Ponedeljak, 17.05.2021.

09:30

Aston Martin: Ručni menjač odlazi u istoriju?

Izvor: B92

Aston Martin: Ruèni menjaè odlazi u istoriju? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

Kursula

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Na dugim nizbrdicama ne trošim kočnice nego šaltam ručno baš kao i ti
(Gojko12, 18. maj 2021 05:37)

Ja ne diram ista. Moj auto sam salta u nižu brzinu.

Guliver

pre 2 godine

@guliver

Znaš ono kad hoćeš na sred puta da se okreneš u uskoj ulici pa treba napred-nazad brzo. E to je to. ;) Launch control je tu baš beskoristan. I inače mu ne vidim neku korist, osim ako hoću da startujem kao blesav sa naplatne rampe na autoputu. :) Ali sve su to samo sitnice, daleko bilo da ću se zbog toga odlučiti za ili protiv.
(supa, 18. maj 2021 17:47)

Za to sto ti navodis ne treba nista drugo nego da ubacis u brzinu i pustis kocnicu. Auto odmah krece dovoljo brzo za svaku vrstu manevrisanja.

Alane Oprosti

pre 2 godine

Super je i dobar automatski menjač, ali ja ipak više volim dobar manuelni. Ono što me fascinira je količina besa s kojim se obraćaju ljubitelji automatika na ovom portalu. Dva su verovatna razloga za to - jer su bahati i jer ne znaju da voze. Na prvo sam navikao, drugo me zabrinjava.

ime

pre 2 godine

Vozim automatik od 400 konja i bas mu nista ne fali sto se tice ubrzanja ili zabave. Moze se uvek prebaciti na manuelni menjanje na volanu. A na primer automatik od 80 konja prosto ne ide…

supa

pre 2 godine

@guliver

Znaš ono kad hoćeš na sred puta da se okreneš u uskoj ulici pa treba napred-nazad brzo. E to je to. ;) Launch control je tu baš beskoristan. I inače mu ne vidim neku korist, osim ako hoću da startujem kao blesav sa naplatne rampe na autoputu. :) Ali sve su to samo sitnice, daleko bilo da ću se zbog toga odlučiti za ili protiv.

Gojko12

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Na dugim nizbrdicama ne trošim kočnice nego šaltam ručno baš kao i ti

ja

pre 2 godine

Vidim da većina komentatora nije ni probala neki moderniji automatik, sa "šamaraljkama" iza volana. Auto voziš u automatskom režimu koliko god ti prija, ali svakog trena možeš da ga iskoriguješ na + ili - i dobiješ tu famoznu kontrolu kao na klasičnom manuelnom, samo neuporedivo brže i preciznije.
Ako si baš zaludan, možeš sve vreme da ga voziš u tom manuelnom režimu, al to je baš nebulozno jer je automatski režim sasvim solidan, pogotovo što se iz njega može izvršiti korekcija u svakom momentu.

Svako dobro

pre 2 godine

@(Ikarus, 17. maj 2021 19:33)
Pa taman posla da imam problema sa vozačima hibridnih Tojota, pa to su fini ljudi/žene. Mislio sam na ove sa ,,opasnim" markama.

Goran

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Pa ti nemoj da mu voziš na braniku. Drži odstojanje.

peter

pre 2 godine

Tako da manuelni menjač je zakon za onog ko ne zna za bolje.
Na automatik se toliko teško navići baš koliko je teško i navići se na bolju platu.
(Gojko 12, 17. maj 2021 13:24)

Vozim dva automatika i dva manuelca. Jedna matik nov,izasao prosle godine iz salona. I ne ne radujem se uopste, zaspim za volanom, dosadno je, sam osecaj da ne kontrolises stvari sam je za mene krajnje iritirajuci. Nemam na sta da se navikavam, meni su automatici u rangu retardacije sa Apple uredjajima.

Guliver

pre 2 godine

"...Neko je već pomenuo, jedino što meni ponekad fali na automatiku je onaj brzi start, koji sa njim jednostavno nije moguć..."

Koji je to 'onaj brzi start' koji nije moguc? Cim se otpusti pedala kocnice automobil vec krece. Ako govorimo o 'launch control' i to je sasvim moguce. Drzi se kocnica, i obrtaji podingu na oko 3,000. Cim se otpusti kocnica auto krece maximalnim ubrzanjem jer je motor vec dostigao maximalni obtni moment.

//,

pre 2 godine

U kući imamo dva automobila - jedan automatik i jedan sa manuelnim. Jeste, automatik je zaista relaks - ne razmišljaš, samo gas kočnica. Međutim, manuelni mi ipak izmami osmeh kad ga vozim, jer sam nekako u središtu vožnje, ja sam taj koji mlatara rukama i nogama, sam odlučujem kad se šta dešava u automobilu i motoru. Bilo bi mi žao odlaska manuelnih jer to samo znači da ja starim :)
(Miroljub,

Kada budes bez razmisljanja saltao brzine i davao svjetlosne znake
(zmigavce/migavce) onda si iskusan vozac. U pocetku razmisljas a kasnije
ni sam ne znas kad si ga presaltao. Saltanje, migavci, gledanje u retrovizore je navika koju vremenom steknemo. Sa Manuelnim bolje kontrolises auto ali kad je guzva pa se otegne kolona onda je manuelac sranje.

Todor

pre 2 godine

Kad zaglavim na Gazeli u 5 sati, kukam za dsg menjačem... Ali kad krenem običnim putem volim brate da menjam rukom pa to ti je... Mada i sa dsg menjačem postoji mod za ručno šaltovanje (ne leptirići).

Zok1

pre 2 godine

Ova bitka je odavno završena, a ova odluka Aston Martina je samo posledica rezultata te bitke. Postoje ljudi koji žele da voze njihove automobila i imaju para da ih kupe - ali neće da voze sa manuelnim menjačem (ili jednostavno ne znaju, a ne žele da nauče). Broj tih ljudi je veći od broja onih koji bi kupili njihove automobile isključivo sa manuelnim menjačem. U Americi na vozačke ispite izlazi generacija kojoj ni roditelji ni dedovi nisu koristili manuelni menjač. Automatski menjači se ugrađuju u borbena vozila.

panke

pre 2 godine

Alane Oprosti, 17. maj 2021 18:25

Vozim ja punta 1.4 t-jet samo sto taj auto za prosecnog srbina mnogo trosi,ako mislis da ga ganjas i da se igras sa menjacem.Ko jos voli da mu auto trosi 12-13 litara,malo je takvih na danasnje vreme!

supa

pre 2 godine

Ko ne vozi često u velikim špicama, generalno ne vozi često malo duže ture, manuelac je sasvim ok. Takođe, ko poseduje neki super zabavan autić tipa MX5, isto manuelac. Ali ovo svakodnevno "drndanje" po gužvama, česte dugačke ture po nekim krivudavim putevima itd, automatik zakon. Iz ličnog iskustva, imao sam/imam dva skoro ista VW vozila, prvi je bio manuelac, drugi je automatik. Posle 4-5 sati vožnje po ovim našim krš putevima, iz ovog drugog izađem barem 20% odmorniji.

Što se tiče super-brzih vozila, pa...i F1 nema već odavno pedalu kvačila. Koliko god se mi tripovali da smo super vozači, ne može niko biti brži od novih automatika, niti može isto da šalta tokom 4 sata vožnje.

Neko je već pomenuo, jedino što meni ponekad fali na automatiku je onaj brzi start, koji sa njim jednostavno nije moguć. Ali, isto tako, neće se ni desiti da se povremeno ugasi na semaforu. ;)

Ikarus

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Toyota hibridi, sa e-cvt menjačem, imaju i položaj ručuce B (Brake), kada je kočenje motorom osetno intenzivnije nego što je to u položaju D (Drive), tako da na dužim nizbrdicama ne moram pritiskasti pedalu kočnice i paliti stop svetlo koje ti smeta.

Los Angeles

pre 2 godine

Ko još vozi manuelni menjač? Ljudi bre, šta je sa vama, jel vi znate koji je vek, godina? Moderni automatski menjači su toliko startni i podešeni, pri tome imaju obično 3 moda vožnje, u sportskom modu nema šansi da neko brže i startnije vozi sa manuelnim menjačem. Što se tiče snega i leda - pa pobogu jeste čuli za menjanje na zimske gume zimi? Lance? One “čarape”? Toliko opcija, ali treba imati kulturu vožnje a ne kao dripci na ćelavim letnjim gumama pravac Zlatobor.

Vule

pre 2 godine

Automatik je vrh! U gradu ne razmišljaš da li ćeš upasti u gužvu, nema konstantnog šaltanja, totalno se opustiš, auto sve radi sam.
Zaključak šta bi izabrao kad bi kupovao automobil? Isključivo i samo manuelni! Razlog? Jednostavno, do dana današnjeg nije napravljen automatski menjač koji bolje drži pažnju i kontroliše auto od manuelnog šaltanja niti će se ikada to dogoditi.

Alane Oprosti

pre 2 godine

@panke

Naravno da ima uživanja. Ne znam da li je neko vozio Pandu 100hp. Taj autić je izuzetno zabavan i ne mogu da ga zamislim sa automatskim menjačem. Punta T-jet takođe ili 207 GTi.

Manuelac, dokle god ih ima

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.

EZeljko

pre 2 godine

@gde ja zivim?
Bravo za komentar, istina boli...kakav manuelni menjac, jos malo pa nece biti nista u kolima sem ekrana za zabavu i kompjuterskog za rad da ne tracis vreme u voznji.

panke

pre 2 godine

Klasicno balkansko razmisljanje kako je automatik za zene,a manuelac za prave vozace(muskarcine)U Srbiji sve Fandjo do Fandja.Kao ja uzivam dok menjam brzine i ostala sr...nja...!Pa ako vozis neki sportak sa manuelnim pa jos i da te razumem ili ako si reli vozac,a ako vozis neku kanturinu ili neki mali gradski autic i pri tome ti je 90%voznje u gradu i ako je jos dizlo,onda bajo moj nemas veze sa zivotom,kakvo saltanje kakvo uzivanje...tu nema ni u od uzivanja!!!

Petar

pre 2 godine

@(T, 17. maj 2021 10:58)

Automobil velike snage sa ma kakvim menjacem nije lako savladati. Samo ja se generalno ne bih hvalio necim sto ne znam. Kada nesto ne znam a zanima me ja to i naucim. Ne govorim da me zanima voznja automobila velike snage, vec generalno kao stav.

Gojko 12

pre 2 godine

"Manuelac" je zakon! :)
(Smuleco, 17. maj 2021 10:18)

Isto to je i moj tata govorio za crno beli TV.

Godina je odbijao da kupi kolor TV sve do Svetskog Prvenstva u fudbalu Italija 1990 godine i to ga je kupio posle utakmice Jugoslavija Španija kada im je Piksi dao dva komada.
Tu utakmicu smo gledali u gostima a ja bio mali i pred svima sav uzbuđen rekao

"vidi tata trava je zelena a ne kao kod nas kad kući gledamo"

sutradan je kupio Sony u boji.
Sledeću utakmicu smo izgubili a tata je zbog toga gunđao da je džabe bacio pare na TV.

Tako da manuelni menjač je zakon za onog ko ne zna za bolje.
Na automatik se toliko teško navići baš koliko je teško i navići se na bolju platu.

dragan

pre 2 godine

Vozio sam nekoliko automatika u poslednjih 15-ak godina. Svakako je lakše, ali ima manuelac par prednosti. Prvo, odziv na gas pri pokretanju auta mi je prirodniji i brži sa manuelnim menjačem. Drugo, ima nekog dobrog osećaja u vožnji sa manuelnim menjačem. One papučice iza volana nisam nikad koristio. I konačno, sa automatskim menjačima ima više "muka", imao sam problema, kvarova. Sve je to onda skupo, popravke traju, itd. I problema sam imao sa novim automobilima, ispod 100.000km.

Kada budem kupovao sledeći auto - ne znam šta ću izabrati. Tako da ne stoji ono što je jedan od komentatora pomenio - nije samo da manuelce vole oni koji nisu vozili automatike ili je pitanje para.

Pera Realno

pre 2 godine

Manuelni menjač je puna kontrola motora i vozila, a automatski menjač je udobniji i rasterećuje motor i ostale sklopove, tako da vitalni delovi duže traju.
Ja lično sam probao nekoliko automatika i za standardnu vožnju su ok, naročito upareni u hibridne ili start-stop sisteme. Probao sam jedan supersportaš od 450KS sa automatikom i bilo mi je strašno komplikovano i u automatskom režimu i na "šamaraljke".
Jednostavno stvar navike.
Ja sa manuelnim mogu i da zadriftam i da pravim slalom sa ručnom, sa automatikom nema direktne kontrole.

idi

pre 2 godine

Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.
(gde ja zivim?, 17. maj 2021 11:37)
----------------------------------------------------------------------

Da, da, to bas tu "gde ti zivis" je tako. Tu gde se kupuju polovne gume, uvoze Opeli sa 300 hiljada kilometara, i gde se trosak za "mali" servis planira sest meseci unapred, jer je za tebe to veliki izdatak.

E, to je gde ti zivis. Ovde gde ja zivim ima dosta marki kod kojih se manuelni menjac doplacuje, ili je ista cena kao i automatik.

Inace vozim oba, i oba imaju prednosti i mane. Manuelni menjaci nestaju jer su manje prakticni u danasnjem svetu koji je prepun automobila i saobracajnih guzvi, a nekadasnje prednosti (bolje ubrzanje, manja potrosnja ili jeftinije odrzavanje) vise ne stoje.

Miroljub

pre 2 godine

U kući imamo dva automobila - jedan automatik i jedan sa manuelnim. Jeste, automatik je zaista relaks - ne razmišljaš, samo gas kočnica. Međutim, manuelni mi ipak izmami osmeh kad ga vozim, jer sam nekako u središtu vožnje, ja sam taj koji mlatara rukama i nogama, sam odlučujem kad se šta dešava u automobilu i motoru. Bilo bi mi žao odlaska manuelnih jer to samo znači da ja starim :)

da

pre 2 godine

@Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.
(gde ja zivim?, 17. maj 2021 11:37)


Kako si se nalupetao za sve pare, bravo druze.
Niti spadam u kategoriju koja nije vozila, a ni u kategoriju koja nema pare za automatik, jednostavno ne volim, volim da sam odredim kada cu da promenim brzinu, ubacim u nizi stepen pred krivinu i ostalo. Meni je to zabava, a automatik za zene i ekstremne guzve u gradu ko mora preko mosta da prelazi u spicu. Ostalo su prazne price.

gde ja zivim?

pre 2 godine

Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.

Smuleco

pre 2 godine

@Smuleco Mauleni menjač na vozilu velike snage nije baš lako kontrolisati. A još bitnija razlika je da li će u njega da sedne neko ko je vozio 10-20 godina manuelni menjač makar i u autu slabe snage, ili neko ko je ceo život vozio automatik. Mislim da u ovom drugom slučaju manuelni menjač vrlo brzo prestane da bude zabava.
(T, 17. maj 2021 10:58)

Moram priznati, da si u pravu:)

T

pre 2 godine

@Smuleco Mauleni menjač na vozilu velike snage nije baš lako kontrolisati. A još bitnija razlika je da li će u njega da sedne neko ko je vozio 10-20 godina manuelni menjač makar i u autu slabe snage, ili neko ko je ceo život vozio automatik. Mislim da u ovom drugom slučaju manuelni menjač vrlo brzo prestane da bude zabava.

Gojko 12

pre 2 godine

"Manuelac" je zakon! :)
(Smuleco, 17. maj 2021 10:18)

Isto to je i moj tata govorio za crno beli TV.

Godina je odbijao da kupi kolor TV sve do Svetskog Prvenstva u fudbalu Italija 1990 godine i to ga je kupio posle utakmice Jugoslavija Španija kada im je Piksi dao dva komada.
Tu utakmicu smo gledali u gostima a ja bio mali i pred svima sav uzbuđen rekao

"vidi tata trava je zelena a ne kao kod nas kad kući gledamo"

sutradan je kupio Sony u boji.
Sledeću utakmicu smo izgubili a tata je zbog toga gunđao da je džabe bacio pare na TV.

Tako da manuelni menjač je zakon za onog ko ne zna za bolje.
Na automatik se toliko teško navići baš koliko je teško i navići se na bolju platu.

gde ja zivim?

pre 2 godine

Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.

Miroljub

pre 2 godine

U kući imamo dva automobila - jedan automatik i jedan sa manuelnim. Jeste, automatik je zaista relaks - ne razmišljaš, samo gas kočnica. Međutim, manuelni mi ipak izmami osmeh kad ga vozim, jer sam nekako u središtu vožnje, ja sam taj koji mlatara rukama i nogama, sam odlučujem kad se šta dešava u automobilu i motoru. Bilo bi mi žao odlaska manuelnih jer to samo znači da ja starim :)

panke

pre 2 godine

Klasicno balkansko razmisljanje kako je automatik za zene,a manuelac za prave vozace(muskarcine)U Srbiji sve Fandjo do Fandja.Kao ja uzivam dok menjam brzine i ostala sr...nja...!Pa ako vozis neki sportak sa manuelnim pa jos i da te razumem ili ako si reli vozac,a ako vozis neku kanturinu ili neki mali gradski autic i pri tome ti je 90%voznje u gradu i ako je jos dizlo,onda bajo moj nemas veze sa zivotom,kakvo saltanje kakvo uzivanje...tu nema ni u od uzivanja!!!

idi

pre 2 godine

Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.
(gde ja zivim?, 17. maj 2021 11:37)
----------------------------------------------------------------------

Da, da, to bas tu "gde ti zivis" je tako. Tu gde se kupuju polovne gume, uvoze Opeli sa 300 hiljada kilometara, i gde se trosak za "mali" servis planira sest meseci unapred, jer je za tebe to veliki izdatak.

E, to je gde ti zivis. Ovde gde ja zivim ima dosta marki kod kojih se manuelni menjac doplacuje, ili je ista cena kao i automatik.

Inace vozim oba, i oba imaju prednosti i mane. Manuelni menjaci nestaju jer su manje prakticni u danasnjem svetu koji je prepun automobila i saobracajnih guzvi, a nekadasnje prednosti (bolje ubrzanje, manja potrosnja ili jeftinije odrzavanje) vise ne stoje.

T

pre 2 godine

@Smuleco Mauleni menjač na vozilu velike snage nije baš lako kontrolisati. A još bitnija razlika je da li će u njega da sedne neko ko je vozio 10-20 godina manuelni menjač makar i u autu slabe snage, ili neko ko je ceo život vozio automatik. Mislim da u ovom drugom slučaju manuelni menjač vrlo brzo prestane da bude zabava.

Smuleco

pre 2 godine

@Smuleco Mauleni menjač na vozilu velike snage nije baš lako kontrolisati. A još bitnija razlika je da li će u njega da sedne neko ko je vozio 10-20 godina manuelni menjač makar i u autu slabe snage, ili neko ko je ceo život vozio automatik. Mislim da u ovom drugom slučaju manuelni menjač vrlo brzo prestane da bude zabava.
(T, 17. maj 2021 10:58)

Moram priznati, da si u pravu:)

Pera Realno

pre 2 godine

Manuelni menjač je puna kontrola motora i vozila, a automatski menjač je udobniji i rasterećuje motor i ostale sklopove, tako da vitalni delovi duže traju.
Ja lično sam probao nekoliko automatika i za standardnu vožnju su ok, naročito upareni u hibridne ili start-stop sisteme. Probao sam jedan supersportaš od 450KS sa automatikom i bilo mi je strašno komplikovano i u automatskom režimu i na "šamaraljke".
Jednostavno stvar navike.
Ja sa manuelnim mogu i da zadriftam i da pravim slalom sa ručnom, sa automatikom nema direktne kontrole.

da

pre 2 godine

@Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.
(gde ja zivim?, 17. maj 2021 11:37)


Kako si se nalupetao za sve pare, bravo druze.
Niti spadam u kategoriju koja nije vozila, a ni u kategoriju koja nema pare za automatik, jednostavno ne volim, volim da sam odredim kada cu da promenim brzinu, ubacim u nizi stepen pred krivinu i ostalo. Meni je to zabava, a automatik za zene i ekstremne guzve u gradu ko mora preko mosta da prelazi u spicu. Ostalo su prazne price.

EZeljko

pre 2 godine

@gde ja zivim?
Bravo za komentar, istina boli...kakav manuelni menjac, jos malo pa nece biti nista u kolima sem ekrana za zabavu i kompjuterskog za rad da ne tracis vreme u voznji.

dragan

pre 2 godine

Vozio sam nekoliko automatika u poslednjih 15-ak godina. Svakako je lakše, ali ima manuelac par prednosti. Prvo, odziv na gas pri pokretanju auta mi je prirodniji i brži sa manuelnim menjačem. Drugo, ima nekog dobrog osećaja u vožnji sa manuelnim menjačem. One papučice iza volana nisam nikad koristio. I konačno, sa automatskim menjačima ima više "muka", imao sam problema, kvarova. Sve je to onda skupo, popravke traju, itd. I problema sam imao sa novim automobilima, ispod 100.000km.

Kada budem kupovao sledeći auto - ne znam šta ću izabrati. Tako da ne stoji ono što je jedan od komentatora pomenio - nije samo da manuelce vole oni koji nisu vozili automatike ili je pitanje para.

Zok1

pre 2 godine

Ova bitka je odavno završena, a ova odluka Aston Martina je samo posledica rezultata te bitke. Postoje ljudi koji žele da voze njihove automobila i imaju para da ih kupe - ali neće da voze sa manuelnim menjačem (ili jednostavno ne znaju, a ne žele da nauče). Broj tih ljudi je veći od broja onih koji bi kupili njihove automobile isključivo sa manuelnim menjačem. U Americi na vozačke ispite izlazi generacija kojoj ni roditelji ni dedovi nisu koristili manuelni menjač. Automatski menjači se ugrađuju u borbena vozila.

Goran

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Pa ti nemoj da mu voziš na braniku. Drži odstojanje.

//,

pre 2 godine

U kući imamo dva automobila - jedan automatik i jedan sa manuelnim. Jeste, automatik je zaista relaks - ne razmišljaš, samo gas kočnica. Međutim, manuelni mi ipak izmami osmeh kad ga vozim, jer sam nekako u središtu vožnje, ja sam taj koji mlatara rukama i nogama, sam odlučujem kad se šta dešava u automobilu i motoru. Bilo bi mi žao odlaska manuelnih jer to samo znači da ja starim :)
(Miroljub,

Kada budes bez razmisljanja saltao brzine i davao svjetlosne znake
(zmigavce/migavce) onda si iskusan vozac. U pocetku razmisljas a kasnije
ni sam ne znas kad si ga presaltao. Saltanje, migavci, gledanje u retrovizore je navika koju vremenom steknemo. Sa Manuelnim bolje kontrolises auto ali kad je guzva pa se otegne kolona onda je manuelac sranje.

Todor

pre 2 godine

Kad zaglavim na Gazeli u 5 sati, kukam za dsg menjačem... Ali kad krenem običnim putem volim brate da menjam rukom pa to ti je... Mada i sa dsg menjačem postoji mod za ručno šaltovanje (ne leptirići).

Los Angeles

pre 2 godine

Ko još vozi manuelni menjač? Ljudi bre, šta je sa vama, jel vi znate koji je vek, godina? Moderni automatski menjači su toliko startni i podešeni, pri tome imaju obično 3 moda vožnje, u sportskom modu nema šansi da neko brže i startnije vozi sa manuelnim menjačem. Što se tiče snega i leda - pa pobogu jeste čuli za menjanje na zimske gume zimi? Lance? One “čarape”? Toliko opcija, ali treba imati kulturu vožnje a ne kao dripci na ćelavim letnjim gumama pravac Zlatobor.

Guliver

pre 2 godine

"...Neko je već pomenuo, jedino što meni ponekad fali na automatiku je onaj brzi start, koji sa njim jednostavno nije moguć..."

Koji je to 'onaj brzi start' koji nije moguc? Cim se otpusti pedala kocnice automobil vec krece. Ako govorimo o 'launch control' i to je sasvim moguce. Drzi se kocnica, i obrtaji podingu na oko 3,000. Cim se otpusti kocnica auto krece maximalnim ubrzanjem jer je motor vec dostigao maximalni obtni moment.

peter

pre 2 godine

Tako da manuelni menjač je zakon za onog ko ne zna za bolje.
Na automatik se toliko teško navići baš koliko je teško i navići se na bolju platu.
(Gojko 12, 17. maj 2021 13:24)

Vozim dva automatika i dva manuelca. Jedna matik nov,izasao prosle godine iz salona. I ne ne radujem se uopste, zaspim za volanom, dosadno je, sam osecaj da ne kontrolises stvari sam je za mene krajnje iritirajuci. Nemam na sta da se navikavam, meni su automatici u rangu retardacije sa Apple uredjajima.

Petar

pre 2 godine

@(T, 17. maj 2021 10:58)

Automobil velike snage sa ma kakvim menjacem nije lako savladati. Samo ja se generalno ne bih hvalio necim sto ne znam. Kada nesto ne znam a zanima me ja to i naucim. Ne govorim da me zanima voznja automobila velike snage, vec generalno kao stav.

Manuelac, dokle god ih ima

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.

supa

pre 2 godine

Ko ne vozi često u velikim špicama, generalno ne vozi često malo duže ture, manuelac je sasvim ok. Takođe, ko poseduje neki super zabavan autić tipa MX5, isto manuelac. Ali ovo svakodnevno "drndanje" po gužvama, česte dugačke ture po nekim krivudavim putevima itd, automatik zakon. Iz ličnog iskustva, imao sam/imam dva skoro ista VW vozila, prvi je bio manuelac, drugi je automatik. Posle 4-5 sati vožnje po ovim našim krš putevima, iz ovog drugog izađem barem 20% odmorniji.

Što se tiče super-brzih vozila, pa...i F1 nema već odavno pedalu kvačila. Koliko god se mi tripovali da smo super vozači, ne može niko biti brži od novih automatika, niti može isto da šalta tokom 4 sata vožnje.

Neko je već pomenuo, jedino što meni ponekad fali na automatiku je onaj brzi start, koji sa njim jednostavno nije moguć. Ali, isto tako, neće se ni desiti da se povremeno ugasi na semaforu. ;)

panke

pre 2 godine

Alane Oprosti, 17. maj 2021 18:25

Vozim ja punta 1.4 t-jet samo sto taj auto za prosecnog srbina mnogo trosi,ako mislis da ga ganjas i da se igras sa menjacem.Ko jos voli da mu auto trosi 12-13 litara,malo je takvih na danasnje vreme!

Alane Oprosti

pre 2 godine

@panke

Naravno da ima uživanja. Ne znam da li je neko vozio Pandu 100hp. Taj autić je izuzetno zabavan i ne mogu da ga zamislim sa automatskim menjačem. Punta T-jet takođe ili 207 GTi.

Ikarus

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Toyota hibridi, sa e-cvt menjačem, imaju i položaj ručuce B (Brake), kada je kočenje motorom osetno intenzivnije nego što je to u položaju D (Drive), tako da na dužim nizbrdicama ne moram pritiskasti pedalu kočnice i paliti stop svetlo koje ti smeta.

ja

pre 2 godine

Vidim da većina komentatora nije ni probala neki moderniji automatik, sa "šamaraljkama" iza volana. Auto voziš u automatskom režimu koliko god ti prija, ali svakog trena možeš da ga iskoriguješ na + ili - i dobiješ tu famoznu kontrolu kao na klasičnom manuelnom, samo neuporedivo brže i preciznije.
Ako si baš zaludan, možeš sve vreme da ga voziš u tom manuelnom režimu, al to je baš nebulozno jer je automatski režim sasvim solidan, pogotovo što se iz njega može izvršiti korekcija u svakom momentu.

Vule

pre 2 godine

Automatik je vrh! U gradu ne razmišljaš da li ćeš upasti u gužvu, nema konstantnog šaltanja, totalno se opustiš, auto sve radi sam.
Zaključak šta bi izabrao kad bi kupovao automobil? Isključivo i samo manuelni! Razlog? Jednostavno, do dana današnjeg nije napravljen automatski menjač koji bolje drži pažnju i kontroliše auto od manuelnog šaltanja niti će se ikada to dogoditi.

Gojko12

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Na dugim nizbrdicama ne trošim kočnice nego šaltam ručno baš kao i ti

Alane Oprosti

pre 2 godine

Super je i dobar automatski menjač, ali ja ipak više volim dobar manuelni. Ono što me fascinira je količina besa s kojim se obraćaju ljubitelji automatika na ovom portalu. Dva su verovatna razloga za to - jer su bahati i jer ne znaju da voze. Na prvo sam navikao, drugo me zabrinjava.

ime

pre 2 godine

Vozim automatik od 400 konja i bas mu nista ne fali sto se tice ubrzanja ili zabave. Moze se uvek prebaciti na manuelni menjanje na volanu. A na primer automatik od 80 konja prosto ne ide…

Guliver

pre 2 godine

@guliver

Znaš ono kad hoćeš na sred puta da se okreneš u uskoj ulici pa treba napred-nazad brzo. E to je to. ;) Launch control je tu baš beskoristan. I inače mu ne vidim neku korist, osim ako hoću da startujem kao blesav sa naplatne rampe na autoputu. :) Ali sve su to samo sitnice, daleko bilo da ću se zbog toga odlučiti za ili protiv.
(supa, 18. maj 2021 17:47)

Za to sto ti navodis ne treba nista drugo nego da ubacis u brzinu i pustis kocnicu. Auto odmah krece dovoljo brzo za svaku vrstu manevrisanja.

Svako dobro

pre 2 godine

@(Ikarus, 17. maj 2021 19:33)
Pa taman posla da imam problema sa vozačima hibridnih Tojota, pa to su fini ljudi/žene. Mislio sam na ove sa ,,opasnim" markama.

supa

pre 2 godine

@guliver

Znaš ono kad hoćeš na sred puta da se okreneš u uskoj ulici pa treba napred-nazad brzo. E to je to. ;) Launch control je tu baš beskoristan. I inače mu ne vidim neku korist, osim ako hoću da startujem kao blesav sa naplatne rampe na autoputu. :) Ali sve su to samo sitnice, daleko bilo da ću se zbog toga odlučiti za ili protiv.

Kursula

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Na dugim nizbrdicama ne trošim kočnice nego šaltam ručno baš kao i ti
(Gojko12, 18. maj 2021 05:37)

Ja ne diram ista. Moj auto sam salta u nižu brzinu.

gde ja zivim?

pre 2 godine

Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.

da

pre 2 godine

@Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.
(gde ja zivim?, 17. maj 2021 11:37)


Kako si se nalupetao za sve pare, bravo druze.
Niti spadam u kategoriju koja nije vozila, a ni u kategoriju koja nema pare za automatik, jednostavno ne volim, volim da sam odredim kada cu da promenim brzinu, ubacim u nizi stepen pred krivinu i ostalo. Meni je to zabava, a automatik za zene i ekstremne guzve u gradu ko mora preko mosta da prelazi u spicu. Ostalo su prazne price.

peter

pre 2 godine

Tako da manuelni menjač je zakon za onog ko ne zna za bolje.
Na automatik se toliko teško navići baš koliko je teško i navići se na bolju platu.
(Gojko 12, 17. maj 2021 13:24)

Vozim dva automatika i dva manuelca. Jedna matik nov,izasao prosle godine iz salona. I ne ne radujem se uopste, zaspim za volanom, dosadno je, sam osecaj da ne kontrolises stvari sam je za mene krajnje iritirajuci. Nemam na sta da se navikavam, meni su automatici u rangu retardacije sa Apple uredjajima.

Manuelac, dokle god ih ima

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.

Miroljub

pre 2 godine

U kući imamo dva automobila - jedan automatik i jedan sa manuelnim. Jeste, automatik je zaista relaks - ne razmišljaš, samo gas kočnica. Međutim, manuelni mi ipak izmami osmeh kad ga vozim, jer sam nekako u središtu vožnje, ja sam taj koji mlatara rukama i nogama, sam odlučujem kad se šta dešava u automobilu i motoru. Bilo bi mi žao odlaska manuelnih jer to samo znači da ja starim :)

Pera Realno

pre 2 godine

Manuelni menjač je puna kontrola motora i vozila, a automatski menjač je udobniji i rasterećuje motor i ostale sklopove, tako da vitalni delovi duže traju.
Ja lično sam probao nekoliko automatika i za standardnu vožnju su ok, naročito upareni u hibridne ili start-stop sisteme. Probao sam jedan supersportaš od 450KS sa automatikom i bilo mi je strašno komplikovano i u automatskom režimu i na "šamaraljke".
Jednostavno stvar navike.
Ja sa manuelnim mogu i da zadriftam i da pravim slalom sa ručnom, sa automatikom nema direktne kontrole.

dragan

pre 2 godine

Vozio sam nekoliko automatika u poslednjih 15-ak godina. Svakako je lakše, ali ima manuelac par prednosti. Prvo, odziv na gas pri pokretanju auta mi je prirodniji i brži sa manuelnim menjačem. Drugo, ima nekog dobrog osećaja u vožnji sa manuelnim menjačem. One papučice iza volana nisam nikad koristio. I konačno, sa automatskim menjačima ima više "muka", imao sam problema, kvarova. Sve je to onda skupo, popravke traju, itd. I problema sam imao sa novim automobilima, ispod 100.000km.

Kada budem kupovao sledeći auto - ne znam šta ću izabrati. Tako da ne stoji ono što je jedan od komentatora pomenio - nije samo da manuelce vole oni koji nisu vozili automatike ili je pitanje para.

Vule

pre 2 godine

Automatik je vrh! U gradu ne razmišljaš da li ćeš upasti u gužvu, nema konstantnog šaltanja, totalno se opustiš, auto sve radi sam.
Zaključak šta bi izabrao kad bi kupovao automobil? Isključivo i samo manuelni! Razlog? Jednostavno, do dana današnjeg nije napravljen automatski menjač koji bolje drži pažnju i kontroliše auto od manuelnog šaltanja niti će se ikada to dogoditi.

Los Angeles

pre 2 godine

Ko još vozi manuelni menjač? Ljudi bre, šta je sa vama, jel vi znate koji je vek, godina? Moderni automatski menjači su toliko startni i podešeni, pri tome imaju obično 3 moda vožnje, u sportskom modu nema šansi da neko brže i startnije vozi sa manuelnim menjačem. Što se tiče snega i leda - pa pobogu jeste čuli za menjanje na zimske gume zimi? Lance? One “čarape”? Toliko opcija, ali treba imati kulturu vožnje a ne kao dripci na ćelavim letnjim gumama pravac Zlatobor.

Gojko 12

pre 2 godine

"Manuelac" je zakon! :)
(Smuleco, 17. maj 2021 10:18)

Isto to je i moj tata govorio za crno beli TV.

Godina je odbijao da kupi kolor TV sve do Svetskog Prvenstva u fudbalu Italija 1990 godine i to ga je kupio posle utakmice Jugoslavija Španija kada im je Piksi dao dva komada.
Tu utakmicu smo gledali u gostima a ja bio mali i pred svima sav uzbuđen rekao

"vidi tata trava je zelena a ne kao kod nas kad kući gledamo"

sutradan je kupio Sony u boji.
Sledeću utakmicu smo izgubili a tata je zbog toga gunđao da je džabe bacio pare na TV.

Tako da manuelni menjač je zakon za onog ko ne zna za bolje.
Na automatik se toliko teško navići baš koliko je teško i navići se na bolju platu.

idi

pre 2 godine

Manuelni menjač biraju samo dve kategorije ljudi - oni koji nikad nisu vozili automatik, i oni koji nemaju para za njega.
Sve drugo je šuplja priča.
(gde ja zivim?, 17. maj 2021 11:37)
----------------------------------------------------------------------

Da, da, to bas tu "gde ti zivis" je tako. Tu gde se kupuju polovne gume, uvoze Opeli sa 300 hiljada kilometara, i gde se trosak za "mali" servis planira sest meseci unapred, jer je za tebe to veliki izdatak.

E, to je gde ti zivis. Ovde gde ja zivim ima dosta marki kod kojih se manuelni menjac doplacuje, ili je ista cena kao i automatik.

Inace vozim oba, i oba imaju prednosti i mane. Manuelni menjaci nestaju jer su manje prakticni u danasnjem svetu koji je prepun automobila i saobracajnih guzvi, a nekadasnje prednosti (bolje ubrzanje, manja potrosnja ili jeftinije odrzavanje) vise ne stoje.

EZeljko

pre 2 godine

@gde ja zivim?
Bravo za komentar, istina boli...kakav manuelni menjac, jos malo pa nece biti nista u kolima sem ekrana za zabavu i kompjuterskog za rad da ne tracis vreme u voznji.

Alane Oprosti

pre 2 godine

Super je i dobar automatski menjač, ali ja ipak više volim dobar manuelni. Ono što me fascinira je količina besa s kojim se obraćaju ljubitelji automatika na ovom portalu. Dva su verovatna razloga za to - jer su bahati i jer ne znaju da voze. Na prvo sam navikao, drugo me zabrinjava.

Alane Oprosti

pre 2 godine

@panke

Naravno da ima uživanja. Ne znam da li je neko vozio Pandu 100hp. Taj autić je izuzetno zabavan i ne mogu da ga zamislim sa automatskim menjačem. Punta T-jet takođe ili 207 GTi.

Petar

pre 2 godine

@(T, 17. maj 2021 10:58)

Automobil velike snage sa ma kakvim menjacem nije lako savladati. Samo ja se generalno ne bih hvalio necim sto ne znam. Kada nesto ne znam a zanima me ja to i naucim. Ne govorim da me zanima voznja automobila velike snage, vec generalno kao stav.

Todor

pre 2 godine

Kad zaglavim na Gazeli u 5 sati, kukam za dsg menjačem... Ali kad krenem običnim putem volim brate da menjam rukom pa to ti je... Mada i sa dsg menjačem postoji mod za ručno šaltovanje (ne leptirići).

panke

pre 2 godine

Klasicno balkansko razmisljanje kako je automatik za zene,a manuelac za prave vozace(muskarcine)U Srbiji sve Fandjo do Fandja.Kao ja uzivam dok menjam brzine i ostala sr...nja...!Pa ako vozis neki sportak sa manuelnim pa jos i da te razumem ili ako si reli vozac,a ako vozis neku kanturinu ili neki mali gradski autic i pri tome ti je 90%voznje u gradu i ako je jos dizlo,onda bajo moj nemas veze sa zivotom,kakvo saltanje kakvo uzivanje...tu nema ni u od uzivanja!!!

//,

pre 2 godine

U kući imamo dva automobila - jedan automatik i jedan sa manuelnim. Jeste, automatik je zaista relaks - ne razmišljaš, samo gas kočnica. Međutim, manuelni mi ipak izmami osmeh kad ga vozim, jer sam nekako u središtu vožnje, ja sam taj koji mlatara rukama i nogama, sam odlučujem kad se šta dešava u automobilu i motoru. Bilo bi mi žao odlaska manuelnih jer to samo znači da ja starim :)
(Miroljub,

Kada budes bez razmisljanja saltao brzine i davao svjetlosne znake
(zmigavce/migavce) onda si iskusan vozac. U pocetku razmisljas a kasnije
ni sam ne znas kad si ga presaltao. Saltanje, migavci, gledanje u retrovizore je navika koju vremenom steknemo. Sa Manuelnim bolje kontrolises auto ali kad je guzva pa se otegne kolona onda je manuelac sranje.

supa

pre 2 godine

@guliver

Znaš ono kad hoćeš na sred puta da se okreneš u uskoj ulici pa treba napred-nazad brzo. E to je to. ;) Launch control je tu baš beskoristan. I inače mu ne vidim neku korist, osim ako hoću da startujem kao blesav sa naplatne rampe na autoputu. :) Ali sve su to samo sitnice, daleko bilo da ću se zbog toga odlučiti za ili protiv.

supa

pre 2 godine

Ko ne vozi često u velikim špicama, generalno ne vozi često malo duže ture, manuelac je sasvim ok. Takođe, ko poseduje neki super zabavan autić tipa MX5, isto manuelac. Ali ovo svakodnevno "drndanje" po gužvama, česte dugačke ture po nekim krivudavim putevima itd, automatik zakon. Iz ličnog iskustva, imao sam/imam dva skoro ista VW vozila, prvi je bio manuelac, drugi je automatik. Posle 4-5 sati vožnje po ovim našim krš putevima, iz ovog drugog izađem barem 20% odmorniji.

Što se tiče super-brzih vozila, pa...i F1 nema već odavno pedalu kvačila. Koliko god se mi tripovali da smo super vozači, ne može niko biti brži od novih automatika, niti može isto da šalta tokom 4 sata vožnje.

Neko je već pomenuo, jedino što meni ponekad fali na automatiku je onaj brzi start, koji sa njim jednostavno nije moguć. Ali, isto tako, neće se ni desiti da se povremeno ugasi na semaforu. ;)

panke

pre 2 godine

Alane Oprosti, 17. maj 2021 18:25

Vozim ja punta 1.4 t-jet samo sto taj auto za prosecnog srbina mnogo trosi,ako mislis da ga ganjas i da se igras sa menjacem.Ko jos voli da mu auto trosi 12-13 litara,malo je takvih na danasnje vreme!

T

pre 2 godine

@Smuleco Mauleni menjač na vozilu velike snage nije baš lako kontrolisati. A još bitnija razlika je da li će u njega da sedne neko ko je vozio 10-20 godina manuelni menjač makar i u autu slabe snage, ili neko ko je ceo život vozio automatik. Mislim da u ovom drugom slučaju manuelni menjač vrlo brzo prestane da bude zabava.

Ikarus

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Toyota hibridi, sa e-cvt menjačem, imaju i položaj ručuce B (Brake), kada je kočenje motorom osetno intenzivnije nego što je to u položaju D (Drive), tako da na dužim nizbrdicama ne moram pritiskasti pedalu kočnice i paliti stop svetlo koje ti smeta.

Zok1

pre 2 godine

Ova bitka je odavno završena, a ova odluka Aston Martina je samo posledica rezultata te bitke. Postoje ljudi koji žele da voze njihove automobila i imaju para da ih kupe - ali neće da voze sa manuelnim menjačem (ili jednostavno ne znaju, a ne žele da nauče). Broj tih ljudi je veći od broja onih koji bi kupili njihove automobile isključivo sa manuelnim menjačem. U Americi na vozačke ispite izlazi generacija kojoj ni roditelji ni dedovi nisu koristili manuelni menjač. Automatski menjači se ugrađuju u borbena vozila.

Guliver

pre 2 godine

"...Neko je već pomenuo, jedino što meni ponekad fali na automatiku je onaj brzi start, koji sa njim jednostavno nije moguć..."

Koji je to 'onaj brzi start' koji nije moguc? Cim se otpusti pedala kocnice automobil vec krece. Ako govorimo o 'launch control' i to je sasvim moguce. Drzi se kocnica, i obrtaji podingu na oko 3,000. Cim se otpusti kocnica auto krece maximalnim ubrzanjem jer je motor vec dostigao maximalni obtni moment.

Goran

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Pa ti nemoj da mu voziš na braniku. Drži odstojanje.

Svako dobro

pre 2 godine

@(Ikarus, 17. maj 2021 19:33)
Pa taman posla da imam problema sa vozačima hibridnih Tojota, pa to su fini ljudi/žene. Mislio sam na ove sa ,,opasnim" markama.

Gojko12

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Na dugim nizbrdicama ne trošim kočnice nego šaltam ručno baš kao i ti

Smuleco

pre 2 godine

@Smuleco Mauleni menjač na vozilu velike snage nije baš lako kontrolisati. A još bitnija razlika je da li će u njega da sedne neko ko je vozio 10-20 godina manuelni menjač makar i u autu slabe snage, ili neko ko je ceo život vozio automatik. Mislim da u ovom drugom slučaju manuelni menjač vrlo brzo prestane da bude zabava.
(T, 17. maj 2021 10:58)

Moram priznati, da si u pravu:)

ja

pre 2 godine

Vidim da većina komentatora nije ni probala neki moderniji automatik, sa "šamaraljkama" iza volana. Auto voziš u automatskom režimu koliko god ti prija, ali svakog trena možeš da ga iskoriguješ na + ili - i dobiješ tu famoznu kontrolu kao na klasičnom manuelnom, samo neuporedivo brže i preciznije.
Ako si baš zaludan, možeš sve vreme da ga voziš u tom manuelnom režimu, al to je baš nebulozno jer je automatski režim sasvim solidan, pogotovo što se iz njega može izvršiti korekcija u svakom momentu.

ime

pre 2 godine

Vozim automatik od 400 konja i bas mu nista ne fali sto se tice ubrzanja ili zabave. Moze se uvek prebaciti na manuelni menjanje na volanu. A na primer automatik od 80 konja prosto ne ide…

Guliver

pre 2 godine

@guliver

Znaš ono kad hoćeš na sred puta da se okreneš u uskoj ulici pa treba napred-nazad brzo. E to je to. ;) Launch control je tu baš beskoristan. I inače mu ne vidim neku korist, osim ako hoću da startujem kao blesav sa naplatne rampe na autoputu. :) Ali sve su to samo sitnice, daleko bilo da ću se zbog toga odlučiti za ili protiv.
(supa, 18. maj 2021 17:47)

Za to sto ti navodis ne treba nista drugo nego da ubacis u brzinu i pustis kocnicu. Auto odmah krece dovoljo brzo za svaku vrstu manevrisanja.

Kursula

pre 2 godine

Ako je nešto smor u saobraćaju to su ovi sa automatikom koji na dugim nizbrdicama samo znaju da legnu na kočnicu.Još ako imaju neke led štopaljke koje mi osvetle i prtljažnik, gnjavaža je potpuna.
(Manuelac, dokle god ih ima, 17. maj 2021 15:20)

Na dugim nizbrdicama ne trošim kočnice nego šaltam ručno baš kao i ti
(Gojko12, 18. maj 2021 05:37)

Ja ne diram ista. Moj auto sam salta u nižu brzinu.