezanost Srbije sa atentatom. Šta bi našli? To je bila Mlada Bosna i tačka. Ne bi nikada bilo rata, Jugoslavije, Jasenovca , a Srbija bi danas imala 15 /17 miliona stanovnika. Pašićeva odluka o odbacivanju ultimatuma i istrazi , Srbiju je unakazila. Masakr je bio i u pobedi. Nije vojska stala na granicama Srbije. Gedža je ginuo i za Skadar, Skoplje , Prištinu, Temišvar, Bosnu, Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju. Danas se graničimo sa državama koje su nastale zahvaljujući pobedi Srbije u saveznika u I sv.ratu. Umesto da podignu spomenike srpskom vojniku, oni nas tuže za genocid. Trebalo bi decu učiti o tome. Kao što vidimo , Amerikanci pre ili kasnije će otići sa Balkana. E nećemo se više bratimiti. Red je da se omeđamo bez tutora , jednom za svagda. Pa kom obojci, kom opanci.
(VUK, 20. avgust 2021 07:24)
kontradiktoran si skroz.
pre 2 godine
Moj pradeda je poginuo u toj bitki.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
pre 2 godine
200K vojnika raznih nacionalnosti ugostilo 180K vojnika koji poznaju svaku neravninu na terenu, a jedino im pobjeda znacila ostanak u igri za prolaz dalje. Po meni je to kvota 1.55 za domacine. Na kraju pobjeda od 2-0, sto je realno najgori rezultat.
Drugim rijecima, dokle vise ove floskule o pobjedama ni da je bio odnos 4 prema 1, a ne pata-pata.
Kada je AU vojska stvarno mocna bila, potpomognuta Bugarima, bukvalno se pobjeglo.
No, necete mi objavit konentar. Jer je realan. Navikao nas narod da bude kljukan raznim 'velikim' pobjedama nad 'mocnim' neprijateljem.
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
(sut a novac, 19. avgust 2021 19:15)
Posle se bežalo u Albaniju..
pre 2 godine
Svaka pobeda u Prvom svetskom ratu je jos vise i poraz. Zar vas ne boli sto smo izgubili trecinu muskog stanovnistva? Pa danas bi nas bilo 12 miliona Srba. Sta vam je bitnije, pobeda i teritorija ili ljudski zivoti? Meni ljudski zivoti, jer sta ce ti sve ostalo ako nemas ljude. Ulazak Srbije u Prvi svetski rat je bila najgora nacionalna odluka koja se mogla doneti. Bolje i casna kapitulacija i sacuvani zivoti nego mitovi i legende sa grobovima najmilijih.
pre 2 godine
Imali ste neverovatan renome. I uprskali ga u 5 minuta kraj 80ih i dalje.
pre 2 godine
Sudeci prema daljem toku dogadjaja u prvom svetskom ratu Cerska bitka nije nista drugo nego pirova pobeda. Koje odlucio da se svi resursi i kapaciteti jedne vojske angazuju na Ceru. Da bi ubrzo potom Srbija bila apsolutno pregazena i ostavljena na milost i nemilost Bugarima. Zasto se o tim zlocinima nikada ne govori. Zali boze sirotinje i ubogog naroda koji stradao svo vreme.
pre 2 godine
Srbija koja još nije u stanju da reši ni problem deponija, kanalizacije i tsl treba da donese zakon da se samo jedan dan u godini ("dan pobede") obeležavaju svi događaji iz naše ratniček prošlosti (pobede, porazi, parstosi, kandila i sveće). Ostala 364 dana treba da se učimo kako da se SOCIJALIZUJEMO, da se naučimo da radimo i rešavamo naše brojne probleme. Srbija je potpuno "neuvezana" država, "raštimovana" u kojoj sve škripi, sve je zarđalo i korodiralo.
pre 2 godine
Ovo smeta zapadu, a posebno Nemcima najviše. Po mom mišljenju ovo je razlog što RioTinto hoće da prekopa i raseli sve oko reke Jadar i planine Cer, celu Pocerinu, kobajagi našao "bogata" nalazišta Litojuma za koja samo on zna kolika su. Cela Pocerina je jedan ogroman muzej na otvorenom koji svedoči o postojanju i opstanku Srba na ovim prostorima. Danas u eri iskrivljanja istorijskih činjenica i falsifikovanju istorije i brisanju tragova prošlosti, neko se nameračio da kao i na Kosovu i Metohiji raseli Srbe i time zametne tragove bitaka Srba za opstanak na ovim prostorima.
pre 2 godine
И онда Рио Тинто поништи све и обрише историју.
pre 2 godine
Nekad su Srbi i bitke i ratove dobijali, ali zadnjih 5-6 ratova baš i ne ide, pa je Srbija manja no ikad.
pre 2 godine
Najveca sramota kako su tretirali ovu gromadu od coveka - vojvodu Stepu Stepanovica. Za nauk da je komunizam pokusao da unisti sve srpsko i da se nikad ne zaboravi i ne ponovi !!!
pre 2 godine
To su bili vojnici, a ne kukavice koje su činili zločine u Bosni, pa odjurišali u rikverc u Srbiju i godinama se krili po pećinama, prerušavali se... i na kraju dolijali, ali osramotili nas.
pre 2 godine
То су били јунаци, а не ко ова данашња деца. Све неки метросексуалци и бинарни паћеници.
pre 2 godine
Pocetak kraja Srbije i Srba; pobedili ali uz koju cenu? Potom, kralj Aleksandar, Jugoslavija, 1923 Drezden/Kominterna, 2.sv.rat, komunizam ...
Sto 'no napisa neko, pobedis u dva svetska rata i ne obezbedis drzavom ni prostor na kom ti zivi narod, nit izlaz na more, pa to ...
pre 2 godine
Дођи швабо да видиш,где је српски Текериш.
pre 2 godine
I onda pobise 70 posto muskog stanovnistva po Srbiji.. naivan smo mi narod i nikada necemo nauciti lekcije. naravno uvek gine sirotinja i obican narod...
pre 2 godine
@Srbinbre
Po tvom je trebalo 1915. da ostanemo i sami nalupamo vojske tri carstva? A činjenica da se protiv nas na Ceru borilo "samo" dvesta hiljada Austrougara te kanda mnogo pogađa. Al' dobro, to je jed koji ste genetski poneli od svojih tada poniženih predaka (da, znam da nisi Srbin), pa nam to nikad niste oprostili ni vi ni Germani.
pre 2 godine
Za ove sto su mi odgovorili s nekim nelogicnim argumentima... Ja i dalje tvrdim da je Srbija u bici na Ceru bila favorit. U aprilskom ratu je vec bila situacija dje domaca vojska je imala problem kao vojska AU. Nije bila homogena. Plus avijacija protivnika koja je u to vrijeme rusila samopouzdanje protivniku, tenkovi...
Naslov je 'pobjeda srpske vojske nad MNOGO mocnijim neprijateljem'.
I to slusamo evo 107 godina.
200K 'mocniji' neprijatelj, 180K srpska vojska, domaci teren, homogena vojska, svjeze iskustvo iz ratovanja.
Znaci apsolutno realno sagledavanje da je u toj bici srpska vojska bila favorit i opravdala ocekivanja.
Pa na Mojkovcu su Crnogorci odbili napad, pola ih bilo goloruko, bas jer su imali veci motiv i poznavali domaci teren.
A brojke sledece. 30K AU, 6.5K Crnogoraca. Gubici 19K AU, 2.5K Crnogorci. Znaci realno izvojevali su pobjedu u bici dje je odnos bio 5-1 u korist gostuju.
pre 2 godine
Ni po .ur.a nam nije trebao taj rat. Princa već ubili. Mogli su tih 9 agenata da 14 dana ispituju povezanost Srbije sa atentatom. Šta bi našli? To je bila Mlada Bosna i tačka. Ne bi nikada bilo rata, Jugoslavije, Jasenovca , a Srbija bi danas imala 15 /17 miliona stanovnika. Pašićeva odluka o odbacivanju ultimatuma i istrazi , Srbiju je unakazila. Masakr je bio i u pobedi. Nije vojska stala na granicama Srbije. Gedža je ginuo i za Skadar, Skoplje , Prištinu, Temišvar, Bosnu, Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju. Danas se graničimo sa državama koje su nastale zahvaljujući pobedi Srbije u saveznika u I sv.ratu. Umesto da podignu spomenike srpskom vojniku, oni nas tuže za genocid. Trebalo bi decu učiti o tome. Kao što vidimo , Amerikanci pre ili kasnije će otići sa Balkana. E nećemo se više bratimiti. Red je da se omeđamo bez tutora , jednom za svagda. Pa kom obojci, kom opanci.
pre 2 godine
Imali ste neverovatan renome. I uprskali ga u 5 minuta kraj 80ih i dalje.
(Slovenac, 19. avgust 2021 22:25)
Србине, пробуди се. ништа Срби нити Србија нису урадили, и то важи и за Милошевића, да се насилно раскомада српска земља под именом 'Југославија". не бих у детаље, о овоме ће се полемисати стотинама година.
pre 2 godine
Kljuka li se, kljuka.
pre 2 godine
Slava im i hvala!
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
pre 2 godine
Слава и благодарност заувек!
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
Da, da... potcenili tako što su ovamo poslali više vojnike nego što je Srbija ukupno imala.
Poćorek jeste bio preterano samouveren, ali nije potcenio nas, nego precenio njih.
Izreka kaže da se vojska uvek sprema za prošli rat. Za Srbiju, taj prošli rat je vođen tačno godinu dana pre Cerske bitke i Srbija je obrisala patos sa protivnikom. Poslednji rat koji je Austro-Ugarska vodila i dobila je bio u vreme dok je u Srbiji vladao knez Mihajlo.
pre 2 godine
Kakva crna pobeda?! Moj čukundeda zarobljen, odveden u logor gde je i umro. Četvoro dece ostalo bez oca, a od države ni cvonjka! Da li je ikada neko u Srbiji pomenuo grobove i logore u Austriji i Mađarskoj? Pričate samo o nekakvim pobedama. Previše je ljudi umrlo ni za šta! Polovina potomstva tog mog čukundede su sada Austrijanci, jer u toj "pobedničkoj" Srbiji nema normalnog života ni posle 100 godina.
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
E ti si bio tamo pa znaš, idi na sportske vesti pa troluj o tvom Dzemperku... Bolje se snalazis.
pre 2 godine
706 hiljada Srba je regrutovano za rat a manje od 130 hiljada sa sve ranjenicima je preziveli. To je takva tragedija da ja nemam reci, mi nismo dostojni tih ljudi u bilo kom pogledu. Gledajte samo sta se danas radi, ovo je okupacija bez metka.
pre 2 godine
Ovde se javlja par krvatskih komentatora sa klasičnim "suzama"zbog poraza na Ceru
i Kolubari.Naravno uz standardne falsifikate.1915 Srbiju su napala 2 carstva(AU,
Nemačka) i kraljevina Bugarska.Krvatsku niko nikad nije ni mogao da napadne zato
što postoji od 1995.I sad su NATO marioneta.A kakva su vojska govore brojni jezivi
zločini za koje nikad nisu kažnjeni.Jasenovac,Jadovno,Glina,Maslenica,Medački Džep,
Oluja,Bljesak,.....
pre 2 godine
да је среће, данас би био национални празник, пола Србије да буде на Церу (а не пар њих у Брусу)
"Srpska pobeda nad mnogo nadmoćnijim neprijateljem, označila je prvu pobedu saveznika u Prvom svetskom ratu."
Ееееј, шта су нам прађедови оставили а како ми то поштујемо. . .
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
I u Aprilskom ratu odnos snaga je bio otprilike podjednak. Pa se završilo kako se završilo. Toliko o tome da je to jedino bitno ili najvažnije.
pre 2 godine
Tako se zemlja brani.
Heroji.
pre 2 godine
Slava doveka našim ratnicima
pre 2 godine
Da li se zna brojka poginulih vojnika srba/srpskog porekla u austrougarskim redovima?
pre 2 godine
Slava Životi Ivoviću i njegovom bratu Pavlu Ivoviću, mom dedi! Bili artiljerci...
Roookaaaaj!!
pre 2 godine
"Ovo smeta zapadu, a posebno Nemcima najviše. Po mom mišljenju ovo je razlog što RioTinto hoće da prekopa i raseli sve oko reke Jadar i planine Cer, celu Pocerinu, kobajagi našao "bogata" nalazišta Litojuma za koja samo on zna kolika su. ..."
A tek što Œvabe mrze naš Kragujevac pa nam eto već 40 godina uvaljuju svoje Mercedese, Audije i Golfove samo da svet ne vidi koliko je naša Zastava dobra...
(Miroslav, 19. avgust 2021 21:37)
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
Pa to je i deo taktike da prepoznaš koliko te neprijatelj potcenjuje ili precenjuje.
pre 2 godine
Mogli su da traže da odmaraju posle napornih sezonskih poslova.
pre 2 godine
Dvojica mojih pradeda su, kao clanovi Moravske divizije, ucestvovali u ovoj bici. Vecna slava i hvala i njima i svim ostalim junacima koji su na Ceru branili nasu zemlju.
pre 2 godine
200K vojnika raznih nacionalnosti ugostilo 180K vojnika koji poznaju svaku neravninu na terenu, a jedino im pobjeda znacila ostanak u igri za prolaz dalje. Po meni je to kvota 1.55 za domacine. Na kraju pobjeda od 2-0, sto je realno najgori rezultat.
Drugim rijecima, dokle vise ove floskule o pobjedama ni da je bio odnos 4 prema 1, a ne pata-pata.
Kada je AU vojska stvarno mocna bila, potpomognuta Bugarima, bukvalno se pobjeglo.
No, necete mi objavit konentar. Jer je realan. Navikao nas narod da bude kljukan raznim 'velikim' pobjedama nad 'mocnim' neprijateljem.
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Vidiš susjed, ipak su ti objavili komentar iako je u pitanju neopevana glupost. Što se tiče "kljukanja našeg naroda" tim pobedama samo jedna činjenica da ne ispadneš skroz neobrazovan - o pobedama srpske vojske u I svetskom ratu se uči i na West Pointu a ti se zapitaj zašto je to tako!
pre 2 godine
Nikad ne bi pobedili da nas nisu pocenili.Jeste bila briljantna taktika nase vojske ali bez njihove "pomoci" tesko.
(Kaiser Roger, 19. avgust 2021 19:30)
"Немачка медицина је најбоља". види, је бих те најрадије убио од батина. ниво непоштовања је запањујући, али је већи проблем што ти једноставно не припадаш Србима. ти си класичан петоколонаш, који би сасвим сигурно убијао Србе да нас опет нека смрдљива сила нападне и окупира. време је да се одселиш тамо где мислиш да припадаш. тамо би те, наравно, мрзели и гледали као наказу, али би се бар ми ослободили беде.
pre 2 godine
I opet cer zove Macvane junake!
pre 2 godine
(Goran, 19. avgust 2021 21:30)
1914. je mobilisano oko 420.000. Nema šanse da su odnekud mogli da stvore još 280 hiljada. U momentu završetka rata srpska vojska je brojala oko 100.000 ljudi.
pre 2 godine
Sudeci prema daljem toku dogadjaja u prvom svetskom ratu Cerska bitka nije nista drugo nego pirova pobeda. Koje odlucio da se svi resursi i kapaciteti jedne vojske angazuju na Ceru. Da bi ubrzo potom Srbija bila apsolutno pregazena i ostavljena na milost i nemilost Bugarima. Zasto se o tim zlocinima nikada ne govori. Zali boze sirotinje i ubogog naroda koji stradao svo vreme.
(milutin, 19. avgust 2021 21:50) # Link komentara
@ Milutine, po onome sta si napisao veze nemas sta se desilo ni 1914 ni 1915 tako da su tvoji zakljuci bez ikakve vrednosti.
U najmanju ruku zlonamerni.
pre 2 godine
@ a, pobjednička smo vojska. Mi smo porazili pobunjenike i njihove pomagače i obranili svoju teritoriju. A vi?
pre 2 godine
,,Vidim,,vijore se zastave po celoj Srbiji.Nekad bas treba da nas je sramota od nas samih.
pre 2 godine
Bolje i casna kapitulacija i sacuvani zivoti nego mitovi i legende sa grobovima najmilijih.
(Za zivot!, 19. avgust 2021 20:43)
мали Ђокица. после више од 400 година под Турцима, суви се ослободе, и треба да се подјарме Аустријанцима и Немцима? који животи? па не би било Срба, или бар не би ни знали да су Срби, као што уосталом то данас не знају већи делови Хрватске, македонске и црногорске нације. да ли је то битно, већ чујем питање. па јесте. слобода је битна. како је црнцима у Америци или Абориџинима у Аустралији? генерације живе бедним животима. можда то мислиш да је Србима у Србији лоше, али нису сигуран да је теже бити "обичан" црнац у Америци, или можда потомак неког индијанског племена у Канади.
pre 2 godine
kakva smo sada srbija, u stavu mirno da stojimo dok pominjemo ovakva imena
pre 2 godine
Kakva crna pobeda?! Moj čukundeda zarobljen, odveden u logor gde je i umro. Četvoro dece ostalo bez oca, a od države ni cvonjka! Da li je ikada neko u Srbiji pomenuo grobove i logore u Austriji i Mađarskoj? Pričate samo o nekakvim pobedama. Previše je ljudi umrlo ni za šta! Polovina potomstva tog mog čukundede su sada Austrijanci, jer u toj "pobedničkoj" Srbiji nema normalnog života ni posle 100 godina.
(Šredinger, 20. avgust 2021 07:33)
Ono kao kad se mešaju babe i žabe to onda izgleda ko tvoj komentar, zabeležena je vojnička pobeda, znaš ono kao u kafani u filmu kad dođe lokalni kabadahija da te maltretira i pretuče, a ti mu uzvratiš i on se raspadne, e sad druga stvar je što si u toj tučnjavi i ti dobio dosta udaraca pa te boli do danas zbog hroničnih povreda, al je fakat da si nokautirao protivnika(Austro-Ugarsku) i da se on posle toga raspao, da nije bilo tebe danas bi taj isti kabadahija imao preko 100 miliona i ogroman posed u tome je suština.
pre 2 godine
"Za ideale ginu budale", sve badava, stotine hiljada ljudi je završilo u grobu, zašto,? da bi se danas spominjali oficiri kojima je vojnik bio potrošna roba. 1.sv rat najveća glupost ikada
pre 2 godine
@sut a novac
pa mogli su Austrougari da pobegnu, bolje bi se svakako proveli.
pre 2 godine
Slava im.
pre 2 godine
@Srbinbre a u stvari iza tvog nika stoji neki iskompleksiran "susjed" ciji preci su verovatno i ucestvovali u zlocinima nad nasim narodom u Macvi.
Veze ti nemas "susjede" sta se desavalo 1914, kao i ostali tvoji "pajtosi" koji se ovde javljaju i ne mogu da sakriju ljubomoru na blistave pobede srpske vojske.
Vi nemate nikakvih pobeda, sve vase pobede su ostvarili Nemci i Amerikanci i to jer niste sami mogli da pobedite seljake po Krajini.
pre 2 godine
@za zivot
Kakva kapitulacija? Srbin nikada nije tek tako prihvatio poraz ili kapitulaciju. Srbi su oduvek branili svoju teritoriju. Jeste bolja prica ‘kapituliraj’ ali to ni neutralni Svajcarci ne bi prihvatili. Oni su npr bili neutralni, a geografski nebitan rival da je napadaju. Pa je neka neutralna. Dok austro ugari su proglasili rat i napali Srbiju. Srbi su pre toga pozivali na mir i govorili da nemaju nista sa organizacijom mlada Bosna i Principom. Ali su ovi svakako objavili rat. I sta bi tad? Da pustis da ti pucaju topovi po Beogradu i ostalim gradovima i ti da gledas? Pa naravno da ne. Nego uzvratis. Tu cak ne mozes ni da ratujes na taktiku ‘čekanja’ i šumama i to jer braniš državu na granicama. Npr kada je Srpska vojska ušla do Drača pre 1 sv rata šiptari su ih napadali iz zaseda. Oni uvek tako i ratuju i nikad nisu ni pobedili. To su radili i na Kosovu. Iz zaseda i šuma. I na Kosovu nisu mogli ništa nego im pomogli NATO avioni na kraju. Zato imaš pobednike i gubitnike. Trebas da budes ponosan na svoj narod tada. Mozda ja i ti danas ne bi bili tu jer austro ugari ne bi rekli ‘sta, bela zastava ajde obustavi’ nego bi ti zapalili 80% države i ne bi izgubili kao u ratu 1.200.000 ljudi već minimum 2 miliona. Oni su svakako duze vreme pre toga trazili rat i ocekivali da se desi jer Srbija je posle pobeda u Balkanskom ratu i kada je sa Grcima tukla Bugare i ušla u Albaniju bila trn u oku jednoj sili poput ugara. Na kraju su rat dobili i izgubili ga. A, Srbi su uzvratili onako…IZ PRINCIPA.
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Da si Srbin znao bi da su 1915. Nemci a ne Austro-Ugari zauzeli Srbiju. Austro-Ugari i njihove sluge, kao i Bugari, su bili sposobni samo za zločine nad civilima. To je sav domet njihovog vojničkog umeća.
pre 2 godine
Večna im slava!Kao potomak Solunca,bude me mnogo puta stid kada se žalim za neke svakodnevne sitnice,mnogo mi je vruće,malo mi je hladno,ovo je presoljeno itd itd.većina vas zna o čemu pričam.I onda se setim njih i stavrno me bude sramota.Hvala im za sve,za slobodu i veru u budućnost,ali isto toliko im hvala što su nam večna opomena za šta sve treba da budemo zahvalni.Srbija je večna.
pre 2 godine
(Srbinbre, 19. avgust 2021 22:25)
Poznaju svaku neravninu? Možda oni iz Šapca, Loznice, Mačve, Jadra i Pocerine. A njih je bilo par hiljada u najboljem slučaju. I nisu svi bili u pešadiji gde poznavanje terena zaista nešto i znači. Hajde, baš objasni kako vojnici iz Moravske i Šumadijske divizije mogu da poznaju Cer?
Dalje, za vreme rata A-U vojska nikada nije bila "zaista moćna". Nije obrisao patos s njom samo onaj ko nije hteo. Čak su dobili batina i od Italijana, a za to treba biti posebno talentovan.
A zaboravio si da su 1915. bili i Nemci sa Makenzenom, to jest, da su svi bili pod njegovom komandom, što je posebno neznanje (ili bezobrazluk, ako znaš)
pre 2 godine
Ajde neko od istoričara da ispita sastav austrougarske vojske (na početku rata). U mojoj porodici ide priča (posto nam je kuća na obroncima Suvobora) da su ti austrijski vojnici uglavnom pričali srpski. Zato mi nije ni čudno što su srpske vojvode bile protiv stvaranja Jugoslavije - kako da praviš državu sa onima sa kojima si do juče ratovao?
pre 2 godine
@crvenkapic
Ajd prosvetli nas ti i 150 kliktaca na plus kajo su Vojvodu tretirali komunisti. Obzirom da je umro 1929. Prekopali mu grob? Ili mozda snimili film?
pre 2 godine
Ni po .ur.a nam nije trebao taj rat. Princa već ubili. Mogli su tih 9 agenata da 14 dana ispituju povezanost Srbije sa atentatom. Šta bi našli? To je bila Mlada Bosna i tačka. Ne bi nikada bilo rata, Jugoslavije, Jasenovca , a Srbija bi danas imala 15 /17 miliona stanovnika. Pašićeva odluka o odbacivanju ultimatuma i istrazi , Srbiju je unakazila. Masakr je bio i u pobedi. Nije vojska stala na granicama Srbije. Gedža je ginuo i za Skadar, Skoplje , Prištinu, Temišvar, Bosnu, Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju. Danas se graničimo sa državama koje su nastale zahvaljujući pobedi Srbije u saveznika u I sv.ratu. Umesto da podignu spomenike srpskom vojniku, oni nas tuže za genocid. Trebalo bi decu učiti o tome. Kao što vidimo , Amerikanci pre ili kasnije će otići sa Balkana. E nećemo se više bratimiti. Red je da se omeđamo bez tutora , jednom za svagda. Pa kom obojci, kom opanci.
(VUK, 20. avgust 2021 07:24)
kontradiktoran si skroz.
pre 2 godine
A mogli su da pobegnu..
(sut a novac, 19. avgust 2021 19:15)
Posle se bežalo u Albaniju..
(drmr, 19. avgust 2021 20:20)
Не. Повлачило се преко Албаније. Опоравило се, па се завршило обасјано славом на тристотињак километара од Немачке. Срушена и потучена су царства: бугарско и аустроугарско непосредно, турско и немачко посредно.
pre 2 godine
A danas puna Austrija Srba, I to jedva cekali da odu tamo
pre 2 godine
Vecito se branimo od nekoga i vecito Evropi cuvamo ledja (ne konkretno ova borba). I opet ne valjamo, i opet smo ubice i genocidasi i ne znam ni ja sta. Pa sto im toliko smetamo, sta hoce od nas vise...
pre 2 godine
Nekad su Srbi i bitke i ratove dobijali, ali zadnjih 5-6 ratova baš i ne ide, pa je Srbija manja no ikad.
(Danko, 19. avgust 2021 20:18)
Нису Срби током историје никада добијали све ратове, није мало пораза било. Али, много битније је да смо се увек борили, навикнути да је непријатељ јачи. Целих деведесетих смо суштински ратовали са Америком (и Европом), а без савезника. У ономе што је данас Хрватска смо потучени до ногу, скоро нас више ни нема. У ономе што је данас Босна имамо прилично самосталну Српску. Косово и Метохија су окупирани, с тиме да је међународно право у нашу корист и то не смемо да пренебрегнемо за будућност.
pre 2 godine
Nismo se cuvali.
pre 2 godine
Na vasu zalost, kasnije su se igrali produzeci i znamo kako ste prosli.
pre 2 godine
@crvenkapić
Pobrkao si vojvodu Stepanovića sa vojvodom Bojovićem, koji je u Januaru 1945. godine umro nakon torture komunističkih krvnika.
Prvi veliki rat je početak kraja Srba. Čak i čisto biološki gledano, Srbi se nikada nisu oporavili od gubitka polovine muške opoulacije u tom ratu. Ne treba zaboraviti da je svemu prethodilo grozno stradanje u Prvom srpskom ustanku kada je 1/3 muškog stanovništva izgubilo život. Potom drugi ustanak, pa balkanski ratovi. Jezivo mnogo žrtava koje ne bi preživele ni daleko mnogoljudnije nacije.
Drugi veliki rat samo je udario završni esker.
Sa ove distance teško je sa sigurnošću reći, ali čini se da se sukob sa dve carevine 1914. Mogao, a I morao izbeći.
To su zagovarali I neki od najuglednijih ljudi u štabu, jer je Srbija već previse bila vojno iscrpljena balkanskim ratovima. Na žalost, preovladao je Pašićev stav da “nema druge do da se gine”, ali je on I svoju I zadnjicu svoga sina Rade-osvedočene bitange I propalice, kriminalca I ratnog profitera, na vreme sklonio od svake opasnosti, naravno.
Ni pobeda na Ceru, pa ni ona na Kolubari nisu Srbiju spasili niti skrenuli sa kursa daljih stradanja I propadanja, čemu svedočimo I danas.
pre 2 godine
Ееееј, шта су нам прађедови оставили а како ми то поштујемо. . .
(eh zivote, 19. avgust 2021 20:09)
Видиш да смо природно надарени - Душан нам је три мора оставио.
pre 2 godine
(Srbinbre, 20. avgust 2021 00:30)
Ti stvarno misliš da je svih tih 180 hiljada bilo na Ceru?
Hoće to, pogotovo kad su jedini izvori "informacija" Gugl i Vikipedija...
pre 2 godine
Moj pradeda je poginuo u toj bitki.
70 Komentari
Sortiraj po: