Testovi

Četvrtak, 20.05.2021.

10:15

Test: Jeep Compass 1.3 Turbo 150 DDCT 4x2

Izvor: B92

Test: Jeep Compass 1.3 Turbo 150 DDCT 4x2 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Aca

pre 8 meseci

Tema je stara ali posle godinu dana da napisem svoje utiske (za verziju sa automatskim menjacem). Auto je udoban, relativno tih, zavrsna obrada je solidna. Motor je takodje veoma elastican i snazan. Mozda je mana sto se tice udobnosti nesto uspravniji polozaj naslona zadnje klupe, ali mesta ima dovoljno ako niste previse visoki.
Ali postoji jedna stvar koja potpuno kvari dojam ovog automobila, a to je menjac. Potuno je neadekvatan za ovaj auto i deluje kao da je pozajmljen iz nekog atmosferca koji nema preko sto konja. Cesto zadrzava visoke obtraje i kasni sa promenom brzina. Takoje u normalnom rezimu voznje odziv na papucicu gasa je nekako uspavan i auto postaje suvise trom. Ako prebacite na SPORT rezim odziv na gas postaje trenutan, sto je svakako bolje ali promene brzina se odvijaju na nepotrebno visokom broju obrtaja. Sve ovo znacajno podize i potrosnju goriva koja ide po gradu i preko 12l, a u proseku preko 8l.
Sve izleda potpuno drugacije kada rucno menjate brzine i tek onda sticete dojam o mogucnostima ovog motora, ali cemu onda automatski menjac?

Ivica

pre 2 godine

Čitam komentare ljudi. Žao mi je što nisam imao prilike da pre kupovine čujem mišljenje vlasnika.
Ponosni sam vlasnim 1.3 GDI 150KS Limited. Automobil je čudo. Udobnost dva koplja iznad klase. Motor je nečujen, elastičan na magistralnom putu u sport režimu vožnje troši 6,3l bezolovnog benzina pri oštroj vožnji na magistralnom putu do 130 km/h (izvinjavam se zbog kršenja propisa) . U odnosu na BMW 316i 1.9 (E46). Ovo je totalno druga filozofija života. Hteo sam Mazdu CX5 2,0 koja se čeka po 8 meseci, ovaj model je bio dostupan odmah. Vozne karakteristike su na strani JEEPa od 1300ccm, naravno da je tehnologija Fiata deo tehnologije Alfa Romea, Ferarija... Za sve koji se razmišljaju i dvoume, moj savet je: Samo hrabro, nema greške!
Pozdrav svima

ns ja

pre 2 godine

Vozio, doduše novi model, cena oko 24.000eur (nešto manje opreme od ovoga - mislim da nema panorama krov, radar okolo 360°).

Sve je zaista super po gradu i lokalu, osim meni se ne sviđa potrošnja, a pogotovo mi se ne sviđa ponašanje kada izađete na autoput. Tu gde ja volim da zaglavim tempomat na onih 150km/h (na satu), e tu se dere, i muči, i troši...

Mog starog (još uvek pod garancijom) megana sa 1.5 dci nije nadmašio, a ne bi trebalo da je teško kupiti bolji novi auto za više para..(nebo bolje ide na velikim brzinama, uz mnogo manju potrošnju i isti Nm!)

Zapravo sviđa mi se jedino automatski menjač i taj SUV izgled koji treba da laže okolinu da sam uspeo u životu, imponuje mojim kompleksima! (ipak, mali čovečuljak u glavi mi govori da to nije mudra kupovina)

Novi megane grandcoupe (opet 1.5dci ali automatik) je bolja ponuda za manje para, ali ulica ne uzdiše (a bogami ni ja!)

A pogledajte npr novi megane conquest, ej koji bezobrazluk za cenu (bez hibrida i sa tce1.3 sa svega 140ks za cca 30.000eur!?) doduše lepo su ga završili ali cena otrežnjuje, a i videćemo da li je to vašarski izgled kada prođe oduševljenje prvom pojavom novog modela...

Konačno, ko voli ovakav dizajn i nije vozio neki bolji/pametniji agregat u svom autu, zaista može da prođe, ali SUV imidž uz ovaj motor i ovu potrošnju ima svoju (visoku) cenu u godinama koje slede nakon kupovine.

Neko iz mase

pre 2 godine

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.
(Neko iz mase, 23. maj 2021 21:25)
Navedi savremene atmo benzince sa obrtnim momentom ispod 3500obrtaja.Ne postoje.Čak i da postoje u manjini su.Ja ih nisam našao.Većina je preko 4000 obrtaja i to debelo.
(Nebitan Lik, 24. maj 2021 21:47)

Tvoj komentar je besmislen.
Svaki motor isporucuje obrnti moment onog trenutka kada se pokrene. Sila koja je rezultat rada startera kao i sila koja je rezultat paljenja i exspanzije goirva u cilindru je tada usmerena na polugu (klipnjacu). Sila x duzina poluge = obrtni moment.

Da si pomenuo maksimalni obrtni moment, to bi bila druga prica. Doduse razlike u broju obrtaja motora izmedju maksimalnog i korisnog obrtnog momenta postoji. I uglavnom je max oko 3,500 do 3,800 obrtaja. Ali obrtni moment koji je sasvim dovoljan za normalnu, i malo zustriju voznju je atmo motora uglavnom oko 2,400.

Beograd 011

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Imao sam dve godine Hondu CRV 2.0 atmosferac od 150ks. Doduse sa 4x4 pogonom koji je bio jedina opcija. Iskreno to je bio prilicno trom auto. Dok se zaleti treba mu puno vremena, a preko 140km/h potrosnja je ogromna. Ni po gradu nije bio cvecka, ali ocekivano. Nema turbo rupu, ali ni onog udarca snage kad zatreba, sve dok motor ne udje u crveno i potera i onog stopedesetog konjica da se povuce.

U teorii bi na dugi rok manji tubobenzinci trebalo da budu startniji, tj da imaju bolju krivu obrtnog momenta i da trose manje goriva na dugi rok. Cak nisam siguran ni da su mnogo jeftiniji za proizvodnju. To malo gvozdja sto se ustedi na masi motora, nadoknadi se skupom turbinom i ostalom elektronikom.

Nebitan Lik

pre 2 godine

(Zavisi, 24. maj 2021 01:11)
Niko ne govori o tri cilindra a ovaj u comoasu to svakako nije, a nije ni 1.0, niti je umirući.
1.3 sa 150ks i max obrtnim momentom na 2500 obrtaja ne umire.Vrti se na manjem broju obrtaja od atmo benzinaca i sahraniće većinu njih.Shvatite da je turbo benzinski motor izdržljiv kao dizel, a nije traktor.Tu ne mislim na 1.0 sa tri cilindra i 120ks, već motore od 1.3 pa na gore.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.
(Neko iz mase, 23. maj 2021 21:25)
Navedi savremene atmo benzince sa obrtnim momentom ispod 3500obrtaja.Ne postoje.Čak i da postoje u manjini su.Ja ih nisam našao.Većina je preko 4000 obrtaja i to debelo.

Zavisi

pre 2 godine

@(Nebitan Lik, 23. maj 2021 21:03)

Stari su imali max obrtni momment vec na 3000 obrtaja, ovi poslednji i daleko preko 4000 obrtaja. Ipak, nije bitan samo max obrtni moment, vec cela ta kriva, dzabe puno Nm ako je strma sa obe strane, takodje dzabe i ako imate 200Nm, ako imate 1.0 motor i 3 cilindra koji umire posle 5000 obrtaja ili kao kod traktora imate 300Nm, ali kazaljka ide samo do 4500 obrtaja. Meni linearna isporuka snage/momenta pruza najlepsi osecaj, po mogucstvu ne ispod I6, V6 motora, 4cil su ok kompromis, a 3cil su zlo koje trese posle par godina vise nego dizelas, pricam iz iskustva.

Neko iz mase

pre 2 godine

Kod atmo benzinca se max obrtni moment nikako ne isporučuje na 2400 obrtaja već na preko 4000obrtaja
(Nebitan Lik, 23. maj 2021 21:03)

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.

Nebitan Lik

pre 2 godine

(Guliver, 22. maj 2021 00:41)
Da li si ti upravo rekao da se turbo benzinci vrte na istim obrtajuma kao atmo?
Ne prijatelju, vrte se kao dizel motori.Turbo benzin 1.6 koji imam, sa 177ks se vrti na 3000obrtaja pri brzini od 160km/h.
Da,max obrtaja je 6500 da bi mogao da potegne i ostavi nekog atmo benzinca te kubikaže u prašini iza sebe.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Sa druge strane isporuka max obtnog momenta kod turbo motora pocinje na znacajno nizim obrtajima nego kod atmo motora. Vrlo cesto je taj broj od 1,250 do 1,350 RPM, dok kod atmosferca max obtni moment se isporucuje uglavnom od 2,400 obrtaja pa nadalje.


Kod atmo benzinca se max obrtni moment nikako ne isporučuje na 2400 obrtaja već na preko 4000obrtaja

Dzems Blond

pre 2 godine

@gagi4

Kad ne znas da vozis, ide bolje i od Hemi V8 motora. Ranije sam demantovao ove traktoriste da su njihovi Nm beznacajni kad napicis atmosferca, sad moram i vas sa usisivacima da edukujem. Da je dovoljan za grad, jeste, ali da ide... pa jos bolje od 1.6 atmosferca...

Ivan

pre 2 godine

Alex,

evo ja ću da ti odgovorim, a nisam mašinski inženjer, samo srednja mašinska, zamisli.
Od tebe se očekuje da poveruješ da je to ''OK'' i ''dovoljno'' i da daš pare.
FIAT pravi skromne kante koje se jeftino održavaju još od 2000, tako su i propali. Po neki dobar motor (sa jadnim agregatima, koji vrisnu do 100k, dakle pumpe za gorivo i ostalo, a o bedno lošoj elektronici da ne govorim) Enterijer kao GSP autobus.

Pronađi na YouTube Ford F-150, F-250 itd pa vidi motore koje imaju recimo - 6.2L SOHC 2-valve Flex Fuel V8 (F-250/350) i onda vidi kako ovo kod FIAT-a ''može''. Sve će ti biti jasno. To je prava stvar a ovo je italijanska šarena laža i lepak za budale. Vidi kako se ovo kotira u toj klasi u Americi i zašto.
Ovo je za ljude koji hoće veliko a nemaju para, pa nek komšiluk vidi bar nešto.

surovo realan

pre 2 godine

Koliko komentara ni jedan konkretan sem floskula kako je to Fiat i na zapreminu motora e pa da pojasnim prednosti 1.3 turba u odnosu 2.0 atmo... Pogledajte ubrzanja a posebno medjuubrzanja prerhodne verzije RAV4 sa 2.0 , Honde CRV 2.0 i sve ce vam biti jasno takodje mozete uzeti u najnoviji Mazdin 2.0 skyactiv X koji je po navodima izvukao maximum iz 2.0 atmo pa je opet u praksi losiji! Imao sam licno Golf 3 GTI sa 115ks a skoro sam vozio Polo 1.0 tsi sa 110ks i ne da ide nego ga kida u svakom pogledu... E sad kvlaitet je sigurno na strani atmosferaca ali proizvodjaci jednostavno ne misle kako ce se pokazati vozilo nakon 10 godina i 300.000 km kada stigne na balkan...

Guliver

pre 2 godine

@Odgovor:

Jeste odgovor, ali pogresan:

"...Manje su trajni od atmosferca veće kubikaže (ako se poredi isti kvalitet izrade) jer obavljaju više ciklusa za isti rad...."

Na koje cikluse si mislio? Turbo u poredjenju sa atmo motorom dobija samo vise vazduha (i goriva) u cilindar pri usisnom taktu i time oponasa motor vece radne zapremine. Broj obrtaja turbo motora se ne razlikuje od atmo motora.

Sa druge strane isporuka max obtnog momenta kod turbo motora pocinje na znacajno nizim obrtajima nego kod atmo motora. Vrlo cesto je taj broj od 1,250 do 1,350 RPM, dok kod atmosferca max obtni moment se isporucuje uglavnom od 2,400 obrtaja pa nadalje.

Tako da turbo, odnosno svi motori sa indukcionim usisom daju vise snage iz manje radne zapremine. Ali, bitno je naznaciti da su takvi motori konstruisani in napravljeni za intenzivnije uslove eksploatacije.

Odgovor

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Manja potrošnja pri manjim obrtajima, tj. normalnoj gradskoj vožnji, samim tim smanjenje zagadjenja. Malo oštrija vožnja, ulaženje u visoke obrtaje, vrlo brzo anulira tu prednost. Manje su trajni od atmosferca veće kubikaže (ako se poredi isti kvalitet izrade) jer obavljaju više ciklusa za isti rad. Doduše, pri normalnoj eksploataciji to nije tako očigledno. Može se osetiti ponekad nedostatak snage. Mislim da su benefiti ipak mnogo veći i za svakodnevne potrebe ti motori su i više nego dovoljni.

gagi4

pre 2 godine

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!
(gagi4, 20. maj 2021 19:50)

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.
(Dzems Blond, 21. maj 2021

Stvarno ne razumem sta hoces da kazes, da sam nesto slagao? Lepo sam napisao da ja vozim taj auto, imam ga vec 5 godina, kupio ga novog, inace se proizvodi sa tim motorom od 2013. god. E, sad, ja da te ucim kako se koristi internet ako zelis nesto da saznas, stvarno ne mogu!

Djole

pre 2 godine

ne znam za e klasu ali ja imam c klasu kupe sa tim 1.6 motorom od 160 odnosno 156 konja. maksimalna brzina kojom sam vozio je 244kmh u 5oj brzini u 6 oj je max 235

Alex

pre 2 godine

maxy, 21. maj 2021 09:24)

Za tvoju informaciju, kupac sam novih automobila, zato i pitam. I to ozbiljno pitam nekog strucnog iz masinske struke koji se razume. Ako ne znas , opet kazem, nisi morao da se javljas.

Milan

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...
(Čiča Miloje, 20. maj 2021 20:34)

Vid da ti je jedan lik vec odgovorio, evo i ja cu opet. Pazi, mene sramota tvog komentara. Prijatelju ti si izgleda totalno operisan sto se automobilske industrije tice, ili je za tebe vreme stalo 1990 godine. Ja ponavljam, LICNO sam bio u Mercedesu sa jos 3 odrasle osobe kada smo kroz Nemacku se lagano vozili 210kmh u Mercedesu E200 1.6/160 konja, maksimalna brzina mu je 225kmh.
Brate , ako si toliko zaostao, pa postoji internet i jos bolje yutub, tamo imas sve crno na belo. Ukucaj na yutubu E200 1.6 i dobices dokaze u video formatu kako se vozi taj model sa tim motorom. Dobro se informisi pre nego sto nesto napises.

ЦриптоY4r3t|n4

pre 2 godine

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.
(Dzems Blond, 21. maj 2021 08:44)

nemoj da se skiraš, imaćeš opciju ili to što si napisao, ili EV sa 400 ks.
pa ti odluči šta ti je draže.

mada realno, nema ti šta da odlučuješ, uzimaš onaj krš koji ti doteraju, tvoje je samo da odšljakaš tih 8 sati dnevno. bez da mnogo razmišljaš, to je opasno ovde.

maxy

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52

Osim otrcanih floskula, i dalje nisi pružio nikakvu argumentaciju na moje pitanje. Ako nisi znao, nije ni trebalo da se javljaš bespotrebnim komentarom.
(Alex, 20. maj 2021 20:33)

Kakvu argumentaciju da dam kupcu polovnog automobila? Za proizvođača automobila postoji samo prvi kupac i tačka. Šta će biti sa automobilom kada izađe iz garancije i kada dođe na Balkan proizvođača baš zab...

Ako te ne mrzi, vrati se na automobilske članke od pre 20ak godina. Ista priča koju ti pričaš se vrtela i za CR dizele (era kada su dizeli dobili na snazi i obrtnom momentu). Kada su se pojavili dizeli od cca 2000 ccm i 150+ ks stručnjaci na našim auto portalima su im davali male šanse. 20 godina kasnije, na žalost, imamo čast da utvrdimo da su ti motori i dalje dobri (to što ne ispunjavaju ekologiju je druga stvar).

Nemoj da se sekiraš, ovo što se danas vozi na zapadu, za 10 godina biće ovde standard i voziće se.

Dzems Blond

pre 2 godine

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!
(gagi4, 20. maj 2021 19:50)

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.

Reziel

pre 2 godine

Išao sam da pogledam Compass u Novom Sadu, iskreno pre svega zbog cene. Dizajn je po meni odličan, našli su dobar fazon, izgleda robusnije i "zdepastije" od konkurencije što mu daje taj avanturistički i off road šmek. Zaista podseća na Grand Cherokee, spolja dizajn za mene, pun pogodak.
Unutra, sednete, zaista udobno, volan lepo leži, debeljuškast, klasična instrument tabla, sedišta izgledaju sjajno, mogu lepo da se podese. Imate osećaj da je sve solidno i izdržljivo, pa taj robusni stil spolja se prenosi i unutra. Gepek je odličan, ima prostora, mada nisam nešto preterano ni isprobavao.
Mane. Ispred vozača volan i instrumenti su baš lepi i lepo uklopljeni, ali su nekako staromodni. Središnji deo izmedju vozača i suvozača, izgleda kao u Fiatu 500L, sa dodatnom manom. Ispod displeja, svaki sledeći segment komandi i portova je uvučen dodatno unutra. Dakle poslednji nivo (vidi se i na slikama), bude daleko. Navići ćete se, ali je zaista glupo postavljeno. Ručica menjača... Kao reno4. Horor film. Druga stvar koja mi je odmah zasmetala je što u drugom redu sedišta sedite kao da gledate ljudima u teme. Možda kada bih prednje sedište lepo podesio, možda ne bi bilo tako. I mesta za noge je knap, ali ajde, ja sam navikao na malo veći automobil.
Motor je odličan, menjač rekao bih skroz OK, vozili smo se desetak minuta. Auto je jako udoban, lako se vozi, servo je podešen za grad, veoma je prijatan.

Išao sam da gledam i novi Tucson, koji za nešto veću cenu (oko 2.000 evra) nudi komparativnu opremu i 1.6T benzinac ali sa MANUELNIM menjačem. Tamo gde je Compass jak, tu je Tucson slabiji i obrnuto. Konkretno, u Premium opremi Tucson sedišta nemaju kožu i nisu udobna kao kod Compassa Limited, ali je unutrašnjost daleko savremenija i lepša. Motori su rekao bih tu negde, jedino što Jeep ima za nijansu bolji osećaj izrade i izdržljivosti. Možda i zato što je malo staromodan. Ono gde Compass kida je automatski menjač, koji kod Tucsona može da se upari samo sa jačim.benzincem i onda cena ide na 30.000 eura. Naravno može i hibrid ali za 44 hiljade. Tako da, za ovu lovu, kompaktni SUV, sa automatskim menjačem je stvarno top ponuda, čak i uz ovako zastereo enterijer.

hemodroid

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...
(Čiča Miloje, 20. maj 2021 20:34)

Naravno da postoji E 200d 1,6 sa 160 konja, fabricki podaci: ubrzanje 8 sekundi maks. brzina 224 km/h.Ali ovde ionako pisu samo oni koji pojma nemaju...

vozac amater

pre 2 godine

Toliko su dobri mali turbo motori, da uz doplatu dobijate normalne motore, vece snage i cene. Molim objasnite mi, kako je nesto sto je jeftinije i u osnovnom paketu, bolje od skupljih paketa opreme, sa 4tvoro cilindricnim i vecim motorima?

par zapažanja

pre 2 godine

Kod Compasa Limited nema ACC, a kod Renegade ima.
U Renegade pozadi može da sedne mnogo viša osoba nego u Compas.
Redovno održavanje za ovaj motor je veoma povoljno, za 120 kkm košta manje nego za corollu 1,2T, mazdu G122, fabiju TSI 95 ...
Opcioni rezervni točak košta samo 100 evra.
"Veliki servis" je smešno jeftin.
Obrtaji pri 130 km/h su veoma razumni za benzinca, kao i potrošnja za benzinsko vozilo ove čeone površine i klase.
Vredi svratiti u salon i pogledati. Njega i Renegade. Uporediti. Niko ne kaže da ih nužno i kupite. Ali, akcijske cene su im veoma povoljne. Doduše, skupe im prednje gumene patosnice - one duboke, kao kadice. Plitke gumene su povoljne.

Over And Out

pre 2 godine

(Redster ??, 20. maj 2021 20:03)
Vidite, magistre, specifikacije ovot turbo 1.3 motota što se tiče potrošnje na auto putu i po gradu su u litar jednake kao i kod mog automobila koji ima 2000 kubika i 140 konja. Pošto živimo u potrošačkom društvu, nisam baš uveren u humanizam i altruizam belosvetskih trgovaca gde je u centru svega potrošač. Pre verujem u agresivni marketing automobilske industrije kojim se konzumentima ispira mozak mantrom da je manje više, da je noć dan i da su mošnice bubrezi.

jo

pre 2 godine

Za ove sto se. pitaju ko pravi FIATu motore- Fiat ima jednu od najvecih fabrika za razvoj istrazivanja i sklapanje motora FPT(FIAT Powertrain technologies) koja je nastala kada je FIAT kupio( dokupio) udeo u fabrici VM motori( gde. je do tada imao ucesce od 50%). 3 najvece fabrike VM motori pod patronatom FIATa bile su( jos uvek su) u Italiji, Brazilu i J. Koreji( KIA/Hyndai Tuscon/Sportige prve generacije koriste 2.0crdi VM motori dizel motor- FIATov tj.) tako da je sva tehnologija koja se koristi, dokazana i testira na, najcesce, prvo u Brazilu pa svugde... Ranije generacije motora 1.2 1.4 FIRE( Fully Integrated Robotised Engine) takodje su pravljene po istom principu i vazile su za jedne od najpouzdanijih malolitraznih benzinskih motora a o dizelima ne treba trositi reci- Multijet je sinonim za pouzdanost i dugotrajnost kad je rec o dizelima...

Nebitan Lik

pre 2 godine

Dzip bez 2.000 kubika neću ni da pogledam , a ne da kupim.
(Zix, 20. maj 2021 15:45)
Prijatelju, 9sekundi do 100km/h
270nm
Šteta što ništa ne znaš o motorima.
Taj motor bi u hachu do 1000kg grabio za 7,5 sekundi do 100km

Čiča Miloje

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...

Nebitan Lik

pre 2 godine

@Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)
Dovoljno je da ima manju emisiju štetnih gasova a ima i manju potrošnju.

Redster ??

pre 2 godine

@Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)
Evo ja ću posto sam magistar mašinstva a može i iz prakse. Obrtni moment je ključno bolji kod malih turbaca. Lakše se zavrte, manje troše, manja registracija, manje ulja i zabavniji su za vožnju. Mazdu koju sam vozao atmosferca u odnosu na pet ili šest turbaca klasifikujem kao penzos auto iliti auto koji neće da ide. Uz sve to lepo je uplatiti automatik jer tek onda malo troši i bolje ide.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Vozio sam auto, jako zadovoljan snagom , komforom i udonoscu. Motor mnogo bolje vuce nego Kia 1.6 mrtvi atmo. Pun je opreme i sve radi extra. Ali kada citam komentare jasno vidim da niko nije probao ali zato svi kritikuju i imaju odbojnost, ja licno dok ne probam niti hvalim niti kritikujem.
(Sasa NS, 20. maj 2021 18:40)
Auu šta si našao da porediš?!
Taj atmo 1.6 u Sportage se vuče preko 12sekundi do 100km/h.

Alex

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52

Osim otrcanih floskula, i dalje nisi pružio nikakvu argumentaciju na moje pitanje. Ako nisi znao, nije ni trebalo da se javljaš bespotrebnim komentarom.

Čiča Miloje

pre 2 godine

Redster ??, 20. maj 2021 20:03)

Za ovo što si napisao dovoljna ti je bila i srednja ekonomska ... Nisi morao da magistriraš mašinstvo ...
Inače prednosti daunsajzinga su u smanjenju mase, a time i celog auta, a time i manje portošnje, a time i smanjenja troškova proizvodnje, a time (kao) niže cene... oćeš mojega, ovo poslednje!
I jedino što osetiš je da turbo iznad odredjenog broja obrtaja bolje povuče...

Milan

pre 2 godine

Peugeot sa motorom 1.2/130 automatikom je svetlosnu godinu ispred ovog gutaca benzina u FIATu, oni nikad nisu imali dobre benzinske motore, a uz sve to i ubedljivo najvise trose.

Milan

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Mercedes u svoju luksuznu E klasu sad ubacuje 1.6 dizela sa 160 konja. Hoces da ti kazem kako ide? Cetiri odrasle osobe kroz Nemacku brzina oko 200-210 kmh, ponasa se kao da ide 120 u smislu kulture rada i lakoce odrzavanja tako velike brzine, bez i malo napora. Inace fabricki mu je limit na 225kmh.
Takve performanse su pre 10-15 godina imali 3.0 motori snage oko 180 konja.
Tehnika napreduje.

gagi4

pre 2 godine

.S. Ko kaže da je 2 cilindra malo ?
(Čeki opinionista del cazzo, 20. maj 2021 17:46)

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!

realno

pre 2 godine

Dobar je Compass, samo sa ovim malim turbakom je diskutabilna potrosnja za ovu klasu. "10L gradska voznja po toplom vremenu"... Onda zimi u voznji kreni-stani, sta ce da bude 12-15L?!
Hybrid je vrhunski + pogon 4xe, ali sa cenom onda ide u klase iznad.
Lep je auto , nema sta, al konkurencija u ovoj klasi je mnogo jaka!
(Mickey, 20. maj 2021 11:52)

Druze sva vozila tog gabarita, jos benzinci trose minimum 10 po gradu. Cak i dizel vozila jace konjaze toliko trose.

Neko iz mase

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Ocigledno da nisi citao pravi materijal.

Na autuputu, odnosno u umerenom rezimu voznje manji motor trosi manje goriva iz vise razloga, a to je rezultat smanjenja gubitka energije - ukupno se manje greje. U umerenom rezimu rada turbo ne igra neku posebnu ulogu, jer je snaga potrebna za odrzavanje brzine relativno mala.
Sto se tice stani-kreni gradske voznje, usteda u gorivu je jos veca, turbo nema ulogu u procesu i mali motor trosi manje goriva.
Kada se 'nagazi' mali turbo motor proizvede mnogo vise snage (obrtnog momenta), narocito pri niskim obrtajima, nego atmosferac slicne snage.

Kasnjenje turba (neki je zovu je turbo rupa, ali zasto ne znam) ima vise resenja, tako da na modernim motorima turbo lag gotovo da ne postoji. Dva turbo punjaca, twin scroll, mali supercharger i veci turbo su razne kombinacije koje eliminisu ovaj nedostatak.

čiča

pre 2 godine

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52)

Tačno.

Evo i na ovu vest se našao jedan da pomene dp filter i plivajući zamajac.

Sasa NS

pre 2 godine

Vozio sam auto, jako zadovoljan snagom , komforom i udonoscu. Motor mnogo bolje vuce nego Kia 1.6 mrtvi atmo. Pun je opreme i sve radi extra. Ali kada citam komentare jasno vidim da niko nije probao ali zato svi kritikuju i imaju odbojnost, ja licno dok ne probam niti hvalim niti kritikujem.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Da sačekam još malo i pustim im foru do pojave motora od 650 kubika , tri -turba i 180 konja...to će biti prava mera.

P.S. Ko kaže da je 2 cilindra malo ?

maxy

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.

sempervivum

pre 2 godine

У свим приказима које сам до сада видео или читао људи су били пријатно изненађени ослањањем и понашањем на неравнинама и општим утиском о овом џипу. Само је цена била прејака.
У последње време видим да се нуде само 4х2. Џип нема смисла без 4х4.

Heroj Pinki

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.

Duki NS

pre 2 godine

Jel sam ja možda propustio u tekstu da pročitam, ali ne vidim nigde koja je aukcijska cena za ovaj model? Slažem se sa svim komentarima, ali kao neko ko nikada nije imao novo vozilo i ceo život vozi polovnjake, bio bih i više nego zadovoljan sa ovim autom i motorom, pa neka ide život.

Spasli ste me

pre 2 godine

Neizmerno zahvalan dvojici vlasnika koji su svoja iskustva ovim italijanskim boflom i domaćim ovlašćenim serviserima istog u dva grada podelili na internetu, pod punim imenom i prezimenom.

Mazda 6 Driver

pre 2 godine

"Četvorocilindarski turbo-benzinac zapremine 1.3 litra je najnovije generacije i dolazi iz FIAT-ovog razvojnog centra."

Dalje nisam citao.

Mickey

pre 2 godine

Dobar je Compass, samo sa ovim malim turbakom je diskutabilna potrosnja za ovu klasu. "10L gradska voznja po toplom vremenu"... Onda zimi u voznji kreni-stani, sta ce da bude 12-15L?!
Hybrid je vrhunski + pogon 4xe, ali sa cenom onda ide u klase iznad.
Lep je auto , nema sta, al konkurencija u ovoj klasi je mnogo jaka!

maxy

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.

Duki NS

pre 2 godine

Jel sam ja možda propustio u tekstu da pročitam, ali ne vidim nigde koja je aukcijska cena za ovaj model? Slažem se sa svim komentarima, ali kao neko ko nikada nije imao novo vozilo i ceo život vozi polovnjake, bio bih i više nego zadovoljan sa ovim autom i motorom, pa neka ide život.

Mickey

pre 2 godine

Dobar je Compass, samo sa ovim malim turbakom je diskutabilna potrosnja za ovu klasu. "10L gradska voznja po toplom vremenu"... Onda zimi u voznji kreni-stani, sta ce da bude 12-15L?!
Hybrid je vrhunski + pogon 4xe, ali sa cenom onda ide u klase iznad.
Lep je auto , nema sta, al konkurencija u ovoj klasi je mnogo jaka!

Reziel

pre 2 godine

Išao sam da pogledam Compass u Novom Sadu, iskreno pre svega zbog cene. Dizajn je po meni odličan, našli su dobar fazon, izgleda robusnije i "zdepastije" od konkurencije što mu daje taj avanturistički i off road šmek. Zaista podseća na Grand Cherokee, spolja dizajn za mene, pun pogodak.
Unutra, sednete, zaista udobno, volan lepo leži, debeljuškast, klasična instrument tabla, sedišta izgledaju sjajno, mogu lepo da se podese. Imate osećaj da je sve solidno i izdržljivo, pa taj robusni stil spolja se prenosi i unutra. Gepek je odličan, ima prostora, mada nisam nešto preterano ni isprobavao.
Mane. Ispred vozača volan i instrumenti su baš lepi i lepo uklopljeni, ali su nekako staromodni. Središnji deo izmedju vozača i suvozača, izgleda kao u Fiatu 500L, sa dodatnom manom. Ispod displeja, svaki sledeći segment komandi i portova je uvučen dodatno unutra. Dakle poslednji nivo (vidi se i na slikama), bude daleko. Navići ćete se, ali je zaista glupo postavljeno. Ručica menjača... Kao reno4. Horor film. Druga stvar koja mi je odmah zasmetala je što u drugom redu sedišta sedite kao da gledate ljudima u teme. Možda kada bih prednje sedište lepo podesio, možda ne bi bilo tako. I mesta za noge je knap, ali ajde, ja sam navikao na malo veći automobil.
Motor je odličan, menjač rekao bih skroz OK, vozili smo se desetak minuta. Auto je jako udoban, lako se vozi, servo je podešen za grad, veoma je prijatan.

Išao sam da gledam i novi Tucson, koji za nešto veću cenu (oko 2.000 evra) nudi komparativnu opremu i 1.6T benzinac ali sa MANUELNIM menjačem. Tamo gde je Compass jak, tu je Tucson slabiji i obrnuto. Konkretno, u Premium opremi Tucson sedišta nemaju kožu i nisu udobna kao kod Compassa Limited, ali je unutrašnjost daleko savremenija i lepša. Motori su rekao bih tu negde, jedino što Jeep ima za nijansu bolji osećaj izrade i izdržljivosti. Možda i zato što je malo staromodan. Ono gde Compass kida je automatski menjač, koji kod Tucsona može da se upari samo sa jačim.benzincem i onda cena ide na 30.000 eura. Naravno može i hibrid ali za 44 hiljade. Tako da, za ovu lovu, kompaktni SUV, sa automatskim menjačem je stvarno top ponuda, čak i uz ovako zastereo enterijer.

Mazda 6 Driver

pre 2 godine

"Četvorocilindarski turbo-benzinac zapremine 1.3 litra je najnovije generacije i dolazi iz FIAT-ovog razvojnog centra."

Dalje nisam citao.

Sasa NS

pre 2 godine

Vozio sam auto, jako zadovoljan snagom , komforom i udonoscu. Motor mnogo bolje vuce nego Kia 1.6 mrtvi atmo. Pun je opreme i sve radi extra. Ali kada citam komentare jasno vidim da niko nije probao ali zato svi kritikuju i imaju odbojnost, ja licno dok ne probam niti hvalim niti kritikujem.

Milan

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Mercedes u svoju luksuznu E klasu sad ubacuje 1.6 dizela sa 160 konja. Hoces da ti kazem kako ide? Cetiri odrasle osobe kroz Nemacku brzina oko 200-210 kmh, ponasa se kao da ide 120 u smislu kulture rada i lakoce odrzavanja tako velike brzine, bez i malo napora. Inace fabricki mu je limit na 225kmh.
Takve performanse su pre 10-15 godina imali 3.0 motori snage oko 180 konja.
Tehnika napreduje.

jo

pre 2 godine

Za ove sto se. pitaju ko pravi FIATu motore- Fiat ima jednu od najvecih fabrika za razvoj istrazivanja i sklapanje motora FPT(FIAT Powertrain technologies) koja je nastala kada je FIAT kupio( dokupio) udeo u fabrici VM motori( gde. je do tada imao ucesce od 50%). 3 najvece fabrike VM motori pod patronatom FIATa bile su( jos uvek su) u Italiji, Brazilu i J. Koreji( KIA/Hyndai Tuscon/Sportige prve generacije koriste 2.0crdi VM motori dizel motor- FIATov tj.) tako da je sva tehnologija koja se koristi, dokazana i testira na, najcesce, prvo u Brazilu pa svugde... Ranije generacije motora 1.2 1.4 FIRE( Fully Integrated Robotised Engine) takodje su pravljene po istom principu i vazile su za jedne od najpouzdanijih malolitraznih benzinskih motora a o dizelima ne treba trositi reci- Multijet je sinonim za pouzdanost i dugotrajnost kad je rec o dizelima...

sempervivum

pre 2 godine

У свим приказима које сам до сада видео или читао људи су били пријатно изненађени ослањањем и понашањем на неравнинама и општим утиском о овом џипу. Само је цена била прејака.
У последње време видим да се нуде само 4х2. Џип нема смисла без 4х4.

gagi4

pre 2 godine

.S. Ko kaže da je 2 cilindra malo ?
(Čeki opinionista del cazzo, 20. maj 2021 17:46)

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!

gagi4

pre 2 godine

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!
(gagi4, 20. maj 2021 19:50)

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.
(Dzems Blond, 21. maj 2021

Stvarno ne razumem sta hoces da kazes, da sam nesto slagao? Lepo sam napisao da ja vozim taj auto, imam ga vec 5 godina, kupio ga novog, inace se proizvodi sa tim motorom od 2013. god. E, sad, ja da te ucim kako se koristi internet ako zelis nesto da saznas, stvarno ne mogu!

realno

pre 2 godine

Dobar je Compass, samo sa ovim malim turbakom je diskutabilna potrosnja za ovu klasu. "10L gradska voznja po toplom vremenu"... Onda zimi u voznji kreni-stani, sta ce da bude 12-15L?!
Hybrid je vrhunski + pogon 4xe, ali sa cenom onda ide u klase iznad.
Lep je auto , nema sta, al konkurencija u ovoj klasi je mnogo jaka!
(Mickey, 20. maj 2021 11:52)

Druze sva vozila tog gabarita, jos benzinci trose minimum 10 po gradu. Cak i dizel vozila jace konjaze toliko trose.

Spasli ste me

pre 2 godine

Neizmerno zahvalan dvojici vlasnika koji su svoja iskustva ovim italijanskim boflom i domaćim ovlašćenim serviserima istog u dva grada podelili na internetu, pod punim imenom i prezimenom.

Redster ??

pre 2 godine

@Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)
Evo ja ću posto sam magistar mašinstva a može i iz prakse. Obrtni moment je ključno bolji kod malih turbaca. Lakše se zavrte, manje troše, manja registracija, manje ulja i zabavniji su za vožnju. Mazdu koju sam vozao atmosferca u odnosu na pet ili šest turbaca klasifikujem kao penzos auto iliti auto koji neće da ide. Uz sve to lepo je uplatiti automatik jer tek onda malo troši i bolje ide.

Milan

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...
(Čiča Miloje, 20. maj 2021 20:34)

Vid da ti je jedan lik vec odgovorio, evo i ja cu opet. Pazi, mene sramota tvog komentara. Prijatelju ti si izgleda totalno operisan sto se automobilske industrije tice, ili je za tebe vreme stalo 1990 godine. Ja ponavljam, LICNO sam bio u Mercedesu sa jos 3 odrasle osobe kada smo kroz Nemacku se lagano vozili 210kmh u Mercedesu E200 1.6/160 konja, maksimalna brzina mu je 225kmh.
Brate , ako si toliko zaostao, pa postoji internet i jos bolje yutub, tamo imas sve crno na belo. Ukucaj na yutubu E200 1.6 i dobices dokaze u video formatu kako se vozi taj model sa tim motorom. Dobro se informisi pre nego sto nesto napises.

Heroj Pinki

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.

par zapažanja

pre 2 godine

Kod Compasa Limited nema ACC, a kod Renegade ima.
U Renegade pozadi može da sedne mnogo viša osoba nego u Compas.
Redovno održavanje za ovaj motor je veoma povoljno, za 120 kkm košta manje nego za corollu 1,2T, mazdu G122, fabiju TSI 95 ...
Opcioni rezervni točak košta samo 100 evra.
"Veliki servis" je smešno jeftin.
Obrtaji pri 130 km/h su veoma razumni za benzinca, kao i potrošnja za benzinsko vozilo ove čeone površine i klase.
Vredi svratiti u salon i pogledati. Njega i Renegade. Uporediti. Niko ne kaže da ih nužno i kupite. Ali, akcijske cene su im veoma povoljne. Doduše, skupe im prednje gumene patosnice - one duboke, kao kadice. Plitke gumene su povoljne.

Neko iz mase

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Ocigledno da nisi citao pravi materijal.

Na autuputu, odnosno u umerenom rezimu voznje manji motor trosi manje goriva iz vise razloga, a to je rezultat smanjenja gubitka energije - ukupno se manje greje. U umerenom rezimu rada turbo ne igra neku posebnu ulogu, jer je snaga potrebna za odrzavanje brzine relativno mala.
Sto se tice stani-kreni gradske voznje, usteda u gorivu je jos veca, turbo nema ulogu u procesu i mali motor trosi manje goriva.
Kada se 'nagazi' mali turbo motor proizvede mnogo vise snage (obrtnog momenta), narocito pri niskim obrtajima, nego atmosferac slicne snage.

Kasnjenje turba (neki je zovu je turbo rupa, ali zasto ne znam) ima vise resenja, tako da na modernim motorima turbo lag gotovo da ne postoji. Dva turbo punjaca, twin scroll, mali supercharger i veci turbo su razne kombinacije koje eliminisu ovaj nedostatak.

hemodroid

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...
(Čiča Miloje, 20. maj 2021 20:34)

Naravno da postoji E 200d 1,6 sa 160 konja, fabricki podaci: ubrzanje 8 sekundi maks. brzina 224 km/h.Ali ovde ionako pisu samo oni koji pojma nemaju...

Nebitan Lik

pre 2 godine

Dzip bez 2.000 kubika neću ni da pogledam , a ne da kupim.
(Zix, 20. maj 2021 15:45)
Prijatelju, 9sekundi do 100km/h
270nm
Šteta što ništa ne znaš o motorima.
Taj motor bi u hachu do 1000kg grabio za 7,5 sekundi do 100km

surovo realan

pre 2 godine

Koliko komentara ni jedan konkretan sem floskula kako je to Fiat i na zapreminu motora e pa da pojasnim prednosti 1.3 turba u odnosu 2.0 atmo... Pogledajte ubrzanja a posebno medjuubrzanja prerhodne verzije RAV4 sa 2.0 , Honde CRV 2.0 i sve ce vam biti jasno takodje mozete uzeti u najnoviji Mazdin 2.0 skyactiv X koji je po navodima izvukao maximum iz 2.0 atmo pa je opet u praksi losiji! Imao sam licno Golf 3 GTI sa 115ks a skoro sam vozio Polo 1.0 tsi sa 110ks i ne da ide nego ga kida u svakom pogledu... E sad kvlaitet je sigurno na strani atmosferaca ali proizvodjaci jednostavno ne misle kako ce se pokazati vozilo nakon 10 godina i 300.000 km kada stigne na balkan...

Over And Out

pre 2 godine

(Redster ??, 20. maj 2021 20:03)
Vidite, magistre, specifikacije ovot turbo 1.3 motota što se tiče potrošnje na auto putu i po gradu su u litar jednake kao i kod mog automobila koji ima 2000 kubika i 140 konja. Pošto živimo u potrošačkom društvu, nisam baš uveren u humanizam i altruizam belosvetskih trgovaca gde je u centru svega potrošač. Pre verujem u agresivni marketing automobilske industrije kojim se konzumentima ispira mozak mantrom da je manje više, da je noć dan i da su mošnice bubrezi.

maxy

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52

Osim otrcanih floskula, i dalje nisi pružio nikakvu argumentaciju na moje pitanje. Ako nisi znao, nije ni trebalo da se javljaš bespotrebnim komentarom.
(Alex, 20. maj 2021 20:33)

Kakvu argumentaciju da dam kupcu polovnog automobila? Za proizvođača automobila postoji samo prvi kupac i tačka. Šta će biti sa automobilom kada izađe iz garancije i kada dođe na Balkan proizvođača baš zab...

Ako te ne mrzi, vrati se na automobilske članke od pre 20ak godina. Ista priča koju ti pričaš se vrtela i za CR dizele (era kada su dizeli dobili na snazi i obrtnom momentu). Kada su se pojavili dizeli od cca 2000 ccm i 150+ ks stručnjaci na našim auto portalima su im davali male šanse. 20 godina kasnije, na žalost, imamo čast da utvrdimo da su ti motori i dalje dobri (to što ne ispunjavaju ekologiju je druga stvar).

Nemoj da se sekiraš, ovo što se danas vozi na zapadu, za 10 godina biće ovde standard i voziće se.

vozac amater

pre 2 godine

Toliko su dobri mali turbo motori, da uz doplatu dobijate normalne motore, vece snage i cene. Molim objasnite mi, kako je nesto sto je jeftinije i u osnovnom paketu, bolje od skupljih paketa opreme, sa 4tvoro cilindricnim i vecim motorima?

čiča

pre 2 godine

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52)

Tačno.

Evo i na ovu vest se našao jedan da pomene dp filter i plivajući zamajac.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Da sačekam još malo i pustim im foru do pojave motora od 650 kubika , tri -turba i 180 konja...to će biti prava mera.

P.S. Ko kaže da je 2 cilindra malo ?

ЦриптоY4r3t|n4

pre 2 godine

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.
(Dzems Blond, 21. maj 2021 08:44)

nemoj da se skiraš, imaćeš opciju ili to što si napisao, ili EV sa 400 ks.
pa ti odluči šta ti je draže.

mada realno, nema ti šta da odlučuješ, uzimaš onaj krš koji ti doteraju, tvoje je samo da odšljakaš tih 8 sati dnevno. bez da mnogo razmišljaš, to je opasno ovde.

Nebitan Lik

pre 2 godine

@Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)
Dovoljno je da ima manju emisiju štetnih gasova a ima i manju potrošnju.

Čiča Miloje

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...

Čiča Miloje

pre 2 godine

Redster ??, 20. maj 2021 20:03)

Za ovo što si napisao dovoljna ti je bila i srednja ekonomska ... Nisi morao da magistriraš mašinstvo ...
Inače prednosti daunsajzinga su u smanjenju mase, a time i celog auta, a time i manje portošnje, a time i smanjenja troškova proizvodnje, a time (kao) niže cene... oćeš mojega, ovo poslednje!
I jedino što osetiš je da turbo iznad odredjenog broja obrtaja bolje povuče...

Odgovor

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Manja potrošnja pri manjim obrtajima, tj. normalnoj gradskoj vožnji, samim tim smanjenje zagadjenja. Malo oštrija vožnja, ulaženje u visoke obrtaje, vrlo brzo anulira tu prednost. Manje su trajni od atmosferca veće kubikaže (ako se poredi isti kvalitet izrade) jer obavljaju više ciklusa za isti rad. Doduše, pri normalnoj eksploataciji to nije tako očigledno. Može se osetiti ponekad nedostatak snage. Mislim da su benefiti ipak mnogo veći i za svakodnevne potrebe ti motori su i više nego dovoljni.

Alex

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52

Osim otrcanih floskula, i dalje nisi pružio nikakvu argumentaciju na moje pitanje. Ako nisi znao, nije ni trebalo da se javljaš bespotrebnim komentarom.

Beograd 011

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Imao sam dve godine Hondu CRV 2.0 atmosferac od 150ks. Doduse sa 4x4 pogonom koji je bio jedina opcija. Iskreno to je bio prilicno trom auto. Dok se zaleti treba mu puno vremena, a preko 140km/h potrosnja je ogromna. Ni po gradu nije bio cvecka, ali ocekivano. Nema turbo rupu, ali ni onog udarca snage kad zatreba, sve dok motor ne udje u crveno i potera i onog stopedesetog konjica da se povuce.

U teorii bi na dugi rok manji tubobenzinci trebalo da budu startniji, tj da imaju bolju krivu obrtnog momenta i da trose manje goriva na dugi rok. Cak nisam siguran ni da su mnogo jeftiniji za proizvodnju. To malo gvozdja sto se ustedi na masi motora, nadoknadi se skupom turbinom i ostalom elektronikom.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Vozio sam auto, jako zadovoljan snagom , komforom i udonoscu. Motor mnogo bolje vuce nego Kia 1.6 mrtvi atmo. Pun je opreme i sve radi extra. Ali kada citam komentare jasno vidim da niko nije probao ali zato svi kritikuju i imaju odbojnost, ja licno dok ne probam niti hvalim niti kritikujem.
(Sasa NS, 20. maj 2021 18:40)
Auu šta si našao da porediš?!
Taj atmo 1.6 u Sportage se vuče preko 12sekundi do 100km/h.

Dzems Blond

pre 2 godine

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!
(gagi4, 20. maj 2021 19:50)

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.

Nebitan Lik

pre 2 godine

(Zavisi, 24. maj 2021 01:11)
Niko ne govori o tri cilindra a ovaj u comoasu to svakako nije, a nije ni 1.0, niti je umirući.
1.3 sa 150ks i max obrtnim momentom na 2500 obrtaja ne umire.Vrti se na manjem broju obrtaja od atmo benzinaca i sahraniće većinu njih.Shvatite da je turbo benzinski motor izdržljiv kao dizel, a nije traktor.Tu ne mislim na 1.0 sa tri cilindra i 120ks, već motore od 1.3 pa na gore.

Alex

pre 2 godine

maxy, 21. maj 2021 09:24)

Za tvoju informaciju, kupac sam novih automobila, zato i pitam. I to ozbiljno pitam nekog strucnog iz masinske struke koji se razume. Ako ne znas , opet kazem, nisi morao da se javljas.

Guliver

pre 2 godine

@Odgovor:

Jeste odgovor, ali pogresan:

"...Manje su trajni od atmosferca veće kubikaže (ako se poredi isti kvalitet izrade) jer obavljaju više ciklusa za isti rad...."

Na koje cikluse si mislio? Turbo u poredjenju sa atmo motorom dobija samo vise vazduha (i goriva) u cilindar pri usisnom taktu i time oponasa motor vece radne zapremine. Broj obrtaja turbo motora se ne razlikuje od atmo motora.

Sa druge strane isporuka max obtnog momenta kod turbo motora pocinje na znacajno nizim obrtajima nego kod atmo motora. Vrlo cesto je taj broj od 1,250 do 1,350 RPM, dok kod atmosferca max obtni moment se isporucuje uglavnom od 2,400 obrtaja pa nadalje.

Tako da turbo, odnosno svi motori sa indukcionim usisom daju vise snage iz manje radne zapremine. Ali, bitno je naznaciti da su takvi motori konstruisani in napravljeni za intenzivnije uslove eksploatacije.

Neko iz mase

pre 2 godine

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.
(Neko iz mase, 23. maj 2021 21:25)
Navedi savremene atmo benzince sa obrtnim momentom ispod 3500obrtaja.Ne postoje.Čak i da postoje u manjini su.Ja ih nisam našao.Većina je preko 4000 obrtaja i to debelo.
(Nebitan Lik, 24. maj 2021 21:47)

Tvoj komentar je besmislen.
Svaki motor isporucuje obrnti moment onog trenutka kada se pokrene. Sila koja je rezultat rada startera kao i sila koja je rezultat paljenja i exspanzije goirva u cilindru je tada usmerena na polugu (klipnjacu). Sila x duzina poluge = obrtni moment.

Da si pomenuo maksimalni obrtni moment, to bi bila druga prica. Doduse razlike u broju obrtaja motora izmedju maksimalnog i korisnog obrtnog momenta postoji. I uglavnom je max oko 3,500 do 3,800 obrtaja. Ali obrtni moment koji je sasvim dovoljan za normalnu, i malo zustriju voznju je atmo motora uglavnom oko 2,400.

Ivan

pre 2 godine

Alex,

evo ja ću da ti odgovorim, a nisam mašinski inženjer, samo srednja mašinska, zamisli.
Od tebe se očekuje da poveruješ da je to ''OK'' i ''dovoljno'' i da daš pare.
FIAT pravi skromne kante koje se jeftino održavaju još od 2000, tako su i propali. Po neki dobar motor (sa jadnim agregatima, koji vrisnu do 100k, dakle pumpe za gorivo i ostalo, a o bedno lošoj elektronici da ne govorim) Enterijer kao GSP autobus.

Pronađi na YouTube Ford F-150, F-250 itd pa vidi motore koje imaju recimo - 6.2L SOHC 2-valve Flex Fuel V8 (F-250/350) i onda vidi kako ovo kod FIAT-a ''može''. Sve će ti biti jasno. To je prava stvar a ovo je italijanska šarena laža i lepak za budale. Vidi kako se ovo kotira u toj klasi u Americi i zašto.
Ovo je za ljude koji hoće veliko a nemaju para, pa nek komšiluk vidi bar nešto.

Djole

pre 2 godine

ne znam za e klasu ali ja imam c klasu kupe sa tim 1.6 motorom od 160 odnosno 156 konja. maksimalna brzina kojom sam vozio je 244kmh u 5oj brzini u 6 oj je max 235

Zavisi

pre 2 godine

@(Nebitan Lik, 23. maj 2021 21:03)

Stari su imali max obrtni momment vec na 3000 obrtaja, ovi poslednji i daleko preko 4000 obrtaja. Ipak, nije bitan samo max obrtni moment, vec cela ta kriva, dzabe puno Nm ako je strma sa obe strane, takodje dzabe i ako imate 200Nm, ako imate 1.0 motor i 3 cilindra koji umire posle 5000 obrtaja ili kao kod traktora imate 300Nm, ali kazaljka ide samo do 4500 obrtaja. Meni linearna isporuka snage/momenta pruza najlepsi osecaj, po mogucstvu ne ispod I6, V6 motora, 4cil su ok kompromis, a 3cil su zlo koje trese posle par godina vise nego dizelas, pricam iz iskustva.

Nebitan Lik

pre 2 godine

(Guliver, 22. maj 2021 00:41)
Da li si ti upravo rekao da se turbo benzinci vrte na istim obrtajuma kao atmo?
Ne prijatelju, vrte se kao dizel motori.Turbo benzin 1.6 koji imam, sa 177ks se vrti na 3000obrtaja pri brzini od 160km/h.
Da,max obrtaja je 6500 da bi mogao da potegne i ostavi nekog atmo benzinca te kubikaže u prašini iza sebe.

Milan

pre 2 godine

Peugeot sa motorom 1.2/130 automatikom je svetlosnu godinu ispred ovog gutaca benzina u FIATu, oni nikad nisu imali dobre benzinske motore, a uz sve to i ubedljivo najvise trose.

ns ja

pre 2 godine

Vozio, doduše novi model, cena oko 24.000eur (nešto manje opreme od ovoga - mislim da nema panorama krov, radar okolo 360°).

Sve je zaista super po gradu i lokalu, osim meni se ne sviđa potrošnja, a pogotovo mi se ne sviđa ponašanje kada izađete na autoput. Tu gde ja volim da zaglavim tempomat na onih 150km/h (na satu), e tu se dere, i muči, i troši...

Mog starog (još uvek pod garancijom) megana sa 1.5 dci nije nadmašio, a ne bi trebalo da je teško kupiti bolji novi auto za više para..(nebo bolje ide na velikim brzinama, uz mnogo manju potrošnju i isti Nm!)

Zapravo sviđa mi se jedino automatski menjač i taj SUV izgled koji treba da laže okolinu da sam uspeo u životu, imponuje mojim kompleksima! (ipak, mali čovečuljak u glavi mi govori da to nije mudra kupovina)

Novi megane grandcoupe (opet 1.5dci ali automatik) je bolja ponuda za manje para, ali ulica ne uzdiše (a bogami ni ja!)

A pogledajte npr novi megane conquest, ej koji bezobrazluk za cenu (bez hibrida i sa tce1.3 sa svega 140ks za cca 30.000eur!?) doduše lepo su ga završili ali cena otrežnjuje, a i videćemo da li je to vašarski izgled kada prođe oduševljenje prvom pojavom novog modela...

Konačno, ko voli ovakav dizajn i nije vozio neki bolji/pametniji agregat u svom autu, zaista može da prođe, ali SUV imidž uz ovaj motor i ovu potrošnju ima svoju (visoku) cenu u godinama koje slede nakon kupovine.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Sa druge strane isporuka max obtnog momenta kod turbo motora pocinje na znacajno nizim obrtajima nego kod atmo motora. Vrlo cesto je taj broj od 1,250 do 1,350 RPM, dok kod atmosferca max obtni moment se isporucuje uglavnom od 2,400 obrtaja pa nadalje.


Kod atmo benzinca se max obrtni moment nikako ne isporučuje na 2400 obrtaja već na preko 4000obrtaja

Neko iz mase

pre 2 godine

Kod atmo benzinca se max obrtni moment nikako ne isporučuje na 2400 obrtaja već na preko 4000obrtaja
(Nebitan Lik, 23. maj 2021 21:03)

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.
(Neko iz mase, 23. maj 2021 21:25)
Navedi savremene atmo benzince sa obrtnim momentom ispod 3500obrtaja.Ne postoje.Čak i da postoje u manjini su.Ja ih nisam našao.Većina je preko 4000 obrtaja i to debelo.

Dzems Blond

pre 2 godine

@gagi4

Kad ne znas da vozis, ide bolje i od Hemi V8 motora. Ranije sam demantovao ove traktoriste da su njihovi Nm beznacajni kad napicis atmosferca, sad moram i vas sa usisivacima da edukujem. Da je dovoljan za grad, jeste, ali da ide... pa jos bolje od 1.6 atmosferca...

Ivica

pre 2 godine

Čitam komentare ljudi. Žao mi je što nisam imao prilike da pre kupovine čujem mišljenje vlasnika.
Ponosni sam vlasnim 1.3 GDI 150KS Limited. Automobil je čudo. Udobnost dva koplja iznad klase. Motor je nečujen, elastičan na magistralnom putu u sport režimu vožnje troši 6,3l bezolovnog benzina pri oštroj vožnji na magistralnom putu do 130 km/h (izvinjavam se zbog kršenja propisa) . U odnosu na BMW 316i 1.9 (E46). Ovo je totalno druga filozofija života. Hteo sam Mazdu CX5 2,0 koja se čeka po 8 meseci, ovaj model je bio dostupan odmah. Vozne karakteristike su na strani JEEPa od 1300ccm, naravno da je tehnologija Fiata deo tehnologije Alfa Romea, Ferarija... Za sve koji se razmišljaju i dvoume, moj savet je: Samo hrabro, nema greške!
Pozdrav svima

Aca

pre 8 meseci

Tema je stara ali posle godinu dana da napisem svoje utiske (za verziju sa automatskim menjacem). Auto je udoban, relativno tih, zavrsna obrada je solidna. Motor je takodje veoma elastican i snazan. Mozda je mana sto se tice udobnosti nesto uspravniji polozaj naslona zadnje klupe, ali mesta ima dovoljno ako niste previse visoki.
Ali postoji jedna stvar koja potpuno kvari dojam ovog automobila, a to je menjac. Potuno je neadekvatan za ovaj auto i deluje kao da je pozajmljen iz nekog atmosferca koji nema preko sto konja. Cesto zadrzava visoke obtraje i kasni sa promenom brzina. Takoje u normalnom rezimu voznje odziv na papucicu gasa je nekako uspavan i auto postaje suvise trom. Ako prebacite na SPORT rezim odziv na gas postaje trenutan, sto je svakako bolje ali promene brzina se odvijaju na nepotrebno visokom broju obrtaja. Sve ovo znacajno podize i potrosnju goriva koja ide po gradu i preko 12l, a u proseku preko 8l.
Sve izleda potpuno drugacije kada rucno menjate brzine i tek onda sticete dojam o mogucnostima ovog motora, ali cemu onda automatski menjac?

Mazda 6 Driver

pre 2 godine

"Četvorocilindarski turbo-benzinac zapremine 1.3 litra je najnovije generacije i dolazi iz FIAT-ovog razvojnog centra."

Dalje nisam citao.

Milan

pre 2 godine

Peugeot sa motorom 1.2/130 automatikom je svetlosnu godinu ispred ovog gutaca benzina u FIATu, oni nikad nisu imali dobre benzinske motore, a uz sve to i ubedljivo najvise trose.

Dzems Blond

pre 2 godine

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!
(gagi4, 20. maj 2021 19:50)

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.

Ivan

pre 2 godine

Alex,

evo ja ću da ti odgovorim, a nisam mašinski inženjer, samo srednja mašinska, zamisli.
Od tebe se očekuje da poveruješ da je to ''OK'' i ''dovoljno'' i da daš pare.
FIAT pravi skromne kante koje se jeftino održavaju još od 2000, tako su i propali. Po neki dobar motor (sa jadnim agregatima, koji vrisnu do 100k, dakle pumpe za gorivo i ostalo, a o bedno lošoj elektronici da ne govorim) Enterijer kao GSP autobus.

Pronađi na YouTube Ford F-150, F-250 itd pa vidi motore koje imaju recimo - 6.2L SOHC 2-valve Flex Fuel V8 (F-250/350) i onda vidi kako ovo kod FIAT-a ''može''. Sve će ti biti jasno. To je prava stvar a ovo je italijanska šarena laža i lepak za budale. Vidi kako se ovo kotira u toj klasi u Americi i zašto.
Ovo je za ljude koji hoće veliko a nemaju para, pa nek komšiluk vidi bar nešto.

Heroj Pinki

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.

maxy

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.

Redster ??

pre 2 godine

@Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)
Evo ja ću posto sam magistar mašinstva a može i iz prakse. Obrtni moment je ključno bolji kod malih turbaca. Lakše se zavrte, manje troše, manja registracija, manje ulja i zabavniji su za vožnju. Mazdu koju sam vozao atmosferca u odnosu na pet ili šest turbaca klasifikujem kao penzos auto iliti auto koji neće da ide. Uz sve to lepo je uplatiti automatik jer tek onda malo troši i bolje ide.

Alex

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52

Osim otrcanih floskula, i dalje nisi pružio nikakvu argumentaciju na moje pitanje. Ako nisi znao, nije ni trebalo da se javljaš bespotrebnim komentarom.

Spasli ste me

pre 2 godine

Neizmerno zahvalan dvojici vlasnika koji su svoja iskustva ovim italijanskim boflom i domaćim ovlašćenim serviserima istog u dva grada podelili na internetu, pod punim imenom i prezimenom.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Da sačekam još malo i pustim im foru do pojave motora od 650 kubika , tri -turba i 180 konja...to će biti prava mera.

P.S. Ko kaže da je 2 cilindra malo ?

Milan

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Mercedes u svoju luksuznu E klasu sad ubacuje 1.6 dizela sa 160 konja. Hoces da ti kazem kako ide? Cetiri odrasle osobe kroz Nemacku brzina oko 200-210 kmh, ponasa se kao da ide 120 u smislu kulture rada i lakoce odrzavanja tako velike brzine, bez i malo napora. Inace fabricki mu je limit na 225kmh.
Takve performanse su pre 10-15 godina imali 3.0 motori snage oko 180 konja.
Tehnika napreduje.

sempervivum

pre 2 godine

У свим приказима које сам до сада видео или читао људи су били пријатно изненађени ослањањем и понашањем на неравнинама и општим утиском о овом џипу. Само је цена била прејака.
У последње време видим да се нуде само 4х2. Џип нема смисла без 4х4.

Čiča Miloje

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...

Mickey

pre 2 godine

Dobar je Compass, samo sa ovim malim turbakom je diskutabilna potrosnja za ovu klasu. "10L gradska voznja po toplom vremenu"... Onda zimi u voznji kreni-stani, sta ce da bude 12-15L?!
Hybrid je vrhunski + pogon 4xe, ali sa cenom onda ide u klase iznad.
Lep je auto , nema sta, al konkurencija u ovoj klasi je mnogo jaka!

Over And Out

pre 2 godine

(Redster ??, 20. maj 2021 20:03)
Vidite, magistre, specifikacije ovot turbo 1.3 motota što se tiče potrošnje na auto putu i po gradu su u litar jednake kao i kod mog automobila koji ima 2000 kubika i 140 konja. Pošto živimo u potrošačkom društvu, nisam baš uveren u humanizam i altruizam belosvetskih trgovaca gde je u centru svega potrošač. Pre verujem u agresivni marketing automobilske industrije kojim se konzumentima ispira mozak mantrom da je manje više, da je noć dan i da su mošnice bubrezi.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Vozio sam auto, jako zadovoljan snagom , komforom i udonoscu. Motor mnogo bolje vuce nego Kia 1.6 mrtvi atmo. Pun je opreme i sve radi extra. Ali kada citam komentare jasno vidim da niko nije probao ali zato svi kritikuju i imaju odbojnost, ja licno dok ne probam niti hvalim niti kritikujem.
(Sasa NS, 20. maj 2021 18:40)
Auu šta si našao da porediš?!
Taj atmo 1.6 u Sportage se vuče preko 12sekundi do 100km/h.

vozac amater

pre 2 godine

Toliko su dobri mali turbo motori, da uz doplatu dobijate normalne motore, vece snage i cene. Molim objasnite mi, kako je nesto sto je jeftinije i u osnovnom paketu, bolje od skupljih paketa opreme, sa 4tvoro cilindricnim i vecim motorima?

Čiča Miloje

pre 2 godine

Redster ??, 20. maj 2021 20:03)

Za ovo što si napisao dovoljna ti je bila i srednja ekonomska ... Nisi morao da magistriraš mašinstvo ...
Inače prednosti daunsajzinga su u smanjenju mase, a time i celog auta, a time i manje portošnje, a time i smanjenja troškova proizvodnje, a time (kao) niže cene... oćeš mojega, ovo poslednje!
I jedino što osetiš je da turbo iznad odredjenog broja obrtaja bolje povuče...

Duki NS

pre 2 godine

Jel sam ja možda propustio u tekstu da pročitam, ali ne vidim nigde koja je aukcijska cena za ovaj model? Slažem se sa svim komentarima, ali kao neko ko nikada nije imao novo vozilo i ceo život vozi polovnjake, bio bih i više nego zadovoljan sa ovim autom i motorom, pa neka ide život.

Dzems Blond

pre 2 godine

@gagi4

Kad ne znas da vozis, ide bolje i od Hemi V8 motora. Ranije sam demantovao ove traktoriste da su njihovi Nm beznacajni kad napicis atmosferca, sad moram i vas sa usisivacima da edukujem. Da je dovoljan za grad, jeste, ali da ide... pa jos bolje od 1.6 atmosferca...

Neko iz mase

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Ocigledno da nisi citao pravi materijal.

Na autuputu, odnosno u umerenom rezimu voznje manji motor trosi manje goriva iz vise razloga, a to je rezultat smanjenja gubitka energije - ukupno se manje greje. U umerenom rezimu rada turbo ne igra neku posebnu ulogu, jer je snaga potrebna za odrzavanje brzine relativno mala.
Sto se tice stani-kreni gradske voznje, usteda u gorivu je jos veca, turbo nema ulogu u procesu i mali motor trosi manje goriva.
Kada se 'nagazi' mali turbo motor proizvede mnogo vise snage (obrtnog momenta), narocito pri niskim obrtajima, nego atmosferac slicne snage.

Kasnjenje turba (neki je zovu je turbo rupa, ali zasto ne znam) ima vise resenja, tako da na modernim motorima turbo lag gotovo da ne postoji. Dva turbo punjaca, twin scroll, mali supercharger i veci turbo su razne kombinacije koje eliminisu ovaj nedostatak.

gagi4

pre 2 godine

.S. Ko kaže da je 2 cilindra malo ?
(Čeki opinionista del cazzo, 20. maj 2021 17:46)

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!

ЦриптоY4r3t|n4

pre 2 godine

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.
(Dzems Blond, 21. maj 2021 08:44)

nemoj da se skiraš, imaćeš opciju ili to što si napisao, ili EV sa 400 ks.
pa ti odluči šta ti je draže.

mada realno, nema ti šta da odlučuješ, uzimaš onaj krš koji ti doteraju, tvoje je samo da odšljakaš tih 8 sati dnevno. bez da mnogo razmišljaš, to je opasno ovde.

Neko iz mase

pre 2 godine

Kod atmo benzinca se max obrtni moment nikako ne isporučuje na 2400 obrtaja već na preko 4000obrtaja
(Nebitan Lik, 23. maj 2021 21:03)

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.

čiča

pre 2 godine

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52)

Tačno.

Evo i na ovu vest se našao jedan da pomene dp filter i plivajući zamajac.

par zapažanja

pre 2 godine

Kod Compasa Limited nema ACC, a kod Renegade ima.
U Renegade pozadi može da sedne mnogo viša osoba nego u Compas.
Redovno održavanje za ovaj motor je veoma povoljno, za 120 kkm košta manje nego za corollu 1,2T, mazdu G122, fabiju TSI 95 ...
Opcioni rezervni točak košta samo 100 evra.
"Veliki servis" je smešno jeftin.
Obrtaji pri 130 km/h su veoma razumni za benzinca, kao i potrošnja za benzinsko vozilo ove čeone površine i klase.
Vredi svratiti u salon i pogledati. Njega i Renegade. Uporediti. Niko ne kaže da ih nužno i kupite. Ali, akcijske cene su im veoma povoljne. Doduše, skupe im prednje gumene patosnice - one duboke, kao kadice. Plitke gumene su povoljne.

Sasa NS

pre 2 godine

Vozio sam auto, jako zadovoljan snagom , komforom i udonoscu. Motor mnogo bolje vuce nego Kia 1.6 mrtvi atmo. Pun je opreme i sve radi extra. Ali kada citam komentare jasno vidim da niko nije probao ali zato svi kritikuju i imaju odbojnost, ja licno dok ne probam niti hvalim niti kritikujem.

realno

pre 2 godine

Dobar je Compass, samo sa ovim malim turbakom je diskutabilna potrosnja za ovu klasu. "10L gradska voznja po toplom vremenu"... Onda zimi u voznji kreni-stani, sta ce da bude 12-15L?!
Hybrid je vrhunski + pogon 4xe, ali sa cenom onda ide u klase iznad.
Lep je auto , nema sta, al konkurencija u ovoj klasi je mnogo jaka!
(Mickey, 20. maj 2021 11:52)

Druze sva vozila tog gabarita, jos benzinci trose minimum 10 po gradu. Cak i dizel vozila jace konjaze toliko trose.

maxy

pre 2 godine

1.3 litara radne zapremine na ovoliko vozilo? Ne znam, nisam mašinski inženjer ali bih voleo da znam kako?
(Alex, 20. maj 2021 11:25)

Ko o čemu baba o uštipcima, a srbi o malolitražnim motorima, dp filteru i plivajućem zamajcu.
(maxy, 20. maj 2021 16:52

Osim otrcanih floskula, i dalje nisi pružio nikakvu argumentaciju na moje pitanje. Ako nisi znao, nije ni trebalo da se javljaš bespotrebnim komentarom.
(Alex, 20. maj 2021 20:33)

Kakvu argumentaciju da dam kupcu polovnog automobila? Za proizvođača automobila postoji samo prvi kupac i tačka. Šta će biti sa automobilom kada izađe iz garancije i kada dođe na Balkan proizvođača baš zab...

Ako te ne mrzi, vrati se na automobilske članke od pre 20ak godina. Ista priča koju ti pričaš se vrtela i za CR dizele (era kada su dizeli dobili na snazi i obrtnom momentu). Kada su se pojavili dizeli od cca 2000 ccm i 150+ ks stručnjaci na našim auto portalima su im davali male šanse. 20 godina kasnije, na žalost, imamo čast da utvrdimo da su ti motori i dalje dobri (to što ne ispunjavaju ekologiju je druga stvar).

Nemoj da se sekiraš, ovo što se danas vozi na zapadu, za 10 godina biće ovde standard i voziće se.

Alex

pre 2 godine

maxy, 21. maj 2021 09:24)

Za tvoju informaciju, kupac sam novih automobila, zato i pitam. I to ozbiljno pitam nekog strucnog iz masinske struke koji se razume. Ako ne znas , opet kazem, nisi morao da se javljas.

surovo realan

pre 2 godine

Koliko komentara ni jedan konkretan sem floskula kako je to Fiat i na zapreminu motora e pa da pojasnim prednosti 1.3 turba u odnosu 2.0 atmo... Pogledajte ubrzanja a posebno medjuubrzanja prerhodne verzije RAV4 sa 2.0 , Honde CRV 2.0 i sve ce vam biti jasno takodje mozete uzeti u najnoviji Mazdin 2.0 skyactiv X koji je po navodima izvukao maximum iz 2.0 atmo pa je opet u praksi losiji! Imao sam licno Golf 3 GTI sa 115ks a skoro sam vozio Polo 1.0 tsi sa 110ks i ne da ide nego ga kida u svakom pogledu... E sad kvlaitet je sigurno na strani atmosferaca ali proizvodjaci jednostavno ne misle kako ce se pokazati vozilo nakon 10 godina i 300.000 km kada stigne na balkan...

Nebitan Lik

pre 2 godine

(Guliver, 22. maj 2021 00:41)
Da li si ti upravo rekao da se turbo benzinci vrte na istim obrtajuma kao atmo?
Ne prijatelju, vrte se kao dizel motori.Turbo benzin 1.6 koji imam, sa 177ks se vrti na 3000obrtaja pri brzini od 160km/h.
Da,max obrtaja je 6500 da bi mogao da potegne i ostavi nekog atmo benzinca te kubikaže u prašini iza sebe.

Nebitan Lik

pre 2 godine

(Zavisi, 24. maj 2021 01:11)
Niko ne govori o tri cilindra a ovaj u comoasu to svakako nije, a nije ni 1.0, niti je umirući.
1.3 sa 150ks i max obrtnim momentom na 2500 obrtaja ne umire.Vrti se na manjem broju obrtaja od atmo benzinaca i sahraniće većinu njih.Shvatite da je turbo benzinski motor izdržljiv kao dizel, a nije traktor.Tu ne mislim na 1.0 sa tri cilindra i 120ks, već motore od 1.3 pa na gore.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.
(Neko iz mase, 23. maj 2021 21:25)
Navedi savremene atmo benzince sa obrtnim momentom ispod 3500obrtaja.Ne postoje.Čak i da postoje u manjini su.Ja ih nisam našao.Većina je preko 4000 obrtaja i to debelo.

Nebitan Lik

pre 2 godine

@Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)
Dovoljno je da ima manju emisiju štetnih gasova a ima i manju potrošnju.

Guliver

pre 2 godine

@Odgovor:

Jeste odgovor, ali pogresan:

"...Manje su trajni od atmosferca veće kubikaže (ako se poredi isti kvalitet izrade) jer obavljaju više ciklusa za isti rad...."

Na koje cikluse si mislio? Turbo u poredjenju sa atmo motorom dobija samo vise vazduha (i goriva) u cilindar pri usisnom taktu i time oponasa motor vece radne zapremine. Broj obrtaja turbo motora se ne razlikuje od atmo motora.

Sa druge strane isporuka max obtnog momenta kod turbo motora pocinje na znacajno nizim obrtajima nego kod atmo motora. Vrlo cesto je taj broj od 1,250 do 1,350 RPM, dok kod atmosferca max obtni moment se isporucuje uglavnom od 2,400 obrtaja pa nadalje.

Tako da turbo, odnosno svi motori sa indukcionim usisom daju vise snage iz manje radne zapremine. Ali, bitno je naznaciti da su takvi motori konstruisani in napravljeni za intenzivnije uslove eksploatacije.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Sa druge strane isporuka max obtnog momenta kod turbo motora pocinje na znacajno nizim obrtajima nego kod atmo motora. Vrlo cesto je taj broj od 1,250 do 1,350 RPM, dok kod atmosferca max obtni moment se isporucuje uglavnom od 2,400 obrtaja pa nadalje.


Kod atmo benzinca se max obrtni moment nikako ne isporučuje na 2400 obrtaja već na preko 4000obrtaja

Beograd 011

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Imao sam dve godine Hondu CRV 2.0 atmosferac od 150ks. Doduse sa 4x4 pogonom koji je bio jedina opcija. Iskreno to je bio prilicno trom auto. Dok se zaleti treba mu puno vremena, a preko 140km/h potrosnja je ogromna. Ni po gradu nije bio cvecka, ali ocekivano. Nema turbo rupu, ali ni onog udarca snage kad zatreba, sve dok motor ne udje u crveno i potera i onog stopedesetog konjica da se povuce.

U teorii bi na dugi rok manji tubobenzinci trebalo da budu startniji, tj da imaju bolju krivu obrtnog momenta i da trose manje goriva na dugi rok. Cak nisam siguran ni da su mnogo jeftiniji za proizvodnju. To malo gvozdja sto se ustedi na masi motora, nadoknadi se skupom turbinom i ostalom elektronikom.

Neko iz mase

pre 2 godine

Kod 20 godina starih automobila to moze biti slučaj.
(Neko iz mase, 23. maj 2021 21:25)
Navedi savremene atmo benzince sa obrtnim momentom ispod 3500obrtaja.Ne postoje.Čak i da postoje u manjini su.Ja ih nisam našao.Većina je preko 4000 obrtaja i to debelo.
(Nebitan Lik, 24. maj 2021 21:47)

Tvoj komentar je besmislen.
Svaki motor isporucuje obrnti moment onog trenutka kada se pokrene. Sila koja je rezultat rada startera kao i sila koja je rezultat paljenja i exspanzije goirva u cilindru je tada usmerena na polugu (klipnjacu). Sila x duzina poluge = obrtni moment.

Da si pomenuo maksimalni obrtni moment, to bi bila druga prica. Doduse razlike u broju obrtaja motora izmedju maksimalnog i korisnog obrtnog momenta postoji. I uglavnom je max oko 3,500 do 3,800 obrtaja. Ali obrtni moment koji je sasvim dovoljan za normalnu, i malo zustriju voznju je atmo motora uglavnom oko 2,400.

Nebitan Lik

pre 2 godine

Dzip bez 2.000 kubika neću ni da pogledam , a ne da kupim.
(Zix, 20. maj 2021 15:45)
Prijatelju, 9sekundi do 100km/h
270nm
Šteta što ništa ne znaš o motorima.
Taj motor bi u hachu do 1000kg grabio za 7,5 sekundi do 100km

Djole

pre 2 godine

ne znam za e klasu ali ja imam c klasu kupe sa tim 1.6 motorom od 160 odnosno 156 konja. maksimalna brzina kojom sam vozio je 244kmh u 5oj brzini u 6 oj je max 235

Odgovor

pre 2 godine

Hajde sad neko da mi objasni koje su tacno prednosti ovog motora u odnosu na atmosferca 2.0 slicne konjaze? Ja i dalje ne razumem poentu downsizinga a procitao sam brdo clanaka o tome.
(Heroj Pinki, 20. maj 2021 15:11)

Manja potrošnja pri manjim obrtajima, tj. normalnoj gradskoj vožnji, samim tim smanjenje zagadjenja. Malo oštrija vožnja, ulaženje u visoke obrtaje, vrlo brzo anulira tu prednost. Manje su trajni od atmosferca veće kubikaže (ako se poredi isti kvalitet izrade) jer obavljaju više ciklusa za isti rad. Doduše, pri normalnoj eksploataciji to nije tako očigledno. Može se osetiti ponekad nedostatak snage. Mislim da su benefiti ipak mnogo veći i za svakodnevne potrebe ti motori su i više nego dovoljni.

hemodroid

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...
(Čiča Miloje, 20. maj 2021 20:34)

Naravno da postoji E 200d 1,6 sa 160 konja, fabricki podaci: ubrzanje 8 sekundi maks. brzina 224 km/h.Ali ovde ionako pisu samo oni koji pojma nemaju...

Milan

pre 2 godine

Milan, 20. maj 2021 19:48)

Milane, mercedes E klase sa motorom 1.6 i 160 ks, koji fabrički ide preko 200 km/h, ne postoji... Taj koji ti je to rekao masno te slagao, a ti se crni Milanče, navuko, samo tako...
(Čiča Miloje, 20. maj 2021 20:34)

Vid da ti je jedan lik vec odgovorio, evo i ja cu opet. Pazi, mene sramota tvog komentara. Prijatelju ti si izgleda totalno operisan sto se automobilske industrije tice, ili je za tebe vreme stalo 1990 godine. Ja ponavljam, LICNO sam bio u Mercedesu sa jos 3 odrasle osobe kada smo kroz Nemacku se lagano vozili 210kmh u Mercedesu E200 1.6/160 konja, maksimalna brzina mu je 225kmh.
Brate , ako si toliko zaostao, pa postoji internet i jos bolje yutub, tamo imas sve crno na belo. Ukucaj na yutubu E200 1.6 i dobices dokaze u video formatu kako se vozi taj model sa tim motorom. Dobro se informisi pre nego sto nesto napises.

gagi4

pre 2 godine

Fiat 500L, 900cm, dva(2) cilindra, 85ks, turbo sa pogonom na metan (CNG)! Vozim ga vec 5 godina, presao oko 240 hiljada, sve po gradu u taksi sluzbi! Sve radi, kao i prvog dana, ide odlicno, malo trosi i niko ne primecuje da mu fale cilindri! Bolje ide od svih benzinaca 1.4 ili 1.6, toliko o tome! Ima mana, nije savrsen, ali o tome neki drugi put!
(gagi4, 20. maj 2021 19:50)

Sledeci auto 1 cilindar 50KS, ali 2,3 turbine, taj ce jos bolje da ide. Znaci svasta ce covek ovde da procita.
(Dzems Blond, 21. maj 2021

Stvarno ne razumem sta hoces da kazes, da sam nesto slagao? Lepo sam napisao da ja vozim taj auto, imam ga vec 5 godina, kupio ga novog, inace se proizvodi sa tim motorom od 2013. god. E, sad, ja da te ucim kako se koristi internet ako zelis nesto da saznas, stvarno ne mogu!

Zavisi

pre 2 godine

@(Nebitan Lik, 23. maj 2021 21:03)

Stari su imali max obrtni momment vec na 3000 obrtaja, ovi poslednji i daleko preko 4000 obrtaja. Ipak, nije bitan samo max obrtni moment, vec cela ta kriva, dzabe puno Nm ako je strma sa obe strane, takodje dzabe i ako imate 200Nm, ako imate 1.0 motor i 3 cilindra koji umire posle 5000 obrtaja ili kao kod traktora imate 300Nm, ali kazaljka ide samo do 4500 obrtaja. Meni linearna isporuka snage/momenta pruza najlepsi osecaj, po mogucstvu ne ispod I6, V6 motora, 4cil su ok kompromis, a 3cil su zlo koje trese posle par godina vise nego dizelas, pricam iz iskustva.

ns ja

pre 2 godine

Vozio, doduše novi model, cena oko 24.000eur (nešto manje opreme od ovoga - mislim da nema panorama krov, radar okolo 360°).

Sve je zaista super po gradu i lokalu, osim meni se ne sviđa potrošnja, a pogotovo mi se ne sviđa ponašanje kada izađete na autoput. Tu gde ja volim da zaglavim tempomat na onih 150km/h (na satu), e tu se dere, i muči, i troši...

Mog starog (još uvek pod garancijom) megana sa 1.5 dci nije nadmašio, a ne bi trebalo da je teško kupiti bolji novi auto za više para..(nebo bolje ide na velikim brzinama, uz mnogo manju potrošnju i isti Nm!)

Zapravo sviđa mi se jedino automatski menjač i taj SUV izgled koji treba da laže okolinu da sam uspeo u životu, imponuje mojim kompleksima! (ipak, mali čovečuljak u glavi mi govori da to nije mudra kupovina)

Novi megane grandcoupe (opet 1.5dci ali automatik) je bolja ponuda za manje para, ali ulica ne uzdiše (a bogami ni ja!)

A pogledajte npr novi megane conquest, ej koji bezobrazluk za cenu (bez hibrida i sa tce1.3 sa svega 140ks za cca 30.000eur!?) doduše lepo su ga završili ali cena otrežnjuje, a i videćemo da li je to vašarski izgled kada prođe oduševljenje prvom pojavom novog modela...

Konačno, ko voli ovakav dizajn i nije vozio neki bolji/pametniji agregat u svom autu, zaista može da prođe, ali SUV imidž uz ovaj motor i ovu potrošnju ima svoju (visoku) cenu u godinama koje slede nakon kupovine.

jo

pre 2 godine

Za ove sto se. pitaju ko pravi FIATu motore- Fiat ima jednu od najvecih fabrika za razvoj istrazivanja i sklapanje motora FPT(FIAT Powertrain technologies) koja je nastala kada je FIAT kupio( dokupio) udeo u fabrici VM motori( gde. je do tada imao ucesce od 50%). 3 najvece fabrike VM motori pod patronatom FIATa bile su( jos uvek su) u Italiji, Brazilu i J. Koreji( KIA/Hyndai Tuscon/Sportige prve generacije koriste 2.0crdi VM motori dizel motor- FIATov tj.) tako da je sva tehnologija koja se koristi, dokazana i testira na, najcesce, prvo u Brazilu pa svugde... Ranije generacije motora 1.2 1.4 FIRE( Fully Integrated Robotised Engine) takodje su pravljene po istom principu i vazile su za jedne od najpouzdanijih malolitraznih benzinskih motora a o dizelima ne treba trositi reci- Multijet je sinonim za pouzdanost i dugotrajnost kad je rec o dizelima...

Reziel

pre 2 godine

Išao sam da pogledam Compass u Novom Sadu, iskreno pre svega zbog cene. Dizajn je po meni odličan, našli su dobar fazon, izgleda robusnije i "zdepastije" od konkurencije što mu daje taj avanturistički i off road šmek. Zaista podseća na Grand Cherokee, spolja dizajn za mene, pun pogodak.
Unutra, sednete, zaista udobno, volan lepo leži, debeljuškast, klasična instrument tabla, sedišta izgledaju sjajno, mogu lepo da se podese. Imate osećaj da je sve solidno i izdržljivo, pa taj robusni stil spolja se prenosi i unutra. Gepek je odličan, ima prostora, mada nisam nešto preterano ni isprobavao.
Mane. Ispred vozača volan i instrumenti su baš lepi i lepo uklopljeni, ali su nekako staromodni. Središnji deo izmedju vozača i suvozača, izgleda kao u Fiatu 500L, sa dodatnom manom. Ispod displeja, svaki sledeći segment komandi i portova je uvučen dodatno unutra. Dakle poslednji nivo (vidi se i na slikama), bude daleko. Navići ćete se, ali je zaista glupo postavljeno. Ručica menjača... Kao reno4. Horor film. Druga stvar koja mi je odmah zasmetala je što u drugom redu sedišta sedite kao da gledate ljudima u teme. Možda kada bih prednje sedište lepo podesio, možda ne bi bilo tako. I mesta za noge je knap, ali ajde, ja sam navikao na malo veći automobil.
Motor je odličan, menjač rekao bih skroz OK, vozili smo se desetak minuta. Auto je jako udoban, lako se vozi, servo je podešen za grad, veoma je prijatan.

Išao sam da gledam i novi Tucson, koji za nešto veću cenu (oko 2.000 evra) nudi komparativnu opremu i 1.6T benzinac ali sa MANUELNIM menjačem. Tamo gde je Compass jak, tu je Tucson slabiji i obrnuto. Konkretno, u Premium opremi Tucson sedišta nemaju kožu i nisu udobna kao kod Compassa Limited, ali je unutrašnjost daleko savremenija i lepša. Motori su rekao bih tu negde, jedino što Jeep ima za nijansu bolji osećaj izrade i izdržljivosti. Možda i zato što je malo staromodan. Ono gde Compass kida je automatski menjač, koji kod Tucsona može da se upari samo sa jačim.benzincem i onda cena ide na 30.000 eura. Naravno može i hibrid ali za 44 hiljade. Tako da, za ovu lovu, kompaktni SUV, sa automatskim menjačem je stvarno top ponuda, čak i uz ovako zastereo enterijer.

Ivica

pre 2 godine

Čitam komentare ljudi. Žao mi je što nisam imao prilike da pre kupovine čujem mišljenje vlasnika.
Ponosni sam vlasnim 1.3 GDI 150KS Limited. Automobil je čudo. Udobnost dva koplja iznad klase. Motor je nečujen, elastičan na magistralnom putu u sport režimu vožnje troši 6,3l bezolovnog benzina pri oštroj vožnji na magistralnom putu do 130 km/h (izvinjavam se zbog kršenja propisa) . U odnosu na BMW 316i 1.9 (E46). Ovo je totalno druga filozofija života. Hteo sam Mazdu CX5 2,0 koja se čeka po 8 meseci, ovaj model je bio dostupan odmah. Vozne karakteristike su na strani JEEPa od 1300ccm, naravno da je tehnologija Fiata deo tehnologije Alfa Romea, Ferarija... Za sve koji se razmišljaju i dvoume, moj savet je: Samo hrabro, nema greške!
Pozdrav svima

Aca

pre 8 meseci

Tema je stara ali posle godinu dana da napisem svoje utiske (za verziju sa automatskim menjacem). Auto je udoban, relativno tih, zavrsna obrada je solidna. Motor je takodje veoma elastican i snazan. Mozda je mana sto se tice udobnosti nesto uspravniji polozaj naslona zadnje klupe, ali mesta ima dovoljno ako niste previse visoki.
Ali postoji jedna stvar koja potpuno kvari dojam ovog automobila, a to je menjac. Potuno je neadekvatan za ovaj auto i deluje kao da je pozajmljen iz nekog atmosferca koji nema preko sto konja. Cesto zadrzava visoke obtraje i kasni sa promenom brzina. Takoje u normalnom rezimu voznje odziv na papucicu gasa je nekako uspavan i auto postaje suvise trom. Ako prebacite na SPORT rezim odziv na gas postaje trenutan, sto je svakako bolje ali promene brzina se odvijaju na nepotrebno visokom broju obrtaja. Sve ovo znacajno podize i potrosnju goriva koja ide po gradu i preko 12l, a u proseku preko 8l.
Sve izleda potpuno drugacije kada rucno menjate brzine i tek onda sticete dojam o mogucnostima ovog motora, ali cemu onda automatski menjac?