Sony
pre 2 godine
Lexus je luksuzni ogranak toyote. Sto se tice kvakliteta, japanac je 1,2i3.
Ne pasu isti delovi,kao sto procitah negde. Vi vozite golfa i dalje, nek vas klepa svabija...
Četvrtak, 29.04.2021.
11:52
Izvor: Izvor: B92, revijahak.hr
pre 2 godine
Lexus je luksuzni ogranak toyote. Sto se tice kvakliteta, japanac je 1,2i3.
Ne pasu isti delovi,kao sto procitah negde. Vi vozite golfa i dalje, nek vas klepa svabija...
pre 2 godine
@ (Spinaker, 30. april 2021 23:27)
Postde ti Redneck na kraju.
(GuA, 1. maj 2021 06:08)
Pre bih rekao pragmatik. Redneck je sorta koja vozi duali to prodavanice da kupi Budweiser ili Miller.
pre 2 godine
Kucajte na guglu “range anxiety”, opstepopularna stvar narocito u Kaliforniji gde je sve krcato i (elektro) automobilima i punjacima. Za zezanje kuća/posao ako imate i dvoriste da punite preko noći i može da bude ok ali ići negde dalje pa stati u guzvi pa jos ako je hladno, ma katastrofa. Automobili nisu nikad bili krcatiji opremom (po meni dosta toga je potpuno nepotrebno ali ajd), a sa ovakvom tehnologijom baterija i tendencijom na prelazak na takvu voznju trebalo bi vratiti se na nivo automobila iz 60ih/70ih, samo farovi (tj. sijalice napred/nazad)i to je to, klot auto pa mozda i dogura 400km u idealnim uslovima.
pre 2 godine
spinaker Pošto svi inače tegle svojim kolima čamce, zaključak je da je EV đubre.
(T2, 1. maj 2021 01:15)
Ja vidim ovo drugačije. Muslim da je spinnaker prezentirao svoj slučaj koji ilustruje generalni problem ev vozila.
Ev nije djubre ali he beskoristan u određenim situacijama.
pre 2 godine
Poredeći elektro i benzinski pogon jasno je na koju je stranu prednost. Imam odličan trimer za travu Stihl na mešavinu koji troši 2 l/ h , ali sam onda kupio električni trimer Bosh snage 1kW , da ne udišem izduvne gasove pored glave . Osim dobrobiti zdravlja koje je najbitnije tu je i ekonomičnost koja ide u korist električnog trimera za 15 puta veća , a jedina mana je što mora da se pazi na kabel da se ne ošteti.
pre 2 godine
@Toronto
Pošto vidim da ste informisani, objasnite nam kako je vazduh u Beogradu bio jednako lošeg kvaliteta i prošle godine tokom policijskog časa kada dve nedelje gotovo da nije bilo automobila na ulicama?
Zašto je u londonu posle drugog svetskog rata , kada je bilo mnogo manje automobila, umrlo nekoliko hiljada ljudi od smoga i zašto su zabranili loženje uglja a ne vožnju automobila?
Da li znate koliko % emisije gasova staklene bašte potiče od automobila a koliko od gajenja stoke?
Unapred zahvalan!
pre 2 godine
@Marko
Prosečan srbin iz Čačka možda ide u obližnje selo, ali prosečan srbin iz NS ide u selo u bosni, a do tamo EV ne dobacuje.
Šalu na stranu, mislim da je pravilan redosled napraviti infrastrukturu za EV pa onda reklamirati samo vozilo, ne obratno. U samo tekstu piše da se na SUS vraćaju oni koji ne mogu da pune EV kod kuće, a to je ogromna većina u BG, NS, Nišu i sličnim gradovima.
Što se tiče države, smešno je i pomisliti da ne mogu akcize sa nafte da pomere na struju. Da li EV mogu da budu jeftinija? Verovatno, ali zašto bi se odrekli zarade kada i ovako sve prodaju?
pre 2 godine
Vidim, da ovde komentarise 80% vas, koji ste svoje Tesle prodali, i vratili se nazad na Golf 4.
(Slovenac, 30. april 2021 10:03)
Ne, vratili se Golf 2, dizlo.?
pre 2 godine
Ženina baba je živela 92 godine u Francuskoj ulici koja je jedna od najzagađenijih u Bgd i do zadnjeg dana bila zdrava kao dren.
(Kole, 30. april 2021 13:26)
Pa zasto je umrla onda?
pre 2 godine
@ (Spinaker, 30. april 2021 23:27)
Postde ti Redneck na kraju.
pre 2 godine
@ (Krle, 30. april 2021 17:11)
Iskoristivost termoelektrana je minimum 5-10% veca nego kod SUS motora. TE na gas ide i do 60%
pre 2 godine
@spinaker Pošto svi inače tegle svojim kolima čamce, zaključak je da je EV đubre.
pre 2 godine
Neka ti bude da kola sa SUS motorima imaju efikasnost od 20% (realno je 30-35%, ali neka ti bude).
Sa druge strane, Obrenovac proizvodi struju, sagorevanjem uglja, sa efikasnoscu manjom od SUS motora, ali neka ti i to bude isto, neka isto bude 20%. I onda ti tu struju u tvojoj Tesli trosis sa efikasnoscu od 90% (realno je oko 80%, ali neka ti i ovo bude kako si ti rekao)...
Dakle, po ovim ciframa, u Srbiji,
SUS auto radi na benzin/dizel sa efikasnoscu od 20%
Tesla radi na ugalj sa efikasnoscu od 18%
I to je realnost, i kraj svake diskusije o efikasnosti. I to je razlog zasto su elektro-kola propala prvi put, pre 100 godina, kad su isto bila u modi kod tadasnjih hipstera.
A u vodu pada i prica o zagadjenju, posto isti taj Obrenovac vise zagadi iz dimnjaka po kolicini energije za voznju jedinh kola, nego tipican dizel iz auspuha.
(Krle, 30. april 2021 17:11)
1. Ni jedan SUS motor u realnim uslovima ne prelazi 22% iskorišćenja energije. Benzin se proizvodi sa oko 80% efikasnosti. To znači da iskorišćenje SUS motora pada za 20%. Tako da je energetska efikasnost pretvaranja hemijske energije sirove nafte u kinetičku energiju automobila oko 18%. Najviše energije se gubi u samom sus motoru gde 75-80% se gubi na toplotu.
2. Parne turbine u termoelektranama rade sa 80% do 90% efikasnosti. U prenosu su gubici u proseku od 8 do 15%. Efikasnost el. motora je od 83 do 92%, ali uzmimo samo efikasnost EV koja se kreće oko 77% jer ima i drugih gubitaka ( kod punjenja, zagrevanje baterija i sl). Kod EV se, znači, efikasnost pretvaranja energije iz goriva u termo elektranama u kinetičku energiju auta kreće izmedju 32% i 49%. Ovaj procenat efikasnosti nemerljivo raste korišćenjem obnovljivih izvora energije (hidro, vetar, sunce...).
3. Što se tiče zagadjenja, to vam serviraju priču da je ono iz auspuha zanemarljivo u odnosu na TE, jer vam državni budžet u velikoj meri zavisi od akciza na prodaju derivata. Sa sadašnjom kolićinom automobila (posebno dizelaša) i starosnom strukturom automobila (plus kasapljenje izduva) to zagadjenje je barem 50% onog iz TE.
pre 2 godine
@spinaker- uf druze gde bas dva planinska prevoja i jos vuces i jedrilicu. Sva sreca pa milijarde ljudi na svetu spada u tvoju kategoriju, dve planine i jedrilica.
Moze se reci da tvoj primer i dalje nije resiv sa EV. Ali ti spadas u 0.0001% populacije kojima EV, sa sadasnjom tehnologijom, ne ispunjava zacrtane zelje.
Pogledaj, to jest vrati se malo na primer prosecnog Srbina. Vozi po lokalu, maksimalno 30 km na dan i to od posla i nazad, jednom u par meseci produzeni vikend na Zlatibor ili u neku banju, vikend u neko selo oko BG ili NS i jednom godisnje u CG ili Grcku.
E sad, za 99% predjenih kilometara svaki danasnji nov EV (Tesla 3, Y, S, X, ID3, ID4, ID5, ID6, Hyndai Kona i Ioniq5, Skoda Enyaq, Nissan Leaf+ i Ariya, Kia Niro, Peugeot e208, e2008, e3008, Opel eCorsa i eAstra, Renault Zoe...) je potpuno dovoljan. I dalje je za sve (sem za Tesle) generalni problem "kako do Grcke" ali za sve ostale opcije vise nema problema. Sem jednog. Cena. Golf 8 je 20000 evra, isti takav ID3 je 40000 evra.
A realna cena ID3 je isto 20000 evra ali proizvodjaci skidaju OZBILJAN kajmak! Baterija od 60kw je oko 8000 evra. Elektro motor i ostatak pogona je bagatela max 2000 evra. A sasija i skoljka ni 3000.
A kajmaaaaak samo kaplje. Ali moze im se. Jos uvek.
pre 2 godine
Vozim na struju Skodi citigo, odlicno mi je. Struja je jeftina, nekad nisam ostao bez struje uzput. Ostavljam sve iza sebe od semafora od BMW a do Mercedesa itd. Nikad vise da se vracam na benzin ne bih. Da mi smrdi auto? Boze sacuvaj.)) Da trujem decu. Necu.
pre 2 godine
Kad izubiš par sati zezanja sa punjenjem i punjačima verujem da te prodje volja za Ev vozilima!
pre 2 godine
Intersantna tema. Moja supruga se napalila na Teslu Model X. Glavu mi je probila dok nismo taj automobil kupili. Prvo, 90D iz 2017, problem za problemom. Zadnja vrata, softverske greske, losi zavrsni radovi, itd. Lepo ide, ali ukupno nista posebno. A zbog ovoga smo prodali ML550. Kakav zajeb.
Pretprosle godine sam kupio nov camac jer je marina neisplativa. Jedrilicu, 17 stopa dugu, sa prikolicom, ukupna tezina je oko 1,600 kg.
Posto ucestvujem na jedrilicarskim trkama cesto putujem i do nekoliko stotina kilometara do mesta trke. Camac vucem za sobom.
Prvo, Model X sa prikolicom od 1,600 kg gubi oko polovine dometa. Kada se na to doda dva planinska prelaza koji ponekada moraju da se predju skoro je nemoguce stici do pojedinih destinacija bez dva punjenja. Punjaca ima, ali... prvo punjaci nisu postavljeni tako da moze da se puni vozilo sa prikolicom. Kakva je to zajebancija. Otkaci prikolicu, puni, zakaci, vozi, i opet sve iz pocetka. Za svaku upotrebu van polupraznog SUV Model X je nepraktican.
Tako jednu sezonu, onda drugu. Proslog leta se zalomilo mojoj supruzi da sama dotera camac na odrediste. Posle dana plakanja i ostalih peripetija, odluka je pala. Hebes Teslu. Hvala bogu, sada tu ulogu igra F150 i svi su srecni i zadovoljni.
Videh da jos neki od komentara imaju slican ton. Sve ima svoju primenu, ali EV je daleko od konacnog resenja.
pre 2 godine
Svi komentari vezani za EV se završe isto. Jedni dižu EV u nebesa i frljaju se formulama iz fizike i mehanike i ne može da prodje bez pominjanja konja i zaprega, drugi misle da su benzin i dizel neprevazidjen i opet iznose neke kvazi-činjenice plus svoje uverenje da je to sve maslo “eko terorista” i treća grupa koja forsira gas i misli da je ispala najpametnija. Jedno vreme sam se i sam pecao i iznosio svoje mišljenje, trudeći se da budem objektivan i realan, ali mi je sada samo zabavno da pročitam sve komentare i utvrdim koliko brzo će svako zauzeti svoju busiju. A proizvodjači samo trljaju ruke, nije njima važno šta se kupuje, samo dok se kupuje, praviće oni automobile i na pedale ako treba…
pre 2 godine
@Keke:
Komentare treba procitati u celosti i razumeti sadrzaj.
Ja sam rekao da je SUS pogon efikasniji, ne po iskoriscenju energije, nego po iskoriscenju vremena.
Vreme je mnogo skuplje od goriva.
EV trosi mnogo vremena na punjenje i to ga cini komercijalno neisplativim.
Osim za licnu upotrebu, EV je jos daleko od masovne upotrebe.
Primer, u gradu u koji sam do skoro cesto odlazio, gradske vlasti su kupile nekoliko EV autobusa za unapredjenje gradskog saobracaja.
Onda su posle tri, cetiri meseca kupili jos toliko da bi mogli da opsluzuju rute 24x7 jer punjenje autobusa uzima oko dva sata, a autonomija je oko 300 km. Moglo im se jer nisu njihove pare.
Ocigledni su nedostaci za ozbiljnu komercijalnu upotrebu na ekonomski zdravim principima.
pre 2 godine
...EV ne mogu da priđu SUS motorima po efikasnosti, ali s gornje strane. SUS efikasnost ne može fizički biti više od 20%, dok je kod električnog pogona otprilike 90%, dakle prilično neuporedivo efikasniji su EV...
(Keke, 30. april 2021 09:20)
Ako ces da pricas o efikasnosti, onda se mora posmatrati ceo energetski ciklus, od kreiranja energije, do potrosnje. Evo, na primer, uzmimo situaciju u Srbiji...
Neka ti bude da kola sa SUS motorima imaju efikasnost od 20% (realno je 30-35%, ali neka ti bude).
Sa druge strane, Obrenovac proizvodi struju, sagorevanjem uglja, sa efikasnoscu manjom od SUS motora, ali neka ti i to bude isto, neka isto bude 20%. I onda ti tu struju u tvojoj Tesli trosis sa efikasnoscu od 90% (realno je oko 80%, ali neka ti i ovo bude kako si ti rekao)...
Dakle, po ovim ciframa, u Srbiji,
SUS auto radi na benzin/dizel sa efikasnoscu od 20%
Tesla radi na ugalj sa efikasnoscu od 18%
I to je realnost, i kraj svake diskusije o efikasnosti. I to je razlog zasto su elektro-kola propala prvi put, pre 100 godina, kad su isto bila u modi kod tadasnjih hipstera.
A u vodu pada i prica o zagadjenju, posto isti taj Obrenovac vise zagadi iz dimnjaka po kolicini energije za voznju jedinh kola, nego tipican dizel iz auspuha.
pre 2 godine
Ja iz cisto svog iskustva. Trenutno vozim Hybrid, 6g. star, kod mene je 1g. NIKADA vise necu ici na MUS nazad a sledeci auto je SIGURNO elektricni i to TESLA. Polovni ili nov, nema veze...Na severnoamerickom kontinentu punjaca ko u bajci. Nikakav problem. Ciljan na polovni model S, moze se naci a za godinu dve cena jos vise pada. Besplatno punjenje.
pre 2 godine
Ako biram izmedju EV i plina uvek sam za plin. Retko ko moze u Srbiji da priusti sebi EV a da ne pricam o punjenju baterija sto je nemoguca misija osom na kucnu instalaciju. A to na kraju nije jeftino u startu.
pre 2 godine
Ekologija je najveca prevara 21 veka proizvodnja baterija je prljava odlaganje jos prljavije. Elektrane i sami znate koliko zagadjuju. Kada bi drzave htele dasubvencionisu ugradnju gasnih uredjaja u automobile dok ne zazivi proizvodnja automobila na vodonik. Ovom elektrifikacijom zapad zeli da istisne istocni blok arape i rusiju iz globalne politike moci koja je zasnovana na prodaju fosilnih goriva.
(Vozac, 30. april 2021 11:49)
Zaboravio si da promenes da iz auspuha izlazi cvece.
pre 2 godine
Ajde ti sad ubedi Ruse i Arape koji imaju jeftine nafte za bacanje da treba da pređu na električna vozila sa autonomijom od 300km. Virus trenutno ubija milione ljudi i ne možemo mu ništa, a onda čitam komentare napaljenih eko fašista koji bi da me strpaju u zatvor jer godišnje pređem 8000km u mom malolitražnom dizelu, jer im navodno ugrožavam zdravlje. Ženina baba je živela 92 godine u Francuskoj ulici koja je jedna od najzagađenijih u Bgd i do zadnjeg dana bila zdrava kao dren. Mali gradski automobili na struju koji idu do 100km/h sa što većom autonomijom, a za duži put klasika ili hibridi.
pre 2 godine
Ekologija je najveca prevara 21 veka proizvodnja baterija je prljava odlaganje jos prljavije. Elektrane i sami znate koliko zagadjuju. Kada bi drzave htele dasubvencionisu ugradnju gasnih uredjaja u automobile dok ne zazivi proizvodnja automobila na vodonik. Ovom elektrifikacijom zapad zeli da istisne istocni blok arape i rusiju iz globalne politike moci koja je zasnovana na prodaju fosilnih goriva.
pre 2 godine
električni auto će mi zadovoljiti 95% vožnje po gradu i bližoj okolini i mislim ga uzeti u godinu-dvije. Renalt Zoe da biraš za 10000e i nijedan nema preko 50000 km. imaju i neki poticaji a još uvijek ima hrpa besplatnih punjača (što će se promijeniti ako bude više e vozila) i bez troškova goriva i servisa (kočiš motorom, nema pločice,ulje i te gluposti) ne znam zašto ih nema više?
idealno bi bilo kupiti i neki benzinac za nedjelju i duža putovanja, Mercedes 124 coupe između 5 i 15 tisuća, mislim da mu cijena ne može više dole.
pre 2 godine
Prosečan automobil stoji parkiran oko 70% svog vremena.
Baterije se pune dok automobil stoji.
Nema nazad.
pre 2 godine
Kupis hibrid i imas obe opcije. E sad sto 90% ljudi ne moze da priusti hibride i EV to je posebna prica.
pre 2 godine
Vidim, da ovde komentarise 80% vas, koji ste svoje Tesle prodali, i vratili se nazad na Golf 4.
pre 2 godine
@Guliver u pravu ste, EV ne mogu da priđu SUS motorima po efikasnosti, ali s gornje strane. SUS efikasnost ne može fizički biti više od 20%, dok je kod električnog pogona otprilike 90%, dakle prilično neuporedivo efikasniji su EV. Druga stvar je gustina pakovanja enegrije koja je kod goriva još uvek veća nego kod akumulatora, ali tehnologija se ubrzano razvija. Setite se da su akumulatori pre deset godina bili deset puta skuplji i mnogo puta teži nego danas. Trend se nastavlja. Prevladaće jeftiniji i efikasniji EV, prljavi, bučni i neefikasni SUS će nestati, kao što su nestale konjske zaprege.
pre 2 godine
Eliminisanje otrovnih izduvnih gasova koje ispuštaju benzinci a pogotovo Srbima voljeni dizeli, u prenatrpanim gradovima, je osnovno u ideli o omasovljenju EV. U većini zemalja koje vode računa o zdravlju stanovnika, uporedo se razvijajaju i mogućnosti za punjenje EV, veliki broj vozila je moguće puniti na poslu, firme to omogućuju, verovatno odbijajući takva ulaganja od poreza koji plaćaju.
Ali naše baje preferiraju da nagaze iz hladnog starta tih 30m do raskrsnice, ostavljajući oblake otrovnih čadji, ugljovodonika, azotoksida, deci u vrtiću na uglu da udišu, dok se igraju u dvorištsncu kraj puta. I tako dan za danom, mesec za mesecom, godinu za godinom, bez griže savesti ostavljajući tim malim ljudima visoke verovatnoće da razviju u početku svakakve alergije, a onda kasnije ozbiljna oboljenja.
pre 2 godine
Kazete skupa ev, evo izlazi Dacia sa cenom oko 12k.
Kazete hipsteri, snobovi... i to je netacno , evo, ja sam prvoklasni seljak, a kupicu Daciu, cim izadje.
Nisu problem ni baterije ni domet jer, realno , kome treba vise od 150km dnevno, veoma mali broj je takvih i za njih i nije ev vec neki stedljiv dizel.
Stvarni problem je garaza. Punjenje na javnim punjacima priblizava cenu struje ceni benzina. Bar je tako u svetu, ne znam kod nas.
Moja racunica je sledeca: prelaziim vise od 2000 km mesecno sa dva auta i za plin dajem oko 150e. Za prelazak 2000 km ev treba da punim 10 puta po 20kw, to je 200kw/h po 3 dinara je 5 e mesecno , godisnje 60e. Dakle auto se sam otplacuje za 6 godina. Zadrzacu jedan na plin, za 2 letovanja,
1 zimovanje i 2 duza putovanja po Srbiji godisnje. Ko nema kucu ili garazu, citava racunica pada u vodu i koriscenje ev postaje mazohizam, trenutno.
Dakle, obavezna kuca i jos jedan auto koji ce se veoma malo voziti, ali ipak je neophodan.
A za dozivljaj u voznji, u petoj deceniji, me iskreno zabole, uzivam u nekim drugim stvarima.
pre 2 godine
NIKO!!!! Promeniće se zakoni o zagadjenju prirode, izduvnim gasovima... Biće samo elekto, solarni ili prevozna sredstva na vodonik!!!! Drugih opcija neće biti
pre 2 godine
Nije moda nego izvesnost. Kao što su nestale konjske zaprege, nestaće i benzinski motori s ulica. Ovo istraživanje je zanimljivo, prilično odstupa od mog iskustva. Svi moji prijatelji koji imaju električne automobile uopšte ne pomišljaju da ikada ponovo kupe SUS auto.
(Keke, 29. april 2021 16:41)
Konjske zaprege su spore, ne mogu da vuku teret, zahtevaju mnogo odrzavanja.
SUS motori su zato preuzeli to ulogu i postali glavni vid prevoza robe i ljudi.
EV ne moze da pridje SUS motoru po efikasnosti. Ne pu efikasnom utrosku energije, nego ogromne ustede u vremenu. Za pet minuta se natoci gorivo i sve pocinje iz pocetka. 30 minuta za EV minimum. Plus cekanje. Plus infrastruktura.
Zamislite samo komercijalnu upotrebu gde milioni vozila gube pola sata svakog dana ili cesce na punjenju. To kosta mnogo vise od sve skupa goriva, odrzavanja, itd...
Pojedinci mogu da se igraju sa EV. Posao, skola, kuca. Za njih je i bicikl dovoljan.
pre 2 godine
@splavar SUS motor ima gomilu nedostataka, jedini razlog što ga koristimo je što benzin i dizel imaju ogromnu energiju po kilogramu za razliku od baterija. Sve ostalo su mane: ne može da daje momenat ako se ne vrti (pa moraš da imaš kvačilo); ne može da se pokrene sam od sebe (otud anlaser); loša kriva momenta u zavisnosti od brzine; mali opseg gde uopšte daje bilo kakav momenat (otud menjač); izuzetno komplikovan; bučan; pravi štetne gasove; ponaša se drugačije zavisno od temperature; mali stepen korisnog dejstva. Da su postojale dobre baterije pre 100 godina niko se ne bi ni petljao sa SUS motorima. Evo ti dokaz: da li postoji jedna situacija gde ljudi koriste SUS motor ako postoji struja? Ne, čim ima struje odmah svi stave električni motor.
pre 2 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Baš tako !!!
Moj komšija kupio električni Golf 7 u idealnim uslovima jedva pređe 100 - 120 km.
Zimi ne može ni 60 da izgura.
Za iste pare je mogao kupiti isti auto sa dizel ili benzinskim motorom i za ostatak para ( 6000 e ) mogao je da se vozi besplatno narednih 6 do 8 godina i da putuje svuda sa njim a ne da se ograniči isključivo na grad u strahu da će se baterija isprazniti.
pre 2 godine
@neko_iz_mase Slazem se sa tim komentarom jer punjenje baterija velikog kapaciteta zahtjeva enormne kapacitete Elektro mreze, tj punjenje baterije od 100 KWh ako zelimo uraditi za 1 (jedan) sat treba preko 450 Ampera struje.
@Rajko Razmisljanje da se jedna takva baterija napuni za 5 minuta odgovara razmisljanju da se Olimpijski bazen napuni vodom za 5 minuta!!!, sto je moguce samo treba VELIKA CIJEV
pre 2 godine
Koliko god da postoje, elektricni automobili su i dalje u svojim prvim danima. Nova tehnologija u prvim danima je gotovo uvek losija nego stara tehnologija u svojim poslednjim danima. Ne forsiraju se elektricni automobili zato sto su sada bolji neko klasicni, nego zato sto imaju potencijal da to budu. Baterije i punjenje istih je trenutno najveci problem, ali ce u jednom momentu biti prevazidjen i tada ce izbor biti jednostavan. Ne treba kupovati ev po svaku cenu kao sto ga ne treba zaobilaziti po svaki cenu. Vidis koje su prednosti i mane i kako se to uklapa u tvoje potrebe i prema tome doneses odluku.
pre 2 godine
...Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Samo dve, glavne prednosti:
1- pređeni km na struju je 10x jeftiniji od onog na benzin, za dnevnu cenu struje; za noćnu cenu: 40x jeftiniji.
2- održavanje je znatno jednostavnije i znatno jeftinije.
pre 2 godine
Vozio sam Renault Zoe jedno mjesec dana. Iako je to jedan od najslabijih el. automobila doživljaj vožnje je potpuno drugačiji od vožnje SUS motora.
El. auto ide kao blesav do cca. 80 km/h (barem ovaj Zoe) i super lagano ih je voziti. Za stajanje na uzbrdici ne trebate kočnicu nego držite taman toliko gasa da auto stoji na mjestu. Dodate gas i auto krene bez trzaja. Nema mogućnosti da vam se ugasi auto pri kretanju.
Vjerujem da ovi što voze brže el. aute kao npr. Tesla i imaju kućnu utičnicu za punjenje neće više nikada voziti ništa drugo osim el. auta. Trgovački putnici i sl. profesije sigurno radije biraju hibride ili klasične SUS motore zbog jednostavnosti punjenja. Samo takvih ima maksimalno 20%.
(Ivan ZG, 29. april 2021 14:33)
Upravo to.
Kupio Renault zoe 2017 sa 35 000 km 41kw baterija 92hp.
Realno sam odvozao 307 km( deklarisano do 403).
Napunio dva puta za mesec dana da bih testirao( obicno punis jednom nedeljno ako vozis kratke relacije)
Odusevljen sam kako ide i kako se ponasa.
Inace ni sekundu nisam bio za elektricna auta,imam A6 3.2 fsi.
Jos je na parkingu...trebalo bi ga oprati od prasine😁😁
pre 2 godine
Od 2025 god. svi novo proizvedeni automobili u Europi će biti minimalno s hibridnim pogonom i automatskim menjačem serijski. Razlog: euro 7 norma plus obavezni aktivni sigurnosni sistemi.
(Đoko, 29. april 2021 16:18)
Nemacka trojka do 2035 planira da proizvodi SUS motore, tako da nzn odakle ti ta informacija ali svakako nije tacna..
pre 2 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti zamene praznih akumulatora na stanicama kao na benzinskim pumpama stanes radnik izvadi prazne akumulatore ubaci pune platis i vozis dalje
(ziko, 29. april 2021 16:32)
Meni je ista ta ideja odavno dolazila.
Ali sta je problem.Prvo nece niko da ti puni baterije besplatno.
I ono najvaznije,najveci deo cene auta je baterija.Ako ona vredi 10-12.000 eura,ti si je platio,tvoja je.I sada ce tvoju novu skupocenu bateriju da preuzme ko zna ko.Kod baterija,postoji i ishabanost baterije,tako se zove,svakom punjenjem baterija lagano gubi sve.I da ne pisem dalje...
pre 3 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti...
(ziko, 29. april 2021 16:32)
E baš su glupitiljudiinženjeri...
pre 3 godine
Vozio el ,jedno Veliko G...o,uglavnom nikad ga ne bih kupio
pre 3 godine
Povecanje kapaciteta baterija i manja cijena istih ce biti jednog dana. Ali treba znati da ce rasti potreba za povecanjem elektricne potrosnje. Punjenje baterije od 100 KWh u jednom satu znaci 100KW a to odgovara struji od 450 A, to zahtjeva presjek kabla povrsine 240 mm2!!!!
pre 3 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Hipsteri I snobovi
pre 3 godine
Sve i da mi neko pokloni EV, sta da radim sa njim kada zivim u zgradi, kao i vecina ljudi u gradovima? Razumem ja i ekologiju, i jeftinu voznju, i uz sve to, svidja mi se kako se vozi, kako ide, ali punjenje je prava glavobolja! Kada se taj proces svede na nekih desetak minuta i punjaca bude dovoljno, kupicu ga odmah, ovako, da mi zivot prolazi cekajuci na procente baterije, ne pada mi na pamet!
pre 3 godine
Kako, ali kako,mislite da kupim elektro za 25 k sa subvencijom, kad isti takav benzinski košta 13k i to bez subvencije. Imam utičnicu u garaži, nije problem punjenje nego nabavna cena.
pre 3 godine
Електрика је тренд који гура напред. Ужасно много је уложено и улаже се у развој таквих аутомобила. Не верујем да ће се ико враћати на бензин/дизел моторе, сада већина произвођача иде у правцу хибрида. Може само да се деси да се пронађе нешто боље, па да електрични аутомобили као концепт пропадну (као што је својевремено пејџер нестао након појаве мобилних телефона).
pre 3 godine
A ogromna vecina i ne planira da uopste kupi skupa i neprakticna EV !
pre 3 godine
Pravi ljubitelj neće nikada ni da kupi auto na struju.
pre 3 godine
Tesko da ce neko da se vraca kad ukinu proizvodnju benzinaca i dizelasa. Nije da nece, nego nemaju na sta.
pre 3 godine
elektricni auto na baterije nema bas neku buducnost ako fizicari ne odrade nesto po pitanju tehnologije baterija.
elektricni na gorive celije je vec nesto drugo.
buducnost je hidrogen u kombinaciji sa gorivom celijom ili direktna upotreba. MAN, SCANIA, .. vec imaju ozbiljne stvari po tom pitanju.
ali ima jos nacina da se vozi bez izduvnih gasova iz motora ( za vozaca ne garantujem ), ali o tome drugi put.
pre 3 godine
Nije moda nego izvesnost. Kao što su nestale konjske zaprege, nestaće i benzinski motori s ulica. Ovo istraživanje je zanimljivo, prilično odstupa od mog iskustva. Svi moji prijatelji koji imaju električne automobile uopšte ne pomišljaju da ikada ponovo kupe SUS auto.
pre 3 godine
Od 2025 god. svi novo proizvedeni automobili u Europi će biti minimalno s hibridnim pogonom i automatskim menjačem serijski. Razlog: euro 7 norma plus obavezni aktivni sigurnosni sistemi.
pre 3 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti zamene praznih akumulatora na stanicama kao na benzinskim pumpama stanes radnik izvadi prazne akumulatore ubaci pune platis i vozis dalje
pre 3 godine
El mreža većine država ne može izdržati elektrifikaciju 70% voznog parka, zamislite situaciju, ljudi dođu sa posla i uštekaju jedno 2-3 mil. auta da se pune u isto vreme, bilo bi potrebno prethodno ozbiljno ulaganje u infrastrukturu, puštanje u rad par hiljada el.punjača je čisto zamajavanje javnosti kako se nešto radi po tom pitanju. Oni koji žive u stanu mogu da zaborave na el. auto ili da se svaki drugi dan svađaju oko javnih punjača.
pre 3 godine
Naprotiv postoji obrnut trend, da vozači električnih automobila menjaju mesto stanovanja za stanove koji imaju garažu i opciju punjenja. Oni koji imaju kuću naravno ne, ali oni nemaju ni problema sa punjenjem pa i ne pomišljaju da električni zamene benzinskim ili već imaju oba.
pre 3 godine
Imam i vozim električne automobile već skoro 5 godina. Kad menjam električni automobil, menjam ga samo za bolji električni automobil.
Ko nije vozio električne automobile ne može ni da shvati koliko je to bolje.
Zamislite kad bi neko ko vozi automobil rekao da je bolja konjska ili volovska zaprega i da će da se vrati na nju. Ne treba gorivo, konji sami pasu, ne trebaju pumpe, domet je beskonačan, konji spavaju kad i vozač, ma milina ...
pre 3 godine
Drugim recima, zakljucak je isto ono sto se oduvek znalo. Nije problem voznja na struju, problem su baterije za takvu voznju. Tehnologija baterija drasticno zaostaje za ostalim elementima el. vozila, i to je kamen spoticanja za celu ideju. Punjenje je previse sporo, u gradu, gde se zivi po zgradama bez garaze cesto i nemoguce, a trosenje baterije je prebrzo. A za one koji zive van gradova, i voze po otvorenim putevima, dobiti od voznje na struju se premale da se cela stvar isplati.
Kada tehnologija baterija bude pratila napretke u ostatku nauke i tehnike, za kojima trenutno kaska nekih pola veka, pa budemo mogli da napunimo 1000 kilometara struje za 5 minuta, i budemo mogli to da koristimo bez velikog degradiranja performansi zavisno od vremenskih uslova, tada ce ovo sve biti pun pogodak. Do tada, baterije su ono sto koci celu ideju.
pre 3 godine
Relevatnija metrika je koliko ljudi nastavljaju da se voze njima u odnosu na vozila sa motirima SUS. U tom kontekstu može da ispadne da je kod manjih domaćinstava sa jednim automobilom gubitak skoro 100%, a kod bogatijih domaćinstava sa više vozila taj procenat nešto manji. Ali njihova studija ne pruža podatak koliko se ta vozila stvarno i voze u odnosu na druga u domaćinstvu. Tu bi mogao da pomogne proizvodjač jer uz tuce servisa koji idu uz njih prate i korišćenje vozila.
pre 3 godine
Ma kakvi, samo diesel, ev hibrid..
To sa EV je bas nevidjena glupost, za nkih 10 ak god kad se to usavrsi da mi ne remeti komfor koji imam sa klasicnim motorom, onda mozda..
pre 3 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
pre 3 godine
Neće niko, ili malo njih, jer baterije napreduju iz generacije u generaciju, i sve su bolje, tako da ne treba gledati današnju autonomiju, za vozila 2025godine. Svetska politika gura automobile u elektrifikaciju, i ko ih jednom kupi, i odgovaraju mu, sumnjam da će se vraćati na benzin
(s mile, 29. april 2021 12:38)
Ako ti je EV jedino u porodici, onda je to pakao od zivota..
pre 3 godine
Vozio sam Renault Zoe jedno mjesec dana. Iako je to jedan od najslabijih el. automobila doživljaj vožnje je potpuno drugačiji od vožnje SUS motora.
El. auto ide kao blesav do cca. 80 km/h (barem ovaj Zoe) i super lagano ih je voziti. Za stajanje na uzbrdici ne trebate kočnicu nego držite taman toliko gasa da auto stoji na mjestu. Dodate gas i auto krene bez trzaja. Nema mogućnosti da vam se ugasi auto pri kretanju.
Vjerujem da ovi što voze brže el. aute kao npr. Tesla i imaju kućnu utičnicu za punjenje neće više nikada voziti ništa drugo osim el. auta. Trgovački putnici i sl. profesije sigurno radije biraju hibride ili klasične SUS motore zbog jednostavnosti punjenja. Samo takvih ima maksimalno 20%.
pre 3 godine
Ako sam dobro razumeo 80% kupaca električnih automobila ostaje pri električnim automobilima. To je veoma dobar procenat.
pre 3 godine
Citao sam originalni clanak, ovde fali par detalja. Kod Tesle je 90% koji planiraju da ostanu na elektrici. Najvise je razocaranih Fiatom 500. Takodje, najveci broj onih koji su se vratili na benzin su ljudi koji ne mogu kuci da pune vozilo.
pre 3 godine
Zato što vide da su se zahebali.
pre 3 godine
S trenutnim karakteristikama električnih automobila velika većina vozača bi se, nemam nikakvu dilemu, ponovo vratila benzincima. Kada električnim automobilima autonomija bude veća, i punjenje ređe to je već nešto drugo pa otom potom.
pre 3 godine
Neće niko, ili malo njih, jer baterije napreduju iz generacije u generaciju, i sve su bolje, tako da ne treba gledati današnju autonomiju, za vozila 2025godine. Svetska politika gura automobile u elektrifikaciju, i ko ih jednom kupi, i odgovaraju mu, sumnjam da će se vraćati na benzin
pre 3 godine
Nemož' to bez oktana u venama ... džabe Kw/h ...
pre 3 godine
To na struju ima smisla samo po gradu.
pre 3 godine
Citao sam originalni clanak, ovde fali par detalja. Kod Tesle je 90% koji planiraju da ostanu na elektrici. Najvise je razocaranih Fiatom 500. Takodje, najveci broj onih koji su se vratili na benzin su ljudi koji ne mogu kuci da pune vozilo.
pre 3 godine
To na struju ima smisla samo po gradu.
pre 3 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
pre 3 godine
Neće niko, ili malo njih, jer baterije napreduju iz generacije u generaciju, i sve su bolje, tako da ne treba gledati današnju autonomiju, za vozila 2025godine. Svetska politika gura automobile u elektrifikaciju, i ko ih jednom kupi, i odgovaraju mu, sumnjam da će se vraćati na benzin
(s mile, 29. april 2021 12:38)
Ako ti je EV jedino u porodici, onda je to pakao od zivota..
pre 3 godine
Vozio sam Renault Zoe jedno mjesec dana. Iako je to jedan od najslabijih el. automobila doživljaj vožnje je potpuno drugačiji od vožnje SUS motora.
El. auto ide kao blesav do cca. 80 km/h (barem ovaj Zoe) i super lagano ih je voziti. Za stajanje na uzbrdici ne trebate kočnicu nego držite taman toliko gasa da auto stoji na mjestu. Dodate gas i auto krene bez trzaja. Nema mogućnosti da vam se ugasi auto pri kretanju.
Vjerujem da ovi što voze brže el. aute kao npr. Tesla i imaju kućnu utičnicu za punjenje neće više nikada voziti ništa drugo osim el. auta. Trgovački putnici i sl. profesije sigurno radije biraju hibride ili klasične SUS motore zbog jednostavnosti punjenja. Samo takvih ima maksimalno 20%.
pre 3 godine
Nemož' to bez oktana u venama ... džabe Kw/h ...
pre 3 godine
Ako sam dobro razumeo 80% kupaca električnih automobila ostaje pri električnim automobilima. To je veoma dobar procenat.
pre 3 godine
El mreža većine država ne može izdržati elektrifikaciju 70% voznog parka, zamislite situaciju, ljudi dođu sa posla i uštekaju jedno 2-3 mil. auta da se pune u isto vreme, bilo bi potrebno prethodno ozbiljno ulaganje u infrastrukturu, puštanje u rad par hiljada el.punjača je čisto zamajavanje javnosti kako se nešto radi po tom pitanju. Oni koji žive u stanu mogu da zaborave na el. auto ili da se svaki drugi dan svađaju oko javnih punjača.
pre 3 godine
S trenutnim karakteristikama električnih automobila velika većina vozača bi se, nemam nikakvu dilemu, ponovo vratila benzincima. Kada električnim automobilima autonomija bude veća, i punjenje ređe to je već nešto drugo pa otom potom.
pre 3 godine
Zato što vide da su se zahebali.
pre 3 godine
A ogromna vecina i ne planira da uopste kupi skupa i neprakticna EV !
pre 3 godine
Drugim recima, zakljucak je isto ono sto se oduvek znalo. Nije problem voznja na struju, problem su baterije za takvu voznju. Tehnologija baterija drasticno zaostaje za ostalim elementima el. vozila, i to je kamen spoticanja za celu ideju. Punjenje je previse sporo, u gradu, gde se zivi po zgradama bez garaze cesto i nemoguce, a trosenje baterije je prebrzo. A za one koji zive van gradova, i voze po otvorenim putevima, dobiti od voznje na struju se premale da se cela stvar isplati.
Kada tehnologija baterija bude pratila napretke u ostatku nauke i tehnike, za kojima trenutno kaska nekih pola veka, pa budemo mogli da napunimo 1000 kilometara struje za 5 minuta, i budemo mogli to da koristimo bez velikog degradiranja performansi zavisno od vremenskih uslova, tada ce ovo sve biti pun pogodak. Do tada, baterije su ono sto koci celu ideju.
pre 2 godine
Kazete skupa ev, evo izlazi Dacia sa cenom oko 12k.
Kazete hipsteri, snobovi... i to je netacno , evo, ja sam prvoklasni seljak, a kupicu Daciu, cim izadje.
Nisu problem ni baterije ni domet jer, realno , kome treba vise od 150km dnevno, veoma mali broj je takvih i za njih i nije ev vec neki stedljiv dizel.
Stvarni problem je garaza. Punjenje na javnim punjacima priblizava cenu struje ceni benzina. Bar je tako u svetu, ne znam kod nas.
Moja racunica je sledeca: prelaziim vise od 2000 km mesecno sa dva auta i za plin dajem oko 150e. Za prelazak 2000 km ev treba da punim 10 puta po 20kw, to je 200kw/h po 3 dinara je 5 e mesecno , godisnje 60e. Dakle auto se sam otplacuje za 6 godina. Zadrzacu jedan na plin, za 2 letovanja,
1 zimovanje i 2 duza putovanja po Srbiji godisnje. Ko nema kucu ili garazu, citava racunica pada u vodu i koriscenje ev postaje mazohizam, trenutno.
Dakle, obavezna kuca i jos jedan auto koji ce se veoma malo voziti, ali ipak je neophodan.
A za dozivljaj u voznji, u petoj deceniji, me iskreno zabole, uzivam u nekim drugim stvarima.
pre 3 godine
Ma kakvi, samo diesel, ev hibrid..
To sa EV je bas nevidjena glupost, za nkih 10 ak god kad se to usavrsi da mi ne remeti komfor koji imam sa klasicnim motorom, onda mozda..
pre 3 godine
Neće niko, ili malo njih, jer baterije napreduju iz generacije u generaciju, i sve su bolje, tako da ne treba gledati današnju autonomiju, za vozila 2025godine. Svetska politika gura automobile u elektrifikaciju, i ko ih jednom kupi, i odgovaraju mu, sumnjam da će se vraćati na benzin
pre 2 godine
@neko_iz_mase Slazem se sa tim komentarom jer punjenje baterija velikog kapaciteta zahtjeva enormne kapacitete Elektro mreze, tj punjenje baterije od 100 KWh ako zelimo uraditi za 1 (jedan) sat treba preko 450 Ampera struje.
@Rajko Razmisljanje da se jedna takva baterija napuni za 5 minuta odgovara razmisljanju da se Olimpijski bazen napuni vodom za 5 minuta!!!, sto je moguce samo treba VELIKA CIJEV
pre 2 godine
Koliko god da postoje, elektricni automobili su i dalje u svojim prvim danima. Nova tehnologija u prvim danima je gotovo uvek losija nego stara tehnologija u svojim poslednjim danima. Ne forsiraju se elektricni automobili zato sto su sada bolji neko klasicni, nego zato sto imaju potencijal da to budu. Baterije i punjenje istih je trenutno najveci problem, ali ce u jednom momentu biti prevazidjen i tada ce izbor biti jednostavan. Ne treba kupovati ev po svaku cenu kao sto ga ne treba zaobilaziti po svaki cenu. Vidis koje su prednosti i mane i kako se to uklapa u tvoje potrebe i prema tome doneses odluku.
pre 3 godine
Pravi ljubitelj neće nikada ni da kupi auto na struju.
pre 3 godine
Imam i vozim električne automobile već skoro 5 godina. Kad menjam električni automobil, menjam ga samo za bolji električni automobil.
Ko nije vozio električne automobile ne može ni da shvati koliko je to bolje.
Zamislite kad bi neko ko vozi automobil rekao da je bolja konjska ili volovska zaprega i da će da se vrati na nju. Ne treba gorivo, konji sami pasu, ne trebaju pumpe, domet je beskonačan, konji spavaju kad i vozač, ma milina ...
pre 2 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti zamene praznih akumulatora na stanicama kao na benzinskim pumpama stanes radnik izvadi prazne akumulatore ubaci pune platis i vozis dalje
(ziko, 29. april 2021 16:32)
Meni je ista ta ideja odavno dolazila.
Ali sta je problem.Prvo nece niko da ti puni baterije besplatno.
I ono najvaznije,najveci deo cene auta je baterija.Ako ona vredi 10-12.000 eura,ti si je platio,tvoja je.I sada ce tvoju novu skupocenu bateriju da preuzme ko zna ko.Kod baterija,postoji i ishabanost baterije,tako se zove,svakom punjenjem baterija lagano gubi sve.I da ne pisem dalje...
pre 3 godine
Tesko da ce neko da se vraca kad ukinu proizvodnju benzinaca i dizelasa. Nije da nece, nego nemaju na sta.
pre 2 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Baš tako !!!
Moj komšija kupio električni Golf 7 u idealnim uslovima jedva pređe 100 - 120 km.
Zimi ne može ni 60 da izgura.
Za iste pare je mogao kupiti isti auto sa dizel ili benzinskim motorom i za ostatak para ( 6000 e ) mogao je da se vozi besplatno narednih 6 do 8 godina i da putuje svuda sa njim a ne da se ograniči isključivo na grad u strahu da će se baterija isprazniti.
pre 2 godine
Vozio sam Renault Zoe jedno mjesec dana. Iako je to jedan od najslabijih el. automobila doživljaj vožnje je potpuno drugačiji od vožnje SUS motora.
El. auto ide kao blesav do cca. 80 km/h (barem ovaj Zoe) i super lagano ih je voziti. Za stajanje na uzbrdici ne trebate kočnicu nego držite taman toliko gasa da auto stoji na mjestu. Dodate gas i auto krene bez trzaja. Nema mogućnosti da vam se ugasi auto pri kretanju.
Vjerujem da ovi što voze brže el. aute kao npr. Tesla i imaju kućnu utičnicu za punjenje neće više nikada voziti ništa drugo osim el. auta. Trgovački putnici i sl. profesije sigurno radije biraju hibride ili klasične SUS motore zbog jednostavnosti punjenja. Samo takvih ima maksimalno 20%.
(Ivan ZG, 29. april 2021 14:33)
Upravo to.
Kupio Renault zoe 2017 sa 35 000 km 41kw baterija 92hp.
Realno sam odvozao 307 km( deklarisano do 403).
Napunio dva puta za mesec dana da bih testirao( obicno punis jednom nedeljno ako vozis kratke relacije)
Odusevljen sam kako ide i kako se ponasa.
Inace ni sekundu nisam bio za elektricna auta,imam A6 3.2 fsi.
Jos je na parkingu...trebalo bi ga oprati od prasine😁😁
pre 2 godine
Vidim, da ovde komentarise 80% vas, koji ste svoje Tesle prodali, i vratili se nazad na Golf 4.
pre 3 godine
Електрика је тренд који гура напред. Ужасно много је уложено и улаже се у развој таквих аутомобила. Не верујем да ће се ико враћати на бензин/дизел моторе, сада већина произвођача иде у правцу хибрида. Може само да се деси да се пронађе нешто боље, па да електрични аутомобили као концепт пропадну (као што је својевремено пејџер нестао након појаве мобилних телефона).
pre 3 godine
Nije moda nego izvesnost. Kao što su nestale konjske zaprege, nestaće i benzinski motori s ulica. Ovo istraživanje je zanimljivo, prilično odstupa od mog iskustva. Svi moji prijatelji koji imaju električne automobile uopšte ne pomišljaju da ikada ponovo kupe SUS auto.
pre 3 godine
Sve i da mi neko pokloni EV, sta da radim sa njim kada zivim u zgradi, kao i vecina ljudi u gradovima? Razumem ja i ekologiju, i jeftinu voznju, i uz sve to, svidja mi se kako se vozi, kako ide, ali punjenje je prava glavobolja! Kada se taj proces svede na nekih desetak minuta i punjaca bude dovoljno, kupicu ga odmah, ovako, da mi zivot prolazi cekajuci na procente baterije, ne pada mi na pamet!
pre 2 godine
@splavar SUS motor ima gomilu nedostataka, jedini razlog što ga koristimo je što benzin i dizel imaju ogromnu energiju po kilogramu za razliku od baterija. Sve ostalo su mane: ne može da daje momenat ako se ne vrti (pa moraš da imaš kvačilo); ne može da se pokrene sam od sebe (otud anlaser); loša kriva momenta u zavisnosti od brzine; mali opseg gde uopšte daje bilo kakav momenat (otud menjač); izuzetno komplikovan; bučan; pravi štetne gasove; ponaša se drugačije zavisno od temperature; mali stepen korisnog dejstva. Da su postojale dobre baterije pre 100 godina niko se ne bi ni petljao sa SUS motorima. Evo ti dokaz: da li postoji jedna situacija gde ljudi koriste SUS motor ako postoji struja? Ne, čim ima struje odmah svi stave električni motor.
pre 3 godine
elektricni auto na baterije nema bas neku buducnost ako fizicari ne odrade nesto po pitanju tehnologije baterija.
elektricni na gorive celije je vec nesto drugo.
buducnost je hidrogen u kombinaciji sa gorivom celijom ili direktna upotreba. MAN, SCANIA, .. vec imaju ozbiljne stvari po tom pitanju.
ali ima jos nacina da se vozi bez izduvnih gasova iz motora ( za vozaca ne garantujem ), ali o tome drugi put.
pre 2 godine
Nije moda nego izvesnost. Kao što su nestale konjske zaprege, nestaće i benzinski motori s ulica. Ovo istraživanje je zanimljivo, prilično odstupa od mog iskustva. Svi moji prijatelji koji imaju električne automobile uopšte ne pomišljaju da ikada ponovo kupe SUS auto.
(Keke, 29. april 2021 16:41)
Konjske zaprege su spore, ne mogu da vuku teret, zahtevaju mnogo odrzavanja.
SUS motori su zato preuzeli to ulogu i postali glavni vid prevoza robe i ljudi.
EV ne moze da pridje SUS motoru po efikasnosti. Ne pu efikasnom utrosku energije, nego ogromne ustede u vremenu. Za pet minuta se natoci gorivo i sve pocinje iz pocetka. 30 minuta za EV minimum. Plus cekanje. Plus infrastruktura.
Zamislite samo komercijalnu upotrebu gde milioni vozila gube pola sata svakog dana ili cesce na punjenju. To kosta mnogo vise od sve skupa goriva, odrzavanja, itd...
Pojedinci mogu da se igraju sa EV. Posao, skola, kuca. Za njih je i bicikl dovoljan.
pre 3 godine
Kako, ali kako,mislite da kupim elektro za 25 k sa subvencijom, kad isti takav benzinski košta 13k i to bez subvencije. Imam utičnicu u garaži, nije problem punjenje nego nabavna cena.
pre 2 godine
Od 2025 god. svi novo proizvedeni automobili u Europi će biti minimalno s hibridnim pogonom i automatskim menjačem serijski. Razlog: euro 7 norma plus obavezni aktivni sigurnosni sistemi.
(Đoko, 29. april 2021 16:18)
Nemacka trojka do 2035 planira da proizvodi SUS motore, tako da nzn odakle ti ta informacija ali svakako nije tacna..
pre 3 godine
Naprotiv postoji obrnut trend, da vozači električnih automobila menjaju mesto stanovanja za stanove koji imaju garažu i opciju punjenja. Oni koji imaju kuću naravno ne, ali oni nemaju ni problema sa punjenjem pa i ne pomišljaju da električni zamene benzinskim ili već imaju oba.
pre 2 godine
@Guliver u pravu ste, EV ne mogu da priđu SUS motorima po efikasnosti, ali s gornje strane. SUS efikasnost ne može fizički biti više od 20%, dok je kod električnog pogona otprilike 90%, dakle prilično neuporedivo efikasniji su EV. Druga stvar je gustina pakovanja enegrije koja je kod goriva još uvek veća nego kod akumulatora, ali tehnologija se ubrzano razvija. Setite se da su akumulatori pre deset godina bili deset puta skuplji i mnogo puta teži nego danas. Trend se nastavlja. Prevladaće jeftiniji i efikasniji EV, prljavi, bučni i neefikasni SUS će nestati, kao što su nestale konjske zaprege.
pre 2 godine
Ekologija je najveca prevara 21 veka proizvodnja baterija je prljava odlaganje jos prljavije. Elektrane i sami znate koliko zagadjuju. Kada bi drzave htele dasubvencionisu ugradnju gasnih uredjaja u automobile dok ne zazivi proizvodnja automobila na vodonik. Ovom elektrifikacijom zapad zeli da istisne istocni blok arape i rusiju iz globalne politike moci koja je zasnovana na prodaju fosilnih goriva.
pre 3 godine
Povecanje kapaciteta baterija i manja cijena istih ce biti jednog dana. Ali treba znati da ce rasti potreba za povecanjem elektricne potrosnje. Punjenje baterije od 100 KWh u jednom satu znaci 100KW a to odgovara struji od 450 A, to zahtjeva presjek kabla povrsine 240 mm2!!!!
pre 2 godine
Kupis hibrid i imas obe opcije. E sad sto 90% ljudi ne moze da priusti hibride i EV to je posebna prica.
pre 2 godine
...Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Samo dve, glavne prednosti:
1- pređeni km na struju je 10x jeftiniji od onog na benzin, za dnevnu cenu struje; za noćnu cenu: 40x jeftiniji.
2- održavanje je znatno jednostavnije i znatno jeftinije.
pre 2 godine
Eliminisanje otrovnih izduvnih gasova koje ispuštaju benzinci a pogotovo Srbima voljeni dizeli, u prenatrpanim gradovima, je osnovno u ideli o omasovljenju EV. U većini zemalja koje vode računa o zdravlju stanovnika, uporedo se razvijajaju i mogućnosti za punjenje EV, veliki broj vozila je moguće puniti na poslu, firme to omogućuju, verovatno odbijajući takva ulaganja od poreza koji plaćaju.
Ali naše baje preferiraju da nagaze iz hladnog starta tih 30m do raskrsnice, ostavljajući oblake otrovnih čadji, ugljovodonika, azotoksida, deci u vrtiću na uglu da udišu, dok se igraju u dvorištsncu kraj puta. I tako dan za danom, mesec za mesecom, godinu za godinom, bez griže savesti ostavljajući tim malim ljudima visoke verovatnoće da razviju u početku svakakve alergije, a onda kasnije ozbiljna oboljenja.
pre 2 godine
Ajde ti sad ubedi Ruse i Arape koji imaju jeftine nafte za bacanje da treba da pređu na električna vozila sa autonomijom od 300km. Virus trenutno ubija milione ljudi i ne možemo mu ništa, a onda čitam komentare napaljenih eko fašista koji bi da me strpaju u zatvor jer godišnje pređem 8000km u mom malolitražnom dizelu, jer im navodno ugrožavam zdravlje. Ženina baba je živela 92 godine u Francuskoj ulici koja je jedna od najzagađenijih u Bgd i do zadnjeg dana bila zdrava kao dren. Mali gradski automobili na struju koji idu do 100km/h sa što većom autonomijom, a za duži put klasika ili hibridi.
pre 2 godine
Intersantna tema. Moja supruga se napalila na Teslu Model X. Glavu mi je probila dok nismo taj automobil kupili. Prvo, 90D iz 2017, problem za problemom. Zadnja vrata, softverske greske, losi zavrsni radovi, itd. Lepo ide, ali ukupno nista posebno. A zbog ovoga smo prodali ML550. Kakav zajeb.
Pretprosle godine sam kupio nov camac jer je marina neisplativa. Jedrilicu, 17 stopa dugu, sa prikolicom, ukupna tezina je oko 1,600 kg.
Posto ucestvujem na jedrilicarskim trkama cesto putujem i do nekoliko stotina kilometara do mesta trke. Camac vucem za sobom.
Prvo, Model X sa prikolicom od 1,600 kg gubi oko polovine dometa. Kada se na to doda dva planinska prelaza koji ponekada moraju da se predju skoro je nemoguce stici do pojedinih destinacija bez dva punjenja. Punjaca ima, ali... prvo punjaci nisu postavljeni tako da moze da se puni vozilo sa prikolicom. Kakva je to zajebancija. Otkaci prikolicu, puni, zakaci, vozi, i opet sve iz pocetka. Za svaku upotrebu van polupraznog SUV Model X je nepraktican.
Tako jednu sezonu, onda drugu. Proslog leta se zalomilo mojoj supruzi da sama dotera camac na odrediste. Posle dana plakanja i ostalih peripetija, odluka je pala. Hebes Teslu. Hvala bogu, sada tu ulogu igra F150 i svi su srecni i zadovoljni.
Videh da jos neki od komentara imaju slican ton. Sve ima svoju primenu, ali EV je daleko od konacnog resenja.
pre 3 godine
Od 2025 god. svi novo proizvedeni automobili u Europi će biti minimalno s hibridnim pogonom i automatskim menjačem serijski. Razlog: euro 7 norma plus obavezni aktivni sigurnosni sistemi.
pre 2 godine
@Keke:
Komentare treba procitati u celosti i razumeti sadrzaj.
Ja sam rekao da je SUS pogon efikasniji, ne po iskoriscenju energije, nego po iskoriscenju vremena.
Vreme je mnogo skuplje od goriva.
EV trosi mnogo vremena na punjenje i to ga cini komercijalno neisplativim.
Osim za licnu upotrebu, EV je jos daleko od masovne upotrebe.
Primer, u gradu u koji sam do skoro cesto odlazio, gradske vlasti su kupile nekoliko EV autobusa za unapredjenje gradskog saobracaja.
Onda su posle tri, cetiri meseca kupili jos toliko da bi mogli da opsluzuju rute 24x7 jer punjenje autobusa uzima oko dva sata, a autonomija je oko 300 km. Moglo im se jer nisu njihove pare.
Ocigledni su nedostaci za ozbiljnu komercijalnu upotrebu na ekonomski zdravim principima.
pre 2 godine
Svi komentari vezani za EV se završe isto. Jedni dižu EV u nebesa i frljaju se formulama iz fizike i mehanike i ne može da prodje bez pominjanja konja i zaprega, drugi misle da su benzin i dizel neprevazidjen i opet iznose neke kvazi-činjenice plus svoje uverenje da je to sve maslo “eko terorista” i treća grupa koja forsira gas i misli da je ispala najpametnija. Jedno vreme sam se i sam pecao i iznosio svoje mišljenje, trudeći se da budem objektivan i realan, ali mi je sada samo zabavno da pročitam sve komentare i utvrdim koliko brzo će svako zauzeti svoju busiju. A proizvodjači samo trljaju ruke, nije njima važno šta se kupuje, samo dok se kupuje, praviće oni automobile i na pedale ako treba…
pre 3 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Hipsteri I snobovi
pre 2 godine
Prosečan automobil stoji parkiran oko 70% svog vremena.
Baterije se pune dok automobil stoji.
Nema nazad.
pre 3 godine
Relevatnija metrika je koliko ljudi nastavljaju da se voze njima u odnosu na vozila sa motirima SUS. U tom kontekstu može da ispadne da je kod manjih domaćinstava sa jednim automobilom gubitak skoro 100%, a kod bogatijih domaćinstava sa više vozila taj procenat nešto manji. Ali njihova studija ne pruža podatak koliko se ta vozila stvarno i voze u odnosu na druga u domaćinstvu. Tu bi mogao da pomogne proizvodjač jer uz tuce servisa koji idu uz njih prate i korišćenje vozila.
pre 3 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti...
(ziko, 29. april 2021 16:32)
E baš su glupitiljudiinženjeri...
pre 2 godine
...EV ne mogu da priđu SUS motorima po efikasnosti, ali s gornje strane. SUS efikasnost ne može fizički biti više od 20%, dok je kod električnog pogona otprilike 90%, dakle prilično neuporedivo efikasniji su EV...
(Keke, 30. april 2021 09:20)
Ako ces da pricas o efikasnosti, onda se mora posmatrati ceo energetski ciklus, od kreiranja energije, do potrosnje. Evo, na primer, uzmimo situaciju u Srbiji...
Neka ti bude da kola sa SUS motorima imaju efikasnost od 20% (realno je 30-35%, ali neka ti bude).
Sa druge strane, Obrenovac proizvodi struju, sagorevanjem uglja, sa efikasnoscu manjom od SUS motora, ali neka ti i to bude isto, neka isto bude 20%. I onda ti tu struju u tvojoj Tesli trosis sa efikasnoscu od 90% (realno je oko 80%, ali neka ti i ovo bude kako si ti rekao)...
Dakle, po ovim ciframa, u Srbiji,
SUS auto radi na benzin/dizel sa efikasnoscu od 20%
Tesla radi na ugalj sa efikasnoscu od 18%
I to je realnost, i kraj svake diskusije o efikasnosti. I to je razlog zasto su elektro-kola propala prvi put, pre 100 godina, kad su isto bila u modi kod tadasnjih hipstera.
A u vodu pada i prica o zagadjenju, posto isti taj Obrenovac vise zagadi iz dimnjaka po kolicini energije za voznju jedinh kola, nego tipican dizel iz auspuha.
pre 2 godine
Ja iz cisto svog iskustva. Trenutno vozim Hybrid, 6g. star, kod mene je 1g. NIKADA vise necu ici na MUS nazad a sledeci auto je SIGURNO elektricni i to TESLA. Polovni ili nov, nema veze...Na severnoamerickom kontinentu punjaca ko u bajci. Nikakav problem. Ciljan na polovni model S, moze se naci a za godinu dve cena jos vise pada. Besplatno punjenje.
pre 2 godine
električni auto će mi zadovoljiti 95% vožnje po gradu i bližoj okolini i mislim ga uzeti u godinu-dvije. Renalt Zoe da biraš za 10000e i nijedan nema preko 50000 km. imaju i neki poticaji a još uvijek ima hrpa besplatnih punjača (što će se promijeniti ako bude više e vozila) i bez troškova goriva i servisa (kočiš motorom, nema pločice,ulje i te gluposti) ne znam zašto ih nema više?
idealno bi bilo kupiti i neki benzinac za nedjelju i duža putovanja, Mercedes 124 coupe između 5 i 15 tisuća, mislim da mu cijena ne može više dole.
pre 2 godine
Ekologija je najveca prevara 21 veka proizvodnja baterija je prljava odlaganje jos prljavije. Elektrane i sami znate koliko zagadjuju. Kada bi drzave htele dasubvencionisu ugradnju gasnih uredjaja u automobile dok ne zazivi proizvodnja automobila na vodonik. Ovom elektrifikacijom zapad zeli da istisne istocni blok arape i rusiju iz globalne politike moci koja je zasnovana na prodaju fosilnih goriva.
(Vozac, 30. april 2021 11:49)
Zaboravio si da promenes da iz auspuha izlazi cvece.
pre 3 godine
Vozio el ,jedno Veliko G...o,uglavnom nikad ga ne bih kupio
pre 2 godine
Kad izubiš par sati zezanja sa punjenjem i punjačima verujem da te prodje volja za Ev vozilima!
pre 2 godine
@Marko
Prosečan srbin iz Čačka možda ide u obližnje selo, ali prosečan srbin iz NS ide u selo u bosni, a do tamo EV ne dobacuje.
Šalu na stranu, mislim da je pravilan redosled napraviti infrastrukturu za EV pa onda reklamirati samo vozilo, ne obratno. U samo tekstu piše da se na SUS vraćaju oni koji ne mogu da pune EV kod kuće, a to je ogromna većina u BG, NS, Nišu i sličnim gradovima.
Što se tiče države, smešno je i pomisliti da ne mogu akcize sa nafte da pomere na struju. Da li EV mogu da budu jeftinija? Verovatno, ali zašto bi se odrekli zarade kada i ovako sve prodaju?
pre 2 godine
NIKO!!!! Promeniće se zakoni o zagadjenju prirode, izduvnim gasovima... Biće samo elekto, solarni ili prevozna sredstva na vodonik!!!! Drugih opcija neće biti
pre 2 godine
Vozim na struju Skodi citigo, odlicno mi je. Struja je jeftina, nekad nisam ostao bez struje uzput. Ostavljam sve iza sebe od semafora od BMW a do Mercedesa itd. Nikad vise da se vracam na benzin ne bih. Da mi smrdi auto? Boze sacuvaj.)) Da trujem decu. Necu.
pre 2 godine
@Toronto
Pošto vidim da ste informisani, objasnite nam kako je vazduh u Beogradu bio jednako lošeg kvaliteta i prošle godine tokom policijskog časa kada dve nedelje gotovo da nije bilo automobila na ulicama?
Zašto je u londonu posle drugog svetskog rata , kada je bilo mnogo manje automobila, umrlo nekoliko hiljada ljudi od smoga i zašto su zabranili loženje uglja a ne vožnju automobila?
Da li znate koliko % emisije gasova staklene bašte potiče od automobila a koliko od gajenja stoke?
Unapred zahvalan!
pre 2 godine
Ako biram izmedju EV i plina uvek sam za plin. Retko ko moze u Srbiji da priusti sebi EV a da ne pricam o punjenju baterija sto je nemoguca misija osom na kucnu instalaciju. A to na kraju nije jeftino u startu.
pre 2 godine
@spinaker- uf druze gde bas dva planinska prevoja i jos vuces i jedrilicu. Sva sreca pa milijarde ljudi na svetu spada u tvoju kategoriju, dve planine i jedrilica.
Moze se reci da tvoj primer i dalje nije resiv sa EV. Ali ti spadas u 0.0001% populacije kojima EV, sa sadasnjom tehnologijom, ne ispunjava zacrtane zelje.
Pogledaj, to jest vrati se malo na primer prosecnog Srbina. Vozi po lokalu, maksimalno 30 km na dan i to od posla i nazad, jednom u par meseci produzeni vikend na Zlatibor ili u neku banju, vikend u neko selo oko BG ili NS i jednom godisnje u CG ili Grcku.
E sad, za 99% predjenih kilometara svaki danasnji nov EV (Tesla 3, Y, S, X, ID3, ID4, ID5, ID6, Hyndai Kona i Ioniq5, Skoda Enyaq, Nissan Leaf+ i Ariya, Kia Niro, Peugeot e208, e2008, e3008, Opel eCorsa i eAstra, Renault Zoe...) je potpuno dovoljan. I dalje je za sve (sem za Tesle) generalni problem "kako do Grcke" ali za sve ostale opcije vise nema problema. Sem jednog. Cena. Golf 8 je 20000 evra, isti takav ID3 je 40000 evra.
A realna cena ID3 je isto 20000 evra ali proizvodjaci skidaju OZBILJAN kajmak! Baterija od 60kw je oko 8000 evra. Elektro motor i ostatak pogona je bagatela max 2000 evra. A sasija i skoljka ni 3000.
A kajmaaaaak samo kaplje. Ali moze im se. Jos uvek.
pre 2 godine
Neka ti bude da kola sa SUS motorima imaju efikasnost od 20% (realno je 30-35%, ali neka ti bude).
Sa druge strane, Obrenovac proizvodi struju, sagorevanjem uglja, sa efikasnoscu manjom od SUS motora, ali neka ti i to bude isto, neka isto bude 20%. I onda ti tu struju u tvojoj Tesli trosis sa efikasnoscu od 90% (realno je oko 80%, ali neka ti i ovo bude kako si ti rekao)...
Dakle, po ovim ciframa, u Srbiji,
SUS auto radi na benzin/dizel sa efikasnoscu od 20%
Tesla radi na ugalj sa efikasnoscu od 18%
I to je realnost, i kraj svake diskusije o efikasnosti. I to je razlog zasto su elektro-kola propala prvi put, pre 100 godina, kad su isto bila u modi kod tadasnjih hipstera.
A u vodu pada i prica o zagadjenju, posto isti taj Obrenovac vise zagadi iz dimnjaka po kolicini energije za voznju jedinh kola, nego tipican dizel iz auspuha.
(Krle, 30. april 2021 17:11)
1. Ni jedan SUS motor u realnim uslovima ne prelazi 22% iskorišćenja energije. Benzin se proizvodi sa oko 80% efikasnosti. To znači da iskorišćenje SUS motora pada za 20%. Tako da je energetska efikasnost pretvaranja hemijske energije sirove nafte u kinetičku energiju automobila oko 18%. Najviše energije se gubi u samom sus motoru gde 75-80% se gubi na toplotu.
2. Parne turbine u termoelektranama rade sa 80% do 90% efikasnosti. U prenosu su gubici u proseku od 8 do 15%. Efikasnost el. motora je od 83 do 92%, ali uzmimo samo efikasnost EV koja se kreće oko 77% jer ima i drugih gubitaka ( kod punjenja, zagrevanje baterija i sl). Kod EV se, znači, efikasnost pretvaranja energije iz goriva u termo elektranama u kinetičku energiju auta kreće izmedju 32% i 49%. Ovaj procenat efikasnosti nemerljivo raste korišćenjem obnovljivih izvora energije (hidro, vetar, sunce...).
3. Što se tiče zagadjenja, to vam serviraju priču da je ono iz auspuha zanemarljivo u odnosu na TE, jer vam državni budžet u velikoj meri zavisi od akciza na prodaju derivata. Sa sadašnjom kolićinom automobila (posebno dizelaša) i starosnom strukturom automobila (plus kasapljenje izduva) to zagadjenje je barem 50% onog iz TE.
pre 2 godine
Ženina baba je živela 92 godine u Francuskoj ulici koja je jedna od najzagađenijih u Bgd i do zadnjeg dana bila zdrava kao dren.
(Kole, 30. april 2021 13:26)
Pa zasto je umrla onda?
pre 3 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti zamene praznih akumulatora na stanicama kao na benzinskim pumpama stanes radnik izvadi prazne akumulatore ubaci pune platis i vozis dalje
pre 2 godine
Vidim, da ovde komentarise 80% vas, koji ste svoje Tesle prodali, i vratili se nazad na Golf 4.
(Slovenac, 30. april 2021 10:03)
Ne, vratili se Golf 2, dizlo.?
pre 2 godine
@spinaker Pošto svi inače tegle svojim kolima čamce, zaključak je da je EV đubre.
pre 2 godine
@ (Krle, 30. april 2021 17:11)
Iskoristivost termoelektrana je minimum 5-10% veca nego kod SUS motora. TE na gas ide i do 60%
pre 2 godine
spinaker Pošto svi inače tegle svojim kolima čamce, zaključak je da je EV đubre.
(T2, 1. maj 2021 01:15)
Ja vidim ovo drugačije. Muslim da je spinnaker prezentirao svoj slučaj koji ilustruje generalni problem ev vozila.
Ev nije djubre ali he beskoristan u određenim situacijama.
pre 2 godine
Kucajte na guglu “range anxiety”, opstepopularna stvar narocito u Kaliforniji gde je sve krcato i (elektro) automobilima i punjacima. Za zezanje kuća/posao ako imate i dvoriste da punite preko noći i može da bude ok ali ići negde dalje pa stati u guzvi pa jos ako je hladno, ma katastrofa. Automobili nisu nikad bili krcatiji opremom (po meni dosta toga je potpuno nepotrebno ali ajd), a sa ovakvom tehnologijom baterija i tendencijom na prelazak na takvu voznju trebalo bi vratiti se na nivo automobila iz 60ih/70ih, samo farovi (tj. sijalice napred/nazad)i to je to, klot auto pa mozda i dogura 400km u idealnim uslovima.
pre 2 godine
@ (Spinaker, 30. april 2021 23:27)
Postde ti Redneck na kraju.
pre 2 godine
Poredeći elektro i benzinski pogon jasno je na koju je stranu prednost. Imam odličan trimer za travu Stihl na mešavinu koji troši 2 l/ h , ali sam onda kupio električni trimer Bosh snage 1kW , da ne udišem izduvne gasove pored glave . Osim dobrobiti zdravlja koje je najbitnije tu je i ekonomičnost koja ide u korist električnog trimera za 15 puta veća , a jedina mana je što mora da se pazi na kabel da se ne ošteti.
pre 2 godine
@ (Spinaker, 30. april 2021 23:27)
Postde ti Redneck na kraju.
(GuA, 1. maj 2021 06:08)
Pre bih rekao pragmatik. Redneck je sorta koja vozi duali to prodavanice da kupi Budweiser ili Miller.
pre 2 godine
Lexus je luksuzni ogranak toyote. Sto se tice kvakliteta, japanac je 1,2i3.
Ne pasu isti delovi,kao sto procitah negde. Vi vozite golfa i dalje, nek vas klepa svabija...
pre 3 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
pre 3 godine
Imam i vozim električne automobile već skoro 5 godina. Kad menjam električni automobil, menjam ga samo za bolji električni automobil.
Ko nije vozio električne automobile ne može ni da shvati koliko je to bolje.
Zamislite kad bi neko ko vozi automobil rekao da je bolja konjska ili volovska zaprega i da će da se vrati na nju. Ne treba gorivo, konji sami pasu, ne trebaju pumpe, domet je beskonačan, konji spavaju kad i vozač, ma milina ...
pre 3 godine
Neće niko, ili malo njih, jer baterije napreduju iz generacije u generaciju, i sve su bolje, tako da ne treba gledati današnju autonomiju, za vozila 2025godine. Svetska politika gura automobile u elektrifikaciju, i ko ih jednom kupi, i odgovaraju mu, sumnjam da će se vraćati na benzin
pre 3 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti zamene praznih akumulatora na stanicama kao na benzinskim pumpama stanes radnik izvadi prazne akumulatore ubaci pune platis i vozis dalje
pre 3 godine
Nije moda nego izvesnost. Kao što su nestale konjske zaprege, nestaće i benzinski motori s ulica. Ovo istraživanje je zanimljivo, prilično odstupa od mog iskustva. Svi moji prijatelji koji imaju električne automobile uopšte ne pomišljaju da ikada ponovo kupe SUS auto.
pre 3 godine
S trenutnim karakteristikama električnih automobila velika većina vozača bi se, nemam nikakvu dilemu, ponovo vratila benzincima. Kada električnim automobilima autonomija bude veća, i punjenje ređe to je već nešto drugo pa otom potom.
pre 3 godine
Nemož' to bez oktana u venama ... džabe Kw/h ...
pre 3 godine
Ma kakvi, samo diesel, ev hibrid..
To sa EV je bas nevidjena glupost, za nkih 10 ak god kad se to usavrsi da mi ne remeti komfor koji imam sa klasicnim motorom, onda mozda..
pre 3 godine
Tesko da ce neko da se vraca kad ukinu proizvodnju benzinaca i dizelasa. Nije da nece, nego nemaju na sta.
pre 3 godine
Neće niko, ili malo njih, jer baterije napreduju iz generacije u generaciju, i sve su bolje, tako da ne treba gledati današnju autonomiju, za vozila 2025godine. Svetska politika gura automobile u elektrifikaciju, i ko ih jednom kupi, i odgovaraju mu, sumnjam da će se vraćati na benzin
(s mile, 29. april 2021 12:38)
Ako ti je EV jedino u porodici, onda je to pakao od zivota..
pre 3 godine
Od 2025 god. svi novo proizvedeni automobili u Europi će biti minimalno s hibridnim pogonom i automatskim menjačem serijski. Razlog: euro 7 norma plus obavezni aktivni sigurnosni sistemi.
pre 3 godine
Pravi ljubitelj neće nikada ni da kupi auto na struju.
pre 3 godine
Zato što vide da su se zahebali.
pre 3 godine
To na struju ima smisla samo po gradu.
pre 3 godine
El mreža većine država ne može izdržati elektrifikaciju 70% voznog parka, zamislite situaciju, ljudi dođu sa posla i uštekaju jedno 2-3 mil. auta da se pune u isto vreme, bilo bi potrebno prethodno ozbiljno ulaganje u infrastrukturu, puštanje u rad par hiljada el.punjača je čisto zamajavanje javnosti kako se nešto radi po tom pitanju. Oni koji žive u stanu mogu da zaborave na el. auto ili da se svaki drugi dan svađaju oko javnih punjača.
pre 3 godine
Vozio sam Renault Zoe jedno mjesec dana. Iako je to jedan od najslabijih el. automobila doživljaj vožnje je potpuno drugačiji od vožnje SUS motora.
El. auto ide kao blesav do cca. 80 km/h (barem ovaj Zoe) i super lagano ih je voziti. Za stajanje na uzbrdici ne trebate kočnicu nego držite taman toliko gasa da auto stoji na mjestu. Dodate gas i auto krene bez trzaja. Nema mogućnosti da vam se ugasi auto pri kretanju.
Vjerujem da ovi što voze brže el. aute kao npr. Tesla i imaju kućnu utičnicu za punjenje neće više nikada voziti ništa drugo osim el. auta. Trgovački putnici i sl. profesije sigurno radije biraju hibride ili klasične SUS motore zbog jednostavnosti punjenja. Samo takvih ima maksimalno 20%.
pre 3 godine
A ogromna vecina i ne planira da uopste kupi skupa i neprakticna EV !
pre 2 godine
Ja iz cisto svog iskustva. Trenutno vozim Hybrid, 6g. star, kod mene je 1g. NIKADA vise necu ici na MUS nazad a sledeci auto je SIGURNO elektricni i to TESLA. Polovni ili nov, nema veze...Na severnoamerickom kontinentu punjaca ko u bajci. Nikakav problem. Ciljan na polovni model S, moze se naci a za godinu dve cena jos vise pada. Besplatno punjenje.
pre 3 godine
Ako sam dobro razumeo 80% kupaca električnih automobila ostaje pri električnim automobilima. To je veoma dobar procenat.
pre 2 godine
Ekologija je najveca prevara 21 veka proizvodnja baterija je prljava odlaganje jos prljavije. Elektrane i sami znate koliko zagadjuju. Kada bi drzave htele dasubvencionisu ugradnju gasnih uredjaja u automobile dok ne zazivi proizvodnja automobila na vodonik. Ovom elektrifikacijom zapad zeli da istisne istocni blok arape i rusiju iz globalne politike moci koja je zasnovana na prodaju fosilnih goriva.
pre 2 godine
Ekologija je najveca prevara 21 veka proizvodnja baterija je prljava odlaganje jos prljavije. Elektrane i sami znate koliko zagadjuju. Kada bi drzave htele dasubvencionisu ugradnju gasnih uredjaja u automobile dok ne zazivi proizvodnja automobila na vodonik. Ovom elektrifikacijom zapad zeli da istisne istocni blok arape i rusiju iz globalne politike moci koja je zasnovana na prodaju fosilnih goriva.
(Vozac, 30. april 2021 11:49)
Zaboravio si da promenes da iz auspuha izlazi cvece.
pre 2 godine
...Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Samo dve, glavne prednosti:
1- pređeni km na struju je 10x jeftiniji od onog na benzin, za dnevnu cenu struje; za noćnu cenu: 40x jeftiniji.
2- održavanje je znatno jednostavnije i znatno jeftinije.
pre 3 godine
Naprotiv postoji obrnut trend, da vozači električnih automobila menjaju mesto stanovanja za stanove koji imaju garažu i opciju punjenja. Oni koji imaju kuću naravno ne, ali oni nemaju ni problema sa punjenjem pa i ne pomišljaju da električni zamene benzinskim ili već imaju oba.
pre 3 godine
Vozio el ,jedno Veliko G...o,uglavnom nikad ga ne bih kupio
pre 2 godine
Prosečan automobil stoji parkiran oko 70% svog vremena.
Baterije se pune dok automobil stoji.
Nema nazad.
pre 2 godine
NIKO!!!! Promeniće se zakoni o zagadjenju prirode, izduvnim gasovima... Biće samo elekto, solarni ili prevozna sredstva na vodonik!!!! Drugih opcija neće biti
pre 2 godine
Vozim na struju Skodi citigo, odlicno mi je. Struja je jeftina, nekad nisam ostao bez struje uzput. Ostavljam sve iza sebe od semafora od BMW a do Mercedesa itd. Nikad vise da se vracam na benzin ne bih. Da mi smrdi auto? Boze sacuvaj.)) Da trujem decu. Necu.
pre 3 godine
elektricni auto na baterije nema bas neku buducnost ako fizicari ne odrade nesto po pitanju tehnologije baterija.
elektricni na gorive celije je vec nesto drugo.
buducnost je hidrogen u kombinaciji sa gorivom celijom ili direktna upotreba. MAN, SCANIA, .. vec imaju ozbiljne stvari po tom pitanju.
ali ima jos nacina da se vozi bez izduvnih gasova iz motora ( za vozaca ne garantujem ), ali o tome drugi put.
pre 2 godine
@Guliver u pravu ste, EV ne mogu da priđu SUS motorima po efikasnosti, ali s gornje strane. SUS efikasnost ne može fizički biti više od 20%, dok je kod električnog pogona otprilike 90%, dakle prilično neuporedivo efikasniji su EV. Druga stvar je gustina pakovanja enegrije koja je kod goriva još uvek veća nego kod akumulatora, ali tehnologija se ubrzano razvija. Setite se da su akumulatori pre deset godina bili deset puta skuplji i mnogo puta teži nego danas. Trend se nastavlja. Prevladaće jeftiniji i efikasniji EV, prljavi, bučni i neefikasni SUS će nestati, kao što su nestale konjske zaprege.
pre 3 godine
Електрика је тренд који гура напред. Ужасно много је уложено и улаже се у развој таквих аутомобила. Не верујем да ће се ико враћати на бензин/дизел моторе, сада већина произвођача иде у правцу хибрида. Може само да се деси да се пронађе нешто боље, па да електрични аутомобили као концепт пропадну (као што је својевремено пејџер нестао након појаве мобилних телефона).
pre 2 godine
...EV ne mogu da priđu SUS motorima po efikasnosti, ali s gornje strane. SUS efikasnost ne može fizički biti više od 20%, dok je kod električnog pogona otprilike 90%, dakle prilično neuporedivo efikasniji su EV...
(Keke, 30. april 2021 09:20)
Ako ces da pricas o efikasnosti, onda se mora posmatrati ceo energetski ciklus, od kreiranja energije, do potrosnje. Evo, na primer, uzmimo situaciju u Srbiji...
Neka ti bude da kola sa SUS motorima imaju efikasnost od 20% (realno je 30-35%, ali neka ti bude).
Sa druge strane, Obrenovac proizvodi struju, sagorevanjem uglja, sa efikasnoscu manjom od SUS motora, ali neka ti i to bude isto, neka isto bude 20%. I onda ti tu struju u tvojoj Tesli trosis sa efikasnoscu od 90% (realno je oko 80%, ali neka ti i ovo bude kako si ti rekao)...
Dakle, po ovim ciframa, u Srbiji,
SUS auto radi na benzin/dizel sa efikasnoscu od 20%
Tesla radi na ugalj sa efikasnoscu od 18%
I to je realnost, i kraj svake diskusije o efikasnosti. I to je razlog zasto su elektro-kola propala prvi put, pre 100 godina, kad su isto bila u modi kod tadasnjih hipstera.
A u vodu pada i prica o zagadjenju, posto isti taj Obrenovac vise zagadi iz dimnjaka po kolicini energije za voznju jedinh kola, nego tipican dizel iz auspuha.
pre 2 godine
Kazete skupa ev, evo izlazi Dacia sa cenom oko 12k.
Kazete hipsteri, snobovi... i to je netacno , evo, ja sam prvoklasni seljak, a kupicu Daciu, cim izadje.
Nisu problem ni baterije ni domet jer, realno , kome treba vise od 150km dnevno, veoma mali broj je takvih i za njih i nije ev vec neki stedljiv dizel.
Stvarni problem je garaza. Punjenje na javnim punjacima priblizava cenu struje ceni benzina. Bar je tako u svetu, ne znam kod nas.
Moja racunica je sledeca: prelaziim vise od 2000 km mesecno sa dva auta i za plin dajem oko 150e. Za prelazak 2000 km ev treba da punim 10 puta po 20kw, to je 200kw/h po 3 dinara je 5 e mesecno , godisnje 60e. Dakle auto se sam otplacuje za 6 godina. Zadrzacu jedan na plin, za 2 letovanja,
1 zimovanje i 2 duza putovanja po Srbiji godisnje. Ko nema kucu ili garazu, citava racunica pada u vodu i koriscenje ev postaje mazohizam, trenutno.
Dakle, obavezna kuca i jos jedan auto koji ce se veoma malo voziti, ali ipak je neophodan.
A za dozivljaj u voznji, u petoj deceniji, me iskreno zabole, uzivam u nekim drugim stvarima.
pre 2 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Baš tako !!!
Moj komšija kupio električni Golf 7 u idealnim uslovima jedva pređe 100 - 120 km.
Zimi ne može ni 60 da izgura.
Za iste pare je mogao kupiti isti auto sa dizel ili benzinskim motorom i za ostatak para ( 6000 e ) mogao je da se vozi besplatno narednih 6 do 8 godina i da putuje svuda sa njim a ne da se ograniči isključivo na grad u strahu da će se baterija isprazniti.
pre 2 godine
Nije moda nego izvesnost. Kao što su nestale konjske zaprege, nestaće i benzinski motori s ulica. Ovo istraživanje je zanimljivo, prilično odstupa od mog iskustva. Svi moji prijatelji koji imaju električne automobile uopšte ne pomišljaju da ikada ponovo kupe SUS auto.
(Keke, 29. april 2021 16:41)
Konjske zaprege su spore, ne mogu da vuku teret, zahtevaju mnogo odrzavanja.
SUS motori su zato preuzeli to ulogu i postali glavni vid prevoza robe i ljudi.
EV ne moze da pridje SUS motoru po efikasnosti. Ne pu efikasnom utrosku energije, nego ogromne ustede u vremenu. Za pet minuta se natoci gorivo i sve pocinje iz pocetka. 30 minuta za EV minimum. Plus cekanje. Plus infrastruktura.
Zamislite samo komercijalnu upotrebu gde milioni vozila gube pola sata svakog dana ili cesce na punjenju. To kosta mnogo vise od sve skupa goriva, odrzavanja, itd...
Pojedinci mogu da se igraju sa EV. Posao, skola, kuca. Za njih je i bicikl dovoljan.
pre 2 godine
Eliminisanje otrovnih izduvnih gasova koje ispuštaju benzinci a pogotovo Srbima voljeni dizeli, u prenatrpanim gradovima, je osnovno u ideli o omasovljenju EV. U većini zemalja koje vode računa o zdravlju stanovnika, uporedo se razvijajaju i mogućnosti za punjenje EV, veliki broj vozila je moguće puniti na poslu, firme to omogućuju, verovatno odbijajući takva ulaganja od poreza koji plaćaju.
Ali naše baje preferiraju da nagaze iz hladnog starta tih 30m do raskrsnice, ostavljajući oblake otrovnih čadji, ugljovodonika, azotoksida, deci u vrtiću na uglu da udišu, dok se igraju u dvorištsncu kraj puta. I tako dan za danom, mesec za mesecom, godinu za godinom, bez griže savesti ostavljajući tim malim ljudima visoke verovatnoće da razviju u početku svakakve alergije, a onda kasnije ozbiljna oboljenja.
pre 3 godine
Drugim recima, zakljucak je isto ono sto se oduvek znalo. Nije problem voznja na struju, problem su baterije za takvu voznju. Tehnologija baterija drasticno zaostaje za ostalim elementima el. vozila, i to je kamen spoticanja za celu ideju. Punjenje je previse sporo, u gradu, gde se zivi po zgradama bez garaze cesto i nemoguce, a trosenje baterije je prebrzo. A za one koji zive van gradova, i voze po otvorenim putevima, dobiti od voznje na struju se premale da se cela stvar isplati.
Kada tehnologija baterija bude pratila napretke u ostatku nauke i tehnike, za kojima trenutno kaska nekih pola veka, pa budemo mogli da napunimo 1000 kilometara struje za 5 minuta, i budemo mogli to da koristimo bez velikog degradiranja performansi zavisno od vremenskih uslova, tada ce ovo sve biti pun pogodak. Do tada, baterije su ono sto koci celu ideju.
pre 3 godine
Vratice ce se svi kad prodje moda. Realno 90% ljudi je to kupilo iz cistog pracenja trenda, ostalo su neki zaludjenici u tehnologiju. Neprakticno vozilo bez ijedne prednosti u odnosu na SUS
(Splavar, 29. april 2021 14:54)
Hipsteri I snobovi
pre 2 godine
Vozio sam Renault Zoe jedno mjesec dana. Iako je to jedan od najslabijih el. automobila doživljaj vožnje je potpuno drugačiji od vožnje SUS motora.
El. auto ide kao blesav do cca. 80 km/h (barem ovaj Zoe) i super lagano ih je voziti. Za stajanje na uzbrdici ne trebate kočnicu nego držite taman toliko gasa da auto stoji na mjestu. Dodate gas i auto krene bez trzaja. Nema mogućnosti da vam se ugasi auto pri kretanju.
Vjerujem da ovi što voze brže el. aute kao npr. Tesla i imaju kućnu utičnicu za punjenje neće više nikada voziti ništa drugo osim el. auta. Trgovački putnici i sl. profesije sigurno radije biraju hibride ili klasične SUS motore zbog jednostavnosti punjenja. Samo takvih ima maksimalno 20%.
(Ivan ZG, 29. april 2021 14:33)
Upravo to.
Kupio Renault zoe 2017 sa 35 000 km 41kw baterija 92hp.
Realno sam odvozao 307 km( deklarisano do 403).
Napunio dva puta za mesec dana da bih testirao( obicno punis jednom nedeljno ako vozis kratke relacije)
Odusevljen sam kako ide i kako se ponasa.
Inace ni sekundu nisam bio za elektricna auta,imam A6 3.2 fsi.
Jos je na parkingu...trebalo bi ga oprati od prasine😁😁
pre 2 godine
Ajde ti sad ubedi Ruse i Arape koji imaju jeftine nafte za bacanje da treba da pređu na električna vozila sa autonomijom od 300km. Virus trenutno ubija milione ljudi i ne možemo mu ništa, a onda čitam komentare napaljenih eko fašista koji bi da me strpaju u zatvor jer godišnje pređem 8000km u mom malolitražnom dizelu, jer im navodno ugrožavam zdravlje. Ženina baba je živela 92 godine u Francuskoj ulici koja je jedna od najzagađenijih u Bgd i do zadnjeg dana bila zdrava kao dren. Mali gradski automobili na struju koji idu do 100km/h sa što većom autonomijom, a za duži put klasika ili hibridi.
pre 2 godine
Od 2025 god. svi novo proizvedeni automobili u Europi će biti minimalno s hibridnim pogonom i automatskim menjačem serijski. Razlog: euro 7 norma plus obavezni aktivni sigurnosni sistemi.
(Đoko, 29. april 2021 16:18)
Nemacka trojka do 2035 planira da proizvodi SUS motore, tako da nzn odakle ti ta informacija ali svakako nije tacna..
pre 2 godine
@splavar SUS motor ima gomilu nedostataka, jedini razlog što ga koristimo je što benzin i dizel imaju ogromnu energiju po kilogramu za razliku od baterija. Sve ostalo su mane: ne može da daje momenat ako se ne vrti (pa moraš da imaš kvačilo); ne može da se pokrene sam od sebe (otud anlaser); loša kriva momenta u zavisnosti od brzine; mali opseg gde uopšte daje bilo kakav momenat (otud menjač); izuzetno komplikovan; bučan; pravi štetne gasove; ponaša se drugačije zavisno od temperature; mali stepen korisnog dejstva. Da su postojale dobre baterije pre 100 godina niko se ne bi ni petljao sa SUS motorima. Evo ti dokaz: da li postoji jedna situacija gde ljudi koriste SUS motor ako postoji struja? Ne, čim ima struje odmah svi stave električni motor.
pre 2 godine
električni auto će mi zadovoljiti 95% vožnje po gradu i bližoj okolini i mislim ga uzeti u godinu-dvije. Renalt Zoe da biraš za 10000e i nijedan nema preko 50000 km. imaju i neki poticaji a još uvijek ima hrpa besplatnih punjača (što će se promijeniti ako bude više e vozila) i bez troškova goriva i servisa (kočiš motorom, nema pločice,ulje i te gluposti) ne znam zašto ih nema više?
idealno bi bilo kupiti i neki benzinac za nedjelju i duža putovanja, Mercedes 124 coupe između 5 i 15 tisuća, mislim da mu cijena ne može više dole.
pre 3 godine
Citao sam originalni clanak, ovde fali par detalja. Kod Tesle je 90% koji planiraju da ostanu na elektrici. Najvise je razocaranih Fiatom 500. Takodje, najveci broj onih koji su se vratili na benzin su ljudi koji ne mogu kuci da pune vozilo.
pre 3 godine
Sve i da mi neko pokloni EV, sta da radim sa njim kada zivim u zgradi, kao i vecina ljudi u gradovima? Razumem ja i ekologiju, i jeftinu voznju, i uz sve to, svidja mi se kako se vozi, kako ide, ali punjenje je prava glavobolja! Kada se taj proces svede na nekih desetak minuta i punjaca bude dovoljno, kupicu ga odmah, ovako, da mi zivot prolazi cekajuci na procente baterije, ne pada mi na pamet!
pre 2 godine
@neko_iz_mase Slazem se sa tim komentarom jer punjenje baterija velikog kapaciteta zahtjeva enormne kapacitete Elektro mreze, tj punjenje baterije od 100 KWh ako zelimo uraditi za 1 (jedan) sat treba preko 450 Ampera struje.
@Rajko Razmisljanje da se jedna takva baterija napuni za 5 minuta odgovara razmisljanju da se Olimpijski bazen napuni vodom za 5 minuta!!!, sto je moguce samo treba VELIKA CIJEV
pre 2 godine
@Keke:
Komentare treba procitati u celosti i razumeti sadrzaj.
Ja sam rekao da je SUS pogon efikasniji, ne po iskoriscenju energije, nego po iskoriscenju vremena.
Vreme je mnogo skuplje od goriva.
EV trosi mnogo vremena na punjenje i to ga cini komercijalno neisplativim.
Osim za licnu upotrebu, EV je jos daleko od masovne upotrebe.
Primer, u gradu u koji sam do skoro cesto odlazio, gradske vlasti su kupile nekoliko EV autobusa za unapredjenje gradskog saobracaja.
Onda su posle tri, cetiri meseca kupili jos toliko da bi mogli da opsluzuju rute 24x7 jer punjenje autobusa uzima oko dva sata, a autonomija je oko 300 km. Moglo im se jer nisu njihove pare.
Ocigledni su nedostaci za ozbiljnu komercijalnu upotrebu na ekonomski zdravim principima.
pre 3 godine
Povecanje kapaciteta baterija i manja cijena istih ce biti jednog dana. Ali treba znati da ce rasti potreba za povecanjem elektricne potrosnje. Punjenje baterije od 100 KWh u jednom satu znaci 100KW a to odgovara struji od 450 A, to zahtjeva presjek kabla povrsine 240 mm2!!!!
pre 2 godine
Koliko god da postoje, elektricni automobili su i dalje u svojim prvim danima. Nova tehnologija u prvim danima je gotovo uvek losija nego stara tehnologija u svojim poslednjim danima. Ne forsiraju se elektricni automobili zato sto su sada bolji neko klasicni, nego zato sto imaju potencijal da to budu. Baterije i punjenje istih je trenutno najveci problem, ali ce u jednom momentu biti prevazidjen i tada ce izbor biti jednostavan. Ne treba kupovati ev po svaku cenu kao sto ga ne treba zaobilaziti po svaki cenu. Vidis koje su prednosti i mane i kako se to uklapa u tvoje potrebe i prema tome doneses odluku.
pre 2 godine
Kad izubiš par sati zezanja sa punjenjem i punjačima verujem da te prodje volja za Ev vozilima!
pre 2 godine
Poredeći elektro i benzinski pogon jasno je na koju je stranu prednost. Imam odličan trimer za travu Stihl na mešavinu koji troši 2 l/ h , ali sam onda kupio električni trimer Bosh snage 1kW , da ne udišem izduvne gasove pored glave . Osim dobrobiti zdravlja koje je najbitnije tu je i ekonomičnost koja ide u korist električnog trimera za 15 puta veća , a jedina mana je što mora da se pazi na kabel da se ne ošteti.
pre 3 godine
Kako, ali kako,mislite da kupim elektro za 25 k sa subvencijom, kad isti takav benzinski košta 13k i to bez subvencije. Imam utičnicu u garaži, nije problem punjenje nego nabavna cena.
pre 2 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti zamene praznih akumulatora na stanicama kao na benzinskim pumpama stanes radnik izvadi prazne akumulatore ubaci pune platis i vozis dalje
(ziko, 29. april 2021 16:32)
Meni je ista ta ideja odavno dolazila.
Ali sta je problem.Prvo nece niko da ti puni baterije besplatno.
I ono najvaznije,najveci deo cene auta je baterija.Ako ona vredi 10-12.000 eura,ti si je platio,tvoja je.I sada ce tvoju novu skupocenu bateriju da preuzme ko zna ko.Kod baterija,postoji i ishabanost baterije,tako se zove,svakom punjenjem baterija lagano gubi sve.I da ne pisem dalje...
pre 2 godine
Vidim, da ovde komentarise 80% vas, koji ste svoje Tesle prodali, i vratili se nazad na Golf 4.
pre 2 godine
Kupis hibrid i imas obe opcije. E sad sto 90% ljudi ne moze da priusti hibride i EV to je posebna prica.
pre 2 godine
Ako biram izmedju EV i plina uvek sam za plin. Retko ko moze u Srbiji da priusti sebi EV a da ne pricam o punjenju baterija sto je nemoguca misija osom na kucnu instalaciju. A to na kraju nije jeftino u startu.
pre 2 godine
Intersantna tema. Moja supruga se napalila na Teslu Model X. Glavu mi je probila dok nismo taj automobil kupili. Prvo, 90D iz 2017, problem za problemom. Zadnja vrata, softverske greske, losi zavrsni radovi, itd. Lepo ide, ali ukupno nista posebno. A zbog ovoga smo prodali ML550. Kakav zajeb.
Pretprosle godine sam kupio nov camac jer je marina neisplativa. Jedrilicu, 17 stopa dugu, sa prikolicom, ukupna tezina je oko 1,600 kg.
Posto ucestvujem na jedrilicarskim trkama cesto putujem i do nekoliko stotina kilometara do mesta trke. Camac vucem za sobom.
Prvo, Model X sa prikolicom od 1,600 kg gubi oko polovine dometa. Kada se na to doda dva planinska prelaza koji ponekada moraju da se predju skoro je nemoguce stici do pojedinih destinacija bez dva punjenja. Punjaca ima, ali... prvo punjaci nisu postavljeni tako da moze da se puni vozilo sa prikolicom. Kakva je to zajebancija. Otkaci prikolicu, puni, zakaci, vozi, i opet sve iz pocetka. Za svaku upotrebu van polupraznog SUV Model X je nepraktican.
Tako jednu sezonu, onda drugu. Proslog leta se zalomilo mojoj supruzi da sama dotera camac na odrediste. Posle dana plakanja i ostalih peripetija, odluka je pala. Hebes Teslu. Hvala bogu, sada tu ulogu igra F150 i svi su srecni i zadovoljni.
Videh da jos neki od komentara imaju slican ton. Sve ima svoju primenu, ali EV je daleko od konacnog resenja.
pre 2 godine
Neka ti bude da kola sa SUS motorima imaju efikasnost od 20% (realno je 30-35%, ali neka ti bude).
Sa druge strane, Obrenovac proizvodi struju, sagorevanjem uglja, sa efikasnoscu manjom od SUS motora, ali neka ti i to bude isto, neka isto bude 20%. I onda ti tu struju u tvojoj Tesli trosis sa efikasnoscu od 90% (realno je oko 80%, ali neka ti i ovo bude kako si ti rekao)...
Dakle, po ovim ciframa, u Srbiji,
SUS auto radi na benzin/dizel sa efikasnoscu od 20%
Tesla radi na ugalj sa efikasnoscu od 18%
I to je realnost, i kraj svake diskusije o efikasnosti. I to je razlog zasto su elektro-kola propala prvi put, pre 100 godina, kad su isto bila u modi kod tadasnjih hipstera.
A u vodu pada i prica o zagadjenju, posto isti taj Obrenovac vise zagadi iz dimnjaka po kolicini energije za voznju jedinh kola, nego tipican dizel iz auspuha.
(Krle, 30. april 2021 17:11)
1. Ni jedan SUS motor u realnim uslovima ne prelazi 22% iskorišćenja energije. Benzin se proizvodi sa oko 80% efikasnosti. To znači da iskorišćenje SUS motora pada za 20%. Tako da je energetska efikasnost pretvaranja hemijske energije sirove nafte u kinetičku energiju automobila oko 18%. Najviše energije se gubi u samom sus motoru gde 75-80% se gubi na toplotu.
2. Parne turbine u termoelektranama rade sa 80% do 90% efikasnosti. U prenosu su gubici u proseku od 8 do 15%. Efikasnost el. motora je od 83 do 92%, ali uzmimo samo efikasnost EV koja se kreće oko 77% jer ima i drugih gubitaka ( kod punjenja, zagrevanje baterija i sl). Kod EV se, znači, efikasnost pretvaranja energije iz goriva u termo elektranama u kinetičku energiju auta kreće izmedju 32% i 49%. Ovaj procenat efikasnosti nemerljivo raste korišćenjem obnovljivih izvora energije (hidro, vetar, sunce...).
3. Što se tiče zagadjenja, to vam serviraju priču da je ono iz auspuha zanemarljivo u odnosu na TE, jer vam državni budžet u velikoj meri zavisi od akciza na prodaju derivata. Sa sadašnjom kolićinom automobila (posebno dizelaša) i starosnom strukturom automobila (plus kasapljenje izduva) to zagadjenje je barem 50% onog iz TE.
pre 2 godine
Ženina baba je živela 92 godine u Francuskoj ulici koja je jedna od najzagađenijih u Bgd i do zadnjeg dana bila zdrava kao dren.
(Kole, 30. april 2021 13:26)
Pa zasto je umrla onda?
pre 2 godine
Vidim, da ovde komentarise 80% vas, koji ste svoje Tesle prodali, i vratili se nazad na Golf 4.
(Slovenac, 30. april 2021 10:03)
Ne, vratili se Golf 2, dizlo.?
pre 3 godine
Relevatnija metrika je koliko ljudi nastavljaju da se voze njima u odnosu na vozila sa motirima SUS. U tom kontekstu može da ispadne da je kod manjih domaćinstava sa jednim automobilom gubitak skoro 100%, a kod bogatijih domaćinstava sa više vozila taj procenat nešto manji. Ali njihova studija ne pruža podatak koliko se ta vozila stvarno i voze u odnosu na druga u domaćinstvu. Tu bi mogao da pomogne proizvodjač jer uz tuce servisa koji idu uz njih prate i korišćenje vozila.
pre 2 godine
@spinaker Pošto svi inače tegle svojim kolima čamce, zaključak je da je EV đubre.
pre 2 godine
@Toronto
Pošto vidim da ste informisani, objasnite nam kako je vazduh u Beogradu bio jednako lošeg kvaliteta i prošle godine tokom policijskog časa kada dve nedelje gotovo da nije bilo automobila na ulicama?
Zašto je u londonu posle drugog svetskog rata , kada je bilo mnogo manje automobila, umrlo nekoliko hiljada ljudi od smoga i zašto su zabranili loženje uglja a ne vožnju automobila?
Da li znate koliko % emisije gasova staklene bašte potiče od automobila a koliko od gajenja stoke?
Unapred zahvalan!
pre 2 godine
Lexus je luksuzni ogranak toyote. Sto se tice kvakliteta, japanac je 1,2i3.
Ne pasu isti delovi,kao sto procitah negde. Vi vozite golfa i dalje, nek vas klepa svabija...
pre 3 godine
tolike godine se prave elektro automobili i niko da se seti...
(ziko, 29. april 2021 16:32)
E baš su glupitiljudiinženjeri...
pre 2 godine
Svi komentari vezani za EV se završe isto. Jedni dižu EV u nebesa i frljaju se formulama iz fizike i mehanike i ne može da prodje bez pominjanja konja i zaprega, drugi misle da su benzin i dizel neprevazidjen i opet iznose neke kvazi-činjenice plus svoje uverenje da je to sve maslo “eko terorista” i treća grupa koja forsira gas i misli da je ispala najpametnija. Jedno vreme sam se i sam pecao i iznosio svoje mišljenje, trudeći se da budem objektivan i realan, ali mi je sada samo zabavno da pročitam sve komentare i utvrdim koliko brzo će svako zauzeti svoju busiju. A proizvodjači samo trljaju ruke, nije njima važno šta se kupuje, samo dok se kupuje, praviće oni automobile i na pedale ako treba…
pre 2 godine
@spinaker- uf druze gde bas dva planinska prevoja i jos vuces i jedrilicu. Sva sreca pa milijarde ljudi na svetu spada u tvoju kategoriju, dve planine i jedrilica.
Moze se reci da tvoj primer i dalje nije resiv sa EV. Ali ti spadas u 0.0001% populacije kojima EV, sa sadasnjom tehnologijom, ne ispunjava zacrtane zelje.
Pogledaj, to jest vrati se malo na primer prosecnog Srbina. Vozi po lokalu, maksimalno 30 km na dan i to od posla i nazad, jednom u par meseci produzeni vikend na Zlatibor ili u neku banju, vikend u neko selo oko BG ili NS i jednom godisnje u CG ili Grcku.
E sad, za 99% predjenih kilometara svaki danasnji nov EV (Tesla 3, Y, S, X, ID3, ID4, ID5, ID6, Hyndai Kona i Ioniq5, Skoda Enyaq, Nissan Leaf+ i Ariya, Kia Niro, Peugeot e208, e2008, e3008, Opel eCorsa i eAstra, Renault Zoe...) je potpuno dovoljan. I dalje je za sve (sem za Tesle) generalni problem "kako do Grcke" ali za sve ostale opcije vise nema problema. Sem jednog. Cena. Golf 8 je 20000 evra, isti takav ID3 je 40000 evra.
A realna cena ID3 je isto 20000 evra ali proizvodjaci skidaju OZBILJAN kajmak! Baterija od 60kw je oko 8000 evra. Elektro motor i ostatak pogona je bagatela max 2000 evra. A sasija i skoljka ni 3000.
A kajmaaaaak samo kaplje. Ali moze im se. Jos uvek.
pre 2 godine
@ (Spinaker, 30. april 2021 23:27)
Postde ti Redneck na kraju.
pre 2 godine
@ (Krle, 30. april 2021 17:11)
Iskoristivost termoelektrana je minimum 5-10% veca nego kod SUS motora. TE na gas ide i do 60%
pre 2 godine
@Marko
Prosečan srbin iz Čačka možda ide u obližnje selo, ali prosečan srbin iz NS ide u selo u bosni, a do tamo EV ne dobacuje.
Šalu na stranu, mislim da je pravilan redosled napraviti infrastrukturu za EV pa onda reklamirati samo vozilo, ne obratno. U samo tekstu piše da se na SUS vraćaju oni koji ne mogu da pune EV kod kuće, a to je ogromna većina u BG, NS, Nišu i sličnim gradovima.
Što se tiče države, smešno je i pomisliti da ne mogu akcize sa nafte da pomere na struju. Da li EV mogu da budu jeftinija? Verovatno, ali zašto bi se odrekli zarade kada i ovako sve prodaju?
pre 2 godine
spinaker Pošto svi inače tegle svojim kolima čamce, zaključak je da je EV đubre.
(T2, 1. maj 2021 01:15)
Ja vidim ovo drugačije. Muslim da je spinnaker prezentirao svoj slučaj koji ilustruje generalni problem ev vozila.
Ev nije djubre ali he beskoristan u određenim situacijama.
pre 2 godine
Kucajte na guglu “range anxiety”, opstepopularna stvar narocito u Kaliforniji gde je sve krcato i (elektro) automobilima i punjacima. Za zezanje kuća/posao ako imate i dvoriste da punite preko noći i može da bude ok ali ići negde dalje pa stati u guzvi pa jos ako je hladno, ma katastrofa. Automobili nisu nikad bili krcatiji opremom (po meni dosta toga je potpuno nepotrebno ali ajd), a sa ovakvom tehnologijom baterija i tendencijom na prelazak na takvu voznju trebalo bi vratiti se na nivo automobila iz 60ih/70ih, samo farovi (tj. sijalice napred/nazad)i to je to, klot auto pa mozda i dogura 400km u idealnim uslovima.
pre 2 godine
@ (Spinaker, 30. april 2021 23:27)
Postde ti Redneck na kraju.
(GuA, 1. maj 2021 06:08)
Pre bih rekao pragmatik. Redneck je sorta koja vozi duali to prodavanice da kupi Budweiser ili Miller.
72 Komentari
Sortiraj po: