Ponedeljak, 17.05.2021.

10:49

Osobe sa Aspergerovim sindromom vide, čuju i osećaju svet drugačije: Ima ih među poznatima FOTO

Izvor: S.Vasiæ

Osobe sa Aspergerovim sindromom vide, èuju i oseæaju svet drugaèije: Ima ih meðu poznatima FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Marina

pre 2 godine

Brusli, pomesao si sa ADHD poremecajem, koji po tebi ne postoji?
Zasto onda deci daju te dijagnize ADHD, tj.hiperkinetski poremecaj sa poremecajem paznje?

Mislim....

pre 2 godine

Али, све више се од здравих и нормалних тражи да ћуте и трпе нездраве и ненормалне. А ни то није ни здраво ни нормално. Људи то осећају.
(Јабучило, 18. maj 2021 08:59)
Nezdravi i nenormalni su ti bili i Njutn, Tesla, Ajnstajn i mnogi drugi naucnici. Zato danas i nema toliko velikih dostignuca jer se sansa daje normalnima a oni su normalni tj relativno prosecni, dobrim studentima streberima i slicno.
I ne razumem sta se od tebe "zdravog i normalnog" ocekuje, da cutis i trpis Maska i Gejtsa i slicne. Pa eto nemoj da ih trpis ajde sta bi ti hteo?

Amira NP

pre 2 godine

Volim po ceo dan da radim samostalne poslove. Rad po kući i bašti. Nesigurna sam u sebe. Komunikacija sa suprotnim polom nikakva. Nema flerta, ljubavi i ostalog što ide uz to. Znači ljubavnih veza i braka nema i nikad ih neće biti. To sam znala još kao devojčica dok sam bila. Prijatelja nema i nikad ih bilo nije, niti će ih biti. Vrlo često razmišljam smislu života. U svari o besmislu. Da nema mojih bližnjih ne znam kako bih dalje, a s druge strane ni s njima ne mogu jer me očigledno ne razumiju. Idem tako dan za danom, bez cilja. Vidjeću do kad mogu.

brm

pre 2 godine

Problem je što se normalnost definiše onim što poseduje većina. Ako postoje prihvaćene norme od strane većine kako se izražavaju emocije, kako se komunicira,...onda manjina mora tome da se prilagodi ili je odmah proglase bolesnom. Bukvalno, da je normalno da se rađamo sa jednom rukom, ljudi sa dve ruke bi bili proglašeni nakazama. Verovatno bi im i tokom rođenja jednu ruku odstranjivali da im otklone "urođeni poremećaj".

iph

pre 2 godine

Ja imam sindrom lenjosti. Bolestan sam za kucanske poslove. Žena nikako da prihvati moju dijagnozu.

A komsijsko dete sa 5 godina maltretira i svoje roditelje i decu unaokolo, psuje ko kocijas, uzas blagi… kazu njegovi roditelji: poremecaj paznje i hiperaktivan. Inace, je divan, vaspitan, prepametan.

To su vam dvostruki arsini. Neko ima dijagnozu, a neko ženu da mu govori da je lenj.

Јабучило

pre 2 godine

U ovim komentarima se lepo vidi da smo mi ljudi kao vrsta netolerantni, samoživi, jako površni, bez razumevanja za druge i pre svege zli i nadasve glupi!
(uzročno/posledično, 17. maj 2021 20:27)

Није ти пало на памет да модерно западно друштво (а ту смо и ми) клизи озбиљно ка, еволутивно гледано, негативној селекцији? Не кажем да треба да примењујемо спартанске принципе, сачувај боже. Али, све више се од здравих и нормалних тражи да ћуте и трпе нездраве и ненормалне. А ни то није ни здраво ни нормално. Људи то осећају. Оно што називаш одсуством емпатије је одређен вид самоодбране. Јесмо врста која "чува рањенике", али смо и врста која зна за лапот. Полазиш од поставке даје људска врста лоша. Није, а није ни добра. Само је прагматична.

marjan

pre 2 godine

Moj sin ima Aspergera i ne nije umisljena dijagnoza. Nasalis se sa njim a on to shvati bukvalno a ima IQ visok.
(Gluposti, 17. maj 2021 19:30)

To se obicno kod nas kaze da nema smisla za humor a ne da je u pitanju bolest.

marjan

pre 2 godine

Mislim da je moj bivsi imao AS.
....
Bio je natprosecno inteligentan i veoma uspesan u svom poslu, ali u privatnim relacijama se ponasao odvratno.
(Ana, 17. maj 2021 19:43)

Samo je hteo da te povali.

expert

pre 2 godine

Ja imam klasičan aspergerov sindrom i potpuno sam svestan toga, kao i svoje nemoći da rešim bagove koje sadrži, iako se svojski trudim. S druge strane, poznajem niz osoba sa istim sindromom, od kojih nijedna nije svesna istog, niti pokušava nešto da koriguje u svom ponašanju. Ne znam da li da ih žalim ili da im zavidim na blaženom neznanju.

Dragan,psiholog amater

pre 2 godine

Ovo imaju attention w.ores. Da budemo realni. Rijetko je to svarno bolest. Uglavnom su oni sto zele da se sve vrti oko njih. Znao jednu sa ovim. Nista njoj ne fali. Samo je bez paznje bila bas u problemu.
(Srpce, 17. maj 2021 19:44)

Mešaš Aspergerov sindrom sa nekim borderline poremećajem ličnosti.Histrioničnim,recimo.
I da,to jeste bolest.

Ana

pre 2 godine

Sve je lepo opisano u tekstu osim jedne stvari a to je da je interakcija sa ovim osobama cesto jako naporna nama 'normalnima' da se tako izrazim.

Iz iskustva. Loseg. Dugogodisnja veza sa osobom koja ima ovaj sindrom, nikad mi sam po sebi sindrom nije smetao, ali ponasanje jeste, da ne idem u detalje. Koliko god da su nadprosecni, iskreni, ma imaju milion dobrih osobina, dzaba sve. Pre ili kasnije ce vas ubiti u pojam... Bukvalno sam osecala kao da sam izasla iz zatvora kad nam je veza pukla...
(uh, 17. maj 2021 18:58)

Pametno.
Ja sam ostala. Tek kada je službeno otišao “preko bare”, shvatila sam da više nisam u zatvoru, da život nije samo rutina i obaveze… nakon 25 godina!

Hm

pre 2 godine

Evo primer dete sedmi razred odgovara predmet koji voli i to sto voli (hemija, fizika, bilo sta) ulazi u najsitnije detalje proucavajuci samostalno na mnogo visem nivou od gradiva. Nastavnica mu kaze u sali "bravo, ma da ti dam ja peticu odmah za kraj osmog?" I deca se smeju naravno a on kaze potpuno ozbiljan "Stvarno cete da mi date pet za osmi razred?"
Nemaju osecaj za ironiju, metaforu, salu...a ovo je banalan primer.

Атарски

pre 2 godine

Pa, ja ovo imam tokom citavog zivota,a da to nisam znala. Jos isla i kod psihologa, ovakva trapava, asocijalna i anksiozna. Kakvo lice, kakav govor? Ne prepoznajem ljude zato sto ne uspostavljam dobar kontakt zbog asocijalnosti, pa ne znam kakve su im oci, a kamoli lice. Ponavljanje, ponavljanje, patern za paternom - najsigurnija varijanta na svetu... Ne daj boze da se desi neka promena! Cak i opsesivno-kompulzivne radnje, ijuu!
(jeka, 17. maj 2021 19:08)

Колегинице...

Martin taxista

pre 2 godine

(mrmak, 17. maj 2021 18:14)
Ne,nemoj da želiš jer očigledno da neznaš šta želiš. Veruj mi da znam o čemu pričam. "aspergerovac" može u istoj rečenici da te oduševi znanjem bilo kojeg podatka,i da te rasplače kada ne prepozna da si ga upravo zbog tog znanja pohvalio. Sve shvataju baš, baš,baš bukvalno. Moraš dooobro paziti šta mu pričaš jer ako ne razume instrukciju,uradiće nešto što je njemu "logično" ne mareći za socijalizaciju i okolinu. Mogao bih ti do sutra pričati pa da ostaneš bez teksta šta neko sa AS zna i ne zna.

uzročno/posledično

pre 2 godine

U ovim komentarima se lepo vidi da smo mi ljudi kao vrsta netolerantni, samoživi, jako površni, bez razumevanja za druge i pre svege zli i nadasve glupi!

tako lako

pre 2 godine

kako je ovo postalo moderno, ih sunce ti! dovoljno je danas da izađeš sa ortacima u grad, dođete u neki kafić, oni te pitaju šta ćeš da popiješ, ti malo zamucaš, nisi siguran šta bi... i bingo! Imaš Aspergera!

Rile

pre 2 godine

Ovo ima i Greta Tunberg, mada ona ima jos par bolesti/poremecaja sigurno..
(crvenkapic, 17. maj 2021 18:57)

Ima I o tome otvoreno priča. U međuvremenu je postigla u životu više nego što ćeš ti ikada!

Pavle

pre 2 godine

Kao i sve nauke, u teoriji besprekorno, ali kad se ubaci ljudski faktor blago rečeno "nesavršenosti" dobijamo kvarove sistema.
Ovo sa dijagnostikom u psihologiji je još najbezazlenije. Svaka osoba je beskrajno komplikovana, svako ponešto vidi na svoj način, a uz to nema mogućnost da vidi da je to drugačije od prosečnog, da ne kažem normalnog. Možda će veštačka inteligencija moći da dokuči stvarne zajedničke tačke bez nagađanja. To je jedna krajnost. Druga je ovo što imamo u medicini uopšte, preskače se traženje uzroka, odmah se ide na prepisivanje terapije, što u današnje vreme podrazumeva farmaceutska sredstva.
Dobro je znati, to jest biti spreman na činjenicu da pri interakciji sa ljudskim bićem, njegova percepcija sigurno je bar malo različita od tvoje/moje. I slede iznenađujući zaključci i dela...

Petar

pre 2 godine

Aspergerov sindrom ne postoji kao posebna dijagnoza već neko vreme. Po DSM specifikaciji sve se nalazi negde na autističnom spektru. Kao roditelj dečaka koji je bio granični slučaj i kom su ukinute sve dijagnoze, svima koji "žele bolest", imaju lek ili misle da ne postoji, mogu da kažem da ne znaju koliko su srećni. Takođe, kao neko ko je kroz rad sa svojim detetom imao priliku da vidi osobe na drugom kraju spektra, decu i roditelje koji pate, mogu samo da kažem da smo sa ovim našim "razmaženim", "nevaspitanim" i "čudnim" imali puno sreće. Ostajte zdravo.

Kišna glista

pre 2 godine

@Brusli
Pomesali ste aspergergera i hiperaktivni poremecaj. I u ponasanju i doktoru koji je rekao da je izmislio da bolest postoji.

Srpce

pre 2 godine

Ovo imaju attention w.ores. Da budemo realni. Rijetko je to svarno bolest. Uglavnom su oni sto zele da se sve vrti oko njih. Znao jednu sa ovim. Nista njoj ne fali. Samo je bez paznje bila bas u problemu.

Jovana

pre 2 godine

Ko nije gledao, preporučujem od srca švedsko-dansku seriju Bron Broen, zato što je švedska glumica Sofija Helin maestralno iznela ulogu nezaboravne Sage Noren koja ima AS. Saga je meni i dan danas najbolji karakter koji sam ikada gledala u dramskim serijama, iako je fiktivna ja nju više volim od mnogih stvarnih ljudi. A Sofija Helin, za koju nisam ni znala pre toga, kupila me svojom interpretacijom za sva vremena. Bukvalno je genijalna glumica.

Gluposti

pre 2 godine

(Brusli, 17. maj 2021 18:51)
To sto ti znas jednu osobu koja je mozda pogresno dijagnostikovana ne znaci da Asperger kao deo spektra ne postoji i da su oni samo razmazeni. Nemas bas neki uzorak da to tvrdis.
Moj sin ima Aspergera i ne nije umisljena dijagnoza. Nasalis se sa njim a on to shvati bukvalno a ima IQ visok.

Ana

pre 2 godine

Mislim da je moj bivsi imao AS. Tako sam i otkrila ovo stanje jer sam guglala simptome koje je on imao, tj.njegovo ponasanje je bilo jako neobicno. Prvo sam mislila da su u pitanju kulturoloske razlike jer je u pitanju stranac, ali sam ubrzo shvatila da nije o tome rec. Mozda gresim dusu, nisam ga nikad pitala, ali je njegovo ponasanje bilo takvo da sam se cesto osecala emotivno zlostavljanom. Bio je natprosecno inteligentan i veoma uspesan u svom poslu, ali u privatnim relacijama se ponasao odvratno.

jeka

pre 2 godine

Pa, ja ovo imam tokom citavog zivota,a da to nisam znala. Jos isla i kod psihologa, ovakva trapava, asocijalna i anksiozna. Kakvo lice, kakav govor? Ne prepoznajem ljude zato sto ne uspostavljam dobar kontakt zbog asocijalnosti, pa ne znam kakve su im oci, a kamoli lice. Ponavljanje, ponavljanje, patern za paternom - najsigurnija varijanta na svetu... Ne daj boze da se desi neka promena! Cak i opsesivno-kompulzivne radnje, ijuu!

Brusli

pre 2 godine

Sve je to fejk. Taj sindrom uopšte ne postoji a nije tačno ni da se ne leči. Imam u porodici osobu koja ima dijagnozu AS (dijgnoza postavljena u jednoj zapadnoj zemlji) ali se istovremeno leči, pije neke tablete a kao treba i na psihoterapiju. Totalna besmislica jer osoba nije bolesna ali je malo nervozna, nije fokusirana, brzo izgubi volju za rad, stalno bi nesto novo. Inače je osoba imala fin i udoban život, razmažena je i nije navikla na fiksne obaveze, na odgovornost, na preuzimanje životne uloge, misli da svi trebaju da se turde da joj bude lepo i uopšte je ne interesuje kako je drugima. Ako se prigovori da mora nešto da zatađuje onda je histerija i ucene. Po mom uvidu to je nezrelost a ne sindrom. Mozda greška roditelja u vaspitanju, plus nešto genetike kao ometajućeg faktora. Negde je pisalo da taj psihijatar koji je izmislio tu dijagnozu da je na samrti priznao da taj sindrom ne postoji i da ga je on izmislio. E, sad, ne želim da bilo kome štetim, nisam stručan i iznosim samo iskustvo iz bliže okoline. Moguče da neki ljudi imaju problem sa fokusom i odgovornosti ali ne znam kako se to leči. Moguce da malo neurotičnosti pomaže u postizanju većih uspeha? Egocentričnost moguče da povečava želju za uspehom, za priznanjem od strane okoline. Ali i psihijatri i psiholozi traže sebi posla lecenjem nepostojećih bolesti. Da ovaj moj nema za jesti i piti i stanovati mislim da bi se brzo pribrao i uhvatio se nekog posla. Ali ja sam laik. Slusajte strućnjake.

Рајвоса

pre 2 godine

Таман што се сви излијечише од дислексије, сада ће овај Аспергеров синдром постат нови хит.

uh

pre 2 godine

Sve je lepo opisano u tekstu osim jedne stvari a to je da je interakcija sa ovim osobama cesto jako naporna nama 'normalnima' da se tako izrazim.

Iz iskustva. Loseg. Dugogodisnja veza sa osobom koja ima ovaj sindrom, nikad mi sam po sebi sindrom nije smetao, ali ponasanje jeste, da ne idem u detalje. Koliko god da su nadprosecni, iskreni, ma imaju milion dobrih osobina, dzaba sve. Pre ili kasnije ce vas ubiti u pojam... Bukvalno sam osecala kao da sam izasla iz zatvora kad nam je veza pukla...

Petar

pre 2 godine

Aspergerov sindrom ne postoji kao posebna dijagnoza već neko vreme. Po DSM specifikaciji sve se nalazi negde na autističnom spektru. Kao roditelj dečaka koji je bio granični slučaj i kom su ukinute sve dijagnoze, svima koji "žele bolest", imaju lek ili misle da ne postoji, mogu da kažem da ne znaju koliko su srećni. Takođe, kao neko ko je kroz rad sa svojim detetom imao priliku da vidi osobe na drugom kraju spektra, decu i roditelje koji pate, mogu samo da kažem da smo sa ovim našim "razmaženim", "nevaspitanim" i "čudnim" imali puno sreće. Ostajte zdravo.

uzročno/posledično

pre 2 godine

U ovim komentarima se lepo vidi da smo mi ljudi kao vrsta netolerantni, samoživi, jako površni, bez razumevanja za druge i pre svege zli i nadasve glupi!

uh

pre 2 godine

Sve je lepo opisano u tekstu osim jedne stvari a to je da je interakcija sa ovim osobama cesto jako naporna nama 'normalnima' da se tako izrazim.

Iz iskustva. Loseg. Dugogodisnja veza sa osobom koja ima ovaj sindrom, nikad mi sam po sebi sindrom nije smetao, ali ponasanje jeste, da ne idem u detalje. Koliko god da su nadprosecni, iskreni, ma imaju milion dobrih osobina, dzaba sve. Pre ili kasnije ce vas ubiti u pojam... Bukvalno sam osecala kao da sam izasla iz zatvora kad nam je veza pukla...

Gluposti

pre 2 godine

(Brusli, 17. maj 2021 18:51)
To sto ti znas jednu osobu koja je mozda pogresno dijagnostikovana ne znaci da Asperger kao deo spektra ne postoji i da su oni samo razmazeni. Nemas bas neki uzorak da to tvrdis.
Moj sin ima Aspergera i ne nije umisljena dijagnoza. Nasalis se sa njim a on to shvati bukvalno a ima IQ visok.

Hm

pre 2 godine

Evo primer dete sedmi razred odgovara predmet koji voli i to sto voli (hemija, fizika, bilo sta) ulazi u najsitnije detalje proucavajuci samostalno na mnogo visem nivou od gradiva. Nastavnica mu kaze u sali "bravo, ma da ti dam ja peticu odmah za kraj osmog?" I deca se smeju naravno a on kaze potpuno ozbiljan "Stvarno cete da mi date pet za osmi razred?"
Nemaju osecaj za ironiju, metaforu, salu...a ovo je banalan primer.

Рајвоса

pre 2 godine

Таман што се сви излијечише од дислексије, сада ће овај Аспергеров синдром постат нови хит.

Martin taxista

pre 2 godine

(mrmak, 17. maj 2021 18:14)
Ne,nemoj da želiš jer očigledno da neznaš šta želiš. Veruj mi da znam o čemu pričam. "aspergerovac" može u istoj rečenici da te oduševi znanjem bilo kojeg podatka,i da te rasplače kada ne prepozna da si ga upravo zbog tog znanja pohvalio. Sve shvataju baš, baš,baš bukvalno. Moraš dooobro paziti šta mu pričaš jer ako ne razume instrukciju,uradiće nešto što je njemu "logično" ne mareći za socijalizaciju i okolinu. Mogao bih ti do sutra pričati pa da ostaneš bez teksta šta neko sa AS zna i ne zna.

Ana

pre 2 godine

Mislim da je moj bivsi imao AS. Tako sam i otkrila ovo stanje jer sam guglala simptome koje je on imao, tj.njegovo ponasanje je bilo jako neobicno. Prvo sam mislila da su u pitanju kulturoloske razlike jer je u pitanju stranac, ali sam ubrzo shvatila da nije o tome rec. Mozda gresim dusu, nisam ga nikad pitala, ali je njegovo ponasanje bilo takvo da sam se cesto osecala emotivno zlostavljanom. Bio je natprosecno inteligentan i veoma uspesan u svom poslu, ali u privatnim relacijama se ponasao odvratno.

expert

pre 2 godine

Ja imam klasičan aspergerov sindrom i potpuno sam svestan toga, kao i svoje nemoći da rešim bagove koje sadrži, iako se svojski trudim. S druge strane, poznajem niz osoba sa istim sindromom, od kojih nijedna nije svesna istog, niti pokušava nešto da koriguje u svom ponašanju. Ne znam da li da ih žalim ili da im zavidim na blaženom neznanju.

Jovana

pre 2 godine

Ko nije gledao, preporučujem od srca švedsko-dansku seriju Bron Broen, zato što je švedska glumica Sofija Helin maestralno iznela ulogu nezaboravne Sage Noren koja ima AS. Saga je meni i dan danas najbolji karakter koji sam ikada gledala u dramskim serijama, iako je fiktivna ja nju više volim od mnogih stvarnih ljudi. A Sofija Helin, za koju nisam ni znala pre toga, kupila me svojom interpretacijom za sva vremena. Bukvalno je genijalna glumica.

Dragan,psiholog amater

pre 2 godine

Ovo imaju attention w.ores. Da budemo realni. Rijetko je to svarno bolest. Uglavnom su oni sto zele da se sve vrti oko njih. Znao jednu sa ovim. Nista njoj ne fali. Samo je bez paznje bila bas u problemu.
(Srpce, 17. maj 2021 19:44)

Mešaš Aspergerov sindrom sa nekim borderline poremećajem ličnosti.Histrioničnim,recimo.
I da,to jeste bolest.

jeka

pre 2 godine

Pa, ja ovo imam tokom citavog zivota,a da to nisam znala. Jos isla i kod psihologa, ovakva trapava, asocijalna i anksiozna. Kakvo lice, kakav govor? Ne prepoznajem ljude zato sto ne uspostavljam dobar kontakt zbog asocijalnosti, pa ne znam kakve su im oci, a kamoli lice. Ponavljanje, ponavljanje, patern za paternom - najsigurnija varijanta na svetu... Ne daj boze da se desi neka promena! Cak i opsesivno-kompulzivne radnje, ijuu!

Rile

pre 2 godine

Ovo ima i Greta Tunberg, mada ona ima jos par bolesti/poremecaja sigurno..
(crvenkapic, 17. maj 2021 18:57)

Ima I o tome otvoreno priča. U međuvremenu je postigla u životu više nego što ćeš ti ikada!

Brusli

pre 2 godine

Sve je to fejk. Taj sindrom uopšte ne postoji a nije tačno ni da se ne leči. Imam u porodici osobu koja ima dijagnozu AS (dijgnoza postavljena u jednoj zapadnoj zemlji) ali se istovremeno leči, pije neke tablete a kao treba i na psihoterapiju. Totalna besmislica jer osoba nije bolesna ali je malo nervozna, nije fokusirana, brzo izgubi volju za rad, stalno bi nesto novo. Inače je osoba imala fin i udoban život, razmažena je i nije navikla na fiksne obaveze, na odgovornost, na preuzimanje životne uloge, misli da svi trebaju da se turde da joj bude lepo i uopšte je ne interesuje kako je drugima. Ako se prigovori da mora nešto da zatađuje onda je histerija i ucene. Po mom uvidu to je nezrelost a ne sindrom. Mozda greška roditelja u vaspitanju, plus nešto genetike kao ometajućeg faktora. Negde je pisalo da taj psihijatar koji je izmislio tu dijagnozu da je na samrti priznao da taj sindrom ne postoji i da ga je on izmislio. E, sad, ne želim da bilo kome štetim, nisam stručan i iznosim samo iskustvo iz bliže okoline. Moguče da neki ljudi imaju problem sa fokusom i odgovornosti ali ne znam kako se to leči. Moguce da malo neurotičnosti pomaže u postizanju većih uspeha? Egocentričnost moguče da povečava želju za uspehom, za priznanjem od strane okoline. Ali i psihijatri i psiholozi traže sebi posla lecenjem nepostojećih bolesti. Da ovaj moj nema za jesti i piti i stanovati mislim da bi se brzo pribrao i uhvatio se nekog posla. Ali ja sam laik. Slusajte strućnjake.

Ana

pre 2 godine

Sve je lepo opisano u tekstu osim jedne stvari a to je da je interakcija sa ovim osobama cesto jako naporna nama 'normalnima' da se tako izrazim.

Iz iskustva. Loseg. Dugogodisnja veza sa osobom koja ima ovaj sindrom, nikad mi sam po sebi sindrom nije smetao, ali ponasanje jeste, da ne idem u detalje. Koliko god da su nadprosecni, iskreni, ma imaju milion dobrih osobina, dzaba sve. Pre ili kasnije ce vas ubiti u pojam... Bukvalno sam osecala kao da sam izasla iz zatvora kad nam je veza pukla...
(uh, 17. maj 2021 18:58)

Pametno.
Ja sam ostala. Tek kada je službeno otišao “preko bare”, shvatila sam da više nisam u zatvoru, da život nije samo rutina i obaveze… nakon 25 godina!

Pavle

pre 2 godine

Kao i sve nauke, u teoriji besprekorno, ali kad se ubaci ljudski faktor blago rečeno "nesavršenosti" dobijamo kvarove sistema.
Ovo sa dijagnostikom u psihologiji je još najbezazlenije. Svaka osoba je beskrajno komplikovana, svako ponešto vidi na svoj način, a uz to nema mogućnost da vidi da je to drugačije od prosečnog, da ne kažem normalnog. Možda će veštačka inteligencija moći da dokuči stvarne zajedničke tačke bez nagađanja. To je jedna krajnost. Druga je ovo što imamo u medicini uopšte, preskače se traženje uzroka, odmah se ide na prepisivanje terapije, što u današnje vreme podrazumeva farmaceutska sredstva.
Dobro je znati, to jest biti spreman na činjenicu da pri interakciji sa ljudskim bićem, njegova percepcija sigurno je bar malo različita od tvoje/moje. I slede iznenađujući zaključci i dela...

Kišna glista

pre 2 godine

@Brusli
Pomesali ste aspergergera i hiperaktivni poremecaj. I u ponasanju i doktoru koji je rekao da je izmislio da bolest postoji.

Атарски

pre 2 godine

Pa, ja ovo imam tokom citavog zivota,a da to nisam znala. Jos isla i kod psihologa, ovakva trapava, asocijalna i anksiozna. Kakvo lice, kakav govor? Ne prepoznajem ljude zato sto ne uspostavljam dobar kontakt zbog asocijalnosti, pa ne znam kakve su im oci, a kamoli lice. Ponavljanje, ponavljanje, patern za paternom - najsigurnija varijanta na svetu... Ne daj boze da se desi neka promena! Cak i opsesivno-kompulzivne radnje, ijuu!
(jeka, 17. maj 2021 19:08)

Колегинице...

tako lako

pre 2 godine

kako je ovo postalo moderno, ih sunce ti! dovoljno je danas da izađeš sa ortacima u grad, dođete u neki kafić, oni te pitaju šta ćeš da popiješ, ti malo zamucaš, nisi siguran šta bi... i bingo! Imaš Aspergera!

Amira NP

pre 2 godine

Volim po ceo dan da radim samostalne poslove. Rad po kući i bašti. Nesigurna sam u sebe. Komunikacija sa suprotnim polom nikakva. Nema flerta, ljubavi i ostalog što ide uz to. Znači ljubavnih veza i braka nema i nikad ih neće biti. To sam znala još kao devojčica dok sam bila. Prijatelja nema i nikad ih bilo nije, niti će ih biti. Vrlo često razmišljam smislu života. U svari o besmislu. Da nema mojih bližnjih ne znam kako bih dalje, a s druge strane ni s njima ne mogu jer me očigledno ne razumiju. Idem tako dan za danom, bez cilja. Vidjeću do kad mogu.

brm

pre 2 godine

Problem je što se normalnost definiše onim što poseduje većina. Ako postoje prihvaćene norme od strane većine kako se izražavaju emocije, kako se komunicira,...onda manjina mora tome da se prilagodi ili je odmah proglase bolesnom. Bukvalno, da je normalno da se rađamo sa jednom rukom, ljudi sa dve ruke bi bili proglašeni nakazama. Verovatno bi im i tokom rođenja jednu ruku odstranjivali da im otklone "urođeni poremećaj".

Srpce

pre 2 godine

Ovo imaju attention w.ores. Da budemo realni. Rijetko je to svarno bolest. Uglavnom su oni sto zele da se sve vrti oko njih. Znao jednu sa ovim. Nista njoj ne fali. Samo je bez paznje bila bas u problemu.

marjan

pre 2 godine

Mislim da je moj bivsi imao AS.
....
Bio je natprosecno inteligentan i veoma uspesan u svom poslu, ali u privatnim relacijama se ponasao odvratno.
(Ana, 17. maj 2021 19:43)

Samo je hteo da te povali.

Mislim....

pre 2 godine

Али, све више се од здравих и нормалних тражи да ћуте и трпе нездраве и ненормалне. А ни то није ни здраво ни нормално. Људи то осећају.
(Јабучило, 18. maj 2021 08:59)
Nezdravi i nenormalni su ti bili i Njutn, Tesla, Ajnstajn i mnogi drugi naucnici. Zato danas i nema toliko velikih dostignuca jer se sansa daje normalnima a oni su normalni tj relativno prosecni, dobrim studentima streberima i slicno.
I ne razumem sta se od tebe "zdravog i normalnog" ocekuje, da cutis i trpis Maska i Gejtsa i slicne. Pa eto nemoj da ih trpis ajde sta bi ti hteo?

marjan

pre 2 godine

Moj sin ima Aspergera i ne nije umisljena dijagnoza. Nasalis se sa njim a on to shvati bukvalno a ima IQ visok.
(Gluposti, 17. maj 2021 19:30)

To se obicno kod nas kaze da nema smisla za humor a ne da je u pitanju bolest.

iph

pre 2 godine

Ja imam sindrom lenjosti. Bolestan sam za kucanske poslove. Žena nikako da prihvati moju dijagnozu.

A komsijsko dete sa 5 godina maltretira i svoje roditelje i decu unaokolo, psuje ko kocijas, uzas blagi… kazu njegovi roditelji: poremecaj paznje i hiperaktivan. Inace, je divan, vaspitan, prepametan.

To su vam dvostruki arsini. Neko ima dijagnozu, a neko ženu da mu govori da je lenj.

Јабучило

pre 2 godine

U ovim komentarima se lepo vidi da smo mi ljudi kao vrsta netolerantni, samoživi, jako površni, bez razumevanja za druge i pre svege zli i nadasve glupi!
(uzročno/posledično, 17. maj 2021 20:27)

Није ти пало на памет да модерно западно друштво (а ту смо и ми) клизи озбиљно ка, еволутивно гледано, негативној селекцији? Не кажем да треба да примењујемо спартанске принципе, сачувај боже. Али, све више се од здравих и нормалних тражи да ћуте и трпе нездраве и ненормалне. А ни то није ни здраво ни нормално. Људи то осећају. Оно што називаш одсуством емпатије је одређен вид самоодбране. Јесмо врста која "чува рањенике", али смо и врста која зна за лапот. Полазиш од поставке даје људска врста лоша. Није, а није ни добра. Само је прагматична.

Marina

pre 2 godine

Brusli, pomesao si sa ADHD poremecajem, koji po tebi ne postoji?
Zasto onda deci daju te dijagnize ADHD, tj.hiperkinetski poremecaj sa poremecajem paznje?

Brusli

pre 2 godine

Sve je to fejk. Taj sindrom uopšte ne postoji a nije tačno ni da se ne leči. Imam u porodici osobu koja ima dijagnozu AS (dijgnoza postavljena u jednoj zapadnoj zemlji) ali se istovremeno leči, pije neke tablete a kao treba i na psihoterapiju. Totalna besmislica jer osoba nije bolesna ali je malo nervozna, nije fokusirana, brzo izgubi volju za rad, stalno bi nesto novo. Inače je osoba imala fin i udoban život, razmažena je i nije navikla na fiksne obaveze, na odgovornost, na preuzimanje životne uloge, misli da svi trebaju da se turde da joj bude lepo i uopšte je ne interesuje kako je drugima. Ako se prigovori da mora nešto da zatađuje onda je histerija i ucene. Po mom uvidu to je nezrelost a ne sindrom. Mozda greška roditelja u vaspitanju, plus nešto genetike kao ometajućeg faktora. Negde je pisalo da taj psihijatar koji je izmislio tu dijagnozu da je na samrti priznao da taj sindrom ne postoji i da ga je on izmislio. E, sad, ne želim da bilo kome štetim, nisam stručan i iznosim samo iskustvo iz bliže okoline. Moguče da neki ljudi imaju problem sa fokusom i odgovornosti ali ne znam kako se to leči. Moguce da malo neurotičnosti pomaže u postizanju većih uspeha? Egocentričnost moguče da povečava želju za uspehom, za priznanjem od strane okoline. Ali i psihijatri i psiholozi traže sebi posla lecenjem nepostojećih bolesti. Da ovaj moj nema za jesti i piti i stanovati mislim da bi se brzo pribrao i uhvatio se nekog posla. Ali ja sam laik. Slusajte strućnjake.

tako lako

pre 2 godine

kako je ovo postalo moderno, ih sunce ti! dovoljno je danas da izađeš sa ortacima u grad, dođete u neki kafić, oni te pitaju šta ćeš da popiješ, ti malo zamucaš, nisi siguran šta bi... i bingo! Imaš Aspergera!

Srpce

pre 2 godine

Ovo imaju attention w.ores. Da budemo realni. Rijetko je to svarno bolest. Uglavnom su oni sto zele da se sve vrti oko njih. Znao jednu sa ovim. Nista njoj ne fali. Samo je bez paznje bila bas u problemu.

Rile

pre 2 godine

Ovo ima i Greta Tunberg, mada ona ima jos par bolesti/poremecaja sigurno..
(crvenkapic, 17. maj 2021 18:57)

Ima I o tome otvoreno priča. U međuvremenu je postigla u životu više nego što ćeš ti ikada!

Рајвоса

pre 2 godine

Таман што се сви излијечише од дислексије, сада ће овај Аспергеров синдром постат нови хит.

marjan

pre 2 godine

Moj sin ima Aspergera i ne nije umisljena dijagnoza. Nasalis se sa njim a on to shvati bukvalno a ima IQ visok.
(Gluposti, 17. maj 2021 19:30)

To se obicno kod nas kaze da nema smisla za humor a ne da je u pitanju bolest.

marjan

pre 2 godine

Mislim da je moj bivsi imao AS.
....
Bio je natprosecno inteligentan i veoma uspesan u svom poslu, ali u privatnim relacijama se ponasao odvratno.
(Ana, 17. maj 2021 19:43)

Samo je hteo da te povali.

uh

pre 2 godine

Sve je lepo opisano u tekstu osim jedne stvari a to je da je interakcija sa ovim osobama cesto jako naporna nama 'normalnima' da se tako izrazim.

Iz iskustva. Loseg. Dugogodisnja veza sa osobom koja ima ovaj sindrom, nikad mi sam po sebi sindrom nije smetao, ali ponasanje jeste, da ne idem u detalje. Koliko god da su nadprosecni, iskreni, ma imaju milion dobrih osobina, dzaba sve. Pre ili kasnije ce vas ubiti u pojam... Bukvalno sam osecala kao da sam izasla iz zatvora kad nam je veza pukla...

Јабучило

pre 2 godine

U ovim komentarima se lepo vidi da smo mi ljudi kao vrsta netolerantni, samoživi, jako površni, bez razumevanja za druge i pre svege zli i nadasve glupi!
(uzročno/posledično, 17. maj 2021 20:27)

Није ти пало на памет да модерно западно друштво (а ту смо и ми) клизи озбиљно ка, еволутивно гледано, негативној селекцији? Не кажем да треба да примењујемо спартанске принципе, сачувај боже. Али, све више се од здравих и нормалних тражи да ћуте и трпе нездраве и ненормалне. А ни то није ни здраво ни нормално. Људи то осећају. Оно што називаш одсуством емпатије је одређен вид самоодбране. Јесмо врста која "чува рањенике", али смо и врста која зна за лапот. Полазиш од поставке даје људска врста лоша. Није, а није ни добра. Само је прагматична.

iph

pre 2 godine

Ja imam sindrom lenjosti. Bolestan sam za kucanske poslove. Žena nikako da prihvati moju dijagnozu.

A komsijsko dete sa 5 godina maltretira i svoje roditelje i decu unaokolo, psuje ko kocijas, uzas blagi… kazu njegovi roditelji: poremecaj paznje i hiperaktivan. Inace, je divan, vaspitan, prepametan.

To su vam dvostruki arsini. Neko ima dijagnozu, a neko ženu da mu govori da je lenj.

Kišna glista

pre 2 godine

@Brusli
Pomesali ste aspergergera i hiperaktivni poremecaj. I u ponasanju i doktoru koji je rekao da je izmislio da bolest postoji.

uzročno/posledično

pre 2 godine

U ovim komentarima se lepo vidi da smo mi ljudi kao vrsta netolerantni, samoživi, jako površni, bez razumevanja za druge i pre svege zli i nadasve glupi!

Ana

pre 2 godine

Mislim da je moj bivsi imao AS. Tako sam i otkrila ovo stanje jer sam guglala simptome koje je on imao, tj.njegovo ponasanje je bilo jako neobicno. Prvo sam mislila da su u pitanju kulturoloske razlike jer je u pitanju stranac, ali sam ubrzo shvatila da nije o tome rec. Mozda gresim dusu, nisam ga nikad pitala, ali je njegovo ponasanje bilo takvo da sam se cesto osecala emotivno zlostavljanom. Bio je natprosecno inteligentan i veoma uspesan u svom poslu, ali u privatnim relacijama se ponasao odvratno.

Ana

pre 2 godine

Sve je lepo opisano u tekstu osim jedne stvari a to je da je interakcija sa ovim osobama cesto jako naporna nama 'normalnima' da se tako izrazim.

Iz iskustva. Loseg. Dugogodisnja veza sa osobom koja ima ovaj sindrom, nikad mi sam po sebi sindrom nije smetao, ali ponasanje jeste, da ne idem u detalje. Koliko god da su nadprosecni, iskreni, ma imaju milion dobrih osobina, dzaba sve. Pre ili kasnije ce vas ubiti u pojam... Bukvalno sam osecala kao da sam izasla iz zatvora kad nam je veza pukla...
(uh, 17. maj 2021 18:58)

Pametno.
Ja sam ostala. Tek kada je službeno otišao “preko bare”, shvatila sam da više nisam u zatvoru, da život nije samo rutina i obaveze… nakon 25 godina!

Gluposti

pre 2 godine

(Brusli, 17. maj 2021 18:51)
To sto ti znas jednu osobu koja je mozda pogresno dijagnostikovana ne znaci da Asperger kao deo spektra ne postoji i da su oni samo razmazeni. Nemas bas neki uzorak da to tvrdis.
Moj sin ima Aspergera i ne nije umisljena dijagnoza. Nasalis se sa njim a on to shvati bukvalno a ima IQ visok.

Pavle

pre 2 godine

Kao i sve nauke, u teoriji besprekorno, ali kad se ubaci ljudski faktor blago rečeno "nesavršenosti" dobijamo kvarove sistema.
Ovo sa dijagnostikom u psihologiji je još najbezazlenije. Svaka osoba je beskrajno komplikovana, svako ponešto vidi na svoj način, a uz to nema mogućnost da vidi da je to drugačije od prosečnog, da ne kažem normalnog. Možda će veštačka inteligencija moći da dokuči stvarne zajedničke tačke bez nagađanja. To je jedna krajnost. Druga je ovo što imamo u medicini uopšte, preskače se traženje uzroka, odmah se ide na prepisivanje terapije, što u današnje vreme podrazumeva farmaceutska sredstva.
Dobro je znati, to jest biti spreman na činjenicu da pri interakciji sa ljudskim bićem, njegova percepcija sigurno je bar malo različita od tvoje/moje. I slede iznenađujući zaključci i dela...

jeka

pre 2 godine

Pa, ja ovo imam tokom citavog zivota,a da to nisam znala. Jos isla i kod psihologa, ovakva trapava, asocijalna i anksiozna. Kakvo lice, kakav govor? Ne prepoznajem ljude zato sto ne uspostavljam dobar kontakt zbog asocijalnosti, pa ne znam kakve su im oci, a kamoli lice. Ponavljanje, ponavljanje, patern za paternom - najsigurnija varijanta na svetu... Ne daj boze da se desi neka promena! Cak i opsesivno-kompulzivne radnje, ijuu!

Атарски

pre 2 godine

Pa, ja ovo imam tokom citavog zivota,a da to nisam znala. Jos isla i kod psihologa, ovakva trapava, asocijalna i anksiozna. Kakvo lice, kakav govor? Ne prepoznajem ljude zato sto ne uspostavljam dobar kontakt zbog asocijalnosti, pa ne znam kakve su im oci, a kamoli lice. Ponavljanje, ponavljanje, patern za paternom - najsigurnija varijanta na svetu... Ne daj boze da se desi neka promena! Cak i opsesivno-kompulzivne radnje, ijuu!
(jeka, 17. maj 2021 19:08)

Колегинице...

Hm

pre 2 godine

Evo primer dete sedmi razred odgovara predmet koji voli i to sto voli (hemija, fizika, bilo sta) ulazi u najsitnije detalje proucavajuci samostalno na mnogo visem nivou od gradiva. Nastavnica mu kaze u sali "bravo, ma da ti dam ja peticu odmah za kraj osmog?" I deca se smeju naravno a on kaze potpuno ozbiljan "Stvarno cete da mi date pet za osmi razred?"
Nemaju osecaj za ironiju, metaforu, salu...a ovo je banalan primer.

expert

pre 2 godine

Ja imam klasičan aspergerov sindrom i potpuno sam svestan toga, kao i svoje nemoći da rešim bagove koje sadrži, iako se svojski trudim. S druge strane, poznajem niz osoba sa istim sindromom, od kojih nijedna nije svesna istog, niti pokušava nešto da koriguje u svom ponašanju. Ne znam da li da ih žalim ili da im zavidim na blaženom neznanju.

Jovana

pre 2 godine

Ko nije gledao, preporučujem od srca švedsko-dansku seriju Bron Broen, zato što je švedska glumica Sofija Helin maestralno iznela ulogu nezaboravne Sage Noren koja ima AS. Saga je meni i dan danas najbolji karakter koji sam ikada gledala u dramskim serijama, iako je fiktivna ja nju više volim od mnogih stvarnih ljudi. A Sofija Helin, za koju nisam ni znala pre toga, kupila me svojom interpretacijom za sva vremena. Bukvalno je genijalna glumica.

Petar

pre 2 godine

Aspergerov sindrom ne postoji kao posebna dijagnoza već neko vreme. Po DSM specifikaciji sve se nalazi negde na autističnom spektru. Kao roditelj dečaka koji je bio granični slučaj i kom su ukinute sve dijagnoze, svima koji "žele bolest", imaju lek ili misle da ne postoji, mogu da kažem da ne znaju koliko su srećni. Takođe, kao neko ko je kroz rad sa svojim detetom imao priliku da vidi osobe na drugom kraju spektra, decu i roditelje koji pate, mogu samo da kažem da smo sa ovim našim "razmaženim", "nevaspitanim" i "čudnim" imali puno sreće. Ostajte zdravo.

Dragan,psiholog amater

pre 2 godine

Ovo imaju attention w.ores. Da budemo realni. Rijetko je to svarno bolest. Uglavnom su oni sto zele da se sve vrti oko njih. Znao jednu sa ovim. Nista njoj ne fali. Samo je bez paznje bila bas u problemu.
(Srpce, 17. maj 2021 19:44)

Mešaš Aspergerov sindrom sa nekim borderline poremećajem ličnosti.Histrioničnim,recimo.
I da,to jeste bolest.

brm

pre 2 godine

Problem je što se normalnost definiše onim što poseduje većina. Ako postoje prihvaćene norme od strane većine kako se izražavaju emocije, kako se komunicira,...onda manjina mora tome da se prilagodi ili je odmah proglase bolesnom. Bukvalno, da je normalno da se rađamo sa jednom rukom, ljudi sa dve ruke bi bili proglašeni nakazama. Verovatno bi im i tokom rođenja jednu ruku odstranjivali da im otklone "urođeni poremećaj".

Martin taxista

pre 2 godine

(mrmak, 17. maj 2021 18:14)
Ne,nemoj da želiš jer očigledno da neznaš šta želiš. Veruj mi da znam o čemu pričam. "aspergerovac" može u istoj rečenici da te oduševi znanjem bilo kojeg podatka,i da te rasplače kada ne prepozna da si ga upravo zbog tog znanja pohvalio. Sve shvataju baš, baš,baš bukvalno. Moraš dooobro paziti šta mu pričaš jer ako ne razume instrukciju,uradiće nešto što je njemu "logično" ne mareći za socijalizaciju i okolinu. Mogao bih ti do sutra pričati pa da ostaneš bez teksta šta neko sa AS zna i ne zna.

Mislim....

pre 2 godine

Али, све више се од здравих и нормалних тражи да ћуте и трпе нездраве и ненормалне. А ни то није ни здраво ни нормално. Људи то осећају.
(Јабучило, 18. maj 2021 08:59)
Nezdravi i nenormalni su ti bili i Njutn, Tesla, Ajnstajn i mnogi drugi naucnici. Zato danas i nema toliko velikih dostignuca jer se sansa daje normalnima a oni su normalni tj relativno prosecni, dobrim studentima streberima i slicno.
I ne razumem sta se od tebe "zdravog i normalnog" ocekuje, da cutis i trpis Maska i Gejtsa i slicne. Pa eto nemoj da ih trpis ajde sta bi ti hteo?

Amira NP

pre 2 godine

Volim po ceo dan da radim samostalne poslove. Rad po kući i bašti. Nesigurna sam u sebe. Komunikacija sa suprotnim polom nikakva. Nema flerta, ljubavi i ostalog što ide uz to. Znači ljubavnih veza i braka nema i nikad ih neće biti. To sam znala još kao devojčica dok sam bila. Prijatelja nema i nikad ih bilo nije, niti će ih biti. Vrlo često razmišljam smislu života. U svari o besmislu. Da nema mojih bližnjih ne znam kako bih dalje, a s druge strane ni s njima ne mogu jer me očigledno ne razumiju. Idem tako dan za danom, bez cilja. Vidjeću do kad mogu.

Marina

pre 2 godine

Brusli, pomesao si sa ADHD poremecajem, koji po tebi ne postoji?
Zasto onda deci daju te dijagnize ADHD, tj.hiperkinetski poremecaj sa poremecajem paznje?