Petak, 23.07.2021.

08:25

"Šta smo ćapili, ćapili smo"

Izvor: B92

"Šta smo æapili, æapili smo" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

105 Komentari

Sortiraj po:

mr

pre 2 godine

Kako to da prezime Tesla ne postoji uopste u Srbiji?
(Nedeljko, 23. jul 2021 15:04)

Теслини преци су још и добро прошли, пошто су дошли из Теслића и тако им допаде Тесла. Иначе накарадна презимена која Срби имају из тих крајева, наравно да не постоје нигде више, вероватно ни на земаљској кугли. А та презимена су заслужили тиме што нису хтели да мењају веру па су их пописивачи и фратри награђивали погрдним презименима са жељом да их понизе и одвоје од корена. За њих добри а бивши Срби су имали ту привилегију да задрже своја презимена, па тако имаш све ове Милановиће, Остојиће, Петровиће, Поповиће. Ту грешку себи фратри никад неће опростити. Имаш и гомилу презимена где су променили само једно слово, па тако имамо Першиће и сл.
И за тебе једно питање, јел си сигуран да си хтео да поставиш ова питања?

Lemi

pre 2 godine

Nemci da vrate kukasti krst na zastavu i stave Anu Frank! To je paralela. Da je Nikola Tesla ostao u selu, najverovatnije bi zavrsio u Jasenovcu, a ne na novcanici.

Davor

pre 2 godine

@Sasa, 23. jul 2021 17:08

Ako ti misliš da je izdavanje putovnice na hrvatskim jeziku od strane same Hrvatske ništa, potraži na kojem jeziku su pasoše dobivali Srbi u Vojvodini,Slovaci u Slovačkoj, Rumunji u Erdelju, Slovenci u Kranjskoj i Štajerskoj itd.

To će ti objasniti i da li je Hrvatska postojala i imala svoje institucije i teritoriju pa i kakav je status uživala u ono vrijeme.

ende

pre 2 godine

U Hrvatskoj živi preko 200 000 hrvatskih Srba i ovo je lijepa gesta prema njima kao lojalnim građanima svoje domovine. Srbija ovdje nema što da se pita jer Tesla nije bio Srbijabac i to je nadaleko priznata činjenica, svidjeli se to vama ili ne. Napredak i civilizacija mogu bez vašeg srednjeg vijeka i mitomanije.
(Vilim, 23. jul 2021 13:39)



Ni mi u Srbiji nismo Srbijanci, nego Srbi, evo jedan eklatantan primer gde se termin "Srbijanac" koristi za odvajanje Srba od Srba! Srpska mitomanija je deo svetske istorije, a hrvatska mitomanija je deo mitomanije sa historija, svet može bez srpske mitomanije, al ne može bez srpskih naučnika koji su ostavili dubok trag.

mr

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

mislis srpski vojskovodja cetnik Ban Jelacic... (srbo-cetnik)
(keni, 23. jul 2021 11:18)

Мислиш српски војсковођа Ћетник Бан Јелачић. Ниси у праву, четници су настали доста касније, а у то време су били ускоци и хајдуци, по којима је и један клуб добио име. Ако не верујеш мени, питај диду, он се сећа сигурно и објасниће ти да су и он и Бан били исто.

Sasa

pre 2 godine

(Miro ZG, 23. jul 2021 11:03)

Covece, "putovnicu" mu je izdala Austrougarska drzava, a ne neka pokrajina. U pokrajini mu je samo fizicki izdat dokument. Shvatas li razliku? Isti taj dokument jeste izdat u ime austrougarskog kralja. I tu svemu biva kraj, eksplicitno. Sve ostale cinjenice i "cinjenice" koje si naveo, ne mogu se koristiti u pokusaju priblizavanja, a onda i svojatanja Tesle kao hrvatskog nacionalnog, naucnog, intelektualnog, istorijskog i kulturnog nasledja zapamti to jednom i zasvagda.
Nikola Tesla nije srpskog porekla samo, on je jasno i nedvosmisleno Srbin.

Nedeljko

pre 2 godine

Kako to da prezime Tesla ne postoji uopste u Srbiji?
Kako to da je Matica Srbije odbila da mu plaća Stipendiju?
Kakao to da nije nikad živio u Srbiji?
Kako to da je nekoliko puta sam iz glasio da je ponosan svojoj hrvatskoj domovini?
Kako to da srpska pravoslavni crkva nije ni postoji la u to vreme?
Kako to da sam od sebe nikad nije hteo da ide i da živi u Srbiji?
Zašto Srbija ne otvori njegove tajne memoare koje se kriju, to bi sve promenilo?

Ruairidh

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)
Beli manastir je do 1923 imao madzarsko ime, onda ga je Kraljevina SHS promijenila u Beli manastir, ista je stvar i sa Moravicama u gorskom kotaru, tek je uspostavom KSHS promijenjeno ime u srpske.
Ruder Boskovic se deklarirao kao Dubrovcanin Slovin, kao i svi dubrovcani do kraja 19 stoljeca. Nema sanse da mu je netko od predaka Srbin jer ne postoji mogucnost da se dubrovacka plemkinja uda za pucanina i to jos pravoslavnoga, to je prosto nemoguce.

Ruairidh

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)
Beli manastir je do 1923 imao madzarsko ime, onda ga je Kraljevina SHS promijenila u Beli manastir, ista je stvar i sa Moravicama u gorskom kotaru, tek je uspostavom KSHS promijenjeno ime u srpske.
Ruder Boskovic se deklarirao kao Dubrovcanin Slovin, kao i svi dubrovcani do kraja 19 stoljeca. Nema sanse da mu je netko od predaka Srbin jer ne postoji mogucnost da se dubrovacka plemkinja uda za pucanina i to jos pravoslavnoga, to je prosto nemoguce.

Vilim

pre 2 godine

U Hrvatskoj živi preko 200 000 hrvatskih Srba i ovo je lijepa gesta prema njima kao lojalnim građanima svoje domovine. Srbija ovdje nema što da se pita jer Tesla nije bio Srbijabac i to je nadaleko priznata činjenica, svidjeli se to vama ili ne. Napredak i civilizacija mogu bez vašeg srednjeg vijeka i mitomanije.

e

pre 2 godine

Da znaš išta ne bi se ovde sramotio. Ekavica nije isključivo srpska kao što ni ijekavica nije hrvatska. Ekavci su i Slovenci, i Hrvati u Zagorju, te mnogi dijelovi Slavonije gdje su se, manje ili više, ekavizirale određene riječi. Ista stvar je u nekim dijelovima Bosne koja je primarno ijekavska ali ćete i danas čuti mnogo ekaviziranih riječi. Srbi su i ekavci i ijekavci, kao i Bošnjaci, pa i Hrvati. Poenta je da smo svi mi jedna jedina vreća smeća, zato nam je i teško da se jasno podijelimo. Ono što je prirodno drugačije, to se lako dijeli i tu nema dilema.
(lebovitz, 23. jul 2021 10:44)


Baš volim da vidim ovakve ko ti što se prave pametni, navedi mi jednu jedinu knjigu koju je napisao hrvat na ekavaci, ali nećeš je naći jer hrvati nemaju ekavicu, kad su prihvatili srpski jezik Vuka Karadžića uzeli su samo ijekavicu, isto važi i za muslimane iz Bosne.

ls

pre 2 godine

Meni nije sporno da hrvatska hoce da se hvali Teslom.

Ono sto je sporno jeste da niko od nasih nece da kaze jednu cinjenicu.

U rodnom Gospiću je postojao spomenik Nikole Tesle. Taj spomenik su hrvati unistili 1992. godine a ove je konacno obnovljen.

Ako hrvati tvrde da je Tesla hrvatski, zasto su mu srusili spomenik?
(Cinjenice, 23. jul 2021 10:15)

Nemoj pocinjati, znas da ce biti " srusili ga Srbi koji su bezali i rusili sve pred sobom".

mr

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.
(@Građanin, 23. jul 2021 10:08) #

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

Па он човек и јесте Србин, што је и сам тврдио, и то је једина логика. Као и што је једина могућа логика да је Никола Тесла Србин, је јер сам за себе то тврдио.

Džuvegija

pre 2 godine

Uglavnom,mora da se prizna da su Hrvati napravili žestok marketinški potez sa Teslom. Srbima ostajw ili dase pomire da Tesla pripada hrvatskoj baštini ili da s gnušanjem odbace ideju uvođenja evra to jest srbije u eu.

Milan NS

pre 2 godine

Hrvatski mozak je teško razumeti, prvo mu pobiju svu bližu i dalju rodbinu popale selo, srušem crkvu u kojoj mu je otac služio i onda ga na kraju stave na naovčanicu... Da je bio slučajno u ndh za vreme rata doživeo bi istu sudbinu!

Branko

pre 2 godine

I treba da bude na novcanici u Hrvatskoj jedan Srbin. Mi smo je i stvorili. Ko bi bili da im nije Srba i Srbije. Dali smo im drzavu red je da budemo i na novcanici.

hepi

pre 2 godine

e nepismeni...pokušavaš iz tvoje lepe da provociraš, pa si zaboravio da se u Srbiji kaže PLATA

a to što će Teslu da stave, to samo znači da NEMAJU nikog vrednog iz njihove lepe istorije, pa moraju da se služe drugim nacijama
verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...


Penkala? Kravata? Ti još pišeš perom iz protesta?

keni

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

mislis srpski vojskovodja cetnik Ban Jelacic... (srbo-cetnik)

Милена Тесла

pre 2 godine

"Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)
Nitko ih nije protjerao već su ih ratne vođe povele sa sobom pošto su oni prvi zbrisali.
Tko se želi vratiti može se vratiti, a ima i onih koji su okrvarili ruke ti se neće vratiti."

Кад је тако, а што пола теслине фамилије побисте у Јасеновцу?
Они се сигурно неће вратити. У Србији са презименом Тесла, само у Београду има десетак особа који су побегли од покрштавања и усташке каме.
Како то објашљаваш? Они нису имали "вође" да их поведу са собом.

Sasa

pre 2 godine

Šta ti je "Demokratija"...
Prvo se probudi nacionalizam,pa protjeraju državljane koji nisu iste vjeroispovjesti,onda se proglasi "neovisnost",pa na kraju ti dozvole da praviš njihove kovanice a tvoju valutu otjeraju u prošlost...
Ali zato velike apoena štampaju kod njih tako da moraš da se povinuješ njihovoj dobroj volji...eee sad imaš "slobodu" da prisvojiš onog koga bi (da je bio živ u to Vreme) istjerao iz zemlje 1995 kao nekog ko je deo onih koje si protjerao ...

Dare

pre 2 godine

Gospodine Davore

"u Hrvatskoj živi skoro 200 nosioca prezimena Tesla, dobrim dijelom se izjašnjavaju kao Hrvati."

- To objasnjava vecinu stvari koje ti kao ne razumes.


"Ustaški zločini se ne mogu opravdati, ali isto tako nije u redu generalizirati Hrvate sa ustašama ili kriviti Hrvate isključivo za posljedice promašene politike Srba u Hrvatskoj 90."

- Ovo isto mnogo objasnjava, ali naravno vi i dalje niste nista krivi, cvecke prave. Prvo se izvinite sto ste pobili par stoina hiljada Srba u Drugom svetskom ratu, pokatilicili isto toliko i proterali 90-ih isto toliko a onda mozemo govoriti na osnovu istorijskih cinjenica o politikama Milosevica i Tudmana.

Malo morala, skromnosti i stida ne bi vam skodilo.

Miro ZG

pre 2 godine

Činjenice o Tesli:
1. Srpskog je podrijetla
2. Odrastao je i školovao se u Kraljevini Hrvatskoj, Slavoniji i Dalmaciji, pokrajini unutar Austrougarske s najvećom autonomiju među pokrajinama (kralj je bio Franjo Josip I, punom titulom - car Austrije i kralj Ugarske, Hrvatske i Bohemije)
4. U školi u Karlovcu je imao predmet hrvatski jezik
5. Putovnicu mu je izdala ta ista Kraljevina
6. Nakon odlaska u Ameriku u Hrvatskoj je bio 2 puta.
7. Govor zagrebačkoj gradskoj skupštini o elektrifikaciji završava s: "Smatram svojom dužnošću, upravi grada Zagreba, kao rođeni sin ove zemlje, u svakom pogledu, što se toga pitanja tiče, savjetom i činom biti na ruci, i molim da se grad u svakom slučaju gdje bi tehničke potežkoće nastale, na mene obraća, te ću bez ikakve odštete savjetovati, kako budem bolje znao!”.
8. slijedeći Tesline upute, hrvatski inženjeri su 1895. izgradili i pustili u pogon hidroelektranu za izmjeničnu struju na rijeci Krki. Bila je to prva hidroelektrana izmjenične struje u Europi te druga najstarija na svijetu puštena dva dana nakon što je, prema patentima Nikole Tesle, puštena hidroelektrana na slapovima Niagare.
9. U Srbiji je bio 31h u životu
10. Na sprovodu je lijes bio prekriven Američkom i Jugoslavenskom zastavom, svirane su pjesme Ave Maria i Tamo daleko u izvedbi hrvatskog violiniste Zlatka Balokovića
11. Tesla nije napravio oporuku (testament) i nije imao nikakvih posmrtnih želja
12. Njegov nećak je prenio urnu u Beograd, 14g nakon smrti.

Davor

pre 2 godine

Gospođo Milena Tesla, u Hrvatskoj živi skoro 200 nosioca prezimena Tesla, dobrim dijelom se izjašnjavaju kao Hrvati. Vjenčani kum mi se preziva Tesla tako da poznajem njegovu familiju sa tim prezimenom.
Žive u istom kraju 200 godina po župnim knjigama i tu su došli iz Karlovca kao katolici.
Ne znaju nikakve veze sa Teslama iz Like.
Ustaški zločini se ne mogu opravdati, ali isto tako nije u redu generalizirati Hrvate sa ustašama ili kriviti Hrvate isključivo za posljedice promašene politike Srba u Hrvatskoj 90.-tih.
Tko se želio vratiti taj se već i vratio, ostali su si već organizirali život u novoj okolini ne pomišljaju na povratak.
Svako dobro Vam želim.

Mika

pre 2 godine

A da mi uđemo u EU? Pa u evro zonu. A ne, to je ne daj Bože, uoropastiće nas skroz, izbrisati identitet, sve će da poskupi, a kroz 50 godina svi ćemo se zvati Hans ili u najboljem slučaju Žorž. Ali razmislite, imali bi i mi Teslu na evru!

@Građanin

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.

kakvi licemeri

pre 2 godine

@fanat spadi a jesi vidio na dokumentu nacionalnost:Srbin eto malo bolje pogledaj, takodjer pogledaj kucu koju ste 2 puta rusili. takodjer pogledaj grobove njegove rodbine u Jasenovcu

Petar

pre 2 godine

Meni je najtuznije citati njihova opravdanja kako Tesla vise njima pripada nego Srbiji. Narod koji je njemu, njegovim rodjacima i sugradjanima naneo ogromno zlo sada ga bez stida prisvaja i uopste nemaju nameru da vide nesto negativno sto rade vec to na silu brane i lazu ili se opravdavaju ko malo dete. Moralno dno.

Dunav

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29) # Link komentara
Ban Jelačić nije rođen u Srbiji. Vojvodina u to vrijene nije bila u sastastavu Srbije.
Po toj vašoj logici Vuk Karadžić i nije rođen u Srbiji nego u Otomanskom Carstvu.

WillyWonka

pre 2 godine

Ako malo pogledamo činjenice, Tesla je rođen i živio je na teritoriji današnje Hrvatske, dok sa Srbijom nikakve veze nema.
Recimo, čisto hipotetski, da u nekoj budućnosti Hrvatska predloži da stavi lik Dade Prše ili Milorada Pupovca na novčanicu? Otprilike, to je to. Srbi iz Hrvatske i to niko ne može osporiti.

da-da...

pre 2 godine

Tesla je bio građanin sveta, naš je koliko i njihov, baš smo sitni i malecki, i oni, kao i mi...odaju mu počast i izražavaju poštovanje, ne vidim šta je sporno...

biba

pre 2 godine

"Tesla " srbin" koji je u cijelom svojem životu proveo 30 sati u Srbiji, činjenica."

Ne odredjuje se narodnost po tome koliko si vremena proveo u kojoj drzavi. I Madjari u Vojvodini mogu da ceo zivot probovedu u Srbiji i da odu jednom na izlet u Budimpestu pa i dalje ostaju Madjari. Moja komsinica je npr Jevrejka a nikad u zivotu nije bila u Izraelu.

sasa

pre 2 godine

šahovnica i Nikola Tesla!?
(Sale sa Bagdale, 23. jul 2021 09:59)

Pa to i jeste problem. Nije problem Nikola Tesla, nego njegov lik na sahovnici.
Da su amerikanci odlucili da stave Nikolu Teslu na novcanicu sigurno ga ne bi stavljali na njihov grb - orla. Ali hrvati moraju da ispropagiraju kroz tudje svoju izmisljenu istoriju.

Nenad

pre 2 godine

Pratim suludu svađu. Da suluda je zato što mi na novčanici već dugo vremena imamo Nikolu Teslu... Nije to redu da jedna država koristi isti lik samo zato što je članica EU

lebovitz

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)

Da znaš išta ne bi se ovde sramotio. Ekavica nije isključivo srpska kao što ni ijekavica nije hrvatska. Ekavci su i Slovenci, i Hrvati u Zagorju, te mnogi dijelovi Slavonije gdje su se, manje ili više, ekavizirale određene riječi. Ista stvar je u nekim dijelovima Bosne koja je primarno ijekavska ali ćete i danas čuti mnogo ekaviziranih riječi. Srbi su i ekavci i ijekavci, kao i Bošnjaci, pa i Hrvati. Poenta je da smo svi mi jedna jedina vreća smeća, zato nam je i teško da se jasno podijelimo. Ono što je prirodno drugačije, to se lako dijeli i tu nema dilema.

Yonny

pre 2 godine

Pa Tesla je bio hrvat kao što je i Dončič slovenac šta vama srbima nije jasno.Nemate vi nikakve istorije.I himnu vam je napisao slovenac.

osobasatimnikomjebetikevuisestručistodaznaš

pre 2 godine

"Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca."
(Loznica, Gučevo, Cer…, 23. jul 2021 08:53) Sve je to lepo što se trudiš da troluješ osobu pod tim nikom, ali onda gledaj de pišeš istinu, a ne izmišljotine inače...

Kaiser Roger

pre 2 godine

Cisto da objasnim neke stvari iako me stvarno ne interesuje.Prvo neka su hrvati kakvi god da su hteli oni ili ne i sami znaju da su nama neka braca ili neki dalji rod, ali svakako jesmo u srodstvu.I oni to ne negiraju vec ne zele biti srbi.Da li vam je to malo jasnije.Dakle imate neku losu porodicu u koju dete odluci da kad poraste ode od njih i da ne zeli da bude kao sto su oni.E to su vam i hrvati.Oni ne zele biti srbi nije da ne znaju da smo u srodstvu nego jednostavno ne zele.Zele da se promene i da budu drugaciji.Tako da ne znam zasto se stalno javlja potreba da hrvatima objasnjavamo ko su i sta su.Znaju oni dobro ali problem je sti ne zele da budu.E sad mi treba da se zapitamo kakvi smo i zasto oni ne zele biti poput nas.Mi mislimo ako im objasnimo da smo rod da ce se promeniti.Ne nece i potpuno imaju pravo na to.A i vanzemaljci da dodju da vide nas i hrvate i nasu kulturu i jezik i ostalo shvatili bi za 5 min da smo neki srodni neod.Tu ne treba mnogo da se prica.

Vojvodina

pre 2 godine

A kako bi bilo da na jednoj strani evra bude zapaljena Teslina rodna
kuća a sa druge broj 91. Mislim broj članova njegove familije koju su ustaše zaklale.

Cinjenice

pre 2 godine

Meni nije sporno da hrvatska hoce da se hvali Teslom.

Ono sto je sporno jeste da niko od nasih nece da kaze jednu cinjenicu.

U rodnom Gospiću je postojao spomenik Nikole Tesle. Taj spomenik su hrvati unistili 1992. godine a ove je konacno obnovljen.

Ako hrvati tvrde da je Tesla hrvatski, zasto su mu srusili spomenik?

Fanat špadi

pre 2 godine

Gledan dokumente Tesle, svjedožba putovnica i ni slova ćirilice. Pišu ocjene, hrvatski jezik je učija. Može bit da ni volija ćirilicu.

@Neko

pre 2 godine

Mi Srbi mucimovse sad i tesmo nam je ta nepravda. Moracemo da to prevrcemo u rukama
(Neko, 23. jul 2021 08:54)

Mi Srbi bi na prvom mestu trebalo da se opismenimo ;)

key and peele

pre 2 godine

@fanat spadi

gledam i ja u arhivu pismo ante starcevica visokoj skoli u beogradu, njegovo pisanje. molba da ga zaposle da bude profesor. na cirilici od prvog do poslednjeg slova.

moze biti da je zbog odbijenice postao najveci rasista na balkanu, a vama je otac nacije.

Др. Уги

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.
(@Građanin, 23. jul 2021 10:08) #

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...

Objavite zarad istine

pre 2 godine

Ako može SANU Andrića, Gundulića i Boškovića staviti među "najznamenitije Srbe", što se sada bunimo?
@(Skelac, 23. jul 2021 09:35)


Ruđer Bošković se uzjašnjavao kao "Slovinac", postoje pisani dokazi o tome, a otac mu je bio pravoslavac iz Bosne iz Trebinja, Trebinje je i danas većinski pravoslavni srpski grad i pored svih nedaća koje su zadesile tamošnje Srbe tokom istorije

Ivo Andrić je iz mešovitog srpsko-hrvatskog braka, majka mu je bila Srpkinja, zašto ne bi bio Srbin, posebno ako se većim delom svog života izjašnjavao kao Srbin, ostavio je i testament o tome

o Gunduliću nema podataka kako se izjašnjavao, ono što o njemu znamo je da je pisao o srpskim kraljevima i carevima i da je Aleksandra Makedonskog opisivao kao Lesandra Srbljanina

Max

pre 2 godine

@ sandockan
Niko njih nije protjerao niti im neko brani da se vrate. Oni koji su htjeli vratili su se i zive kao i svi drugi stanovnici HR. Neko bolje neko losije. Obnova u ratu unistenih objekata je zavrsila odavno. Oni koji se zele vratiti moraju sami sve financirati ali NITKO im ne moze zabraniti da se vrate u svoju domovinu.

ideb

pre 2 godine

Ono sto je suludo je sto bi ovaj korak mogao da se iskoristi za saradnju i povezivanje, umesto za razdvajanje. Cinjenica je da je Tesla rodjen na teritoriji danasnje HR. Cinjenica je da je Srbin. Oni su u EU, mi nismo. Lep nacin da se Tesli oda priznanje u tom delu Evrope.
I od ovoga napravimo nadgornjavanje.

Gluposti.

dzo

pre 2 godine

A kucu mu zapalili, pa imate li vi nesto svoje iz istorije. Vi bez Srba ne postojite. Cak i evropi trebate kao sluge, mi bar znamo sta nam misle a vreme pokaze kako prodju izdajice, i ne zaboravite da vas 80 % jeste Srbi ma koliko to ponistavali.

Popo

pre 2 godine

Ne znam. Možda stav Srbije i princip koji brani Srbija je ok i pobijedi.
Uvjek se može naći kanal da se nekako prigovor Srbije podnese, pa da vidimo odluku i obrazloženje EU po tom pitanju. To bi bilo dobro za sve.

e

pre 2 godine

Ukoliko bi u svetu preovladalo da se počne primena milankovićevog kalendara onda bi opet skočili Hrvati. Da, Milutin je Srbin, rođen u Austrougarskoj monarhiji u Baranji koja je po raspadu pripala Srbiji ali je Broz (opet on) te srpske zemlje priključio hrvatskoj. Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?

a

pre 2 godine

Hrvati su vatikanski projekt.Meso čine pokatoličeni Srbi,a vode ih slovenizirani
nemci.Ljudevit Gaj,Vatroslav Lisinski,Josip Juraj Štrosmajer,...Falsifikuju i oti-
maju sve.Problem su naše vođe koje to prećutkuju,Pašić,Aleksndar K.,knez Pavle,...

AV

pre 2 godine

Jeste Nikola Tesla rodjen na teritoriji danasnje Hrvatske, to niko ne spori.

Kao sto niko ne spori ni to da je cela porodica Tesla pobijena u Jasenovcu, imate zvanicne spise.

јустин

pre 2 godine

једино Американци имају право,морално,да на своје новчанице ставе и Теслу и Пупина и Марконија и....сијасет других који су управо тамо стекли репутацију,признања за живота и досегли свој научни зенит

sandockan

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)

Ne može to, onda se gubi savezništvo u Bosni.

Shok

pre 2 godine

Ne znam zasto se mi nerviramo oko toga, niko ni nama ne brani da stavimo lik Tomasa Dzefersona ili Linkolna na kovanicu. To sto bi to bilo van svake pameti to je nesto drugo ali poenta je da i Finska moze da stavi Teslin lik na novcanicu ako hoce...
(Aligator, 23. jul 2021 08:42) A sto se onda grci bune na makedonce oko slucnih problema?

grupni_flex

pre 2 godine

"Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca."
(Loznica, Gučevo, Cer…, 23. jul 2021 08:53)

Hahahahaha, baš si me fino nasmijao ovako rano ujutro.
Kada bi postojala statistika broja kriminalaca po broju stanovnika, Hrvatska je uvjerljivo broj 1. Onda 5 mjesta prazno pa ostali.

boki89

pre 2 godine

secam se jos davno jednom kada je djokovic polako poceo da se uzdize na jednom turniru u USA su mu stavili hrvatsku zastavu umesto srpske.Sada vidim da je taj hrv lobi jak i da gledaju sta god mogu iz istorije srpsko da uzmu

:D

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)

Evo koga smo protjerali. Imali su dva letka Ministarstva obrane tzv RSK koje su dijelili vojnici. U prvom je pisalo: "zbog napada ustaške vojske koji očekujemo, a zbog obezbeđenja uslova za izvođenje odsudne odbrane NAREĐUJEM: da se celokupno civilno stanovništvo povuče iz rejona borbenih dejstava smerom: Benkovac- Žegar – Srb“. A u drugom."Zbog napada ustaške vojske koji očekujemo, a zbog obezbeđenja uslova za izvođenje odsudne obrane NAREĐUJEM: da se celokupno civilno stanovništvo povuče iz rejona borbenih dejstava smerom: Knin-Plavno-Lička Kaldrma.“ I u jednom i drugom letku, u potpisu je komandant general pukovnik Mile Mrkšić. A zapovjed za iseljavanje stanovništva, na mig iz Beograda, izdao je Milan Martić.

mario

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)
Nitko ih nije protjerao već su ih ratne vođe povele sa sobom pošto su oni prvi zbrisali.
Tko se želi vratiti može se vratiti, a ima i onih koji su okrvarili ruke ti se neće vratiti.

dok ne stigne fasada i kanalizacija

pre 2 godine

Koga boli ona stvar ko koga stavlja na novcanice. Pola Hrvatske i vecina Srbije zivi u siromastvu kako materijalnom isto tako i obrazovnom.

innbecilo

pre 2 godine

verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...
(gledam, 23. jul 2021 09:15)

Prijatelju, problem je u tome što su navedeni, na našu nesreću ipak bili Srbi, a na našu sreću vode se kao hrvati.

Siniša

pre 2 godine

Najbolji su ovi hrvati koji se predstavljaju kao srbi i pljuju po Srbiji i svemu u njoj. Evo jedan ovde pominje da mu majka ima manju plaĆu nego što je kod njih ( u Hrvatskoj ) prosečna penzija. Znači, ako vas plaćaju za pisanje ovakvih stvari onda morate mnogo bolje to da radite. Ako pak to radite zbof sopstvenih pobuda onda pripazite na svoje mentalno zdravlje.

gledam

pre 2 godine

Kod njih penzija 350evrića, pa moja keva ima manju plaću
(Zzz, 23. jul 2021 08:47) # Link komentara

e nepismeni...pokušavaš iz tvoje lepe da provociraš, pa si zaboravio da se u Srbiji kaže PLATA

a to što će Teslu da stave, to samo znači da NEMAJU nikog vrednog iz njihove lepe istorije, pa moraju da se služe drugim nacijama
verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...

Bata

pre 2 godine

Nisam bas upucen u regulativu oko ovih stvari, ali nije mi jasno oko cega se digla prasina. I mi imamo Djordja Vajferta na novcanici, rodjen u Srbiji (tacnije, Austro-Ugarskoj), nemackog porekla.

tesla je građanin sveta

pre 2 godine

jednom za svagda tesla je amerikanac jer je jedino amerika mogla da mu ostvari snove dok se dva plemena svađaju ciji je da je ostao u hrvaskoj završio bi u jasenovcu a da je došao u srbiju proglasili bi ga tada šarlatanom a da je danas živ I da sletri na naš aerodrome zajedno sa onim što udara tenisku lopticu novinari bi mu rekli da se pomeri dok snimaju udaraca teniske loptice

Aligator

pre 2 godine

Ne znam zasto se mi nerviramo oko toga, niko ni nama ne brani da stavimo lik Tomasa Dzefersona ili Linkolna na kovanicu. To sto bi to bilo van svake pameti to je nesto drugo ali poenta je da i Finska moze da stavi Teslin lik na novcanicu ako hoce...

Guts

pre 2 godine

Nema veze, jednog dana kad se budu svodili racuni, sta je koja drzava pokrala od ovih banana drzava od kojih neke nisu ni punoljetne, ovaj primjer stavljanja Tesle na kovanicu bice dokaz da su krali bez imalo srama.

adv. Dragan B.

pre 2 godine

Pravno gledano, bilo ciji lik moze da stavi svako, a pogotovo Teslin. Znaci, Amerikanci, Hrvati, Srbi...i u bilo kakvom sporu oko toga mi gubimo sto posto.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Ipak su to najpoznatije izjave u Hrvata koji će kad uvedemo taj evro biti posebno srećni kad stigne prosečna penzija od 375 eura", napisao je.



Kod njih prosečna penzija veća nego u Srbiji 95% plata. Za koju radiš 365 dana po 12 sati svaki dan. Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca. Mi iste gajimo i negujemo…

Aligator

pre 2 godine

Ne znam zasto se mi nerviramo oko toga, niko ni nama ne brani da stavimo lik Tomasa Dzefersona ili Linkolna na kovanicu. To sto bi to bilo van svake pameti to je nesto drugo ali poenta je da i Finska moze da stavi Teslin lik na novcanicu ako hoce...

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Ipak su to najpoznatije izjave u Hrvata koji će kad uvedemo taj evro biti posebno srećni kad stigne prosečna penzija od 375 eura", napisao je.



Kod njih prosečna penzija veća nego u Srbiji 95% plata. Za koju radiš 365 dana po 12 sati svaki dan. Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca. Mi iste gajimo i negujemo…

Siniša

pre 2 godine

Najbolji su ovi hrvati koji se predstavljaju kao srbi i pljuju po Srbiji i svemu u njoj. Evo jedan ovde pominje da mu majka ima manju plaĆu nego što je kod njih ( u Hrvatskoj ) prosečna penzija. Znači, ako vas plaćaju za pisanje ovakvih stvari onda morate mnogo bolje to da radite. Ako pak to radite zbof sopstvenih pobuda onda pripazite na svoje mentalno zdravlje.

:D

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)

Evo koga smo protjerali. Imali su dva letka Ministarstva obrane tzv RSK koje su dijelili vojnici. U prvom je pisalo: "zbog napada ustaške vojske koji očekujemo, a zbog obezbeđenja uslova za izvođenje odsudne odbrane NAREĐUJEM: da se celokupno civilno stanovništvo povuče iz rejona borbenih dejstava smerom: Benkovac- Žegar – Srb“. A u drugom."Zbog napada ustaške vojske koji očekujemo, a zbog obezbeđenja uslova za izvođenje odsudne obrane NAREĐUJEM: da se celokupno civilno stanovništvo povuče iz rejona borbenih dejstava smerom: Knin-Plavno-Lička Kaldrma.“ I u jednom i drugom letku, u potpisu je komandant general pukovnik Mile Mrkšić. A zapovjed za iseljavanje stanovništva, na mig iz Beograda, izdao je Milan Martić.

gledam

pre 2 godine

Kod njih penzija 350evrića, pa moja keva ima manju plaću
(Zzz, 23. jul 2021 08:47) # Link komentara

e nepismeni...pokušavaš iz tvoje lepe da provociraš, pa si zaboravio da se u Srbiji kaže PLATA

a to što će Teslu da stave, to samo znači da NEMAJU nikog vrednog iz njihove lepe istorije, pa moraju da se služe drugim nacijama
verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...

dzo

pre 2 godine

A kucu mu zapalili, pa imate li vi nesto svoje iz istorije. Vi bez Srba ne postojite. Cak i evropi trebate kao sluge, mi bar znamo sta nam misle a vreme pokaze kako prodju izdajice, i ne zaboravite da vas 80 % jeste Srbi ma koliko to ponistavali.

dok ne stigne fasada i kanalizacija

pre 2 godine

Koga boli ona stvar ko koga stavlja na novcanice. Pola Hrvatske i vecina Srbije zivi u siromastvu kako materijalnom isto tako i obrazovnom.

Davor

pre 2 godine

Gospođo Milena Tesla, u Hrvatskoj živi skoro 200 nosioca prezimena Tesla, dobrim dijelom se izjašnjavaju kao Hrvati. Vjenčani kum mi se preziva Tesla tako da poznajem njegovu familiju sa tim prezimenom.
Žive u istom kraju 200 godina po župnim knjigama i tu su došli iz Karlovca kao katolici.
Ne znaju nikakve veze sa Teslama iz Like.
Ustaški zločini se ne mogu opravdati, ali isto tako nije u redu generalizirati Hrvate sa ustašama ili kriviti Hrvate isključivo za posljedice promašene politike Srba u Hrvatskoj 90.-tih.
Tko se želio vratiti taj se već i vratio, ostali su si već organizirali život u novoj okolini ne pomišljaju na povratak.
Svako dobro Vam želim.

Guts

pre 2 godine

Nema veze, jednog dana kad se budu svodili racuni, sta je koja drzava pokrala od ovih banana drzava od kojih neke nisu ni punoljetne, ovaj primjer stavljanja Tesle na kovanicu bice dokaz da su krali bez imalo srama.

Vojvodina

pre 2 godine

A kako bi bilo da na jednoj strani evra bude zapaljena Teslina rodna
kuća a sa druge broj 91. Mislim broj članova njegove familije koju su ustaše zaklale.

Branko

pre 2 godine

I treba da bude na novcanici u Hrvatskoj jedan Srbin. Mi smo je i stvorili. Ko bi bili da im nije Srba i Srbije. Dali smo im drzavu red je da budemo i na novcanici.

adv. Dragan B.

pre 2 godine

Pravno gledano, bilo ciji lik moze da stavi svako, a pogotovo Teslin. Znaci, Amerikanci, Hrvati, Srbi...i u bilo kakvom sporu oko toga mi gubimo sto posto.

biba

pre 2 godine

"Tesla " srbin" koji je u cijelom svojem životu proveo 30 sati u Srbiji, činjenica."

Ne odredjuje se narodnost po tome koliko si vremena proveo u kojoj drzavi. I Madjari u Vojvodini mogu da ceo zivot probovedu u Srbiji i da odu jednom na izlet u Budimpestu pa i dalje ostaju Madjari. Moja komsinica je npr Jevrejka a nikad u zivotu nije bila u Izraelu.

Miro ZG

pre 2 godine

Činjenice o Tesli:
1. Srpskog je podrijetla
2. Odrastao je i školovao se u Kraljevini Hrvatskoj, Slavoniji i Dalmaciji, pokrajini unutar Austrougarske s najvećom autonomiju među pokrajinama (kralj je bio Franjo Josip I, punom titulom - car Austrije i kralj Ugarske, Hrvatske i Bohemije)
4. U školi u Karlovcu je imao predmet hrvatski jezik
5. Putovnicu mu je izdala ta ista Kraljevina
6. Nakon odlaska u Ameriku u Hrvatskoj je bio 2 puta.
7. Govor zagrebačkoj gradskoj skupštini o elektrifikaciji završava s: "Smatram svojom dužnošću, upravi grada Zagreba, kao rođeni sin ove zemlje, u svakom pogledu, što se toga pitanja tiče, savjetom i činom biti na ruci, i molim da se grad u svakom slučaju gdje bi tehničke potežkoće nastale, na mene obraća, te ću bez ikakve odštete savjetovati, kako budem bolje znao!”.
8. slijedeći Tesline upute, hrvatski inženjeri su 1895. izgradili i pustili u pogon hidroelektranu za izmjeničnu struju na rijeci Krki. Bila je to prva hidroelektrana izmjenične struje u Europi te druga najstarija na svijetu puštena dva dana nakon što je, prema patentima Nikole Tesle, puštena hidroelektrana na slapovima Niagare.
9. U Srbiji je bio 31h u životu
10. Na sprovodu je lijes bio prekriven Američkom i Jugoslavenskom zastavom, svirane su pjesme Ave Maria i Tamo daleko u izvedbi hrvatskog violiniste Zlatka Balokovića
11. Tesla nije napravio oporuku (testament) i nije imao nikakvih posmrtnih želja
12. Njegov nećak je prenio urnu u Beograd, 14g nakon smrti.

sandockan

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)

Ne može to, onda se gubi savezništvo u Bosni.

tesla je građanin sveta

pre 2 godine

jednom za svagda tesla je amerikanac jer je jedino amerika mogla da mu ostvari snove dok se dva plemena svađaju ciji je da je ostao u hrvaskoj završio bi u jasenovcu a da je došao u srbiju proglasili bi ga tada šarlatanom a da je danas živ I da sletri na naš aerodrome zajedno sa onim što udara tenisku lopticu novinari bi mu rekli da se pomeri dok snimaju udaraca teniske loptice

Милена Тесла

pre 2 godine

"Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)
Nitko ih nije protjerao već su ih ratne vođe povele sa sobom pošto su oni prvi zbrisali.
Tko se želi vratiti može se vratiti, a ima i onih koji su okrvarili ruke ti se neće vratiti."

Кад је тако, а што пола теслине фамилије побисте у Јасеновцу?
Они се сигурно неће вратити. У Србији са презименом Тесла, само у Београду има десетак особа који су побегли од покрштавања и усташке каме.
Како то објашљаваш? Они нису имали "вође" да их поведу са собом.

@Građanin

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.

Petar

pre 2 godine

Meni je najtuznije citati njihova opravdanja kako Tesla vise njima pripada nego Srbiji. Narod koji je njemu, njegovim rodjacima i sugradjanima naneo ogromno zlo sada ga bez stida prisvaja i uopste nemaju nameru da vide nesto negativno sto rade vec to na silu brane i lazu ili se opravdavaju ko malo dete. Moralno dno.

Fanat špadi

pre 2 godine

Gledan dokumente Tesle, svjedožba putovnica i ni slova ćirilice. Pišu ocjene, hrvatski jezik je učija. Može bit da ni volija ćirilicu.

Sasa

pre 2 godine

Šta ti je "Demokratija"...
Prvo se probudi nacionalizam,pa protjeraju državljane koji nisu iste vjeroispovjesti,onda se proglasi "neovisnost",pa na kraju ti dozvole da praviš njihove kovanice a tvoju valutu otjeraju u prošlost...
Ali zato velike apoena štampaju kod njih tako da moraš da se povinuješ njihovoj dobroj volji...eee sad imaš "slobodu" da prisvojiš onog koga bi (da je bio živ u to Vreme) istjerao iz zemlje 1995 kao nekog ko je deo onih koje si protjerao ...

Kaiser Roger

pre 2 godine

Cisto da objasnim neke stvari iako me stvarno ne interesuje.Prvo neka su hrvati kakvi god da su hteli oni ili ne i sami znaju da su nama neka braca ili neki dalji rod, ali svakako jesmo u srodstvu.I oni to ne negiraju vec ne zele biti srbi.Da li vam je to malo jasnije.Dakle imate neku losu porodicu u koju dete odluci da kad poraste ode od njih i da ne zeli da bude kao sto su oni.E to su vam i hrvati.Oni ne zele biti srbi nije da ne znaju da smo u srodstvu nego jednostavno ne zele.Zele da se promene i da budu drugaciji.Tako da ne znam zasto se stalno javlja potreba da hrvatima objasnjavamo ko su i sta su.Znaju oni dobro ali problem je sti ne zele da budu.E sad mi treba da se zapitamo kakvi smo i zasto oni ne zele biti poput nas.Mi mislimo ako im objasnimo da smo rod da ce se promeniti.Ne nece i potpuno imaju pravo na to.A i vanzemaljci da dodju da vide nas i hrvate i nasu kulturu i jezik i ostalo shvatili bi za 5 min da smo neki srodni neod.Tu ne treba mnogo da se prica.

Max

pre 2 godine

@ sandockan
Niko njih nije protjerao niti im neko brani da se vrate. Oni koji su htjeli vratili su se i zive kao i svi drugi stanovnici HR. Neko bolje neko losije. Obnova u ratu unistenih objekata je zavrsila odavno. Oni koji se zele vratiti moraju sami sve financirati ali NITKO im ne moze zabraniti da se vrate u svoju domovinu.

lebovitz

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)

Da znaš išta ne bi se ovde sramotio. Ekavica nije isključivo srpska kao što ni ijekavica nije hrvatska. Ekavci su i Slovenci, i Hrvati u Zagorju, te mnogi dijelovi Slavonije gdje su se, manje ili više, ekavizirale određene riječi. Ista stvar je u nekim dijelovima Bosne koja je primarno ijekavska ali ćete i danas čuti mnogo ekaviziranih riječi. Srbi su i ekavci i ijekavci, kao i Bošnjaci, pa i Hrvati. Poenta je da smo svi mi jedna jedina vreća smeća, zato nam je i teško da se jasno podijelimo. Ono što je prirodno drugačije, to se lako dijeli i tu nema dilema.

key and peele

pre 2 godine

@fanat spadi

gledam i ja u arhivu pismo ante starcevica visokoj skoli u beogradu, njegovo pisanje. molba da ga zaposle da bude profesor. na cirilici od prvog do poslednjeg slova.

moze biti da je zbog odbijenice postao najveci rasista na balkanu, a vama je otac nacije.

Milan NS

pre 2 godine

Hrvatski mozak je teško razumeti, prvo mu pobiju svu bližu i dalju rodbinu popale selo, srušem crkvu u kojoj mu je otac služio i onda ga na kraju stave na naovčanicu... Da je bio slučajno u ndh za vreme rata doživeo bi istu sudbinu!

Vilim

pre 2 godine

U Hrvatskoj živi preko 200 000 hrvatskih Srba i ovo je lijepa gesta prema njima kao lojalnim građanima svoje domovine. Srbija ovdje nema što da se pita jer Tesla nije bio Srbijabac i to je nadaleko priznata činjenica, svidjeli se to vama ili ne. Napredak i civilizacija mogu bez vašeg srednjeg vijeka i mitomanije.

AV

pre 2 godine

Jeste Nikola Tesla rodjen na teritoriji danasnje Hrvatske, to niko ne spori.

Kao sto niko ne spori ni to da je cela porodica Tesla pobijena u Jasenovcu, imate zvanicne spise.

ls

pre 2 godine

Meni nije sporno da hrvatska hoce da se hvali Teslom.

Ono sto je sporno jeste da niko od nasih nece da kaze jednu cinjenicu.

U rodnom Gospiću je postojao spomenik Nikole Tesle. Taj spomenik su hrvati unistili 1992. godine a ove je konacno obnovljen.

Ako hrvati tvrde da je Tesla hrvatski, zasto su mu srusili spomenik?
(Cinjenice, 23. jul 2021 10:15)

Nemoj pocinjati, znas da ce biti " srusili ga Srbi koji su bezali i rusili sve pred sobom".

hepi

pre 2 godine

e nepismeni...pokušavaš iz tvoje lepe da provociraš, pa si zaboravio da se u Srbiji kaže PLATA

a to što će Teslu da stave, to samo znači da NEMAJU nikog vrednog iz njihove lepe istorije, pa moraju da se služe drugim nacijama
verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...


Penkala? Kravata? Ti još pišeš perom iz protesta?

ideb

pre 2 godine

Ono sto je suludo je sto bi ovaj korak mogao da se iskoristi za saradnju i povezivanje, umesto za razdvajanje. Cinjenica je da je Tesla rodjen na teritoriji danasnje HR. Cinjenica je da je Srbin. Oni su u EU, mi nismo. Lep nacin da se Tesli oda priznanje u tom delu Evrope.
I od ovoga napravimo nadgornjavanje.

Gluposti.

Dunav

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29) # Link komentara
Ban Jelačić nije rođen u Srbiji. Vojvodina u to vrijene nije bila u sastastavu Srbije.
Po toj vašoj logici Vuk Karadžić i nije rođen u Srbiji nego u Otomanskom Carstvu.

mario

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)
Nitko ih nije protjerao već su ih ratne vođe povele sa sobom pošto su oni prvi zbrisali.
Tko se želi vratiti može se vratiti, a ima i onih koji su okrvarili ruke ti se neće vratiti.

sasa

pre 2 godine

šahovnica i Nikola Tesla!?
(Sale sa Bagdale, 23. jul 2021 09:59)

Pa to i jeste problem. Nije problem Nikola Tesla, nego njegov lik na sahovnici.
Da su amerikanci odlucili da stave Nikolu Teslu na novcanicu sigurno ga ne bi stavljali na njihov grb - orla. Ali hrvati moraju da ispropagiraju kroz tudje svoju izmisljenu istoriju.

keni

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

mislis srpski vojskovodja cetnik Ban Jelacic... (srbo-cetnik)

Ruairidh

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)
Beli manastir je do 1923 imao madzarsko ime, onda ga je Kraljevina SHS promijenila u Beli manastir, ista je stvar i sa Moravicama u gorskom kotaru, tek je uspostavom KSHS promijenjeno ime u srpske.
Ruder Boskovic se deklarirao kao Dubrovcanin Slovin, kao i svi dubrovcani do kraja 19 stoljeca. Nema sanse da mu je netko od predaka Srbin jer ne postoji mogucnost da se dubrovacka plemkinja uda za pucanina i to jos pravoslavnoga, to je prosto nemoguce.

Bata

pre 2 godine

Nisam bas upucen u regulativu oko ovih stvari, ali nije mi jasno oko cega se digla prasina. I mi imamo Djordja Vajferta na novcanici, rodjen u Srbiji (tacnije, Austro-Ugarskoj), nemackog porekla.

@Neko

pre 2 godine

Mi Srbi mucimovse sad i tesmo nam je ta nepravda. Moracemo da to prevrcemo u rukama
(Neko, 23. jul 2021 08:54)

Mi Srbi bi na prvom mestu trebalo da se opismenimo ;)

WillyWonka

pre 2 godine

Ako malo pogledamo činjenice, Tesla je rođen i živio je na teritoriji današnje Hrvatske, dok sa Srbijom nikakve veze nema.
Recimo, čisto hipotetski, da u nekoj budućnosti Hrvatska predloži da stavi lik Dade Prše ili Milorada Pupovca na novčanicu? Otprilike, to je to. Srbi iz Hrvatske i to niko ne može osporiti.

Yonny

pre 2 godine

Pa Tesla je bio hrvat kao što je i Dončič slovenac šta vama srbima nije jasno.Nemate vi nikakve istorije.I himnu vam je napisao slovenac.

mr

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.
(@Građanin, 23. jul 2021 10:08) #

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

Па он човек и јесте Србин, што је и сам тврдио, и то је једина логика. Као и што је једина могућа логика да је Никола Тесла Србин, је јер сам за себе то тврдио.

a

pre 2 godine

Hrvati su vatikanski projekt.Meso čine pokatoličeni Srbi,a vode ih slovenizirani
nemci.Ljudevit Gaj,Vatroslav Lisinski,Josip Juraj Štrosmajer,...Falsifikuju i oti-
maju sve.Problem su naše vođe koje to prećutkuju,Pašić,Aleksndar K.,knez Pavle,...

Objavite zarad istine

pre 2 godine

Ako može SANU Andrića, Gundulića i Boškovića staviti među "najznamenitije Srbe", što se sada bunimo?
@(Skelac, 23. jul 2021 09:35)


Ruđer Bošković se uzjašnjavao kao "Slovinac", postoje pisani dokazi o tome, a otac mu je bio pravoslavac iz Bosne iz Trebinja, Trebinje je i danas većinski pravoslavni srpski grad i pored svih nedaća koje su zadesile tamošnje Srbe tokom istorije

Ivo Andrić je iz mešovitog srpsko-hrvatskog braka, majka mu je bila Srpkinja, zašto ne bi bio Srbin, posebno ako se većim delom svog života izjašnjavao kao Srbin, ostavio je i testament o tome

o Gunduliću nema podataka kako se izjašnjavao, ono što o njemu znamo je da je pisao o srpskim kraljevima i carevima i da je Aleksandra Makedonskog opisivao kao Lesandra Srbljanina

da-da...

pre 2 godine

Tesla je bio građanin sveta, naš je koliko i njihov, baš smo sitni i malecki, i oni, kao i mi...odaju mu počast i izražavaju poštovanje, ne vidim šta je sporno...

Cinjenice

pre 2 godine

Meni nije sporno da hrvatska hoce da se hvali Teslom.

Ono sto je sporno jeste da niko od nasih nece da kaze jednu cinjenicu.

U rodnom Gospiću je postojao spomenik Nikole Tesle. Taj spomenik su hrvati unistili 1992. godine a ove je konacno obnovljen.

Ako hrvati tvrde da je Tesla hrvatski, zasto su mu srusili spomenik?

grupni_flex

pre 2 godine

"Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca."
(Loznica, Gučevo, Cer…, 23. jul 2021 08:53)

Hahahahaha, baš si me fino nasmijao ovako rano ujutro.
Kada bi postojala statistika broja kriminalaca po broju stanovnika, Hrvatska je uvjerljivo broj 1. Onda 5 mjesta prazno pa ostali.

Mika

pre 2 godine

A da mi uđemo u EU? Pa u evro zonu. A ne, to je ne daj Bože, uoropastiće nas skroz, izbrisati identitet, sve će da poskupi, a kroz 50 godina svi ćemo se zvati Hans ili u najboljem slučaju Žorž. Ali razmislite, imali bi i mi Teslu na evru!

e

pre 2 godine

Ukoliko bi u svetu preovladalo da se počne primena milankovićevog kalendara onda bi opet skočili Hrvati. Da, Milutin je Srbin, rođen u Austrougarskoj monarhiji u Baranji koja je po raspadu pripala Srbiji ali je Broz (opet on) te srpske zemlje priključio hrvatskoj. Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?

boki89

pre 2 godine

secam se jos davno jednom kada je djokovic polako poceo da se uzdize na jednom turniru u USA su mu stavili hrvatsku zastavu umesto srpske.Sada vidim da je taj hrv lobi jak i da gledaju sta god mogu iz istorije srpsko da uzmu

kakvi licemeri

pre 2 godine

@fanat spadi a jesi vidio na dokumentu nacionalnost:Srbin eto malo bolje pogledaj, takodjer pogledaj kucu koju ste 2 puta rusili. takodjer pogledaj grobove njegove rodbine u Jasenovcu

Sasa

pre 2 godine

(Miro ZG, 23. jul 2021 11:03)

Covece, "putovnicu" mu je izdala Austrougarska drzava, a ne neka pokrajina. U pokrajini mu je samo fizicki izdat dokument. Shvatas li razliku? Isti taj dokument jeste izdat u ime austrougarskog kralja. I tu svemu biva kraj, eksplicitno. Sve ostale cinjenice i "cinjenice" koje si naveo, ne mogu se koristiti u pokusaju priblizavanja, a onda i svojatanja Tesle kao hrvatskog nacionalnog, naucnog, intelektualnog, istorijskog i kulturnog nasledja zapamti to jednom i zasvagda.
Nikola Tesla nije srpskog porekla samo, on je jasno i nedvosmisleno Srbin.

Shok

pre 2 godine

Ne znam zasto se mi nerviramo oko toga, niko ni nama ne brani da stavimo lik Tomasa Dzefersona ili Linkolna na kovanicu. To sto bi to bilo van svake pameti to je nesto drugo ali poenta je da i Finska moze da stavi Teslin lik na novcanicu ako hoce...
(Aligator, 23. jul 2021 08:42) A sto se onda grci bune na makedonce oko slucnih problema?

Nedeljko

pre 2 godine

Kako to da prezime Tesla ne postoji uopste u Srbiji?
Kako to da je Matica Srbije odbila da mu plaća Stipendiju?
Kakao to da nije nikad živio u Srbiji?
Kako to da je nekoliko puta sam iz glasio da je ponosan svojoj hrvatskoj domovini?
Kako to da srpska pravoslavni crkva nije ni postoji la u to vreme?
Kako to da sam od sebe nikad nije hteo da ide i da živi u Srbiji?
Zašto Srbija ne otvori njegove tajne memoare koje se kriju, to bi sve promenilo?

Др. Уги

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.
(@Građanin, 23. jul 2021 10:08) #

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...

Nenad

pre 2 godine

Pratim suludu svađu. Da suluda je zato što mi na novčanici već dugo vremena imamo Nikolu Teslu... Nije to redu da jedna država koristi isti lik samo zato što je članica EU

e

pre 2 godine

Da znaš išta ne bi se ovde sramotio. Ekavica nije isključivo srpska kao što ni ijekavica nije hrvatska. Ekavci su i Slovenci, i Hrvati u Zagorju, te mnogi dijelovi Slavonije gdje su se, manje ili više, ekavizirale određene riječi. Ista stvar je u nekim dijelovima Bosne koja je primarno ijekavska ali ćete i danas čuti mnogo ekaviziranih riječi. Srbi su i ekavci i ijekavci, kao i Bošnjaci, pa i Hrvati. Poenta je da smo svi mi jedna jedina vreća smeća, zato nam je i teško da se jasno podijelimo. Ono što je prirodno drugačije, to se lako dijeli i tu nema dilema.
(lebovitz, 23. jul 2021 10:44)


Baš volim da vidim ovakve ko ti što se prave pametni, navedi mi jednu jedinu knjigu koju je napisao hrvat na ekavaci, ali nećeš je naći jer hrvati nemaju ekavicu, kad su prihvatili srpski jezik Vuka Karadžića uzeli su samo ijekavicu, isto važi i za muslimane iz Bosne.

osobasatimnikomjebetikevuisestručistodaznaš

pre 2 godine

"Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca."
(Loznica, Gučevo, Cer…, 23. jul 2021 08:53) Sve je to lepo što se trudiš da troluješ osobu pod tim nikom, ali onda gledaj de pišeš istinu, a ne izmišljotine inače...

јустин

pre 2 godine

једино Американци имају право,морално,да на своје новчанице ставе и Теслу и Пупина и Марконија и....сијасет других који су управо тамо стекли репутацију,признања за живота и досегли свој научни зенит

innbecilo

pre 2 godine

verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...
(gledam, 23. jul 2021 09:15)

Prijatelju, problem je u tome što su navedeni, na našu nesreću ipak bili Srbi, a na našu sreću vode se kao hrvati.

Dare

pre 2 godine

Gospodine Davore

"u Hrvatskoj živi skoro 200 nosioca prezimena Tesla, dobrim dijelom se izjašnjavaju kao Hrvati."

- To objasnjava vecinu stvari koje ti kao ne razumes.


"Ustaški zločini se ne mogu opravdati, ali isto tako nije u redu generalizirati Hrvate sa ustašama ili kriviti Hrvate isključivo za posljedice promašene politike Srba u Hrvatskoj 90."

- Ovo isto mnogo objasnjava, ali naravno vi i dalje niste nista krivi, cvecke prave. Prvo se izvinite sto ste pobili par stoina hiljada Srba u Drugom svetskom ratu, pokatilicili isto toliko i proterali 90-ih isto toliko a onda mozemo govoriti na osnovu istorijskih cinjenica o politikama Milosevica i Tudmana.

Malo morala, skromnosti i stida ne bi vam skodilo.

Ruairidh

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)
Beli manastir je do 1923 imao madzarsko ime, onda ga je Kraljevina SHS promijenila u Beli manastir, ista je stvar i sa Moravicama u gorskom kotaru, tek je uspostavom KSHS promijenjeno ime u srpske.
Ruder Boskovic se deklarirao kao Dubrovcanin Slovin, kao i svi dubrovcani do kraja 19 stoljeca. Nema sanse da mu je netko od predaka Srbin jer ne postoji mogucnost da se dubrovacka plemkinja uda za pucanina i to jos pravoslavnoga, to je prosto nemoguce.

mr

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

mislis srpski vojskovodja cetnik Ban Jelacic... (srbo-cetnik)
(keni, 23. jul 2021 11:18)

Мислиш српски војсковођа Ћетник Бан Јелачић. Ниси у праву, четници су настали доста касније, а у то време су били ускоци и хајдуци, по којима је и један клуб добио име. Ако не верујеш мени, питај диду, он се сећа сигурно и објасниће ти да су и он и Бан били исто.

Džuvegija

pre 2 godine

Uglavnom,mora da se prizna da su Hrvati napravili žestok marketinški potez sa Teslom. Srbima ostajw ili dase pomire da Tesla pripada hrvatskoj baštini ili da s gnušanjem odbace ideju uvođenja evra to jest srbije u eu.

Lemi

pre 2 godine

Nemci da vrate kukasti krst na zastavu i stave Anu Frank! To je paralela. Da je Nikola Tesla ostao u selu, najverovatnije bi zavrsio u Jasenovcu, a ne na novcanici.

Popo

pre 2 godine

Ne znam. Možda stav Srbije i princip koji brani Srbija je ok i pobijedi.
Uvjek se može naći kanal da se nekako prigovor Srbije podnese, pa da vidimo odluku i obrazloženje EU po tom pitanju. To bi bilo dobro za sve.

mr

pre 2 godine

Kako to da prezime Tesla ne postoji uopste u Srbiji?
(Nedeljko, 23. jul 2021 15:04)

Теслини преци су још и добро прошли, пошто су дошли из Теслића и тако им допаде Тесла. Иначе накарадна презимена која Срби имају из тих крајева, наравно да не постоје нигде више, вероватно ни на земаљској кугли. А та презимена су заслужили тиме што нису хтели да мењају веру па су их пописивачи и фратри награђивали погрдним презименима са жељом да их понизе и одвоје од корена. За њих добри а бивши Срби су имали ту привилегију да задрже своја презимена, па тако имаш све ове Милановиће, Остојиће, Петровиће, Поповиће. Ту грешку себи фратри никад неће опростити. Имаш и гомилу презимена где су променили само једно слово, па тако имамо Першиће и сл.
И за тебе једно питање, јел си сигуран да си хтео да поставиш ова питања?

ende

pre 2 godine

U Hrvatskoj živi preko 200 000 hrvatskih Srba i ovo je lijepa gesta prema njima kao lojalnim građanima svoje domovine. Srbija ovdje nema što da se pita jer Tesla nije bio Srbijabac i to je nadaleko priznata činjenica, svidjeli se to vama ili ne. Napredak i civilizacija mogu bez vašeg srednjeg vijeka i mitomanije.
(Vilim, 23. jul 2021 13:39)



Ni mi u Srbiji nismo Srbijanci, nego Srbi, evo jedan eklatantan primer gde se termin "Srbijanac" koristi za odvajanje Srba od Srba! Srpska mitomanija je deo svetske istorije, a hrvatska mitomanija je deo mitomanije sa historija, svet može bez srpske mitomanije, al ne može bez srpskih naučnika koji su ostavili dubok trag.

Davor

pre 2 godine

@Sasa, 23. jul 2021 17:08

Ako ti misliš da je izdavanje putovnice na hrvatskim jeziku od strane same Hrvatske ništa, potraži na kojem jeziku su pasoše dobivali Srbi u Vojvodini,Slovaci u Slovačkoj, Rumunji u Erdelju, Slovenci u Kranjskoj i Štajerskoj itd.

To će ti objasniti i da li je Hrvatska postojala i imala svoje institucije i teritoriju pa i kakav je status uživala u ono vrijeme.

Davor

pre 2 godine

Gospođo Milena Tesla, u Hrvatskoj živi skoro 200 nosioca prezimena Tesla, dobrim dijelom se izjašnjavaju kao Hrvati. Vjenčani kum mi se preziva Tesla tako da poznajem njegovu familiju sa tim prezimenom.
Žive u istom kraju 200 godina po župnim knjigama i tu su došli iz Karlovca kao katolici.
Ne znaju nikakve veze sa Teslama iz Like.
Ustaški zločini se ne mogu opravdati, ali isto tako nije u redu generalizirati Hrvate sa ustašama ili kriviti Hrvate isključivo za posljedice promašene politike Srba u Hrvatskoj 90.-tih.
Tko se želio vratiti taj se već i vratio, ostali su si već organizirali život u novoj okolini ne pomišljaju na povratak.
Svako dobro Vam želim.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

Ipak su to najpoznatije izjave u Hrvata koji će kad uvedemo taj evro biti posebno srećni kad stigne prosečna penzija od 375 eura", napisao je.



Kod njih prosečna penzija veća nego u Srbiji 95% plata. Za koju radiš 365 dana po 12 sati svaki dan. Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca. Mi iste gajimo i negujemo…

Fanat špadi

pre 2 godine

Gledan dokumente Tesle, svjedožba putovnica i ni slova ćirilice. Pišu ocjene, hrvatski jezik je učija. Može bit da ni volija ćirilicu.

dzo

pre 2 godine

A kucu mu zapalili, pa imate li vi nesto svoje iz istorije. Vi bez Srba ne postojite. Cak i evropi trebate kao sluge, mi bar znamo sta nam misle a vreme pokaze kako prodju izdajice, i ne zaboravite da vas 80 % jeste Srbi ma koliko to ponistavali.

tesla je građanin sveta

pre 2 godine

jednom za svagda tesla je amerikanac jer je jedino amerika mogla da mu ostvari snove dok se dva plemena svađaju ciji je da je ostao u hrvaskoj završio bi u jasenovcu a da je došao u srbiju proglasili bi ga tada šarlatanom a da je danas živ I da sletri na naš aerodrome zajedno sa onim što udara tenisku lopticu novinari bi mu rekli da se pomeri dok snimaju udaraca teniske loptice

Max

pre 2 godine

@ sandockan
Niko njih nije protjerao niti im neko brani da se vrate. Oni koji su htjeli vratili su se i zive kao i svi drugi stanovnici HR. Neko bolje neko losije. Obnova u ratu unistenih objekata je zavrsila odavno. Oni koji se zele vratiti moraju sami sve financirati ali NITKO im ne moze zabraniti da se vrate u svoju domovinu.

adv. Dragan B.

pre 2 godine

Pravno gledano, bilo ciji lik moze da stavi svako, a pogotovo Teslin. Znaci, Amerikanci, Hrvati, Srbi...i u bilo kakvom sporu oko toga mi gubimo sto posto.

a

pre 2 godine

Hrvati su vatikanski projekt.Meso čine pokatoličeni Srbi,a vode ih slovenizirani
nemci.Ljudevit Gaj,Vatroslav Lisinski,Josip Juraj Štrosmajer,...Falsifikuju i oti-
maju sve.Problem su naše vođe koje to prećutkuju,Pašić,Aleksndar K.,knez Pavle,...

Vilim

pre 2 godine

U Hrvatskoj živi preko 200 000 hrvatskih Srba i ovo je lijepa gesta prema njima kao lojalnim građanima svoje domovine. Srbija ovdje nema što da se pita jer Tesla nije bio Srbijabac i to je nadaleko priznata činjenica, svidjeli se to vama ili ne. Napredak i civilizacija mogu bez vašeg srednjeg vijeka i mitomanije.

Objavite zarad istine

pre 2 godine

Ako može SANU Andrića, Gundulića i Boškovića staviti među "najznamenitije Srbe", što se sada bunimo?
@(Skelac, 23. jul 2021 09:35)


Ruđer Bošković se uzjašnjavao kao "Slovinac", postoje pisani dokazi o tome, a otac mu je bio pravoslavac iz Bosne iz Trebinja, Trebinje je i danas većinski pravoslavni srpski grad i pored svih nedaća koje su zadesile tamošnje Srbe tokom istorije

Ivo Andrić je iz mešovitog srpsko-hrvatskog braka, majka mu je bila Srpkinja, zašto ne bi bio Srbin, posebno ako se većim delom svog života izjašnjavao kao Srbin, ostavio je i testament o tome

o Gunduliću nema podataka kako se izjašnjavao, ono što o njemu znamo je da je pisao o srpskim kraljevima i carevima i da je Aleksandra Makedonskog opisivao kao Lesandra Srbljanina

Aligator

pre 2 godine

Ne znam zasto se mi nerviramo oko toga, niko ni nama ne brani da stavimo lik Tomasa Dzefersona ili Linkolna na kovanicu. To sto bi to bilo van svake pameti to je nesto drugo ali poenta je da i Finska moze da stavi Teslin lik na novcanicu ako hoce...

Siniša

pre 2 godine

Najbolji su ovi hrvati koji se predstavljaju kao srbi i pljuju po Srbiji i svemu u njoj. Evo jedan ovde pominje da mu majka ima manju plaĆu nego što je kod njih ( u Hrvatskoj ) prosečna penzija. Znači, ako vas plaćaju za pisanje ovakvih stvari onda morate mnogo bolje to da radite. Ako pak to radite zbof sopstvenih pobuda onda pripazite na svoje mentalno zdravlje.

Branko

pre 2 godine

I treba da bude na novcanici u Hrvatskoj jedan Srbin. Mi smo je i stvorili. Ko bi bili da im nije Srba i Srbije. Dali smo im drzavu red je da budemo i na novcanici.

grupni_flex

pre 2 godine

"Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca."
(Loznica, Gučevo, Cer…, 23. jul 2021 08:53)

Hahahahaha, baš si me fino nasmijao ovako rano ujutro.
Kada bi postojala statistika broja kriminalaca po broju stanovnika, Hrvatska je uvjerljivo broj 1. Onda 5 mjesta prazno pa ostali.

Yonny

pre 2 godine

Pa Tesla je bio hrvat kao što je i Dončič slovenac šta vama srbima nije jasno.Nemate vi nikakve istorije.I himnu vam je napisao slovenac.

Guts

pre 2 godine

Nema veze, jednog dana kad se budu svodili racuni, sta je koja drzava pokrala od ovih banana drzava od kojih neke nisu ni punoljetne, ovaj primjer stavljanja Tesle na kovanicu bice dokaz da su krali bez imalo srama.

Милена Тесла

pre 2 godine

"Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)
Nitko ih nije protjerao već su ih ratne vođe povele sa sobom pošto su oni prvi zbrisali.
Tko se želi vratiti može se vratiti, a ima i onih koji su okrvarili ruke ti se neće vratiti."

Кад је тако, а што пола теслине фамилије побисте у Јасеновцу?
Они се сигурно неће вратити. У Србији са презименом Тесла, само у Београду има десетак особа који су побегли од покрштавања и усташке каме.
Како то објашљаваш? Они нису имали "вође" да их поведу са собом.

gledam

pre 2 godine

Kod njih penzija 350evrića, pa moja keva ima manju plaću
(Zzz, 23. jul 2021 08:47) # Link komentara

e nepismeni...pokušavaš iz tvoje lepe da provociraš, pa si zaboravio da se u Srbiji kaže PLATA

a to što će Teslu da stave, to samo znači da NEMAJU nikog vrednog iz njihove lepe istorije, pa moraju da se služe drugim nacijama
verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...

Petar

pre 2 godine

Meni je najtuznije citati njihova opravdanja kako Tesla vise njima pripada nego Srbiji. Narod koji je njemu, njegovim rodjacima i sugradjanima naneo ogromno zlo sada ga bez stida prisvaja i uopste nemaju nameru da vide nesto negativno sto rade vec to na silu brane i lazu ili se opravdavaju ko malo dete. Moralno dno.

e

pre 2 godine

Ukoliko bi u svetu preovladalo da se počne primena milankovićevog kalendara onda bi opet skočili Hrvati. Da, Milutin je Srbin, rođen u Austrougarskoj monarhiji u Baranji koja je po raspadu pripala Srbiji ali je Broz (opet on) te srpske zemlje priključio hrvatskoj. Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?

:D

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)

Evo koga smo protjerali. Imali su dva letka Ministarstva obrane tzv RSK koje su dijelili vojnici. U prvom je pisalo: "zbog napada ustaške vojske koji očekujemo, a zbog obezbeđenja uslova za izvođenje odsudne odbrane NAREĐUJEM: da se celokupno civilno stanovništvo povuče iz rejona borbenih dejstava smerom: Benkovac- Žegar – Srb“. A u drugom."Zbog napada ustaške vojske koji očekujemo, a zbog obezbeđenja uslova za izvođenje odsudne obrane NAREĐUJEM: da se celokupno civilno stanovništvo povuče iz rejona borbenih dejstava smerom: Knin-Plavno-Lička Kaldrma.“ I u jednom i drugom letku, u potpisu je komandant general pukovnik Mile Mrkšić. A zapovjed za iseljavanje stanovništva, na mig iz Beograda, izdao je Milan Martić.

Kaiser Roger

pre 2 godine

Cisto da objasnim neke stvari iako me stvarno ne interesuje.Prvo neka su hrvati kakvi god da su hteli oni ili ne i sami znaju da su nama neka braca ili neki dalji rod, ali svakako jesmo u srodstvu.I oni to ne negiraju vec ne zele biti srbi.Da li vam je to malo jasnije.Dakle imate neku losu porodicu u koju dete odluci da kad poraste ode od njih i da ne zeli da bude kao sto su oni.E to su vam i hrvati.Oni ne zele biti srbi nije da ne znaju da smo u srodstvu nego jednostavno ne zele.Zele da se promene i da budu drugaciji.Tako da ne znam zasto se stalno javlja potreba da hrvatima objasnjavamo ko su i sta su.Znaju oni dobro ali problem je sti ne zele da budu.E sad mi treba da se zapitamo kakvi smo i zasto oni ne zele biti poput nas.Mi mislimo ako im objasnimo da smo rod da ce se promeniti.Ne nece i potpuno imaju pravo na to.A i vanzemaljci da dodju da vide nas i hrvate i nasu kulturu i jezik i ostalo shvatili bi za 5 min da smo neki srodni neod.Tu ne treba mnogo da se prica.

Nedeljko

pre 2 godine

Kako to da prezime Tesla ne postoji uopste u Srbiji?
Kako to da je Matica Srbije odbila da mu plaća Stipendiju?
Kakao to da nije nikad živio u Srbiji?
Kako to da je nekoliko puta sam iz glasio da je ponosan svojoj hrvatskoj domovini?
Kako to da srpska pravoslavni crkva nije ni postoji la u to vreme?
Kako to da sam od sebe nikad nije hteo da ide i da živi u Srbiji?
Zašto Srbija ne otvori njegove tajne memoare koje se kriju, to bi sve promenilo?

Ruairidh

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)
Beli manastir je do 1923 imao madzarsko ime, onda ga je Kraljevina SHS promijenila u Beli manastir, ista je stvar i sa Moravicama u gorskom kotaru, tek je uspostavom KSHS promijenjeno ime u srpske.
Ruder Boskovic se deklarirao kao Dubrovcanin Slovin, kao i svi dubrovcani do kraja 19 stoljeca. Nema sanse da mu je netko od predaka Srbin jer ne postoji mogucnost da se dubrovacka plemkinja uda za pucanina i to jos pravoslavnoga, to je prosto nemoguce.

Nenad

pre 2 godine

Pratim suludu svađu. Da suluda je zato što mi na novčanici već dugo vremena imamo Nikolu Teslu... Nije to redu da jedna država koristi isti lik samo zato što je članica EU

Miro ZG

pre 2 godine

Činjenice o Tesli:
1. Srpskog je podrijetla
2. Odrastao je i školovao se u Kraljevini Hrvatskoj, Slavoniji i Dalmaciji, pokrajini unutar Austrougarske s najvećom autonomiju među pokrajinama (kralj je bio Franjo Josip I, punom titulom - car Austrije i kralj Ugarske, Hrvatske i Bohemije)
4. U školi u Karlovcu je imao predmet hrvatski jezik
5. Putovnicu mu je izdala ta ista Kraljevina
6. Nakon odlaska u Ameriku u Hrvatskoj je bio 2 puta.
7. Govor zagrebačkoj gradskoj skupštini o elektrifikaciji završava s: "Smatram svojom dužnošću, upravi grada Zagreba, kao rođeni sin ove zemlje, u svakom pogledu, što se toga pitanja tiče, savjetom i činom biti na ruci, i molim da se grad u svakom slučaju gdje bi tehničke potežkoće nastale, na mene obraća, te ću bez ikakve odštete savjetovati, kako budem bolje znao!”.
8. slijedeći Tesline upute, hrvatski inženjeri su 1895. izgradili i pustili u pogon hidroelektranu za izmjeničnu struju na rijeci Krki. Bila je to prva hidroelektrana izmjenične struje u Europi te druga najstarija na svijetu puštena dva dana nakon što je, prema patentima Nikole Tesle, puštena hidroelektrana na slapovima Niagare.
9. U Srbiji je bio 31h u životu
10. Na sprovodu je lijes bio prekriven Američkom i Jugoslavenskom zastavom, svirane su pjesme Ave Maria i Tamo daleko u izvedbi hrvatskog violiniste Zlatka Balokovića
11. Tesla nije napravio oporuku (testament) i nije imao nikakvih posmrtnih želja
12. Njegov nećak je prenio urnu u Beograd, 14g nakon smrti.

e

pre 2 godine

Da znaš išta ne bi se ovde sramotio. Ekavica nije isključivo srpska kao što ni ijekavica nije hrvatska. Ekavci su i Slovenci, i Hrvati u Zagorju, te mnogi dijelovi Slavonije gdje su se, manje ili više, ekavizirale određene riječi. Ista stvar je u nekim dijelovima Bosne koja je primarno ijekavska ali ćete i danas čuti mnogo ekaviziranih riječi. Srbi su i ekavci i ijekavci, kao i Bošnjaci, pa i Hrvati. Poenta je da smo svi mi jedna jedina vreća smeća, zato nam je i teško da se jasno podijelimo. Ono što je prirodno drugačije, to se lako dijeli i tu nema dilema.
(lebovitz, 23. jul 2021 10:44)


Baš volim da vidim ovakve ko ti što se prave pametni, navedi mi jednu jedinu knjigu koju je napisao hrvat na ekavaci, ali nećeš je naći jer hrvati nemaju ekavicu, kad su prihvatili srpski jezik Vuka Karadžića uzeli su samo ijekavicu, isto važi i za muslimane iz Bosne.

Sasa

pre 2 godine

Šta ti je "Demokratija"...
Prvo se probudi nacionalizam,pa protjeraju državljane koji nisu iste vjeroispovjesti,onda se proglasi "neovisnost",pa na kraju ti dozvole da praviš njihove kovanice a tvoju valutu otjeraju u prošlost...
Ali zato velike apoena štampaju kod njih tako da moraš da se povinuješ njihovoj dobroj volji...eee sad imaš "slobodu" da prisvojiš onog koga bi (da je bio živ u to Vreme) istjerao iz zemlje 1995 kao nekog ko je deo onih koje si protjerao ...

mario

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)
Nitko ih nije protjerao već su ih ratne vođe povele sa sobom pošto su oni prvi zbrisali.
Tko se želi vratiti može se vratiti, a ima i onih koji su okrvarili ruke ti se neće vratiti.

boki89

pre 2 godine

secam se jos davno jednom kada je djokovic polako poceo da se uzdize na jednom turniru u USA su mu stavili hrvatsku zastavu umesto srpske.Sada vidim da je taj hrv lobi jak i da gledaju sta god mogu iz istorije srpsko da uzmu

Vojvodina

pre 2 godine

A kako bi bilo da na jednoj strani evra bude zapaljena Teslina rodna
kuća a sa druge broj 91. Mislim broj članova njegove familije koju su ustaše zaklale.

WillyWonka

pre 2 godine

Ako malo pogledamo činjenice, Tesla je rođen i živio je na teritoriji današnje Hrvatske, dok sa Srbijom nikakve veze nema.
Recimo, čisto hipotetski, da u nekoj budućnosti Hrvatska predloži da stavi lik Dade Prše ili Milorada Pupovca na novčanicu? Otprilike, to je to. Srbi iz Hrvatske i to niko ne može osporiti.

dok ne stigne fasada i kanalizacija

pre 2 godine

Koga boli ona stvar ko koga stavlja na novcanice. Pola Hrvatske i vecina Srbije zivi u siromastvu kako materijalnom isto tako i obrazovnom.

sasa

pre 2 godine

šahovnica i Nikola Tesla!?
(Sale sa Bagdale, 23. jul 2021 09:59)

Pa to i jeste problem. Nije problem Nikola Tesla, nego njegov lik na sahovnici.
Da su amerikanci odlucili da stave Nikolu Teslu na novcanicu sigurno ga ne bi stavljali na njihov grb - orla. Ali hrvati moraju da ispropagiraju kroz tudje svoju izmisljenu istoriju.

Milan NS

pre 2 godine

Hrvatski mozak je teško razumeti, prvo mu pobiju svu bližu i dalju rodbinu popale selo, srušem crkvu u kojoj mu je otac služio i onda ga na kraju stave na naovčanicu... Da je bio slučajno u ndh za vreme rata doživeo bi istu sudbinu!

innbecilo

pre 2 godine

verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...
(gledam, 23. jul 2021 09:15)

Prijatelju, problem je u tome što su navedeni, na našu nesreću ipak bili Srbi, a na našu sreću vode se kao hrvati.

AV

pre 2 godine

Jeste Nikola Tesla rodjen na teritoriji danasnje Hrvatske, to niko ne spori.

Kao sto niko ne spori ni to da je cela porodica Tesla pobijena u Jasenovcu, imate zvanicne spise.

Cinjenice

pre 2 godine

Meni nije sporno da hrvatska hoce da se hvali Teslom.

Ono sto je sporno jeste da niko od nasih nece da kaze jednu cinjenicu.

U rodnom Gospiću je postojao spomenik Nikole Tesle. Taj spomenik su hrvati unistili 1992. godine a ove je konacno obnovljen.

Ako hrvati tvrde da je Tesla hrvatski, zasto su mu srusili spomenik?

key and peele

pre 2 godine

@fanat spadi

gledam i ja u arhivu pismo ante starcevica visokoj skoli u beogradu, njegovo pisanje. molba da ga zaposle da bude profesor. na cirilici od prvog do poslednjeg slova.

moze biti da je zbog odbijenice postao najveci rasista na balkanu, a vama je otac nacije.

mr

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.
(@Građanin, 23. jul 2021 10:08) #

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

Па он човек и јесте Србин, што је и сам тврдио, и то је једина логика. Као и што је једина могућа логика да је Никола Тесла Србин, је јер сам за себе то тврдио.

da-da...

pre 2 godine

Tesla je bio građanin sveta, naš je koliko i njihov, baš smo sitni i malecki, i oni, kao i mi...odaju mu počast i izražavaju poštovanje, ne vidim šta je sporno...

Dunav

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29) # Link komentara
Ban Jelačić nije rođen u Srbiji. Vojvodina u to vrijene nije bila u sastastavu Srbije.
Po toj vašoj logici Vuk Karadžić i nije rođen u Srbiji nego u Otomanskom Carstvu.

ls

pre 2 godine

Meni nije sporno da hrvatska hoce da se hvali Teslom.

Ono sto je sporno jeste da niko od nasih nece da kaze jednu cinjenicu.

U rodnom Gospiću je postojao spomenik Nikole Tesle. Taj spomenik su hrvati unistili 1992. godine a ove je konacno obnovljen.

Ako hrvati tvrde da je Tesla hrvatski, zasto su mu srusili spomenik?
(Cinjenice, 23. jul 2021 10:15)

Nemoj pocinjati, znas da ce biti " srusili ga Srbi koji su bezali i rusili sve pred sobom".

Shok

pre 2 godine

Ne znam zasto se mi nerviramo oko toga, niko ni nama ne brani da stavimo lik Tomasa Dzefersona ili Linkolna na kovanicu. To sto bi to bilo van svake pameti to je nesto drugo ali poenta je da i Finska moze da stavi Teslin lik na novcanicu ako hoce...
(Aligator, 23. jul 2021 08:42) A sto se onda grci bune na makedonce oko slucnih problema?

hepi

pre 2 godine

e nepismeni...pokušavaš iz tvoje lepe da provociraš, pa si zaboravio da se u Srbiji kaže PLATA

a to što će Teslu da stave, to samo znači da NEMAJU nikog vrednog iz njihove lepe istorije, pa moraju da se služe drugim nacijama
verujem da tamo neko razmišlja da se stavi Pavelić, Artuković, Gotovina, Tuđman, Glavaš...


Penkala? Kravata? Ti još pišeš perom iz protesta?

Popo

pre 2 godine

Ne znam. Možda stav Srbije i princip koji brani Srbija je ok i pobijedi.
Uvjek se može naći kanal da se nekako prigovor Srbije podnese, pa da vidimo odluku i obrazloženje EU po tom pitanju. To bi bilo dobro za sve.

ideb

pre 2 godine

Ono sto je suludo je sto bi ovaj korak mogao da se iskoristi za saradnju i povezivanje, umesto za razdvajanje. Cinjenica je da je Tesla rodjen na teritoriji danasnje HR. Cinjenica je da je Srbin. Oni su u EU, mi nismo. Lep nacin da se Tesli oda priznanje u tom delu Evrope.
I od ovoga napravimo nadgornjavanje.

Gluposti.

sandockan

pre 2 godine

Gospodo komsije.
Posto ste resili da vratite Nikolu Teslu, vratite i ostale Srbe koje ste proterali.
(Rodoljub, 23. jul 2021 09:03)

Ne može to, onda se gubi savezništvo u Bosni.

biba

pre 2 godine

"Tesla " srbin" koji je u cijelom svojem životu proveo 30 sati u Srbiji, činjenica."

Ne odredjuje se narodnost po tome koliko si vremena proveo u kojoj drzavi. I Madjari u Vojvodini mogu da ceo zivot probovedu u Srbiji i da odu jednom na izlet u Budimpestu pa i dalje ostaju Madjari. Moja komsinica je npr Jevrejka a nikad u zivotu nije bila u Izraelu.

osobasatimnikomjebetikevuisestručistodaznaš

pre 2 godine

"Jedino što oni za razliku od nas nemaju toliko kriminalaca."
(Loznica, Gučevo, Cer…, 23. jul 2021 08:53) Sve je to lepo što se trudiš da troluješ osobu pod tim nikom, ali onda gledaj de pišeš istinu, a ne izmišljotine inače...

Bata

pre 2 godine

Nisam bas upucen u regulativu oko ovih stvari, ali nije mi jasno oko cega se digla prasina. I mi imamo Djordja Vajferta na novcanici, rodjen u Srbiji (tacnije, Austro-Ugarskoj), nemackog porekla.

јустин

pre 2 godine

једино Американци имају право,морално,да на своје новчанице ставе и Теслу и Пупина и Марконија и....сијасет других који су управо тамо стекли репутацију,признања за живота и досегли свој научни зенит

Др. Уги

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.
(@Građanin, 23. jul 2021 10:08) #

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...

Mika

pre 2 godine

A da mi uđemo u EU? Pa u evro zonu. A ne, to je ne daj Bože, uoropastiće nas skroz, izbrisati identitet, sve će da poskupi, a kroz 50 godina svi ćemo se zvati Hans ili u najboljem slučaju Žorž. Ali razmislite, imali bi i mi Teslu na evru!

lebovitz

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)

Da znaš išta ne bi se ovde sramotio. Ekavica nije isključivo srpska kao što ni ijekavica nije hrvatska. Ekavci su i Slovenci, i Hrvati u Zagorju, te mnogi dijelovi Slavonije gdje su se, manje ili više, ekavizirale određene riječi. Ista stvar je u nekim dijelovima Bosne koja je primarno ijekavska ali ćete i danas čuti mnogo ekaviziranih riječi. Srbi su i ekavci i ijekavci, kao i Bošnjaci, pa i Hrvati. Poenta je da smo svi mi jedna jedina vreća smeća, zato nam je i teško da se jasno podijelimo. Ono što je prirodno drugačije, to se lako dijeli i tu nema dilema.

Sasa

pre 2 godine

(Miro ZG, 23. jul 2021 11:03)

Covece, "putovnicu" mu je izdala Austrougarska drzava, a ne neka pokrajina. U pokrajini mu je samo fizicki izdat dokument. Shvatas li razliku? Isti taj dokument jeste izdat u ime austrougarskog kralja. I tu svemu biva kraj, eksplicitno. Sve ostale cinjenice i "cinjenice" koje si naveo, ne mogu se koristiti u pokusaju priblizavanja, a onda i svojatanja Tesle kao hrvatskog nacionalnog, naucnog, intelektualnog, istorijskog i kulturnog nasledja zapamti to jednom i zasvagda.
Nikola Tesla nije srpskog porekla samo, on je jasno i nedvosmisleno Srbin.

kakvi licemeri

pre 2 godine

@fanat spadi a jesi vidio na dokumentu nacionalnost:Srbin eto malo bolje pogledaj, takodjer pogledaj kucu koju ste 2 puta rusili. takodjer pogledaj grobove njegove rodbine u Jasenovcu

keni

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

mislis srpski vojskovodja cetnik Ban Jelacic... (srbo-cetnik)

Dare

pre 2 godine

Gospodine Davore

"u Hrvatskoj živi skoro 200 nosioca prezimena Tesla, dobrim dijelom se izjašnjavaju kao Hrvati."

- To objasnjava vecinu stvari koje ti kao ne razumes.


"Ustaški zločini se ne mogu opravdati, ali isto tako nije u redu generalizirati Hrvate sa ustašama ili kriviti Hrvate isključivo za posljedice promašene politike Srba u Hrvatskoj 90."

- Ovo isto mnogo objasnjava, ali naravno vi i dalje niste nista krivi, cvecke prave. Prvo se izvinite sto ste pobili par stoina hiljada Srba u Drugom svetskom ratu, pokatilicili isto toliko i proterali 90-ih isto toliko a onda mozemo govoriti na osnovu istorijskih cinjenica o politikama Milosevica i Tudmana.

Malo morala, skromnosti i stida ne bi vam skodilo.

Ruairidh

pre 2 godine

Nisam znao na pr. da je Beli manastir (Ne Bijeli) čista hrvatska reč?
(e, 23. jul 2021 09:28)
Beli manastir je do 1923 imao madzarsko ime, onda ga je Kraljevina SHS promijenila u Beli manastir, ista je stvar i sa Moravicama u gorskom kotaru, tek je uspostavom KSHS promijenjeno ime u srpske.
Ruder Boskovic se deklarirao kao Dubrovcanin Slovin, kao i svi dubrovcani do kraja 19 stoljeca. Nema sanse da mu je netko od predaka Srbin jer ne postoji mogucnost da se dubrovacka plemkinja uda za pucanina i to jos pravoslavnoga, to je prosto nemoguce.

@Građanin

pre 2 godine

Ban Jelačić je rođen u Sremskim Karlovcima, hajde i mi njega da "turimo" na neku novčanicu.
(Građanin, 23. jul 2021 09:15)

Kada vec iznosis tako samouvereno, onda barem iznosi tacne cinjenice, a ne kao maxim po diviziji. Rodjen je u Petrovaradinu.

mr

pre 2 godine

Тако је. И по тој логици је српски војсковођа Бан Јелачић...
(Др. Уги, 23. jul 2021 10:29)

mislis srpski vojskovodja cetnik Ban Jelacic... (srbo-cetnik)
(keni, 23. jul 2021 11:18)

Мислиш српски војсковођа Ћетник Бан Јелачић. Ниси у праву, четници су настали доста касније, а у то време су били ускоци и хајдуци, по којима је и један клуб добио име. Ако не верујеш мени, питај диду, он се сећа сигурно и објасниће ти да су и он и Бан били исто.

Džuvegija

pre 2 godine

Uglavnom,mora da se prizna da su Hrvati napravili žestok marketinški potez sa Teslom. Srbima ostajw ili dase pomire da Tesla pripada hrvatskoj baštini ili da s gnušanjem odbace ideju uvođenja evra to jest srbije u eu.

ende

pre 2 godine

U Hrvatskoj živi preko 200 000 hrvatskih Srba i ovo je lijepa gesta prema njima kao lojalnim građanima svoje domovine. Srbija ovdje nema što da se pita jer Tesla nije bio Srbijabac i to je nadaleko priznata činjenica, svidjeli se to vama ili ne. Napredak i civilizacija mogu bez vašeg srednjeg vijeka i mitomanije.
(Vilim, 23. jul 2021 13:39)



Ni mi u Srbiji nismo Srbijanci, nego Srbi, evo jedan eklatantan primer gde se termin "Srbijanac" koristi za odvajanje Srba od Srba! Srpska mitomanija je deo svetske istorije, a hrvatska mitomanija je deo mitomanije sa historija, svet može bez srpske mitomanije, al ne može bez srpskih naučnika koji su ostavili dubok trag.

Davor

pre 2 godine

@Sasa, 23. jul 2021 17:08

Ako ti misliš da je izdavanje putovnice na hrvatskim jeziku od strane same Hrvatske ništa, potraži na kojem jeziku su pasoše dobivali Srbi u Vojvodini,Slovaci u Slovačkoj, Rumunji u Erdelju, Slovenci u Kranjskoj i Štajerskoj itd.

To će ti objasniti i da li je Hrvatska postojala i imala svoje institucije i teritoriju pa i kakav je status uživala u ono vrijeme.

@Neko

pre 2 godine

Mi Srbi mucimovse sad i tesmo nam je ta nepravda. Moracemo da to prevrcemo u rukama
(Neko, 23. jul 2021 08:54)

Mi Srbi bi na prvom mestu trebalo da se opismenimo ;)

Lemi

pre 2 godine

Nemci da vrate kukasti krst na zastavu i stave Anu Frank! To je paralela. Da je Nikola Tesla ostao u selu, najverovatnije bi zavrsio u Jasenovcu, a ne na novcanici.

mr

pre 2 godine

Kako to da prezime Tesla ne postoji uopste u Srbiji?
(Nedeljko, 23. jul 2021 15:04)

Теслини преци су још и добро прошли, пошто су дошли из Теслића и тако им допаде Тесла. Иначе накарадна презимена која Срби имају из тих крајева, наравно да не постоје нигде више, вероватно ни на земаљској кугли. А та презимена су заслужили тиме што нису хтели да мењају веру па су их пописивачи и фратри награђивали погрдним презименима са жељом да их понизе и одвоје од корена. За њих добри а бивши Срби су имали ту привилегију да задрже своја презимена, па тако имаш све ове Милановиће, Остојиће, Петровиће, Поповиће. Ту грешку себи фратри никад неће опростити. Имаш и гомилу презимена где су променили само једно слово, па тако имамо Першиће и сл.
И за тебе једно питање, јел си сигуран да си хтео да поставиш ова питања?