Aktuelno

Subota, 01.05.2021.

12:35

"Tehnologija nas približava sudnjem danu"

Izvor: Tanjug

"Tehnologija nas približava sudnjem danu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

30 Komentari

Sortiraj po:

Milan Indjija

pre 3 godine

Sa zapadom i Amerikom delimo makar zajednicke sfere interesovanja, hriscanstvo, nacin zivota, zabave, stotine hiljada nasih zive i rade u Americi...Sa Kinom nas ne deli nista zajednicko. Da ste sedeli sa Kinezom u neko svoje slobodno vreme, videli bi da su oni svet za sebe i da sa njima ne bi imali o cemu govoriti. Njihovo glediste i poimanje zivota je za nas nepojmljivo, a onako kako oni rade, za nas je gore od najgore kazne. O empatiji tek necu da pisem nista. U tome su najgori.

NSDQ100

pre 3 godine

Obe zemlje u principu imaju istu politiku zasnovanu na sopstvenim interesima. Kina, centalizovana vodjena kroz komunističku partiju koja ispoljava unutrašnju dominaciju sa čvrstom rukom a spoljnju politiku kupovinom tehnologije i sirovina nagomilanim kapitalom kroz decenije rada malih zutih a USA jednostavno kapitalističkim interesima krupnog kapitala zasnovanih na Dolaru i jakoj armiji. Sukobi iinteresa su sve veći ali nikada se neće dogoditi u direktnom konfliktu već kroz male drzave koje sacinjavaju 2/3 planete. Zato dragi Srbi čiji god budu interesi prisutni , Srbiji neće biti bolje

e

pre 3 godine

Ako bi dve strane zaratile izgubio bi se značaj strane. Nebi bilo nikakvih prvih, drugih niti bilo kakvih. Planeta zemlja postala bi pusta bez bioloških znakova života. To bi bio harakiri kako japanci nazivaju samoubistvo.

veki

pre 3 godine

@ (Mikii, 01. maj 2021 16:57)

Kina odavno nije komunistička...a američkoj hegemoniji se polako bliži kraj. Šta god ameri radili protiv Kine, brojke su jednostavno na strani Kine, ameri sebi samo kupuju vreme ali rađanje nove supersile se ne može zaustaviti.

Milos Radunkovic

pre 3 godine

Do rata verovatno nikada neće doći jer bi To bio kraj za obe strane. Jedino u slučaju da jedna od strana bude toliko superiorna i izvrši napad gde protivnik ne bi stigao da odgovori. Nažalost, čovek bi ovome prebegao, samo ako bude u prilici.

Ненад Стојковић

pre 3 godine

Што се тиче кисинџера довољно је наћи на ју-тјубу његов нтервју после самоубиства Аљендеа у чији преврат у довођење пиночеа на власт су били умешани сад... На питање новинара зашто су свргли првог демократски изабраног председника Чилеа са власти ако је њима ДЕМОКРАТИЈА на првом месту...кисинџер одговара ..."... Каква црна демократија..ако власт у некој земљи није под нашом контролом онда може да се деси да буде под контролом наших непријатеља а то нама не одговара и никако не можемо да допустимо.." тај интервју може да се нађе на ју-тјубу и урађен је мало после самоубиства Аљендеа у палати Цвећа у Сантијагу... Где је мученик изјавио пре него што је одузео себи живот ...Живела радничка класа Чилеа, живео Чиле.. пиноче,иначе Аљендеов генерал му је чак и нудио да га пребаци било где ( у тим данима су авиони сад надлетали Сантијаго као и остале делове Чилеа ) само да се склони мирно са власти . У тој једној реченици се види све што треба да се види за дотичног кисинџера као и политике новог светског поретка.Паметном доста. Свако добро свима и ...наравно ....Христос Воскресе радост донесе

neutralni fe

pre 3 godine

@Mikii:

Ти ниси никад био у САД! Нема тамо ни културе, ни демократије - само паре, паре, мигранти, паре...
(Фактор мира и стабилности, 01. maj 2021 17:23)

sve si rekao... u usa bar ima para. ovo ostalo već imaš gde hoćeš.

truleks

pre 3 godine

"zategnuti međudržavni odnosi najveći problem savremenog sveta..." da ih ne čačkate ne bi bilo zategnutosti, samo Vi stvarate probleme
nisam do sada čuo ni kineskog ni nekog ruskog diplomatu kome su usta puna rata kao Vama

andreas kisser

pre 3 godine

(goranh, 1. maj 2021 17:26)

ne rade to samo zato sto su zatvoreni u kineskom moru! veoma jednostavno, kina je zatocenik geografije. pritom su okruzeni drzavama koje su prestrasene od agresivne kineske politike (ali izgleda da srbi bolje znaju od nacija koje vekovima zive pored kineza) i sve su se stavile na stranu amerike - od japana i j. koreje, preko tajvana, filipina, malezije i vijetnama (da, vijetnama koji je potpisao vojni sporazum sa SAD tokom mandata obame 2016). ka pacifiku su pritisnuti americkim bazama i flotom, a jedini izlaz u indijski okean kroz malacki moreuz kontrolisu singapur i indonezija. dole je australija, a jugo-zapadno indija. kina je okruzena susedima koji su u potpunoj politickoj i vojnoj koliziji sa njom. toj neformalnoj koaliciji protiv kine ce se do kraja ovog veka, a mozda i tokom nasih zivota, pridruziti i rusija, koja je zapravo u ogromnoj opasnosti od svakodnevnog ilegalnog useljavanja kineza na ruskom dalekom istoku (planska politika pekinga), cime je tamo vec dosta promenjena etnicka struktura. ruske elite su toga svesne, ali u ovom trenutku nemaju drugi izbor do da izigravaju kineskog partnera. i to partnera koji ih je svojim projektom novog puta svile potpuno proterao iz centralne azije, jedinog dela sveta u kome je rusija jos mogla da izigrava regionalnu silu. kina je izuzetno agresivna drzava, a i kao ljudi su generalno prosti, grubi, neotesani i nekulturni. ceo svet ih zeli sto dalje, samo srbi u njima gledaju nekakve pravednike.

U pravu si

pre 3 godine

Kisindžer je jedan od najvećih ratnih zločinaca u modernoj istoriji, uporediv sa nacističkim generalima. Đavo čiji planovi i naredbe su nanele bol i smrt stotinama hiljada duša.

Nebojša

pre 3 godine

Američka zelja/potreba da komanduje i diktira drugima šta i kako čak i na štetu tih država do god to amerima odgovara nas približava sudnjem danu a tehnologija je samo tu da obavi posao.

Paranormal Dimension

pre 3 godine

Sto se mene tice, planeta ce preziveti. A mi necemo, jer smo idioti, koji se plase da se suprotstave ovoj nekolicini idiota na planeti.

neutralni fe

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine. Srbi to ne shvataju, kao sto nista ne shvataju vec decenijama, te su, logicno, na pogresnoj strani. Srecom po svet, Amerika je i sa 4 puta manje stanovnika dovoljno jaka da zaustavi Kinu. Koliko ce to da traje, videcemo. Za ceo svet bolje sto duze, jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.
(Mikii, 01. maj 2021 16:57)

prosto i jednostavno.

neutralni fe

pre 3 godine

Pritiskanjem Kine i Rusije ubrzava se njihovo zblizavanje i jacanje. Zapad od ekonomskog konkurenta pravi sebi nuklearnog neprijatelja. Bude li predjena crvena linija od strane zapada, neminovan je sukob u bliskoj buducnosti. Takav sukob vise niko nece moci da stavi pod kontrolu.
(Marko, 01. maj 2021 15:24)

kina i rusija da se zblize i saradjuju? to nikad nije bilo niti ce biti.

Фактор мира и стабилности

pre 3 godine

@Mikii:

Ти ниси никад био у САД! Нема тамо ни културе, ни демократије - само паре, паре, мигранти, паре...

goranh

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine... jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.
(Mikii, 1. maj 2021 16:57)

Da, da, ogavni Kinezi imaju ratne brodove po celom Svetu. Uvode demokratiju bombama. Ratuju i prave ratove po celoj planeti. Pitam se dal se praviš budala il si stvarno blesav.

Aron

pre 3 godine

Nije tačno i obično je pretetivanje. Ovakve analize Kisindzera su smešne i naivne i posledica su njegovog nepoznavanja novijih tendencija. Njega je odavno vreme pregazilo u svakom smislu. Bilo kakav tehnološki ili drugi rat između Kine i SAD je nemoguće da se desi, i paralela sa Hladnim ratom je smešna. To je bila jako ozbiljna stvar jer su se Amerikanci i Rusi "tukli" preko posrednika u skoro svim delovima sveta. Bukvalno je lebdela nuklearna katastrofa dve ideologije. Danas je situacija drugačija. Kina jeste ekonomski mnogo bliža SAD nego što je SSSR ikada bio. To doduše ne znači eventualnu tenziju jer u svetu dominira princip globalizma i neviđene ekonomske povezanosti. I Kina i Amerika su u suštini kapitalisticke zemlje multinationalnih kompanija. U svetu generalno vlada veliki prosperitet id vremena pada Berlinskog zida. Nama je možda gore nego pre ali ostatku sveta ide sjajno. Kina, Indija, Indokina doživele su ekonomski bum. Zalivske Zemlje odavno neznaju šta će sa parama. Poljska, Češka, Slovačka žive daleko bolje nego u doba komunizma. Teško je da Amerika napadne Iran ne zato što ne može da ga osvoji nego što može biti miniran Ormuski tesnac i time zaustavljen protok nafte što bi cens toga skočila u nebo.

Mikii

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine. Srbi to ne shvataju, kao sto nista ne shvataju vec decenijama, te su, logicno, na pogresnoj strani. Srecom po svet, Amerika je i sa 4 puta manje stanovnika dovoljno jaka da zaustavi Kinu. Koliko ce to da traje, videcemo. Za ceo svet bolje sto duze, jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.

Tadmat

pre 3 godine

Ne bi bilo sudnjeg dana kada biste vi pustili druge drzave da se razvijaju i da rade kako zele. Ali posto niko ne sme da bude bolji od vas ni u cemu, izazvacete krizu, rat i svasta nesto.

Marko

pre 3 godine

Pritiskanjem Kine i Rusije ubrzava se njihovo zblizavanje i jacanje. Zapad od ekonomskog konkurenta pravi sebi nuklearnog neprijatelja. Bude li predjena crvena linija od strane zapada, neminovan je sukob u bliskoj buducnosti. Takav sukob vise niko nece moci da stavi pod kontrolu.

goranh

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine... jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.
(Mikii, 1. maj 2021 16:57)

Da, da, ogavni Kinezi imaju ratne brodove po celom Svetu. Uvode demokratiju bombama. Ratuju i prave ratove po celoj planeti. Pitam se dal se praviš budala il si stvarno blesav.

Tadmat

pre 3 godine

Ne bi bilo sudnjeg dana kada biste vi pustili druge drzave da se razvijaju i da rade kako zele. Ali posto niko ne sme da bude bolji od vas ni u cemu, izazvacete krizu, rat i svasta nesto.

Фактор мира и стабилности

pre 3 godine

@Mikii:

Ти ниси никад био у САД! Нема тамо ни културе, ни демократије - само паре, паре, мигранти, паре...

Mikii

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine. Srbi to ne shvataju, kao sto nista ne shvataju vec decenijama, te su, logicno, na pogresnoj strani. Srecom po svet, Amerika je i sa 4 puta manje stanovnika dovoljno jaka da zaustavi Kinu. Koliko ce to da traje, videcemo. Za ceo svet bolje sto duze, jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.

U pravu si

pre 3 godine

Kisindžer je jedan od najvećih ratnih zločinaca u modernoj istoriji, uporediv sa nacističkim generalima. Đavo čiji planovi i naredbe su nanele bol i smrt stotinama hiljada duša.

Paranormal Dimension

pre 3 godine

Sto se mene tice, planeta ce preziveti. A mi necemo, jer smo idioti, koji se plase da se suprotstave ovoj nekolicini idiota na planeti.

truleks

pre 3 godine

"zategnuti međudržavni odnosi najveći problem savremenog sveta..." da ih ne čačkate ne bi bilo zategnutosti, samo Vi stvarate probleme
nisam do sada čuo ni kineskog ni nekog ruskog diplomatu kome su usta puna rata kao Vama

Ненад Стојковић

pre 3 godine

Што се тиче кисинџера довољно је наћи на ју-тјубу његов нтервју после самоубиства Аљендеа у чији преврат у довођење пиночеа на власт су били умешани сад... На питање новинара зашто су свргли првог демократски изабраног председника Чилеа са власти ако је њима ДЕМОКРАТИЈА на првом месту...кисинџер одговара ..."... Каква црна демократија..ако власт у некој земљи није под нашом контролом онда може да се деси да буде под контролом наших непријатеља а то нама не одговара и никако не можемо да допустимо.." тај интервју може да се нађе на ју-тјубу и урађен је мало после самоубиства Аљендеа у палати Цвећа у Сантијагу... Где је мученик изјавио пре него што је одузео себи живот ...Живела радничка класа Чилеа, живео Чиле.. пиноче,иначе Аљендеов генерал му је чак и нудио да га пребаци било где ( у тим данима су авиони сад надлетали Сантијаго као и остале делове Чилеа ) само да се склони мирно са власти . У тој једној реченици се види све што треба да се види за дотичног кисинџера као и политике новог светског поретка.Паметном доста. Свако добро свима и ...наравно ....Христос Воскресе радост донесе

Aron

pre 3 godine

Nije tačno i obično je pretetivanje. Ovakve analize Kisindzera su smešne i naivne i posledica su njegovog nepoznavanja novijih tendencija. Njega je odavno vreme pregazilo u svakom smislu. Bilo kakav tehnološki ili drugi rat između Kine i SAD je nemoguće da se desi, i paralela sa Hladnim ratom je smešna. To je bila jako ozbiljna stvar jer su se Amerikanci i Rusi "tukli" preko posrednika u skoro svim delovima sveta. Bukvalno je lebdela nuklearna katastrofa dve ideologije. Danas je situacija drugačija. Kina jeste ekonomski mnogo bliža SAD nego što je SSSR ikada bio. To doduše ne znači eventualnu tenziju jer u svetu dominira princip globalizma i neviđene ekonomske povezanosti. I Kina i Amerika su u suštini kapitalisticke zemlje multinationalnih kompanija. U svetu generalno vlada veliki prosperitet id vremena pada Berlinskog zida. Nama je možda gore nego pre ali ostatku sveta ide sjajno. Kina, Indija, Indokina doživele su ekonomski bum. Zalivske Zemlje odavno neznaju šta će sa parama. Poljska, Češka, Slovačka žive daleko bolje nego u doba komunizma. Teško je da Amerika napadne Iran ne zato što ne može da ga osvoji nego što može biti miniran Ormuski tesnac i time zaustavljen protok nafte što bi cens toga skočila u nebo.

andreas kisser

pre 3 godine

(goranh, 1. maj 2021 17:26)

ne rade to samo zato sto su zatvoreni u kineskom moru! veoma jednostavno, kina je zatocenik geografije. pritom su okruzeni drzavama koje su prestrasene od agresivne kineske politike (ali izgleda da srbi bolje znaju od nacija koje vekovima zive pored kineza) i sve su se stavile na stranu amerike - od japana i j. koreje, preko tajvana, filipina, malezije i vijetnama (da, vijetnama koji je potpisao vojni sporazum sa SAD tokom mandata obame 2016). ka pacifiku su pritisnuti americkim bazama i flotom, a jedini izlaz u indijski okean kroz malacki moreuz kontrolisu singapur i indonezija. dole je australija, a jugo-zapadno indija. kina je okruzena susedima koji su u potpunoj politickoj i vojnoj koliziji sa njom. toj neformalnoj koaliciji protiv kine ce se do kraja ovog veka, a mozda i tokom nasih zivota, pridruziti i rusija, koja je zapravo u ogromnoj opasnosti od svakodnevnog ilegalnog useljavanja kineza na ruskom dalekom istoku (planska politika pekinga), cime je tamo vec dosta promenjena etnicka struktura. ruske elite su toga svesne, ali u ovom trenutku nemaju drugi izbor do da izigravaju kineskog partnera. i to partnera koji ih je svojim projektom novog puta svile potpuno proterao iz centralne azije, jedinog dela sveta u kome je rusija jos mogla da izigrava regionalnu silu. kina je izuzetno agresivna drzava, a i kao ljudi su generalno prosti, grubi, neotesani i nekulturni. ceo svet ih zeli sto dalje, samo srbi u njima gledaju nekakve pravednike.

Marko

pre 3 godine

Pritiskanjem Kine i Rusije ubrzava se njihovo zblizavanje i jacanje. Zapad od ekonomskog konkurenta pravi sebi nuklearnog neprijatelja. Bude li predjena crvena linija od strane zapada, neminovan je sukob u bliskoj buducnosti. Takav sukob vise niko nece moci da stavi pod kontrolu.

neutralni fe

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine. Srbi to ne shvataju, kao sto nista ne shvataju vec decenijama, te su, logicno, na pogresnoj strani. Srecom po svet, Amerika je i sa 4 puta manje stanovnika dovoljno jaka da zaustavi Kinu. Koliko ce to da traje, videcemo. Za ceo svet bolje sto duze, jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.
(Mikii, 01. maj 2021 16:57)

prosto i jednostavno.

Nebojša

pre 3 godine

Američka zelja/potreba da komanduje i diktira drugima šta i kako čak i na štetu tih država do god to amerima odgovara nas približava sudnjem danu a tehnologija je samo tu da obavi posao.

Milos Radunkovic

pre 3 godine

Do rata verovatno nikada neće doći jer bi To bio kraj za obe strane. Jedino u slučaju da jedna od strana bude toliko superiorna i izvrši napad gde protivnik ne bi stigao da odgovori. Nažalost, čovek bi ovome prebegao, samo ako bude u prilici.

neutralni fe

pre 3 godine

Pritiskanjem Kine i Rusije ubrzava se njihovo zblizavanje i jacanje. Zapad od ekonomskog konkurenta pravi sebi nuklearnog neprijatelja. Bude li predjena crvena linija od strane zapada, neminovan je sukob u bliskoj buducnosti. Takav sukob vise niko nece moci da stavi pod kontrolu.
(Marko, 01. maj 2021 15:24)

kina i rusija da se zblize i saradjuju? to nikad nije bilo niti ce biti.

neutralni fe

pre 3 godine

@Mikii:

Ти ниси никад био у САД! Нема тамо ни културе, ни демократије - само паре, паре, мигранти, паре...
(Фактор мира и стабилности, 01. maj 2021 17:23)

sve si rekao... u usa bar ima para. ovo ostalo već imaš gde hoćeš.

veki

pre 3 godine

@ (Mikii, 01. maj 2021 16:57)

Kina odavno nije komunistička...a američkoj hegemoniji se polako bliži kraj. Šta god ameri radili protiv Kine, brojke su jednostavno na strani Kine, ameri sebi samo kupuju vreme ali rađanje nove supersile se ne može zaustaviti.

NSDQ100

pre 3 godine

Obe zemlje u principu imaju istu politiku zasnovanu na sopstvenim interesima. Kina, centalizovana vodjena kroz komunističku partiju koja ispoljava unutrašnju dominaciju sa čvrstom rukom a spoljnju politiku kupovinom tehnologije i sirovina nagomilanim kapitalom kroz decenije rada malih zutih a USA jednostavno kapitalističkim interesima krupnog kapitala zasnovanih na Dolaru i jakoj armiji. Sukobi iinteresa su sve veći ali nikada se neće dogoditi u direktnom konfliktu već kroz male drzave koje sacinjavaju 2/3 planete. Zato dragi Srbi čiji god budu interesi prisutni , Srbiji neće biti bolje

e

pre 3 godine

Ako bi dve strane zaratile izgubio bi se značaj strane. Nebi bilo nikakvih prvih, drugih niti bilo kakvih. Planeta zemlja postala bi pusta bez bioloških znakova života. To bi bio harakiri kako japanci nazivaju samoubistvo.

Milan Indjija

pre 3 godine

Sa zapadom i Amerikom delimo makar zajednicke sfere interesovanja, hriscanstvo, nacin zivota, zabave, stotine hiljada nasih zive i rade u Americi...Sa Kinom nas ne deli nista zajednicko. Da ste sedeli sa Kinezom u neko svoje slobodno vreme, videli bi da su oni svet za sebe i da sa njima ne bi imali o cemu govoriti. Njihovo glediste i poimanje zivota je za nas nepojmljivo, a onako kako oni rade, za nas je gore od najgore kazne. O empatiji tek necu da pisem nista. U tome su najgori.

Mikii

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine. Srbi to ne shvataju, kao sto nista ne shvataju vec decenijama, te su, logicno, na pogresnoj strani. Srecom po svet, Amerika je i sa 4 puta manje stanovnika dovoljno jaka da zaustavi Kinu. Koliko ce to da traje, videcemo. Za ceo svet bolje sto duze, jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.

goranh

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine... jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.
(Mikii, 1. maj 2021 16:57)

Da, da, ogavni Kinezi imaju ratne brodove po celom Svetu. Uvode demokratiju bombama. Ratuju i prave ratove po celoj planeti. Pitam se dal se praviš budala il si stvarno blesav.

neutralni fe

pre 3 godine

Amerika je poslednja linija odbrane od agresivne, diktatorske, komunisticke Kine. Srbi to ne shvataju, kao sto nista ne shvataju vec decenijama, te su, logicno, na pogresnoj strani. Srecom po svet, Amerika je i sa 4 puta manje stanovnika dovoljno jaka da zaustavi Kinu. Koliko ce to da traje, videcemo. Za ceo svet bolje sto duze, jer kakvi god Amerikanci bili, za zute su krasno cvece.
(Mikii, 01. maj 2021 16:57)

prosto i jednostavno.

neutralni fe

pre 3 godine

Pritiskanjem Kine i Rusije ubrzava se njihovo zblizavanje i jacanje. Zapad od ekonomskog konkurenta pravi sebi nuklearnog neprijatelja. Bude li predjena crvena linija od strane zapada, neminovan je sukob u bliskoj buducnosti. Takav sukob vise niko nece moci da stavi pod kontrolu.
(Marko, 01. maj 2021 15:24)

kina i rusija da se zblize i saradjuju? to nikad nije bilo niti ce biti.

neutralni fe

pre 3 godine

@Mikii:

Ти ниси никад био у САД! Нема тамо ни културе, ни демократије - само паре, паре, мигранти, паре...
(Фактор мира и стабилности, 01. maj 2021 17:23)

sve si rekao... u usa bar ima para. ovo ostalo već imaš gde hoćeš.

Фактор мира и стабилности

pre 3 godine

@Mikii:

Ти ниси никад био у САД! Нема тамо ни културе, ни демократије - само паре, паре, мигранти, паре...

Tadmat

pre 3 godine

Ne bi bilo sudnjeg dana kada biste vi pustili druge drzave da se razvijaju i da rade kako zele. Ali posto niko ne sme da bude bolji od vas ni u cemu, izazvacete krizu, rat i svasta nesto.

andreas kisser

pre 3 godine

(goranh, 1. maj 2021 17:26)

ne rade to samo zato sto su zatvoreni u kineskom moru! veoma jednostavno, kina je zatocenik geografije. pritom su okruzeni drzavama koje su prestrasene od agresivne kineske politike (ali izgleda da srbi bolje znaju od nacija koje vekovima zive pored kineza) i sve su se stavile na stranu amerike - od japana i j. koreje, preko tajvana, filipina, malezije i vijetnama (da, vijetnama koji je potpisao vojni sporazum sa SAD tokom mandata obame 2016). ka pacifiku su pritisnuti americkim bazama i flotom, a jedini izlaz u indijski okean kroz malacki moreuz kontrolisu singapur i indonezija. dole je australija, a jugo-zapadno indija. kina je okruzena susedima koji su u potpunoj politickoj i vojnoj koliziji sa njom. toj neformalnoj koaliciji protiv kine ce se do kraja ovog veka, a mozda i tokom nasih zivota, pridruziti i rusija, koja je zapravo u ogromnoj opasnosti od svakodnevnog ilegalnog useljavanja kineza na ruskom dalekom istoku (planska politika pekinga), cime je tamo vec dosta promenjena etnicka struktura. ruske elite su toga svesne, ali u ovom trenutku nemaju drugi izbor do da izigravaju kineskog partnera. i to partnera koji ih je svojim projektom novog puta svile potpuno proterao iz centralne azije, jedinog dela sveta u kome je rusija jos mogla da izigrava regionalnu silu. kina je izuzetno agresivna drzava, a i kao ljudi su generalno prosti, grubi, neotesani i nekulturni. ceo svet ih zeli sto dalje, samo srbi u njima gledaju nekakve pravednike.

Marko

pre 3 godine

Pritiskanjem Kine i Rusije ubrzava se njihovo zblizavanje i jacanje. Zapad od ekonomskog konkurenta pravi sebi nuklearnog neprijatelja. Bude li predjena crvena linija od strane zapada, neminovan je sukob u bliskoj buducnosti. Takav sukob vise niko nece moci da stavi pod kontrolu.

Aron

pre 3 godine

Nije tačno i obično je pretetivanje. Ovakve analize Kisindzera su smešne i naivne i posledica su njegovog nepoznavanja novijih tendencija. Njega je odavno vreme pregazilo u svakom smislu. Bilo kakav tehnološki ili drugi rat između Kine i SAD je nemoguće da se desi, i paralela sa Hladnim ratom je smešna. To je bila jako ozbiljna stvar jer su se Amerikanci i Rusi "tukli" preko posrednika u skoro svim delovima sveta. Bukvalno je lebdela nuklearna katastrofa dve ideologije. Danas je situacija drugačija. Kina jeste ekonomski mnogo bliža SAD nego što je SSSR ikada bio. To doduše ne znači eventualnu tenziju jer u svetu dominira princip globalizma i neviđene ekonomske povezanosti. I Kina i Amerika su u suštini kapitalisticke zemlje multinationalnih kompanija. U svetu generalno vlada veliki prosperitet id vremena pada Berlinskog zida. Nama je možda gore nego pre ali ostatku sveta ide sjajno. Kina, Indija, Indokina doživele su ekonomski bum. Zalivske Zemlje odavno neznaju šta će sa parama. Poljska, Češka, Slovačka žive daleko bolje nego u doba komunizma. Teško je da Amerika napadne Iran ne zato što ne može da ga osvoji nego što može biti miniran Ormuski tesnac i time zaustavljen protok nafte što bi cens toga skočila u nebo.

U pravu si

pre 3 godine

Kisindžer je jedan od najvećih ratnih zločinaca u modernoj istoriji, uporediv sa nacističkim generalima. Đavo čiji planovi i naredbe su nanele bol i smrt stotinama hiljada duša.

truleks

pre 3 godine

"zategnuti međudržavni odnosi najveći problem savremenog sveta..." da ih ne čačkate ne bi bilo zategnutosti, samo Vi stvarate probleme
nisam do sada čuo ni kineskog ni nekog ruskog diplomatu kome su usta puna rata kao Vama

Nebojša

pre 3 godine

Američka zelja/potreba da komanduje i diktira drugima šta i kako čak i na štetu tih država do god to amerima odgovara nas približava sudnjem danu a tehnologija je samo tu da obavi posao.

Ненад Стојковић

pre 3 godine

Што се тиче кисинџера довољно је наћи на ју-тјубу његов нтервју после самоубиства Аљендеа у чији преврат у довођење пиночеа на власт су били умешани сад... На питање новинара зашто су свргли првог демократски изабраног председника Чилеа са власти ако је њима ДЕМОКРАТИЈА на првом месту...кисинџер одговара ..."... Каква црна демократија..ако власт у некој земљи није под нашом контролом онда може да се деси да буде под контролом наших непријатеља а то нама не одговара и никако не можемо да допустимо.." тај интервју може да се нађе на ју-тјубу и урађен је мало после самоубиства Аљендеа у палати Цвећа у Сантијагу... Где је мученик изјавио пре него што је одузео себи живот ...Живела радничка класа Чилеа, живео Чиле.. пиноче,иначе Аљендеов генерал му је чак и нудио да га пребаци било где ( у тим данима су авиони сад надлетали Сантијаго као и остале делове Чилеа ) само да се склони мирно са власти . У тој једној реченици се види све што треба да се види за дотичног кисинџера као и политике новог светског поретка.Паметном доста. Свако добро свима и ...наравно ....Христос Воскресе радост донесе

veki

pre 3 godine

@ (Mikii, 01. maj 2021 16:57)

Kina odavno nije komunistička...a američkoj hegemoniji se polako bliži kraj. Šta god ameri radili protiv Kine, brojke su jednostavno na strani Kine, ameri sebi samo kupuju vreme ali rađanje nove supersile se ne može zaustaviti.

Paranormal Dimension

pre 3 godine

Sto se mene tice, planeta ce preziveti. A mi necemo, jer smo idioti, koji se plase da se suprotstave ovoj nekolicini idiota na planeti.

Milos Radunkovic

pre 3 godine

Do rata verovatno nikada neće doći jer bi To bio kraj za obe strane. Jedino u slučaju da jedna od strana bude toliko superiorna i izvrši napad gde protivnik ne bi stigao da odgovori. Nažalost, čovek bi ovome prebegao, samo ako bude u prilici.

e

pre 3 godine

Ako bi dve strane zaratile izgubio bi se značaj strane. Nebi bilo nikakvih prvih, drugih niti bilo kakvih. Planeta zemlja postala bi pusta bez bioloških znakova života. To bi bio harakiri kako japanci nazivaju samoubistvo.

NSDQ100

pre 3 godine

Obe zemlje u principu imaju istu politiku zasnovanu na sopstvenim interesima. Kina, centalizovana vodjena kroz komunističku partiju koja ispoljava unutrašnju dominaciju sa čvrstom rukom a spoljnju politiku kupovinom tehnologije i sirovina nagomilanim kapitalom kroz decenije rada malih zutih a USA jednostavno kapitalističkim interesima krupnog kapitala zasnovanih na Dolaru i jakoj armiji. Sukobi iinteresa su sve veći ali nikada se neće dogoditi u direktnom konfliktu već kroz male drzave koje sacinjavaju 2/3 planete. Zato dragi Srbi čiji god budu interesi prisutni , Srbiji neće biti bolje

Milan Indjija

pre 3 godine

Sa zapadom i Amerikom delimo makar zajednicke sfere interesovanja, hriscanstvo, nacin zivota, zabave, stotine hiljada nasih zive i rade u Americi...Sa Kinom nas ne deli nista zajednicko. Da ste sedeli sa Kinezom u neko svoje slobodno vreme, videli bi da su oni svet za sebe i da sa njima ne bi imali o cemu govoriti. Njihovo glediste i poimanje zivota je za nas nepojmljivo, a onako kako oni rade, za nas je gore od najgore kazne. O empatiji tek necu da pisem nista. U tome su najgori.