Subota, 22.05.2021.

10:59

"Još milion revakcinisanih do kolektivnog imuniteta"

Izvor: Tanjug

"Još milion revakcinisanih do kolektivnog imuniteta" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Марко

pre 2 godine

"Sve manje novozaraženih i proces imunizacije u Srbiji pokazuju da smo sve bliže kolektivnom imunitetu"

А шта је довело до исто оваквог опадања броја новозаражених у мају прошле године? Не сећам се да је било вакцина.

Dule

pre 2 godine

@sasa uh, dakle lekar.

Izvori: nature, lancet. Pretrazite. Nije 75ta. Uci se i posle Fakulteta. Mada, hm, ovo se moglo pretpostaviti i nakon Fakulteta (mali hint: aluminijum + inaktivisan virus)

Dokaz jos jedan: Praksa. Pitajte kolege u kovid ambulantama [..]
(nevolem, 23. maj 2021 01:26)

Au druze sto su ti izvori sjajni, bas izgleda kao neka dobra akademska rasprava se sve izvorima "pogledaj Lancet i Nature" i "pitaj kolege" :D

1) Lancet i Nature imaju svaki po desetine svojih "pod-casopisa" za razne specijalizovane oblasti iz koje objavljuju radove. Eslevier-ova pretraga kaze da samo razlicitih Lancet-a ima 30:

https://www.elsevier.com/catalog?producttype=journals&cat0=&q=lancet&search=1&imprintname=&categoryrestriction=&sort=relevance

Moraces da budes malko precizniji od "pogledaj u Lansetu" kada navodis izvor :P

2) "Pitaj kolege anesteziologe".

Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.

Nadam se da si skapirao sta sam hteo da kazem.

lupetate

pre 2 godine

Kako onda revakcinisani umiru? Sa blazom slikom? Koliko je samo poznatih umrlo nakon primanja obe vakcine? Mozda im nisu rekli da vakcina stiti??
(Lola, 23. maj 2021 00:06)

Koliko? Ajde recite vi, Lolo.

Bane

pre 2 godine

Problem je sto prokuzenost izgleda i nije bas tolika koliko smo mislili. Retki su asimptomaticni a skori svi simptomaticni su se testirali i registrovani su u tih 10%. Eventualno mozemo da racunamo na isto toliko jos 10% neregistrovanih. Pola njih se vakcinisalo (10%) pa ukupno vakcinisane (35%) i nevakcinisane prelezale (10%) imamo oko 45%.
(milan, 22. maj 2021 19:35)

Ne, nego je problem sto se poprilican procenat onih koji su prelezali ujedno i vakcinisao i tu je doslo do preklapanja cifara. Znaci nije prost zbir vakcinisani + prelezali. Zato jos nismo dostigli kolektivni imunitet.

nevolem

pre 2 godine

@sasa uh, dakle lekar.

Izvori: nature, lancet. Pretrazite. Nije 75ta. Uci se i posle Fakulteta. Mada, hm, ovo se moglo pretpostaviti i nakon Fakulteta (mali hint: aluminijum + inaktivisan virus)

Dokaz jos jedan: Praksa. Pitajte kolege u kovid ambulantama (ali da se niko ne naljuti, malo strucnije, prave lekare: anesteziologe, pre svih) koliko se zarazavaju "kinezi" koji imaju antitela, oni koji nemaju ili su im opala (da da, cak i oni koji su imali antiteka ore mesec dva, vec sada opasno konvergiraju ispod praga). Ukratko, zarazavaju se podjednako, kao da ovi koji nisu vakcinisani. Lekari vec odavo procenjuju efikasnost sinofarma na do 20%. Kako. Pa tako sto im uredno dolaze "kinezi" i to neretko iz porodice/okruzenja/kolektiva gde su ostali vakcinisani delotvornim vakcinama ili cak nisu vakcinisani. Evo, raspitajte se, pitajte kolege.

I ne znam zasto minusi na nekakvu istinu o Sinofarmu. Evo ja sam se vakcinisao kinezom. I sta sad, sta je tu je. Nema sujete, jedino istina. Od drzave i ovih potparola ne znam vec koga i cega, ocekujem resenje za ogroman procenat vakcinisanih Kinezom. A ne konstantno iznosenje nesuvislih neistina.

profesor BU

pre 2 godine

Uvidom u Scopus bazu ljudi koji su istraživači u nauci (namerno ne koristim izraz naučnici), Marija ima 6 radova, od kojih je prvi autor samo na jednom radu, ima h indeks 3, sto znači da na 3 rada, od 6 na kojima je autor, je bila citirana 3 i vise puta, na ostalim radovima je citirana manje od tri ili nula puta. Njeno zvanje je trenutno istrazivač saradnik, da biste stekli utisak, to vam je otprilike kao asistent na fakultetu. Da ostavimo sve to na trenutak po strani, postavlja se pitanje da li postoji u Srbiji neko sa h indeksom 30, 40, 50, neko iz raznih instituta, fakulteta, neki akademik, ili Srbin/Srpkinja koji su se usavršavali van, a da je virusolog, imunolog, itd. da izađe na televiziju da izjavi nesto na ovu temu i zašto nema prostora da to uradi? E sad zamislite svog direktora na poslu koji kaže treba da se da izjava za medije, zovi mi onog sa portirnice, nemoj Žiku pred penzijom je on, ode široko van teme.

Lola

pre 2 godine

Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.
(Džoni, 22. maj 2021 14:53)

Štiti od težeg oblika i smrti, naravno da zavisi od stanja organizma, virus ide u talasima, ali je glupo kockati se bez vakcine i živeti kao miš ili se bahatiti i sejati virus
(razum, 22. maj 2021 17:30)

Kako onda revakcinisani umiru? Sa blazom slikom? Koliko je samo poznatih umrlo nakon primanja obe vakcine? Mozda im nisu rekli da vakcina stiti??

ja

pre 2 godine

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti

Ajde ne lupetaj!!! Nemas pojma

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Kisicka je " strmoglav rast".
Gospodja Ministarka ,tj pokondirena tikva .
Bez namere da vredjam gospodju ,ali tako se predstavila.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Debeli sef@
Da li vi gledate ili slusate ?
Ili su samo starlete i druge vrednosti vazne
Moze da se govori,laprda sto moja baba rece,svasta ,jer odgovornost,moral,cast ...ne stanuje ovde.

drAgan

pre 2 godine

Potrebni su nam stalno novi i novi ljudi da na televiziji promovišu nešto, jer narodu je dosadno kad se isti provlače po novinama i tvu. Ne prođe dan da Marija ne gostuje ili da izjavu za neku televiziju, e sad nagradno pitanje za sve, šta treba bilo kome ko se bavi ozbiljnim istraživanjem, itd. da visi po medijima svaki dan? Da li mu je to naređeno ili mu je posao? Ja da sam direktor INEP-a bih joj rekao, spusti nogu sa gasa malo lepa Maro, ne treba nam to za ugled i kredibilitet institucije. Da li ona ovim promoviše instituciju ili je degradira, da li priča po zadatku ostaće mi malo nejasno.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Kolubarac@
E ,Kisicka je Gospodja Ministarka ,strmoglavim rastom - biser profesorke ,lapsusom,istinom ,,,,sizifovski dogurala do vrha.
Nema cene ,za neke stvari.
Ne moze to svako.

Saša

pre 2 godine

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti.
(ihahah, 22. maj 2021 20:30)

Zamolio bih Vas da navedete relevantan izvor(bilo koji u svetu) da Sinofarm vakcina ne generiše uopšte ćelijski(celularni imunitet).Pritom, oslanjajuči se na ono šta sam naučio tokom studija, nije mi jasno zbog čega ova vakcina ne bi stvarala i ovu drugu,(ćelijski imunitet) možda i značajniju komponentu i ovako kompleksnog imunog sistema čoveka. Baš bih Vas zamolio da to svima objasnite...

jojo

pre 2 godine

@kruh
zanimljiva logika. Isto možeš da kažeš i za mleko koje kupiš i piše rok do 5.6.2021. i da ga kupiš 4.6.2021. pa da se tešiš kako eto bar do 5.6. valja, to je garantovano, ali nešto sumnjam da to radiš, ili grešim? I oni ti kažu da je garantovano da do tad valja, a ne da garantovano ne valja 7.6. pa ga opet ne kupuješ par dana pre roka.
Sve to na stranu, ja ne znam da je ista priča bila za neke druge vakcine koje smo primali kao deca. Da im je rok važenja par meseci. Neka me ispravi neko informisan.

*

pre 2 godine

Zena menja pricu. Celijski imunitet? Vazi. Zna ona ali svesno prica neku drugu pricu.
i zašto se forsira da at nemaju samo stariji od 70. Ima i ljudi srednjih godina koji imaju manje od 15 u ustanovi u kojoj gospodja radi.

kvasac

pre 2 godine

3 000 x 1 000 000 = 3 milijarde dindži.
Sašo, zovni Zavod za novčanice i kovanice i kaži Đoletu da to naštampa do 1og!
Naredio PreCednik Aco!

ihahah

pre 2 godine

Od početka pandemije, nekako najkonkretnije i najpreciznije podatke(pri čemu niko sa sigurnošću ne može da tvrdi jedno, jer je sam virus, pa i trajanje nivoa antitela/zaštite potpuna novina za nauku), daje ova naučnica. Bez lažnih nada, konkretno, jasno i precizno. Znači, još 1000000 revakcinisanih u Srbiji, do prvog praga kolektivnog imuniteta. Vrlo odgovorna i stručna osoba, nekako najviše verujem njenim stavovima. Uglavnom, ko ju je pratio, u njenin izjavama tačno se vidi jasan sled i nema velikih disproporcija u stavovima, koliko god to bilo moguće u ovakvoj situaciji. Takođe, poštujem i stavove uvaženog prof.dr.Popadića, našeg uglednog imunologa sa Medicinskog fakulteta.
(Saša, 22. maj 2021 11:59

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti.

ihahah

pre 2 godine

Lepa i pametna.Blago njenom muzu.Ubo je premiju.
(The Who, 22. maj 2021 18:27)

Lepa jeste,pametna da ali nije to sve u zivotu.Iznosi netacne podatke i netacne tvrdnje zbog licnih ambicija.
Neka je neko pita zasto je firma koju vodi zaustavila istrazivanje o efikasnosti Sinofarma.

cito

pre 2 godine

Profesor Radovanovic je lepo objasnio pre neki dan. Statistika nam daje laznu informaciju. Kao prvo, veliki broj populacije preko 60+ je primio kinesku vakcinu, 40% od njih nema uopste antitela. E sada, kolimo je mladjih od 60 koji su isto primili kineza i nemaju antitela. Znaci, kada drzava kaze imamo 35% revakcinisanih, znaci 20% MAX ima antitela. Tako da, daleko smo mi od kolektivnog imuniteta i ovo ce da potraje još MIN 2 godine... Ne grade se dzabe bolnice i pravi vakcina na Torlaku...

Deja_Vu

pre 2 godine

Slažem se da je dr Gnjatović jedna od pouzdanijih i realnijih u svojim javnim nastupima, ali mene zanima odakle ovi statistički podaci kada NIKO u zemlji ne radi organizovanu kontrolu antitela, već se sve svodi na svojevoljnu proveru u privatnim laboratorijama, onih koji mogu da plate?
Da li neko zna nekoga ko zna nekoga, ko je dobio poziv za proveru nivoa antitela? Ni ja.

kruh

pre 2 godine

(jojo, 22. maj 2021 12:51)

Izmisljas. Rok vazenja(?) Pfizera nije 8 mjeseci, nego NAJMANJE 8 mjeseci jer su prvi ljudi primili vakcinu prije 8 mjeseci i jos su zasticeni. To moze da znaci i 8 ali i recimo 20. Vidjecemo.

milan

pre 2 godine

Au bre, dokle vise? Prosle godine u septembru Kon kaze 25% nivo kolektivnog imuniteta, posle jos dva talasa plus vakcinacija i opet treba jos! Zezaju nas, ni ne kriju!
(Au, 22. maj 2021 18:33)

Problem je sto prokuzenost izgleda i nije bas tolika koliko smo mislili. Retki su asimptomaticni a skori svi simptomaticni su se testirali i registrovani su u tih 10%. Eventualno mozemo da racunamo na isto toliko jos 10% neregistrovanih. Pola njih se vakcinisalo (10%) pa ukupno vakcinisane (35%) i nevakcinisane prelezale (10%) imamo oko 45%.

Au

pre 2 godine

Au bre, dokle vise? Prosle godine u septembru Kon kaze 25% nivo kolektivnog imuniteta, posle jos dva talasa plus vakcinacija i opet treba jos! Zezaju nas, ni ne kriju!

оће то

pre 2 godine

@ljudi u Srbiji više vjeruju šta im je rekla komšinica na kafi nego jedna naučnica
(Obi van, 22. maj 2021 13:23)

Када научница (не мислим конкретно на ову г-ђу) данас каже једно а сутра сасвим нешто супротно, онда “комшиница на кафи” има више кредибилитета јер све време говори исто, колико год то било тачно или не. Углавном, за оне који имају грама мозга, а памте дуже од пилета, који су м8нимално дигитално писмени и желе да разликују истину од обмане, многе ствари су одавно јасне.

razum

pre 2 godine

Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.
(Džoni, 22. maj 2021 14:53)

Štiti od težeg oblika i smrti, naravno da zavisi od stanja organizma, virus ide u talasima, ali je glupo kockati se bez vakcine i živeti kao miš ili se bahatiti i sejati virus

aleksandar

pre 2 godine

Vakcinisan i revakcinisan pre mesec i po dana. Pre četiri dana se razboleo, naravno kovid. Danas ništa. Od simptoma imao jedan sat temperaturu 37.2 i bolove u sinusima. To je to. Lično razočaran sam što sam se uopšte i razboleo jer sam em vakcinisan em ne skidam masku na poslu itd. Ali sa druge strane možda je pomogla da budem bolestan bukvalno par sati ili da kažem jedan dan. Pozdrav

milan

pre 2 godine

50% vakcinisanih + 20-30% nevakcinisanih koji su prelezali + 10% dece od 0-10 godina koji nit su ugrozeni nit su prenosioci = 80-90% = Kolektivni imunitet.

Džoni

pre 2 godine

Iskreno, vakcinisan i revakcinisan pre 4 meseca, pazim se, sve poštujem i smatram da je važna vakcinacija. Ali i dalje mi nije jasno par stvari. Brojke jako pale ali pale i u državama gde je vakcinacija mnogo lošija od nas, na primer Bosna. Imali smo skok kad su imali skok i nevakcinisane zemlje, i vakcinisane (Madjarska), i zemlje sa jačim zaključavanjem. U suštini bez obzira na mere i vakcinaciju u svim zemljama talasi idu gore pa dole u skoro istom momentu. Znam ljude koji posle vakcine i revakcine oboleli. Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.

Ye

pre 2 godine

puno ljudi je prelezalo, znatno vise nego zvanicne brojke. to su pokazale i studije antitela prosle godine, ista naucnica je ucestvovala u tome.
normalni ce se naravno svakako vakcinisati, zbog normalnog zivota, letovanja...

Limun

pre 2 godine

Ipak ima vise zarazenih nego sto se misli. Kad nemas stvaran broj zarazenih ne mozes da garantujes o broju za kolektivni imunitet, a tim razmisljanjem otvaras sansu za veci belaj koja nam preostaje u septembru i otvaras ruke za Indijski soj.

jojo

pre 2 godine

Evo par proverljivih činjenica:

I sa tih milion ćemo biti na 55% recimo, gde je sad Velika Britanija koja je upravo stavljena na crnu listu Nemačke zbog širenja indijskog soja.

U Izraelu, na kartonima pacijenata koji su primili vakcinu (Fajzer) stoji da je rok važenja vakcine 8 meseci.

Mislim da se zaključci oko toga kakva nas svetla budućnost čeka sami nameću.

Saša

pre 2 godine

Od početka pandemije, nekako najkonkretnije i najpreciznije podatke(pri čemu niko sa sigurnošću ne može da tvrdi jedno, jer je sam virus, pa i trajanje nivoa antitela/zaštite potpuna novina za nauku), daje ova naučnica. Bez lažnih nada, konkretno, jasno i precizno. Znači, još 1000000 revakcinisanih u Srbiji, do prvog praga kolektivnog imuniteta. Vrlo odgovorna i stručna osoba, nekako najviše verujem njenim stavovima. Uglavnom, ko ju je pratio, u njenin izjavama tačno se vidi jasan sled i nema velikih disproporcija u stavovima, koliko god to bilo moguće u ovakvoj situaciji. Takođe, poštujem i stavove uvaženog prof.dr.Popadića, našeg uglednog imunologa sa Medicinskog fakulteta.

jojo

pre 2 godine

Evo par proverljivih činjenica:

I sa tih milion ćemo biti na 55% recimo, gde je sad Velika Britanija koja je upravo stavljena na crnu listu Nemačke zbog širenja indijskog soja.

U Izraelu, na kartonima pacijenata koji su primili vakcinu (Fajzer) stoji da je rok važenja vakcine 8 meseci.

Mislim da se zaključci oko toga kakva nas svetla budućnost čeka sami nameću.

Džoni

pre 2 godine

Iskreno, vakcinisan i revakcinisan pre 4 meseca, pazim se, sve poštujem i smatram da je važna vakcinacija. Ali i dalje mi nije jasno par stvari. Brojke jako pale ali pale i u državama gde je vakcinacija mnogo lošija od nas, na primer Bosna. Imali smo skok kad su imali skok i nevakcinisane zemlje, i vakcinisane (Madjarska), i zemlje sa jačim zaključavanjem. U suštini bez obzira na mere i vakcinaciju u svim zemljama talasi idu gore pa dole u skoro istom momentu. Znam ljude koji posle vakcine i revakcine oboleli. Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.

Saša

pre 2 godine

Od početka pandemije, nekako najkonkretnije i najpreciznije podatke(pri čemu niko sa sigurnošću ne može da tvrdi jedno, jer je sam virus, pa i trajanje nivoa antitela/zaštite potpuna novina za nauku), daje ova naučnica. Bez lažnih nada, konkretno, jasno i precizno. Znači, još 1000000 revakcinisanih u Srbiji, do prvog praga kolektivnog imuniteta. Vrlo odgovorna i stručna osoba, nekako najviše verujem njenim stavovima. Uglavnom, ko ju je pratio, u njenin izjavama tačno se vidi jasan sled i nema velikih disproporcija u stavovima, koliko god to bilo moguće u ovakvoj situaciji. Takođe, poštujem i stavove uvaženog prof.dr.Popadića, našeg uglednog imunologa sa Medicinskog fakulteta.

aleksandar

pre 2 godine

Vakcinisan i revakcinisan pre mesec i po dana. Pre četiri dana se razboleo, naravno kovid. Danas ništa. Od simptoma imao jedan sat temperaturu 37.2 i bolove u sinusima. To je to. Lično razočaran sam što sam se uopšte i razboleo jer sam em vakcinisan em ne skidam masku na poslu itd. Ali sa druge strane možda je pomogla da budem bolestan bukvalno par sati ili da kažem jedan dan. Pozdrav

Ye

pre 2 godine

puno ljudi je prelezalo, znatno vise nego zvanicne brojke. to su pokazale i studije antitela prosle godine, ista naucnica je ucestvovala u tome.
normalni ce se naravno svakako vakcinisati, zbog normalnog zivota, letovanja...

оће то

pre 2 godine

@ljudi u Srbiji više vjeruju šta im je rekla komšinica na kafi nego jedna naučnica
(Obi van, 22. maj 2021 13:23)

Када научница (не мислим конкретно на ову г-ђу) данас каже једно а сутра сасвим нешто супротно, онда “комшиница на кафи” има више кредибилитета јер све време говори исто, колико год то било тачно или не. Углавном, за оне који имају грама мозга, а памте дуже од пилета, који су м8нимално дигитално писмени и желе да разликују истину од обмане, многе ствари су одавно јасне.

ihahah

pre 2 godine

Lepa i pametna.Blago njenom muzu.Ubo je premiju.
(The Who, 22. maj 2021 18:27)

Lepa jeste,pametna da ali nije to sve u zivotu.Iznosi netacne podatke i netacne tvrdnje zbog licnih ambicija.
Neka je neko pita zasto je firma koju vodi zaustavila istrazivanje o efikasnosti Sinofarma.

Deja_Vu

pre 2 godine

Slažem se da je dr Gnjatović jedna od pouzdanijih i realnijih u svojim javnim nastupima, ali mene zanima odakle ovi statistički podaci kada NIKO u zemlji ne radi organizovanu kontrolu antitela, već se sve svodi na svojevoljnu proveru u privatnim laboratorijama, onih koji mogu da plate?
Da li neko zna nekoga ko zna nekoga, ko je dobio poziv za proveru nivoa antitela? Ni ja.

Au

pre 2 godine

Au bre, dokle vise? Prosle godine u septembru Kon kaze 25% nivo kolektivnog imuniteta, posle jos dva talasa plus vakcinacija i opet treba jos! Zezaju nas, ni ne kriju!

milan

pre 2 godine

50% vakcinisanih + 20-30% nevakcinisanih koji su prelezali + 10% dece od 0-10 godina koji nit su ugrozeni nit su prenosioci = 80-90% = Kolektivni imunitet.

kvasac

pre 2 godine

3 000 x 1 000 000 = 3 milijarde dindži.
Sašo, zovni Zavod za novčanice i kovanice i kaži Đoletu da to naštampa do 1og!
Naredio PreCednik Aco!

drAgan

pre 2 godine

Potrebni su nam stalno novi i novi ljudi da na televiziji promovišu nešto, jer narodu je dosadno kad se isti provlače po novinama i tvu. Ne prođe dan da Marija ne gostuje ili da izjavu za neku televiziju, e sad nagradno pitanje za sve, šta treba bilo kome ko se bavi ozbiljnim istraživanjem, itd. da visi po medijima svaki dan? Da li mu je to naređeno ili mu je posao? Ja da sam direktor INEP-a bih joj rekao, spusti nogu sa gasa malo lepa Maro, ne treba nam to za ugled i kredibilitet institucije. Da li ona ovim promoviše instituciju ili je degradira, da li priča po zadatku ostaće mi malo nejasno.

Limun

pre 2 godine

Ipak ima vise zarazenih nego sto se misli. Kad nemas stvaran broj zarazenih ne mozes da garantujes o broju za kolektivni imunitet, a tim razmisljanjem otvaras sansu za veci belaj koja nam preostaje u septembru i otvaras ruke za Indijski soj.

razum

pre 2 godine

Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.
(Džoni, 22. maj 2021 14:53)

Štiti od težeg oblika i smrti, naravno da zavisi od stanja organizma, virus ide u talasima, ali je glupo kockati se bez vakcine i živeti kao miš ili se bahatiti i sejati virus

Saša

pre 2 godine

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti.
(ihahah, 22. maj 2021 20:30)

Zamolio bih Vas da navedete relevantan izvor(bilo koji u svetu) da Sinofarm vakcina ne generiše uopšte ćelijski(celularni imunitet).Pritom, oslanjajuči se na ono šta sam naučio tokom studija, nije mi jasno zbog čega ova vakcina ne bi stvarala i ovu drugu,(ćelijski imunitet) možda i značajniju komponentu i ovako kompleksnog imunog sistema čoveka. Baš bih Vas zamolio da to svima objasnite...

ihahah

pre 2 godine

Od početka pandemije, nekako najkonkretnije i najpreciznije podatke(pri čemu niko sa sigurnošću ne može da tvrdi jedno, jer je sam virus, pa i trajanje nivoa antitela/zaštite potpuna novina za nauku), daje ova naučnica. Bez lažnih nada, konkretno, jasno i precizno. Znači, još 1000000 revakcinisanih u Srbiji, do prvog praga kolektivnog imuniteta. Vrlo odgovorna i stručna osoba, nekako najviše verujem njenim stavovima. Uglavnom, ko ju je pratio, u njenin izjavama tačno se vidi jasan sled i nema velikih disproporcija u stavovima, koliko god to bilo moguće u ovakvoj situaciji. Takođe, poštujem i stavove uvaženog prof.dr.Popadića, našeg uglednog imunologa sa Medicinskog fakulteta.
(Saša, 22. maj 2021 11:59

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Kisicka je " strmoglav rast".
Gospodja Ministarka ,tj pokondirena tikva .
Bez namere da vredjam gospodju ,ali tako se predstavila.

ja

pre 2 godine

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti

Ajde ne lupetaj!!! Nemas pojma

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Kolubarac@
E ,Kisicka je Gospodja Ministarka ,strmoglavim rastom - biser profesorke ,lapsusom,istinom ,,,,sizifovski dogurala do vrha.
Nema cene ,za neke stvari.
Ne moze to svako.

cito

pre 2 godine

Profesor Radovanovic je lepo objasnio pre neki dan. Statistika nam daje laznu informaciju. Kao prvo, veliki broj populacije preko 60+ je primio kinesku vakcinu, 40% od njih nema uopste antitela. E sada, kolimo je mladjih od 60 koji su isto primili kineza i nemaju antitela. Znaci, kada drzava kaze imamo 35% revakcinisanih, znaci 20% MAX ima antitela. Tako da, daleko smo mi od kolektivnog imuniteta i ovo ce da potraje još MIN 2 godine... Ne grade se dzabe bolnice i pravi vakcina na Torlaku...

*

pre 2 godine

Zena menja pricu. Celijski imunitet? Vazi. Zna ona ali svesno prica neku drugu pricu.
i zašto se forsira da at nemaju samo stariji od 70. Ima i ljudi srednjih godina koji imaju manje od 15 u ustanovi u kojoj gospodja radi.

kruh

pre 2 godine

(jojo, 22. maj 2021 12:51)

Izmisljas. Rok vazenja(?) Pfizera nije 8 mjeseci, nego NAJMANJE 8 mjeseci jer su prvi ljudi primili vakcinu prije 8 mjeseci i jos su zasticeni. To moze da znaci i 8 ali i recimo 20. Vidjecemo.

jojo

pre 2 godine

@kruh
zanimljiva logika. Isto možeš da kažeš i za mleko koje kupiš i piše rok do 5.6.2021. i da ga kupiš 4.6.2021. pa da se tešiš kako eto bar do 5.6. valja, to je garantovano, ali nešto sumnjam da to radiš, ili grešim? I oni ti kažu da je garantovano da do tad valja, a ne da garantovano ne valja 7.6. pa ga opet ne kupuješ par dana pre roka.
Sve to na stranu, ja ne znam da je ista priča bila za neke druge vakcine koje smo primali kao deca. Da im je rok važenja par meseci. Neka me ispravi neko informisan.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Debeli sef@
Da li vi gledate ili slusate ?
Ili su samo starlete i druge vrednosti vazne
Moze da se govori,laprda sto moja baba rece,svasta ,jer odgovornost,moral,cast ...ne stanuje ovde.

milan

pre 2 godine

Au bre, dokle vise? Prosle godine u septembru Kon kaze 25% nivo kolektivnog imuniteta, posle jos dva talasa plus vakcinacija i opet treba jos! Zezaju nas, ni ne kriju!
(Au, 22. maj 2021 18:33)

Problem je sto prokuzenost izgleda i nije bas tolika koliko smo mislili. Retki su asimptomaticni a skori svi simptomaticni su se testirali i registrovani su u tih 10%. Eventualno mozemo da racunamo na isto toliko jos 10% neregistrovanih. Pola njih se vakcinisalo (10%) pa ukupno vakcinisane (35%) i nevakcinisane prelezale (10%) imamo oko 45%.

profesor BU

pre 2 godine

Uvidom u Scopus bazu ljudi koji su istraživači u nauci (namerno ne koristim izraz naučnici), Marija ima 6 radova, od kojih je prvi autor samo na jednom radu, ima h indeks 3, sto znači da na 3 rada, od 6 na kojima je autor, je bila citirana 3 i vise puta, na ostalim radovima je citirana manje od tri ili nula puta. Njeno zvanje je trenutno istrazivač saradnik, da biste stekli utisak, to vam je otprilike kao asistent na fakultetu. Da ostavimo sve to na trenutak po strani, postavlja se pitanje da li postoji u Srbiji neko sa h indeksom 30, 40, 50, neko iz raznih instituta, fakulteta, neki akademik, ili Srbin/Srpkinja koji su se usavršavali van, a da je virusolog, imunolog, itd. da izađe na televiziju da izjavi nesto na ovu temu i zašto nema prostora da to uradi? E sad zamislite svog direktora na poslu koji kaže treba da se da izjava za medije, zovi mi onog sa portirnice, nemoj Žiku pred penzijom je on, ode široko van teme.

Марко

pre 2 godine

"Sve manje novozaraženih i proces imunizacije u Srbiji pokazuju da smo sve bliže kolektivnom imunitetu"

А шта је довело до исто оваквог опадања броја новозаражених у мају прошле године? Не сећам се да је било вакцина.

nevolem

pre 2 godine

@sasa uh, dakle lekar.

Izvori: nature, lancet. Pretrazite. Nije 75ta. Uci se i posle Fakulteta. Mada, hm, ovo se moglo pretpostaviti i nakon Fakulteta (mali hint: aluminijum + inaktivisan virus)

Dokaz jos jedan: Praksa. Pitajte kolege u kovid ambulantama (ali da se niko ne naljuti, malo strucnije, prave lekare: anesteziologe, pre svih) koliko se zarazavaju "kinezi" koji imaju antitela, oni koji nemaju ili su im opala (da da, cak i oni koji su imali antiteka ore mesec dva, vec sada opasno konvergiraju ispod praga). Ukratko, zarazavaju se podjednako, kao da ovi koji nisu vakcinisani. Lekari vec odavo procenjuju efikasnost sinofarma na do 20%. Kako. Pa tako sto im uredno dolaze "kinezi" i to neretko iz porodice/okruzenja/kolektiva gde su ostali vakcinisani delotvornim vakcinama ili cak nisu vakcinisani. Evo, raspitajte se, pitajte kolege.

I ne znam zasto minusi na nekakvu istinu o Sinofarmu. Evo ja sam se vakcinisao kinezom. I sta sad, sta je tu je. Nema sujete, jedino istina. Od drzave i ovih potparola ne znam vec koga i cega, ocekujem resenje za ogroman procenat vakcinisanih Kinezom. A ne konstantno iznosenje nesuvislih neistina.

lupetate

pre 2 godine

Kako onda revakcinisani umiru? Sa blazom slikom? Koliko je samo poznatih umrlo nakon primanja obe vakcine? Mozda im nisu rekli da vakcina stiti??
(Lola, 23. maj 2021 00:06)

Koliko? Ajde recite vi, Lolo.

Dule

pre 2 godine

@sasa uh, dakle lekar.

Izvori: nature, lancet. Pretrazite. Nije 75ta. Uci se i posle Fakulteta. Mada, hm, ovo se moglo pretpostaviti i nakon Fakulteta (mali hint: aluminijum + inaktivisan virus)

Dokaz jos jedan: Praksa. Pitajte kolege u kovid ambulantama [..]
(nevolem, 23. maj 2021 01:26)

Au druze sto su ti izvori sjajni, bas izgleda kao neka dobra akademska rasprava se sve izvorima "pogledaj Lancet i Nature" i "pitaj kolege" :D

1) Lancet i Nature imaju svaki po desetine svojih "pod-casopisa" za razne specijalizovane oblasti iz koje objavljuju radove. Eslevier-ova pretraga kaze da samo razlicitih Lancet-a ima 30:

https://www.elsevier.com/catalog?producttype=journals&cat0=&q=lancet&search=1&imprintname=&categoryrestriction=&sort=relevance

Moraces da budes malko precizniji od "pogledaj u Lansetu" kada navodis izvor :P

2) "Pitaj kolege anesteziologe".

Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.

Nadam se da si skapirao sta sam hteo da kazem.

Lola

pre 2 godine

Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.
(Džoni, 22. maj 2021 14:53)

Štiti od težeg oblika i smrti, naravno da zavisi od stanja organizma, virus ide u talasima, ali je glupo kockati se bez vakcine i živeti kao miš ili se bahatiti i sejati virus
(razum, 22. maj 2021 17:30)

Kako onda revakcinisani umiru? Sa blazom slikom? Koliko je samo poznatih umrlo nakon primanja obe vakcine? Mozda im nisu rekli da vakcina stiti??

Bane

pre 2 godine

Problem je sto prokuzenost izgleda i nije bas tolika koliko smo mislili. Retki su asimptomaticni a skori svi simptomaticni su se testirali i registrovani su u tih 10%. Eventualno mozemo da racunamo na isto toliko jos 10% neregistrovanih. Pola njih se vakcinisalo (10%) pa ukupno vakcinisane (35%) i nevakcinisane prelezale (10%) imamo oko 45%.
(milan, 22. maj 2021 19:35)

Ne, nego je problem sto se poprilican procenat onih koji su prelezali ujedno i vakcinisao i tu je doslo do preklapanja cifara. Znaci nije prost zbir vakcinisani + prelezali. Zato jos nismo dostigli kolektivni imunitet.

Saša

pre 2 godine

Od početka pandemije, nekako najkonkretnije i najpreciznije podatke(pri čemu niko sa sigurnošću ne može da tvrdi jedno, jer je sam virus, pa i trajanje nivoa antitela/zaštite potpuna novina za nauku), daje ova naučnica. Bez lažnih nada, konkretno, jasno i precizno. Znači, još 1000000 revakcinisanih u Srbiji, do prvog praga kolektivnog imuniteta. Vrlo odgovorna i stručna osoba, nekako najviše verujem njenim stavovima. Uglavnom, ko ju je pratio, u njenin izjavama tačno se vidi jasan sled i nema velikih disproporcija u stavovima, koliko god to bilo moguće u ovakvoj situaciji. Takođe, poštujem i stavove uvaženog prof.dr.Popadića, našeg uglednog imunologa sa Medicinskog fakulteta.

Ye

pre 2 godine

puno ljudi je prelezalo, znatno vise nego zvanicne brojke. to su pokazale i studije antitela prosle godine, ista naucnica je ucestvovala u tome.
normalni ce se naravno svakako vakcinisati, zbog normalnog zivota, letovanja...

jojo

pre 2 godine

Evo par proverljivih činjenica:

I sa tih milion ćemo biti na 55% recimo, gde je sad Velika Britanija koja je upravo stavljena na crnu listu Nemačke zbog širenja indijskog soja.

U Izraelu, na kartonima pacijenata koji su primili vakcinu (Fajzer) stoji da je rok važenja vakcine 8 meseci.

Mislim da se zaključci oko toga kakva nas svetla budućnost čeka sami nameću.

Limun

pre 2 godine

Ipak ima vise zarazenih nego sto se misli. Kad nemas stvaran broj zarazenih ne mozes da garantujes o broju za kolektivni imunitet, a tim razmisljanjem otvaras sansu za veci belaj koja nam preostaje u septembru i otvaras ruke za Indijski soj.

razum

pre 2 godine

Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.
(Džoni, 22. maj 2021 14:53)

Štiti od težeg oblika i smrti, naravno da zavisi od stanja organizma, virus ide u talasima, ali je glupo kockati se bez vakcine i živeti kao miš ili se bahatiti i sejati virus

aleksandar

pre 2 godine

Vakcinisan i revakcinisan pre mesec i po dana. Pre četiri dana se razboleo, naravno kovid. Danas ništa. Od simptoma imao jedan sat temperaturu 37.2 i bolove u sinusima. To je to. Lično razočaran sam što sam se uopšte i razboleo jer sam em vakcinisan em ne skidam masku na poslu itd. Ali sa druge strane možda je pomogla da budem bolestan bukvalno par sati ili da kažem jedan dan. Pozdrav

оће то

pre 2 godine

@ljudi u Srbiji više vjeruju šta im je rekla komšinica na kafi nego jedna naučnica
(Obi van, 22. maj 2021 13:23)

Када научница (не мислим конкретно на ову г-ђу) данас каже једно а сутра сасвим нешто супротно, онда “комшиница на кафи” има више кредибилитета јер све време говори исто, колико год то било тачно или не. Углавном, за оне који имају грама мозга, а памте дуже од пилета, који су м8нимално дигитално писмени и желе да разликују истину од обмане, многе ствари су одавно јасне.

ihahah

pre 2 godine

Od početka pandemije, nekako najkonkretnije i najpreciznije podatke(pri čemu niko sa sigurnošću ne može da tvrdi jedno, jer je sam virus, pa i trajanje nivoa antitela/zaštite potpuna novina za nauku), daje ova naučnica. Bez lažnih nada, konkretno, jasno i precizno. Znači, još 1000000 revakcinisanih u Srbiji, do prvog praga kolektivnog imuniteta. Vrlo odgovorna i stručna osoba, nekako najviše verujem njenim stavovima. Uglavnom, ko ju je pratio, u njenin izjavama tačno se vidi jasan sled i nema velikih disproporcija u stavovima, koliko god to bilo moguće u ovakvoj situaciji. Takođe, poštujem i stavove uvaženog prof.dr.Popadića, našeg uglednog imunologa sa Medicinskog fakulteta.
(Saša, 22. maj 2021 11:59

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti.

ihahah

pre 2 godine

Lepa i pametna.Blago njenom muzu.Ubo je premiju.
(The Who, 22. maj 2021 18:27)

Lepa jeste,pametna da ali nije to sve u zivotu.Iznosi netacne podatke i netacne tvrdnje zbog licnih ambicija.
Neka je neko pita zasto je firma koju vodi zaustavila istrazivanje o efikasnosti Sinofarma.

milan

pre 2 godine

50% vakcinisanih + 20-30% nevakcinisanih koji su prelezali + 10% dece od 0-10 godina koji nit su ugrozeni nit su prenosioci = 80-90% = Kolektivni imunitet.

Au

pre 2 godine

Au bre, dokle vise? Prosle godine u septembru Kon kaze 25% nivo kolektivnog imuniteta, posle jos dva talasa plus vakcinacija i opet treba jos! Zezaju nas, ni ne kriju!

ja

pre 2 godine

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti

Ajde ne lupetaj!!! Nemas pojma

Džoni

pre 2 godine

Iskreno, vakcinisan i revakcinisan pre 4 meseca, pazim se, sve poštujem i smatram da je važna vakcinacija. Ali i dalje mi nije jasno par stvari. Brojke jako pale ali pale i u državama gde je vakcinacija mnogo lošija od nas, na primer Bosna. Imali smo skok kad su imali skok i nevakcinisane zemlje, i vakcinisane (Madjarska), i zemlje sa jačim zaključavanjem. U suštini bez obzira na mere i vakcinaciju u svim zemljama talasi idu gore pa dole u skoro istom momentu. Znam ljude koji posle vakcine i revakcine oboleli. Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.

cito

pre 2 godine

Profesor Radovanovic je lepo objasnio pre neki dan. Statistika nam daje laznu informaciju. Kao prvo, veliki broj populacije preko 60+ je primio kinesku vakcinu, 40% od njih nema uopste antitela. E sada, kolimo je mladjih od 60 koji su isto primili kineza i nemaju antitela. Znaci, kada drzava kaze imamo 35% revakcinisanih, znaci 20% MAX ima antitela. Tako da, daleko smo mi od kolektivnog imuniteta i ovo ce da potraje još MIN 2 godine... Ne grade se dzabe bolnice i pravi vakcina na Torlaku...

kruh

pre 2 godine

(jojo, 22. maj 2021 12:51)

Izmisljas. Rok vazenja(?) Pfizera nije 8 mjeseci, nego NAJMANJE 8 mjeseci jer su prvi ljudi primili vakcinu prije 8 mjeseci i jos su zasticeni. To moze da znaci i 8 ali i recimo 20. Vidjecemo.

kvasac

pre 2 godine

3 000 x 1 000 000 = 3 milijarde dindži.
Sašo, zovni Zavod za novčanice i kovanice i kaži Đoletu da to naštampa do 1og!
Naredio PreCednik Aco!

jojo

pre 2 godine

@kruh
zanimljiva logika. Isto možeš da kažeš i za mleko koje kupiš i piše rok do 5.6.2021. i da ga kupiš 4.6.2021. pa da se tešiš kako eto bar do 5.6. valja, to je garantovano, ali nešto sumnjam da to radiš, ili grešim? I oni ti kažu da je garantovano da do tad valja, a ne da garantovano ne valja 7.6. pa ga opet ne kupuješ par dana pre roka.
Sve to na stranu, ja ne znam da je ista priča bila za neke druge vakcine koje smo primali kao deca. Da im je rok važenja par meseci. Neka me ispravi neko informisan.

*

pre 2 godine

Zena menja pricu. Celijski imunitet? Vazi. Zna ona ali svesno prica neku drugu pricu.
i zašto se forsira da at nemaju samo stariji od 70. Ima i ljudi srednjih godina koji imaju manje od 15 u ustanovi u kojoj gospodja radi.

milan

pre 2 godine

Au bre, dokle vise? Prosle godine u septembru Kon kaze 25% nivo kolektivnog imuniteta, posle jos dva talasa plus vakcinacija i opet treba jos! Zezaju nas, ni ne kriju!
(Au, 22. maj 2021 18:33)

Problem je sto prokuzenost izgleda i nije bas tolika koliko smo mislili. Retki su asimptomaticni a skori svi simptomaticni su se testirali i registrovani su u tih 10%. Eventualno mozemo da racunamo na isto toliko jos 10% neregistrovanih. Pola njih se vakcinisalo (10%) pa ukupno vakcinisane (35%) i nevakcinisane prelezale (10%) imamo oko 45%.

drAgan

pre 2 godine

Potrebni su nam stalno novi i novi ljudi da na televiziji promovišu nešto, jer narodu je dosadno kad se isti provlače po novinama i tvu. Ne prođe dan da Marija ne gostuje ili da izjavu za neku televiziju, e sad nagradno pitanje za sve, šta treba bilo kome ko se bavi ozbiljnim istraživanjem, itd. da visi po medijima svaki dan? Da li mu je to naređeno ili mu je posao? Ja da sam direktor INEP-a bih joj rekao, spusti nogu sa gasa malo lepa Maro, ne treba nam to za ugled i kredibilitet institucije. Da li ona ovim promoviše instituciju ili je degradira, da li priča po zadatku ostaće mi malo nejasno.

Deja_Vu

pre 2 godine

Slažem se da je dr Gnjatović jedna od pouzdanijih i realnijih u svojim javnim nastupima, ali mene zanima odakle ovi statistički podaci kada NIKO u zemlji ne radi organizovanu kontrolu antitela, već se sve svodi na svojevoljnu proveru u privatnim laboratorijama, onih koji mogu da plate?
Da li neko zna nekoga ko zna nekoga, ko je dobio poziv za proveru nivoa antitela? Ni ja.

Saša

pre 2 godine

Narocito kada naucnica kaze da ako nemamo antitela ne treba da brinemo zato sto imamo celijski imunitet a 90% stanovnista nam vakcinisano kineskom vakcinom koja ne stvara celijski imunitet.Bas ozbiljna naucna cinjenica doticne naucnice.
A zasto svesno iznosi neistinu lako je zakljuciti.
(ihahah, 22. maj 2021 20:30)

Zamolio bih Vas da navedete relevantan izvor(bilo koji u svetu) da Sinofarm vakcina ne generiše uopšte ćelijski(celularni imunitet).Pritom, oslanjajuči se na ono šta sam naučio tokom studija, nije mi jasno zbog čega ova vakcina ne bi stvarala i ovu drugu,(ćelijski imunitet) možda i značajniju komponentu i ovako kompleksnog imunog sistema čoveka. Baš bih Vas zamolio da to svima objasnite...

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Debeli sef@
Da li vi gledate ili slusate ?
Ili su samo starlete i druge vrednosti vazne
Moze da se govori,laprda sto moja baba rece,svasta ,jer odgovornost,moral,cast ...ne stanuje ovde.

Lola

pre 2 godine

Da li vakcina štiti od bolesti, od prenošenja zaraze, od toga da završiš u bolnici, ili od smrti. Sve je ovo prilično haotično i ne očekujem da se zna ovako rano ali iskreno meni više ništa nije jasno.
(Džoni, 22. maj 2021 14:53)

Štiti od težeg oblika i smrti, naravno da zavisi od stanja organizma, virus ide u talasima, ali je glupo kockati se bez vakcine i živeti kao miš ili se bahatiti i sejati virus
(razum, 22. maj 2021 17:30)

Kako onda revakcinisani umiru? Sa blazom slikom? Koliko je samo poznatih umrlo nakon primanja obe vakcine? Mozda im nisu rekli da vakcina stiti??

profesor BU

pre 2 godine

Uvidom u Scopus bazu ljudi koji su istraživači u nauci (namerno ne koristim izraz naučnici), Marija ima 6 radova, od kojih je prvi autor samo na jednom radu, ima h indeks 3, sto znači da na 3 rada, od 6 na kojima je autor, je bila citirana 3 i vise puta, na ostalim radovima je citirana manje od tri ili nula puta. Njeno zvanje je trenutno istrazivač saradnik, da biste stekli utisak, to vam je otprilike kao asistent na fakultetu. Da ostavimo sve to na trenutak po strani, postavlja se pitanje da li postoji u Srbiji neko sa h indeksom 30, 40, 50, neko iz raznih instituta, fakulteta, neki akademik, ili Srbin/Srpkinja koji su se usavršavali van, a da je virusolog, imunolog, itd. da izađe na televiziju da izjavi nesto na ovu temu i zašto nema prostora da to uradi? E sad zamislite svog direktora na poslu koji kaže treba da se da izjava za medije, zovi mi onog sa portirnice, nemoj Žiku pred penzijom je on, ode široko van teme.

nevolem

pre 2 godine

@sasa uh, dakle lekar.

Izvori: nature, lancet. Pretrazite. Nije 75ta. Uci se i posle Fakulteta. Mada, hm, ovo se moglo pretpostaviti i nakon Fakulteta (mali hint: aluminijum + inaktivisan virus)

Dokaz jos jedan: Praksa. Pitajte kolege u kovid ambulantama (ali da se niko ne naljuti, malo strucnije, prave lekare: anesteziologe, pre svih) koliko se zarazavaju "kinezi" koji imaju antitela, oni koji nemaju ili su im opala (da da, cak i oni koji su imali antiteka ore mesec dva, vec sada opasno konvergiraju ispod praga). Ukratko, zarazavaju se podjednako, kao da ovi koji nisu vakcinisani. Lekari vec odavo procenjuju efikasnost sinofarma na do 20%. Kako. Pa tako sto im uredno dolaze "kinezi" i to neretko iz porodice/okruzenja/kolektiva gde su ostali vakcinisani delotvornim vakcinama ili cak nisu vakcinisani. Evo, raspitajte se, pitajte kolege.

I ne znam zasto minusi na nekakvu istinu o Sinofarmu. Evo ja sam se vakcinisao kinezom. I sta sad, sta je tu je. Nema sujete, jedino istina. Od drzave i ovih potparola ne znam vec koga i cega, ocekujem resenje za ogroman procenat vakcinisanih Kinezom. A ne konstantno iznosenje nesuvislih neistina.

lupetate

pre 2 godine

Kako onda revakcinisani umiru? Sa blazom slikom? Koliko je samo poznatih umrlo nakon primanja obe vakcine? Mozda im nisu rekli da vakcina stiti??
(Lola, 23. maj 2021 00:06)

Koliko? Ajde recite vi, Lolo.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Kolubarac@
E ,Kisicka je Gospodja Ministarka ,strmoglavim rastom - biser profesorke ,lapsusom,istinom ,,,,sizifovski dogurala do vrha.
Nema cene ,za neke stvari.
Ne moze to svako.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Kisicka je " strmoglav rast".
Gospodja Ministarka ,tj pokondirena tikva .
Bez namere da vredjam gospodju ,ali tako se predstavila.

Bane

pre 2 godine

Problem je sto prokuzenost izgleda i nije bas tolika koliko smo mislili. Retki su asimptomaticni a skori svi simptomaticni su se testirali i registrovani su u tih 10%. Eventualno mozemo da racunamo na isto toliko jos 10% neregistrovanih. Pola njih se vakcinisalo (10%) pa ukupno vakcinisane (35%) i nevakcinisane prelezale (10%) imamo oko 45%.
(milan, 22. maj 2021 19:35)

Ne, nego je problem sto se poprilican procenat onih koji su prelezali ujedno i vakcinisao i tu je doslo do preklapanja cifara. Znaci nije prost zbir vakcinisani + prelezali. Zato jos nismo dostigli kolektivni imunitet.

Марко

pre 2 godine

"Sve manje novozaraženih i proces imunizacije u Srbiji pokazuju da smo sve bliže kolektivnom imunitetu"

А шта је довело до исто оваквог опадања броја новозаражених у мају прошле године? Не сећам се да је било вакцина.

Dule

pre 2 godine

@sasa uh, dakle lekar.

Izvori: nature, lancet. Pretrazite. Nije 75ta. Uci se i posle Fakulteta. Mada, hm, ovo se moglo pretpostaviti i nakon Fakulteta (mali hint: aluminijum + inaktivisan virus)

Dokaz jos jedan: Praksa. Pitajte kolege u kovid ambulantama [..]
(nevolem, 23. maj 2021 01:26)

Au druze sto su ti izvori sjajni, bas izgleda kao neka dobra akademska rasprava se sve izvorima "pogledaj Lancet i Nature" i "pitaj kolege" :D

1) Lancet i Nature imaju svaki po desetine svojih "pod-casopisa" za razne specijalizovane oblasti iz koje objavljuju radove. Eslevier-ova pretraga kaze da samo razlicitih Lancet-a ima 30:

https://www.elsevier.com/catalog?producttype=journals&cat0=&q=lancet&search=1&imprintname=&categoryrestriction=&sort=relevance

Moraces da budes malko precizniji od "pogledaj u Lansetu" kada navodis izvor :P

2) "Pitaj kolege anesteziologe".

Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.
Lekari nisu naucnici.

Nadam se da si skapirao sta sam hteo da kazem.