Ponedeljak, 17.05.2021.

11:00

Polovina vozača se ne pridržava propisane brzine

Izvor: B92

Polovina vozaèa se ne pridržava propisane brzine IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Alex

pre 2 godine

Na usecima gde se vrše radovi brzina je ograničena na najviše 80km/h, a ima delova gde je i 40km/h. U Mađarskoj isto.
(rebro, 18. maj 2021 23:40)

Nabeđen si ti jer ne čitaš šta sam napisao: Ograničenja na autoputevima su od 80-100km/h po pravilu. To što ke ponegde 40 ili 60km/h je izuzetak a u Srbiji nema nigde gde je više od 60km/h . E o tome se ovde radi, što ljudi ne znaju i plaše se da rade svoj posao.

rebro

pre 2 godine

@Алекс, što volim ove nabeđene sa "nigde u Evropi". Majstore, prođi češkim glavnim auto-putem D1 koji već 6 godina prepravljaju. Na usecima gde se vrše radovi brzina je ograničena na najviše 80km/h, a ima delova gde je i 40km/h. U Mađarskoj isto.

Decl

pre 2 godine

@kao i obicno,

po vašoj logici Malta ne postoji, uske ulice, mnogo stanovnika, previše automobila po glavi stanovnika, a jedna od najnižih stopa sudara i incidenata u saobraćaju. Nije do Tesle ili novca, nego je obuka temeljna a propisi se poštuju, ako se ne poštuju vozači biće kažnjeni bez izuzetaka.

Алекс

pre 2 godine

Ех, што волим ту нашу пословичну самоувереност без покрића. Баш прођох аутопутем А61 у Немачкој где су радови између места Pfaffenheck и Hirtenau и гле ограничење је било целом дужином радова 60км/ч.
(Ма све ми знамо, а из села нисмо изашли, 18. maj 2021 00:31)

То што си навео је изузетак, који потврђује правило, које сам рекао: у зонама где су градилишта у З.Европи, ограничења су од 80-100 км/ч. Поздрав из Баварске!

Strokavi mozak

pre 2 godine

Za ove sto predlazu da se zabrani saobracaj imam predlog.Hajde i struju da zabranimo.Koliko ljudi pogine od udara struje?Inace ogranicenje 30 pored skole nije smisljeno zbog bezbednosti saobracaja,nego da se mlate pare i pisu kazne.Meni pisali jer sam isao 34.Koja razlika izmedju 30 km/h i 34 km/h?

Joca

pre 2 godine

To ne može da se reši daljim snižavanjem dozvoljene brzine. Što je dozvoljena brzina manja, to je više onih koji time postanu "bahati", odnosno procenjuju da je ograničenje u raskoraku sa uslovima saobraćaja.
Brzina u određenim gradskim zonama će moći efikasno da se smanji samo kada se uvede kompjutersko i daljinsko ograničenje maksimalne brzine svih vozila (osim onih sa prioritetom). Naizgled paradoksalno, tada će i dozvoljena (moguća) brzina biti na nekim kritičnim mestima i veća nego što je sada, bez potrebe za fizičkim ograničenjima ("ležeći policajci" i slično) i znakova koje neki tumače kao obavezu, neki kao preporuku, a neki i ne konstatuju ("jer škola danas ne radi", na primer).

Da je to moglo znakovima i ograničenjima da se reši, već bi za ovih sto godina bilo rešeno, ne bi postalo još veći problem nego što je za tih sto godina bilo.

Ма све ми знамо, а из села нисмо изашли

pre 2 godine

@Одговорно тврдим да саобраћајни инжењери и полоција у Србији не знају да раде свој посао!Нигде у Европи не видох да је ограничење у зони градилишта на аутопуту 60км/ч, свуда је од 80-100км/ч.
(Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Ех, што волим ту нашу пословичну самоувереност без покрића. Баш прођох аутопутем А61 у Немачкој где су радови између места Pfaffenheck и Hirtenau и гле ограничење је било целом дужином радова 60км/ч.

BDj

pre 2 godine

U mom gradu (Aranđelovcu) ovo smo davno uveli, samo iz drugih razloga.
Naime, kod nas ako voziš brže od 30 km/h onda niko ne može da vidi da si prošao. A ako te niko ne vidi, koji si đavo i vozio, ko može da zna da imaš love (za auto i gorivo, naravno).
Čak imamo mi i likove koji bi trebalo da budu na platnom spisku policije koliko patroliraju, po ceo dan levo-desno...
Dakle, iz čistog palanačkog razmišljanja kod nas se vrlo sporo vozi, toliko sporo da ovo posetioci odmah primete.
Karikiram, ali ima tu i istine.
Inače, naravno da i kod nas (kaoi svuda uostalom) ima saobraćajki, nije ograničenje brzine jedini faktor koji treba da se ispoštuje kao što ovaj tekst prezentuje, a ovo sa 30 km/h je stvarno smešno. Nedostaju nama Balkancima pre svega saobraćajna i opšta kultura, nije nam baš jasna potreba da auto bude tehnički ispravan, tu je i (zlo)upotreba alkohola, opijata, i još gomila koječega...

//,

pre 2 godine

Netačno! Bezbroj puta sam vozio noću u zoni škole a svetleći znak 30km/h samo blješti. U 2h noću!
(Alex,

Cesto procitamo da je neka budala vozila 100km preko ogranicenja u skolskoj
zoni ali nikada nisu rekli da je to bilo u sitne sate. Pravila se morajo
postovati ali su ih ovde osudjivali kao da je vozio u podne a izmedju podne
i pola noci je velika razlika.

Molim vas

pre 2 godine

"Vozači muškog pola, mladi vozači, kao i oni pod uticajem alkohola i drugih psihoaktivnih supstanci češće učestvuju u saobraćajnim nezgodama izazvanim neprilagođenom brzinom."

Ovakva izjava je nepotpuna, jer nedostaju podaci u kom broju i procentu muskarci, mladi, alkoholisani itd. ucestvuju u saobracaju, kao i u kom broju i procentu izazivaju saobracajne nezgode, kao i u kom broju tj. procentu su kaznjavani zbog prekoracenja brzine itd. Tek onda mozemo ovu izjavu posmatrati kao bitnu za izvodjenje bilo kakvih zakljucaka. Ako smanje brzinu na 30kmh u urbanim sredinama broj onih koji im ne postuju ogranicenja ce skociti sa 50% na barem 80%. Auto polako pocinje da gubi smisao u tom slucaju, samo za dalja putovanja, za sta opet postoji avion.

Alex

pre 2 godine

Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Pa mora neko i da zna šta koji znak predstavlja a ne nasumično da priča kako nešto ne valja. Znak Zona škole važi od 07:00 do 21:00 radnim danima, osim slučaja gde se dodatnim znakom ispod ne napiše drugačije.
(Vitez Lukić od Lamburginija, 17. maj 2021 14:05)

Netačno! Bezbroj puta sam vozio noću u zoni škole a svetleći znak 30km/h samo blješti. U 2h noću!

biciklista

pre 2 godine

U mojoj ulici se mnogo veci broj pesaka krece kolovozom nego trotoarom, a takav je slucaj u svim manje prometnim ulicama. Mnogi od njih imaju skusalice na usima i bulje u mobilne telefone.
(Trovach, 17. maj 2021 13:40)

U mom gradu takođe. Zato što trotoar vozači automobila koriste kao parking. A što se slušalica u ušima i mobilnih tiče, kad zabrane muzičke uređaje i displeje u kolima mogu i meni zabraniti...

Čiča Miloje

pre 2 godine

Ja odavno predlažem sistem za potpunu bezbednost u saobraćaju, ali budale neće da prihvate... A vrlo je jednostavan i donosi ogromne uštede u ljudstvu i materijalu... A to je - potpuna zabrana saobraćaja... Kao i sa drogom... Eventualno bi moglo ako bi se u automobilima maksimalna brzina ograničila na 20 km/h.

rebro

pre 2 godine

@marjan, zašto je problem da se vozi po propisu? Ako imaš mentalnih poteškoća da držiš papučicu gasa na 130km/h onda vrati vozačku.
Nikako da shvatim zašto je na obuci to moguće, a čim s epoloži nije.

LuKa

pre 2 godine

Zabranite upotrebu motornih vozila sem za medjugradsku voznju.Placajte ljude po predjenom kilometru biciklom i uvedite besplatni gradski prevoz autobusom na elektricni pogon.Ogranicenje je na 50 km a vozis auto od 900 kg minimum isto je kao i bacanje hrane.

kao i obicno

pre 2 godine

kao i obicno - los clanak. prepisan ko zna odakle, sa nabacenim nekim pojmovima, nigde stvarne tabele, brojke ili drugih bitnih procenata. samo tako neka iritantna preporuka da se brzina u gradu (svuda) stavi na 30- jer tako je u evropi. nije tako. bergne+oslo(nor) i kopenhejven(DK) imaju ova ogranicenja- ali samo kod skola i gradskih jezgara. oslo 2020ge nije imao nijedan smrtni ishod u gradu.ALI- oslo ima 600k stanovnika, kamere imaju svuda, 50% automobila su Tesle sa auto-kocenjem i samo-postovanjem ogranicenje, vrlo siroke i osigurane saobracajnice, mnogo kruznih tokova i tokom 2020te vise od pola radne snage nije izlazilo iz kuce. I da- zimi je noc od 13h popodne do 11 ujutru, i tako 4 meseca.
Ali najlakse je ignorisati sve ostale parametre razlike bg/berlin i oslo-a, kao i fine razlike vrste zabrane i doneti zakljucak/preporuku da se svuda obori brzina na 30!.
U Srbiji-pre svega BGD jednostavno ima previse automobila po glavi stanovnika; prostor za parkiranje nije resen, zgrade se grade bez dovoljno
parkinga, parking mesta se prodaju za zlato, garaze se imaju pro-forme, idu za skupe pare, pa kad ih ne prodaju kao garaze, investitor ih pretvori u stan i proda dalje. BGD centralne ulice/vracar gde su mogla pre dva tenka da se mimoidju sada su pretvorene u nakrcane jednosmerke, jer su sa obe strane ulice/trotoara parkirana kola. Pesaci se provlace, ljudi sa 25 su u zaletanju.

kako uraditi pravu stvar

pre 2 godine

Spremite PLAN za phase-out kola na dizel/benzin.
Uvedite laki srpski elektro auto na pantograf,sa komprimovanim vazduhom, sa kompjuterom koji ce preko centralnog sistema znati gde su drugi takvi automobili. Da je dovoljan za 2/3 osobe jer vecina porodica sada ima 1 dete. Uvedite pesacke eskalatore za pesake od sajma/senjaka do NBG,do skupstine, preko gazele i brankovog mosta; (to imaju ulice u hong-kongu, kao i vecina svetskih aerodroma). Sto je vise moguce, izbacite saobracaj iz zagusenih centralnih ulica.
Odvojte pesake od saobraja vozila i to ne samo administrativno kao trotoar, nego kao set tunela za pesake. Zabranite,onemogucite, obesmislite parkiranje na ulici. ( U Beogradskoj svako malo neko stane u traci samo da caskom kupi picu. Naprave pakao, a cak i ne krse zakon.) Ali tako nesto niko ne radi unutar terazijskog tunela- jer tamo nema picerije ili trafike. Istina- kaznjivo je, ali mnogo bitnije -besmisleno je. Ako odvojite prodavnice, kuce,stanove, prilaze ogradom/zidom, niko nece moci da stane sa kolovoza na pesacki trotoar. A nece moci ni samo po cigare da skokne.
Ali sve ovo zahteva plan, ideju, zamisao i 10 godina posvecenosti.
Lakse da oborimo brzinu na 30 i nastavimo da uvozimo nemacke i italijanske krseve jer su 3 put bolji od nasih olupina.
Na vedriju temu - dugo nisam video Yugo u BGD

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 2 godine

(Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Pa mora neko i da zna šta koji znak predstavlja a ne nasumično da priča kako nešto ne valja. Znak Zona škole važi od 07:00 do 21:00 radnim danima, osim slučaja gde se dodatnim znakom ispod ne napiše drugačije.

Dzoni

pre 2 godine

Mene je očešao autobus GSPa dok je kretao sa stanice. Vozač autobusa 'ladno bulji u mobilni telefon dok kreće, nije ni primetio da me je zakačio.
Nije sve zbog brzine.

Beko

pre 2 godine

Bitno je i da drugi ucesnici a narocito biciklisti ucestvuju u saobracaju. Svaki dan mi neki biciklista izleti na put, vozi brze od mene koji je u autu i pri tom menja trake, penje se na trotoar ili silazi sa istog na put bez ikakvog upozorenja.

jagodinac

pre 2 godine

Mozda je bolje da ukinemo automobile i ogranicimo koriscenje bicikli. Svi pesaka i u gradski prevoz koji vuku ljudi koji prihvate ove propise.

Trovach

pre 2 godine

U mojoj ulici se mnogo veci broj pesaka krece kolovozom nego trotoarom, a takav je slucaj u svim manje prometnim ulicama. Mnogi od njih imaju skusalice na usima i bulje u mobilne telefone.

lokal-patriota

pre 2 godine

evo ovako .. .vrlo je jednostavno! svuda u gradu a i duz autoputa gde su bandere staviti neke odasiljace signala sa nekom frekvencijom koja nosi dozvoljenu max brzinu (u zavisnosti od doba dana, vremenskih uslova, da li je vikend ili ne i da li ima guzve na putu ta max brzina se menja), na svakom automobilu postoji prijemnik koji dedtektuje taj signal (sa dozvoljenom max brzinom) i isti se ne moze kretati brze od toga (izuzimaju se policijski automobili, kola hitne pomoci ...) - i problem resen! znaci sednu par velikih proizvodjaca automobila za sto, dogovore se i od sutra se pocne razvijati primopredajni mehanizam u te svrhe! problem resen - samo kome ce onda prodavati limuzine od 3 tone sa V12 motorom i 600-700 konjskih snaga?

Mare

pre 2 godine

Stvar je veoma jednostavna, samo kamere, pa vi prekoračujte koliko hoćete. Posle nekoliko kazni, sabrati lepo kaznene poene, oduzeti dozvolu i doviđenja.

Totalnonebitan

pre 2 godine

Kao aktivni biciklista, duze vozim bicikl u saobracaju nego sto imam vozacku. Samo cu reci tolerancija. Sa druge strane ima i onih koji na praznom putu ogranicenje 80 voze 40 i fotkaju prirodu. Kad naletim na takve lagano zaobilazenje… Inace za sve sto voze do 10 brze od ogranicenja bih tolerisao sem kod skole od 7-21. Mobilni u ruci dok vozis kao pistolj spreman da opali. Generalno najvise grese pesaci u gradu, biciklisti po lokalu a najbahatiji su oni najskuplji i najveci u saobracaju, cast izuzecima.

Profesor Dušan

pre 2 godine

jeste neko će da sprži lamelu zbog idiotskih propisa ....

evo predloga za novo pravilo:

kazniti one koji voze 30km/h jer prave kolonu i spržiš lamelu, upropastiš menjač, više zagađuješ okolinu, više trošiš gorivo kad ideš 30 nego kad ideš 60km/h

ograditi trotoare da ne iskaču pešaci ko koze ispred tebe a na svakom pešačkom staviti semafor i rešen problem.

Evo Prokuplje - tamo voziš u 1.brzinu 20km/h

3.brzina je misaona imenica

ne daju žmigavce

voze od 10 do 30km/h maksimum ,

mašu komšijama kad kupe nov polovan auto pa sipaju ulje od prženja riba u rezervoar,...

sudaraju se pri svetlosnim brzinama od 30km/h

prave kolone gde god da se zadese u Beogradu, Zrenjaninu, Pančevu ,....

ne znaju da se prestroje
ne znaju da uđu i izađu iz kružnog toka


Pk table to vam je tempirana bomba na točkovima koja ide 30km/h .....

aleksa

pre 2 godine

Moje neko gledanje recimo na putevima van grada je ovako. Ako znak kaze 50, to znaci da se odnosi na sve, to znaci da i kamion natovareni i autobus bi trebali da prodju sigurno kroz tu krivinu. e sad ja ne vozim nekakav skup auto, no je relativno nov 2017to i smatram da ako kaminon bezbedno prodje sa 50, vala mogu ja sa 65-70

da

pre 2 godine

Sva ogranicenja okacite macku o rep, ako ljudi nemaju percepciju i vidjenje trenutne situacije na putu. To sto je na autoputu ograniceno 130 ne znaci da trebas i moras da vozis 130 kad uletis u neku maglu na putu i slicno, a koliko god to normalnom coveku bilo smesno, ima ozbiljan broj budala koji voze kroz testo kao da znaju da je u toj magli sve ok, a uglavnom upravo tu se desavaju preozbiljni sudari.
Isto tako i kad si sam na autoputu po lepom vremenu sta te sprecava da vozis i malo preko ogranicenja, bukvalno nikoga ne ugrozavas, ravan put.

Budući bajker

pre 2 godine

Najveći problem je dekoncentrisanost (nisu 'tu' ili koriste telefone) pešaka i vozača u saobraćaju. Tu su takodje i oni koji su preterano panični u saobraćaju i često prave fatalne greške.

Limitiranjem brzine i postavljanjem kamera, kao i patrola nećete rešiti ove prave probleme u saobraćaju.. pa makar ih bilo na svakom koraku.
Ova dva problema se moraju efektivno rešiti već u auto školama (što tu zapravo ne postoji). Znači, ubaciti psihologa koji će TEMELJNO proveriti da li je neko sposoban za saobraćaj i to ne samo u auto školama, nego i na odredjeni vremesnki period (recimo 2 ili 5 godina, lupam).
Eto to je moje mišljenje, pa vi lupajte minuse..

sonzi

pre 2 godine

Koja glupost! Pa u samom tekstu se kaze da su vozaci bahati, a cim su bahati, sigurno nece postovati tih smesnih 30km/h. Rezultat ce biti samo da ce kazne da dobijaju savesni vozaci koji ce nehotice prekoraciti. Medjutim, sve su ovo isti strucnjaci koji forsiraju ovu novu modu da je sve politicki i na svaki drugi bolestan nacin korektno. Placeni su da rade nesto pa da opravdaju plate smisljaju kojekakve budalastine. Sve hoce da urede samo se ne bave covekom. Vec je ovo drustvo doslo do tacke kada ne zna vise sta ce sa samim sobom, a to ne moze na dobro da izadje.

Алекс

pre 2 godine

У Србији је, између осталог, велики проблем, што максималне дозвољене брзине кретања нису усаглашене са стањем саобраћаја. Одговорно тврдим да саобраћајни инжењери и полоција у Србији не знају да раде свој посао!Нигде у Европи не видох да је ограничење у зони градилишта на аутопуту 60км/ч, свуда је од 80-100км/ч. Не може да буде нпр. 30км/ч, ограничење у зони школе и поподне и увече и ноћу и у јулу и августу, кад је распуст! Да су мало писмени и да су погледали како то раде у неким земљама , видели би да то постоји али само од нпр.07-17ч, и само кад се иде у школу. Зашто би успоравали саобраћај ако нема потребе за тим? Али не , саобраћајни инжењери и полиција , из страха и незнања, намерно ограничавају и смањују брзине кретања, да би скинули одговорност са себе а не да би регулисали саобраћај на најбољи могући начин. И онда, кад на неком булевару, где је ограничење 40км/ч неко вози 60 км/ч, колико је и у свим нормалним земљама, једва чекају да пишу људима казне. Ту је корен проблема, даме и господо а не да ли је неко прекорачио брзину за пар км/ч. Одредите ви нама, максималну СИГУРНУ брзину кретања, па да видимо где смо онда.

ls

pre 2 godine

Ogranicenja se ne pridrzavaju ni oni koji su odredili ogranicenje, kao ni oni koji kontrolisu vozace. Pogledajte samo kako voze "glavesine" u crnim blindiranim limuzinama, ali to se pravda sigurnosnim merama i protokolima. Ako je protokol u pitanju, onda tu nesreca nece da se desi, nesreca zna da je vazna licnost krenula na put i to je to. Panduri, oni su posebna prica sa svojim patroliranjem u prvoj brzini, na leru bez gasa se vozaju i ometaju saobracaj. Dovode druge ucesnike u saobracaju u opasnost jer su prinudjeni da ih obilaze. Kada ne patroliraju onda zure na kafu, kao i da napisu tiket jer Englezi pocinju za sat vremena i treba se pohitati.

Ukljucite mozak!

pre 2 godine

Ogranicite na 30 km/h u celom gradu pq ce procenat prekoracenja porasti na 99%. Jednostavno, u Srbiji su ogranicenja imbecilna. U redu je 30 u zonama skole, u redu je u centralnim gradskim zonama gde ima puno pesaka. Ali, ograniciti (za sada) na 50 km/h na Pupinovom mostu, na Bul. vojvode Misica je strasno! Nigde pesaka, nigde skola, tri trake i oni spuste na 50???? Sto je najgore, stane policija i pise kazne? I uprkos tome prekoracuju svi vozaci svakog dana. Da li to govori nesto "strucnjacima" sa (verovatno) kupljenim diplomama? Podrzavam 30 km/h tamo gde treba i gde realno ni ne mozete mnogo brze. Ali zato na navedenim primerima bar 70-80 km/h. Inace ce se sa kraja na kraj Beograda putovati 2 sata, ukljucujuci i putnike u javnom prevozu jer ne mogu preskociti ostala vozila na vecem delu mreze.

marica, kriv, razumevanje...

pre 2 godine

ako se gotovo vecina ne pridrzava nekog propisa u zemljama gde ima logike dosli bi do zakljucka da propis ne valja ... u biroktartiji dolaze do zakljucka da ga treba poosotriti ... postoje mesta gde i ogranicenje od 30 km ima smisla svakako, ali na vecini saobracajnica cak i u Srbiji a tek u svetu je ogranicenje od 50 km besmisleno, sto i istrazivanje dokazuje

WillyWonka

pre 2 godine

"Najbeznednije bi bilo da se ukinu vozila u gradu, a na otvorenom putu da brzina bude ogranicena na 10km/h.
(thor, 17. maj 2021 11:27)"

E upravo tako. Koje su ovo gluposti, majko mila. Kupiš auto, plaćaš sve moguće registracije, putarine, osiguranja, zaštitu okoliša, gorivo, ovo, ono i oni bi sad ako ikako može da ne voziš ni 50, ni 40, nego 30. Pa idemo onda da zabranimo automobile potpuno i stvar riješena.

evfreak

pre 2 godine

Iskusan sam vozac sa vise od 200.000km predjenih i potpisujem, da kada vozim po propisu u gradu(40-50km/h), gotovo je nemoguce napraviti udes! Jako su male sanse... Upravo je problem sto se masovno prekoracuje ta brzina... Ajde da se povremeno pojavi budala koja vozi 100km/h u gradu "zuri", ali to se desava skoro svake sekunde. Pa u svakom bulevaru u beogradu, prosecno se vozi izmedju 60-80km/h!? Ludilo mozga... Kada idem 50-60, hoce da me izguraju sa puta... U zoni skole niko ne spusta brzinu...
Za auto put, treba praviti kvalitetno, sa sto manje nepotrebnih krivina!!!(citaj, nisu platili eksproprijacija zemljista) i nije problem da bude ogranicenje i do 160km/h... Ali Beograd je unisten grad sto se saobracajnica tice i 50km/h postaje opasnost...

Misa

pre 2 godine

Prosto ne verujem da je sve do brzine. Mozda treba raditi i na drugim aspektima, da pesaci i biciklisti vise ucestvuju u saobracaju. Mnogi bulje u ekran, slusaju muziku i uopste nisu mentalno prisutni u saobracaju. Ne moze se smanjivati beskonacno brzina ili postoji neki drugi razlog...

Dorcol

pre 2 godine

Cesto vozim 10% iznad ogranicenja na moto putu, 20% iznad na autoputu, 20% ispod ogranicenja u zoni skole, i 10% ispod ogranicenja kroz naseljeno mesto na regionalnim putevima. Po snegu uvek vozim znatno ispod ogranicenja. U zivotunisam preticao ili skrenuo ili promenio traku bez migavca. Sve je stvar percepcija i prilagodjavanja kvalitetu puta i gustine saobracaja.

Vakcinisan

pre 2 godine

Brzinu bi trebalo prilagoditi uslovima na putu a ne propisima. Nažalost, većina nije sposobna za to pa se zbog prekoračenja dešavaju nezgode. Posebno se to odnosi na bahate ljude koji prenose tu bahatost i na saobraćaj.

hadžija

pre 2 godine

u srbiji je i veći procenat. ne slati kazne dok se ne nakupi da im se ne pooduzimaju dozvole. da bi baje sa članskim kartama i značkama službe mogli na miru da divljaju i gaze ljude

Miljan

pre 2 godine

Tek ce sa ogranicenjem 30 svi da prekoracuju. 30km/h je presmesno ogranicenje, narocito na gradskim prstenima i arterijskim putevima. To moze u slepim rezidencijalnim ulicama i naseljima koja su izolovana od protocnog saobracaja.

mozaks

pre 2 godine

svakom vozacu,kada ga zaustavite pa vam se unese u lice i kaze..znas ti ko sam ja,koga si ti zaustavio..
e,tom odrezes kaznu od 1 miliona ,pa neka objasnjava svom tati zasto mu je tolika kazna

Aleksandar

pre 2 godine

Ali polovina se pridrzava nije sve tako crno.Nego pitao bih ove eksperte da li oni bas uvek i u svakoj prilici postuju ograničenje?Za mene nije normalan čovek koji divljački vozi ali nije ni onaj koji ide 60 a nigde nikog i put kao pista.

Vakcinisan

pre 2 godine

Brzinu bi trebalo prilagoditi uslovima na putu a ne propisima. Nažalost, većina nije sposobna za to pa se zbog prekoračenja dešavaju nezgode. Posebno se to odnosi na bahate ljude koji prenose tu bahatost i na saobraćaj.

Misa

pre 2 godine

Prosto ne verujem da je sve do brzine. Mozda treba raditi i na drugim aspektima, da pesaci i biciklisti vise ucestvuju u saobracaju. Mnogi bulje u ekran, slusaju muziku i uopste nisu mentalno prisutni u saobracaju. Ne moze se smanjivati beskonacno brzina ili postoji neki drugi razlog...

Dorcol

pre 2 godine

Cesto vozim 10% iznad ogranicenja na moto putu, 20% iznad na autoputu, 20% ispod ogranicenja u zoni skole, i 10% ispod ogranicenja kroz naseljeno mesto na regionalnim putevima. Po snegu uvek vozim znatno ispod ogranicenja. U zivotunisam preticao ili skrenuo ili promenio traku bez migavca. Sve je stvar percepcija i prilagodjavanja kvalitetu puta i gustine saobracaja.

Miljan

pre 2 godine

Tek ce sa ogranicenjem 30 svi da prekoracuju. 30km/h je presmesno ogranicenje, narocito na gradskim prstenima i arterijskim putevima. To moze u slepim rezidencijalnim ulicama i naseljima koja su izolovana od protocnog saobracaja.

Aleksandar

pre 2 godine

Ali polovina se pridrzava nije sve tako crno.Nego pitao bih ove eksperte da li oni bas uvek i u svakoj prilici postuju ograničenje?Za mene nije normalan čovek koji divljački vozi ali nije ni onaj koji ide 60 a nigde nikog i put kao pista.

mozaks

pre 2 godine

svakom vozacu,kada ga zaustavite pa vam se unese u lice i kaze..znas ti ko sam ja,koga si ti zaustavio..
e,tom odrezes kaznu od 1 miliona ,pa neka objasnjava svom tati zasto mu je tolika kazna

Алекс

pre 2 godine

У Србији је, између осталог, велики проблем, што максималне дозвољене брзине кретања нису усаглашене са стањем саобраћаја. Одговорно тврдим да саобраћајни инжењери и полоција у Србији не знају да раде свој посао!Нигде у Европи не видох да је ограничење у зони градилишта на аутопуту 60км/ч, свуда је од 80-100км/ч. Не може да буде нпр. 30км/ч, ограничење у зони школе и поподне и увече и ноћу и у јулу и августу, кад је распуст! Да су мало писмени и да су погледали како то раде у неким земљама , видели би да то постоји али само од нпр.07-17ч, и само кад се иде у школу. Зашто би успоравали саобраћај ако нема потребе за тим? Али не , саобраћајни инжењери и полиција , из страха и незнања, намерно ограничавају и смањују брзине кретања, да би скинули одговорност са себе а не да би регулисали саобраћај на најбољи могући начин. И онда, кад на неком булевару, где је ограничење 40км/ч неко вози 60 км/ч, колико је и у свим нормалним земљама, једва чекају да пишу људима казне. Ту је корен проблема, даме и господо а не да ли је неко прекорачио брзину за пар км/ч. Одредите ви нама, максималну СИГУРНУ брзину кретања, па да видимо где смо онда.

Ukljucite mozak!

pre 2 godine

Ogranicite na 30 km/h u celom gradu pq ce procenat prekoracenja porasti na 99%. Jednostavno, u Srbiji su ogranicenja imbecilna. U redu je 30 u zonama skole, u redu je u centralnim gradskim zonama gde ima puno pesaka. Ali, ograniciti (za sada) na 50 km/h na Pupinovom mostu, na Bul. vojvode Misica je strasno! Nigde pesaka, nigde skola, tri trake i oni spuste na 50???? Sto je najgore, stane policija i pise kazne? I uprkos tome prekoracuju svi vozaci svakog dana. Da li to govori nesto "strucnjacima" sa (verovatno) kupljenim diplomama? Podrzavam 30 km/h tamo gde treba i gde realno ni ne mozete mnogo brze. Ali zato na navedenim primerima bar 70-80 km/h. Inace ce se sa kraja na kraj Beograda putovati 2 sata, ukljucujuci i putnike u javnom prevozu jer ne mogu preskociti ostala vozila na vecem delu mreze.

WillyWonka

pre 2 godine

"Najbeznednije bi bilo da se ukinu vozila u gradu, a na otvorenom putu da brzina bude ogranicena na 10km/h.
(thor, 17. maj 2021 11:27)"

E upravo tako. Koje su ovo gluposti, majko mila. Kupiš auto, plaćaš sve moguće registracije, putarine, osiguranja, zaštitu okoliša, gorivo, ovo, ono i oni bi sad ako ikako može da ne voziš ni 50, ni 40, nego 30. Pa idemo onda da zabranimo automobile potpuno i stvar riješena.

Profesor Dušan

pre 2 godine

jeste neko će da sprži lamelu zbog idiotskih propisa ....

evo predloga za novo pravilo:

kazniti one koji voze 30km/h jer prave kolonu i spržiš lamelu, upropastiš menjač, više zagađuješ okolinu, više trošiš gorivo kad ideš 30 nego kad ideš 60km/h

ograditi trotoare da ne iskaču pešaci ko koze ispred tebe a na svakom pešačkom staviti semafor i rešen problem.

Evo Prokuplje - tamo voziš u 1.brzinu 20km/h

3.brzina je misaona imenica

ne daju žmigavce

voze od 10 do 30km/h maksimum ,

mašu komšijama kad kupe nov polovan auto pa sipaju ulje od prženja riba u rezervoar,...

sudaraju se pri svetlosnim brzinama od 30km/h

prave kolone gde god da se zadese u Beogradu, Zrenjaninu, Pančevu ,....

ne znaju da se prestroje
ne znaju da uđu i izađu iz kružnog toka


Pk table to vam je tempirana bomba na točkovima koja ide 30km/h .....

ls

pre 2 godine

Ogranicenja se ne pridrzavaju ni oni koji su odredili ogranicenje, kao ni oni koji kontrolisu vozace. Pogledajte samo kako voze "glavesine" u crnim blindiranim limuzinama, ali to se pravda sigurnosnim merama i protokolima. Ako je protokol u pitanju, onda tu nesreca nece da se desi, nesreca zna da je vazna licnost krenula na put i to je to. Panduri, oni su posebna prica sa svojim patroliranjem u prvoj brzini, na leru bez gasa se vozaju i ometaju saobracaj. Dovode druge ucesnike u saobracaju u opasnost jer su prinudjeni da ih obilaze. Kada ne patroliraju onda zure na kafu, kao i da napisu tiket jer Englezi pocinju za sat vremena i treba se pohitati.

da

pre 2 godine

Sva ogranicenja okacite macku o rep, ako ljudi nemaju percepciju i vidjenje trenutne situacije na putu. To sto je na autoputu ograniceno 130 ne znaci da trebas i moras da vozis 130 kad uletis u neku maglu na putu i slicno, a koliko god to normalnom coveku bilo smesno, ima ozbiljan broj budala koji voze kroz testo kao da znaju da je u toj magli sve ok, a uglavnom upravo tu se desavaju preozbiljni sudari.
Isto tako i kad si sam na autoputu po lepom vremenu sta te sprecava da vozis i malo preko ogranicenja, bukvalno nikoga ne ugrozavas, ravan put.

marica, kriv, razumevanje...

pre 2 godine

ako se gotovo vecina ne pridrzava nekog propisa u zemljama gde ima logike dosli bi do zakljucka da propis ne valja ... u biroktartiji dolaze do zakljucka da ga treba poosotriti ... postoje mesta gde i ogranicenje od 30 km ima smisla svakako, ali na vecini saobracajnica cak i u Srbiji a tek u svetu je ogranicenje od 50 km besmisleno, sto i istrazivanje dokazuje

aleksa

pre 2 godine

Moje neko gledanje recimo na putevima van grada je ovako. Ako znak kaze 50, to znaci da se odnosi na sve, to znaci da i kamion natovareni i autobus bi trebali da prodju sigurno kroz tu krivinu. e sad ja ne vozim nekakav skup auto, no je relativno nov 2017to i smatram da ako kaminon bezbedno prodje sa 50, vala mogu ja sa 65-70

sonzi

pre 2 godine

Koja glupost! Pa u samom tekstu se kaze da su vozaci bahati, a cim su bahati, sigurno nece postovati tih smesnih 30km/h. Rezultat ce biti samo da ce kazne da dobijaju savesni vozaci koji ce nehotice prekoraciti. Medjutim, sve su ovo isti strucnjaci koji forsiraju ovu novu modu da je sve politicki i na svaki drugi bolestan nacin korektno. Placeni su da rade nesto pa da opravdaju plate smisljaju kojekakve budalastine. Sve hoce da urede samo se ne bave covekom. Vec je ovo drustvo doslo do tacke kada ne zna vise sta ce sa samim sobom, a to ne moze na dobro da izadje.

Trovach

pre 2 godine

U mojoj ulici se mnogo veci broj pesaka krece kolovozom nego trotoarom, a takav je slucaj u svim manje prometnim ulicama. Mnogi od njih imaju skusalice na usima i bulje u mobilne telefone.

Dzoni

pre 2 godine

Mene je očešao autobus GSPa dok je kretao sa stanice. Vozač autobusa 'ladno bulji u mobilni telefon dok kreće, nije ni primetio da me je zakačio.
Nije sve zbog brzine.

Totalnonebitan

pre 2 godine

Kao aktivni biciklista, duze vozim bicikl u saobracaju nego sto imam vozacku. Samo cu reci tolerancija. Sa druge strane ima i onih koji na praznom putu ogranicenje 80 voze 40 i fotkaju prirodu. Kad naletim na takve lagano zaobilazenje… Inace za sve sto voze do 10 brze od ogranicenja bih tolerisao sem kod skole od 7-21. Mobilni u ruci dok vozis kao pistolj spreman da opali. Generalno najvise grese pesaci u gradu, biciklisti po lokalu a najbahatiji su oni najskuplji i najveci u saobracaju, cast izuzecima.

hadžija

pre 2 godine

u srbiji je i veći procenat. ne slati kazne dok se ne nakupi da im se ne pooduzimaju dozvole. da bi baje sa članskim kartama i značkama službe mogli na miru da divljaju i gaze ljude

evfreak

pre 2 godine

Iskusan sam vozac sa vise od 200.000km predjenih i potpisujem, da kada vozim po propisu u gradu(40-50km/h), gotovo je nemoguce napraviti udes! Jako su male sanse... Upravo je problem sto se masovno prekoracuje ta brzina... Ajde da se povremeno pojavi budala koja vozi 100km/h u gradu "zuri", ali to se desava skoro svake sekunde. Pa u svakom bulevaru u beogradu, prosecno se vozi izmedju 60-80km/h!? Ludilo mozga... Kada idem 50-60, hoce da me izguraju sa puta... U zoni skole niko ne spusta brzinu...
Za auto put, treba praviti kvalitetno, sa sto manje nepotrebnih krivina!!!(citaj, nisu platili eksproprijacija zemljista) i nije problem da bude ogranicenje i do 160km/h... Ali Beograd je unisten grad sto se saobracajnica tice i 50km/h postaje opasnost...

kao i obicno

pre 2 godine

kao i obicno - los clanak. prepisan ko zna odakle, sa nabacenim nekim pojmovima, nigde stvarne tabele, brojke ili drugih bitnih procenata. samo tako neka iritantna preporuka da se brzina u gradu (svuda) stavi na 30- jer tako je u evropi. nije tako. bergne+oslo(nor) i kopenhejven(DK) imaju ova ogranicenja- ali samo kod skola i gradskih jezgara. oslo 2020ge nije imao nijedan smrtni ishod u gradu.ALI- oslo ima 600k stanovnika, kamere imaju svuda, 50% automobila su Tesle sa auto-kocenjem i samo-postovanjem ogranicenje, vrlo siroke i osigurane saobracajnice, mnogo kruznih tokova i tokom 2020te vise od pola radne snage nije izlazilo iz kuce. I da- zimi je noc od 13h popodne do 11 ujutru, i tako 4 meseca.
Ali najlakse je ignorisati sve ostale parametre razlike bg/berlin i oslo-a, kao i fine razlike vrste zabrane i doneti zakljucak/preporuku da se svuda obori brzina na 30!.
U Srbiji-pre svega BGD jednostavno ima previse automobila po glavi stanovnika; prostor za parkiranje nije resen, zgrade se grade bez dovoljno
parkinga, parking mesta se prodaju za zlato, garaze se imaju pro-forme, idu za skupe pare, pa kad ih ne prodaju kao garaze, investitor ih pretvori u stan i proda dalje. BGD centralne ulice/vracar gde su mogla pre dva tenka da se mimoidju sada su pretvorene u nakrcane jednosmerke, jer su sa obe strane ulice/trotoara parkirana kola. Pesaci se provlace, ljudi sa 25 su u zaletanju.

Budući bajker

pre 2 godine

Najveći problem je dekoncentrisanost (nisu 'tu' ili koriste telefone) pešaka i vozača u saobraćaju. Tu su takodje i oni koji su preterano panični u saobraćaju i često prave fatalne greške.

Limitiranjem brzine i postavljanjem kamera, kao i patrola nećete rešiti ove prave probleme u saobraćaju.. pa makar ih bilo na svakom koraku.
Ova dva problema se moraju efektivno rešiti već u auto školama (što tu zapravo ne postoji). Znači, ubaciti psihologa koji će TEMELJNO proveriti da li je neko sposoban za saobraćaj i to ne samo u auto školama, nego i na odredjeni vremesnki period (recimo 2 ili 5 godina, lupam).
Eto to je moje mišljenje, pa vi lupajte minuse..

Beko

pre 2 godine

Bitno je i da drugi ucesnici a narocito biciklisti ucestvuju u saobracaju. Svaki dan mi neki biciklista izleti na put, vozi brze od mene koji je u autu i pri tom menja trake, penje se na trotoar ili silazi sa istog na put bez ikakvog upozorenja.

jagodinac

pre 2 godine

Mozda je bolje da ukinemo automobile i ogranicimo koriscenje bicikli. Svi pesaka i u gradski prevoz koji vuku ljudi koji prihvate ove propise.

kako uraditi pravu stvar

pre 2 godine

Spremite PLAN za phase-out kola na dizel/benzin.
Uvedite laki srpski elektro auto na pantograf,sa komprimovanim vazduhom, sa kompjuterom koji ce preko centralnog sistema znati gde su drugi takvi automobili. Da je dovoljan za 2/3 osobe jer vecina porodica sada ima 1 dete. Uvedite pesacke eskalatore za pesake od sajma/senjaka do NBG,do skupstine, preko gazele i brankovog mosta; (to imaju ulice u hong-kongu, kao i vecina svetskih aerodroma). Sto je vise moguce, izbacite saobracaj iz zagusenih centralnih ulica.
Odvojte pesake od saobraja vozila i to ne samo administrativno kao trotoar, nego kao set tunela za pesake. Zabranite,onemogucite, obesmislite parkiranje na ulici. ( U Beogradskoj svako malo neko stane u traci samo da caskom kupi picu. Naprave pakao, a cak i ne krse zakon.) Ali tako nesto niko ne radi unutar terazijskog tunela- jer tamo nema picerije ili trafike. Istina- kaznjivo je, ali mnogo bitnije -besmisleno je. Ako odvojite prodavnice, kuce,stanove, prilaze ogradom/zidom, niko nece moci da stane sa kolovoza na pesacki trotoar. A nece moci ni samo po cigare da skokne.
Ali sve ovo zahteva plan, ideju, zamisao i 10 godina posvecenosti.
Lakse da oborimo brzinu na 30 i nastavimo da uvozimo nemacke i italijanske krseve jer su 3 put bolji od nasih olupina.
Na vedriju temu - dugo nisam video Yugo u BGD

Strokavi mozak

pre 2 godine

Za ove sto predlazu da se zabrani saobracaj imam predlog.Hajde i struju da zabranimo.Koliko ljudi pogine od udara struje?Inace ogranicenje 30 pored skole nije smisljeno zbog bezbednosti saobracaja,nego da se mlate pare i pisu kazne.Meni pisali jer sam isao 34.Koja razlika izmedju 30 km/h i 34 km/h?

BDj

pre 2 godine

U mom gradu (Aranđelovcu) ovo smo davno uveli, samo iz drugih razloga.
Naime, kod nas ako voziš brže od 30 km/h onda niko ne može da vidi da si prošao. A ako te niko ne vidi, koji si đavo i vozio, ko može da zna da imaš love (za auto i gorivo, naravno).
Čak imamo mi i likove koji bi trebalo da budu na platnom spisku policije koliko patroliraju, po ceo dan levo-desno...
Dakle, iz čistog palanačkog razmišljanja kod nas se vrlo sporo vozi, toliko sporo da ovo posetioci odmah primete.
Karikiram, ali ima tu i istine.
Inače, naravno da i kod nas (kaoi svuda uostalom) ima saobraćajki, nije ograničenje brzine jedini faktor koji treba da se ispoštuje kao što ovaj tekst prezentuje, a ovo sa 30 km/h je stvarno smešno. Nedostaju nama Balkancima pre svega saobraćajna i opšta kultura, nije nam baš jasna potreba da auto bude tehnički ispravan, tu je i (zlo)upotreba alkohola, opijata, i još gomila koječega...

Mare

pre 2 godine

Stvar je veoma jednostavna, samo kamere, pa vi prekoračujte koliko hoćete. Posle nekoliko kazni, sabrati lepo kaznene poene, oduzeti dozvolu i doviđenja.

rebro

pre 2 godine

@marjan, zašto je problem da se vozi po propisu? Ako imaš mentalnih poteškoća da držiš papučicu gasa na 130km/h onda vrati vozačku.
Nikako da shvatim zašto je na obuci to moguće, a čim s epoloži nije.

biciklista

pre 2 godine

U mojoj ulici se mnogo veci broj pesaka krece kolovozom nego trotoarom, a takav je slucaj u svim manje prometnim ulicama. Mnogi od njih imaju skusalice na usima i bulje u mobilne telefone.
(Trovach, 17. maj 2021 13:40)

U mom gradu takođe. Zato što trotoar vozači automobila koriste kao parking. A što se slušalica u ušima i mobilnih tiče, kad zabrane muzičke uređaje i displeje u kolima mogu i meni zabraniti...

Alex

pre 2 godine

Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Pa mora neko i da zna šta koji znak predstavlja a ne nasumično da priča kako nešto ne valja. Znak Zona škole važi od 07:00 do 21:00 radnim danima, osim slučaja gde se dodatnim znakom ispod ne napiše drugačije.
(Vitez Lukić od Lamburginija, 17. maj 2021 14:05)

Netačno! Bezbroj puta sam vozio noću u zoni škole a svetleći znak 30km/h samo blješti. U 2h noću!

Molim vas

pre 2 godine

"Vozači muškog pola, mladi vozači, kao i oni pod uticajem alkohola i drugih psihoaktivnih supstanci češće učestvuju u saobraćajnim nezgodama izazvanim neprilagođenom brzinom."

Ovakva izjava je nepotpuna, jer nedostaju podaci u kom broju i procentu muskarci, mladi, alkoholisani itd. ucestvuju u saobracaju, kao i u kom broju i procentu izazivaju saobracajne nezgode, kao i u kom broju tj. procentu su kaznjavani zbog prekoracenja brzine itd. Tek onda mozemo ovu izjavu posmatrati kao bitnu za izvodjenje bilo kakvih zakljucaka. Ako smanje brzinu na 30kmh u urbanim sredinama broj onih koji im ne postuju ogranicenja ce skociti sa 50% na barem 80%. Auto polako pocinje da gubi smisao u tom slucaju, samo za dalja putovanja, za sta opet postoji avion.

Čiča Miloje

pre 2 godine

Ja odavno predlažem sistem za potpunu bezbednost u saobraćaju, ali budale neće da prihvate... A vrlo je jednostavan i donosi ogromne uštede u ljudstvu i materijalu... A to je - potpuna zabrana saobraćaja... Kao i sa drogom... Eventualno bi moglo ako bi se u automobilima maksimalna brzina ograničila na 20 km/h.

lokal-patriota

pre 2 godine

evo ovako .. .vrlo je jednostavno! svuda u gradu a i duz autoputa gde su bandere staviti neke odasiljace signala sa nekom frekvencijom koja nosi dozvoljenu max brzinu (u zavisnosti od doba dana, vremenskih uslova, da li je vikend ili ne i da li ima guzve na putu ta max brzina se menja), na svakom automobilu postoji prijemnik koji dedtektuje taj signal (sa dozvoljenom max brzinom) i isti se ne moze kretati brze od toga (izuzimaju se policijski automobili, kola hitne pomoci ...) - i problem resen! znaci sednu par velikih proizvodjaca automobila za sto, dogovore se i od sutra se pocne razvijati primopredajni mehanizam u te svrhe! problem resen - samo kome ce onda prodavati limuzine od 3 tone sa V12 motorom i 600-700 konjskih snaga?

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 2 godine

(Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Pa mora neko i da zna šta koji znak predstavlja a ne nasumično da priča kako nešto ne valja. Znak Zona škole važi od 07:00 do 21:00 radnim danima, osim slučaja gde se dodatnim znakom ispod ne napiše drugačije.

//,

pre 2 godine

Netačno! Bezbroj puta sam vozio noću u zoni škole a svetleći znak 30km/h samo blješti. U 2h noću!
(Alex,

Cesto procitamo da je neka budala vozila 100km preko ogranicenja u skolskoj
zoni ali nikada nisu rekli da je to bilo u sitne sate. Pravila se morajo
postovati ali su ih ovde osudjivali kao da je vozio u podne a izmedju podne
i pola noci je velika razlika.

LuKa

pre 2 godine

Zabranite upotrebu motornih vozila sem za medjugradsku voznju.Placajte ljude po predjenom kilometru biciklom i uvedite besplatni gradski prevoz autobusom na elektricni pogon.Ogranicenje je na 50 km a vozis auto od 900 kg minimum isto je kao i bacanje hrane.

Алекс

pre 2 godine

Ех, што волим ту нашу пословичну самоувереност без покрића. Баш прођох аутопутем А61 у Немачкој где су радови између места Pfaffenheck и Hirtenau и гле ограничење је било целом дужином радова 60км/ч.
(Ма све ми знамо, а из села нисмо изашли, 18. maj 2021 00:31)

То што си навео је изузетак, који потврђује правило, које сам рекао: у зонама где су градилишта у З.Европи, ограничења су од 80-100 км/ч. Поздрав из Баварске!

Ма све ми знамо, а из села нисмо изашли

pre 2 godine

@Одговорно тврдим да саобраћајни инжењери и полоција у Србији не знају да раде свој посао!Нигде у Европи не видох да је ограничење у зони градилишта на аутопуту 60км/ч, свуда је од 80-100км/ч.
(Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Ех, што волим ту нашу пословичну самоувереност без покрића. Баш прођох аутопутем А61 у Немачкој где су радови између места Pfaffenheck и Hirtenau и гле ограничење је било целом дужином радова 60км/ч.

Joca

pre 2 godine

To ne može da se reši daljim snižavanjem dozvoljene brzine. Što je dozvoljena brzina manja, to je više onih koji time postanu "bahati", odnosno procenjuju da je ograničenje u raskoraku sa uslovima saobraćaja.
Brzina u određenim gradskim zonama će moći efikasno da se smanji samo kada se uvede kompjutersko i daljinsko ograničenje maksimalne brzine svih vozila (osim onih sa prioritetom). Naizgled paradoksalno, tada će i dozvoljena (moguća) brzina biti na nekim kritičnim mestima i veća nego što je sada, bez potrebe za fizičkim ograničenjima ("ležeći policajci" i slično) i znakova koje neki tumače kao obavezu, neki kao preporuku, a neki i ne konstatuju ("jer škola danas ne radi", na primer).

Da je to moglo znakovima i ograničenjima da se reši, već bi za ovih sto godina bilo rešeno, ne bi postalo još veći problem nego što je za tih sto godina bilo.

Decl

pre 2 godine

@kao i obicno,

po vašoj logici Malta ne postoji, uske ulice, mnogo stanovnika, previše automobila po glavi stanovnika, a jedna od najnižih stopa sudara i incidenata u saobraćaju. Nije do Tesle ili novca, nego je obuka temeljna a propisi se poštuju, ako se ne poštuju vozači biće kažnjeni bez izuzetaka.

rebro

pre 2 godine

@Алекс, što volim ove nabeđene sa "nigde u Evropi". Majstore, prođi češkim glavnim auto-putem D1 koji već 6 godina prepravljaju. Na usecima gde se vrše radovi brzina je ograničena na najviše 80km/h, a ima delova gde je i 40km/h. U Mađarskoj isto.

Alex

pre 2 godine

Na usecima gde se vrše radovi brzina je ograničena na najviše 80km/h, a ima delova gde je i 40km/h. U Mađarskoj isto.
(rebro, 18. maj 2021 23:40)

Nabeđen si ti jer ne čitaš šta sam napisao: Ograničenja na autoputevima su od 80-100km/h po pravilu. To što ke ponegde 40 ili 60km/h je izuzetak a u Srbiji nema nigde gde je više od 60km/h . E o tome se ovde radi, što ljudi ne znaju i plaše se da rade svoj posao.

Mare

pre 2 godine

Stvar je veoma jednostavna, samo kamere, pa vi prekoračujte koliko hoćete. Posle nekoliko kazni, sabrati lepo kaznene poene, oduzeti dozvolu i doviđenja.

hadžija

pre 2 godine

u srbiji je i veći procenat. ne slati kazne dok se ne nakupi da im se ne pooduzimaju dozvole. da bi baje sa članskim kartama i značkama službe mogli na miru da divljaju i gaze ljude

lokal-patriota

pre 2 godine

evo ovako .. .vrlo je jednostavno! svuda u gradu a i duz autoputa gde su bandere staviti neke odasiljace signala sa nekom frekvencijom koja nosi dozvoljenu max brzinu (u zavisnosti od doba dana, vremenskih uslova, da li je vikend ili ne i da li ima guzve na putu ta max brzina se menja), na svakom automobilu postoji prijemnik koji dedtektuje taj signal (sa dozvoljenom max brzinom) i isti se ne moze kretati brze od toga (izuzimaju se policijski automobili, kola hitne pomoci ...) - i problem resen! znaci sednu par velikih proizvodjaca automobila za sto, dogovore se i od sutra se pocne razvijati primopredajni mehanizam u te svrhe! problem resen - samo kome ce onda prodavati limuzine od 3 tone sa V12 motorom i 600-700 konjskih snaga?

evfreak

pre 2 godine

Iskusan sam vozac sa vise od 200.000km predjenih i potpisujem, da kada vozim po propisu u gradu(40-50km/h), gotovo je nemoguce napraviti udes! Jako su male sanse... Upravo je problem sto se masovno prekoracuje ta brzina... Ajde da se povremeno pojavi budala koja vozi 100km/h u gradu "zuri", ali to se desava skoro svake sekunde. Pa u svakom bulevaru u beogradu, prosecno se vozi izmedju 60-80km/h!? Ludilo mozga... Kada idem 50-60, hoce da me izguraju sa puta... U zoni skole niko ne spusta brzinu...
Za auto put, treba praviti kvalitetno, sa sto manje nepotrebnih krivina!!!(citaj, nisu platili eksproprijacija zemljista) i nije problem da bude ogranicenje i do 160km/h... Ali Beograd je unisten grad sto se saobracajnica tice i 50km/h postaje opasnost...

Алекс

pre 2 godine

У Србији је, између осталог, велики проблем, што максималне дозвољене брзине кретања нису усаглашене са стањем саобраћаја. Одговорно тврдим да саобраћајни инжењери и полоција у Србији не знају да раде свој посао!Нигде у Европи не видох да је ограничење у зони градилишта на аутопуту 60км/ч, свуда је од 80-100км/ч. Не може да буде нпр. 30км/ч, ограничење у зони школе и поподне и увече и ноћу и у јулу и августу, кад је распуст! Да су мало писмени и да су погледали како то раде у неким земљама , видели би да то постоји али само од нпр.07-17ч, и само кад се иде у школу. Зашто би успоравали саобраћај ако нема потребе за тим? Али не , саобраћајни инжењери и полиција , из страха и незнања, намерно ограничавају и смањују брзине кретања, да би скинули одговорност са себе а не да би регулисали саобраћај на најбољи могући начин. И онда, кад на неком булевару, где је ограничење 40км/ч неко вози 60 км/ч, колико је и у свим нормалним земљама, једва чекају да пишу људима казне. Ту је корен проблема, даме и господо а не да ли је неко прекорачио брзину за пар км/ч. Одредите ви нама, максималну СИГУРНУ брзину кретања, па да видимо где смо онда.

Profesor Dušan

pre 2 godine

jeste neko će da sprži lamelu zbog idiotskih propisa ....

evo predloga za novo pravilo:

kazniti one koji voze 30km/h jer prave kolonu i spržiš lamelu, upropastiš menjač, više zagađuješ okolinu, više trošiš gorivo kad ideš 30 nego kad ideš 60km/h

ograditi trotoare da ne iskaču pešaci ko koze ispred tebe a na svakom pešačkom staviti semafor i rešen problem.

Evo Prokuplje - tamo voziš u 1.brzinu 20km/h

3.brzina je misaona imenica

ne daju žmigavce

voze od 10 do 30km/h maksimum ,

mašu komšijama kad kupe nov polovan auto pa sipaju ulje od prženja riba u rezervoar,...

sudaraju se pri svetlosnim brzinama od 30km/h

prave kolone gde god da se zadese u Beogradu, Zrenjaninu, Pančevu ,....

ne znaju da se prestroje
ne znaju da uđu i izađu iz kružnog toka


Pk table to vam je tempirana bomba na točkovima koja ide 30km/h .....

Dorcol

pre 2 godine

Cesto vozim 10% iznad ogranicenja na moto putu, 20% iznad na autoputu, 20% ispod ogranicenja u zoni skole, i 10% ispod ogranicenja kroz naseljeno mesto na regionalnim putevima. Po snegu uvek vozim znatno ispod ogranicenja. U zivotunisam preticao ili skrenuo ili promenio traku bez migavca. Sve je stvar percepcija i prilagodjavanja kvalitetu puta i gustine saobracaja.

kako uraditi pravu stvar

pre 2 godine

Spremite PLAN za phase-out kola na dizel/benzin.
Uvedite laki srpski elektro auto na pantograf,sa komprimovanim vazduhom, sa kompjuterom koji ce preko centralnog sistema znati gde su drugi takvi automobili. Da je dovoljan za 2/3 osobe jer vecina porodica sada ima 1 dete. Uvedite pesacke eskalatore za pesake od sajma/senjaka do NBG,do skupstine, preko gazele i brankovog mosta; (to imaju ulice u hong-kongu, kao i vecina svetskih aerodroma). Sto je vise moguce, izbacite saobracaj iz zagusenih centralnih ulica.
Odvojte pesake od saobraja vozila i to ne samo administrativno kao trotoar, nego kao set tunela za pesake. Zabranite,onemogucite, obesmislite parkiranje na ulici. ( U Beogradskoj svako malo neko stane u traci samo da caskom kupi picu. Naprave pakao, a cak i ne krse zakon.) Ali tako nesto niko ne radi unutar terazijskog tunela- jer tamo nema picerije ili trafike. Istina- kaznjivo je, ali mnogo bitnije -besmisleno je. Ako odvojite prodavnice, kuce,stanove, prilaze ogradom/zidom, niko nece moci da stane sa kolovoza na pesacki trotoar. A nece moci ni samo po cigare da skokne.
Ali sve ovo zahteva plan, ideju, zamisao i 10 godina posvecenosti.
Lakse da oborimo brzinu na 30 i nastavimo da uvozimo nemacke i italijanske krseve jer su 3 put bolji od nasih olupina.
Na vedriju temu - dugo nisam video Yugo u BGD

aleksa

pre 2 godine

Moje neko gledanje recimo na putevima van grada je ovako. Ako znak kaze 50, to znaci da se odnosi na sve, to znaci da i kamion natovareni i autobus bi trebali da prodju sigurno kroz tu krivinu. e sad ja ne vozim nekakav skup auto, no je relativno nov 2017to i smatram da ako kaminon bezbedno prodje sa 50, vala mogu ja sa 65-70

biciklista

pre 2 godine

U mojoj ulici se mnogo veci broj pesaka krece kolovozom nego trotoarom, a takav je slucaj u svim manje prometnim ulicama. Mnogi od njih imaju skusalice na usima i bulje u mobilne telefone.
(Trovach, 17. maj 2021 13:40)

U mom gradu takođe. Zato što trotoar vozači automobila koriste kao parking. A što se slušalica u ušima i mobilnih tiče, kad zabrane muzičke uređaje i displeje u kolima mogu i meni zabraniti...

Misa

pre 2 godine

Prosto ne verujem da je sve do brzine. Mozda treba raditi i na drugim aspektima, da pesaci i biciklisti vise ucestvuju u saobracaju. Mnogi bulje u ekran, slusaju muziku i uopste nisu mentalno prisutni u saobracaju. Ne moze se smanjivati beskonacno brzina ili postoji neki drugi razlog...

mozaks

pre 2 godine

svakom vozacu,kada ga zaustavite pa vam se unese u lice i kaze..znas ti ko sam ja,koga si ti zaustavio..
e,tom odrezes kaznu od 1 miliona ,pa neka objasnjava svom tati zasto mu je tolika kazna

Miljan

pre 2 godine

Tek ce sa ogranicenjem 30 svi da prekoracuju. 30km/h je presmesno ogranicenje, narocito na gradskim prstenima i arterijskim putevima. To moze u slepim rezidencijalnim ulicama i naseljima koja su izolovana od protocnog saobracaja.

WillyWonka

pre 2 godine

"Najbeznednije bi bilo da se ukinu vozila u gradu, a na otvorenom putu da brzina bude ogranicena na 10km/h.
(thor, 17. maj 2021 11:27)"

E upravo tako. Koje su ovo gluposti, majko mila. Kupiš auto, plaćaš sve moguće registracije, putarine, osiguranja, zaštitu okoliša, gorivo, ovo, ono i oni bi sad ako ikako može da ne voziš ni 50, ni 40, nego 30. Pa idemo onda da zabranimo automobile potpuno i stvar riješena.

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 2 godine

(Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Pa mora neko i da zna šta koji znak predstavlja a ne nasumično da priča kako nešto ne valja. Znak Zona škole važi od 07:00 do 21:00 radnim danima, osim slučaja gde se dodatnim znakom ispod ne napiše drugačije.

LuKa

pre 2 godine

Zabranite upotrebu motornih vozila sem za medjugradsku voznju.Placajte ljude po predjenom kilometru biciklom i uvedite besplatni gradski prevoz autobusom na elektricni pogon.Ogranicenje je na 50 km a vozis auto od 900 kg minimum isto je kao i bacanje hrane.

Aleksandar

pre 2 godine

Ali polovina se pridrzava nije sve tako crno.Nego pitao bih ove eksperte da li oni bas uvek i u svakoj prilici postuju ograničenje?Za mene nije normalan čovek koji divljački vozi ali nije ni onaj koji ide 60 a nigde nikog i put kao pista.

rebro

pre 2 godine

@marjan, zašto je problem da se vozi po propisu? Ako imaš mentalnih poteškoća da držiš papučicu gasa na 130km/h onda vrati vozačku.
Nikako da shvatim zašto je na obuci to moguće, a čim s epoloži nije.

Čiča Miloje

pre 2 godine

Ja odavno predlažem sistem za potpunu bezbednost u saobraćaju, ali budale neće da prihvate... A vrlo je jednostavan i donosi ogromne uštede u ljudstvu i materijalu... A to je - potpuna zabrana saobraćaja... Kao i sa drogom... Eventualno bi moglo ako bi se u automobilima maksimalna brzina ograničila na 20 km/h.

Vakcinisan

pre 2 godine

Brzinu bi trebalo prilagoditi uslovima na putu a ne propisima. Nažalost, većina nije sposobna za to pa se zbog prekoračenja dešavaju nezgode. Posebno se to odnosi na bahate ljude koji prenose tu bahatost i na saobraćaj.

Budući bajker

pre 2 godine

Najveći problem je dekoncentrisanost (nisu 'tu' ili koriste telefone) pešaka i vozača u saobraćaju. Tu su takodje i oni koji su preterano panični u saobraćaju i često prave fatalne greške.

Limitiranjem brzine i postavljanjem kamera, kao i patrola nećete rešiti ove prave probleme u saobraćaju.. pa makar ih bilo na svakom koraku.
Ova dva problema se moraju efektivno rešiti već u auto školama (što tu zapravo ne postoji). Znači, ubaciti psihologa koji će TEMELJNO proveriti da li je neko sposoban za saobraćaj i to ne samo u auto školama, nego i na odredjeni vremesnki period (recimo 2 ili 5 godina, lupam).
Eto to je moje mišljenje, pa vi lupajte minuse..

da

pre 2 godine

Sva ogranicenja okacite macku o rep, ako ljudi nemaju percepciju i vidjenje trenutne situacije na putu. To sto je na autoputu ograniceno 130 ne znaci da trebas i moras da vozis 130 kad uletis u neku maglu na putu i slicno, a koliko god to normalnom coveku bilo smesno, ima ozbiljan broj budala koji voze kroz testo kao da znaju da je u toj magli sve ok, a uglavnom upravo tu se desavaju preozbiljni sudari.
Isto tako i kad si sam na autoputu po lepom vremenu sta te sprecava da vozis i malo preko ogranicenja, bukvalno nikoga ne ugrozavas, ravan put.

Alex

pre 2 godine

Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Pa mora neko i da zna šta koji znak predstavlja a ne nasumično da priča kako nešto ne valja. Znak Zona škole važi od 07:00 do 21:00 radnim danima, osim slučaja gde se dodatnim znakom ispod ne napiše drugačije.
(Vitez Lukić od Lamburginija, 17. maj 2021 14:05)

Netačno! Bezbroj puta sam vozio noću u zoni škole a svetleći znak 30km/h samo blješti. U 2h noću!

Trovach

pre 2 godine

U mojoj ulici se mnogo veci broj pesaka krece kolovozom nego trotoarom, a takav je slucaj u svim manje prometnim ulicama. Mnogi od njih imaju skusalice na usima i bulje u mobilne telefone.

Beko

pre 2 godine

Bitno je i da drugi ucesnici a narocito biciklisti ucestvuju u saobracaju. Svaki dan mi neki biciklista izleti na put, vozi brze od mene koji je u autu i pri tom menja trake, penje se na trotoar ili silazi sa istog na put bez ikakvog upozorenja.

Ма све ми знамо, а из села нисмо изашли

pre 2 godine

@Одговорно тврдим да саобраћајни инжењери и полоција у Србији не знају да раде свој посао!Нигде у Европи не видох да је ограничење у зони градилишта на аутопуту 60км/ч, свуда је од 80-100км/ч.
(Алекс, 17. maj 2021 12:48)

Ех, што волим ту нашу пословичну самоувереност без покрића. Баш прођох аутопутем А61 у Немачкој где су радови између места Pfaffenheck и Hirtenau и гле ограничење је било целом дужином радова 60км/ч.

Strokavi mozak

pre 2 godine

Za ove sto predlazu da se zabrani saobracaj imam predlog.Hajde i struju da zabranimo.Koliko ljudi pogine od udara struje?Inace ogranicenje 30 pored skole nije smisljeno zbog bezbednosti saobracaja,nego da se mlate pare i pisu kazne.Meni pisali jer sam isao 34.Koja razlika izmedju 30 km/h i 34 km/h?

Ukljucite mozak!

pre 2 godine

Ogranicite na 30 km/h u celom gradu pq ce procenat prekoracenja porasti na 99%. Jednostavno, u Srbiji su ogranicenja imbecilna. U redu je 30 u zonama skole, u redu je u centralnim gradskim zonama gde ima puno pesaka. Ali, ograniciti (za sada) na 50 km/h na Pupinovom mostu, na Bul. vojvode Misica je strasno! Nigde pesaka, nigde skola, tri trake i oni spuste na 50???? Sto je najgore, stane policija i pise kazne? I uprkos tome prekoracuju svi vozaci svakog dana. Da li to govori nesto "strucnjacima" sa (verovatno) kupljenim diplomama? Podrzavam 30 km/h tamo gde treba i gde realno ni ne mozete mnogo brze. Ali zato na navedenim primerima bar 70-80 km/h. Inace ce se sa kraja na kraj Beograda putovati 2 sata, ukljucujuci i putnike u javnom prevozu jer ne mogu preskociti ostala vozila na vecem delu mreze.

ls

pre 2 godine

Ogranicenja se ne pridrzavaju ni oni koji su odredili ogranicenje, kao ni oni koji kontrolisu vozace. Pogledajte samo kako voze "glavesine" u crnim blindiranim limuzinama, ali to se pravda sigurnosnim merama i protokolima. Ako je protokol u pitanju, onda tu nesreca nece da se desi, nesreca zna da je vazna licnost krenula na put i to je to. Panduri, oni su posebna prica sa svojim patroliranjem u prvoj brzini, na leru bez gasa se vozaju i ometaju saobracaj. Dovode druge ucesnike u saobracaju u opasnost jer su prinudjeni da ih obilaze. Kada ne patroliraju onda zure na kafu, kao i da napisu tiket jer Englezi pocinju za sat vremena i treba se pohitati.

marica, kriv, razumevanje...

pre 2 godine

ako se gotovo vecina ne pridrzava nekog propisa u zemljama gde ima logike dosli bi do zakljucka da propis ne valja ... u biroktartiji dolaze do zakljucka da ga treba poosotriti ... postoje mesta gde i ogranicenje od 30 km ima smisla svakako, ali na vecini saobracajnica cak i u Srbiji a tek u svetu je ogranicenje od 50 km besmisleno, sto i istrazivanje dokazuje

jagodinac

pre 2 godine

Mozda je bolje da ukinemo automobile i ogranicimo koriscenje bicikli. Svi pesaka i u gradski prevoz koji vuku ljudi koji prihvate ove propise.

//,

pre 2 godine

Netačno! Bezbroj puta sam vozio noću u zoni škole a svetleći znak 30km/h samo blješti. U 2h noću!
(Alex,

Cesto procitamo da je neka budala vozila 100km preko ogranicenja u skolskoj
zoni ali nikada nisu rekli da je to bilo u sitne sate. Pravila se morajo
postovati ali su ih ovde osudjivali kao da je vozio u podne a izmedju podne
i pola noci je velika razlika.

sonzi

pre 2 godine

Koja glupost! Pa u samom tekstu se kaze da su vozaci bahati, a cim su bahati, sigurno nece postovati tih smesnih 30km/h. Rezultat ce biti samo da ce kazne da dobijaju savesni vozaci koji ce nehotice prekoraciti. Medjutim, sve su ovo isti strucnjaci koji forsiraju ovu novu modu da je sve politicki i na svaki drugi bolestan nacin korektno. Placeni su da rade nesto pa da opravdaju plate smisljaju kojekakve budalastine. Sve hoce da urede samo se ne bave covekom. Vec je ovo drustvo doslo do tacke kada ne zna vise sta ce sa samim sobom, a to ne moze na dobro da izadje.

kao i obicno

pre 2 godine

kao i obicno - los clanak. prepisan ko zna odakle, sa nabacenim nekim pojmovima, nigde stvarne tabele, brojke ili drugih bitnih procenata. samo tako neka iritantna preporuka da se brzina u gradu (svuda) stavi na 30- jer tako je u evropi. nije tako. bergne+oslo(nor) i kopenhejven(DK) imaju ova ogranicenja- ali samo kod skola i gradskih jezgara. oslo 2020ge nije imao nijedan smrtni ishod u gradu.ALI- oslo ima 600k stanovnika, kamere imaju svuda, 50% automobila su Tesle sa auto-kocenjem i samo-postovanjem ogranicenje, vrlo siroke i osigurane saobracajnice, mnogo kruznih tokova i tokom 2020te vise od pola radne snage nije izlazilo iz kuce. I da- zimi je noc od 13h popodne do 11 ujutru, i tako 4 meseca.
Ali najlakse je ignorisati sve ostale parametre razlike bg/berlin i oslo-a, kao i fine razlike vrste zabrane i doneti zakljucak/preporuku da se svuda obori brzina na 30!.
U Srbiji-pre svega BGD jednostavno ima previse automobila po glavi stanovnika; prostor za parkiranje nije resen, zgrade se grade bez dovoljno
parkinga, parking mesta se prodaju za zlato, garaze se imaju pro-forme, idu za skupe pare, pa kad ih ne prodaju kao garaze, investitor ih pretvori u stan i proda dalje. BGD centralne ulice/vracar gde su mogla pre dva tenka da se mimoidju sada su pretvorene u nakrcane jednosmerke, jer su sa obe strane ulice/trotoara parkirana kola. Pesaci se provlace, ljudi sa 25 su u zaletanju.

Molim vas

pre 2 godine

"Vozači muškog pola, mladi vozači, kao i oni pod uticajem alkohola i drugih psihoaktivnih supstanci češće učestvuju u saobraćajnim nezgodama izazvanim neprilagođenom brzinom."

Ovakva izjava je nepotpuna, jer nedostaju podaci u kom broju i procentu muskarci, mladi, alkoholisani itd. ucestvuju u saobracaju, kao i u kom broju i procentu izazivaju saobracajne nezgode, kao i u kom broju tj. procentu su kaznjavani zbog prekoracenja brzine itd. Tek onda mozemo ovu izjavu posmatrati kao bitnu za izvodjenje bilo kakvih zakljucaka. Ako smanje brzinu na 30kmh u urbanim sredinama broj onih koji im ne postuju ogranicenja ce skociti sa 50% na barem 80%. Auto polako pocinje da gubi smisao u tom slucaju, samo za dalja putovanja, za sta opet postoji avion.

Joca

pre 2 godine

To ne može da se reši daljim snižavanjem dozvoljene brzine. Što je dozvoljena brzina manja, to je više onih koji time postanu "bahati", odnosno procenjuju da je ograničenje u raskoraku sa uslovima saobraćaja.
Brzina u određenim gradskim zonama će moći efikasno da se smanji samo kada se uvede kompjutersko i daljinsko ograničenje maksimalne brzine svih vozila (osim onih sa prioritetom). Naizgled paradoksalno, tada će i dozvoljena (moguća) brzina biti na nekim kritičnim mestima i veća nego što je sada, bez potrebe za fizičkim ograničenjima ("ležeći policajci" i slično) i znakova koje neki tumače kao obavezu, neki kao preporuku, a neki i ne konstatuju ("jer škola danas ne radi", na primer).

Da je to moglo znakovima i ograničenjima da se reši, već bi za ovih sto godina bilo rešeno, ne bi postalo još veći problem nego što je za tih sto godina bilo.

Totalnonebitan

pre 2 godine

Kao aktivni biciklista, duze vozim bicikl u saobracaju nego sto imam vozacku. Samo cu reci tolerancija. Sa druge strane ima i onih koji na praznom putu ogranicenje 80 voze 40 i fotkaju prirodu. Kad naletim na takve lagano zaobilazenje… Inace za sve sto voze do 10 brze od ogranicenja bih tolerisao sem kod skole od 7-21. Mobilni u ruci dok vozis kao pistolj spreman da opali. Generalno najvise grese pesaci u gradu, biciklisti po lokalu a najbahatiji su oni najskuplji i najveci u saobracaju, cast izuzecima.

Dzoni

pre 2 godine

Mene je očešao autobus GSPa dok je kretao sa stanice. Vozač autobusa 'ladno bulji u mobilni telefon dok kreće, nije ni primetio da me je zakačio.
Nije sve zbog brzine.

BDj

pre 2 godine

U mom gradu (Aranđelovcu) ovo smo davno uveli, samo iz drugih razloga.
Naime, kod nas ako voziš brže od 30 km/h onda niko ne može da vidi da si prošao. A ako te niko ne vidi, koji si đavo i vozio, ko može da zna da imaš love (za auto i gorivo, naravno).
Čak imamo mi i likove koji bi trebalo da budu na platnom spisku policije koliko patroliraju, po ceo dan levo-desno...
Dakle, iz čistog palanačkog razmišljanja kod nas se vrlo sporo vozi, toliko sporo da ovo posetioci odmah primete.
Karikiram, ali ima tu i istine.
Inače, naravno da i kod nas (kaoi svuda uostalom) ima saobraćajki, nije ograničenje brzine jedini faktor koji treba da se ispoštuje kao što ovaj tekst prezentuje, a ovo sa 30 km/h je stvarno smešno. Nedostaju nama Balkancima pre svega saobraćajna i opšta kultura, nije nam baš jasna potreba da auto bude tehnički ispravan, tu je i (zlo)upotreba alkohola, opijata, i još gomila koječega...

Алекс

pre 2 godine

Ех, што волим ту нашу пословичну самоувереност без покрића. Баш прођох аутопутем А61 у Немачкој где су радови између места Pfaffenheck и Hirtenau и гле ограничење је било целом дужином радова 60км/ч.
(Ма све ми знамо, а из села нисмо изашли, 18. maj 2021 00:31)

То што си навео је изузетак, који потврђује правило, које сам рекао: у зонама где су градилишта у З.Европи, ограничења су од 80-100 км/ч. Поздрав из Баварске!

rebro

pre 2 godine

@Алекс, što volim ove nabeđene sa "nigde u Evropi". Majstore, prođi češkim glavnim auto-putem D1 koji već 6 godina prepravljaju. Na usecima gde se vrše radovi brzina je ograničena na najviše 80km/h, a ima delova gde je i 40km/h. U Mađarskoj isto.

Decl

pre 2 godine

@kao i obicno,

po vašoj logici Malta ne postoji, uske ulice, mnogo stanovnika, previše automobila po glavi stanovnika, a jedna od najnižih stopa sudara i incidenata u saobraćaju. Nije do Tesle ili novca, nego je obuka temeljna a propisi se poštuju, ako se ne poštuju vozači biće kažnjeni bez izuzetaka.

Alex

pre 2 godine

Na usecima gde se vrše radovi brzina je ograničena na najviše 80km/h, a ima delova gde je i 40km/h. U Mađarskoj isto.
(rebro, 18. maj 2021 23:40)

Nabeđen si ti jer ne čitaš šta sam napisao: Ograničenja na autoputevima su od 80-100km/h po pravilu. To što ke ponegde 40 ili 60km/h je izuzetak a u Srbiji nema nigde gde je više od 60km/h . E o tome se ovde radi, što ljudi ne znaju i plaše se da rade svoj posao.