Aktuelno

Nedelja, 07.03.2021.

09:01

Kako se pravilno proverava nivo ulja u motoru

Izvor: B92

Kako se pravilno proverava nivo ulja u motoru IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Srđan BL

pre 3 godine

Robi
Motor u dobrom stanju, koji ne radi samo na kratkim relacijama tj. dostize radnu temperaturu (pogotovu dizel koji redovno odradjuje regeneraciju DPF-a) nema problema sa "fuel dilution", odnosno razgradnjom ulja gorivom koje prodire u ulje, kao i vodenim kondenzom...

Robi

pre 3 godine

Nivo ulja se proverava kako Bog zapoveda,a to je u svakom posebnom slucaju iskljucivo-tehnicko uputstvo za vozilo, i to je jedini zakon. Inzenjeri koji su osmislili,konstruisali i ispitali motor,zajedno sa odgovarajucim uljem. Mora malo i da trosi, ovi sto se kunu da im ne trosi-malo neka citaju,razumem ja da oni nisu inzenjeri,ali moze malo i da se procita nesto...mozda cuju za "fuel dilution" pa onda ce ukapirati zasto im ne trosi nista ulja (sto je nenormalno i nemoguce,ali 'ajde). Stigao ovde neki citalac do Meseca=384.800km i nista mu ne trosi masina ulje, pa to je tek mit.

joca

pre 3 godine

Da jevzno kontrolisati nivo ulja jeste jer ulje radi veoma važne stvari u motoru podmazuje lezajeve smanjuje temperaturu habajucih delova potrošnja ulja je normalna stvar to je znak da motor nešto radi koliko troši to je već drugo pitanje ja sam vozio Golfa ll trošio je na500 km 700 grama kada sam pitao majstora šta da radim kazao je dodaj ulje i ne menjaj ga tako sam ga vozio 15000 i prodao ali to je čuvena dvoooojka golfic

XXL

pre 3 godine

Zanima me čemu služe uljne pare koje se stvaraju u motoru u toku rada? Obzirom da sam neuk i laik pa bi voleo da to neko edukovan u kratkim crtama objasni i koliko su bitne za rad motora. Pogotovo kada neko kaže da mu automobil ne 'troši' ulje što se smatra dobrim je l'? Hvala.

Srđan BL

pre 3 godine

Potrosnja ulja zavisi od konstrukcije motora, potom od stila voznje, kilometraze... Svako ko kaze da motor mora trositi ulje laze (ili na taj nacin pravda potrosnju ulja na svom autu). Ima motora koji trose, ima ih koji na 10-15000km nece ni kap potrositi, cak dva identicna motora... Sve ovo znam iz licnog iskustva.

nikola

pre 3 godine

Sluzbeni 500L, 1.4 benzin, troskari od 100-300ml na 1000km (vise kada je na autoputu, tada bas posrce), a na sipki od minimuma do maksimuma je razlika nesto preko pola litra.

U servisu kazu da je to normalno za nove benzince, ali meni je stvarno nenormalno da se u novim kolima vozas sa kanticom od ulja u gepeku.
(Djorke, 7. mart 2021 12:33) #
Vozim isti auto, doduse ne sluzbeni nego licni. Trosi oko 700gr izmedju dva servisa koja radim na tipa 12-13K

Aca

pre 3 godine

Oduvek govorim evo vec 15 god.nije strasno kad motor trosi ulje mozrs da teras tako mnogo,mnogo,mnogo...mnogo je preko 1L na 1000kmmada neki proizvodjaci kazu i da 1L na 1000km je dozvoljeno al ja ne bih iso preko toga.Mnogo je gore kad trosi vodu tad mota da ga opravljas da vidis sta je jer tako ne mozrs da vozis a potrosnja ulja je blago receno zivo sranje oa cak i da trosi 2 L na 3000km dolijes,kolko je ulje danas 500 do 700din.Dzaba.A nisu rekli kolko ulja nestane kad dodje do minimum na sipci i kolko jos ima u motor.

Nisam ja vec ovaj iza mene!

pre 3 godine

Lično iskustvo, ml500 iz 2002 je imao se Sore za merenje količine i kvaliteta ulja. Merenje je omogućeno na hladmom ili zagrejanom motoru.
BMW 335 iz 2013 nema opciju za manuelno merenje već camo sensore. Merenja moguća samo na zagrejanom motoru.
Što se lampica tiče, instrument tabla samo indikuje gubitak uljnog pritiska koji može da nastane iz više razloga.

Gagi

pre 3 godine

Motor koji ne troši ni malo ulja znači da nema dobro podmazivanje hilzni i hlađenje karika jer se iste hlade uljem. Bitno je da je ta potrošnja razumna i u okviru fabričkih specifikacija.

Пузи

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.
(Boban, 07. mart 2021 09:50)

наше службене октавије претходне генерације (1,4 и 1,5 турбо) троше много више али кажу да је то нормално и нисмо ни рекламирали а између две замене досипамо обавезно барем два до три пута по литар.

Srđan BL

pre 3 godine

Provjeravam ulje na svim vozilima najcesce kada je motor hladan i kada je prethodno radio dovoljno da je bio na radnoj temperaturi. Tako sam najsigurniji da se svo ulje dok je "žitko" slilo u karter. Osim toga pri provjeri na hladno ulje se jasnije vidi na kontrolnoj sipci, jer je gusce. Mada i pri provjeri na topal/vruc motor nema neke velike razlike u odnosu na hladno, mozda 1-2mm. Nesto ne vjerujem u paljenje na par minuta pa provjeru, ipak mislim da se manji dio ulja nece spustiti u karter...

Dr Cunga Lunga

pre 3 godine

@(Neca, 7. mart 2021 15:00)

I tako ja predjoh 200 hiljada km za 10 godina i nijednom mi auto nije trosio ulje, drugi vlasnik ga vozi i nema nikakvih problema isto.

Rodion Gataulin

pre 3 godine

@(bule, 7. mart 2021 13:36)

A4 2.0tdi euro 5 sam imao pre sadašnjeg auta i imao je tu elektronsku proveru nivoa ulja preko ekrana multimedije. Ali istovremeno (to što ste pitali u komentaru), postoji i cev na motoru u koju u servisu mehaničar gura (svoju specijalnu) šipku (ima klizne graničnike min-max koje podesi prema tipu motora, moj je bio tip CAGA). Na cevi je (čini mi se! ali bilo je odavno) ima žuti plastični čep. Znači može i ručna provera - ali samo u servisu jer nema šipke. E sad, da li ima negde da se kupi takva šipka i gde - ne znam (verovatno ima), ali i da ima, morate da znate tačan tip motora po šifri da bi podesili graničnike za min i max nivo. Moje iskustvo je da 2.0tdi ne troši ulje između servisnih intervala (doduše ja uvek radim mali servis na godinu dana nezavisno od kilometraže). Nadam se da Vam ovo može biti od nekakve koristi.

Fahrer

pre 3 godine

merim tako sto dam kontakt pritisnem taster i na displeju se prikaze Ok
u slucaju da treba da se dolije prikaze -0.3 ili -0.5
predvidjeno je da se koristi dok je motor hladan u protivnom prikazuje da treba sacekati
realno, radi se o Mercedesu starom 20 god.
naravno da ima sipku za merenje ali vozacu je sasvim dovoljno ovo
uostalom procena kolicine ulja na osnovu sipke i razmaka izmedju min i max je klasicno nagadjanje

Boki

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.
(Boban, 07. mart 2021 09:50)
@Boban
Vozim Oktaviu 3 i ne trosi ni gram ulja, ni jedan gram.

Splavar

pre 3 godine

Ne slusati uputstva proizvodjaca, njima je u interesu da vam auto kratko traje. Moj bi navodno trebalo menjati na 7k milja. Menjam cim predjem 5, pola sata posla. Nisam morao dolivati nijednom, a na cajgeru je 115k milja, japanac od 8 godina. Normalno da povremeno proverim nivo i iskljucivo koristim sinteticko ulje. Promenicu uskoro zubcasti kais i pumpu za vodu i teracu ga bar jos 10 godina, nadam se. Mislim da je bolje o tome napisati tekst jer mnogo ljudi tu preventivu zanemare, a posledice su slicne kao da ste vozili bez ulja ako vam kais pukne

Bojan

pre 3 godine

Kupio sam Tojota Corolu staru 15 godina, sa 140 000 km. Prešao sam za 5 godina još oko 120 000. Ne da nije trošila ni malo ulja, nego je staro ulje bilo skoro iste boje kao novo.Jedva da je malo potamnelo. Bila je u svemu super i vozio bih je sve gok ide, ali sam je prodao zbog selidbe.

koronarius

pre 3 godine

Pozeleo sam da kupim Tiguana 2.0 tsi. Pitao za savet majstore, svi do jednog se hvatali za glavu i rekli mi da to trosi najmanje litar ulja na 1000 km. Ok rekoh, kupio sam Hondu i ne znam gde se meri ulje. Kada ga menjaju na servisu, i dalje je zelenkaste boje.

hm

pre 3 godine

@gagi
Pa bas to što si i sam rekao, ima automobila koji uopste ne trose ulje, dok sa druge strane ima onih kojima je normalno da troskare ulje. U startu nisam zeleo da pominjem drendove, ali kada vec delimo iskustva ovde, u pitanju su automobili Reno i Toyota, ukupno 6 modela i svi su bili dizelasi. Cetiri od njih su kupljeni novi ili sa malom kilometrazom, dok su dva Renoa bili iz uvoza, kilometraze nepoznate.

Veliki brat

pre 3 godine

Najbolja je varijanta da se nivo ulja drzi do max ili uvek blizu max.
(C i n i k, 7. mart 2021 10:06)

Ne, to se radi samo kad voziš autoputem duge relacije, npr. ideš na letovanje i sl., ili ako si npr. gastabajter u Nemačkoj pa gaziš do daske autoputem na putu do Srbije.

Za "normalnu" vožnju se sipa otprilike do sredine i dovoljno je za gradsku vožnju, ako se auto često vozi na otvorenom, može malo više, ali nema potrebe do maksimuma ili blizu maksimuma - to se sipa samo zato što je pri vožnji na visokim obrtajima potrošnja ulja viša, pa da vam se ne desi da se na autoputu negde u nedođiji upali lampica za ulje; mada se i to lako rešava, uvek u gepeku imajte litar ulja, i nema problema.

iv

pre 3 godine

Zar se ne upali lampica kad dotakne minimum i onda sipaš,najbolje da ću na svakih 500km da proveravam,ajd leti kad sam dokon,al zimi...
kad bi sve tako radio,onda bi mogao da počnem i servise male da radim,dok se ne izvezbam za velike.

Alex

pre 3 godine

A zašto onda pri zameni ulja, serviser meri nivo sipanog ulja na hladnom motoru? On ne ide okolo da zagreje motor pa da proveri nego odmah tu vidi jel treba još malo i koliko. Dakle , samo na hladnom motoru.

duke nukem

pre 3 godine

Moja prva alfa 147 2.0 benzin. Procitao ja uputstvo, 5 min nakon gasenja kad je vruc motor meriti. Uvek tom metodom bilo skoro pa na max. Oteram auto kod majstora da ocisti dizne, proverio kad je hladan ulje, falilo 3 litre. Epilog - polugeneralna jer je trosio preko litar na 1000km. Posle polugeneralne popa litre na 1000km. Sadasnja 147 isto 2.0 benzin, skoro 300.000km na satu trosi 200ml na 10.000km.

Neca

pre 3 godine

Kada motor ne trosi "ni kap" ulja izmedju dve zamene je gore nego kada malo trosi. Klipni mehanizam po svojoj konstrukciji trosi ulje. Ukoliko se to ne manifestuje od zamene do zamene, znaci da se u korito motors sliva gorivo, sto je mnogo gore!

zadovoljan

pre 3 godine

Oktavija TSI 150.
Više ne merim uopšte. Sipam litar na svake oko tri hiljade. U servisu kažu da je sve do pola litre na hiljadu normalno. Prešao osamdeset hiljada.

Shkot

pre 3 godine

Moj Volvo nema šipku, ali i dalje postoji mogućnost elektronskog mjerenja nivoa ulja preko instrumente table.Tako da nije tačno, da auta bez šipke imaju samo lampicu za nizak nivo ulja.

Lako

pre 3 godine

Proverava se tako što se pogleda merač najbolje kada je motor hladan i na ravnom. Kada vidiš da fali dospeš, naravno ulje iste gradacije. Tako radim već 27 godina a vozio sam svašta. Nikada nisam imao problem zbog nedostatka ulja.

bule

pre 3 godine

Pitanjce za one koji umaju iskustvo u tome. Audu A4 karavan da konstatujemo provera ulja se vrsi na skrin displeju elektronski. Pitanje glasi, postoili skrivena zica za manuelnu poroveru kolicinu ulja ili nesto sasvim trece, ili nista osim... Posto zivim u inostranstvu kada odem u salon nikada nemam prilike da razgovaram sa mehanicarima kao kod nas, oni su uvek na drugom kraju kada pitam one razvodnike u kancelarijama oni samo slezu ramenima.

Popokatepetl

pre 3 godine

Vozili smo skodu 1.2 htp, sa tri cilindra, trosila je poprilicno ulja na auto-putu,napravis 400 km i moras da sipas do vrha, motor presao 100 000 pravih. Nakon toga kupili c30, D2 motor, na 12 000 km na koliko menjam ulje, vozilo potrosi 200 grama ulja, motor presao pravih 300 000 km. Eto cisto da podelim iskustvo.Pozz

Djorke

pre 3 godine

Sluzbeni 500L, 1.4 benzin, troskari od 100-300ml na 1000km (vise kada je na autoputu, tada bas posrce), a na sipki od minimuma do maksimuma je razlika nesto preko pola litra.

U servisu kazu da je to normalno za nove benzince, ali meni je stvarno nenormalno da se u novim kolima vozas sa kanticom od ulja u gepeku.

gagi4

pre 3 godine

Punih petnaest godina, vozio sam i vozim najpre auto jednog francuskog proizvođaca, a već preko deceniju automobile jednog japanskog proizvođača i nikada nisam dosuo niti 1 dl ulja između redovnih servisa.
(hm, 07. mart 2021 10:04)

Sta hoces da kazes, ne razumem? Lepo pise i u tekstu, postoje gomila motora koji trose ulje, ne zato sto su losi, vec su tako projektovani! Evo, recimo, novi Fiat 1.4 benzinac, potrosi litar na 5000 km, i to tako od prvog dana kada izadje iz fabrike! Imao sam Mercedes E 240 benzin koji je trosio ulje kao benzin, a potpuno ispravan motor! U uputstvu za upotrebu mog auta, pise, da se 600 ml na 1000 km potrosnje ulja, smatra ispravnim. Tako isto pise i kod mog prijatelja na VW 2.0 tdi!

Milos

pre 3 godine

Noviji automobili obično troskare ulje u ovih par desetina kilometara dok sve, narodski rečeno ne nalegne, a posle prestaju da troše...

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Nakon ovog članka očekujem i onaj o disanju sa detaljnim instrukcijama ..."udahni,izdahni, udahni na nos,izdahni na usta, udahni,izdahni..." Ko kaže da je to banalno?
Uzgred budi rečeno BMW 320 dizel mi je trošio 1 lit.ulja na 10Kkm,a "Civic" 2.2lit dizel ni gram ( 0 ) za 20K km.Da odmah sprečim nagađanja,auti su bili kupljeni novi.Ali zbog navike i dalje jednom mesečno proverim nivo ulja,nivo ostalih tečnosti i pritisak u gumama...prevencije radi.

Harambe

pre 3 godine

Meni u ovlascenom servisu opusteno vec 2 godine zaredom sipaju pogresno ulje. Ove godine sam to provalio kad sam uzeo da zamenim sam mnogo pre redovnog intervala jer mi se nije svidjalo kako auto radi dok je hladan. Ulje je bilo minimum duplo gusce od predvidjenog. U knjizici uredno upisiu da su sipali koje treba.

ng

pre 3 godine

@hmm ono sto mene nervira je sto su izbacili pokazivac temperature. Nemas pojma koliko motoru vremena treba da postigne radnu temperaturu ili da li je uopste postigao.

hm

pre 3 godine

Punih petnaest godina, vozio sam i vozim najpre auto jednog francuskog proizvođaca, a već preko deceniju automobile jednog japanskog proizvođača i nikada nisam dosuo niti 1 dl ulja između redovnih servisa.

XXL

pre 3 godine

Kada merim količinu ulja u motoru mog automobila ispoštujem sve navedene tačke ali grešku pravim kao što i sam text opisuje jer merim ulje kad je motor - hladan. Dobar edukativan i informativni text.

C i n i k

pre 3 godine

Koji god auto/motor, pravilo je da motor pre merenja mora da dostigne radnu temperaturu, onda ugasis auto, sacekas 7,8 min pa tek tada izmeris nivo ulja. Najbolja je varijanta da se nivo ulja drzi do max ili uvek blizu max.

Boban

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.

Harambe

pre 3 godine

Meni u ovlascenom servisu opusteno vec 2 godine zaredom sipaju pogresno ulje. Ove godine sam to provalio kad sam uzeo da zamenim sam mnogo pre redovnog intervala jer mi se nije svidjalo kako auto radi dok je hladan. Ulje je bilo minimum duplo gusce od predvidjenog. U knjizici uredno upisiu da su sipali koje treba.

Djorke

pre 3 godine

Sluzbeni 500L, 1.4 benzin, troskari od 100-300ml na 1000km (vise kada je na autoputu, tada bas posrce), a na sipki od minimuma do maksimuma je razlika nesto preko pola litra.

U servisu kazu da je to normalno za nove benzince, ali meni je stvarno nenormalno da se u novim kolima vozas sa kanticom od ulja u gepeku.

hm

pre 3 godine

Punih petnaest godina, vozio sam i vozim najpre auto jednog francuskog proizvođaca, a već preko deceniju automobile jednog japanskog proizvođača i nikada nisam dosuo niti 1 dl ulja između redovnih servisa.

ng

pre 3 godine

@hmm ono sto mene nervira je sto su izbacili pokazivac temperature. Nemas pojma koliko motoru vremena treba da postigne radnu temperaturu ili da li je uopste postigao.

Boban

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.

Popokatepetl

pre 3 godine

Vozili smo skodu 1.2 htp, sa tri cilindra, trosila je poprilicno ulja na auto-putu,napravis 400 km i moras da sipas do vrha, motor presao 100 000 pravih. Nakon toga kupili c30, D2 motor, na 12 000 km na koliko menjam ulje, vozilo potrosi 200 grama ulja, motor presao pravih 300 000 km. Eto cisto da podelim iskustvo.Pozz

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Nakon ovog članka očekujem i onaj o disanju sa detaljnim instrukcijama ..."udahni,izdahni, udahni na nos,izdahni na usta, udahni,izdahni..." Ko kaže da je to banalno?
Uzgred budi rečeno BMW 320 dizel mi je trošio 1 lit.ulja na 10Kkm,a "Civic" 2.2lit dizel ni gram ( 0 ) za 20K km.Da odmah sprečim nagađanja,auti su bili kupljeni novi.Ali zbog navike i dalje jednom mesečno proverim nivo ulja,nivo ostalih tečnosti i pritisak u gumama...prevencije radi.

gagi4

pre 3 godine

Punih petnaest godina, vozio sam i vozim najpre auto jednog francuskog proizvođaca, a već preko deceniju automobile jednog japanskog proizvođača i nikada nisam dosuo niti 1 dl ulja između redovnih servisa.
(hm, 07. mart 2021 10:04)

Sta hoces da kazes, ne razumem? Lepo pise i u tekstu, postoje gomila motora koji trose ulje, ne zato sto su losi, vec su tako projektovani! Evo, recimo, novi Fiat 1.4 benzinac, potrosi litar na 5000 km, i to tako od prvog dana kada izadje iz fabrike! Imao sam Mercedes E 240 benzin koji je trosio ulje kao benzin, a potpuno ispravan motor! U uputstvu za upotrebu mog auta, pise, da se 600 ml na 1000 km potrosnje ulja, smatra ispravnim. Tako isto pise i kod mog prijatelja na VW 2.0 tdi!

Alex

pre 3 godine

A zašto onda pri zameni ulja, serviser meri nivo sipanog ulja na hladnom motoru? On ne ide okolo da zagreje motor pa da proveri nego odmah tu vidi jel treba još malo i koliko. Dakle , samo na hladnom motoru.

XXL

pre 3 godine

Kada merim količinu ulja u motoru mog automobila ispoštujem sve navedene tačke ali grešku pravim kao što i sam text opisuje jer merim ulje kad je motor - hladan. Dobar edukativan i informativni text.

Milos

pre 3 godine

Noviji automobili obično troskare ulje u ovih par desetina kilometara dok sve, narodski rečeno ne nalegne, a posle prestaju da troše...

Lako

pre 3 godine

Proverava se tako što se pogleda merač najbolje kada je motor hladan i na ravnom. Kada vidiš da fali dospeš, naravno ulje iste gradacije. Tako radim već 27 godina a vozio sam svašta. Nikada nisam imao problem zbog nedostatka ulja.

koronarius

pre 3 godine

Pozeleo sam da kupim Tiguana 2.0 tsi. Pitao za savet majstore, svi do jednog se hvatali za glavu i rekli mi da to trosi najmanje litar ulja na 1000 km. Ok rekoh, kupio sam Hondu i ne znam gde se meri ulje. Kada ga menjaju na servisu, i dalje je zelenkaste boje.

bule

pre 3 godine

Pitanjce za one koji umaju iskustvo u tome. Audu A4 karavan da konstatujemo provera ulja se vrsi na skrin displeju elektronski. Pitanje glasi, postoili skrivena zica za manuelnu poroveru kolicinu ulja ili nesto sasvim trece, ili nista osim... Posto zivim u inostranstvu kada odem u salon nikada nemam prilike da razgovaram sa mehanicarima kao kod nas, oni su uvek na drugom kraju kada pitam one razvodnike u kancelarijama oni samo slezu ramenima.

Bojan

pre 3 godine

Kupio sam Tojota Corolu staru 15 godina, sa 140 000 km. Prešao sam za 5 godina još oko 120 000. Ne da nije trošila ni malo ulja, nego je staro ulje bilo skoro iste boje kao novo.Jedva da je malo potamnelo. Bila je u svemu super i vozio bih je sve gok ide, ali sam je prodao zbog selidbe.

iv

pre 3 godine

Zar se ne upali lampica kad dotakne minimum i onda sipaš,najbolje da ću na svakih 500km da proveravam,ajd leti kad sam dokon,al zimi...
kad bi sve tako radio,onda bi mogao da počnem i servise male da radim,dok se ne izvezbam za velike.

C i n i k

pre 3 godine

Koji god auto/motor, pravilo je da motor pre merenja mora da dostigne radnu temperaturu, onda ugasis auto, sacekas 7,8 min pa tek tada izmeris nivo ulja. Najbolja je varijanta da se nivo ulja drzi do max ili uvek blizu max.

Пузи

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.
(Boban, 07. mart 2021 09:50)

наше службене октавије претходне генерације (1,4 и 1,5 турбо) троше много више али кажу да је то нормално и нисмо ни рекламирали а између две замене досипамо обавезно барем два до три пута по литар.

Rodion Gataulin

pre 3 godine

@(bule, 7. mart 2021 13:36)

A4 2.0tdi euro 5 sam imao pre sadašnjeg auta i imao je tu elektronsku proveru nivoa ulja preko ekrana multimedije. Ali istovremeno (to što ste pitali u komentaru), postoji i cev na motoru u koju u servisu mehaničar gura (svoju specijalnu) šipku (ima klizne graničnike min-max koje podesi prema tipu motora, moj je bio tip CAGA). Na cevi je (čini mi se! ali bilo je odavno) ima žuti plastični čep. Znači može i ručna provera - ali samo u servisu jer nema šipke. E sad, da li ima negde da se kupi takva šipka i gde - ne znam (verovatno ima), ali i da ima, morate da znate tačan tip motora po šifri da bi podesili graničnike za min i max nivo. Moje iskustvo je da 2.0tdi ne troši ulje između servisnih intervala (doduše ja uvek radim mali servis na godinu dana nezavisno od kilometraže). Nadam se da Vam ovo može biti od nekakve koristi.

zadovoljan

pre 3 godine

Oktavija TSI 150.
Više ne merim uopšte. Sipam litar na svake oko tri hiljade. U servisu kažu da je sve do pola litre na hiljadu normalno. Prešao osamdeset hiljada.

Neca

pre 3 godine

Kada motor ne trosi "ni kap" ulja izmedju dve zamene je gore nego kada malo trosi. Klipni mehanizam po svojoj konstrukciji trosi ulje. Ukoliko se to ne manifestuje od zamene do zamene, znaci da se u korito motors sliva gorivo, sto je mnogo gore!

Srđan BL

pre 3 godine

Provjeravam ulje na svim vozilima najcesce kada je motor hladan i kada je prethodno radio dovoljno da je bio na radnoj temperaturi. Tako sam najsigurniji da se svo ulje dok je "žitko" slilo u karter. Osim toga pri provjeri na hladno ulje se jasnije vidi na kontrolnoj sipci, jer je gusce. Mada i pri provjeri na topal/vruc motor nema neke velike razlike u odnosu na hladno, mozda 1-2mm. Nesto ne vjerujem u paljenje na par minuta pa provjeru, ipak mislim da se manji dio ulja nece spustiti u karter...

Veliki brat

pre 3 godine

Najbolja je varijanta da se nivo ulja drzi do max ili uvek blizu max.
(C i n i k, 7. mart 2021 10:06)

Ne, to se radi samo kad voziš autoputem duge relacije, npr. ideš na letovanje i sl., ili ako si npr. gastabajter u Nemačkoj pa gaziš do daske autoputem na putu do Srbije.

Za "normalnu" vožnju se sipa otprilike do sredine i dovoljno je za gradsku vožnju, ako se auto često vozi na otvorenom, može malo više, ali nema potrebe do maksimuma ili blizu maksimuma - to se sipa samo zato što je pri vožnji na visokim obrtajima potrošnja ulja viša, pa da vam se ne desi da se na autoputu negde u nedođiji upali lampica za ulje; mada se i to lako rešava, uvek u gepeku imajte litar ulja, i nema problema.

Splavar

pre 3 godine

Ne slusati uputstva proizvodjaca, njima je u interesu da vam auto kratko traje. Moj bi navodno trebalo menjati na 7k milja. Menjam cim predjem 5, pola sata posla. Nisam morao dolivati nijednom, a na cajgeru je 115k milja, japanac od 8 godina. Normalno da povremeno proverim nivo i iskljucivo koristim sinteticko ulje. Promenicu uskoro zubcasti kais i pumpu za vodu i teracu ga bar jos 10 godina, nadam se. Mislim da je bolje o tome napisati tekst jer mnogo ljudi tu preventivu zanemare, a posledice su slicne kao da ste vozili bez ulja ako vam kais pukne

Gagi

pre 3 godine

Motor koji ne troši ni malo ulja znači da nema dobro podmazivanje hilzni i hlađenje karika jer se iste hlade uljem. Bitno je da je ta potrošnja razumna i u okviru fabričkih specifikacija.

duke nukem

pre 3 godine

Moja prva alfa 147 2.0 benzin. Procitao ja uputstvo, 5 min nakon gasenja kad je vruc motor meriti. Uvek tom metodom bilo skoro pa na max. Oteram auto kod majstora da ocisti dizne, proverio kad je hladan ulje, falilo 3 litre. Epilog - polugeneralna jer je trosio preko litar na 1000km. Posle polugeneralne popa litre na 1000km. Sadasnja 147 isto 2.0 benzin, skoro 300.000km na satu trosi 200ml na 10.000km.

Shkot

pre 3 godine

Moj Volvo nema šipku, ali i dalje postoji mogućnost elektronskog mjerenja nivoa ulja preko instrumente table.Tako da nije tačno, da auta bez šipke imaju samo lampicu za nizak nivo ulja.

Boki

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.
(Boban, 07. mart 2021 09:50)
@Boban
Vozim Oktaviu 3 i ne trosi ni gram ulja, ni jedan gram.

Srđan BL

pre 3 godine

Potrosnja ulja zavisi od konstrukcije motora, potom od stila voznje, kilometraze... Svako ko kaze da motor mora trositi ulje laze (ili na taj nacin pravda potrosnju ulja na svom autu). Ima motora koji trose, ima ih koji na 10-15000km nece ni kap potrositi, cak dva identicna motora... Sve ovo znam iz licnog iskustva.

nikola

pre 3 godine

Sluzbeni 500L, 1.4 benzin, troskari od 100-300ml na 1000km (vise kada je na autoputu, tada bas posrce), a na sipki od minimuma do maksimuma je razlika nesto preko pola litra.

U servisu kazu da je to normalno za nove benzince, ali meni je stvarno nenormalno da se u novim kolima vozas sa kanticom od ulja u gepeku.
(Djorke, 7. mart 2021 12:33) #
Vozim isti auto, doduse ne sluzbeni nego licni. Trosi oko 700gr izmedju dva servisa koja radim na tipa 12-13K

Fahrer

pre 3 godine

merim tako sto dam kontakt pritisnem taster i na displeju se prikaze Ok
u slucaju da treba da se dolije prikaze -0.3 ili -0.5
predvidjeno je da se koristi dok je motor hladan u protivnom prikazuje da treba sacekati
realno, radi se o Mercedesu starom 20 god.
naravno da ima sipku za merenje ali vozacu je sasvim dovoljno ovo
uostalom procena kolicine ulja na osnovu sipke i razmaka izmedju min i max je klasicno nagadjanje

Dr Cunga Lunga

pre 3 godine

@(Neca, 7. mart 2021 15:00)

I tako ja predjoh 200 hiljada km za 10 godina i nijednom mi auto nije trosio ulje, drugi vlasnik ga vozi i nema nikakvih problema isto.

Robi

pre 3 godine

Nivo ulja se proverava kako Bog zapoveda,a to je u svakom posebnom slucaju iskljucivo-tehnicko uputstvo za vozilo, i to je jedini zakon. Inzenjeri koji su osmislili,konstruisali i ispitali motor,zajedno sa odgovarajucim uljem. Mora malo i da trosi, ovi sto se kunu da im ne trosi-malo neka citaju,razumem ja da oni nisu inzenjeri,ali moze malo i da se procita nesto...mozda cuju za "fuel dilution" pa onda ce ukapirati zasto im ne trosi nista ulja (sto je nenormalno i nemoguce,ali 'ajde). Stigao ovde neki citalac do Meseca=384.800km i nista mu ne trosi masina ulje, pa to je tek mit.

hm

pre 3 godine

@gagi
Pa bas to što si i sam rekao, ima automobila koji uopste ne trose ulje, dok sa druge strane ima onih kojima je normalno da troskare ulje. U startu nisam zeleo da pominjem drendove, ali kada vec delimo iskustva ovde, u pitanju su automobili Reno i Toyota, ukupno 6 modela i svi su bili dizelasi. Cetiri od njih su kupljeni novi ili sa malom kilometrazom, dok su dva Renoa bili iz uvoza, kilometraze nepoznate.

Nisam ja vec ovaj iza mene!

pre 3 godine

Lično iskustvo, ml500 iz 2002 je imao se Sore za merenje količine i kvaliteta ulja. Merenje je omogućeno na hladmom ili zagrejanom motoru.
BMW 335 iz 2013 nema opciju za manuelno merenje već camo sensore. Merenja moguća samo na zagrejanom motoru.
Što se lampica tiče, instrument tabla samo indikuje gubitak uljnog pritiska koji može da nastane iz više razloga.

XXL

pre 3 godine

Zanima me čemu služe uljne pare koje se stvaraju u motoru u toku rada? Obzirom da sam neuk i laik pa bi voleo da to neko edukovan u kratkim crtama objasni i koliko su bitne za rad motora. Pogotovo kada neko kaže da mu automobil ne 'troši' ulje što se smatra dobrim je l'? Hvala.

Srđan BL

pre 3 godine

Robi
Motor u dobrom stanju, koji ne radi samo na kratkim relacijama tj. dostize radnu temperaturu (pogotovu dizel koji redovno odradjuje regeneraciju DPF-a) nema problema sa "fuel dilution", odnosno razgradnjom ulja gorivom koje prodire u ulje, kao i vodenim kondenzom...

Aca

pre 3 godine

Oduvek govorim evo vec 15 god.nije strasno kad motor trosi ulje mozrs da teras tako mnogo,mnogo,mnogo...mnogo je preko 1L na 1000kmmada neki proizvodjaci kazu i da 1L na 1000km je dozvoljeno al ja ne bih iso preko toga.Mnogo je gore kad trosi vodu tad mota da ga opravljas da vidis sta je jer tako ne mozrs da vozis a potrosnja ulja je blago receno zivo sranje oa cak i da trosi 2 L na 3000km dolijes,kolko je ulje danas 500 do 700din.Dzaba.A nisu rekli kolko ulja nestane kad dodje do minimum na sipci i kolko jos ima u motor.

joca

pre 3 godine

Da jevzno kontrolisati nivo ulja jeste jer ulje radi veoma važne stvari u motoru podmazuje lezajeve smanjuje temperaturu habajucih delova potrošnja ulja je normalna stvar to je znak da motor nešto radi koliko troši to je već drugo pitanje ja sam vozio Golfa ll trošio je na500 km 700 grama kada sam pitao majstora šta da radim kazao je dodaj ulje i ne menjaj ga tako sam ga vozio 15000 i prodao ali to je čuvena dvoooojka golfic

C i n i k

pre 3 godine

Koji god auto/motor, pravilo je da motor pre merenja mora da dostigne radnu temperaturu, onda ugasis auto, sacekas 7,8 min pa tek tada izmeris nivo ulja. Najbolja je varijanta da se nivo ulja drzi do max ili uvek blizu max.

Neca

pre 3 godine

Kada motor ne trosi "ni kap" ulja izmedju dve zamene je gore nego kada malo trosi. Klipni mehanizam po svojoj konstrukciji trosi ulje. Ukoliko se to ne manifestuje od zamene do zamene, znaci da se u korito motors sliva gorivo, sto je mnogo gore!

Veliki brat

pre 3 godine

Najbolja je varijanta da se nivo ulja drzi do max ili uvek blizu max.
(C i n i k, 7. mart 2021 10:06)

Ne, to se radi samo kad voziš autoputem duge relacije, npr. ideš na letovanje i sl., ili ako si npr. gastabajter u Nemačkoj pa gaziš do daske autoputem na putu do Srbije.

Za "normalnu" vožnju se sipa otprilike do sredine i dovoljno je za gradsku vožnju, ako se auto često vozi na otvorenom, može malo više, ali nema potrebe do maksimuma ili blizu maksimuma - to se sipa samo zato što je pri vožnji na visokim obrtajima potrošnja ulja viša, pa da vam se ne desi da se na autoputu negde u nedođiji upali lampica za ulje; mada se i to lako rešava, uvek u gepeku imajte litar ulja, i nema problema.

iv

pre 3 godine

Zar se ne upali lampica kad dotakne minimum i onda sipaš,najbolje da ću na svakih 500km da proveravam,ajd leti kad sam dokon,al zimi...
kad bi sve tako radio,onda bi mogao da počnem i servise male da radim,dok se ne izvezbam za velike.

XXL

pre 3 godine

Kada merim količinu ulja u motoru mog automobila ispoštujem sve navedene tačke ali grešku pravim kao što i sam text opisuje jer merim ulje kad je motor - hladan. Dobar edukativan i informativni text.

hm

pre 3 godine

Punih petnaest godina, vozio sam i vozim najpre auto jednog francuskog proizvođaca, a već preko deceniju automobile jednog japanskog proizvođača i nikada nisam dosuo niti 1 dl ulja između redovnih servisa.

Splavar

pre 3 godine

Ne slusati uputstva proizvodjaca, njima je u interesu da vam auto kratko traje. Moj bi navodno trebalo menjati na 7k milja. Menjam cim predjem 5, pola sata posla. Nisam morao dolivati nijednom, a na cajgeru je 115k milja, japanac od 8 godina. Normalno da povremeno proverim nivo i iskljucivo koristim sinteticko ulje. Promenicu uskoro zubcasti kais i pumpu za vodu i teracu ga bar jos 10 godina, nadam se. Mislim da je bolje o tome napisati tekst jer mnogo ljudi tu preventivu zanemare, a posledice su slicne kao da ste vozili bez ulja ako vam kais pukne

Bojan

pre 3 godine

Kupio sam Tojota Corolu staru 15 godina, sa 140 000 km. Prešao sam za 5 godina još oko 120 000. Ne da nije trošila ni malo ulja, nego je staro ulje bilo skoro iste boje kao novo.Jedva da je malo potamnelo. Bila je u svemu super i vozio bih je sve gok ide, ali sam je prodao zbog selidbe.

Boki

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.
(Boban, 07. mart 2021 09:50)
@Boban
Vozim Oktaviu 3 i ne trosi ni gram ulja, ni jedan gram.

gagi4

pre 3 godine

Punih petnaest godina, vozio sam i vozim najpre auto jednog francuskog proizvođaca, a već preko deceniju automobile jednog japanskog proizvođača i nikada nisam dosuo niti 1 dl ulja između redovnih servisa.
(hm, 07. mart 2021 10:04)

Sta hoces da kazes, ne razumem? Lepo pise i u tekstu, postoje gomila motora koji trose ulje, ne zato sto su losi, vec su tako projektovani! Evo, recimo, novi Fiat 1.4 benzinac, potrosi litar na 5000 km, i to tako od prvog dana kada izadje iz fabrike! Imao sam Mercedes E 240 benzin koji je trosio ulje kao benzin, a potpuno ispravan motor! U uputstvu za upotrebu mog auta, pise, da se 600 ml na 1000 km potrosnje ulja, smatra ispravnim. Tako isto pise i kod mog prijatelja na VW 2.0 tdi!

Djorke

pre 3 godine

Sluzbeni 500L, 1.4 benzin, troskari od 100-300ml na 1000km (vise kada je na autoputu, tada bas posrce), a na sipki od minimuma do maksimuma je razlika nesto preko pola litra.

U servisu kazu da je to normalno za nove benzince, ali meni je stvarno nenormalno da se u novim kolima vozas sa kanticom od ulja u gepeku.

duke nukem

pre 3 godine

Moja prva alfa 147 2.0 benzin. Procitao ja uputstvo, 5 min nakon gasenja kad je vruc motor meriti. Uvek tom metodom bilo skoro pa na max. Oteram auto kod majstora da ocisti dizne, proverio kad je hladan ulje, falilo 3 litre. Epilog - polugeneralna jer je trosio preko litar na 1000km. Posle polugeneralne popa litre na 1000km. Sadasnja 147 isto 2.0 benzin, skoro 300.000km na satu trosi 200ml na 10.000km.

zadovoljan

pre 3 godine

Oktavija TSI 150.
Više ne merim uopšte. Sipam litar na svake oko tri hiljade. U servisu kažu da je sve do pola litre na hiljadu normalno. Prešao osamdeset hiljada.

Fahrer

pre 3 godine

merim tako sto dam kontakt pritisnem taster i na displeju se prikaze Ok
u slucaju da treba da se dolije prikaze -0.3 ili -0.5
predvidjeno je da se koristi dok je motor hladan u protivnom prikazuje da treba sacekati
realno, radi se o Mercedesu starom 20 god.
naravno da ima sipku za merenje ali vozacu je sasvim dovoljno ovo
uostalom procena kolicine ulja na osnovu sipke i razmaka izmedju min i max je klasicno nagadjanje

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Nakon ovog članka očekujem i onaj o disanju sa detaljnim instrukcijama ..."udahni,izdahni, udahni na nos,izdahni na usta, udahni,izdahni..." Ko kaže da je to banalno?
Uzgred budi rečeno BMW 320 dizel mi je trošio 1 lit.ulja na 10Kkm,a "Civic" 2.2lit dizel ni gram ( 0 ) za 20K km.Da odmah sprečim nagađanja,auti su bili kupljeni novi.Ali zbog navike i dalje jednom mesečno proverim nivo ulja,nivo ostalih tečnosti i pritisak u gumama...prevencije radi.

Milos

pre 3 godine

Noviji automobili obično troskare ulje u ovih par desetina kilometara dok sve, narodski rečeno ne nalegne, a posle prestaju da troše...

Shkot

pre 3 godine

Moj Volvo nema šipku, ali i dalje postoji mogućnost elektronskog mjerenja nivoa ulja preko instrumente table.Tako da nije tačno, da auta bez šipke imaju samo lampicu za nizak nivo ulja.

koronarius

pre 3 godine

Pozeleo sam da kupim Tiguana 2.0 tsi. Pitao za savet majstore, svi do jednog se hvatali za glavu i rekli mi da to trosi najmanje litar ulja na 1000 km. Ok rekoh, kupio sam Hondu i ne znam gde se meri ulje. Kada ga menjaju na servisu, i dalje je zelenkaste boje.

Gagi

pre 3 godine

Motor koji ne troši ni malo ulja znači da nema dobro podmazivanje hilzni i hlađenje karika jer se iste hlade uljem. Bitno je da je ta potrošnja razumna i u okviru fabričkih specifikacija.

Alex

pre 3 godine

A zašto onda pri zameni ulja, serviser meri nivo sipanog ulja na hladnom motoru? On ne ide okolo da zagreje motor pa da proveri nego odmah tu vidi jel treba još malo i koliko. Dakle , samo na hladnom motoru.

Aca

pre 3 godine

Oduvek govorim evo vec 15 god.nije strasno kad motor trosi ulje mozrs da teras tako mnogo,mnogo,mnogo...mnogo je preko 1L na 1000kmmada neki proizvodjaci kazu i da 1L na 1000km je dozvoljeno al ja ne bih iso preko toga.Mnogo je gore kad trosi vodu tad mota da ga opravljas da vidis sta je jer tako ne mozrs da vozis a potrosnja ulja je blago receno zivo sranje oa cak i da trosi 2 L na 3000km dolijes,kolko je ulje danas 500 do 700din.Dzaba.A nisu rekli kolko ulja nestane kad dodje do minimum na sipci i kolko jos ima u motor.

joca

pre 3 godine

Da jevzno kontrolisati nivo ulja jeste jer ulje radi veoma važne stvari u motoru podmazuje lezajeve smanjuje temperaturu habajucih delova potrošnja ulja je normalna stvar to je znak da motor nešto radi koliko troši to je već drugo pitanje ja sam vozio Golfa ll trošio je na500 km 700 grama kada sam pitao majstora šta da radim kazao je dodaj ulje i ne menjaj ga tako sam ga vozio 15000 i prodao ali to je čuvena dvoooojka golfic

Boban

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.

hm

pre 3 godine

@gagi
Pa bas to što si i sam rekao, ima automobila koji uopste ne trose ulje, dok sa druge strane ima onih kojima je normalno da troskare ulje. U startu nisam zeleo da pominjem drendove, ali kada vec delimo iskustva ovde, u pitanju su automobili Reno i Toyota, ukupno 6 modela i svi su bili dizelasi. Cetiri od njih su kupljeni novi ili sa malom kilometrazom, dok su dva Renoa bili iz uvoza, kilometraze nepoznate.

Srđan BL

pre 3 godine

Potrosnja ulja zavisi od konstrukcije motora, potom od stila voznje, kilometraze... Svako ko kaze da motor mora trositi ulje laze (ili na taj nacin pravda potrosnju ulja na svom autu). Ima motora koji trose, ima ih koji na 10-15000km nece ni kap potrositi, cak dva identicna motora... Sve ovo znam iz licnog iskustva.

Harambe

pre 3 godine

Meni u ovlascenom servisu opusteno vec 2 godine zaredom sipaju pogresno ulje. Ove godine sam to provalio kad sam uzeo da zamenim sam mnogo pre redovnog intervala jer mi se nije svidjalo kako auto radi dok je hladan. Ulje je bilo minimum duplo gusce od predvidjenog. U knjizici uredno upisiu da su sipali koje treba.

Popokatepetl

pre 3 godine

Vozili smo skodu 1.2 htp, sa tri cilindra, trosila je poprilicno ulja na auto-putu,napravis 400 km i moras da sipas do vrha, motor presao 100 000 pravih. Nakon toga kupili c30, D2 motor, na 12 000 km na koliko menjam ulje, vozilo potrosi 200 grama ulja, motor presao pravih 300 000 km. Eto cisto da podelim iskustvo.Pozz

XXL

pre 3 godine

Zanima me čemu služe uljne pare koje se stvaraju u motoru u toku rada? Obzirom da sam neuk i laik pa bi voleo da to neko edukovan u kratkim crtama objasni i koliko su bitne za rad motora. Pogotovo kada neko kaže da mu automobil ne 'troši' ulje što se smatra dobrim je l'? Hvala.

Robi

pre 3 godine

Nivo ulja se proverava kako Bog zapoveda,a to je u svakom posebnom slucaju iskljucivo-tehnicko uputstvo za vozilo, i to je jedini zakon. Inzenjeri koji su osmislili,konstruisali i ispitali motor,zajedno sa odgovarajucim uljem. Mora malo i da trosi, ovi sto se kunu da im ne trosi-malo neka citaju,razumem ja da oni nisu inzenjeri,ali moze malo i da se procita nesto...mozda cuju za "fuel dilution" pa onda ce ukapirati zasto im ne trosi nista ulja (sto je nenormalno i nemoguce,ali 'ajde). Stigao ovde neki citalac do Meseca=384.800km i nista mu ne trosi masina ulje, pa to je tek mit.

ng

pre 3 godine

@hmm ono sto mene nervira je sto su izbacili pokazivac temperature. Nemas pojma koliko motoru vremena treba da postigne radnu temperaturu ili da li je uopste postigao.

bule

pre 3 godine

Pitanjce za one koji umaju iskustvo u tome. Audu A4 karavan da konstatujemo provera ulja se vrsi na skrin displeju elektronski. Pitanje glasi, postoili skrivena zica za manuelnu poroveru kolicinu ulja ili nesto sasvim trece, ili nista osim... Posto zivim u inostranstvu kada odem u salon nikada nemam prilike da razgovaram sa mehanicarima kao kod nas, oni su uvek na drugom kraju kada pitam one razvodnike u kancelarijama oni samo slezu ramenima.

Dr Cunga Lunga

pre 3 godine

@(Neca, 7. mart 2021 15:00)

I tako ja predjoh 200 hiljada km za 10 godina i nijednom mi auto nije trosio ulje, drugi vlasnik ga vozi i nema nikakvih problema isto.

Lako

pre 3 godine

Proverava se tako što se pogleda merač najbolje kada je motor hladan i na ravnom. Kada vidiš da fali dospeš, naravno ulje iste gradacije. Tako radim već 27 godina a vozio sam svašta. Nikada nisam imao problem zbog nedostatka ulja.

nikola

pre 3 godine

Sluzbeni 500L, 1.4 benzin, troskari od 100-300ml na 1000km (vise kada je na autoputu, tada bas posrce), a na sipki od minimuma do maksimuma je razlika nesto preko pola litra.

U servisu kazu da je to normalno za nove benzince, ali meni je stvarno nenormalno da se u novim kolima vozas sa kanticom od ulja u gepeku.
(Djorke, 7. mart 2021 12:33) #
Vozim isti auto, doduse ne sluzbeni nego licni. Trosi oko 700gr izmedju dva servisa koja radim na tipa 12-13K

Rodion Gataulin

pre 3 godine

@(bule, 7. mart 2021 13:36)

A4 2.0tdi euro 5 sam imao pre sadašnjeg auta i imao je tu elektronsku proveru nivoa ulja preko ekrana multimedije. Ali istovremeno (to što ste pitali u komentaru), postoji i cev na motoru u koju u servisu mehaničar gura (svoju specijalnu) šipku (ima klizne graničnike min-max koje podesi prema tipu motora, moj je bio tip CAGA). Na cevi je (čini mi se! ali bilo je odavno) ima žuti plastični čep. Znači može i ručna provera - ali samo u servisu jer nema šipke. E sad, da li ima negde da se kupi takva šipka i gde - ne znam (verovatno ima), ali i da ima, morate da znate tačan tip motora po šifri da bi podesili graničnike za min i max nivo. Moje iskustvo je da 2.0tdi ne troši ulje između servisnih intervala (doduše ja uvek radim mali servis na godinu dana nezavisno od kilometraže). Nadam se da Vam ovo može biti od nekakve koristi.

Srđan BL

pre 3 godine

Provjeravam ulje na svim vozilima najcesce kada je motor hladan i kada je prethodno radio dovoljno da je bio na radnoj temperaturi. Tako sam najsigurniji da se svo ulje dok je "žitko" slilo u karter. Osim toga pri provjeri na hladno ulje se jasnije vidi na kontrolnoj sipci, jer je gusce. Mada i pri provjeri na topal/vruc motor nema neke velike razlike u odnosu na hladno, mozda 1-2mm. Nesto ne vjerujem u paljenje na par minuta pa provjeru, ipak mislim da se manji dio ulja nece spustiti u karter...

Пузи

pre 3 godine

Vozio Fiat stila od 100 000 do 340 000, ulje ne troši , golim okom nevidljiva promena na meraču na 10 000 km pri zameni. Škoda octavia, sad je na 200 000 , litar od zamene do zamene na 10 000. Trošila je i kao nova oko 700 ml. Piše i u uputstvu da troši.
(Boban, 07. mart 2021 09:50)

наше службене октавије претходне генерације (1,4 и 1,5 турбо) троше много више али кажу да је то нормално и нисмо ни рекламирали а између две замене досипамо обавезно барем два до три пута по литар.

Nisam ja vec ovaj iza mene!

pre 3 godine

Lično iskustvo, ml500 iz 2002 je imao se Sore za merenje količine i kvaliteta ulja. Merenje je omogućeno na hladmom ili zagrejanom motoru.
BMW 335 iz 2013 nema opciju za manuelno merenje već camo sensore. Merenja moguća samo na zagrejanom motoru.
Što se lampica tiče, instrument tabla samo indikuje gubitak uljnog pritiska koji može da nastane iz više razloga.

Srđan BL

pre 3 godine

Robi
Motor u dobrom stanju, koji ne radi samo na kratkim relacijama tj. dostize radnu temperaturu (pogotovu dizel koji redovno odradjuje regeneraciju DPF-a) nema problema sa "fuel dilution", odnosno razgradnjom ulja gorivom koje prodire u ulje, kao i vodenim kondenzom...