Ponedeljak, 26.07.2021.

12:10

Zaboravila da ode na servis: Kako izgleda motorno ulje posle pređenih 36.000 km VIDEO

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Zaboravila da ode na servis: Kako izgleda motorno ulje posle preðenih 36.000 km VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Mariks

pre 2 godine

Mnogo fakrora uticu na to kada je zaista potrebno zameniti ulje. Razume se, nije isto 25000km predjenih na otvorenom putu i isto toliko u gradskoj voznji. Po mom misljenju, logicnije bi bilo uvesti radne sate motora nego li broj predjenih km. Svakako, dobro sinteticko ulje gradska voznja max 15000km i zamena, otvoreno moze i do 20000km. Sve preko ne valja. Komentare poput "vozio sam 50000km, istocio, ono kao novo" itd, necu da komentarisem. Pozdrav svima !

kole

pre 2 godine

@genijalac
Prepoznao si se stipso, pa penis i sikces kao ljuta guja. Moj kum je pre par god. dosao iz Svedske novom Kijom Optimom i otisao u ovlasceni servis u Zemunu da uradi mali servis i servis autom. menjaca na 30.000 na koliko se radi tamo. Ovde su mu rekli da je ovde interval za taj isti auto 15.000 bas zbog losijeg goriva, jer mi naftu uglavnom dobijamo iz Sibira, a tu je procenat sumpora veoma visok. Na zapadu uglavnom kupuju laku brent naftu iz zemalja zaliva. A ovi sto navode primere poznanika koji nikad ne menjaju ulje me podsecaju na one koji pricaju o dedi koji je pio kao Rus i pusio kao Turcin, a doziveo 95 leta. Moz se desi, al ne mora da znaci. Uzgred, moj kolega ima Golfa u garanciji i insistirao je da mu urade mali servis na 15.000 iako su ga ubedjivali da se to radi na 30.000. Njima je cilj da satres auto za 200.000 i kupis nov, iako moze da izdrzi 700.000 ali zamena ulja na 10.000, max 15.000.

Krstan

pre 2 godine

I ovde na zapadu marketing čini čuda, da bi lakše prodali proizvod oni te ubede da štediš na održavanju a kad isto to auto predje 100 i kusur hiljada km oni u ovlašćenom servisu ti odgovore da više nije sigurno i da je vreme za zamenu. Dakle svakih 4-5 godina vi treba da izdvojite svoju ustedevinu i date automobilskoj industriji.

hajvan

pre 2 godine

Au koliko "strucnjaka" koji menjaju ulje na 30000km. Samo ih zaobidjite prilikom kupovine automobila od njih. Proizvodjaci stave interval na 30000km da bi vas otkacili, jer tako nov auto i motor ce preziveti, al im je krajnji cilj da auto "sto pre" ode ode u staro gvozdje da kupite novi.
(Da, 26. jul 2021 18:32)

A jesu glupi proizvodjaci auta, umesto da naprave auta od recimo plastelina, isteras iz salona i raspadne se i moras odma novi, sto da cekaju dok motor crkne menjajuci ulje na 30000km

Stručnjak

pre 2 godine

Ne vidim u čemu je problem? Ne znam koji je interval izmjene ulja na ovom automobilu, na mom BMW-u je 30.000/2 god. Koliko znam sada ima i auta sa duljim. I to nije fiksno nego računalo odbrojava, znam da nekim BMW-ima koji se voze uglavnom na autocesti dođe interval na oko 35.000.

genijalac

pre 2 godine

Ovi sto produzavaju intervale na preko 20.000km su jednostavno cicije, a od takvih bezim kao od kuge.
(kole, 28. jul 2021 00:36)

bezis od ljudi koji menjaju ulje na 20000!? jel to neka alergija ,ono prodjes ulicom kraj coveka koji nije menjao ulje 20000 i izbije ti osip ili sta. jel ima neka dijagnoza ili jednostavno mu znas po češljanju ili po pogledu u ocima. inace novi auti jave kad menjas ulje, ako dodjes u ovlašteni pre nego sto ti izbaci na ekranu ispasces budala. znaju valjda proizvođaci koji su ulozili milijarde i stotine inžinjera kad se menja ulje ili gresim,mozda je tvoja dijagnoza neki novi i bolji pokazatelj.
svasta ,"bezim ko od kuge" zbog toga sto neko menja ulje ovako ili onako,to nije pokazatelj kakav je covek. ja imam prijatelja doktora spasio je 3 zivota da ja znam ,kupio je novi auto i vozio ga 35000 milja i nije menjao ulje dok ga ja nisam slucajno pitao. kaze kakvo ulje otkud znam nije mi niko rekao ,racunam novi je auto ne moram nista. covek doktor za ljude a za aute tuduk,nisu svi ljudi opterceni autom. kupi novi voza 3g uzme opet novi.

Zbonko

pre 2 godine

Pokojni deda nikada nije zamenio ulje samo je dolivao ako padne malo ispod crte vozio starog Forda Granadu prešao sa njim nešto ispod 600.000km Tako da ove priče o oštećenju motora veze nemaju. Puno vozača kamiona krene na turu gde od utovara do istovara i povratak naprave više od 15.000km pa ne promene ulje

kole

pre 2 godine

Godisnje prelazim oko 10.000 km jer mi je posao od kuce 6 km, a posto radim 24h, pa tri dana slobodan, tu napravim jedva 100km. Ostalo po gradu, do roditelja, familije, izleti sl. Pred svako putovanje na more promenim ulje i sve filtere sto kosta oko 8000din. Mozda bih mogao da vozim jos 5000km, ali auto me dobro sluzi, uvek me bezbedno odveze gde sam krenuo, pa racunam, treba malo i njemu ugoditi. Nisu neke pare, a i lepo se osecam kad znam da sam ucinio sve sto je do mene da tako i ostane. U nasem gorivu ima drasticno vise sumpora nego na zapadu, a on utice na korodiranje pokretnih delova motora i turbine. Ovi sto produzavaju intervale na preko 20.000km su jednostavno cicije, a od takvih bezim kao od kuge.

Dejan

pre 2 godine

Dobar mi ovaj rebro sto zna da pazari samo novo pa tako deli savete a ni sam ne zna sta je veliki servis u renoja jer da zna samo koliko kosta ne bi takve gluposti pisao. Odrzavaj ti prike polovan a po svakoj preporuci i predji godisnje 60-80 hiljada kilometara e tu se pokazuju kvalitet auta i ko je gazda auta ! On odvoza,servis preuzme staro,daj novo i tako u krug, klasicna prica ,,belih cigana,, nista drugo,veliki servis u 1,5dci ne mere ispod 400-500e ako cemo zvanicni servis, po šupama malo jeftinije, benzinci za 100e manje. Klasicna prica u srba,kad cuje nesto novo odmah pljuje o tome, pa i tvoji francušiči u servisu se pridrzavaju tog TO1 i ostalo,samo su menadjerski tebi to objasnili kao ovci za sisanje na neki finiji nacin da bi ti to prihvatio, to je cela poenta price,lako se zakljuciti iz napisanog

Dejan

pre 2 godine

Dobar mi ovaj rebro sto zna da pazari samo novo pa tako deli savete a ni sam ne zna sta je veliki servis u renoja jer da zna samo koliko kosta ne bi takve gluposti pisao. Odrzavaj ti prike polovan a po svakoj preporuci i predji godisnje 60-80 hiljada kilometara e tu se pokazuju kvalitet auta i ko je gazda auta ! On odvoza,servis preuzme staro,daj novo i tako u krug, klasicna prica ,,belih cigana,, nista drugo,veliki servis u 1,5dci ne mere ispod 400-500e ako cemo zvanicni servis, po šupama malo jeftinije, benzinci za 100e manje. Klasicna prica u srba,kad cuje nesto novo odmah pljuje o tome, pa i tvoji francušiči u servisu se pridrzavaju tog TO1 i ostalo,samo su menadjerski tebi to objasnili kao ovci za sisanje na neki finiji nacin da bi ti to prihvatio, to je cela poenta price,lako se zakljuciti iz napisanog

Vlada

pre 2 godine

Benzinac je, pise na nalepnici na haubi kad se pauzira video.
Onako crno ulje jos ne videh na benzincu, mada u mlazu moze da zavara boja, brisanje papirom tek pokaze boju. I dalje ne verujem da je prislo crnom kao dizlo sto bude...

Majstor kvariš

pre 2 godine

Znam lika koji nije menjao ulje 90.000 km, kupio nov auto, nije znao da ulje treba da se menja. Samo je dolivao.

U jednom trenutku auto ie samo stao na 90.000.

Prva specijala…
(Pera, 27. jul 2021 14:50)

Naravno, sve je bilo baš tako. Oni u salonu mu rekli da ne mora da dolazi na redovne servise, nisu ga zvali, slali mu kejlove, pisma. Brate, kada kupiš jednom nov auto, saznačeš sve procedure pa nećeš ovako lupati.

Edge

pre 2 godine

Mali i veliki servisi su porez na budale, istražite malo kolika je razlika u trajanju vozila kod ljudi koji rade redovno sve servise, i onih koji idu majstoru samo kad im se nešto pokvari, a ulje menjaju kad se sete... Nema je

dulex

pre 2 godine

Aman ljudi, ne zavisi interval od marke auta nego od kvaliteta ulja. Ja sipam Total 5-30w i menjam na 15000 km. Dok sam sipao u starija vozila 10-40 menjao sam na 10000.

Vlada

pre 2 godine

Vi sto menjate ulje na 10k a pisali ste ovde na temi, da mi ostavite podatke. Kad budem zanavljao vozni park vi ste mi sigurniji nego ovi dolivaci :).

Pera

pre 2 godine

Znam lika koji nije menjao ulje 90.000 km, kupio nov auto, nije znao da ulje treba da se menja. Samo je dolivao.

U jednom trenutku auto ie samo stao na 90.000.

Prva specijala…

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Морам да исправим самог себе. Прсо сам и ја од ове врућине.

Филтер уља се мења кад и уље, а филтер горива на две године, па чак и дуже, мада код неких аутомобила иде и сваке године, зависно од конструкције. То је зато што се код неких може проверити запрљаност, па чак и мало испрати. Наравно, ако сипаш ђубре од горива, ту не помаже ништа.

rebro

pre 2 godine

@Dejan, kada si poslednji put kupio nov automobil i zašto nisi?
Ja kupujem nov Reno na svakih 5 godina koliko mu traje garancija. Stari prodam auto-salonu i nemam pojma šta su to mali i veliki servis, ulje ne menjam ja već servis po kalendaru zamene. A ti slobodno TO1 do To100. Takvi kao ti nikako da shvate da se neke stvari jednostavno ne rade i prepuste onome ko je stručan.

pojma nemam

pre 2 godine

Bez obzira na vrstu ulja, svako gubi viskoznost upotrebom, pa cak i samim stajanjem u motoru u slucaju da ne vozite mnogo. Preporuke proizvodjaca za zamenu mozete da pratite ako nemate nameru duze da posedujete vozilo. Sve te truncice i partikli u starom ulju vam cirkulisu kroz motor i uzrokuju mikroskopska ostecenja koja vremenom rastu i skracuju zivot tog motora. Ne verujem u teoriju da je normalno voziti auto samo dok je u garanciji, pa onda staro za novo. Uostalom ako motor pocne da vam “guta” ulje zbog ostecenih ventila, ni garancija vam to nece pokriti. Savremeni motori mogu zaista dugo trajati uz osnovno odrzavanje, a prva stvar je promena ulja i filtera. Proizvodjac preporucuje 7k milja, ja menjam na 5. Zasto bih menjao auto ako me ovaj perfektno sluzi, normalno uz redovno odrzavanje

france

pre 2 godine

Iz mog licnog iskustva ulje mjenjam na nekih 12-15k jer od tada pocinje da trosi ulje. Male servise odradim sam jer imam alat a to i volim. Sve sto mogu sam to i odradim. A osjecaj posle dobrog odradjenog posla, pa to nema novca koji moze platiti.

Hahaha

pre 2 godine

Kolega u firmi duzi jednu Reno Lagunu 1.9 dizel ulje nije zamenjeno 92 000 km i ravno 4 godine ulje je kao kajmak mada je jos masno dolivano je jednom oko 200 ml pre 2 i vise godine i od tad nista. Auto je presao oko 650 000 km i u ovu pricu retko ko poveruje a sef nije zeleo da ulozi ni dinar u auto i kao da ga je cuo radi kao sat, dokle ce ne zna se rekao je gde vas ostavi na putu slep i na prvi otpad.Firma ima takodje nova auta uzeta bas tad kad je digao ruke od starih i neki od njih su remontovani vec po par puta za te 4 godine...i pouka price je da se vise ne cimam za par hiljada km ili da ulje menjam na tacno godinu dana, proveravam cesto mada to bude i godinu i po ponekad od zamene do zamene...

Mikelle

pre 2 godine

Nije neka greda sto je vozila 36.000km bez menjanja ulja, bitno je da ga je bilo dovoljno u motoru.
E sad, jeste bolje je da se menja na 15-20.000km, ali nije smak sveta.

Inace, kod dizel motora ulje postane crno nakon 2-3.000km, cisto da znate.
Ono sto je problem je sto se vremenom i radom gubi viskozitet ulja pa slabije podmazuje.

Dejan

pre 2 godine

Samo ti prike menjaj ulje po tvojim preporukama,zna se da je reno srednje jace smece od auta ! Ja sam eto ucio sta znaci tehnicko odrzavanje raznih agregata TO1 pa do TO3, ne trebaju meni tudje preporuke ni tvoje. Ja znam sta je posao i stojim iza tog sto sam napisao a ti hvalis sa svijom gluposcu u ne znanjem,jos se i ponosis sa tim sto sve to kao znas ! Neka ti, Sretan put

3210

pre 2 godine

Umesto 5w 30 ulja koga se u Srbiji sipa 90% vozača na ovim vrućinama koristite ulje 5w 40 naročito važno za novije dizelaše sa DPF -om i pod obavezno za motore koji umesto kaiša imaju lanac.

Na temperaturama preko 30 pa i 35 stepeni ulje 5w 40 se manje "razbija" od 5w 30 i ostavlja bolji uljni film na metalnim delovima naročito na dugim vožnjama recimo do mora.
Regeneracije DPF -a naročito prekinute regeneracije dodatno razređuju ulje pa vam posle samo par regeneracija na temperaturama preko 35 stepeni ulje 5w 30 postaje toliko razređeno da je viskoznosti kao 5w 20 ili 5w 10 i na visokim temperaturama ne pruža dobro podmazivanje i zaštitu motoru.
(Coa, 27. jul 2021 09:12)

Apsolutno tačno

Au

pre 2 godine

...a u medjuvremenu promenim bar 1-2 puta sam, da bolje ocuvam auto. Nije neki posao.
(Ijakoee, 27. jul 2021 09:41)...
Nadam se da staro ulje sipate sebi u salatu kad ga istočite iz automobila, a ne u naše reke.

Cile Mile

pre 2 godine

Boja ulja zavisi prvenstveno od ulja, neka se menjaju na 5.000 km, neka na 50.000 km. Uglavnom boja ne zavisi toliko od kilometraže koliko od stanja motora i načina vožnje.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

@Dejan:

У сервисној књижици за Renault Laguna III 2.0 dci јасно пише да се уље 5-40 у мотору мења на 30.000 пређених километара. Наравно, сервис је обавезан минимум једном годишње, па сад прешао толико километара или не, мења се уље, ако се вози више од 30.000, онда се уље мења чешће. Филтер уља се мења сваке две године.

То само у Србији људи купују половне дизеле да возе 10.000 километара годишње, и то по кратким релацијама у малим градовима, а још ако ауто има и DPF филтер, ето проблема.

Од кад су Зорана Михајловић и Синиша Мали почели да хараче са акцизама за гориво, све се пореметило!!! Људи све мање возе на бензин и плин. Руку на срце, акцизе су и раније биле велике, али је њихов однос био технички и еколошки боље осмишљен.

Политику нећу да коментаришем, али примећујем да
ни један министар у досадашњим Вучићевим владама није стручно компетентан за ресор који води, јер је он сам ионако стручан за све!

ne znam

pre 2 godine

Meni se čini da je ovo dokaz da ustvari ne treba toliko često koliko nas proizvođači i serviseri ubeđuju da treba kad je auto išao normalno toliko dugo bez kvara. Naravno, ovo je preterano, ali navodi na razmišljanje...

Dejan

pre 2 godine

Naj pravilnija zamena ulja je po potrosnji spaljenog goriva,sad naravno to niko ne radi na autu a i ovima sto ovde baljezgaju,to je novost u zivotu ! Nije problem u ulju nego u tome sto filter goriva ne moze da izdrzi 30k km,zapusi se i svo djubre ide u krug ! Sto se cesce menja ulje u motoru,to motor duze traje !!! Ovi sto menjaju ulje na 30 hiljada i jos se hvale sa tim, bezite od takvih sto dalje !

chupavi

pre 2 godine

Ulje se menja u zavisnosti od preporuke proizvodjaca.

Neka ulja se menjaju na 7,000km, ili 6 meseci, zavisi sta je prvo, neka na 15,000km ili godinu dana, a ima i onih koji guraju do 30,000km ili dve godine.

Ja koristim 5-40, i preporuka je 15,000km ili na godinu dana, a uvek promenim na godinu jer predjem oko 10,000km godisnje.

dejan lazarica

pre 2 godine

uvek je bolje raditi mali servis na npr 15 umesto 25 hiljada. to oni napisu na 30 hiljada da bi pre crkao da kupis opet nov auto da im das pare

rebro

pre 2 godine

@Da, kupiš nov auto i u servis ideš svake godine jer tako nalaže kompjuter. Zato imaš garanciju. Auto se menja, a ne vozi se 25 godina isti. Problem ljudi u Srbiji je što bi svi hteli premijum brendove pa onda kupuju 10 godina star Audi, BMW ili Merc umesto da kupe novu Dačiju, Megana ili Kiju. Nov auto ima garanciju, a stari auto ima servis svaka 3 meseca.

Balaban

pre 2 godine

Naj pravilnija zamena ulja je po potrosnji spaljenog goriva,sad naravno to niko ne radi na autu a i ovima sto ovde baljezgaju,to je novost u zivotu ! Nije problem u ulju nego u tome sto filter goriva ne moze da izdrzi 30k km,zapusi se i svo djubre ide u krug ! Sto se cesce menja ulje u motoru,to motor duze traje !!! Ovi sto menjaju ulje na 30 hiljada i jos se hvale sa tim, bezite od takvih sto dalje !
(Dejan, 27. jul 2021 10:07)

Jesi li probao da se zaposliš u npr. Mercedesu? Glupo je da traćiš svoje znanje i talenat ovde kad možeš da odeš u Nemačku i da im objasniš kako baljezgaju što će ti doneti slavu i novac.

Coa

pre 2 godine

Umesto 5w 30 ulja koga se u Srbiji sipa 90% vozača na ovim vrućinama koristite ulje 5w 40 naročito važno za novije dizelaše sa DPF -om i pod obavezno za motore koji umesto kaiša imaju lanac.

Na temperaturama preko 30 pa i 35 stepeni ulje 5w 40 se manje "razbija" od 5w 30 i ostavlja bolji uljni film na metalnim delovima naročito na dugim vožnjama recimo do mora.
Regeneracije DPF -a naročito prekinute regeneracije dodatno razređuju ulje pa vam posle samo par regeneracija na temperaturama preko 35 stepeni ulje 5w 30 postaje toliko razređeno da je viskoznosti kao 5w 20 ili 5w 10 i na visokim temperaturama ne pruža dobro podmazivanje i zaštitu motoru.

rebro

pre 2 godine

@strucnost ispred politike, nov auto ide svake godine na servis. Kompjuter pokaže dve mogućnosti "ili 24000km ili 12 meseci". Šta prvo dođe. Tako da se ide na servis svake godine. Zato i postoji garancija.

pa

pre 2 godine

Zaboravila da ode na servis?
Mozda joj niko nije rekao da na autu postoji nekakav servis i da bi morao da se uradi,ponekad.Ali sta ces,njena stvar.
Ja ne vozim bas svaki dan,vozim po potrebi.Godisnje jedva predjem oko 5000 km,takva mi je situacija.
Posto mi je motor benzin,1.2 16v svake godine menjam ulje.Staje 2.7 litara,dobijem po nabavnoj ceni,originalno je iz uvoza,komsija radi u takvoj firmi pa mi nabavi 3 litre,kosta me 650 din litar,Selenia 20k.Filter vazduha i ulja po 300 din,otprilike.Jako puno znaci za motor a nije mi neki trosak jednom godisnje.Tako je bar od mene.Gledam na YT Dino iz Bosne,covek sve zivo zna o uljima,ih hobija.Stalno prica o uljuu.Ulje je posebna grana nauke i veoma kompleksna nauka.

Ijakoee

pre 2 godine

Ma kakve preporuke proizvodjaca, ono nema veze s mozgom. Imam auto 2018. Godiste i pise da je zamena ulja na svakih 28 000. Jeste da je na novijim autima to poboljsano, ali opet, 28 000... Ja na svakih 28 000 menjam u ovlascenom servisu,cisto da bi bilo sve uredno kad prodajem, a u medjuvremenu promenim bar 1-2 puta sam, da bolje ocuvam auto. Nije neki posao.

Markoni

pre 2 godine

Evo i kod mene na službenom autu koji je uzet na lizing kad god sam uzeo auto iz redovnog servisa otvorim haubu i pogledam, nigde traga da su pipnuli filter ulja, poklopac za ulje, filter vazduha, sluda prašina i prljavo, znači ne menjaju jer ne traba da se menja.

supa

pre 2 godine

@strokavi mozak

Slažem se. Svi misle da će sada sa el. vozilima skoro pa nestati održavanje. Hoće po principu, malo voziš pa kupiš nov, kao veš mašina. Da je poenta da nema mnogo održavanja i da vozilo traje i traje, još bi se pravili kao pre 30 godina. Ali, svi znamo da nije tako.

Strokavi mozak

pre 2 godine

Elektricno vozilo, i zaboravimo na ulja, dizne, dpf, egr, cat itd. Punjenje i odrzavanje kao elektricni trotinet.
(E, 26. jul 2021 17:28)
Nista ne brini.Bas je kao el.trotinet.Samo je kapacitet baterije 300x veci tako da auto ima i sistem za hladjenje baterija i jos brdo drugih sistema(prenosi i ostalo).Ne branim dizele i benzince,ali isti ti proizvodjaci koji su ih pravili prave i el automobile.Nisam nesto siguran da ce da se odreknu ogromnog profita koji im donosi prodaja delova i servisa.Samo za sad se vesto kriju te"mane"el.vozila jer nisu jos uvek popularna i omasovljena.Citao sam skoro za onog taksistu iz Norveske ili Svedske koji je Teslom presao 10000000 i nesto kilometara.3 x menjao baterije,svaka zamena 30000 evra.Znaci oko 300000 i nesto prodjes i zbogom baterija.

Majstor kvariš

pre 2 godine

Nemojte ljudi da vas lažu po servisima, u uputstvima i slični prevaranti. Ulje se ne mora menjati nikada, samo bacate pare. Uvek je masno ne možeš ruke oprati. Verujte mi, ne lažem vas ;)

PS. Inače, jako dobro živim i mnogo volim stručnjake što se razumeju u sve. Ove nove članove partije mnogo volim, oni sve znaju i ja ne moram ništa da se petljam u svoj posao. Kada dodju, oni mi kažu šta sa pokvarilo i šta da menjam. Ih, volim vas do neba. Množili se kotili se....

Boki

pre 2 godine

Moja zena presla preko 30K za godinu dana izmedju 2 mala servisa. Pre toga je auto stajao 7-8 meseci jer je bio visak dok nije zatrebao. Sad je na 325K nista mu ne fali.
Mitsubishi Space Star, 1.9 DID. Renault-ov motor valjda.

Dušan

pre 2 godine

30 kkm fabrika ulja navodi za slucaj idealnog rada motora, npr. na ispitnom stolu. Za realne eksploatacione okolnosti treba prepoloviti vek trajanja.
Za 15 kkm već se većina aditiva u ulju degradirala.

Milos Radunkovic

pre 2 godine

Мењам уље по препоруци произвођача. Тренутно је То на 15000км, мада ми неки мајстори саветују да мењам на 5000км, у питању је најквалитетније синтетички уље.

Gradimir

pre 2 godine

Znam za slučaj kada je direktor predstavništva jedne strane kompanije u Srbiji vozio auto 3 godine, oko 100.000, bez zamene ulja. Posle je preuzeo novi. Mislim da je bila Vectra poslednje generacije.

Srđan BL

pre 2 godine

Sto se tice sve duzih intervala zamjene ulja poenta je da su stara ulja problem za preradu i odlaganje... Lakse ih je duze zadrzati u motoru, a sa druge strane motor je potrosni materijal ciji vijek trajanja je sve kraci...
Intervali se produzuju jer ce prosjecan zivotni vijek motora u putnickim vozilima od 250.000km izgurati svaki motor... Zato kada pricam sa prodavcima dijelova mogu cuti kako na autima "frisko" iz uvoza sve cesce odlaze bregaste osovine, hidro podizaci, klipovi, turbine. Sve je kraceg zivotnog vijeka.
Ljudi koji vec dugo rade u prodaji dijelova nikada nece preporuciti tako dug interval zamjene, ne zato sto im je interes prodaja ulja vec sto dobro znaju da se iza price o dugim servisnim interavilima krije samo problem odlaganja starih ulja...
Proizvodjaci ulja ce napraviti ulje koje se nece razgraditi u tako dugom servisnom intervalu, ali kolicina prljavstine koju ce ulje nakon toliko vremena sakupiti u sebi ne moze nikakva filtracija da otkloni... Zato su noviji motori (dizelski) sve prljaviji iznutra, a vitalni dijelovi sve kraceg zivotnog vijeka...
Svima koji podrzavaju pricu o 30.000km puno pozdrava uz sigurnu konstataciju da je motoru na mom autu sa 160.000km i servisnim intervalom na 10.000km sigurno zagarantovan duzi zivotni vijek nego motoru sa tako dugim intervalima zamjene ulja...
Limuzine i karavane su zamijenili nekakvi Crossoveri i SUV-ovi, od kojih najvise profitiraju proizvodjaci guma jer im dimenzije rapidno rastu. Osim toga na "perfidan" nacin se automobili iz nize klase guraju u visu, po cijeni iste te vise klase. Po par proizvodjaca vrti modele automobila na istim osnovama, pa se kupce marketingom uvjerava u nekakvu individualnost... Servisni intervali sve duzi, ali i skuplji, jer je u startu lakse uzeti vise para...
I onda citam kako je 30.000km bolje od 10.000-15.000km, pa marketing je zaista cudo... Jedno je sigurno a to je da su kupci automobila "ovce" najlakse za sisane, jer sve sto se prodaje na veliko (automobili) krpi rupe za one sto kupuju vozila na malo (avioni, brodovi i sl.), jer zasto bi oni brinuli za ekologiju kad moze "sitna raja"...

Vlada

pre 2 godine

Nije bas kilometraza jedino merilo, ima i do uslova/vremena eksploatacije.

30000km za automobil koji je najveci deo vremena na autoputu (prosek 85-100kmh) je oko 300-350 radnih sati motora.
12500km za automobil koji je najveci deo vremena u gradu (prosek 30-40kmh) je 315-415 radnih sati.

Kmekenro

pre 2 godine

Sto se tice Sprintera i Iveka, ono sto niste napomenuli da u novog Sprintera sa zadnjom vučom ide 11.5 litara ulja, a sa prednjom 8 litara. Po fabrickoj specifikaciji moze i full i polusintetika. Ipak nije isto kada sipate 4 l ulja, i kada sipate 11.5l.

Radijator

pre 2 godine

Naša mila zemlja puna apsurda. Kod zubara se ide kad boli. Ne daj bože redovne kontrole. Isto i kod kardiologa. Ali zato se ulje menja na 9999 km. Fabrika kaže na 20000 ali šta oni znaju. Još kad paćenik, spadam u tu grupu, nekako navuče za novi najeftiniji automobil, pa samo što mu žrtvu ne prinosimo.
(Jare u mleku, 26. jul 2021 17:23)

Sve tačno.
Zato polovnjak samo kupljen nov u Srbiji.
Ovde je auto ozbiljna investicija i prvi vlasnik ga gleda ko rodjeno dete kad ga se jednom dokopa. I 10 godina star moze da bude sasvim solidan. Naročito benzinac, pošto mu manje smetaju kraće relacije koje 90% ljudi vozi kod nas. Za dizela je kad ga upalis sve ispod 30km štetno.

Peugeot Expert 2009 2.0 HDI

pre 2 godine

Kod mene u servisnoj knjižici piše da je menjanje ulja na 30.000 km. Kupio ga novog i u servisu mi uvek menjali ulje kako je i predviđeno. Sad sam na 260.000 km

jovan

pre 2 godine

Ja vozim službeni Iveco kombi, ulje se menja na 50.000km. Do sada sam prešao 24000 na displeju piše da do sledeće zamene ima još 26000km.

Da

pre 2 godine

Au koliko "strucnjaka" koji menjaju ulje na 30000km. Samo ih zaobidjite prilikom kupovine automobila od njih. Proizvodjaci stave interval na 30000km da bi vas otkacili, jer tako nov auto i motor ce preziveti, al im je krajnji cilj da auto "sto pre" ode ode u staro gvozdje da kupite novi.

Agrarac

pre 2 godine

@Res, 26. jul 2021 16:48
Nema puno filozofije.
30k km ili godinu dana. Koji se uslov prije ispuni.
Posto ja vozim puno u gradu, menjam na oko 9-10k km. Toliko naverglam za godinu dana.
Voda je gušća od ulja. Ulje ima i funkciju deterdženta, koja nečistoće drži u sebi. Ako ima puno kreni-stani vožnje, ulje se pre roka umori.

che

pre 2 godine

Seevisni interval za grande punto je 30 000km.proveri u bord racunaru. Svaki put se resetuje nakon zamene ulja.
E sad dal bas treba cekati 30k ne znam. Ja sam 1 menjao na 5k zbog kvara, 3x10k, 1x 20k da probam. Full sintetiku sipam. Selenia multipower gas.

zikapn

pre 2 godine

Ulje se menja na 10 do 15.000 km u Srbiji. Ulje se proverava tako sto se motor zagreje na radnu temperaturu, ugasi se, saceka 5 min i izmeri. Sve ostalo je manje tacno!

Kobaja Grande

pre 2 godine

Ulje u motoru menjas jednom godisnje ili na 10-15.000km, da bi motor duze trajao. Prilikom zamene ulja stavis i novi filter ulja.
Mirno spavas, bez obzira sto "moze i na 20 i na 30.000km".
Uskoro ce jeftini elektricari, pa zamene motornog ulja nece ni biti...odlazi u istoriju.

Goran

pre 2 godine

Mislim da nije pogrešila sem za 6.000 ,inače na zapadu je uobičajeno da se ulje menja na 30.000 km . kod novih skoda zupčasti se menja na 210.000 km , porsche ima long life zamenu ulja ,tj prvi servis na 30.000 ,samo kod nas je to na 10-15.000 ,sto samo govori da je gorivo lošeg kvaliteta ,a o ulju da ne govorim .

Jare u mleku

pre 2 godine

Naša mila zemlja puna apsurda. Kod zubara se ide kad boli. Ne daj bože redovne kontrole. Isto i kod kardiologa. Ali zato se ulje menja na 9999 km. Fabrika kaže na 20000 ali šta oni znaju. Još kad paćenik, spadam u tu grupu, nekako navuče za novi najeftiniji automobil, pa samo što mu žrtvu ne prinosimo.

Res

pre 2 godine

Ja godinama menjam ulje na vise automobila na 30.000km i nikad problem, kao i ceo svet. Dok moji prijatelji na zapadu u Porscheima menjaju na 60.000km ulje. Jednostavno ljudi ne zele obavezu. Dok u Srb se menja na 9.999km i jos 100km ranije. Ljudi mani te se, nisu to mineralna ulja iz 90ih. I jos nesto, ulje u dizelu je skroz crno vec nakon 5km. I jos jedna zabluda je da se nivo ulja meri iskljucivo ujutru na hladan motor. Sinteticko ulje je gusto skoro kao voda i slije se za 1m.

Gruja

pre 2 godine

Imao sam par auta do sada sa komplet servisnom istorijom iz Nemacke, redovno servis na 30tkm. Ja naravno nisam tako nastavio, vec mozda na 15tkm, ali ocigledno da je fabrika preporucila drugacije, cim su se pridrzavali toga u garantnom roku.

s mile

pre 2 godine

Većina naših dizelaša ima ovako crno ulje na 10-15000km. Svakako je trebala ranije da zameni, cenim da je auto opominjao. Ali ništa strašno

Jare u mleku

pre 2 godine

Naša mila zemlja puna apsurda. Kod zubara se ide kad boli. Ne daj bože redovne kontrole. Isto i kod kardiologa. Ali zato se ulje menja na 9999 km. Fabrika kaže na 20000 ali šta oni znaju. Još kad paćenik, spadam u tu grupu, nekako navuče za novi najeftiniji automobil, pa samo što mu žrtvu ne prinosimo.

Radijator

pre 2 godine

Naša mila zemlja puna apsurda. Kod zubara se ide kad boli. Ne daj bože redovne kontrole. Isto i kod kardiologa. Ali zato se ulje menja na 9999 km. Fabrika kaže na 20000 ali šta oni znaju. Još kad paćenik, spadam u tu grupu, nekako navuče za novi najeftiniji automobil, pa samo što mu žrtvu ne prinosimo.
(Jare u mleku, 26. jul 2021 17:23)

Sve tačno.
Zato polovnjak samo kupljen nov u Srbiji.
Ovde je auto ozbiljna investicija i prvi vlasnik ga gleda ko rodjeno dete kad ga se jednom dokopa. I 10 godina star moze da bude sasvim solidan. Naročito benzinac, pošto mu manje smetaju kraće relacije koje 90% ljudi vozi kod nas. Za dizela je kad ga upalis sve ispod 30km štetno.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Ulje u motoru menjas jednom godisnje ili na 10-15.000km, da bi motor duze trajao. Prilikom zamene ulja stavis i novi filter ulja.
Mirno spavas, bez obzira sto "moze i na 20 i na 30.000km".
Uskoro ce jeftini elektricari, pa zamene motornog ulja nece ni biti...odlazi u istoriju.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

@Dejan:

У сервисној књижици за Renault Laguna III 2.0 dci јасно пише да се уље 5-40 у мотору мења на 30.000 пређених километара. Наравно, сервис је обавезан минимум једном годишње, па сад прешао толико километара или не, мења се уље, ако се вози више од 30.000, онда се уље мења чешће. Филтер уља се мења сваке две године.

То само у Србији људи купују половне дизеле да возе 10.000 километара годишње, и то по кратким релацијама у малим градовима, а још ако ауто има и DPF филтер, ето проблема.

Од кад су Зорана Михајловић и Синиша Мали почели да хараче са акцизама за гориво, све се пореметило!!! Људи све мање возе на бензин и плин. Руку на срце, акцизе су и раније биле велике, али је њихов однос био технички и еколошки боље осмишљен.

Политику нећу да коментаришем, али примећујем да
ни један министар у досадашњим Вучићевим владама није стручно компетентан за ресор који води, јер је он сам ионако стручан за све!

Gruja

pre 2 godine

Imao sam par auta do sada sa komplet servisnom istorijom iz Nemacke, redovno servis na 30tkm. Ja naravno nisam tako nastavio, vec mozda na 15tkm, ali ocigledno da je fabrika preporucila drugacije, cim su se pridrzavali toga u garantnom roku.

jovan

pre 2 godine

Ja vozim službeni Iveco kombi, ulje se menja na 50.000km. Do sada sam prešao 24000 na displeju piše da do sledeće zamene ima još 26000km.

Agrarac

pre 2 godine

@Res, 26. jul 2021 16:48
Nema puno filozofije.
30k km ili godinu dana. Koji se uslov prije ispuni.
Posto ja vozim puno u gradu, menjam na oko 9-10k km. Toliko naverglam za godinu dana.
Voda je gušća od ulja. Ulje ima i funkciju deterdženta, koja nečistoće drži u sebi. Ako ima puno kreni-stani vožnje, ulje se pre roka umori.

s mile

pre 2 godine

Većina naših dizelaša ima ovako crno ulje na 10-15000km. Svakako je trebala ranije da zameni, cenim da je auto opominjao. Ali ništa strašno

Da

pre 2 godine

Au koliko "strucnjaka" koji menjaju ulje na 30000km. Samo ih zaobidjite prilikom kupovine automobila od njih. Proizvodjaci stave interval na 30000km da bi vas otkacili, jer tako nov auto i motor ce preziveti, al im je krajnji cilj da auto "sto pre" ode ode u staro gvozdje da kupite novi.

Goran

pre 2 godine

Mislim da nije pogrešila sem za 6.000 ,inače na zapadu je uobičajeno da se ulje menja na 30.000 km . kod novih skoda zupčasti se menja na 210.000 km , porsche ima long life zamenu ulja ,tj prvi servis na 30.000 ,samo kod nas je to na 10-15.000 ,sto samo govori da je gorivo lošeg kvaliteta ,a o ulju da ne govorim .

Res

pre 2 godine

Ja godinama menjam ulje na vise automobila na 30.000km i nikad problem, kao i ceo svet. Dok moji prijatelji na zapadu u Porscheima menjaju na 60.000km ulje. Jednostavno ljudi ne zele obavezu. Dok u Srb se menja na 9.999km i jos 100km ranije. Ljudi mani te se, nisu to mineralna ulja iz 90ih. I jos nesto, ulje u dizelu je skroz crno vec nakon 5km. I jos jedna zabluda je da se nivo ulja meri iskljucivo ujutru na hladan motor. Sinteticko ulje je gusto skoro kao voda i slije se za 1m.

Peugeot Expert 2009 2.0 HDI

pre 2 godine

Kod mene u servisnoj knjižici piše da je menjanje ulja na 30.000 km. Kupio ga novog i u servisu mi uvek menjali ulje kako je i predviđeno. Sad sam na 260.000 km

Srđan BL

pre 2 godine

Sto se tice sve duzih intervala zamjene ulja poenta je da su stara ulja problem za preradu i odlaganje... Lakse ih je duze zadrzati u motoru, a sa druge strane motor je potrosni materijal ciji vijek trajanja je sve kraci...
Intervali se produzuju jer ce prosjecan zivotni vijek motora u putnickim vozilima od 250.000km izgurati svaki motor... Zato kada pricam sa prodavcima dijelova mogu cuti kako na autima "frisko" iz uvoza sve cesce odlaze bregaste osovine, hidro podizaci, klipovi, turbine. Sve je kraceg zivotnog vijeka.
Ljudi koji vec dugo rade u prodaji dijelova nikada nece preporuciti tako dug interval zamjene, ne zato sto im je interes prodaja ulja vec sto dobro znaju da se iza price o dugim servisnim interavilima krije samo problem odlaganja starih ulja...
Proizvodjaci ulja ce napraviti ulje koje se nece razgraditi u tako dugom servisnom intervalu, ali kolicina prljavstine koju ce ulje nakon toliko vremena sakupiti u sebi ne moze nikakva filtracija da otkloni... Zato su noviji motori (dizelski) sve prljaviji iznutra, a vitalni dijelovi sve kraceg zivotnog vijeka...
Svima koji podrzavaju pricu o 30.000km puno pozdrava uz sigurnu konstataciju da je motoru na mom autu sa 160.000km i servisnim intervalom na 10.000km sigurno zagarantovan duzi zivotni vijek nego motoru sa tako dugim intervalima zamjene ulja...
Limuzine i karavane su zamijenili nekakvi Crossoveri i SUV-ovi, od kojih najvise profitiraju proizvodjaci guma jer im dimenzije rapidno rastu. Osim toga na "perfidan" nacin se automobili iz nize klase guraju u visu, po cijeni iste te vise klase. Po par proizvodjaca vrti modele automobila na istim osnovama, pa se kupce marketingom uvjerava u nekakvu individualnost... Servisni intervali sve duzi, ali i skuplji, jer je u startu lakse uzeti vise para...
I onda citam kako je 30.000km bolje od 10.000-15.000km, pa marketing je zaista cudo... Jedno je sigurno a to je da su kupci automobila "ovce" najlakse za sisane, jer sve sto se prodaje na veliko (automobili) krpi rupe za one sto kupuju vozila na malo (avioni, brodovi i sl.), jer zasto bi oni brinuli za ekologiju kad moze "sitna raja"...

Majstor kvariš

pre 2 godine

Nemojte ljudi da vas lažu po servisima, u uputstvima i slični prevaranti. Ulje se ne mora menjati nikada, samo bacate pare. Uvek je masno ne možeš ruke oprati. Verujte mi, ne lažem vas ;)

PS. Inače, jako dobro živim i mnogo volim stručnjake što se razumeju u sve. Ove nove članove partije mnogo volim, oni sve znaju i ja ne moram ništa da se petljam u svoj posao. Kada dodju, oni mi kažu šta sa pokvarilo i šta da menjam. Ih, volim vas do neba. Množili se kotili se....

Vlada

pre 2 godine

Nije bas kilometraza jedino merilo, ima i do uslova/vremena eksploatacije.

30000km za automobil koji je najveci deo vremena na autoputu (prosek 85-100kmh) je oko 300-350 radnih sati motora.
12500km za automobil koji je najveci deo vremena u gradu (prosek 30-40kmh) je 315-415 radnih sati.

Kmekenro

pre 2 godine

Sto se tice Sprintera i Iveka, ono sto niste napomenuli da u novog Sprintera sa zadnjom vučom ide 11.5 litara ulja, a sa prednjom 8 litara. Po fabrickoj specifikaciji moze i full i polusintetika. Ipak nije isto kada sipate 4 l ulja, i kada sipate 11.5l.

Balaban

pre 2 godine

Naj pravilnija zamena ulja je po potrosnji spaljenog goriva,sad naravno to niko ne radi na autu a i ovima sto ovde baljezgaju,to je novost u zivotu ! Nije problem u ulju nego u tome sto filter goriva ne moze da izdrzi 30k km,zapusi se i svo djubre ide u krug ! Sto se cesce menja ulje u motoru,to motor duze traje !!! Ovi sto menjaju ulje na 30 hiljada i jos se hvale sa tim, bezite od takvih sto dalje !
(Dejan, 27. jul 2021 10:07)

Jesi li probao da se zaposliš u npr. Mercedesu? Glupo je da traćiš svoje znanje i talenat ovde kad možeš da odeš u Nemačku i da im objasniš kako baljezgaju što će ti doneti slavu i novac.

Strokavi mozak

pre 2 godine

Elektricno vozilo, i zaboravimo na ulja, dizne, dpf, egr, cat itd. Punjenje i odrzavanje kao elektricni trotinet.
(E, 26. jul 2021 17:28)
Nista ne brini.Bas je kao el.trotinet.Samo je kapacitet baterije 300x veci tako da auto ima i sistem za hladjenje baterija i jos brdo drugih sistema(prenosi i ostalo).Ne branim dizele i benzince,ali isti ti proizvodjaci koji su ih pravili prave i el automobile.Nisam nesto siguran da ce da se odreknu ogromnog profita koji im donosi prodaja delova i servisa.Samo za sad se vesto kriju te"mane"el.vozila jer nisu jos uvek popularna i omasovljena.Citao sam skoro za onog taksistu iz Norveske ili Svedske koji je Teslom presao 10000000 i nesto kilometara.3 x menjao baterije,svaka zamena 30000 evra.Znaci oko 300000 i nesto prodjes i zbogom baterija.

che

pre 2 godine

Seevisni interval za grande punto je 30 000km.proveri u bord racunaru. Svaki put se resetuje nakon zamene ulja.
E sad dal bas treba cekati 30k ne znam. Ja sam 1 menjao na 5k zbog kvara, 3x10k, 1x 20k da probam. Full sintetiku sipam. Selenia multipower gas.

chupavi

pre 2 godine

Ulje se menja u zavisnosti od preporuke proizvodjaca.

Neka ulja se menjaju na 7,000km, ili 6 meseci, zavisi sta je prvo, neka na 15,000km ili godinu dana, a ima i onih koji guraju do 30,000km ili dve godine.

Ja koristim 5-40, i preporuka je 15,000km ili na godinu dana, a uvek promenim na godinu jer predjem oko 10,000km godisnje.

Ijakoee

pre 2 godine

Ma kakve preporuke proizvodjaca, ono nema veze s mozgom. Imam auto 2018. Godiste i pise da je zamena ulja na svakih 28 000. Jeste da je na novijim autima to poboljsano, ali opet, 28 000... Ja na svakih 28 000 menjam u ovlascenom servisu,cisto da bi bilo sve uredno kad prodajem, a u medjuvremenu promenim bar 1-2 puta sam, da bolje ocuvam auto. Nije neki posao.

france

pre 2 godine

Iz mog licnog iskustva ulje mjenjam na nekih 12-15k jer od tada pocinje da trosi ulje. Male servise odradim sam jer imam alat a to i volim. Sve sto mogu sam to i odradim. A osjecaj posle dobrog odradjenog posla, pa to nema novca koji moze platiti.

zikapn

pre 2 godine

Ulje se menja na 10 do 15.000 km u Srbiji. Ulje se proverava tako sto se motor zagreje na radnu temperaturu, ugasi se, saceka 5 min i izmeri. Sve ostalo je manje tacno!

rebro

pre 2 godine

@Da, kupiš nov auto i u servis ideš svake godine jer tako nalaže kompjuter. Zato imaš garanciju. Auto se menja, a ne vozi se 25 godina isti. Problem ljudi u Srbiji je što bi svi hteli premijum brendove pa onda kupuju 10 godina star Audi, BMW ili Merc umesto da kupe novu Dačiju, Megana ili Kiju. Nov auto ima garanciju, a stari auto ima servis svaka 3 meseca.

Dušan

pre 2 godine

30 kkm fabrika ulja navodi za slucaj idealnog rada motora, npr. na ispitnom stolu. Za realne eksploatacione okolnosti treba prepoloviti vek trajanja.
Za 15 kkm već se većina aditiva u ulju degradirala.

Mikelle

pre 2 godine

Nije neka greda sto je vozila 36.000km bez menjanja ulja, bitno je da ga je bilo dovoljno u motoru.
E sad, jeste bolje je da se menja na 15-20.000km, ali nije smak sveta.

Inace, kod dizel motora ulje postane crno nakon 2-3.000km, cisto da znate.
Ono sto je problem je sto se vremenom i radom gubi viskozitet ulja pa slabije podmazuje.

pa

pre 2 godine

Zaboravila da ode na servis?
Mozda joj niko nije rekao da na autu postoji nekakav servis i da bi morao da se uradi,ponekad.Ali sta ces,njena stvar.
Ja ne vozim bas svaki dan,vozim po potrebi.Godisnje jedva predjem oko 5000 km,takva mi je situacija.
Posto mi je motor benzin,1.2 16v svake godine menjam ulje.Staje 2.7 litara,dobijem po nabavnoj ceni,originalno je iz uvoza,komsija radi u takvoj firmi pa mi nabavi 3 litre,kosta me 650 din litar,Selenia 20k.Filter vazduha i ulja po 300 din,otprilike.Jako puno znaci za motor a nije mi neki trosak jednom godisnje.Tako je bar od mene.Gledam na YT Dino iz Bosne,covek sve zivo zna o uljima,ih hobija.Stalno prica o uljuu.Ulje je posebna grana nauke i veoma kompleksna nauka.

3210

pre 2 godine

Umesto 5w 30 ulja koga se u Srbiji sipa 90% vozača na ovim vrućinama koristite ulje 5w 40 naročito važno za novije dizelaše sa DPF -om i pod obavezno za motore koji umesto kaiša imaju lanac.

Na temperaturama preko 30 pa i 35 stepeni ulje 5w 40 se manje "razbija" od 5w 30 i ostavlja bolji uljni film na metalnim delovima naročito na dugim vožnjama recimo do mora.
Regeneracije DPF -a naročito prekinute regeneracije dodatno razređuju ulje pa vam posle samo par regeneracija na temperaturama preko 35 stepeni ulje 5w 30 postaje toliko razređeno da je viskoznosti kao 5w 20 ili 5w 10 i na visokim temperaturama ne pruža dobro podmazivanje i zaštitu motoru.
(Coa, 27. jul 2021 09:12)

Apsolutno tačno

Dejan

pre 2 godine

Naj pravilnija zamena ulja je po potrosnji spaljenog goriva,sad naravno to niko ne radi na autu a i ovima sto ovde baljezgaju,to je novost u zivotu ! Nije problem u ulju nego u tome sto filter goriva ne moze da izdrzi 30k km,zapusi se i svo djubre ide u krug ! Sto se cesce menja ulje u motoru,to motor duze traje !!! Ovi sto menjaju ulje na 30 hiljada i jos se hvale sa tim, bezite od takvih sto dalje !

Gradimir

pre 2 godine

Znam za slučaj kada je direktor predstavništva jedne strane kompanije u Srbiji vozio auto 3 godine, oko 100.000, bez zamene ulja. Posle je preuzeo novi. Mislim da je bila Vectra poslednje generacije.

Majstor kvariš

pre 2 godine

Znam lika koji nije menjao ulje 90.000 km, kupio nov auto, nije znao da ulje treba da se menja. Samo je dolivao.

U jednom trenutku auto ie samo stao na 90.000.

Prva specijala…
(Pera, 27. jul 2021 14:50)

Naravno, sve je bilo baš tako. Oni u salonu mu rekli da ne mora da dolazi na redovne servise, nisu ga zvali, slali mu kejlove, pisma. Brate, kada kupiš jednom nov auto, saznačeš sve procedure pa nećeš ovako lupati.

Vlada

pre 2 godine

Vi sto menjate ulje na 10k a pisali ste ovde na temi, da mi ostavite podatke. Kad budem zanavljao vozni park vi ste mi sigurniji nego ovi dolivaci :).

supa

pre 2 godine

@strokavi mozak

Slažem se. Svi misle da će sada sa el. vozilima skoro pa nestati održavanje. Hoće po principu, malo voziš pa kupiš nov, kao veš mašina. Da je poenta da nema mnogo održavanja i da vozilo traje i traje, još bi se pravili kao pre 30 godina. Ali, svi znamo da nije tako.

dejan lazarica

pre 2 godine

uvek je bolje raditi mali servis na npr 15 umesto 25 hiljada. to oni napisu na 30 hiljada da bi pre crkao da kupis opet nov auto da im das pare

Au

pre 2 godine

...a u medjuvremenu promenim bar 1-2 puta sam, da bolje ocuvam auto. Nije neki posao.
(Ijakoee, 27. jul 2021 09:41)...
Nadam se da staro ulje sipate sebi u salatu kad ga istočite iz automobila, a ne u naše reke.

pojma nemam

pre 2 godine

Bez obzira na vrstu ulja, svako gubi viskoznost upotrebom, pa cak i samim stajanjem u motoru u slucaju da ne vozite mnogo. Preporuke proizvodjaca za zamenu mozete da pratite ako nemate nameru duze da posedujete vozilo. Sve te truncice i partikli u starom ulju vam cirkulisu kroz motor i uzrokuju mikroskopska ostecenja koja vremenom rastu i skracuju zivot tog motora. Ne verujem u teoriju da je normalno voziti auto samo dok je u garanciji, pa onda staro za novo. Uostalom ako motor pocne da vam “guta” ulje zbog ostecenih ventila, ni garancija vam to nece pokriti. Savremeni motori mogu zaista dugo trajati uz osnovno odrzavanje, a prva stvar je promena ulja i filtera. Proizvodjac preporucuje 7k milja, ja menjam na 5. Zasto bih menjao auto ako me ovaj perfektno sluzi, normalno uz redovno odrzavanje

kole

pre 2 godine

Godisnje prelazim oko 10.000 km jer mi je posao od kuce 6 km, a posto radim 24h, pa tri dana slobodan, tu napravim jedva 100km. Ostalo po gradu, do roditelja, familije, izleti sl. Pred svako putovanje na more promenim ulje i sve filtere sto kosta oko 8000din. Mozda bih mogao da vozim jos 5000km, ali auto me dobro sluzi, uvek me bezbedno odveze gde sam krenuo, pa racunam, treba malo i njemu ugoditi. Nisu neke pare, a i lepo se osecam kad znam da sam ucinio sve sto je do mene da tako i ostane. U nasem gorivu ima drasticno vise sumpora nego na zapadu, a on utice na korodiranje pokretnih delova motora i turbine. Ovi sto produzavaju intervale na preko 20.000km su jednostavno cicije, a od takvih bezim kao od kuge.

rebro

pre 2 godine

@strucnost ispred politike, nov auto ide svake godine na servis. Kompjuter pokaže dve mogućnosti "ili 24000km ili 12 meseci". Šta prvo dođe. Tako da se ide na servis svake godine. Zato i postoji garancija.

ne znam

pre 2 godine

Meni se čini da je ovo dokaz da ustvari ne treba toliko često koliko nas proizvođači i serviseri ubeđuju da treba kad je auto išao normalno toliko dugo bez kvara. Naravno, ovo je preterano, ali navodi na razmišljanje...

Milos Radunkovic

pre 2 godine

Мењам уље по препоруци произвођача. Тренутно је То на 15000км, мада ми неки мајстори саветују да мењам на 5000км, у питању је најквалитетније синтетички уље.

Boki

pre 2 godine

Moja zena presla preko 30K za godinu dana izmedju 2 mala servisa. Pre toga je auto stajao 7-8 meseci jer je bio visak dok nije zatrebao. Sad je na 325K nista mu ne fali.
Mitsubishi Space Star, 1.9 DID. Renault-ov motor valjda.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Морам да исправим самог себе. Прсо сам и ја од ове врућине.

Филтер уља се мења кад и уље, а филтер горива на две године, па чак и дуже, мада код неких аутомобила иде и сваке године, зависно од конструкције. То је зато што се код неких може проверити запрљаност, па чак и мало испрати. Наравно, ако сипаш ђубре од горива, ту не помаже ништа.

dulex

pre 2 godine

Aman ljudi, ne zavisi interval od marke auta nego od kvaliteta ulja. Ja sipam Total 5-30w i menjam na 15000 km. Dok sam sipao u starija vozila 10-40 menjao sam na 10000.

Vlada

pre 2 godine

Benzinac je, pise na nalepnici na haubi kad se pauzira video.
Onako crno ulje jos ne videh na benzincu, mada u mlazu moze da zavara boja, brisanje papirom tek pokaze boju. I dalje ne verujem da je prislo crnom kao dizlo sto bude...

Coa

pre 2 godine

Umesto 5w 30 ulja koga se u Srbiji sipa 90% vozača na ovim vrućinama koristite ulje 5w 40 naročito važno za novije dizelaše sa DPF -om i pod obavezno za motore koji umesto kaiša imaju lanac.

Na temperaturama preko 30 pa i 35 stepeni ulje 5w 40 se manje "razbija" od 5w 30 i ostavlja bolji uljni film na metalnim delovima naročito na dugim vožnjama recimo do mora.
Regeneracije DPF -a naročito prekinute regeneracije dodatno razređuju ulje pa vam posle samo par regeneracija na temperaturama preko 35 stepeni ulje 5w 30 postaje toliko razređeno da je viskoznosti kao 5w 20 ili 5w 10 i na visokim temperaturama ne pruža dobro podmazivanje i zaštitu motoru.

Cile Mile

pre 2 godine

Boja ulja zavisi prvenstveno od ulja, neka se menjaju na 5.000 km, neka na 50.000 km. Uglavnom boja ne zavisi toliko od kilometraže koliko od stanja motora i načina vožnje.

Dejan

pre 2 godine

Dobar mi ovaj rebro sto zna da pazari samo novo pa tako deli savete a ni sam ne zna sta je veliki servis u renoja jer da zna samo koliko kosta ne bi takve gluposti pisao. Odrzavaj ti prike polovan a po svakoj preporuci i predji godisnje 60-80 hiljada kilometara e tu se pokazuju kvalitet auta i ko je gazda auta ! On odvoza,servis preuzme staro,daj novo i tako u krug, klasicna prica ,,belih cigana,, nista drugo,veliki servis u 1,5dci ne mere ispod 400-500e ako cemo zvanicni servis, po šupama malo jeftinije, benzinci za 100e manje. Klasicna prica u srba,kad cuje nesto novo odmah pljuje o tome, pa i tvoji francušiči u servisu se pridrzavaju tog TO1 i ostalo,samo su menadjerski tebi to objasnili kao ovci za sisanje na neki finiji nacin da bi ti to prihvatio, to je cela poenta price,lako se zakljuciti iz napisanog

Markoni

pre 2 godine

Evo i kod mene na službenom autu koji je uzet na lizing kad god sam uzeo auto iz redovnog servisa otvorim haubu i pogledam, nigde traga da su pipnuli filter ulja, poklopac za ulje, filter vazduha, sluda prašina i prljavo, znači ne menjaju jer ne traba da se menja.

genijalac

pre 2 godine

Ovi sto produzavaju intervale na preko 20.000km su jednostavno cicije, a od takvih bezim kao od kuge.
(kole, 28. jul 2021 00:36)

bezis od ljudi koji menjaju ulje na 20000!? jel to neka alergija ,ono prodjes ulicom kraj coveka koji nije menjao ulje 20000 i izbije ti osip ili sta. jel ima neka dijagnoza ili jednostavno mu znas po češljanju ili po pogledu u ocima. inace novi auti jave kad menjas ulje, ako dodjes u ovlašteni pre nego sto ti izbaci na ekranu ispasces budala. znaju valjda proizvođaci koji su ulozili milijarde i stotine inžinjera kad se menja ulje ili gresim,mozda je tvoja dijagnoza neki novi i bolji pokazatelj.
svasta ,"bezim ko od kuge" zbog toga sto neko menja ulje ovako ili onako,to nije pokazatelj kakav je covek. ja imam prijatelja doktora spasio je 3 zivota da ja znam ,kupio je novi auto i vozio ga 35000 milja i nije menjao ulje dok ga ja nisam slucajno pitao. kaze kakvo ulje otkud znam nije mi niko rekao ,racunam novi je auto ne moram nista. covek doktor za ljude a za aute tuduk,nisu svi ljudi opterceni autom. kupi novi voza 3g uzme opet novi.

Dejan

pre 2 godine

Samo ti prike menjaj ulje po tvojim preporukama,zna se da je reno srednje jace smece od auta ! Ja sam eto ucio sta znaci tehnicko odrzavanje raznih agregata TO1 pa do TO3, ne trebaju meni tudje preporuke ni tvoje. Ja znam sta je posao i stojim iza tog sto sam napisao a ti hvalis sa svijom gluposcu u ne znanjem,jos se i ponosis sa tim sto sve to kao znas ! Neka ti, Sretan put

kole

pre 2 godine

@genijalac
Prepoznao si se stipso, pa penis i sikces kao ljuta guja. Moj kum je pre par god. dosao iz Svedske novom Kijom Optimom i otisao u ovlasceni servis u Zemunu da uradi mali servis i servis autom. menjaca na 30.000 na koliko se radi tamo. Ovde su mu rekli da je ovde interval za taj isti auto 15.000 bas zbog losijeg goriva, jer mi naftu uglavnom dobijamo iz Sibira, a tu je procenat sumpora veoma visok. Na zapadu uglavnom kupuju laku brent naftu iz zemalja zaliva. A ovi sto navode primere poznanika koji nikad ne menjaju ulje me podsecaju na one koji pricaju o dedi koji je pio kao Rus i pusio kao Turcin, a doziveo 95 leta. Moz se desi, al ne mora da znaci. Uzgred, moj kolega ima Golfa u garanciji i insistirao je da mu urade mali servis na 15.000 iako su ga ubedjivali da se to radi na 30.000. Njima je cilj da satres auto za 200.000 i kupis nov, iako moze da izdrzi 700.000 ali zamena ulja na 10.000, max 15.000.

Mariks

pre 2 godine

Mnogo fakrora uticu na to kada je zaista potrebno zameniti ulje. Razume se, nije isto 25000km predjenih na otvorenom putu i isto toliko u gradskoj voznji. Po mom misljenju, logicnije bi bilo uvesti radne sate motora nego li broj predjenih km. Svakako, dobro sinteticko ulje gradska voznja max 15000km i zamena, otvoreno moze i do 20000km. Sve preko ne valja. Komentare poput "vozio sam 50000km, istocio, ono kao novo" itd, necu da komentarisem. Pozdrav svima !

Pera

pre 2 godine

Znam lika koji nije menjao ulje 90.000 km, kupio nov auto, nije znao da ulje treba da se menja. Samo je dolivao.

U jednom trenutku auto ie samo stao na 90.000.

Prva specijala…

Dejan

pre 2 godine

Dobar mi ovaj rebro sto zna da pazari samo novo pa tako deli savete a ni sam ne zna sta je veliki servis u renoja jer da zna samo koliko kosta ne bi takve gluposti pisao. Odrzavaj ti prike polovan a po svakoj preporuci i predji godisnje 60-80 hiljada kilometara e tu se pokazuju kvalitet auta i ko je gazda auta ! On odvoza,servis preuzme staro,daj novo i tako u krug, klasicna prica ,,belih cigana,, nista drugo,veliki servis u 1,5dci ne mere ispod 400-500e ako cemo zvanicni servis, po šupama malo jeftinije, benzinci za 100e manje. Klasicna prica u srba,kad cuje nesto novo odmah pljuje o tome, pa i tvoji francušiči u servisu se pridrzavaju tog TO1 i ostalo,samo su menadjerski tebi to objasnili kao ovci za sisanje na neki finiji nacin da bi ti to prihvatio, to je cela poenta price,lako se zakljuciti iz napisanog

Hahaha

pre 2 godine

Kolega u firmi duzi jednu Reno Lagunu 1.9 dizel ulje nije zamenjeno 92 000 km i ravno 4 godine ulje je kao kajmak mada je jos masno dolivano je jednom oko 200 ml pre 2 i vise godine i od tad nista. Auto je presao oko 650 000 km i u ovu pricu retko ko poveruje a sef nije zeleo da ulozi ni dinar u auto i kao da ga je cuo radi kao sat, dokle ce ne zna se rekao je gde vas ostavi na putu slep i na prvi otpad.Firma ima takodje nova auta uzeta bas tad kad je digao ruke od starih i neki od njih su remontovani vec po par puta za te 4 godine...i pouka price je da se vise ne cimam za par hiljada km ili da ulje menjam na tacno godinu dana, proveravam cesto mada to bude i godinu i po ponekad od zamene do zamene...

Krstan

pre 2 godine

I ovde na zapadu marketing čini čuda, da bi lakše prodali proizvod oni te ubede da štediš na održavanju a kad isto to auto predje 100 i kusur hiljada km oni u ovlašćenom servisu ti odgovore da više nije sigurno i da je vreme za zamenu. Dakle svakih 4-5 godina vi treba da izdvojite svoju ustedevinu i date automobilskoj industriji.

rebro

pre 2 godine

@Dejan, kada si poslednji put kupio nov automobil i zašto nisi?
Ja kupujem nov Reno na svakih 5 godina koliko mu traje garancija. Stari prodam auto-salonu i nemam pojma šta su to mali i veliki servis, ulje ne menjam ja već servis po kalendaru zamene. A ti slobodno TO1 do To100. Takvi kao ti nikako da shvate da se neke stvari jednostavno ne rade i prepuste onome ko je stručan.

Stručnjak

pre 2 godine

Ne vidim u čemu je problem? Ne znam koji je interval izmjene ulja na ovom automobilu, na mom BMW-u je 30.000/2 god. Koliko znam sada ima i auta sa duljim. I to nije fiksno nego računalo odbrojava, znam da nekim BMW-ima koji se voze uglavnom na autocesti dođe interval na oko 35.000.

Zbonko

pre 2 godine

Pokojni deda nikada nije zamenio ulje samo je dolivao ako padne malo ispod crte vozio starog Forda Granadu prešao sa njim nešto ispod 600.000km Tako da ove priče o oštećenju motora veze nemaju. Puno vozača kamiona krene na turu gde od utovara do istovara i povratak naprave više od 15.000km pa ne promene ulje

Edge

pre 2 godine

Mali i veliki servisi su porez na budale, istražite malo kolika je razlika u trajanju vozila kod ljudi koji rade redovno sve servise, i onih koji idu majstoru samo kad im se nešto pokvari, a ulje menjaju kad se sete... Nema je

hajvan

pre 2 godine

Au koliko "strucnjaka" koji menjaju ulje na 30000km. Samo ih zaobidjite prilikom kupovine automobila od njih. Proizvodjaci stave interval na 30000km da bi vas otkacili, jer tako nov auto i motor ce preziveti, al im je krajnji cilj da auto "sto pre" ode ode u staro gvozdje da kupite novi.
(Da, 26. jul 2021 18:32)

A jesu glupi proizvodjaci auta, umesto da naprave auta od recimo plastelina, isteras iz salona i raspadne se i moras odma novi, sto da cekaju dok motor crkne menjajuci ulje na 30000km

Res

pre 2 godine

Ja godinama menjam ulje na vise automobila na 30.000km i nikad problem, kao i ceo svet. Dok moji prijatelji na zapadu u Porscheima menjaju na 60.000km ulje. Jednostavno ljudi ne zele obavezu. Dok u Srb se menja na 9.999km i jos 100km ranije. Ljudi mani te se, nisu to mineralna ulja iz 90ih. I jos nesto, ulje u dizelu je skroz crno vec nakon 5km. I jos jedna zabluda je da se nivo ulja meri iskljucivo ujutru na hladan motor. Sinteticko ulje je gusto skoro kao voda i slije se za 1m.

Da

pre 2 godine

Au koliko "strucnjaka" koji menjaju ulje na 30000km. Samo ih zaobidjite prilikom kupovine automobila od njih. Proizvodjaci stave interval na 30000km da bi vas otkacili, jer tako nov auto i motor ce preziveti, al im je krajnji cilj da auto "sto pre" ode ode u staro gvozdje da kupite novi.

Edge

pre 2 godine

Mali i veliki servisi su porez na budale, istražite malo kolika je razlika u trajanju vozila kod ljudi koji rade redovno sve servise, i onih koji idu majstoru samo kad im se nešto pokvari, a ulje menjaju kad se sete... Nema je

rebro

pre 2 godine

@Dejan, kada si poslednji put kupio nov automobil i zašto nisi?
Ja kupujem nov Reno na svakih 5 godina koliko mu traje garancija. Stari prodam auto-salonu i nemam pojma šta su to mali i veliki servis, ulje ne menjam ja već servis po kalendaru zamene. A ti slobodno TO1 do To100. Takvi kao ti nikako da shvate da se neke stvari jednostavno ne rade i prepuste onome ko je stručan.

Zbonko

pre 2 godine

Pokojni deda nikada nije zamenio ulje samo je dolivao ako padne malo ispod crte vozio starog Forda Granadu prešao sa njim nešto ispod 600.000km Tako da ove priče o oštećenju motora veze nemaju. Puno vozača kamiona krene na turu gde od utovara do istovara i povratak naprave više od 15.000km pa ne promene ulje

Markoni

pre 2 godine

Evo i kod mene na službenom autu koji je uzet na lizing kad god sam uzeo auto iz redovnog servisa otvorim haubu i pogledam, nigde traga da su pipnuli filter ulja, poklopac za ulje, filter vazduha, sluda prašina i prljavo, znači ne menjaju jer ne traba da se menja.

Jare u mleku

pre 2 godine

Naša mila zemlja puna apsurda. Kod zubara se ide kad boli. Ne daj bože redovne kontrole. Isto i kod kardiologa. Ali zato se ulje menja na 9999 km. Fabrika kaže na 20000 ali šta oni znaju. Još kad paćenik, spadam u tu grupu, nekako navuče za novi najeftiniji automobil, pa samo što mu žrtvu ne prinosimo.

Hahaha

pre 2 godine

Kolega u firmi duzi jednu Reno Lagunu 1.9 dizel ulje nije zamenjeno 92 000 km i ravno 4 godine ulje je kao kajmak mada je jos masno dolivano je jednom oko 200 ml pre 2 i vise godine i od tad nista. Auto je presao oko 650 000 km i u ovu pricu retko ko poveruje a sef nije zeleo da ulozi ni dinar u auto i kao da ga je cuo radi kao sat, dokle ce ne zna se rekao je gde vas ostavi na putu slep i na prvi otpad.Firma ima takodje nova auta uzeta bas tad kad je digao ruke od starih i neki od njih su remontovani vec po par puta za te 4 godine...i pouka price je da se vise ne cimam za par hiljada km ili da ulje menjam na tacno godinu dana, proveravam cesto mada to bude i godinu i po ponekad od zamene do zamene...

Dejan

pre 2 godine

Samo ti prike menjaj ulje po tvojim preporukama,zna se da je reno srednje jace smece od auta ! Ja sam eto ucio sta znaci tehnicko odrzavanje raznih agregata TO1 pa do TO3, ne trebaju meni tudje preporuke ni tvoje. Ja znam sta je posao i stojim iza tog sto sam napisao a ti hvalis sa svijom gluposcu u ne znanjem,jos se i ponosis sa tim sto sve to kao znas ! Neka ti, Sretan put

Balaban

pre 2 godine

Naj pravilnija zamena ulja je po potrosnji spaljenog goriva,sad naravno to niko ne radi na autu a i ovima sto ovde baljezgaju,to je novost u zivotu ! Nije problem u ulju nego u tome sto filter goriva ne moze da izdrzi 30k km,zapusi se i svo djubre ide u krug ! Sto se cesce menja ulje u motoru,to motor duze traje !!! Ovi sto menjaju ulje na 30 hiljada i jos se hvale sa tim, bezite od takvih sto dalje !
(Dejan, 27. jul 2021 10:07)

Jesi li probao da se zaposliš u npr. Mercedesu? Glupo je da traćiš svoje znanje i talenat ovde kad možeš da odeš u Nemačku i da im objasniš kako baljezgaju što će ti doneti slavu i novac.

Strokavi mozak

pre 2 godine

Elektricno vozilo, i zaboravimo na ulja, dizne, dpf, egr, cat itd. Punjenje i odrzavanje kao elektricni trotinet.
(E, 26. jul 2021 17:28)
Nista ne brini.Bas je kao el.trotinet.Samo je kapacitet baterije 300x veci tako da auto ima i sistem za hladjenje baterija i jos brdo drugih sistema(prenosi i ostalo).Ne branim dizele i benzince,ali isti ti proizvodjaci koji su ih pravili prave i el automobile.Nisam nesto siguran da ce da se odreknu ogromnog profita koji im donosi prodaja delova i servisa.Samo za sad se vesto kriju te"mane"el.vozila jer nisu jos uvek popularna i omasovljena.Citao sam skoro za onog taksistu iz Norveske ili Svedske koji je Teslom presao 10000000 i nesto kilometara.3 x menjao baterije,svaka zamena 30000 evra.Znaci oko 300000 i nesto prodjes i zbogom baterija.

zikapn

pre 2 godine

Ulje se menja na 10 do 15.000 km u Srbiji. Ulje se proverava tako sto se motor zagreje na radnu temperaturu, ugasi se, saceka 5 min i izmeri. Sve ostalo je manje tacno!

Radijator

pre 2 godine

Naša mila zemlja puna apsurda. Kod zubara se ide kad boli. Ne daj bože redovne kontrole. Isto i kod kardiologa. Ali zato se ulje menja na 9999 km. Fabrika kaže na 20000 ali šta oni znaju. Još kad paćenik, spadam u tu grupu, nekako navuče za novi najeftiniji automobil, pa samo što mu žrtvu ne prinosimo.
(Jare u mleku, 26. jul 2021 17:23)

Sve tačno.
Zato polovnjak samo kupljen nov u Srbiji.
Ovde je auto ozbiljna investicija i prvi vlasnik ga gleda ko rodjeno dete kad ga se jednom dokopa. I 10 godina star moze da bude sasvim solidan. Naročito benzinac, pošto mu manje smetaju kraće relacije koje 90% ljudi vozi kod nas. Za dizela je kad ga upalis sve ispod 30km štetno.

Pera

pre 2 godine

Znam lika koji nije menjao ulje 90.000 km, kupio nov auto, nije znao da ulje treba da se menja. Samo je dolivao.

U jednom trenutku auto ie samo stao na 90.000.

Prva specijala…

Majstor kvariš

pre 2 godine

Nemojte ljudi da vas lažu po servisima, u uputstvima i slični prevaranti. Ulje se ne mora menjati nikada, samo bacate pare. Uvek je masno ne možeš ruke oprati. Verujte mi, ne lažem vas ;)

PS. Inače, jako dobro živim i mnogo volim stručnjake što se razumeju u sve. Ove nove članove partije mnogo volim, oni sve znaju i ja ne moram ništa da se petljam u svoj posao. Kada dodju, oni mi kažu šta sa pokvarilo i šta da menjam. Ih, volim vas do neba. Množili se kotili se....

Dejan

pre 2 godine

Naj pravilnija zamena ulja je po potrosnji spaljenog goriva,sad naravno to niko ne radi na autu a i ovima sto ovde baljezgaju,to je novost u zivotu ! Nije problem u ulju nego u tome sto filter goriva ne moze da izdrzi 30k km,zapusi se i svo djubre ide u krug ! Sto se cesce menja ulje u motoru,to motor duze traje !!! Ovi sto menjaju ulje na 30 hiljada i jos se hvale sa tim, bezite od takvih sto dalje !

dejan lazarica

pre 2 godine

uvek je bolje raditi mali servis na npr 15 umesto 25 hiljada. to oni napisu na 30 hiljada da bi pre crkao da kupis opet nov auto da im das pare

Kobaja Grande

pre 2 godine

Ulje u motoru menjas jednom godisnje ili na 10-15.000km, da bi motor duze trajao. Prilikom zamene ulja stavis i novi filter ulja.
Mirno spavas, bez obzira sto "moze i na 20 i na 30.000km".
Uskoro ce jeftini elektricari, pa zamene motornog ulja nece ni biti...odlazi u istoriju.

Goran

pre 2 godine

Mislim da nije pogrešila sem za 6.000 ,inače na zapadu je uobičajeno da se ulje menja na 30.000 km . kod novih skoda zupčasti se menja na 210.000 km , porsche ima long life zamenu ulja ,tj prvi servis na 30.000 ,samo kod nas je to na 10-15.000 ,sto samo govori da je gorivo lošeg kvaliteta ,a o ulju da ne govorim .

Coa

pre 2 godine

Umesto 5w 30 ulja koga se u Srbiji sipa 90% vozača na ovim vrućinama koristite ulje 5w 40 naročito važno za novije dizelaše sa DPF -om i pod obavezno za motore koji umesto kaiša imaju lanac.

Na temperaturama preko 30 pa i 35 stepeni ulje 5w 40 se manje "razbija" od 5w 30 i ostavlja bolji uljni film na metalnim delovima naročito na dugim vožnjama recimo do mora.
Regeneracije DPF -a naročito prekinute regeneracije dodatno razređuju ulje pa vam posle samo par regeneracija na temperaturama preko 35 stepeni ulje 5w 30 postaje toliko razređeno da je viskoznosti kao 5w 20 ili 5w 10 i na visokim temperaturama ne pruža dobro podmazivanje i zaštitu motoru.

rebro

pre 2 godine

@Da, kupiš nov auto i u servis ideš svake godine jer tako nalaže kompjuter. Zato imaš garanciju. Auto se menja, a ne vozi se 25 godina isti. Problem ljudi u Srbiji je što bi svi hteli premijum brendove pa onda kupuju 10 godina star Audi, BMW ili Merc umesto da kupe novu Dačiju, Megana ili Kiju. Nov auto ima garanciju, a stari auto ima servis svaka 3 meseca.

Au

pre 2 godine

...a u medjuvremenu promenim bar 1-2 puta sam, da bolje ocuvam auto. Nije neki posao.
(Ijakoee, 27. jul 2021 09:41)...
Nadam se da staro ulje sipate sebi u salatu kad ga istočite iz automobila, a ne u naše reke.

Boki

pre 2 godine

Moja zena presla preko 30K za godinu dana izmedju 2 mala servisa. Pre toga je auto stajao 7-8 meseci jer je bio visak dok nije zatrebao. Sad je na 325K nista mu ne fali.
Mitsubishi Space Star, 1.9 DID. Renault-ov motor valjda.

Ijakoee

pre 2 godine

Ma kakve preporuke proizvodjaca, ono nema veze s mozgom. Imam auto 2018. Godiste i pise da je zamena ulja na svakih 28 000. Jeste da je na novijim autima to poboljsano, ali opet, 28 000... Ja na svakih 28 000 menjam u ovlascenom servisu,cisto da bi bilo sve uredno kad prodajem, a u medjuvremenu promenim bar 1-2 puta sam, da bolje ocuvam auto. Nije neki posao.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

@Dejan:

У сервисној књижици за Renault Laguna III 2.0 dci јасно пише да се уље 5-40 у мотору мења на 30.000 пређених километара. Наравно, сервис је обавезан минимум једном годишње, па сад прешао толико километара или не, мења се уље, ако се вози више од 30.000, онда се уље мења чешће. Филтер уља се мења сваке две године.

То само у Србији људи купују половне дизеле да возе 10.000 километара годишње, и то по кратким релацијама у малим градовима, а још ако ауто има и DPF филтер, ето проблема.

Од кад су Зорана Михајловић и Синиша Мали почели да хараче са акцизама за гориво, све се пореметило!!! Људи све мање возе на бензин и плин. Руку на срце, акцизе су и раније биле велике, али је њихов однос био технички и еколошки боље осмишљен.

Политику нећу да коментаришем, али примећујем да
ни један министар у досадашњим Вучићевим владама није стручно компетентан за ресор који води, јер је он сам ионако стручан за све!

hajvan

pre 2 godine

Au koliko "strucnjaka" koji menjaju ulje na 30000km. Samo ih zaobidjite prilikom kupovine automobila od njih. Proizvodjaci stave interval na 30000km da bi vas otkacili, jer tako nov auto i motor ce preziveti, al im je krajnji cilj da auto "sto pre" ode ode u staro gvozdje da kupite novi.
(Da, 26. jul 2021 18:32)

A jesu glupi proizvodjaci auta, umesto da naprave auta od recimo plastelina, isteras iz salona i raspadne se i moras odma novi, sto da cekaju dok motor crkne menjajuci ulje na 30000km

Dušan

pre 2 godine

30 kkm fabrika ulja navodi za slucaj idealnog rada motora, npr. na ispitnom stolu. Za realne eksploatacione okolnosti treba prepoloviti vek trajanja.
Za 15 kkm već se većina aditiva u ulju degradirala.

Cile Mile

pre 2 godine

Boja ulja zavisi prvenstveno od ulja, neka se menjaju na 5.000 km, neka na 50.000 km. Uglavnom boja ne zavisi toliko od kilometraže koliko od stanja motora i načina vožnje.

Srđan BL

pre 2 godine

Sto se tice sve duzih intervala zamjene ulja poenta je da su stara ulja problem za preradu i odlaganje... Lakse ih je duze zadrzati u motoru, a sa druge strane motor je potrosni materijal ciji vijek trajanja je sve kraci...
Intervali se produzuju jer ce prosjecan zivotni vijek motora u putnickim vozilima od 250.000km izgurati svaki motor... Zato kada pricam sa prodavcima dijelova mogu cuti kako na autima "frisko" iz uvoza sve cesce odlaze bregaste osovine, hidro podizaci, klipovi, turbine. Sve je kraceg zivotnog vijeka.
Ljudi koji vec dugo rade u prodaji dijelova nikada nece preporuciti tako dug interval zamjene, ne zato sto im je interes prodaja ulja vec sto dobro znaju da se iza price o dugim servisnim interavilima krije samo problem odlaganja starih ulja...
Proizvodjaci ulja ce napraviti ulje koje se nece razgraditi u tako dugom servisnom intervalu, ali kolicina prljavstine koju ce ulje nakon toliko vremena sakupiti u sebi ne moze nikakva filtracija da otkloni... Zato su noviji motori (dizelski) sve prljaviji iznutra, a vitalni dijelovi sve kraceg zivotnog vijeka...
Svima koji podrzavaju pricu o 30.000km puno pozdrava uz sigurnu konstataciju da je motoru na mom autu sa 160.000km i servisnim intervalom na 10.000km sigurno zagarantovan duzi zivotni vijek nego motoru sa tako dugim intervalima zamjene ulja...
Limuzine i karavane su zamijenili nekakvi Crossoveri i SUV-ovi, od kojih najvise profitiraju proizvodjaci guma jer im dimenzije rapidno rastu. Osim toga na "perfidan" nacin se automobili iz nize klase guraju u visu, po cijeni iste te vise klase. Po par proizvodjaca vrti modele automobila na istim osnovama, pa se kupce marketingom uvjerava u nekakvu individualnost... Servisni intervali sve duzi, ali i skuplji, jer je u startu lakse uzeti vise para...
I onda citam kako je 30.000km bolje od 10.000-15.000km, pa marketing je zaista cudo... Jedno je sigurno a to je da su kupci automobila "ovce" najlakse za sisane, jer sve sto se prodaje na veliko (automobili) krpi rupe za one sto kupuju vozila na malo (avioni, brodovi i sl.), jer zasto bi oni brinuli za ekologiju kad moze "sitna raja"...

s mile

pre 2 godine

Većina naših dizelaša ima ovako crno ulje na 10-15000km. Svakako je trebala ranije da zameni, cenim da je auto opominjao. Ali ništa strašno

ne znam

pre 2 godine

Meni se čini da je ovo dokaz da ustvari ne treba toliko često koliko nas proizvođači i serviseri ubeđuju da treba kad je auto išao normalno toliko dugo bez kvara. Naravno, ovo je preterano, ali navodi na razmišljanje...

Dejan

pre 2 godine

Dobar mi ovaj rebro sto zna da pazari samo novo pa tako deli savete a ni sam ne zna sta je veliki servis u renoja jer da zna samo koliko kosta ne bi takve gluposti pisao. Odrzavaj ti prike polovan a po svakoj preporuci i predji godisnje 60-80 hiljada kilometara e tu se pokazuju kvalitet auta i ko je gazda auta ! On odvoza,servis preuzme staro,daj novo i tako u krug, klasicna prica ,,belih cigana,, nista drugo,veliki servis u 1,5dci ne mere ispod 400-500e ako cemo zvanicni servis, po šupama malo jeftinije, benzinci za 100e manje. Klasicna prica u srba,kad cuje nesto novo odmah pljuje o tome, pa i tvoji francušiči u servisu se pridrzavaju tog TO1 i ostalo,samo su menadjerski tebi to objasnili kao ovci za sisanje na neki finiji nacin da bi ti to prihvatio, to je cela poenta price,lako se zakljuciti iz napisanog

Agrarac

pre 2 godine

@Res, 26. jul 2021 16:48
Nema puno filozofije.
30k km ili godinu dana. Koji se uslov prije ispuni.
Posto ja vozim puno u gradu, menjam na oko 9-10k km. Toliko naverglam za godinu dana.
Voda je gušća od ulja. Ulje ima i funkciju deterdženta, koja nečistoće drži u sebi. Ako ima puno kreni-stani vožnje, ulje se pre roka umori.

jovan

pre 2 godine

Ja vozim službeni Iveco kombi, ulje se menja na 50.000km. Do sada sam prešao 24000 na displeju piše da do sledeće zamene ima još 26000km.

Peugeot Expert 2009 2.0 HDI

pre 2 godine

Kod mene u servisnoj knjižici piše da je menjanje ulja na 30.000 km. Kupio ga novog i u servisu mi uvek menjali ulje kako je i predviđeno. Sad sam na 260.000 km

Kmekenro

pre 2 godine

Sto se tice Sprintera i Iveka, ono sto niste napomenuli da u novog Sprintera sa zadnjom vučom ide 11.5 litara ulja, a sa prednjom 8 litara. Po fabrickoj specifikaciji moze i full i polusintetika. Ipak nije isto kada sipate 4 l ulja, i kada sipate 11.5l.

pa

pre 2 godine

Zaboravila da ode na servis?
Mozda joj niko nije rekao da na autu postoji nekakav servis i da bi morao da se uradi,ponekad.Ali sta ces,njena stvar.
Ja ne vozim bas svaki dan,vozim po potrebi.Godisnje jedva predjem oko 5000 km,takva mi je situacija.
Posto mi je motor benzin,1.2 16v svake godine menjam ulje.Staje 2.7 litara,dobijem po nabavnoj ceni,originalno je iz uvoza,komsija radi u takvoj firmi pa mi nabavi 3 litre,kosta me 650 din litar,Selenia 20k.Filter vazduha i ulja po 300 din,otprilike.Jako puno znaci za motor a nije mi neki trosak jednom godisnje.Tako je bar od mene.Gledam na YT Dino iz Bosne,covek sve zivo zna o uljima,ih hobija.Stalno prica o uljuu.Ulje je posebna grana nauke i veoma kompleksna nauka.

Dejan

pre 2 godine

Dobar mi ovaj rebro sto zna da pazari samo novo pa tako deli savete a ni sam ne zna sta je veliki servis u renoja jer da zna samo koliko kosta ne bi takve gluposti pisao. Odrzavaj ti prike polovan a po svakoj preporuci i predji godisnje 60-80 hiljada kilometara e tu se pokazuju kvalitet auta i ko je gazda auta ! On odvoza,servis preuzme staro,daj novo i tako u krug, klasicna prica ,,belih cigana,, nista drugo,veliki servis u 1,5dci ne mere ispod 400-500e ako cemo zvanicni servis, po šupama malo jeftinije, benzinci za 100e manje. Klasicna prica u srba,kad cuje nesto novo odmah pljuje o tome, pa i tvoji francušiči u servisu se pridrzavaju tog TO1 i ostalo,samo su menadjerski tebi to objasnili kao ovci za sisanje na neki finiji nacin da bi ti to prihvatio, to je cela poenta price,lako se zakljuciti iz napisanog

Stručnjak

pre 2 godine

Ne vidim u čemu je problem? Ne znam koji je interval izmjene ulja na ovom automobilu, na mom BMW-u je 30.000/2 god. Koliko znam sada ima i auta sa duljim. I to nije fiksno nego računalo odbrojava, znam da nekim BMW-ima koji se voze uglavnom na autocesti dođe interval na oko 35.000.

Vlada

pre 2 godine

Nije bas kilometraza jedino merilo, ima i do uslova/vremena eksploatacije.

30000km za automobil koji je najveci deo vremena na autoputu (prosek 85-100kmh) je oko 300-350 radnih sati motora.
12500km za automobil koji je najveci deo vremena u gradu (prosek 30-40kmh) je 315-415 radnih sati.

Milos Radunkovic

pre 2 godine

Мењам уље по препоруци произвођача. Тренутно је То на 15000км, мада ми неки мајстори саветују да мењам на 5000км, у питању је најквалитетније синтетички уље.

supa

pre 2 godine

@strokavi mozak

Slažem se. Svi misle da će sada sa el. vozilima skoro pa nestati održavanje. Hoće po principu, malo voziš pa kupiš nov, kao veš mašina. Da je poenta da nema mnogo održavanja i da vozilo traje i traje, još bi se pravili kao pre 30 godina. Ali, svi znamo da nije tako.

rebro

pre 2 godine

@strucnost ispred politike, nov auto ide svake godine na servis. Kompjuter pokaže dve mogućnosti "ili 24000km ili 12 meseci". Šta prvo dođe. Tako da se ide na servis svake godine. Zato i postoji garancija.

genijalac

pre 2 godine

Ovi sto produzavaju intervale na preko 20.000km su jednostavno cicije, a od takvih bezim kao od kuge.
(kole, 28. jul 2021 00:36)

bezis od ljudi koji menjaju ulje na 20000!? jel to neka alergija ,ono prodjes ulicom kraj coveka koji nije menjao ulje 20000 i izbije ti osip ili sta. jel ima neka dijagnoza ili jednostavno mu znas po češljanju ili po pogledu u ocima. inace novi auti jave kad menjas ulje, ako dodjes u ovlašteni pre nego sto ti izbaci na ekranu ispasces budala. znaju valjda proizvođaci koji su ulozili milijarde i stotine inžinjera kad se menja ulje ili gresim,mozda je tvoja dijagnoza neki novi i bolji pokazatelj.
svasta ,"bezim ko od kuge" zbog toga sto neko menja ulje ovako ili onako,to nije pokazatelj kakav je covek. ja imam prijatelja doktora spasio je 3 zivota da ja znam ,kupio je novi auto i vozio ga 35000 milja i nije menjao ulje dok ga ja nisam slucajno pitao. kaze kakvo ulje otkud znam nije mi niko rekao ,racunam novi je auto ne moram nista. covek doktor za ljude a za aute tuduk,nisu svi ljudi opterceni autom. kupi novi voza 3g uzme opet novi.

Gruja

pre 2 godine

Imao sam par auta do sada sa komplet servisnom istorijom iz Nemacke, redovno servis na 30tkm. Ja naravno nisam tako nastavio, vec mozda na 15tkm, ali ocigledno da je fabrika preporucila drugacije, cim su se pridrzavali toga u garantnom roku.

chupavi

pre 2 godine

Ulje se menja u zavisnosti od preporuke proizvodjaca.

Neka ulja se menjaju na 7,000km, ili 6 meseci, zavisi sta je prvo, neka na 15,000km ili godinu dana, a ima i onih koji guraju do 30,000km ili dve godine.

Ja koristim 5-40, i preporuka je 15,000km ili na godinu dana, a uvek promenim na godinu jer predjem oko 10,000km godisnje.

Mikelle

pre 2 godine

Nije neka greda sto je vozila 36.000km bez menjanja ulja, bitno je da ga je bilo dovoljno u motoru.
E sad, jeste bolje je da se menja na 15-20.000km, ali nije smak sveta.

Inace, kod dizel motora ulje postane crno nakon 2-3.000km, cisto da znate.
Ono sto je problem je sto se vremenom i radom gubi viskozitet ulja pa slabije podmazuje.

che

pre 2 godine

Seevisni interval za grande punto je 30 000km.proveri u bord racunaru. Svaki put se resetuje nakon zamene ulja.
E sad dal bas treba cekati 30k ne znam. Ja sam 1 menjao na 5k zbog kvara, 3x10k, 1x 20k da probam. Full sintetiku sipam. Selenia multipower gas.

Фактор мира и стабилности

pre 2 godine

Морам да исправим самог себе. Прсо сам и ја од ове врућине.

Филтер уља се мења кад и уље, а филтер горива на две године, па чак и дуже, мада код неких аутомобила иде и сваке године, зависно од конструкције. То је зато што се код неких може проверити запрљаност, па чак и мало испрати. Наравно, ако сипаш ђубре од горива, ту не помаже ништа.

Gradimir

pre 2 godine

Znam za slučaj kada je direktor predstavništva jedne strane kompanije u Srbiji vozio auto 3 godine, oko 100.000, bez zamene ulja. Posle je preuzeo novi. Mislim da je bila Vectra poslednje generacije.

france

pre 2 godine

Iz mog licnog iskustva ulje mjenjam na nekih 12-15k jer od tada pocinje da trosi ulje. Male servise odradim sam jer imam alat a to i volim. Sve sto mogu sam to i odradim. A osjecaj posle dobrog odradjenog posla, pa to nema novca koji moze platiti.

pojma nemam

pre 2 godine

Bez obzira na vrstu ulja, svako gubi viskoznost upotrebom, pa cak i samim stajanjem u motoru u slucaju da ne vozite mnogo. Preporuke proizvodjaca za zamenu mozete da pratite ako nemate nameru duze da posedujete vozilo. Sve te truncice i partikli u starom ulju vam cirkulisu kroz motor i uzrokuju mikroskopska ostecenja koja vremenom rastu i skracuju zivot tog motora. Ne verujem u teoriju da je normalno voziti auto samo dok je u garanciji, pa onda staro za novo. Uostalom ako motor pocne da vam “guta” ulje zbog ostecenih ventila, ni garancija vam to nece pokriti. Savremeni motori mogu zaista dugo trajati uz osnovno odrzavanje, a prva stvar je promena ulja i filtera. Proizvodjac preporucuje 7k milja, ja menjam na 5. Zasto bih menjao auto ako me ovaj perfektno sluzi, normalno uz redovno odrzavanje

Majstor kvariš

pre 2 godine

Znam lika koji nije menjao ulje 90.000 km, kupio nov auto, nije znao da ulje treba da se menja. Samo je dolivao.

U jednom trenutku auto ie samo stao na 90.000.

Prva specijala…
(Pera, 27. jul 2021 14:50)

Naravno, sve je bilo baš tako. Oni u salonu mu rekli da ne mora da dolazi na redovne servise, nisu ga zvali, slali mu kejlove, pisma. Brate, kada kupiš jednom nov auto, saznačeš sve procedure pa nećeš ovako lupati.

kole

pre 2 godine

@genijalac
Prepoznao si se stipso, pa penis i sikces kao ljuta guja. Moj kum je pre par god. dosao iz Svedske novom Kijom Optimom i otisao u ovlasceni servis u Zemunu da uradi mali servis i servis autom. menjaca na 30.000 na koliko se radi tamo. Ovde su mu rekli da je ovde interval za taj isti auto 15.000 bas zbog losijeg goriva, jer mi naftu uglavnom dobijamo iz Sibira, a tu je procenat sumpora veoma visok. Na zapadu uglavnom kupuju laku brent naftu iz zemalja zaliva. A ovi sto navode primere poznanika koji nikad ne menjaju ulje me podsecaju na one koji pricaju o dedi koji je pio kao Rus i pusio kao Turcin, a doziveo 95 leta. Moz se desi, al ne mora da znaci. Uzgred, moj kolega ima Golfa u garanciji i insistirao je da mu urade mali servis na 15.000 iako su ga ubedjivali da se to radi na 30.000. Njima je cilj da satres auto za 200.000 i kupis nov, iako moze da izdrzi 700.000 ali zamena ulja na 10.000, max 15.000.

3210

pre 2 godine

Umesto 5w 30 ulja koga se u Srbiji sipa 90% vozača na ovim vrućinama koristite ulje 5w 40 naročito važno za novije dizelaše sa DPF -om i pod obavezno za motore koji umesto kaiša imaju lanac.

Na temperaturama preko 30 pa i 35 stepeni ulje 5w 40 se manje "razbija" od 5w 30 i ostavlja bolji uljni film na metalnim delovima naročito na dugim vožnjama recimo do mora.
Regeneracije DPF -a naročito prekinute regeneracije dodatno razređuju ulje pa vam posle samo par regeneracija na temperaturama preko 35 stepeni ulje 5w 30 postaje toliko razređeno da je viskoznosti kao 5w 20 ili 5w 10 i na visokim temperaturama ne pruža dobro podmazivanje i zaštitu motoru.
(Coa, 27. jul 2021 09:12)

Apsolutno tačno

Vlada

pre 2 godine

Benzinac je, pise na nalepnici na haubi kad se pauzira video.
Onako crno ulje jos ne videh na benzincu, mada u mlazu moze da zavara boja, brisanje papirom tek pokaze boju. I dalje ne verujem da je prislo crnom kao dizlo sto bude...

kole

pre 2 godine

Godisnje prelazim oko 10.000 km jer mi je posao od kuce 6 km, a posto radim 24h, pa tri dana slobodan, tu napravim jedva 100km. Ostalo po gradu, do roditelja, familije, izleti sl. Pred svako putovanje na more promenim ulje i sve filtere sto kosta oko 8000din. Mozda bih mogao da vozim jos 5000km, ali auto me dobro sluzi, uvek me bezbedno odveze gde sam krenuo, pa racunam, treba malo i njemu ugoditi. Nisu neke pare, a i lepo se osecam kad znam da sam ucinio sve sto je do mene da tako i ostane. U nasem gorivu ima drasticno vise sumpora nego na zapadu, a on utice na korodiranje pokretnih delova motora i turbine. Ovi sto produzavaju intervale na preko 20.000km su jednostavno cicije, a od takvih bezim kao od kuge.

Krstan

pre 2 godine

I ovde na zapadu marketing čini čuda, da bi lakše prodali proizvod oni te ubede da štediš na održavanju a kad isto to auto predje 100 i kusur hiljada km oni u ovlašćenom servisu ti odgovore da više nije sigurno i da je vreme za zamenu. Dakle svakih 4-5 godina vi treba da izdvojite svoju ustedevinu i date automobilskoj industriji.

dulex

pre 2 godine

Aman ljudi, ne zavisi interval od marke auta nego od kvaliteta ulja. Ja sipam Total 5-30w i menjam na 15000 km. Dok sam sipao u starija vozila 10-40 menjao sam na 10000.

Vlada

pre 2 godine

Vi sto menjate ulje na 10k a pisali ste ovde na temi, da mi ostavite podatke. Kad budem zanavljao vozni park vi ste mi sigurniji nego ovi dolivaci :).

Mariks

pre 2 godine

Mnogo fakrora uticu na to kada je zaista potrebno zameniti ulje. Razume se, nije isto 25000km predjenih na otvorenom putu i isto toliko u gradskoj voznji. Po mom misljenju, logicnije bi bilo uvesti radne sate motora nego li broj predjenih km. Svakako, dobro sinteticko ulje gradska voznja max 15000km i zamena, otvoreno moze i do 20000km. Sve preko ne valja. Komentare poput "vozio sam 50000km, istocio, ono kao novo" itd, necu da komentarisem. Pozdrav svima !