Ponedeljak, 08.02.2021.

11:39

Uslovi života na Marsu su slični Zemljinim: Ipak, nećemo tako skoro otići VIDEO

Izvor: B92

Uslovi života na Marsu su slièni Zemljinim: Ipak, neæemo tako skoro otiæi VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Toliko se zuri da se ode na taj Mars i da se zivi tamo, kao da je zemlja obecana. Umesto toga, hajde da se pobrinemo da nasa planeta bude dobra za zivot.

sir oliver

pre 3 godine

Ipak treba i fizika, bar za 7 razred! Normalni pritisak na Zemlji je 1 atmosfera, a u gumama recimo 2,5 atmosfera! Razlika izmedju unutrasnjeg i spoljnog pritiska je 1,5 atmosfera i na toliko bi trebalo naduvati gume, ako su u vakuumu! I koga briga kako sad izgleda taj automobil, to je bio reklamni potez i eksperiment koji je doveo do x-linka!

Smuleco

pre 3 godine

Samo je temperatura donekle slična onoj na Zemji, i to u području Marsovog ekvatora, gde temperatura može tokom dana, u određenom periodu godine, zaista da bude prijatnih 25 stepeni C. Sve ostalo je različito, pa čak i sastav Marsovog tla, koje sadrži u skoro u svim delovima ove planete, velike količine perhlorata, a kojih u tlu na Zemlji ima u tragovima.

2 muve

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...
(Ja, 08. februar 2021 23:00)

Mozda da posaljemo gore navijace Partizana i Zvezde, oni su poznati po pravljenju dobre atmosfere.

Vladimir

pre 3 godine

Upravo bi se to desilo...
Što je lepo prikazano u Totalnom Opozivu sa Švarcijem.
Na snimanju ovog filma bilo je angažovano dosta naučnika kako bi se što verodostojnije iskopiralo okruženje na Marsu.

Haha... Da li su i za scene teraformiranja koristili usluge i savete tih nazovi naucnika? :)

Bosko

pre 3 godine

I kad se probudi a ono moja ruka na zeninom ramenu Kakav mars i kakvi bakraci. Dlakava laz iz kakve kuhinje izlaze ove bezumice nemogu ovaj virus da otkriju a del da odu na navodno neku drugu planetu?!!

Milan

pre 3 godine

Живо ме интересује како човек може да насели место са температуром од минус 130, сто пута мањом густином вазуда, са недовољно кисеоника, итд... Или је план да се живи у сондама и скафандерима? То можемо и овде... Или да ми уредимо атмосферу Марса како нама одговара а не можемо ни озон да одржимо на Земљи...
(Закржљала расо, 8. februar 2021 21:56)

E vidis, problem ozonske rupe je resen, samo nikad nije bilo u vestima, bar ne onim intenzitetom kojim izvestavahu o nastajanju nekog problema. Isto kao sto nije bilo vesti da sida vise nije smrtonosna bolest i da moze da se zivi sa njom. Isto kao sto nije vest kad avion sleti na odrediste, vec kad se srusi. Problem klimatskih promena nije naucno, vec politicko.

joca lazic

pre 3 godine

Neverovatno ,kakve sve gluposti ljudski mozak moze da izbaci.Sestro draga pa tamo ne moze da se dise od ugljen dioksida (ako je verovati nauci)plus pritisak,plus temperetura ali ima vas kvazi pametnih takozvanih istrazivaca koji opet pricaju kojekakve nebuloze.Debilizam..

dzoni

pre 3 godine

Realno je za nekih 10 godina.. Prvo da bi poslao ljude treba ti mnogo veca tezina letelice nego ove robotske misije.. Problem je kako usporiti jer na marsu je mnogo retka armosfera da bi te ona usporila a da bi usporio raketnim motorom nema dovoljno goriva za neke vece tezine jer sto je letelice teza treba vise goriva.. Ovo sve do sad je bilo do 3-4 tone a za ljudsku posadu ti treba jedno bar 30-40 tona .
Tako npr za SpaceX starship ako postaje operativan morace da ima cak 3 dopune gorive u zemljinoj orbiti da bi imao dovoljno za put I sletanje Mars.
I tamo kad sleti ne bi imao goriva za nazad vec bi morali da naprave gorivo na marsu sto I nije toliko tesko jer na marsu ima sve sto je potrebno.

NYC

pre 3 godine

Знам да се ова чињеница не уклапа у твој тренд воршиповања Америке, али прва сонда која се спустила на Марс била је совјетска, 1971. године. Сад настави да препричаваш синоћни Супербол, сигуран сам да је било ванвременски...
(питам за друга, 8. februar 2021 20:26)

!971. je dve godine nakon što je Neil Armstrong kročio na mesec.

I 5 godina nakon što se sovjetska Luna 9 spustila na Mesec.

https://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/lunarussr.html#:~:text=The%20two%20successful%20series%20of,from%20the%20Luna%2021%20Orbiter.

cento

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...
(Ja, 8. februar 2021 23:00)

Top komentar 😂😂😂.

Borg

pre 3 godine

Ne može čovek da ode ovim tempom i da se spusti na Mars , pa minimum do 2100 .
Jednostavno nemamo mi danas takvu tehnologiju veštačkog preživljavanja koja bi se oduprela Marsovim fizičkim uslovima . Čovek na Marsu ne može živeti u hangarima kako je to prikazano na filmovima zbog hiljadu stvari koje bi krenule naopako.
Pravi život na Marsu može se sprovesti samo biološko kibernetičkom promenom čoveka a ovim tempom u nauci to će biti moguće možda tek polovinom 22 veka .

CATAPA

pre 3 godine

Kada bi Zemlju ošinuo jedan pristojan asteroid, ne mora ni kapitalac, vrlo brzo bi kolonije na Marsu postale prioritet i najvećih sadašnjih kritičara.

Lisica uvek ima dva izlaza iz jazbine mada koristi samo jedan. Lisice su mudra stvorenja. Ne treba ni ljudima Mars da bi ga trajno naselili, nego da jednom ponovo mogu da se vrate na Zemlju kada to postane moguće.

Potpuno neshvatljivo! Najveći broj protivnika osvajanju svemira je iz redova hrišćanskih verskih zatucanaca. Izgleda baš nisu razumeli smisao metafore Nojeve barke. I Arku treba sagraditi pre potopa, a ne kada dođe voda do nosa. Pa nije ni Noje bio jedini koji je video da će kišuruna da ih sve potamani, ali je počeo pre kiše i bio uporan. Možda je imao dojavu, ali svejedno je morao da zasuče rukave i pravi brod. Imali su možda i drugi dojavu, ali su "trošili pare na pametnije stvari", pa se podavili.

Neverovatno je kako su neke vitalne stvari bile sasvim jasne drevnim ljudima, a današnjim "pametnima" nisu.

Dr.Makijatosss

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.
(Zastava101Specijal, 08. februar 2021 18:58)

Slazem se brate,samo o kakvim milijardama pricas? Mislis na papirnu hartiju!? To bukvalno nista ne znaci! Ljudska rasa da zeli da spasi ovo sto imamo mogla bi u isto vreme kad i ovo sto sad radi,samo upale koji stampac vise i naštancuju koliko treba! Prosto

Som Tojer

pre 3 godine

Nemoj samo da bušilice odande donesu neke mikro organizme da nam se ne bi desio "Osmi putnik". Ili je to možda i cilj ("Prometheus")?
(Buca Krtalic, 08. februar 2021 23:12)

Čovek je ovoj planeti na kojoj sada živimo "osmi putnik"...

Ja

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...

motakone

pre 3 godine

Mars je mrtva planeta, cak i sa vodom ispod zemlje i sa mikrobnim oblicima zivota ( verovatnim ). Jezgro se ohladilo, planeta nema zastitu od suncevog zracenja koje je prosto oduvalo preko 70% atmosfere, u nepovrat. Jedina opcija je ici ispod povrsine, ili praviti kupole na povrsini. Koliko smo tehnoloski daleko od ovih resenja , toliko je i ekonomski neisplativo. Karta za Mars je u ovom trenutku, a i vertovatno u narednih 30-50 godina , karta u jednom pravcu.

Buca Krtalic

pre 3 godine

"Misija NASA je sedam meseci letela tamo. Specijalne bušilice su pravljene da ne bi slučajno neki mikroorganizmi sa Zemlje tamo dospeli", rekla je.

Nemoj samo da bušilice odande donesu neke mikro organizme da nam se ne bi desio "Osmi putnik". Ili je to možda i cilj ("Prometheus")?

Tabasco

pre 3 godine

Ljudska biča nisu kreirana za svemir. I na zemlji im ističe vrijeme. Samo roboti mogu opstati gore bez posljedica. Dakle bavite se zaštitom planete, a kada se razvije odgovarajuća tehnologija, onda neka neko u dalekoj budučnosti se bavi Marsom....

Posmatrac

pre 3 godine

@JoXim
Ne, ne bi eksplodiralo.
Razlika izmedju pritiska u coveku i vakuumu je 1 atmosfera.
Kad zaronite na 10 metara dubine, razlika coveka i okolinr je 1 atmosfera - pa nismo zdrobljeni.
Takodje potrazite na YT "Space Suit Testing" - snimak nesrece u komori sa vakuumom. Covek se nije raspao, samo se onesvestio usled nedostatka kiseonika.

Ono sto bi se coveku dugorocno desilo je smrt od gusenja i zatim dekompresije - mehurici azota bi pokidali kapilare (dekompresiona bolest). Takodje nakon nekoliko minuta dolazi do kljucanja krvi - zbog nultog pritiska.

Da zakljucimo - svi filmovi i serije koji prikazuju eksploziju ili trenutno smrzavanje tela u vakuumu su pogresni.

Neo@

pre 3 godine

Gde bre da idete!?!?!?!
Pa ovo nisu više fantazije, ovo su budalastine dokonih likova, koji zaludjuje ceo svet!
Neka dotična kaže kako se to na Mars može otići, tj na koji način se može proći tzv. Van Alenovi pojasi koji štite celu zemlju, pa da onda pričamo.

Posmatrac

pre 3 godine

@teorija zavere
Prvo kako znate kakve i koliko su napumpane gume i jesu li uopste prave gume :)

A drugo, jel moze ta guma da se napumpa na 3.5 atmosfera. Moze (nije pametno, ali moze). I kolika je razlika izmedju unutrasnjosti i spoljasnosti gume? 2.5 atmosfera. I zamislite guma nije eksplodirala. Ne treba biti fizicar, matematika 4 razred.

Posmatrac

pre 3 godine

@питам за друга,
Ta sovjetska sonda je prijavila spustanje i nista vise. Nadalje ni jedna sovjetska sonda nije uspela u spustanju na Mars. Misija Fobos je izgubljena znog pogresne komande, Demos je stigao do Marsa i prestao sa javljanjem.

S druge strane sovjetske sonde su uspesno sletele na Veneru i slale podatke. Venera je predvorje Pakla.... Potpuno neshvatljivo zasto na Marsu nisu uspeli.

deki

pre 3 godine

bolje se bavite vi ovom nasom planetom koja propada od otpada i zagadjenosti... Manite se vi marsa i snikersa... Trosite pare na druge planete a u nasu ne ulozite nista da se sacuvamo nekako...

My name is Shone

pre 3 godine

Nažalost nećemo tako skoro otići tamo, jer je neisplativo, a i stanje nauke je takvo da će uskoro 2+2 biti pet, a svako ko se usudi da kaže da je zbir u stvari četiri biće proglašen "rasistom, bigotom homofobom, seksistom..."

Dakle, od istraživanja kosmosa, ili sletanja na Mars nema ništa dok se novac baca na "gender" studije i slična "naučna" istraživanja, koja jelte donose više novca (konzumenti istih istraživanja su potrošači, to nikako ne smemo da smetnemo s uma)

Ps. Nevezano za temu, uskoro ćete saznati da je Kenedija ubila korona (a ne metak atentatora) kao i to da je mač kojim je Miloš Obilić rasporio Murata bio pre toga umočen u rastvor zasićen afričko brazilskim sojem Covid -19.... Sve zahvaljujući "nauci".

Na vama je da verujete, u protivnom sledi optužba za silovanje koje ste počinili koju deceniju pre nego što se i ugledali svet.

Ahtung

pre 3 godine

Kad će Srbija već jednom da se aktivno uključi u istraživanje, a ne samo da se prepričava šta tamo neko drugi radi. Mora Srbija da pobode svoju zastavu po sredini kočića, pa da započne eksploataciju ondašnjih mineralnih resursa!

Закржљала расо

pre 3 godine

Живо ме интересује како човек може да насели место са температуром од минус 130, сто пута мањом густином вазуда, са недовољно кисеоника, итд... Или је план да се живи у сондама и скафандерима? То можемо и овде... Или да ми уредимо атмосферу Марса како нама одговара а не можемо ни озон да одржимо на Земљи...

Aleks

pre 3 godine

Željko Mitrović se ne slaže. Sledećeg neseca pušta u pogon svoj svemirodron moći će da preleti sunčev sistem bez dopune goriva. Test je uspešan od juna kad preleti livadu kod hipodroma.

Mandrak

pre 3 godine

(Petar, 8. februar 2021 18:50)

Posumljavanje pustinja ili Projekat zeleni zid postoji, ali je EKSTREMNO losa ideja koja nije promisljena do kraja. Jedinjenja koja pustinja sadrzi se vetrovima prenose preko okeana i padaju na dzungle juzne Amerike inace poznate kao pluca sveta. Posumljavanjem bi se prekinuo priliv tih jedinjenja i pokrenuo proces izumiranja. I to je jos i najmanji od problema. To bi takodje drasticno uticalo na golfsku struju i izazvalo jos gore posledice po celu planetu...
Mozda je najbolje da ostavimo prirodu da radi svoj posao.

cento

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 8. februar 2021 19:43)

Odmah nakon sto su Ocevi nacije donjeli deklaraciju o nezavisnosti SAD-a 1776,Dzordz Vasington i Tomas DZeferson su naredili da NASA posalje sondu na Mars i obavi ispitivanje.Tako da...

Belmont

pre 3 godine

"Uslovi života na Marsu su slični Zemljinim". Nije bas tako.

Prvo bi morao da se odradi proces teraformiranje.
To je proces recimo kao renoviranje marsove prirode da bude slicna zemljinoj prirodi. Nece nikad biti indenticno, tipa gravitacija, kvalitet vazduha itd.
Sve u svemu bilo bi super da se kolonizuje mars ali pod strogim pravilima i zakonom. Bez religijskih fanatika i ostalog djubreta sto imamo ovde na zemlji za izvoz.

Nego inovatori, idealisti, vredni i pametni ljudi bistrog uma sto teze ka boljem kvalitetu zivota.

teorija zavere

pre 3 godine

"Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti. (Petar)" - Potpuno si u pravu da bi ljudi trebalo da se okrenu Zemlji, a ne svemiru, ali je problem sto se teze krade, ako se radovi izvode na Zemlji. Ovako mogu da prodaju maglu. Da li znate da NASA samo od drzave dobija oko 57 miliona dolara DNEVNO!? A gde lete za te pare? Do svemirske stanice ide ili ruski ili Maskov brod. Ono sto NASA vec decenijama radi je prodavanje magle. Narano, ni drugi nisu bolji. Recimo Mask je poslao automobil u orbitu. Nisam fizicar, pa neka mi neko ko se bolje razume objasni kako je moguce da gume ne eksplodiraju? U svemiru je skoro apsolutni vakuum, a gume se obicno naduvaju na 2,1 atmosferu. Zbog vakuuma je u svemiru hladno, ali kada suncevi zraci naidju na gustu materiju onda je zagrevaju. Metal bi trebao da se zagreje preko 200 C. Na koju foru bi preziveli plasticni koji dodiruju zagrejani metal? Kineski snimci meseca su tek smesni. :) Sto se posumljavanja Sahare tice Gadafi je hteo to da uradi pa vidi kako je zavrsio!

JoXim

pre 3 godine

Gdje ova studirala? Ljudsko tijelo sigurno nebi eksplodiralo...
(slavkan, 08. februar 2021 19:11)

Upravo bi se to desilo...
Što je lepo prikazano u Totalnom Opozivu sa Švarcijem.
Na snimanju ovog filma bilo je angažovano dosta naučnika kako bi se što verodostojnije iskopiralo okruženje na Marsu.

neutralni felš

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.
(Zastava101Specijal, 08. februar 2021 18:58)


dušebrižnik.

neutralni felš

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 08. februar 2021 19:43)


četiri.

dude

pre 3 godine

Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti.
(Petar, 08. februar 2021 18:50)

da. ili da zašećere more pošto je preslano.

питам за друга

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 8. februar 2021 19:43)

Знам да се ова чињеница не уклапа у твој тренд воршиповања Америке, али прва сонда која се спустила на Марс била је совјетска, 1971. године. Сад настави да препричаваш синоћни Супербол, сигуран сам да је било ванвременски...

sve sami eksperti

pre 3 godine

slicni uslovi, sem sto nema atmosfere kao nasa, vegetacije i vode u masovnim kolicinama. Inace isto, to je to, niko ne bi primetio razliku.

aca

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.

Petar

pre 3 godine

Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti.

Zastava101Specijal

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.

Petar

pre 3 godine

Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti.

sve sami eksperti

pre 3 godine

slicni uslovi, sem sto nema atmosfere kao nasa, vegetacije i vode u masovnim kolicinama. Inace isto, to je to, niko ne bi primetio razliku.

Ja

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...

питам за друга

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 8. februar 2021 19:43)

Знам да се ова чињеница не уклапа у твој тренд воршиповања Америке, али прва сонда која се спустила на Марс била је совјетска, 1971. године. Сад настави да препричаваш синоћни Супербол, сигуран сам да је било ванвременски...

Zastava101Specijal

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.

Aleks

pre 3 godine

Željko Mitrović se ne slaže. Sledećeg neseca pušta u pogon svoj svemirodron moći će da preleti sunčev sistem bez dopune goriva. Test je uspešan od juna kad preleti livadu kod hipodroma.

motakone

pre 3 godine

Mars je mrtva planeta, cak i sa vodom ispod zemlje i sa mikrobnim oblicima zivota ( verovatnim ). Jezgro se ohladilo, planeta nema zastitu od suncevog zracenja koje je prosto oduvalo preko 70% atmosfere, u nepovrat. Jedina opcija je ici ispod povrsine, ili praviti kupole na povrsini. Koliko smo tehnoloski daleko od ovih resenja , toliko je i ekonomski neisplativo. Karta za Mars je u ovom trenutku, a i vertovatno u narednih 30-50 godina , karta u jednom pravcu.

Mandrak

pre 3 godine

(Petar, 8. februar 2021 18:50)

Posumljavanje pustinja ili Projekat zeleni zid postoji, ali je EKSTREMNO losa ideja koja nije promisljena do kraja. Jedinjenja koja pustinja sadrzi se vetrovima prenose preko okeana i padaju na dzungle juzne Amerike inace poznate kao pluca sveta. Posumljavanjem bi se prekinuo priliv tih jedinjenja i pokrenuo proces izumiranja. I to je jos i najmanji od problema. To bi takodje drasticno uticalo na golfsku struju i izazvalo jos gore posledice po celu planetu...
Mozda je najbolje da ostavimo prirodu da radi svoj posao.

dude

pre 3 godine

Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti.
(Petar, 08. februar 2021 18:50)

da. ili da zašećere more pošto je preslano.

Posmatrac

pre 3 godine

@питам за друга,
Ta sovjetska sonda je prijavila spustanje i nista vise. Nadalje ni jedna sovjetska sonda nije uspela u spustanju na Mars. Misija Fobos je izgubljena znog pogresne komande, Demos je stigao do Marsa i prestao sa javljanjem.

S druge strane sovjetske sonde su uspesno sletele na Veneru i slale podatke. Venera je predvorje Pakla.... Potpuno neshvatljivo zasto na Marsu nisu uspeli.

Tabasco

pre 3 godine

Ljudska biča nisu kreirana za svemir. I na zemlji im ističe vrijeme. Samo roboti mogu opstati gore bez posljedica. Dakle bavite se zaštitom planete, a kada se razvije odgovarajuća tehnologija, onda neka neko u dalekoj budučnosti se bavi Marsom....

Posmatrac

pre 3 godine

@JoXim
Ne, ne bi eksplodiralo.
Razlika izmedju pritiska u coveku i vakuumu je 1 atmosfera.
Kad zaronite na 10 metara dubine, razlika coveka i okolinr je 1 atmosfera - pa nismo zdrobljeni.
Takodje potrazite na YT "Space Suit Testing" - snimak nesrece u komori sa vakuumom. Covek se nije raspao, samo se onesvestio usled nedostatka kiseonika.

Ono sto bi se coveku dugorocno desilo je smrt od gusenja i zatim dekompresije - mehurici azota bi pokidali kapilare (dekompresiona bolest). Takodje nakon nekoliko minuta dolazi do kljucanja krvi - zbog nultog pritiska.

Da zakljucimo - svi filmovi i serije koji prikazuju eksploziju ili trenutno smrzavanje tela u vakuumu su pogresni.

Закржљала расо

pre 3 godine

Живо ме интересује како човек може да насели место са температуром од минус 130, сто пута мањом густином вазуда, са недовољно кисеоника, итд... Или је план да се живи у сондама и скафандерима? То можемо и овде... Или да ми уредимо атмосферу Марса како нама одговара а не можемо ни озон да одржимо на Земљи...

deki

pre 3 godine

bolje se bavite vi ovom nasom planetom koja propada od otpada i zagadjenosti... Manite se vi marsa i snikersa... Trosite pare na druge planete a u nasu ne ulozite nista da se sacuvamo nekako...

aca

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.

Belmont

pre 3 godine

"Uslovi života na Marsu su slični Zemljinim". Nije bas tako.

Prvo bi morao da se odradi proces teraformiranje.
To je proces recimo kao renoviranje marsove prirode da bude slicna zemljinoj prirodi. Nece nikad biti indenticno, tipa gravitacija, kvalitet vazduha itd.
Sve u svemu bilo bi super da se kolonizuje mars ali pod strogim pravilima i zakonom. Bez religijskih fanatika i ostalog djubreta sto imamo ovde na zemlji za izvoz.

Nego inovatori, idealisti, vredni i pametni ljudi bistrog uma sto teze ka boljem kvalitetu zivota.

neutralni felš

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 08. februar 2021 19:43)


četiri.

My name is Shone

pre 3 godine

Nažalost nećemo tako skoro otići tamo, jer je neisplativo, a i stanje nauke je takvo da će uskoro 2+2 biti pet, a svako ko se usudi da kaže da je zbir u stvari četiri biće proglašen "rasistom, bigotom homofobom, seksistom..."

Dakle, od istraživanja kosmosa, ili sletanja na Mars nema ništa dok se novac baca na "gender" studije i slična "naučna" istraživanja, koja jelte donose više novca (konzumenti istih istraživanja su potrošači, to nikako ne smemo da smetnemo s uma)

Ps. Nevezano za temu, uskoro ćete saznati da je Kenedija ubila korona (a ne metak atentatora) kao i to da je mač kojim je Miloš Obilić rasporio Murata bio pre toga umočen u rastvor zasićen afričko brazilskim sojem Covid -19.... Sve zahvaljujući "nauci".

Na vama je da verujete, u protivnom sledi optužba za silovanje koje ste počinili koju deceniju pre nego što se i ugledali svet.

Buca Krtalic

pre 3 godine

"Misija NASA je sedam meseci letela tamo. Specijalne bušilice su pravljene da ne bi slučajno neki mikroorganizmi sa Zemlje tamo dospeli", rekla je.

Nemoj samo da bušilice odande donesu neke mikro organizme da nam se ne bi desio "Osmi putnik". Ili je to možda i cilj ("Prometheus")?

Neo@

pre 3 godine

Gde bre da idete!?!?!?!
Pa ovo nisu više fantazije, ovo su budalastine dokonih likova, koji zaludjuje ceo svet!
Neka dotična kaže kako se to na Mars može otići, tj na koji način se može proći tzv. Van Alenovi pojasi koji štite celu zemlju, pa da onda pričamo.

JoXim

pre 3 godine

Gdje ova studirala? Ljudsko tijelo sigurno nebi eksplodiralo...
(slavkan, 08. februar 2021 19:11)

Upravo bi se to desilo...
Što je lepo prikazano u Totalnom Opozivu sa Švarcijem.
Na snimanju ovog filma bilo je angažovano dosta naučnika kako bi se što verodostojnije iskopiralo okruženje na Marsu.

neutralni felš

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.
(Zastava101Specijal, 08. februar 2021 18:58)


dušebrižnik.

Posmatrac

pre 3 godine

@teorija zavere
Prvo kako znate kakve i koliko su napumpane gume i jesu li uopste prave gume :)

A drugo, jel moze ta guma da se napumpa na 3.5 atmosfera. Moze (nije pametno, ali moze). I kolika je razlika izmedju unutrasnjosti i spoljasnosti gume? 2.5 atmosfera. I zamislite guma nije eksplodirala. Ne treba biti fizicar, matematika 4 razred.

teorija zavere

pre 3 godine

"Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti. (Petar)" - Potpuno si u pravu da bi ljudi trebalo da se okrenu Zemlji, a ne svemiru, ali je problem sto se teze krade, ako se radovi izvode na Zemlji. Ovako mogu da prodaju maglu. Da li znate da NASA samo od drzave dobija oko 57 miliona dolara DNEVNO!? A gde lete za te pare? Do svemirske stanice ide ili ruski ili Maskov brod. Ono sto NASA vec decenijama radi je prodavanje magle. Narano, ni drugi nisu bolji. Recimo Mask je poslao automobil u orbitu. Nisam fizicar, pa neka mi neko ko se bolje razume objasni kako je moguce da gume ne eksplodiraju? U svemiru je skoro apsolutni vakuum, a gume se obicno naduvaju na 2,1 atmosferu. Zbog vakuuma je u svemiru hladno, ali kada suncevi zraci naidju na gustu materiju onda je zagrevaju. Metal bi trebao da se zagreje preko 200 C. Na koju foru bi preziveli plasticni koji dodiruju zagrejani metal? Kineski snimci meseca su tek smesni. :) Sto se posumljavanja Sahare tice Gadafi je hteo to da uradi pa vidi kako je zavrsio!

Ahtung

pre 3 godine

Kad će Srbija već jednom da se aktivno uključi u istraživanje, a ne samo da se prepričava šta tamo neko drugi radi. Mora Srbija da pobode svoju zastavu po sredini kočića, pa da započne eksploataciju ondašnjih mineralnih resursa!

cento

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 8. februar 2021 19:43)

Odmah nakon sto su Ocevi nacije donjeli deklaraciju o nezavisnosti SAD-a 1776,Dzordz Vasington i Tomas DZeferson su naredili da NASA posalje sondu na Mars i obavi ispitivanje.Tako da...

2 muve

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...
(Ja, 08. februar 2021 23:00)

Mozda da posaljemo gore navijace Partizana i Zvezde, oni su poznati po pravljenju dobre atmosfere.

Smuleco

pre 3 godine

Samo je temperatura donekle slična onoj na Zemji, i to u području Marsovog ekvatora, gde temperatura može tokom dana, u određenom periodu godine, zaista da bude prijatnih 25 stepeni C. Sve ostalo je različito, pa čak i sastav Marsovog tla, koje sadrži u skoro u svim delovima ove planete, velike količine perhlorata, a kojih u tlu na Zemlji ima u tragovima.

CATAPA

pre 3 godine

Kada bi Zemlju ošinuo jedan pristojan asteroid, ne mora ni kapitalac, vrlo brzo bi kolonije na Marsu postale prioritet i najvećih sadašnjih kritičara.

Lisica uvek ima dva izlaza iz jazbine mada koristi samo jedan. Lisice su mudra stvorenja. Ne treba ni ljudima Mars da bi ga trajno naselili, nego da jednom ponovo mogu da se vrate na Zemlju kada to postane moguće.

Potpuno neshvatljivo! Najveći broj protivnika osvajanju svemira je iz redova hrišćanskih verskih zatucanaca. Izgleda baš nisu razumeli smisao metafore Nojeve barke. I Arku treba sagraditi pre potopa, a ne kada dođe voda do nosa. Pa nije ni Noje bio jedini koji je video da će kišuruna da ih sve potamani, ali je počeo pre kiše i bio uporan. Možda je imao dojavu, ali svejedno je morao da zasuče rukave i pravi brod. Imali su možda i drugi dojavu, ali su "trošili pare na pametnije stvari", pa se podavili.

Neverovatno je kako su neke vitalne stvari bile sasvim jasne drevnim ljudima, a današnjim "pametnima" nisu.

cento

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...
(Ja, 8. februar 2021 23:00)

Top komentar 😂😂😂.

Milan

pre 3 godine

Живо ме интересује како човек може да насели место са температуром од минус 130, сто пута мањом густином вазуда, са недовољно кисеоника, итд... Или је план да се живи у сондама и скафандерима? То можемо и овде... Или да ми уредимо атмосферу Марса како нама одговара а не можемо ни озон да одржимо на Земљи...
(Закржљала расо, 8. februar 2021 21:56)

E vidis, problem ozonske rupe je resen, samo nikad nije bilo u vestima, bar ne onim intenzitetom kojim izvestavahu o nastajanju nekog problema. Isto kao sto nije bilo vesti da sida vise nije smrtonosna bolest i da moze da se zivi sa njom. Isto kao sto nije vest kad avion sleti na odrediste, vec kad se srusi. Problem klimatskih promena nije naucno, vec politicko.

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Toliko se zuri da se ode na taj Mars i da se zivi tamo, kao da je zemlja obecana. Umesto toga, hajde da se pobrinemo da nasa planeta bude dobra za zivot.

Som Tojer

pre 3 godine

Nemoj samo da bušilice odande donesu neke mikro organizme da nam se ne bi desio "Osmi putnik". Ili je to možda i cilj ("Prometheus")?
(Buca Krtalic, 08. februar 2021 23:12)

Čovek je ovoj planeti na kojoj sada živimo "osmi putnik"...

NYC

pre 3 godine

Знам да се ова чињеница не уклапа у твој тренд воршиповања Америке, али прва сонда која се спустила на Марс била је совјетска, 1971. године. Сад настави да препричаваш синоћни Супербол, сигуран сам да је било ванвременски...
(питам за друга, 8. februar 2021 20:26)

!971. je dve godine nakon što je Neil Armstrong kročio na mesec.

I 5 godina nakon što se sovjetska Luna 9 spustila na Mesec.

https://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/lunarussr.html#:~:text=The%20two%20successful%20series%20of,from%20the%20Luna%2021%20Orbiter.

Vladimir

pre 3 godine

Upravo bi se to desilo...
Što je lepo prikazano u Totalnom Opozivu sa Švarcijem.
Na snimanju ovog filma bilo je angažovano dosta naučnika kako bi se što verodostojnije iskopiralo okruženje na Marsu.

Haha... Da li su i za scene teraformiranja koristili usluge i savete tih nazovi naucnika? :)

dzoni

pre 3 godine

Realno je za nekih 10 godina.. Prvo da bi poslao ljude treba ti mnogo veca tezina letelice nego ove robotske misije.. Problem je kako usporiti jer na marsu je mnogo retka armosfera da bi te ona usporila a da bi usporio raketnim motorom nema dovoljno goriva za neke vece tezine jer sto je letelice teza treba vise goriva.. Ovo sve do sad je bilo do 3-4 tone a za ljudsku posadu ti treba jedno bar 30-40 tona .
Tako npr za SpaceX starship ako postaje operativan morace da ima cak 3 dopune gorive u zemljinoj orbiti da bi imao dovoljno za put I sletanje Mars.
I tamo kad sleti ne bi imao goriva za nazad vec bi morali da naprave gorivo na marsu sto I nije toliko tesko jer na marsu ima sve sto je potrebno.

sir oliver

pre 3 godine

Ipak treba i fizika, bar za 7 razred! Normalni pritisak na Zemlji je 1 atmosfera, a u gumama recimo 2,5 atmosfera! Razlika izmedju unutrasnjeg i spoljnog pritiska je 1,5 atmosfera i na toliko bi trebalo naduvati gume, ako su u vakuumu! I koga briga kako sad izgleda taj automobil, to je bio reklamni potez i eksperiment koji je doveo do x-linka!

joca lazic

pre 3 godine

Neverovatno ,kakve sve gluposti ljudski mozak moze da izbaci.Sestro draga pa tamo ne moze da se dise od ugljen dioksida (ako je verovati nauci)plus pritisak,plus temperetura ali ima vas kvazi pametnih takozvanih istrazivaca koji opet pricaju kojekakve nebuloze.Debilizam..

Dr.Makijatosss

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.
(Zastava101Specijal, 08. februar 2021 18:58)

Slazem se brate,samo o kakvim milijardama pricas? Mislis na papirnu hartiju!? To bukvalno nista ne znaci! Ljudska rasa da zeli da spasi ovo sto imamo mogla bi u isto vreme kad i ovo sto sad radi,samo upale koji stampac vise i naštancuju koliko treba! Prosto

Borg

pre 3 godine

Ne može čovek da ode ovim tempom i da se spusti na Mars , pa minimum do 2100 .
Jednostavno nemamo mi danas takvu tehnologiju veštačkog preživljavanja koja bi se oduprela Marsovim fizičkim uslovima . Čovek na Marsu ne može živeti u hangarima kako je to prikazano na filmovima zbog hiljadu stvari koje bi krenule naopako.
Pravi život na Marsu može se sprovesti samo biološko kibernetičkom promenom čoveka a ovim tempom u nauci to će biti moguće možda tek polovinom 22 veka .

Bosko

pre 3 godine

I kad se probudi a ono moja ruka na zeninom ramenu Kakav mars i kakvi bakraci. Dlakava laz iz kakve kuhinje izlaze ove bezumice nemogu ovaj virus da otkriju a del da odu na navodno neku drugu planetu?!!

Neo@

pre 3 godine

Gde bre da idete!?!?!?!
Pa ovo nisu više fantazije, ovo su budalastine dokonih likova, koji zaludjuje ceo svet!
Neka dotična kaže kako se to na Mars može otići, tj na koji način se može proći tzv. Van Alenovi pojasi koji štite celu zemlju, pa da onda pričamo.

Petar

pre 3 godine

Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti.

Zastava101Specijal

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.

питам за друга

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 8. februar 2021 19:43)

Знам да се ова чињеница не уклапа у твој тренд воршиповања Америке, али прва сонда која се спустила на Марс била је совјетска, 1971. године. Сад настави да препричаваш синоћни Супербол, сигуран сам да је било ванвременски...

teorija zavere

pre 3 godine

"Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti. (Petar)" - Potpuno si u pravu da bi ljudi trebalo da se okrenu Zemlji, a ne svemiru, ali je problem sto se teze krade, ako se radovi izvode na Zemlji. Ovako mogu da prodaju maglu. Da li znate da NASA samo od drzave dobija oko 57 miliona dolara DNEVNO!? A gde lete za te pare? Do svemirske stanice ide ili ruski ili Maskov brod. Ono sto NASA vec decenijama radi je prodavanje magle. Narano, ni drugi nisu bolji. Recimo Mask je poslao automobil u orbitu. Nisam fizicar, pa neka mi neko ko se bolje razume objasni kako je moguce da gume ne eksplodiraju? U svemiru je skoro apsolutni vakuum, a gume se obicno naduvaju na 2,1 atmosferu. Zbog vakuuma je u svemiru hladno, ali kada suncevi zraci naidju na gustu materiju onda je zagrevaju. Metal bi trebao da se zagreje preko 200 C. Na koju foru bi preziveli plasticni koji dodiruju zagrejani metal? Kineski snimci meseca su tek smesni. :) Sto se posumljavanja Sahare tice Gadafi je hteo to da uradi pa vidi kako je zavrsio!

My name is Shone

pre 3 godine

Nažalost nećemo tako skoro otići tamo, jer je neisplativo, a i stanje nauke je takvo da će uskoro 2+2 biti pet, a svako ko se usudi da kaže da je zbir u stvari četiri biće proglašen "rasistom, bigotom homofobom, seksistom..."

Dakle, od istraživanja kosmosa, ili sletanja na Mars nema ništa dok se novac baca na "gender" studije i slična "naučna" istraživanja, koja jelte donose više novca (konzumenti istih istraživanja su potrošači, to nikako ne smemo da smetnemo s uma)

Ps. Nevezano za temu, uskoro ćete saznati da je Kenedija ubila korona (a ne metak atentatora) kao i to da je mač kojim je Miloš Obilić rasporio Murata bio pre toga umočen u rastvor zasićen afričko brazilskim sojem Covid -19.... Sve zahvaljujući "nauci".

Na vama je da verujete, u protivnom sledi optužba za silovanje koje ste počinili koju deceniju pre nego što se i ugledali svet.

aca

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.

cento

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 8. februar 2021 19:43)

Odmah nakon sto su Ocevi nacije donjeli deklaraciju o nezavisnosti SAD-a 1776,Dzordz Vasington i Tomas DZeferson su naredili da NASA posalje sondu na Mars i obavi ispitivanje.Tako da...

JoXim

pre 3 godine

Gdje ova studirala? Ljudsko tijelo sigurno nebi eksplodiralo...
(slavkan, 08. februar 2021 19:11)

Upravo bi se to desilo...
Što je lepo prikazano u Totalnom Opozivu sa Švarcijem.
Na snimanju ovog filma bilo je angažovano dosta naučnika kako bi se što verodostojnije iskopiralo okruženje na Marsu.

neutralni felš

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.
(Zastava101Specijal, 08. februar 2021 18:58)


dušebrižnik.

Ja

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...

dude

pre 3 godine

Najtoksicniji predeo na zemlji je gostoljubiviji od bilo kog marsa, meseca i slicnih sanarenja. Nije mi jasno sto se te silne pare ne iskoriste za posumljavanje sahare, gobi pustinje, australije i mnogih drugih mesta na planeti.
(Petar, 08. februar 2021 18:50)

da. ili da zašećere more pošto je preslano.

Tabasco

pre 3 godine

Ljudska biča nisu kreirana za svemir. I na zemlji im ističe vrijeme. Samo roboti mogu opstati gore bez posljedica. Dakle bavite se zaštitom planete, a kada se razvije odgovarajuća tehnologija, onda neka neko u dalekoj budučnosti se bavi Marsom....

Buca Krtalic

pre 3 godine

"Misija NASA je sedam meseci letela tamo. Specijalne bušilice su pravljene da ne bi slučajno neki mikroorganizmi sa Zemlje tamo dospeli", rekla je.

Nemoj samo da bušilice odande donesu neke mikro organizme da nam se ne bi desio "Osmi putnik". Ili je to možda i cilj ("Prometheus")?

deki

pre 3 godine

bolje se bavite vi ovom nasom planetom koja propada od otpada i zagadjenosti... Manite se vi marsa i snikersa... Trosite pare na druge planete a u nasu ne ulozite nista da se sacuvamo nekako...

sve sami eksperti

pre 3 godine

slicni uslovi, sem sto nema atmosfere kao nasa, vegetacije i vode u masovnim kolicinama. Inace isto, to je to, niko ne bi primetio razliku.

Ahtung

pre 3 godine

Kad će Srbija već jednom da se aktivno uključi u istraživanje, a ne samo da se prepričava šta tamo neko drugi radi. Mora Srbija da pobode svoju zastavu po sredini kočića, pa da započne eksploataciju ondašnjih mineralnih resursa!

Belmont

pre 3 godine

"Uslovi života na Marsu su slični Zemljinim". Nije bas tako.

Prvo bi morao da se odradi proces teraformiranje.
To je proces recimo kao renoviranje marsove prirode da bude slicna zemljinoj prirodi. Nece nikad biti indenticno, tipa gravitacija, kvalitet vazduha itd.
Sve u svemu bilo bi super da se kolonizuje mars ali pod strogim pravilima i zakonom. Bez religijskih fanatika i ostalog djubreta sto imamo ovde na zemlji za izvoz.

Nego inovatori, idealisti, vredni i pametni ljudi bistrog uma sto teze ka boljem kvalitetu zivota.

Закржљала расо

pre 3 godine

Живо ме интересује како човек може да насели место са температуром од минус 130, сто пута мањом густином вазуда, са недовољно кисеоника, итд... Или је план да се живи у сондама и скафандерима? То можемо и овде... Или да ми уредимо атмосферу Марса како нама одговара а не можемо ни озон да одржимо на Земљи...

Mandrak

pre 3 godine

(Petar, 8. februar 2021 18:50)

Posumljavanje pustinja ili Projekat zeleni zid postoji, ali je EKSTREMNO losa ideja koja nije promisljena do kraja. Jedinjenja koja pustinja sadrzi se vetrovima prenose preko okeana i padaju na dzungle juzne Amerike inace poznate kao pluca sveta. Posumljavanjem bi se prekinuo priliv tih jedinjenja i pokrenuo proces izumiranja. I to je jos i najmanji od problema. To bi takodje drasticno uticalo na golfsku struju i izazvalo jos gore posledice po celu planetu...
Mozda je najbolje da ostavimo prirodu da radi svoj posao.

motakone

pre 3 godine

Mars je mrtva planeta, cak i sa vodom ispod zemlje i sa mikrobnim oblicima zivota ( verovatnim ). Jezgro se ohladilo, planeta nema zastitu od suncevog zracenja koje je prosto oduvalo preko 70% atmosfere, u nepovrat. Jedina opcija je ici ispod povrsine, ili praviti kupole na povrsini. Koliko smo tehnoloski daleko od ovih resenja , toliko je i ekonomski neisplativo. Karta za Mars je u ovom trenutku, a i vertovatno u narednih 30-50 godina , karta u jednom pravcu.

Posmatrac

pre 3 godine

@teorija zavere
Prvo kako znate kakve i koliko su napumpane gume i jesu li uopste prave gume :)

A drugo, jel moze ta guma da se napumpa na 3.5 atmosfera. Moze (nije pametno, ali moze). I kolika je razlika izmedju unutrasnjosti i spoljasnosti gume? 2.5 atmosfera. I zamislite guma nije eksplodirala. Ne treba biti fizicar, matematika 4 razred.

neutralni felš

pre 3 godine

Znam da se ne uklapa u trebd obozavanja NR kine ali cinjenica je da su Ameri su davno,davno, poslali sonde na Mars i ispituju tu zagonetnu planetu,vise od dve decenije.
(aca, 08. februar 2021 19:43)


četiri.

Posmatrac

pre 3 godine

@JoXim
Ne, ne bi eksplodiralo.
Razlika izmedju pritiska u coveku i vakuumu je 1 atmosfera.
Kad zaronite na 10 metara dubine, razlika coveka i okolinr je 1 atmosfera - pa nismo zdrobljeni.
Takodje potrazite na YT "Space Suit Testing" - snimak nesrece u komori sa vakuumom. Covek se nije raspao, samo se onesvestio usled nedostatka kiseonika.

Ono sto bi se coveku dugorocno desilo je smrt od gusenja i zatim dekompresije - mehurici azota bi pokidali kapilare (dekompresiona bolest). Takodje nakon nekoliko minuta dolazi do kljucanja krvi - zbog nultog pritiska.

Da zakljucimo - svi filmovi i serije koji prikazuju eksploziju ili trenutno smrzavanje tela u vakuumu su pogresni.

Aleks

pre 3 godine

Željko Mitrović se ne slaže. Sledećeg neseca pušta u pogon svoj svemirodron moći će da preleti sunčev sistem bez dopune goriva. Test je uspešan od juna kad preleti livadu kod hipodroma.

Bosko

pre 3 godine

I kad se probudi a ono moja ruka na zeninom ramenu Kakav mars i kakvi bakraci. Dlakava laz iz kakve kuhinje izlaze ove bezumice nemogu ovaj virus da otkriju a del da odu na navodno neku drugu planetu?!!

Posmatrac

pre 3 godine

@питам за друга,
Ta sovjetska sonda je prijavila spustanje i nista vise. Nadalje ni jedna sovjetska sonda nije uspela u spustanju na Mars. Misija Fobos je izgubljena znog pogresne komande, Demos je stigao do Marsa i prestao sa javljanjem.

S druge strane sovjetske sonde su uspesno sletele na Veneru i slale podatke. Venera je predvorje Pakla.... Potpuno neshvatljivo zasto na Marsu nisu uspeli.

joca lazic

pre 3 godine

Neverovatno ,kakve sve gluposti ljudski mozak moze da izbaci.Sestro draga pa tamo ne moze da se dise od ugljen dioksida (ako je verovati nauci)plus pritisak,plus temperetura ali ima vas kvazi pametnih takozvanih istrazivaca koji opet pricaju kojekakve nebuloze.Debilizam..

Dr.Makijatosss

pre 3 godine

Ići ćemo u pm tamo, stotine milijardi će biti bukvalno bačeno umesto da se taj novac uloži u spasavanje ovoga što imamo, ovde nemaju svi ljudi hrane i vode a mogli bi da imaju a vi bacate novac na nešto što veze nema sa ljudskom rasom i životom.
(Zastava101Specijal, 08. februar 2021 18:58)

Slazem se brate,samo o kakvim milijardama pricas? Mislis na papirnu hartiju!? To bukvalno nista ne znaci! Ljudska rasa da zeli da spasi ovo sto imamo mogla bi u isto vreme kad i ovo sto sad radi,samo upale koji stampac vise i naštancuju koliko treba! Prosto

Vladimir

pre 3 godine

Upravo bi se to desilo...
Što je lepo prikazano u Totalnom Opozivu sa Švarcijem.
Na snimanju ovog filma bilo je angažovano dosta naučnika kako bi se što verodostojnije iskopiralo okruženje na Marsu.

Haha... Da li su i za scene teraformiranja koristili usluge i savete tih nazovi naucnika? :)

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Toliko se zuri da se ode na taj Mars i da se zivi tamo, kao da je zemlja obecana. Umesto toga, hajde da se pobrinemo da nasa planeta bude dobra za zivot.

CATAPA

pre 3 godine

Kada bi Zemlju ošinuo jedan pristojan asteroid, ne mora ni kapitalac, vrlo brzo bi kolonije na Marsu postale prioritet i najvećih sadašnjih kritičara.

Lisica uvek ima dva izlaza iz jazbine mada koristi samo jedan. Lisice su mudra stvorenja. Ne treba ni ljudima Mars da bi ga trajno naselili, nego da jednom ponovo mogu da se vrate na Zemlju kada to postane moguće.

Potpuno neshvatljivo! Najveći broj protivnika osvajanju svemira je iz redova hrišćanskih verskih zatucanaca. Izgleda baš nisu razumeli smisao metafore Nojeve barke. I Arku treba sagraditi pre potopa, a ne kada dođe voda do nosa. Pa nije ni Noje bio jedini koji je video da će kišuruna da ih sve potamani, ali je počeo pre kiše i bio uporan. Možda je imao dojavu, ali svejedno je morao da zasuče rukave i pravi brod. Imali su možda i drugi dojavu, ali su "trošili pare na pametnije stvari", pa se podavili.

Neverovatno je kako su neke vitalne stvari bile sasvim jasne drevnim ljudima, a današnjim "pametnima" nisu.

Som Tojer

pre 3 godine

Nemoj samo da bušilice odande donesu neke mikro organizme da nam se ne bi desio "Osmi putnik". Ili je to možda i cilj ("Prometheus")?
(Buca Krtalic, 08. februar 2021 23:12)

Čovek je ovoj planeti na kojoj sada živimo "osmi putnik"...

cento

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...
(Ja, 8. februar 2021 23:00)

Top komentar 😂😂😂.

NYC

pre 3 godine

Знам да се ова чињеница не уклапа у твој тренд воршиповања Америке, али прва сонда која се спустила на Марс била је совјетска, 1971. године. Сад настави да препричаваш синоћни Супербол, сигуран сам да је било ванвременски...
(питам за друга, 8. februar 2021 20:26)

!971. je dve godine nakon što je Neil Armstrong kročio na mesec.

I 5 godina nakon što se sovjetska Luna 9 spustila na Mesec.

https://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/lunarussr.html#:~:text=The%20two%20successful%20series%20of,from%20the%20Luna%2021%20Orbiter.

Milan

pre 3 godine

Живо ме интересује како човек може да насели место са температуром од минус 130, сто пута мањом густином вазуда, са недовољно кисеоника, итд... Или је план да се живи у сондама и скафандерима? То можемо и овде... Или да ми уредимо атмосферу Марса како нама одговара а не можемо ни озон да одржимо на Земљи...
(Закржљала расо, 8. februar 2021 21:56)

E vidis, problem ozonske rupe je resen, samo nikad nije bilo u vestima, bar ne onim intenzitetom kojim izvestavahu o nastajanju nekog problema. Isto kao sto nije bilo vesti da sida vise nije smrtonosna bolest i da moze da se zivi sa njom. Isto kao sto nije vest kad avion sleti na odrediste, vec kad se srusi. Problem klimatskih promena nije naucno, vec politicko.

2 muve

pre 3 godine

Mars nma ni atmosferu, nzn sta je slicno konkretno za nasom planetom?
(C i n i k, 8

Pa kako da ima kada tamo nema nikog?? Kada ode više ljudi ce se napravi atmosfera...
(Ja, 08. februar 2021 23:00)

Mozda da posaljemo gore navijace Partizana i Zvezde, oni su poznati po pravljenju dobre atmosfere.

Smuleco

pre 3 godine

Samo je temperatura donekle slična onoj na Zemji, i to u području Marsovog ekvatora, gde temperatura može tokom dana, u određenom periodu godine, zaista da bude prijatnih 25 stepeni C. Sve ostalo je različito, pa čak i sastav Marsovog tla, koje sadrži u skoro u svim delovima ove planete, velike količine perhlorata, a kojih u tlu na Zemlji ima u tragovima.

Borg

pre 3 godine

Ne može čovek da ode ovim tempom i da se spusti na Mars , pa minimum do 2100 .
Jednostavno nemamo mi danas takvu tehnologiju veštačkog preživljavanja koja bi se oduprela Marsovim fizičkim uslovima . Čovek na Marsu ne može živeti u hangarima kako je to prikazano na filmovima zbog hiljadu stvari koje bi krenule naopako.
Pravi život na Marsu može se sprovesti samo biološko kibernetičkom promenom čoveka a ovim tempom u nauci to će biti moguće možda tek polovinom 22 veka .

dzoni

pre 3 godine

Realno je za nekih 10 godina.. Prvo da bi poslao ljude treba ti mnogo veca tezina letelice nego ove robotske misije.. Problem je kako usporiti jer na marsu je mnogo retka armosfera da bi te ona usporila a da bi usporio raketnim motorom nema dovoljno goriva za neke vece tezine jer sto je letelice teza treba vise goriva.. Ovo sve do sad je bilo do 3-4 tone a za ljudsku posadu ti treba jedno bar 30-40 tona .
Tako npr za SpaceX starship ako postaje operativan morace da ima cak 3 dopune gorive u zemljinoj orbiti da bi imao dovoljno za put I sletanje Mars.
I tamo kad sleti ne bi imao goriva za nazad vec bi morali da naprave gorivo na marsu sto I nije toliko tesko jer na marsu ima sve sto je potrebno.

sir oliver

pre 3 godine

Ipak treba i fizika, bar za 7 razred! Normalni pritisak na Zemlji je 1 atmosfera, a u gumama recimo 2,5 atmosfera! Razlika izmedju unutrasnjeg i spoljnog pritiska je 1,5 atmosfera i na toliko bi trebalo naduvati gume, ako su u vakuumu! I koga briga kako sad izgleda taj automobil, to je bio reklamni potez i eksperiment koji je doveo do x-linka!