Petak, 16.07.2021.

07:00

Nemačka zavijena u crno, na stotine nestalih osoba; broj mrtvih i dalje raste VIDEO/FOTO

Razone poplave u Nemačkoj. Broj preminulih prešao 100. Nestalo je više od hiljadu ljudi samo u jednoj oblasti.

Izvor: B92

Nemaèka zavijena u crno, na stotine nestalih osoba; broj mrtvih i dalje raste VIDEO/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

23 Komentari

Sortiraj po:

maca

pre 2 godine

Ne mozes da zamislis da je samo za jedan dan palo onoliko kise koliko za dva-tri meseca zajedno. Problem nisu bile vece reke, koje imaju bedeme, vec male, pa cak i potoci, koji jednostavno nisu mogli da prime toliku kolicinu vode. Dosta ljudi je izgubilo zivote u svojim podrumima izbacujuci vodu od predhodnog dana. U vecini mesta su ljudi bili blagovremeno evakuirani, ali je bilo krajeva gde jednostavno nisu stigli na vreme. Jedna moja koleginica je jednostavno za pola sata izgubila celu kucu! Odneo ju je potok koji je u normalnim uslovima sirok 3 metra. Desavalo se da su ljudi svojim kolima bili u nekom podvoznjaku, voda je jako drzo nadosla i nije bilo izlaza. Pritisak vode u kanalizaciji je bio toliko jak da su sahte letele po metar u visinu.
(boris, 16. jul 2021 11:43)


Ovakva opravdanja niste imali za poplave u Srbiji 2014e godine.

Zapravo, smejali ste se terminu "100godisnje kise", licemeri.

zg232

pre 2 godine

Davno sam pročitao članak jednog Nemca koji je kritikovao ispravljanje tokova reka zbog plovidbe i rekao je da će to doći na naplatu. Da li ovo ima veze sa tim ?
(Boža, 16. jul 2021 11:24)


Da, točno je. Korita rijeka su se ravnala, postavljali nasipi. Brzina vodotoka u tako ravnim koritima se ubrzava i nosi sve pred sobom. Da su ostala područja na kojima su se rijeke izlijevale, s krivudavim koritima različitih širina, voda usporava, a prelijevanjem se i smanjuje pritisak na mostove ili druge građevine. Nakon poplave u Gunji, naši stručnjaci su isto rekli. Voda se izlijeva na prijašnjim plavnim područjima, na kojima je čovjek digao nasipe i sagradio naselja. Sada se ostavljaju određena područja na kojima je zabilježeno da se voda iz vodotoka uvijek izlijevala i tu će biti zabranjena gradnja. Primjer je Drava, u graničnom dijelu s Mađarskom, kod Međimurja, koja ima puno tih plavnih područja s jedne i druge strane, gdje se može preliti i poplaviti određena područja i u taj dio je zaštićen park prirode. Kod drugih vodotoka trebali bi opet napraviti krivudave vodotoke s tim područjima koja bi mogle rijeke poplaviti. To znači vratiti rijekama prirodni tok, što je preskupo.

Mkd

pre 2 godine

U poplavama 07.08.2016 na skopskoj obikolnici oko sela Stajkovci zbog izrazito jakih vrneza za kratko vreme u jednoj noci stradalo je 22 ljudi.
Bilo je mi je teshko da shvatim kako se to desilo u 21 veku ali to je ogromna masa vode koj rushi sve na shta naidje.Inace svedoce ljudi da bi zrtava bilo i vishe da nije bilo nekog mladica ciji identitet nije poznat koji je bateriskom lampom stajao na kishi i upozoravao ljude da ne idu tim putem.Zao mi je zbog ovih ljudi koji su stradali u ovim poplavama u Nemackoj.

T

pre 2 godine

"E, sad, da li je globalno zagrevanje ili uvod u mini ledeno doba, tu se naučnici spore."
Spore se samo ako smatras da 99% koji tvrde jedno imaju istu snagu kao onih 1% koji tvrde drugo. Milankovicevi ciklusi ne mogu da objasne ovoliko brzi rast koji mi vidimo. S druge strane, izuzetno brz skok udela CO2 u atmosferi se mnogo vise uklapa u ono sto merimo nego Milankovicevi ciklusi.

Aleksa

pre 2 godine

Klimatske promene i globalno zagrevanje ne postoje beše?
Na godišnjem nivou je pala normalna kolicina kiše , problem je što sad sve to padne u 3 dana i ostatak godine suša.
Nemamo snegove koji traju 2 meseca, nemamo "kiše jesenje".. A ta voda mora nekako da se vrati na zemlju
(Sloba, 16. jul 2021 10:51)
Klimatske promene postoje, naravno, to je normalna pojava i ciklus. E, sad, da li je globalno zagrevanje ili uvod u mini ledeno doba, tu se naučnici spore. I pitanje je koliko čovek svojim pogrešnim delovanjem utiče na te promene. Mislim, utiče, ali da li bas toliko koliko se potencira? Mnogi naučnici nisu ubedjeni u to, čak naprotiv…
Pomalo zaboravljeni i skrajnuti Milanković postaje sve aktuelniji u istraživanjima i predvidjanjima klimatskih primena.

Boža

pre 2 godine

Davno sam pročitao članak jednog Nemca koji je kritikovao ispravljanje tokova reka zbog plovidbe i rekao je da će to doći na naplatu. Da li ovo ima veze sa tim ?

boris

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!
(Mrkela, 16. jul 2021 09:56)

Ne mozes da zamislis da je samo za jedan dan palo onoliko kise koliko za dva-tri meseca zajedno. Problem nisu bile vece reke, koje imaju bedeme, vec male, pa cak i potoci, koji jednostavno nisu mogli da prime toliku kolicinu vode. Dosta ljudi je izgubilo zivote u svojim podrumima izbacujuci vodu od predhodnog dana. U vecini mesta su ljudi bili blagovremeno evakuirani, ali je bilo krajeva gde jednostavno nisu stigli na vreme. Jedna moja koleginica je jednostavno za pola sata izgubila celu kucu! Odneo ju je potok koji je u normalnim uslovima sirok 3 metra. Desavalo se da su ljudi svojim kolima bili u nekom podvoznjaku, voda je jako drzo nadosla i nije bilo izlaza. Pritisak vode u kanalizaciji je bio toliko jak da su sahte letele po metar u visinu.

Nemas dva martinija...nema ni jedan.

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!
(Mrkela, 16. jul 2021 09:56)

Lako je pametovati.Mozda bi bilo 20 puta vise da nisu preduzimali neke stvari.Nemoj da sumnjas u njih.

Drug kontraš

pre 2 godine

@Boža
Nije ih polavila Rajna već mali potoci i rečice koje su odjednom nabujale jer je palo i preko 200mm/m2 (2000 litara po kvadratu) kiše za sat vremena.
Tu nema upozorenja ni vremena za neku ozbiljniju evakuaciju.

Čoveče ne ljuti se

pre 2 godine

Bajo moj, svi se pitaju kako je moguće da se ovo desilo!? Neverovatna je količina vode koja se sručila na pogodjena područja u rekordno kratkom roku, na to ne bi bili spremni ni u području Amazona!

Sloba

pre 2 godine

Klimatske promene i globalno zagrevanje ne postoje beše?
Na godišnjem nivou je pala normalna kolicina kiše , problem je što sad sve to padne u 3 dana i ostatak godine suša.
Nemamo snegove koji traju 2 meseca, nemamo "kiše jesenje".. A ta voda mora nekako da se vrati na zemlju

Вања Петровић

pre 2 godine

Трагично и врло тужно. Природа показује зубе све више, на жалост без милости.

Vine

pre 2 godine

Strašno. Stradali obićni mali ljudi. Prirodu smo svojim djelovanjem poremetili i sad plaćamo ceh. Normala je nestala zauvijek. 2 kg virusa je odnijelo milione života a ostatak svijeta drži u paralizi i strahu, ontroskovima da se ne priča. Da se te pare potrosilo na mjere protiv zagrijavanja bilo bi mnogo bolje, ali kasno je sas). Klima u općem kaosu (poplave, požari, topljenje ledenjaka, užarena ljeta, oluje i tornada, zemljotresi, suše, migracije - koliko sve to košta? Da smo na vrijeme shvatili bar dio smo mogli da spriječimo.

Mrkela

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!

Vladimir

pre 2 godine

Саучешће породицама погинулих.
Велика катастрофа је поплава.
Краљево то добро зна како је.

Secanje

pre 2 godine

Nemacka je najvise od svih zemalja pomogla u novcu i za saniranjenpoplava u Srbiji. Njeni strucni timovi su bili u nasim termoelektranama i osposobljavali ih za rad. Nasi radnici u Nemackoj koji su isto pogodjeni ovom poplavom su poslali milione pomoci. U nekim mestoma koje znam je bilo vise id 300 litara po kvadratnom metru. Nije ostalo nista.

Secanje

pre 2 godine

Nemacka je najvise od svih zemalja pomogla u novcu i za saniranjenpoplava u Srbiji. Njeni strucni timovi su bili u nasim termoelektranama i osposobljavali ih za rad. Nasi radnici u Nemackoj koji su isto pogodjeni ovom poplavom su poslali milione pomoci. U nekim mestoma koje znam je bilo vise id 300 litara po kvadratnom metru. Nije ostalo nista.

Vladimir

pre 2 godine

Саучешће породицама погинулих.
Велика катастрофа је поплава.
Краљево то добро зна како је.

Čoveče ne ljuti se

pre 2 godine

Bajo moj, svi se pitaju kako je moguće da se ovo desilo!? Neverovatna je količina vode koja se sručila na pogodjena područja u rekordno kratkom roku, na to ne bi bili spremni ni u području Amazona!

Sloba

pre 2 godine

Klimatske promene i globalno zagrevanje ne postoje beše?
Na godišnjem nivou je pala normalna kolicina kiše , problem je što sad sve to padne u 3 dana i ostatak godine suša.
Nemamo snegove koji traju 2 meseca, nemamo "kiše jesenje".. A ta voda mora nekako da se vrati na zemlju

boris

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!
(Mrkela, 16. jul 2021 09:56)

Ne mozes da zamislis da je samo za jedan dan palo onoliko kise koliko za dva-tri meseca zajedno. Problem nisu bile vece reke, koje imaju bedeme, vec male, pa cak i potoci, koji jednostavno nisu mogli da prime toliku kolicinu vode. Dosta ljudi je izgubilo zivote u svojim podrumima izbacujuci vodu od predhodnog dana. U vecini mesta su ljudi bili blagovremeno evakuirani, ali je bilo krajeva gde jednostavno nisu stigli na vreme. Jedna moja koleginica je jednostavno za pola sata izgubila celu kucu! Odneo ju je potok koji je u normalnim uslovima sirok 3 metra. Desavalo se da su ljudi svojim kolima bili u nekom podvoznjaku, voda je jako drzo nadosla i nije bilo izlaza. Pritisak vode u kanalizaciji je bio toliko jak da su sahte letele po metar u visinu.

Nemas dva martinija...nema ni jedan.

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!
(Mrkela, 16. jul 2021 09:56)

Lako je pametovati.Mozda bi bilo 20 puta vise da nisu preduzimali neke stvari.Nemoj da sumnjas u njih.

Вања Петровић

pre 2 godine

Трагично и врло тужно. Природа показује зубе све више, на жалост без милости.

Drug kontraš

pre 2 godine

@Boža
Nije ih polavila Rajna već mali potoci i rečice koje su odjednom nabujale jer je palo i preko 200mm/m2 (2000 litara po kvadratu) kiše za sat vremena.
Tu nema upozorenja ni vremena za neku ozbiljniju evakuaciju.

Mrkela

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!

Mkd

pre 2 godine

U poplavama 07.08.2016 na skopskoj obikolnici oko sela Stajkovci zbog izrazito jakih vrneza za kratko vreme u jednoj noci stradalo je 22 ljudi.
Bilo je mi je teshko da shvatim kako se to desilo u 21 veku ali to je ogromna masa vode koj rushi sve na shta naidje.Inace svedoce ljudi da bi zrtava bilo i vishe da nije bilo nekog mladica ciji identitet nije poznat koji je bateriskom lampom stajao na kishi i upozoravao ljude da ne idu tim putem.Zao mi je zbog ovih ljudi koji su stradali u ovim poplavama u Nemackoj.

Vine

pre 2 godine

Strašno. Stradali obićni mali ljudi. Prirodu smo svojim djelovanjem poremetili i sad plaćamo ceh. Normala je nestala zauvijek. 2 kg virusa je odnijelo milione života a ostatak svijeta drži u paralizi i strahu, ontroskovima da se ne priča. Da se te pare potrosilo na mjere protiv zagrijavanja bilo bi mnogo bolje, ali kasno je sas). Klima u općem kaosu (poplave, požari, topljenje ledenjaka, užarena ljeta, oluje i tornada, zemljotresi, suše, migracije - koliko sve to košta? Da smo na vrijeme shvatili bar dio smo mogli da spriječimo.

Boža

pre 2 godine

Davno sam pročitao članak jednog Nemca koji je kritikovao ispravljanje tokova reka zbog plovidbe i rekao je da će to doći na naplatu. Da li ovo ima veze sa tim ?

Aleksa

pre 2 godine

Klimatske promene i globalno zagrevanje ne postoje beše?
Na godišnjem nivou je pala normalna kolicina kiše , problem je što sad sve to padne u 3 dana i ostatak godine suša.
Nemamo snegove koji traju 2 meseca, nemamo "kiše jesenje".. A ta voda mora nekako da se vrati na zemlju
(Sloba, 16. jul 2021 10:51)
Klimatske promene postoje, naravno, to je normalna pojava i ciklus. E, sad, da li je globalno zagrevanje ili uvod u mini ledeno doba, tu se naučnici spore. I pitanje je koliko čovek svojim pogrešnim delovanjem utiče na te promene. Mislim, utiče, ali da li bas toliko koliko se potencira? Mnogi naučnici nisu ubedjeni u to, čak naprotiv…
Pomalo zaboravljeni i skrajnuti Milanković postaje sve aktuelniji u istraživanjima i predvidjanjima klimatskih primena.

T

pre 2 godine

"E, sad, da li je globalno zagrevanje ili uvod u mini ledeno doba, tu se naučnici spore."
Spore se samo ako smatras da 99% koji tvrde jedno imaju istu snagu kao onih 1% koji tvrde drugo. Milankovicevi ciklusi ne mogu da objasne ovoliko brzi rast koji mi vidimo. S druge strane, izuzetno brz skok udela CO2 u atmosferi se mnogo vise uklapa u ono sto merimo nego Milankovicevi ciklusi.

maca

pre 2 godine

Ne mozes da zamislis da je samo za jedan dan palo onoliko kise koliko za dva-tri meseca zajedno. Problem nisu bile vece reke, koje imaju bedeme, vec male, pa cak i potoci, koji jednostavno nisu mogli da prime toliku kolicinu vode. Dosta ljudi je izgubilo zivote u svojim podrumima izbacujuci vodu od predhodnog dana. U vecini mesta su ljudi bili blagovremeno evakuirani, ali je bilo krajeva gde jednostavno nisu stigli na vreme. Jedna moja koleginica je jednostavno za pola sata izgubila celu kucu! Odneo ju je potok koji je u normalnim uslovima sirok 3 metra. Desavalo se da su ljudi svojim kolima bili u nekom podvoznjaku, voda je jako drzo nadosla i nije bilo izlaza. Pritisak vode u kanalizaciji je bio toliko jak da su sahte letele po metar u visinu.
(boris, 16. jul 2021 11:43)


Ovakva opravdanja niste imali za poplave u Srbiji 2014e godine.

Zapravo, smejali ste se terminu "100godisnje kise", licemeri.

zg232

pre 2 godine

Davno sam pročitao članak jednog Nemca koji je kritikovao ispravljanje tokova reka zbog plovidbe i rekao je da će to doći na naplatu. Da li ovo ima veze sa tim ?
(Boža, 16. jul 2021 11:24)


Da, točno je. Korita rijeka su se ravnala, postavljali nasipi. Brzina vodotoka u tako ravnim koritima se ubrzava i nosi sve pred sobom. Da su ostala područja na kojima su se rijeke izlijevale, s krivudavim koritima različitih širina, voda usporava, a prelijevanjem se i smanjuje pritisak na mostove ili druge građevine. Nakon poplave u Gunji, naši stručnjaci su isto rekli. Voda se izlijeva na prijašnjim plavnim područjima, na kojima je čovjek digao nasipe i sagradio naselja. Sada se ostavljaju određena područja na kojima je zabilježeno da se voda iz vodotoka uvijek izlijevala i tu će biti zabranjena gradnja. Primjer je Drava, u graničnom dijelu s Mađarskom, kod Međimurja, koja ima puno tih plavnih područja s jedne i druge strane, gdje se može preliti i poplaviti određena područja i u taj dio je zaštićen park prirode. Kod drugih vodotoka trebali bi opet napraviti krivudave vodotoke s tim područjima koja bi mogle rijeke poplaviti. To znači vratiti rijekama prirodni tok, što je preskupo.

Mrkela

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!

Secanje

pre 2 godine

Nemacka je najvise od svih zemalja pomogla u novcu i za saniranjenpoplava u Srbiji. Njeni strucni timovi su bili u nasim termoelektranama i osposobljavali ih za rad. Nasi radnici u Nemackoj koji su isto pogodjeni ovom poplavom su poslali milione pomoci. U nekim mestoma koje znam je bilo vise id 300 litara po kvadratnom metru. Nije ostalo nista.

Vladimir

pre 2 godine

Саучешће породицама погинулих.
Велика катастрофа је поплава.
Краљево то добро зна како је.

Vine

pre 2 godine

Strašno. Stradali obićni mali ljudi. Prirodu smo svojim djelovanjem poremetili i sad plaćamo ceh. Normala je nestala zauvijek. 2 kg virusa je odnijelo milione života a ostatak svijeta drži u paralizi i strahu, ontroskovima da se ne priča. Da se te pare potrosilo na mjere protiv zagrijavanja bilo bi mnogo bolje, ali kasno je sas). Klima u općem kaosu (poplave, požari, topljenje ledenjaka, užarena ljeta, oluje i tornada, zemljotresi, suše, migracije - koliko sve to košta? Da smo na vrijeme shvatili bar dio smo mogli da spriječimo.

Aleksa

pre 2 godine

Klimatske promene i globalno zagrevanje ne postoje beše?
Na godišnjem nivou je pala normalna kolicina kiše , problem je što sad sve to padne u 3 dana i ostatak godine suša.
Nemamo snegove koji traju 2 meseca, nemamo "kiše jesenje".. A ta voda mora nekako da se vrati na zemlju
(Sloba, 16. jul 2021 10:51)
Klimatske promene postoje, naravno, to je normalna pojava i ciklus. E, sad, da li je globalno zagrevanje ili uvod u mini ledeno doba, tu se naučnici spore. I pitanje je koliko čovek svojim pogrešnim delovanjem utiče na te promene. Mislim, utiče, ali da li bas toliko koliko se potencira? Mnogi naučnici nisu ubedjeni u to, čak naprotiv…
Pomalo zaboravljeni i skrajnuti Milanković postaje sve aktuelniji u istraživanjima i predvidjanjima klimatskih primena.

Sloba

pre 2 godine

Klimatske promene i globalno zagrevanje ne postoje beše?
Na godišnjem nivou je pala normalna kolicina kiše , problem je što sad sve to padne u 3 dana i ostatak godine suša.
Nemamo snegove koji traju 2 meseca, nemamo "kiše jesenje".. A ta voda mora nekako da se vrati na zemlju

Nemas dva martinija...nema ni jedan.

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!
(Mrkela, 16. jul 2021 09:56)

Lako je pametovati.Mozda bi bilo 20 puta vise da nisu preduzimali neke stvari.Nemoj da sumnjas u njih.

Čoveče ne ljuti se

pre 2 godine

Bajo moj, svi se pitaju kako je moguće da se ovo desilo!? Neverovatna je količina vode koja se sručila na pogodjena područja u rekordno kratkom roku, na to ne bi bili spremni ni u području Amazona!

Boža

pre 2 godine

Davno sam pročitao članak jednog Nemca koji je kritikovao ispravljanje tokova reka zbog plovidbe i rekao je da će to doći na naplatu. Da li ovo ima veze sa tim ?

T

pre 2 godine

"E, sad, da li je globalno zagrevanje ili uvod u mini ledeno doba, tu se naučnici spore."
Spore se samo ako smatras da 99% koji tvrde jedno imaju istu snagu kao onih 1% koji tvrde drugo. Milankovicevi ciklusi ne mogu da objasne ovoliko brzi rast koji mi vidimo. S druge strane, izuzetno brz skok udela CO2 u atmosferi se mnogo vise uklapa u ono sto merimo nego Milankovicevi ciklusi.

Вања Петровић

pre 2 godine

Трагично и врло тужно. Природа показује зубе све више, на жалост без милости.

Drug kontraš

pre 2 godine

@Boža
Nije ih polavila Rajna već mali potoci i rečice koje su odjednom nabujale jer je palo i preko 200mm/m2 (2000 litara po kvadratu) kiše za sat vremena.
Tu nema upozorenja ni vremena za neku ozbiljniju evakuaciju.

boris

pre 2 godine

Znam da je gadno i da je bas opasno. Ali me interesuje kako su mogli dozvoliti da im toliko ljudi strada i nestane? Pa zasto se rade evakuacije? Zasto nisu pripremili narod? Nemoguce je da nisu mogli da predvide da ce se katastrofa desiti? Za sta imaju skolovani kadar, metereologe, inzinjere, itd.? Materijalna steta je najmanji problem, ali su mogli da par hiljada ljudi iz rizicnih podrucja evakuisu u tolikoj zemlji! Strasno!
(Mrkela, 16. jul 2021 09:56)

Ne mozes da zamislis da je samo za jedan dan palo onoliko kise koliko za dva-tri meseca zajedno. Problem nisu bile vece reke, koje imaju bedeme, vec male, pa cak i potoci, koji jednostavno nisu mogli da prime toliku kolicinu vode. Dosta ljudi je izgubilo zivote u svojim podrumima izbacujuci vodu od predhodnog dana. U vecini mesta su ljudi bili blagovremeno evakuirani, ali je bilo krajeva gde jednostavno nisu stigli na vreme. Jedna moja koleginica je jednostavno za pola sata izgubila celu kucu! Odneo ju je potok koji je u normalnim uslovima sirok 3 metra. Desavalo se da su ljudi svojim kolima bili u nekom podvoznjaku, voda je jako drzo nadosla i nije bilo izlaza. Pritisak vode u kanalizaciji je bio toliko jak da su sahte letele po metar u visinu.

maca

pre 2 godine

Ne mozes da zamislis da je samo za jedan dan palo onoliko kise koliko za dva-tri meseca zajedno. Problem nisu bile vece reke, koje imaju bedeme, vec male, pa cak i potoci, koji jednostavno nisu mogli da prime toliku kolicinu vode. Dosta ljudi je izgubilo zivote u svojim podrumima izbacujuci vodu od predhodnog dana. U vecini mesta su ljudi bili blagovremeno evakuirani, ali je bilo krajeva gde jednostavno nisu stigli na vreme. Jedna moja koleginica je jednostavno za pola sata izgubila celu kucu! Odneo ju je potok koji je u normalnim uslovima sirok 3 metra. Desavalo se da su ljudi svojim kolima bili u nekom podvoznjaku, voda je jako drzo nadosla i nije bilo izlaza. Pritisak vode u kanalizaciji je bio toliko jak da su sahte letele po metar u visinu.
(boris, 16. jul 2021 11:43)


Ovakva opravdanja niste imali za poplave u Srbiji 2014e godine.

Zapravo, smejali ste se terminu "100godisnje kise", licemeri.

zg232

pre 2 godine

Davno sam pročitao članak jednog Nemca koji je kritikovao ispravljanje tokova reka zbog plovidbe i rekao je da će to doći na naplatu. Da li ovo ima veze sa tim ?
(Boža, 16. jul 2021 11:24)


Da, točno je. Korita rijeka su se ravnala, postavljali nasipi. Brzina vodotoka u tako ravnim koritima se ubrzava i nosi sve pred sobom. Da su ostala područja na kojima su se rijeke izlijevale, s krivudavim koritima različitih širina, voda usporava, a prelijevanjem se i smanjuje pritisak na mostove ili druge građevine. Nakon poplave u Gunji, naši stručnjaci su isto rekli. Voda se izlijeva na prijašnjim plavnim područjima, na kojima je čovjek digao nasipe i sagradio naselja. Sada se ostavljaju određena područja na kojima je zabilježeno da se voda iz vodotoka uvijek izlijevala i tu će biti zabranjena gradnja. Primjer je Drava, u graničnom dijelu s Mađarskom, kod Međimurja, koja ima puno tih plavnih područja s jedne i druge strane, gdje se može preliti i poplaviti određena područja i u taj dio je zaštićen park prirode. Kod drugih vodotoka trebali bi opet napraviti krivudave vodotoke s tim područjima koja bi mogle rijeke poplaviti. To znači vratiti rijekama prirodni tok, što je preskupo.

Mkd

pre 2 godine

U poplavama 07.08.2016 na skopskoj obikolnici oko sela Stajkovci zbog izrazito jakih vrneza za kratko vreme u jednoj noci stradalo je 22 ljudi.
Bilo je mi je teshko da shvatim kako se to desilo u 21 veku ali to je ogromna masa vode koj rushi sve na shta naidje.Inace svedoce ljudi da bi zrtava bilo i vishe da nije bilo nekog mladica ciji identitet nije poznat koji je bateriskom lampom stajao na kishi i upozoravao ljude da ne idu tim putem.Zao mi je zbog ovih ljudi koji su stradali u ovim poplavama u Nemackoj.