Aktuelno

Ponedeljak, 18.01.2021.

09:30

Na ovim gumama možete preći 130.000 km VIDEO

Izvor: B92

Na ovim gumama možete preæi 130.000 km VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Guliver

pre 3 godine

@zyx

Zakonsko Ograničenje brzine i potrošnja guma nemaju veze.
Aktuelna Brzina vozila utiče na intenzitet trenja izmedju gazece površine i podloge. Sa povećanjem otpora sredine sila na točkovima se uvećava.
Kad si se već dohvatio f1, F1 puno troši gume iz više razloga.
Lateralne sile su jake 4 do 6 g. Uz to, siroke gume se troše pri skretanju više nego uske gume. F1 gume su od veoma mekog materijala. Temperatura gume kod f1 a vreme trke je izuzetno visoka. Visoke temperatura i meka guma pospešuju trakciju. Cena za to je kratkovečnost. Us to treba dodati intenzivno ubrzanje do 2 g i kočenje do 5 g.
F1 nije najbolji primer zbog gore navedenog.
UTQG broj predstavlja otpornost gume na trošenje gazece površine. Test je laboratorijski i baziran je na rotacij u jednom smeru i u pravcu. Simulacija lateralnih sila nije deo testa.
Slovne oznake su za trakciju po vlažnoj podlozi i za temperaturne karakteristike, odnosno odavanje toplote. Za numeričke vrednosti slovnih oznaka upitaj Google.
Eto i tebi prilike da nešto novo naučiš.

ZYX

pre 3 godine

@(Guliver, 18. januar 2021 21:20)
Rekao bih da je nešto drugo ovde ograničeno...
Brzina potrošnje guma proporcionalna je brzini kojom voziš tj. brzini sa koje kočiš a pri većim brzinama proporcionalnost prelazi u eksponencijalnost ako i znaš šta to znači... Da si imao prilike da voziš bar jedan put na nekoj test stazi takve nebuloze ne bi pisao a pošto nisi pogledaj bar jednu trku formule 1 i zapitaj se kako to da oni potroše set guma za trku od tristotinak kilometara vožnje!? Verujem da im ne isporučuju za trke neke krš gume...
A što se samih oznaka guma tiče evo i to da ti pojasnim na primer 205/55R16 91V...
Ovo 91V znači da proizvođač garantuje kad je guma nova da može pod punim opterećenjem "91" -> 615kg/gumi biti vožena brzinom od "V" -> 240h/h u trajanju od 1 časa iliti 60 minuta...
Sad se pohvali drugarima da si naučio nešto novo... Pozdrav!

Toronto

pre 3 godine

(Toronto, 18. januar 2021 21:57)

"Powder coating" je ono sto se kod nas zove plastifikacija. Tehnologija zastite, farbanja metala gde se farba elektrostaticki nanosi u vidu praha na materijal i onda se u peci vrsi polimerizacija (pecenje) na temperaturama oko 200 stepeni 5-20 min. Vrlo zahvalan proces jer ne zahteva susenje farbe, vec je dovoljno da se predmet ohladi kada izadje iz peci i spreman je za upotrebu.
(Doktor Senator, 19. januar 2021 00:58)

Da, to je taj proces. Stvarno nisam znao kako vi to u Srbiji nazivate. Hvala na komentaru.

jola

pre 3 godine

pa ljudi moji.....informišite se malo više.
ima i kod nas odličnih guma koje su "pod brend".
Npr. LASSA super zimske gume (podbrend Bridgestonea).
one su čak prva ugradnja Mercedesa.
za leto je situacija malo složenija....ali tzv.podbrend gume treba malo istražiti i naći prave. ja sam uzeo Laufen (podbrend Hankook a) ali posle 24000 km sam morao da ih menjam jer su po kiši bile ispod mojih očekivanja.

Doktor Senator

pre 3 godine

Alu felne zimi su sklone oksidaciji, naročiti po ivici gde se spaja sa gumom. Tu se premaz felne lako ošeti i onda na tim mestima felna počne da oksidira da se oštećuje. Na tim mestima guma neće više tako dobro prijanjati na felnu i postepeno će gubiti pritisak. Ni ja nisam ovo znao i vozio sam i zimi alu felne dok ih nisam upropastio. Saznao sam to tek kada sam kupovao nove, lik mi objasnio. Danas mnogi proizvodjači imaju tzv. winter-proof alloy wheels, felne sa posebnim powder coating-om (ne znam kako se ova farba zove na srpskom) koji štiti felnu od oksidacije i oštećenja.
Ipak, najsigurnija varijanta je koristii zimi jeftine čelične felne.
(Toronto, 18. januar 2021 21:57)

"Powder coating" je ono sto se kod nas zove plastifikacija. Tehnologija zastite, farbanja metala gde se farba elektrostaticki nanosi u vidu praha na materijal i onda se u peci vrsi polimerizacija (pecenje) na temperaturama oko 200 stepeni 5-20 min. Vrlo zahvalan proces jer ne zahteva susenje farbe, vec je dovoljno da se predmet ohladi kada izadje iz peci i spreman je za upotrebu.

ime

pre 3 godine

Citam komentare i mislim se... nema vece nepoznanice i neslaganja nego li oko izbora guma.

Evo, ja se kunem u Bridgstone koje sam dobio na polovnjaku (iz CH) i trajale su mi 4 godine leto- zima. Nisam skidao. Dok jedne zime nisam poceo da proklizavam ko na ledu...
Opet cu uzeti Bridgstone, posto sam u medjuvremenu imao iskustva i sa Michelin, i mogao da se uverim u dominantnost Bridgstona.

Jaja

pre 3 godine

Imam nokian zimske WR D4, na limuzini. Zahvalna guma. Hteo isto/slicno za SUV od dve tone, ali se sveo izbor na bridgestone i michelin, jednostavno imaju bolje performanse za opterecenje kojem su izlozene. Misljenja sam da za gume ne treba stediti ko god vozi brze od 50kmh.

Toronto

pre 3 godine

Sta smeta alu felnama zimi??
(Lancia Delta, 18. januar 2021 13:52)

Alu felne zimi su sklone oksidaciji, naročiti po ivici gde se spaja sa gumom. Tu se premaz felne lako ošeti i onda na tim mestima felna počne da oksidira da se oštećuje. Na tim mestima guma neće više tako dobro prijanjati na felnu i postepeno će gubiti pritisak. Ni ja nisam ovo znao i vozio sam i zimi alu felne dok ih nisam upropastio. Saznao sam to tek kada sam kupovao nove, lik mi objasnio. Danas mnogi proizvodjači imaju tzv. winter-proof alloy wheels, felne sa posebnim powder coating-om (ne znam kako se ova farba zove na srpskom) koji štiti felnu od oksidacije i oštećenja.
Ipak, najsigurnija varijanta je koristii zimi jeftine čelične felne.

Guliver

pre 3 godine

Ovo su pre svega gume za tržište SAD... A u SAD maksimalna dozvoljena brzina je 65mil/h (105km/h) s par izuzetaka gde možete juriti i do 70mil/h (112km/h), ne podležu EU etiketiranju tako da niko ne vodi računa ni o kočenju po mokrom, ni o otporu kotrljanja (potrošnji) ni o buci... Pametnom dosta...
A inače o Nokianu sve najbolje što se zimskih guma tiče, probao i vozim već 3ći set i za mene ne postoje bolje zimske gume od njih... a mislim da su ih oni i prvi patentirali...
(ZYX, 18. januar 2021 17:42)

Ogranicenje brzine nema nikakve veze sa gumama. Brzinski rejting guma je odredjen od strane proizvodjaca. Nijedan normalan servis nece staviti na kola gume cija je kategorija brzine manja od max brzine vozila. Kao sto nece da obrade povrisinu diskova ako je debljina ispod minimuma. Kome treba takva vrsta odgovornosti?

A sto se tice markiranju guma: DOT zahteva da sve relevantne informacije budu odstampane na bocnom zidu gume. UTQG (Uniform Tire Quality Grading) je obavezan po federalnom zakonu iz 1979. Sistem je standardizovan je od 1991, prema ASTM standardu E1136.

ZYX

pre 3 godine

Ovo su pre svega gume za tržište SAD... A u SAD maksimalna dozvoljena brzina je 65mil/h (105km/h) s par izuzetaka gde možete juriti i do 70mil/h (112km/h), ne podležu EU etiketiranju tako da niko ne vodi računa ni o kočenju po mokrom, ni o otporu kotrljanja (potrošnji) ni o buci... Pametnom dosta...
A inače o Nokianu sve najbolje što se zimskih guma tiče, probao i vozim već 3ći set i za mene ne postoje bolje zimske gume od njih... a mislim da su ih oni i prvi patentirali...

jaretina, ako se plašite tehničkog u junu, za vas je bajs/bas

pre 3 godine

Sta smeta alu felnama zimi??
(Lancia Delta, 18. januar 2021 13:52)

jednu (pre 10 godina) sam ogulio na ivičnjak koji je bio prekriven snegom.
uzgred, trenutne ratkapne posle nepune 2 godine su mi imaju ogrebotine. jeste da su ispupčenije u odnosu na felnu, ali one najveće ogrebotine bi možda završile na felni. ali opet, tako me užasno smara to menjanje 2 puta godišnje, platio bih nekome da obavi taj posao za mene.

Dejan

pre 3 godine

Zapamtite, garancija na gume je dok ne izadjete sa svojim autom iz katastarske linije objekta gde su iste montirali na felne, kraj price ! Van srbistana je u cenu gume uracunato osiguranje gume,ako slucajno zveknete u rupu,odmah dobijate novu,kod nas ke to fizicko ostecenje !

Djorke

pre 3 godine

Ja sam sa Michelin CrossClimate sa snegom na kolovozu išao zimi gde bih i inače, i svuda sa stigao. I na Durmitor, Bjelasicu, Goliju, Kopaonik ... Alpe i Karpate. Čak i na Avalu. All season nema po snegu trakciju dobre zimske gume, ni leti trakciju dobre letnje, ali, može da posluži (ako ste razumni i svesni na čemu se vozite), a čoveka lišava smaračine oko potrebe sezonske zamene pneumatika. Sem toga, ako pogledaš cene naših vulkanizara, lepo su oni to naduvali (bar u BG). Nije to bezobrazno, već im se baš može. Ali, ako uzmeš AS gume ili dva seta, uopšte i ne mora.
(korisnik, 18. januar 2021 11:51)

Naravno, Crossclimate je po recenzijama praktično najbolja, tako da nemam sumnje da je odlična, a Tigrica je skroz nova i realno niko nema iskustva sa njom. Počela proizvodnja 2019, a prošle zime nije bilo snega, tako da je retko ko probao.

Imam svest da je Tigar budžet guma, pa ovo šta sam napisao o njoj je u skladu sa mojim očekivanjima. A 100% se slažemo oko vulkanizera, cimanja oko zamena itd, mislim da je matematika na strani all season. Meni se konkretno uklapaju i u potrebe - vožnja po Beogradu do posla i nazad, poneki vikend po očišćenim putevima, ne idem na zimovanja, dva puta godišnje idem na more ... računam da all season to završavaju bez problema, čak i ove tigrice. Michelin Crossclimate je ipak ozbiljnija priča :)

Robi

pre 3 godine

Nokian zimske su izvanredne. Letnje su im slabasne. Ove ne bih probao za paprenu cenu,dva seta su ipak dva seta. Nema tu stednje. Ok,skup vulkanizer u BG pa imate ih u ZR, u Pizarevcu, u Pazovi, ne morate kod skupih,svako selo ima danas vulkanizera.

jaretina, ako se plašite tehničkog u junu, za vas je bajs/bas

pre 3 godine

i uzeo bih 4season gume, ali ne mogu zbog 2 stvari:
- ne želim da vozim na alu felnama zimi a da prebacujem istu gumu na 2 seta felni mi glupo
- decibeli

ako su decibele rešili, a ne verujem, možda bih upao u dilemu felni.

MARSUPILAMI

pre 3 godine

Garancija za gume? Smešno.. Nikada je proizvodjac ne ispostuje.. Meni odgovorili, fizicko ostecenje.. A kakvo drugo moze biti?
(Mc, 18. januar 2021 10:26)
Pa valjda psihicko. Kad guma provali da samo gadjš rupe padne u bedak.

Vozač

pre 3 godine

Ako neko zna razliku između gumaza tržište Sad i Evrope, neka napiše u čemu je kvaka. U evropskim časopisima najbolje marke na testu prelaze četrdesetak hiljada km.Iz mog iskustva, Kontinental Winter kontakt, Sport kontakt i Eko kontakt, mogu toliko. Pristojne međugradske vožnje.

XXL

pre 3 godine

@connectingpeople - nikad nisam dobio bolji i originalniji odgovor na kometar kao sada. Zato idem da trgnem jednu u to ime ... pozz ...

Djorke

pre 3 godine

Svaka čast za Nokian, ta kilometraža je odlična ako guma stvarno zadrži svojstva, pogotovo za all season varijantu..

Inače dugo sam se premišljao, ali ove godine sam prvi put prelomio da eksperimentišem sa all season gumama - stavio sam Tigar sa idejom da ako su smeće, barem nisu skupe i preboleću ako završe u kanti.
- opšti utisak je da po gradu mogu bez problema, kao i po razumno čistim putevima
- kada je pao prvi sneg, odvezao sam se u Jajince da ih testiram i oduševim se. Zaglavljivao sam se namerno u dubok sneg i vadio se bez problema .. uzbrdo, nizbrdo, kočenje ... sve super. Bio sam prijatno iznenadjen
- kada je juče/prekjuče bilo -7 stepeni i malo tvrdji i ugažen sneg, skroz druga priča. Nije da ne valja, ali daleko od toga da valja. U suštini proklizava dosta.

Znam da Tigar nije Nokian, ali all season mi deluju kao ok varijanta za grad, za par izleta po očišćenim putevima i to mu je to. Ostalo je samo da vidim kako funkcionišu leti i zadovoljiću svoju radoznalost :)

korisnik

pre 3 godine

"... Znam da Tigar nije Nokian, ali all season mi deluju kao ok varijanta za grad, za par izleta po očišćenim putevima i to mu je to. Ostalo je samo da vidim kako funkcionišu leti i zadovoljiću svoju radoznalost :) "
(Djorke, 18. januar 2021 11:06)

Ja sam sa Michelin CrossClimate sa snegom na kolovozu išao zimi gde bih i inače, i svuda sa stigao. I na Durmitor, Bjelasicu, Goliju, Kopaonik ... Alpe i Karpate. Čak i na Avalu. All season nema po snegu trakciju dobre zimske gume, ni leti trakciju dobre letnje, ali, može da posluži (ako ste razumni i svesni na čemu se vozite), a čoveka lišava smaračine oko potrebe sezonske zamene pneumatika. Sem toga, ako pogledaš cene naših vulkanizara, lepo su oni to naduvali (bar u BG). Nije to bezobrazno, već im se baš može. Ali, ako uzmeš AS gume ili dva seta, uopšte i ne mora.

Kobaja Grande

pre 3 godine

U Americi i Michelin daje garanciju od 60.000 milja / 96.000km za svoje pneumatike.
Moje misljenje o Nokianu je da prave dobre zimske gume, ali da su im letnje totalni prosek.

pravnik

pre 3 godine

Imam dva nokian set guma, letnji i zimski, zimskim sam odusevljen, nisam vozio bolju i mislim da cu ih uvek kupovati dok su letnje cist prosek ili ispod proseka, ne bih ih ponovo kupio.

pera

pre 3 godine

A cena - prava sitnica. ?
(qqmeni, 18. januar 2021 09:28)
pa verovatno u prvom trenutku al verujem ako sracunas na duzi rok za tu km,2 seta po sezoni,2 puta godisnje montaza,hotel za gume itd sugurno je isplativije

Ivan ZG

pre 3 godine

Baš lijepo. Čovjek kupi gume jednom u 5-6 godina i ne mijenja ih ni zimi ni ljeti. Ionako su zime postale smiješne, a snijega gotovo i nema.
U Zagrebu je ove zime bilo, možda, dva dana sa temperaturom ispod nule u podne, a snijega samo na autima, ali ne i cesti, a pola zime je prošlo.
Jedino me brine bučnost gume.

anteras

pre 3 godine

Ovo naručujem čim bude dostupno za dostavu. Osobno koristim Continental i sve pohvale (preporuka) ali se brzo troše i sa setom ljetnih mogu preći oko
45 000 km (225/45/17), nakon toga su zrele za zamjenu. Obrtni moment je 340 Nm ali prebrzo se troše...

deda

pre 3 godine

dajte ih ovde na testiranje pa da vidimo onda tu garanciju jednom su mi popucale licne celicne u gumama na rupi koja je po kisi izgledala kao bara..

deda

pre 3 godine

dajte ih ovde na testiranje pa da vidimo onda tu garanciju jednom su mi popucale licne celicne u gumama na rupi koja je po kisi izgledala kao bara..

Ivan ZG

pre 3 godine

Baš lijepo. Čovjek kupi gume jednom u 5-6 godina i ne mijenja ih ni zimi ni ljeti. Ionako su zime postale smiješne, a snijega gotovo i nema.
U Zagrebu je ove zime bilo, možda, dva dana sa temperaturom ispod nule u podne, a snijega samo na autima, ali ne i cesti, a pola zime je prošlo.
Jedino me brine bučnost gume.

MARSUPILAMI

pre 3 godine

Garancija za gume? Smešno.. Nikada je proizvodjac ne ispostuje.. Meni odgovorili, fizicko ostecenje.. A kakvo drugo moze biti?
(Mc, 18. januar 2021 10:26)
Pa valjda psihicko. Kad guma provali da samo gadjš rupe padne u bedak.

pera

pre 3 godine

A cena - prava sitnica. ?
(qqmeni, 18. januar 2021 09:28)
pa verovatno u prvom trenutku al verujem ako sracunas na duzi rok za tu km,2 seta po sezoni,2 puta godisnje montaza,hotel za gume itd sugurno je isplativije

Djorke

pre 3 godine

Svaka čast za Nokian, ta kilometraža je odlična ako guma stvarno zadrži svojstva, pogotovo za all season varijantu..

Inače dugo sam se premišljao, ali ove godine sam prvi put prelomio da eksperimentišem sa all season gumama - stavio sam Tigar sa idejom da ako su smeće, barem nisu skupe i preboleću ako završe u kanti.
- opšti utisak je da po gradu mogu bez problema, kao i po razumno čistim putevima
- kada je pao prvi sneg, odvezao sam se u Jajince da ih testiram i oduševim se. Zaglavljivao sam se namerno u dubok sneg i vadio se bez problema .. uzbrdo, nizbrdo, kočenje ... sve super. Bio sam prijatno iznenadjen
- kada je juče/prekjuče bilo -7 stepeni i malo tvrdji i ugažen sneg, skroz druga priča. Nije da ne valja, ali daleko od toga da valja. U suštini proklizava dosta.

Znam da Tigar nije Nokian, ali all season mi deluju kao ok varijanta za grad, za par izleta po očišćenim putevima i to mu je to. Ostalo je samo da vidim kako funkcionišu leti i zadovoljiću svoju radoznalost :)

anteras

pre 3 godine

Ovo naručujem čim bude dostupno za dostavu. Osobno koristim Continental i sve pohvale (preporuka) ali se brzo troše i sa setom ljetnih mogu preći oko
45 000 km (225/45/17), nakon toga su zrele za zamjenu. Obrtni moment je 340 Nm ali prebrzo se troše...

Djorke

pre 3 godine

Ja sam sa Michelin CrossClimate sa snegom na kolovozu išao zimi gde bih i inače, i svuda sa stigao. I na Durmitor, Bjelasicu, Goliju, Kopaonik ... Alpe i Karpate. Čak i na Avalu. All season nema po snegu trakciju dobre zimske gume, ni leti trakciju dobre letnje, ali, može da posluži (ako ste razumni i svesni na čemu se vozite), a čoveka lišava smaračine oko potrebe sezonske zamene pneumatika. Sem toga, ako pogledaš cene naših vulkanizara, lepo su oni to naduvali (bar u BG). Nije to bezobrazno, već im se baš može. Ali, ako uzmeš AS gume ili dva seta, uopšte i ne mora.
(korisnik, 18. januar 2021 11:51)

Naravno, Crossclimate je po recenzijama praktično najbolja, tako da nemam sumnje da je odlična, a Tigrica je skroz nova i realno niko nema iskustva sa njom. Počela proizvodnja 2019, a prošle zime nije bilo snega, tako da je retko ko probao.

Imam svest da je Tigar budžet guma, pa ovo šta sam napisao o njoj je u skladu sa mojim očekivanjima. A 100% se slažemo oko vulkanizera, cimanja oko zamena itd, mislim da je matematika na strani all season. Meni se konkretno uklapaju i u potrebe - vožnja po Beogradu do posla i nazad, poneki vikend po očišćenim putevima, ne idem na zimovanja, dva puta godišnje idem na more ... računam da all season to završavaju bez problema, čak i ove tigrice. Michelin Crossclimate je ipak ozbiljnija priča :)

pravnik

pre 3 godine

Imam dva nokian set guma, letnji i zimski, zimskim sam odusevljen, nisam vozio bolju i mislim da cu ih uvek kupovati dok su letnje cist prosek ili ispod proseka, ne bih ih ponovo kupio.

Kobaja Grande

pre 3 godine

U Americi i Michelin daje garanciju od 60.000 milja / 96.000km za svoje pneumatike.
Moje misljenje o Nokianu je da prave dobre zimske gume, ali da su im letnje totalni prosek.

Robi

pre 3 godine

Nokian zimske su izvanredne. Letnje su im slabasne. Ove ne bih probao za paprenu cenu,dva seta su ipak dva seta. Nema tu stednje. Ok,skup vulkanizer u BG pa imate ih u ZR, u Pizarevcu, u Pazovi, ne morate kod skupih,svako selo ima danas vulkanizera.

korisnik

pre 3 godine

"... Znam da Tigar nije Nokian, ali all season mi deluju kao ok varijanta za grad, za par izleta po očišćenim putevima i to mu je to. Ostalo je samo da vidim kako funkcionišu leti i zadovoljiću svoju radoznalost :) "
(Djorke, 18. januar 2021 11:06)

Ja sam sa Michelin CrossClimate sa snegom na kolovozu išao zimi gde bih i inače, i svuda sa stigao. I na Durmitor, Bjelasicu, Goliju, Kopaonik ... Alpe i Karpate. Čak i na Avalu. All season nema po snegu trakciju dobre zimske gume, ni leti trakciju dobre letnje, ali, može da posluži (ako ste razumni i svesni na čemu se vozite), a čoveka lišava smaračine oko potrebe sezonske zamene pneumatika. Sem toga, ako pogledaš cene naših vulkanizara, lepo su oni to naduvali (bar u BG). Nije to bezobrazno, već im se baš može. Ali, ako uzmeš AS gume ili dva seta, uopšte i ne mora.

Dejan

pre 3 godine

Zapamtite, garancija na gume je dok ne izadjete sa svojim autom iz katastarske linije objekta gde su iste montirali na felne, kraj price ! Van srbistana je u cenu gume uracunato osiguranje gume,ako slucajno zveknete u rupu,odmah dobijate novu,kod nas ke to fizicko ostecenje !

Toronto

pre 3 godine

Sta smeta alu felnama zimi??
(Lancia Delta, 18. januar 2021 13:52)

Alu felne zimi su sklone oksidaciji, naročiti po ivici gde se spaja sa gumom. Tu se premaz felne lako ošeti i onda na tim mestima felna počne da oksidira da se oštećuje. Na tim mestima guma neće više tako dobro prijanjati na felnu i postepeno će gubiti pritisak. Ni ja nisam ovo znao i vozio sam i zimi alu felne dok ih nisam upropastio. Saznao sam to tek kada sam kupovao nove, lik mi objasnio. Danas mnogi proizvodjači imaju tzv. winter-proof alloy wheels, felne sa posebnim powder coating-om (ne znam kako se ova farba zove na srpskom) koji štiti felnu od oksidacije i oštećenja.
Ipak, najsigurnija varijanta je koristii zimi jeftine čelične felne.

Vozač

pre 3 godine

Ako neko zna razliku između gumaza tržište Sad i Evrope, neka napiše u čemu je kvaka. U evropskim časopisima najbolje marke na testu prelaze četrdesetak hiljada km.Iz mog iskustva, Kontinental Winter kontakt, Sport kontakt i Eko kontakt, mogu toliko. Pristojne međugradske vožnje.

Doktor Senator

pre 3 godine

Alu felne zimi su sklone oksidaciji, naročiti po ivici gde se spaja sa gumom. Tu se premaz felne lako ošeti i onda na tim mestima felna počne da oksidira da se oštećuje. Na tim mestima guma neće više tako dobro prijanjati na felnu i postepeno će gubiti pritisak. Ni ja nisam ovo znao i vozio sam i zimi alu felne dok ih nisam upropastio. Saznao sam to tek kada sam kupovao nove, lik mi objasnio. Danas mnogi proizvodjači imaju tzv. winter-proof alloy wheels, felne sa posebnim powder coating-om (ne znam kako se ova farba zove na srpskom) koji štiti felnu od oksidacije i oštećenja.
Ipak, najsigurnija varijanta je koristii zimi jeftine čelične felne.
(Toronto, 18. januar 2021 21:57)

"Powder coating" je ono sto se kod nas zove plastifikacija. Tehnologija zastite, farbanja metala gde se farba elektrostaticki nanosi u vidu praha na materijal i onda se u peci vrsi polimerizacija (pecenje) na temperaturama oko 200 stepeni 5-20 min. Vrlo zahvalan proces jer ne zahteva susenje farbe, vec je dovoljno da se predmet ohladi kada izadje iz peci i spreman je za upotrebu.

XXL

pre 3 godine

@connectingpeople - nikad nisam dobio bolji i originalniji odgovor na kometar kao sada. Zato idem da trgnem jednu u to ime ... pozz ...

ZYX

pre 3 godine

Ovo su pre svega gume za tržište SAD... A u SAD maksimalna dozvoljena brzina je 65mil/h (105km/h) s par izuzetaka gde možete juriti i do 70mil/h (112km/h), ne podležu EU etiketiranju tako da niko ne vodi računa ni o kočenju po mokrom, ni o otporu kotrljanja (potrošnji) ni o buci... Pametnom dosta...
A inače o Nokianu sve najbolje što se zimskih guma tiče, probao i vozim već 3ći set i za mene ne postoje bolje zimske gume od njih... a mislim da su ih oni i prvi patentirali...

jaretina, ako se plašite tehničkog u junu, za vas je bajs/bas

pre 3 godine

Sta smeta alu felnama zimi??
(Lancia Delta, 18. januar 2021 13:52)

jednu (pre 10 godina) sam ogulio na ivičnjak koji je bio prekriven snegom.
uzgred, trenutne ratkapne posle nepune 2 godine su mi imaju ogrebotine. jeste da su ispupčenije u odnosu na felnu, ali one najveće ogrebotine bi možda završile na felni. ali opet, tako me užasno smara to menjanje 2 puta godišnje, platio bih nekome da obavi taj posao za mene.

Guliver

pre 3 godine

Ovo su pre svega gume za tržište SAD... A u SAD maksimalna dozvoljena brzina je 65mil/h (105km/h) s par izuzetaka gde možete juriti i do 70mil/h (112km/h), ne podležu EU etiketiranju tako da niko ne vodi računa ni o kočenju po mokrom, ni o otporu kotrljanja (potrošnji) ni o buci... Pametnom dosta...
A inače o Nokianu sve najbolje što se zimskih guma tiče, probao i vozim već 3ći set i za mene ne postoje bolje zimske gume od njih... a mislim da su ih oni i prvi patentirali...
(ZYX, 18. januar 2021 17:42)

Ogranicenje brzine nema nikakve veze sa gumama. Brzinski rejting guma je odredjen od strane proizvodjaca. Nijedan normalan servis nece staviti na kola gume cija je kategorija brzine manja od max brzine vozila. Kao sto nece da obrade povrisinu diskova ako je debljina ispod minimuma. Kome treba takva vrsta odgovornosti?

A sto se tice markiranju guma: DOT zahteva da sve relevantne informacije budu odstampane na bocnom zidu gume. UTQG (Uniform Tire Quality Grading) je obavezan po federalnom zakonu iz 1979. Sistem je standardizovan je od 1991, prema ASTM standardu E1136.

Jaja

pre 3 godine

Imam nokian zimske WR D4, na limuzini. Zahvalna guma. Hteo isto/slicno za SUV od dve tone, ali se sveo izbor na bridgestone i michelin, jednostavno imaju bolje performanse za opterecenje kojem su izlozene. Misljenja sam da za gume ne treba stediti ko god vozi brze od 50kmh.

jaretina, ako se plašite tehničkog u junu, za vas je bajs/bas

pre 3 godine

i uzeo bih 4season gume, ali ne mogu zbog 2 stvari:
- ne želim da vozim na alu felnama zimi a da prebacujem istu gumu na 2 seta felni mi glupo
- decibeli

ako su decibele rešili, a ne verujem, možda bih upao u dilemu felni.

ZYX

pre 3 godine

@(Guliver, 18. januar 2021 21:20)
Rekao bih da je nešto drugo ovde ograničeno...
Brzina potrošnje guma proporcionalna je brzini kojom voziš tj. brzini sa koje kočiš a pri većim brzinama proporcionalnost prelazi u eksponencijalnost ako i znaš šta to znači... Da si imao prilike da voziš bar jedan put na nekoj test stazi takve nebuloze ne bi pisao a pošto nisi pogledaj bar jednu trku formule 1 i zapitaj se kako to da oni potroše set guma za trku od tristotinak kilometara vožnje!? Verujem da im ne isporučuju za trke neke krš gume...
A što se samih oznaka guma tiče evo i to da ti pojasnim na primer 205/55R16 91V...
Ovo 91V znači da proizvođač garantuje kad je guma nova da može pod punim opterećenjem "91" -> 615kg/gumi biti vožena brzinom od "V" -> 240h/h u trajanju od 1 časa iliti 60 minuta...
Sad se pohvali drugarima da si naučio nešto novo... Pozdrav!

Toronto

pre 3 godine

(Toronto, 18. januar 2021 21:57)

"Powder coating" je ono sto se kod nas zove plastifikacija. Tehnologija zastite, farbanja metala gde se farba elektrostaticki nanosi u vidu praha na materijal i onda se u peci vrsi polimerizacija (pecenje) na temperaturama oko 200 stepeni 5-20 min. Vrlo zahvalan proces jer ne zahteva susenje farbe, vec je dovoljno da se predmet ohladi kada izadje iz peci i spreman je za upotrebu.
(Doktor Senator, 19. januar 2021 00:58)

Da, to je taj proces. Stvarno nisam znao kako vi to u Srbiji nazivate. Hvala na komentaru.

ime

pre 3 godine

Citam komentare i mislim se... nema vece nepoznanice i neslaganja nego li oko izbora guma.

Evo, ja se kunem u Bridgstone koje sam dobio na polovnjaku (iz CH) i trajale su mi 4 godine leto- zima. Nisam skidao. Dok jedne zime nisam poceo da proklizavam ko na ledu...
Opet cu uzeti Bridgstone, posto sam u medjuvremenu imao iskustva i sa Michelin, i mogao da se uverim u dominantnost Bridgstona.

Guliver

pre 3 godine

@zyx

Zakonsko Ograničenje brzine i potrošnja guma nemaju veze.
Aktuelna Brzina vozila utiče na intenzitet trenja izmedju gazece površine i podloge. Sa povećanjem otpora sredine sila na točkovima se uvećava.
Kad si se već dohvatio f1, F1 puno troši gume iz više razloga.
Lateralne sile su jake 4 do 6 g. Uz to, siroke gume se troše pri skretanju više nego uske gume. F1 gume su od veoma mekog materijala. Temperatura gume kod f1 a vreme trke je izuzetno visoka. Visoke temperatura i meka guma pospešuju trakciju. Cena za to je kratkovečnost. Us to treba dodati intenzivno ubrzanje do 2 g i kočenje do 5 g.
F1 nije najbolji primer zbog gore navedenog.
UTQG broj predstavlja otpornost gume na trošenje gazece površine. Test je laboratorijski i baziran je na rotacij u jednom smeru i u pravcu. Simulacija lateralnih sila nije deo testa.
Slovne oznake su za trakciju po vlažnoj podlozi i za temperaturne karakteristike, odnosno odavanje toplote. Za numeričke vrednosti slovnih oznaka upitaj Google.
Eto i tebi prilike da nešto novo naučiš.

jola

pre 3 godine

pa ljudi moji.....informišite se malo više.
ima i kod nas odličnih guma koje su "pod brend".
Npr. LASSA super zimske gume (podbrend Bridgestonea).
one su čak prva ugradnja Mercedesa.
za leto je situacija malo složenija....ali tzv.podbrend gume treba malo istražiti i naći prave. ja sam uzeo Laufen (podbrend Hankook a) ali posle 24000 km sam morao da ih menjam jer su po kiši bile ispod mojih očekivanja.

jaretina, ako se plašite tehničkog u junu, za vas je bajs/bas

pre 3 godine

i uzeo bih 4season gume, ali ne mogu zbog 2 stvari:
- ne želim da vozim na alu felnama zimi a da prebacujem istu gumu na 2 seta felni mi glupo
- decibeli

ako su decibele rešili, a ne verujem, možda bih upao u dilemu felni.

jaretina, ako se plašite tehničkog u junu, za vas je bajs/bas

pre 3 godine

Sta smeta alu felnama zimi??
(Lancia Delta, 18. januar 2021 13:52)

jednu (pre 10 godina) sam ogulio na ivičnjak koji je bio prekriven snegom.
uzgred, trenutne ratkapne posle nepune 2 godine su mi imaju ogrebotine. jeste da su ispupčenije u odnosu na felnu, ali one najveće ogrebotine bi možda završile na felni. ali opet, tako me užasno smara to menjanje 2 puta godišnje, platio bih nekome da obavi taj posao za mene.

anteras

pre 3 godine

Ovo naručujem čim bude dostupno za dostavu. Osobno koristim Continental i sve pohvale (preporuka) ali se brzo troše i sa setom ljetnih mogu preći oko
45 000 km (225/45/17), nakon toga su zrele za zamjenu. Obrtni moment je 340 Nm ali prebrzo se troše...

Dejan

pre 3 godine

Zapamtite, garancija na gume je dok ne izadjete sa svojim autom iz katastarske linije objekta gde su iste montirali na felne, kraj price ! Van srbistana je u cenu gume uracunato osiguranje gume,ako slucajno zveknete u rupu,odmah dobijate novu,kod nas ke to fizicko ostecenje !

ZYX

pre 3 godine

Ovo su pre svega gume za tržište SAD... A u SAD maksimalna dozvoljena brzina je 65mil/h (105km/h) s par izuzetaka gde možete juriti i do 70mil/h (112km/h), ne podležu EU etiketiranju tako da niko ne vodi računa ni o kočenju po mokrom, ni o otporu kotrljanja (potrošnji) ni o buci... Pametnom dosta...
A inače o Nokianu sve najbolje što se zimskih guma tiče, probao i vozim već 3ći set i za mene ne postoje bolje zimske gume od njih... a mislim da su ih oni i prvi patentirali...

Toronto

pre 3 godine

Sta smeta alu felnama zimi??
(Lancia Delta, 18. januar 2021 13:52)

Alu felne zimi su sklone oksidaciji, naročiti po ivici gde se spaja sa gumom. Tu se premaz felne lako ošeti i onda na tim mestima felna počne da oksidira da se oštećuje. Na tim mestima guma neće više tako dobro prijanjati na felnu i postepeno će gubiti pritisak. Ni ja nisam ovo znao i vozio sam i zimi alu felne dok ih nisam upropastio. Saznao sam to tek kada sam kupovao nove, lik mi objasnio. Danas mnogi proizvodjači imaju tzv. winter-proof alloy wheels, felne sa posebnim powder coating-om (ne znam kako se ova farba zove na srpskom) koji štiti felnu od oksidacije i oštećenja.
Ipak, najsigurnija varijanta je koristii zimi jeftine čelične felne.

ime

pre 3 godine

Citam komentare i mislim se... nema vece nepoznanice i neslaganja nego li oko izbora guma.

Evo, ja se kunem u Bridgstone koje sam dobio na polovnjaku (iz CH) i trajale su mi 4 godine leto- zima. Nisam skidao. Dok jedne zime nisam poceo da proklizavam ko na ledu...
Opet cu uzeti Bridgstone, posto sam u medjuvremenu imao iskustva i sa Michelin, i mogao da se uverim u dominantnost Bridgstona.

Ivan ZG

pre 3 godine

Baš lijepo. Čovjek kupi gume jednom u 5-6 godina i ne mijenja ih ni zimi ni ljeti. Ionako su zime postale smiješne, a snijega gotovo i nema.
U Zagrebu je ove zime bilo, možda, dva dana sa temperaturom ispod nule u podne, a snijega samo na autima, ali ne i cesti, a pola zime je prošlo.
Jedino me brine bučnost gume.

deda

pre 3 godine

dajte ih ovde na testiranje pa da vidimo onda tu garanciju jednom su mi popucale licne celicne u gumama na rupi koja je po kisi izgledala kao bara..

jola

pre 3 godine

pa ljudi moji.....informišite se malo više.
ima i kod nas odličnih guma koje su "pod brend".
Npr. LASSA super zimske gume (podbrend Bridgestonea).
one su čak prva ugradnja Mercedesa.
za leto je situacija malo složenija....ali tzv.podbrend gume treba malo istražiti i naći prave. ja sam uzeo Laufen (podbrend Hankook a) ali posle 24000 km sam morao da ih menjam jer su po kiši bile ispod mojih očekivanja.

pera

pre 3 godine

A cena - prava sitnica. ?
(qqmeni, 18. januar 2021 09:28)
pa verovatno u prvom trenutku al verujem ako sracunas na duzi rok za tu km,2 seta po sezoni,2 puta godisnje montaza,hotel za gume itd sugurno je isplativije

XXL

pre 3 godine

@connectingpeople - nikad nisam dobio bolji i originalniji odgovor na kometar kao sada. Zato idem da trgnem jednu u to ime ... pozz ...

Robi

pre 3 godine

Nokian zimske su izvanredne. Letnje su im slabasne. Ove ne bih probao za paprenu cenu,dva seta su ipak dva seta. Nema tu stednje. Ok,skup vulkanizer u BG pa imate ih u ZR, u Pizarevcu, u Pazovi, ne morate kod skupih,svako selo ima danas vulkanizera.

ZYX

pre 3 godine

@(Guliver, 18. januar 2021 21:20)
Rekao bih da je nešto drugo ovde ograničeno...
Brzina potrošnje guma proporcionalna je brzini kojom voziš tj. brzini sa koje kočiš a pri većim brzinama proporcionalnost prelazi u eksponencijalnost ako i znaš šta to znači... Da si imao prilike da voziš bar jedan put na nekoj test stazi takve nebuloze ne bi pisao a pošto nisi pogledaj bar jednu trku formule 1 i zapitaj se kako to da oni potroše set guma za trku od tristotinak kilometara vožnje!? Verujem da im ne isporučuju za trke neke krš gume...
A što se samih oznaka guma tiče evo i to da ti pojasnim na primer 205/55R16 91V...
Ovo 91V znači da proizvođač garantuje kad je guma nova da može pod punim opterećenjem "91" -> 615kg/gumi biti vožena brzinom od "V" -> 240h/h u trajanju od 1 časa iliti 60 minuta...
Sad se pohvali drugarima da si naučio nešto novo... Pozdrav!

Guliver

pre 3 godine

@zyx

Zakonsko Ograničenje brzine i potrošnja guma nemaju veze.
Aktuelna Brzina vozila utiče na intenzitet trenja izmedju gazece površine i podloge. Sa povećanjem otpora sredine sila na točkovima se uvećava.
Kad si se već dohvatio f1, F1 puno troši gume iz više razloga.
Lateralne sile su jake 4 do 6 g. Uz to, siroke gume se troše pri skretanju više nego uske gume. F1 gume su od veoma mekog materijala. Temperatura gume kod f1 a vreme trke je izuzetno visoka. Visoke temperatura i meka guma pospešuju trakciju. Cena za to je kratkovečnost. Us to treba dodati intenzivno ubrzanje do 2 g i kočenje do 5 g.
F1 nije najbolji primer zbog gore navedenog.
UTQG broj predstavlja otpornost gume na trošenje gazece površine. Test je laboratorijski i baziran je na rotacij u jednom smeru i u pravcu. Simulacija lateralnih sila nije deo testa.
Slovne oznake su za trakciju po vlažnoj podlozi i za temperaturne karakteristike, odnosno odavanje toplote. Za numeričke vrednosti slovnih oznaka upitaj Google.
Eto i tebi prilike da nešto novo naučiš.

pravnik

pre 3 godine

Imam dva nokian set guma, letnji i zimski, zimskim sam odusevljen, nisam vozio bolju i mislim da cu ih uvek kupovati dok su letnje cist prosek ili ispod proseka, ne bih ih ponovo kupio.

Kobaja Grande

pre 3 godine

U Americi i Michelin daje garanciju od 60.000 milja / 96.000km za svoje pneumatike.
Moje misljenje o Nokianu je da prave dobre zimske gume, ali da su im letnje totalni prosek.

Djorke

pre 3 godine

Svaka čast za Nokian, ta kilometraža je odlična ako guma stvarno zadrži svojstva, pogotovo za all season varijantu..

Inače dugo sam se premišljao, ali ove godine sam prvi put prelomio da eksperimentišem sa all season gumama - stavio sam Tigar sa idejom da ako su smeće, barem nisu skupe i preboleću ako završe u kanti.
- opšti utisak je da po gradu mogu bez problema, kao i po razumno čistim putevima
- kada je pao prvi sneg, odvezao sam se u Jajince da ih testiram i oduševim se. Zaglavljivao sam se namerno u dubok sneg i vadio se bez problema .. uzbrdo, nizbrdo, kočenje ... sve super. Bio sam prijatno iznenadjen
- kada je juče/prekjuče bilo -7 stepeni i malo tvrdji i ugažen sneg, skroz druga priča. Nije da ne valja, ali daleko od toga da valja. U suštini proklizava dosta.

Znam da Tigar nije Nokian, ali all season mi deluju kao ok varijanta za grad, za par izleta po očišćenim putevima i to mu je to. Ostalo je samo da vidim kako funkcionišu leti i zadovoljiću svoju radoznalost :)

Vozač

pre 3 godine

Ako neko zna razliku između gumaza tržište Sad i Evrope, neka napiše u čemu je kvaka. U evropskim časopisima najbolje marke na testu prelaze četrdesetak hiljada km.Iz mog iskustva, Kontinental Winter kontakt, Sport kontakt i Eko kontakt, mogu toliko. Pristojne međugradske vožnje.

MARSUPILAMI

pre 3 godine

Garancija za gume? Smešno.. Nikada je proizvodjac ne ispostuje.. Meni odgovorili, fizicko ostecenje.. A kakvo drugo moze biti?
(Mc, 18. januar 2021 10:26)
Pa valjda psihicko. Kad guma provali da samo gadjš rupe padne u bedak.

Guliver

pre 3 godine

Ovo su pre svega gume za tržište SAD... A u SAD maksimalna dozvoljena brzina je 65mil/h (105km/h) s par izuzetaka gde možete juriti i do 70mil/h (112km/h), ne podležu EU etiketiranju tako da niko ne vodi računa ni o kočenju po mokrom, ni o otporu kotrljanja (potrošnji) ni o buci... Pametnom dosta...
A inače o Nokianu sve najbolje što se zimskih guma tiče, probao i vozim već 3ći set i za mene ne postoje bolje zimske gume od njih... a mislim da su ih oni i prvi patentirali...
(ZYX, 18. januar 2021 17:42)

Ogranicenje brzine nema nikakve veze sa gumama. Brzinski rejting guma je odredjen od strane proizvodjaca. Nijedan normalan servis nece staviti na kola gume cija je kategorija brzine manja od max brzine vozila. Kao sto nece da obrade povrisinu diskova ako je debljina ispod minimuma. Kome treba takva vrsta odgovornosti?

A sto se tice markiranju guma: DOT zahteva da sve relevantne informacije budu odstampane na bocnom zidu gume. UTQG (Uniform Tire Quality Grading) je obavezan po federalnom zakonu iz 1979. Sistem je standardizovan je od 1991, prema ASTM standardu E1136.

korisnik

pre 3 godine

"... Znam da Tigar nije Nokian, ali all season mi deluju kao ok varijanta za grad, za par izleta po očišćenim putevima i to mu je to. Ostalo je samo da vidim kako funkcionišu leti i zadovoljiću svoju radoznalost :) "
(Djorke, 18. januar 2021 11:06)

Ja sam sa Michelin CrossClimate sa snegom na kolovozu išao zimi gde bih i inače, i svuda sa stigao. I na Durmitor, Bjelasicu, Goliju, Kopaonik ... Alpe i Karpate. Čak i na Avalu. All season nema po snegu trakciju dobre zimske gume, ni leti trakciju dobre letnje, ali, može da posluži (ako ste razumni i svesni na čemu se vozite), a čoveka lišava smaračine oko potrebe sezonske zamene pneumatika. Sem toga, ako pogledaš cene naših vulkanizara, lepo su oni to naduvali (bar u BG). Nije to bezobrazno, već im se baš može. Ali, ako uzmeš AS gume ili dva seta, uopšte i ne mora.

Djorke

pre 3 godine

Ja sam sa Michelin CrossClimate sa snegom na kolovozu išao zimi gde bih i inače, i svuda sa stigao. I na Durmitor, Bjelasicu, Goliju, Kopaonik ... Alpe i Karpate. Čak i na Avalu. All season nema po snegu trakciju dobre zimske gume, ni leti trakciju dobre letnje, ali, može da posluži (ako ste razumni i svesni na čemu se vozite), a čoveka lišava smaračine oko potrebe sezonske zamene pneumatika. Sem toga, ako pogledaš cene naših vulkanizara, lepo su oni to naduvali (bar u BG). Nije to bezobrazno, već im se baš može. Ali, ako uzmeš AS gume ili dva seta, uopšte i ne mora.
(korisnik, 18. januar 2021 11:51)

Naravno, Crossclimate je po recenzijama praktično najbolja, tako da nemam sumnje da je odlična, a Tigrica je skroz nova i realno niko nema iskustva sa njom. Počela proizvodnja 2019, a prošle zime nije bilo snega, tako da je retko ko probao.

Imam svest da je Tigar budžet guma, pa ovo šta sam napisao o njoj je u skladu sa mojim očekivanjima. A 100% se slažemo oko vulkanizera, cimanja oko zamena itd, mislim da je matematika na strani all season. Meni se konkretno uklapaju i u potrebe - vožnja po Beogradu do posla i nazad, poneki vikend po očišćenim putevima, ne idem na zimovanja, dva puta godišnje idem na more ... računam da all season to završavaju bez problema, čak i ove tigrice. Michelin Crossclimate je ipak ozbiljnija priča :)

Jaja

pre 3 godine

Imam nokian zimske WR D4, na limuzini. Zahvalna guma. Hteo isto/slicno za SUV od dve tone, ali se sveo izbor na bridgestone i michelin, jednostavno imaju bolje performanse za opterecenje kojem su izlozene. Misljenja sam da za gume ne treba stediti ko god vozi brze od 50kmh.

Doktor Senator

pre 3 godine

Alu felne zimi su sklone oksidaciji, naročiti po ivici gde se spaja sa gumom. Tu se premaz felne lako ošeti i onda na tim mestima felna počne da oksidira da se oštećuje. Na tim mestima guma neće više tako dobro prijanjati na felnu i postepeno će gubiti pritisak. Ni ja nisam ovo znao i vozio sam i zimi alu felne dok ih nisam upropastio. Saznao sam to tek kada sam kupovao nove, lik mi objasnio. Danas mnogi proizvodjači imaju tzv. winter-proof alloy wheels, felne sa posebnim powder coating-om (ne znam kako se ova farba zove na srpskom) koji štiti felnu od oksidacije i oštećenja.
Ipak, najsigurnija varijanta je koristii zimi jeftine čelične felne.
(Toronto, 18. januar 2021 21:57)

"Powder coating" je ono sto se kod nas zove plastifikacija. Tehnologija zastite, farbanja metala gde se farba elektrostaticki nanosi u vidu praha na materijal i onda se u peci vrsi polimerizacija (pecenje) na temperaturama oko 200 stepeni 5-20 min. Vrlo zahvalan proces jer ne zahteva susenje farbe, vec je dovoljno da se predmet ohladi kada izadje iz peci i spreman je za upotrebu.

Toronto

pre 3 godine

(Toronto, 18. januar 2021 21:57)

"Powder coating" je ono sto se kod nas zove plastifikacija. Tehnologija zastite, farbanja metala gde se farba elektrostaticki nanosi u vidu praha na materijal i onda se u peci vrsi polimerizacija (pecenje) na temperaturama oko 200 stepeni 5-20 min. Vrlo zahvalan proces jer ne zahteva susenje farbe, vec je dovoljno da se predmet ohladi kada izadje iz peci i spreman je za upotrebu.
(Doktor Senator, 19. januar 2021 00:58)

Da, to je taj proces. Stvarno nisam znao kako vi to u Srbiji nazivate. Hvala na komentaru.