Utorak, 10.08.2021.

12:49

Vedrana Rudan o zategnutom odnosu sa sinom: "Balavac u pedesetoj koji jedva čeka da mu majka crkne"

Izvor: B92

Vedrana Rudan o zategnutom odnosu sa sinom: "Balavac u pedesetoj koji jedva èeka da mu majka crkne" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

110 Komentari

Sortiraj po:

Pogan

pre 2 godine

Nerazumevanje sarkazma...stvarno mnogo inteligentan muškarac.
(J., 10. avgust 2021 22:58)

Koja je tacno uloga takvog "sarkazma" u raspravi u vezi nesposobnosti sina da bude samostalan? Ako je to sarkazam, onda ga ona troluje i neozbiljna je (a bukvalno ne postoji ni jedna naznaka pre i posle toga da je tako, da bi to bilo istina). Ako nije sarkazam, glupa je ko noga od stola.
Bitno da si ti sve "skuzila", srce moje pametno.

Gaghino

pre 2 godine

U pravu je, danas u mojoj najbližoj okolini imam balavaca i balavica od 30- 40 godina, moj zet, moj nećak, komšije , mlađe kolege, da je to zastrašujuće, ja sam nasledstvo dobio tako što sam služio kao sluga roditeljima (ocu pre svega), više sam potrošio novca za gorivo nego što vredi nasledstvo, a sestra za 35 godina, do smrti roditelja svakog meseca dobijala novac u vrednosti od 1 i po majčine penzije, balavica od 63 godine, i to je pravda. Ali ne žalim, ja sam roditelje vole , radi što sam radio iz ljubavi, niko me nije terao, i deca su mi vrlo mladi se zaposlili i danas rade, ne traže skoro ništa, više pomoć oko čuvanja unuka, često plate nešto što nama treba. Šta mi treba bolje i više. Hvala Bogu nikome.

GliGla

pre 2 godine

Nekada je teatar bio javan, svako je mogao da prati dramu, komediju, sudbine likova...i dozivi katarzu. Danas je umetnost optuzena da je skupi fejk. Trazi se sirov zivot, rijaliti, da mirise krv...da se jezimo na istinsku sudbinu. Vedrana je shvatila. A nije zabranjeno otici u pozoriste, ako zelite, mozete, hocete...

Bane

pre 2 godine

Voren Bafet je na pitanje zasto ce celo svoje bogatstvo dati u dobrotvorne svrhe i sta o tome misle njegova deca rekao, deci treba ostaviti dovoljno da mogu da rade sta hoce, ali im ne treba ostaviti toliko da ne moraju da rade nista.

Sve je rekao u jednoj recenici, ja sam vaspitavan za borbu kroz zivot, sto neko napisa ovde izlagan obavezama, stresu, frustracijama, danas sam uspesan ali nesrecan covek, zena je vaspitavana da ne radi nista, zivela pod staklenim zvonom i sve dobijala na srebrnoj tacni, ona je negde nazivno srecna jer bezi od obaveza i stresa, ali je zavisna, od mene od svojih roditelja, i to je sa godinama sve vise frustrira i cini je nezadovoljnom, jer niko nece da je bezuslovno finansira, tako da sustinski ni ona nije srecna.

Za mene je cilj ova Bafetova i ona da li kineska ili japanska, nemoj da mi dajes ribu, nauci me da pecam.

E ta neka kombinacija verujem da bi napravila jednu uspesnu a srecnu osobu.

J.

pre 2 godine

"poredjenje prosecnog tipa na Balkanu ciji su roditelji stekli neku bedu...sa Muskom kome su deda i roditelji bili robovlasnici u Juznoj Africi, pa je i on sam velmoza. Stvarno mnogo inteligentna zena, roflmao."
(Pogan, 
Nerazumevanje sarkazma...stvarno mnogo inteligentan muškarac.

Pera

pre 2 godine

@(Silvester, 10. avgust 2021 16:20)
I nasa je prica slicna tvojoj. Kad sam zavrsio fakultet i naso posao nista mi vise nije trebalo i podrzavao sam oca da zivi kako se njemu zivi. Mene je licno sramota da uzimam od roditelja kad njima najvise treba. Moj burazer, vidis bio je drugih shvatanja. Po njemu ti si uvek dete makar i u 50 godina i roditelj ima obaveza prema tebi. Sta ce njemu, ja imam porodicu treba mi.
I tako, ima raznih prica. Uglavnom sto neko rece dole svi u pravu a niko ne pobedjuje.

ime

pre 2 godine

Svaka cast ovim influenserima i tikokerima kad privlace ovoliko paznje.
Malo sam stariji, imam 40ak godina i ne pratim bas sve nivotarije, al ovo sto cujem od doticne nije ni za ulicu.

Dve domacice na kafi u mom kraju zvuce smislenije od od ove.

Al, valjda je to cilj. Skupiti sto vise komentara ma kakva bezvezarija da je u pitanju…

Pokušavam da mislim!

pre 2 godine

Je li vi stvarno mislite da ona piše o svom sinu i unuku?Ona gađa široke mase,na jedan kulturan način,a njen sin je veoma fino vaspitano celjade..

Nana

pre 2 godine

Mojs deca o mojoj svekrvi kažu stvarno loše stvari. Došla deca moga brata, vidim o mojoj majci govore loše stvari. Tako će moji unuci i meni, verovatno, jednostavno generacijski jaz a ljudima sve kraći fitilj. Opustite se, to je normalno, a Vedrana je pisac pa malo više začini.

jasamaja

pre 2 godine

Znači ja nikako ne mogu da poverujem ali evo čitam i sad pa bolje da poverujem koliko je ovaj narod glup. Žena piše knjige u prvom licu ovo su sve odlomci iz poslednje knjige, ne da nema veze sa njenim životom nego uopšte nema veze. Očigledno namerno to radi, diže prašinu medj svetinom.. Ako ste je ikada slušali uživo ili čitali znali biste to.

Voks

pre 2 godine

Njen problem. Zivimo van Srbije. Za razliku od drugih gastarbajterskih porodica, gde se ljudi muce i rade po 3 posla da bi sve pare bacali na decu ja sam svojoj deci jasno stavio do znanja da imaju rok do 25. godine da smisle sta ce sa svojim zivotima. Da dotle zavrse studije ili nadju posao. Na pitanje starijeg sina sta da radi ako posla nema odbrusio sam da posla uvek ima, u plastenicima ne mogu da nadju radnike. I od tih para se lepo moze preziveti. Inace, obojica su programeri, stariji je batalio studije i radi, mladji hoce da zavrsi master. Ali i jedan i drugi rade i od kada su dobili svoju prvu platu nisu od mene trazili novac. Letovanja, zimovanja, garderobu, provode, devojke itd. - sve to placaju sami. Obojica su radili jos od 16. godine ovde u lokalnom supermarketu. Stariji ce uskoro da se iseli u sopstveni stan, jer ne zeli kako sam kaze da dodje u situaciju u kojoj sam ja bio kada sam se vencao i kada smo supruga i ja ziveli kod mojih dole u Srbiji. Da nismo otisli razveli bismo se za par meseci, jer su svakodnevni sukobi izmedju moje majke i moje zene bili na granici fizickog obracuna. Ja vaspitavam odgovorne i radne ljude, a ne debile i parazite. A vi ostali - kako vam drago ...

Dorcol

pre 2 godine

Ukoliko je unuk fiktivna osoba, sve je u redu.
Ukoliko nije: apsolutno nedopustivo i, nadam se, kaznjivo. (Da sam roditelj deteta video bih mogu li da je krivicno gonim.)

Ne bi bilo prvi put, da inace korisne javne licnosti, skrenu u narcisticku samopromociju. Javni prostor je, zahvaljujuci internetu, postao zaglusujuca brbljaonica, i lako se, izgleda dolazi u iskusenje, da prolupas i prozlis se, da bi zadrzao paznju.

Skankhunt42

pre 2 godine

S Rudanicom se identificiraju osobe koje smatraju da su Zadruga, Parovi i Big Brother i sl. zabavnog i edukativnog karaktera, obogaćuju svoje vokabulare na društvenim mrežama i stranicama Tijane Ajfon i Kristine Mandarine. Pametnom dosta.

Pogan

pre 2 godine

Ali zagrcnuo sam se od smeha kod

"Ti si balavac u pedesetoj koji jedva čeka da mu majka crkne da bi uselio. Zašto sebi sam ne kupiš kuću?'" upitala ga je Vedrana Rudan i kao primer navela životni put Ilona Maska, koji je danas jedan od najbogatijih ljudi na svetu."

poredjenje prosecnog tipa na Balkanu ciji su roditelji stekli neku bedu i to tokom komunizma, pa se drzava (zbog takvih stvari izmedju ostalog) i raspala na manje drzavice u tranzicionom kanalu, sa Muskom kome su deda i roditelji bili robovlasnici u Juznoj Africi, pa je i on sam velmoza. Stvarno mnogo inteligentna zena, roflmao.

Dusanovo carstvo!

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.
(Sale, 10. avgust 2021 15:09)

Извини молим те, а шта ти то посебно смета код Ведране? То што јавно говори што пола људи не сме себи ни другима да призна? Што не дозвољава да је неко прави будалом? Што јавно говори о својим грешкама и жељама? Ма јок, за тебе и друге хомо-балканикусе је нека што ће да кува, ћути и пере твоје прљаве гаће и још да ти захваљује на тој почасти.
(Ведрана рабијачица, 10. avgust 2021 15:34)

A ko ce onda da pere gace, kuva i cuti nego zena bre? Da nece cerka ili sin ili pu, pu, ja? Homo Balkanikus FOR EVER!

Kome se ne svidja, pravac Brisel, London. Pariz i Milano.

Ako je Srbija toliko losa da ne moze da se zivi, ko ti brani da odes? P.S. I mojne se vracate kad tamo zagusti nesto.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

Previsok je njen intelekt za Balkan!
(466453, 10. avgust 2021 16:31)

O intelektu ne bi, ali vokabular joj je na nivou nakupca konja iz Merošine. I još žena, pisac, intelektualac. Ne ide Vedrana.

Dusanovo carstvo!

pre 2 godine

Previsok je njen intelekt za Balkan!
(466453, 10. avgust 2021 16:31)

Odlicno. Neka kupi kartu za Brisel ili Pariz. Samo, nemoj da se vraca...

beba

pre 2 godine

Zena je bolno u pravu..Deca su tako surova, bezobrazna, samoziva...I ja sam skoro bila kod svog sina.Ponasalu su se kao da sam sisla sa planine.Ne kevo to, ne ovo, sta je bre tebi...?
A ja u zemlju...Fakultetski obrazovana, roditelji takodje, bila sam presrecna kada je poseti dosao kraj...

Ire

pre 2 godine

Ljudi, shvatate li vi da je žena pisac i da je ovo fikcija? Ona ne piše o svojoj stvarnoj porodici, samo piše u prvom licu. Neverovatno mi je da to 80% komentatora ne razume.

independent !

pre 2 godine

Koliko sam videla iz njenih knjiga, jer ona samo iskustveno izgleda ume da pise, ona je imala i vrlo komplikovan i tezak odnos sa svojom majkom, a evo sada i sa decom, unucima, o muskarcima da ne govorimo…. Konfliktna licnost, rekli bi se.
(lupus in fabula, 10. avgust 2021 15:35)

Licnost koja radi po svom i ne obazire na osude okoline i ne prihvata norme koje namece okolina. Ako joj se vidja sa muskarcima njena stvar, verujem da su joj se svidjale zene bila bi sa zenama. Ne obazire se na ono sto drustvo ocekuje, da je napravi babom stavi u cetiri zida, da bi ona izgubila svoju prirodu, da bi oni bili mirni. Da su sve zene samostalnije nikada u istoriji ne bi robovale muskarcima i radile kako im drustvo govori. Trebas se bas izboriti da zivis nezavisno po svom. Ona iako nikog ne dira, kritikuje ratove, nasilnike itd. ona na kraju "bruka" sina jer zeli da zivi kako joj se zivi? I to je seksisticka kritika od strane njenog sina jer da je njegov otac recimo samac, ne bi bilo bruke ako se seta sa zenama?? E to je stvar koju drustvo namece i nju nije briga da se tome pokori!

afafa

pre 2 godine

Najjaci su ovi post komunisti, dobili stan, kucu, posao, vikendicu, bonove i penziju. Rasprodali posle sta su mogli i bez ikakvog problema kazu nekom mladom coveku PA ZARADI SEBI ZA KUCU I STAN :)


nisu dana radili nijedan posao kako se zaista radi - ako si dobar napredujes ako si los dobijes nogu, radili su sto i danas, sednu u neku kancelariju i citaju novine i izadju da piju kafu. dobiju stan pa zive tako posle ga rentaju ako odrade neku kombinaciju da i zena dobije drugi stan od preduzeca pa posle prica eee moj unuk radi al nema stan sto nisi zaradio kao jaaaaa

Gluposti

pre 2 godine

Srbi su bas bukvalisti ali sta da se radi. Manjak sofisticiranosti, prilicno direktne i banalne licnosti. Vlaji sto bi neki rekli.
Zena ne pise o sebi, alo!!!

clara zetkin

pre 2 godine

Nije tvoj sin kriv što mu je majka zla vještica.
(Ima nas još koji čekamo taj veliki dan!, 10. avgust 2021 15:16)

Da, da, celu istoriju su samostalne jake zene nazivali vesticama i osudjivali. Danas je doslo vreme da "vestice" slobodno progovore i pokazu istinu ko su zapravo svi ti "moralisti"!

Harwy

pre 2 godine

Rekao sam sinu. Ako mi bude nedostajalo novaca sve ću da prodam, ako mi on ne bude u stanju financijski pomoći pod stare dane. Ja stekao, ja potrošio.

a prezime?

pre 2 godine

tekst ima za cilj da podstakne na razmišljanje, a ne da čitoaci ocenjuju nečije vaspitanje, majčinstvo, životnu dob. što se tiče vaspitavanja dece, daću primer: moja nana i deda su imali troje dece, isti roditelji, isto vaspitanje i okruženje. odrasli su u u osobe potpuno različitih životnih stavova po pitanju odnosa prema roditeljima, braku, zaposlenju, u suštini tri različita sveta. primer nije dat da bi se ocenjivalo da li nana i deda trebali imati više ili manje dece, da li su biti prestari ili ne, da li su deca ovog ili onog pola...

ljilja

pre 2 godine

Ovo je tema koja dotice svaku porodicu i ona pise o tome jer vidi kakvi su i u kom pravcu se razvijaju porodicni odnosi u drustvu. Svako moze da se nadje u njenim pricama priznao to sebi ili se nevesto sablaznjavao kao boze o cemu to ona pise.
Potpisujem ovaj naslov da je tacno sve iz nazalost licnog iskustva.

Dr. Agan

pre 2 godine

(Samo pitam, 10. avgust 2021 15:24)Ako je sudeci po tvom komentaru,sve je savrsno samo neko malo talasa. Ako je sudeci po statistici. Gore je 800% iz deceniju u deceniju...Na svaki moguci nacin.

ZigZagler

pre 2 godine

Aman, dosta bre više sa ovom ženom, stvarno preterujete. Na svaka 3 dana neki njen novi komentar, anegdota, tumačenje. Nikoga nije briga za tamo neku random osobu šta ima da kaže na temu svega! Ili barem nađite nekoga ko je simpatičniji ako baš uvek mora jedna osoba da se forsira!
(Deda Milorad, 10. avgust 2021 15:03)

Ne moraš da čitaš, zali baštu, nahrani svinje, očisti štalu, napoj stoku, pomuzi kravu, povuci bika za rep .. .pomozi baki

ZigZagler

pre 2 godine

U pravu je žena 100%. Problem kod nas čak i kod bogataških krugova, kojoj pripada Rudan, je to da se deca mešaju u privatni život svojih roditelja. To nije dobro. Ali to je posledica nerazvijenisti proizvodnih snaga naših regiona. Mnogo se ide na tu porodičnu čast i familijarnost, gde vlada moral kolektivizma. Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.
(Aron, 10. avgust 2021 15:13)

Mnogo fin i pametan čoek. Svaka čast

Mića

pre 2 godine

Stvarno se svi isprimaše, k’o da bi ona iznosila porodične intrige u javnost sve i da postoje. Pa se svi uprli da sude i osuđuju. Čast izuzecima koji kapiraju malo dalje od sopstvenog nosa i čitaju između redova. Sve moralne gromade ovuda, a propadosmo i kao ljudi i kao komunisti. ?
Bukvalisti, prst na čelo, manje gledajte zadruge.

posmatracica

pre 2 godine

Zena normalno razmislja. Za one koji ce se sigurno javiti sa pricom "tvoje dete, lose si ga vaspitala, moje je zlatno" imam samo da kazem da su neka deca mnogo laksa za vaspitavanje od druge. Pa imate decu istih roditelja, sa istim pristupom vaspitanju, a da je jedno propalitet, a drugo uspesno i ima normalan od os sa roditeljima.
U Srbiji je izuzetno izrazena filozofija "za decu sve najbolje, da se ne muci kao ja" sto je pogresno. Sve najbolje da, ali iskljucivo po pitanju obrazovanja i zdravstvene nege. Malo treba i da se pomuci dete i nauci da se nosi sa frustracijom, tako se sprema za zivot. Roditelji "za moje dete sve najbolje" su u stvari sebicni i idu linijom manjeg otpora, jer hoce da ih dete voli, i nece da povlace nepopularne poteze koji su dobri za dete.
(Djoda, 10. avgust 2021 15:17)

bravo, konačno neko pametan.
Muka stvara karakter.

Silvester

pre 2 godine

Kad mi je majka umrla, otac je mirovao godinu, dve, a onda postao kao pas pušten sa lanca. Bio je sa više od 100 žena za par godina, sa više njih odjednom i prvu kad je doveo u kuću ja sam pobesneo ne shvatajući da sam ja u njegovoj kući, a ne on u mojoj i da je on punoletna osoba kojoj ja nemam prava da komandujem ili se mešam u život. Njegov odgovor je uvek bio, čekaj pa ti imaš 30 godina, svoj si čovek, izveo sam te na put, dao sam ti sve, šta hoćeš još od mene. Sada sa distance od 30 godina na sve to gledam malo drugačije i shvatam koliko sam pogrešio. Ni ja ne bih voleo da se moja deca mešaju u moj život, niti se ja mešam u njihov. Od dece nesvesno pravimo kretene, najbolji primer je moj šurak. Čovek je bukvalno milioner, jedan je od najbogatijih u kraju, ostavili mu mama i tata gasterbajteri ali se nikad nije oženio. Njegov izgovor je da ga nijedna neće jer je njegov otac izvršio samoubistvo. Sve pare njegovog oca nisu mu pomogle da nađe ženu jer se eto jadnik ubio. Kretenizam level pro.

aleksa?

pre 2 godine

Ја бих волео да будем огорчени џангризави чилагер, који никог не подноси и кога нико не подноси, да имам пара да ми нико не треба...

Нисам из такве куће нажалост, мазили ме моји до педесете, мазим.и ја моје...срце би ми пукло да моја мајка овако нешто помисли на мене
(Алекса, 10. avgust 2021 15:50)

ogorčen i džangrizav možda i ne, ali si čilager sigurno.

Vanja. S

pre 2 godine

Lepo je čitati Vedranu, toliko istinita, beskompromisna, neumoljivo ali biti njeno dete verovatno nije lako. Pa makar tom detetu bilo i pedeset godina. Verovatno su oboje u pravu.

Bond

pre 2 godine

Ne zameram Vedrani stavove o porodici. Zameram joj što je tako izrazito za Istok da Kini, Rusiji, S.Koreji Iranu pa čak ni Miloºeviću ne vidi nijednu manu i sve nedostatke relativizuje. Ne smeta joj ni odsustvo demokratije tamo ni logori u Kini ni trovanje opozicionara ni odsistvo ljudskih prava, dok zapadu i EU koji su više i za feminizam i za sekularnost i manjinska prava, ne oprašta ni najmanju sitnicu.

Mrgud

pre 2 godine

Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.
(Aron, 10. avgust 2021 15:13)

Postindustrijskom dobu blagostanja????


Tebi pasos sluzi za prasinu i deset dana u grckoj???

Vladimir

pre 2 godine

Nisam mnjgo mario za doticnu; jednostavno mi nije bila na radaru. Sad pocinje da mi se svidja. Dopada mi se taj neo-punk fazon osobe koja ne da je svaki majmun zapisa kako stigne

Sale

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.

Njen vršnjak

pre 2 godine

Ona je očigledno car za sve druge osim za svoju porodicu. Kao roditelj je omanula. Ništa nije razumela. Sad joj se vraća. Njen sin je njen proizvod, a ne proizvod “vremena” u kojem je živeo.

Robin Hud

pre 2 godine

Zar vi ljudi stvarno mislite da se njoj desava ovo o cemu ona pise? Hahahahaha
Zena je pisac! Stavlja sebe u centar price, ali to nisu stvari koje joj se stvarno desavaju. Fikcija ljudi, fikcija...

Djoda

pre 2 godine

Zena normalno razmislja. Za one koji ce se sigurno javiti sa pricom "tvoje dete, lose si ga vaspitala, moje je zlatno" imam samo da kazem da su neka deca mnogo laksa za vaspitavanje od druge. Pa imate decu istih roditelja, sa istim pristupom vaspitanju, a da je jedno propalitet, a drugo uspesno i ima normalan od os sa roditeljima.
U Srbiji je izuzetno izrazena filozofija "za decu sve najbolje, da se ne muci kao ja" sto je pogresno. Sve najbolje da, ali iskljucivo po pitanju obrazovanja i zdravstvene nege. Malo treba i da se pomuci dete i nauci da se nosi sa frustracijom, tako se sprema za zivot. Roditelji "za moje dete sve najbolje" su u stvari sebicni i idu linijom manjeg otpora, jer hoce da ih dete voli, i nece da povlace nepopularne poteze koji su dobri za dete.

Ведрана рабијачица

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.
(Sale, 10. avgust 2021 15:09)

Извини молим те, а шта ти то посебно смета код Ведране? То што јавно говори што пола људи не сме себи ни другима да призна? Што не дозвољава да је неко прави будалом? Што јавно говори о својим грешкама и жељама? Ма јок, за тебе и друге хомо-балканикусе је нека што ће да кува, ћути и пере твоје прљаве гаће и још да ти захваљује на тој почасти.

lupus in fabula

pre 2 godine

Koliko sam videla iz njenih knjiga, jer ona samo iskustveno izgleda ume da pise, ona je imala i vrlo komplikovan i tezak odnos sa svojom majkom, a evo sada i sa decom, unucima, o muskarcima da ne govorimo…. Konfliktna licnost, rekli bi se.

rebro

pre 2 godine

Rijaliti Rudan. Ženo, piši knjige nemoj s*ati po ljudima. Ako ti unuk nedostaje, a to je očevidno kako bi vi Hrvati rekli, onda to rešavaj sa sinom, a ne prljav veš u javnost. Ne priliči ti zbog godina i statusa spisateljice.

istina

pre 2 godine

Ocena da li postupa pravilno ili ne, stvar je životnog stava svakog komentatora ponaosob. Ono što je činjenica je da su Vedrana Rudan i Slavenka Drakulić učinile izuzetno mnogo za emancipaciju žena na bivšim jugoslovenskim prostorima. To je bio feminizam u najpozitivnijem mogućem smislu, za razliku od ovoga što se radi danas. Sećam se da me je mama terala da čitam njihove članke i knjige i objašnjavala šta one ustvari pričaju. Vedrana zauvek ima moje poštovanje.

Deda Milorad

pre 2 godine

Aman, dosta bre više sa ovom ženom, stvarno preterujete. Na svaka 3 dana neki njen novi komentar, anegdota, tumačenje. Nikoga nije briga za tamo neku random osobu šta ima da kaže na temu svega! Ili barem nađite nekoga ko je simpatičniji ako baš uvek mora jedna osoba da se forsira!

Aron

pre 2 godine

U pravu je žena 100%. Problem kod nas čak i kod bogataških krugova, kojoj pripada Rudan, je to da se deca mešaju u privatni život svojih roditelja. To nije dobro. Ali to je posledica nerazvijenisti proizvodnih snaga naših regiona. Mnogo se ide na tu porodičnu čast i familijarnost, gde vlada moral kolektivizma. Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.

Алекса

pre 2 godine

Ја бих волео да будем огорчени џангризави чилагер, који никог не подноси и кога нико не подноси, да имам пара да ми нико не треба...

Нисам из такве куће нажалост, мазили ме моји до педесете, мазим.и ја моје...срце би ми пукло да моја мајка овако нешто помисли на мене

Никола87

pre 2 godine

Самоуништење детета у одраслом добу је често манифестација његовог "Ево вам сад ваш 'савршени ја', маму вам ****!" његовим родитељима и околини као одговор на то што су га исти у прошлости малтретирали, тј. желели су (бар наводно) да направе од њега идеално дете и члана друштва, а при том су га заправо насилно уметали у неки свој Прокрустов кревет социјалних морања. И што је породица била насилнија у томе, то се дете касније радикалније инати. Ведрана ми не оставља утисак неке жене коју бих волео за своју мајку, видим јој ту неку 'наџак-баба' црту. Уопште, луцидни интелектуалци су често никакви родитељи.

Samo pitam

pre 2 godine

@Dr.agan
Roditelji prave debile od dece - važi i u tvom slučaju? Ili su tvoji roditelji bili neki nadljudi pa si ti neki mnogo fini? Zašto svu decu i sve roditelje izjednačiti?

Lola

pre 2 godine

Vi zaista niste do sada shvatili kako Vedrana Rudan pise?
Vecina stvari koje napise se ne odnose na nju ili njenu porodicu, vec pise fikciju kao da pise o sebi.
Obicno izabere temu koja boli i koja je poprilicno kontroverzna, i onda preuvelica. I jako je dobra u pronalazenju takvih tema.
Ne brinem se ja za njen odnos s porodicom.

Aleksa78

pre 2 godine

koja budala moras biti pa tako intimne stvari pisati javno...odvratno. za doticnu jesam čuo, Ali uopšte ne pratim njen rad niti me zanima, bilo ko da je ovo javno objavio je odvratna osoba kojoj je bitniji lajk od porodice( ma kakva bila, taj prljav veš ostaje kući)

Schomi

pre 2 godine

Najjače mi je da „unuci nisu ono što su nekad bili”... Verovatno njoj ni tek rođene bebe nisu ono što su nekad bile. Njen problem je što ne može da se pomiri sa činjenicom da je ostarila. Zato je toliko nostalgična za SFRJ,ne zbog tadašnjeg sistema već zbog toga što je tad bila mlada. U principu meni je nje žao jer očigledno je da živi u nekoj permanentnoj ogorčenosti.

Naki

pre 2 godine

Ja njene tekstove tumačim, ne kao ono što se zaista događa u njenom životu, već u onome što ugleda, doživi, sretne(u prolazu) ona uvek izvuče deliće svskodnevnog života svih nas, i onda prezentuje na svoj bezobrazno-duhoviti način. To smo mi danas,svi mi, provučeni kroz Vedranin "pogani" jezik. Ne verujem ni da se razvela, ni da je našla mlađeg, ni da je sve onako kako piše, ja verujem da se izmotava i "izvrće na postavu" i sebe i sve nas. Možda grešim. Ona je samo za***ant.

Boba

pre 2 godine

Zar neko uopšte može da pomisli da gospođa Rudan piše o svojoj porodicu i svojim, po svemu sudeći izmisljenim, ljubavnim dogodovštinama . Ona samo koristi likove iz svoje porodice da bi što slikovitije opisala socijalno i moralno stanje društva i vremena u kom živimo. Žena je dovoljno pametna da ne iznosi privatne razgovore u javnost, ali oni koji čiataju, očito, nisu dovoljno pametni da to shvate. Njene su priče samo personifikacija.

Dr. Agan

pre 2 godine

(grgur, 10. avgust 2021 14:56) Mene je pola ulica vaspitala a pola najka. Otac radio u vojsci,bio po ratistima i citav zivot ostavio na KiM. Ode na 45 dana na teren,pa se vrati na 15. Sva sreca pa nisam ispao kriminalac i probisvet,ali da me je majka samo vaspitala,daleko je od istine. Nije to toliko moguce kao sto mnogi misle.

grgur

pre 2 godine

Vedrana je car, moja jedina kritika je što je taj bezobrazni ipak NJEN sin, odnosno ona ga je vaspitala. Trebalo je na vreme da ga uči da poštuje njen život, odluke, a ne da joj soli pamet.

superhik

pre 2 godine

Problem je što su ovo privatne stvari koje treba da ostanu u porodici i da se rijese ili ne unutar. Ovo dijeljenje svega nije baš u skladu sa njenim “u moje vrijeme”.

Dr. Agan

pre 2 godine

Ova zena non stop na meti kritika jer kaze istinu. Malo ih je koje za svoju decu umeju i smeju da kazu nesto sto i nije po volji. Prave debile od njih a i nisu svesni.

superhik

pre 2 godine

Problem je što su ovo privatne stvari koje treba da ostanu u porodici i da se rijese ili ne unutar. Ovo dijeljenje svega nije baš u skladu sa njenim “u moje vrijeme”.

grgur

pre 2 godine

Vedrana je car, moja jedina kritika je što je taj bezobrazni ipak NJEN sin, odnosno ona ga je vaspitala. Trebalo je na vreme da ga uči da poštuje njen život, odluke, a ne da joj soli pamet.

Njen vršnjak

pre 2 godine

Ona je očigledno car za sve druge osim za svoju porodicu. Kao roditelj je omanula. Ništa nije razumela. Sad joj se vraća. Njen sin je njen proizvod, a ne proizvod “vremena” u kojem je živeo.

Dr. Agan

pre 2 godine

Ova zena non stop na meti kritika jer kaze istinu. Malo ih je koje za svoju decu umeju i smeju da kazu nesto sto i nije po volji. Prave debile od njih a i nisu svesni.

Boba

pre 2 godine

Zar neko uopšte može da pomisli da gospođa Rudan piše o svojoj porodicu i svojim, po svemu sudeći izmisljenim, ljubavnim dogodovštinama . Ona samo koristi likove iz svoje porodice da bi što slikovitije opisala socijalno i moralno stanje društva i vremena u kom živimo. Žena je dovoljno pametna da ne iznosi privatne razgovore u javnost, ali oni koji čiataju, očito, nisu dovoljno pametni da to shvate. Njene su priče samo personifikacija.

Djoda

pre 2 godine

Zena normalno razmislja. Za one koji ce se sigurno javiti sa pricom "tvoje dete, lose si ga vaspitala, moje je zlatno" imam samo da kazem da su neka deca mnogo laksa za vaspitavanje od druge. Pa imate decu istih roditelja, sa istim pristupom vaspitanju, a da je jedno propalitet, a drugo uspesno i ima normalan od os sa roditeljima.
U Srbiji je izuzetno izrazena filozofija "za decu sve najbolje, da se ne muci kao ja" sto je pogresno. Sve najbolje da, ali iskljucivo po pitanju obrazovanja i zdravstvene nege. Malo treba i da se pomuci dete i nauci da se nosi sa frustracijom, tako se sprema za zivot. Roditelji "za moje dete sve najbolje" su u stvari sebicni i idu linijom manjeg otpora, jer hoce da ih dete voli, i nece da povlace nepopularne poteze koji su dobri za dete.

Robin Hud

pre 2 godine

Zar vi ljudi stvarno mislite da se njoj desava ovo o cemu ona pise? Hahahahaha
Zena je pisac! Stavlja sebe u centar price, ali to nisu stvari koje joj se stvarno desavaju. Fikcija ljudi, fikcija...

Deda Milorad

pre 2 godine

Aman, dosta bre više sa ovom ženom, stvarno preterujete. Na svaka 3 dana neki njen novi komentar, anegdota, tumačenje. Nikoga nije briga za tamo neku random osobu šta ima da kaže na temu svega! Ili barem nađite nekoga ko je simpatičniji ako baš uvek mora jedna osoba da se forsira!

Harwy

pre 2 godine

Rekao sam sinu. Ako mi bude nedostajalo novaca sve ću da prodam, ako mi on ne bude u stanju financijski pomoći pod stare dane. Ja stekao, ja potrošio.

Aron

pre 2 godine

U pravu je žena 100%. Problem kod nas čak i kod bogataških krugova, kojoj pripada Rudan, je to da se deca mešaju u privatni život svojih roditelja. To nije dobro. Ali to je posledica nerazvijenisti proizvodnih snaga naših regiona. Mnogo se ide na tu porodičnu čast i familijarnost, gde vlada moral kolektivizma. Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.

Lola

pre 2 godine

Vi zaista niste do sada shvatili kako Vedrana Rudan pise?
Vecina stvari koje napise se ne odnose na nju ili njenu porodicu, vec pise fikciju kao da pise o sebi.
Obicno izabere temu koja boli i koja je poprilicno kontroverzna, i onda preuvelica. I jako je dobra u pronalazenju takvih tema.
Ne brinem se ja za njen odnos s porodicom.

Ведрана рабијачица

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.
(Sale, 10. avgust 2021 15:09)

Извини молим те, а шта ти то посебно смета код Ведране? То што јавно говори што пола људи не сме себи ни другима да призна? Што не дозвољава да је неко прави будалом? Што јавно говори о својим грешкама и жељама? Ма јок, за тебе и друге хомо-балканикусе је нека што ће да кува, ћути и пере твоје прљаве гаће и још да ти захваљује на тој почасти.

Sale

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.

Dr. Agan

pre 2 godine

(grgur, 10. avgust 2021 14:56) Mene je pola ulica vaspitala a pola najka. Otac radio u vojsci,bio po ratistima i citav zivot ostavio na KiM. Ode na 45 dana na teren,pa se vrati na 15. Sva sreca pa nisam ispao kriminalac i probisvet,ali da me je majka samo vaspitala,daleko je od istine. Nije to toliko moguce kao sto mnogi misle.

istina

pre 2 godine

Ocena da li postupa pravilno ili ne, stvar je životnog stava svakog komentatora ponaosob. Ono što je činjenica je da su Vedrana Rudan i Slavenka Drakulić učinile izuzetno mnogo za emancipaciju žena na bivšim jugoslovenskim prostorima. To je bio feminizam u najpozitivnijem mogućem smislu, za razliku od ovoga što se radi danas. Sećam se da me je mama terala da čitam njihove članke i knjige i objašnjavala šta one ustvari pričaju. Vedrana zauvek ima moje poštovanje.

Gluposti

pre 2 godine

Srbi su bas bukvalisti ali sta da se radi. Manjak sofisticiranosti, prilicno direktne i banalne licnosti. Vlaji sto bi neki rekli.
Zena ne pise o sebi, alo!!!

ZigZagler

pre 2 godine

Aman, dosta bre više sa ovom ženom, stvarno preterujete. Na svaka 3 dana neki njen novi komentar, anegdota, tumačenje. Nikoga nije briga za tamo neku random osobu šta ima da kaže na temu svega! Ili barem nađite nekoga ko je simpatičniji ako baš uvek mora jedna osoba da se forsira!
(Deda Milorad, 10. avgust 2021 15:03)

Ne moraš da čitaš, zali baštu, nahrani svinje, očisti štalu, napoj stoku, pomuzi kravu, povuci bika za rep .. .pomozi baki

ljilja

pre 2 godine

Ovo je tema koja dotice svaku porodicu i ona pise o tome jer vidi kakvi su i u kom pravcu se razvijaju porodicni odnosi u drustvu. Svako moze da se nadje u njenim pricama priznao to sebi ili se nevesto sablaznjavao kao boze o cemu to ona pise.
Potpisujem ovaj naslov da je tacno sve iz nazalost licnog iskustva.

beba

pre 2 godine

Zena je bolno u pravu..Deca su tako surova, bezobrazna, samoziva...I ja sam skoro bila kod svog sina.Ponasalu su se kao da sam sisla sa planine.Ne kevo to, ne ovo, sta je bre tebi...?
A ja u zemlju...Fakultetski obrazovana, roditelji takodje, bila sam presrecna kada je poseti dosao kraj...

Voks

pre 2 godine

Njen problem. Zivimo van Srbije. Za razliku od drugih gastarbajterskih porodica, gde se ljudi muce i rade po 3 posla da bi sve pare bacali na decu ja sam svojoj deci jasno stavio do znanja da imaju rok do 25. godine da smisle sta ce sa svojim zivotima. Da dotle zavrse studije ili nadju posao. Na pitanje starijeg sina sta da radi ako posla nema odbrusio sam da posla uvek ima, u plastenicima ne mogu da nadju radnike. I od tih para se lepo moze preziveti. Inace, obojica su programeri, stariji je batalio studije i radi, mladji hoce da zavrsi master. Ali i jedan i drugi rade i od kada su dobili svoju prvu platu nisu od mene trazili novac. Letovanja, zimovanja, garderobu, provode, devojke itd. - sve to placaju sami. Obojica su radili jos od 16. godine ovde u lokalnom supermarketu. Stariji ce uskoro da se iseli u sopstveni stan, jer ne zeli kako sam kaze da dodje u situaciju u kojoj sam ja bio kada sam se vencao i kada smo supruga i ja ziveli kod mojih dole u Srbiji. Da nismo otisli razveli bismo se za par meseci, jer su svakodnevni sukobi izmedju moje majke i moje zene bili na granici fizickog obracuna. Ja vaspitavam odgovorne i radne ljude, a ne debile i parazite. A vi ostali - kako vam drago ...

posmatracica

pre 2 godine

Zena normalno razmislja. Za one koji ce se sigurno javiti sa pricom "tvoje dete, lose si ga vaspitala, moje je zlatno" imam samo da kazem da su neka deca mnogo laksa za vaspitavanje od druge. Pa imate decu istih roditelja, sa istim pristupom vaspitanju, a da je jedno propalitet, a drugo uspesno i ima normalan od os sa roditeljima.
U Srbiji je izuzetno izrazena filozofija "za decu sve najbolje, da se ne muci kao ja" sto je pogresno. Sve najbolje da, ali iskljucivo po pitanju obrazovanja i zdravstvene nege. Malo treba i da se pomuci dete i nauci da se nosi sa frustracijom, tako se sprema za zivot. Roditelji "za moje dete sve najbolje" su u stvari sebicni i idu linijom manjeg otpora, jer hoce da ih dete voli, i nece da povlace nepopularne poteze koji su dobri za dete.
(Djoda, 10. avgust 2021 15:17)

bravo, konačno neko pametan.
Muka stvara karakter.

Silvester

pre 2 godine

Kad mi je majka umrla, otac je mirovao godinu, dve, a onda postao kao pas pušten sa lanca. Bio je sa više od 100 žena za par godina, sa više njih odjednom i prvu kad je doveo u kuću ja sam pobesneo ne shvatajući da sam ja u njegovoj kući, a ne on u mojoj i da je on punoletna osoba kojoj ja nemam prava da komandujem ili se mešam u život. Njegov odgovor je uvek bio, čekaj pa ti imaš 30 godina, svoj si čovek, izveo sam te na put, dao sam ti sve, šta hoćeš još od mene. Sada sa distance od 30 godina na sve to gledam malo drugačije i shvatam koliko sam pogrešio. Ni ja ne bih voleo da se moja deca mešaju u moj život, niti se ja mešam u njihov. Od dece nesvesno pravimo kretene, najbolji primer je moj šurak. Čovek je bukvalno milioner, jedan je od najbogatijih u kraju, ostavili mu mama i tata gasterbajteri ali se nikad nije oženio. Njegov izgovor je da ga nijedna neće jer je njegov otac izvršio samoubistvo. Sve pare njegovog oca nisu mu pomogle da nađe ženu jer se eto jadnik ubio. Kretenizam level pro.

Aleksa78

pre 2 godine

koja budala moras biti pa tako intimne stvari pisati javno...odvratno. za doticnu jesam čuo, Ali uopšte ne pratim njen rad niti me zanima, bilo ko da je ovo javno objavio je odvratna osoba kojoj je bitniji lajk od porodice( ma kakva bila, taj prljav veš ostaje kući)

lupus in fabula

pre 2 godine

Koliko sam videla iz njenih knjiga, jer ona samo iskustveno izgleda ume da pise, ona je imala i vrlo komplikovan i tezak odnos sa svojom majkom, a evo sada i sa decom, unucima, o muskarcima da ne govorimo…. Konfliktna licnost, rekli bi se.

Ire

pre 2 godine

Ljudi, shvatate li vi da je žena pisac i da je ovo fikcija? Ona ne piše o svojoj stvarnoj porodici, samo piše u prvom licu. Neverovatno mi je da to 80% komentatora ne razume.

Schomi

pre 2 godine

Najjače mi je da „unuci nisu ono što su nekad bili”... Verovatno njoj ni tek rođene bebe nisu ono što su nekad bile. Njen problem je što ne može da se pomiri sa činjenicom da je ostarila. Zato je toliko nostalgična za SFRJ,ne zbog tadašnjeg sistema već zbog toga što je tad bila mlada. U principu meni je nje žao jer očigledno je da živi u nekoj permanentnoj ogorčenosti.

clara zetkin

pre 2 godine

Nije tvoj sin kriv što mu je majka zla vještica.
(Ima nas još koji čekamo taj veliki dan!, 10. avgust 2021 15:16)

Da, da, celu istoriju su samostalne jake zene nazivali vesticama i osudjivali. Danas je doslo vreme da "vestice" slobodno progovore i pokazu istinu ko su zapravo svi ti "moralisti"!

Naki

pre 2 godine

Ja njene tekstove tumačim, ne kao ono što se zaista događa u njenom životu, već u onome što ugleda, doživi, sretne(u prolazu) ona uvek izvuče deliće svskodnevnog života svih nas, i onda prezentuje na svoj bezobrazno-duhoviti način. To smo mi danas,svi mi, provučeni kroz Vedranin "pogani" jezik. Ne verujem ni da se razvela, ni da je našla mlađeg, ni da je sve onako kako piše, ja verujem da se izmotava i "izvrće na postavu" i sebe i sve nas. Možda grešim. Ona je samo za***ant.

afafa

pre 2 godine

Najjaci su ovi post komunisti, dobili stan, kucu, posao, vikendicu, bonove i penziju. Rasprodali posle sta su mogli i bez ikakvog problema kazu nekom mladom coveku PA ZARADI SEBI ZA KUCU I STAN :)


nisu dana radili nijedan posao kako se zaista radi - ako si dobar napredujes ako si los dobijes nogu, radili su sto i danas, sednu u neku kancelariju i citaju novine i izadju da piju kafu. dobiju stan pa zive tako posle ga rentaju ako odrade neku kombinaciju da i zena dobije drugi stan od preduzeca pa posle prica eee moj unuk radi al nema stan sto nisi zaradio kao jaaaaa

Pogan

pre 2 godine

Ali zagrcnuo sam se od smeha kod

"Ti si balavac u pedesetoj koji jedva čeka da mu majka crkne da bi uselio. Zašto sebi sam ne kupiš kuću?'" upitala ga je Vedrana Rudan i kao primer navela životni put Ilona Maska, koji je danas jedan od najbogatijih ljudi na svetu."

poredjenje prosecnog tipa na Balkanu ciji su roditelji stekli neku bedu i to tokom komunizma, pa se drzava (zbog takvih stvari izmedju ostalog) i raspala na manje drzavice u tranzicionom kanalu, sa Muskom kome su deda i roditelji bili robovlasnici u Juznoj Africi, pa je i on sam velmoza. Stvarno mnogo inteligentna zena, roflmao.

Алекса

pre 2 godine

Ја бих волео да будем огорчени џангризави чилагер, који никог не подноси и кога нико не подноси, да имам пара да ми нико не треба...

Нисам из такве куће нажалост, мазили ме моји до педесете, мазим.и ја моје...срце би ми пукло да моја мајка овако нешто помисли на мене

jasamaja

pre 2 godine

Znači ja nikako ne mogu da poverujem ali evo čitam i sad pa bolje da poverujem koliko je ovaj narod glup. Žena piše knjige u prvom licu ovo su sve odlomci iz poslednje knjige, ne da nema veze sa njenim životom nego uopšte nema veze. Očigledno namerno to radi, diže prašinu medj svetinom.. Ako ste je ikada slušali uživo ili čitali znali biste to.

Vladimir

pre 2 godine

Nisam mnjgo mario za doticnu; jednostavno mi nije bila na radaru. Sad pocinje da mi se svidja. Dopada mi se taj neo-punk fazon osobe koja ne da je svaki majmun zapisa kako stigne

independent !

pre 2 godine

Koliko sam videla iz njenih knjiga, jer ona samo iskustveno izgleda ume da pise, ona je imala i vrlo komplikovan i tezak odnos sa svojom majkom, a evo sada i sa decom, unucima, o muskarcima da ne govorimo…. Konfliktna licnost, rekli bi se.
(lupus in fabula, 10. avgust 2021 15:35)

Licnost koja radi po svom i ne obazire na osude okoline i ne prihvata norme koje namece okolina. Ako joj se vidja sa muskarcima njena stvar, verujem da su joj se svidjale zene bila bi sa zenama. Ne obazire se na ono sto drustvo ocekuje, da je napravi babom stavi u cetiri zida, da bi ona izgubila svoju prirodu, da bi oni bili mirni. Da su sve zene samostalnije nikada u istoriji ne bi robovale muskarcima i radile kako im drustvo govori. Trebas se bas izboriti da zivis nezavisno po svom. Ona iako nikog ne dira, kritikuje ratove, nasilnike itd. ona na kraju "bruka" sina jer zeli da zivi kako joj se zivi? I to je seksisticka kritika od strane njenog sina jer da je njegov otac recimo samac, ne bi bilo bruke ako se seta sa zenama?? E to je stvar koju drustvo namece i nju nije briga da se tome pokori!

Mića

pre 2 godine

Stvarno se svi isprimaše, k’o da bi ona iznosila porodične intrige u javnost sve i da postoje. Pa se svi uprli da sude i osuđuju. Čast izuzecima koji kapiraju malo dalje od sopstvenog nosa i čitaju između redova. Sve moralne gromade ovuda, a propadosmo i kao ljudi i kao komunisti. ?
Bukvalisti, prst na čelo, manje gledajte zadruge.

Pera

pre 2 godine

@(Silvester, 10. avgust 2021 16:20)
I nasa je prica slicna tvojoj. Kad sam zavrsio fakultet i naso posao nista mi vise nije trebalo i podrzavao sam oca da zivi kako se njemu zivi. Mene je licno sramota da uzimam od roditelja kad njima najvise treba. Moj burazer, vidis bio je drugih shvatanja. Po njemu ti si uvek dete makar i u 50 godina i roditelj ima obaveza prema tebi. Sta ce njemu, ja imam porodicu treba mi.
I tako, ima raznih prica. Uglavnom sto neko rece dole svi u pravu a niko ne pobedjuje.

J.

pre 2 godine

"poredjenje prosecnog tipa na Balkanu ciji su roditelji stekli neku bedu...sa Muskom kome su deda i roditelji bili robovlasnici u Juznoj Africi, pa je i on sam velmoza. Stvarno mnogo inteligentna zena, roflmao."
(Pogan, 
Nerazumevanje sarkazma...stvarno mnogo inteligentan muškarac.

Никола87

pre 2 godine

Самоуништење детета у одраслом добу је често манифестација његовог "Ево вам сад ваш 'савршени ја', маму вам ****!" његовим родитељима и околини као одговор на то што су га исти у прошлости малтретирали, тј. желели су (бар наводно) да направе од њега идеално дете и члана друштва, а при том су га заправо насилно уметали у неки свој Прокрустов кревет социјалних морања. И што је породица била насилнија у томе, то се дете касније радикалније инати. Ведрана ми не оставља утисак неке жене коју бих волео за своју мајку, видим јој ту неку 'наџак-баба' црту. Уопште, луцидни интелектуалци су често никакви родитељи.

Pokušavam da mislim!

pre 2 godine

Je li vi stvarno mislite da ona piše o svom sinu i unuku?Ona gađa široke mase,na jedan kulturan način,a njen sin je veoma fino vaspitano celjade..

a prezime?

pre 2 godine

tekst ima za cilj da podstakne na razmišljanje, a ne da čitoaci ocenjuju nečije vaspitanje, majčinstvo, životnu dob. što se tiče vaspitavanja dece, daću primer: moja nana i deda su imali troje dece, isti roditelji, isto vaspitanje i okruženje. odrasli su u u osobe potpuno različitih životnih stavova po pitanju odnosa prema roditeljima, braku, zaposlenju, u suštini tri različita sveta. primer nije dat da bi se ocenjivalo da li nana i deda trebali imati više ili manje dece, da li su biti prestari ili ne, da li su deca ovog ili onog pola...

ZigZagler

pre 2 godine

U pravu je žena 100%. Problem kod nas čak i kod bogataških krugova, kojoj pripada Rudan, je to da se deca mešaju u privatni život svojih roditelja. To nije dobro. Ali to je posledica nerazvijenisti proizvodnih snaga naših regiona. Mnogo se ide na tu porodičnu čast i familijarnost, gde vlada moral kolektivizma. Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.
(Aron, 10. avgust 2021 15:13)

Mnogo fin i pametan čoek. Svaka čast

Skankhunt42

pre 2 godine

S Rudanicom se identificiraju osobe koje smatraju da su Zadruga, Parovi i Big Brother i sl. zabavnog i edukativnog karaktera, obogaćuju svoje vokabulare na društvenim mrežama i stranicama Tijane Ajfon i Kristine Mandarine. Pametnom dosta.

rebro

pre 2 godine

Rijaliti Rudan. Ženo, piši knjige nemoj s*ati po ljudima. Ako ti unuk nedostaje, a to je očevidno kako bi vi Hrvati rekli, onda to rešavaj sa sinom, a ne prljav veš u javnost. Ne priliči ti zbog godina i statusa spisateljice.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

Previsok je njen intelekt za Balkan!
(466453, 10. avgust 2021 16:31)

O intelektu ne bi, ali vokabular joj je na nivou nakupca konja iz Merošine. I još žena, pisac, intelektualac. Ne ide Vedrana.

Dusanovo carstvo!

pre 2 godine

Previsok je njen intelekt za Balkan!
(466453, 10. avgust 2021 16:31)

Odlicno. Neka kupi kartu za Brisel ili Pariz. Samo, nemoj da se vraca...

Bond

pre 2 godine

Ne zameram Vedrani stavove o porodici. Zameram joj što je tako izrazito za Istok da Kini, Rusiji, S.Koreji Iranu pa čak ni Miloºeviću ne vidi nijednu manu i sve nedostatke relativizuje. Ne smeta joj ni odsustvo demokratije tamo ni logori u Kini ni trovanje opozicionara ni odsistvo ljudskih prava, dok zapadu i EU koji su više i za feminizam i za sekularnost i manjinska prava, ne oprašta ni najmanju sitnicu.

Mrgud

pre 2 godine

Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.
(Aron, 10. avgust 2021 15:13)

Postindustrijskom dobu blagostanja????


Tebi pasos sluzi za prasinu i deset dana u grckoj???

Samo pitam

pre 2 godine

@Dr.agan
Roditelji prave debile od dece - važi i u tvom slučaju? Ili su tvoji roditelji bili neki nadljudi pa si ti neki mnogo fini? Zašto svu decu i sve roditelje izjednačiti?

Vanja. S

pre 2 godine

Lepo je čitati Vedranu, toliko istinita, beskompromisna, neumoljivo ali biti njeno dete verovatno nije lako. Pa makar tom detetu bilo i pedeset godina. Verovatno su oboje u pravu.

ime

pre 2 godine

Svaka cast ovim influenserima i tikokerima kad privlace ovoliko paznje.
Malo sam stariji, imam 40ak godina i ne pratim bas sve nivotarije, al ovo sto cujem od doticne nije ni za ulicu.

Dve domacice na kafi u mom kraju zvuce smislenije od od ove.

Al, valjda je to cilj. Skupiti sto vise komentara ma kakva bezvezarija da je u pitanju…

Dusanovo carstvo!

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.
(Sale, 10. avgust 2021 15:09)

Извини молим те, а шта ти то посебно смета код Ведране? То што јавно говори што пола људи не сме себи ни другима да призна? Што не дозвољава да је неко прави будалом? Што јавно говори о својим грешкама и жељама? Ма јок, за тебе и друге хомо-балканикусе је нека што ће да кува, ћути и пере твоје прљаве гаће и још да ти захваљује на тој почасти.
(Ведрана рабијачица, 10. avgust 2021 15:34)

A ko ce onda da pere gace, kuva i cuti nego zena bre? Da nece cerka ili sin ili pu, pu, ja? Homo Balkanikus FOR EVER!

Kome se ne svidja, pravac Brisel, London. Pariz i Milano.

Ako je Srbija toliko losa da ne moze da se zivi, ko ti brani da odes? P.S. I mojne se vracate kad tamo zagusti nesto.

aleksa?

pre 2 godine

Ја бих волео да будем огорчени џангризави чилагер, који никог не подноси и кога нико не подноси, да имам пара да ми нико не треба...

Нисам из такве куће нажалост, мазили ме моји до педесете, мазим.и ја моје...срце би ми пукло да моја мајка овако нешто помисли на мене
(Алекса, 10. avgust 2021 15:50)

ogorčen i džangrizav možda i ne, ali si čilager sigurno.

Nana

pre 2 godine

Mojs deca o mojoj svekrvi kažu stvarno loše stvari. Došla deca moga brata, vidim o mojoj majci govore loše stvari. Tako će moji unuci i meni, verovatno, jednostavno generacijski jaz a ljudima sve kraći fitilj. Opustite se, to je normalno, a Vedrana je pisac pa malo više začini.

Dr. Agan

pre 2 godine

(Samo pitam, 10. avgust 2021 15:24)Ako je sudeci po tvom komentaru,sve je savrsno samo neko malo talasa. Ako je sudeci po statistici. Gore je 800% iz deceniju u deceniju...Na svaki moguci nacin.

Bane

pre 2 godine

Voren Bafet je na pitanje zasto ce celo svoje bogatstvo dati u dobrotvorne svrhe i sta o tome misle njegova deca rekao, deci treba ostaviti dovoljno da mogu da rade sta hoce, ali im ne treba ostaviti toliko da ne moraju da rade nista.

Sve je rekao u jednoj recenici, ja sam vaspitavan za borbu kroz zivot, sto neko napisa ovde izlagan obavezama, stresu, frustracijama, danas sam uspesan ali nesrecan covek, zena je vaspitavana da ne radi nista, zivela pod staklenim zvonom i sve dobijala na srebrnoj tacni, ona je negde nazivno srecna jer bezi od obaveza i stresa, ali je zavisna, od mene od svojih roditelja, i to je sa godinama sve vise frustrira i cini je nezadovoljnom, jer niko nece da je bezuslovno finansira, tako da sustinski ni ona nije srecna.

Za mene je cilj ova Bafetova i ona da li kineska ili japanska, nemoj da mi dajes ribu, nauci me da pecam.

E ta neka kombinacija verujem da bi napravila jednu uspesnu a srecnu osobu.

Dorcol

pre 2 godine

Ukoliko je unuk fiktivna osoba, sve je u redu.
Ukoliko nije: apsolutno nedopustivo i, nadam se, kaznjivo. (Da sam roditelj deteta video bih mogu li da je krivicno gonim.)

Ne bi bilo prvi put, da inace korisne javne licnosti, skrenu u narcisticku samopromociju. Javni prostor je, zahvaljujuci internetu, postao zaglusujuca brbljaonica, i lako se, izgleda dolazi u iskusenje, da prolupas i prozlis se, da bi zadrzao paznju.

GliGla

pre 2 godine

Nekada je teatar bio javan, svako je mogao da prati dramu, komediju, sudbine likova...i dozivi katarzu. Danas je umetnost optuzena da je skupi fejk. Trazi se sirov zivot, rijaliti, da mirise krv...da se jezimo na istinsku sudbinu. Vedrana je shvatila. A nije zabranjeno otici u pozoriste, ako zelite, mozete, hocete...

Gaghino

pre 2 godine

U pravu je, danas u mojoj najbližoj okolini imam balavaca i balavica od 30- 40 godina, moj zet, moj nećak, komšije , mlađe kolege, da je to zastrašujuće, ja sam nasledstvo dobio tako što sam služio kao sluga roditeljima (ocu pre svega), više sam potrošio novca za gorivo nego što vredi nasledstvo, a sestra za 35 godina, do smrti roditelja svakog meseca dobijala novac u vrednosti od 1 i po majčine penzije, balavica od 63 godine, i to je pravda. Ali ne žalim, ja sam roditelje vole , radi što sam radio iz ljubavi, niko me nije terao, i deca su mi vrlo mladi se zaposlili i danas rade, ne traže skoro ništa, više pomoć oko čuvanja unuka, često plate nešto što nama treba. Šta mi treba bolje i više. Hvala Bogu nikome.

Pogan

pre 2 godine

Nerazumevanje sarkazma...stvarno mnogo inteligentan muškarac.
(J., 10. avgust 2021 22:58)

Koja je tacno uloga takvog "sarkazma" u raspravi u vezi nesposobnosti sina da bude samostalan? Ako je to sarkazam, onda ga ona troluje i neozbiljna je (a bukvalno ne postoji ni jedna naznaka pre i posle toga da je tako, da bi to bilo istina). Ako nije sarkazam, glupa je ko noga od stola.
Bitno da si ti sve "skuzila", srce moje pametno.

Schomi

pre 2 godine

Najjače mi je da „unuci nisu ono što su nekad bili”... Verovatno njoj ni tek rođene bebe nisu ono što su nekad bile. Njen problem je što ne može da se pomiri sa činjenicom da je ostarila. Zato je toliko nostalgična za SFRJ,ne zbog tadašnjeg sistema već zbog toga što je tad bila mlada. U principu meni je nje žao jer očigledno je da živi u nekoj permanentnoj ogorčenosti.

Aleksa78

pre 2 godine

koja budala moras biti pa tako intimne stvari pisati javno...odvratno. za doticnu jesam čuo, Ali uopšte ne pratim njen rad niti me zanima, bilo ko da je ovo javno objavio je odvratna osoba kojoj je bitniji lajk od porodice( ma kakva bila, taj prljav veš ostaje kući)

Sale

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.

Dr. Agan

pre 2 godine

Ova zena non stop na meti kritika jer kaze istinu. Malo ih je koje za svoju decu umeju i smeju da kazu nesto sto i nije po volji. Prave debile od njih a i nisu svesni.

Dusanovo carstvo!

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.
(Sale, 10. avgust 2021 15:09)

Извини молим те, а шта ти то посебно смета код Ведране? То што јавно говори што пола људи не сме себи ни другима да призна? Што не дозвољава да је неко прави будалом? Што јавно говори о својим грешкама и жељама? Ма јок, за тебе и друге хомо-балканикусе је нека што ће да кува, ћути и пере твоје прљаве гаће и још да ти захваљује на тој почасти.
(Ведрана рабијачица, 10. avgust 2021 15:34)

A ko ce onda da pere gace, kuva i cuti nego zena bre? Da nece cerka ili sin ili pu, pu, ja? Homo Balkanikus FOR EVER!

Kome se ne svidja, pravac Brisel, London. Pariz i Milano.

Ako je Srbija toliko losa da ne moze da se zivi, ko ti brani da odes? P.S. I mojne se vracate kad tamo zagusti nesto.

Deda Milorad

pre 2 godine

Aman, dosta bre više sa ovom ženom, stvarno preterujete. Na svaka 3 dana neki njen novi komentar, anegdota, tumačenje. Nikoga nije briga za tamo neku random osobu šta ima da kaže na temu svega! Ili barem nađite nekoga ko je simpatičniji ako baš uvek mora jedna osoba da se forsira!

rebro

pre 2 godine

Rijaliti Rudan. Ženo, piši knjige nemoj s*ati po ljudima. Ako ti unuk nedostaje, a to je očevidno kako bi vi Hrvati rekli, onda to rešavaj sa sinom, a ne prljav veš u javnost. Ne priliči ti zbog godina i statusa spisateljice.

Njen vršnjak

pre 2 godine

Ona je očigledno car za sve druge osim za svoju porodicu. Kao roditelj je omanula. Ništa nije razumela. Sad joj se vraća. Njen sin je njen proizvod, a ne proizvod “vremena” u kojem je živeo.

Dusanovo carstvo!

pre 2 godine

Previsok je njen intelekt za Balkan!
(466453, 10. avgust 2021 16:31)

Odlicno. Neka kupi kartu za Brisel ili Pariz. Samo, nemoj da se vraca...

lupus in fabula

pre 2 godine

Koliko sam videla iz njenih knjiga, jer ona samo iskustveno izgleda ume da pise, ona je imala i vrlo komplikovan i tezak odnos sa svojom majkom, a evo sada i sa decom, unucima, o muskarcima da ne govorimo…. Konfliktna licnost, rekli bi se.

grgur

pre 2 godine

Vedrana je car, moja jedina kritika je što je taj bezobrazni ipak NJEN sin, odnosno ona ga je vaspitala. Trebalo je na vreme da ga uči da poštuje njen život, odluke, a ne da joj soli pamet.

Ведрана рабијачица

pre 2 godine

Ova zena je super indikator kad krenes recimo da se zabavljas sa nekom devijkom. Pitas je sta misli o Vedrani, ako kaze super, carica...bezis od nje momentalno.
(Sale, 10. avgust 2021 15:09)

Извини молим те, а шта ти то посебно смета код Ведране? То што јавно говори што пола људи не сме себи ни другима да призна? Што не дозвољава да је неко прави будалом? Што јавно говори о својим грешкама и жељама? Ма јок, за тебе и друге хомо-балканикусе је нека што ће да кува, ћути и пере твоје прљаве гаће и још да ти захваљује на тој почасти.

Skankhunt42

pre 2 godine

S Rudanicom se identificiraju osobe koje smatraju da su Zadruga, Parovi i Big Brother i sl. zabavnog i edukativnog karaktera, obogaćuju svoje vokabulare na društvenim mrežama i stranicama Tijane Ajfon i Kristine Mandarine. Pametnom dosta.

Boba

pre 2 godine

Zar neko uopšte može da pomisli da gospođa Rudan piše o svojoj porodicu i svojim, po svemu sudeći izmisljenim, ljubavnim dogodovštinama . Ona samo koristi likove iz svoje porodice da bi što slikovitije opisala socijalno i moralno stanje društva i vremena u kom živimo. Žena je dovoljno pametna da ne iznosi privatne razgovore u javnost, ali oni koji čiataju, očito, nisu dovoljno pametni da to shvate. Njene su priče samo personifikacija.

Алекса

pre 2 godine

Ја бих волео да будем огорчени џангризави чилагер, који никог не подноси и кога нико не подноси, да имам пара да ми нико не треба...

Нисам из такве куће нажалост, мазили ме моји до педесете, мазим.и ја моје...срце би ми пукло да моја мајка овако нешто помисли на мене

Gluposti

pre 2 godine

Srbi su bas bukvalisti ali sta da se radi. Manjak sofisticiranosti, prilicno direktne i banalne licnosti. Vlaji sto bi neki rekli.
Zena ne pise o sebi, alo!!!

Bond

pre 2 godine

Ne zameram Vedrani stavove o porodici. Zameram joj što je tako izrazito za Istok da Kini, Rusiji, S.Koreji Iranu pa čak ni Miloºeviću ne vidi nijednu manu i sve nedostatke relativizuje. Ne smeta joj ni odsustvo demokratije tamo ni logori u Kini ni trovanje opozicionara ni odsistvo ljudskih prava, dok zapadu i EU koji su više i za feminizam i za sekularnost i manjinska prava, ne oprašta ni najmanju sitnicu.

Vot iss yo nem

pre 2 godine

Previsok je njen intelekt za Balkan!
(466453, 10. avgust 2021 16:31)

O intelektu ne bi, ali vokabular joj je na nivou nakupca konja iz Merošine. I još žena, pisac, intelektualac. Ne ide Vedrana.

superhik

pre 2 godine

Problem je što su ovo privatne stvari koje treba da ostanu u porodici i da se rijese ili ne unutar. Ovo dijeljenje svega nije baš u skladu sa njenim “u moje vrijeme”.

Robin Hud

pre 2 godine

Zar vi ljudi stvarno mislite da se njoj desava ovo o cemu ona pise? Hahahahaha
Zena je pisac! Stavlja sebe u centar price, ali to nisu stvari koje joj se stvarno desavaju. Fikcija ljudi, fikcija...

Aron

pre 2 godine

U pravu je žena 100%. Problem kod nas čak i kod bogataških krugova, kojoj pripada Rudan, je to da se deca mešaju u privatni život svojih roditelja. To nije dobro. Ali to je posledica nerazvijenisti proizvodnih snaga naših regiona. Mnogo se ide na tu porodičnu čast i familijarnost, gde vlada moral kolektivizma. Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.

ZigZagler

pre 2 godine

Aman, dosta bre više sa ovom ženom, stvarno preterujete. Na svaka 3 dana neki njen novi komentar, anegdota, tumačenje. Nikoga nije briga za tamo neku random osobu šta ima da kaže na temu svega! Ili barem nađite nekoga ko je simpatičniji ako baš uvek mora jedna osoba da se forsira!
(Deda Milorad, 10. avgust 2021 15:03)

Ne moraš da čitaš, zali baštu, nahrani svinje, očisti štalu, napoj stoku, pomuzi kravu, povuci bika za rep .. .pomozi baki

Djoda

pre 2 godine

Zena normalno razmislja. Za one koji ce se sigurno javiti sa pricom "tvoje dete, lose si ga vaspitala, moje je zlatno" imam samo da kazem da su neka deca mnogo laksa za vaspitavanje od druge. Pa imate decu istih roditelja, sa istim pristupom vaspitanju, a da je jedno propalitet, a drugo uspesno i ima normalan od os sa roditeljima.
U Srbiji je izuzetno izrazena filozofija "za decu sve najbolje, da se ne muci kao ja" sto je pogresno. Sve najbolje da, ali iskljucivo po pitanju obrazovanja i zdravstvene nege. Malo treba i da se pomuci dete i nauci da se nosi sa frustracijom, tako se sprema za zivot. Roditelji "za moje dete sve najbolje" su u stvari sebicni i idu linijom manjeg otpora, jer hoce da ih dete voli, i nece da povlace nepopularne poteze koji su dobri za dete.

Pogan

pre 2 godine

Ali zagrcnuo sam se od smeha kod

"Ti si balavac u pedesetoj koji jedva čeka da mu majka crkne da bi uselio. Zašto sebi sam ne kupiš kuću?'" upitala ga je Vedrana Rudan i kao primer navela životni put Ilona Maska, koji je danas jedan od najbogatijih ljudi na svetu."

poredjenje prosecnog tipa na Balkanu ciji su roditelji stekli neku bedu i to tokom komunizma, pa se drzava (zbog takvih stvari izmedju ostalog) i raspala na manje drzavice u tranzicionom kanalu, sa Muskom kome su deda i roditelji bili robovlasnici u Juznoj Africi, pa je i on sam velmoza. Stvarno mnogo inteligentna zena, roflmao.

ime

pre 2 godine

Svaka cast ovim influenserima i tikokerima kad privlace ovoliko paznje.
Malo sam stariji, imam 40ak godina i ne pratim bas sve nivotarije, al ovo sto cujem od doticne nije ni za ulicu.

Dve domacice na kafi u mom kraju zvuce smislenije od od ove.

Al, valjda je to cilj. Skupiti sto vise komentara ma kakva bezvezarija da je u pitanju…

Никола87

pre 2 godine

Самоуништење детета у одраслом добу је често манифестација његовог "Ево вам сад ваш 'савршени ја', маму вам ****!" његовим родитељима и околини као одговор на то што су га исти у прошлости малтретирали, тј. желели су (бар наводно) да направе од њега идеално дете и члана друштва, а при том су га заправо насилно уметали у неки свој Прокрустов кревет социјалних морања. И што је породица била насилнија у томе, то се дете касније радикалније инати. Ведрана ми не оставља утисак неке жене коју бих волео за своју мајку, видим јој ту неку 'наџак-баба' црту. Уопште, луцидни интелектуалци су често никакви родитељи.

Samo pitam

pre 2 godine

@Dr.agan
Roditelji prave debile od dece - važi i u tvom slučaju? Ili su tvoji roditelji bili neki nadljudi pa si ti neki mnogo fini? Zašto svu decu i sve roditelje izjednačiti?

ZigZagler

pre 2 godine

U pravu je žena 100%. Problem kod nas čak i kod bogataških krugova, kojoj pripada Rudan, je to da se deca mešaju u privatni život svojih roditelja. To nije dobro. Ali to je posledica nerazvijenisti proizvodnih snaga naših regiona. Mnogo se ide na tu porodičnu čast i familijarnost, gde vlada moral kolektivizma. Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.
(Aron, 10. avgust 2021 15:13)

Mnogo fin i pametan čoek. Svaka čast

istina

pre 2 godine

Ocena da li postupa pravilno ili ne, stvar je životnog stava svakog komentatora ponaosob. Ono što je činjenica je da su Vedrana Rudan i Slavenka Drakulić učinile izuzetno mnogo za emancipaciju žena na bivšim jugoslovenskim prostorima. To je bio feminizam u najpozitivnijem mogućem smislu, za razliku od ovoga što se radi danas. Sećam se da me je mama terala da čitam njihove članke i knjige i objašnjavala šta one ustvari pričaju. Vedrana zauvek ima moje poštovanje.

Lola

pre 2 godine

Vi zaista niste do sada shvatili kako Vedrana Rudan pise?
Vecina stvari koje napise se ne odnose na nju ili njenu porodicu, vec pise fikciju kao da pise o sebi.
Obicno izabere temu koja boli i koja je poprilicno kontroverzna, i onda preuvelica. I jako je dobra u pronalazenju takvih tema.
Ne brinem se ja za njen odnos s porodicom.

Voks

pre 2 godine

Njen problem. Zivimo van Srbije. Za razliku od drugih gastarbajterskih porodica, gde se ljudi muce i rade po 3 posla da bi sve pare bacali na decu ja sam svojoj deci jasno stavio do znanja da imaju rok do 25. godine da smisle sta ce sa svojim zivotima. Da dotle zavrse studije ili nadju posao. Na pitanje starijeg sina sta da radi ako posla nema odbrusio sam da posla uvek ima, u plastenicima ne mogu da nadju radnike. I od tih para se lepo moze preziveti. Inace, obojica su programeri, stariji je batalio studije i radi, mladji hoce da zavrsi master. Ali i jedan i drugi rade i od kada su dobili svoju prvu platu nisu od mene trazili novac. Letovanja, zimovanja, garderobu, provode, devojke itd. - sve to placaju sami. Obojica su radili jos od 16. godine ovde u lokalnom supermarketu. Stariji ce uskoro da se iseli u sopstveni stan, jer ne zeli kako sam kaze da dodje u situaciju u kojoj sam ja bio kada sam se vencao i kada smo supruga i ja ziveli kod mojih dole u Srbiji. Da nismo otisli razveli bismo se za par meseci, jer su svakodnevni sukobi izmedju moje majke i moje zene bili na granici fizickog obracuna. Ja vaspitavam odgovorne i radne ljude, a ne debile i parazite. A vi ostali - kako vam drago ...

Dorcol

pre 2 godine

Ukoliko je unuk fiktivna osoba, sve je u redu.
Ukoliko nije: apsolutno nedopustivo i, nadam se, kaznjivo. (Da sam roditelj deteta video bih mogu li da je krivicno gonim.)

Ne bi bilo prvi put, da inace korisne javne licnosti, skrenu u narcisticku samopromociju. Javni prostor je, zahvaljujuci internetu, postao zaglusujuca brbljaonica, i lako se, izgleda dolazi u iskusenje, da prolupas i prozlis se, da bi zadrzao paznju.

Harwy

pre 2 godine

Rekao sam sinu. Ako mi bude nedostajalo novaca sve ću da prodam, ako mi on ne bude u stanju financijski pomoći pod stare dane. Ja stekao, ja potrošio.

clara zetkin

pre 2 godine

Nije tvoj sin kriv što mu je majka zla vještica.
(Ima nas još koji čekamo taj veliki dan!, 10. avgust 2021 15:16)

Da, da, celu istoriju su samostalne jake zene nazivali vesticama i osudjivali. Danas je doslo vreme da "vestice" slobodno progovore i pokazu istinu ko su zapravo svi ti "moralisti"!

Silvester

pre 2 godine

Kad mi je majka umrla, otac je mirovao godinu, dve, a onda postao kao pas pušten sa lanca. Bio je sa više od 100 žena za par godina, sa više njih odjednom i prvu kad je doveo u kuću ja sam pobesneo ne shvatajući da sam ja u njegovoj kući, a ne on u mojoj i da je on punoletna osoba kojoj ja nemam prava da komandujem ili se mešam u život. Njegov odgovor je uvek bio, čekaj pa ti imaš 30 godina, svoj si čovek, izveo sam te na put, dao sam ti sve, šta hoćeš još od mene. Sada sa distance od 30 godina na sve to gledam malo drugačije i shvatam koliko sam pogrešio. Ni ja ne bih voleo da se moja deca mešaju u moj život, niti se ja mešam u njihov. Od dece nesvesno pravimo kretene, najbolji primer je moj šurak. Čovek je bukvalno milioner, jedan je od najbogatijih u kraju, ostavili mu mama i tata gasterbajteri ali se nikad nije oženio. Njegov izgovor je da ga nijedna neće jer je njegov otac izvršio samoubistvo. Sve pare njegovog oca nisu mu pomogle da nađe ženu jer se eto jadnik ubio. Kretenizam level pro.

afafa

pre 2 godine

Najjaci su ovi post komunisti, dobili stan, kucu, posao, vikendicu, bonove i penziju. Rasprodali posle sta su mogli i bez ikakvog problema kazu nekom mladom coveku PA ZARADI SEBI ZA KUCU I STAN :)


nisu dana radili nijedan posao kako se zaista radi - ako si dobar napredujes ako si los dobijes nogu, radili su sto i danas, sednu u neku kancelariju i citaju novine i izadju da piju kafu. dobiju stan pa zive tako posle ga rentaju ako odrade neku kombinaciju da i zena dobije drugi stan od preduzeca pa posle prica eee moj unuk radi al nema stan sto nisi zaradio kao jaaaaa

Mrgud

pre 2 godine

Na Zapadu je to drugačije jer oni žive u postindustriskom društvu blagostanja i obilja gde dominira individualizam. Svako tamo gleda svoja posla jer su ekonomija i institucije prejake. Porodica nije toliko bitna nego CV-i, razgovor za posao. I sve se radi preko oglasa i konkursma. Dok god nas to služi za podsmeh jer sve se radi preko familije. Hoćeš da se zaposlis kao doktor? Mora otac da je moćan u toj oblasti. Hoćeš da radiš u sudu? Mora majka da je sudija ili slično.
(Aron, 10. avgust 2021 15:13)

Postindustrijskom dobu blagostanja????


Tebi pasos sluzi za prasinu i deset dana u grckoj???

Ire

pre 2 godine

Ljudi, shvatate li vi da je žena pisac i da je ovo fikcija? Ona ne piše o svojoj stvarnoj porodici, samo piše u prvom licu. Neverovatno mi je da to 80% komentatora ne razume.

Vladimir

pre 2 godine

Nisam mnjgo mario za doticnu; jednostavno mi nije bila na radaru. Sad pocinje da mi se svidja. Dopada mi se taj neo-punk fazon osobe koja ne da je svaki majmun zapisa kako stigne

beba

pre 2 godine

Zena je bolno u pravu..Deca su tako surova, bezobrazna, samoziva...I ja sam skoro bila kod svog sina.Ponasalu su se kao da sam sisla sa planine.Ne kevo to, ne ovo, sta je bre tebi...?
A ja u zemlju...Fakultetski obrazovana, roditelji takodje, bila sam presrecna kada je poseti dosao kraj...

ljilja

pre 2 godine

Ovo je tema koja dotice svaku porodicu i ona pise o tome jer vidi kakvi su i u kom pravcu se razvijaju porodicni odnosi u drustvu. Svako moze da se nadje u njenim pricama priznao to sebi ili se nevesto sablaznjavao kao boze o cemu to ona pise.
Potpisujem ovaj naslov da je tacno sve iz nazalost licnog iskustva.

Dr. Agan

pre 2 godine

(grgur, 10. avgust 2021 14:56) Mene je pola ulica vaspitala a pola najka. Otac radio u vojsci,bio po ratistima i citav zivot ostavio na KiM. Ode na 45 dana na teren,pa se vrati na 15. Sva sreca pa nisam ispao kriminalac i probisvet,ali da me je majka samo vaspitala,daleko je od istine. Nije to toliko moguce kao sto mnogi misle.

Pokušavam da mislim!

pre 2 godine

Je li vi stvarno mislite da ona piše o svom sinu i unuku?Ona gađa široke mase,na jedan kulturan način,a njen sin je veoma fino vaspitano celjade..

J.

pre 2 godine

"poredjenje prosecnog tipa na Balkanu ciji su roditelji stekli neku bedu...sa Muskom kome su deda i roditelji bili robovlasnici u Juznoj Africi, pa je i on sam velmoza. Stvarno mnogo inteligentna zena, roflmao."
(Pogan, 
Nerazumevanje sarkazma...stvarno mnogo inteligentan muškarac.

Vanja. S

pre 2 godine

Lepo je čitati Vedranu, toliko istinita, beskompromisna, neumoljivo ali biti njeno dete verovatno nije lako. Pa makar tom detetu bilo i pedeset godina. Verovatno su oboje u pravu.

aleksa?

pre 2 godine

Ја бих волео да будем огорчени џангризави чилагер, који никог не подноси и кога нико не подноси, да имам пара да ми нико не треба...

Нисам из такве куће нажалост, мазили ме моји до педесете, мазим.и ја моје...срце би ми пукло да моја мајка овако нешто помисли на мене
(Алекса, 10. avgust 2021 15:50)

ogorčen i džangrizav možda i ne, ali si čilager sigurno.

Mića

pre 2 godine

Stvarno se svi isprimaše, k’o da bi ona iznosila porodične intrige u javnost sve i da postoje. Pa se svi uprli da sude i osuđuju. Čast izuzecima koji kapiraju malo dalje od sopstvenog nosa i čitaju između redova. Sve moralne gromade ovuda, a propadosmo i kao ljudi i kao komunisti. ?
Bukvalisti, prst na čelo, manje gledajte zadruge.

posmatracica

pre 2 godine

Zena normalno razmislja. Za one koji ce se sigurno javiti sa pricom "tvoje dete, lose si ga vaspitala, moje je zlatno" imam samo da kazem da su neka deca mnogo laksa za vaspitavanje od druge. Pa imate decu istih roditelja, sa istim pristupom vaspitanju, a da je jedno propalitet, a drugo uspesno i ima normalan od os sa roditeljima.
U Srbiji je izuzetno izrazena filozofija "za decu sve najbolje, da se ne muci kao ja" sto je pogresno. Sve najbolje da, ali iskljucivo po pitanju obrazovanja i zdravstvene nege. Malo treba i da se pomuci dete i nauci da se nosi sa frustracijom, tako se sprema za zivot. Roditelji "za moje dete sve najbolje" su u stvari sebicni i idu linijom manjeg otpora, jer hoce da ih dete voli, i nece da povlace nepopularne poteze koji su dobri za dete.
(Djoda, 10. avgust 2021 15:17)

bravo, konačno neko pametan.
Muka stvara karakter.

independent !

pre 2 godine

Koliko sam videla iz njenih knjiga, jer ona samo iskustveno izgleda ume da pise, ona je imala i vrlo komplikovan i tezak odnos sa svojom majkom, a evo sada i sa decom, unucima, o muskarcima da ne govorimo…. Konfliktna licnost, rekli bi se.
(lupus in fabula, 10. avgust 2021 15:35)

Licnost koja radi po svom i ne obazire na osude okoline i ne prihvata norme koje namece okolina. Ako joj se vidja sa muskarcima njena stvar, verujem da su joj se svidjale zene bila bi sa zenama. Ne obazire se na ono sto drustvo ocekuje, da je napravi babom stavi u cetiri zida, da bi ona izgubila svoju prirodu, da bi oni bili mirni. Da su sve zene samostalnije nikada u istoriji ne bi robovale muskarcima i radile kako im drustvo govori. Trebas se bas izboriti da zivis nezavisno po svom. Ona iako nikog ne dira, kritikuje ratove, nasilnike itd. ona na kraju "bruka" sina jer zeli da zivi kako joj se zivi? I to je seksisticka kritika od strane njenog sina jer da je njegov otac recimo samac, ne bi bilo bruke ako se seta sa zenama?? E to je stvar koju drustvo namece i nju nije briga da se tome pokori!

Nana

pre 2 godine

Mojs deca o mojoj svekrvi kažu stvarno loše stvari. Došla deca moga brata, vidim o mojoj majci govore loše stvari. Tako će moji unuci i meni, verovatno, jednostavno generacijski jaz a ljudima sve kraći fitilj. Opustite se, to je normalno, a Vedrana je pisac pa malo više začini.

GliGla

pre 2 godine

Nekada je teatar bio javan, svako je mogao da prati dramu, komediju, sudbine likova...i dozivi katarzu. Danas je umetnost optuzena da je skupi fejk. Trazi se sirov zivot, rijaliti, da mirise krv...da se jezimo na istinsku sudbinu. Vedrana je shvatila. A nije zabranjeno otici u pozoriste, ako zelite, mozete, hocete...

a prezime?

pre 2 godine

tekst ima za cilj da podstakne na razmišljanje, a ne da čitoaci ocenjuju nečije vaspitanje, majčinstvo, životnu dob. što se tiče vaspitavanja dece, daću primer: moja nana i deda su imali troje dece, isti roditelji, isto vaspitanje i okruženje. odrasli su u u osobe potpuno različitih životnih stavova po pitanju odnosa prema roditeljima, braku, zaposlenju, u suštini tri različita sveta. primer nije dat da bi se ocenjivalo da li nana i deda trebali imati više ili manje dece, da li su biti prestari ili ne, da li su deca ovog ili onog pola...

jasamaja

pre 2 godine

Znači ja nikako ne mogu da poverujem ali evo čitam i sad pa bolje da poverujem koliko je ovaj narod glup. Žena piše knjige u prvom licu ovo su sve odlomci iz poslednje knjige, ne da nema veze sa njenim životom nego uopšte nema veze. Očigledno namerno to radi, diže prašinu medj svetinom.. Ako ste je ikada slušali uživo ili čitali znali biste to.

Bane

pre 2 godine

Voren Bafet je na pitanje zasto ce celo svoje bogatstvo dati u dobrotvorne svrhe i sta o tome misle njegova deca rekao, deci treba ostaviti dovoljno da mogu da rade sta hoce, ali im ne treba ostaviti toliko da ne moraju da rade nista.

Sve je rekao u jednoj recenici, ja sam vaspitavan za borbu kroz zivot, sto neko napisa ovde izlagan obavezama, stresu, frustracijama, danas sam uspesan ali nesrecan covek, zena je vaspitavana da ne radi nista, zivela pod staklenim zvonom i sve dobijala na srebrnoj tacni, ona je negde nazivno srecna jer bezi od obaveza i stresa, ali je zavisna, od mene od svojih roditelja, i to je sa godinama sve vise frustrira i cini je nezadovoljnom, jer niko nece da je bezuslovno finansira, tako da sustinski ni ona nije srecna.

Za mene je cilj ova Bafetova i ona da li kineska ili japanska, nemoj da mi dajes ribu, nauci me da pecam.

E ta neka kombinacija verujem da bi napravila jednu uspesnu a srecnu osobu.

Gaghino

pre 2 godine

U pravu je, danas u mojoj najbližoj okolini imam balavaca i balavica od 30- 40 godina, moj zet, moj nećak, komšije , mlađe kolege, da je to zastrašujuće, ja sam nasledstvo dobio tako što sam služio kao sluga roditeljima (ocu pre svega), više sam potrošio novca za gorivo nego što vredi nasledstvo, a sestra za 35 godina, do smrti roditelja svakog meseca dobijala novac u vrednosti od 1 i po majčine penzije, balavica od 63 godine, i to je pravda. Ali ne žalim, ja sam roditelje vole , radi što sam radio iz ljubavi, niko me nije terao, i deca su mi vrlo mladi se zaposlili i danas rade, ne traže skoro ništa, više pomoć oko čuvanja unuka, često plate nešto što nama treba. Šta mi treba bolje i više. Hvala Bogu nikome.

Naki

pre 2 godine

Ja njene tekstove tumačim, ne kao ono što se zaista događa u njenom životu, već u onome što ugleda, doživi, sretne(u prolazu) ona uvek izvuče deliće svskodnevnog života svih nas, i onda prezentuje na svoj bezobrazno-duhoviti način. To smo mi danas,svi mi, provučeni kroz Vedranin "pogani" jezik. Ne verujem ni da se razvela, ni da je našla mlađeg, ni da je sve onako kako piše, ja verujem da se izmotava i "izvrće na postavu" i sebe i sve nas. Možda grešim. Ona je samo za***ant.

Dr. Agan

pre 2 godine

(Samo pitam, 10. avgust 2021 15:24)Ako je sudeci po tvom komentaru,sve je savrsno samo neko malo talasa. Ako je sudeci po statistici. Gore je 800% iz deceniju u deceniju...Na svaki moguci nacin.

Pera

pre 2 godine

@(Silvester, 10. avgust 2021 16:20)
I nasa je prica slicna tvojoj. Kad sam zavrsio fakultet i naso posao nista mi vise nije trebalo i podrzavao sam oca da zivi kako se njemu zivi. Mene je licno sramota da uzimam od roditelja kad njima najvise treba. Moj burazer, vidis bio je drugih shvatanja. Po njemu ti si uvek dete makar i u 50 godina i roditelj ima obaveza prema tebi. Sta ce njemu, ja imam porodicu treba mi.
I tako, ima raznih prica. Uglavnom sto neko rece dole svi u pravu a niko ne pobedjuje.

Pogan

pre 2 godine

Nerazumevanje sarkazma...stvarno mnogo inteligentan muškarac.
(J., 10. avgust 2021 22:58)

Koja je tacno uloga takvog "sarkazma" u raspravi u vezi nesposobnosti sina da bude samostalan? Ako je to sarkazam, onda ga ona troluje i neozbiljna je (a bukvalno ne postoji ni jedna naznaka pre i posle toga da je tako, da bi to bilo istina). Ako nije sarkazam, glupa je ko noga od stola.
Bitno da si ti sve "skuzila", srce moje pametno.