Ponedeljak, 07.06.2021.

14:00

Odredba da smo svi donori - neustavna VIDEO

Izvor: B92

Odredba da smo svi donori - neustavna VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Gari

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo.
(Branko, 07. jun 2021 15:46)

Dečko, organi se uzimaju sa živih, a ne sa mrtvih ljudi. Mrtvi organi su neupotrebljivi.

CATAPA

pre 2 godine

Naravno da je neustavna. Kada bi se to dozvolilo, onda bi samoubistvo moralo da bude krivično delo jer se time uništava resurs koristan za neke. Ljudski organi bi bili "društvena svojina".
Bio bi svojevrsan pravni apsurd da eutanazija nije dozvoljena (iako postoji pristanak), a podrazumevano donorstvo je sasvim košer. I još gomila drugih sličnih nebuloza o kojima lekari i bolesni ne razmišljaju jer se njih i ne tiču, bar ne negativne posledice takvog pravnog nonsensa.

Pola krivičnog sistem počiva na toj "neotuđivoj suverenosti u integritetu sopstvenog tela". To je osnov i univerzalnih ljudskih prava, to je zapravo temelj civilizacije. To nije nešto o čemu treba slobodan čovek posebno da se izjašnjava, nego upravo obrnuto: da se izjašnjava onaj koji se odriče tog prava (odriče se slobode). Čak ni to nije uvek dozvoljivo. Čovek, kad je njegovo telu u pitanju, ima pravo da se odrekne svega, pa i života, ali naravno da ne može da se "podrazumeva" da jeste.

Osim u fašizmu, naravno, ali to nije civilizacija.

Emigrant

pre 2 godine

@(Aleksis Sanco Panco, 7. jun 2021 15:35)
Jel moze ovako: koliko kostaju bubrezi, pluca, srce tj. svi organi koji se mogu presaditi? Izracunaj, daj mi te novce za zivota pa kad umrem nemam nista protiv da se moji organi koriste za transplataciju. U suprotnom ne dam.

Fjbmnkjnkl

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život? Sad ćete mi nalupati desetine minusa, ali nisam izneo ništa osim istine.
(Aleksis Sanco Panco, 7. jun 2021 15:35)
Da, odbijam, i šta sad? I ti odbijaš da nekom spasiš život. Zamisli da prodaš sve što imaš i ideš da živiš u šatoru, a taj novac posaljes gladnima u Africi. Zamisli koliko života bi spasio.

istvan

pre 2 godine

boze blage sta sve ne procitah ovde sad... pa ci ste sizofreni... ovo je za masovno levenje! sve neke teorije zavere! nikad na ovoj planeti nece biti dobro dok se obican covek pita.. zato i netreba demokratia i da se pitamo, strasno koje razocarenje....

jsx

pre 2 godine

@Mojo
Evo Americkih drzava sortiranih po procentu dobrovoljnih davaoca
https://www.statista.com/statistics/624834/state-designated-organ-donors-among-us-adults-by-state/
A evo lista drzava po smrtima u saobracajnim nesrecama
https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/state-by-state
Cak sam i brojao koliko ima drzava ispod, a koliko iznad nacionalnih proseka medju najdarezljivijima po organima.
Top 5: 3 ispod, 2 iznad
Top 10: 5 ispod, 5 iznad
Top 15: 8 ispod, 7 iznad
Da sam trazio po procentu ljudi koji vole picu dobio bih vecu korelaciju, a imaj na umu da sam trazio statistike sa dva razlicita mesta.
Molim Vas iz b92 da mi konacno objavite komentar koji ima link u sebi, nisu neprikladni sadrzaji.

zg232

pre 2 godine

Po ovome se vidi da Srbi i Hrvati uopće nisu isti narod. Hrvati su prema broju stanovnika, među najbrojnijim donorima organa i u Hrvatskoj se napravi najveći broj transplantacija, prema broju stanovnika. Mi imamo isti zakon, da se smo svi donori poslije smrti. Međutim, imamo i donorske kartice, za slučaj da netko želi donirati i neki organ za života. Posebno su evidencije donora koštane srži, kod određenih krvnih bolesti (npr. leukemija) te donori matičnih stanica. Čega se bojite?

Neko iz mase

pre 2 godine

Naravno da je neustavna.
I ne razumem odakle vam pravo da odlucujete u moje ime ??
(Seka, 07. jun 2021 15:13)

Zakon je najverovatnije pogrešno formulisan i samim tim ustavnom sudu nije preostalo ništa drugo, osim da ga proglasi neustavnim. Evo u Austriji je takav zakon već decenijama na snazi i niko se ne buni. Naravno da imaš puno pravo da se izjasniš protiv toga da budeš donor i time "izbrišeš" sebe sa liste donora. I naravno možeš kasnije, ako se predomisliš, sebe ponovo da "vratiš" na listu. Dok si živ možeš da se izjašnjavaš kako hoćeš, ali posle smrti teško da će te neko pitati za mišljenje ili odobrenje. Tu se komplikuje situacija, jer bi onda članovi porodice o tome morali da odlučuju, što je po mom mišljenju veće kršenje pokojnikove volje jer niko ne može proveriti njenu istinitost. Ovako se odrekneš za života "prava" da budeš donor ili ostaneš donor i time skratiš muke porodici da o tome odlučuju u teškom momentu.
Uopšte ne vidim razlog da moji organi trule u nekom smrdljivom sanduku nakon moje smrti, a mogu nekome da spasu i produže život.
Mnogo je veća verovatnoća da ti za života bude potreban organ, nego da tvoji organi budu donirani nekome.

Deep Throat

pre 2 godine

Koliko gluposti ste napisali u komentarima...
(Goran, 7. jun 2021 17:24)

Ali baš, svaki organ ulazi u međonarodni anonimni sistem i ako nađu neki organ u Srbiji ne znači da će ga i dobiti neko iz Srbije, osim direktne donacije, ja da kažem da hoću nekom određeno da dam svoj bubreg.

jsx

pre 2 godine

Stvarno ne razumem logiku komentatora.
Znaci, verujete da bi neko izvrsio ubistvo (i dalje vrlo nelegalno) da bi vam legalno uzeo organe, ali nikako nece izvrsiti ubistvo jer je nelegalno uzeti organe. Je l' mislite da su iz pomenute zute kuce sve zrtve bili davoci organa, i da ako niste davalac ce nekom iz ovka da se zamrzne ruka i da fizicki nece moci da vam izvadi organ? Je l'mislite da je drzavi trivijalno da zamaskira ubistvo, ali zato nelegalno doniranje, to nema sanse da promakne... ne znam tacno ni kome ako vas drzava ubija.

kraja

pre 2 godine

"Tebe može neko da s umišljajem ubije, a država da uzme tvoje organe jer je neko napisao takav zakon. U tome je problem."

...u slucaju ubistva nema transplantacije...
...je l' to tesko implementirati u zakon...???
...da ne pominjem sta bi ovi koji "brinu" o svom mrtvom telu dali da im treba bubreg ili jetra, kako bi onda brzo zaboravili na svoje postenje i moral...

Муја

pre 2 godine

Odvratan Srpski mentalitet koji bi radije osudio na smrt osobe koje imaju problema sa autoimunim bolestima i kojima je transplantacija jedino resenje.
(BKB, 7. jun 2021 17:00)

Skoro ne procitah nesto ovako surovo i bezobrazno. Niko nije kriv ako se neko razboli. Organi se uzimaju sa jos zivih ljudi. Odakle toliki bezobrazluk da se ocekuje da porodica odustane od lecenja svog clana, da bi "bili humani", i organe podarili nekom drugom?? Igrali bi se Boga? Sram vas sve bilo.

Jovan

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Da, naravno. I, šta je problem?
(Ćale, 7. jun 2021 16:31)

Organi se ne uzimaju sa mrtvih, vec sa jos uvek zivih ljudi!

BKB

pre 2 godine

Odvratan Srpski mentalitet koji bi radije osudio na smrt osobe koje imaju problema sa autoimunim bolestima i kojima je transplantacija jedino resenje.

Goran

pre 2 godine

Koliko gluposti ste napisali u komentarima,
prvo se raspitajte kako se izvode transplatacije, kako se određuje kome ide vas organ. Zar stvarno mislite da doktori mogu naručiti nečije ubistvo i dati (prodati) njegov organ vama. Pet puta je veća mogućnost da će vam zatrebati organ nego vi da budete donator. Pišete kao da ste u srednjem veku. Ako se pozivate da ste vernici zar ne znate da pred Boga ide duša a ne telo. Treba izglasati zakon da svi koji su protiv doniranja organa u slučaju potrebe za transplatacijom nemaju pravo
dobiti organ od donatora.

DNK

pre 2 godine

Mogućnost za zloupotrebu i kriminalne radnje je sada još veća, jer su podaci za naš DNK takođe na tržištu. Na taj način može neko da se namerači baš na nečiji organ, jer se podudarnost dela DNK slaže što znači: mali rizik od odbacivanja tuđeg organa.

Nikola

pre 2 godine

@Branko Pa vidi, to uopšte ne znači da će organ dobiti čovek koji je prav pred bogom. Konstatacija ti je na nivou razmišljanja, pa recimo amebe...

kmnccn

pre 2 godine

Ja kao bubrežni bolesnik već 13 god. i pacijent na listi za kadaverični bubreg od svoje 22. god. i kao neko ko je jako upućen u procedure oko transplantacije danas sam jako razočaran komentarima i stanjem svesti svoje nacije. Hvala vam srbi što ne date šansu za bolji i kvalitetniji život meni i meni sličnima ne gubeći praktično ništa.

ps. Ako neko hoće da vam ukrade organ, njega ni najmanje ne zanima da li ste vi na listi ili ne.

mr

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Да, људи гледају прво да спасу свој живот, док још има неке шансе.

Mojo

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo. To se ne moze opravdati nikakvim izmisljotinama ili verbalnom akrobatikom.
(Branko, 7. jun 2021 15:46)

Proguglajte malo o statistici u SAD, kad donori organa dožive nesreću. Slučajno ili ne, šanse za preživljavanje drastično padaju ukoliko mogu da vas prodaju na kilo. Tako da pamet u glavu.

Zamenik pomoćnika sekretara

pre 2 godine

Eh da su samo transplantacije stopirane, skoro svi specijalistički pregledi su stopirani, prošle godine obavljeno ih je 150 hiljada manje nego godinu dana ranije, samo korona postoji, nema ništa drugo!

Oliver

pre 2 godine

@jovan

Ne pričaj gluposti. Organi se ne uzimaju sa zivih,nego sa mrtvih ljudi,samo sto ti ne znas sta je smrt. Danas je smrt ekvivalentna sa mozdanom smrcu,a mozdana smrt znaci smrt mozdanog stabla. Postoji vise parametara koji se proveravaju,ravna EEG linija,prestanak cirkulacije u mozgu itd. Ne odredjuje se smrt odokativno,nego striktno po protokolu. Mozdana smrt je smrt i tu nema pomoći i oporavka. Drugo je kad mozdano stablo radi,a kora mozga je razorena. To je PVS-Perzistentno Vegetativno Stanje. To je ono sto u zargonu zovemo "biljka". Covek je ziv,ali u komi. To nije smrt i tada se ne uzimaju organi. Molim laike da ne brkaju ove 2 stvari i dovode ljude u zabludu.

Berliner

pre 2 godine

Ali, šta očekujete od ljudi koji obožavaju mumificirane leševe i kosture u 21.veku? Oni veruju da ih mumija čuje, da ih leči, da im pomaže u životu, da ih štiti od nečega i nekoga, grade hramove mumijama i mrtvacima, posvećuju im dane u godini kad "ne valja prati veš"... Nije to mentalni sklop nekoga ko je svestan o važnosti doniranja organa za druge.

kurtone

pre 2 godine

Ovde se gura jedna nova teza da je drzava vlasnik vaseg tela posle smrti a ne vasa porodica npr otac i majka koji ako su vas pravili /nosili pod pretpostavkom da su jos zivi, problem nastaje ako se drzavi dozvoli da uzima vase organe bez saglasnosti vase porodice nismo daleko od vremena kad ce nas zive goniti po ulicama i otimati nam organe sasvim legalno! Savetovao bi sve da pronadju izjavu Henri Kisindzera sa sastanka eugenike 2009 i da je procitaju iako je google pokusao da tu izjavu oznaci kao false info! Mi zivimo debelo u vremenu zutih.. Belih kuca.. Kradje beba iz porodilista,, i slicnih akcija jer bogati zele da zive beskonacno,,spremite se za lov na zive i ovo vladi srbije se ne sme dozvoliti!

Ćale

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Da, naravno. I, šta je problem?

brm

pre 2 godine

To da li se telo skrnavi uzimanjem organa je najmanje bitno.
Mnogo je važnije je pitanje kome treba dati novi organ a kome ne.
Ceo život sam sam svesno živeo nezdravo i uništavao svoje zdravlje i svoje telo ( pušenje, alkoholizam, narkomanija, nezdrava hrana, divljačka vožnja itd) i sad treba da budem nagrađen novim organom i novim životom.
Novi organ bi trebalo da dobiju samo oni koje zadesila takva životna sudbina na koju nisu mogli da bitno utiču, odnosno oni koji su se trudili da očuvaju svoje zdravlje a ipak se desilo da im novi organ jedino rešenje.
(sb, 7. jun 2021 15:28)

Zato postoje i bodovanje kada je neko na listi čekanje, i jedan od bitnijih faktora je upravo to što si napomenuo. Pre će npr. jetru dobiti neko koga je zadesila nesreća, nego neko ko je svojim lošim navikama to izazvao. Tako da ne brini za to.

rebro

pre 2 godine

@Branko, ne radi se o primitivizmu već o kriminalu. Tebe može neko da s umišljajem ubije, a država da uzme tvoje organe jer je neko napisao takav zakon. U tome je problem.

go

pre 2 godine

Pitanje je ustavnosti, a ne da li treba biti donor ili ne. Jasno je da treba biti donor I to kroz promociju donorstva i izgradnju institucija. U zemlji bez institucija, na donorstvo se može računati samo preko otimačine, što je samo po sebi apsurd, jer dato (donirano) ne može biti ono što je oduzeto na smrti. Mi smo I dalje zemlja primitivaca (najbolje dočarano brojem pluseva na komentar kako primaoci mogu biti samo oni po ukusu komentatora) i čudi me da ima i ovoliko donorstva. Srediti zdravstvo, ići će i doniranje.

BLACK SHEEP

pre 2 godine

Vidim da je većina ovih što podržavaju da moje telo nije moje već naše još uvek veruju u Deda Mraza, pravdu i moralnost ljudi koji su od zdravstva (kao socijalno moralne kategorije) napravili visoko profitabilni privatni biznis pa ko ima para (što se vidi i iz basnoslovnih cena za lečenje dece kojima šaljemo SMS poruke) prvi dodje na red i izleči se, ostali čekaju u redu ili umiru čekajući jer nisu "hitni" slučajevi.
Dok god ima onih koji gledaju na nas kao na priplodnu marvu kojoj mogu ukrasti (i debelo unovčiti) bebu iz porodilišta, koji nas tretiraju kao rezervne delove za unovčavanje nema šanse da pristanem na bilo koji njihov predlog (osim direktnog davanja krvi nekom kome je potrebno tog momenta).

sb

pre 2 godine

To da li se telo skrnavi uzimanjem organa je najmanje bitno.
Mnogo je važnije je pitanje kome treba dati novi organ a kome ne.
Ceo život sam sam svesno živeo nezdravo i uništavao svoje zdravlje i svoje telo ( pušenje, alkoholizam, narkomanija, nezdrava hrana, divljačka vožnja itd) i sad treba da budem nagrađen novim organom i novim životom.
Novi organ bi trebalo da dobiju samo oni koje zadesila takva životna sudbina na koju nisu mogli da bitno utiču, odnosno oni koji su se trudili da očuvaju svoje zdravlje a ipak se desilo da im novi organ jedino rešenje.
U takvim okolnostima i dobrovoljno darivanje organa bi sigurno bilo mnogo masovnije

Branko

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo. To se ne moze opravdati nikakvim izmisljotinama ili verbalnom akrobatikom.

Aleksis Sanco Panco

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život? Sad ćete mi nalupati desetine minusa, ali nisam izneo ništa osim istine.

cobo

pre 2 godine

Šta koristi i da je odredba zakona ustavna,onda bi morali drugi donatori da placaju put u inostranstvo,operaciju,bolnicu,
dodatne troškove,.....

Vlad

pre 2 godine

Sve je to super samo... Ko će da kontroliše lekare-hirurge i da im veruje 100% kada se ne ustežu da uzmu novac od rođaka pacienta ne bi li što bolje protekla neka operacija?
Druga stvar, šta ćemo sa onim pacijentima koji su se vratili iz kliničke smrti i sl? Ima gomila mesta za zloupotrebu.

Kladovo

pre 2 godine

Hvala bogu da je Ustavni sud rekao kako je rekao.
Treba li širom Srbije da niknu "žute kuće", da počne lov na Srbe kao na KiM i Albaniji?
Ako te tvoje telo izdaje i hoće da umre onda umireš i ti. Zašto bi živeo/živela na tuđ račun?!

Kladovo

pre 2 godine

Hvala bogu da je Ustavni sud rekao kako je rekao.
Treba li širom Srbije da niknu "žute kuće", da počne lov na Srbe kao na KiM i Albaniji?
Ako te tvoje telo izdaje i hoće da umre onda umireš i ti. Zašto bi živeo/živela na tuđ račun?!

Vlad

pre 2 godine

Sve je to super samo... Ko će da kontroliše lekare-hirurge i da im veruje 100% kada se ne ustežu da uzmu novac od rođaka pacienta ne bi li što bolje protekla neka operacija?
Druga stvar, šta ćemo sa onim pacijentima koji su se vratili iz kliničke smrti i sl? Ima gomila mesta za zloupotrebu.

Ćale

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Da, naravno. I, šta je problem?

rebro

pre 2 godine

@Branko, ne radi se o primitivizmu već o kriminalu. Tebe može neko da s umišljajem ubije, a država da uzme tvoje organe jer je neko napisao takav zakon. U tome je problem.

sb

pre 2 godine

To da li se telo skrnavi uzimanjem organa je najmanje bitno.
Mnogo je važnije je pitanje kome treba dati novi organ a kome ne.
Ceo život sam sam svesno živeo nezdravo i uništavao svoje zdravlje i svoje telo ( pušenje, alkoholizam, narkomanija, nezdrava hrana, divljačka vožnja itd) i sad treba da budem nagrađen novim organom i novim životom.
Novi organ bi trebalo da dobiju samo oni koje zadesila takva životna sudbina na koju nisu mogli da bitno utiču, odnosno oni koji su se trudili da očuvaju svoje zdravlje a ipak se desilo da im novi organ jedino rešenje.
U takvim okolnostima i dobrovoljno darivanje organa bi sigurno bilo mnogo masovnije

kurtone

pre 2 godine

Ovde se gura jedna nova teza da je drzava vlasnik vaseg tela posle smrti a ne vasa porodica npr otac i majka koji ako su vas pravili /nosili pod pretpostavkom da su jos zivi, problem nastaje ako se drzavi dozvoli da uzima vase organe bez saglasnosti vase porodice nismo daleko od vremena kad ce nas zive goniti po ulicama i otimati nam organe sasvim legalno! Savetovao bi sve da pronadju izjavu Henri Kisindzera sa sastanka eugenike 2009 i da je procitaju iako je google pokusao da tu izjavu oznaci kao false info! Mi zivimo debelo u vremenu zutih.. Belih kuca.. Kradje beba iz porodilista,, i slicnih akcija jer bogati zele da zive beskonacno,,spremite se za lov na zive i ovo vladi srbije se ne sme dozvoliti!

Branko

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo. To se ne moze opravdati nikakvim izmisljotinama ili verbalnom akrobatikom.

BLACK SHEEP

pre 2 godine

Vidim da je većina ovih što podržavaju da moje telo nije moje već naše još uvek veruju u Deda Mraza, pravdu i moralnost ljudi koji su od zdravstva (kao socijalno moralne kategorije) napravili visoko profitabilni privatni biznis pa ko ima para (što se vidi i iz basnoslovnih cena za lečenje dece kojima šaljemo SMS poruke) prvi dodje na red i izleči se, ostali čekaju u redu ili umiru čekajući jer nisu "hitni" slučajevi.
Dok god ima onih koji gledaju na nas kao na priplodnu marvu kojoj mogu ukrasti (i debelo unovčiti) bebu iz porodilišta, koji nas tretiraju kao rezervne delove za unovčavanje nema šanse da pristanem na bilo koji njihov predlog (osim direktnog davanja krvi nekom kome je potrebno tog momenta).

Aleksis Sanco Panco

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život? Sad ćete mi nalupati desetine minusa, ali nisam izneo ništa osim istine.

Zamenik pomoćnika sekretara

pre 2 godine

Eh da su samo transplantacije stopirane, skoro svi specijalistički pregledi su stopirani, prošle godine obavljeno ih je 150 hiljada manje nego godinu dana ranije, samo korona postoji, nema ništa drugo!

Муја

pre 2 godine

Odvratan Srpski mentalitet koji bi radije osudio na smrt osobe koje imaju problema sa autoimunim bolestima i kojima je transplantacija jedino resenje.
(BKB, 7. jun 2021 17:00)

Skoro ne procitah nesto ovako surovo i bezobrazno. Niko nije kriv ako se neko razboli. Organi se uzimaju sa jos zivih ljudi. Odakle toliki bezobrazluk da se ocekuje da porodica odustane od lecenja svog clana, da bi "bili humani", i organe podarili nekom drugom?? Igrali bi se Boga? Sram vas sve bilo.

Mojo

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo. To se ne moze opravdati nikakvim izmisljotinama ili verbalnom akrobatikom.
(Branko, 7. jun 2021 15:46)

Proguglajte malo o statistici u SAD, kad donori organa dožive nesreću. Slučajno ili ne, šanse za preživljavanje drastično padaju ukoliko mogu da vas prodaju na kilo. Tako da pamet u glavu.

kmnccn

pre 2 godine

Ja kao bubrežni bolesnik već 13 god. i pacijent na listi za kadaverični bubreg od svoje 22. god. i kao neko ko je jako upućen u procedure oko transplantacije danas sam jako razočaran komentarima i stanjem svesti svoje nacije. Hvala vam srbi što ne date šansu za bolji i kvalitetniji život meni i meni sličnima ne gubeći praktično ništa.

ps. Ako neko hoće da vam ukrade organ, njega ni najmanje ne zanima da li ste vi na listi ili ne.

Goran

pre 2 godine

Koliko gluposti ste napisali u komentarima,
prvo se raspitajte kako se izvode transplatacije, kako se određuje kome ide vas organ. Zar stvarno mislite da doktori mogu naručiti nečije ubistvo i dati (prodati) njegov organ vama. Pet puta je veća mogućnost da će vam zatrebati organ nego vi da budete donator. Pišete kao da ste u srednjem veku. Ako se pozivate da ste vernici zar ne znate da pred Boga ide duša a ne telo. Treba izglasati zakon da svi koji su protiv doniranja organa u slučaju potrebe za transplatacijom nemaju pravo
dobiti organ od donatora.

DNK

pre 2 godine

Mogućnost za zloupotrebu i kriminalne radnje je sada još veća, jer su podaci za naš DNK takođe na tržištu. Na taj način može neko da se namerači baš na nečiji organ, jer se podudarnost dela DNK slaže što znači: mali rizik od odbacivanja tuđeg organa.

brm

pre 2 godine

To da li se telo skrnavi uzimanjem organa je najmanje bitno.
Mnogo je važnije je pitanje kome treba dati novi organ a kome ne.
Ceo život sam sam svesno živeo nezdravo i uništavao svoje zdravlje i svoje telo ( pušenje, alkoholizam, narkomanija, nezdrava hrana, divljačka vožnja itd) i sad treba da budem nagrađen novim organom i novim životom.
Novi organ bi trebalo da dobiju samo oni koje zadesila takva životna sudbina na koju nisu mogli da bitno utiču, odnosno oni koji su se trudili da očuvaju svoje zdravlje a ipak se desilo da im novi organ jedino rešenje.
(sb, 7. jun 2021 15:28)

Zato postoje i bodovanje kada je neko na listi čekanje, i jedan od bitnijih faktora je upravo to što si napomenuo. Pre će npr. jetru dobiti neko koga je zadesila nesreća, nego neko ko je svojim lošim navikama to izazvao. Tako da ne brini za to.

Neko iz mase

pre 2 godine

Naravno da je neustavna.
I ne razumem odakle vam pravo da odlucujete u moje ime ??
(Seka, 07. jun 2021 15:13)

Zakon je najverovatnije pogrešno formulisan i samim tim ustavnom sudu nije preostalo ništa drugo, osim da ga proglasi neustavnim. Evo u Austriji je takav zakon već decenijama na snazi i niko se ne buni. Naravno da imaš puno pravo da se izjasniš protiv toga da budeš donor i time "izbrišeš" sebe sa liste donora. I naravno možeš kasnije, ako se predomisliš, sebe ponovo da "vratiš" na listu. Dok si živ možeš da se izjašnjavaš kako hoćeš, ali posle smrti teško da će te neko pitati za mišljenje ili odobrenje. Tu se komplikuje situacija, jer bi onda članovi porodice o tome morali da odlučuju, što je po mom mišljenju veće kršenje pokojnikove volje jer niko ne može proveriti njenu istinitost. Ovako se odrekneš za života "prava" da budeš donor ili ostaneš donor i time skratiš muke porodici da o tome odlučuju u teškom momentu.
Uopšte ne vidim razlog da moji organi trule u nekom smrdljivom sanduku nakon moje smrti, a mogu nekome da spasu i produže život.
Mnogo je veća verovatnoća da ti za života bude potreban organ, nego da tvoji organi budu donirani nekome.

go

pre 2 godine

Pitanje je ustavnosti, a ne da li treba biti donor ili ne. Jasno je da treba biti donor I to kroz promociju donorstva i izgradnju institucija. U zemlji bez institucija, na donorstvo se može računati samo preko otimačine, što je samo po sebi apsurd, jer dato (donirano) ne može biti ono što je oduzeto na smrti. Mi smo I dalje zemlja primitivaca (najbolje dočarano brojem pluseva na komentar kako primaoci mogu biti samo oni po ukusu komentatora) i čudi me da ima i ovoliko donorstva. Srediti zdravstvo, ići će i doniranje.

Deep Throat

pre 2 godine

Koliko gluposti ste napisali u komentarima...
(Goran, 7. jun 2021 17:24)

Ali baš, svaki organ ulazi u međonarodni anonimni sistem i ako nađu neki organ u Srbiji ne znači da će ga i dobiti neko iz Srbije, osim direktne donacije, ja da kažem da hoću nekom određeno da dam svoj bubreg.

Jovan

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Da, naravno. I, šta je problem?
(Ćale, 7. jun 2021 16:31)

Organi se ne uzimaju sa mrtvih, vec sa jos uvek zivih ljudi!

Nikola

pre 2 godine

@Branko Pa vidi, to uopšte ne znači da će organ dobiti čovek koji je prav pred bogom. Konstatacija ti je na nivou razmišljanja, pa recimo amebe...

BKB

pre 2 godine

Odvratan Srpski mentalitet koji bi radije osudio na smrt osobe koje imaju problema sa autoimunim bolestima i kojima je transplantacija jedino resenje.

kraja

pre 2 godine

"Tebe može neko da s umišljajem ubije, a država da uzme tvoje organe jer je neko napisao takav zakon. U tome je problem."

...u slucaju ubistva nema transplantacije...
...je l' to tesko implementirati u zakon...???
...da ne pominjem sta bi ovi koji "brinu" o svom mrtvom telu dali da im treba bubreg ili jetra, kako bi onda brzo zaboravili na svoje postenje i moral...

Emigrant

pre 2 godine

@(Aleksis Sanco Panco, 7. jun 2021 15:35)
Jel moze ovako: koliko kostaju bubrezi, pluca, srce tj. svi organi koji se mogu presaditi? Izracunaj, daj mi te novce za zivota pa kad umrem nemam nista protiv da se moji organi koriste za transplataciju. U suprotnom ne dam.

cobo

pre 2 godine

Šta koristi i da je odredba zakona ustavna,onda bi morali drugi donatori da placaju put u inostranstvo,operaciju,bolnicu,
dodatne troškove,.....

Fjbmnkjnkl

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život? Sad ćete mi nalupati desetine minusa, ali nisam izneo ništa osim istine.
(Aleksis Sanco Panco, 7. jun 2021 15:35)
Da, odbijam, i šta sad? I ti odbijaš da nekom spasiš život. Zamisli da prodaš sve što imaš i ideš da živiš u šatoru, a taj novac posaljes gladnima u Africi. Zamisli koliko života bi spasio.

Berliner

pre 2 godine

Ali, šta očekujete od ljudi koji obožavaju mumificirane leševe i kosture u 21.veku? Oni veruju da ih mumija čuje, da ih leči, da im pomaže u životu, da ih štiti od nečega i nekoga, grade hramove mumijama i mrtvacima, posvećuju im dane u godini kad "ne valja prati veš"... Nije to mentalni sklop nekoga ko je svestan o važnosti doniranja organa za druge.

mr

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Да, људи гледају прво да спасу свој живот, док још има неке шансе.

CATAPA

pre 2 godine

Naravno da je neustavna. Kada bi se to dozvolilo, onda bi samoubistvo moralo da bude krivično delo jer se time uništava resurs koristan za neke. Ljudski organi bi bili "društvena svojina".
Bio bi svojevrsan pravni apsurd da eutanazija nije dozvoljena (iako postoji pristanak), a podrazumevano donorstvo je sasvim košer. I još gomila drugih sličnih nebuloza o kojima lekari i bolesni ne razmišljaju jer se njih i ne tiču, bar ne negativne posledice takvog pravnog nonsensa.

Pola krivičnog sistem počiva na toj "neotuđivoj suverenosti u integritetu sopstvenog tela". To je osnov i univerzalnih ljudskih prava, to je zapravo temelj civilizacije. To nije nešto o čemu treba slobodan čovek posebno da se izjašnjava, nego upravo obrnuto: da se izjašnjava onaj koji se odriče tog prava (odriče se slobode). Čak ni to nije uvek dozvoljivo. Čovek, kad je njegovo telu u pitanju, ima pravo da se odrekne svega, pa i života, ali naravno da ne može da se "podrazumeva" da jeste.

Osim u fašizmu, naravno, ali to nije civilizacija.

Oliver

pre 2 godine

@jovan

Ne pričaj gluposti. Organi se ne uzimaju sa zivih,nego sa mrtvih ljudi,samo sto ti ne znas sta je smrt. Danas je smrt ekvivalentna sa mozdanom smrcu,a mozdana smrt znaci smrt mozdanog stabla. Postoji vise parametara koji se proveravaju,ravna EEG linija,prestanak cirkulacije u mozgu itd. Ne odredjuje se smrt odokativno,nego striktno po protokolu. Mozdana smrt je smrt i tu nema pomoći i oporavka. Drugo je kad mozdano stablo radi,a kora mozga je razorena. To je PVS-Perzistentno Vegetativno Stanje. To je ono sto u zargonu zovemo "biljka". Covek je ziv,ali u komi. To nije smrt i tada se ne uzimaju organi. Molim laike da ne brkaju ove 2 stvari i dovode ljude u zabludu.

jsx

pre 2 godine

Stvarno ne razumem logiku komentatora.
Znaci, verujete da bi neko izvrsio ubistvo (i dalje vrlo nelegalno) da bi vam legalno uzeo organe, ali nikako nece izvrsiti ubistvo jer je nelegalno uzeti organe. Je l' mislite da su iz pomenute zute kuce sve zrtve bili davoci organa, i da ako niste davalac ce nekom iz ovka da se zamrzne ruka i da fizicki nece moci da vam izvadi organ? Je l'mislite da je drzavi trivijalno da zamaskira ubistvo, ali zato nelegalno doniranje, to nema sanse da promakne... ne znam tacno ni kome ako vas drzava ubija.

zg232

pre 2 godine

Po ovome se vidi da Srbi i Hrvati uopće nisu isti narod. Hrvati su prema broju stanovnika, među najbrojnijim donorima organa i u Hrvatskoj se napravi najveći broj transplantacija, prema broju stanovnika. Mi imamo isti zakon, da se smo svi donori poslije smrti. Međutim, imamo i donorske kartice, za slučaj da netko želi donirati i neki organ za života. Posebno su evidencije donora koštane srži, kod određenih krvnih bolesti (npr. leukemija) te donori matičnih stanica. Čega se bojite?

istvan

pre 2 godine

boze blage sta sve ne procitah ovde sad... pa ci ste sizofreni... ovo je za masovno levenje! sve neke teorije zavere! nikad na ovoj planeti nece biti dobro dok se obican covek pita.. zato i netreba demokratia i da se pitamo, strasno koje razocarenje....

jsx

pre 2 godine

@Mojo
Evo Americkih drzava sortiranih po procentu dobrovoljnih davaoca
https://www.statista.com/statistics/624834/state-designated-organ-donors-among-us-adults-by-state/
A evo lista drzava po smrtima u saobracajnim nesrecama
https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/state-by-state
Cak sam i brojao koliko ima drzava ispod, a koliko iznad nacionalnih proseka medju najdarezljivijima po organima.
Top 5: 3 ispod, 2 iznad
Top 10: 5 ispod, 5 iznad
Top 15: 8 ispod, 7 iznad
Da sam trazio po procentu ljudi koji vole picu dobio bih vecu korelaciju, a imaj na umu da sam trazio statistike sa dva razlicita mesta.
Molim Vas iz b92 da mi konacno objavite komentar koji ima link u sebi, nisu neprikladni sadrzaji.

Gari

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo.
(Branko, 07. jun 2021 15:46)

Dečko, organi se uzimaju sa živih, a ne sa mrtvih ljudi. Mrtvi organi su neupotrebljivi.

Branko

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo. To se ne moze opravdati nikakvim izmisljotinama ili verbalnom akrobatikom.

Aleksis Sanco Panco

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život? Sad ćete mi nalupati desetine minusa, ali nisam izneo ništa osim istine.

Kladovo

pre 2 godine

Hvala bogu da je Ustavni sud rekao kako je rekao.
Treba li širom Srbije da niknu "žute kuće", da počne lov na Srbe kao na KiM i Albaniji?
Ako te tvoje telo izdaje i hoće da umre onda umireš i ti. Zašto bi živeo/živela na tuđ račun?!

Ćale

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Da, naravno. I, šta je problem?

sb

pre 2 godine

To da li se telo skrnavi uzimanjem organa je najmanje bitno.
Mnogo je važnije je pitanje kome treba dati novi organ a kome ne.
Ceo život sam sam svesno živeo nezdravo i uništavao svoje zdravlje i svoje telo ( pušenje, alkoholizam, narkomanija, nezdrava hrana, divljačka vožnja itd) i sad treba da budem nagrađen novim organom i novim životom.
Novi organ bi trebalo da dobiju samo oni koje zadesila takva životna sudbina na koju nisu mogli da bitno utiču, odnosno oni koji su se trudili da očuvaju svoje zdravlje a ipak se desilo da im novi organ jedino rešenje.
U takvim okolnostima i dobrovoljno darivanje organa bi sigurno bilo mnogo masovnije

BKB

pre 2 godine

Odvratan Srpski mentalitet koji bi radije osudio na smrt osobe koje imaju problema sa autoimunim bolestima i kojima je transplantacija jedino resenje.

Goran

pre 2 godine

Koliko gluposti ste napisali u komentarima,
prvo se raspitajte kako se izvode transplatacije, kako se određuje kome ide vas organ. Zar stvarno mislite da doktori mogu naručiti nečije ubistvo i dati (prodati) njegov organ vama. Pet puta je veća mogućnost da će vam zatrebati organ nego vi da budete donator. Pišete kao da ste u srednjem veku. Ako se pozivate da ste vernici zar ne znate da pred Boga ide duša a ne telo. Treba izglasati zakon da svi koji su protiv doniranja organa u slučaju potrebe za transplatacijom nemaju pravo
dobiti organ od donatora.

Jovan

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Da, naravno. I, šta je problem?
(Ćale, 7. jun 2021 16:31)

Organi se ne uzimaju sa mrtvih, vec sa jos uvek zivih ljudi!

kmnccn

pre 2 godine

Ja kao bubrežni bolesnik već 13 god. i pacijent na listi za kadaverični bubreg od svoje 22. god. i kao neko ko je jako upućen u procedure oko transplantacije danas sam jako razočaran komentarima i stanjem svesti svoje nacije. Hvala vam srbi što ne date šansu za bolji i kvalitetniji život meni i meni sličnima ne gubeći praktično ništa.

ps. Ako neko hoće da vam ukrade organ, njega ni najmanje ne zanima da li ste vi na listi ili ne.

Vlad

pre 2 godine

Sve je to super samo... Ko će da kontroliše lekare-hirurge i da im veruje 100% kada se ne ustežu da uzmu novac od rođaka pacienta ne bi li što bolje protekla neka operacija?
Druga stvar, šta ćemo sa onim pacijentima koji su se vratili iz kliničke smrti i sl? Ima gomila mesta za zloupotrebu.

Муја

pre 2 godine

Odvratan Srpski mentalitet koji bi radije osudio na smrt osobe koje imaju problema sa autoimunim bolestima i kojima je transplantacija jedino resenje.
(BKB, 7. jun 2021 17:00)

Skoro ne procitah nesto ovako surovo i bezobrazno. Niko nije kriv ako se neko razboli. Organi se uzimaju sa jos zivih ljudi. Odakle toliki bezobrazluk da se ocekuje da porodica odustane od lecenja svog clana, da bi "bili humani", i organe podarili nekom drugom?? Igrali bi se Boga? Sram vas sve bilo.

rebro

pre 2 godine

@Branko, ne radi se o primitivizmu već o kriminalu. Tebe može neko da s umišljajem ubije, a država da uzme tvoje organe jer je neko napisao takav zakon. U tome je problem.

brm

pre 2 godine

To da li se telo skrnavi uzimanjem organa je najmanje bitno.
Mnogo je važnije je pitanje kome treba dati novi organ a kome ne.
Ceo život sam sam svesno živeo nezdravo i uništavao svoje zdravlje i svoje telo ( pušenje, alkoholizam, narkomanija, nezdrava hrana, divljačka vožnja itd) i sad treba da budem nagrađen novim organom i novim životom.
Novi organ bi trebalo da dobiju samo oni koje zadesila takva životna sudbina na koju nisu mogli da bitno utiču, odnosno oni koji su se trudili da očuvaju svoje zdravlje a ipak se desilo da im novi organ jedino rešenje.
(sb, 7. jun 2021 15:28)

Zato postoje i bodovanje kada je neko na listi čekanje, i jedan od bitnijih faktora je upravo to što si napomenuo. Pre će npr. jetru dobiti neko koga je zadesila nesreća, nego neko ko je svojim lošim navikama to izazvao. Tako da ne brini za to.

kurtone

pre 2 godine

Ovde se gura jedna nova teza da je drzava vlasnik vaseg tela posle smrti a ne vasa porodica npr otac i majka koji ako su vas pravili /nosili pod pretpostavkom da su jos zivi, problem nastaje ako se drzavi dozvoli da uzima vase organe bez saglasnosti vase porodice nismo daleko od vremena kad ce nas zive goniti po ulicama i otimati nam organe sasvim legalno! Savetovao bi sve da pronadju izjavu Henri Kisindzera sa sastanka eugenike 2009 i da je procitaju iako je google pokusao da tu izjavu oznaci kao false info! Mi zivimo debelo u vremenu zutih.. Belih kuca.. Kradje beba iz porodilista,, i slicnih akcija jer bogati zele da zive beskonacno,,spremite se za lov na zive i ovo vladi srbije se ne sme dozvoliti!

Neko iz mase

pre 2 godine

Naravno da je neustavna.
I ne razumem odakle vam pravo da odlucujete u moje ime ??
(Seka, 07. jun 2021 15:13)

Zakon je najverovatnije pogrešno formulisan i samim tim ustavnom sudu nije preostalo ništa drugo, osim da ga proglasi neustavnim. Evo u Austriji je takav zakon već decenijama na snazi i niko se ne buni. Naravno da imaš puno pravo da se izjasniš protiv toga da budeš donor i time "izbrišeš" sebe sa liste donora. I naravno možeš kasnije, ako se predomisliš, sebe ponovo da "vratiš" na listu. Dok si živ možeš da se izjašnjavaš kako hoćeš, ali posle smrti teško da će te neko pitati za mišljenje ili odobrenje. Tu se komplikuje situacija, jer bi onda članovi porodice o tome morali da odlučuju, što je po mom mišljenju veće kršenje pokojnikove volje jer niko ne može proveriti njenu istinitost. Ovako se odrekneš za života "prava" da budeš donor ili ostaneš donor i time skratiš muke porodici da o tome odlučuju u teškom momentu.
Uopšte ne vidim razlog da moji organi trule u nekom smrdljivom sanduku nakon moje smrti, a mogu nekome da spasu i produže život.
Mnogo je veća verovatnoća da ti za života bude potreban organ, nego da tvoji organi budu donirani nekome.

Mojo

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo. To se ne moze opravdati nikakvim izmisljotinama ili verbalnom akrobatikom.
(Branko, 7. jun 2021 15:46)

Proguglajte malo o statistici u SAD, kad donori organa dožive nesreću. Slučajno ili ne, šanse za preživljavanje drastično padaju ukoliko mogu da vas prodaju na kilo. Tako da pamet u glavu.

DNK

pre 2 godine

Mogućnost za zloupotrebu i kriminalne radnje je sada još veća, jer su podaci za naš DNK takođe na tržištu. Na taj način može neko da se namerači baš na nečiji organ, jer se podudarnost dela DNK slaže što znači: mali rizik od odbacivanja tuđeg organa.

kraja

pre 2 godine

"Tebe može neko da s umišljajem ubije, a država da uzme tvoje organe jer je neko napisao takav zakon. U tome je problem."

...u slucaju ubistva nema transplantacije...
...je l' to tesko implementirati u zakon...???
...da ne pominjem sta bi ovi koji "brinu" o svom mrtvom telu dali da im treba bubreg ili jetra, kako bi onda brzo zaboravili na svoje postenje i moral...

zg232

pre 2 godine

Po ovome se vidi da Srbi i Hrvati uopće nisu isti narod. Hrvati su prema broju stanovnika, među najbrojnijim donorima organa i u Hrvatskoj se napravi najveći broj transplantacija, prema broju stanovnika. Mi imamo isti zakon, da se smo svi donori poslije smrti. Međutim, imamo i donorske kartice, za slučaj da netko želi donirati i neki organ za života. Posebno su evidencije donora koštane srži, kod određenih krvnih bolesti (npr. leukemija) te donori matičnih stanica. Čega se bojite?

BLACK SHEEP

pre 2 godine

Vidim da je većina ovih što podržavaju da moje telo nije moje već naše još uvek veruju u Deda Mraza, pravdu i moralnost ljudi koji su od zdravstva (kao socijalno moralne kategorije) napravili visoko profitabilni privatni biznis pa ko ima para (što se vidi i iz basnoslovnih cena za lečenje dece kojima šaljemo SMS poruke) prvi dodje na red i izleči se, ostali čekaju u redu ili umiru čekajući jer nisu "hitni" slučajevi.
Dok god ima onih koji gledaju na nas kao na priplodnu marvu kojoj mogu ukrasti (i debelo unovčiti) bebu iz porodilišta, koji nas tretiraju kao rezervne delove za unovčavanje nema šanse da pristanem na bilo koji njihov predlog (osim direktnog davanja krvi nekom kome je potrebno tog momenta).

Fjbmnkjnkl

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život? Sad ćete mi nalupati desetine minusa, ali nisam izneo ništa osim istine.
(Aleksis Sanco Panco, 7. jun 2021 15:35)
Da, odbijam, i šta sad? I ti odbijaš da nekom spasiš život. Zamisli da prodaš sve što imaš i ideš da živiš u šatoru, a taj novac posaljes gladnima u Africi. Zamisli koliko života bi spasio.

cobo

pre 2 godine

Šta koristi i da je odredba zakona ustavna,onda bi morali drugi donatori da placaju put u inostranstvo,operaciju,bolnicu,
dodatne troškove,.....

Nikola

pre 2 godine

@Branko Pa vidi, to uopšte ne znači da će organ dobiti čovek koji je prav pred bogom. Konstatacija ti je na nivou razmišljanja, pa recimo amebe...

go

pre 2 godine

Pitanje je ustavnosti, a ne da li treba biti donor ili ne. Jasno je da treba biti donor I to kroz promociju donorstva i izgradnju institucija. U zemlji bez institucija, na donorstvo se može računati samo preko otimačine, što je samo po sebi apsurd, jer dato (donirano) ne može biti ono što je oduzeto na smrti. Mi smo I dalje zemlja primitivaca (najbolje dočarano brojem pluseva na komentar kako primaoci mogu biti samo oni po ukusu komentatora) i čudi me da ima i ovoliko donorstva. Srediti zdravstvo, ići će i doniranje.

mr

pre 2 godine

Znači ljudi koji odbijaju da budu donori jer je to njihovo telo, i samo njihovo, vrlo svesno odbijaju da nekome spasu život?
(Aleksis Sanco Panco, 07. jun 2021 15:35)

Да, људи гледају прво да спасу свој живот, док још има неке шансе.

istvan

pre 2 godine

boze blage sta sve ne procitah ovde sad... pa ci ste sizofreni... ovo je za masovno levenje! sve neke teorije zavere! nikad na ovoj planeti nece biti dobro dok se obican covek pita.. zato i netreba demokratia i da se pitamo, strasno koje razocarenje....

Emigrant

pre 2 godine

@(Aleksis Sanco Panco, 7. jun 2021 15:35)
Jel moze ovako: koliko kostaju bubrezi, pluca, srce tj. svi organi koji se mogu presaditi? Izracunaj, daj mi te novce za zivota pa kad umrem nemam nista protiv da se moji organi koriste za transplataciju. U suprotnom ne dam.

CATAPA

pre 2 godine

Naravno da je neustavna. Kada bi se to dozvolilo, onda bi samoubistvo moralo da bude krivično delo jer se time uništava resurs koristan za neke. Ljudski organi bi bili "društvena svojina".
Bio bi svojevrsan pravni apsurd da eutanazija nije dozvoljena (iako postoji pristanak), a podrazumevano donorstvo je sasvim košer. I još gomila drugih sličnih nebuloza o kojima lekari i bolesni ne razmišljaju jer se njih i ne tiču, bar ne negativne posledice takvog pravnog nonsensa.

Pola krivičnog sistem počiva na toj "neotuđivoj suverenosti u integritetu sopstvenog tela". To je osnov i univerzalnih ljudskih prava, to je zapravo temelj civilizacije. To nije nešto o čemu treba slobodan čovek posebno da se izjašnjava, nego upravo obrnuto: da se izjašnjava onaj koji se odriče tog prava (odriče se slobode). Čak ni to nije uvek dozvoljivo. Čovek, kad je njegovo telu u pitanju, ima pravo da se odrekne svega, pa i života, ali naravno da ne može da se "podrazumeva" da jeste.

Osim u fašizmu, naravno, ali to nije civilizacija.

Gari

pre 2 godine

Zgranjava me ovolika kolicina primitivizma, sebicnosti i neznanja. Kada covek umre, ako je vernik, pred Gospoda ce poneti samo svoju dusu, a ne i propadljivo ovozemaljsko telo. Ne razumem tu upornost da se po svaku cenu izbegne pomoc bliznjem i ucini jedan veliki gest humanosti i dobro delo.
(Branko, 07. jun 2021 15:46)

Dečko, organi se uzimaju sa živih, a ne sa mrtvih ljudi. Mrtvi organi su neupotrebljivi.

Deep Throat

pre 2 godine

Koliko gluposti ste napisali u komentarima...
(Goran, 7. jun 2021 17:24)

Ali baš, svaki organ ulazi u međonarodni anonimni sistem i ako nađu neki organ u Srbiji ne znači da će ga i dobiti neko iz Srbije, osim direktne donacije, ja da kažem da hoću nekom određeno da dam svoj bubreg.

Berliner

pre 2 godine

Ali, šta očekujete od ljudi koji obožavaju mumificirane leševe i kosture u 21.veku? Oni veruju da ih mumija čuje, da ih leči, da im pomaže u životu, da ih štiti od nečega i nekoga, grade hramove mumijama i mrtvacima, posvećuju im dane u godini kad "ne valja prati veš"... Nije to mentalni sklop nekoga ko je svestan o važnosti doniranja organa za druge.

Zamenik pomoćnika sekretara

pre 2 godine

Eh da su samo transplantacije stopirane, skoro svi specijalistički pregledi su stopirani, prošle godine obavljeno ih je 150 hiljada manje nego godinu dana ranije, samo korona postoji, nema ništa drugo!

Oliver

pre 2 godine

@jovan

Ne pričaj gluposti. Organi se ne uzimaju sa zivih,nego sa mrtvih ljudi,samo sto ti ne znas sta je smrt. Danas je smrt ekvivalentna sa mozdanom smrcu,a mozdana smrt znaci smrt mozdanog stabla. Postoji vise parametara koji se proveravaju,ravna EEG linija,prestanak cirkulacije u mozgu itd. Ne odredjuje se smrt odokativno,nego striktno po protokolu. Mozdana smrt je smrt i tu nema pomoći i oporavka. Drugo je kad mozdano stablo radi,a kora mozga je razorena. To je PVS-Perzistentno Vegetativno Stanje. To je ono sto u zargonu zovemo "biljka". Covek je ziv,ali u komi. To nije smrt i tada se ne uzimaju organi. Molim laike da ne brkaju ove 2 stvari i dovode ljude u zabludu.

jsx

pre 2 godine

Stvarno ne razumem logiku komentatora.
Znaci, verujete da bi neko izvrsio ubistvo (i dalje vrlo nelegalno) da bi vam legalno uzeo organe, ali nikako nece izvrsiti ubistvo jer je nelegalno uzeti organe. Je l' mislite da su iz pomenute zute kuce sve zrtve bili davoci organa, i da ako niste davalac ce nekom iz ovka da se zamrzne ruka i da fizicki nece moci da vam izvadi organ? Je l'mislite da je drzavi trivijalno da zamaskira ubistvo, ali zato nelegalno doniranje, to nema sanse da promakne... ne znam tacno ni kome ako vas drzava ubija.

jsx

pre 2 godine

@Mojo
Evo Americkih drzava sortiranih po procentu dobrovoljnih davaoca
https://www.statista.com/statistics/624834/state-designated-organ-donors-among-us-adults-by-state/
A evo lista drzava po smrtima u saobracajnim nesrecama
https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/state-by-state
Cak sam i brojao koliko ima drzava ispod, a koliko iznad nacionalnih proseka medju najdarezljivijima po organima.
Top 5: 3 ispod, 2 iznad
Top 10: 5 ispod, 5 iznad
Top 15: 8 ispod, 7 iznad
Da sam trazio po procentu ljudi koji vole picu dobio bih vecu korelaciju, a imaj na umu da sam trazio statistike sa dva razlicita mesta.
Molim Vas iz b92 da mi konacno objavite komentar koji ima link u sebi, nisu neprikladni sadrzaji.