Nedelja, 09.05.2021.

11:51

Ilon Mask otkrio da ima Aspergerov sindrom

Izvor: Tanjug

Ilon Mask otkrio da ima Aspergerov sindrom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Boki

pre 2 godine

@Lars

Ni Bil Gejts nije napisao DOS, nego ga kupio od Nila Patersona za 50.000 dolara. Potom je nagovorio IBM da ne kupi DOS, nego da prodaje licencirane kopije (u vlasništvu Microsofta) uz svaki primerak PC-ja. Takođe je istina da je majka Bila Gejtsa bila prijateljica izvršnog direktora IBM-a, što je verovatno pomoglo ovakvoj odluci. Ova činjenica ne umanjuje genijalnost Bila Gejtsa koji je potom napravio imperiju od Microsofta. Mnoge druge aplikacije je takođe Microsoft kupovao, pa potom dorađivao, ali to je stara priča gde velika riba guta malu ribu.

kiki

pre 2 godine

Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...
(turboki, 10. maj 2021 09:55)

ahahah, mogu misliti gde bi tebi bio kraj da si imao bogate roditelje, sa takvim mentalnim sklopom! misliš da su maskovi roditelji napravili teslu, vinuli raketu u kosmos, ili da su gejtsu roditelji isprogramirali windows?? što se gejtsa tiče, on nije "padao godine" pa bio isteran sa fakulteta, nego je bio fantastičan student i to na harvardu, i naprosto rešio da ga napusti jer je studiranje smatrao gubljenjem vremena, jer je imao još bolji plan.

i roditeljka veljka i anastasije ražnatović je mogla da im obezbedi skupe škole, verovatno i studiranje na harvardu, ali avaj, postadoše bokser sa kupljenom diplomom i pevaljka. ne ide to tako prijatelju kako ti zamišljaš.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Kako vam "Mošusni" stavlja ladne obloge je čudo...

Kada se nakupi para i napravi neki gradić na Marsu,ode on i ostavi Vas sve na ovoj jadnoj planeti koju će i on i njemu slični pretvoriti u dolinu suza...

Zapamtite da ste to prvo čuli od mene.

pera zdera

pre 2 godine

on je obican americki fikus u izlogu ko stoji iza njega svi znamo.
(realan, 10. maj 2021 13:35)

Čemu toliko pisanije ako svi znamo???
Likovi kao ti uvek isto, bla, bla, bla a nikad ne kažu ono najvažnije - ko stoji iza fikusa.

autošovinista

pre 2 godine

Psihijatar, nije on sebi izabrao bolest, on ju je samo dijagnostikovao pre tvojih kolega. Imaš i izgovor, sam sa sobom je proveo mnogo više od vaših 20 minuta po pregledu, od kojih 10 ide na copy/paste izveštaja.

Hm

pre 2 godine

Bolest nije izmisljena! Moj sestric ima 6 godina i dijagnostifikovali su mu Aspergerov. Mora da ide na razgovore sa psiholom koji ce ga uciti kako da prepozna neverbalne signale od drugih ljudi i kako da iskazuje emocije.

Ukoliko se ne razumete - nemojte komentarisati.
(Lena, 10. maj 2021 13:33)

@Lena

Serija Parenthood odlično obrađuje temu porodičnog života od dijagnoziranja Aspergera malom detetu, pa do njegove adolescencije. Mogla bi biti od makar neke psihološke pomoći vašoj porodici. Svako dobro vam želim!

Kovin-19

pre 2 godine

Realno je mogao na mnogo bolji način da ulozi pare - umesto da ide na Mars, da resi problem zagadjenja na planeti na kojoj živi i učini je boljim mestom.
Time bi pomogao i sebi da se izleči od emocionalne invalidnosti.

Stojko

pre 2 godine

Pre njega mnogi preduzetnici iz doline su krenuli da se “hvale” da imaju isti sindrom. Nije on prvi. To je ono, kao, savršen sam ali jbg da znate da nisam jer imam tu “bolest”. A bolest u suštini nije bolest već on hoce da pokaže kako je cudak, asocijalan ali svi ga jure jer prsti koliko je pametan i sve sto dotakne se pretvori u zlato (Sto u principu se i dešava trenutno). Niko medjutim ne primećuje da je na račun imena čoveka koji je bio sinonim za Amaterijalan život i koji je isti posvetio nauci i ostavio nasledstvo svetu, zapravo Elon postao najbogatiji čovek ma svetu. Tu nikakav (mikikrija) sindrom ne pomaže. Medjutim to sve ne u a nije da je Elon briljantan.

ijaoooo

pre 2 godine

@mare: Hocete da lecite autizam sa dva samara? Ili Aspergera koji je neki vid toga?
Posto ne znate kako taj sindom izgleda evo docaracu Vam jer meni bliska osoba ima upravo Aspergera:
Ne ostvaruju kontakt ocima, okrecu ledja sagovorniku dok sa njim govore sto se tumaci ili kao neprijateljstvo ili nevaspitanje. U detinjstvu imaju problema u skoli zbog ponasanja koje se tumaci kao nevaspitano ili bizarno, ne razumeju kada i kako treba da se ponasaju u skoli, prema starijima, nemaju nikakav osecaj za empatiju (ne umeju da je pokazu). Uzasno su teski za saradnju i suzivot jer morate da objasnjavate banalne stvari iznova i iznova, recimo zasto nije lepo reci nekome da mu je frizura ruzna (a jeste, ali ove osobe ne lazu, ne umeju da lazu i ne shvataju da povredjuju druge svojim komentarima). Opsednuti su jednom temom i time dave sagovornike, i ne shvataju da su im dosadni, ne razumeju suptilne signale vec samo ocigledne. Ovo je samo jedan mali deo zivota sa osobom koja pati od ovog sindroma, ima blazih i tezih oblika. Tesko je i naporno. Cesto ove osobe imaju problema da nadju prijatelje ili partnere jer ih je tesko 'tolerisati' i ljudi ih vide kao naporne ili dosadne. Jos je gore ako su bez zvanicne dijagnoze, pa ne mogu ni da objasne svoje 'cudno' ponasanje.

Lena

pre 2 godine

Bolest nije izmisljena! Moj sestric ima 6 godina i dijagnostifikovali su mu Aspergerov. Mora da ide na razgovore sa psiholom koji ce ga uciti kako da prepozna neverbalne signale od drugih ljudi i kako da iskazuje emocije.

Ukoliko se ne razumete - nemojte komentarisati.

Ok

pre 2 godine

najbolji su mi ovi sa sindromima i bolestima koje su se pre dvadeset godina lecile sa dva samara.
(mare, 10. maj 2021 11:18)
To su shvatili i na zapadu da je to kod nas lek za sve, pa tako resavaju problem sa Srbima. Par samara i u kucicu

Harry

pre 2 godine

Isti je Greta Tunberg!
(Ahtung, 10. maj 2021 12:09)

I meni se cini da on, bar po izgleda, vise ima nesto od daun sindroma nego od Aspergera. On i Greta k'o brat i sestra.

realan

pre 2 godine

Nemoguće je napraviti bilo šta bez zagadjenja životne sredine. Bilo koji industrijski proizvod, šta god pogledate oko sebe, čak i taj automobil na vodu ili životinjski izmet koji bi neko napravio, i on bi bio zagadjivač, jer ga treba ipak proizvesti, potrošiti energiju, pa ponovo priča o energiji, hidroelektranama, ekosistemima, vetroelektranama, strob efektu, stradanju ptica, solarnim ćelijama, veku trajanja, skladištenju otpada nakon upotrebe... Ono što je bitno, gledate tradicionalno rešenje (automobil sa SUS motorom) i novu tehnologiju (električni automobil) i onda to dvoje poredite. Besmisleno je porediti novu tehnologiju sa nečim što ne postoji (automobil na vodu).
(Zemljoradnik, 10. maj 2021

stvar je da auto sa el baterijama za svoj vek od 20god napravi isto zagadjenje kao i auto sa sus motorima.

i da je el automobili samo presipanje iz supljeg u prazno.
stvar je da auto industrija je svesna da fosilna goriva polako nestaju i da im treba alternativa.

Hm

pre 2 godine

Za sve vas koji pojednostavljujete priču o Aspergeru u fazonu "oni neće njanjaviti i praviti dramu, već traže logiku u svemu..." - grešite. Ljudi sa Aspergerom imaju teškoću u socijalnom povezivanju, jer ne prepoznaju socijalne i emocionalne potrebe drugih. Ne umeju da ih "čitaju" ni kroz facijalne eskpresije, ton, govor tela. Sa druge strane, prepoznaju svoju uznemirenost, ali ne umeju da je objasne. Oni prirodno nemaju mogućnost za taj vid razmene. Dalje, uvek su opsednuti jednom temom i tada ih ništa drugo ne zanima, i idu do kraja u njenom izučavanju. Onda prelaze na drugu. Npr. zanimaće ih sve o insektima, saznaće sve moguće, a onda kad imaju osećaj da su saznali sve, preći će na sasvim drugu temu, npr. Drugi svetski rat. I zanima ih da sa drugima razgovaraju samo i jedino o tome, i uznemire se kada drugi ne žele toliko da slušaju o toj temi, jer ne shvataju da uvak i samo o njoj govore. Postoje terapeuti koji mogu da rade sa njima, da bi im pomogli da koliko-toliko razviju određene socijalne veštine. Bilo mi je odmah jasno kada je izašao prvi članak o Greti Tunberg da ga i ona ima, mnogo pre nego je objavila da joj je dijagnoziran, jer takva opsednutost ekologijom je upravo tipičan primer Aspergera, uz prateće psihološke probleme. Njima je veoma teško da se uklope u običnoj školi i često su loši đaci, jer ih ništa u vezi sa gradivom ne zanima, bar ne na tom nivou. Postoji sjajna serija "Parenthood" koja govori o otkrivanju Aspergera kod deteta i životu porodice sa tim.

Lars

pre 2 godine

@Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...
(turboki, 10. maj 2021 09:55)

Netacno, roditelji jesu obojci bili bogati narocito Masku ali daleko od bajki i budalastina koje pisete. Jesu li im roditelji napisali DOS i smislili PayPal!?Istorija ce obojcu zapamtiti a anonimne teoreticare bljuvotina zaboraviti naravno. Ne razumem animozitet prema ovim ljudima, zaista ne shvatam..

realan

pre 2 godine

covek cist spekulant.

pre 3 dana izjavio da ljudi povedu racuna sa kriptovalutama a danas vac fali odredjenu kriptovalutu.

sutra ce cena te kriptovalute se duplira pa ce on onda proda po duploj ceni o onda opet za godinu dana ce kriptovalute da kudi ili neki drugi proizvod na berzi i tako u krug.

ko sumlja u moje reci nek gugla na internetu sve njegove izjave u zadnjih par godine pa ce mu sve biti jasno.

covek od fabrike automobila zaradio za par godina 166milijardi. a firme koje postoje preko 100 godina nisu mogle da zarade te pare.
pametnom coveku dovoljno.
teski prevarant. a spaysX ili kako se vec zove biva NASA ga finansira sta NASA zna o svemirskom programu ona je tek 70godina u tom poslu.

on je obican americki fikus u izlogu ko stoji iza njega svi znamo.

Eugen

pre 2 godine

I Anstajn j imao Aspergerov sindrom.
(Mima, 10. maj 2021 11:48)

Moguce, otkacio Milevu, a da i ne trepne. I da, ni o deci koju je napravio nije se brinuo. Bio neki strasno "osecajan" covek.

Oliver

pre 2 godine

Jos jedan od dokaza sunovrata moderne civilizacije jeste sve veca glorifikacija mentalnih poremecaja. Nekada su se ljudi stideli mentalnih problema i krili ih zbog stigmatizacije,a danas ih ponosno obznanjuju citavom svetu,pri cemu depresija i alkoholizam vise nisu dovoljno fensi i cool,nego su tu aspergerov sindrom,bipolarni poremecaj ili socijalno anksiozni poremecaj ili adhd. Ali ni to nije dovoljno. Americki psihijatri izmisljaju oko 100 do 150 dijagnoza izmedju dva DSM prirucnika koji se objavljuju u proseku na svakih 15 godina. Od 100 dijagnoza pre 40 godina,danas ima preko 400. Ako se covek kocka,ima lutrijski poremecaj.Ako dete ne zna da sabere 2 i 2,nije glupo,nego ima razvojni matematicki poremecaj. Ako odbijate da priznate da imate mentalni poremecaj,vi imate poremecaj odbijanja postojanja poremecaja. Ne,ne salim se uopste,ovo su sve zvanicne dijagnoze koje imate u DSM V. Tvrdim da su psihijatri i prateca farmaceutska industrija koja ih korumpira forsirajuci biolosku psihijatriju kako bi prodali sto vise lekova,jedno od najvecih zala savremene civilizacije.

Alan Ford

pre 2 godine

Psihički poremećaji uglavnom ne odmažu nego pomažu uspehu u biznisu. Posebno pomaže kad vas ništa ne sprečava da gazite po drugim ljudima, onda možete slobodno da se fokusirate na novac.
(sajko sem, 10. maj 2021 10:12)

Živa istina. Jednom sam gledao na BBC o psihopatama. U slučaju svjetkoga rata oni su najbolji jer nemaju problema sa donošenjem teških odluka.

Zemljoradnik

pre 2 godine

Koje prekopotrebne promene u autoindustriji je on pokrenuo? Znate li na šta idu električni automobili? Na struju. Znate li gde se u istima skladišti struja? U baterijama. Znate li koja je jedna od 3 najštetnije industrije na svetu? Proizvodnja te kasnija razlaganja baterija. O kakvoj korisnosti elektroautomobila mi pričamo? Kada budu išli na vodu, životinjski izmet... tada ćemo pričati o ekološki zdravim prevoznim sredstvima, elektroautomobili to apsolutno nisu. PS na to sve da dodamo i na koje načine se proizvodi električna energija, te koliko ekosistema je uništeno hidroelektranama, ili nuklearnim elektranama?
(as, 10. maj 2021 11:02)

- Nemoguće je napraviti bilo šta bez zagadjenja životne sredine. Bilo koji industrijski proizvod, šta god pogledate oko sebe, čak i taj automobil na vodu ili životinjski izmet koji bi neko napravio, i on bi bio zagadjivač, jer ga treba ipak proizvesti, potrošiti energiju, pa ponovo priča o energiji, hidroelektranama, ekosistemima, vetroelektranama, strob efektu, stradanju ptica, solarnim ćelijama, veku trajanja, skladištenju otpada nakon upotrebe... Ono što je bitno, gledate tradicionalno rešenje (automobil sa SUS motorom) i novu tehnologiju (električni automobil) i onda to dvoje poredite. Besmisleno je porediti novu tehnologiju sa nečim što ne postoji (automobil na vodu).

Aleks

pre 2 godine

Ups, još jedan...pored Bila Gejtsa, o tome se pisalo... To im pomaže da budu uspešni u ovom društvu. U modernom društvu imate imperativ da na najbolji način koristite okolnosti u kojima se nalazite i da nikada ne preispitujete okolnosti, posebno ne sa moralne strane, jer tada ste gubitnik. Ljudi su sami krivi za to što im se dešava.

mare

pre 2 godine

najbolji su mi ovi sa sindromima i bolestima koje su se pre dvadeset godina lecile sa dva samara. recimo americka gimnasticarka ima bipolaran poremecaj zbog koga mora da uzima lekove na bazi steroida i to se ne moze gledati kao doping i naravno ona uradi stvari koje do nje niko nije uradio tako dominantno...

as

pre 2 godine

Koje prekopotrebne promene u autoindustriji je on pokrenuo? Znate li na šta idu električni automobili? Na struju. Znate li gde se u istima skladišti struja? U baterijama. Znate li koja je jedna od 3 najštetnije industrije na svetu? Proizvodnja te kasnija razlaganja baterija. O kakvoj korisnosti elektroautomobila mi pričamo? Kada budu išli na vodu, životinjski izmet... tada ćemo pričati o ekološki zdravim prevoznim sredstvima, elektroautomobili to apsolutno nisu. PS na to sve da dodamo i na koje načine se proizvodi električna energija, te koliko ekosistema je uništeno hidroelektranama, ili nuklearnim elektranama?

Ahtung

pre 2 godine

Svi bogatuni imaju asparagusa, to je sad u trendu. Već kolko sutra ima i u Srbiji da se pojavi neka "NVO", koja će da "širi svest" o ljudima sa takvim potrebama.

...

pre 2 godine

U prevodu ima sindrom 1000 karatnog supergenija, i to je mana jer je nemoguće upoređenje sa prosečnim ljudskim bićem.
(Mediocritical, 10. maj 2021 10:35)

Ne, nema. Pomešao si to sa savantom. Asperger je sindrom neuklapanja i potpune nesposobnosti odlučivanja gde je granica privatnosti i pristojnosti. I, poput i ostalih takvih sindroma, neko to bolje savlada dok neko drugi ne.

A na osnovu njegovih ranijih interjvua, gde bi se donekle blamirao time šta govori i na koji način govori, i na osnovu toga kakvo je ime dao detetu, ovo je nekako i očito bilo.

neutralni fe

pre 2 godine

Oma gs i dosta komentatora ovde. Nedostatak empatije jedan od somptoma. Ništa strašnonsa tim se živi.
(Dobro Informisan, 10. maj 2021 09:49)

zasto komentarisete nesto sto ne znate dovoljno, i jos uz takav niknejm? naprotiv, ne radi se o nedostatku empatije nego o nedostatku pokazivanja empatije. bar ne onako kako mnogi zamisljaju da empatija treba da se pokazuje: kao gnjecavi nedostatak ukusa u obliku dramskog patosa... sve to nije empatija, nego uzivanje u pokazivanju empatije. aspergeri ne vole nametnute forme, u tome je sav njihov problem - svuda traze logicki sistem. sve sto nije logika njima je gubljenje vremena i energije, a bogami i inteligencije. aspergeri je imaju "često i suviše" ali su stoga svesni da njje konačna i da lako moze da opadne i zato je troše na logicke postupke a ne nametnuto ponašanje - zato mnogi pomisle da su takvi ljudi "bezosecajni"... uostalom, aspergera kao i ljudi ima 2 bazicne vrste: introvert i ekstravert. introvert je nesto kao margaret jursenar, a extravert je nesto kao mask. teško je njima sa vama... "ali ništa strašno, sa tim se živi".

CATAPA

pre 2 godine

Den Ejkrojd je kao dete pokazivao simptome Tureta i Aspergera, ali u odraslom dobu mislim da to niko nije nikada ni konstatovao. Veliko je pitanje da li je i u detinjstvu to bio sindrom bolesti ili je prosto bio brbljivi balavac i razmaženo derište. Sve dok nije naučio kako da taj svoj "hendikep" pretvori u prednost, u osobenost, čak i privlačnost (Dona Dikson).

Nešto mislim da je i sa Maskom isti slučaj... osim što zapinje na privlačnosti, pa to kompenzuje milionima dolara. Uostalom, i to funkcioniše pa što bi ga bilo briga ("ako radi, ne popravljaj").

bezobraznik

pre 2 godine

Kao dugogodišnji klinički psihijatar jako bih voleo da moji pacijenti mogu da izaberu sebi oboljenje, ovako kako ga je Ilon sebi izabrao.

brm

pre 2 godine

Ko je malo više čitao o Masku i njegovim navikama još od detinjstva, ovo potpuno objašnjava način na koji sve radi. Inače, ljudi sa ovim sindromom nemaju nedostatak empatije, nego ne pokazuju empatiju na koji to rade "normalni" ljudi. Nisu sociopate, pa da ne mare za druge. Ako se nešto loše desi, neće da njanjave kao većina ljudi, jer ljudi sa AS ne razbacuju uzalud svoju energiju. Ako misli da može nešto da učini da pomogne nekome, učiniće bez oklevanja i na najbolji mogući način...samo neće od toga da prave emotivnu dramu. Zapravo, ovaj sindrom daje mnogo kompetitivnih prednosi u poslu ljudima koji ga imaju.

Zato Mask nema problem da kaže činjenicu, kad se bude išlo na Mars, ljudi će umirati, jako je teško to izbeći, jer je rizičan poduhvat i teško je zamisliti da nešto ne pođe naopako ponekad...jer se to dešava i u bezbednijim sistemima na Zemlji. Takvi ljudi si potpuno logični i to je njihovo glavno merilo funkcionisanja. Neće da prate ustaljene norme ako logički nemaju smisla.

Aleks

pre 2 godine

Ups, još jedan...pored Bila Gejtsa, o tome se pisalo... To im pomaže da budu uspešni u ovom društvu. U modernom društvu imate imperativ da na najbolji način koristite okolnosti u kojima se nalazite i da nikada ne preispitujete okolnosti, posebno ne sa moralne strane, jer tada ste gubitnik. Ljudi su sami krivi za to što im se dešava.

tocka

pre 2 godine

Taj spektar autizma je prilično širok na zapadu, sve i svašta se uzima kao autizam. Otprilike ispadne da je pola stanovnika autističnk, a pola pati od adhd. Čak i da ima neki oblik aspergerovog sindroma to je toliko minimalno da je zanemarujuće. Da je to izraženo, on jednostavno ne bi mogao da uspe u ovom što radi jer obični ljudi i investitori ne bi imali poverenja u nekog ko se previše “čudno” ponaša. Tako da treba uzeti ovo više kao marketing nego analizu njegovog stanja. Jeste na neki način ohrabrujuće za sve ljude koji imaju problema sa društvenim odnosima, ali ovde se ipak radi o nekom čiji je iq daleko od normalnog. On i pored nekih problema koje možda ima u odnosu sa drugima uspeva veoma lako da ih ispreskače zato što mu mozak radi bolje i brže od većine, tako da je svejedno fascinantan ljudima. Mozda im deluje malo čudno, ali to sve nekako ide u prilog tom imidžu genijalca, pa i ovo sad kao izjava doprinosi samo celom tom imidžu.

Пишите ћирилицом

pre 2 godine

Ima on nešto mnogo gore...
(sajko, 10. maj 2021 09:51)

Чипује људе? Хахахаха маните се Крешимира, Мирољуба и остале екипе.

sajko sem

pre 2 godine

Psihički poremećaji uglavnom ne odmažu nego pomažu uspehu u biznisu. Posebno pomaže kad vas ništa ne sprečava da gazite po drugim ljudima, onda možete slobodno da se fokusirate na novac.

xx

pre 2 godine

Aspergerov sindrom nije psihicki vec razvojni poremecaj.
Nije bolest, kao sto pise na blogu jedne nase eminentne psihoterapeutkinje. (bravo, bravo!)
Empatiju ljudi sa poremecajem mogu da imaju.
Uz Aspergera se cesto javljaju socijalna anksioznost, opsesivno kompulsivni poremecaj, problemi u komunikaciji i nespretnost. Cesto imaju natprosecnu inteligenciju. Cesto imaju suzeni spektar interesovanja.
Ovde ga psihijatri mnogo i ne poznaju ili ne priznaju.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

@abraksas

Druze, Mask nije Amerikanac, covek je iz Juzne Afrike. A ove bolesti i poremecaji itekako postoje, nemoj da si nemac pojma.

bukva je drvo

pre 2 godine

Koliko je priglup i neinformisan ovaj naš narod u većini, sačuvaj nas bože od takvih. Nit ih zanima da saznaju nit znaju šta je autizam a pogotovo ne šta je asperger. Takvi nemaju empatiju ali o njoj komentarišu, UŽAS!

JeRemija

pre 2 godine

Bilo je jasno da Mask ima neki poremećaj, nalin na koji govori to pokazuje, ali ga to nije sprečilo da ostvari fantastične poslovne uspehe!

turboki

pre 2 godine

Bilo je jasno da Mask ima neki poremećaj, nalin na koji govori to pokazuje, ali ga to nije sprečilo da ostvari fantastične poslovne uspehe!
(JeRemija, 10. maj 2021 09:32)

Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...

turboki

pre 2 godine

Bilo je jasno da Mask ima neki poremećaj, nalin na koji govori to pokazuje, ali ga to nije sprečilo da ostvari fantastične poslovne uspehe!
(JeRemija, 10. maj 2021 09:32)

Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...

JeRemija

pre 2 godine

Bilo je jasno da Mask ima neki poremećaj, nalin na koji govori to pokazuje, ali ga to nije sprečilo da ostvari fantastične poslovne uspehe!

neutralni fe

pre 2 godine

Oma gs i dosta komentatora ovde. Nedostatak empatije jedan od somptoma. Ništa strašnonsa tim se živi.
(Dobro Informisan, 10. maj 2021 09:49)

zasto komentarisete nesto sto ne znate dovoljno, i jos uz takav niknejm? naprotiv, ne radi se o nedostatku empatije nego o nedostatku pokazivanja empatije. bar ne onako kako mnogi zamisljaju da empatija treba da se pokazuje: kao gnjecavi nedostatak ukusa u obliku dramskog patosa... sve to nije empatija, nego uzivanje u pokazivanju empatije. aspergeri ne vole nametnute forme, u tome je sav njihov problem - svuda traze logicki sistem. sve sto nije logika njima je gubljenje vremena i energije, a bogami i inteligencije. aspergeri je imaju "često i suviše" ali su stoga svesni da njje konačna i da lako moze da opadne i zato je troše na logicke postupke a ne nametnuto ponašanje - zato mnogi pomisle da su takvi ljudi "bezosecajni"... uostalom, aspergera kao i ljudi ima 2 bazicne vrste: introvert i ekstravert. introvert je nesto kao margaret jursenar, a extravert je nesto kao mask. teško je njima sa vama... "ali ništa strašno, sa tim se živi".

sajko sem

pre 2 godine

Psihički poremećaji uglavnom ne odmažu nego pomažu uspehu u biznisu. Posebno pomaže kad vas ništa ne sprečava da gazite po drugim ljudima, onda možete slobodno da se fokusirate na novac.

brm

pre 2 godine

Ko je malo više čitao o Masku i njegovim navikama još od detinjstva, ovo potpuno objašnjava način na koji sve radi. Inače, ljudi sa ovim sindromom nemaju nedostatak empatije, nego ne pokazuju empatiju na koji to rade "normalni" ljudi. Nisu sociopate, pa da ne mare za druge. Ako se nešto loše desi, neće da njanjave kao većina ljudi, jer ljudi sa AS ne razbacuju uzalud svoju energiju. Ako misli da može nešto da učini da pomogne nekome, učiniće bez oklevanja i na najbolji mogući način...samo neće od toga da prave emotivnu dramu. Zapravo, ovaj sindrom daje mnogo kompetitivnih prednosi u poslu ljudima koji ga imaju.

Zato Mask nema problem da kaže činjenicu, kad se bude išlo na Mars, ljudi će umirati, jako je teško to izbeći, jer je rizičan poduhvat i teško je zamisliti da nešto ne pođe naopako ponekad...jer se to dešava i u bezbednijim sistemima na Zemlji. Takvi ljudi si potpuno logični i to je njihovo glavno merilo funkcionisanja. Neće da prate ustaljene norme ako logički nemaju smisla.

Alan Ford

pre 2 godine

Psihički poremećaji uglavnom ne odmažu nego pomažu uspehu u biznisu. Posebno pomaže kad vas ništa ne sprečava da gazite po drugim ljudima, onda možete slobodno da se fokusirate na novac.
(sajko sem, 10. maj 2021 10:12)

Živa istina. Jednom sam gledao na BBC o psihopatama. U slučaju svjetkoga rata oni su najbolji jer nemaju problema sa donošenjem teških odluka.

Пишите ћирилицом

pre 2 godine

Ima on nešto mnogo gore...
(sajko, 10. maj 2021 09:51)

Чипује људе? Хахахаха маните се Крешимира, Мирољуба и остале екипе.

as

pre 2 godine

Koje prekopotrebne promene u autoindustriji je on pokrenuo? Znate li na šta idu električni automobili? Na struju. Znate li gde se u istima skladišti struja? U baterijama. Znate li koja je jedna od 3 najštetnije industrije na svetu? Proizvodnja te kasnija razlaganja baterija. O kakvoj korisnosti elektroautomobila mi pričamo? Kada budu išli na vodu, životinjski izmet... tada ćemo pričati o ekološki zdravim prevoznim sredstvima, elektroautomobili to apsolutno nisu. PS na to sve da dodamo i na koje načine se proizvodi električna energija, te koliko ekosistema je uništeno hidroelektranama, ili nuklearnim elektranama?

...

pre 2 godine

U prevodu ima sindrom 1000 karatnog supergenija, i to je mana jer je nemoguće upoređenje sa prosečnim ljudskim bićem.
(Mediocritical, 10. maj 2021 10:35)

Ne, nema. Pomešao si to sa savantom. Asperger je sindrom neuklapanja i potpune nesposobnosti odlučivanja gde je granica privatnosti i pristojnosti. I, poput i ostalih takvih sindroma, neko to bolje savlada dok neko drugi ne.

A na osnovu njegovih ranijih interjvua, gde bi se donekle blamirao time šta govori i na koji način govori, i na osnovu toga kakvo je ime dao detetu, ovo je nekako i očito bilo.

mare

pre 2 godine

najbolji su mi ovi sa sindromima i bolestima koje su se pre dvadeset godina lecile sa dva samara. recimo americka gimnasticarka ima bipolaran poremecaj zbog koga mora da uzima lekove na bazi steroida i to se ne moze gledati kao doping i naravno ona uradi stvari koje do nje niko nije uradio tako dominantno...

Ok

pre 2 godine

najbolji su mi ovi sa sindromima i bolestima koje su se pre dvadeset godina lecile sa dva samara.
(mare, 10. maj 2021 11:18)
To su shvatili i na zapadu da je to kod nas lek za sve, pa tako resavaju problem sa Srbima. Par samara i u kucicu

kiki

pre 2 godine

Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...
(turboki, 10. maj 2021 09:55)

ahahah, mogu misliti gde bi tebi bio kraj da si imao bogate roditelje, sa takvim mentalnim sklopom! misliš da su maskovi roditelji napravili teslu, vinuli raketu u kosmos, ili da su gejtsu roditelji isprogramirali windows?? što se gejtsa tiče, on nije "padao godine" pa bio isteran sa fakulteta, nego je bio fantastičan student i to na harvardu, i naprosto rešio da ga napusti jer je studiranje smatrao gubljenjem vremena, jer je imao još bolji plan.

i roditeljka veljka i anastasije ražnatović je mogla da im obezbedi skupe škole, verovatno i studiranje na harvardu, ali avaj, postadoše bokser sa kupljenom diplomom i pevaljka. ne ide to tako prijatelju kako ti zamišljaš.

bukva je drvo

pre 2 godine

Koliko je priglup i neinformisan ovaj naš narod u većini, sačuvaj nas bože od takvih. Nit ih zanima da saznaju nit znaju šta je autizam a pogotovo ne šta je asperger. Takvi nemaju empatiju ali o njoj komentarišu, UŽAS!

Zemljoradnik

pre 2 godine

Koje prekopotrebne promene u autoindustriji je on pokrenuo? Znate li na šta idu električni automobili? Na struju. Znate li gde se u istima skladišti struja? U baterijama. Znate li koja je jedna od 3 najštetnije industrije na svetu? Proizvodnja te kasnija razlaganja baterija. O kakvoj korisnosti elektroautomobila mi pričamo? Kada budu išli na vodu, životinjski izmet... tada ćemo pričati o ekološki zdravim prevoznim sredstvima, elektroautomobili to apsolutno nisu. PS na to sve da dodamo i na koje načine se proizvodi električna energija, te koliko ekosistema je uništeno hidroelektranama, ili nuklearnim elektranama?
(as, 10. maj 2021 11:02)

- Nemoguće je napraviti bilo šta bez zagadjenja životne sredine. Bilo koji industrijski proizvod, šta god pogledate oko sebe, čak i taj automobil na vodu ili životinjski izmet koji bi neko napravio, i on bi bio zagadjivač, jer ga treba ipak proizvesti, potrošiti energiju, pa ponovo priča o energiji, hidroelektranama, ekosistemima, vetroelektranama, strob efektu, stradanju ptica, solarnim ćelijama, veku trajanja, skladištenju otpada nakon upotrebe... Ono što je bitno, gledate tradicionalno rešenje (automobil sa SUS motorom) i novu tehnologiju (električni automobil) i onda to dvoje poredite. Besmisleno je porediti novu tehnologiju sa nečim što ne postoji (automobil na vodu).

Lena

pre 2 godine

Bolest nije izmisljena! Moj sestric ima 6 godina i dijagnostifikovali su mu Aspergerov. Mora da ide na razgovore sa psiholom koji ce ga uciti kako da prepozna neverbalne signale od drugih ljudi i kako da iskazuje emocije.

Ukoliko se ne razumete - nemojte komentarisati.

Aleks

pre 2 godine

Ups, još jedan...pored Bila Gejtsa, o tome se pisalo... To im pomaže da budu uspešni u ovom društvu. U modernom društvu imate imperativ da na najbolji način koristite okolnosti u kojima se nalazite i da nikada ne preispitujete okolnosti, posebno ne sa moralne strane, jer tada ste gubitnik. Ljudi su sami krivi za to što im se dešava.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

@abraksas

Druze, Mask nije Amerikanac, covek je iz Juzne Afrike. A ove bolesti i poremecaji itekako postoje, nemoj da si nemac pojma.

pera zdera

pre 2 godine

on je obican americki fikus u izlogu ko stoji iza njega svi znamo.
(realan, 10. maj 2021 13:35)

Čemu toliko pisanije ako svi znamo???
Likovi kao ti uvek isto, bla, bla, bla a nikad ne kažu ono najvažnije - ko stoji iza fikusa.

Ahtung

pre 2 godine

Svi bogatuni imaju asparagusa, to je sad u trendu. Već kolko sutra ima i u Srbiji da se pojavi neka "NVO", koja će da "širi svest" o ljudima sa takvim potrebama.

Hm

pre 2 godine

Bolest nije izmisljena! Moj sestric ima 6 godina i dijagnostifikovali su mu Aspergerov. Mora da ide na razgovore sa psiholom koji ce ga uciti kako da prepozna neverbalne signale od drugih ljudi i kako da iskazuje emocije.

Ukoliko se ne razumete - nemojte komentarisati.
(Lena, 10. maj 2021 13:33)

@Lena

Serija Parenthood odlično obrađuje temu porodičnog života od dijagnoziranja Aspergera malom detetu, pa do njegove adolescencije. Mogla bi biti od makar neke psihološke pomoći vašoj porodici. Svako dobro vam želim!

bezobraznik

pre 2 godine

Kao dugogodišnji klinički psihijatar jako bih voleo da moji pacijenti mogu da izaberu sebi oboljenje, ovako kako ga je Ilon sebi izabrao.

CATAPA

pre 2 godine

Den Ejkrojd je kao dete pokazivao simptome Tureta i Aspergera, ali u odraslom dobu mislim da to niko nije nikada ni konstatovao. Veliko je pitanje da li je i u detinjstvu to bio sindrom bolesti ili je prosto bio brbljivi balavac i razmaženo derište. Sve dok nije naučio kako da taj svoj "hendikep" pretvori u prednost, u osobenost, čak i privlačnost (Dona Dikson).

Nešto mislim da je i sa Maskom isti slučaj... osim što zapinje na privlačnosti, pa to kompenzuje milionima dolara. Uostalom, i to funkcioniše pa što bi ga bilo briga ("ako radi, ne popravljaj").

Eugen

pre 2 godine

I Anstajn j imao Aspergerov sindrom.
(Mima, 10. maj 2021 11:48)

Moguce, otkacio Milevu, a da i ne trepne. I da, ni o deci koju je napravio nije se brinuo. Bio neki strasno "osecajan" covek.

ijaoooo

pre 2 godine

@mare: Hocete da lecite autizam sa dva samara? Ili Aspergera koji je neki vid toga?
Posto ne znate kako taj sindom izgleda evo docaracu Vam jer meni bliska osoba ima upravo Aspergera:
Ne ostvaruju kontakt ocima, okrecu ledja sagovorniku dok sa njim govore sto se tumaci ili kao neprijateljstvo ili nevaspitanje. U detinjstvu imaju problema u skoli zbog ponasanja koje se tumaci kao nevaspitano ili bizarno, ne razumeju kada i kako treba da se ponasaju u skoli, prema starijima, nemaju nikakav osecaj za empatiju (ne umeju da je pokazu). Uzasno su teski za saradnju i suzivot jer morate da objasnjavate banalne stvari iznova i iznova, recimo zasto nije lepo reci nekome da mu je frizura ruzna (a jeste, ali ove osobe ne lazu, ne umeju da lazu i ne shvataju da povredjuju druge svojim komentarima). Opsednuti su jednom temom i time dave sagovornike, i ne shvataju da su im dosadni, ne razumeju suptilne signale vec samo ocigledne. Ovo je samo jedan mali deo zivota sa osobom koja pati od ovog sindroma, ima blazih i tezih oblika. Tesko je i naporno. Cesto ove osobe imaju problema da nadju prijatelje ili partnere jer ih je tesko 'tolerisati' i ljudi ih vide kao naporne ili dosadne. Jos je gore ako su bez zvanicne dijagnoze, pa ne mogu ni da objasne svoje 'cudno' ponasanje.

Kovin-19

pre 2 godine

Realno je mogao na mnogo bolji način da ulozi pare - umesto da ide na Mars, da resi problem zagadjenja na planeti na kojoj živi i učini je boljim mestom.
Time bi pomogao i sebi da se izleči od emocionalne invalidnosti.

autošovinista

pre 2 godine

Psihijatar, nije on sebi izabrao bolest, on ju je samo dijagnostikovao pre tvojih kolega. Imaš i izgovor, sam sa sobom je proveo mnogo više od vaših 20 minuta po pregledu, od kojih 10 ide na copy/paste izveštaja.

Hm

pre 2 godine

Za sve vas koji pojednostavljujete priču o Aspergeru u fazonu "oni neće njanjaviti i praviti dramu, već traže logiku u svemu..." - grešite. Ljudi sa Aspergerom imaju teškoću u socijalnom povezivanju, jer ne prepoznaju socijalne i emocionalne potrebe drugih. Ne umeju da ih "čitaju" ni kroz facijalne eskpresije, ton, govor tela. Sa druge strane, prepoznaju svoju uznemirenost, ali ne umeju da je objasne. Oni prirodno nemaju mogućnost za taj vid razmene. Dalje, uvek su opsednuti jednom temom i tada ih ništa drugo ne zanima, i idu do kraja u njenom izučavanju. Onda prelaze na drugu. Npr. zanimaće ih sve o insektima, saznaće sve moguće, a onda kad imaju osećaj da su saznali sve, preći će na sasvim drugu temu, npr. Drugi svetski rat. I zanima ih da sa drugima razgovaraju samo i jedino o tome, i uznemire se kada drugi ne žele toliko da slušaju o toj temi, jer ne shvataju da uvak i samo o njoj govore. Postoje terapeuti koji mogu da rade sa njima, da bi im pomogli da koliko-toliko razviju određene socijalne veštine. Bilo mi je odmah jasno kada je izašao prvi članak o Greti Tunberg da ga i ona ima, mnogo pre nego je objavila da joj je dijagnoziran, jer takva opsednutost ekologijom je upravo tipičan primer Aspergera, uz prateće psihološke probleme. Njima je veoma teško da se uklope u običnoj školi i često su loši đaci, jer ih ništa u vezi sa gradivom ne zanima, bar ne na tom nivou. Postoji sjajna serija "Parenthood" koja govori o otkrivanju Aspergera kod deteta i životu porodice sa tim.

tocka

pre 2 godine

Taj spektar autizma je prilično širok na zapadu, sve i svašta se uzima kao autizam. Otprilike ispadne da je pola stanovnika autističnk, a pola pati od adhd. Čak i da ima neki oblik aspergerovog sindroma to je toliko minimalno da je zanemarujuće. Da je to izraženo, on jednostavno ne bi mogao da uspe u ovom što radi jer obični ljudi i investitori ne bi imali poverenja u nekog ko se previše “čudno” ponaša. Tako da treba uzeti ovo više kao marketing nego analizu njegovog stanja. Jeste na neki način ohrabrujuće za sve ljude koji imaju problema sa društvenim odnosima, ali ovde se ipak radi o nekom čiji je iq daleko od normalnog. On i pored nekih problema koje možda ima u odnosu sa drugima uspeva veoma lako da ih ispreskače zato što mu mozak radi bolje i brže od većine, tako da je svejedno fascinantan ljudima. Mozda im deluje malo čudno, ali to sve nekako ide u prilog tom imidžu genijalca, pa i ovo sad kao izjava doprinosi samo celom tom imidžu.

Lars

pre 2 godine

@Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...
(turboki, 10. maj 2021 09:55)

Netacno, roditelji jesu obojci bili bogati narocito Masku ali daleko od bajki i budalastina koje pisete. Jesu li im roditelji napisali DOS i smislili PayPal!?Istorija ce obojcu zapamtiti a anonimne teoreticare bljuvotina zaboraviti naravno. Ne razumem animozitet prema ovim ljudima, zaista ne shvatam..

xx

pre 2 godine

Aspergerov sindrom nije psihicki vec razvojni poremecaj.
Nije bolest, kao sto pise na blogu jedne nase eminentne psihoterapeutkinje. (bravo, bravo!)
Empatiju ljudi sa poremecajem mogu da imaju.
Uz Aspergera se cesto javljaju socijalna anksioznost, opsesivno kompulsivni poremecaj, problemi u komunikaciji i nespretnost. Cesto imaju natprosecnu inteligenciju. Cesto imaju suzeni spektar interesovanja.
Ovde ga psihijatri mnogo i ne poznaju ili ne priznaju.

Harry

pre 2 godine

Isti je Greta Tunberg!
(Ahtung, 10. maj 2021 12:09)

I meni se cini da on, bar po izgleda, vise ima nesto od daun sindroma nego od Aspergera. On i Greta k'o brat i sestra.

realan

pre 2 godine

covek cist spekulant.

pre 3 dana izjavio da ljudi povedu racuna sa kriptovalutama a danas vac fali odredjenu kriptovalutu.

sutra ce cena te kriptovalute se duplira pa ce on onda proda po duploj ceni o onda opet za godinu dana ce kriptovalute da kudi ili neki drugi proizvod na berzi i tako u krug.

ko sumlja u moje reci nek gugla na internetu sve njegove izjave u zadnjih par godine pa ce mu sve biti jasno.

covek od fabrike automobila zaradio za par godina 166milijardi. a firme koje postoje preko 100 godina nisu mogle da zarade te pare.
pametnom coveku dovoljno.
teski prevarant. a spaysX ili kako se vec zove biva NASA ga finansira sta NASA zna o svemirskom programu ona je tek 70godina u tom poslu.

on je obican americki fikus u izlogu ko stoji iza njega svi znamo.

Aleks

pre 2 godine

Ups, još jedan...pored Bila Gejtsa, o tome se pisalo... To im pomaže da budu uspešni u ovom društvu. U modernom društvu imate imperativ da na najbolji način koristite okolnosti u kojima se nalazite i da nikada ne preispitujete okolnosti, posebno ne sa moralne strane, jer tada ste gubitnik. Ljudi su sami krivi za to što im se dešava.

Oliver

pre 2 godine

Jos jedan od dokaza sunovrata moderne civilizacije jeste sve veca glorifikacija mentalnih poremecaja. Nekada su se ljudi stideli mentalnih problema i krili ih zbog stigmatizacije,a danas ih ponosno obznanjuju citavom svetu,pri cemu depresija i alkoholizam vise nisu dovoljno fensi i cool,nego su tu aspergerov sindrom,bipolarni poremecaj ili socijalno anksiozni poremecaj ili adhd. Ali ni to nije dovoljno. Americki psihijatri izmisljaju oko 100 do 150 dijagnoza izmedju dva DSM prirucnika koji se objavljuju u proseku na svakih 15 godina. Od 100 dijagnoza pre 40 godina,danas ima preko 400. Ako se covek kocka,ima lutrijski poremecaj.Ako dete ne zna da sabere 2 i 2,nije glupo,nego ima razvojni matematicki poremecaj. Ako odbijate da priznate da imate mentalni poremecaj,vi imate poremecaj odbijanja postojanja poremecaja. Ne,ne salim se uopste,ovo su sve zvanicne dijagnoze koje imate u DSM V. Tvrdim da su psihijatri i prateca farmaceutska industrija koja ih korumpira forsirajuci biolosku psihijatriju kako bi prodali sto vise lekova,jedno od najvecih zala savremene civilizacije.

Stojko

pre 2 godine

Pre njega mnogi preduzetnici iz doline su krenuli da se “hvale” da imaju isti sindrom. Nije on prvi. To je ono, kao, savršen sam ali jbg da znate da nisam jer imam tu “bolest”. A bolest u suštini nije bolest već on hoce da pokaže kako je cudak, asocijalan ali svi ga jure jer prsti koliko je pametan i sve sto dotakne se pretvori u zlato (Sto u principu se i dešava trenutno). Niko medjutim ne primećuje da je na račun imena čoveka koji je bio sinonim za Amaterijalan život i koji je isti posvetio nauci i ostavio nasledstvo svetu, zapravo Elon postao najbogatiji čovek ma svetu. Tu nikakav (mikikrija) sindrom ne pomaže. Medjutim to sve ne u a nije da je Elon briljantan.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Kako vam "Mošusni" stavlja ladne obloge je čudo...

Kada se nakupi para i napravi neki gradić na Marsu,ode on i ostavi Vas sve na ovoj jadnoj planeti koju će i on i njemu slični pretvoriti u dolinu suza...

Zapamtite da ste to prvo čuli od mene.

Boki

pre 2 godine

@Lars

Ni Bil Gejts nije napisao DOS, nego ga kupio od Nila Patersona za 50.000 dolara. Potom je nagovorio IBM da ne kupi DOS, nego da prodaje licencirane kopije (u vlasništvu Microsofta) uz svaki primerak PC-ja. Takođe je istina da je majka Bila Gejtsa bila prijateljica izvršnog direktora IBM-a, što je verovatno pomoglo ovakvoj odluci. Ova činjenica ne umanjuje genijalnost Bila Gejtsa koji je potom napravio imperiju od Microsofta. Mnoge druge aplikacije je takođe Microsoft kupovao, pa potom dorađivao, ali to je stara priča gde velika riba guta malu ribu.

realan

pre 2 godine

Nemoguće je napraviti bilo šta bez zagadjenja životne sredine. Bilo koji industrijski proizvod, šta god pogledate oko sebe, čak i taj automobil na vodu ili životinjski izmet koji bi neko napravio, i on bi bio zagadjivač, jer ga treba ipak proizvesti, potrošiti energiju, pa ponovo priča o energiji, hidroelektranama, ekosistemima, vetroelektranama, strob efektu, stradanju ptica, solarnim ćelijama, veku trajanja, skladištenju otpada nakon upotrebe... Ono što je bitno, gledate tradicionalno rešenje (automobil sa SUS motorom) i novu tehnologiju (električni automobil) i onda to dvoje poredite. Besmisleno je porediti novu tehnologiju sa nečim što ne postoji (automobil na vodu).
(Zemljoradnik, 10. maj 2021

stvar je da auto sa el baterijama za svoj vek od 20god napravi isto zagadjenje kao i auto sa sus motorima.

i da je el automobili samo presipanje iz supljeg u prazno.
stvar je da auto industrija je svesna da fosilna goriva polako nestaju i da im treba alternativa.

mare

pre 2 godine

najbolji su mi ovi sa sindromima i bolestima koje su se pre dvadeset godina lecile sa dva samara. recimo americka gimnasticarka ima bipolaran poremecaj zbog koga mora da uzima lekove na bazi steroida i to se ne moze gledati kao doping i naravno ona uradi stvari koje do nje niko nije uradio tako dominantno...

sajko sem

pre 2 godine

Psihički poremećaji uglavnom ne odmažu nego pomažu uspehu u biznisu. Posebno pomaže kad vas ništa ne sprečava da gazite po drugim ljudima, onda možete slobodno da se fokusirate na novac.

turboki

pre 2 godine

Bilo je jasno da Mask ima neki poremećaj, nalin na koji govori to pokazuje, ali ga to nije sprečilo da ostvari fantastične poslovne uspehe!
(JeRemija, 10. maj 2021 09:32)

Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...

Ahtung

pre 2 godine

Svi bogatuni imaju asparagusa, to je sad u trendu. Već kolko sutra ima i u Srbiji da se pojavi neka "NVO", koja će da "širi svest" o ljudima sa takvim potrebama.

as

pre 2 godine

Koje prekopotrebne promene u autoindustriji je on pokrenuo? Znate li na šta idu električni automobili? Na struju. Znate li gde se u istima skladišti struja? U baterijama. Znate li koja je jedna od 3 najštetnije industrije na svetu? Proizvodnja te kasnija razlaganja baterija. O kakvoj korisnosti elektroautomobila mi pričamo? Kada budu išli na vodu, životinjski izmet... tada ćemo pričati o ekološki zdravim prevoznim sredstvima, elektroautomobili to apsolutno nisu. PS na to sve da dodamo i na koje načine se proizvodi električna energija, te koliko ekosistema je uništeno hidroelektranama, ili nuklearnim elektranama?

JeRemija

pre 2 godine

Bilo je jasno da Mask ima neki poremećaj, nalin na koji govori to pokazuje, ali ga to nije sprečilo da ostvari fantastične poslovne uspehe!

realan

pre 2 godine

covek cist spekulant.

pre 3 dana izjavio da ljudi povedu racuna sa kriptovalutama a danas vac fali odredjenu kriptovalutu.

sutra ce cena te kriptovalute se duplira pa ce on onda proda po duploj ceni o onda opet za godinu dana ce kriptovalute da kudi ili neki drugi proizvod na berzi i tako u krug.

ko sumlja u moje reci nek gugla na internetu sve njegove izjave u zadnjih par godine pa ce mu sve biti jasno.

covek od fabrike automobila zaradio za par godina 166milijardi. a firme koje postoje preko 100 godina nisu mogle da zarade te pare.
pametnom coveku dovoljno.
teski prevarant. a spaysX ili kako se vec zove biva NASA ga finansira sta NASA zna o svemirskom programu ona je tek 70godina u tom poslu.

on je obican americki fikus u izlogu ko stoji iza njega svi znamo.

Пишите ћирилицом

pre 2 godine

Ima on nešto mnogo gore...
(sajko, 10. maj 2021 09:51)

Чипује људе? Хахахаха маните се Крешимира, Мирољуба и остале екипе.

Kovin-19

pre 2 godine

Realno je mogao na mnogo bolji način da ulozi pare - umesto da ide na Mars, da resi problem zagadjenja na planeti na kojoj živi i učini je boljim mestom.
Time bi pomogao i sebi da se izleči od emocionalne invalidnosti.

bezobraznik

pre 2 godine

Kao dugogodišnji klinički psihijatar jako bih voleo da moji pacijenti mogu da izaberu sebi oboljenje, ovako kako ga je Ilon sebi izabrao.

neutralni fe

pre 2 godine

Oma gs i dosta komentatora ovde. Nedostatak empatije jedan od somptoma. Ništa strašnonsa tim se živi.
(Dobro Informisan, 10. maj 2021 09:49)

zasto komentarisete nesto sto ne znate dovoljno, i jos uz takav niknejm? naprotiv, ne radi se o nedostatku empatije nego o nedostatku pokazivanja empatije. bar ne onako kako mnogi zamisljaju da empatija treba da se pokazuje: kao gnjecavi nedostatak ukusa u obliku dramskog patosa... sve to nije empatija, nego uzivanje u pokazivanju empatije. aspergeri ne vole nametnute forme, u tome je sav njihov problem - svuda traze logicki sistem. sve sto nije logika njima je gubljenje vremena i energije, a bogami i inteligencije. aspergeri je imaju "često i suviše" ali su stoga svesni da njje konačna i da lako moze da opadne i zato je troše na logicke postupke a ne nametnuto ponašanje - zato mnogi pomisle da su takvi ljudi "bezosecajni"... uostalom, aspergera kao i ljudi ima 2 bazicne vrste: introvert i ekstravert. introvert je nesto kao margaret jursenar, a extravert je nesto kao mask. teško je njima sa vama... "ali ništa strašno, sa tim se živi".

Zemljoradnik

pre 2 godine

Koje prekopotrebne promene u autoindustriji je on pokrenuo? Znate li na šta idu električni automobili? Na struju. Znate li gde se u istima skladišti struja? U baterijama. Znate li koja je jedna od 3 najštetnije industrije na svetu? Proizvodnja te kasnija razlaganja baterija. O kakvoj korisnosti elektroautomobila mi pričamo? Kada budu išli na vodu, životinjski izmet... tada ćemo pričati o ekološki zdravim prevoznim sredstvima, elektroautomobili to apsolutno nisu. PS na to sve da dodamo i na koje načine se proizvodi električna energija, te koliko ekosistema je uništeno hidroelektranama, ili nuklearnim elektranama?
(as, 10. maj 2021 11:02)

- Nemoguće je napraviti bilo šta bez zagadjenja životne sredine. Bilo koji industrijski proizvod, šta god pogledate oko sebe, čak i taj automobil na vodu ili životinjski izmet koji bi neko napravio, i on bi bio zagadjivač, jer ga treba ipak proizvesti, potrošiti energiju, pa ponovo priča o energiji, hidroelektranama, ekosistemima, vetroelektranama, strob efektu, stradanju ptica, solarnim ćelijama, veku trajanja, skladištenju otpada nakon upotrebe... Ono što je bitno, gledate tradicionalno rešenje (automobil sa SUS motorom) i novu tehnologiju (električni automobil) i onda to dvoje poredite. Besmisleno je porediti novu tehnologiju sa nečim što ne postoji (automobil na vodu).

Harry

pre 2 godine

Isti je Greta Tunberg!
(Ahtung, 10. maj 2021 12:09)

I meni se cini da on, bar po izgleda, vise ima nesto od daun sindroma nego od Aspergera. On i Greta k'o brat i sestra.

Oliver

pre 2 godine

Jos jedan od dokaza sunovrata moderne civilizacije jeste sve veca glorifikacija mentalnih poremecaja. Nekada su se ljudi stideli mentalnih problema i krili ih zbog stigmatizacije,a danas ih ponosno obznanjuju citavom svetu,pri cemu depresija i alkoholizam vise nisu dovoljno fensi i cool,nego su tu aspergerov sindrom,bipolarni poremecaj ili socijalno anksiozni poremecaj ili adhd. Ali ni to nije dovoljno. Americki psihijatri izmisljaju oko 100 do 150 dijagnoza izmedju dva DSM prirucnika koji se objavljuju u proseku na svakih 15 godina. Od 100 dijagnoza pre 40 godina,danas ima preko 400. Ako se covek kocka,ima lutrijski poremecaj.Ako dete ne zna da sabere 2 i 2,nije glupo,nego ima razvojni matematicki poremecaj. Ako odbijate da priznate da imate mentalni poremecaj,vi imate poremecaj odbijanja postojanja poremecaja. Ne,ne salim se uopste,ovo su sve zvanicne dijagnoze koje imate u DSM V. Tvrdim da su psihijatri i prateca farmaceutska industrija koja ih korumpira forsirajuci biolosku psihijatriju kako bi prodali sto vise lekova,jedno od najvecih zala savremene civilizacije.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Kako vam "Mošusni" stavlja ladne obloge je čudo...

Kada se nakupi para i napravi neki gradić na Marsu,ode on i ostavi Vas sve na ovoj jadnoj planeti koju će i on i njemu slični pretvoriti u dolinu suza...

Zapamtite da ste to prvo čuli od mene.

brm

pre 2 godine

Ko je malo više čitao o Masku i njegovim navikama još od detinjstva, ovo potpuno objašnjava način na koji sve radi. Inače, ljudi sa ovim sindromom nemaju nedostatak empatije, nego ne pokazuju empatiju na koji to rade "normalni" ljudi. Nisu sociopate, pa da ne mare za druge. Ako se nešto loše desi, neće da njanjave kao većina ljudi, jer ljudi sa AS ne razbacuju uzalud svoju energiju. Ako misli da može nešto da učini da pomogne nekome, učiniće bez oklevanja i na najbolji mogući način...samo neće od toga da prave emotivnu dramu. Zapravo, ovaj sindrom daje mnogo kompetitivnih prednosi u poslu ljudima koji ga imaju.

Zato Mask nema problem da kaže činjenicu, kad se bude išlo na Mars, ljudi će umirati, jako je teško to izbeći, jer je rizičan poduhvat i teško je zamisliti da nešto ne pođe naopako ponekad...jer se to dešava i u bezbednijim sistemima na Zemlji. Takvi ljudi si potpuno logični i to je njihovo glavno merilo funkcionisanja. Neće da prate ustaljene norme ako logički nemaju smisla.

Aleks

pre 2 godine

Ups, još jedan...pored Bila Gejtsa, o tome se pisalo... To im pomaže da budu uspešni u ovom društvu. U modernom društvu imate imperativ da na najbolji način koristite okolnosti u kojima se nalazite i da nikada ne preispitujete okolnosti, posebno ne sa moralne strane, jer tada ste gubitnik. Ljudi su sami krivi za to što im se dešava.

Stojko

pre 2 godine

Pre njega mnogi preduzetnici iz doline su krenuli da se “hvale” da imaju isti sindrom. Nije on prvi. To je ono, kao, savršen sam ali jbg da znate da nisam jer imam tu “bolest”. A bolest u suštini nije bolest već on hoce da pokaže kako je cudak, asocijalan ali svi ga jure jer prsti koliko je pametan i sve sto dotakne se pretvori u zlato (Sto u principu se i dešava trenutno). Niko medjutim ne primećuje da je na račun imena čoveka koji je bio sinonim za Amaterijalan život i koji je isti posvetio nauci i ostavio nasledstvo svetu, zapravo Elon postao najbogatiji čovek ma svetu. Tu nikakav (mikikrija) sindrom ne pomaže. Medjutim to sve ne u a nije da je Elon briljantan.

CATAPA

pre 2 godine

Den Ejkrojd je kao dete pokazivao simptome Tureta i Aspergera, ali u odraslom dobu mislim da to niko nije nikada ni konstatovao. Veliko je pitanje da li je i u detinjstvu to bio sindrom bolesti ili je prosto bio brbljivi balavac i razmaženo derište. Sve dok nije naučio kako da taj svoj "hendikep" pretvori u prednost, u osobenost, čak i privlačnost (Dona Dikson).

Nešto mislim da je i sa Maskom isti slučaj... osim što zapinje na privlačnosti, pa to kompenzuje milionima dolara. Uostalom, i to funkcioniše pa što bi ga bilo briga ("ako radi, ne popravljaj").

kiki

pre 2 godine

Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...
(turboki, 10. maj 2021 09:55)

ahahah, mogu misliti gde bi tebi bio kraj da si imao bogate roditelje, sa takvim mentalnim sklopom! misliš da su maskovi roditelji napravili teslu, vinuli raketu u kosmos, ili da su gejtsu roditelji isprogramirali windows?? što se gejtsa tiče, on nije "padao godine" pa bio isteran sa fakulteta, nego je bio fantastičan student i to na harvardu, i naprosto rešio da ga napusti jer je studiranje smatrao gubljenjem vremena, jer je imao još bolji plan.

i roditeljka veljka i anastasije ražnatović je mogla da im obezbedi skupe škole, verovatno i studiranje na harvardu, ali avaj, postadoše bokser sa kupljenom diplomom i pevaljka. ne ide to tako prijatelju kako ti zamišljaš.

Ok

pre 2 godine

najbolji su mi ovi sa sindromima i bolestima koje su se pre dvadeset godina lecile sa dva samara.
(mare, 10. maj 2021 11:18)
To su shvatili i na zapadu da je to kod nas lek za sve, pa tako resavaju problem sa Srbima. Par samara i u kucicu

Aleks

pre 2 godine

Ups, još jedan...pored Bila Gejtsa, o tome se pisalo... To im pomaže da budu uspešni u ovom društvu. U modernom društvu imate imperativ da na najbolji način koristite okolnosti u kojima se nalazite i da nikada ne preispitujete okolnosti, posebno ne sa moralne strane, jer tada ste gubitnik. Ljudi su sami krivi za to što im se dešava.

bukva je drvo

pre 2 godine

Koliko je priglup i neinformisan ovaj naš narod u većini, sačuvaj nas bože od takvih. Nit ih zanima da saznaju nit znaju šta je autizam a pogotovo ne šta je asperger. Takvi nemaju empatiju ali o njoj komentarišu, UŽAS!

Alan Ford

pre 2 godine

Psihički poremećaji uglavnom ne odmažu nego pomažu uspehu u biznisu. Posebno pomaže kad vas ništa ne sprečava da gazite po drugim ljudima, onda možete slobodno da se fokusirate na novac.
(sajko sem, 10. maj 2021 10:12)

Živa istina. Jednom sam gledao na BBC o psihopatama. U slučaju svjetkoga rata oni su najbolji jer nemaju problema sa donošenjem teških odluka.

Eugen

pre 2 godine

I Anstajn j imao Aspergerov sindrom.
(Mima, 10. maj 2021 11:48)

Moguce, otkacio Milevu, a da i ne trepne. I da, ni o deci koju je napravio nije se brinuo. Bio neki strasno "osecajan" covek.

...

pre 2 godine

U prevodu ima sindrom 1000 karatnog supergenija, i to je mana jer je nemoguće upoređenje sa prosečnim ljudskim bićem.
(Mediocritical, 10. maj 2021 10:35)

Ne, nema. Pomešao si to sa savantom. Asperger je sindrom neuklapanja i potpune nesposobnosti odlučivanja gde je granica privatnosti i pristojnosti. I, poput i ostalih takvih sindroma, neko to bolje savlada dok neko drugi ne.

A na osnovu njegovih ranijih interjvua, gde bi se donekle blamirao time šta govori i na koji način govori, i na osnovu toga kakvo je ime dao detetu, ovo je nekako i očito bilo.

Lars

pre 2 godine

@Posebno ga nije sprečilo to što su mu roditelji vlasnici najvećih rudnika dijamanata u Južnoj Africi. Takoreći filmska priča, kao i o Bilu Gejtsu koji je osnovao informatičkog giganta uprkos tome što nije završio fakultet i što su mu roditelji sedeli u upravnim odborima najvećih severnoameričkih banaka i korporacija...
(turboki, 10. maj 2021 09:55)

Netacno, roditelji jesu obojci bili bogati narocito Masku ali daleko od bajki i budalastina koje pisete. Jesu li im roditelji napisali DOS i smislili PayPal!?Istorija ce obojcu zapamtiti a anonimne teoreticare bljuvotina zaboraviti naravno. Ne razumem animozitet prema ovim ljudima, zaista ne shvatam..

realan

pre 2 godine

Nemoguće je napraviti bilo šta bez zagadjenja životne sredine. Bilo koji industrijski proizvod, šta god pogledate oko sebe, čak i taj automobil na vodu ili životinjski izmet koji bi neko napravio, i on bi bio zagadjivač, jer ga treba ipak proizvesti, potrošiti energiju, pa ponovo priča o energiji, hidroelektranama, ekosistemima, vetroelektranama, strob efektu, stradanju ptica, solarnim ćelijama, veku trajanja, skladištenju otpada nakon upotrebe... Ono što je bitno, gledate tradicionalno rešenje (automobil sa SUS motorom) i novu tehnologiju (električni automobil) i onda to dvoje poredite. Besmisleno je porediti novu tehnologiju sa nečim što ne postoji (automobil na vodu).
(Zemljoradnik, 10. maj 2021

stvar je da auto sa el baterijama za svoj vek od 20god napravi isto zagadjenje kao i auto sa sus motorima.

i da je el automobili samo presipanje iz supljeg u prazno.
stvar je da auto industrija je svesna da fosilna goriva polako nestaju i da im treba alternativa.

tocka

pre 2 godine

Taj spektar autizma je prilično širok na zapadu, sve i svašta se uzima kao autizam. Otprilike ispadne da je pola stanovnika autističnk, a pola pati od adhd. Čak i da ima neki oblik aspergerovog sindroma to je toliko minimalno da je zanemarujuće. Da je to izraženo, on jednostavno ne bi mogao da uspe u ovom što radi jer obični ljudi i investitori ne bi imali poverenja u nekog ko se previše “čudno” ponaša. Tako da treba uzeti ovo više kao marketing nego analizu njegovog stanja. Jeste na neki način ohrabrujuće za sve ljude koji imaju problema sa društvenim odnosima, ali ovde se ipak radi o nekom čiji je iq daleko od normalnog. On i pored nekih problema koje možda ima u odnosu sa drugima uspeva veoma lako da ih ispreskače zato što mu mozak radi bolje i brže od većine, tako da je svejedno fascinantan ljudima. Mozda im deluje malo čudno, ali to sve nekako ide u prilog tom imidžu genijalca, pa i ovo sad kao izjava doprinosi samo celom tom imidžu.

Lena

pre 2 godine

Bolest nije izmisljena! Moj sestric ima 6 godina i dijagnostifikovali su mu Aspergerov. Mora da ide na razgovore sa psiholom koji ce ga uciti kako da prepozna neverbalne signale od drugih ljudi i kako da iskazuje emocije.

Ukoliko se ne razumete - nemojte komentarisati.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

@abraksas

Druze, Mask nije Amerikanac, covek je iz Juzne Afrike. A ove bolesti i poremecaji itekako postoje, nemoj da si nemac pojma.

pera zdera

pre 2 godine

on je obican americki fikus u izlogu ko stoji iza njega svi znamo.
(realan, 10. maj 2021 13:35)

Čemu toliko pisanije ako svi znamo???
Likovi kao ti uvek isto, bla, bla, bla a nikad ne kažu ono najvažnije - ko stoji iza fikusa.

autošovinista

pre 2 godine

Psihijatar, nije on sebi izabrao bolest, on ju je samo dijagnostikovao pre tvojih kolega. Imaš i izgovor, sam sa sobom je proveo mnogo više od vaših 20 minuta po pregledu, od kojih 10 ide na copy/paste izveštaja.

Hm

pre 2 godine

Za sve vas koji pojednostavljujete priču o Aspergeru u fazonu "oni neće njanjaviti i praviti dramu, već traže logiku u svemu..." - grešite. Ljudi sa Aspergerom imaju teškoću u socijalnom povezivanju, jer ne prepoznaju socijalne i emocionalne potrebe drugih. Ne umeju da ih "čitaju" ni kroz facijalne eskpresije, ton, govor tela. Sa druge strane, prepoznaju svoju uznemirenost, ali ne umeju da je objasne. Oni prirodno nemaju mogućnost za taj vid razmene. Dalje, uvek su opsednuti jednom temom i tada ih ništa drugo ne zanima, i idu do kraja u njenom izučavanju. Onda prelaze na drugu. Npr. zanimaće ih sve o insektima, saznaće sve moguće, a onda kad imaju osećaj da su saznali sve, preći će na sasvim drugu temu, npr. Drugi svetski rat. I zanima ih da sa drugima razgovaraju samo i jedino o tome, i uznemire se kada drugi ne žele toliko da slušaju o toj temi, jer ne shvataju da uvak i samo o njoj govore. Postoje terapeuti koji mogu da rade sa njima, da bi im pomogli da koliko-toliko razviju određene socijalne veštine. Bilo mi je odmah jasno kada je izašao prvi članak o Greti Tunberg da ga i ona ima, mnogo pre nego je objavila da joj je dijagnoziran, jer takva opsednutost ekologijom je upravo tipičan primer Aspergera, uz prateće psihološke probleme. Njima je veoma teško da se uklope u običnoj školi i često su loši đaci, jer ih ništa u vezi sa gradivom ne zanima, bar ne na tom nivou. Postoji sjajna serija "Parenthood" koja govori o otkrivanju Aspergera kod deteta i životu porodice sa tim.

Boki

pre 2 godine

@Lars

Ni Bil Gejts nije napisao DOS, nego ga kupio od Nila Patersona za 50.000 dolara. Potom je nagovorio IBM da ne kupi DOS, nego da prodaje licencirane kopije (u vlasništvu Microsofta) uz svaki primerak PC-ja. Takođe je istina da je majka Bila Gejtsa bila prijateljica izvršnog direktora IBM-a, što je verovatno pomoglo ovakvoj odluci. Ova činjenica ne umanjuje genijalnost Bila Gejtsa koji je potom napravio imperiju od Microsofta. Mnoge druge aplikacije je takođe Microsoft kupovao, pa potom dorađivao, ali to je stara priča gde velika riba guta malu ribu.

xx

pre 2 godine

Aspergerov sindrom nije psihicki vec razvojni poremecaj.
Nije bolest, kao sto pise na blogu jedne nase eminentne psihoterapeutkinje. (bravo, bravo!)
Empatiju ljudi sa poremecajem mogu da imaju.
Uz Aspergera se cesto javljaju socijalna anksioznost, opsesivno kompulsivni poremecaj, problemi u komunikaciji i nespretnost. Cesto imaju natprosecnu inteligenciju. Cesto imaju suzeni spektar interesovanja.
Ovde ga psihijatri mnogo i ne poznaju ili ne priznaju.

ijaoooo

pre 2 godine

@mare: Hocete da lecite autizam sa dva samara? Ili Aspergera koji je neki vid toga?
Posto ne znate kako taj sindom izgleda evo docaracu Vam jer meni bliska osoba ima upravo Aspergera:
Ne ostvaruju kontakt ocima, okrecu ledja sagovorniku dok sa njim govore sto se tumaci ili kao neprijateljstvo ili nevaspitanje. U detinjstvu imaju problema u skoli zbog ponasanja koje se tumaci kao nevaspitano ili bizarno, ne razumeju kada i kako treba da se ponasaju u skoli, prema starijima, nemaju nikakav osecaj za empatiju (ne umeju da je pokazu). Uzasno su teski za saradnju i suzivot jer morate da objasnjavate banalne stvari iznova i iznova, recimo zasto nije lepo reci nekome da mu je frizura ruzna (a jeste, ali ove osobe ne lazu, ne umeju da lazu i ne shvataju da povredjuju druge svojim komentarima). Opsednuti su jednom temom i time dave sagovornike, i ne shvataju da su im dosadni, ne razumeju suptilne signale vec samo ocigledne. Ovo je samo jedan mali deo zivota sa osobom koja pati od ovog sindroma, ima blazih i tezih oblika. Tesko je i naporno. Cesto ove osobe imaju problema da nadju prijatelje ili partnere jer ih je tesko 'tolerisati' i ljudi ih vide kao naporne ili dosadne. Jos je gore ako su bez zvanicne dijagnoze, pa ne mogu ni da objasne svoje 'cudno' ponasanje.

Hm

pre 2 godine

Bolest nije izmisljena! Moj sestric ima 6 godina i dijagnostifikovali su mu Aspergerov. Mora da ide na razgovore sa psiholom koji ce ga uciti kako da prepozna neverbalne signale od drugih ljudi i kako da iskazuje emocije.

Ukoliko se ne razumete - nemojte komentarisati.
(Lena, 10. maj 2021 13:33)

@Lena

Serija Parenthood odlično obrađuje temu porodičnog života od dijagnoziranja Aspergera malom detetu, pa do njegove adolescencije. Mogla bi biti od makar neke psihološke pomoći vašoj porodici. Svako dobro vam želim!